De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 159 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.231 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-09 15:26
Avalaxy schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 02:38:
[...]
Oh god, dit gaat tijd kosten :-(
Hier niet. Proxy blokkeert twitter :O ...
Firesphere schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:26:
[...]
* Firesphere geeft de rest koffie.
Ty :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het is met een kleine s! :(

Geen koffie voor jullie vandaag.

En gisteren was ik echt niet de koffie vergeten }:|

* Firesphere geeft de rest koffie.
Ah gelukkig, dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
overal koffie en geen thee

* DXaroth zet pot water op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38
[...] * Firesphere geeft de rest koffie.
En alles is weer terug naar normaal ^^
DXaroth schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:52:
overal koffie en geen thee
* DXaroth zet pot water op
:N

[ Voor 31% gewijzigd door Caelorum op 24-07-2013 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayr
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 16:01
en * Kayr zag dat het goed was >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 08:20

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Zijn jullie weg geregend of zo? Zo stil hier -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:54
Ik zat even buiten koffie te drinken lekker in de regen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
douweegbertje schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:30:
Nope, vakantietijd, lekker rustig hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Vandaag t/m einde van de week iets meer vakantie dan de rest van de vakantieweken, dus ik zal hier wel meer gaan rondhangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 09:07
laatste dagje op kantoor, morgen nog 4 uurtjes thuis werken en dan heeft deze kersverse papa 2 weekjes vrij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Iemand nog belang bij een paar IQ punten? Zo nu en dan lijkt 't me wel eens heerlijk om gewoon wat dommer te zijn. Die mensen met een IQ van rond de 90, die gewoon heerlijk kunnen genieten van het niks doen, en die het niet uitmaakt dat ze niks hebben bereikt als 't om carrière gaat. Die hebben 't toch eigenlijk maar goed voor elkaar, gewoon stressloos met een biertje op 't balkon.

Uitkeringkje krijgen, en subsidies trekken. Soms... heel soms.. lijkt me zo'n leventje gewoon geweldig. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Lever maar in dan. Van een uitkering kan ik mijn whisky hobby niet in stand houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kips schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:45:
laatste dagje op kantoor, morgen nog 4 uurtjes thuis werken en dan heeft deze kersverse papa 2 weekjes vrij :)
gefeliciteerd man! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Haha, vrij noemt 'ie dat. Ik vond het thuis harder werken dan op kantoor de eerste weken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

GateKeaper schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:52:
Uitkeringkje krijgen, en subsidies trekken. Soms... heel soms.. lijkt me zo'n leventje gewoon geweldig. :$
Bah. Uitkering en subsidie, alleen omdat je te lam bent om te werken. Dat mogen ze echt afschaffen van mij. Als je in staat bent om te werken, dan ga je maar werken, anders rot je maar weg. Niet als persoonlijke reactie op jou bedoeld, overigens. :>

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
Davio schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:57:
[...]

Haha, vrij noemt 'ie dat. Ik vond het thuis harder werken dan op kantoor de eerste weken. :D
ze is alweer 3,5 week oud :)
Heb de eerste week helemaal vrij gehad en daarna (afgelopen 3 weken) ma t/m wo op kantoor, do halve dag thuis en vrijdags niet gewerkt... d:)b
Korben schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:58:
[...]

Bah. Uitkering en subsidie, alleen omdat je te lam bent om te werken. Dat mogen ze echt afschaffen van mij. Als je in staat bent om te werken, dan ga je maar werken, anders rot je maar weg. Niet als persoonlijke reactie op jou bedoeld, overigens. :>
heel erg eens... echter heb ik het idee dat dit voorlopig in Nederland toch niet gaat gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Iemand nog belang bij een paar IQ punten? [...] en die het niet uitmaakt dat ze niks hebben bereikt als 't om carrière gaat. [...]
Mja of carriere voor het sociaal leven gaat hangt niet af van of je wel of niet slim bent. Ik vind werk leuk en studeren ook, maar dat wil niet zeggen dat ik alles er voor opgeef.
douweegbertje schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:30:
Zomer is de drukste tijd van het jaar he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

[...]

Uitkering en subsidie, alleen omdat je te lam bent om te werken.
Er knapt altijd wat in m'n hoofd als ik weer zo'n frase hoor als "ik ben niet gemaakt om te werken".

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 09:15
Iemand nog belang bij een paar IQ punten? Zo nu en dan lijkt 't me wel eens heerlijk om gewoon wat dommer te zijn. Die mensen met een IQ van rond de 90, die gewoon heerlijk kunnen genieten van het niks doen, en die het niet uitmaakt dat ze niks hebben bereikt als 't om carrière gaat. Die hebben 't toch eigenlijk maar goed voor elkaar, gewoon stressloos met een biertje op 't balkon.

Interessante correlatie die jij ziet tussen IQ en uitkering trekken, volgens mij hoef je met een lager IQ niet per definitie luier te zijn. Plus dat een IQ van 90 in de 'normaal' groep valt van de IQ normaal-verdeling van de Nederlandse bevolking, dus waarschijnlijk ook van toepassing is voor een hoop Tweakers ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

[...]

Ook helemaal mee eens hoor :) Dat is ook de gedachte die ik draag. Maar heel soms, lijkt t me gewoon een fijn gevoel om zo snel tevreden te kunnen zijn. Ergens doen "wij harde werkers" gewoon wat verkeerd. Gewoon een weekje kunnen ruilen, zou toch een geweldige ervaring zijn. Al moet je dan dus wel ook dat tevredenheidsgevoel erbij kunnen krijgen, anders ben je alsnog met werk en andere dingen bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_kingo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-03 11:17

Ik weet (denk te weten) dat je het niet zo bedoelt, maar vergeet niet dat een uitkering slechts € 1.323,53 voor een paar is. (Daar kan nog iets bijkomen, maar veel zal het niet zijn). Dus waarschijnlijk is het elke maand weer stressen om de eindjes aan elkaar te knopen... En niet stressloos met een biertje op het balkon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

jhuiting schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:01:
[...]

Interessante correlatie die jij ziet tussen IQ en uitkering trekken, volgens mij hoef je met een lager IQ niet per definitie luier te zijn. Plus dat een IQ van 90 in de 'normaal' groep valt van de IQ normaal-verdeling van de Nederlandse bevolking, dus waarschijnlijk ook van toepassing is voor een hoop Tweakers ;-)
Laag IQ, simpel werk, eenvoudig huis, tevreden met werken van half acht tot vier en daarna de hersens uitschakelen, prakje naar binnen schuiven en het achtuurjournaal gevolgd door GTST kijken en naar bed voor de volgende dag.

Ik vind het voor het gros van de mensen geen vreemde correlatie.

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 24-07-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 08:58
Het mes snijdt aan 2 kanten. Met een IQ van 90 doe je dit werk niet, maar hooguit wat kabeltjes knippen in een datacenter.

Het werk waar zij in aanmerking voor komen kom jij je bed ook niet voor uit.

Ze moeten gewoon extra belasting heffen op kinderen van domme mensen ;) Lost het probleem zichzelf wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
CodeCaster schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:00:
[...] Er knapt altijd wat in m'n hoofd als ik weer zo'n frase hoor als "ik ben niet gemaakt om te werken".
Toch even langs de dokter gaan dan ^^

Zou ook niet de hele dag kunnen rondhangen hoor. Heb zelf een chronisch concentratieprobleem, maar ben toch altijd wel wat aan het doen. Gewoon op de bank voor de tv zitten rondhangen wordt ik na 15min wel zat. Heb gelukkig in mijn leven maar een paar mensen ontmoet die dit wel kunnen. Je weet wel van het type "ik ben ziek, dus trek ik uitkering, al kan ik wel de hele dag lopen zeuren dat mijn level zo saai is, en kan ik stiekem wel gewoon werken".
Ken ook iemand die is afgekeurd, maar ondertussen wel harder werkt dan anderen en ook geen uitkering aanneemt. Dus ik troost me altijd maar dat het soms af en toe ook de andere kant op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

phex schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:04:
Het mes snijdt aan 2 kanten. Met een IQ van 90 doe je dit werk, hooguit wat kabeltjes knippen in een datacenter.

Het werk waar zij in aanmerking voor komen kom jij je bed ook niet voor uit.

Ze moeten gewoon extra belasting heffen op kinderen van domme mensen ;) Lost het probleem zichzelf wel op.
Tja, heel cru maar er zijn helaas ook domme mensen nodig voor de baantjes waar wij slimme mensen te hoog voor zijn opgeleid. Het is toch best wel vervelend als er geen vuilnis meer wordt opgehaald, om maar wat te noemen.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Iets te makkelijke vergelijking, laag IQ en uitkeringtrekken.

Daarbij moet je een redelijk IQ hebben om het zo te regelen dat je voor twee kinderen vier keer kinderbijslag krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

[...] en die het niet uitmaakt dat ze niks hebben bereikt als 't om carrière gaat. [...]
Werken om te leven ipv leven om te werken. :Y)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moets meteen aan de film denken IMDB: Idiocracy (2006)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
[...]

Afschaffen is nogal drastisch denk ik, als je van de ene moment op de andere zonder werk komt te zitten, mag je blij zijn dat er iets bestaat als een uitkering. Naar mijn mening moeten ze deze uitkering gewoon sneller afbouwen.
Proficiat en geniet ervan!

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Tja ik ben gewoon eerlijk om te zeggen dat ik mijn uitkering niet erg vond :)

Ik kreeg een half jaar lang een super uitkering nadat mijn contract niet verlengt werd. Ik deed rustig aan met werk zoeken en heb mij geweldig vermaakt voor een paar maanden. Uiteindelijk heb ik gewoon een paar maanden de tijd ervoor genomen om een leuke baan te vinden (die ik overigens heb gevonden).
Tja noem me maar lui, of gooi maar wat andere termen naar me toe, maar als ik gewoon ruim kan rond komen zonder te werken dan ga ik niet als een idioot snel werk zoeken en de eerste de beste baan aannemen :)

ps.

Elke maand betaal ik een godsvermogen aan belasting en overige lasten JUIST voor de gene die werkloos zijn e.d. Dus kom eens met een fatsoenlijke rede dat het geld kost? Technisch gezien betaal je zelf er keihard voor.

[ Voor 16% gewijzigd door Douweegbertje op 24-07-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunirus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:16
Zucht, ik wil hier met JMeter aan de slag gaan maar ik kom niet door de proxy. En elke drie mislukte pogingen leveren me een account op die gelocked is. Alle proxy servers moeten dood! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

jhuiting schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:01:
[...]

Ik denk dat je dat onderschat, mijn gevoel is dat een hoop tweakers (de oude garde, en dit topic vooral) toch een boven gemiddeld IQ hebben.

Ik verbind een lager IQ niet aan luier, maar het valt me wel op dat die mensen vaak gewoon sneller tevreden zijn. Intelligentere mensen (niet raar bedoeld) streven vaak naar meer, willen carrière maken, een groter huis hebben, betere auto kopen, of weet ik 't. Ze worden vaak hebberig en weten niet wanneer ze moeten stoppen, en zijn daardoor minder snel tevreden met wat ze hebben. Uiteraard de een in mindere mate als de ander, en ook uitzonderingen daargelaten, maar dat is mijn ervaring en gevoel.

Zoals hierboven gezegd wordt, werken om te leven en niet leven om te werken. Ik denk dat je het zou kunnen omschrijven als het willen compenseren van een lager EQ. Het gebrek van de vele sociale contacten, willen compenseren in het materialistische.

Overigens, de link tussen IQ en uitkering in mijn eerste post die deze discussie aanwakkert, was niet bewust gelegd. Ik weet ook wel dat niet alle "domme" of "gemiddeld intelligente" mensen uitkeringstrekkers zijn.
CodeCaster schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:03:
[...]

Laag IQ, simpel werk, eenvoudig huis, tevreden met werken van half acht tot vier en daarna de hersens uitschakelen, prakje naar binnen schuiven en het achtuurjournaal gevolgd door GTST kijken en naar bed voor de volgende dag.

Ik vind het voor het gros van de mensen geen vreemde correlatie.
Dat dus. Dat gevoel, en er tevreden mee zijn. Dat moet gewoon geweldig zijn. Ik snap ook wel dat hun minder geld om handen hebben, maar als je 't niet mist.. wie doet je dan nog wat.

[ Voor 18% gewijzigd door GateKeaper op 24-07-2013 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
CodeCaster schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:03:
[...]

Laag IQ, simpel werk, eenvoudig huis, tevreden met werken van half acht tot vier en daarna de hersens uitschakelen en het achtuurjournaal gevolgd door GTST kijken. Ik vind het voor het gros van de mensen geen vreemde correlatie.
moet ik me schamen dat ik weet dat GTST om 8 uur begint en je het dus mist als je het 8 uur journaal kijkt? ;)
El_kingo schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:03:
[...]

Ik weet (denk te weten) dat je het niet zo bedoelt, maar vergeet niet dat een uitkering slechts € 1.323,53 voor een paar is. (Daar kan nog iets bijkomen, maar veel zal het niet zijn). Dus waarschijnlijk is het elke maand weer stressen om de eindjes aan elkaar te knopen... En niet stressloos met een biertje op het balkon...
klopt, maar hoeveel wordt er niet zwart bijgewerkt?

zo hoorde ik van de week nog een verhaal van mn buurman. Hij kent een schilder die in de winter van z'n baas via de overheid een tijdelijke WW krijgt ivm te weinig werk, maar tegelijkertijd via diezelfde baas zwart wel bijklust en zo in totaal iets van 4k netto per maand pakt... daar kan ik dan wel pissig van worden, helemaal als blijkt dat betrokkene ook nog zorg/huur/kindgebonden/etc-toeslagen ontvangt.....
douweegbertje schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:07:
Tja ik ben gewoon eerlijk om te zeggen dat ik mijn uitkering niet erg vond :)

Ik kreeg een half jaar lang een super uitkering nadat mijn contract niet verlengt werd. Ik deed rustig aan met werk zoeken en heb mij geweldig vermaakt voor een paar maanden. Uiteindelijk heb ik gewoon een paar maanden de tijd ervoor genomen om een leuke baan te vinden (die ik overigens heb gevonden).
Tja noem me maar lui, of gooi maar wat andere termen naar me toe, maar als ik gewoon ruim kan rond komen zonder te werken dan ga ik niet als een idioot snel werk zoeken en de eerste de beste baan aannemen :)
deze uitkering heeft mijn vriendin ook gehad toen buiten haar schuld haar contract niet werd verlengt, is gewoon de normale WW. Hier ben ik ook voorstander van, hier betaal je immers elke maand premie voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Kips schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:10:
moet ik me schamen dat ik weet dat GTST om 8 uur begint en je het dus mist als je het 8 uur journaal kijkt? ;)
Ja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
[...]
[...]
klopt, maar hoeveel wordt er niet zwart bijgewerkt?

zo hoorde ik van de week nog een verhaal van mn buurman. Hij kent een schilder die in de winter van z'n baas via de overheid een tijdelijke WW krijgt ivm te weinig werk, maar tegelijkertijd via diezelfde baas zwart wel bijklust en zo in totaal iets van 4k netto per maand pakt... daar kan ik dan wel pissig van worden, helemaal als blijkt dat betrokkene ook nog zorg/huur/kindgebonden/etc-toeslagen ontvangt.....
[...]
Is er voor zulke gevallen niet een anonieme tiplijn bij de belastingdienst? Als je uitkering gaat trekken en vervolgens dik bij verdient door zwart te werken mag je van mij hard aangepakt worden, daar is het niet voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

[...]
[...]
Er zou een anoniem meldpunt moeten komen, waarmee je mensen waarvan je vermoed dat ze uitkeringsfraude plegen kunt aanwijzen. Van die 'zielige bijstandsvaders' die ondertussen wel een dikke BMW rijden en zo. Ik snap dat er nogal wat morele bezwaren zijn en dat het ontzettend duur is om al die gevallen te onderzoeken, maar af en toe zou ik willen dat het kan.

Niet alleen met uitkeringsfraude trouwens, ook met overtredingen en misdrijven. Dat je als gewone burger met een smartphone bewijs kunt leveren dat iemand bijvoorbeeld asociaal rijgedrag vertoont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Nou ja, je moet oppassen dat je niet te hypocriet wordt.

Als ik een schutting moet laten zetten en de buurman kan dat, betaal ik hem daar graag zwart voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Je hoeft je alleen te schamen als je GTST liever kijkt dan het journaal. :>

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
OkkE schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:14:
[...]

Mwah, na een dag intensieve arbeid is soms niks zo lekker als pure pulp. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Davio schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:14:

Als ik een schutting moet laten zetten en de buurman kan dat, betaal ik hem daar graag zwart voor.
En daarna geef je 'em aan bij de kliklijn? :P

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-09 14:05

StM

Iemand die gewoon werkt en zwart een beetje bijklust vind ik heel wat minder erg dan een uitkeringstrekker die stelselmatig de boel bedonderd. Die benadeeld de maatschappij (minimaal) 2x en voor veel grotere bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian

Daar moet je wel mee oppassen ja. Maar als die buurman zwart werkt en dus op een zaterdag zeg 6 tientjes bij verdiend terwijl hij door de weeks gewoon 40 uur werkt vind ik minder erg als iemand die uitkering trekt en vervolgens 4k bij verdient aan zwart werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
GateKeaper schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:09:
Ik denk dat je dat onderschat, mijn gevoel is dat een hoop tweakers (de oude garde, en dit topic vooral) toch een boven gemiddeld IQ hebben.

Ik verbind een lager IQ niet aan luier, maar het valt me wel op dat die mensen vaak gewoon sneller tevreden zijn. Intelligentere mensen (niet raar bedoeld) streven vaak naar meer, willen carrière maken, een groter huis hebben, betere auto kopen, of weet ik 't. Ze worden vaak hebberig en weten niet wanneer ze moeten stoppen, en zijn daardoor minder snel tevreden met wat ze hebben. Uiteraard de een in mindere mate als de ander, en ook uitzonderingen daargelaten, maar dat is mijn ervaring en gevoel.

Zoals hierboven gezegd wordt, werken om te leven en niet leven om te werken. Ik denk dat je het zou kunnen omschrijven als het willen compenseren van een lager EQ. Het gebrek van de vele sociale contacten, willen compenseren in het materialistische.

Overigens, de link tussen IQ en uitkering in mijn eerste post die deze discussie aanwakkert, was niet bewust gelegd. Ik weet ook wel dat niet alle "domme" of "gemiddeld intelligente" mensen uitkeringstrekkers zijn.

Dat dus. Dat gevoel, en er tevreden mee zijn. Dat moet gewoon geweldig zijn. Ik snap ook wel dat hun minder geld om handen hebben, maar als je 't niet mist.. wie doet je dan nog wat.
Okee ik viel een beetje over je laatste zin over de uitkeringen. Verder ben ik het met het genuanceerde verhaal hierboven wel eens, merk zelf ook dat ik me nogal eens vergis in wat er gemiddeld 'normaal' is. Verder is inderdaad het uren lang TV kijken wat hierboven genoemd wordt heel herkenbaar, als je 's avonds door een woonwijk loopt schrik je hoeveel mensen er de hele avond voor de TV hangen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Nouja volgens UWV en de overheid ben ik voor meer dan 90% arbeidsongeschikt. En dat is op een gebied wel waar maar andere gebied ook niet :). Lichamelijk werk kan ik inderdaad niet maar ik kan prima met me rolstoel achter een pc zitten te programmeren enzo. Dus ik werk ook gewoon fulltime en met wat hulp van mijn werkgever en UWV zo nu en dan voor aanpassingen gaat dat helemaal perfect. Ik heb daarom ook een super hekel aan mensen die te lui zijn om te werken.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Wat is een beter tijdsbesteding dan? Niet dat ik TV kijk maar of je nou naar GTST kijkt of postzegels spaart, wat iemand in zijn vrijetijd doet zegt natuurlijk niet gelijk iets over zijn/haar IQ.

Als je 's middags door de woonwijk loopt en iedereen kijkt TV dat is anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
over laag IQ gesproken, hoe moeilijk zou je verwachten dat een gemiddelde (insert bouwmarkt keten beginnende met de letter K) medewerker een normale voordeur kan bestellen die -wel- op maat is gemaakt...

schijnbaar.. best moeilijk... voor niets timmerman laten komen, uren met die toko aan de lijn, die vrijdag pas antwoord kan geven op mijn klacht (omdat ze met de collegas in kwestie willen praten) ....

En dat alles tijdens kantooruren.. dus errug efficient is mijn dag nu ook niet meer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
phex schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:27:
Wat is een beter tijdsbesteding dan? Niet dat ik TV kijk maar of je nou naar GTST kijkt of postzegels spaart, wat iemand in zijn vrijetijd doet zegt natuurlijk niet gelijk iets over zijn/haar IQ.

Ja, ik vind die conclusie ook iets te makkelijk.

Met een intensieve baan + kind(eren) heb je 's avonds niet altijd de behoefte om je hersens flink te pijnigen. Ik lees dan soms wel eens een boek of ga een beetje hobbyen met mijn laptop, maar kan ook genieten van een avond zinloze TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OkkE schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:14:
[...]

In ogenschouwing nemende dat de kwaliteit van het journaal de laatste jaren achteruit lijkt te denderen, zou dit nog bijna een reële optie worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

phex schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:27:

Als dit een reactie is op (o.a.) mij:

Niks mis met TV kijken, doe het zelf ook regelmatig. Ik heb ook niets gezegd over de relatie tussen IQ en TV kijken. Het enige dat ik zei (met een knipoog) is dat wanneer je de keuze hebt tussen alleen GTST en journaal, je in mijn ogen beter het journaal kunt kijken. :)
Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:33:
In ogenschouwing nemende dat de kwaliteit van het journaal de laatste jaren achteruit lijkt te denderen, zou dit nog bijna een reële optie worden 8)7
Agree, de kwaliteit van het journaal is de laatste jaren ook vrij teleurstellend. Vandaar ook dat ik zowel GTST als het journaal niet kijk. :)

[ Voor 22% gewijzigd door OkkE op 24-07-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
Davio schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:31:
[...]

Ja, ik vind die conclusie ook iets te makkelijk.

Met een intensieve baan + kind(eren) heb je 's avonds niet altijd de behoefte om je hersens flink te pijnigen. Ik lees dan soms wel eens een boek of ga een beetje hobbyen met mijn laptop, maar kan ook genieten van een avond zinloze TV.
Eens, ik zeg niet dat ik dat zelf nooit doe maar ik denk dat er wel een correlatie is tussen mensen die iedere avond (bijna) alleen maar TV kijken (en ja dat doen meer mensen dan je denkt) en IQ. Het feit dat je bijvoorbeeld af en toe leest of andere dingen doet vind ik al weer een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 22:54

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ach, als ik thuis gekomen ben en de kinderen eindelijk in bad en op bed gedaan heb is er niks lekkerder dan even op de bank een serie kijken ofzo. GTST komt er niet op, maar dat komt omdat de zomerstop 5 juli begonnen is en we in September pas zien hoe de parachutesprong af gaat lopen en of Bing ooit nog een kind gaat krijgen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Janoz schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:41:
Ach, als ik thuis gekomen ben en de kinderen eindelijk in bad en op bed gedaan heb is er niks lekkerder dan even op de bank een serie kijken ofzo. GTST komt er niet op, maar dat komt omdat de zomerstop 5 juli begonnen is en we in September pas zien hoe de parachutesprong af gaat lopen en of Bing ooit nog een kind gaat krijgen.
Wat mij betreft is het ook een kwestie van meekijken met mijn vrouw. Voor haar is het allemaal net wat intensiever met een nieuwe baan en de kleine dus heeft ze meer behoefte aan ontspanning met zinloze tv 's avonds.

Ik hoop dat Nina te pletter is gevallen, wat een irritant verwend kreng is dat. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
word er nou serieus over GTST gepraat hier? het moet niet gekker worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Iedereen is plotseling vrijwillig een paar punten aan 't dumpen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
GateKeaper schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:53:
Iedereen is plotseling vrijwillig een paar punten aan 't dumpen. :+
Ik zou die paar punten dan eerder dumpen tijdens een mooie zuipvakantie dan door te vaak over GTST te praten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Niet iedereen. Ben overigens best wel blij. Over iets van 4 weken mag ik naar GDC Keulen. Nog nooit geweest dus ben benieuwd wat er allemaal te zien zal zijn. Het zal ongetwijfeld wel interessant worden ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Even een trots momentje, compiling en running code is een feit na een complete overhaul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Ealanrian schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:49:
word er nou serieus over GTST gepraat hier? het moet niet gekker worden
Tja, ik hou gewoon niet van dat elitaire gedoe, dus dan wil ik er best wat tegenin gooien af en toe. :)

Het is gewoon te makkelijk om vanaf je luie stoel te oordelen.
We hoeven ook niet laatdunkend te doen over mensen met een laag IQ. Het hele principe van een IQ is ook alleen maar door zogenaamd slimme mensen verzonnen om te bewijzen dat ze beter zijn dan (zoals uit hun eigen test blijkt) domme mensen.

Ik kan misschien dan een beetje programmeren, maar heb geen benul hoe je zo'n schutting neerplempt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Davio schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:06:
Ik kan misschien dan een beetje programmeren, maar heb geen benul hoe je zo'n schutting neerplempt.
Ook een beetje onzin natuurlijk. Dat je te lui bent om op te zoeken hoe je een gat graaft, daar een paal in stopt en er planken tegenaan schroeft betekent niet dat je 't niet kan.

Ik vind klussen ook niet leuk maar ik kan het wel. Ook omdat 't je aardig wat geld scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

laagdunkend doe ik zeker niet, maar een IQ is natuurlijk niet zomaar een uit de lucht gegrepen iets. Hoe je een schutting neer plempt, kan je leren. Kwestie van basis regels leren, de theorie uitzoeken (gat boren, grondanker erin, palen erin, planken zagen en schroeven). Dit kan je leren, omdat je een aanleg hebt om te leren. Of je de lichamelijke handigheid ook krijgt is een tweede.

Met een laag IQ kan je echter niet zomaar andere taken of bezigheden leren. Onzin is het dus zeker niet, en om het te moeten bewijzen.. tjah, die noodzaak zie ik zelf ook niet zo. Zoals ik ook schreef, mensen met een lager IQ hebben vaak wel weer een hoger EQ. Ook EQ is een test die door slimme mensen is ontworpen, maar de slimme mensen scoren daar doorgaans een stuk lager op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Nou ja, ik schetste het natuurlijk iets meer zwart-wit om mijn punt duidelijk te maken.
Mensen met een laag IQ hebben ook gewoon bestaansrecht zolang ze niet alleen maar profiteren terwijl ze anders kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Davio schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:14:
Nou ja, ik schetste het natuurlijk iets meer zwart-wit om mijn punt duidelijk te maken.
Mensen met een laag IQ hebben ook gewoon bestaansrecht zolang ze niet alleen maar profiteren terwijl ze anders kunnen.
Volgens mij kunnen we heel dat IQ gebeuren weg laten hoor... Alsof er geen mensen zijn met een "normaal" IQ die het zelfde doen (of zelfs op grotere / ergere schaal). Je wilt het over uitkeringen hebben, of wil je het over mensen met een laag IQ hebben? In ieder geval is je zin nu vrij racistisch.

Sterker nog stikt het van die "hoge IQ" mensen die soms jaren lang thuis gaan zitten omdat ze geen baan kunnen vinden. Ze kunnen dit echter met gemak, maar ze willen alleen een functie "directeur", de rest is te min voor ze. Ik denk als we een globale kosten indicatie gaan maken, kan het best zijn dat deze "hoge IQ" mensen ons meer kosten.

Maar in elk geval een stelling maken in de trend van "lage IQ mensen mogen niet profiteren" klopt van geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Laatst online: 28-09 16:28
Moet ik me schamen (als Belg) dat ik weet waarvoor de afkorting GTST staat? Al ken ik het vooral door een nummer van de Heideroosjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Sterker nog stikt het van die "hoge IQ" mensen die soms jaren lang thuis gaan zitten omdat ze geen baan kunnen vinden. Ze kunnen dit echter met gemak, maar ze willen alleen een functie "directeur", de rest is te min voor ze. Ik denk als we een globale kosten indicatie gaan maken, kan het best zijn dat deze "hoge IQ" mensen ons meer kosten.
Ik denk dat je deze groep wel erg generaliseert. Een lagere functie aannemen is niet iets tijdelijks, maar een complete ramp voor je carriere en daarmee de rest van je leven. Daarom zijn hogeropgeleiden niet direct willend om zomaar hamburgers te gaan bakken of straten te vegen.

Het probleem zit wat dat betreft eerder bij de lageropgeleiden. Heel veel werk wordt nu gedaan door import-werknemers, zoals Polen. Zij doen werk dat zelfs voor onze lageropgeleiden te min is, terwijl het wel het soort werk is dat zij zouden moeten oppakken.

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 24-07-2013 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:49

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Otherside1982 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:54:
Moet ik me schamen (als Belg) dat ik weet waarvoor de afkorting GTST staat? Al ken ik het vooral door een nummer van de Heideroosjes
Niet voor schamen en vooral zo houden!

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Davio schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:06:
Het hele principe van een IQ is ook alleen maar door zogenaamd slimme mensen verzonnen om te bewijzen dat ze beter zijn dan (zoals uit hun eigen test blijkt) domme mensen.
Zonder elitair te willen doen ofzo hoor, maar dat is incorrect. IQ tests zijn uitgevonden om mensen met een laag IQ eruit te kunnen pikken om ze een speciaal lesprogramma / opleiding te kunnen geven.

Dat daarna dat meer en meer gebruikt wordt voor precies het tegenovergestelde staat daar los van. Partijen zoals BNN maken het natuurlijk nog erger met dat crappy aftreksel op tv.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Laatst online: 25-09 09:27
Grijze Vos schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:05:
Dat daarna dat meer en meer gebruikt wordt voor precies het tegenovergestelde staat daar los van. Partijen zoals BNN maken het natuurlijk nog erger met dat crappy aftreksel op tv.
Ik zal ook nooit vergeten dat BNN bij de vorige IQ-test een vraag erbij had waar het juiste antwoord niet eens bij stond. Stelletje prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
dev10 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:16:
[...]

Ik zal ook nooit vergeten dat BNN bij de vorige IQ-test een vraag erbij had waar het juiste antwoord niet eens bij stond. Stelletje prutsers.
Ben wel benieuwd wat de vraag dan was en de mogelijke antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:26
douweegbertje schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:43:
[...]
Volgens mij kunnen we heel dat IQ gebeuren weg laten hoor... Alsof er geen mensen zijn met een "normaal" IQ die het zelfde doen (of zelfs op grotere / ergere schaal). Je wilt het over uitkeringen hebben, of wil je het over mensen met een laag IQ hebben? In ieder geval is je zin nu vrij racistisch.
Mensen met een laag IQ zijn een apart ras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ook al Bezet schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:21:
[...]

Mensen met een laag IQ zijn een ras?
Mensen met een laag IQ gebruiken wel enorm vaak het woord racistisch waar het niet van toepassing is in ieder geval :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ook al Bezet schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:21:
[...]

Mensen met een laag IQ zijn een ras?
Verkapt. Het gaat over racisme en niet over een "ras".
Racisme is de verzamelterm voor alle opvattingen die aan het begrip 'ras' een doorslaggevende betekenis toekennen bij het vaststellen of veronderstellen van karaktereigenschappen, fysieke capaciteiten en geestelijke vermogens.
Racisme word tegenwoordig meer (mis)gebruikt als bijvoorbeeld een wit persoon een zwart persoon uitscheld voor 'eikel'. Dan word er direct "DAT IS RACISME!" geroepen.

Maar uiteindelijk kun je het vrij ruim benoemen (naar mijn mening, en sommige definities) dat als je een bepaalde 'groep' negatief aanspreekt, dat je dit als racisme kan bestempelen. Of dit nu is "witte mensen zijn gaar" of "dikke mensen zijn gaar"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Zit je nu je compleet misplaatste gebruik van het woord racisme goed te lullen? Sorry hoor maar dat een hoop wannabe gangsta's het te pas en te onpas gebruiken maakt het nog niet juist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Hydra schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:32:
Zit je nu je compleet misplaatste gebruik van het woord racisme goed te lullen? Sorry hoor maar dat een hoop wannabe gangsta's het te pas en te onpas gebruiken maakt het nog niet juist!
Ja begrijpend lezen is ook een vak. In feite zeg ik precies wat jij bedoeld.

Wit -> zwart "jij bent een lul " = geen racisme (wat ze echter wel roepen)
"alle zwarten zijn eikels" = racisme

Alle mensen met een laag IQ moeten niet zo die uitkering blijven trekken = racisme
Alle mensen moeten niet zo die uitkering blijven trekken = geen racisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:26
douweegbertje schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:30:
[...]

Verkapt. Het gaat over racisme en niet over een "ras".
Racisme gaat altijd over ras.
Van Dale:
ra·cis·me (het; o)
1 theorie die de superioriteit van een bep. ras verkondigt
2 discriminatie op grond van iemands ras
Alle mensen met een laag IQ moeten niet zo die uitkering blijven trekken = racisme
Dat kun je discriminatie noemen, maar het is geen racisme. "Alle zwarte mensen hebben een laag IQ" Dat is racisme.

[ Voor 24% gewijzigd door Ook al Bezet op 24-07-2013 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ook al Bezet schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:36:
[...]

Racisme gaat altijd over ras.
Van Dale:

[...]
Mja in feite kunnen we wel hier een discussie houden, feit is dat er eigenlijk 2-3 definities zijn omtrent racisme dus we gaan hier toch nooit uitkomen.
Maar in elk geval hier nog een quote dan:
Volgens de Conventies van de Verenigde Naties betekent raciale discriminatie "elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven".[1]
De laatste definitie maakt dus geen onderscheid tussen discriminatie op grond van ras of etniciteit. Het onderscheid tussen beide begrippen blijkt ook voor antropologen een onderwerp van debat. Ook de Britse wet verstaat bijvoorbeeld onder raciale groep "elke groep mensen gedefinieerd op grond van ras, huidskleur of nationaliteit (inclusief burgerschap), of etnische of nationale afkomst".
Maar ik kan best wel mijn zin even hervormen naar
Je wilt het over uitkeringen hebben, of wil je het over mensen met een laag IQ hebben? In ieder geval is je zin nu vrij racistisch.

Je zin pakt nu wel één doelgroep, en dat is niet netjes want het betreft in feite iedereen. Ongeacht IQ, gewicht, achtergrond of 'ras'..
Maar ik dacht, laat ik het makkelijker maken, en het gewoon racisme noemen.
Uiteindelijk was dan discriminatie inderdaad een beter woord :+

[ Voor 16% gewijzigd door Douweegbertje op 24-07-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Daar staat toch ook duidelijk dat het echt om ras/afkomst gaat. De groep "Mensen met een laag IQ" valt in ieder geval niet onder
ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong
;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
douweegbertje schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:38:
[...]

Mja in feite kunnen we wel hier een discussie houden, feit is dat er eigenlijk 2-3 definities zijn omtrent racisme dus we gaan hier toch nooit uitkomen.
Maar in elk geval hier nog een quote dan:

[...]
Volgens de Conventies van de Verenigde Naties betekent raciale discriminatie "elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven".[1]
De laatste definitie maakt dus geen onderscheid tussen discriminatie op grond van ras of etniciteit. Het onderscheid tussen beide begrippen blijkt ook voor antropologen een onderwerp van debat. Ook de Britse wet verstaat bijvoorbeeld onder raciale groep "elke groep mensen gedefinieerd op grond van ras, huidskleur of nationaliteit (inclusief burgerschap), of etnische of nationale afkomst".
volgens mij is het spreken over "mensen met een laag IQ" discriminatie, geen racisme...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
douweegbertje schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:38:
Ja wel hoor, je zit gewoon fout. Heel simpel. Discriminatie op basis van IQ is geen racisme en deze post van je is dan ook gewoon fout.

Edit: Die reacties hier zijn wel een leuk gevalletje van:

Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/duty_calls.png

:D

[ Voor 11% gewijzigd door Hydra op 24-07-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Een discussie over semantische verschillen tussen racisme en "normale" discriminatie lijkt me even zinloos als de originele uitspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Zo, vandaag weer een Work Coffee Afbeeldingslocatie: http://emoticons4all.narod.ru/s/icon_coffee.gif From Home dagje

Waarom hebben we geen coffee smiley? :/

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:49

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Inderdaad!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CEsgAmOym5xkEirqaNeXFyUI/full.gif

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hydra schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:40:
[...]
Edit: Die reacties hier zijn wel een leuk gevalletje van:

[afbeelding]

:D
Ik weet niet hoe dat bij jou zit, maar rond deze tijd gaan de meeste mensen sowieso nog niet naar bed :+

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Woy schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:06:
[...]

Ik weet niet hoe dat bij jou zit, maar rond deze tijd gaan de meeste mensen sowieso nog niet naar bed :+
Ik kan anders wel een tukkie gebruiken.. Man.. wat een week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Het is ook meer bierpraat dan koffiegesprekken op het moment :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Als je het mij vraagt hebben de termen racisme en discriminatie flink geraakt door inflatie. Blijkbaar kunnen alleen blanke mensen racistisch zijn, en wordt er te pas en te onpas geroepen dat er gediscrimineerd wordt. Als er iemand kattenkwaad uithaalt en je zegt er iets van, en de desbetreffende persoon is toevallig getint of zwaar van gewicht wordt je al beschuldigd van discriminatie en racisme..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
GateKeaper schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:07:
[...]

Ik kan anders wel een tukkie gebruiken.. Man.. wat een week!
Ik eigenlijk ook wel, maar gelukkig nog maar 2 uurtjes en dan vakantie :). ( Dat mag overigens ook wel eens, want ik heb mijn vakantieuren van vorig jaar nog steeds niet op :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Woy schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:19:
[...]

Ik eigenlijk ook wel, maar gelukkig nog maar 2 uurtjes en dan vakantie :).
Nice O+ Ik nog twee uurtjes tot (lang) weekend. :O Hopen dat 't dit weer een beetje blijft aankomende twee dagen, kan ik flink doorwerken in de tuin. Afgelopen weekend was dat echt gewoon niet leuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Laatst online: 18-08 21:31
Als we toch semantisch bezig zijn:

Dus letterlijk/wettelijk gezien is het racisme wanneer je tegen iemand zegt dat hij beter naar huis kan gaan omdat hij er wat bleekjes uitziet.

En artsen die alleen maar levertesten willen doen bij baby's die er gelig uitzien zijn ook racisten.

Tegen die bleekneus zeggen dat hij wat vaker naar buiten moet? Racisme.

Allemaal gebaseerd op huidskleur... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Graadje minder mag ook wel. 30+ in Nederland is niet echt genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Laatst online: 18-08 21:31
Davio schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:31:
Graadje minder mag ook wel. 30+ in Nederland is niet echt genieten.
Al mijn collega's zijn al weg, ik heb de airco's uitgezet zodat 't hier eindelijk eens een beetje een lekkere temperatuur wordt!

Volgens mij wordt het echt tijd dat ik eens baan ga zoeken in Spanje of Florida ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
_js_ schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:30:
[...]
Allemaal gebaseerd op huidskleur... :+
Goed argument, kan ik voortaan ook iedereen voor racist uitmaken als ik weer in mijn korte broek loop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8h8jw5sMi5VSE46dTx86q8pd/full.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat doe je nu, daar gaan we weer! De vorige keer dat die werd gepost heb ik er minstens een half uur naar zitten staren. 8)7 'T is mij ook een raadsel waarom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:36:
[...]
'T is mij ook een raadsel waarom....
Om te kijken of ze 't ijsje op krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:36:
[...]

wat doe je nu, daar gaan we weer! De vorige keer dat die werd gepost heb ik er minstens een half uur naar zitten staren. 8)7 'T is mij ook een raadsel waarom....
Als je het loopje niet na de tweede of derde keer ziet ben je echt niet aan het opletten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Pff, PHP, wat word ik moe van je.. Soms lijkt het wel of ik niks kan maken zonder tegen een bug of knulligheid aan te lopen in die taal. Nu dit weer: https://bugs.php.net/bug.php?id=34776
Een UTF-8/16-bestand inlezen naar een string zonder de BOM (zonder zelf ranzig die bytes eraf te gaan strippen) kan kennelijk niet. Dan maar weer ranzig..

edit: Bug uit 2005 ook echt en na 8 jaar nog niet gefixt.. Kennelijk is mysql_escape_string renamen en dergelijke veel belangrijker..
</rant>

[ Voor 16% gewijzigd door Radiant op 24-07-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

*O* Mijn DasKeyboard Model S Ultimate Silent komt er aan oOo

That is all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Davio schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:19:
[...]

Ben wel benieuwd wat de vraag dan was en de mogelijke antwoorden.
.
De exacte vraag weet ik niet, maar het was er één in de vorm van "welke dag is het 10 dagen na eergisteren".

Update: deze dus.

[ Voor 14% gewijzigd door Ram0n op 24-07-2013 14:53 ]

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

TFS. :')

Ik was wat aan het schuiven met mappen in de Source Control Explorer, dat ging allemaal prima. Tot VS ineens doorhad dat één van de projecten in de solution verplaatst was, want daarna waren al m'n mappings stuk: hij veranderde de mapping van álle projecten onder de solution (ondanks dat ik No klikte op die vraag) en plempte alle projecten in de rootfolder van de solution, terwijl eigenlijk ieder project z'n eigen subdirectory heeft.

Als je vervolgens een Remove Mapping-operatie cancelt, omdat TFS het daarbij blijkbaar nodig vond om nogmaals éérst een Get Latest te doen (daarbij dus weer alle bestanden van alle projecten in de rootmap gooiend), kun je daarna de mappings niet meer aanpassen en mag je je hele workspace verwijderen. :')

Tijd voor een commandline en wat powertools... Dit zou toch niet nodig moeten zijn. Het is zó makkelijk te slopen.

En er is natuurlijk nergens te vinden of een workspace, die by default zo handig je computernaam krijgt, geldt voor alleen die Team Project Collection of voor al je collecties. C:\Source\Systeem1 mag weg, maar van C:\Source\Systeem2 moet 'ie afblijven... Eerst maar weer een backup maken.

En als je, nota bene via de Source Control Explorer, een projectbestand hernoemt, wordt de reference naar dit project in je .sln-file niet bijgewerkt. -O-

Dus in je solution staat:
code:
1
2
SccNumberOfProjects = 1
SccProjectUniqueName1 = FooBar.csproj

Hernoem het project, en voilá:
code:
1
2
3
SccNumberOfProjects = 2
SccProjectUniqueName1 = FooBar.csproj
SccProjectUniqueName2 = FooBarBaz.csproj

En vervolgens vraagt Visual Studio iedere keer bij het laden van de solution: "Projects have recently been added to this solution. Do you want to get them from source control?", waarbij het uiteraard niet uitmaakt of je nu op Yes of No klikt: er gebeurt niets.

Gare, onafgemaakte zooi.

[ Voor 47% gewijzigd door CodeCaster op 24-07-2013 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Pagina: 1 ... 159 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.