Ik kon net de garage in de achtertuin bijna niet zien door de regen 
Bij jullie met 20 minuten ofzo gaat het regenen
Bij jullie met 20 minuten ofzo gaat het regenen
[ Voor 25% gewijzigd door Ealanrian op 26-07-2013 13:32 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 25% gewijzigd door Ealanrian op 26-07-2013 13:32 ]
QFT.Ealanrian schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 13:38:
Het niet aan hebben van je lichten moet gewoon verboden worden.
Zelfs bij daglicht is het nuttig om ze aan te hebben. Europa verplicht trouwens dagrijlichten op nieuwe auto's sinds 2011, nu nog de achterlichten.elnaeth schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 13:47:
Nee dank je, ik zet ze wel aan als het nodig is (dus bij regen, mist, schemering, etc), ik heb niemand nodig die mij komt verplichten altijd en overal die brandstofverslindende lichten aan te houden, met alle bijkomende reparatiekosten omdat ze veel vaker kapot gaan.
Ben het er daarentegen wel mee eens dat er veel te veel idioten ze echt niet aan doen op het moment dat het gewoon nodig is...
[ Voor 20% gewijzigd door Gunirus op 26-07-2013 13:53 ]
uhu, ooit al eens een voorlicht vervangen?Gunirus schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 13:50:
[...]
Zelfs bij daglicht is het nuttig om ze aan te hebben. Europa verplicht trouwens dagrijlichten op nieuwe auto's sinds 2011, nu nog de achterlichten.
En reparatiekost, lampje kost een euro en vervangen doe je op een halve minuut.
En brandstofverslindend? Achterlichten zijn 5W per stuk ofzo, dus 10 watt verbruik. Als dat je probleem is ga je beter te voet.
RTFM!
Challenge accepted?_Moe_ schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 13:53:
[...]
uhu, ooit al eens een voorlicht vervangen?
Als je het bij mijn renault kangoo binnen de 10 minuten kan, krijg je van mij een pilsje
D'r zijn wel meer situaties waar het handig is. Juist als het buiten erg licht is vind ik het erg prettig als mensen hun lampen aanhebben. Het scheelt echt aanzienlijk in wanneer is ze aan zie komen.elnaeth schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 13:47:
Nee dank je, ik zet ze wel aan als het nodig is (dus bij regen, mist, schemering, etc),
Pas op waar je ja op zegt, genoeg autos waarbij het écht een hel is om ze te vervangen
[ Voor 16% gewijzigd door BM op 26-07-2013 14:01 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ook deze is een QFT waardBM schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:01:
[...]
D'r zijn wel meer situaties waar het handig is. Juist als het buiten erg licht is vind ik het erg prettig als mensen hun lampen aanhebben. Het scheelt echt aanzienlijk in wanneer is ze aan zie komen.
Wat mij betreft gewoon verplichten. Het hebben van DRL is een aardige stap, maar is alleen aan de voorkant, en pas >2011. Gewoon iedereen altijd lampen aan, klaar. Ik kan niet meer voorstellen om in de auto te stappen en dan de lichten niet aan te zetten
RTFM!
Het kan ook zonder de voorbumper eraf te halen, maar het is iets lastigerSoundless schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:01:
Bij mijn Stilo moet je de hele voorbumper eraf schroeven, vervolgens koplampen eraf, en dan kun je pas de lichtjes vervangen...
Verplaatsingskosten zijn geen probleem. Morgen kan helaas niet vermits ik zometeen naar Nemunelio Radviliskis ga rijden. Over een paar weken kan ik wel weer_Moe_ schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:04:
Morgen voormiddag tussen 8 - 10. Verplaatsingskosten zijn voor jou.
Verder vind ik het overdag aansteken van je lichten een beetje zinloos en vooral niet energie bewust. Ook al gaat het maar over een kleine 20W ofzo. Natuurlijk is het wel nodig van zodra de zichtbaarheid beperkt is.
Waarom is het uberhaupt nog een optie om ze uit te zetten? Wat mij betreft manufacturen ze die auto's zodat ze aangaan zodra je de sleutel in het contact duwt.Gunirus schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 13:41:
[...]
Ze zitten hier in België al jaren campagne te voeren, "Go for zero", om voor nul verkeersdoden te gaan. Begin dan maar eens met die lichten te verplichten. Altijd. Geen gezeur, en eens zo makkelijk. Altijd een verademing als ik in een land kom waar het verplicht is
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Ik zal iets laten weten van zodra ze aan vervanging toezijnGunirus schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:05:
[...]
Verplaatsingskosten zijn geen probleem. Morgen kan helaas niet vermits ik zometeen naar Nemunelio Radviliskis ga rijden. Over een paar weken kan ik wel weer
RTFM!
Alleen als we ook verbieden dat mensen kun veel te felle lampen recht vooruit richten, waardoor tegenliggers compleet verblind worden.Ealanrian schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 13:38:
Het niet aan hebben van je lichten moet gewoon verboden worden.
[ Voor 36% gewijzigd door HMS op 26-07-2013 14:41 ]
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
elnaeth schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:44:
[...] Waarschijnlijk omdat, zoals hij aangaf, andere projecten al SVN gebruiken. Dan is de keuze meestal snel gemaakt om bij het vertrouwde te blijven, totdat ze ooit van SVN migreren naar Git
[ Voor 76% gewijzigd door Caelorum op 26-07-2013 15:18 ]
Vanwaar de keuze voor SVN i.p.v. TFS of GIT?thof schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 15:15:
Vanwaar de keuze voor SVN i.p.v. TFS of GIT?
Dat is al verboden.Ook al Bezet schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:29:
[...]
Alleen als we ook verbieden dat mensen kun veel te felle lampen recht vooruit richten, waardoor tegenliggers compleet verblind worden.
Dat is iets anders. Dat een wet niet wordt toegepast en dat de politie het te druk heeft met snelheid te controleren is een heel andere zaak. Het is verboden en inderdaad verdomd irritant.
Zeg maar gerust gevaarlijk. Gevaarlijker dan iemand die een paar kilometer boven de limiet rijdt.Gunirus schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 15:58:
[...]
Dat is iets anders. Dat een wet niet wordt toegepast en dat de politie het te druk heeft met snelheid te controleren is een heel andere zaak. Het is verboden en inderdaad verdomd irritant.
Niks mis met TFS hoor. TFS 2012 is echt nice en als je dat gebruikt in combinatie met Git helemaal niceSardaukar schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 15:20:
[...]
Vanwaar de keuze voor SVN i.p.v. TFS of GIT?
Zo, even aangepast voor je
Nothing to see here!
Wat je zegt. Ik gebruik voor eigen projecten eigenlijk alleen nog maar TFS 2012 (online) in combinatie met Git. Ik zou niet anders meer willen.Rutix schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:32:
[...]
Niks mis met TFS hoor. TFS 2012 is echt nice en als je dat gebruikt in combinatie met Git helemaal nice. Ik snap niet waarom mensen nog steeds zo'n haat hebben tegen TFS.
Kater? Eerst water, de rest komt later
64GB, bring it on!Haan schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 19:20:
Net m'n extra 16GB RAM in de pc geprikt, nu draai ik lekker met 20GB geheugen
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Kater? Eerst water, de rest komt later
Dat is wel heel lang geleden. Je moet dan terug naar de 486 met 30-pin-reepjes.Haan schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 19:26:
Beetje future-proof denken![]()
8GB erbij voor een totaal van 12GB had ook wel gekund, maar ik wist niet zeker of m'n bestaande geheugen ging samenwerken met het nieuwe, daar waren vroeger altijd veel problemen mee.
Net zoals de handtas van vrouwen. Het maakt niet uit hoe groot hij is, ze hebben altijd te weinig ruimte.Ealanrian schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 19:25:
Je hebt nooit genoeg geheugen
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Waarom een 1.5 jaar oude CPU ipv de nieuwe Haswell's?Firesphere schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 21:13:
Hoe lang zou ik hier mee vooruit kunnen?
http://nl.msi.com/product...45--8D-.html#/?div=Detail
http://ark.intel.com/nl/p...M-Cache-up-to-3_80-GHz%29
en 8x http://www.samsung.com/nl...d-state-drive/MZ-7TD120BW
Volgens mij moet ik het daar voorlopig wel mee redden toch?
Om financien. Ik moet het ook betalen heStM schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 22:13:
[...]
Waarom een 1.5 jaar oude CPU ipv de nieuwe Haswell's?
Je geeft heeel veel geld uit aan 8 SSD's maar je kan je het niet veroorloven een snellere processor te kopen?Firesphere schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 22:35:
[...]
Om financien. Ik moet het ook betalen heDit is nu even een snelle upgrade vanaf m'n huidige 6-core Pheqnom II, zodat ik straks even een stevigere CPU neer kan zetten.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
[ Voor 14% gewijzigd door Firesphere op 26-07-2013 22:47 ]
Goedzo IntelInternal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, null@intel.com and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.
More information about this error may be available in the server error log.
Helaas hier in Costa Rica niet. Krijg je van die domme apen die met mistlicht aan gaan rijden, totaal niet goed afgesteld
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Jij rijdt niet, wat zeur jeBeefHazard schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 23:08:
[...]
Helaas hier in Costa Rica niet. Krijg je van die domme apen die met mistlicht aan gaan rijden, totaal niet goed afgesteld
[ Voor 58% gewijzigd door BeefHazard op 26-07-2013 23:12 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
[ Voor 35% gewijzigd door F.West98 op 26-07-2013 23:59 ]
1
| @:@string.Join(", ", Model.Licenties.First(l => l.name == licentietype).GetType().GetInterfaces().Select(s => string.Join(", ", s.GetProperties().Select(v => v.Name)))) |
Veel leesbaarder en onderhoudbaarder nuF.West98 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 00:57:
Hehe, net even een 5 regel dubbele foreach in één fugly regel gedaan.
Een WTF-Nederlands-in-je-code-??? discussie lanceren in dit topic?F.West98 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 00:57:
Koekje voor degene die raadt wat het doet
[ Voor 37% gewijzigd door BikkelZ op 27-07-2013 01:10 ]
iOS developer
[...]
Een WTF-Nederlands-in-je-code-??? discussie lanceren in dit topic?
Een string maken van alle properties in interfaces die door een Licentie worden geimplementeerd (aannemende dat Model.Licenties een IEnumerable<Licentie> is). Dat kan ook korter & sneller:F.West98 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 00:57:
C#:
1 @:@string.Join(", ", Model.Licenties.First(l => l.name == licentietype).GetType().GetInterfaces().Select(s => string.Join(", ", s.GetProperties().Select(v => v.Name))))
Koekje voor degene die raadt wat het doet
1
| String.Join(", ", typeof(Licentie).GetInterfaces().SelectMany(x => x.GetProperties()).Select(x => x.Name)); |
Klopt, eerste deel (Model.Licenties.First) moet wel blijven (anders moet ik veel andere dingen omgooien)hostname schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 01:47:
[...]
Een string maken van alle properties in interfaces die door een Licentie worden geimplementeerd (aannemende dat Model.Licenties een IEnumerable<Licentie> is). Dat kan ook korter & sneller:
C#:
1 String.Join(", ", typeof(Licentie).GetInterfaces().SelectMany(x => x.GetProperties()).Select(x => x.Name));
Het is vrijwel de enige optie voor dit idee, en dit was jullie advies hierMaar als je zo met Reflection bezig bent gaat er echt iets mis in je design.
Nogmaals: hoe ga je die aansluiten? Je hebt op je mobo geen aansluitingen genoeg voor 8 ssd's:Firesphere schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 22:46:
liever de SSD's.
Daos schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 21:35:
Dat mobo heeft maar 6 Sata poorten (4x SataII en 2x SataIII). Of ga je er nog een RAID-kaartje bijprikken?
De eerste nieuwe generaties CPU's met de geheugencontroller on-die, Athlon 64 en zo, waren ook behoorlijk kritisch voor zover ik me herinner.Daos schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 19:29:
[...]
Dat is wel heel lang geleden. Je moet dan terug naar de 486 met 30-pin-reepjes.
[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 27-07-2013 09:20 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Een SSD is leuk voor games, OS en apps. Voor je data heb je er niet zo heel veel aan (vind ik). De doorvoersnelheid van een oude schijf is prima om HD content af te spelen. De enige data die ik op mijn SSD heb staan zijn mijn code projecten.DXaroth schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 21:22:
Then again, waarom 8x 120g, als er ook 250 en 500g varianten zijn .. bedoel.. 2x 250g + wat TB disks .. genoeg ruimte voor al je games/apps/whatever-je-snel-nodig-hebt .. en makkelijk iets van 8-16TB ruimte voor al je muziek/films/pr0n
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Wat is er mis met "owner / software engineer"?.Gertjan. schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 09:46:
[...]
Vandaag eens denken wat ik in vredesnaam op mijn nieuwe visite kaartjes ga zetten qua titel. Voorheen had ik kaartjes met de titel Software Engineer, maar zit nu erg te twijfelen. Aangezien ik straks niet meer alleen ben en regelmatig diverse mensen aanstuur heb ik de neiging een andere titel te plaatsen, maar de titel CEO / Managing Director of Directeur is ook weer zoiets bij een klein bedrijfjeNu verkoop ik mijzelf als Software Engineer/Developer, dus dat lijkt mij wel een redelijke titel, maar wil mij wel onderscheiden van mijn minion(s)
En om nu 2 titels neer te zetten (zowel Software Developer of Engineer en Director (of iets vergelijkbaars) komt ook weer zo titel geil over.
Bij een van mijn klanten heb ik kaartjes (van zijn bedrijf) met de titel Director ICT & Developmentmaar dat is bij een klein bedrijfje ook weer een beetje overdreven
![]()
Misschien maar gewoon de titel "Eindbaas" gebruiken
[ Voor 4% gewijzigd door Matis op 27-07-2013 10:22 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
...
Ik ben het met je eens dat het gek klinkt, maar ik ben tevens ZZPer. Wanneer ik mijn belastingaangifte moet doen, moet ik ook de titel directeur gebruiken bij de belastingdienst.IceM schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 10:23:
Senior Software Engineer? Ik vind het altijd belachelijk staan, een CEO "titel" van een bedrijfje met 1 of 2 werknemers.
[ Voor 6% gewijzigd door Matis op 27-07-2013 10:35 ]
StM schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 10:16:
Ik ken iemand (labelmanager bij een redelijk groot label) die heeft er gewoon Mastermind op staanOp zn oude stond dacht ik Manusje van alles.
Neig ik ook naar, om er nu senior voor te hangen. Binnen het bedrijfje stuur ik 1 persoon direct aan en geef ik leiding aan een aantal mensen binnen diverse projecten. Binnen die projecten ben ik benoemd tot project manager/director ict, maar om in mijn eigen bedrijfje die titel te hanteren is inderdaad ook weer een beetje overdreven. Vandaar ook de twijfelIceM schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 10:23:
Senior Software Engineer? Ik vind het altijd belachelijk staan, een CEO "titel" van een bedrijfje met 1 of 2 werknemers.
Owner zou een idee zijn, net als director (hoewel die minder gebruikelijk is).GateKeaper schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 10:22:
[...]
Wat is er mis met "owner / software engineer"?
Algemeen directeur hierMatis schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 10:30:
[...]
Ik ben het met je eens dat het gek klinkt, maar ik ben tevens ZZPer. Wanneer ik mijn belastingaangifte moet doen, moet ik ook de titel directeur gebruiken bij de belastingdienst.
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Bij de belastingdienst moet je, bij een visitiekaartje is het een eigen keuze. Als je echt aan wilt geven dat je de eigenaar/directeur bent zou ik nog eerder voor Owner oid gaan.Matis schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 10:30:
[...]
Ik ben het met je eens dat het gek klinkt, maar ik ben tevens ZZPer. Wanneer ik mijn belastingaangifte moet doen, moet ik ook de titel directeur gebruiken bij de belastingdienst.
[video]
...
De conversie naar C is waarschijnlijk niet optimaal. De (java) VM is in staat realtime code te optimaliseren en is gemaakt voor conversies vanuit andere talen.Caelorum schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 10:47:
Kan iemand mij uitleggen hoe ze het voor elkaar krijgen dat php->C++ 2,5 keer langzamer is dan php->bytecode->VM? Hebben ze gewoon gefaald in het omzetten naar c++ of? nieuws: Facebook draait php negen keer sneller met virtuele machine
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
1
2
3
4
5
6
7
8
| $a = 1; $b = 1.0; $c = 'a'; $d = new stdClass(); $e = array(); $f = 'base64_encode'; echo $f($$c + $$_GET['v']); |
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Vandaag wel ja, gisteren was het nog prachtig weer. De rest van de week ook weer hoop ikCor453 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 11:38:
Natte campzone dit jaar begrijp ik? Het regent vandaag ook flink in de buurt van Rotterdam, de rioolputten kunnen het hier nu al niet hebben...
[ Voor 10% gewijzigd door Woy op 27-07-2013 11:40 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verrek, goed punt, tellen zo 's avonds is niet mijn sterkste kantDaos schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 21:35:
Dat mobo heeft maar 6 Sata poorten (4x SataII en 2x SataIII). Of ga je er nog een RAID-kaartje bijprikken?
Jep, doe ik ook steedsD-Raven schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 23:59:
Het Mssql Merge statement blijft toch iets wat ik elke keer weer moet opzoeken. Het wil maar niet blijven plakken.
wij heten "medewerkers ICT" .. dit hebben ze gedaan omdat ze bang waren dat we wellicht gekaapt werden door derdenIceM schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 10:23:
[ Voor 31% gewijzigd door Firesphere op 27-07-2013 23:36 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq