De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.271 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

CodeCaster schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:08:
Hier worden wat alternatieven genoemd.
Dat is niet hetzelfde.
Helemaal waar. Sowieso omdat niet iedereen zijn nieuwe posts via Twitter meldt en omdat je altijd door moet klikken. Ik wil het lekker in 1 interface lezen zonder al te veel afleiding. Met Google Reader lukte dat aardig, sommige feeds waren een beetje vervelend en weigerde op mobiele readers direct de content te laten zien (en moest je alsnog doorklikken), maar over het algemeen hoefde je reader niet te verlaten om artikelen te lezen :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 15:49
Feedly en Flipboard zijn ook al druk bezig met alternatieven, zodat gebruikers met een kleine effort over kunnen vanaf Google Reader.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-10 09:51
He jammer nou. Ik ben naar Google Reader overgestapt sinds Safari geen feeds meer ondersteund. Gebruik hier nu een applicatie die een client is voor Reader. Zal nu dus moeten overstappen op een andere client :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:44
1.5 uur kwijt aan het uitzoeken waarom onze test webserver onze test mediaserver niet kon benaderen. Blijkt er een IP-access restrictie te zijn ingesteld zonder dat we daarvan op de hoogte zijn gebracht. |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

.Gertjan. schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:38:
[...]

Wel als je de Amerikaanse datumnotatie hanteert, maar dat doen wij natuurlijk niet! Voor mij is het vandaag
2013-03/14 ;)
WTF is dat voor een gestoorde datumnotatie? Doe dan 2013-03-14 of 2013/03/14.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Zit eens niet te tikken als ik zit te editen. :P

Wáárom worden @sections uit een MVC-partial (of Editor- or DisplayTemplate) genegeerd?

_Layout.cshtml:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<html>
<head>
@RenderSection("HeadSection", false)
</head>
<body>
@RenderBody()
@RenderSection("ScriptSection", false)
</body>
</html>

SomePartial.cshtml:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
@section ScriptSection
{
    @Styles.Render("~/Content/PartialSpecificCSS")
}
@section ScriptSection
{
    @Scripts.Render("~/bundles/PartialSpecificJS")
}

Nee, dat is "by design [...] it's the view's responsibility to include the necessary scripts, not the partial's responsibility".

Dus als ik een (tussen verschillende projecten) herbruikbare partial wil schrijven, moet ik de CSS en JS toch maar in de view die die partial gebruikt registreren, of een half werkende helper gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 14-03-2013 11:34 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Korben schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:25:
[...]

WTF is dat voor een gestoorde datumnotatie? Doe dan 2013-03-14 of 2013/03/14.
Grapjas... Ik had eerst de / gebruikt, maar bedacht mij later dat het volgens mij een - moet zijn (en heb het niet helemaal doorgevoerd)...
Sommige mensen leggen ook op elk slakje een zoutje :N

;)

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Dat niet alleen, volgens mij is het in Nederland toch echt dd-mm-jjjj; 14-03-2013 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Wij van de Devschuur gebruiken toch allemaal YYYY-MM-DD?... :7

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je iets anders gebruiken dan YYYY-MM-DD? Dat levert alleen maar issues op als je op datum probeert te sorteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Waarom zou je datums moeten sorteren op hun weergaveformaat?

Oh, datums. Chrome. :') "Laten we een datepicker op <input type="date" /> zetten!"

En laten we dan vooral het format niet aanpasbaar maken, noch afhankelijk maken van de user locale: behalve mm/dd/yyyy wordt niets als datum herkend. :')

Hetzelfde geldt voor de unobtrusive validation van jQuery in Chrome: zonder hacks en workarounds krijg je in een platte tekstbox niet je eigen datumformaat herkend, omdat Chrome ook hier uitgaat van het US-datumformaat.

Ik dacht dat al die frameworks en libraries bestonden zodat je meer tijd aan je businessprobleem kon besteden, maar blijkbaar ben je langer bezig met workarounds om een gegenereerd datumveld te laten valideren. :')

Ik ga weer WinForms programmeren, dat web is sinds IE4 echt een drama geworden. Screw de vooruitgang.

[ Voor 121% gewijzigd door CodeCaster op 14-03-2013 13:27 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Bestandsnamen.

Zo hebben mijn folders namen als "20120925 Madrid" en "20111208 Burgos".

Ies handig.

Maar ik snap je punt hoor :*

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeCaster schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:05:
Waarom zou je datums moeten sorteren op hun weergaveformaat?
Daar had eigenlijk een sarcastische smiley achter gemoeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Inderdaad. Ik sorteer datums altijd op hun deelbaarheid door 13, en daarna op mm neerslag.

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 14-03-2013 12:29 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:30
Ik gebruik PanicSort ervoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ik zou eerder voor de StackOverflow versie gaan (zoals in de alt/title-text beschreven was) :9

Zou toch wat zijn als je snippets van SO kon laten trekken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 13:25

BM

Moderator Spielerij
Hmmz, de settings in mijn WP app worden opgeslagen, zelfs als je op discard klikt.... geen enkele regel van de save code word aangeroepen, maar toch komt ie in de persistant storage terecht. Hoe de f*k heb ik dat nu weer voor elkaar gekregen :D

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

BM schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:06:
Hmmz, de settings in mijn WP app worden opgeslagen, zelfs als je op discard klikt.... geen enkele regel van de save code word aangeroepen, maar toch komt ie in de persistant storage terecht. Hoe de f*k heb ik dat nu weer voor elkaar gekregen :D
Databinding?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

:O lack of motivation is a bitch. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
.Gertjan. schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:55:
[...]

Ik zou eerder voor de StackOverflow versie gaan (zoals in de alt/title-text beschreven was) :9

Zou toch wat zijn als je snippets van SO kon laten trekken :D
Hmm, dat was ook een oplossing :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral als je eigen baas bent... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:21:
[...]

Vooral als je eigen baas bent... :+
Het volgende beeld helpt je daar wel doorheen :+
Afbeeldingslocatie: http://www.oogvereniging.nl/wp-content/uploads/2013/01/dagobertzwemtingeld.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
BtM909 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 21:24:
Wie heeft de verschillende codes al "gekraakt"?

https://developers.google.com/events/io/

spoiler:
- 10000001
- 00111001
- 11010011

edit:

V V Zo dan, wijsneus :P
spoiler:
- 00101010

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 13:25

BM

Moderator Spielerij
Die zou niks met het opslaan mogen doen. Nog maar even verder zoeken :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
.Gertjan. schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:24:
[...]

Het volgende beeld helpt je daar wel doorheen :+
[afbeelding]
alleen oppassen dat die droom niet omvalt en dat je er zo bij komt te staan:
Afbeeldingslocatie: http://www.merlinsilk.com/blog/wp-content/uploads/2007/08/programmer.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Het ging toch zeker anderhalve dag goed... inmiddels gooit SharePoint weer lege pagina's.

:/

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Laatst online: 11-10 16:28

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Afbeeldingslocatie: http://i446.photobucket.com/albums/qq181/repi/naming_fail_blur.jpg

komt me soms bekend voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 16:15
Pffff. Byte Order Marks in aangeleverde XML waardoor XmlReader op zijn bek gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 02:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Versioning 0.1 :D

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seirei
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-09 15:21
spoiler:
01111111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

pdebie schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:57:
[...]

alleen oppassen dat die droom niet omvalt en dat je er zo bij komt te staan:
[afbeelding]
:D Als je denkt dat HTML coderen is, tja dan sta je al wat sneller zo :+

Risico bestaat ook als je in loondienst bent ;)

En Dagobert is niet alleen rijk geworden door geld te verdienen, maar ook door er wijs mee om te gaan en zuinig te zijn ;) Dagobert zag ik bijvoorbeeld niet beleggen in vastgoedportefeuilles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ze zeggen dat ze een Activity Pattern gebruikt hebben voor een webservice. Ligt het aan mij of is het gewoon echt zo dat ze dat gewoon zelf bedacht hebben? :D

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
.Gertjan. schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 14:39:
[...]

:D Als je denkt dat HTML coderen is, tja dan sta je al wat sneller zo :+

Risico bestaat ook als je in loondienst bent ;)

En Dagobert is niet alleen rijk geworden door geld te verdienen, maar ook door er wijs mee om te gaan en zuinig te zijn ;) Dagobert zag ik bijvoorbeeld niet beleggen in vastgoedportefeuilles ;)
Inderdaad, dat laatste wat je zegt. Daar duidde ik ook even op. Genoeg mensen die denken wel eventjes ZZP-er te worden om heel snel veel geld te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

pdebie schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 14:47:
[...]

Inderdaad, dat laatste wat je zegt. Daar duidde ik ook even op. Genoeg mensen die denken wel eventjes ZZP-er te worden om heel snel veel geld te verdienen.
Aan de andere kant als het nu lukt dan zit je geramd als de economie weer aantrekt.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

BikkelZ schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 14:56:
[...]
Aan de andere kant als het nu lukt dan zit je geramd als de economie weer aantrekt.
Eens, echter is geld een hele slechte motivator hoor ;) Je moet het vooral doen omdat je het leuk vindt en onderscheidend kan zijn.

Als ik puur voor het geld erin zou zitten had ik hogere tarieven gevraagd (zeker als je eenmaal een "lock-in" hebt bij je klanten) en ook minder productieve dagen gefactureerd. Mensen die het puur voor het geld doen veranderen snel in ordinaire geldwolven. Ik vind dat ik mijzelf 's ochtends gewoon in de spiegel moet kunnen aankijken. Als ik een slechte dag heb of gewoon eerder stop factureer ik op basis van productiviteit (waar veel gewoon 8 uur zouden schrijven).

Als ik ooit iemand vind die gek genoeg is om voor mij te komen werken heb ik ook liever dat hij 6 uur schrijft en eerlijk is als het niet lekker liep, dan dat hij 8 uur schrijft "omdat het moet", die 8 uur moet ik namelijk wel kunnen verantwoorden. Dat is een van de dingen die mij ontzettend tegenstond uit het bedrijfsleven, altijd maar die 8 uur schrijven, anders werd de baas boos... Daarnaast heb ik de waarde van rust en mijn prive leven leren waarderen (op een redelijk confronterende manier), de vrijheid die een eigen zaak mij biedt draagt daar enorm aan bij. Dat is momenteel een van de belangrijkste redenen om dit te blijven doen.

Mensen die denken ZZP = cashen ken ik ook wel. Die horen mij zeggen dat ik zelfstandige ben en komen meteen met opmerkingen als: "Ow das lekker geld binnenharken", en vervolgens zijn ze teleurgesteld als je niet met geld aan het smijten bent (dus bijvoorbeeld in hun ogen niet genoeg rondjes geven).. ;w Daarom deel ik met bepaalde mensen ook liever niet mijn omzet/tarief omdat ik weet dat ze denken dat je alles zo handje-contantje krijgt en kunt besteden (vergeten even belastingen, verzekeringen en kosten) en vinden dat je dat dan maar moet uitgeven.

Sowieso is het nu in mijn BV vorm lastig om geld te onttrekken en vind ik het prima om met een gemiddeld salaris te leven. Daarnaast ben ik ook prima tevreden met mijn Ford KA als 2de auto en leef ik gelukkig in mijn rijtjeshuis. Voor mij is luxe gewoon het feit dat ik kan doen wat ik wil, en dat lukt prima aangezien ik redelijk bescheiden leef :)

Overigens twijfel ik wel eens aan mijn onderscheidende waarde. Mijn klanten zijn blij met mijn diensten en willen mij steeds meer inzetten (heb alleen geen tijd), maar omdat je zelf niets "opbouwt" is het lastig een toekomst goed voor je te zien. Dat is iets wat mij een beetje angst inboezemt, als mijn klanten vertrekken heb ik niets...

Gelukkig trok mijn vrouw de vergelijking met een bouwbedrijf, zij hebben namelijk ook geen "bezit" behalve hun klantcontacten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

.Gertjan. schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 15:29:
[...]
Overigens twijfel ik wel eens aan mijn onderscheidende waarde. Mijn klanten zijn blij met mijn diensten en willen mij steeds meer inzetten (heb alleen geen tijd), maar omdat je zelf niets "opbouwt" is het lastig een toekomst goed voor je te zien. Dat is iets wat mij een beetje angst inboezemt, als mijn klanten vertrekken heb ik niets...

Gelukkig trok mijn vrouw de vergelijking met een bouwbedrijf, zij hebben namelijk ook geen "bezit" behalve hun klantcontacten...
Dat zelfde probleem hebben alle softwarehuizen die op projectbasis werken toch ook? Dat is imo niet onderscheidend voor een ZZP'er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:42

TheNephilim

Wtfuzzle

Wat een geluk weer vandaag: column LIKE 'Arjen' hard werkt wel, maar een variabele werkt niet. Terwijl daar ook Arjen staat als ik die echo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04:13
TheNephilim schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 15:37:
Wat een geluk weer vandaag: column LIKE 'Arjen' hard werkt wel, maar een variabele werkt niet. Terwijl daar ook Arjen staat als ik die echo :/
echo vs var_dump / <pre> var_dump? allicht staat dr nog een spatie o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Doe je toch iets verkeerd :)
Post je query maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

[...]

Eens, echter is geld een hele slechte motivator hoor ;) Je moet het vooral doen omdat je het leuk vindt en onderscheidend kan zijn.
Geld is bij mij wel de motivator, maar niet helemaal zoals je het zou verwachten. Ik moet simpelweg betaald krijgen in een valuta die wereldwijd geaccepteerd wordt aangezien ik in Nederland nog verplichtingen heb en ik kan pesos niet ruilen tegen euro's zonder min of meer legaal beroofd te worden qua wisselkoers. Ook trekt het idee me wel dat ik mijn laptop en Mac Mini inpak en even een maand in Nederland kan gaan werken zonder dat ik gezeik krijg met mijn baas maar juist lekker op bezoek kan gaan bij mijn klanten.
[...]

Als ik puur voor het geld erin zou zitten had ik hogere tarieven gevraagd (zeker als je eenmaal een "lock-in" hebt bij je klanten) en ook minder productieve dagen gefactureerd. Mensen die het puur voor het geld doen veranderen snel in ordinaire geldwolven. Ik vind dat ik mijzelf 's ochtends gewoon in de spiegel moet kunnen aankijken. Als ik een slechte dag heb of gewoon eerder stop factureer ik op basis van productiviteit (waar veel gewoon 8 uur zouden schrijven).
Nou ja je wil gewoon dat mensen zeggen daar moet je Gertjan voor hebben en dat werkt gewoon niet als je a) niet het vertrouwen wekt wat grote bedrijven (soms onterecht) wekken en b) wel op die manier loopt te vorken.
[...]

Als ik ooit iemand vind die gek genoeg is om voor mij te komen werken heb ik ook liever dat hij 6 uur schrijft en eerlijk is als het niet lekker liep, dan dat hij 8 uur schrijft "omdat het moet", die 8 uur moet ik namelijk wel kunnen verantwoorden. Dat is een van de dingen die mij ontzettend tegenstond uit het bedrijfsleven, altijd maar die 8 uur schrijven, anders werd de baas boos... Daarnaast heb ik de waarde van rust en mijn prive leven leren waarderen (op een redelijk confronterende manier), de vrijheid die een eigen zaak mij biedt draagt daar enorm aan bij. Dat is momenteel een van de belangrijkste redenen om dit te blijven doen.
Je hebt moeite om mensen te werven terwijl het crisis is in Nederland? Die geluiden hoor ik vaker van hele kleine bedrijfjes. Gek. Ik zou het juist kicken vinden om zoveel te mogen kunnen doen binnen een bedrijf, ik wou dat ik een ZZP'er die iemand zocht kon vinden op de momenten dat ik naar een baan zocht.
[...]

Sowieso is het nu in mijn BV vorm lastig om geld te onttrekken en vind ik het prima om met een gemiddeld salaris te leven. Daarnaast ben ik ook prima tevreden met mijn Ford KA als 2de auto en leef ik gelukkig in mijn rijtjeshuis. Voor mij is luxe gewoon het feit dat ik kan doen wat ik wil, en dat lukt prima aangezien ik redelijk bescheiden leef :)
Ik hoef helemaal niks alleen een leuk gezellig oud huis, wat oude synthesizers en mijn platencollectie. En snowboarden. Ik heb nog een Ford Fiesta uit 1997 met een barst in de ruit hehehehe, stik me niks! Ik wil best een nieuwe auto, maar dan niet van mijn geld betaald ;)

Maar goed ik ben benieuwd van de hoeveel mensen die nu geïnteresseerd zijn om te werken met mij daadwerkelijk over de streep komen met opdrachten en hoe veel daar van ook blijven terug komen. Voorlopig kan ik mijn baan nog niet opzeggen :'(

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Mensen die denken ZZP = cashen ken ik ook wel. Die horen mij zeggen dat ik zelfstandige ben en komen meteen met opmerkingen als: "Ow das lekker geld binnenharken",
Het grote verschil — denk ik — tussen ZZP en loondienst is dat je je inzet direct terug ziet in je omzet. Als jij ontzettend doorwerkt, dagen van 10 uur draait, etc. zal je eind van de maand waarschijnlijk meer omzet (en ik gok ook winst :)) hebben dan iemand met een 9tot5 baan. In dat opzicht kan het geld harken zijn.
en vervolgens zijn ze teleurgesteld als je niet met geld aan het smijten bent (dus bijvoorbeeld in hun ogen niet genoeg rondjes geven).. ;w
Dat zijn dan geen echte vrienden, zulke mensen moet je mijden. :Y)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Heb je de variabele wel tussen aanhalingstekentjes staan?

*edit*
Ik vind dat CTRL+Enter moet gaan werken als "verstuur bericht" optie. Ik ram het veel te vaak uit automatisme en zie dan niks gebeuren :'(

[ Voor 18% gewijzigd door Firesphere op 14-03-2013 15:44 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

OkkE schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 15:43:
[...]

Het grote verschil — denk ik — tussen ZZP en loondienst is dat je je inzet direct terug ziet in je omzet. Als jij ontzettend doorwerkt, dagen van 10 uur draait, etc. zal je eind van de maand waarschijnlijk meer omzet (en ik gok ook winst :)) hebben dan iemand met een 9tot5 baan. In dat opzicht kan het geld harken zijn.

[...]

Dat zijn dan geen echte vrienden, zulke mensen moet je mijden. :Y)
En het domste wat je kunt doen is jezelf blindstaren op je omzet/winst.
9/10 is dat nog niet je winst, en dat is ook niet je 'salaris' wat je de volgende maand weer kan verwachten.
Uiteindelijk werk je ten eerste 12 uur per dag en verdien je misschien geen ruk, na verloop van tijd hoor je wat winst te maken maar het komt maar weinig voor dat je in je eerste jaar al een fatsoenlijk inkomen kan genereren als gezond en volwassen bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Bedankt voor alle reacties, het bleek echter te liggen aan de verkeerde variabele die ik erin stopte :+ Gereserveerde variabele in Wordpress...

---

Ander probleem; CONCAT(CAST(um1.meta_value AS CHAR), CAST(um2.meta_value AS CHAR), CAST(um3.meta_value AS CHAR)) LIKE '{$_POST['participant_name']}%'

Dat is lastig als iemand géén tussenvoegsel in zijn, haar naam heeft :/ Dus nu maar iets met CASE gaan doen :o

offtopic:
Ja, de query word netjes 'geprepared' straks. Nu eerst werkende query vinden :p

[ Voor 9% gewijzigd door TheNephilim op 14-03-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:08
[...]

Sowieso is het nu in mijn BV vorm lastig om geld te onttrekken en vind ik het prima om met een gemiddeld salaris te leven.
Waarom is dat moeilijk? Je kunt toch gewoon bovenop je salaris dividend uitkeren? Volgens mij is het voor jouw bedrijf niet noodzakelijk een hoog kapitaal (ev/vv) te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

TheNephilim schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 15:56:
Bedankt voor alle reacties, het bleek echter te liggen aan de verkeerde variabele die ik erin stopte :+ Gereserveerde variabele in Wordpress...

---

Ander probleem; CONCAT(CAST(um1.meta_value AS CHAR), CAST(um2.meta_value AS CHAR), CAST(um3.meta_value AS CHAR)) LIKE '{$_POST['participant_name']}%'

Dat is lastig als iemand géén tussenvoegsel in zijn, haar naam heeft :/ Dus nu maar iets met CASE gaan doen :o

offtopic:
Ja, de query word netjes 'geprepared' straks. Nu eerst werkende query vinden :p
wel netjes dat je je post waarde direct in je query zet. +1 kudo daarvoor.
Trouwens nog een tip:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Laatst online: 13-10 15:49
Hij meldt toch wat hij gaat doen? Hij vraagt niet om hulp volgens mij ...

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

wackmaniac schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:02:
Hij meldt toch wat hij gaat doen? Hij vraagt niet om hulp volgens mij ...
ach hij kan ook vertellen dat hij een query moet draaien met een dynamische variabele. In plaats daarvan staat er weer een query en 'ander probleem:'.
Dat is gewoon een beetje hopen op antwoorden mja ik zal wel weer verkeerd kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 15:44
douweegbertje schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:04:
[...]
ach hij kan ook vertellen dat hij een query moet draaien met een dynamische variabele. In plaats daarvan staat er weer een query en 'ander probleem:'.
Dat is gewoon een beetje hopen op antwoorden mja ik zal wel weer verkeerd kijken :+
douweegbertje schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 15:38:
[...]

Doe je toch iets verkeerd :)
Post je query maar :)
Je biedt het notabene zelf aan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Kips schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:05:
[...]

[...]

Je biedt het notabene zelf aan 8)7
8)7 |:( |:(
dat was zijn vorige probleem vermelding.
Maakt verder niet uit hoor, ben gewoon behulpzaam alleen je moet niet al je problemen hier dumpen.

@hieronder

Dat was een grapje, is natuurlijk niet goed maar er kwam een ninja edit dat hij dat nog ging fixen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Douweegbertje op 14-03-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

douweegbertje schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 15:58:
[...]
wel netjes dat je je post waarde direct in je query zet. +1 kudo daarvoor.
[...]
Whut? Waarom is dat goed? Je dient gewoon een prepared statement of parameterized query te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-10 22:17

frG

Korben schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:07:
[...]

Whut? Waarom is dat goed? Je dient gewoon een prepared statement of parameterized query te gebruiken.
Sarcasme ;) ? Maar ik vermoed dat dit voor een admin-module is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Korben schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 15:34:
[...]

Dat zelfde probleem hebben alle softwarehuizen die op projectbasis werken toch ook? Dat is imo niet onderscheidend voor een ZZP'er.
Klopt, dat is tevens wat mijn vrouw mij probeerde te vertellen. Maar het is even een kwestie van omschakelen, ik werk namelijk wel aan projecten bij klanten welke op een gegeven moment geld gaan opbrengen. Dat is iets wat ik dus (nog) niet heb. Dat beeld zat mij een beetje dwars.

Het gesprek kwam naar aanleiding van een beslissing die ik nu moet nemen over het aannemen van personeel en de vervolgstappen die daar bij horen. De "onzekerheid" door het niet hebben van iets tastbaars maakt dat ik daar af en toe over twijfel. Financieel is er genoeg om het een redelijk lange tijd uit te zitten en de huidige situatie is zo dat er genoeg is (aan middelen, maar ook aan werk) om personeel aan te nemen. Echter is er gewoon de angst dat er op een dag "niets" meer is, voor mijzelf is dat nog te handlen, maar ik wil het een jonge knul die net begint niet aandoen.

Ook het feit dat ik een beetje in een kip/ei situatie zit. Ik kan geen nieuwe opdrachten aannemen omdat ik geen tijd/mankracht heb, maar ik vind het lastig om mankracht aan te nemen als ik niet weet hoe lang mijn huidige projecten lopen (overigens zullen ze niet snel wegvallen maar mogelijk over een paar jaar) en ik geen projecten achter de hand heb op dit moment. Er is redelijk wat vraag voor nieuwe projecten of uitbreiding van bestaande, maar ik ben nog nooit daar op verder gegaan aangezien ik geen resources heb. Hierdoor weet ik niet zeker of dergelijke opdrachten dus ook echt binnen zouden komen...

Zoals je leest ben ik een redelijk "nerveuze" persoonlijkheid en zou ik graag tot mijn pensioen zekerheid willen hebben ;) Daarnaast gaat het allemaal erg snel. Ik ben in 3 jaar tijd van "starten met 1 project", via "neem ontslag bij je baas", via "goh best druk" naar "laten we een BV opzetten en personeel aannemen" gegaan :/ Ik vind het ontzettend gaaf, dat is het probleem niet, maar het gaat wel erg snel... :9
BikkelZ schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 15:40:
[...]
Geld is bij mij wel de motivator, maar niet helemaal zoals je het zou verwachten. Ik moet simpelweg betaald krijgen in een valuta die wereldwijd geaccepteerd wordt aangezien ik in Nederland nog verplichtingen heb en ik kan pesos niet ruilen tegen euro's zonder min of meer legaal beroofd te worden qua wisselkoers. Ook trekt het idee me wel dat ik mijn laptop en Mac Mini inpak en even een maand in Nederland kan gaan werken zonder dat ik gezeik krijg met mijn baas maar juist lekker op bezoek kan gaan bij mijn klanten.
Het is ook niet zo dat ik mijn werk gratis zou doen hoor ;) Maar ik kon al goed leven met het loon wat mijn baas mij gaf, dus het extra geld is niet de reden. Sterker nog, ik betaal mijzelf nog steeds hetzelfde loon als dat de baas mij betaalde ;) De rest wordt uiteindelijk bonus :+
Je hebt moeite om mensen te werven terwijl het crisis is in Nederland? Die geluiden hoor ik vaker van hele kleine bedrijfjes. Gek. Ik zou het juist kicken vinden om zoveel te mogen kunnen doen binnen een bedrijf, ik wou dat ik een ZZP'er die iemand zocht kon vinden op de momenten dat ik naar een baan zocht.
Mijn vacature staat nog steeds open ;)

Maar serieus, het is echt ontiegelijk lastig om iemand te vinden. Zelfs de recruiters die we hebben ingezet komen met het kaf aan zetten. Mij is verteld dat de grote jongens de junior's binnen aan het harken zijn. Daarnaast stikt het van de ICT vacatures. Zelfs mijn vrouw komt ze geregeld tegen (terwijl zij een functie in de zorg zoekt, maar tussen die functies komen ook geregeld ICT functies terug).

Er is mij zelfs op mijn junior vacature een senior van 38 (ex ZZP-er) aangeboden die "slechts" 3800 euro per maand hoefde te verdienen :F

Volgens mij hebben wij in de ICT niet heel veel last van de recessie. Tuurlijk sneuvelt er her en der een functie, maar ik heb het gevoel dat het wel mee valt. De grote ontslagen die bij de grote jongens vallen zijn vaak op ondersteunende functies (of ze snijden weer een managementlaag weg).

Zelf had ik ook graag op een dergelijke vacature ingestapt toen ik begon. Maar op de een of andere manier zijn er niet veel die de stap willen wagen. Ik zoek echt iemand die door wil groeien tot volwaardig "partner" en dus zelf binnen niet al te lange tijd zelfstandig aan de slag kan. En die groep enthousiastelingen is schijnbaar dun bezaaid.
Maar goed ik ben benieuwd van de hoeveel mensen die nu geïnteresseerd zijn om te werken met mij daadwerkelijk over de streep komen met opdrachten en hoe veel daar van ook blijven terug komen. Voorlopig kan ik mijn baan nog niet opzeggen :'(
Gewoon vol blijven houden. Als je in jezelf en je concept gelooft kom je een heel eind. :)
Avalaxy schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 15:58:
[...]
Waarom is dat moeilijk? Je kunt toch gewoon bovenop je salaris dividend uitkeren? Volgens mij is het voor jouw bedrijf niet noodzakelijk een hoog kapitaal (ev/vv) te hebben.
Tegenwoordig zit je met die uitkeringstoets, daarnaast werk ik met een holding structuur waardoor je ook een beetje de beide bedrijven in balans moet houden. Als ik het wil kan ik het hoor, geen probleem, maar het is niet nodig. Ik leef prima van het bedrag dat ik mijzelf uitkeer. Aan het einde van het jaar zie ik wel wat er nog in de pot zit ;) Als ik het niet nodig heb wil ik niet het risico lopen dat er bij problemen een verwijt richting mij komt dat ik door die dividend uitkering niet goed gehandeld heb.

Als ik extra geld nodig heb doe ik dat via een bonus uitkering. Dat is fiscaal niet het aantrekkelijkste, maar mij is verteld dat dat wat beter is om te doen.
Overigens moet je met dividend ook nog rekening houden dat je bij een eenmans-BV ook een realistisch salaris uitkeert, anders krijg je daar gedonder mee en moet je het als salaris uitkeren. 100k winst en een salaris van 30k met een dividend uitkering van 70k gaat men niet op prijs stellen ;)

Overigens vind ik het niet erg om wat kapitaal in het bedrijf te hebben. Dit is een stuk zekerheid voor klanten en leveranciers dat ik niet morgen omval. Daarnaast is het fijn voor mijzelf, maar ook voor eventueel personeel om te weten dat er enige body is om een klap te overleven.

In wil bijvoorbeeld dat ik bij het wegvallen van mijn klanten nog een tijdje gewoon mijn salaris (en natuurlijk van het personeel) kan blijven betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Korben schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:07:
[...]

Haha, zoals ik al in de edit vermeld had, dit gaat inderdaad in een prepared statement. Moet eerst de query werkend krijgen :P

Nou... een antwoord is natuurlijk nooit mis, maar het is meer de frustratie dat niks wil lukken en alles teveel tijd kost :X

Word er een klein beetje moe van ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

blegh, php. En zipbestanden maakt het nog leuker.
Zip correct geladen? Ja hoor.
$archive->numFiles

Unable to stat.

En dan ben je bezig met een XML-koppeling }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:35

F.West98

Alweer 16 jaar hier

.Gertjan. schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:10:

Maar serieus, het is echt ontiegelijk lastig om iemand te vinden. Zelfs de recruiters die we hebben ingezet komen met het kaf aan zetten. Mij is verteld dat de grote jongens de junior's binnen aan het harken zijn. Daarnaast stikt het van de ICT vacatures. Zelfs mijn vrouw komt ze geregeld tegen (terwijl zij een functie in de zorg zoekt, maar tussen die functies komen ook geregeld ICT functies terug).

Er is mij zelfs op mijn junior vacature een senior van 38 (ex ZZP-er) aangeboden die "slechts" 3800 euro per maand hoefde te verdienen :F

Gewoon vol blijven houden. Als je in jezelf en je concept gelooft kom je een heel eind. :)
En ondertussen hoef ik maar te zeggen dat ik werk zoek en boem werk :+
Of ik krijg willekeurige en random DM's binnen

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
[...]

Als ik extra geld nodig heb doe ik dat via een bonus uitkering. Dat is fiscaal niet het aantrekkelijkste, maar mij is verteld dat dat wat beter is om te doen.
Overigens moet je met dividend ook nog rekening houden dat je bij een eenmans-BV ook een realistisch salaris uitkeert, anders krijg je daar gedonder mee en moet je het als salaris uitkeren. 100k winst en een salaris van 30k met een dividend uitkering van 70k gaat men niet op prijs stellen ;)
Gewoon het minimum gebruikelijk loon DGA uitkeren als loon en de rest als dividend.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

@Gertjan

Ik kan wel beamen dat grotere partijen starters binnenhalen. 6 maanden geleden ben ik zelf als zzp'r naar loondienst gegaan. Uiteindelijk had ik maar 2-3 maandjes nodig om een serieuze baan te vinden (ik nam de tijd), 10 min. fietsen van mijn huis voor een marktconform salaris.
Aangezien ik toen nog maar 22 was kwamen er ook allerlei detacheringsbedrijf die mij dan ook wel wilde opleiden e.d.
In feite ga je dan onder het gemiddelde verdienen (of soms zelfs redelijk slecht) terwijl je dan wel een soort van inhouse opleiding krijgt.
Praktisch nut is dan ver te zoeken, al KLINKT het allemaal wel goed. Uiteindelijk heb je dan na 3 jaar daar werken niets anders dan een nutteloos papiertje en ben je verder niet veel wijzer.

Maargoed, 6 maanden later krijg ik nog steeds zo'n 2-4 mails per week en 1 telefoon per week of ik ergens kan komen werken / leuk aanbod hebben. Deels is dit ook een verkapt beeld door het aantal headhunters, maar in feite is het niet lastig om in de IT nog aan de bak te komen.

Verder denk ik voor de persoon die jij zoekt, dat je moet gaan netwerken.
Jij wilt iemand die je in feite al jaren kent en kunt vertrouwen. Zoiets komt niet aanwaaien en er is een grote kans dat je 3 man moet verslijten voordat je de juiste persoon hebt gevonden ;)
Via via kun je zo iemand wel vinden, gun het alleen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Voor de geïnteresseerden, het onderstaande was nodig om te werken met een voornaam, tussenvoegsel (optioneel) en een achternaam...

code:
1
2
3
4
5
6
CONCAT(
    CAST(um1.meta_value AS CHAR),
    ' ',
    CAST(CONCAT_WS(' ', um2.meta_value) AS CHAR),
    CAST(um3.meta_value AS CHAR)
) LIKE %s

Vanavond eens even keihard Guild Wars 2 spelen om alle frustraties er uit te gooien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

[...]

Ook het feit dat ik een beetje in een kip/ei situatie zit. Ik kan geen nieuwe opdrachten aannemen omdat ik geen tijd/mankracht heb, maar ik vind het lastig om mankracht aan te nemen als ik niet weet hoe lang mijn huidige projecten lopen (overigens zullen ze niet snel wegvallen maar mogelijk over een paar jaar) en ik geen projecten achter de hand heb op dit moment. Er is redelijk wat vraag voor nieuwe projecten of uitbreiding van bestaande, maar ik ben nog nooit daar op verder gegaan aangezien ik geen resources heb. Hierdoor weet ik niet zeker of dergelijke opdrachten dus ook echt binnen zouden komen...
Dus je zoekt eigenlijk een andere ZZP'er die capaciteit over heeft
[...]

Zelf had ik ook graag op een dergelijke vacature ingestapt toen ik begon. Maar op de een of andere manier zijn er niet veel die de stap willen wagen. Ik zoek echt iemand die door wil groeien tot volwaardig "partner" en dus zelf binnen niet al te lange tijd zelfstandig aan de slag kan. En die groep enthousiastelingen is schijnbaar dun bezaaid.
Ik heb wel op het punt gestaan dat te doen maar er kwam toen iets tussen waardoor het even van de baan was en later was ik inmiddels al weer bezig met andere plannen. Ik probeer wel wat talentjes in mijn omgeving te monitoren en een goede kant op te sturen maar ja iedereen heeft al zo makkelijk een baan....

Volgens mij moet je gewoon briefjes ophangen op hogescholen en universiteiten in de buurt, dat mag gewoon gratis meestal, met een pakkende uitdagende tekst. Er zijn mensen die snakken naar vrijheid en zelf alles aanpakken, eindelijk geen kutgroepjes meer waarin ze 80% van het werk mogen doen iedere keer.
[...]

Soms denk ik dat het gewoon beter is om nu mijn baan op te zeggen, dan hoef ik ook niet meer na te denken of en wanneer ik dat ga doen maar moet ik wel.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

F.West98 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:16:
En ondertussen hoef ik maar te zeggen dat ik werk zoek en boem werk :+
Of ik krijg willekeurige en random DM's binnen
Bevestigt alleen maar mijn verhaal ;) De goede jongens worden weggekaapt :-(

Heb wel wat reacties gehad van Tweakers, maar helaas sloten ze niet helemaal aan op het profiel (ik zou graag werken met nieuwe talen, maar momenteel is de vraag puur .NET en is er te weinig tijd om iemand in te leren) of waren ze ook al weggekaapt.
-DarkShadow- schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:18:
[...]
Gewoon het gebruikelijk loon DGA uitkeren en de rest als dividend.
Gebruikelijkloon is vaak een percentage van de winst/omzet. Als je dan een keer een piekmaand draait kun je dat niet zomaar uitkeren volgens mij. Overigens is die situatie enkel zo als je als DGA als enige de inkomsten binnenbrengt.

Maar goed, de nood is niet hoog, dus ik heb mij er ook niet in verdiept :) Heb nog de winst van de afgelopen 3 jaar die ik kan consumeren ;)
douweegbertje schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:19:
[..]
Maargoed, 6 maanden later krijg ik nog steeds zo'n 2-4 mails per week en 1 telefoon per week of ik ergens kan komen werken / leuk aanbod hebben. Deels is dit ook een verkapt beeld door het aantal headhunters, maar in feite is het niet lastig om in de IT nog aan de bak te komen.
Zelfs ik wordt nog lastiggevallen door recruiters of ik interesse heb in een of andere functie die ze hebben. "We hebben met veel interesse je profiel gelezen en je sluit perfect aan op onze functie"... Ehm ja, daarom staat er dat ik al 3 jaar "Owner" bij van mijn eigen bedrijf en staat er een link naar een vacature... Right... Echt met veel interesse gelezen. :/

Eentje stuurde zelfs een mail met de tekst dat ik het vast wel naar mijn zin had bij mijn huidige baas :/ Mijn bedrijfsnaam was toen verdorie gelijk aan mijn achternaam... :')
Verder denk ik voor de persoon die jij zoekt, dat je moet gaan netwerken.
Jij wilt iemand die je in feite al jaren kent en kunt vertrouwen. Zoiets komt niet aanwaaien en er is een grote kans dat je 3 man moet verslijten voordat je de juiste persoon hebt gevonden ;)
Via via kun je zo iemand wel vinden, gun het alleen tijd.
Mijn netwerk is helaas van hetzelfde niveau als ik, en dat is momenteel gewoon niet haalbaar. Ik wil niet met 2 kapiteins op 1 schip gaan zitten. Een senior naast mij neerzetten zal in een 2-mans zaak in eerste instantie voor conflicten kunnen zorgen. Als je wat groter bent is dat geen probleem, maar in een 1 op 1 situatie is dat niet echt handig.
Bij een ander deel van het netwerk ben ik blij dat ik bij die bedrijven weg was en vrees ik dat het stramien van die bedrijven aan die mensen is blijven plakken. Daarnaast vind ik het niet proper om bij oude opdrachtgevers/werkgevers personeel te kapen ;)

Ik wil ook zeker geen overhaaste keuzes maken, ik wacht liever 3 maanden op de perfecte kandidaat dan dat ik nu een slechte keus maak. :) Vertrouwen in nieuwe mensen kan ook hoor, is een kwestie van mensenkennis. Mijn klanten vertrouwen mij ook direct en er ontstaat vaak binnen de kortste keren een erg fijne band :)

Tweakers is ook een netwerk ;) Dus als je mensen in de regio 's-Hertogenbosch kent, zie signature ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.Gertjan. schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:40:
Eentje stuurde zelfs een mail met de tekst dat ik het vast wel naar mijn zin had bij mijn huidige baas :/
Nou dat is toch ook zo, of niet? :P
Tweakers is ook een netwerk ;) Dus als je mensen in de regio 's-Hertogenbosch kent, zie signature ;)
AAARGH WERVING, MOORD, BRAND, etc.

[ Voor 33% gewijzigd door .oisyn op 14-03-2013 16:44 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 21:27

Je zou er bijna voor gaan verhuizen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zelfs ik wordt nog lastiggevallen door recruiters of ik interesse heb in een of andere functie die ze hebben. "We hebben met veel interesse je profiel gelezen en je sluit perfect aan op onze functie"... Ehm ja, daarom staat er dat ik al 3 jaar "Owner" bij van mijn eigen bedrijf en staat er een link naar een vacature... Right... Echt met veel interesse gelezen. :/

Eentje stuurde zelfs een mail met de tekst dat ik het vast wel naar mijn zin had bij mijn huidige baas :/ Mijn bedrijfsnaam was toen verdorie gelijk aan mijn achternaam... :')
:D

Wat heb je terug gestuurd?
Nou, om eerlijk te zijn is mijn baas een vervelend rotwijf dat al mijn geld kaapt
? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:35

F.West98

Alweer 16 jaar hier

[...]

Bevestigt alleen maar mijn verhaal ;) De goede jongens worden weggekaapt :-(

Heb wel wat reacties gehad van Tweakers, maar helaas sloten ze niet helemaal aan op het profiel (ik zou graag werken met nieuwe talen, maar momenteel is de vraag puur .NET en is er te weinig tijd om iemand in te leren) of waren ze ook al weggekaapt.
Helaas voor jou ben ik beginnend .NETter :P

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

.oisyn schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:43:
[...]

Nou dat is toch ook zo, of niet? :P
_O- lol, zo had ik er zelf niet eens naar gekeken.

Stel je voor, dat je als ZZP-er een hekel aan je baas hebt :+
BikkelZ schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:40:
Dus je zoekt eigenlijk een andere ZZP'er die capaciteit over heeft
Nope, ik wil wel de kennis in huis houden (of iig proberen). Een andere ZZP-er is vaak redelijk prijzig en opereert vaker zelfstandig. Ik wil iemand die ik onder mijn hoede kan nemen en enigszins ook kan vormen (ik vind kennis delen leuk om te doen).

Heb het wel overwogen, maar als ik een ZZP-er inzet en ik moet zelf tijd investeren om zijn werk te valideren wordt het een redelijk dure hobby. Daarnaast is vaak wel het niveau hoger (anders zouden ze geen ZZP-er worden), maar dat kan op kleinere projecten ook wel eens wrijving opleveren.
Volgens mij moet je gewoon briefjes ophangen op hogescholen en universiteiten in de buurt, dat mag gewoon gratis meestal, met een pakkende uitdagende tekst. Er zijn mensen die snakken naar vrijheid en zelf alles aanpakken, eindelijk geen kutgroepjes meer waarin ze 80% van het werk mogen doen iedere keer.
Frustratie uit de studietijd? ;)
Je hebt wel een goed punt daar. Ik probeer over het algemeen wel om inderdaad dat voordeel aan te halen, maar het schrikt sommige ook af. We hebben nu een stagiair op een project geplaatst, maar die wordt wel een beetje nerveus bij de gedachten dat er ook consulting-skills worden vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

.Gertjan. schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:50:
[...]

Heb het wel overwogen, maar als ik een ZZP-er inzet en ik moet zelf tijd investeren om zijn werk te valideren wordt het een redelijk dure hobby. Daarnaast is vaak wel het niveau hoger (anders zouden ze geen ZZP-er worden), maar dat kan op kleinere projecten ook wel eens wrijving opleveren.
Ja dat is zo. Er zijn niet zo veel mensen die aan het begin van hun carriere besluiten ZZP-er te worden, dus nog zonder veel ervaring.
.Gertjan. schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:50:
[...]

Frustratie uit de studietijd? ;)
Je hebt wel een goed punt daar. Ik probeer over het algemeen wel om inderdaad dat voordeel aan te halen, maar het schrikt sommige ook af. We hebben nu een stagiair op een project geplaatst, maar die wordt wel een beetje nerveus bij de gedachten dat er ook consulting-skills worden vereist.
Nou ik heb ook wel eens lopen slacken bij vakken die me wat minder interesseerden zoals communicatie, ik vind ook dat je alle facetten van een HBO-studie zeg maar moet meemaken om er echt over te mogen meepraten :+

Ik denk ook dat je als programmeur in het begin toch het liefste een beetje de soft-skills zoals projectbewaking, wat bedoelt de klant nou echt en hoe werkt het eindproduct niet helemaal zelf doet. Ik vind van mezelf al jaren dat ik goed programmeer (ook toen ik nog niet zo goed programmeerde als nu :P ) maar het ging bij die dingen nogal wel eens fout.

-----------------

Ze zitten hier allemaal kattenfilmpjes te kijken al een uur lang. Damn. :F

[ Voor 8% gewijzigd door BikkelZ op 14-03-2013 16:57 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Firesphere schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:47:
[...]

:D

Wat heb je terug gestuurd?

[...]
? :+
:D Nee, ik had aangegeven het prima naar mijn zin te hebben met mijn baas aangezien ik dat zelf was. Maar die van jou is ook erg goed :D
F.West98 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:49:
[...]
Helaas voor jou ben ik beginnend .NETter :P
Ik bedoelde omscholen. Een beginnend .NETter is nog wel te trainen ;) Heb een aantal mensen langs zien komen die ster waren in hun andere talen, maar niet echt in .NET. Meestal krijg je ze redelijk snel omgeschoold, maar als je weinig resources hebt wordt dat erg lastig (hoewel ik het graag zou doen). Omscholen kost geld, maar vooral tijd (en dat laatste is het lastigste).

Nadeel van bijvoorbeeld een medior-andere-taal ontwikkelaar aannemen is dat deze ook iets duurder zijn dan een junior .net-ontwikkelaar maar minder snel in zijn te zetten aangezien ze omgeschoold moeten worden. Daar baalde ik wel van, want had best wat leuke reacties gekregen...
.oisyn schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:43:
[...]
AAARGH WERVING, MOORD, BRAND, etc.
ssssst, laat die modjes nou slapen. De werving staat al een tijd in mijn sig ;) Ik wijs er alleen op dat er nog een vacature openstaat. Ik nodig niemand direct uit om te reageren (wel indirect), ik wijs ze alleen op mijn sig (en daar staat meer in dan alleen de "vacature" :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik werk gewoon in loondienst en doe heel af en toe wat ernaast.

Helaas is dat veel te weinig om als ZZP-er aan de slag te kunnen, maar het idee om parttime als ZZP-er aan de slag te gaan trekt me wel steeds meer.

Ik ben bij mijn huidige werkgever via een recruiter terecht gekomen (ik was destijds 1 maand werkloos), maar nog steeds krijg ik regelmatig mailtjes van dat bureau of het me nog bevalt bij mijn huidige werk en of ik interesse heb in een andere job die zij hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Ik loop al tijden op te boxen tegen een bijna 10 jaar(!) oude PHP applicatie. Heb eindelijk erdoor gekregen dat we alles opnieuw gaan doen, van scratch. Helaas nog even het platform uitbreiden met een international platform, diverse mobile apps en een streaming platform en dan pas overnieuw ivm tijdsdruk...

Ik kan niet wachten. De dag dat we hier eindelijke fatsoenlijk met dev,stage en productie dingen kunnen gaan opleveren. Zorgvuldig getest. Hopen dat ik daar deze zomer aan mag gaan beginnen, dan ben ik een blij man.

Rest mij alleen nog de keus een framework te kiezen en eventueel weer een CMS op maat te ontwikkelen. Liever dat dan het gestoei waar ik nu tegenaan loop, nog even... :F

------------

En (soort van) on-topic. Ik heb zelf inmiddels ook 5 jaar als full/parttime ZZP-er achter de rug. Ben tijdens studie begonnen ivm bepaalde gemakken die dat met zich meebracht en de partijen waarmee ik samenwerkte. Het heeft me veel gebracht, maar bovenal een hoop stress door uitstellen studie doordat ik geld wilde verdienen.

Nu gekozen voor een 32u baan. Zelf bezig met een SaaS project in de muziekindustrie, hoop op een eerste closed beta de komende paar maanden :).

[ Voor 26% gewijzigd door mbarie op 14-03-2013 17:05 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

pdebie schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:59:
Ik ben bij mijn huidige werkgever via een recruiter terecht gekomen (ik was destijds 1 maand werkloos), maar nog steeds krijg ik regelmatig mailtjes van dat bureau of het me nog bevalt bij mijn huidige werk en of ik interesse heb in een andere job die zij hebben liggen.
WTF. Je wil niet weten hoeveel grof geld jouw baas heeft betaald aan die mensenhandelaren. En dan nog het lef hebben om je proberen weg te trekken ook! Ik zou eens met je baas gaan praten er over.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

BikkelZ schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 17:02:
[...]

WTF. Je wil niet weten hoeveel grof geld jouw baas heeft betaald aan die mensenhandelaren. En dan nog het lef hebben om je proberen weg te trekken ook! Ik zou eens met je baas gaan praten er over.
idd, wat een onzin zeg. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Het blijft leuk, mailtje sturen met de vraag: "Lukt het, schiet het allemaal een beetje op?" (moet morgen klaar), met meteen een vraag voor wéér een nieuwe feature. Dat kan toch niet? :/
pdebie schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:59:
Bizar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

TheNephilim schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 17:09:
Het blijft leuk, mailtje sturen met de vraag: "Lukt het, schiet het allemaal een beetje op?" (moet morgen klaar), met meteen een vraag voor wéér een nieuwe feature. Dat kan toch niet? :/
Herkenbaar.

Dat gebeurd zolang je het toelaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
mbarie schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 17:01:
Ik loop al tijden op te boxen tegen een bijna 10 jaar(!) oude PHP applicatie. Heb eindelijk erdoor gekregen dat we alles opnieuw gaan doen, van scratch. Helaas nog even het platform uitbreiden met een international platform, diverse mobile apps en een streaming platform en dan pas overnieuw ivm tijdsdruk...

Ik kan niet wachten. De dag dat we hier eindelijke fatsoenlijk met dev,stage en productie dingen kunnen gaan opleveren. Zorgvuldig getest. Hopen dat ik daar deze zomer aan mag gaan beginnen, dan ben ik een blij man.

Rest mij alleen nog de keus een framework te kiezen en eventueel weer een CMS op maat te ontwikkelen. Liever dat dan het gestoei waar ik nu tegenaan loop, nog even... :F
Leesvoer: Things You Should Never Do, Part I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

TheNephilim schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 17:09:
Ja hoor, dat kan prima.

Tenminste, in het hoofd van de klant.
Afbeeldingslocatie: http://www.ozone3d.net/public/jegx/201110/how-users-see-programmers.jpg
zoiets dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

[...]

Inderdaad... Ik schrik ook nog met enige regelmaat van die tarieven als ik ze bereken. De meeste durven 2 a 3 maand salarissen te vragen voor de bemiddeling. Ik ben pas benaderd door een recruiter die het eens andersom deed. Hij had een kandidaat voor mijn vacature (terwijl die niet bij hem uit is gezet). Kreeg te horen dat ik alsnog bijna een kwart van het jaarsalaris mocht gaan betalen als wervingsfee...

Ehm... Daar moeten we denk ik eens over onderhandelen, want zoveel werk kan ik mij niet voorstellen dat ze gedaan hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Niet helemaal mee eens. Soms is een project echt niet meer te redden en is een rewrite het enige wat je kunt doen. Dit is helemaal het geval als blijkt dat de software ook niet helemaal voldoet aan de wensen van de gebruikers.

Ik heb deze eer een keer gekregen en heb er geen spijt van dat we het herschreven hebben. De code die we kregen kwam uit india en was een lange brij spaghetti code waar zelfs GOTO statements in stonden (jaja, het is echt uit dit millenium en het was C#)... :F

Daarnaast lekker via de GUI de DB in, dingen in de DB met bizarre triggers oplossen, 0 documentatie, alles hing van copy-paste aan elkaar... En het performde als een natte krant... Die code is dus in de cointainer gemikt en we zijn helemaal opnieuw begonnen met het schrijven van FD's en het opnieuw in kaart brengen van de wensen van de klant. We hebben ook nooit meer naar de oude code gekeken.

Wat de andere partij 3 jaar heeft gekost bouwde wij (part-time) in 6 maanden tegen een veel scherper tarief... Was even slikken voor de klant, maar inmiddels is hij erg blij met deze keus :)
Firesphere schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 17:16:
[...]

Ja hoor, dat kan prima.

Tenminste, in het hoofd van de klant.
[afbeelding]
zoiets dus :)
Haha, zo waar.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
.Gertjan. schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 17:22:
[...]

Niet helemaal mee eens. Soms is een project echt niet meer te redden en is een rewrite het enige wat je kunt doen. Dit is helemaal het geval als blijkt dat de software ook niet helemaal voldoet aan de wensen van de gebruikers.
In mijn geval gaat het om een uitgeverij met enkele content-based platforms:
- Zeer oude code. mysql_ functies welke deprecated zijn. Begonnen in PHP 4, door slechte OO implementatie van PHP4 ook veel bad practices in code. Was toen immers noodgedwongen...
- De enorme hoeveelheid meldingen die iedere pageview genereert als we daadwerkelijk zouden loggen
- Het feit dat debuggen in productie regelmatig noodzaak is.
- Het feit dat er oude libraries gebruikt worden welke niet meer ontwikkeld/geupdate worden.
- Het feit dat unit testing nergens is geimplementeerd
- Het feit dat er geen documentatie is
- De partij die oorspronkelijk leverde bestaat niet meer
- In sommige gevallen slechte relationele modellen. Nadelig in de performance en binnen context van de huidige applicatie risicovol om aan te passen. Veel magie dus ik kan de gevolgen niet overzien.
- Veel keuzes die ten tijde van lancering prima waren maar niet met het oog op de toekomst waardoor uitbreiden een ramp is.
- Huidig framework maakt caching moeilijk, langzame pageloads.
- CMS achter website sluit niet meer aan op wensen werkgever
- hacks op hacks op hacks
- Ogenschijnlijk simpele features worden heel moeilijk door slechte inrichting database en verjaarde applicatie.

Als laatst de ambitie om de 3 incompatibele versies van hetzelfde framework+cms te combineren op 1 te lanceren overkoepelend platform.

Dit lijstje gaat nog wel even door. :)
Al met al lijkt het me een zeer verantwoorde keus en investering in de toekomst. De investering om de huidige code op orde te krijgen zal in dezelfde orde van tijd vallen en (vooralsnog) veel beperkingen opleggen waar ik niet op zit te wachten.

[ Voor 3% gewijzigd door mbarie op 14-03-2013 17:43 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Vandaag op een meeting hebben ze Google-docs gebruikt om real-time een documentje in elkaar te jakkeren. Iedereen enthousiast. Alles voortaan op Google docs!

"Guys.....before we add yet ANOTHER place where information could possibly be shouldn't we kill off at least two places?...."

We hebben al een wiki, een blog, een afdelingsshare, nog een ding waarvan ik de naam niet meer weet maar wat heel veel op een wiki lijkt, good old email en natuurlijk ook nog een chat.
mbarie schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 17:40:
[...]

- Het feit dat unit testing nergens is geimplementeerd
- Het feit dat er geen documentatie is
- In sommige gevallen slechte relationele modellen. Nadelig in de performance en binnen context van de huidige applicatie risicovol om aan te passen. Veel magie dus ik kan de gevolgen niet overzien.
- Veel keuzes die ten tijde van lancering prima waren maar niet met het oog op de toekomst waardoor uitbreiden een ramp is.
- hacks op hacks op hacks
Ik ben benieuwd welke beslissingen JIJ neemt op het moment dat na een half jaar geen enkele zichtbare progressie voor het management ze keelschrapend achter je staan >:)

[ Voor 24% gewijzigd door BikkelZ op 14-03-2013 18:54 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Uur bezig om de Restful API van Wikipedia werkend te krijgen. Telkens maar protected content errors.

Ow, wacht, als ik nou de body oproep, gaat't gewoon goed :F

* Firesphere is an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vagrant 1.1 is uit d:)b

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2013 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 13-10 22:46
Nou nou, een dagje dit topic niet checken en weer een boel bij te lezen.

Gertjan, jij spammert! :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Styxxy schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 19:04:
Nou nou, een dagje dit topic niet checken en weer een boel bij te lezen.

Gertjan, jij spammert! :P :+
Dat maak ik ook dikwijls mee. Vandaag bijvoorbeeld: examen moeten afleggen waardoor ik de hele middag niet in de Devschuur ben geweest. Thuiskomen en dan zien dat je zo'n 3 pagina's mag doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
BikkelZ schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 18:49:

Ik ben benieuwd welke beslissingen JIJ neemt op het moment dat na een half jaar geen enkele zichtbare progressie voor het management ze keelschrapend achter je staan >:)
1. Ik schrik.
2. Zeg dat ik al had gezegd dat het minimaal een half jaar gaat kosten.
3. Tactisch laten vallen dat ik de enige ben die weet hoe het nou allemaal zit met hun platform.
4. De anderen die nog een beetje zicht hebben op t huidige platform 4x zo duur zijn en 4 jaar aan wijzigingen hebben in te halen.
5. Dat een nieuw iemand hierop inwerken maanden gaat kosten.

the benefits of being the only in-house developer :9

[ Voor 5% gewijzigd door mbarie op 14-03-2013 19:27 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-10 22:04
Waarom dan een rewrite? Je zit nu in de ideale positie wat betreft job security! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Laatst online: 06-09 17:51
alwinuzz schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 19:32:
Waarom dan een rewrite? Je zit nu in de ideale positie wat betreft job security! :p
Omdat "elke dag; hoofdpijn-dag" uiteindelijk zo op je zenuwen gaat werken dat de baten niet meer opwegen tegen de kosten, gok ik zo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
Omdat het allemaal veel beter kan, ook vanaf de user-experience kant. Met name dat laatste is goed te verkopen. Gelukkig zien ze ook de barsten verschijnen in wat er nu staat. Met enige regelmaat beginnen er dingen te breken. Meest recente voorbeeld was een java applet welke geblokkeerd werd op al die mooie macs. Verder is het ideaal om mijn kennis op pijl te houden en te actualiseren waar nodig. Een goede uitdaging :)

[ Voor 31% gewijzigd door mbarie op 14-03-2013 19:47 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een miserie om een standaard Google account om te zetten naar een Google Apps account. Hoe moeilijk kan het zijn om die mails te importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

mbarie schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 19:24:
[...]
1. Ik schrik.
2. Zeg dat ik al had gezegd dat het minimaal een half jaar gaat kosten.
3. Tactisch laten vallen dat ik de enige ben die weet hoe het nou allemaal zit met hun platform.
4. De anderen die nog een beetje zicht hebben op t huidige platform 4x zo duur zijn en 4 jaar aan wijzigingen hebben in te halen.
5. Dat een nieuw iemand hierop inwerken maanden gaat kosten.

the benefits of being the only in-house developer :9
Overschat je onmisbaarheid niet. Iedereen is vervangbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik zou die code gewoon lekker overzichtelijk maken voor jezelf, eerst voor low hanging fruit zoals duplicate code gaan terwijl je een echte strategie ontwikkelt voor alle delen en dan alles wat je aanraakt refactoren naar de nieuwe manier zonder dat je na een maand bedenkt dat het NOG beter kan dan je al bedacht had (of alles wat je al herschreven had herherschrijven, maar niet drie verschillende standaarden van kut naar best goed naar nog beter naar allerbest naar....).

Als het goed is heb je na een tijdje unieke en goed modulair opgezette code over die je verrassend makkelijk op en neer kunt schuiven. Als je zorgt dat iedere functie maar één ding doet dan heb je bij het refactoren van je structuur alleen nog maar de moeite om alles in de juiste class te stoppen en al je referenties aan te passen.

Waarschijnlijk zit er zo'n befaamd PHP layout-door-logica megaformulier met een miljoen miljard uitzonderingen in (zo klinkt het). Ga nou eens eerst al die logica eens bovenin doen en het dan alleen met booleans en nested lists oplossen in het tweede deel waar je de output parsed. Dan is het al bijna klaar voor een soort van MVC-aanpak.

Los alle problemen op die je het meeste tijd kosten (zoals een header die op iedere pagina opnieuw doorgekopieerd is) en de refactors waarmee je de meeste regels code weggooit zodat je ruimte voor jezelf creeert.

Vervolgens doordat je al je aangeraakte code herschreven hebt tot iets wat meer bestaat uit losse functies en classes en gesepareerde logica heb je a) veel makkelijker te refactoren code en b) heb je fijn leesbare gedocumenteerde code waardoor het doen van grote changes steeds makkelijker wordt en je ook weet hoe het proces werkt. En als jij dat graag wil, kun je zelfs al unit tests bouwen die je nu gesepareerde logica testen. En ook die kun je meenemen bij je al niet meer zo heel grote rebuild later.

Geloof mij nou maar, als je een nieuwe manager krijgt ergens tijdens het project en die gast die wil zich laten gelden nou dan zijn ze meestal bijzonder geinteresseerd in die raar pratende jongen die al een half jaar niks opgeleverd heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door BikkelZ op 14-03-2013 20:57 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

GateKeaper schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 20:24:
[...]
Overschat je onmisbaarheid niet. Iedereen is vervangbaar.
Dat zal je nog wel eens vies tegen kunnen vallen. Heb toch diverse projecten om zien vallen omdat de auteur op is gestapt... Vaak omdat er totaal niet aan overdracht is gedacht, maar ook omdat de ontwikkelaar een wandelende kennisbank was ;)

Wij zijn minder plug-and-play dan men denkt. Wij bezitten vaak een sloot business/specifieke kennis. Ik denk dat wij allemaal weten hoe lastig het is om iemand in te werken of om zelf ingewerkt te worden. Dit kost enkele weken en kost ook redelijk veel geld. Klant van mij dacht pas ook dat een project van 1 jaar in 3 maanden kon als hij 3 nieuwe seniors er bij zou zetten (overigens rammelt dat idee om meer redenen).
Ik moet ineens denken aan het plaatje wat ik een tjjd geleden zag: een echte manager verwacht dat 9 vrouwen in 1 maand een baby kunnen 'produceren' :+

Helaas komt men daar vaak veel te laat achter. Dit zorgt vaak ook voor de kinderachtige reacties van werkgevers als je vertrekt, ze zien dan ineens in dat ze een probleem hebben...

@Styxxy: Sorry :$ zat vandaag op mijn 'praat-stoel' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 13-10 22:46
.Gertjan. schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:31:
Dat zal je nog wel eens vies tegen kunnen vallen. Heb toch diverse projecten om zien vallen omdat de auteur op is gestapt... Vaak omdat er totaal niet aan overdracht is gedacht, maar ook omdat de ontwikkelaar een wandelende kennisbank was ;)
Bij ons is de laatste week (weken) altijd overdracht. Maar dat hangt dan ook weer af van hoe het allemaal geregeld is.
.Gertjan. schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:31:
@Styxxy: Sorry :$ zat vandaag op mijn 'praat-stoel' :+
Bedoel je biechtstoel (flauwe, zwakke referentie naar het avondnieuws van gisteren)? Dat had ik door :+ :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bah ik haat Windows security descriptors. Waarom mag Everyone niet gewoon standaard schrijven naar een named pipe (ze mogen immers ook lezen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
Na een hele avond testen, wikken en wegen tussen Puppet en Boxen denk ik dat ik maar Puppet ga gebruiken, teminste als ik er in slaag om een Homebrew provider in elkaar te knutselen :+

Ben eens benieuwd. Gelijk de eerste keer dat ik met Ruby ga werken, ik verheug me al op de vele n00b-foutjes die ik ga maken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik kreeg vandaag een e-mail die min of meer zo begon:
Hey Alex, ik zie dat je al bijna 3 maanden niet meer online bent geweest op Lync. Leef je nog wel?
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Pyr0wl schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 00:14:
Na een hele avond testen, wikken en wegen tussen Puppet en Boxen denk ik dat ik maar Puppet ga gebruiken, teminste als ik er in slaag om een Homebrew provider in elkaar te knutselen :+

Ben eens benieuwd. Gelijk de eerste keer dat ik met Ruby ga werken, ik verheug me al op de vele n00b-foutjes die ik ga maken :9
b'vo b'vo. Welcome to the club.
Ik heb hier een dik jaar geleden een stukje tweakblog over geschreven, wellicht aardig om even mee te pakken.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
Boudewijn schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 04:29:
[...]

b'vo b'vo. Welcome to the club.
Ik heb hier een dik jaar geleden een stukje tweakblog over geschreven, wellicht aardig om even mee te pakken.
Jep, daar was ik al op uit gekomen dankzij het Puppet topic in NOS ;)

Awesome stuff allemaal. Het meest ellendige heb ik gelukkig al van de baan (denk ik): Puppet of Boxen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
[...]

Ja, kan het altijd een keertje melden natuurlijk. Al is het maar om ze er even op te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
:O

Kom ik eens op tijd naar de les, blijkt dat ik genoeg voorloop op de oefeningenseries om de les te kunnen overslaan... Had ik dus nog in men bed kunnen liggen. |:(
Pagina: 1 ... 30 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.