.Gertjan. schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 22:01:
[...]
Ik snap je reactie, maar het gaat om onderzoek (tenminste dat zegt men). Ik wil het niet goedpraten, maar voor onderzoek is vaak schrikbarend weinig geld beschikbaar. Wat je zou kunnen doen is het scharen onder WBSO/RDA onderzoek en zo een aftrekpost van de belasting krijgen.
Mijn vrouw komt uit de academische wereld (pedagogiek) en daar is het normaal dat je op onderzoek weinig tot niets betaald krijgt. Of dat slechts enkele mensen betaald krijgen (zoals de hoofdonderzoekers zelf). Ze heeft zelfs bij een onderzoeksproject een melding gekregen dat er waarschijnlijk niet veel geld zal zijn en er daarom is afgezien van betaling aan de data-verzamelaars/verwerkers. In haar sector is het sowieso normaal dat je weinig tot niets betaald krijgt (daar wordt gevochten om werkervaringsplekken

).
Als je je kind naar een GGZ instelling stuurt is de kans groot dat het geholpen wordt door een werkervaringsplek-persoon, deze krijgt 0 euro betaald, maar er wordt wel 100% gedeclareerd naar de ziekenfondsen/ouders... Is heel normaal in die sectoren...
Aangezien dit een "onderzoek" is buiten de ICT (het gaat over sport) is er dus mogelijk weinig geld beschikbaar. Ze proberen het "gratis werk voor onderzoek" ook te reflecteren op andere deelnemers, maar helaas zijn wij in de ICT te "verwend" en kunnen we gewoon geld vragen. Veel partijen houden daar geen rekening mee
Dus ik snap de advertentie, maar ook jouw reactie. Ik zou het ook niet doen hoor. Of het moet heel nobel werk zijn, maar voetbal past bij mij niet in dat rijtje

Lol, ze hebben reacties uitgezet...
Mijn reactie was heel doelbewust. Wij hebben als bedrijf zijnde wat ervaringen gehad met nederlandse partijen die dit soort software verkopen, derhalve ben ik toevallig redelijk bekend geraakt met dat wereldje.
Die hele advertentie is een grote bullshit. Er zijn al iets van 3 pakketten op de markt die precies doen wat hun willen. Daarmee kunnen ze exact meten wat de conditie van een speler is, waaruit ze kunnen afleiden wat zijn geschatte uithoudingsvermogen is en nog veel meer. Bij grote voetbalclubs gebeurd dit al, die spelers worden tot op het bot geanalyseerd (

). Ze weten van hun spelers precies wat hun fysieke gesteldheid is, waaruit ze ramingen kunnen doen over hun verwachte prestaties en meer.
Voeg daar video analyse aan toe welke gebruikt word om speler techniek en overall strategie te analyseren en je hebt een aardig volledig beeld van wat ze daar allemaal kunnen.
Deze werkwijze en methode van speler ontwikkeling/training is trouwens de hoofdreden waarom Nederlandse voetbalclubs/spelers zo hoog staan aangeschreven in de internationale voetbal wereld.
Polar had ik dan nog nooit van gehoord, dus ben even gaan zoeken. Schijnt dat het puur een hardware shop is. M.a.w. Feyenoord had geen geld om een van die pakketten aan te schaffen en wil nu in samenwerking met Polar voor vrijwel niks iets soortgelijks laten bouwen.
Jah.. succes..
Ik voorspel nu al, dat 'simpele' windows appje, wordt een gigantisch gedrocht