De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 161 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.228 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
F.West98 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 01:23:
*zucht*
Dat visuele model is dus totaal fucked-up gemaakt, met tabellen met 1 nietszeggende kolom :X
Code First try again
Jij hebt de laatste tijd wel veel te zeuren over dingen waar ik totaal geen last van hebt :P. Misschien moet je eens eerst rustig kijken hoe het precies werkt voordat je schreeuwt en zucht :). Want ik kan bijna 100% zekerheid zeggen dat het gewoon aan jou ligt dat het fucked-up eruit ziet.

Edit: Lol was niet op de laatste pagina aan het lezen en zie al dat je zelf al hebt gevonden wat je fout hebt gedaan ;).

[ Voor 10% gewijzigd door Rutix op 25-07-2013 12:10 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 16:29

Acid_Burn

uhuh

_Moe_ schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:58:
[...]

Wil je nu zeggen dat jullie server ruimte niet gekoeld wordt?
Dat wil ik inderdaad zeggen... 38 graden is toch een normale temperatuur _O-

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:59

Zyppora

155/50 Warlock

Acid_Burn schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:20:
[...]

Dat wil ik inderdaad zeggen... 38 graden is toch een normale temperatuur _O-
Fahrenheit wel ja, bij andere eenheden zou ik me toch zorgen gaan maken.

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:19
Terugkomend op CC verhaal van laatst. Ik ben vandaag maar even naar de ING toegegaan en gevraagd hoe het zat. Ik zou er gewoon 1 moeten krijgen aangezien ik aan de voorwaarden voldoe maar de kans bestaat dat ik ben beoordeeld voor een normale creditcard en niet de studenten creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 10:11
Ik ga er na mijn vakantie maar eens langs. Ik krijg inmiddels geen stufi meer (gisteren laatste keer) aangezien ik deeltijd ben gaan studeren... Hopen dat ik nog wel een studenten-CC kan krijgen. Jammer dat MS geen mogelijkheid biedt te koppelen met PayPal, dat is toch inmiddels op veel Amerikaanse sites als alternatief voor een CC geïntegreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 08:20

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ealanrian schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:51:
Terugkomend op CC verhaal van laatst. Ik ben vandaag maar even naar de ING toegegaan en gevraagd hoe het zat. Ik zou er gewoon 1 moeten krijgen aangezien ik aan de voorwaarden voldoe maar de kans bestaat dat ik ben beoordeeld voor een normale creditcard en niet de studenten creditcard.
Eigenlijk wel apart. Je zou denken dat banken je het liefst CC's zo uitgeven, alleen maar winst voor hun. Mij werd zowat een CC door mijn strot gedrukt (paar jaar terug) waarbij ik lief 'nee' heb gezegd. Voor mijn zaak had ik ook die optie, voor iets van ~10-20 euro p/jaar, ook maar niet gedaan.

Overigens wat is je struikelblok om een virtuele kaar te nemen? Of gewoon iets buiten je bank om (ANWB bijvoorbeeld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
De studentencredit card van de ING is mooi goedkoop. 12,50 per jaar en zit een limiet op van 1000 en je moet uitgaven direct terug betalen dus het is eigenlijk gewoon een debitcard maar dat weet de rest van de wereld niet. En aangezien ik nog wel eens in het buitenland zit vind ik het prettig om gewoon een echte credit card te hebben.

Creditcards buiten de bank hebben vaak zwaardere eisen en zo ver ik weet is de ANWB cc alleen voor leden en dat ben ik niet want ik heb nog peugeot assistance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Lekker enthousiast zelf een functie geschreven om bestandspaden te optimaliseren (wegwerken van . en ..). Eerste poging leek het wel redelijk te doen, paden kregen mooi de juiste lengte maar net de verkeerde kant naast een .. bleef staan. Oeps :P foldLeft even vervangen door foldRight en het werke wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

dcm360 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 13:04:
Lekker enthousiast zelf een functie geschreven om bestandspaden te optimaliseren (wegwerken van . en ..). Eerste poging leek het wel redelijk te doen, paden kregen mooi de juiste lengte maar net de verkeerde kant naast een .. bleef staan. Oeps :P foldLeft even vervangen door foldRight en het werke wel :)
Je bedoelt Path.GetAbsolutePath()? :+

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Dat is leuk als je een File hebt, maar die heb ik niet op dat punt in de code, en is op dat punt ook onwenselijk. Daarnaast wel weer eens leuk om mn kennis van folds weer naar boven te krijgen.

[ Voor 26% gewijzigd door dcm360 op 25-07-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
In .NET heb je Path.Combine() voor dat soort doeleinden. Andere frameworks zullen vast iets soortgelijks hebben.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Grijze Vos schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 13:30:
In .NET heb je Path.Combine() voor dat soort doeleinden. Andere frameworks zullen vast iets soortgelijks hebben.
Path.Combine is niks anders dan een sugar-coating voor een concat van de parameters met een path separator, maar de . en .. blijven staan. Waar jij op doelt is Path.GetFullPath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Laatst online: 28-02 22:17
Idd, ik dacht even dat Combine dat ook meteen regelde voor je. Let me rephrase:

In .NET heb je de System.IO.Path class om al die muk te regelen zonder dat je het vierkante wiel opnieuw moet uitvinden.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Ealanrian schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:58:
De studentencredit card van de ING is mooi goedkoop. 12,50 per jaar en zit een limiet op van 1000 en je moet uitgaven direct terug betalen dus het is eigenlijk gewoon een debitcard maar dat weet de rest van de wereld niet. En aangezien ik nog wel eens in het buitenland zit vind ik het prettig om gewoon een echte credit card te hebben.
Direct betalen kun je met elke CC voor zover ik weet, dat is gewoon een keuze. Je hoeft geen gebruik te maken van het krediet-gedeelte.

Een limiet van 1000 klinkt op zich leuk, maar wordt al snel een beperking als je naar het buitenland gaat of een reis wilt boeken. Bijvoorbeeld bij Expedia of reserveringen bij hotels of huurauto's in de VS (die boeken gerust heel je limiet vol met reserveringen, want die zijn die nederlandse kneuterigheid niet gewend :P)

Zoveel gezeik gehad met die lage limiet de afgelopen jaren dat ik hem nu maar gewoon flink verhoogd heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 25-07-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Paths levert een java.nio.file.FileSystemNotFoundException op (ik heb een http pad). Vooralsnog schiet ik dus niet echt op met een poging tot het gebruiken van wat er al is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

dcm360 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 14:29:
Paths levert een java.nio.file.FileSystemNotFoundException op (ik heb een http pad). Vooralsnog schiet ik dus niet echt op met een poging tot het gebruiken van wat er al is.
C#:
1
new Uri(new Uri("http://www.lolcakes.com/Some/Directory"), "../Other/Directory")

Goed framework heeft dat Java gebeuren, zeg. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Korben op 25-07-2013 14:40 ]

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Mja, dat doet het inderdaad wel. Helaas zijn er op internet prutsers die links als ../verder/nogverder/../pagina.html in elkaar prutsen, en die wil ik dus in de kortere vorm krijgen. Dat doet Uri dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Hmm.
C#:
1
new Uri("http://www.google.com/Lolcakes/Whatevs/../Whodunnit")

http://www.google.com/Lolcakes/Whodunnit

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
System.Uri is anders behoorlijk dramatisch wanneer je moet werken met mailto...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Dat is dan gelukkig weer een geval welke ik vooraf al afvang. Net als links met javascript: aan het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat weer lekker, zelfs de it-afdeling krijgt het niet voor elkaar om voor mij in hun Sharepoint applicatie mijn wachtwoord te resetten. 8)7
Heb bijna medelijden met die beheerder die dat nu mag uitzoeken

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Alex) schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 14:51:
System.Uri is anders behoorlijk dramatisch wanneer je moet werken met mailto...
Waarom dat? Een mailto:lolcakes@whatever.com wordt gewoon netjes geparset naar een URI. Zelfs de query string wordt meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Het parsen gaat in de meeste gevallen nog wel goed, maar probeer maar eens een mailto:-uri te bouwen m.b.v. Uri of de UriBuilder... ik ben daarmee zoveel gekke dingen tegengekomen dat ik uiteindelijk maar heb teruggegrepen naar String.Format

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-09 19:49

steveman

Comfortabel ten onder

Java:
1
long time = ...

Om een of andere reden hoor ik dat met een zwaar Vietnamees accent.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Net mijn vinger verbrand aan de carkit... Een auto word best warm in de zon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Laatst online: 09:14
Niet om het een of ander, maar dit is toch wel weer een beetje sneu...

V&A gevraagd: Programmeur met ervaring in het schrijven van programma's (Windows) waaraan Feyenoord.....

Grootste voetbalclubs van Nederland, grote namen die meewerken, maar de programmeur financieel tegemoetkomen zit er niet in... ;w

OK, het kan leuk zijn om een kans te krijgen aan zoiets mee te werken, maar goedkoop overkomen doet het wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Z-Dragon op 25-07-2013 15:48 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Z-Dragon schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 15:45:
Niet om het een of ander, maar dit is toch wel weer een beetje sneu...

V&A gevraagd: Programmeur met ervaring in het schrijven van programma's (Windows) waaraan Feyenoord.....

Grootste voetbalclubs van Nederland, grote namen die meewerken, maar de programmeur financieel tegemoetkomen zit er niet in... ;w
Als ze geen geld hebben om een stadium te bouwen, hebben ze hier al helemaal geen geld voor, natuurlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korben schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 15:46:
[...]

Als ze geen geld hebben om een stadium te bouwen, hebben ze hier al helemaal geen geld voor, natuurlijk. :+
En dan moet je ook echt mailen naar een hotmail-adres. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayr
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 16:01
Vrouwelijke collega: "Ik heb het koud...". Mannelijke collega: "Tss, vrouwen... net kikkers... Altijd koud en bang voor de ooievaar" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Z-Dragon schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 15:45:
Ja maar... het is goed voor je eigen CV! :Z :')

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:04

BM

Moderator Spielerij
Vekeerde club, anders had het misschien nog wel leuk geweest :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:27

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Probeert daar niet een programmeur even handig geld te verdienen door iemand anders het zware werk te laten doen?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Laatst online: 09:14
OkkE schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 15:58:
[...]

Ja maar... het is goed voor je eigen CV! :Z :')
Inderdaad, je eigen kwaliteit op 0 1 euro waarderen. d:)b

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
If you pay peanuts you get monkeys. Wat krijg je als je heulemaal niks betaalt? :)
BM schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 15:59:
Vekeerde club, anders had het misschien nog wel leuk geweest :p
Zou bijna de neiging krijgen 't te maken, een demo te geven voor de hele toko daar, zodat ze helemaal enthousiast zijn, en dan hop SHIFT-DEL op de source dir en dan "AFCA bitches!!!" gillend de zaal uit te rennen.

Sorry, warm hier en ik verveel me...

[ Voor 72% gewijzigd door Hydra op 25-07-2013 16:06 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 09:18

Knutselsmurf

LED's make things better

Hydra schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:04:
If you pay peanuts you get monkeys. Wat krijg je als je heulemaal niks betaalt? :)
Een stagiair :P

- This line is intentionally left blank -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Z-Dragon schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:02:
[...]
Inderdaad, je eigen kwaliteit op 0 1 euro waarderen. d:)b
Dat. Ook leuk, zeggen dat je je cv opbouwt, maar vervolgens wel om ervaring vragen. :D

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Dan geen HBO of WO stagiair denk ik. Ik kan me zo niemand herinneren die stage heeft gelopen zonder een vergoeding te krijgen behalve de mensen die bij hun eigen bedrijf stage liepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 22:59

alienfruit

the alien you never expected

Mooie appartement gevonden voor 1735euro/maand. Nu alleen nog duidelijk krijgen wat er allemaal inclusief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Waar ga je wonen? 1735 voor een appartement? Daar kan je een huis van kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 14:54:
Gaat weer lekker, zelfs de it-afdeling krijgt het niet voor elkaar om voor mij in hun Sharepoint applicatie mijn wachtwoord te resetten. 8)7
Heb bijna medelijden met die beheerder die dat nu mag uitzoeken
And the plot thickens...
Hilarisch dit, ze hebben uiteindelijk maar handmatig een nieuw wachtwoord voor me ingesteld als "tijdelijke" oplossing. Ik log in en denk slim te zijn en het wachtwoord meteen aan te passen. Dat ging nog goed maar daarna werd ik uit Sharepoint gekicked. Opnieuw inloggen, zoals te verwachten, was natuurlijk geen optie meer, zowel niet met het oude als nieuwe wachtwoord.
En het wordt nog mooier, want kreeg ook een mail van het systeem... lege titel en lege body _/-\o_
Ealanrian schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:16:
Waar ga je wonen? 1735 voor een appartement? Daar kan je een huis van kopen...
Waarschijnlijk London, als ik me goed herinner. Ga zelf volgende week naar Berkeley (San Fransisco) en daar beginnen de prijzen voor een 1-kamer studio ook vrolijk bij ~1400 dollar p/m :'( (zonder utilities vaak ook nog)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 04:01
alienfruit schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:15:
Mooie appartement gevonden voor 1735euro/maand. Nu alleen nog duidelijk krijgen wat er allemaal inclusief is.
Crisis, mijn hypotheek kost de helft minder :/

Edit: Oh, London :P
Voutloos schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:09:
[...]
Dat. Ook leuk, zeggen dat je je cv opbouwt, maar vervolgens wel om ervaring vragen. :D
Ze zijn ook zo lekker duidelijk over de ervaring:
U heeft ervaring in het schrijven van programma's in Windows en ervaring met het gebruik van SQL database.
:X

[ Voor 43% gewijzigd door InZane op 25-07-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

InZane schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:20:
[...]
Ze zijn ook zo lekker duidelijk over de ervaring:
[...]
:X
"Ja, ik schrijf wel eens theaterprogramma's op mijn computer. Die draait Windows, ja. Ik heb wel eens een SELECT-query geschreven, dus je zou wel kunnen zeggen dat ik ervaring heb met SQL-databases, ja."

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 02:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

U heeft ervaring in het schrijven van programma's in Windows
Ik heb het dagprogramma van onze bruiloft in Word onder Windows geschreven... telt dat ook?

.edit: euh ja iets van die strekking zei Korben dus ook al 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 25-07-2013 16:49 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

* Firesphere heeft een nieuw boek gekocht!
http://www.scribd.com/doc...BC-book-for-future-coders

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Is dat vast voorbereiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Aaw ik wil PDFje :P
edit: kut, paypal doet het niet en heb geen CC :(

[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 25-07-2013 17:00 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Voor die 2 dollar kun je'm toch wel kopen?

[ Voor 23% gewijzigd door Firesphere op 25-07-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Zag 'm ook op Twitter, erg cool. Het is dat ik geen programmeurs ken die net vader/moeder geworden zijn, anders had ik gelijk een mooi cadeau gehad. :P

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, in Maide Vale in London. Ik wil nog gaan onderhandelen. Ze verhuren het nu als AirBnB dus daar verdienen ze vast meer mee :| Ik heb eigenlijk niet zin om bijna de helft van mijn nettoloon er tegen aan te gooien.

[ Voor 25% gewijzigd door alienfruit op 25-07-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

OkkE schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 17:05:
[...]

Zag 'm ook op Twitter, erg cool. Het is dat ik geen programmeurs ken die net vader/moeder geworden zijn, anders had ik gelijk een mooi cadeau gehad. :P
Ik dus wel ;) Plus, ik wilde'm gewoon zelf ook hebben :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
alienfruit schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 17:06:
Ja, in Maide Vale in London. Ik wil nog gaan onderhandelen. Ze verhuren het nu als AirBnB dus daar verdienen ze vast meer mee :| Ik heb eigenlijk niet zin om bijna de helft van mijn nettoloon er tegen aan te gooien.
Mijn broer woont daar nog geen mijl vandaan, maar die is ook een flink bedrag kwijt voor zijn apartement ( Ik geloof iets van 350 a 400 pond per week ). Dat is wel een mooi ruim nieuwbouw apartement, maar niet echt in een goede wijk. Maar het gekke in londen is dat als je de straat uitloopt je weer in een enorm dure wijk zit :)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:11

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik vind het niet zo'n goede omschrijving van Array. Dat het juist de meerdere vakjes zijn waarin je data opslaat komt niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 08:20

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik ben ook wel van mening dat zo'n 'toy box' meer een garbage collection is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Daos schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 17:43:
Ik vind het niet zo'n goede omschrijving van Array. Dat het juist de meerdere vakjes zijn waarin je data opslaat komt niet terug.
Only on tweakers.net...

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

:| Ga je nu een beetje mijn studieboeken afkraken? :'(
QFT

[ Voor 5% gewijzigd door Firesphere op 25-07-2013 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

[...]

"Heeft u leuk werk in C#, C, C++ of Java? Of in VHDL? Een on(der)betaalde stage is ook goed. Hier is mijn CV."
-->

Vermaak je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Het probleem met technische termen is vaak dat je ze moeilijk 100% correct kunt omschrijven zonder er meteen een andere technische term tegen aan de gooien. Het blijft natuurlijk een boek voor kinderen programmeurs met kinderen. Ik vind de vergelijking zo slecht nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ThomasG schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 18:44:
Het probleem met technische termen is vaak dat je ze moeilijk 100% correct kunt omschrijven zonder er meteen een andere technische term tegen aan de gooien. Het blijft natuurlijk een boek voor kinderen programmeurs met kinderen. Ik vind de vergelijking zo slecht nog niet.
* Firesphere heeft geen kinderen

Ik wilde'm gewoon hebben, en kan het ook gebruiken evt. als cadeautje :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Ben ik vanmiddag toch ff neer gestort. Totaal geen energie meer, terwijl ik zat te werken in slaap gevallen. Hmm misschien was elke ochtend rond 6 uur op staan en rond 1 uur gaan slapen geen goed plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Ealanrian schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 18:48:
Ben ik vanmiddag toch ff neer gestort. Totaal geen energie meer, terwijl ik zat te werken in slaap gevallen. Hmm misschien was elke ochtend rond 6 uur op staan en rond 1 uur gaan slapen geen goed plan.
Hoe voelt dat nou, zo'n toetsenbord afdruk op je gezicht? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Gelukkig achter over gezakt dus geen afdruk in mijn gezicht. Wel een nare afdruk van de bureau rand op mijn arm. Ik denk dat ik vanavond maar wat eerder ga slapen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
*zag de feyenoord solliciatie*

en kon het niet laten. Toch maar even gereaguurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

D-Raven schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 21:44:

Ik snap je reactie, maar het gaat om onderzoek (tenminste dat zegt men). Ik wil het niet goedpraten, maar voor onderzoek is vaak schrikbarend weinig geld beschikbaar. Wat je zou kunnen doen is het scharen onder WBSO/RDA onderzoek en zo een aftrekpost van de belasting krijgen.

Mijn vrouw komt uit de academische wereld (pedagogiek) en daar is het normaal dat je op onderzoek weinig tot niets betaald krijgt. Of dat slechts enkele mensen betaald krijgen (zoals de hoofdonderzoekers zelf). Ze heeft zelfs bij een onderzoeksproject een melding gekregen dat er waarschijnlijk niet veel geld zal zijn en er daarom is afgezien van betaling aan de data-verzamelaars/verwerkers. In haar sector is het sowieso normaal dat je weinig tot niets betaald krijgt (daar wordt gevochten om werkervaringsplekken :/ ).
Als je je kind naar een GGZ instelling stuurt is de kans groot dat het geholpen wordt door een werkervaringsplek-persoon, deze krijgt 0 euro betaald, maar er wordt wel 100% gedeclareerd naar de ziekenfondsen/ouders... Is heel normaal in die sectoren... :X

Aangezien dit een "onderzoek" is buiten de ICT (het gaat over sport) is er dus mogelijk weinig geld beschikbaar. Ze proberen het "gratis werk voor onderzoek" ook te reflecteren op andere deelnemers, maar helaas zijn wij in de ICT te "verwend" en kunnen we gewoon geld vragen. Veel partijen houden daar geen rekening mee ;)

Dus ik snap de advertentie, maar ook jouw reactie. Ik zou het ook niet doen hoor. Of het moet heel nobel werk zijn, maar voetbal past bij mij niet in dat rijtje :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:04

BM

Moderator Spielerij

Het moet automatisch geautomatiseerd worden. Als dat zou kunnen hadden wij geen werk meer :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik moest aan Cheatah denken O+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Lwo0CTF.gif

[ Voor 4% gewijzigd door BtM909 op 25-07-2013 22:33 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:40

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Grijze Vos schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 08:59:
[...]

Vziw heeft EF 3 manieren om inheritance te doen, en worden alle 3 ondersteund in de visual editor.

Table per hierarchy
Table per type

De derde wil je wss toch niet gebruiken, die heet table per concrete type, mocht je hem willen zoeken.
De ene is met nieuwe tabel met type, de andere is met een discriminator (automagisch) en in één tabel
Rutix schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:09:
[...]

Jij hebt de laatste tijd wel veel te zeuren over dingen waar ik totaal geen last van hebt :P. Misschien moet je eens eerst rustig kijken hoe het precies werkt voordat je schreeuwt en zucht :). Want ik kan bijna 100% zekerheid zeggen dat het gewoon aan jou ligt dat het fucked-up eruit ziet.

Edit: Lol was niet op de laatste pagina aan het lezen en zie al dat je zelf al hebt gevonden wat je fout hebt gedaan ;).
Kopt, met fucked up bedoel ik ook dat IK zó veel fuckups heb gemaakt dat het kapot ging en dat ik het beter opnieuw kan maken (want toch geen data / net nieuw) Anders een TFS check-in terugzetten.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09 21:14

Hoogie2004

Whohooooo

Gaap... ben behoorlijk moe

Gisteren begonnen met sleuteloverdracht van ons nieuwe huis, en daarna meteen spullen verhuizen en dingen slopen... Te laat naar bed en vroeg op helpt dan echt niet....

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Laatst online: 11-09 14:55
Zo de vakantie is hier nu echt begonnen, van het eiland waar ik normaal met 6 man aan werk ben ik de enige die vandaag op kantoor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zo, koffie!

Iemand anders nog?

[ Voor 50% gewijzigd door Firesphere op 26-07-2013 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Ik heb het precies wel nodig! Het is er weer aan te merken dat het vrijdag is :O

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 08:57

Comgenie

Soms heb je dat

Gooi maar hier heen. Mag weer een lang dagje werken in de hitte terwijl ik maar 3 uurtjes slaap heb kunnen pakken. :|

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Goed bezig Apple! Apple iPhone activation servers are down. Also, developer.apple.com is nu helemaal down. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
heb je nog wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

* Firesphere slingert een kan verse koffie naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
/me Komt binnen lopen en kopt de rondvliegende kan koffie :/
Jup.. nu ben ik ook wakker :9

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
.Gertjan. schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 22:01:
[...]

Ik snap je reactie, maar het gaat om onderzoek (tenminste dat zegt men). Ik wil het niet goedpraten, maar voor onderzoek is vaak schrikbarend weinig geld beschikbaar. Wat je zou kunnen doen is het scharen onder WBSO/RDA onderzoek en zo een aftrekpost van de belasting krijgen.

Mijn vrouw komt uit de academische wereld (pedagogiek) en daar is het normaal dat je op onderzoek weinig tot niets betaald krijgt. Of dat slechts enkele mensen betaald krijgen (zoals de hoofdonderzoekers zelf). Ze heeft zelfs bij een onderzoeksproject een melding gekregen dat er waarschijnlijk niet veel geld zal zijn en er daarom is afgezien van betaling aan de data-verzamelaars/verwerkers. In haar sector is het sowieso normaal dat je weinig tot niets betaald krijgt (daar wordt gevochten om werkervaringsplekken :/ ).
Als je je kind naar een GGZ instelling stuurt is de kans groot dat het geholpen wordt door een werkervaringsplek-persoon, deze krijgt 0 euro betaald, maar er wordt wel 100% gedeclareerd naar de ziekenfondsen/ouders... Is heel normaal in die sectoren... :X

Aangezien dit een "onderzoek" is buiten de ICT (het gaat over sport) is er dus mogelijk weinig geld beschikbaar. Ze proberen het "gratis werk voor onderzoek" ook te reflecteren op andere deelnemers, maar helaas zijn wij in de ICT te "verwend" en kunnen we gewoon geld vragen. Veel partijen houden daar geen rekening mee ;)

Dus ik snap de advertentie, maar ook jouw reactie. Ik zou het ook niet doen hoor. Of het moet heel nobel werk zijn, maar voetbal past bij mij niet in dat rijtje :+
Lol, ze hebben reacties uitgezet...

Mijn reactie was heel doelbewust. Wij hebben als bedrijf zijnde wat ervaringen gehad met nederlandse partijen die dit soort software verkopen, derhalve ben ik toevallig redelijk bekend geraakt met dat wereldje.

Die hele advertentie is een grote bullshit. Er zijn al iets van 3 pakketten op de markt die precies doen wat hun willen. Daarmee kunnen ze exact meten wat de conditie van een speler is, waaruit ze kunnen afleiden wat zijn geschatte uithoudingsvermogen is en nog veel meer. Bij grote voetbalclubs gebeurd dit al, die spelers worden tot op het bot geanalyseerd (:P). Ze weten van hun spelers precies wat hun fysieke gesteldheid is, waaruit ze ramingen kunnen doen over hun verwachte prestaties en meer.

Voeg daar video analyse aan toe welke gebruikt word om speler techniek en overall strategie te analyseren en je hebt een aardig volledig beeld van wat ze daar allemaal kunnen.

Deze werkwijze en methode van speler ontwikkeling/training is trouwens de hoofdreden waarom Nederlandse voetbalclubs/spelers zo hoog staan aangeschreven in de internationale voetbal wereld.

Polar had ik dan nog nooit van gehoord, dus ben even gaan zoeken. Schijnt dat het puur een hardware shop is. M.a.w. Feyenoord had geen geld om een van die pakketten aan te schaffen en wil nu in samenwerking met Polar voor vrijwel niks iets soortgelijks laten bouwen.

Jah.. succes..

Ik voorspel nu al, dat 'simpele' windows appje, wordt een gigantisch gedrocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Vandaag lekker dagje aanrommelen. Ff wat dingen afronden en spul bij elkaar zoeken en dan morgen op weg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Laatst online: 26-09 18:57
Eindelijk een Visual SourceSafe databank omzetten naar Subversion repository. Ik moet een grote ontwikkeling starten maar die mag niet in de weg staan van eventuele bugfixes op de productiecode. Dus (goede) branching zou wel handig zijn, daarom maar voorgesteld om te migreren naar SVN. SVN wordt hier voor de andere projecten ook gebruikt, dus daarom naar ben ik het aan het omzette naar SVN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnaeth
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 08:53
Eerste keer ooit het maandloon van een junior software engineer zojuist bijgestort gekregen... Hier kan ik wel aan wennen, dat afgestudeerd zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 15:00
Otherside1982 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:50:
(goede) branching,,, migreren naar SVN....
DOES NOT COMPUTE :)

Ik wil Subversion een hoop dingen toekennen, maar goede branching toch echt niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

En gelijk zijn de comments op dat artikel uitgeschakeld :P

Unrelated news: DasKeyboard binnen *O* *klikkerdeklik*

[ Voor 10% gewijzigd door HMS op 26-07-2013 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Sardaukar schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:26:
[...]

Ik wil Subversion een hoop dingen toekennen, maar goede branching toch echt niet >:)
Branchen gaat echt als een dolle. De problemen komen pas bij t mergen. :P

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
Sardaukar schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:26:
[...]

Hey in vergelijking met VSS heeft SVN toch ten minste werkbare branching :p Veel branchen en mergen is toch niet nodig. Ik zal 1 feature-branch aanmaken voor mijn nieuwe ontwikkeling en de huidige productiecode taggen. Waarschijnlijk zal er helemaal niets gebeuren op de trunk, misschien 1 of 2 bugfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Otherside1982 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:50:
Eindelijk een Visual SourceSafe databank omzetten naar Subversion repository. Ik moet een grote ontwikkeling starten maar die mag niet in de weg staan van eventuele bugfixes op de productiecode. Dus (goede) branching zou wel handig zijn, daarom maar voorgesteld om te migreren naar SVN. SVN wordt hier voor de andere projecten ook gebruikt, dus daarom naar ben ik het aan het omzette naar SVN.
Waarom geen Git?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnaeth
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 08:53
Waarschijnlijk omdat, zoals hij aangaf, andere projecten al SVN gebruiken. Dan is de keuze meestal snel gemaakt om bij het vertrouwde te blijven, totdat ze ooit van SVN migreren naar Git :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

If you have any issues, don't hesitate to send it to /dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Heb je een hekel aan SVN Firesphere? :P

Zo even een paar tablets besteld, nu nog wachten op levering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
D-Raven schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:03:
[...]

Lol, ze hebben reacties uitgezet...

Mijn reactie was heel doelbewust. Wij hebben als bedrijf zijnde wat ervaringen gehad met nederlandse partijen die dit soort software verkopen, derhalve ben ik toevallig redelijk bekend geraakt met dat wereldje.

Die hele advertentie is een grote bullshit. Er zijn al iets van 3 pakketten op de markt die precies doen wat hun willen. Daarmee kunnen ze exact meten wat de conditie van een speler is, waaruit ze kunnen afleiden wat zijn geschatte uithoudingsvermogen is en nog veel meer. Bij grote voetbalclubs gebeurd dit al, die spelers worden tot op het bot geanalyseerd (:P). Ze weten van hun spelers precies wat hun fysieke gesteldheid is, waaruit ze ramingen kunnen doen over hun verwachte prestaties en meer.

Voeg daar video analyse aan toe welke gebruikt word om speler techniek en overall strategie te analyseren en je hebt een aardig volledig beeld van wat ze daar allemaal kunnen.

Deze werkwijze en methode van speler ontwikkeling/training is trouwens de hoofdreden waarom Nederlandse voetbalclubs/spelers zo hoog staan aangeschreven in de internationale voetbal wereld.

Polar had ik dan nog nooit van gehoord, dus ben even gaan zoeken. Schijnt dat het puur een hardware shop is. M.a.w. Feyenoord had geen geld om een van die pakketten aan te schaffen en wil nu in samenwerking met Polar voor vrijwel niks iets soortgelijks laten bouwen.

Jah.. succes..

Ik voorspel nu al, dat 'simpele' windows appje, wordt een gigantisch gedrocht :+
Steker nog, moet je eens kijken wat je tegen komt als je dat Hotmail adres aan google voert:
Help, mijn fake-Hotmail login password jat script werkt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Hah, collega gaat weg in September maar eens om loonsverhoging vragen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

ThomasG schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 12:03:
[...]
Steker nog, moet je eens kijken wat je tegen komt als je dat Hotmail adres aan google voert:
Help, mijn fake-Hotmail login password jat script werkt niet!
LOL. Wat een 1337 h4x0r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:54:
Heb je een hekel aan SVN Firesphere? :P

Zo even een paar tablets besteld, nu nog wachten op levering
Nee hoor, niks tegen SVN, alleen vind ik Git fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Van branchen en mergen met SVN heb ik af en toe nog steeds nachtmerries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Vergeleken met Git is SVN ook een Fiat Panda van 30 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
^ Top, een vergelijking met een argument te weinig. :z

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
Ons volledige wagenpark bestaat uit Fiat Panda's (SVN). Als we nu een Ferarri (Git) introduceren met allemaal features en werkwijzes die we niet kennen als Fiat Panda gebruikers, dan krijgen we problemen als dit:

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 22:30
Vrijdagmiddag. Motivatie, wo bist du...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
De motivatie is vast naar maandag gegaan. Tenzij het je feest/drink motivatie is die is nu druk aan het werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Waar blijft die regenbui des doods }:|

Wat hier nu valt lijkt meer op een motregentje dan op de beloofde superstorm

Pagina: 1 ... 161 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.