De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 179 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.207 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
mrc4nl schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:21:
hurr ik wel vaker dat als ik een probleem heb een topic aan het schrijven ben en 30 nog even alles uittest, zie waar het probleem zit.
evil windows met hun
PHP:
1
$directory = 'klein\';
zo escape je natuurlijk :')

ik werk met wordpad dus sytax highlighting heb ik niet.
Volgens mij werkt het in PHP ook prima als je een / gebruikt in Windows. En anders doe je het zo:

PHP:
1
$dir = 'klein'. DIRECTORY_SEPARATOR;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

PHPStorm +1
Wel in Java geschreven maar je kunt skins kiezen die niet te veel vloeken met de rest van je OS

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat noemen ze dan cross platform :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
HMS schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:24:
Waarom zet JSON.Net niet gewoon de values in de constructor :( 8)7 .
Hoe moet JSON.NET weten welke values wat zijn? Jouw JSON heeft waarschijnlijk de naam van het field erin staan, niet de naam van de constructor parameter. Nu synch je die namen, en werkt het dankzij wat conventies van JSON.NET. Uiteindelijk ligt de fout gewoon bij jou, je hoort namelijk bij serialiseerbare classes:

1.) Parameterless constructors te gebruiken;
2.) Properties te gebruiken ipv fields (dit wil je sowieso bij alle public visible meuk);
3.) Je properties get en settable maken, en zeker niet readonly.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 17:22
HuHu schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:40:
[...]

Volgens mij werkt het in PHP ook prima als je een / gebruikt in Windows. En anders doe je het zo:

PHP:
1
$dir = 'klein'. DIRECTORY_SEPARATOR;
werkt
PHP:
1
$dir = 'klein\\';
niet?

moet als je geen verbatim string gebruikt ook altijd in c#

[ Voor 9% gewijzigd door Ellos op 13-08-2013 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Grijze Vos schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:00:
[...]
1.) Parameterless constructors te gebruiken;
2.) Properties te gebruiken ipv fields (dit wil je sowieso bij alle public visible meuk);
3.) Je properties get en settable maken, en zeker niet readonly.
Alleen moeten deze classes immutable zijn, dus public settable is geen optie. Misschien dat het met een public getter, en private setter wel werkt. Maar dat zal ik even testen. edit: Niet dus.

Readonly fields zijn ook gewoon te setten d.m.v. Reflection. Dus dat zou ook geen probleem moeten zijn.

En de gegenereerde JSON is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
{
   "$type":"JsonNetSerializationTest.Event, JsonNetSerializationTest",
   "EventId":{
      "$type":"JsonNetSerializationTest.Identity, JsonNetSerializationTest",
      "Id":"49f3d023-3cdd-4fc7-b734-1b033c4cb0c6"
   },
   "SomeOtherProperty":"Something"
}

Hiermee heeft JSON.NET in mijn ogen genoeg info om mijn object graph weer op te bouwen.
Ook is er een protected parameterless constructor, dus die is ook prima toegankelijk.

[ Voor 38% gewijzigd door HMS op 13-08-2013 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:37:
[...]

PHP moet ik niet. Probeer misschien sublime of eclipse.

Je signature is trouwens stuk. Hij blijft oneindig laden. Het laden duurt wel gruwelijk lang (5 seconden ofzo).

Edit; hij bleef oneindig laden. Na een refresh doet-ie het.
Sublime +1
Gebruik het nu al jaartje, zeker nu versie 3 nog veel sneller is, een top editor. Ook aan te passen naar al je wensen met de grote hoeveelheid plugins die er zijn. ik kan niet meer zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 21:06
Met een beetje geluk kan ik vanavond mijn eerste zelf gemaakte opensource ding releasen. Een image gallery voor pyrocms die wel weer werkt :P. Ik verwacht nog een paar uurtjes werk en dan direct online gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:37:
[...]

Je signature is trouwens stuk. Hij blijft oneindig laden. Het laden duurt wel gruwelijk lang (5 seconden ofzo).

Edit; hij bleef oneindig laden. Na een refresh doet-ie het.
:? is dat mijn fout of die van tweakers?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn browser geeft enkele seconden lang aan 'waiting for mrc4nl...'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Dat moet dan zijn avatar zijn, in de sig zit niks behalve tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik denk dat je dan mn avatar dus bedoeld en niet mn sig. die word door t.net verzorgd.
t plaatje komt inderdaad van mn site

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik heb de static DbContext in mijn Web API-projectje inmiddels vervangen door een niet-static versie. Na de eerste load merk je inderdaad niets meer van de overhead van het maken van een DbContext. :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Plaatje is ook niet 60x60 :/

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

dat was niet het probleem t plaatje was een whoppping 150kb, nu opnieuw geupload en hij is 35kb

en iedereen de mij geholpen heeft bedankt, mn scripje werkt *O*

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

mrc4nl schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:23:
dat was niet het probleem t plaatje was een whoppping 150kb, nu opnieuw geupload en hij is 35kb
Waarom dan niet gelijk verkleinen naar 60x60? Meer krijgen we toch niet te zien en 't scheelt weer ~25kB. En als je 'm dan nog uploadt naar Tweakers scheelt 't weer een DNS lookup d:)b

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc4nl schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:23:
[...]

en iedereen de mij geholpen heeft bedankt, mn scripje werkt *O*
Het werkt hier nog steeds voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

jep ik merk het ook dan mn site er niet veel zin in heeft , lange responsetijden :-(
ik ga maar eens mailen wat er aan de hand is. het is alweer over, terug naar 30ms ipv 6 sec

in de tussentijd komt mn avatar van mijn thuisservertje

[ Voor 31% gewijzigd door mrc4nl op 13-08-2013 19:56 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik ben weer lekker aan het bakkeleien met mijn kunstenaar neef over het ontwerp van zijn website. Hij is namelijk kunstenaar en dus vormgever en dus kan het ontwerp beter door hem gedaan worden. Volgende keer als ik bij hem op bezoek kom ga ik een van zijn schilderijen af maken want ik ben een webdesigner dus een ontwerper dus een kunstenaar :+

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
http://tweakers.net/nieuw...-muis-in-sculpt-lijn.html
de opvolger van de natural ergonomic 4k?
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1376413890.jpeg.
Wel een mooi design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Chiclets?..... *pass*

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Jammer dat ze de kans gemist hebben om een nog redelijk normaal ergronomisch toetsenbord uit te brengen met mechanische toetsen, daar wacht ik nog steeds op.

Je hebt dan wel de telekinesis e.d. maar die zijn te duur en kun je er ook niet op gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Je zou er bijna toe komen om het betere mod werk te gaan doen en zelf een ergonomisch toetsenbord met mechanische toetsen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Dat is lastig hoor, want je moet alle toetsen los maken aangezien het niet meer gewone toetsen zijn als je op een regulier mechanisch toetsenbord zult vinden, want ze staan een beetje naar binnen gedraaid. Ook zul je dan de behuizing van een bestaand egronomisch toetsenbord aan moeten gaan passen of gaan 3d printen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Daarom zei ik ook het betere mod werk :P. grootste punt is denk ik of er onder een mechanisch toetsenbord een printplaat de gehele plank ligt of een kleine printplaat met kabels of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 09:35
Het is niet echt dringend, en al helemaal niet topic waardig, maar ik vraag me het volgende af:
Waarom werkt dit wel:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
$i = 1;
foreach ($results as $row) {
  ...
  if ($i == 10) break; 
  $i++;
  ...
}

Maar dit dan weer niet:
PHP:
1
2
3
4
5
6
$i = 1;
  ...
  if ($i == 10 ? break : $i++);
  ...
}

Let op de break ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Break is een statement, geen expression.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
And then out of nowhere he appeared, .oisyn, answering all your programming questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:49:
Break is een statement, geen expression.
Dat is goto ook. En daarmee werkt het waarschijnlijk wel. kan iemand dat even testen?.

Ja, goto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Goto gebruiken voor error handeling in plaats van een heel diep geneste IF statement kan misschien een soort van excuus zijn om het te gebruiken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:03:
[...]

Dat is goto ook. En daarmee werkt het waarschijnlijk wel. kan iemand dat even testen?.

Ik neem aan van niet, waarom denk je dat dat wel werkt?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:03:
[...]

Nee hoour,
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$results = range(0, 20);
$i = 1;
   if($i == 10 ? goto out : $i++);
}

out:
echo 'out';

Geeft
code:
1
Parse error: syntax error, unexpected 'goto' (T_GOTO) in /tmp/test.php on line 5

Vreemde manier om een ternary statement te noteren trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door hostname op 13-08-2013 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woy schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:08:
[...]

Ik neem aan van niet, waarom denk je dat dat wel werkt?
Geen idee. Brainfart. Ik vind het eigenlijk vreemd dat if-else een ander gedrag geeft dan ?: met break/goto.

De hele if in het 2e voorbeeld is trouwens dubbelop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
En toen waren we weer terug uit spanje.. gelukkig nog paar daagjes vrij er bij geplakt dat ik niet -meteen- weer hoef te beginnen.. maar 13 graden buiten vs 28 waar ik zat.. BRRRRRRRRRRRR

* DXaroth zet pot thee om op te warmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 19:45
Hier heel de dag zon gehad en buiten was het ook aangenaam warm :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:20:
[...]

Geen idee. Brainfart. Ik vind het eigenlijk vreemd dat if-else een ander gedrag geeft dan ?: met break/goto.
Dan moet je je gaan verdiepen in compilerbouw ;)

Een expressie is iets dat evalueert naar een bepaalde waarde, een statement is een opdracht. In C-achtige talen is een expressie een soort statement. Andere statements zijn dingen als if-else, while, do-while, for, return, continue, break, etc.

De hele reden dat ?: bestaat is omdat je soms nou eenmaal een waarde wilt evalueren aan de hand van een bepaalde conditie, oftewel binnen een expressie. Daarmee kun je dus zeggen: foo($bar>3 ? 23 : 46). In sommige contexten in C++, die 'm geïntroduceerd heeft in de C-familie van talen, is hij essentieel omdat je daar geen if-else statements kunt gebruiken.

Omdat een expressie ook een statement is kun je de constructie ook verkrachten door dingen te doen als:
PHP:
1
4 > 3 ? doIets() : doeIetsHeelAnders();

Maar je doet daar niets met het resultaat, dus je misbruikt de ?: in dat geval - een if-else is hier gewoon beter (en heeft meer mogelijkheden omdat je alle statements kunt gebruiken, niet alleen expressies). Bovenstaande regel in een if wrappen slaat overigens he-le-maal nergens op, waarom doe je dan überhaupt de if :?

Een continue en break zijn geen expressies omdat ze verder geen waarde opleveren. Iets als $x = break; of foo(continue); slaat nergens op.

In C++ is een throw dan wel weer een expression. Dat is op het eerste gezicht raar maar het is de enige manier om vanuit member initialization een exception te kunnen gooien. Ook delete is een expression, analoog aan new.

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 13-08-2013 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Vinze schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:48:...
Maar dit dan weer niet:
PHP:
1
2
3
4
5
6
$i = 1;
  ...
  if ($i == 10 ? break : $i++);
  ...
}

Let op de break ;)
Vreemd genoeg vraag ik me direct af wat die if daar doet. Iets als ($i == 10) ? break : $i++; lijkt meer kans van slagen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom? Het blijft een volledige expressie, en de conditie van de if verwacht een expressie. Als de een werkt werkt de ander ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ehm, dat was niet het punt dat ik probeerde te maken (maar ik heb het zelf niet fatsoenlijk opgeschreven).
Waar ik op doelde was dat het vrij nutteloos is om een expressie binnen if(); te plaatsen. Neemt inderdaad niet weg dat het nog steeds niet kan met break.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 23:03:
Bovenstaande regel in een if wrappen slaat overigens he-le-maal nergens op, waarom doe je dan überhaupt de if :?
;)

Maar bij de originele vraag is t eerste stukje uberhaupt beter leesbaar (break ff op nieuwe regel is helemaal top :+ ), dus de ternary poging was sowieso geen vooruitgang. :p

[ Voor 6% gewijzigd door Voutloos op 14-08-2013 08:37 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

nou eh laat ik jullie dan maar ff een goedemorge wensen, om vervolgens te gaan smeken om koffie! Waar halen jullie de energie vandaan om in de ochtend weer verder te gaan met zulke vraagstukken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

douweegbertje schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 09:06:
nou eh laat ik jullie dan maar ff een goedemorge wensen, om vervolgens te gaan smeken om koffie! Waar halen jullie de energie vandaan om in de ochtend weer verder te gaan met zulke vraagstukken :+
De vroege ochtend en de late avond zijn de enige momenten waarop ik écht productief ben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

wow.. echt even een minpuntje voor sublimetext2.. Ik heb dat al tijden open staan op onze ontwikkelserver, eigenlijk sluiten we dat nooit af. Ik wist op zich wel dat er update voor waren, maar nog geen moeite genomen om hem te updaten. Zit ik vandaag te werken en opeens "poef" sublimetext2 crashed/killed. Wil ik hem weer starten krijg ik de melding dat ik hem niet meer kan gebruiken en dat ik een nieuwere versie moet nemen :+
Zouden ze nu echt zo mijn sublimetext2 hebben laten crashen/killen? Dat vind ik wel bar slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 13:00
Over Sublime gesproken, weet iemand hoe je het automatisch aanvullen van method parameters uit kunt zetten?

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 09:07:
[...]

De vroege ochtend en de late avond zijn de enige momenten waarop ik écht productief ben :D
Ik heb in de vroege ochtend vaak wel redelijk goede ideeen, maar totaal geen energie om ze ook echt uit te werken :X Gelukkig heb ik daar tegenwoordig mensen voor :+

Kan ik lekker brak in mijn stoel hangen, interessante dingen bedenken en vervolgens iemand anders het vuile werk laten opknappen :9

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 16-09 19:30
Hmm, ik zit nu al een aantal weken te twijfelen of ik me een Das keyboard moet aanschaffen.
Is het nou echt zo goed als iedereen zegt? Of is het het geld niet waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbiedobbie schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 09:57:
Hmm, ik zit nu al een aantal weken te twijfelen of ik me een Das keyboard moet aanschaffen.
Ik heb nog nooit op een DAS getypt maar heb zelf wel een gelijkaardig bord. Ik heb een Filco Majestouch 2 Tenkeyless met Cherry MX Blue switches en ben daar echt enorm tevreden mee.

Afbeeldingslocatie: http://media.gdgt.com/img/product/23/i6t/filco-majestouch-tenkeyless-fkbn87ml-eb-1wwe-800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:00:
[...]

Ik heb nog nooit op een DAS getypt maar heb zelf wel een gelijkaardig bord. Ik heb een Filco Majestouch 2 Tenkeyless met Cherry MX Blue switches en ben daar echt enorm tevreden mee.

[afbeelding]
Hmm, ik zat zelf meer te denken aan Cherry MX Brown switches. De blue switches lijken me net iets te luidruchtig, aangezien ik van nature al iemand ben die hard op die toetsen duwt. Bovendien moet ik iets van media toetsen erbij hebben. Ik gebruik ze veel te vaak om ze te missen (muziek/volume)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbiedobbie schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:03:
[...]

Hmm, ik zat zelf meer te denken aan Cherry MX Brown switches. De blue switches lijken me net iets te luidruchtig, aangezien ik van nature al iemand ben die hard op die toetsen duwt. Bovendien moet ik iets van media toetsen erbij hebben. Ik gebruik ze veel te vaak om ze te missen (muziek/volume)
Dan kan ik je de Noppoo Choc Mini met MX Brown switches wel aanbevelen. Die heb ik ook lange tijd gehad.

Afbeeldingslocatie: http://yoomon.net/EbayPics/ChocMiniBrown/New%20CHOC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:18
Robbiedobbie schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 09:57:
Ik heb sinds een half jaar zowel thuis als op kantoor een Das Keyboard liggen met Cherry MX Blue Switches. Ik kan zeker een mechanisch toetsenbord aanraden, maar het maakt niet zo heel veel uit of je dan een Das Keyboard, een Filco of een Poker (of weet ik veel wat voor merk). Mocht een van mijn Das Keyboards het loodje leggen, dan zal ik in ieder geval niet weer een Das nemen om de volgende twee redenen:

- Dat glimmende lijkt leuk, maar dat is het niet. Ze zitten werkelijk waar, altijd onder de vlekken.
- Ik heb er dus twee besteld, en ik heb van allebei de eerste die ik gekregen terug moeten sturen omdat twee toetsen bleven hangen en het dus niet mogelijk was om er normaal mee te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Robbiedobbie schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:03:
[...]

Met AutoHotKeys kun je de toetsencombinaties mappen naar de media toest-commando's. Mijn Natural 4000 heeft enkel volume en pause/play dus moest ik ook op zoek naar iets om mediatoetsen te simuleren (stomme Spotify heeft geen hotkeys). Met AHK heb ik zelf een aantal combinaties gemapt naar de next/previous media commando's en dat werkt als een trein :)

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Maakt hier iemand gebruik van Vagrant voor het optuigen van lokale ontwikkelomgevingen?

Ik vind het wel een interessant product, op het moment gebruik ik het niet, maar ben zeker van plan om het op korte termijn in te zetten. Ben vooral benieuwd naar de ervaringen van anderen.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
.Gertjan. schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:08:
[...]

Met AutoHotKeys kun je de toetsencombinaties mappen naar de media toest-commando's. Mijn Natural 4000 heeft enkel volume en pause/play dus moest ik ook op zoek naar iets om mediatoetsen te simuleren (stomme Spotify heeft geen hotkeys). Met AHK heb ik zelf een aantal combinaties gemapt naar de next/previous media commando's en dat werkt als een trein :)
Ik weet dat dit mogelijk is, alhoewel in linux de mapping via mijn window manager zou gaan, maar ik prefereer gewoon losse toetsen hiervoor, aangezien ik het te vaak snel eventjes gebruik wanneer ik gestoord word door iemand en ik mijn muziek wil pauzeren ;) Hierdoor ben ik erg gewend geraakt aan het snel op 1 knopje drukken :P Ik ga wel nog eens verder kijken naar de andere merken (though I like shiny, bovendien vind ik vingervlekken niet zo erg, mijn scherm zit er vol mee :9 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Robbiedobbie schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:15:
[...]
(though I like shiny, bovendien vind ik vingervlekken niet zo erg, mijn scherm zit er vol mee :9 ).
Jij mag blij zijn dat het nog geen vrijdag is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Heh, net een nieuwsbrief ontvangen van Bol.com dat als ik mijzelf nu aanmeld voor de nieuwsbrief, ik €5 korting ontvang op mijn volgende bestelling. 8)7

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Vlekken op een scherm, als ik toch ergens slecht tegen kan. Dat word nog wat met de tablet straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RomeoJ schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:14:
Maakt hier iemand gebruik van Vagrant voor het optuigen van lokale ontwikkelomgevingen?

Ik vind het wel een interessant product, op het moment gebruik ik het niet, maar ben zeker van plan om het op korte termijn in te zetten. Ben vooral benieuwd naar de ervaringen van anderen.
Vagrant in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

dev10 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:07:
[...]

Ik heb sinds een half jaar zowel thuis als op kantoor een Das Keyboard liggen met Cherry MX Blue Switches. Ik kan zeker een mechanisch toetsenbord aanraden, maar het maakt niet zo heel veel uit of je dan een Das Keyboard, een Filco of een Poker (of weet ik veel wat voor merk). Mocht een van mijn Das Keyboards het loodje leggen, dan zal ik in ieder geval niet weer een Das nemen om de volgende twee redenen:

- Dat glimmende lijkt leuk, maar dat is het niet. Ze zitten werkelijk waar, altijd onder de vlekken.
- Ik heb er dus twee besteld, en ik heb van allebei de eerste die ik gekregen terug moeten sturen omdat twee toetsen bleven hangen en het dus niet mogelijk was om er normaal mee te typen.
De glossy look was ook voor mij dé reden om geen Das Keyboard aan te schaffen. Ik weet precies hoe dat gaat, binnen no time is het toetsenbord niet meer om aan te zien.

MX Blue is overigens wel echt fijn typen hoor. Als ik dan nu weer eens op een oud (membraan) toetsenbord typ, dan voelt dat heel stug en gevoelloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
TheNephilim schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:48:
[...]

Als ik dan nu weer eens op een oud (membraan) toetsenbord typ, dan voelt dat heel stug en gevoelloos.
Als het gevoelloos voelt, is het dan wel gevoelloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ealanrian schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:54:
[...]

_/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://rlv.zcache.nl/leeg_briefkaart_philosoraptor_wens_kaarten-rbbab3d36f63840e4a6fd26c98a55ee69_vgbaq_8byvr_512.jpg

En dat nog voor de lunch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ealanrian schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:54:
[...]

Scherp, laten we zeggen dat een beetje 'stomp' voelt. Als eten zonder zout :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

TheNephilim schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:57:
[...]
Scherp, laten we zeggen dat een beetje 'stomp' voelt. Als eten zonder zout :+
Eten zonder zout hoeft niet altijd 'stomp' te smaken.
Afbeeldingslocatie: http://i-cdn.apartmenttherapy.com/uimages/kitchen/2009-07-08-FruitSalad.jpg
Met zout? No thanks.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Korben schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:02:
[...]

Eten zonder zout hoeft niet altijd 'stomp' te smaken.
[afbeelding]
Met zout? No thanks.
Zonder zout? No thanks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Beeldspraak word je niet vergeten in de Devschuur zie ik wel :p

You get the point! :+

---

Moet snel eens een review over m'n Filco schrijven! :o Schiet niet echt op, moet hem dan echt even mee naar huis nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

TheNephilim schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:21:

---

Moet snel eens een review over m'n Filco schrijven! :o Schiet niet echt op, moet hem dan echt even mee naar huis nemen.
Ja met ze tweeën gaat het vaak sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheNephilim schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:21:

---

Heb je ook zo'n Filco Majestouch? Welke kleur switches heb je er in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:27:
[...]

Heb je ook zo'n Filco Majestouch? Welke kleur switches heb je er in zitten?
Yup, met MX Blue switches! ^^

---

PhpStorm werkt met projecten vanuit een directory of niet? Je bombardeert een directory tot project, op zich wel makkelijk trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 16:41
Vorige week de Ergo 4000 besteld voor thuis :F
Deze vind ik veel chiquer. Geen kabelrommel meer etc.

Gelukkig heb ik de originele verpakking etc. nog. Eens kijken of Bol.com al iets van dit nieuwe toetsenbord af weet en of ik hem eventueel kan ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

pdebie schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:44:
[...]

Gelukkig heb ik de originele verpakking etc. nog. Eens kijken of Bol.com al iets van dit nieuwe toetsenbord af weet en of ik hem eventueel kan ruilen.
Ja dat ziet er inderdaad goed uit, het toetsenbord is volgens mij alleen niet los te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Laatst online: 08:50

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ze, ik ben op kantoor.
Koffie iemand?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Nou lekker. Hoe is het met de kat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Firesphere schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:53:
Ze, ik ben op kantoor.
Koffie iemand?
zolang je het maar niet over hun fancy keyboardjes met blu en brown switches knoeit. Ben bang dat de keyboard-fetishisten hierboven dat niet zo gaan waarderen. :+

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Firesphere schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:53:
Ze, ik ben op kantoor.
Koffie iemand?
Jah doe mij maar een bakkie, zwart graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:54:
Nou lekker. Hoe is het met de kat?
Kat is ter observatie tot vanavond bij de dierenarts. Misschien langer, maar het loopt wel los :)

C[_] Kafe!

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 17:22
pdebie schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:44:
[...]

Je kan je altijd nog beroepen op het ruime herroepingsrecht van bol.com
Artikel 6 - Herroepingsrecht bij levering van producten

Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 30 (dertig) dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Firesphere schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:55:
[...]

Kat is ter observatie tot vanavond bij de dierenarts. Misschien langer, maar het loopt wel los :)
Niks ernstigs hoop ik?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

douweegbertje schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 09:17:
wow.. echt even een minpuntje voor sublimetext2.. Ik heb dat al tijden open staan op onze ontwikkelserver, eigenlijk sluiten we dat nooit af. Ik wist op zich wel dat er update voor waren, maar nog geen moeite genomen om hem te updaten. Zit ik vandaag te werken en opeens "poef" sublimetext2 crashed/killed. Wil ik hem weer starten krijg ik de melding dat ik hem niet meer kan gebruiken en dat ik een nieuwere versie moet nemen :+
Zouden ze nu echt zo mijn sublimetext2 hebben laten crashen/killen? Dat vind ik wel bar slecht.
Ja ik vond het ook een beetje bot. En SublimeText 3 werkt niet echt lekker, krijg vaak een tmp waarschuwing als ik files er naar gedragd heb in plaats van via die file dialog geopend heb. Rechtermuisknop openen met is weg. Slechte zaak.
kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:54:
[...]

zolang je het maar niet over hun fancy keyboardjes met blu en brown switches knoeit. Ben bang dat de keyboard-fetishisten hierboven dat niet zo gaan waarderen. :+
Ze zijn prima weer schoon te maken, het probleem is alleen dat het tijd kost. Ik heb een tijdje op een interne helpdesk gewerkt waar we wekelijks zo'n twee a drie koffiekeyboards binnen kregen. Die werden dan weer schoon gemaakt en aan de eerstvolgende gegeven.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
BikkelZ schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:49:
[...]

Ze zijn prima weer schoon te maken, het probleem is alleen dat het tijd kost. Ik heb een tijdje op een interne helpdesk gewerkt waar we wekelijks zo'n twee a drie koffiekeyboards binnen kregen. Die werden dan weer schoon gemaakt en aan de eerstvolgende gegeven.
De simpele toetsenborden kan je toch ook gewoon zonder toetsen in de afwasmachine zetten. Toetsen in het bestekbakje en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ealanrian schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:50:
[...]

De simpele toetsenborden kan je toch ook gewoon zonder toetsen in de afwasmachine zetten. Toetsen in het bestekbakje en gaan.
De simpele borden zijn zo goedkoop dat je beter gewoon een nieuwe kunt bestellen. De kosten van energie, water en een vaatwastablet zijn waarschijnlijk hoger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

.Gertjan. schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:54:
[...]

De simpele borden zijn zo goedkoop dat je beter gewoon een nieuwe kunt bestellen. De kosten van energie, water en een vaatwastablet zijn waarschijnlijk hoger :+
Hoe duur is jouw vaatwasser in gebruik, man? Een beetje vaatwasbeurt kost maar twee dubbeltjes. Of anders: wat voor kut-toetsenborden gebruik je? :+

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Korben schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:58:
[...]

Hoe duur is jouw vaatwasser in gebruik, man? Een beetje vaatwasbeurt kost maar twee dubbeltjes. Of anders: wat voor kut-toetsenborden gebruik je? :+
Mijn tobo gaat ook niet in de vaatwasser :+ Daar is mijn MS Natural 4000 iets te kostbaar voor :+

Het ging over toetsenborden bij klanten, die hebben vaak van die 5 euro toetsenbordjes van Dell/HP. Die dingen hebben de ergonomie van een baksteen en de duurzaamheid van krantenpapier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nee, beginnende niesziekte, maar ze hoorde wat piepen in de borst, dus moet Dodge even bij de dierenarts blijven om zeker te zijn dat er niet iets mis is in de longen. Het loopt wel los, het is alleen even voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Firesphere schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:04:
[...]

Nee, beginnende niesziekte, maar ze hoorde wat piepen in de borst, dus moet Dodge even bij de dierenarts blijven om zeker te zijn dat er niet iets mis is in de longen. Het loopt wel los, het is alleen even voor de zekerheid.
Ben je er gelukkig op tijd bij, niesziekte kan erg vervelend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 16:41
Sh4wn schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:47:
[...]

Ja dat ziet er inderdaad goed uit, het toetsenbord is volgens mij alleen niet los te bestellen?
Nee, volgens mij alleen i.c.m. de muis inderdaad.
Ellos schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:58:
[...]

Je kan je altijd nog beroepen op het ruime herroepingsrecht van bol.com

[...]
Ja, ik las het net op de website toevallig. :)
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:21
Firesphere schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:04:
[...] Nee, beginnende niesziekte, maar ze hoorde wat piepen in de borst, dus moet Dodge even bij de dierenarts blijven om zeker te zijn dat er niet iets mis is in de longen. Het loopt wel los, het is alleen even voor de zekerheid.
Wel jammer dat ze nog geen fatsoenlijke inenting hebben kunnen vinden voor alle varianten van niesziekte. Neem aan dat de kat wel was ingeënt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:32

alienfruit

the alien you never expected

herroepingsrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Caelorum schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:35:
[...]

Wel jammer dat ze nog geen fatsoenlijke inenting hebben kunnen vinden voor alle varianten van niesziekte. Neem aan dat de kat wel was ingeënt?
Ze liep wat achter omdat ik wat tijd tekort had. Maar het is niet ernstig en prima te verhelpen gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Is een beetje overdreven voor een kat, vind je ook niet?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Na 6 jaar zal die ook wel zijn verlopen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:32

alienfruit

the alien you never expected

Ik zou het niet weten. Ik ben geen kattenliefhebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
BtM909 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:50:
[...]

Is een beetje overdreven voor een kat, vind je ook niet?
ik her roep mijn katten heel vaak als ze de eerste keer niet luisteren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Katten luisteren de tweede keer wel?

Ik dacht altijd dat zij bepaalden wanneer ze kwamen en niet iemand anders :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Woy schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:00:
[...]

ik her roep mijn katten heel vaak als ze de eerste keer niet luisteren :+
Niet dat ze dan WEL luisteren, maar toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Klopt helemaal, maar net als die beesten ben ik ook eigenwijs :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Huppa werk voor vandaag zit er weer op :). Nu een lekker biertje in de zon ^__^

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rutix schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:34:
Huppa werk voor vandaag zit er weer op :). Nu een lekker biertje in de zon ^__^
Nog een half uurtje en het werk voor deze week zit er op :)
Daarna veel biertjes in de zon (Pukkelpop *O*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Wat een vrije mensen allemaal hier! :o

Zit er zelf over te denken om vrijdag een dagje vrij te nemen, nog even nagenieten van de vakantie. Lekker dagje gamen ofzo :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Sjonge jonge, wat een stel klootviolen bij Oracle. Wil ik een JDK downloaden om een issue in productie te kunnen onderzoeken, moet ik eerst een Oracle Developer Network-account aanmaken. Vervolgens moet ik al m'n persoonsgegevens invullen, alleen om een bestandje te kunnen downloaden.

Ik hoop dat ze blij zijn met mijn adres aan de None of your damn business street 1. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Korben schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 16:17:
Ik hoop dat ze blij zijn met mijn adres aan de None of your damn business street 1. :(
:D Heb dat ook nooit begrepen. Vul dan ook altijd N/A in. Registratie voor een download, fuck off!
Pagina: 1 ... 179 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.