De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 177 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.209 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Woy schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:20:
@GateKeaper: Ik zou toch nog eens goed naar je implementatie kijken, zover ik weet is DbContext niet thread safe, dus als jij 1 instantie deelt met alle requests kan dat heel goed concurrency problemen opleveren ja. Het LastModified field is niet de oplossing die je wil hebben voor dit probleem, maar is alleen een oplossing tegen meerdere DbContext'en die tegelijkertijd het object willen updaten.
Hmmmm.... zal er nog maar eens naar kijken ja, voelt nu toch niet meer lekker. :X Gelukkig is 't wel vrij eenvoudig te fixen. Thanks to the lovely autofac library :> O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:10
OkkE schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:24:
[...]

Dagen kopen gaat me dan weer net te ver. :)

Enne, waar naar toe is (voor mij) echt geen probleem; er zijn nog zo veel landen in de wereld waar ik niet geweest ben. En een maand om een land te ontdekken is ook helemaal niet veel, is mijn ervaring. :)
Reis je dan alleen of niet? Er zijn inderdaad nog wel wat landen te ontdekken maar omdat nou in mijn eentje te doen lijkt me niet echt wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:01
Zo, eerste commit van vandaag is weer gepushed. En nog een bugfix ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
GateKeaper schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:28:
[...]

Hmmmm.... zal er nog maar eens naar kijken ja, voelt nu toch niet meer lekker. :X Gelukkig is 't wel vrij eenvoudig te fixen. Thanks to the lovely autofac library :> O+
Autofac is mijn swiss army knife wat betreft tools. Het is al jaren zo'n beetje het eerste wat ik include in mn projecten. Nog geen DI/IOC container gevonden die er aan kan tippen.
Ok Structuremap komt in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ealanrian schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:30:
[...]

Reis je dan alleen of niet? Er zijn inderdaad nog wel wat landen te ontdekken maar omdat nou in mijn eentje te doen lijkt me niet echt wat.
Misschien hoort dit meer in [Het grote vakantie topic]

Tot nu toe altijd met een ander, maar er komt vast een vakantie dat ik alleen ‘moet’. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 14:55
Hoe zag je commit message eruit dan? "Minor bugfix" :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

OkkE schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:05:
[...]

Als ik meer vrije dagen* zou hebben, was ik zeker 2x per jaar gegaan. :)

*) Mijn vakanties zijn gemiddeld een maand lang.
Maand 08 en ik heb nog 26 dagen staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:10
OkkE schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:34:
[...]

Misschien hoort dit meer in [Het grote vakantie topic]

Tot nu toe altijd met een ander, maar er komt vast een vakantie dat ik alleen ‘moet’. :)
Volgens mij komen in dit topic wel meer dingen kort langs die in andere topics thuis horen :P. Ik zal binnenkort wel eens in dat topic gaan kijken.

Kak weer een mooie planning, ik probeer een discussie op te starten op een mailing list maarja het is maandag dan reageert er bijna niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
GateKeaper schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:28:
[...]

Bedenk bijvoorbeeld maar eens wat er in het volgende geval gaat gebeuren:
  1. Thread 1: Wijzig object 1
  2. Thread 2: Wijzig object 2, nu tijdelijk in een invalid state
  3. Thread 1: context.SaveChanges()
  4. Thread 2: Wijzig object 2 zodat hij weer valide is.
Ik kan me voorstellen dat je met een eenvoudige applicatie geen problemen hebt als objecten tussentijds opgeslagen worden, maar niet elke wijziging op een object zal atomair zijn, dus doordat er tussentijds een SaveChanges kan plaatsvinden kan er dus corrupte data in de DB terecht komen, of misschien zelfs onverwachte Exceptions.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Snap 'm nu ook wel, maar ik ging er onterecht vanuit dat EF daar zelf wel voor zorgde. Maar lees nu inderdaad dat die dus niet Thread safe is, en nu begrijp ik dat ik een probleem heb. :X

Lol.. voel me nu best wel stupid dat ik daar niet eerder onderzoek naar gedaan heb. :X :$

[ Voor 20% gewijzigd door GateKeaper op 12-08-2013 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Vandaag weer voor het eerst aan het werk! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
douweegbertje schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:34:
[...]

Maand 08 en ik heb nog 26 dagen staan :+
dat zijn er toch 6 meer dan ik nog heb staan in dezelfde maand.. En nee geen dagen bijgekocht 8)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik heb nog 42 dagen staan voor dit jaar.

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Geen idee hoeveel vakantie dagen ik nog heb staan. Maar je kunt er nooit genoeg hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
GateKeaper schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:45:
Snap 'm nu ook wel, maar ik ging er onterecht vanuit dat EF daar zelf wel voor zorgde. Maar lees nu inderdaad dat die dus niet Thread safe is, en nu begrijp ik dat ik een probleem heb. :X
Het punt is dat het niet echt op een logische manier thread-safe te maken is, dus ook bij (N)Hibernate of een andere OR Mapper/DAL zal je hetzelfde probleem hebben.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

oOo * .oisyn is ingeloot voor de Tweakers & Vodafone 4G test oOo

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 12-08-2013 11:27 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:24:
oOo * .oisyn is uitgeloot voor de Tweakers & Vodafone 4G test oOo
Uitgeloot is toch dat je juist niet mee mag doen? Of ben je daar blij om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
.oisyn schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:24:
oOo * .oisyn is uitgeloot voor de Tweakers & Vodafone 4G test oOo
Congratz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
Solopher schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:34:
Hoe zag je commit message eruit dan? "Minor bugfix" :d
Bugfix: [korte uitleg]

[Uitgebreide uitleg. Schelden op anderen is hierin toegestaan. Schelden op jezelf ook]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

HuHu schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:26:
[...]

Uitgeloot is toch dat je juist niet mee mag doen?
Euh, ja, idd |:( ik bedoel ingeloot :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 09:59
Zijn medewerkers niet uitgezonderd van deelname aan dit soort acties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ie is geen medewerker meer :P. En zijn mods medewerkers?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Geen idee, you tell me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Snake schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:29:
Hij is geen Mod. Hij is een ProMod.

Dat gebied is _nog_ grijzer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Ja hij modt alleen in zijn voordeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En eigenlijk moet ik die status ook eens opgeven, ik mod nog vrij weinig op de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Snake schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:29:
Yup forum mods vallen ook onder medewerkers, dus hoewel we niet betaald krijgen mogen we helaas niet meedoen met dit soort acties :-(

Anders zou je ongetwijfeld ook een hoop gezeur krijgen als er een leuke prijs naar een Mod gaat.

[ Voor 24% gewijzigd door Woy op 12-08-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Ieuw vrijwilligerswerk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
We krijgen er o.a. elk jaar wel een super gezellig weekendje voor terug, dus dat maakt een hoop goed: redactieblog: Tweakers-crew bezet klooster

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik krijg (alweer) (ongevraagd) mail van een recruiter op LinkedIn, maar deze weet - voor het eerst - zowaar iets te vertellen over de functie die ik bij mijn huidige werkgever vervul. Meestal is het niet meer dan "Hallo <voornaam>, wij hebben misschien wel een leuke functie voor je. Wil je meer weten? Even linken kan sowieso geen kwaad, groetjes <naam recruiter>".

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Recruiter / intercedent lijken mij 2 enorm vreselijke banen om te hebben. Zonder een oneindige lading positiviteit en een afkeer van ambitie hou je het in zo'n positie niet lang vol denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Alex) schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:19:
Ik krijg (alweer) (ongevraagd) mail van een recruiter op LinkedIn, maar deze weet - voor het eerst - zowaar iets te vertellen over de functie die ik bij mijn huidige werkgever vervul. Meestal is het niet meer dan "Hallo <voornaam>, wij hebben misschien wel een leuke functie voor je. Wil je meer weten? Even linken kan sowieso geen kwaad, groetjes <naam recruiter>".
Haha, van een of andere vrouw? Ik heb exact dezelfde gehad, echter als je erop reageert krijg je mail van een vent, beetje jammer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunirus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:15
Pft, terug aan het werk gaan na een vakantietripje doet pijn.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1NR4V8H.png

Achja, meer koffie does the trick :)

[ Voor 11% gewijzigd door Gunirus op 12-08-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sowieso gaan alle mailtjes/berichtjes van recruiters op linkin direct het ronde archief is als er niet heel duidelijk uit blijkt dat ze zich in mijn profiel verdiept hebben. Generieke automatisch gegenereerde mailtjes pak je er zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:07

StM

Kan iemand mij vertellen waarom men in hemelsnaam %n aan printf heeft toegevoegd? In combi met een manipuleerbare formatstring kan je gewoon op iedere benaderbare locatie in het geheugen willekeurige waardes wegschrijven :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Woy schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:41:
Sowieso gaan alle mailtjes/berichtjes van recruiters op linkin direct het ronde archief is als er niet heel duidelijk uit blijkt dat ze zich in mijn profiel verdiept hebben. Generieke automatisch gegenereerde mailtjes pak je er zo uit.
Ik lees die mailtjes altijd als:
Beste Gertjan (of een of ander tekstueel misbaksel wat op mijn naam moet lijken),

Ik heb totaal niet naar je profiel gekeken, maar je kwam toevallig naar boven in mijn zoekopdracht. Ik heb hier een functie die ik zo snel mogelijk moet slijten, want de bonussen worden weer bepaald. Ik heb hier een klant die niet weet wat hij wil, ik heb ook geen flauw idee, maar aangezien er redelijk wat termen zijn die overeenkomen leek het mij een perfecte match. Ik heb geen extra informatie, want het kan zomaar zijn dat ik alleen zieltjes win voor mijn portfolio.

Mocht dit ongepast zijn (wat mij geen hol interesseert), weet je dan misschien iemand die wel voldoet (hoef ik niet meer te zoeken). Je krijgt dan een paar stuivers terwijl ik een paar duizend euro opstrijk. Dat wil je vast wel doen voor die paar stuivertjes, niet?

Mocht je vragen hebben stel ze dan vooral niet!
Groeten en tot waarschijnlijk nooit meer horens,

Interessante titel @ totaal onbekend recruiting bureau
Vroeger reageerde ik nog wel eens terug, maar dat heb ik ook afgeleerd. Was een leuke uitlaatklep om zo'n recruiter even te wijzen op het feit dat je niet echt gecharmeerd bent, maar daar hebben ze toch schijt aan...

Control+D en niet meer aan denken... :+
Mooi dat ze zeggen dat je perfect voor de rol bent, of de rol perfect voor jou is, maar dan moet je natuurlijk ook wel aangegeven waarom...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Eens de nieuwe PC installeren, Windows 7... 8GB geheugen, SSD'tje maar wel een E8400 CPU en HD4850 GPU. Relatief oud dus, maar voor PhpStorm en een beetje Photoshop wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Gewoon standaard reply 1x opstellen en elke keer terug sturen. Bij mij staat erin dat ze concreet moeten zijn, met iig een zinnige salarisindicatie en een goede job description. Wie weet komt er een keer wat zinnigs uit. Sommige van die recruiters doen ook daadwerkelijk wat, soms.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
.Gertjan. schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:25:
[...]
Vroeger reageerde ik nog wel eens terug, maar dat heb ik ook afgeleerd. Was een leuke uitlaatklep om zo'n recruiter even te wijzen op het feit dat je niet echt gecharmeerd bent, maar daar hebben ze toch schijt aan...
Tegenwoordig gebruik ik in LinkedIn de spam button als ik zo'n schot hagel mailtje binnen krijg. Dat voelt altijd goed. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-03 17:02
TheNephilim schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:37:
Eens de nieuwe PC installeren, Windows 7... 8GB geheugen, SSD'tje maar wel een E8400 CPU en HD4850 GPU. Relatief oud dus, maar voor PhpStorm en een beetje Photoshop wel genoeg.
bijna hetzelfde als mijn desktop thuis (e8500 en hd4870x2, waarbij de videokaart wel veel krachtiger (maar ongeveer even oud) is) :*)

Deze is, met name door de SSD vermoed is, regelmatig sneller dan mijn laptop (core i5, 8gb, hybrid schijf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Processors zijn er amper op vooruit gegaan de laatste jaren. Dual- en Quad-cores zijn er al ruim 5 jaar en de cores zijn nauwelijks sneller geworden. (Waarom brengt AMD hun 16-core niet uit voor consumenten??)

Een SSD ipv een HDD is wel een flinke stap sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Laatst online: 26-05 17:08
Jongens jongens jongens, blijf toch een keer van die semaphores en mutexes af, die leveren alleen maar ellende op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

PrisonerOfPainKlachtenQueueSemaphore.Release(); :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Daos schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:47:
Beste...investering...ever!
Mijn oude i3 ging weer als een tiet nadat er een SSD ingegooid was :)

Tegenwoordig hebben ook mijn prive machines een SSD (zelfs de laptop van vrouwlief is voorzien van een SSD). Leuk om haar af en toe te horen klagen hoe traag haar werklaptop is en hoe frustrerend het is dat de machines bij familie niet vooruit te branden zijn :P

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Laatst online: 09-09 09:31
PrisonerOfPain schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:47:
Jongens jongens jongens, blijf toch een keer van die semaphores en mutexes af, die leveren alleen maar ellende op.
Afbeeldingslocatie: http://7.media.hyves-static.net/431221806/4/Ip_C/0/img431221806.jpeg? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:51:
[...]

Beste...investering...ever!
Mijn oude i3 ging weer als een tiet nadat er een SSD ingegooid was :)

Tegenwoordig hebben ook mijn prive machines een SSD (zelfs de laptop van vrouwlief is voorzien van een SSD). Leuk om haar af en toe te horen klagen hoe traag haar werklaptop is en hoe frustrerend het is dat de machines bij familie niet vooruit te branden zijn :P
Ondanks dat een SSD vrij veel kan hebben... Weet je zeker dat't verstandig is om met SSD's op computers te gaan gooien?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Processors zijn er amper op vooruit gegaan de laatste jaren. Dual- en Quad-cores zijn er al ruim 5 jaar en de cores zijn nauwelijks sneller geworden. (Waarom brengt AMD hun 16-core niet uit voor consumenten??)

Mwah, Battlefield 3 met een E8400 (dual core) hoef je niet te proberen. Met een i5 3570K gaat dat echt een stuk vlotter :+

Die SSD maakt zeker het leukste verschil op dit moment jah 8)

[/quote]

Haha herkenbaar ja :p Die SSD laat zelfs leken zien dat het vele malen sneller kan. Een snellere CPU of dedicated vid kaart merken ze niks van.

offtopic:
@PrisonerOfPain: Laat er in Battlefield 4 alstublieft party support zijn. Het was weer schelden en vloeken laatst om gezamelijk te spelen in Battlefield 3 :P

[ Voor 22% gewijzigd door TheNephilim op 12-08-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

En toen zat dommel in mijn hoofd :(

@Firesphere: Pff, geen bewegende delen = lekker smijten. :9 Ik ga redelijk ruw met mijn laptop om (zoals hard het scherm dichtmikken), een ouderwetse schijf had allang dood geweest :/

[ Voor 22% gewijzigd door .Gertjan. op 12-08-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-03 17:02
Firesphere schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:53:
[...]

Ondanks dat een SSD vrij veel kan hebben... Weet je zeker dat't verstandig is om met SSD's op computers te gaan gooien?
IN computers gooien, dat kan prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Kips schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:54:
[...]

IN computers gooien, dat kan prima :+
Niet dat er dan veel werkt, tenzij je een hotswappable drive hebt en je de ontzettend onwaarschijnlijke worp maakt waarbij je schijf precies correct aankomt zonder dat je de connectors sloopt. :+

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:51:
PrisonerOfPainKlachtenQueueSemaphore.Release(); :Y)
En ondertussen maar wachtten tot die deadlock zichzelf oplost zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mobiele markt gemist? Een sandy i5 is per-core 100% sneller dan een midrange C2D (2.4 - 2.6Ghz).

..daarna is het inderdaad bergafwaarts gegaan. De afgelopen 2 jaar zijn de CPU's maar 20% sneller geworden. Ik heb precies de juiste generatie CPU gekocht :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:53:
[...]

En toen zat dommel in mijn hoofd :(
[video]

@Firesphere: Pff, geen bewegende delen = lekker smijten. :9 Ik ga redelijk ruw met mijn laptop om (zoals hard het scherm dichtmikken), een ouderwetse schijf had allang dood geweest :/
Dus jouw scherm is beweegbaar! :+
Korben schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:58:
[...]

Niet dat er dan veel werkt, tenzij je een hotswappable drive hebt en je de ontzettend onwaarschijnlijke worp maakt waarbij je schijf precies correct aankomt zonder dat je de connectors sloopt. :+
Of het moederbord... of een ander onderdeel.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Firesphere schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:00:
[...]

Dus jouw scherm is beweegbaar! :+
Wijsneus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

WTF waarom kun je niet fatsoenlijk float literals typen in een VS 2012 watch window :?
En alle float modifiers (e, f, g) zijn ook weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
sinds wanneer is g een float modifier?

krijg je dan een gouble of een gloat?

[ Voor 45% gewijzigd door Gamebuster op 12-08-2013 15:33 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Gamebuster schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:33:
sinds wanneer is g een float modifier?

krijg je dan een gouble of een gloat?
http://www.cplusplus.com/reference/cstdio/printf/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Wat hebben printf format specifiers met float literal modifiers te maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het is geen modifier specifiek voor literals, het is een modifier op een expressie in het algemeen.

VS 2010
VS 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Woy schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:37:
[...]

Wat hebben printf format specifiers met float literal modifiers te maken :?
Het gaat om die tabel, de betekenis van die specifiers is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Min of meer, niet alles wordt ondersteund (zoals p) en het heeft een hoop andere specifiers die printf niet ondersteunt (zoals hr). Het is natuurlijk geen toeval dat ze ongeveer hetzelfde zijn, maar verder is die tabel compleet irrelevant en totaal niet de plek om te kijken welke specifiers de debugger allemaal ondersteunt.

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 12-08-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Wat het allerleukste is aan in het buitenland wonen is dat aanmaningen die binnen tien dagen betaald moeten worden altijd pas na 15 dagen aan komen. Probeer dat maar eens aan zo'n "computer says no" type uit te leggen.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tja, een aanmaning krijg je ook niet ineens, daar is over het algemeen ook een factuur/acceptgiro én een betalingsherinnering aan vooraf gegaan.

That said, van mij mogen die dingen wel gewoon via e-mail.

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 12-08-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Daarnaast is de post in Nederland ook niet meer wat het geweest is. Hoe vaak ik niet post langs heb zien komen met als inhoud 'gelieve binnen 10 werkdagen na dagtekening overmaken', en dat de deadline van 10 werkdagen dan al overmorgen blijft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

Ja, ik krijg altijd brieven van de belastingdienst op een oud adres. Ook heb dat wereldinkomen formulier nog steeds niet gehad... Vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

.oisyn schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:23:
Tja, een aanmaning krijg je ook niet ineens, daar is over het algemeen ook een factuur/acceptgiro én een betalingsherinnering aan vooraf gegaan.

That said, van mij mogen die dingen wel gewoon via e-mail.
Iedere week copieus uit eten gaan en tegelijkertijd je rekeningen niet direct kunnen betalen is nou eenmaal iets wat gewoon kan gebeuren als je in een land woont wat loopt te goochelen met wisselkoersen en alle buitenlandse valuta limiteert (voor mensen die geen vriendjes zijn met de regering). Dus een simpele betaling van je salarisrekening naar een andere bankrekening in het buitenland is niet zo simpel als het zou moeten zijn. Ik ben afhankelijk van Nederlandse klanten om dat soort zaken te betalen.

Maar het zal vast juridisch allemaal prima dichtgetimmerd zijn dat zo'n brief er twee weken over mag doen en binnen tien dagen betaald moet zijn. Ik maak me verder geen illusies.

[ Voor 3% gewijzigd door BikkelZ op 12-08-2013 16:55 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

Lijkt Zwitserland wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Stallman z'n princessen lijstje: https://secure.mysociety..../2011-October/007647.html
If you have found a person for me to stay with, please forward this
section and the two following sections to that person.

Temperature:

Above 72 fahrenheit (22 centigrade) I find sleeping quite difficult.
(If the air is dry, I can stand 23 degrees.) A little above that
temperature, a strong electric fan blowing on me enables me to sleep.
More than 3 degrees above that temperature, I need air conditioning to
sleep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Zwitserland loopt moeilijk te doen over buitenlandse valuta? Ik dacht dat ze er meer dan genoeg van hadden ;)

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

Ja, de wisselkoers CHF-EUR is slecht voor mij. Tijd terug was het gewoon CHF-EUR 1:1 :) Maar goed woon nu in Zwitserland en de postbodes vertikken het om mijn post door te sturen. Man-o-man die gaat gezeik opleveren bij de Belastingdienst. Die sinds ik eens heb gestemd in Zwitserland ze helft van mijn post naar CH sturen ipv. mijn correspondentieadres in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:51:
Het is geen modifier specifiek voor literals, het is een modifier op een expressie in het algemeen.

VS 2010
VS 2012
Ah specifiek voor de watch, en niet voor C#. Vandaar dat ik er niet bekend mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

alienfruit schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:58:
Ja, de wisselkoers CHF-EUR is slecht voor mij. Tijd terug was het gewoon CHF-EUR 1:1 :)
Hier een overzichtje van de illegale wisselkoersen (blue is zwart):
http://dolarblue.net/

De officiele koers voor een euro is 7,5 euro.
alienfruit schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:58:
Maar goed woon nu in Zwitserland en de postbodes vertikken het om mijn post door te sturen. Man-o-man die gaat gezeik opleveren bij de Belastingdienst. Die sinds ik eens heb gestemd in Zwitserland ze helft van mijn post naar CH sturen ipv. mijn correspondentieadres in Nederland.
Ja ik ga het denk ik ook maar laten doorsturen naar mijn accountant. Wat een gezeik zeg. Krijg er iedere keer weer hartverzakkingen van. Heb laatst mijn M-biljetboekwerk ingevuld met het zweet in mijn pollekes. Ben blij dat dat maar één keer hoeft.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BikkelZ schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:06:

De officiele koers voor een euro is 7,5 euro.
Dat is snel rijk worden, dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:06
.Gertjan. schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:25:
[...]

Ik lees die mailtjes altijd als:

[...]

Control+D en niet meer aan denken... :+
Mooi dat ze zeggen dat je perfect voor de rol bent, of de rol perfect voor jou is, maar dan moet je natuurlijk ook wel aangegeven waarom...
Hier eentje waarvan het hele personeelsbestaand met titel drs en pasfoto op hun website vermeld stond. Heb maar terug gemaild dat ik het niet heel intelligent vond om iemand met 0 embedded ervaring voor een embedded functie te vragen. En dan ook nog vermelden dat ik bij een collega moet zijn als ik geïnteresseerd ben 8)7 (ook een drs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:26
StM schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:11:
Kan iemand mij vertellen waarom men in hemelsnaam %n aan printf heeft toegevoegd? In combi met een manipuleerbare formatstring kan je gewoon op iedere benaderbare locatie in het geheugen willekeurige waardes wegschrijven :F
Een manipuleerbare formatstring is sowieso vragen om problemen.
Op een of andere manier lijkt RS me vrij moeilijk in de omgang als ik dat lijstje zo bekijk ... :P

[ Voor 30% gewijzigd door farlane op 12-08-2013 20:15 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

farlane schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:01:
[...]

Een manipuleerbare formatstring is sowieso vragen om problemen.
Uiteraard, maar naar arbitraire adressen kunnen schrijven vind ik nog wel een paar stapjes erger als een information leak of crash. En ik kan geen enkele nuttige reden bedenken dat ze het mogelijk hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

StM schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:23:
[...]

Uiteraard, maar naar arbitraire adressen kunnen schrijven vind ik nog wel een paar stapjes erger als een information leak of crash. En ik kan geen enkele nuttige reden bedenken dat ze het mogelijk hebben gemaakt.
Scheelt je een buffer + strlen() in omgevingen waar je maar beperkte snelheid en/of RAM hebt en je printf() bijvoorbeeld direct naar een terminal of UART schrijft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 17:22
Ik ga het weer proberen, wish me luck. :+ (dit moet toch wel haalbaar zijn :z )
StM schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:23:
[...]

Uiteraard, maar naar arbitraire adressen kunnen schrijven vind ik nog wel een paar stapjes erger als dan een information leak of crash. En ik kan geen enkele nuttige reden bedenken dat ze het mogelijk hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Ellos schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:37:
Ik ga het weer proberen, wish me luck. :+ (dit moet toch wel haalbaar zijn :z )
[...]
Wat probeer je te doen dan?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Radiant schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:28:
[...]

Scheelt je een buffer + strlen() in omgevingen waar je maar beperkte snelheid en/of RAM hebt en je printf() bijvoorbeeld direct naar een terminal of UART schrijft..
Printf returned toch ook het aantal tekens dat hij geschreven heeft...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

True :P

Dan vermoed ik dat het is om mensen die user input in hun format strings knallen te straffen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
farlane schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:40:
[...]

Wat probeer je te doen dan?
Ik had een moment van volledige afwezigheid intelligentie vorige keer dat ik iemand trachtte te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
StM schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:41:
[...]

Printf returned toch ook het aantal tekens dat hij geschreven heeft...?
Hij vult de variabele met het aantal karakters dat hij *op die plek* in de format string heeft geschreven; je zou iets met alignen kunnen doen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

jip_86 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:35:
[...]

Hier eentje waarvan het hele personeelsbestaand met titel drs en pasfoto op hun website vermeld stond. Heb maar terug gemaild dat ik het niet heel intelligent vond om iemand met 0 embedded ervaring voor een embedded functie te vragen. En dan ook nog vermelden dat ik bij een collega moet zijn als ik geïnteresseerd ben 8)7 (ook een drs)
Interessant-doenerij :')

Sta ook altijd een beetje verbaasd te kijken naar die figuren die hun naam gebruiken om hun telefoonnummer in te gebruiken, ik ken geen Martin 06 232xxxx... Ook "apart" zijn die mensen die de updates gebruiken om om de paar dagen hun hele vacaturebestand in de LinkedIn feed dumpen...
Misschien maar weer eens met veger en blik door mijn connecties, ik hoef niet interessant te doen met 500+ connecties, dus er kan inmiddels wel weer het mes in :9

Gelukkig heb ik momenteel geen behoefte aan recruiters (iig niet als werknemer), die paar die een kansloze poging doen komen op de zwarte lijst... Als je uit mijn profiel niet kunt halen dat ik een paar jaar eigen baas ben (en notabene zelf mensen zocht/zoek) en toch besluit mij een kansloze baan aan te smeren, dan ben je wat mij betreft niet echt geschikt voor je vak....
Zeker als ze, na een reactie van mij, alsnog proberen mij te overtuigen om even te komen babbelen voor een functie als applicatiebeheerder of een of andere maffe junior functie.... Right :/

Vandaag lopen ruzieen met Resharper. Versie 8 heeft de "Go to implementation" gesloopt... Normaal kon je lekker van de interface functies naar de implementaties hoppen (erg handig), maar dat is nu kapot. Soms werkt het nog wel op hoofdniveau (dus op de interface naam), maar ook die weigert soms... Wanneer de implementatie in dezelfde file staat werkt het wel weer prima... :/

Voel mij wel een beetje beperkt daardoor... Zit stevig te overwegen weer terug te gaan naar 7 (draaide nu tijdelijk de 8 trial).... Iemand enig idee of je mag downgraden met een R# licentie (er staan namelijk 2 licenties gereed om besteld te worden, maar met deze bug twijfel ik wel enigszins aangezien andere collega's er ook last van hebben)...

Ow ja, de ASP.NET control-state/flow moet ook opdonderen :( ... Wat een ellende zeg, vandaag liep mijn (junior) collega er ook op te bitchen... Op de een of andere manier hadden wij ons vast-gecodeerd en we zagen beiden even geen uitweg, binnenkort die controls ook maar eens onder handen nemen (of naar MVC overstappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

farlane schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:46:
[...]

Hij vult de variabele met het aantal karakters dat hij *op die plek* in de format string heeft geschreven; je zou iets met alignen kunnen doen oid.
Ik heb het weleens nodig gehad, al kan ik me de exacte omstandigheden niet meer herinneren :). Met scanf is ie iets zinniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik merkte ook dat XCode begon te mekkeren als ik een geformatte string probeerde te loggen, hoe pak je zoiets dan aan? Het gaat toch meer om het dumpen van wat variabelen en gebeurtenissen tijdens een animatie of connectie met time out dat werkt niet lekker met debuggen. En alleen de kale variabele dumpen heeft weer geen context.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
BikkelZ schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:19:
Ik merkte ook dat XCode begon te mekkeren als ik een geformatte string probeerde te loggen, hoe pak je zoiets dan aan? Het gaat toch meer om het dumpen van wat variabelen en gebeurtenissen tijdens een animatie of connectie met time out dat werkt niet lekker met debuggen. En alleen de kale variabele dumpen heeft weer geen context.
Wat had ie te mekkeren dan? "printf debugging" is zo oud als het debuggen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 19:45
Lijkt me wel gepast om dit even te posten :+ :

Afbeeldingslocatie: http://www.dilbert.com/dyn/str_strip/000000000/00000000/0000000/100000/90000/2000/200/192230/192230.strip.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kan Qt creator niet zo goed omgaan met grote projecten. Ik krijg af en toe wat hikjes ( ~1s ) tijdens het typen.

Toegegeven, er staan 40 a 50 files open, maar toch..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2013 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Laatst online: 07:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik heb een mirror van mijn site op mn thuisserver gezet, nu nog zorgen dat afbeeldingen automatisch daar vandaan worden geladen :) (voor mij dan, want intern is het wat sneller :P)

[ Voor 16% gewijzigd door mrc4nl op 12-08-2013 22:43 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

farlane schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:23:
[...]

Wat had ie te mekkeren dan? "printf debugging" is zo oud als het debuggen zelf.
Nee NSLog debugging. Ik zal zo thuis eens achter de Mac kruipen.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:16:
Volgens mij kan Qt creator niet zo goed omgaan met grote projecten. Ik krijg af en toe wat hikjes ( ~1s ) tijdens het typen.

Toegegeven, er staan 40 a 50 files open, maar toch..
Het blijkt niet aan Qt te liggen, de hele PC freezed gewoon om de minuut even 8)7

Tijd om eens te rebooten...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2013 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
mrc4nl schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:43:
Ik heb een mirror van mijn site op mn thuisserver gezet, nu nog zorgen dat afbeeldingen automatisch daar vandaan worden geladen :) (voor mij dan, want intern is het wat sneller :P)
Gooi al je plaatjes op een aparte domeinnaam (zoals plaatjes.mrc4nl.is.aweso.me/) en redirect die d.m.v. een interne DNS-server naar je thuisserver? :D

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

:D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/P00oebH.png

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In firefox doet hij het niet bij mij.. IE wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Deze is ook mooi (in 't kader van bad GUI design):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uxRvbLL.png

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valsspeler. Ik zag een dubbelpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Laatst online: 07:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

Alex) schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 23:33:
[...]

Gooi al je plaatjes op een aparte domeinnaam (zoals plaatjes.mrc4nl.is.aweso.me/) en redirect die d.m.v. een interne DNS-server naar je thuisserver? :D
ik heb wel een apart sub domein voor mn thuisserver ja ;) maar ik wil eerst proberen verkeer dynamisch vanaf mn website te reguleren. soort van poor mans load balancer

ik moet nog wat debuggen wat ik nu heb dat slaat echt alles, elk plaatje is een taart 8)7
hoe mn scripje of alll places nou juist dat plaatje uitzoekt ben ik aan het uitvogelen

ora et labora

Pagina: 1 ... 177 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.