Hier niet. Proxy blokkeert twitter

Ty
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Hier niet. Proxy blokkeert twitter
Ty
Verwijderd
Ah gelukkig, dankje!Firesphere schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:26:
[...]
Het is met een kleine s!
Geen koffie voor jullie vandaag.
En gisteren was ik echt niet de koffie vergeten
* Firesphere geeft de rest koffie.
En alles is weer terug naar normaal ^^
DXaroth schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:52:
overal koffie en geen thee
* DXaroth zet pot water op
[ Voor 31% gewijzigd door Caelorum op 24-07-2013 09:54 ]
Nope, vakantietijd, lekker rustig hier.douweegbertje schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:30:
Zijn jullie weg geregend of zo? Zo stil hier
Verwijderd
gefeliciteerd man!Kips schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:45:
laatste dagje op kantoor, morgen nog 4 uurtjes thuis werken en dan heeft deze kersverse papa 2 weekjes vrij
Haha, vrij noemt 'ie dat. Ik vond het thuis harder werken dan op kantoor de eerste weken.Kips schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:45:
laatste dagje op kantoor, morgen nog 4 uurtjes thuis werken en dan heeft deze kersverse papa 2 weekjes vrij
Bah. Uitkering en subsidie, alleen omdat je te lam bent om te werken. Dat mogen ze echt afschaffen van mij. Als je in staat bent om te werken, dan ga je maar werken, anders rot je maar weg. Niet als persoonlijke reactie op jou bedoeld, overigens.GateKeaper schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:52:
Uitkeringkje krijgen, en subsidies trekken. Soms... heel soms.. lijkt me zo'n leventje gewoon geweldig.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
ze is alweer 3,5 week oudDavio schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:57:
[...]
Haha, vrij noemt 'ie dat. Ik vond het thuis harder werken dan op kantoor de eerste weken.
heel erg eens... echter heb ik het idee dat dit voorlopig in Nederland toch niet gaat gebeuren...Korben schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:58:
[...]
Bah. Uitkering en subsidie, alleen omdat je te lam bent om te werken. Dat mogen ze echt afschaffen van mij. Als je in staat bent om te werken, dan ga je maar werken, anders rot je maar weg. Niet als persoonlijke reactie op jou bedoeld, overigens.
Mja of carriere voor het sociaal leven gaat hangt niet af van of je wel of niet slim bent. Ik vind werk leuk en studeren ook, maar dat wil niet zeggen dat ik alles er voor opgeef.GateKeaper schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:52:
Iemand nog belang bij een paar IQ punten? [...] en die het niet uitmaakt dat ze niks hebben bereikt als 't om carrière gaat. [...]
Zomer is de drukste tijd van het jaar hedouweegbertje schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:30:
Zijn jullie weg geregend of zo? Zo stil hier
Er knapt altijd wat in m'n hoofd als ik weer zo'n frase hoor als "ik ben niet gemaakt om te werken".Korben schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:58:
[...]
Uitkering en subsidie, alleen omdat je te lam bent om te werken.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Interessante correlatie die jij ziet tussen IQ en uitkering trekken, volgens mij hoef je met een lager IQ niet per definitie luier te zijn. Plus dat een IQ van 90 in de 'normaal' groep valt van de IQ normaal-verdeling van de Nederlandse bevolking, dus waarschijnlijk ook van toepassing is voor een hoop Tweakers ;-)GateKeaper schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:52:
Iemand nog belang bij een paar IQ punten? Zo nu en dan lijkt 't me wel eens heerlijk om gewoon wat dommer te zijn. Die mensen met een IQ van rond de 90, die gewoon heerlijk kunnen genieten van het niks doen, en die het niet uitmaakt dat ze niks hebben bereikt als 't om carrière gaat. Die hebben 't toch eigenlijk maar goed voor elkaar, gewoon stressloos met een biertje op 't balkon.
Uitkeringkje krijgen, en subsidies trekken. Soms... heel soms.. lijkt me zo'n leventje gewoon geweldig.
Ook helemaal mee eens hoorKorben schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:58:
[...]
Bah. Uitkering en subsidie, alleen omdat je te lam bent om te werken. Dat mogen ze echt afschaffen van mij. Als je in staat bent om te werken, dan ga je maar werken, anders rot je maar weg. Niet als persoonlijke reactie op jou bedoeld, overigens.
Ik weet (denk te weten) dat je het niet zo bedoelt, maar vergeet niet dat een uitkering slechts € 1.323,53 voor een paar is. (Daar kan nog iets bijkomen, maar veel zal het niet zijn). Dus waarschijnlijk is het elke maand weer stressen om de eindjes aan elkaar te knopen... En niet stressloos met een biertje op het balkon...GateKeaper schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:52:
Iemand nog belang bij een paar IQ punten? Zo nu en dan lijkt 't me wel eens heerlijk om gewoon wat dommer te zijn. Die mensen met een IQ van rond de 90, die gewoon heerlijk kunnen genieten van het niks doen, en die het niet uitmaakt dat ze niks hebben bereikt als 't om carrière gaat. Die hebben 't toch eigenlijk maar goed voor elkaar, gewoon stressloos met een biertje op 't balkon.
Laag IQ, simpel werk, eenvoudig huis, tevreden met werken van half acht tot vier en daarna de hersens uitschakelen, prakje naar binnen schuiven en het achtuurjournaal gevolgd door GTST kijken en naar bed voor de volgende dag.jhuiting schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:01:
[...]
Interessante correlatie die jij ziet tussen IQ en uitkering trekken, volgens mij hoef je met een lager IQ niet per definitie luier te zijn. Plus dat een IQ van 90 in de 'normaal' groep valt van de IQ normaal-verdeling van de Nederlandse bevolking, dus waarschijnlijk ook van toepassing is voor een hoop Tweakers ;-)
[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 24-07-2013 11:06 ]
Toch even langs de dokter gaan dan ^^CodeCaster schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:00:
[...] Er knapt altijd wat in m'n hoofd als ik weer zo'n frase hoor als "ik ben niet gemaakt om te werken".
Tja, heel cru maar er zijn helaas ook domme mensen nodig voor de baantjes waar wij slimme mensen te hoog voor zijn opgeleid. Het is toch best wel vervelend als er geen vuilnis meer wordt opgehaald, om maar wat te noemen.phex schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:04:
Het mes snijdt aan 2 kanten. Met een IQ van 90 doe je dit werk, hooguit wat kabeltjes knippen in een datacenter.
Het werk waar zij in aanmerking voor komen kom jij je bed ook niet voor uit.
Ze moeten gewoon extra belasting heffen op kinderen van domme mensenLost het probleem zichzelf wel op.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Werken om te leven ipv leven om te werken.GateKeaper schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:52:
[...] en die het niet uitmaakt dat ze niks hebben bereikt als 't om carrière gaat. [...]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Afschaffen is nogal drastisch denk ik, als je van de ene moment op de andere zonder werk komt te zitten, mag je blij zijn dat er iets bestaat als een uitkering. Naar mijn mening moeten ze deze uitkering gewoon sneller afbouwen.Korben schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:58:
[...]
Proficiat en geniet ervan!Kips schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:45:
RTFM!
[ Voor 16% gewijzigd door Douweegbertje op 24-07-2013 11:09 ]
Ik denk dat je dat onderschat, mijn gevoel is dat een hoop tweakers (de oude garde, en dit topic vooral) toch een boven gemiddeld IQ hebben.jhuiting schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:01:
[...]
Interessante correlatie die jij ziet tussen IQ en uitkering trekken, volgens mij hoef je met een lager IQ niet per definitie luier te zijn. Plus dat een IQ van 90 in de 'normaal' groep valt van de IQ normaal-verdeling van de Nederlandse bevolking, dus waarschijnlijk ook van toepassing is voor een hoop Tweakers ;-)
Dat dus. Dat gevoel, en er tevreden mee zijn. Dat moet gewoon geweldig zijn. Ik snap ook wel dat hun minder geld om handen hebben, maar als je 't niet mist.. wie doet je dan nog wat.CodeCaster schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:03:
[...]
Laag IQ, simpel werk, eenvoudig huis, tevreden met werken van half acht tot vier en daarna de hersens uitschakelen, prakje naar binnen schuiven en het achtuurjournaal gevolgd door GTST kijken en naar bed voor de volgende dag.
Ik vind het voor het gros van de mensen geen vreemde correlatie.
[ Voor 18% gewijzigd door GateKeaper op 24-07-2013 11:13 ]
moet ik me schamen dat ik weet dat GTST om 8 uur begint en je het dus mist als je het 8 uur journaal kijkt?CodeCaster schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:03:
[...]
Laag IQ, simpel werk, eenvoudig huis, tevreden met werken van half acht tot vier en daarna de hersens uitschakelen en het achtuurjournaal gevolgd door GTST kijken. Ik vind het voor het gros van de mensen geen vreemde correlatie.
klopt, maar hoeveel wordt er niet zwart bijgewerkt?El_kingo schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:03:
[...]
Ik weet (denk te weten) dat je het niet zo bedoelt, maar vergeet niet dat een uitkering slechts € 1.323,53 voor een paar is. (Daar kan nog iets bijkomen, maar veel zal het niet zijn). Dus waarschijnlijk is het elke maand weer stressen om de eindjes aan elkaar te knopen... En niet stressloos met een biertje op het balkon...
deze uitkering heeft mijn vriendin ook gehad toen buiten haar schuld haar contract niet werd verlengt, is gewoon de normale WW. Hier ben ik ook voorstander van, hier betaal je immers elke maand premie voor...douweegbertje schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:07:
Tja ik ben gewoon eerlijk om te zeggen dat ik mijn uitkering niet erg vond
Ik kreeg een half jaar lang een super uitkering nadat mijn contract niet verlengt werd. Ik deed rustig aan met werk zoeken en heb mij geweldig vermaakt voor een paar maanden. Uiteindelijk heb ik gewoon een paar maanden de tijd ervoor genomen om een leuke baan te vinden (die ik overigens heb gevonden).
Tja noem me maar lui, of gooi maar wat andere termen naar me toe, maar als ik gewoon ruim kan rond komen zonder te werken dan ga ik niet als een idioot snel werk zoeken en de eerste de beste baan aannemen
Ja.Kips schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:10:
moet ik me schamen dat ik weet dat GTST om 8 uur begint en je het dus mist als je het 8 uur journaal kijkt?
Is er voor zulke gevallen niet een anonieme tiplijn bij de belastingdienst? Als je uitkering gaat trekken en vervolgens dik bij verdient door zwart te werken mag je van mij hard aangepakt worden, daar is het niet voor bedoeld.Kips schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:10:
[...]
[...]
klopt, maar hoeveel wordt er niet zwart bijgewerkt?
zo hoorde ik van de week nog een verhaal van mn buurman. Hij kent een schilder die in de winter van z'n baas via de overheid een tijdelijke WW krijgt ivm te weinig werk, maar tegelijkertijd via diezelfde baas zwart wel bijklust en zo in totaal iets van 4k netto per maand pakt... daar kan ik dan wel pissig van worden, helemaal als blijkt dat betrokkene ook nog zorg/huur/kindgebonden/etc-toeslagen ontvangt.....
[...]
Er zou een anoniem meldpunt moeten komen, waarmee je mensen waarvan je vermoed dat ze uitkeringsfraude plegen kunt aanwijzen. Van die 'zielige bijstandsvaders' die ondertussen wel een dikke BMW rijden en zo. Ik snap dat er nogal wat morele bezwaren zijn en dat het ontzettend duur is om al die gevallen te onderzoeken, maar af en toe zou ik willen dat het kan.Kips schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:10:
[...]
zo hoorde ik van de week nog een verhaal van mn buurman. Hij kent een schilder die in de winter van z'n baas via de overheid een tijdelijke WW krijgt ivm te weinig werk, maar tegelijkertijd via diezelfde baas zwart wel bijklust en zo in totaal iets van 4k netto per maand pakt... daar kan ik dan wel pissig van worden, helemaal als blijkt dat betrokkene ook nog zorg/huur/kindgebonden/etc-toeslagen ontvangt.....
[...]
Je hoeft je alleen te schamen als je GTST liever kijkt dan het journaal.Kips schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:10:
moet ik me schamen dat ik weet dat GTST om 8 uur begint en je het dus mist als je het 8 uur journaal kijkt?
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Mwah, na een dag intensieve arbeid is soms niks zo lekker als pure pulp.OkkE schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:14:
[...]
Je hoeft je alleen te schamen als je GTST liever kijkt dan het journaal.
En daarna geef je 'em aan bij de kliklijn?Davio schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:14:
Nou ja, je moet oppassen dat je niet te hypocriet wordt.
Als ik een schutting moet laten zetten en de buurman kan dat, betaal ik hem daar graag zwart voor.
https://niels.nu
Iemand die gewoon werkt en zwart een beetje bijklust vind ik heel wat minder erg dan een uitkeringstrekker die stelselmatig de boel bedonderd. Die benadeeld de maatschappij (minimaal) 2x en voor veel grotere bedragen.Davio schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:14:
Als ik een schutting moet laten zetten en de buurman kan dat, betaal ik hem daar graag zwart voor.
Daar moet je wel mee oppassen ja. Maar als die buurman zwart werkt en dus op een zaterdag zeg 6 tientjes bij verdiend terwijl hij door de weeks gewoon 40 uur werkt vind ik minder erg als iemand die uitkering trekt en vervolgens 4k bij verdient aan zwart werkDavio schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:14:
Okee ik viel een beetje over je laatste zin over de uitkeringen. Verder ben ik het met het genuanceerde verhaal hierboven wel eens, merk zelf ook dat ik me nogal eens vergis in wat er gemiddeld 'normaal' is. Verder is inderdaad het uren lang TV kijken wat hierboven genoemd wordt heel herkenbaar, als je 's avonds door een woonwijk loopt schrik je hoeveel mensen er de hele avond voor de TV hangen...GateKeaper schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:09:
Ik denk dat je dat onderschat, mijn gevoel is dat een hoop tweakers (de oude garde, en dit topic vooral) toch een boven gemiddeld IQ hebben.
Ik verbind een lager IQ niet aan luier, maar het valt me wel op dat die mensen vaak gewoon sneller tevreden zijn. Intelligentere mensen (niet raar bedoeld) streven vaak naar meer, willen carrière maken, een groter huis hebben, betere auto kopen, of weet ik 't. Ze worden vaak hebberig en weten niet wanneer ze moeten stoppen, en zijn daardoor minder snel tevreden met wat ze hebben. Uiteraard de een in mindere mate als de ander, en ook uitzonderingen daargelaten, maar dat is mijn ervaring en gevoel.
Zoals hierboven gezegd wordt, werken om te leven en niet leven om te werken. Ik denk dat je het zou kunnen omschrijven als het willen compenseren van een lager EQ. Het gebrek van de vele sociale contacten, willen compenseren in het materialistische.
Overigens, de link tussen IQ en uitkering in mijn eerste post die deze discussie aanwakkert, was niet bewust gelegd. Ik weet ook wel dat niet alle "domme" of "gemiddeld intelligente" mensen uitkeringstrekkers zijn.
Dat dus. Dat gevoel, en er tevreden mee zijn. Dat moet gewoon geweldig zijn. Ik snap ook wel dat hun minder geld om handen hebben, maar als je 't niet mist.. wie doet je dan nog wat.
Nothing to see here!
Ja, ik vind die conclusie ook iets te makkelijk.phex schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:27:
Wat is een beter tijdsbesteding dan? Niet dat ik TV kijk maar of je nou naar GTST kijkt of postzegels spaart, wat iemand in zijn vrijetijd doet zegt natuurlijk niet gelijk iets over zijn/haar IQ.
Als je 's middags door de woonwijk loopt en iedereen kijkt TV dat is anders
Verwijderd
In ogenschouwing nemende dat de kwaliteit van het journaal de laatste jaren achteruit lijkt te denderen, zou dit nog bijna een reële optie wordenOkkE schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:14:
[...]
Je hoeft je alleen te schamen als je GTST liever kijkt dan het journaal.
Als dit een reactie is op (o.a.) mij:phex schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:27:
Wat is een beter tijdsbesteding dan? Niet dat ik TV kijk maar of je nou naar GTST kijkt of postzegels spaart, wat iemand in zijn vrijetijd doet zegt natuurlijk niet gelijk iets over zijn/haar IQ.
Als je 's middags door de woonwijk loopt en iedereen kijkt TV dat is anders
Agree, de kwaliteit van het journaal is de laatste jaren ook vrij teleurstellend. Vandaar ook dat ik zowel GTST als het journaal niet kijk.Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:33:
In ogenschouwing nemende dat de kwaliteit van het journaal de laatste jaren achteruit lijkt te denderen, zou dit nog bijna een reële optie worden
[ Voor 22% gewijzigd door OkkE op 24-07-2013 11:37 ]
Eens, ik zeg niet dat ik dat zelf nooit doe maar ik denk dat er wel een correlatie is tussen mensen die iedere avond (bijna) alleen maar TV kijken (en ja dat doen meer mensen dan je denkt) en IQ. Het feit dat je bijvoorbeeld af en toe leest of andere dingen doet vind ik al weer een heel ander verhaal.Davio schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:31:
[...]
Ja, ik vind die conclusie ook iets te makkelijk.
Met een intensieve baan + kind(eren) heb je 's avonds niet altijd de behoefte om je hersens flink te pijnigen. Ik lees dan soms wel eens een boek of ga een beetje hobbyen met mijn laptop, maar kan ook genieten van een avond zinloze TV.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Wat mij betreft is het ook een kwestie van meekijken met mijn vrouw. Voor haar is het allemaal net wat intensiever met een nieuwe baan en de kleine dus heeft ze meer behoefte aan ontspanning met zinloze tv 's avonds.Janoz schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:41:
Ach, als ik thuis gekomen ben en de kinderen eindelijk in bad en op bed gedaan heb is er niks lekkerder dan even op de bank een serie kijken ofzo. GTST komt er niet op, maar dat komt omdat de zomerstop 5 juli begonnen is en we in September pas zien hoe de parachutesprong af gaat lopen en of Bing ooit nog een kind gaat krijgen.
Ik zou die paar punten dan eerder dumpen tijdens een mooie zuipvakantie dan door te vaak over GTST te pratenGateKeaper schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:53:
Iedereen is plotseling vrijwillig een paar punten aan 't dumpen.
Tja, ik hou gewoon niet van dat elitaire gedoe, dus dan wil ik er best wat tegenin gooien af en toe.Ealanrian schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:49:
word er nou serieus over GTST gepraat hier? het moet niet gekker worden
Ook een beetje onzin natuurlijk. Dat je te lui bent om op te zoeken hoe je een gat graaft, daar een paal in stopt en er planken tegenaan schroeft betekent niet dat je 't niet kan.Davio schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:06:
Ik kan misschien dan een beetje programmeren, maar heb geen benul hoe je zo'n schutting neerplempt.
Volgens mij kunnen we heel dat IQ gebeuren weg laten hoor... Alsof er geen mensen zijn met een "normaal" IQ die het zelfde doen (of zelfs op grotere / ergere schaal). Je wilt het over uitkeringen hebben, of wil je het over mensen met een laag IQ hebben? In ieder geval is je zin nu vrij racistisch.Davio schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:14:
Nou ja, ik schetste het natuurlijk iets meer zwart-wit om mijn punt duidelijk te maken.
Mensen met een laag IQ hebben ook gewoon bestaansrecht zolang ze niet alleen maar profiteren terwijl ze anders kunnen.
Ik denk dat je deze groep wel erg generaliseert. Een lagere functie aannemen is niet iets tijdelijks, maar een complete ramp voor je carriere en daarmee de rest van je leven. Daarom zijn hogeropgeleiden niet direct willend om zomaar hamburgers te gaan bakken of straten te vegen.Sterker nog stikt het van die "hoge IQ" mensen die soms jaren lang thuis gaan zitten omdat ze geen baan kunnen vinden. Ze kunnen dit echter met gemak, maar ze willen alleen een functie "directeur", de rest is te min voor ze. Ik denk als we een globale kosten indicatie gaan maken, kan het best zijn dat deze "hoge IQ" mensen ons meer kosten.
[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 24-07-2013 12:56 ]
Niet voor schamen en vooral zo houden!Otherside1982 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:54:
Moet ik me schamen (als Belg) dat ik weet waarvoor de afkorting GTST staat? Al ken ik het vooral door een nummer van de Heideroosjes
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Zonder elitair te willen doen ofzo hoor, maar dat is incorrect. IQ tests zijn uitgevonden om mensen met een laag IQ eruit te kunnen pikken om ze een speciaal lesprogramma / opleiding te kunnen geven.Davio schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:06:
Het hele principe van een IQ is ook alleen maar door zogenaamd slimme mensen verzonnen om te bewijzen dat ze beter zijn dan (zoals uit hun eigen test blijkt) domme mensen.
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Ik zal ook nooit vergeten dat BNN bij de vorige IQ-test een vraag erbij had waar het juiste antwoord niet eens bij stond. Stelletje prutsers.Grijze Vos schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:05:
Dat daarna dat meer en meer gebruikt wordt voor precies het tegenovergestelde staat daar los van. Partijen zoals BNN maken het natuurlijk nog erger met dat crappy aftreksel op tv.
Ben wel benieuwd wat de vraag dan was en de mogelijke antwoorden.dev10 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:16:
[...]
Ik zal ook nooit vergeten dat BNN bij de vorige IQ-test een vraag erbij had waar het juiste antwoord niet eens bij stond. Stelletje prutsers.
Mensen met een laag IQ zijn een apart ras?douweegbertje schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:43:
[...]
Volgens mij kunnen we heel dat IQ gebeuren weg laten hoor... Alsof er geen mensen zijn met een "normaal" IQ die het zelfde doen (of zelfs op grotere / ergere schaal). Je wilt het over uitkeringen hebben, of wil je het over mensen met een laag IQ hebben? In ieder geval is je zin nu vrij racistisch.
Mensen met een laag IQ gebruiken wel enorm vaak het woord racistisch waar het niet van toepassing is in ieder geval
Verkapt. Het gaat over racisme en niet over een "ras".
Racisme word tegenwoordig meer (mis)gebruikt als bijvoorbeeld een wit persoon een zwart persoon uitscheld voor 'eikel'. Dan word er direct "DAT IS RACISME!" geroepen.Racisme is de verzamelterm voor alle opvattingen die aan het begrip 'ras' een doorslaggevende betekenis toekennen bij het vaststellen of veronderstellen van karaktereigenschappen, fysieke capaciteiten en geestelijke vermogens.
Ja begrijpend lezen is ook een vak. In feite zeg ik precies wat jij bedoeld.Hydra schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:32:
Zit je nu je compleet misplaatste gebruik van het woord racisme goed te lullen? Sorry hoor maar dat een hoop wannabe gangsta's het te pas en te onpas gebruiken maakt het nog niet juist!
Racisme gaat altijd over ras.douweegbertje schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:30:
[...]
Verkapt. Het gaat over racisme en niet over een "ras".
ra·cis·me (het; o)
1 theorie die de superioriteit van een bep. ras verkondigt
2 discriminatie op grond van iemands ras
Dat kun je discriminatie noemen, maar het is geen racisme. "Alle zwarte mensen hebben een laag IQ" Dat is racisme.Alle mensen met een laag IQ moeten niet zo die uitkering blijven trekken = racisme
[ Voor 24% gewijzigd door Ook al Bezet op 24-07-2013 13:37 ]
Mja in feite kunnen we wel hier een discussie houden, feit is dat er eigenlijk 2-3 definities zijn omtrent racisme dus we gaan hier toch nooit uitkomen.Ook al Bezet schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:36:
[...]
Racisme gaat altijd over ras.
Van Dale:
[...]
Maar ik kan best wel mijn zin even hervormen naarVolgens de Conventies van de Verenigde Naties betekent raciale discriminatie "elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven".[1]
De laatste definitie maakt dus geen onderscheid tussen discriminatie op grond van ras of etniciteit. Het onderscheid tussen beide begrippen blijkt ook voor antropologen een onderwerp van debat. Ook de Britse wet verstaat bijvoorbeeld onder raciale groep "elke groep mensen gedefinieerd op grond van ras, huidskleur of nationaliteit (inclusief burgerschap), of etnische of nationale afkomst".
Maar ik dacht, laat ik het makkelijker maken, en het gewoon racisme noemen.Je wilt het over uitkeringen hebben, of wil je het over mensen met een laag IQ hebben? In ieder geval is je zin nu vrij racistisch.
Je zin pakt nu wel één doelgroep, en dat is niet netjes want het betreft in feite iedereen. Ongeacht IQ, gewicht, achtergrond of 'ras'..
[ Voor 16% gewijzigd door Douweegbertje op 24-07-2013 13:42 ]
ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
douweegbertje schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:38:
[...]
Mja in feite kunnen we wel hier een discussie houden, feit is dat er eigenlijk 2-3 definities zijn omtrent racisme dus we gaan hier toch nooit uitkomen.
Maar in elk geval hier nog een quote dan:
[...]
volgens mij is het spreken over "mensen met een laag IQ" discriminatie, geen racisme...Volgens de Conventies van de Verenigde Naties betekent raciale discriminatie "elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven".[1]
De laatste definitie maakt dus geen onderscheid tussen discriminatie op grond van ras of etniciteit. Het onderscheid tussen beide begrippen blijkt ook voor antropologen een onderwerp van debat. Ook de Britse wet verstaat bijvoorbeeld onder raciale groep "elke groep mensen gedefinieerd op grond van ras, huidskleur of nationaliteit (inclusief burgerschap), of etnische of nationale afkomst".
Ja wel hoor, je zit gewoon fout. Heel simpel. Discriminatie op basis van IQ is geen racisme en deze post van je is dan ook gewoon fout.douweegbertje schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:38:
Mja in feite kunnen we wel hier een discussie houden, feit is dat er eigenlijk 2-3 definities zijn omtrent racisme dus we gaan hier toch nooit uitkomen.
[ Voor 11% gewijzigd door Hydra op 24-07-2013 13:41 ]
iOS developer
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik weet niet hoe dat bij jou zit, maar rond deze tijd gaan de meeste mensen sowieso nog niet naar bedHydra schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:40:
[...]
Edit: Die reacties hier zijn wel een leuk gevalletje van:
[afbeelding]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik kan anders wel een tukkie gebruiken.. Man.. wat een week!Woy schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:06:
[...]
Ik weet niet hoe dat bij jou zit, maar rond deze tijd gaan de meeste mensen sowieso nog niet naar bed
Ik eigenlijk ook wel, maar gelukkig nog maar 2 uurtjes en dan vakantieGateKeaper schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:07:
[...]
Ik kan anders wel een tukkie gebruiken.. Man.. wat een week!
NiceWoy schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:19:
[...]
Ik eigenlijk ook wel, maar gelukkig nog maar 2 uurtjes en dan vakantie.
Als we toch semantisch bezig zijn:
Al mijn collega's zijn al weg, ik heb de airco's uitgezet zodat 't hier eindelijk eens een beetje een lekkere temperatuur wordt!Davio schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:31:
Graadje minder mag ook wel. 30+ in Nederland is niet echt genieten.
Goed argument, kan ik voortaan ook iedereen voor racist uitmaken als ik weer in mijn korte broek loop
Verwijderd
wat doe je nu, daar gaan we weer! De vorige keer dat die werd gepost heb ik er minstens een half uur naar zitten staren.
Om te kijken of ze 't ijsje op krijgt?
Als je het loopje niet na de tweede of derde keer ziet ben je echt niet aan het opletten.Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:36:
[...]
wat doe je nu, daar gaan we weer! De vorige keer dat die werd gepost heb ik er minstens een half uur naar zitten staren.'T is mij ook een raadsel waarom....
[ Voor 16% gewijzigd door Radiant op 24-07-2013 14:40 ]
.Davio schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:19:
[...]
Ben wel benieuwd wat de vraag dan was en de mogelijke antwoorden.
[ Voor 14% gewijzigd door Ram0n op 24-07-2013 14:53 ]
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
1
2
| SccNumberOfProjects = 1 SccProjectUniqueName1 = FooBar.csproj |
1
2
3
| SccNumberOfProjects = 2 SccProjectUniqueName1 = FooBar.csproj SccProjectUniqueName2 = FooBarBaz.csproj |
[ Voor 47% gewijzigd door CodeCaster op 24-07-2013 17:12 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq