De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 167 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.224 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
douweegbertje schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:03:
Of het bewijs dat programmeur gewoon nerds zijn en een mail niet fatsoenlijk maken waardoor mensen er geen ruk van snappen EN er uberhaubt niet om geven waardoor er dit soort 'problemen' komen.
Het is ook niet zo makkelijk om een duidelijke mail op te stellen, soms zijn de eindgebruikers zo DOM! 8)7

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Moe_ schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:20:
[...]

Het is ook niet zo makkelijk om een duidelijke mail op te stellen, soms zijn de eindgebruikers zo DOM! 8)7
Je verwacht toch niet dat de "hoge heren" URLs aan gaan passen? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:31

Pizzalucht

Snotneus.

Ach, dingen die voor ons zo logisch lijken, blijken helemaal niet zo logisch te zijn voor andere mensen ;)

In zulke mailtjes zet ik ook altijd werkende voorbeeldlinks (voor zover mogelijk, anders een duidelijke beschrijving dat de link niet gaat werken). Anders krijg je inderdaad vaak terug dat de link niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:25:
[...]

Je verwacht toch niet dat de "hoge heren" URLs aan gaan passen? _O-
Precies, en als het echt 'hoge heren' zijn dan hebben ze je mail niet eens gelezen, en alleen op de link geklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38
Die mensen vragen om ook gewoon om een reply met "Als je in het vervolg nou eerst de mail zou lezen, voordat je dingen aanklikt... Dank u wel. Fijne dag nog."
Maar ik vermoed dat je zo niet erg populair wordt ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Pizzalucht schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:26:
Ach, dingen die voor ons zo logisch lijken, blijken helemaal niet zo logisch te zijn voor andere mensen ;)

In zulke mailtjes zet ik ook altijd werkende voorbeeldlinks (voor zover mogelijk, anders een duidelijke beschrijving dat de link niet gaat werken). Anders krijg je inderdaad vaak terug dat de link niet werkt.
Klopt, maar sommige mensen zijn ook echt lui!

Bovenstaande mail/bericht is toch echt wel duidelijk hoor, trouwens ooit al een komma in een url zien staan?

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik denk dat veel mensen die mail interpreteren als "op deze website kunt u een voorbeeld vinden". Dat is hoe links normaal gebruikt worden. Dat hele laatste stuk van een lange URL zal veel mensen ook niets zeggen, dat is abracadabra en daar kijken ze dus niet naar.

Dus nee, niet duidelijk voor nitwits.

[ Voor 26% gewijzigd door bwerg op 02-08-2013 10:41 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:31

Pizzalucht

Snotneus.

_Moe_ schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:39:
[...]

Klopt, maar sommige mensen zijn ook echt lui!

Bovenstaande mail/bericht is toch echt wel duidelijk hoor, trouwens ooit al een komma in een url zien staan?
Als ze niet eens zien dat er example.com staat dan lijkt het me dat ze ook niet weten dat een komma in een URL niet normaal is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09 12:32
IMO is het inderdaad een beetje vragen om moeilijkheden om een niet-werkende URL in een mail te zetten. Zet er dan geen anchor achter en zet een paar linkjes op de voorbeeldpagina met anchors. Ik zou het zelf nu wel snappen, maar desondanks vervelend vinden om zelf nog te moeten editen in het linkje. Als een 'hoge heer' dat mailtje krijgt wil ie daar geen moeite voor doen ben ik bang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Als je je salarisstrookje krijgt verwacht je toch ook letterlijk het bedrag dat gestort gaat worden, en niet een formule waarmee je het kan berekenen?
Beetje makkelijk om de niet IT-er in een bedrijf als dom te bestempelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
EddoH schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:48:
Als je je salarisstrookje krijgt verwacht je toch ook letterlijk het bedrag dat gestort gaat worden, en niet een formule waarmee je het kan berekenen?
Beetje makkelijk om de niet IT-er in een bedrijf als dom te bestempelen.
Dom was inderdaad misschien het foute woord, daarom dat ik vervolgens ook 'lui' gebruikt heb.

Een salarisstrookje is nu nog wel niet iets anders dan een email lijkt me, maar je hebt een punt.
Anderzijds hebben die hoge pieten vaak ook niet zo graag dat je je uren bezig houdt met het opstellen van een duidelijke mail.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Dan moeten ze daar maar een tussenpersoon voor aanstellen. Communicatie is vaak erg belangrijk om te zorgen dat er geen misvattingen ontstaan, het houdt het kanaal tussen devs en management helder, dus daar hoort ook bij dat je tijd hebt om dingen duidelijk uit te leggen, in mails of persoonlijk. Als de tijd daarvoor te kostbaar is voor jou als devver volgens het management dan moeten ze dat iemand anders laten doen lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Struikrover schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:03:
Dan moeten ze daar maar een tussenpersoon voor aanstellen. Communicatie is vaak erg belangrijk om te zorgen dat er geen misvattingen ontstaan, het houdt het kanaal tussen devs en management helder, dus daar hoort ook bij dat je tijd hebt om dingen duidelijk uit te leggen, in mails of persoonlijk. Als de tijd daarvoor te kostbaar is voor jou als devver volgens het management dan moeten ze dat iemand anders laten doen lijkt me
Succes!

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 21:31
Lui is ook niet het juiste woord, het is gewoon een slecht ontwerp wanneer je van een niet-ITer verwacht dat deze urls gaat aanpassen. Daar mag je een mooie pagina voor maken waar mensen in kunnen stellen welke opties ze willen (en eventueel aangeven dat als je de link in je bookmarks bewaart je automatisch dezelfde instellingen weer krijgt). Het is zelfs mogelijk dat de hoge heren jou dit proberen te vertellen zonder al te kritisch over te komen en echt wel doorhebben wat ze zouden kunnen doen als ze gaan uitzoeken hoe dat systeem van jou werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Saleforce Buddymedia... leuk platform, maar de flexibiliteit van een stalen deur. :r

Maar met wat creatief javascripten en dingen gebruiken waar ze niet voor bedoelt zijn kom je een aardig eindje 8)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

.Gertjan. schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 08:40:
Zucht....

[...]

Zou vandaag mijn nieuwe visitekaartjes binnenkrijgen, maken ze er bij DHL een zooitje van :'( Komen ze morgen (op een kantoor adres....)... 't zit ook niet mee vandaag...
DHL bezorgd niet op zaterdag. Ze komen dus maandag pas :)

Staat overigens ook in je statuslog: "Verkeerd gesorteerd Zending wordt volgende werkdag aangeboden"

[ Voor 13% gewijzigd door GateKeaper op 02-08-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Het loopt niet echt storm hier, alle devvers al bijna toe aan hun siësta? ;)

Ondertussen is het kwik in Twente het eerst boven de 30 graden gestegen, naar 30,4. Brace yourselves, heat is coming :D

[ Voor 44% gewijzigd door Struikrover op 02-08-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51
Een daadwerkelijke werkende link meesturen als 'zo moet het' lijkt mij bij zoiets hetzelfde.

*zucht*
Kreeg de melding "De nieuw toegevoegde gebruiker wordt niet gevonden in jouw user hack tool".
Is er ooit voor gekozen om loginnamen die met een 2 eindigen als speciaal te behandelen en niet te tonen. :F
Nu op een ander domein, met nieuwe manier van gebruikersnamen waarbij het eindigt op 4 cijfers. ;w

Dus nu moeten ze het maar in de echte applicatie handmatig aanpassen.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPee schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:52:
Een daadwerkelijke werkende link meesturen als 'zo moet het' lijkt mij bij zoiets hetzelfde.

*zucht*
Kreeg de melding "De nieuw toegevoegde gebruiker wordt niet gevonden in jouw user hack tool".
Is er ooit voor gekozen om loginnamen die met een 2 eindigen als speciaal te behandelen en niet te tonen. :F
Nu op een ander domein, met nieuwe manier van gebruikersnamen waarbij het eindigt op 4 cijfers. ;w

Dus nu moeten ze het maar in de echte applicatie handmatig aanpassen.
Wtf. 8)7 Linkje naar TDWTF-artikel zien we hier graag tegemoet! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Hahaha, Bobby Tables in werkelijkheid :D.

Zie ook het comment, die is ook grappig :P
On the AS3 three side add the following code:

if(lastname == 'null') lastname = 'Little Bobby Tables';
Then in ColdFusion, the following:

if(lastname =='Little Bobby Tables') lastname = 'null';
All fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Maar Visual Studio 2012 en TFS, natuurlijk wil ik mijn hele EDMX en de onderliggende .cs-files deleten en unversionen als ik een tabel eruit verwijder en opnieuw toevoeg! 7(8)7 Oh wacht, dat was al zo.

En natuurlijk moet een nieuw toegevoegde tabel in de verste uithoek van het EDMX-oppervlak komen te staan. En natuurlijk blijven er resten van een verwijderde tabel in die tienduizend regels XML staan, waardoor de foutmelding niet verdwijnt. En natuurlijk ben je al je hernoemde properties en kleuren kwijt wanneer je de hele structuur opnieuw importeert uit de database.

Ook heel fijn dat de TFS Power Tools met hun Explorer-contextmenu de hele Explorer bevriezen zolang het opgevraagde scherm geladen wordt. Nog fijner dat één op de vijf rebuilds deze bug de kop opsteekt en ik Visual Studio kan herstarten. Kost vijf minuten per keer.

Ik háát software.

Wat was nou de grote concurrent van Entity Framework, leeft dat NHibernate nog een beetje?

[ Voor 93% gewijzigd door CodeCaster op 02-08-2013 12:45 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Pffff dit is toch geen weer om met je computer in een tent te zitten, man!

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

.oisyn schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 12:29:
Wat zeg je? Ik kan je niet horen door de koele lucht die onze airco produceert. 8)

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:39
@.oisyn: daar kies jij voor :+ Je kunt ook even een saté'tje draaien op de BBQ ofzo... Daar heb je dan in ieder geval geen vuur voor nodig, alleen maar de zon. Hoe warm is het bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Laatst online: 16-09 12:45

murphsy

Product Monkey

HuHu schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 15:53:
[...]

Als alternatieve voor Used: Applied? Employed? Consumed?

Ligt een beetje aan de context en of er al een bestaande term voor is die je zou kunnen hergebruiken.
Hier nog even op terugkomend: uiteindelijk gegaan voor 'utilized'. Het dashboard rapporteert het aantal benutte productie uren van het totaal beschikbare aantal uren. In procenten. Bijvoorbeeld een werkdag van 8 uur met 5 machines = 40 uur productiecapaciteit. Als daarvan 20 uur de machines gedraaid hebben kom je op een benutte capaciteit van 50%.

Ofwel "utilized production capacity: 50%".

Bedankt voor alle tips en hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:37

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Let's go home

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
murphsy schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 13:04:
[...]

Hier nog even op terugkomend: uiteindelijk gegaan voor 'utilized'. Het dashboard rapporteert het aantal benutte productie uren van het totaal beschikbare aantal uren. In procenten. Bijvoorbeeld een werkdag van 8 uur met 5 machines = 40 uur productiecapaciteit. Als daarvan 20 uur de machines gedraaid hebben kom je op een benutte capaciteit van 50%.

Ik blijf utilized een baggerwoord vinden. Used is ook in deze context algemener/normaler:
google "utilized production capacity": 61,700 hits
google "used production capacity": 345,000 hits

edit:
Ik moet toegeven dat het hier wel gebruikt wordt: Wikipedia: Capacity utilization

[ Voor 9% gewijzigd door Daos op 02-08-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy

murphsy

Product Monkey

Daos schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 13:20:
[...]

Ik blijf utilized een baggerwoord vinden. Used is ook in deze context algemener/normaler:

edit:
Ik moet toegeven dat het hier wel gebruikt wordt: Wikipedia: Capacity utilization
Met 'used' heb ik toch meer de associatie met 'gebruikt'. In productie denk ik dan aan materiaal. Dat gebruik je en daarna is het op. Bijvoorbeeld: '## minerals used'.

Dat linkje is exact goed! Dan ga ik helaas toch je advies in de wind slaan en 'utilized' blijven gebruiken. Thanks voor de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Korben schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 12:52:
[...]

Wat zeg je? Ik kan je niet horen door de koele lucht die onze airco produceert. 8)
.oisyn hoort jou niet vanwege het geluid dat de fans van zijn computer produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zit je nog steeds in je tent?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
murphsy schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 13:04:
[...]

Ik zou het zeker vervangen door "used" in die context. Grammar Girl heeft overigens ook een goed stuk hierover: http://www.quickanddirtyt...e-versus-utilize?page=all Je hebt het hier niet over een ingezette strategie of een chemical/nutrient en het is ook al geen wetenschap.

En ook de volgorde omdraaien: production capacity used: 50%. Als je een rapport genereert en je zoekt dit getal (tussen een lijst andere getallen), dan zou ik eerder bij de P van production zoeken dan bij de U van used. Anders krijg je een hele use-lijst:

used production
used personel
used blabla
used foobars
used overigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 21:31
Uit de tekst van grammar girl blijkt juist dat utilize/utilization wel het juiste woord is in deze context. Het gaat er om welk deel van de productiecapaciteit effectief gebruikt wordt, niet welke verbruikt wordt of welke gebruikt wordt als gereedschap om een ander doel te bereiken. En zoals een eerdere wikipedia link al aangaf, in het vakgebied is utilization gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy

murphsy

Product Monkey

_js_ schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 14:21:
Uit de tekst van grammar girl blijkt juist dat utilize/utilization wel het juiste woord is in deze context. Het gaat er om welk deel van de productiecapaciteit effectief gebruikt wordt, niet welke verbruikt wordt of welke gebruikt wordt als gereedschap om een ander doel te bereiken. En zoals een eerdere wikipedia link al aangaf, in het vakgebied is utilization gebruikelijk.
Ja dat was mijn interpretatie ook. Utilize blijft. Wel heeft Huhu een goed punt wat betreft volgorde. Daar ga ik dus zeker nog even naar kijken.

Wat een openbaring, op een vrijdag nogwel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de werkdag zit er al weer op!
Weekend, feest!

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/75158_10151047090301389_1709960273_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 14:26:
En de werkdag zit er al weer op!
Weekend, feest!

[afbeelding]
Hier ook nog even half uurtje - uurtje, dan stop ik er ook mee voor vandaag. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:31
Daos schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 13:20:
[...]

edit:
Het is een heel normaal woord als je het over KPI's hebt, zie onder andere kpilibrary.com.

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
CodeCaster schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 12:10:
Maar Visual Studio 2012 en TFS, natuurlijk wil ik mijn hele EDMX en de onderliggende .cs-files deleten en unversionen als ik een tabel eruit verwijder en opnieuw toevoeg! 7(8)7 Oh wacht, dat was al zo.

En natuurlijk moet een nieuw toegevoegde tabel in de verste uithoek van het EDMX-oppervlak komen te staan. En natuurlijk blijven er resten van een verwijderde tabel in die tienduizend regels XML staan, waardoor de foutmelding niet verdwijnt. En natuurlijk ben je al je hernoemde properties en kleuren kwijt wanneer je de hele structuur opnieuw importeert uit de database.

Ook heel fijn dat de TFS Power Tools met hun Explorer-contextmenu de hele Explorer bevriezen zolang het opgevraagde scherm geladen wordt. Nog fijner dat één op de vijf rebuilds deze bug de kop opsteekt en ik Visual Studio kan herstarten. Kost vijf minuten per keer.

Ik háát software.

Wat was nou de grote concurrent van Entity Framework, leeft dat NHibernate nog een beetje?
NHibernate draait nog prima.
Al raad ik aan om het icm met FluentNhibernate te doen. Nuget fluentnhibernate downloaden en gaan met die banaan. Mocht je 2th level caching willen gebruiken dan moet je ff zoeken naar de juiste assembly's. Om een of andere reden is dat los van de core assembly's.

Misschien dat daar ondertussen ook nuget packages voor zijn, heb zo even geen VS bij de hand om te kijken (en ben te lui om op de site te zoeken :P)

Ik zag deze op reddit voorbij komen. http://www.reddit.com/r/p..._algorithms_in_6_minutes/
Best grappig gedaan zo die visualisaties.

[ Voor 5% gewijzigd door D-Raven op 02-08-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

* Firesphere is thuis.
En alles wat af moest is nog echt af ook :D

Doe mij een koud vriendje!

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:34
D-Raven schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 15:05:

Ik zag deze op reddit voorbij komen. http://www.reddit.com/r/p..._algorithms_in_6_minutes/
Best grappig gedaan zo die visualisaties.
Deze is het coolst: http://www.sorting-algorithms.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51
Firesphere schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 15:20:
* Firesphere is thuis.
En alles wat af moest is nog echt af ook :D

Doe mij een koud vriendje!
/me is vergeten de nieuwe voorraad koud te zetten :F

[ Voor 25% gewijzigd door SPee op 02-08-2013 16:32 ]

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:37
D-Raven schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 15:05:
[...]Mocht je 2th level caching willen gebruiken[...]
2nd waarschijnlijk?
SPee schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 16:32:
[...]
/me is vergeten de nieuwe voorraad koud te zetten :F
Hehehehe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
nee, tooth level caching ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Jeeh! Boekjes binnen. Ik ben weer eventjes zoet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

pientertje schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 18:07:
Jeeh! Boekjes binnen. Ik ben weer eventjes zoet :D
Mooie stapel boeken, C#5 en nog wat boeken gisteren besteld.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Goede collectie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ah, cool. Laat even weten hoe "Clean Code" en "Code Complete" bevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
Zal ik zeker doen. Ik had al een beetje door de e-books zitten bladeren/srollen en het zag er in ieder geval zeer bruikbaar uit.

Verder heb ik ook nog "Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software" maar die heb ik uitgeleend aan mijn collega omdat ik voorlopig die andere boeken nog niet uit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
Caelorum schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 19:17:
Ah, cool. Laat even weten hoe "Clean Code" en "Code Complete" bevallen!
Mag het ook van een andere user utilizer?

- Clean Code vond ik wel lekker lezen. Alleen staan er soms tips in waar ik mijn twijfels bij heb. Wat ik mij kan herinneren is het boek erg negatief over commentaar en pleit het voor ienie minie functies.
- Code Complete moest ik eerst inkomen. De eerste hoofdstukken gingen traag bij mij. De inhoud heb ik niet veel op aan te merken.
- Introduction to Algorithms heb ik ook. Ik vond die beroerd lezen. Je moet er wat meer bij nadenken en dat lukte mij toen niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Helemaal eens met Daos.

Verder vond ik Code Complete 2 en Clean Code redelijk overlappend. Als je Clean Code hebt gelezen voegt Code Complete eigenlijk niks meer toe op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Daos schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 19:50:
- Clean Code vond ik wel lekker lezen. Alleen staan er soms tips in waar ik mijn twijfels bij heb. Wat ik mij kan herinneren is het boek erg negatief over commentaar en pleit het voor ienie minie functies.
Kleine functies en weinig commentaar schrijven gaan hand in hand. Ik heb een hekel aan ellenlange rijen statements in bijvoorbeeld een init functie. Dan gaat een Handige Harrie er al gauw commentaar boven zetten van "nou haal ik de data op", "nu vul ik de velden", "hier voeg ik de javascripts toe". Dat zijn dan precies de punten waar je dus ook losse functies zou kunnen maken met duidelijke namen en is je code al weer zelfdocumenterend.

Geef anders maar een voorbeeld van een grote functie met commentaar er in waar niet meer dan één ding gebeurt. Commentaar schrijven is meestal een waarschuwing dat je of eigenlijk had moeten refactoren, of je om een soort buggy behaviour heen aan het programmeren bent als waarschuwing naar de volgende dev.

-----

O trouwens je moet begrijpen waarom je kleine functies en geen tot weinig commentaar schrijft, het heeft alleen zin als je de achterliggende reden begrijpt.

[ Voor 7% gewijzigd door BikkelZ op 02-08-2013 20:27 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
BikkelZ schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 20:26:
Geef anders maar een voorbeeld van een grote functie met commentaar er in waar niet meer dan één ding gebeurt. Commentaar schrijven is meestal een waarschuwing dat je of eigenlijk had moeten refactoren, of je om een soort buggy behaviour heen aan het programmeren bent als waarschuwing naar de volgende dev.
Vaak heb je een algoritme dat uit meerdere delen bestaat. Eerst initialiseren, dan een loopje waarin meerdere dingen gebeuren, etc. Neem bijvoorbeeld Wikipedia: Dijkstra's algorithm.

Ik zou dit bij elkaar laten staan en niet opsplitsen in functies. In commentaar licht je dan toe wat het algoritme doet (zoals ook bij de pseudocode van Dijkstra is gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
In psuedo code kan je het leuk een blokje code laten, maar als de daadwerkelijke implementatie wat ingewikkelder blijkt kan je beter wat nieuwe functies introduceren met duidelijke namen dan het stuk code opleuken met commentaar.

Hmm dat was een beetje een lange zin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Daos schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 20:43:
[...]

Vaak heb je een algoritme dat uit meerdere delen bestaat. Eerst initialiseren, dan een loopje waarin meerdere dingen gebeuren, etc. Neem bijvoorbeeld Wikipedia: Dijkstra's algorithm.

Ik zou dit bij elkaar laten staan en niet opsplitsen in functies. In commentaar licht je dan toe wat het algoritme doet (zoals ook bij de pseudocode van Dijkstra is gedaan).
Past op zich netjes in een scherm. Gaat qua indentatie drie niveaus diep, dat is op het randje. Is voor mij al een waarschuwing. Zou er meer in de while en/of for each loops gebeuren dan zou ik aan refactoren gaan denken, zoals het er nu staat kan het.

De hoeveelheid commentaar is natuurlijk voor een groot deel te wijten aan het feit dat het voorbeeldcode is maar ook worden er op veel plekken niet-beschrijvende variabelenamen en functienamen gebruikt. Eigenlijk raar om dingen eerst heel bondig te schrijven en dan een hoop karakters aan commentaar er achter te zetten om te beschrijven wat het betekent. Ik denk ook dat sommige dingen in veel programmeertalen niet zo bondig geschreven zouden kunnen worden als deze pseudocode en je toch met een langere lap code te maken krijgt die je toch liever opdeelt.

Punten waar je het zou kunnen opsplitsen:

- De initialisatie in de eerste for loop zou voor deze functie kunnen gebeuren, source lijkt later niet meer gebruikt te worden, Graph ook niet
- De while loop zou dus ook een aparte functie kunnen zijn die dist retourneert
- De geneste for each loop zou ook apart kunnen gebeuren als die weer te lang wordt.

Je ziet dat er af en toe al pseudo-functies aangeroepen worden in de pseudo code.

Maar goed dit is Dijkstra pseudo-code, liever had ik een implementatie gezien in C# wat neem ik aan ook een beetje het uitgangspunt is van het boek.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
Dan een voorbeeld uit mijn inzending voor: [Programming Contest 5] Tuintopia (Wanneer wordt de uitslag bekend? We wachten nog steeds!)
C#:
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
private static void Exchange(PlayCard[,] play_field, SortedList<string, PlayCard> play_cards)
{
    for (int i = 1; i <= y_count; i++)
    {
        for (int j = 1; j <= x_count; j++)
        {
            // skip "huis"
            if (play_field[i, j] != null && play_field[i, j].name == "huis")
                continue;

for (int k = 1; k <= y_count; k++)
            {
                for (int l = 1; l <= x_count; l++)
                {
                    // skip self
                    if (i == k && j == l)
                        continue;

// skip "huis"
                    if (play_field[k, l] != null && play_field[k, l].name == "huis")
                        continue;

PlayCard ij = play_field[i, j];
                    PlayCard kl = play_field[k, l];

// exchange 2 playcards
                    int old_score = CalcPosition(play_field, i, j);
                    play_field[i, j] = null;
                    old_score += CalcPosition(play_field, k, l);
                    play_field[k, l] = null;

play_field[i, j] = kl;
                    int new_score = CalcPosition(play_field, i, j);
                    play_field[k, l] = ij;
                    new_score += CalcPosition(play_field, k, l);

// revert if worsened
                    if (new_score < old_score)
                    {
                        play_field[i, j] = ij;
                        play_field[k, l] = kl;
                    }
                }
            } 
        }
    }
}

Met commentaar geef ik aan wat delen van het algoritme doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Persoonlijk denk ik dat dat toch wel duidelijker kan door betere benamingen te gebruiken voor sommige variabelen. Daarnaast zou ik het middelste dubbele for block bijvoorbeeld in een aparte functie gedaan hebben, want 4x for nesten is voor mij teveel. De code is verder wel te begrijpen, maar dat betekend niet dat niet beter kan (waarmee ik niet wil zeggen dat je ook altijd maar moet blijven refactoren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Volgende week maar eens kijken of het zinvol is om een expression tree te serializeren naar iets dat op RFC 2254 lijkt :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik zit nog even op mijn werk maar ik wil er wel beter naar kijken dit weekend.

Is dit een functie waarbij je bepaalt wat de meest ideale zet is door twee kaarten met elkaar te verwisselen en dan te kijken of de score verbetert of verslechterd en je vervolgens de hoogst scorende zet neemt? En je kunt dus alle kaarten op het veld willekeurig met elkaar verwisselen of alleen grenzende kaarten?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Alex) schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 21:42:
Volgende week maar eens kijken of het zinvol is om een expression tree te serializeren naar iets dat op RFC 2254 lijkt :)
Expression trees, in .NET neem ik aan, zijn cool 8). Ik heb deze een tijdje terug gebruikt om in C# compile time safe visibility constraints te defineren (als X = ja dan laat veld Y zien). Deze werden dan @runtime omgeschreven naar een expressie voor KnockoutJS. Dit werkte op zich best goed. De Expression<Func<T, bool>> die je dan in .NET deed defineren werd volledig geparsed naar het specifieke stukje JS voor Knockout en zo in de pagina opgenomen. Bijkomend voordeel is ook dat je die expression ook nog eens kunt compileren waarna je dus de Func<T, bool> hebt die je gewoon kunt aanroepen, om vervolgens deze server side nog eens te gebruiken om te bepalen of een property bv. leeg gegooid moet worden (omdat niet aan de conditie voldaan wordt).

Daarnaast heb ik ook eens een expression visitor gemaakt om een OData filter om te zetten naar een Expression<TDelegate>. Als ik het goed begrijp zou dit dan ook ong. het omgekeerde zijn van wat jij wilt doen. Voor het ontleden van de expression heeft .NET zelf ook al de ExpressionVisitor class, hiervan kun je vervolgens zelf de nodige Visit* methods overriden om op basis daarvan je LDAP search filter op te bouwen (bv. in een stringbuilder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
BikkelZ schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 21:53:
Is dit een functie waarbij je bepaalt wat de meest ideale zet is door twee kaarten met elkaar te verwisselen en dan te kijken of de score verbetert of verslechterd en je vervolgens de hoogst scorende zet neemt? En je kunt dus alle kaarten op het veld willekeurig met elkaar verwisselen of alleen grenzende kaarten?
Zoiets. Ik wacht alleen niet tot de meest ideale zet. Als een zet geen verslechtering is, dan wordt die direct uitgevoerd. Verder worden kaarten niet willekeurig met elkaar verwisseld. Elke mogelijke verwisseling wordt geprobeerd (daar komen de 4 loops vandaan: je bekijkt twee kaarten die elk x en y coordinaten hebben die allemaal afgelopen worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Een een vieze poging gedaan, maar ik ben niet echt thuis in zowel CSharp (doe niet aan Windows development :P ) als de Tuintopia contest. Persoonlijk zou ik gewoon het ontwerp omgooien en niet rekenen met x en y coordinaten, maar met Points. Daarnaast denk ik dat er voor het lussen nog best wat C# trucjes zullen bestaan. Het berekenen van de score zou eigenlijk ook nog even apart in een functie moeten, maar ik weet ook niet precies wat daar gebeurt. :)

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
private static void Exchange(PlayCard[,] play_field) 
{ 
    for (int y = 1; y <= y_count; ++y) 
    { 
        for (int x = 1; x <= x_count; ++x) 
        { 
            PlayCard currentCard = play_field[y, x];

if (currentCard != null && currentCard.name != "huis") 
            {
                exchangeCardAtPos(currentCard, x, y);
            } 
        } 
    } 
}

private static void exchangeCardAtPos(PlayCard originalCard, int cardPositionX, int cardPositionY)
{
    for (int y = 1; y <= y_count; ++y) 
    { 
        for (int x = 1; x <= x_count; ++x) 
        {
            PlayCard currentCard = play_field[y, x];

if (x == cardPositionX && y == cardPositionY)
            {
                continue; 
            }

{
                // exchange 2 playcards 
                int old_score = CalcPosition(play_field, cardPositionX, cardPositionY); 
                play_field[cardPositionX, cardPositionY] = null; 

old_score += CalcPosition(play_field, x, y); 
                play_field[x, y] = null; 

play_field[cardPositionX, cardPositionY] = currentCard; 
                int new_score = CalcPosition(play_field, cardPositionX, cardPositionY); 
                play_field[x, y] = originalCard; 
                new_score += CalcPosition(play_field, x, y); 

// revert if worsened 
                if (new_score < old_score) 
                { 
                    play_field[cardPositionX, cardPositionY] = originalCard; 
                    play_field[x, y] = currentCard; 
                } 
            } 
        } 
    } 
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

EddoH schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 13:41:
[...]

.oisyn hoort jou niet vanwege het geluid dat de fans van zijn computer produceren.
Geloof het of niet maar de fans van mijn PC staan praktisch stil :), en als ze draaien hoor je ze amper.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
RobertMe schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 22:00:
[...]

Expression trees, in .NET neem ik aan, zijn cool 8).
Yup :)
Ik heb deze een tijdje terug gebruikt om in C# compile time safe visibility constraints te defineren (als X = ja dan laat veld Y zien). Deze werden dan @runtime omgeschreven naar een expressie voor KnockoutJS. Dit werkte op zich best goed. De Expression<Func<T, bool>> die je dan in .NET deed defineren werd volledig geparsed naar het specifieke stukje JS voor Knockout en zo in de pagina opgenomen. Bijkomend voordeel is ook dat je die expression ook nog eens kunt compileren waarna je dus de Func<T, bool> hebt die je gewoon kunt aanroepen, om vervolgens deze server side nog eens te gebruiken om te bepalen of een property bv. leeg gegooid moet worden (omdat niet aan de conditie voldaan wordt).
Gaaf. :)

Helaas is hetgeen waarmee ik werk niet zo uitdagend... ;)
Daarnaast heb ik ook eens een expression visitor gemaakt om een OData filter om te zetten naar een Expression<TDelegate>. Als ik het goed begrijp zou dit dan ook ong. het omgekeerde zijn van wat jij wilt doen. Voor het ontleden van de expression heeft .NET zelf ook al de ExpressionVisitor class, hiervan kun je vervolgens zelf de nodige Visit* methods overriden om op basis daarvan je LDAP search filter op te bouwen (bv. in een stringbuilder).
Ik ga eens kijken of ik daar wat mee kan. Ik vrees ervoor, want ik zit op een oude .NET-versie en upgraden is niet zomaar gedaan. :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
Aloys schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 22:01:
C#:
9
10
11
12
{
    exchangeCardAtPos(currentCard, x, y);
}
is niet wat ik had.

Jij wilt het omgekeerde van wat ik had, oftewel
C#:
9
if (!(currentCard != null && currentCard.name == "huis"))

met De Morgan kan je dit herschrijven tot:
C#:
9
if (currentCard == null || currentCard.name != "huis")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Daos schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 22:01:
[...]

Zoiets. Ik wacht alleen niet tot de meest ideale zet. Als een zet geen verslechtering is, dan wordt die direct uitgevoerd. Verder worden kaarten niet willekeurig met elkaar verwisseld. Elke mogelijke verwisseling wordt geprobeerd (daar komen de 4 loops vandaan: je bekijkt twee kaarten die elk x en y coordinaten hebben die allemaal afgelopen worden).
Nee maar je kunt iedere kaart met iedere andere kaart verwisselen, er zijn geen regels die je verhinderen om dat te doen? Denk dat je alle kaarten met elkaar kunt combineren in een dubbele foreach loop, je neemt nu de x en y coordinaten van de kaarten mee in de loop terwijl dat niet hoeft. Wellicht dat je een Grid klasse zou kunnen gebruiken die je gewoon toestaat om kaart A met kaart B te verwisselen, je te laten berekenen hoe dat dat uitpakt en dan weer de boel terug draait.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
BikkelZ schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 22:42:
Nee maar je kunt iedere kaart met iedere andere kaart verwisselen, er zijn geen regels die je verhinderen om dat te doen?
Ik had het eerst verkeerd gelezen. Elke kaart kan met elke andere kaart verwisseld worden. Dus niet alleen aangrenzende kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Daos schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 22:28:
[...]

is niet wat ik had.

Jij wilt het omgekeerde van wat ik had, oftewel
C#:
9
if (!(currentCard != null && currentCard.name == "huis"))

met De Morgan kan je dit herschrijven tot:
C#:
9
if (currentCard == null || currentCard.name != "huis")
True, zal wel aan de warmte liggen :P . Maar verder ging het mij ook niet zo specifiek om details, maar meer dat de code in principe meer self-explaining kan zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
Aloys schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 23:00:
Maar verder ging het mij ook niet zo specifiek om details, maar meer dat de code in principe meer self-explaining kan zijn. :)
Maar vind je mijn versie niet duidelijker? Ik verwissel kaart [i,j] met [k,l]. Ik sla die tijdelijk op in de variabelen ij en kl. Als na het verwisselen er een verslechtering is gekomen wordt het heel overzichtelijk teruggedraaid met:
C#:
385
386
play_field[i, j] = ij;
play_field[k, l] = kl;

Ik vind dat prettiger lezen dan:
C#:
47
48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat laatste aub. Met 'ij' en 'kl' doe je net of de bytes voor de variabele-namen op zijn. :P

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Al is "position" wel typisch iets dat is af te korten naar "pos". Het doel is het omschrijven wat de variabele representeert, dat hoeven geen hele epistels te zijn ;)

[ Voor 44% gewijzigd door .oisyn op 03-08-2013 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
cardPositionX/cardPositionY is ook inconsistent met x/y, dus dat moest sowieso nog bijgeschaafd worden. ;)

Maar een ij en een kl is gewoon echt helemaal niets. Alsof je speech-to-text gebruikt om te programmeren en last hebt van enorme rochelhoest. :P
offtopic:
Mening lijkt me wel duidelijk nu. O-)

[ Voor 15% gewijzigd door Voutloos op 03-08-2013 00:13 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

.oisyn schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 22:03:
[...]

Geloof het of niet maar de fans van mijn PC staan praktisch stil :), en als ze draaien hoor je ze amper.
Je nieuwe rig heeft zoveel GPU/CPU power dat dat ding de hele tijd uit z'n neus staat te vreten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
[...]
Mag het ook van een andere user utilizer?
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daos schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 23:19:
[...]

Maar vind je mijn versie niet duidelijker? Ik verwissel kaart [i,j] met [k,l]. Ik sla die tijdelijk op in de variabelen ij en kl. Als na het verwisselen er een verslechtering is gekomen wordt het heel overzichtelijk teruggedraaid met:
C#:
385
386
play_field[i, j] = ij;
play_field[k, l] = kl;

Ik vind dat prettiger lezen dan:
C#:
47
48
Die eerste is toch gewoon ronduit cryptisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een rust in de devschuur.

Ik ben een open-source library aan uit uitbreiden. Daar hebben ze wel een heel erg ingenieuze manier bedacht voor string formatting:

C++:
1
2
3
DefaultLogger::get()->warn( 
    (Formatter::format("This modifier is not supported, skipping: "),orig_modifier.dna_type) 
);

Waarbij Formatter:format een geoverloade operator, heeft, welke exact identiek is aan operator<<. Het nut daarvan ontgaat mij werkelijk volledig...

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
    template <typename TToken>
    const basic_formatter& operator << (const TToken& s) const {
        underlying << s;
        return *this;
    }

// comma operator overloaded as well, choose your preferred way.
    const basic_formatter& operator, (const TToken& s) const {
        underlying << s;
        return *this;
    }

Ik wist niet eens dat , (komma) een operator was welke je kon overloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Alex) schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 22:10:
[...]

Ik ga eens kijken of ik daar wat mee kan. Ik vrees ervoor, want ik zit op een oude .NET-versie en upgraden is niet zomaar gedaan. :)
Als je .NET versie expressions/LINQ ondersteund (3.5+ dus), waar ik vanuit ga want anders kun je expressions niet gebruiken, heb je ook de ExpressionVisitor AFAIK. En anders is het niet zo moeilijk om zelf een soortgelijk iets op te zetten en zijn volgensmij ook voorbeelden van te vinden op teh interwebz hoe je hetzelfde kan bouwen. Iets wat ik zelf toentertijd gedaan heb om de geparste OData filter, in FilterNode vorm, om te zetten naar een LINQ expression. Voor die FilterNode van OData was ook geen visitor en heb ik toen ook zelf moeten schrijven, wat op zich ook niks voorstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:14
RobertMe schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 18:42:
[...]

Als je .NET versie expressions/LINQ ondersteund (3.5+ dus), waar ik vanuit ga want anders kun je expressions niet gebruiken, heb je ook de ExpressionVisitor AFAIK. En anders is het niet zo moeilijk om zelf een soortgelijk iets op te zetten en zijn volgensmij ook voorbeelden van te vinden op teh interwebz hoe je hetzelfde kan bouwen. Iets wat ik zelf toentertijd gedaan heb om de geparste OData filter, in FilterNode vorm, om te zetten naar een LINQ expression. Voor die FilterNode van OData was ook geen visitor en heb ik toen ook zelf moeten schrijven, wat op zich ook niks voorstelt.
Voor 3.5 is er een voorbeeld op MSDN te vinden. Die hebben we ook op een project gebruikt. Ben wel 1 vervelend iets tegen gekomen, de out-parameter werd altijd naar een string gecast, waardoor sommige code moest worden herschreven.
Verder is dat een prima ExpressionVisitor voorbeeld.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Zo, en nu iedereen met z'n reet van die strandstoel af en binnen achter je pc gaan zitten. Nep-nerds! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
EddoH schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 21:15:
Zo, en nu iedereen met z'n reet van die strandstoel af en binnen achter je pc gaan zitten. Nep-nerds! ;)
Ik ben hele dag aan het werk geweest hoor :).
Geen strandstoel/zon gezien. (Ook niet erg, ik kan niet/nauwelijks in de zon; verhoogd risico op huidkanker, en moet met deze UV-straling heel erg uitkijken).

Vanochtend nog even bijgesprongen want de service lag eruit.
Vanmiddag bezig gegaan met Windows Store Development.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Laatst online: 23-09 10:29
Ik ben net weer aan het opstarten na een weekje vakantie. Nog even genieten van een glaasje en morgen maar weer aan het werk denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nep-nerd? Ik ben dit weekend druk aan het devven geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Pics or it didn't happen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen pics. Wel horrorverhalen over een open source tool welke een C header file aan een python scrypt voert om de bijbehorende implementatie te genereren...

Met die tool probeer ik data uit te lezen welke een derde open source pakket achter een void* heeft gezet zonder documentatie. Ook leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Nee, ik wil niet van mijn nerdkleur af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Heb je geen screenshots van je commits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb maar 1 commit gedaan dit weekend. Namelijk die voor een nieuwe branch.

Hoe ver ben je trouwens gezonken als je een mede-nerd gaat vragen om bewijs voor zijn nerderigheid..

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2013 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gropah schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 21:44:
[...]

Nee, ik wil niet van mijn nerdkleur af!
Heeej, sinds wanneer ben jij moddereter? Proficiat in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Verwijderd schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 21:45:

Hoe ver ben je trouwens gezonken als je een mede-nerd gaat vragen om bewijs voor zijn nerderigheid..
Dan ben je wel een hele grote nerd ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Verwijderd schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 21:55:
[...]

Heeej, sinds wanneer ben jij moddereter? Proficiat in ieder geval!
Danku. Heb het voor je opgezocht. 8 juni, dus alweer bijna 2 maand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Een VPS besteld by DreamHost. 300MB, geen idee of dat dat genoeg is voor een een paar low traffic sites. Dit soort getallen zeggen me helemaal niks als ik heel eerlijk mag zijn, ik ga er van uit dat dat puur en alleen mijn Apache en Python processen is?

[ Voor 5% gewijzigd door BikkelZ op 05-08-2013 00:58 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:46
Als het slechts een paar low traffic sites zijn (maar wat is low traffic?), is de shared hosting bij dreamhost dan niet voldoende?

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Adion schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 01:04:
Als het slechts een paar low traffic sites zijn (maar wat is low traffic?), is de shared hosting bij dreamhost dan niet voldoende?
Mijn ervaring met shared hosting is dat je vroeg of laat tegen settings aan gaat lopen die niet lekker werken en niet kunt veranderen of dat je net iets wil hebben wat je niet kunt installeren en er ook niet standaard op staat.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 17:18:
Wat een rust in de devschuur.

Ik ben een open-source library aan uit uitbreiden. Daar hebben ze wel een heel erg ingenieuze manier bedacht voor string formatting:

C++:
1
2
3
DefaultLogger::get()->warn( 
    (Formatter::format("This modifier is not supported, skipping: "),orig_modifier.dna_type) 
);

Waarbij Formatter:format een geoverloade operator, heeft, welke exact identiek is aan operator<<. Het nut daarvan ontgaat mij werkelijk volledig...

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
    const basic_formatter& operator << (const TToken& s) const {
        underlying << s;
        return *this;
    }

// comma operator overloaded as well, choose your preferred way.
    const basic_formatter& operator, (const TToken& s) const {
        underlying << s;
        return *this;
    }

Ik wist niet eens dat , (komma) een operator was welke je kon overloaden.
Wow, dat ziet er inderdaad evil uit.. Als iemand eens een keer de omliggende haakjes vergeet en dat in een function call met overloads plaatst ofzo kan je lang zoeken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
[...]
- Introduction to Algorithms heb ik ook. Ik vond die beroerd lezen. Je moet er wat meer bij nadenken en dat lukte mij toen niet zo goed.
Da's ook geen mals boek. Dat boek wordt ook gebruik door universiteiten als lesmateriaal.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Goedemorgen mensen. Iemand al vast een koffie?
Pagina: 1 ... 167 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.