Nee, mij te warm.Ealanrian schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 08:46:
Goedemorgen mensen. Iemand al vast een koffie?
Zit lekker aan de limonade
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Nee, mij te warm.Ealanrian schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 08:46:
Goedemorgen mensen. Iemand al vast een koffie?
Zit je nu in het buitenland?DXaroth schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 09:01:
Nog 3 daagjes werken, en dan lekker naar de zon toe
Je zou het bijna verwachten he.. maar nee, ik ga -nog- meer zon opzoeken... en het bijbehorende strand/zwembad, om lekker een weekje te bruinen van de zon, ipv de straling van mn beeldschermen.
Ik doe mee, maar dan nog wel 5 dagen werken!DXaroth schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 09:01:
Nog 3 daagjes werken, en dan lekker naar de zon toe
RTFM!
[ Voor 5% gewijzigd door Firesphere op 05-08-2013 09:26 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
Ik denk dat je zelf ook wel een bakje kan gebruikenFiresphere schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 09:20:
Zo, mooie tijd voor koffie.
* Firesphere giet de koffie de hk Coffee Corner in.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Goed spulpientertje schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 18:07:
Jeeh! Boekjes binnen. Ik ben weer eventjes zoet
Dat idee had ik juist niet, ik vond Code Complete wat meer zien op het algehele proces, waar Clean Code redelijk inzoomt op de daadwerkelijke code. Nu moet ik wel toegeven dat ik redelijk wat tijd tussen beide boeken had zitten, dus mogelijk dat ik daardoor minder overlap zag.Avalaxy schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 20:08:
Helemaal eens met Daos.
Verder vond ik Code Complete 2 en Clean Code redelijk overlappend. Als je Clean Code hebt gelezen voegt Code Complete eigenlijk niks meer toe op dat gebied.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Bedoel je Design Patterns? Die is toch helemaal niet pittig.. Of bedoel je een ander boek van GoF (die ik niet ken)?.Gertjan. schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 09:33:
[...]
Ik heb ook het GangOfFour boek liggen (de NL vertaling), maar dat vind ik redelijk pittige stof...
Dat hoop ik idd ook, want DP is niet echt pittig, hooguit tikje droog..EddoH schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 09:51:
[...]
Bedoel je Design Patterns? Die is toch helemaal niet pittig.. Of bedoel je een ander boek van GoF (die ik niet ken)?
Driving a cadillac in a fool's parade.
Designpatterns ja. Op zich is het begrijpelijk geschreven, maar het is niet echt een boek die je van cover-tot-cover leest, als je gericht zoekt is het een fijn boek, maar ik vond het niet fijn om het door te lezen als "leer-boek".EddoH schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 09:51:
[...]
Bedoel je Design Patterns? Die is toch helemaal niet pittig.. Of bedoel je een ander boek van GoF (die ik niet ken)?
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Niet fijn lezen en pittig zijn twee verschillende dingen. Ik vind sommige boeken die niet totaal niet moeilijk zijn ook soms niet fijn lezen.Gertjan. schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 09:54:
[...]
Designpatterns ja. Op zich is het begrijpelijk geschreven, maar het is niet echt een boek die je van cover-tot-cover leest, als je gericht zoekt is het een fijn boek, maar ik vond het niet fijn om het door te lezen als "leer-boek".
Maar goed, mijn laatste read-through is ook weer een paar jaar terug, en het boek heb ik als sinds mijn studie, dus het is laaaaang geleden
Nothing to see here!
[ Voor 8% gewijzigd door EddoH op 05-08-2013 09:57 ]
EddoH schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 09:57:
Tja, het is natuurlijk niet bedoeld als boek om in 1 keer door te lezen en uit je hoofd te leren, meer als naslagwerk. Maar pittig wil ik het niet noemen. Hoogstens saai
Oke, jullie hebben gelijkRutix schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 09:57:
[...]
Niet fijn lezen en pittig zijn twee verschillende dingen. Ik vind sommige boeken die niet totaal niet moeilijk zijn ook soms niet fijn lezenmaar dat maakt het boek niet meteen moeilijk of pittig
.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Programmeren is imo vooral een denkwijze. Je moet op een bepaalde manier een probleem kunnen analyseren. De taal is een hulpmiddel, de kracht zit vooral in het kunnen tackelen van een probleem en een goede herbruikbare oplossing kunnen bedenken.pientertje schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:06:
Nou we gaan het zien. Ik hoop dat ik door deze boeken wat beter leer programmeren en een beetje het hobbyniveau ontstijg.
Gelukkig kon ik best aardig programmeren voordat ik aan mijn studie begon. Het programmeeronderwijs is bij elektrotechniek namelijk echt om te huilen. Daar leer je dus alleen de syntax van C en C++. En vervolgens kent iedereen alle edge cases van de syntax, maar niemand kan een fatsoenlijk programma schrijven.
[ Voor 19% gewijzigd door Avalaxy op 05-08-2013 10:34 ]
De correcte manier van tot oplossingen komen is ook niet iets wat je echt kunt leren, en zeker niet in een opleiding van 4 jaar, waarvan je slechte een beperkt deel bezig bent met daadwerkelijk ontwikkelen. Dat soort dingen komen pas echt met ervaring, en zelfs dan blijf je leren. Ik maak nu betere oplossingen dan vijf jaar geleden en langer, en ook dan een jaar geleden.pientertje schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:19:
Dat is inderdaad wat er mis gaat bij mijn studie. Ook bij de practica hoeven we alleen maar voorbeeldprogamma's uit te breiden. Er wordt nooit geleerd hoe je van een leeg scherm naar een groot goed werkend programma gaat. Bij het project, waar dat dus wel nodig is gaat dat dus mis. En heeft een groepje van 6 mensen na een half jaar coden nog steeds niks zinnigs.
De syntax is een middel, maar niet het doel. Net als dat je bij autorijden niet meer actief bezig bent met schakelen, koppelen etc., dat gaat vanzelf. Maar het is wel nodig dat je dat goed beheerst om veilig auto te kunnen rijden.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Dat is wel een serieus probleem! Het lijkt wel alleen op te treden als je scant op lage resolutie, maar dan nog... zoiets hoort niet te gebeuren. Ze hebben ook direct de wikipedia pagina van JBIG2 aangepast met dit artikel: Wikipedia: JBIG2Cloud schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:09:
Via reddit:
http://www.reddit.com/r/p...ils_of_image_compression/
Wat een verhaal; als dit waar is is dit wel een enorme faal van Xerox
[ Voor 22% gewijzigd door Radiant op 05-08-2013 10:46 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Verwijderd
Betekent dit nu dat je de software bij 1 licensie ook op je laptop mag zetten zolang je ze maar niet tegelijk gebruikt?Install and use the licensed edition and version of the Software specified in License Certificate(s) on any number of Clients and on any operating system supported by the Software, provided that a number of concurrent users of the Software never exceeds the number of Authorized Users specified in the appropriate License Certificate(s) and that the same License Key is not used by multiple Authorized Users, on multiple Clients, or on different operating systems at a time;
Die gast heeft mazzel gehad, van die hoogte zou het ook je laatste vlucht kunnen zijnAvalaxy schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:32:
JesusVannacht een inbreker van m'n balkon gejaagd (3 hoog). Het was half 5, ik lag net op bed en ik hoorde herrie. Schuif ik het gordijn opzij, staat daar ineens een vreemde vent die over de reling aan het klimmen is.
Ik schreeuwde keihard dat hij weg moest, waar hij zo van schrok dat ie 6~8 meter naar beneden viel (op de stenen)Helaas is hij ontkomen, maar vast niet zonder gebroken botten.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Verwijderd
Dat is het grote probleem met opleidingen. In mijn 3-jaar durende opleiding heb ik eigenlijk ook nooit een echt groot project moeten maken. Tijdens groepswerken was ik wel altijd diegen die de structuur van de applicatie vastlegde en mijn collega studenten hielpen dan mee de implementatie te maken. Dat lukte vrij goed, maar van zodra je in het bedrijfsleven komt zul je sowieso aan grotere projecten werken. Je kan van scholen natuurlijk niet verwachten dat ze een opgave geven van een project waar je maanden lang aan bezig zal zijn: Je hebt de eerste 2 jaar namelijk nog niet genoeg kennis en het derde jaar bestaat voor een groot deel uit stage.pientertje schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:19:
Dat is inderdaad wat er mis gaat bij mijn studie. Ook bij de practica hoeven we alleen maar voorbeeldprogamma's uit te breiden. Er wordt nooit geleerd hoe je van een leeg scherm naar een groot goed werkend programma gaat. Bij het project, waar dat dus wel nodig is gaat dat dus mis. En heeft een groepje van 6 mensen na een half jaar coden nog steeds niks zinnigs.
De syntax is een middel, maar niet het doel. Net als dat je bij autorijden niet meer actief bezig bent met schakelen, koppelen etc., dat gaat vanzelf. Maar het is wel nodig dat je dat goed beheerst om veilig auto te kunnen rijden.
EddoH schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:53:
Nouja, hij heeft in ieder geval wel bewezen dat in het geval je ontdekt wordt je snel weer beneden kan zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door GateKeaper op 05-08-2013 10:54 ]
Verwijderd
Langs de andere kant heb je toch zelf ook wat geluk dat hij er zo goed mee weg komt: stel dat hij levenloos op de grond lag, dan kan je het gaan uitleggen tegen de politie en er eventueel nog van verdacht worden van hem van het balkon geduwd te hebben...Avalaxy schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:32:
JesusVannacht een inbreker van m'n balkon gejaagd (3 hoog). Het was half 5, ik lag net op bed en ik hoorde herrie. Schuif ik het gordijn opzij, staat daar ineens een vreemde vent die over de reling aan het klimmen is.
Ik schreeuwde keihard dat hij weg moest, waar hij zo van schrok dat ie 6~8 meter naar beneden viel (op de stenen)Helaas is hij ontkomen, maar vast niet zonder gebroken botten.
Wat betreft boeken... Tijdje terug nog the pragmatic programmer voor €10 op de kop getikt op marktplaats. GoF design patterns heb ik overigens gewoon netjes van cover tot cover gelezen
Valt toch gewoon onder bedrijfsongeval. Risico van 't vak hoor. Die vent zal ongetwijfeld het nodige materieel bij zich hebben gehad.Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:56:
[...]
Langs de andere kant heb je toch zelf ook wat geluk dat hij er zo goed mee weg komt: stel dat hij levenloos op de grond lag, dan kan je het gaan uitleggen tegen de politie en er eventueel nog van verdacht worden van hem van het balkon geduwd te hebben...
Ik ga met liefde de cel in als dat is omdat ik m'n huis verdedigd heb tegen een inbreker.Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:56:
[...]
Langs de andere kant heb je toch zelf ook wat geluk dat hij er zo goed mee weg komt: stel dat hij levenloos op de grond lag, dan kan je het gaan uitleggen tegen de politie en er eventueel nog van verdacht worden van hem van het balkon geduwd te hebben...
Verwijderd
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik had in jouw situatie net hetzelfde gedaan.Avalaxy schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:01:
[...]
Ik ga met liefde de cel in als dat is omdat ik m'n huis verdedigd heb tegen een inbreker.
Ik zou dit zoiezo nog even melden bij de politie, wie weet kunnen ze hem nog onderscheppen in het hospitaal.Avalaxy schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:32:
[ Voor 13% gewijzigd door _Moe_ op 05-08-2013 11:12 ]
RTFM!
Ja, maar ik dacht er niet aan toen ik lekker koffie aan het drinken was. En de herrie was niet te harden. Er staat hier namelijk zo'n leuke paal op maximaal 10 meter afstandEalanrian schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:15:
Nouja in eens. Elke eerste maandag van de maand om 12 uur dus je had het kunnen weten
[ Voor 42% gewijzigd door EddoH op 05-08-2013 13:27 ]
[ Voor 29% gewijzigd door alienfruit op 05-08-2013 12:56 ]
Dat is dan ook waar je eerste stage voor is ^^Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:53:
[...]Je hebt de eerste 2 jaar namelijk nog niet genoeg kennis en het derde jaar bestaat voor een groot deel uit stage.
Was dat niet Fred Teeven die dat een keertje vertelde, dat als een inbreker tijdens het inbreken gewond door toedoen van de dere, het een risico van het 'vak' was en dat je daar de derde daar niet voor gestraft mocht worden. En dat toen een of andere muesli etende bomenknuffelaar van een andere partij vond dat ie dat niet kon zeggen en dat de inbreker waarschijnlijk alleen door omstandigheden inbreker was geworden en dat wij ze als maatschappij moesten beschermen.GateKeaper schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:00:
[...]
Valt toch gewoon onder bedrijfsongeval. Risico van 't vak hoor. Die vent zal ongetwijfeld het nodige materieel bij zich hebben gehad.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
iOS developer
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Voelt het niet heerlijk om die lijst met gratis software op je scherm te zienBikkelZ schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:31:
W00t! BizSpark is goedgekeurd!
En legaalSoundless schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:53:
[...]
Voelt het niet heerlijk om die lijst met gratis software op je scherm te zien
Obviously. We zijn ALTIJD legaal bezig in de devschuur he
RTFM!
Verwijderd
Zit je al lang in SAP? Als ik me niet vergis zat jij toch ergens in het buitenland, niet?alienfruit schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:55:
Hahahaha. SAP is echt grappig. Maximaal 999 order items
YeeepSoundless schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:53:
[...]
Voelt het niet heerlijk om die lijst met gratis software op je scherm te zien
Nou moet eerlijk zeggen dat het niet hebben van legale developmenttools me wel altijd heeft tegen gehouden bij Microsoft ontwikkeling. Ik vond het een beetje ontdekken van dingen thuis met een illegale Visual Studio nog wel okee maar om betaalde opdrachten te gaan doen met een illegale versie dat ging mij wat te ver.
iOS developer
Verwijderd
Je kan toch steeds de Express editie van Visual Studio gebruiken? Ik ben wel niet zeker of je dan betaald werk mag doen. Werkt Resharper trouwens in VS Express?BikkelZ schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:55:
[...]
Yeeep![]()
[...]
Nou moet eerlijk zeggen dat het niet hebben van legale developmenttools me wel altijd heeft tegen gehouden bij Microsoft ontwikkeling. Ik vond het een beetje ontdekken van dingen thuis met een illegale Visual Studio nog wel okee maar om betaalde opdrachten te gaan doen met een illegale versie dat ging mij wat te ver.
Wel dubbel jammer nu dat ik die ReSharper Maya aanbieding niet heb gepakt
Sinds 2009 zit ik het buitenland. Alleen de eerste keer dat ik echt te maken heb met SAP.[b]Rubinski schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:18:Zit je al lang in SAP? Als ik me niet vergis zat jij toch ergens in het buitenland, niet?
Ik weet het niet, ik heb wel eens met Express versies proberen te werken maar ik liep tegen beperkingen aan waardoor ik het ook niet echt meer een kans gegeven heb. Volgens mij was SQL Express met name een draak. Ik was ook al lang aan VS en SQL gewend via mijn werk, dan zijn ineens een hoop beperkingen veel vervelender.Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:59:
[...]
Je kan toch steeds de Express editie van Visual Studio gebruiken? Ik ben wel niet zeker of je dan betaald werk mag doen. Werkt Resharper trouwens in VS Express?
[ Voor 9% gewijzigd door BikkelZ op 05-08-2013 15:06 ]
iOS developer
Mwah, valt ook wel mee toch. Heb SQL Express ook wel voor commerciele projecten gebruikt, als 't maar binnen het max. database formaat blijft. (10 gb per db dacht ik uit 't hoofd).BikkelZ schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:05:
[...]
Volgens mij was SQL Express met name een draak.
Je kan geen addons in VS Express gebruiken (dus geen Resharper & NuGet, dus valt voor mij direct af).Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:59:
[...]
Je kan toch steeds de Express editie van Visual Studio gebruiken? Ik ben wel niet zeker of je dan betaald werk mag doen. Werkt Resharper trouwens in VS Express?
Verwijderd
Dat dacht ik wel.Ryur schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:10:
[...]
Je kan geen addons in VS Express gebruiken (dus geen Resharper & NuGet, dus valt voor mij direct af).
Volgens mij heeft VS Express 2012 wel support voor NuGet thoughRyur schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:10:
[...]
Je kan geen addons in VS Express gebruiken (dus geen Resharper & NuGet, dus valt voor mij direct af).
Nothing to see here!
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Lol, een beetje geld. Ik weet niet of je je wel eens verdiept hebt in de prijzen van VS2012, maar damn... Ik was ook eens aan het rondshoppen, maar schrok mij kapot van die prijzen... Volgens mij ben je namelijk sinds VS 2012 verplicht om een MSDN versie te nemen en dus jaarlijks even af te tikken. Ik geloof dat voor ultimate de prijs 17 000 euro per jaar per licentie wasRutix schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:33:
[...]
Volgens mij heeft VS Express 2012 wel support voor NuGet though. Je mag daarnaast best betaald werk doen met VS Express. En als je dan een beetje geld heb gekregen voor dat werk kun je investeren in VS Ultimate (of pro
).
[ Voor 66% gewijzigd door GateKeaper op 05-08-2013 16:12 ]
Of je meld je aan bij de KVK en schrijf je in @ BizSpark.Gertjan. schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:00:
[...]
Lol, een beetje geld. Ik weet niet of je je wel eens verdiept hebt in de prijzen van VS2012, maar damn... Ik was ook eens aan het rondshoppen, maar schrok mij kapot van die prijzen... Volgens mij ben je namelijk sinds VS 2012 verplicht om een MSDN versie te nemen en dus jaarlijks even af te tikken. Ik geloof dat voor ultimate de prijs 17 000 euro per jaar per licentie wasTja, dan moet je toch een leuk sommetje geld verdienen
Soundless schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:10:
[...]
Of je meld je aan bij de KVK en schrijf je in @ BizSpark
[ Voor 19% gewijzigd door BikkelZ op 05-08-2013 16:14 ]
iOS developer
Verwijderd
To get you hooked. Na 3 jaar moet je namelijk alsnog betalen.Soundless schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:10:
[...]
Of je meld je aan bij de KVK en schrijf je in @ BizSpark
Goede argumenten om over te stappen naar (veelal gratis) open source tools.Gertjan. schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:00:
[...]
Lol, een beetje geld. Ik weet niet of je je wel eens verdiept hebt in de prijzen van VS2012, maar damn... Ik was ook eens aan het rondshoppen, maar schrok mij kapot van die prijzen... Volgens mij ben je namelijk sinds VS 2012 verplicht om een MSDN versie te nemen en dus jaarlijks even af te tikken. Ik geloof dat voor ultimate de prijs 17 000 euro per jaar per licentie wasTja, dan moet je toch een leuk sommetje geld verdienen
Verwijderd
Och, zwijg mij over SQL Server installaties. Ik heb daar elke keer opnieuw miserie mee.BikkelZ schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:13:
Ik geloof dat SQL Express lastig was met tools installeren. Ik was het na een paar uur kloten beu en heb gewoon de full versie er op geklapt met alle toeters en bellen.
Ik mis nog steeds die tool die er tot SQL2005 of zo nog standaard bij zat waarbij je de queries kon monitoren. Je kunt hem blijkbaar nog wel installeren maar het is echt zo moeilijk gemaakt dat ik er maar mee ben opgehouden.
---------
Overigens hoef je volgens mij geen KvK op te geven voor BizSpark...alleen een website maar ook dat (en dat weet ik heel zeker) wordt niet zo heel strikt gecontroleerd.
Je bedoelt Profiler? Dat is er nog steeds, hoor.BikkelZ schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:13:
Ik mis nog steeds die tool die er tot SQL2005 of zo nog standaard bij zat waarbij je de queries kon monitoren. Je kunt hem blijkbaar nog wel installeren maar het is echt zo moeilijk gemaakt dat ik er maar mee ben opgehouden.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Voor de tools heb je een aparte download. Bij 2008 is het inderdaad zo geweest dat de tools niet lekker installeerden (heb het destijds 2 keer gehad dat ik lag te klooien), maar voor 2012 gaat het prima.BikkelZ schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:13:
Ik geloof dat SQL Express lastig was met tools installeren. Ik was het na een paar uur kloten beu en heb gewoon de full versie er op geklapt met alle toeters en bellen.
Dat ben ik met je eens, het is er nog wel (de SQL profiler), maar hij is goed weggestoptIk mis nog steeds die tool die er tot SQL2005 of zo nog standaard bij zat waarbij je de queries kon monitoren. Je kunt hem blijkbaar nog wel installeren maar het is echt zo moeilijk gemaakt dat ik er maar mee ben opgehouden.
Nope, na 3 jaar mag je blijven gebruiken wat je hebt (inclusief draaiende licenties voor je servers). Alleen upgraden wordt betaald. Wel krijg je discounts op je subscription. Voor kleine solutions providers is er dan nog het MAPS program, dat zorgt er voor dat je de dev software voor een leuke prijs kunt krijgen (300 euro per jaar).Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:13:
[...]
To get you hooked. Na 3 jaar moet je namelijk alsnog betalen.
Opensjors... 'k ben toch geen hippieGoede argumenten om over te stappen naar (veelal gratis) open source tools. Ik vind VS maar niets.
http://www.microsoftstore...E/pdp/productID.255904100.Gertjan. schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:00:
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door Adion op 05-08-2013 17:06 ]
Idd. Vooral als je het gaat vergelijken met wat 2010 pro kostte: €999Adion schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:04:
[...]
http://www.microsoftstore...E/pdp/productID.255904100
Je hebt nog steeds geen MSDN nodig dus, en 615 euro valt nog wel goed mee vind ik.
iOS developer
O dat gaat nog inderdaad. Ik dacht dat je een MSDN erbij moest nemen (mogelijk enkel voor de hogere edities). Ik had ook al op sites als amazon gekeken, maar werd daar niet veel wijzer van. Maar schijnbaar is pro toch nog los te koop en redelijk geprijsd. Weer wat geleerdSoundless schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:05:
[...]
Idd. Vooral als je het gaat vergelijken met wat 2010 pro kostte: €999
Voor kleine ontwikkelaars heb je al voor een euro of 400,- 3 MSDN licenties. Geen volledige maar wel met alle recente software zoals de laatste versies van Windows, Visual Studio etc..Gertjan. schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:00:
[...]
[ Voor 1% gewijzigd door Woy op 05-08-2013 17:45 . Reden: Link aangepast naar de software contents van het action pack ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Het MAPS pack dusWoy schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:43:
[...]
Voor kleine ontwikkelaars heb je al voor een euro of 400,- 3 MSDN licenties. Geen volledige maar wel met alle recente software zoals de laatste versies van Windows, Visual Studio etc.
Tevens krijg je daar dan nog een lading aan licenties van dingen als Word die je gewoon in je bedrijf mag gebruiken ( De MSDN licenties zijn alleen voor het ontwikkelen/testen van software )
https://mspartner.microso...gn-software-contents.aspx
Zelfs voor iemand die maar een paar kleine opdrachten per jaar doet is dat gewoon goed op te brengen.
Meestal is de oude versie nog wel een tijdje beschikbaar, zeker voor backwards compatibiliteit. Ik weet dat wij destijds gewoon zowel 2010 als 2008 beschikbaar hadden. Maar de instelling van het programma is inderdaad wel dat je met de nieuwste software werkt. Meestal hoeft dat niet zo'n probleem te zijn. Wij hadden bijvoorbeeld wel een probleem dat Vista niet onder de MSDN licentie viel, en we daar ook geen eigen licenties van hadden, maar die hebben we toen gewoon los gekocht voor test-doeleinden..Gertjan. schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 18:04:
[...]
Het MAPS pack dusKen ook wat zelfstandigen die dat gebruiken en dat werkt goed. Wel schijnt het zo te zijn dat ze je verplichten de laatste versies te gebruiken (volgens hem mocht hij geen VS2010 gebruiken).
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
1
| return (SecurityTokenGroup) null; |
iOS developer
Tja, gedecompileerde code kan inderdaad soms "rare" zaken terug geven.BikkelZ schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 18:37:
Ik kom net het volgende tegen in gedecompileerde code:
C#:
1 return (SecurityTokenGroup) null;
Nog nooit gezien.
Mooi verhaal!Styxxy schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 19:50:
[...]
Tja, gedecompileerde code kan inderdaad soms "rare" zaken terug geven.
Leuk leesvoer over "null": http://ericlippert.com/20...type-of-the-null-literal/.
iOS developer
Beide instructies zijn invalidBikkelZ schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 20:10:
[...]
Mooi verhaal!
Dus ik kan die geretourneerde null nog reflecten naar het oorspronkelijke type? En een kale null niet?
Dus (typeof(null) != typeof(FunctieDieNullReturned()) ?
[ Voor 17% gewijzigd door Styxxy op 05-08-2013 20:36 ]
let the past be the past.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door efan op 06-08-2013 00:23 ]
Verwijderd
Waarschijnlijk heeft die persoon (personen) "Why You Shouldn't Comment (or Document) Code" gelezen en de titel volledig doorgevoerd op de code baseVerwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 00:14:
Mijn eerste aanvaring met het uitbreiden van open source pakketten. Het eerste pakket is slecht gedocumenteerd, bij het tweede pakket is de source code de documentatie. Feest. Is het nu echt te veel moeite om voor elke methode een stukje documentatie te schrijven?
[ Voor 4% gewijzigd door Styxxy op 06-08-2013 00:35 ]
iOS developer
Daar ben ik het helemaal mee eens.Ealanrian schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 08:10:
Goedemorgen mensen.
Ook al is de code nog zo zelf beschrijvend het is heel handig om te weten wat een bepaald stuk code doet. Hoe de code dat doet haal je maar uit de code zelf tenzij er algoritmes in zitten die even benoemd moeten worden. Maar dit is slechts mijn bescheiden mening.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq