Is de Nederlandse taal ook al geraakt door de inflatie?
Oh hell... Word 2013 crashte. Direct na opstarten opent die 20!! vensters met Untitled 1-20 (Repaired) als naam. WTF moet ik daar nou weer mee
Ohja en ze zijn allemaal een gerepairde versie van de voorgaande gerepairde versie (behalve de eerste dan
)
HAHA en sommigen bevatten deze tekst
HAHA en sommigen bevatten deze tekst
Previous Paragraph Previous Paragraph Previous Paragraph Previous Paragraph Previous Paragraph Previous Paragraph Previous Paragraph Previous Paragraph Previous Paragraph Previous Paragraph
Sample Text Sample Text Sample Text Sample Text Sample Text Sample Text Sample Text Sample Text Sample Text Sample Text Sample Text Sample Text Sample Text Sample Text Sample Text Sample Text Sample Text Sample Text Sample Text Sample Text Sample Text
Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph Following Paragraph
[ Voor 98% gewijzigd door Caelorum op 24-07-2013 15:22 ]
Davio schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:19:
[...]
Ben wel benieuwd wat de vraag dan was en de mogelijke antwoorden.

Ja, alleen woensdag en donderdag ontbreken nog, dan noemen ze alle dagen die niet het juiste antwoord zijn.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Ahja het was een voorbeeld he. Ze hoopten gewoon dat iemand het zou zien en ze erop zouden wijzen voor de 100 bonus punten
Zit je een paper te lezen over een custom hardware design voor het kraken van RSA keys, zie je de volgende zin: "The device consists of a thick pipeline that carries sieve locations through thrilling adventures, where they experience the addition of progression contributions in myriad different ways"
+1 voor de schrijfstijl.
(Link naar paper voor de geïnteresseerden: http://cs.tau.ac.il/~tromer/papers/twirl.pdf)
(Link naar paper voor de geïnteresseerden: http://cs.tau.ac.il/~tromer/papers/twirl.pdf)
Korben schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:32:
[...]
Ja, alleen woensdag en donderdag ontbreken nog, dan noemen ze alle dagen die niet het juiste antwoord zijn.

Edit ah, ik las het even verkeerd, nu begrijp ik waarom je alleen woensdag en donderdag noemt
[ Voor 14% gewijzigd door Aloys op 24-07-2013 15:54 ]
Verwijderd
echter wel fout, volgens mij moet het "a myriad of" zijnHMS schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:51:
Zit je een paper te lezen over een custom hardware design voor het kraken van RSA keys, zie je de volgende zin: "The device consists of a thick pipeline that carries sieve locations through thrilling adventures, where they experience the addition of progression contributions in myriad different ways"
+1 voor de schrijfstijl.
[/mieren-neuk-modus]
Mag niet lachen..Aloys schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:53:
[...]
Doe je dat expres? 7 dagen per week hea, zaterdag ontbreekt ook
.

Morgen maar wat speelgoed bestellen, zo'n surface RT lijkt me wel leuk. Misschien dat ik dan ooit ook een app ga bouwen...
In mijn laatste reactie onderaan gaf ik al aan dat ik een beetje fout zatHydra schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:40:
[...]
Ja wel hoor, je zit gewoon fout. Heel simpel. Discriminatie op basis van IQ is geen racisme en deze post van je is dan ook gewoon fout.
Edit: Die reacties hier zijn wel een leuk gevalletje van:
[afbeelding]

Nja gelukkig maken jullie me niet belachelijk

HMS schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:51:
+1 voor de schrijfstijl.
* Douweegbertje gaat even zoeken
[ Voor 31% gewijzigd door Douweegbertje op 24-07-2013 16:37 ]
Als je graag wilt dat je belachelijk gemaakt word kunnen we dat wel regelen hoor
Heb hier ook de Surface maar besteld, ik heb ook een sleutel voor een gratis developers-license maar nu blijkt dat je om te registreren een creditcard nodig hebt... en die heb ik niet
Een prepaid credit card aanvragen? ING wil mij geen studenten credit card geven... beetje stom
Ik zoek een partij die het submitten van 2 Titanium (iPhone) apps kan verzorgen, maar de 3 adressen waar we normaal terecht kunnen zeggen allemaal nee
. Ik ben vanaf vrijdag op vakantie en nu kan ik het aan niemand overdragen, zo lijkt. Lekker dit.
http://media.steampowered...e_NewEmployeeHandbook.pdfdouweegbertje schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:35:
Heb je wel eens de .pdf gezien van Steam? Kan even de link niet vinden, maar er is dus een super leuk PDFje waarin staat wat je moet doen nu je daar werkt etc.
* Douweegbertje gaat even zoeken
https://www.3vcard.nl/bdalenoord schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:37:
Heb hier ook de Surface maar besteld, ik heb ook een sleutel voor een gratis developers-license maar nu blijkt dat je om te registreren een creditcard nodig hebt... en die heb ik niet
[ Voor 29% gewijzigd door Douweegbertje op 24-07-2013 16:39 ]
Geen probleem bij de ABN AMROEalanrian schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:38:
Een prepaid credit card aanvragen? ING wil mij geen studenten credit card geven... beetje stom
Ik denk dat het probleem is dat ik een heel onregelmatig inkomen heb op stufie na en ik de afgelopen maanden precies uit kwam met geld en dan ook nog maar sinds februari klant ben. Maar goed ik ga wel een prepaid cc aanvragen na mijn vakantie
@Ealanrian: Prepaid-CC zou volgens internetz geen oplossing zijn omdat uitbetaling via de creditcard loopt. Ik wil binnenkort inderdaad ook een studentenkaart aanvragen, hopen dat ik die wel krijg.
Prepaid-CC zou (wanneer mogelijk) misschien wel een optie zijn wanneer je alleen een gratis app wilt publishen, maar een 3V-card kost ook 20 euro en dat vindt ik dan weer een beetje jammer...
Prepaid-CC zou (wanneer mogelijk) misschien wel een optie zijn wanneer je alleen een gratis app wilt publishen, maar een 3V-card kost ook 20 euro en dat vindt ik dan weer een beetje jammer...
O dat is jammer... Had juist gehoopt dat de betaling ook via prepaid cc kon. zeker omdat ik ook wat wil gaan klussen via freelancer.com en dan is een cc heel handig
Disclaimer: Pin me niet op mijn eerdere bericht vast, dit is enkel wat ik na 5 minuutjes zoeken en een logische redenatie bedacht heb... Lijkt me echter lastig om op een Prepaid-CC, welke een houdbaarheid heeft van 3 maand, uit te laten betalen.
Mijn prepaidkaart is 3 jaar geldig. Ik heb hem via http://www.moneybookers.combdalenoord schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:46:
Disclaimer: Pin me niet op mijn eerdere bericht vast, dit is enkel wat ik na 5 minuutjes zoeken en een logische redenatie bedacht heb... Lijkt me echter lastig om op een Prepaid-CC, welke een houdbaarheid heeft van 3 maand, uit te laten betalen.
Weet jij dan toevallig of app stores die accepteren voor developer accounts?
nee, die accepteren ze niet.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik heb alleen een account bij Google Play. De eenmalige $15 heb ik betaald via de creditcard. Uitbetalingen gaan direct naar mijn ING-bankrekening (en AdMob stort geld op mijn PayPal-rekening).
Voor de creditcard betaal ik wel 10 euro per jaar en ik weet niet meer hoeveel het de eerste keer was.
Voor de creditcard betaal ik wel 10 euro per jaar en ik weet niet meer hoeveel het de eerste keer was.
Dan moet ik binnenkort maar even naar de ING toe kijken of een zakelijke CC mogelijk is...Firesphere schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:55:
nee, die accepteren ze niet.
wysiwyg editor van podio.com, sterft... en om daarna dood te gaan..
Driving a cadillac in a fool's parade.
Bij mij was de enige vereiste volgens mij dat m'n stufi op de gekoppelde rekening gestort werd.Ealanrian schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:42:
Ik denk dat het probleem is dat ik een heel onregelmatig inkomen heb op stufie na en ik de afgelopen maanden precies uit kwam met geld en dan ook nog maar sinds februari klant ben. Maar goed ik ga wel een prepaid cc aanvragen na mijn vakantie
Kan je eventueel niet gebruikmaken van de CC van iemand anders?
Ik dacht inderdaad ook dat dat de enige voorwaarden waren maar ik ben nu al twee keer geweigerd. Ik ga na mijn vakantie wel ff naar zo'n kantoor toe.Sefyu schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:06:
[...]
Bij mij was de enige vereiste volgens mij dat m'n stufi op de gekoppelde rekening gestort werd.
Kan je eventueel niet gebruikmaken van de CC van iemand anders?
Niemand in mijn directe omgeving heeft een CC helaas
Misschien moet je je ouders weer eens bezoeken...Ealanrian schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:09:
Niemand in mijn directe omgeving heeft een CC helaas
Mijn ouders hebben ook geen CC, en als ik die nog vaker ga bezoeken word het eng. (ik woon nog bij mijn ouders
)
Wat een luxe. Vooral dat er elke dag voor je gekookt wordt en dat er altijd ontbijt in huis is zal je later missen.
Mijn ouders hebben Visa via de ANWB en een Mastercard via de Bijenkorf (= klantenkaart).
Mijn ouders hebben Visa via de ANWB en een Mastercard via de Bijenkorf (= klantenkaart).
Het is inderdaad luxe. maar ook financieel wat makkelijker heb op deze manier bijna geen schulden als ik klaar ben met studeren
Ik heb zelf alleen maar een CC omdat we op vakantie gingen naar de USA, en zonder CC kom je daar niet heel erg ver (tenzij je overal contant geld opneemt). Stiekem is het wel een handig ding, maar ontzettend gevaarlijk.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Verwijderd
Incompetente systeembeheerder die het volste vertrouwen hebben van de personen die er over gaan, het blijft jammer. Hier moest een server komen die gebruikt gaat worden voor opslag en verwerking van bepaalde ingescande documenten, zeer bedrijfskritisch. Niet heel veel eisen "van bovenaf", enkel: continuïteit en kwaliteit.
En de oplossing: Een gereviseerde HP DL360G6. Dan gaat het goed met je.

Mja, als het echt zo bedrijfskritisch is zou ik de hardware redundant uitvoeren (lees: 2 servers in mirror neerzetten oid). Maar verder snap ik niet helemaal wat er precies mis mee is?Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:28:
Incompetente systeembeheerder die het volste vertrouwen hebben van de personen die er over gaan, het blijft jammer. Hier moest een server komen die gebruikt gaat worden voor opslag en verwerking van bepaalde ingescande documenten, zeer bedrijfskritisch. Niet heel veel eisen "van bovenaf", enkel: continuïteit en kwaliteit.
[ Voor 3% gewijzigd door HMS op 24-07-2013 17:39 ]
Verwijderd
Om te beginnen zwaar outdated (2009), tweedehands hardware?HMS schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:37:
[...]
Mja, als het echt zo bedrijfskritisch is zou ik de hardware redundant uitvoeren (lees: 2 servers in mirror neerzetten oid). Maar verder snap ik niet helemaal wat er precies mis mee is?
Tja moet je voor elke scheet een nieuwe Dell of HP neergooien? Drives evt vervangen, memory testen en ze kunnen er weer even tegenaan. Ik heb met zat "ouwe troep" gewerkt en zeker de HP's en Dell's draaien gewoon vrolijk door.
We hebben het hier niet over consumer grade hardware, maar een enterprise server. Die dingen zijn gemaakt om lang mee te gaan, 2009 vind ik nog niet eens zo heel oud.Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:43:
[...]
Om te beginnen zwaar outdated (2009), tweedehands hardware?Volgens mij is dat al genoeg...
Na een xbox reparatie nu een poging doen een TV te fixen
Voor wie het nog niet gezien had: Pluralsight heeft voor een nog onbekend bedrag in cash PeepCode overgenomen (dit nieuws staat trouwens al klaar in de nieuwsqueue om op de frontpage gepost te worden). Ik heb Topfunky zojuist op Twitter gefeliciteerd en gevraagd of er nog iets interessants in zit voor Unlimited subscribers en zover ik heb begrepen is het uiteindelijk de bedoeling dat Pluralsight subs zometeen ook toegang hebben tot de PeepCode content en vice versa PeepCode subs ook toegang hebben tot de Pluralsight content. Interessant
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Nice! Mijn 2 lievelingsproducten.mindcrash schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 21:34:
Voor wie het nog niet gezien had: Pluralsight heeft voor een nog onbekend bedrag in cash PeepCode overgenomen (dit nieuws staat trouwens al klaar in de nieuwsqueue om op de frontpage gepost te worden). Ik heb Topfunky zojuist op Twitter gefeliciteerd en gevraagd of er nog iets interessants in zit voor Unlimited subscribers en zover ik heb begrepen is het uiteindelijk de bedoeling dat Pluralsight subs zometeen ook toegang hebben tot de PeepCode content en vice versa PeepCode subs ook toegang hebben tot de Pluralsight content. Interessant
Helaas vind ik Pluralsight net te duur (vooral omdat je het huurt, en Peepcode echt koopt). Hierdoor heb ik dus alleen een Unlimited abbo op Peepcode!

Het gaat om een bedrijfskritische server, dus: Zit er nog een servicecontract op? Zonee, is er nog een servicecontract op te krijgen? Zonee, niet gebruiken als bedrijfskritische server.HMS schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:48:
[...]
We hebben het hier niet over consumer grade hardware, maar een enterprise server. Die dingen zijn gemaakt om lang mee te gaan, 2009 vind ik nog niet eens zo heel oud.
2009 is niet -zo- oud, maar oud genoeg om alarm bellen af te laten gaan als het niet redundant uitgevoerd is.. service contract hoeft dan niet per-se (als er maar budget beschikbaar is als er 1 kapot gaat...).. en uiteraard de storage op de systemen zelf ook redundant uitgevoerd.dcm360 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 22:08:
[...]
Het gaat om een bedrijfskritische server, dus: Zit er nog een servicecontract op? Zonee, is er nog een servicecontract op te krijgen? Zonee, niet gebruiken als bedrijfskritische server.
*zucht*
Dat visuele model is dus totaal fucked-up gemaakt, met tabellen met 1 nietszeggende kolom
Code First try again
Dat visuele model is dus totaal fucked-up gemaakt, met tabellen met 1 nietszeggende kolom

Code First try again
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Tip: ga eens rustig neerzitten en denk eerst even na. Schrijf het uit, analyseer het eerst. Zet de structuur op papier (of in Visio) vooraleer je in het wilde weg begint te coden. Het feit dat jouw visueel model iets "fucked-up" heeft gebrouwen, is niet omdat het slecht is... maar omdat jij hebt gezegd dat die het zo moest doen. Wanneer je in het wilde weg wat brouwt, durft het evengoed mis gaan met Code First.F.West98 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 01:23:
*zucht*
Code First try again
Conclusie: eerst nadenken en analyseren vooraleer je ook echt gaat programmeren. (En niet lopen vloeken op de tooling, want ook in dit geval is het PEBKAC.)
[ Voor 4% gewijzigd door Styxxy op 25-07-2013 01:35 ]
Ik heb wat dingen gedaan, zoals ik het wil hebben. Ik heb al een model van het bestaande, wat niet geweldig is. Ik heb dat met Entities beter uitgewerkt, maar de visual designer heeft beperkingen (automatisch genereren van waardes kan niet) en doet rare dingen met inheritance (geen kolom van id van de parent erin doen, dus een tabel met één kolom...)Styxxy schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 01:35:
[...]
Tip: ga eens rustig neerzitten en denk eerst even na. Schrijf het uit, analyseer het eerst. Zet de structuur op papier (of in Visio) vooraleer je in het wilde weg begint te coden. Het feit dat jouw visueel model iets "fucked-up" heeft gebrouwen, is niet omdat het slecht is... maar omdat jij hebt gezegd dat die het zo moest doen. Wanneer je in het wilde weg wat brouwt, durft het evengoed mis gaan met Code First.
Conclusie: eerst nadenken en analyseren vooraleer je ook echt gaat programmeren. (En niet lopen vloeken op de tooling, want ook in dit geval is het PEBKAC.)
En de eerste keer CF was mislukt omdat ik toen nog niet duidelijk was wat ik wilde hebben (de verbindingen), nu wel (want visueel uitgewerkt).
Maar ik ga zo even proberen
edit:
werkt inmiddels
Was een beetje aan het kloten met een cyclical reference, achteraf begrijpelijk
[ Voor 4% gewijzigd door F.West98 op 25-07-2013 02:46 ]
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ja graag, ook al lust ik geen koffie. Een virtuele kop koffie om wakker te komen is wel welkom. *Gaap*
Kom je leveren? Hier is de koffie opEalanrian schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 07:07:
Goedemorgen! koffie iemand?
RTFM!
Ik wil best leveren hoor, kosten voor de koffie + bijna 5 uur reistijd + brandstof maakt het dan wel dure koffie
En ik vraag me af of ik al wel mag rijden...
[ Voor 16% gewijzigd door Ealanrian op 25-07-2013 08:48 ]
Gewoon wat Enter Shikari op zetten, krijg je vanzelf energie!
Klopt! Alleen de collega's gaan dat hier niet zo leuk vinden denk ikGeertJam schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 08:50:
[...]
Gewoon wat Enter Shikari op zetten, krijg je vanzelf energie!
RTFM!
_Moe_ Ik heb even voor je berekend een pond koffie kost je dan:
uren: 4.5*40= 180
BTW: 180*0.21 = 37.80
Brandstof: 64.00
Koffie: 2.79
Wat het totaal brengt op: 284.59
Levertijd: 2 uur en 40 minuten ongeveer
Oordopjes in dan! Anders hebben we dalijk nog een System.. Meltdown_Moe_ schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 08:51:
[...]
Klopt! Alleen de collega's gaan dat hier niet zo leuk vinden denk ik
Vziw heeft EF 3 manieren om inheritance te doen, en worden alle 3 ondersteund in de visual editor.F.West98 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 02:00:
... en doet rare dingen met inheritance (geen kolom van id van de parent erin doen, dus een tabel met één kolom...)
Table per hierarchy
Table per type
De derde wil je wss toch niet gebruiken, die heet table per concrete type, mocht je hem willen zoeken.
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
je let niet opCor453 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 08:59:
Is Firesphere op vakantie? Al een paar dagen niet gezien hier (of ik let niet op)...
Het is nog geen half 10 dan is er als het goed is weer koffie van Firesphere. (zie Firesphere kleine s).

Voelt lekker om nu pas uit bed te komen in plaats van ~6:15

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik moet vandaag nog tot half 9 ofzo en dan heb ik ook vakantie. Morgen inpakken en dan laat ik jullie vanaf zaterdag een week met rust
Mm, dan ga ik me toch maar even naar de colruyt begeven denk ik!Ealanrian schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 08:56:
_Moe_ Ik heb even voor je berekend een pond koffie kost je dan:
GeertJam schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 08:56:
[...]
Oordopjes in dan! Anders hebben we dalijk nog een System.. Meltdown
RTFM!
Toch wel? Het zou toch wel een beetje dure koffie worden dan_Moe_ schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:11:
[...]
Mm, dan ga ik me toch maar even naar de colruyt begeven denk ik!
Kennen jullie deze al?
Macaw — the code-savvy web design tool
De sneak peek ziet er iig al erg interessant uit. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
De sneak peek ziet er iig al erg interessant uit. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Zoooo, gutemorgen meine dammen und herren.
Kaffee?
* Firesphere giet de koffie de devschuur in.
Kaffee?
* Firesphere giet de koffie de devschuur in.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dankeschön /me Zoekt de grootste mok die hij kan vinden
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Macaw, dat is toch ook een consultancytoko?OkkE schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:20:
Kennen jullie deze al?
We are shaping the future
Morgen nog een dagje en dan ben ik drie weken pleiteEalanrian schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:11:
Ik moet vandaag nog tot half 9 ofzo en dan heb ik ook vakantie. Morgen inpakken en dan laat ik jullie vanaf zaterdag een week met rust
Wordt rustig hier, maar daar ga ik niet veel van merken aangezien ik zelf ook 2 weken weg ben vanaf zaterdag... 
---
@Firesphere: Bedankt voor de koffie!
---
@Firesphere: Bedankt voor de koffie!
Vandaag aan de pruts met een webapplicatie die door winforms ontwikkelaars is gemaakt. Zit nu al te janken achter mijn bureau
Ik heb echt nog nooit een webapplicatie gezien met alleen maar een menu.css en een print.css en verder alleen maar heeeeeel veel inline styles en heeeel veel tabellen.
En natuurlijk voeg je je CSS in vanuit de code-behind van je Masterpage
En ja, al die shit staat nog in de root van de site ook
Ik heb echt nog nooit een webapplicatie gezien met alleen maar een menu.css en een print.css en verder alleen maar heeeeeel veel inline styles en heeeel veel tabellen.
En natuurlijk voeg je je CSS in vanuit de code-behind van je Masterpage
C#:
1
2
3
4
| HtmlLink linkPrint = new HtmlLink(); linkPrint.Href = ResolveUrl("~/print.css"); linkPrint.Attributes["media"] = "print"; Page.Header.Controls.Add(linkPrint); |
En ja, al die shit staat nog in de root van de site ook

Is mooie tool inderdaad, alleen vraag ik me een beetje af waar dit in een multidisciplinair team plaats zou moeten vinden...OkkE schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:20:
Kennen jullie deze al?
Ben er nog niet over uit
Ondanks ik niet echt voor dit soort tools ben, ziet het er inderdaad wel mooi uit, alleen nu nog afwachten of de gegeneerde code er een beetje uitziet.OkkE schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:20:
Kennen jullie deze al?
RTFM!
Als je 'echt om de gegenereerde code geeft moet je zo'n tool niet gebruiken.
Ondanks alle beloftes blijft de trade-off tussen sleur & pleur versus low level weten wat je doet onvermijdelijk.

{signature}
Check het demo filmpje eens, wat daar uitkomt is semantisch gezien best mooi, je hebt ook binnen de tool redelijk wat controle over de output qua HTML tags. Ziet er wel uit als iets wat ik in ga zetten voor wat kleinere projecten om te kijken hoe goed het in de praktijk werkt._Moe_ schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:04:
Ondanks ik niet echt voor dit soort tools ben, ziet het er inderdaad wel mooi uit, alleen nu nog afwachten of de gegeneerde code er een beetje uitziet.
Wat voor html eruitkomt maakt mij eerlijk gezegd niet zoveel uit, dat herschrijven doe je uiteindelijk toch lijkt me.
Wat het wel doet is designers een realistische (en interactieve) tool geven van wat ze ontwerpen, ipv statische plaatjes. Ik zie het ook meer als designtool (vervanger van photoshop, fireworks), dan een soort dreamweaver.
Wat het wel doet is designers een realistische (en interactieve) tool geven van wat ze ontwerpen, ipv statische plaatjes. Ik zie het ook meer als designtool (vervanger van photoshop, fireworks), dan een soort dreamweaver.
Blijkbaar wel ja.
.
Ik weet ook nog niet of (en hoe) het binnen een multidisciplinair team past, maar ik hou het zeker in de gaten. Een toepassing die ik zo snel even bedenk; een ontwerper zou het kunnen gebruiken om eenvoudiger inzichtelijk te maken hoe een ontwerp responsive werkt. Of het snel opzetten van een simpele/tijdelijke pagina.Bosmonster schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:59:
Is mooie tool inderdaad, alleen vraag ik me een beetje af waar dit in een multidisciplinair team plaats zou moeten vinden...
Ben er nog niet over uit
.
De gegenereerde code is gewoon zichtbaar, View Source deze pagina: http://macaw.co/peek/sample/_Moe_ schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:04:
Ondanks ik niet echt voor dit soort tools ben, ziet het er inderdaad wel mooi uit, alleen nu nog afwachten of de gegeneerde code er een beetje uitziet.
Ik vind het nog best nette code voor een tool als dit.
.
Uiteraard is de gegenereerde code nooit zo ‘perfect’ als hand crafted code. Maar de kwaliteit van de code is een stuk hoger dan ik verwacht had. Net als Bosmonster weet ik ook niet of zo'n tool bruikbaar zal binnen een team (zeker niet voor front-enders), maar het kan geen kwaad de ontwikkeling er van in de gaten te houden.Voutloos schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:10:
Als je 'echt om de gegenereerde code geeft moet je zo'n tool niet gebruiken.Ondanks alle beloftes blijft de trade-off tussen sleur & pleur versus low level weten wat je doet onvermijdelijk.
.
Het zou denk ik ook nog wel kunnen worden ingezet bij het maken van een simpele One Page actie site, of een tijdelijke pagina voor aankondiging van iets.jhuiting schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:21:
[...]
Check het demo filmpje eens, wat daar uitkomt is semantisch gezien best mooi, je hebt ook binnen de tool redelijk wat controle over de output qua HTML tags. Ziet er wel uit als iets wat ik in ga zetten voor wat kleinere projecten om te kijken hoe goed het in de praktijk werkt.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Dit is ook waar ik aan dacht, daar lijkt het me geschikt voor. Met een beetje geluk is een deel van de code zelfs over te nemen in front-end, maar dat is afwachten.Bosmonster schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:27:
Wat voor html eruitkomt maakt mij eerlijk gezegd niet zoveel uit, dat herschrijven doe je uiteindelijk toch lijkt me.
Hoezo zou dit niet geschikt zijn binnen een team? Die tool kan prima een hele solide basis van correcte html en css leveren waar eventueel fancy effectjes, scripts en details nog aan toegevoegd kunnen worden. Zoiets zou er voor zorgen dat een front-end dev zich kan richten op daadwerkelijke problemen inplaats van weer de zoveelste menu slider in elkaar raggen. (ik weet dat front end dev meer in kan houden)OkkE schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:29:
[...]
Uiteraard is de gegenereerde code nooit zo ‘perfect’ als hand crafted code. Maar de kwaliteit van de code is een stuk hoger dan ik verwacht had. Net als Bosmonster weet ik ook niet of zo'n tool bruikbaar zal binnen een team (zeker niet voor front-enders), maar het kan geen kwaad de ontwikkeling er van in de gaten te houden.
Maar de vraag is of je de basis/framework van je sites in handen wilt leggen van een designer. Uiteindelijk wil je toch een degelijke herbruikbare basis opzetten daarvoor. Dat is de specialiteit van de front-end developer.Ealanrian schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:32:
[...]
Hoezo zou dit niet geschikt zijn binnen een team? Die tool kan prima een hele solide basis van correcte html en css leveren waar eventueel fancy effectjes, scripts en details nog aan toegevoegd kunnen worden. Zoiets zou er voor zorgen dat een front-end dev zich kan richten op daadwerkelijke problemen inplaats van weer de zoveelste menu slider in elkaar raggen. (ik weet dat front end dev meer in kan houden)
Voordeel voor frontend is wel:
- Er is tenminste nagedacht over design-interactie in webtechnologie, iets dat vaak niet gebeurt, omdat designers platte statische plaatjes in elkaar zitten te tekenen.
- Er kan eenvoudig responsive gedesigned worden, wat ook weer onduidelijkheden wegneemt tussen de disciplines.
- Veel assets (plaatjes) worden tenminste echt voor web al voorbereid, wat ook weer werk wegneemt uit de handen van de frontender.
- De frontender kan exacte styles overnemen, ipv proberen styles na te bouwen om hetzelfde visuele effect te verkrijgen (dingen als font-weights blijven altijd gokwerk).
Verwijderd
Precies, voor designers die in photoshop soms (onbewust) dingen maken die op het web gewoon verrekte moeilijk zijn te bouwen.Bosmonster schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:27:
Edit: code ziet er best okay uit!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2013 11:10 ]
Voor mobiele applicaties is het vaak net zo'n ramp. Met name bij dynamische tekst willen ze weleens helemaal los gaan. Gradients, glows, drop shadows etc. Of interactieve met onderliggende lagen die wat verder gaat als een simpele alfatransparantie en een zeer gedetailleerde achtergrond waardoor de tekstkleur steeds net een tikkie anders is. Dat is dus allemaal (vrijwel) niet na te maken waardoor de opdrachtgever (vooral als het een externe designer is die hij zelf in de arm heeft genomen) het soms tegen vind vallen terwijl het vaak zo goed als pixel perfect is overgenomen, behalve die effectjes op de tekst. En dan lijkt het allemaal net wat kaler en saaier.
Verwijderd
Inderdaad: Van die designers die voornamelijk uit de drukwereld komen en denken dat alles wat je in ps maakt ook voor honderd procent op het web kan.
Dat dus... Meeste van die tools braken een partij bagger code uit.._Moe_ schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:04:
[...]
Exporteren naar Flash of gewoon je hele site als afbeelding met klik region's erover?Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:12:
Inderdaad: Van die designers die voornamelijk uit de drukwereld komen en denken dat alles wat je in ps maakt ook voor honderd procent op het web kan.

Of je laat de designer slicen en het exporteren naar een tabel-structuur html document
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Gewoon save for web in photoshop...Dodelijk voor de SEO etc, maar de designer krijgt precies de marge's, anti-aliasing en fonts zoals het er in photoshop uitzag..thof schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:23:
[...]
Exporteren naar Flash of gewoon je hele site als afbeelding met klik region's erover?![]()
![]()
Of je laat de designer slicen en het exporteren naar een tabel-structuur html document
Sommige designers zijn blijven hangen in de dooie bomen tijd..
Verwijderd
Daar kun je je met goed fatsoen niet voor laten betalen, hahaha!kwaakvaak_v2 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:25:
[...]
Gewoon save for web in photoshop...Dodelijk voor de SEO etc, maar de designer krijgt precies de marge's, anti-aliasing en fonts zoals het er in photoshop uitzag..
Sommige designers zijn blijven hangen in de dooie bomen tijd..
(Gelukkig doe ik vrijwel nooit meer front-end werk!
Oordeel zelf, view source: http://macaw.co/peek/sample/kwaakvaak_v2 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:14:
Dat dus... Meeste van die tools braken een partij bagger code uit..
@OkkE: Ik vind persoonlijk dat het er niet slecht uitziet en ga het product dan ook zeker eens proberen.
RTFM!
Ziet er best nice uit
. Ben het ook eens met OkkE en andere dat dit handig is voor de designers om te zien hoe het design echt werkt ipv statische plaatjes
Nothing to see here!
En toen kon ik niets meer doen.. de switch van het interne netwerk heeft het opgegeven 
Airco is ook helemaal niet nodig in de serverruimte
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Wil je nu zeggen dat jullie server ruimte niet gekoeld wordt?Acid_Burn schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:53:
En toen kon ik niets meer doen.. de switch van het interne netwerk heeft het opgegeven
RTFM!
Zo hadden wij onderlaatst dat iemand van facility de stekker uit de airco had gehaald ofzo in het performance center en toen naar een stekkerdoos is gaan zoeken. Bam mainframes en server meteen oververhit..... daar waren ze niet blij mee.Acid_Burn schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:53:
Nothing to see here!
Verwijderd
Hij zou inderdaad niet redundant uitgevoerd worden, servicecontract zat er ook niet op. Voor storage zouden gewoon de interne schijven gebruikt gaan worden, weet niet precies welke RAID dat zou zijn.DXaroth schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 23:10:
[...]
2009 is niet -zo- oud, maar oud genoeg om alarm bellen af te laten gaan als het niet redundant uitgevoerd is.. service contract hoeft dan niet per-se (als er maar budget beschikbaar is als er 1 kapot gaat...).. en uiteraard de storage op de systemen zelf ook redundant uitgevoerd.
Zo's server is misschien leuk als je een beginnend bedrijf hebt, met niet zo'n groot budget voor IT-voorzieningen. Maar er is gewoon voldoende budget er voor beschikbaar, het moet gewoon goed zijn en de continuïteit moet gewaarborgd zijn. Dan kan je in mijn ogen echt niet aankomen met een dergelijke tweedehandse server.
Inmiddels er achter gekomen dat de systeembeheerder zei dat het om een nieuwe ging. Er staat gewoon gereviseerd op de offerte, maar hij legt de schuld bij de leverancier. Ben benieuwd hoe dit zal gaan verlopen verder...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.