Fanboy
Ik heb 'm ingesteld op het VS2010-achtige blauw. Dat grijze thema dat er standaard in zit vind ik behoorlijk deprimerend.MueR schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 19:48:
Ik ben erg blij met de dark template in VS2012 en de Darkcula/Obsidian combo in phpStorm.. ik word helemaal lijp van al dat wit anders.
Gelukkig zijn ze van de '::: SOLUTION EXPLORER ::::::::::::::::::::::::::::::' van Beta 1 afgestapt
Ik had een jaar terug niet verwacht dat ik het zou zeggen
[ Voor 5% gewijzigd door Alex) op 26-02-2013 19:56 ]
We are shaping the future
Mooiste moment van het gesprek:GoTCoast schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 18:35:
[...]
Haha eindelijk! En hoe loopt het met de andere contacten?
Btw, wij moeten toch eindelijk eens een biertje in de stad drinken ofzo. Best vreemd zoveel contact en elkaar nooit ontmoet (terwijl wij 10 min van elkaar werken).
ik
Tja, ik weet dat jullie mij gewoonweg niet kunnen betalen, maar ik heb geen probleem als mijn contract niet verlengd wordt. Jullie wel.
Managers
*slik* Ja, daar zijn we ons terdege van bewust.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dus ook dat ligt niet aan mij.Avalaxy schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 19:32:
[...]
InderdaadIk snap niks van die nieuwe TFS interface in Visual Studio 2012. Erg onoverzichtelijk en onhandig ten opzichte van hoe het was in 2010.

Compare standaard op Workspace (compare met zichzelf), geen project- of solution-history te benaderen vanuit de Solution Explorer, vanuit diverse TFS-schermen géén contextmenu op files waar je dat wel zou verwachten, maar verder wel een mooi compare-scherm en de rest zal wel gewoon wennen zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 26-02-2013 23:51 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ah nice! Bedankt, vette infographic! Bij Nasuni heb ik idd al wel meer dingen gevonden, waaronder whitepapers.Avalaxy schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 19:31:
[...]
http://nasunicdn.s3.amazo...of_cloud_storage_2013.jpg
Wellicht hebben die lui nog meer nuttige data voor je?
@GoTCoast / Ryur
Nick-change háh.... even wennen zo hoor.
Nick-change háh.... even wennen zo hoor.

Ik wilde eigenlijk iets zeggen over dat dat toch altijd al zo was geweest.
Maar helaas. Nooit opgevallen.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Haha, ja jij kent mij op Twitter ja. (oke, ja mijn Twitter is @Ryur).Firesphere schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:18:
Ik wilde eigenlijk iets zeggen over dat dat toch altijd al zo was geweest.
Dus dan valt het jou minder op.
Had van FWest daar ook gezeur over gekregen.
Dat laatste schuldigCreepy schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:23:
Tsssk. Stiekum je naam veranderen he, en dan nog cloontjes ook..![]()
[ Voor 25% gewijzigd door Ryur op 26-02-2013 22:24 ]
Tsssk. Stiekum je naam veranderen he, en dan nog cloontjes ook..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Darn de privilege escalation exploit die "ronald prins" net op pastebin pleurt is wel heel grappig gecode....
Iemand die een werkplekje voor mij weet in Stockholm?
Link or it didn't happenBoudewijn schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:27:
Darn de privilege escalation exploit die ronald prins net op pastebin pleurt is wel heel grappig gecode....
http://pastebin.com/w0eDGAyq
Te mooi
.
Te mooi
offtopic:
Of cryptosjon nou cryptoron is... dat is een tweede.
Of cryptosjon nou cryptoron is... dat is een tweede.
[ Voor 41% gewijzigd door Boudewijn op 26-02-2013 22:35 ]
lol*** FOKKING NICE!! WEER EEN OVERWINNING VOOR CRYPTORON!!
* F.West98 rent schuldig weg
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
WERDUP!Nou hoor ik je denken "Cryptosjon, wat doe je nou in hemelsnaam??
gooi je zo maar gevaarlijke cyber-wapens op straat??"
Natuurlijk doe ik dat! Ik ben immers van mening dat cyberwapens
geen staatsgeheimen (WERDUP MAARTEN) moeten zijn. Iedereen heeft
recht op een beetje pwnage hier en daar.
Danku voor de reacties via twitter mensen!
Don't worry, I'm OK
Don't worry, I'm OK
Ja, maar nu onze medetweakers niet.Firesphere schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:49:
Danku voor de reacties via twitter mensen!
Don't worry, I'm OK

Iedereen die op twitter gestalkt is door FWest, Firesphere & mij: EXCUSES!

En je swedish girls dan? Houden die hun mond wel dicht?
[ Voor 40% gewijzigd door Ryur op 26-02-2013 22:59 ]
Ik ontken alles!Ryur schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:51:
[...]
Ja, maar nu onze medetweakers niet.
Iedereen die op twitter gestalkt is door FWest, Firesphere & mij: EXCUSES!

Is zo te zien een generieke recode van de originele exploit die heel platform specifiek is en volstrekt onleesbaar.Boudewijn schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:27:
Darn de privilege escalation exploit die "ronald prins" net op pastebin pleurt is wel heel grappig gecode....
https://rstforums.com/for...ernel-3-3-3-8-exploit.rst
Geen idee, maar ik heb ducttapeRyur schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:51:
[...]
En je swedish girls dan? Houden die hun mond wel dicht?
[ Voor 24% gewijzigd door Firesphere op 26-02-2013 23:05 ]
Sorry, my bad
* F.West98 rent nog harder weg
* F.West98 rent nog harder weg
uhh what
mis ik iets ofzo?
Nothing to see here!
Ik snap niet wat FS bedoelt met de reacties, maar Ryur zei dat er wel 4 tweakers op twitter waren en toen heb ik nog wat mensen gementioned. En FS ging die toen spammen met z'n stockholmse vrouwen. Ofzo.
De rest heb ik ook gemist
De rest heb ik ook gemist
Op zich niet veel. o.a. Ryur en FWest98 vroegen via twitter meer details over mijn ontslag.
Verwijderd
Aaaargh! Sendgrid Y U NO GIVE ME ACCOUNT VERIFICATION.
Ik moet voor school een back-end online zetten. Ik koos voor Ruby On Rails in combinatie met PostgreSQL en zou graag verificatiemails versturen via SendGrid. Mooi niet dus. SendGrid wil mijn account niet verifiëren omdat ik geen eigenaar ben van het domein.
Ik heb niet veel zin om een domeinnaam te kopen voor een schoolprojectje. Ik heb al geprobeerd om mijn mails gewoon via mijn GMail accountje te laten lopen maar dat vind GMail precies niet zo leuk ...
Ik moet voor school een back-end online zetten. Ik koos voor Ruby On Rails in combinatie met PostgreSQL en zou graag verificatiemails versturen via SendGrid. Mooi niet dus. SendGrid wil mijn account niet verifiëren omdat ik geen eigenaar ben van het domein.
Ik heb niet veel zin om een domeinnaam te kopen voor een schoolprojectje. Ik heb al geprobeerd om mijn mails gewoon via mijn GMail accountje te laten lopen maar dat vind GMail precies niet zo leuk ...
En heel hacky en old-school de SMTP-server van je provider gebruiken?
Verwijderd
Daar heb ik in het weekend problemen mee gehad met een ander Rails project. Nuja, nog eens kijken of het al dan niet lukt.

Maar wel de toegang automatisch blokkeren als je meer dan x (100 ofzo) fouten per maand maakt
En de documentatie is uiteraard NIET compleet.
[ Voor 19% gewijzigd door StM op 26-02-2013 23:47 ]
Verwijderd
U vraagt, wij draaien:
Een XSD:
Een XSD:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
| <?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?> <xs:schema xmlns:xs="http://www.w3.org/2001/XMLSchema"> <xs:element name='Root'> <xs:complexType> <xs:sequence> <xs:element name='Customers'> <xs:complexType> <xs:sequence> <xs:element name='Customer' type='CustomerType' minOccurs='0' maxOccurs='unbounded' /> </xs:sequence> </xs:complexType> </xs:element> <xs:element name='Orders'> <xs:complexType> <xs:sequence> <xs:element name='Order' type='OrderType' minOccurs='0' maxOccurs='unbounded' /> </xs:sequence> </xs:complexType> </xs:element> </xs:sequence> </xs:complexType> <xs:key name='CustomerIDKey'> <xs:selector xpath='Customers/Customer'/> <xs:field xpath='@CustomerID'/> </xs:key> <xs:keyref name='CustomerIDKeyRef' refer='CustomerIDKey'> <xs:selector xpath='Orders/Order'/> <xs:field xpath='CustomerID'/> </xs:keyref> </xs:element> <xs:complexType name='CustomerType'> <xs:sequence> <xs:element name='CompanyName' type='xs:string'/> <xs:element name='ContactName' type='xs:string'/> <xs:element name='ContactTitle' type='xs:string'/> <xs:element name='Phone' type='xs:string'/> <xs:element name='Fax' minOccurs='0' type='xs:string'/> <xs:element name='FullAddress' type='AddressType'/> </xs:sequence> <xs:attribute name='CustomerID' type='xs:token'/> </xs:complexType> <xs:complexType name='AddressType'> <xs:sequence> <xs:element name='Address' type='xs:string'/> <xs:element name='City' type='xs:string'/> <xs:element name='Region' type='xs:string'/> <xs:element name='PostalCode' type='xs:string' /> <xs:element name='Country' type='xs:string'/> </xs:sequence> <xs:attribute name='CustomerID' type='xs:token'/> </xs:complexType> <xs:complexType name='OrderType'> <xs:sequence> <xs:element name='CustomerID' type='xs:token'/> <xs:element name='EmployeeID' type='xs:token'/> <xs:element name='OrderDate' type='xs:dateTime'/> <xs:element name='RequiredDate' type='xs:dateTime'/> <xs:element name='ShipInfo' type='ShipInfoType'/> </xs:sequence> </xs:complexType> <xs:complexType name='ShipInfoType'> <xs:sequence> <xs:element name='ShipVia' type='xs:integer'/> <xs:element name='Freight' type='xs:decimal'/> <xs:element name='ShipName' type='xs:string'/> <xs:element name='ShipAddress' type='xs:string'/> <xs:element name='ShipCity' type='xs:string'/> <xs:element name='ShipRegion' type='xs:string'/> <xs:element name='ShipPostalCode' type='xs:string'/> <xs:element name='ShipCountry' type='xs:string'/> </xs:sequence> <xs:attribute name='ShippedDate' type='xs:dateTime'/> </xs:complexType> </xs:schema> |
Is dit na een bepaald tijdstip de biercorner ofzo? Ik volg het allemaal ineens niet meer.
Lekker op de bank
Verwijderd
Zou kunnen. Ik drink nooit wijn, enkel bier. Ik heb er dus geen flauw idee van.
Er gaat niets boven een frisse Omer, Duvel, LaChouffe, ...
Er gaat niets boven een frisse Omer, Duvel, LaChouffe, ...
Verwijderd
Het is niet dat ik elke dag alcohol consumeer hoor. Maar af en toe eens een frisse pint is altijd leuk!
Daarnaast:
Daarnaast:

M'n portemonnee jeukt weer 
https://getmyo.com (filmpje)
[ Voor 43% gewijzigd door RobIII op 27-02-2013 09:56 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Verwijderd
Oh God, why! Ik moet ook nog een Pebble kopen. Maar damn, dit is vet!RobIII schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 00:38:
Kan iemand mij misschien vertellen hoe die 63 tot stand komt bij phpunit? De 101 is duidelijk, maar 63 kan ik gewoonweg niet verklaren!
Er wordt geen woord over gesproken in de documentatie en via google word ik ook niet echt wijzer.
Er wordt geen woord over gesproken in de documentatie en via google word ik ook niet echt wijzer.
PHPUnit 3.7.13 by Sebastian Bergmann. Configuration read from module/Application/test/phpunit.xml.dist ............................................................... 63 / 101 ( 62%) ...................................... Time: 2 seconds, Memory: 15.00Mb OK (101 tests, 152 assertions)
ik ga nu even in een hoekje zitten huilen!
bedankt!

bedankt!
zou liever zien dan mijn Pebble eindelijk eens een keertje opgestuurd werdt. Voorlopig worden alleen nog maar Pebbles verstuurd in de USVerwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 00:44:
[...]
Oh God, why! Ik moet ook nog een Pebble kopen. Maar damn, dit is vet!
Driving a cadillac in a fool's parade.
Zo, maar eens bezig geweest met het artikel over Regular Expressions voor mijn blog, Wordt een aardig grote post, ik probeer om regex zo goed mogelijk uit te leggen met veel voorbeeldjes en dergelijke. SEO tools vinden hem leuk, alleen wordt er wel gezegt dat ik plaatjes moet toe gaan voegen. Wat voor soort plaatjes past nu bij een artikel over Regular Expressions... Hmm iets van xkcd misschien?

of iets meer van

Vondt het wel een leuk onderwerp om een artikel over te schrijven, ben namelijk zelf heel slecht met reg-ex patterns maken, dus leer ik er zelf ook nog iets van

of iets meer van

Vondt het wel een leuk onderwerp om een artikel over te schrijven, ben namelijk zelf heel slecht met reg-ex patterns maken, dus leer ik er zelf ook nog iets van
~__~ ik heb totaal geen zin vandaag
Nothing to see here!
"Hoe marketen we armbanden aan mannen?"RobIII schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 00:38:
Touwtjes aan elkaar sleuren in LabVIEW... tis net naaien eigenlijk... digital sewing 
regexbuddy FTW!Candanz schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:17:
Zo, maar eens bezig geweest met het artikel over Regular Expressions voor mijn blog, Wordt een aardig grote post, ik probeer om regex zo goed mogelijk uit te leggen met veel voorbeeldjes en dergelijke. SEO tools vinden hem leuk, alleen wordt er wel gezegt dat ik plaatjes moet toe gaan voegen. Wat voor soort plaatjes past nu bij een artikel over Regular Expressions... Hmm iets van xkcd misschien?
[afbeelding]
of iets meer van
[afbeelding]
[ Voor 83% gewijzigd door Kayr op 27-02-2013 09:42 ]
Staat ie al ergens online?Candanz schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:17:
Idd, want ik wil het ook gaan begrijpen 
Vaak vind je wel een oplossing voor een specifiek probleem.. maar hoe die dan werkelijk werkt
Vaak vind je wel een oplossing voor een specifiek probleem.. maar hoe die dan werkelijk werkt
Tussen haakjes linkt ook gewoon naar de site.RobIII schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 00:38:

Haha, ja ik ga wel ergens een biertje adten..
http://regexhero.net/Kayr schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:41:
Touwtjes aan elkaar sleuren in LabVIEW... tis net naaien eigenlijk... digital sewing
[...]
regexbuddy FTW!
NietesMichali schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:50:
[...]
Tussen haakjes linkt ook gewoon naar de site.

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 27-02-2013 09:56 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Nog niet, gaat ook nog wel eventjes duren, Kzit pas uit te leggen wat de specifieke characters doen, wil het nog gaan hebben over repetitie en alternatives. Ook over het verschil tussen greedy en lazy. Nog heel even in gaan op een aantal character classes en anchors. En dan nog een paar voorbeeldjes waar je ze zou kunnen gebruiken.
Oe epic! Gaat waarschijnlijk weer veel te veel tijd in zitten om het overal aan te knopen.RobIII schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 00:38:
Windows Update, yay. Fout 84B30002 bij installatie SP2 van MSSQL2008 ... na lang zoeken blijkt dat ik SP3 allang heb geinstalleerd
En maar SP2 blijven aanbieden bij de updates

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Verwijderd
Volgens mij zijn er uiteindelijk wel maar weinig situaties waarbij je hem zou aandoen denk ik. Ik geef niet elke dag een presentatie en meestal zit ik gewoon zelf aan de pc.RobIII schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 00:38:
Rare bug in laatste Chrome versie. Als je een parent hebt met een top margin en clear: both, dan wordt de margin toegepast op alle children behalve de eerste. Zo lijkt althans.
http://jsfiddle.net/2CkZM/ (weet niet zeker of jullie dit kunnen openen zo overigens)
Is pas sinds versie 25 denk ik.
http://jsfiddle.net/2CkZM/ (weet niet zeker of jullie dit kunnen openen zo overigens)
Klopt!Michali schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:23:
Rare bug in laatste Chrome versie. Als je een parent hebt met een top margin en clear: both, dan wordt de margin toegepast op alle children behalve de eerste. Zo lijkt althans.
Maar met deze clearfix doet hij het dan weer wel!
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| .clearfix { *zoom: 1; } .clearfix:before, .clearfix:after { display: table; content: ""; line-height: 0; } .clearfix:after { clear: both; } |
http://jsfiddle.net/2CkZM/2/
Hmmf, jsFiddle en typen... dat gaat niet samen. De cursor is altijd op een ander plekje dan waar je hem ziet.
Gefeliciteerd trouwens
[ Voor 30% gewijzigd door TheNephilim op 27-02-2013 10:30 ]
Verwijderd
Heb je soms browser zoom aan staan? Google docs geeft vergelijkbare problemen.TheNephilim schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:24:
Hmmf, jsFiddle en typen... dat gaat niet samen. De cursor is altijd op een ander plekje dan waar je hem ziet.
Nope, gewoon 100%. Heb het alleen bij jsFiddle, verder nergens. Echt mega iritantVerwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:33:
[...]
Heb je soms browser zoom aan staan? Google docs geeft vergelijkbare problemen.

Thanks! Cool iig een tijdelijke oplossing. Las dat het in Chrome 26 al weer opgelost is, niet meer reproduceerdbaar althans.TheNephilim schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:24:
[...]
Klopt!
Maar met deze clearfix doet hij het dan weer wel!
Cascading Stylesheet:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 .clearfix { *zoom: 1; } .clearfix:before, .clearfix:after { display: table; content: ""; line-height: 0; } .clearfix:after { clear: both; }
http://jsfiddle.net/2CkZM/2/
Gefeliciteerd trouwens
Deze clearfix is sowieso beter om te gebruiken, werkt in meer browsers en meer situaties dan de clear: both;. Afkomstig uit Bootstrap btw.
Nog even een paar uur college en dan naar huis voor taart. 
@rob: bedankt!
het was eigenlijk meer een verkapte gadverdammeikhebgeenzinmeerinstatistiekcollege-post
@rob: bedankt!

[ Voor 47% gewijzigd door kaesve op 27-02-2013 12:21 ]
Verkapte "kijk mij eens jarig zijn"-postkaesve schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:14:
Feli though

Over mij
Eindelijk een simpele en duidelijke tekst gevonden voor het verschil tussen een const en een readonly:
http://en.csharp-online.net/const,_static_and_readonly
Zag nooit het verschil, maar deze legt het simpel uit.
The readonly keyword is different from the const keyword. A const field can only be initialized at the declaration of the field. A readonly field can be initialized either at the declaration or in a constructor. Therefore, readonly fields can have different values depending on the constructor used. Also, while a const field is a compile-time constant, the readonly field can be used for runtime constants as in the following example:
[...]
The readonly keyword differs from the const keyword. A const field can only be initialized at the declaration of the field. A readonly field can be initialized either at the declaration or in a constructor. Therefore, readonly fields can have different values depending on the constructor used. Also, although a const field is a compile-time constant, the readonly field can be used for run-time constants, as in this line: public static readonly uint l1 = (uint)DateTime.Now.Ticks;
Vond ik wel duidelijk
[ Voor 38% gewijzigd door RobIII op 27-02-2013 12:40 ]
Over mij
Thanks voor het delen! Goed verwoord, even delen met de mn medestudenten (module programmeren c#)!pdebie schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:30:
Eindelijk een simpele en duidelijke tekst gevonden voor het verschil tussen een const en een readonly:
Gefeliciteerd!kaesve schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:14:

Pfff, het lijkt alsof het niet mogelijk is om op Windows Phone fatsoenlijk exceptions te catchen die een web service gooit. Try catch om de method call werkt niet, en in het completed event komt ie niet. Zal er wel op neerkomen dat ik in Application_UnhandledException moet gaan lopen rommelen

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Mja, en toch vind ik de verwoording in het artikel wat ik linkte net even wat prettiger lezen. Kan ook aan de gekozen voorbeelden liggen.RobIII schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:39:
[...]
[...]
Vond ik wel duidelijk(En is notabene gewoon gelinkt in het artikel waar je naar linkt
)
Dit werkt ook niet?:BM schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:49:
Pfff, het lijkt alsof het niet mogelijk is om op Windows Phone fatsoenlijk exceptions te catchen die een web service gooit. Try catch om de method call werkt niet, en in het completed event komt ie niet. Zal er wel op neerkomen dat ik in Application_UnhandledException moet gaan lopen rommelen
http://blogs.msdn.com/b/j...intnotfoundexception.aspx
iOS developer
Als je een asynchronous call doet die meteen returned heeft 't inderdaad weinig nut om een try catch om de method call te zetten die (bij wijze van) een uur later een exception kan gooienBM schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:49:
[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 27-02-2013 13:59 ]
Over mij
Wel een beetje misleidend om eerst te zeggen dat ze een structureel tekort hebben van een miljoen onwikkelaars (sowieso een dubieuze claim) en dan de coole offices van Google met alle perks te laten zien alsof iedere informaticus daar automatisch terechtkomt. De realiteit is dat Google alleen de crème de la crème aanneemt (+ wat volk om aan de diverse quota te voldoen — het blijft Amerika) en voor een realistisch beeld van hun toekomstige werkplek kun je potentiële informatici dus beter Office Space laten kijken.Pyr0wl schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:57:
YouTube: What Most Schools Don't Teach - Short Film
Cool. We're the cool kids on the block
Verwijderd
Had het gisteren ook gezien. Wel een heel leuk initiatief al vrees ik dat mensen nu gaan denken dat programmeren simpel is. Nuja, niet dat het super moeilijk is maar je moet toch weten waar je mee bezig bent.Pyr0wl schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:57:
YouTube: What Most Schools Don't Teach - Short Film
Cool. We're the cool kids on the block
Fuckin' eh!Soultaker schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:56:
[...]
Wel een beetje misleidend om eerst te zeggen dat ze een structureel tekort hebben van een miljoen onwikkelaars (sowieso een dubieuze claim) en dan de coole offices van Google met alle perks te laten zien alsof iedere informaticus daar automatisch terechtkomt. De realiteit is dat Google alleen de crème de la crème aanneemt (+ wat volk om aan de diverse quota te voldoen — het blijft Amerika) en voor een realistisch beeld van hun toekomstige werkplek kun je potentiële informatici dus beter Office Space laten kijken.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
"PC LOAD LETTER? The fuck does that mean?"Soultaker schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:56:
[...]
Wel een beetje misleidend om eerst te zeggen dat ze een structureel tekort hebben van een miljoen onwikkelaars (sowieso een dubieuze claim) en dan de coole offices van Google met alle perks te laten zien alsof iedere informaticus daar automatisch terechtkomt. De realiteit is dat Google alleen de crème de la crème aanneemt (+ wat volk om aan de diverse quota te voldoen — het blijft Amerika) en voor een realistisch beeld van hun toekomstige werkplek kun je potentiële informatici dus beter Office Space laten kijken.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Hmmz, volgens mij werkt dat niet zo.RobIII schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:55:
[...]
Als je een asynchronous call doet die meteen returned heeft 't inderdaad weinig nut om een try catch om de method call te zetten die (bij wijze van) een uur later een exception kan gooienJe zult in je completed event ergens moeten kijken of er een exception gegooid is (en/of misschien is er een "OnException" event). Met een Task zou je dit moeten kunnen wrappen AFAIK (maar geen idee of dat op Windows Phone ondersteund wordt).
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| LoggingIn = true; TaskCompletionSource<User> tcs = new TaskCompletionSource<User>(); try { var client = new BladieblaClient(); client.LoginCompleted += (s, e) => { try { if (e.Error != null) tcs.SetException(e.Error); else if (e.Cancelled) tcs.SetCanceled(); else if (e.Result.Success) { //do stuff } } catch (Exception ex) { MessageBox.Show("Oops: " + ex.Message); } }; client.LoginAsync(params_here); } catch (Exception) { MessageBox.Show("oops, something went wrong"); } return tcs.Task; |
Beide messageboxen worden niet getoond, en het completed event word uberhaupt niet afgeschoten. Daarintegen breaked de code ergens midden in de proxy.
Maar dit begint mss iets teveel op helpdesken te lijken. Ik open anders wel ff een ander topic
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
code:
1
| jquery.ui.widget.min.js:5TypeError: 'undefined' is not a function (evaluating 'e.isPlainObject(a)') |
Eek! Dit wordt een leuke zoektocht
Tja inderdaad is het allemaal heel designey en hip maar ja je moet het toch weten te verkopen aan kinderen. Die denken "ik vind tekenen leuk dus ik doe een grafische opleiding" en vervolgens ontdekken ze pas als ze groot zijn dat dat ze opleidt om voor een klotesalaris totaal niet boeiende folders mogen desingen. Wellicht dat iets minder erg dan dat ze ontdekken dat ze niet in íeder kantoor onbeperkt mogen drummen en rondsteppen de hele dagSoultaker schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:56:
[...]
iOS developer
Jup, al kijk ik meer voor de puzzel waar de gratis box zou kunnen liggen dan echt naar de items die voorbijkomen
Je doet hier nog steeds niks.BM schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:11:
[...]
Hmmz, volgens mij werkt dat niet zo.
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 LoggingIn = true; TaskCompletionSource<User> tcs = new TaskCompletionSource<User>(); try { var client = new BladieblaClient(); client.LoginCompleted += (s, e) => { try { if (e.Error != null) tcs.SetException(e.Error); else if (e.Cancelled) tcs.SetCanceled(); else if (e.Result.Success) { //do stuff } } catch (Exception ex) { MessageBox.Show("Oops: " + ex.Message); } }; client.LoginAsync(params_here); } catch (Exception) { MessageBox.Show("oops, something went wrong"); } return tcs.Task;
Beide messageboxen worden niet getoond, en het completed event word uberhaupt niet afgeschoten. Daarintegen breaked de code ergens midden in de proxy.
Maar dit begint mss iets teveel op helpdesken te lijken. Ik open anders wel ff een ander topic
C#:
1
| return tcs.Task.ContinueWith(t => if (t.Exception != null) { MessageBox.Show("Oops, something went wrong!" }); |
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Vrijdag beginnen bij m'n nieuwe werkgever als .net ontwikkelaar. Toch weer spannend
Vrijdag vind ik nogal een vreemde dag om bij een nieuwe werkgever te beginnen.GrooV schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:42:
Vrijdag beginnen bij m'n nieuwe werkgever als .net ontwikkelaar. Toch weer spannend
Hoi iedereen, tot over 3 dagen!

RTFM!
Op zich is vrijdag ook wel ideaal. Eerste dag is altijd beetje raar, laptop (en telefoon) in ontvangst nemen, alles beetje inrichten en beetje de weg vinden. En dan kan je maandag gelijk mee starten met de dagelijkse routine.
De eerste dag van een maand daarentegen_Moe_ schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:54:
[...]
Vrijdag vind ik nogal een vreemde dag om bij een nieuwe werkgever te beginnen.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.