De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 166 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.227 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Soundless schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 10:21:
[...]

BizSpark heeft letterlijk ALLES. Office 2003 t/m 2013, VS 2008/10/12/13, Windows 3.1,3.2,XP,7,8. En nog veel meer. Superawesome!
Uiteindelijk is dit nog niet zo slecht bekeken van hun.
Met hoe meer software van hun je als gebruiker vertrouwd bent geraakt na 3 jaar, hoe meer ze er uiteindelijk op zullen verdienen. Ik geloof niet dat je na 3 jaar evenveel software van hun zou gebruiken als dit niet gratis was.

Anderzijds, is het wel mooi dat je allerhande software eens kan uit te proberen zonder dat je hiervoor illegale praktijken moet gaan verrichten.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Op m'n werk kan ik ook alle software gratis gebruiken. En voor thuis spotgoedkoop via SurfSpot. :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
HuHu schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 10:42:
Op m'n werk kan ik ook alle software gratis gebruiken. En voor thuis spotgoedkoop via SurfSpot. :9~ O+
De software die je aankoopt via SurfSpot kan je dan waarschijnlijk ook niet gebruiken voor commerciele doeleinden.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
_Moe_ schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:01:
[...]

De software die je aankoopt via SurfSpot kan je dan waarschijnlijk ook niet gebruiken voor commerciele doeleinden.
Vast niet. Is ook niet mijn doel. Ik werk in de wetenschap, commercie is een vies woord ;). Ik wil gewoon lekker Photoshoppen thuis :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
Moet je bij bizpark echt een bedrijf zijn of geld het ook als je naast je fulltime job nog wat programmeer projecten hebt. Of te wel. Met je een kvk nummer hebben of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
eBoR schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:06:
Moet je bij bizpark echt een bedrijf zijn of geld het ook als je naast je fulltime job nog wat programmeer projecten hebt. Of te wel. Met je een kvk nummer hebben of niet ?
Als ik het me goed herinner wilden ze wel een btw nummer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:25
Nu is inschrijven bij de kvk ook niet zo'n ramp natuurlijk. En als je weinig projecten hebt is de omzetbelastingaangifte aan het eind van het jaar ook nog wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Je moet elk kwartaal wat invullen (en eventueel btw betalen); ook als je niets aan inkomsten heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Daos schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:11:
Je moet elk kwartaal wat invullen (en eventueel btw betalen); ook als je niets aan inkomsten heb gehad.
Gisteren ook weer... om moe van te worden. :O Misschien toch maar eens mijn inkoopfacturen ook gelijk verwerken ipv elke keer weer een paar uur voor de deadline.

Oh, eneuhm.. die € 1.345 kleinondernemers aftrek, mag ook wel eens opgerekt worden. Dat is nog geen 8k per jaar. :S

[ Voor 13% gewijzigd door GateKeaper op 01-08-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
Waarom denk je dat het de kleineondernemersregeling heet? En de grens ligt op 1.883 (voor vermindering in plaats van niks betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

€ 1883 is vermindering, € 1345 is kwijtschelding. En 8k valt bij mij niet onder klein, maar onder micro. :+

€ 6500,- ex btw aan omzet
€ 7865,- incl btw

afdracht: € 1365,- aan omzetbelasting. Bruto winst is dan je € 6500,- Aan 't eind van 't jaar betaal je daar nog eens zo'n 1/3 belasting overheen, en 1/2 als je het naast je huidige fulltime baan doet.

Uitgaande van de 31,15% houdt je dus van je € 6500,- nog € 4475 over. Verdien dus iets meer, en je bent 't bokje. In dit voorbeeld heb je nog een groot deel van je kleinondernemersregeling voordeel. Maar 't voorbeeld moge duidelijk zijn. Micro, en geen klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Laatst online: 09-09 09:31
Sure, iedereen die volledige van z'n bedrijf leeft heeft hier niks aan, maar het is BTW die je wel gewoon binnenharkt en niet hoeft af te dragen. Ik vind het ook best om het micro te noemen. Dit doen voor grotere bedragen zou natuurlijk nergens op slaan, dan is de BTW gewoon een verplichte donatie van de consument aan het bedrijf.

En je rekenvoorbeeld klopt trouwens niet. Tussen 1.345 en 1.883 krijg je vermindering, namelijk: 2.5 * (1883 - btwbedrag). In je voorbeeld dus 2.5 * (1883 - 1365) = 1295 aan vermindering. Je draagt dan dus nog maar 1365 - 1295 = 70 euro af. Bruto winst is dan ineens 7795.

En die inkomstenbelasting betaal je natuurlijk ook gewoon over je loon, dat maakt niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Je hebt gelijk.. gisteravond de belasting gedaan, en doet gewoon nog wat pijn. :'(

* GateKeaper kan altijd maar moeilijk afscheid nemen van z'n centjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:42

alienfruit

the alien you never expected

ExtJS $#@$#@%@#%!##$!@$!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Hamburger + friet op een zonnig terras tijdens werk, dat noem ik een prima lunch. :9

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien interessant voor iemand hier, de Samsung Tizen app challange:
https://developer.tizen.org/contests/tizen-app-challenge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Ja cool man, ontwikkelen voor een ecosystem waar nog niet eens devices beschikbaar voor zijn. Ik snap niet dat ze denken dat Tizen op de smartphone-markt een kans van slagen heeft.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Korben schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:39:
[...]

Ja cool man, ontwikkelen voor een ecosystem waar nog niet eens devices beschikbaar voor zijn. Ik snap niet dat ze denken dat Tizen op de smartphone-markt een kans van slagen heeft.
Wordt leuk testen dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
GateKeaper schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:49:
€ 1883 is vermindering, € 1345 is kwijtschelding. En 8k valt bij mij niet onder klein, maar onder micro. :+
Meer zut kopen voor je bedrijf dat je er onder blijft :+

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korben schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:39:
[...]

Het is niet verplicht om mee te doen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 12:45

murphsy

Product Monkey

Argh. Wie helpt me aan het juist Engelse woord? Ik wil 'benut' vertalen. In de zin / betekenis van "benutte productie capaciteit". Blijf steeds terugkomen op 'used', maar daar moet toch een betere term voor zijn?

'Used' is voor mij toch meer 'gebruikt' of 'gebruikte'. Gebruikte productie capaciteit vind ik dan weer informeler dan benutte productie capaciteit.

Of ben ik mezelf gek aan het maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
used lijkt mij goed; het is iig beter dan bv utilized

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Jup... gewoon "used".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:25
Daos schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:11:
Ik elk jaar. Er waren wat dingen fout ingevuld bij de belastingdienst en kreeg conflicterende brieven opgestuurd. Na een belletje vroegen ze me of ik per maand, kwartaal of jaar wilde doen. Toen maar voor het jaar gegaan, dan heb ik maar 1 dag dat ik me er echt druk om hoef te maken :)
Anyways, iedereen kan aanvragen om het eens per jaar in te mogen vullen. Er zijn wel wat voorwaarden aan gebonden, maar welke precies weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:34
murphsy schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 15:04:
Argh. Wie helpt me aan het juist Engelse woord? Ik wil 'benut' vertalen. In de zin / betekenis van "benutte productie capaciteit". Blijf steeds terugkomen op 'used', maar daar moet toch een betere term voor zijn?

'Used' is voor mij toch meer 'gebruikt' of 'gebruikte'. Gebruikte productie capaciteit vind ik dan weer informeler dan benutte productie capaciteit.

Utilization is wel de term die normaal gesproken gebruikt wordt bij KPI's.

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Evilbee schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 15:14:
[...]

Utilization is wel de term die normaal gesproken gebruikt wordt bij KPI's.
Het wordt allebei gebruikt; Windows heeft het bijvoorbeeld in de Task Manager over 'processor utilization', maar in Resource Monitor over 'CPU Usage'.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Utilized is minder ambigue.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
Korben schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 15:16:
[...]

Het wordt allebei gebruikt; Windows heeft het bijvoorbeeld in de Task Manager over 'processor utilization', maar in Resource Monitor over 'CPU Usage'.
In al die jaren dat ik in fabrieken rond loop, heb ik nog nooit iemand over "Production Capacity Usage" gehoord. Ik vind "Usage" ook meer duiden op gebruik en "Utilization" op benutten.

Daarnaast, als je op "Production Capacity Usage" zoekt, kom je bijna altijd bij artikelen terecht die het over Utilization hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Hmm hmm mijn Razer Blackwidow wil iedere keer de zelfde settings sharen met mijn Mac want dat is super handig. Nee dat kun je niet uit zetten. We gaan er van uit dat je ook op je PC Windows en CTRL om wil wisselen, en dat doen we automatisch voor je.

Ik ga maar eens kijken of er nog wat oudere Synapse vrije drivers te vinden zijn.... :-(

--------------------

http://drivers.razersuppo...6&pcid=82&nav=0,77,190,82
Please note: Once you have used the Razer BlackWidow Ultimate with Razer Synapse 2.0, you will no longer be able to use legacy drivers. - See more at: http://drivers.razersuppo...0,82#sthash.9IUtD0qZ.dpuf
Moraal van het verhaal: koopt geen Razer producten.

[ Voor 48% gewijzigd door BikkelZ op 01-08-2013 15:52 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
murphsy schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 15:04:

Als alternatieve voor Used: Applied? Employed? Consumed?

Ligt een beetje aan de context en of er al een bestaande term voor is die je zou kunnen hergebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

(was al genoemd)

[ Voor 92% gewijzigd door enigmafan op 01-08-2013 15:57 ]

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Ja, die is twee posts hierboven al genoemd, ik wilde niet in herhaling vallen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
Many style guides have advised against utilize and utilise, arguing that the simpler verb use is always preferable (and analogously, that the noun use is preferable to utilization and utilisation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Om een of andere reden heeft mijn Visual Studio 2012 bij Ctrl+Shift+A (rechtsklikken binnen de Solution Explorer en kiezen voor "Add new item") geen SQL File-template, dus voeg ik altijd maar een text file toe. Toegegeven, ik moet gewoon op Ctrl+N drukken (File -> New), want in die lijst staat 'ie wel. Maar goed.

Wanneer je een nieuwe file toevoegt, wordt deze geopend binnen Visual Studio. In dit geval in een plaintext editor. Ook al geef je de file een .sql-extensie. Wanneer je dit scherm open laat staan en vervolgens op het nieuw aan je project toegevoegde .sql-bestand dubbelklikt in de Solution Explorer, wordt de text-editor zwart en moet je 'm sluiten. :')

Daarnaast toont de textfile-editor bij een druk op Ctrl+H dat rare balkje rechtsboven in je editor. Je weet wel, dat ding van 10 bij 100 pixels waarbinnen je zeventien keer op Tab kunt drukken.

Druk je in de SQL editor op Ctrl+H, dan komt de "oude" Find & Replace-popup naar voren. Inconsistentie galore! *O*

[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 01-08-2013 16:45 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik vind dat MSDN er best wel op vooruit is gegaan met de laatste update :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik niet, want de Back-bug zit er weer in (in Chrome althans): [google=string.replace method site:msdn.microsoft.com]

Klik een zoekresultaat aan en druk op backspace, Alt+Pijl-links of je muisbutton: je blijft op de pagina en keert niet terug naar Google. Zelfs binnen de site (doorklikken op types, methodes, properties) gebeurt het.

[ Voor 51% gewijzigd door CodeCaster op 01-08-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
CodeCaster schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 17:12:
Ik niet, want de Back-bug zit er weer in (in Chrome althans): [google=string.replace method site:msdn.microsoft.com]

Klik een zoekresultaat aan en druk op backspace, Alt+Pijl-links of je muisbutton: je blijft op de pagina en keert niet terug naar Google. Zelfs binnen de site (doorklikken op types, methodes, properties) gebeurt het.
Hier gebeurt dat niet... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Oh ja, sorry, om tegenwoordig sites bruikbaar te houden moet je alle advertentie- en statistiekenscripts ingeschakeld laten. Net als ABN AMRO waarbij je niet kunt inloggen omdat er zes statistiekenscripts op de inlogpagina zitten.

Ik heb vaak Fiddler aan staan en vind het gewoon treurig dat ie-de-re klik op het web een paar requests richting Facebook, ScoreBoardResearch en consorten oplevert. Daarom blokkeer ik die onzin.

Verder vind ik de layout wel hip ja.

[ Voor 63% gewijzigd door CodeCaster op 01-08-2013 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

ABN AMRO is sinds de Ajax-update echt baggertraag bij mij. Alsof er ergens een synchrone HTTPRequest gedaan wordt die de hele UI blockt.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
CodeCaster schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 17:23:
Oh ja, sorry, om tegenwoordig sites bruikbaar te houden moet je alle advertentie- en statistiekenscripts ingeschakeld laten.
Ook dan gebeurt dat bij mij niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Da's wel apart dan, het is bij mij al een paar weken reproduceerbaar. Als ik of Ghostery of AdBlockPlus uitschakel, treedt het probleem niet op.

Nou vooruit, nog één software-rant voor vandaag: Chrome op Android. Het is daarin onmogelijk om op Android-bugs en -oplossingen te Googlen, omdat Google het nodig vindt om voor ieder keyword vijf apps te suggereren. Als ik zoek op "Android home screen icons blink after app exit" (zonder quotes), gewoon omdat ik wil weten waarom dat gebeurt, staan de eerste vier resultatenpagina's vol met app killers, homescreenindelers en chat icon packs. Met "-play" erachter staat er geen enkele relevante hit in de resultaten.

Tijd voor een biertje. :Y)

[ Voor 82% gewijzigd door CodeCaster op 01-08-2013 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

CodeCaster schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 17:51:
Da's wel apart dan, het is bij mij al een paar weken reproduceerbaar. Als ik of Ghostery of AdBlockPlus uitschakel, treedt het probleem niet op.

Nou vooruit, nog één software-rant voor vandaag: Chrome op Android. Het is daarin onmogelijk om op Android-bugs en -oplossingen te Googlen, omdat Google het nodig vindt om voor ieder keyword vijf apps te suggereren. Als ik zoek op "Android home screen icons blink after app exit" (zonder quotes), gewoon omdat ik wil weten waarom dat gebeurt, staan de eerste vier resultatenpagina's vol met app killers, homescreenindelers en chat icon packs. Met "-play" erachter staat er geen enkele relevante hit in de resultaten.

Tijd voor een biertje. :Y)
Google browser die Google producten door je strot ramt via de Google search op hun Google OS. Ik denk dat Microsoft voor minder veroordeeld is.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:11

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Apple levert ook iLife mee met allemaal producten en Office-vervangers. En Safari natuurlijk.
En MS moest al veel doen voor enkel de browser.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

F.West98 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 19:18:
Apple levert ook iLife mee met allemaal producten en Office-vervangers. En Safari natuurlijk.
En MS moest al veel doen voor enkel de browser.
De Apple browser gebruikt geen Apple search engine die je eerste twee pagina's volspamt met allerlei appstore en iTunes meuk die vaag gerelateerd is aan waar je op zoekt. Als ik Google gebruik en zoek op appstore plus nog iets dan krijg ik één a twee relevante resultaten uit de appstore en de rest is andere pagina's.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakPino
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:52
CodeCaster schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 17:51:
Let me Bing that for you: http://www.bing.com/searc...app+exit&sc=0-0&sp=-1&sk= ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfff balen dat ik niet grafisch ben aangelegt. probeer een logo te maken maar naar 100 pogingen vind ik nog steeds niks mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 20:22:
pfff balen dat ik niet grafisch ben aangelegt. probeer een logo te maken maar naar 100 pogingen vind ik nog steeds niks mooi
Heb je er een klein bedrag voor over? If so, DM ff, want ik ga hier geen e-mailadressen publiek neerzetten ;)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Leuk verhaal en ik kan me er wel wat bij voorstellen. Zo'n bug is snel gemaakt :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dit wat :P of is het ;w

Afbeeldingslocatie: http://www.royvandenberg.org/logo.png

@Firesphere probeer het eerst zelf, misschien krijg ik een creative ingeving. (weet wel goed wat ik niet mooi vind >:) of te wel 99% van de dingen die ik zelf grafisch maak )
---
Logo aangepast
---
Again....
----
and again

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2013 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dat is niks. Te "blinde schilder die een kwast tegen het doek slingert".

Dat artsy is echt geen goed idee. Strak, simpel en effectief is de huidige trend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voorbeeldje ? kan ik wat inspiratie opdoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mja, ik en design gaat niet goed samen ;)

Wat ik zou doen, is gewoon strak en recht, met een bite. Mijn eigen logo is gewoon de woorden van m'n bedrijf in het groen, met een groene streep er onder. Maar dat kan natuurlijk beter.

Uitspattingen op software-niveau qua logo geven een "ik weet het niet of dit bedrijf wel geschikt is" gevoel ;) je bedoelt vrijheid, maar straalt slordigheid uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://abduzeedo.com/tags/logo

Zijn vaak van vrij hoog niveau en er zit vaak een verborgen grapje in, maar kijk er gewoon eens rond. Qua font of kleur of combi moet er inspiratie uit zijn te putten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strakker design nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:11

F.West98

Alweer 16 jaar hier

linux_freak, deze vind ik een beetje Web 1.0 eerlijk gezegd :+
Ik vind dingen wel altijd mooi of lelijk, maar ontwerpen kan ik zelf ook niet hoor

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze lijkt wel wat

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2013 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik zou wel wat betere AA er over gooien want dat randje (de bovenste rand uit de driehoekhap uit de R (if you know what i mean)) doet mij echt cringen en ik ben geen eens een designer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm ja idd. (toch maar eens met photoshop aan de gang gaan... doe nu alles met paint.net :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 15:39
Logo's zelf ontwerpen is bij mij altijd zo van: Ik weet exact wat ik niet wil. Dan maak ik iets, en dan denk ik weer: nee dit is het niet. En dat dan 150 keer, tot ik inderdaad een logo designer inschakel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:22
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 23:44:
uhm ja idd. (toch maar eens met photoshop aan de gang gaan... doe nu alles met paint.net :P )
Logo's? Photoshop? Je bedoelt Illustrator toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paintshop eigenlijk

de gene die ik nu heb lijkt best op het gene dat het moet worden.... maar is het nog net niet

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2013 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Vroege werkdag :+
Kan wel lekker om 15.15 weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Soundless schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 06:53:
Vroege werkdag :+
Kan wel lekker om 15.15 weg :P
Lijkt mij met dit weer geen slecht idee. Maar.... waar is de koffie ;) ?

Ik spring zo ook op de motor om alvast naar het werk te rijden. Hopelijk blijft de warmte een beetje buiten, lamellen dicht houden en duimen dat het "fris" blijft. En natuurlijk lekker in korte broek op kantoor :9
Hopelijk is mijn collega vandaag ook verstandig, die kwam gisteren al in lange broek en overhemd met lange mouwen (en onder-shirt)... :X Ik ging al kapot in de trein, maar bij hem zag je het water gewoon van zijn voorhoofd lopen...
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 20:22:
Same here, maar ben wel blij dat ik mijn eigen logo destijds met succes heb ontworpen. Had een goed idee en heb vervolgens met illustrator en een gratis stock vector een mooi logo in elkaar gegooid :)

Maar over het algemeen gooi ik dit soort taken ook naar iemand die er verstand van heeft :D Vooral het opzetten van een grafische basis van een applicatie/site. Zodra dat er ligt kan ik mij wel bewegen binnen die richtlijnen en daar mee uit de voeten, maar een dergelijke richtlijn opzetten is echt een vak apart.
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 21:38:
http://abduzeedo.com/tags/logo

Zijn vaak van vrij hoog niveau en er zit vaak een verborgen grapje in, maar kijk er gewoon eens rond. Qua font of kleur of combi moet er inspiratie uit zijn te putten.
Handig! Leuk om inspiratie op te doen, maar dan is het nog steeds lastig om het toe te passen in je eigen logo. Ideeen zijn vaak niet het probleem, de uitwerking meestal wel ;)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 15:39
Goedemorgen... ik heb een dubbele espresso nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Vandaag maar besloten om toch naar kantoor te gaan want hier hebben we tenminste airco :P

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:48
BikkelZ schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 19:01:
[...]

Google browser die Google producten door je strot ramt via de Google search op hun Google OS. Ik denk dat Microsoft voor minder veroordeeld is.
Beetje overtrokken:
Google Search ramt die store items door je strot, welke browser ik ook gebruik op mijn mobiel, hij zoekt ook voor mobiel en dan krijg je al die store resultaten inderdaad ook terug. Op mijn laptop (zelfde browser) gebeurt dat weer niet.
Blijkbaar past Google de resultaten ook aan op basis van het apparaat waarin je zit, op zich (qua marketing e.d.) slim, omdat mensen dan ook eerder geneigd zijn een oplossing te vinden in de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
.Gertjan. schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 07:07:
[...]

Lijkt mij met dit weer geen slecht idee. Maar.... waar is de koffie ;) ?
Daar hebben we F1R3Sph3r3 toch voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Soundless schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 08:03:
[...]

Daar hebben we F1R3Sph3r3 toch voor :+
Nog niet gezien vandaag, zeker halve dagen :+
Mijzelf maar eens voorzien van een dubbele dosis koffie uit mijn Saeco machine :9

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gropah schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 23:25:
Ik zou wel wat betere AA er over gooien want dat randje (de bovenste rand uit de driehoekhap uit de R (if you know what i mean)) doet mij echt cringen en ik ben geen eens een designer.
En van het verschil in margin-left voor de twee woorden krijg ik ook jeuk.

En gebruik iets vector based. ;)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me meld zich weer

Na iets meer dan een maand afwezig te zijn omwille van een heerlijke vakantie (Rock Werchter, Rock Zottegem, 2 weekjes Spanje met de moto) ben ik eindelijk terug. En wat heb ik jullie gemist O+

Kan iemand mij een samenvatting geven van wat er zoal gebeurd is? :p

Vandaag tevens mijn 2e werkdag. Gewoon wat saaie introductie over het bedrijf volgen en na de middag horen waar ik vanaf maandag mag gaan werken. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 08:33:
* DXaroth meld zich weer

Na iets meer dan een maand afwezig te zijn omwille van een heerlijke vakantie (Rock Werchter, Rock Zottegem, 2 weekjes Spanje met de moto) ben ik eindelijk terug. En wat heb ik jullie gemist O+

Vandaag tevens mijn 2e werkdag. Gewoon wat saaie introductie over het bedrijf volgen en na de middag horen waar ik vanaf maandag mag gaan werken. Ik ben benieuwd!
Firesphere heet tegenwoordig F1R3Sph3r3 .. that's about it.

On that note, niet meer tot 2 uur opblijven om te kutten aan mn lib, is niet goed voor je.. helemaal niet als het buurjochie om 7 uur al buiten loopt te schreeuwen (echt, wth?)

[ Voor 12% gewijzigd door DXaroth op 02-08-2013 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 08:33:
* Soundless meld zich weer
...
...
Firesphere heeft een mooie naamswijziging gehad. En vandaag is hij te laat met de koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
* PeterSelie strooit dan maar wat koffie in de ronte.. :O

Het wordt verdorie eens goed tijd dat de verkoopmakelaar gaat bellen. Wachten op reactie van het eerste bod maakt toch wel een beetje zenuwachtig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Zucht....
02/08/2013 / 08:04 DHL DEN BOSCH Aflevering momenteel niet mogelijk Zending is vertraagd
02/08/2013 / 04:41 DHL ROOSENDAAL Verkeerd gesorteerd Zending wordt volgende werkdag aangeboden
01/08/2013 / 19:22 DHL ANTWERPEN Gereed voor vertrek naar DHL DEN BOSCH Vestiging van aflevering
Zou vandaag mijn nieuwe visitekaartjes binnenkrijgen, maken ze er bij DHL een zooitje van :'( Komen ze morgen (op een kantoor adres....)... 't zit ook niet mee vandaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 08:09

Acid_Burn

uhuh

Hier al 27°C op kantoor... ben benieuwd hoe dat de rest van de dag wordt.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Soundless schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 08:36:
[...]

Firesphere heeft een mooie naamswijziging gehad. En vandaag is hij te laat met de koffie.
Vandaag geen koffie voor mij, het is me nu al veel te warm.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
Acid_Burn schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 08:51:
Hier al 27°C op kantoor... ben benieuwd hoe dat de rest van de dag wordt.
Hier hebben we juist de ventilatie gaten dicht gemaakt omdat het te koud werd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 15:26

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Tis hier een lekkere 22 graden of iets dergelijks :p Krijg het bijnaaa koud haha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:41
douweegbertje schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:04:
Tis hier een lekkere 22 graden of iets dergelijks :p Krijg het bijnaaa koud haha :+
Hier ook, de airco op t werk doet het toch bijzonder goed. Alleen in de kantine hebben ze de deur naar buiten open gezet en staan ze broodjes te bakken, daar is het 5 tot 10 graden warmer.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Soundless schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 08:36:
[...]

Ik ben niet te laat }:|

Normaal is het pas om half 10 koffie!

* Firesphere slingert een pak koffiebonen de devschuur in.
Voor de echte mannen; zelf kauwen.
Iemand nog vloeibare koffie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Ik moet niet denken aan hete drank op dit moment. Ik pak wel een glaasje water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Acid_Burn schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:19:
Zoete, hete thee is het beste om te drinken als het zeer warm is. Je lichaam reageert op de warmte door extra af te koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Met andere woorden, dan ga je zweten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Acid_Burn schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:22:
Met andere woorden, dan ga je zweten...
Onder andere, ja. Als je tong een hete drank proeft (met de TRPV1-receptoren), dan wordt er een signaal aan je hersenen gegeven om te gaan koelen, onder meer door te gaan zweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:40
En als je maar genoeg koud water drinkt krijg je diarree *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Het hangt een beetje van de temperatuur af, als het 40℃ of meer is, dan zweet je ongeacht wat je doet en is warme thee imho het beste. Als we het hebben over ±30℃ zoals nu in Nederland, dan is ook een koel drankje erg lekker.

Maar wat Korben zegt klopt volgens mij wel. De theorie er achter, als ik mij niet vergis, is dat koele drank je maag/lichaam van binnen afkoelt, waardoor het zich weer probeert op te warmen en je het dus nog warmer krijgt.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
Acid_Burn schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:19:
Dan laat je het gewoon afkoelen. De cafeïne zal er niet minder om worden. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

OkkE schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:28:
Het hangt een beetje van de temperatuur af, als het 40℃ of meer is, dan zweet je ongeacht wat je doet en is warme thee imho het beste. Als we het hebben over ±30℃ zoals nu in Nederland, dan is ook een koel drankje erg lekker.

Maar wat Korben zegt klopt volgens mij wel. De theorie er achter, als ik mij niet vergis, is dat koele drank je maag/lichaam van binnen afkoelt, waardoor het zich weer probeert op te warmen en je het dus nog warmer krijgt.
Inderdaad, en dan krijg je waarschijnlijk opvliegers; je lichaam warmt op, omdat het koud wordt, en kort daarna denkt je lichaam 'shit, wat is het warm', en gaat weer koelen. Niet prettig, krijg je snel hoofdpijn van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Bwoaaah!. Leuk hoor (en ergens wel logisch) dat Lua indexen vanaf 1 beginnen, maar als je zoals ik soms in 3 talen tegelijk bezig ben is het verdomde irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 10:13
Heerlijk de hele ochtend in de airco van de RUG zitten :D. Het is hier een supercomfy 21 graden, en daar houden ze hem ook strak op. Helpt vast dat ik in hetzelfde gebouw als het rekencentrum zit, daar weten ze wel wat koel houden is.

Nadeel is wel dat ik straks tegen een muur op knal als ik om 1 uur het pand verlaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
Ik ga maar aan de koude energie drank ipv koffie, Moet toch wel wat cafeinne hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Je kunt ook koude koffie drinken, beetje suiker en melk, ook wel ijskoffie genoemd :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 14:52

Comgenie

Soms heb je dat

Geen airco in deze ruimte en geen zin om mijn PC te verplaatsen naar een andere ruimte of via remote desktop te gaan werken. Dus ik ga gewoon lekker een dagje bakken :P (Of halverwege de dag naar huis en volgende week maar wat eerder beginnen).

Maar wel tijd voor wat caffeine in de vorm van een espresso.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Korben schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:21:
[...]

Zoete, hete thee is het beste om te drinken als het zeer warm is. Je lichaam reageert op de warmte door extra af te koelen.
Choco Deluxe! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
EddoH schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:45:
Bwoaaah!. Leuk hoor (en ergens wel logisch) dat Lua indexen vanaf 1 beginnen, maar als je zoals ik soms in 3 talen tegelijk bezig ben is het verdomde irritant!
Yep, zelfde probleem als je in Matlab werkt. Hoewel ik het Matlab vergeef omdat de wiskundige toolset zo handig is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Deze settings zijn er:
blabla: doet iets
foobar: doet iets anders
header: toont header
...
quebaq: maakt alles epic

Je kan settings meegeven als volgt: http://example.com/#optie1,optie2,optie3
Reactie van de hoge heren:
Ha <naam>

Als ik http://example.com/#optie1,optie2,optie3 bezoek, zie ik geen header of logo. Kunnen jullie de laatste versie live zetten?
Bewijs dat mensen mails met links niet lezen maar gewoon op de link klikken.

[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 02-08-2013 10:01 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 15:26

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Of het bewijs dat programmeur gewoon nerds zijn en een mail niet fatsoenlijk maken waardoor mensen er geen ruk van snappen EN er uberhaubt niet om geven waardoor er dit soort 'problemen' komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Gamebuster schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:00:
[...]

Reactie van de hoge heren:

[...]

Bewijs dat mensen mails met links niet lezen maar gewoon op de link klikken.
Altijd een voorbeeld link meesturen. Dit lijkt meestal wel te helpen.
Pagina: 1 ... 166 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.