Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Tevens, relatief nieuw hier maar ik lurk al jaren. Zal eens wat vaker proberen te posten

Verwijderd
Niet snel genoegBtM909 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:15:
[...]
Zat een hotlink op... Klinkt stom, maar dan is trashen sneller
Mijn hemel wordt bedekt door een flink wolkendek.. dat schiet niet op. Nog maar wat devven vanavond.
morgen maar eens een hulptopic maken, ik krijg nu witte pagina's zonder info terug. en zie geen uitweg
het verschil tusssen windows en linux maakt het voor file based operaties ook niet makkelijker
[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 13-08-2013 01:37 ]
ora et labora
Eigenlijk interesseren mij die lichtflitsen te weinig om er voor wakker te blijven. Zeker in nederland waar er vrij veel lichtvervuiling is en je dus minder ziet.BtM909 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:15:
[...]
Moeten jullie niet naar buiten? http://www.cynosura.nl/?p=12835
Goedemorgen mensen
De GUI van Skype is op meer punten slecht. Sinds de integratie van Live/MSN/Outlook.com/whatever accounts is inloggen heel beroerd. Ik krijg na het invullen van mijn gebruikersnaam en wachtwoord eerst altijd "Uw sessie is verlopen, probeer het opnieuw". Logisch dat mijn sessie verlopen is, daarom probeer ik in te loggen! De velden zijn vervolgens leeg en ik kan het opnieuw proberen. Na opnieuw invullen krijg ik geen feedback. Na een seconde of 3-5 verdwijnen de inputvelden en wordt een loading-animatie getoond.BtM909 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:01:
Deze is ook mooi (in 't kader van bad GUI design):
[afbeelding]
Hoe kan het toch dat een product dat zo veel gebruikt wordt met zo'n interface (ook nog eens als vervanging van een populair ander product) uitgegeven wordt?
Behoorlijk irritant.
Zie net voor t eerst de nieuwe MSDN look & feel.. ziet er gelikt uit. Ben er nog niet over uit of t een verbetering is. Maargoed, zodra ik iets tegenkom zal ik vast wel hier gaan ranten
[ Voor 31% gewijzigd door D-Raven op 13-08-2013 08:58 ]
We are shaping the future
* Ellos slingert er dan maar wat koffie in
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Nee.Ealanrian schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:38:
2 bakken koffie mag ook hoor... dus Firesphere waar is die koffie?
Ik ben chagrijnig, voel me klote en heb nergens zin in. Dus ook geen koffie.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
maximaal 3 jaar geloof ik...
heb er wel eens met interesse naar gekeken, maar het ontbeert me aan tijd om hier serieus wat mee te doen...
wat ben jij van plan als ik vragen mag?
Firesphere schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:49:
[...]
Nee.
Ik ben chagrijnig, voel me klote en heb nergens zin in. Dus ook geen koffie.

Ik lust geen chocola
Pest die man niet zo man... laat 'm even lekker rustig wakker worden.douweegbertje schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:15:
Doe maar even een nickchange naar Z31kW1jF
Je lust geen chocola? Vet en suiker, what's not to love? Bijna alle lekkere dingen bevatten veel vet of veel suiker of allebei.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Legale Windows testmachines en Office voor MacKips schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:05:
[...]
maximaal 3 jaar geloof ik...
heb er wel eens met interesse naar gekeken, maar het ontbeert me aan tijd om hier serieus wat mee te doen...
wat ben jij van plan als ik vragen mag?
Ik heb mijn lekkere dingen toch echt het liefst met zo min mogelijk vet.Korben schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:21:
[...]
Je lust geen chocola? Vet en suiker, what's not to love? Bijna alle lekkere dingen bevatten veel vet of veel suiker of allebei.
[ Voor 63% gewijzigd door CodeCaster op 13-08-2013 10:24 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Andere mensen lusten geen snert of stamppot, ik lust geen chocola.Korben schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:21:
[...]
Dat was niet wat ik zei. Kijk naar cake; bijna iedereen houdt van cake, en dat is voor een kwart boter en een kwart suiker.CodeCaster schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:24:
[...]
Ik heb mijn lekkere dingen toch echt het liefst met zo min mogelijk vet.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Mensen die geen snert lusten? wtf? impossibru!Firesphere schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:24:
[...]
Andere mensen lusten geen snert of stamppot, ik lust geen chocola.
Of totdat je bedrijf 5 jaar bestaat toch?Kips schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:05:
[...] maximaal 3 jaar geloof ik... [...]
Ik had het niet over eten.Korben schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:28:
[...]
Dat was niet wat ik zei. Kijk naar cake; bijna iedereen houdt van cake, en dat is voor een kwart boter en een kwart suiker.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Oh. Dus je vindt dit niet lekker?

Volgens mij mag je instappen tot je bedrijf 5 jaar bestaat, maar kun je wel de hele 3 jaar deelnemen. De enige redenen tot beeindiging zijn het behalen van een omzet van 1 miljoen of beursgenoteerd worden.Caelorum schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:44:
[...]
Of totdat je bedrijf 5 jaar bestaat toch?
Nou ja, mocht je zover komen, dan is een MSDN subscription vast geen probleem
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Klopt, hier is alleen geen echte check op (op die 5 jaar).Gertjan. schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:54:
[...]
Volgens mij mag je instappen tot je bedrijf 5 jaar bestaat, maar kun je wel de hele 3 jaar deelnemen. De enige redenen tot beeindiging zijn het behalen van een omzet van 1 miljoen of beursgenoteerd worden.
Nou ja, mocht je zover komen, dan is een MSDN subscription vast geen probleem
Je hoeft alleen maar domeinnaam op te geven, geen kvk nummer.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
alleen een domeinnaam zal wel niet toch? dan zou je elke 3 jaar een nieuwe domeinnaam registreren en zo gratis bizspark kunnen gebruiken?Jan_V schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:07:
[...]
Klopt, hier is alleen geen echte check op (op die 5 jaar)
Je hoeft alleen maar domeinnaam op te geven, geen kvk nummer.

Haha die collega recruiter die ik lastig moest vallen als ik geïnteresseerd was ook maar even gemaild waarom ik met 0 embedded ervaring geschikt zou zijn voor een embedded functie. Krijg ik terug dat ze soms (jahaa soms

Dat is logisch, dat bevat dan ook niet veel vet en suikerFiresphere schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:24:
[...]
Andere mensen lusten geen snert of stamppot
Da's gewoon raar. Maar dat wisten we eigenlijk al van jeik lust geen chocola.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Mooi naveltruitjeKorben schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:48:
[...]
Oh. Dus je vindt dit niet lekker?
[afbeelding]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
.oisyn schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:03:
[...]
Dat is logisch, dat bevat dan ook niet veel vet en suiker
[...]
Da's gewoon raar. Maar dat wisten we eigenlijk al van je

Waar te beginnen..Ethernal Five schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:25:
Stukje code van mijn collega, vind ik wel grappig
[afbeelding]

Gelukkig staat er commentaar bij zodat je weet wat de functie doet
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Gelukkig staat er wel 'redelijk veilig', hij begrijpt dan tenminste wel dat het niet de veiligste manier isPatrickH89 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:36:
Dat commentaar is eigenlijk nog wel het ergste

Wat is er mis met die functie in combinatie met het commentaar? Ik interpreteer het als volgt: deze functie genereert een redelijk veilig wachtwoord voor (bijvoorbeeld) een nieuwe user. En niet als: dit is een veilige manier om wachtwoorden te hashen en in een database op te slaan?Ethernal Five schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:25:
Stukje code van mijn collega, vind ik wel grappig
[afbeelding]
De functie SafePassword() geeft een string terug die je veilig als wachtwoord kunt gebruiken. Een 32-tekens lang wachtwoord bestaande uit [a-z0-9] lijkt me prima voldoen aan de eisen voor "veilig wachtwoord."
Behalve dat de functie een wachtwoord als input heeft... En dat de functie een string terug geeft als de input wordt geaccepteerd, maar een boolean als dat niet zo is.HuHu schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:57:
[...]
Wat is er mis met die functie in combinatie met het commentaar? Ik interpreteer het als volgt: deze functie genereert een redelijk veilig wachtwoord voor (bijvoorbeeld) een nieuwe user. En niet als: dit is een veilige manier om wachtwoorden te hashen en in een database op te slaan?
De functie SafePassword() geeft een string terug die je veilig als wachtwoord kunt gebruiken. Een 32-tekens lang wachtwoord bestaande uit [a-z0-9] lijkt me prima voldoen aan de eisen voor "veilig wachtwoord."
Je weet dat een wachtwoord gehasht met md5 binnen 20 minuten gekraakt kan worden?HuHu schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:57:
[...]
Wat is er mis met die functie in combinatie met het commentaar? Ik interpreteer het als volgt: deze functie genereert een redelijk veilig wachtwoord voor (bijvoorbeeld) een nieuwe user. En niet als: dit is een veilige manier om wachtwoorden te hashen en in een database op te slaan?
Als met $password eigenlijk $seed wordt bedoelt en met "return false" een "throw SeedNotSpecified" (ofzo), dan valt het nog reuze meeKorben schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:00:
[...]
Behalve dat de functie een wachtwoord als input heeft... En dat de functie een string terug geeft als de input wordt geaccepteerd, maar een boolean als dat niet zo is.
Als je nu pas migreert, waarom niet gelijk naar Windows 8?TheNephilim schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:03:
Nu eindelijk op Windows 7 aan de slag op kantoor!Zal vast wat dingen vergeten zijn te installeren, maar dat komt wel weer goed. Tot zover; eindelijk weer lekker snel!
Je hebt mijn comment blijkbaar niet begrepen.Ethernal Five schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:03:
[...]
Je weet dat een wachtwoord gehasht met md5 binnen 20 minuten gekraakt kan worden?
Veel websites genereren voor een nieuwe user een standaard wachtwoord. Een MD5 hash van "iets" is best oké als standaard wachtwoord.
Ik interpreteerde de functie (icm naam en commentaar) als een password-generator.
edit: dus bijvoorbeeld zo:
1
2
3
4
5
| function generateRandomPassword($seed = '') { if ($seed == '') return MD5(time()) else return MD5($seed) } |
[ Voor 13% gewijzigd door HuHu op 13-08-2013 13:07 ]
Again, de input van de functie is een wachtwoord. Een leeg wachtwoord (wat ook nog eens de default waarde van de parameter is) retourneert alleen false. Een wachtwoordgenerator zou geen input moeten hebben, los van opties als uit welke karakters het wachtwoord mag bestaan.HuHu schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:05:
[...]
Je hebt mijn comment blijkbaar niet begrepen.
Veel websites genereren voor een nieuwe user een standaard wachtwoord. Een MD5 hash van "iets" is best oké als standaard wachtwoord.
Ik interpreteerde de functie (icm naam en commentaar) als een password-generator.
Hoe veilig het is is niet af te leiden uit de functie. Het is zo veilig als de input.HuHu schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:57:
[...]
Wat is er mis met die functie in combinatie met het commentaar? Ik interpreteer het als volgt: deze functie genereert een redelijk veilig wachtwoord voor (bijvoorbeeld) een nieuwe user.
Nou, het is [a-f0-9] want het is een hex string. Puur kijkend naar het resultaat heb je een entropie van 128 bits, dat is redelijk goed. Het probleem is echter dat het nooit meer entropie kan zijn dan die van de input.De functie SafePassword() geeft een string terug die je veilig als wachtwoord kunt gebruiken. Een 32-tekens lang wachtwoord bestaande uit [a-z0-9] lijkt me prima voldoen aan de eisen voor "veilig wachtwoord."
Waarom is $seed dan niet gewoon het wachtwoord?HuHu schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:03:
Als met $password eigenlijk $seed wordt bedoelt en met "return false" een "throw SeedNotSpecified" (ofzo), dan valt het nog reuze mee.
[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 13-08-2013 13:13 ]
Mijn Skype werkt niet meer omdat Internet Explorer er de geest aan gegeven heeft op mijn PC. Ze werken namelijk met zo'n superhandig voor de desktop HTML GUI.orf schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:38:
[...]
De GUI van Skype is op meer punten slecht. Sinds de integratie van Live/MSN/Outlook.com/whatever accounts is inloggen heel beroerd. Ik krijg na het invullen van mijn gebruikersnaam en wachtwoord eerst altijd "Uw sessie is verlopen, probeer het opnieuw". Logisch dat mijn sessie verlopen is, daarom probeer ik in te loggen! De velden zijn vervolgens leeg en ik kan het opnieuw proberen. Na opnieuw invullen krijg ik geen feedback. Na een seconde of 3-5 verdwijnen de inputvelden en wordt een loading-animatie getoond.
Hoe kan het toch dat een product dat zo veel gebruikt wordt met zo'n interface (ook nog eens als vervanging van een populair ander product) uitgegeven wordt?
iOS developer
Kips schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:29:
[...]
alleen een domeinnaam zal wel niet toch? dan zou je elke 3 jaar een nieuwe domeinnaam registreren en zo gratis bizspark kunnen gebruiken?
De mijne ook.Hipska schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:47:
Dit bedrijf is al iets ouder dan 5j en toch ook binnen geraakt.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Ben er bijna zeker van dat in Windows 8 m'n workflow helemaal anders moet. Desktop/startknop geneuzel en de tiles vind ik nog niet wat op de desktop. Wellicht dat het er in 8.1 beter aan toe is, maar vind Windows 7 op dit moment prima.Korben schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:05:
[...]
Als je nu pas migreert, waarom niet gelijk naar Windows 8?
Heb nog niet achter een Windows 8 machine gezeten hoor, maar dat hele Windows 8 gebeuren komt voor mij wel weer een keer. Nu geen tijd voor
Wij migreren dit najaar naar Windows 7.Korben schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:05:
[...]

GateKeaper schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:17:
[...]
Wij migreren dit najaar naar Windows 7.(als alles volgens planning verloopt)

"[X] is een slecht excuus" is slechte argumentatie.Korben schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:19:
Compatibility is een slecht excuus.
Waarom compatibility geen slecht excuus is is het feit dat er essentiele bedrijfsprocessen afhankelijk kunnen zijn van bepaalde software, terwijl die software nog niet compatible is of niet goed getest is voor het nieuwe OS. Dan ga je dus niet zomaar even omschakelen, met alle mogelijke gevolgen van dien.
[ Voor 44% gewijzigd door .oisyn op 13-08-2013 13:21 ]
Net als "[X] is slechte argumentatie"..oisyn schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:20:
[...]
"[X] is een slecht excuus" is slechte argumentatie.
Zeker als je op Windows <7 zit, is Windows 7 op alle vlakken een vooruitgang, niet alleen voor de gebruikers (snelheid, gebruiksvriendelijkheid), maar ook voor de beheerders (veiligheid). Compatibility (met de uitzondering van drivers) is bijna nooit meer een barrière om over te gaan op een nieuwe versie van Windows, want je kunt bijna altijd wel een compatibility mode inschakelen, of anders Virtual XP mode gebruiken.
Verwijderd
Kuch, 8.1Korben schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:05:
[...]
Mijn Surface draait nu op 8.1 RT, een hele vooruitgang tov 8.
Hoewel 8 even wennen was ben ik er inmiddels helemaal aan gewend en zou ik niet anders meer willen
Zelfs mijn vrouw is helemaal gewend aan W8. Toen ze afgelopen week de laptop van haar werk wilde afsluiten probeerde ze de bar aan de rechterkant open te krijgen om af te sluiten, pas na een paar pogingen viel het kwartje dat ze via start moest afsluiten
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Verwijderd
Ik ga binnenkort ook een Surface RT halen. Ik mis alleen nog een leuke code editor ... Sublime Text is niet beschikbaar voor Windows RT.Gertjan. schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:29:
[...]
Kuch, 8.1
Hoewel 8 even wennen was ben ik er inmiddels helemaal aan gewend en zou ik niet anders meer willen
Zelfs mijn vrouw is helemaal gewend aan W8. Toen ze afgelopen week de laptop van haar werk wilde afsluiten probeerde ze de bar aan de rechterkant open te krijgen om af te sluiten, pas na een paar pogingen viel het kwartje dat ze via start moest afsluiten![]()
Ik heb eens gezocht naar alternatieven en kwam enkel NotepadRT tegen.
Maar 8.1 is nog niet RTM, dus ik kan nog enigszins sympathie hebben voor het feit dat je niet die versie draait. Ikzelf draai 'm ook nog niet, omdat je niet zult kunt upgraden van 8.1 preview naar 8.1 RTM..Gertjan. schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:29:
[...]
Kuch, 8.1
Zelfs mijn vrouw is helemaal gewend aan W8. Toen ze afgelopen week de laptop van haar werk wilde afsluiten probeerde ze de bar aan de rechterkant open te krijgen om af te sluiten, pas na een paar pogingen viel het kwartje dat ze via start moest afsluiten![]()

Duseenwachtwoordalsditkanjebinnen20minutenkraken?datisknapEthernal Five schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:03:
[...]
Je weet dat een wachtwoord gehasht met md5 binnen 20 minuten gekraakt kan worden?
Dat durf je nogal stellig te beweren zonder dat er enige context is gegeven. Wat is er mis met mijn assumptie dat de input een seed is en de output een wachtwoord?Korben schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:07:
[...]
Again, de input van de functie is een wachtwoord. Een leeg wachtwoord (wat ook nog eens de default waarde van de parameter is) retourneert alleen false. Een wachtwoordgenerator zou geen input moeten hebben, los van opties als uit welke karakters het wachtwoord mag bestaan.
Er zijn dingen mis met de functie... waarom niet de naamgeving van de input?
> Patrick! De persoonlijke boodschap bij de bestelling kan niet geprint worden!
>> Hoe bedoel je? Kan niet geprint worden?
> De orderbon is helemaal fout! Dit kan echt niet zo!
>> Hoe bedoel je helemaal fout? Heb je een voorbeeld?
> Nee, nu even niet bij de hand, maar zoek je het even uit?
>> Eeehhh nee, want ik weet niet wat er fout gaat. Laat eerst maar eens een voorbeeld zien.
> */me Rent naar de werkplek en komt nog veel paniekeriger terug* Hier kijk!
>> ** PdeBie bekijkt de orderbon en ziet de volgende persoonlijke boodschap op de bon:
Doordat de uitroeptekens aan elkaar stonden en een te lang 'woord' vormden voor in de ruimte die op papier gereserveerd is voor de persoonlijke boodschap, viel de tekst buiten de kaders en zag het er wat raar uit.'Lief, ik hou van jou!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!'
<naam persoon>
Kusjes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja, echt zware paniek mensen............ zucht

De entropie van "1" als wachtwoord is toch veel lager dan de entropie van MD5("1")="c4ca4238a0b923820dcc509a6f75849b" als wachtwoord?.oisyn schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:11:
[...]
Waarom is $seed dan niet gewoon het wachtwoord?
Je schijnt hem niet te kunnen un-installen, maar de upgrade schijnt wel mogelijk te zijn. Daarnaast zit al mijn troep in de wolkjes, dus bij een upgrade is een factory reset geen probleemKorben schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:37:
[...]
Maar 8.1 is nog niet RTM, dus ik kan nog enigszins sympathie hebben voor het feit dat je niet die versie draait. Ikzelf draai 'm ook nog niet, omdat je niet zult kunt upgraden van 8.1 preview naar 8.1 RTM.
Ik heb de consumer preview vanuit de market geinstalleerd...
Code schrijven op zo'n ding lijkt mij niet echt een succes. Er zijn overigens wel enkele codeeditors in de market. Zal thuis eens kijken welke ik heb geinstalleerd, die zag er namelijk wel redelijk uit (nog niet gebruikt).Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:31:
[...]
Ik ga binnenkort ook een Surface RT halen. Ik mis alleen nog een leuke code editor ... Sublime Text is niet beschikbaar voor Windows RT
Ik heb eens gezocht naar alternatieven en kwam enkel NotepadRT tegen.
Verwijderd
Het is niet mijn bedoeling om er dagelijks uren op de coden maar zo af en toe eens een kleine fix doen en dat soort zaken..Gertjan. schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:04:
[...]
Je schijnt hem niet te kunnen un-installen, maar de upgrade schijnt wel mogelijk te zijn. Daarnaast zit al mijn troep in de wolkjes, dus bij een upgrade is een factory reset geen probleem
Ik heb de consumer preview vanuit de market geinstalleerd...
[...]
Code schrijven op zo'n ding lijkt mij niet echt een succes. Er zijn overigens wel enkele codeeditors in de market. Zal thuis eens kijken welke ik heb geinstalleerd, die zag er namelijk wel redelijk uit (nog niet gebruikt).
De entropie van de output kan nooit groter zijn dan die van de input. Je voegt nu alleen een laag "obscurity" toe waardoor het lastiger te raden is wat de bron van het wachtwoord is. Als je kennis van de functie hebt is het immers exact gelijk aan elkaar.HuHu schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:01:
[...]
De entropie van "1" als wachtwoord is toch veel lager dan de entropie van MD5("1")="c4ca4238a0b923820dcc509a6f75849b" als wachtwoord?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Dat word weer een heleboel gegoogle.
Irrelevant, het ging om compatibiliteit. Dat is essentieel, de dingen die jij noemt zijn niet essentieel.Korben schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:23:
Zeker als je op Windows <7 zit, is Windows 7 op alle vlakken een vooruitgang, niet alleen voor de gebruikers (snelheid, gebruiksvriendelijkheid), maar ook voor de beheerders (veiligheid).
Dan is het toch niet ineens een slecht excuus als het wél een barière vormtCompatibility (met de uitzondering van drivers) is bijna nooit meer een barrière
Wat heb je dan gewonnen? Dat de boel nóg trager is?of anders Virtual XP mode gebruiken
Nee. Als je seed maar 16 bits is dan zijn er maar 65536 mogelijk verschillende uitkomsten van MD5. Leuk dat je dat in 32 tekens weergeeft, maar het merendeel van het aantal mogelijkheden (2112 om precies te zijn) zal nooit gebruikt worden. Een attacker hoeft dan ook maar 65536 verschillende mogelijkheden te proberen als hij de implementatie kent.HuHu schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:01:
[...]
De entropie van "1" als wachtwoord is toch veel lager dan de entropie van MD5("1")="c4ca4238a0b923820dcc509a6f75849b" als wachtwoord?
De enige manier om entropie toe te voegen is vanuit een andere bron. Geen enkel deterministisch algoritme kan entropie creëren uit niets.
[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 13-08-2013 14:33 ]
Ik gaf redenen waarom je wél naar Windows 7 zou willen upgraden..oisyn schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:29:
[...]
Irrelevant, het ging om compatibiliteit. Dat is essentieel, de dingen die jij noemt zijn niet essentieel.
Het vórmt geen barrière meer, dat was mijn punt. Programma's die compatible zijn met Windows Vista draaien vrijwel zonder uitzondering ook onder Windows 7, al dan niet met behulp van compatibility mode.[...]
Dan is het toch niet ineens een slecht excuus als het wél een barière vormt
Nee, dat je baggerprogramma wat wel onder XP werkt, maar niet onder Vista+ desondanks bruikbaar is.[...]
Wat heb je dan gewonnen? Dat de boel nóg trager is?
Dat is de discussie toch helemaal niet? De discussie was of compatibiliteit een valide reden was of niet. Niemand hier beweert dat er geen enkele reden is om te upgraden naar Windows 7.Korben schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:39:
[...]
Ik gaf redenen waarom je wél naar Windows 7 zou willen upgraden.
Je zei toch echt bijna geen barrière, oftewel, soms wel. Overigens knap dat jij kunt oordelen over allerlei custom 3rd party software. Daarnaast ben ik weldegelijk software tegengekomen die echt niet wil draaien onder Windows 7 (de Xbox 1 XDK network neighborhood bijvoorbeeld). Ook niet in compatibility mode.Het vórmt geen barrière meer, dat was mijn punt.
Zonder dat dat "baggerprogramma" ook maar enigszins kan interacten met andere software, dus die zul je dan óók in Virtual XP mode moeten draaien.Nee, dat je baggerprogramma wat wel onder XP werkt, maar niet onder Vista+ desondanks bruikbaar is.
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 13-08-2013 15:27 ]
Code Writer? http://apps.microsoft.com...a7-40bc-90ef-eafd38355079Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:11:
[...]
Het is niet mijn bedoeling om er dagelijks uren op de coden maar zo af en toe eens een kleine fix doen en dat soort zaken.
Verwijderd
Dat ziet er inderdaad ook niet slecht uit. Ik denk dat ik er best een paar test en dan zie ik het wel.
Ik probeer mijn scherminstellingen te wijzigen terwijl Citrix op één monitor gemaximized is. Ik druk op OK. Vervolgens zie ik nog snel even zo'n "u heeft 15 seconden om te bevestigen" venstertje voorbij floepen voordat Citrix het nodig vindt om zichzelf te maximaliseren over twee schermen. Weet je hoe lang het duurt voordat je Citrix weer weg hebt en dat schermpje terug hebt? 17 seconden.
Nee dan start ik de hele rimram wel weer even opnieuw hoor! Geen probleem! Niks te doen de hele dag!
iOS developer
[ Voor 83% gewijzigd door Douweegbertje op 13-08-2013 15:26 ]
Dat is dus ook wat ik op scholen en bedrijven doe, zorgen dat ze over kunnen naar windows 7.Korben schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:39:
[...]
Ik gaf redenen waarom je wél naar Windows 7 zou willen upgraden.
[...]
Het vórmt geen barrière meer, dat was mijn punt. Programma's die compatible zijn met Windows Vista draaien vrijwel zonder uitzondering ook onder Windows 7, al dan niet met behulp van compatibility mode.
[...]
Nee, dat je baggerprogramma wat wel onder XP werkt, maar niet onder Vista+ desondanks bruikbaar is.
Inclusief een bijtijdse imaging techniek (te veel ghost gebruikers nog) en appstreaming mocht het nodig zijn(app-v zenworks oid).
Daarnaast betekent het vaak ook upgrades in het oude severpark voor nieuwe functionaliteiten, windows 7 policies op een server 2003 machine is altijd leuk, heb je weer rsat nodig blablabla.
[ Voor 11% gewijzigd door Ellos op 13-08-2013 15:37 ]
Maar het is nog altijd beter dan het "We volgen de voorbeelden op MSDN"-pattern, waardoor je nu gedrochten van 2500 regels krijgt die niet meer te onderhouden zijn...
* Alex) zucht
[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 13-08-2013 15:32 ]
evil windows met hun
1
| $directory = 'klein\'; |
ik werk met wordpad dus sytax highlighting heb ik niet.
ora et labora
Dus dit werkt niet (UserId veld is null na serialize / deserialize):
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| public class UserCreatedEvent : Event { public readonly UserId UserId; public readonly string Username; public UserCreatedEvent(UserId id, string username) { UserId = id; Username = username; } } |
Dit werkt wel:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| public class UserCreatedEvent : Event { public readonly UserId UserId; public readonly string Username; public UserCreatedEvent(UserId userId, string username) { UserId = userId; Username = username; } } |
Waarom zet JSON.Net niet gewoon de values in de constructor

Verwijderd
Je geeft windows de schuld van iets wat makkelijk afgevangen kan worden door een betere editor?mrc4nl schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:21:
hurr ik wel vaker dat als ik een probleem heb een topic aan het schrijven ben en 30 nog even alles uittest, zie waar het probleem zit.
evil windows met hunPHP:zo escape je natuurlijk
1 $directory = 'klein\';
ik werk met wordpad dus sytax highlighting heb ik niet.
laat ik het zo zeggen in dit opzicht is linux met hun dir/file wat handiger dan windows met dir\file.Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:27:
[...]
Je geeft windows de schuld van iets wat makkelijk afgevangen kan worden door een betere editor?
de enige php editors waar ik mee heb gewerkt zijn eclipse en windows web expression (ja die ondersteunt met plugins ook php)
wat is dan een goede phpeditor? netbeans?
ora et labora
Als je voor gratis gaat, is NetBeans de beste.mrc4nl schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:33:
[...]
laat ik het zo zeggen in dit opzicht is linux met hun dir/file wat handiger dan windows met dir\file.
de enige php editors waar ik mee heb gewerkt zijn eclipse en windows web expression (ja die ondersteunt met plugins ook php)
Doe is 1337
PhpStormmrc4nl schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:33:
[...]
laat ik het zo zeggen in dit opzicht is linux met hun dir/file wat handiger dan windows met dir\file.
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Verwijderd
PHP moet ik niet. Probeer misschien sublime of eclipse.mrc4nl schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:33:
[...]
Je signature is trouwens stuk. Hij blijft oneindig laden. Het laden duurt wel gruwelijk lang (5 seconden ofzo).
Edit; hij bleef oneindig laden. Na een refresh doet-ie het.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2013 17:38 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.