De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 158 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.232 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 08:20

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

.... Had al mijn cache en huidige logins verwijderd in chrome.
Wil ik inloggen op facebook:
Our systems show that this email address was recently removed from your account.
Nou vervolgens druk ik dan maar op "wachtwoord vergeten" en vul het zelfde email adres in en:
Hoe wil je je wachtwoord opnieuw instellen?

Gebruik mijn Hotmail-account
Meld je aan bij Hotmail (als je nog niet bent aangemeld) om snel je wachtwoord opnieuw in te stellen.

Stuur me een sms met de code om mijn wachtwoord opnieuw in te stellen
+***********
..................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Daos schreef op maandag 22 juli 2013 @ 17:49:
[...]

Gistermiddag zag ik nog iemand in een winterjas lopen.
Gerelateerd? http://www.powned.tv/nieu...s_nekt_winkeldief_af.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:17
Net weer een mailtje van een recruiter:
Beste Leon,

Mijn naam is [removed] van Capgemini. Ik kwam jouw profiel tegen in de database van Linkedin. Je profiel sprak me aan door je opleiding Computer Science op de EUR. En je stage bij Microsoft.

Met dit profiel zou je mogelijk passen bij Capgemini. Deze mogelijkheid willen we graag verder onderzoeken.

Om een indruk te krijgen van Capgemini en de openstaande vacatures kun je kijken op http://werkenbijcapgemini.nl
Onder de tab Young Professionals (YP) kun je meer informatie vinden over ons YP-programma.

Zou je mij willen aangeven of je interesse hebt in een baan bij Capgemini? Indien dit zo is ontvang ik graag je CV en motivatie. Ik ga dan voor je onderzoeken welke mogelijkheid er is.
Ik studeer helemaal niet aan de EUR (Erasmus Universiteit) :')

Verder vind ik het lame dat al die recruiters je gewoon een linkje naar hun website sturen met "zoek het maar uit". JIJ benadert MIJ toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ik moet mezelf ook maar eens op LinkedIn slingeren. Zou goed zijn voor mijn ego.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:50
Beetje het zelfde als de recruiters die je uitnodigen om te solliciteren maar vervolgens wel verwachten dat je even de test komt doen met tich anderen... Dan heb ik toch het idee: jij wil mij hebben waarom is die test nog nodig? maar dat zal vast arrogant zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:49

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zet wel onderaan je profiel
==============
NO RECRUITMENT
==============
En dan wachten om recruiters er op te wijzen als ze weer met een mailtje "Je profiel sprak me aan" komen :D

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
BikkelZ schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:14:
Ik moet mezelf ook maar eens op LinkedIn slingeren. Zou goed zijn voor mijn ego.
Met het einde van mijn studie in zicht is er echt een explosieve toename aan spam van recruiters, uit alle mogelijke richtingen. Helaas zijn het allemaal mensen die niet lezen en 0,0 moeite doen om te begrijpen wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Het ergste vind ik die "persoonlijke" recruiters..
Hey [mijn naam],

Hoe het gaat het er mee?
*insert random verhaal hoe het daar gaat*

*oh we zijn zo druk en zoeken zo veel mensen etc.. *

[Verhaal over een functie]

*oh hey weet jij anders nog in jou kennissenkring mensen die in de IT zitten en werk willen?*
Om te huilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Heb ongeveer zo‘n 2 jaar geleden mijn LinkedIn profiel verwijderd, nog geen dag spijt van. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Nope. Bij mij was het geen Tilburg. Of die winkeldief daar moet dit topic gelezen hebben en door mij het idee gekregen hebben een dikke jas aan te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik moest ook denken aan jouw post toen ik het nieuws las op nu.nl :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
Comgenie schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 12:00:
De Parallella-16 is inmiddels te pre-orderen. Leuk speelgoed dus maar meteen gedaan :P

Hier lekker thuis aan het werk, naast de airco. Mooi niet dat ik dat benauwde weer in ga.
Krijg je de developmenttools voor het FPGA gedeelte er ook bij?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Can't touch webwereld.nl :P
(Konami code op webwereld invoeren :D )

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Zweedse vertaling gefixt binnen een uur inclusief rollback script voor een product wat niet meer verkocht wordt. Ben nu een dag bezig om uit te zoeken hoe ik in godsnaam een verificatierepro kan doen.

;w

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

* Firesphere is bezig met een koppeling tussen profit en onze applicatie.
Gebruik makende van SOAP.

Google helpt niet heel erg mee vandaag :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:29
Ik moet wel iets verkeerds doen want heb tot op heden nog maar 1 recruiter gehad die het de moeite waard vond mij een mail te sturen. Na over en weer mailen uiteindelijk toch niets geworden (had niet genoeg tijd beschikbaar naast mijn studie ^^).
Maar heb er toch echt wel op staan dat ik momenteel open sta voor werkaanbiedingen van tussen de 24 en 32 uur per week. Blijkbaar ben ik niet zo interessant :(
Misschien is het omdat ik mijn profiel in het Engels heb geschreven? Dat de recruiters gewoon niet goed genoeg lezen om te zien dat ik gewoon Nederlands spreek?

[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 23-07-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 15:23

markvt

Peppi Cola

op webwereld werkt deze ook:
g33ky

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:44

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De meeste recruiters die ik op mijn dak krijg zijn niet Nederlands

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 21:31
Caelorum schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:40:
Ik moet wel iets verkeerds doen want heb tot op heden nog maar 1 recruiter gehad die het de moeite waard vond mij een mail te sturen. Na over en weer mailen uiteindelijk toch niets geworden (had niet genoeg tijd beschikbaar naast mijn studie ^^).
Maar heb er toch echt wel op staan dat ik momenteel open sta voor werkaanbiedingen van tussen de 24 en 32 uur per week. Blijkbaar ben ik niet zo interessant :(
Juist als je er "no recruitment" o.i.d. op zet dan weten de recruiters dat ze te maken hebben met iemand die blijkbaar zeer gewild is, dus die zal ook wel goed zijn in z'n werk. Hoeven ze ook niet uit de gaan zoeken wat al die vreemde afkortingen betekenen. Kan nooit kwaad om er eens een mailtje achter aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
In jouw geval wellicht ook niet geheel onlogisch ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

_js_ schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:47:
[...]

Juist als je er "no recruitment" o.i.d. op zet dan weten de recruiters dat ze te maken hebben met iemand die blijkbaar zeer gewild is, dus die zal ook wel goed zijn in z'n werk. Hoeven ze ook niet uit de gaan zoeken wat al die vreemde afkortingen betekenen. Kan nooit kwaad om er eens een mailtje achter aan te sturen.
Goede tip om je profiel te pimpen!

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Misschien is het omdat ik mijn profiel in het Engels heb geschreven? Dat de recruiters gewoon niet goed genoeg lezen om te zien dat ik gewoon Nederlands spreek?
Als je nou even je profiel stuurt, dan stuur ik iedereen die vraagt "ken je misschien nog anderen die interesse hebben?" naar je door :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Moet dat in zicht of is het genoeg om een keywords section aan je summary toe te voegen, zodat het in de zoekresultaten naar voren komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Caelorum schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:55:
Moet dat in zicht of is het genoeg om een keywords section aan je summary toe te voegen, zodat het in de zoekresultaten naar voren komt?
Bij de contact-mogelijkheden is vrij effectief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Dat is er volgens mij niet meer. Ik wilde mijn contactmogelijkheden editten maar ik zie ze nergens meer (in ieder geval met de nieuwe layout).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Die staat nu onder "Additional Info" zie ik.

Dus, daar kijken :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik heb daar nergens de mogelijkheid om die 8 vinkjes aan te passen. Alleen een paar tekstveldjes waar je wat kunt typen (en wat toch niet gelezen wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt

markvt

Peppi Cola

Bedenk wel dat die recruiters 8000 over jouw rug verdienen, zelf een leuk bedrijf uitzoeken levert je meer onderhandelingsruimte op.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Pff, ik had laatst een recruiter in de mail met een functie in Utrecht (woon zelf in Groningen). Mijn eerste vraag was uiteraard waarom ik überhaupt daarin geïnteresseerd zou kunnen zijn. Heel verhaal dat er van alles mogelijk was. Ik had zelf binnen mijn eigen netwerk nog even nagevraagd of het een beetje een fatsoenlijke toko was en uiteindelijk maar de proef op de som genomen. Eerste reactie die ik vervoglens van het bedrijf krijg is 'Ik zie dat je in Groningen woont. Waarom soliciteer je op een functie in Utrecht?' *zucht*

Nee prutsers van bonque.nl, jullie staan op mijn shitlist!

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Avalaxy schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:55:
[...] Als je nou even je profiel stuurt, dan stuur ik iedereen die vraagt "ken je misschien nog anderen die interesse hebben?" naar je door :P
Zodra ik eindelijk een fatsoenlijke foto heb gemaakt om erop te pleuren DM ik je mijn profiel wel ja :P

@markvt, dan benader je het bedrijf toch buiten de recuiters om? ^^

Het gaat mij op zich ook nog niet eens om de recruiters, maar blijkbaar is er toch iets mis met mijn profiel. Afgezien van de foto zou ik zo snel niets weten. De reden dat die foto er niet op staat is omdat mijn uiterlijk lange tijd niet echt goed in de markt lag. Dat heb ik bij sollicitatiegesprekken altijd wel goed weten te praten, maar bij een profiel waar de eerste indruk telt werkt dat niet echt mee. Momenteel is mijn haar in een redelijke staat dat niet het profiel waarschijnlijk niet meteen wordt weg geklikt dus kan ik het wel een gokje wagen :)

[ Voor 40% gewijzigd door Caelorum op 23-07-2013 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt

markvt

Peppi Cola

Dan kan je beter geen zaken met recruiters doen om 'gezeik' te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Janoz schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 17:05:
Nee prutsers van bonque.nl, jullie staan op mijn shitlist!
Volgens mij zitten in Utrecht en De Meern best leuke ICT-bedrijven :) Ik heb toch wel een aantal aanbiedingen gehad waarvan ik dacht "als ik op zoek zou zijn zou ik het nog overwegen ook" :)
Caelorum schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 17:05:
[...]

Het gaat mij op zich ook nog niet eens om de recruiters, maar blijkbaar is er toch iets mis met mijn profiel. Afgezien van de foto zou ik zo snel niets weten. De reden dat die foto er niet op staat is omdat mijn uiterlijk lange tijd niet echt goed in de markt lag. Dat heb ik bij sollicitatiegesprekken altijd wel goed weten te praten, maar bij een profiel waar de eerste indruk telt werkt dat niet echt mee. Momenteel is mijn haar in een redelijke staat dat niet het profiel waarschijnlijk niet meteen wordt weg geklikt dus kan ik het wel een gokje wagen :)
Ik zal er eens naar kijken als je hem DM't, misschien is het gewoon iets simpels dat je over het hoofd ziet.

[ Voor 52% gewijzigd door Avalaxy op 23-07-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Niet alle recruiters zijn kut. Je moet alleen goed kijken, mijn huidige werkgever had ik nooit zelf kunnen vinden, die hebben specifiek een bedrijf daarvoor ingeschakeld om een goede kandidaat te vinden. Daarvoor was ook bezig met een sollicitatie procedure om in Berlijn te gaan werken (ging helaas niet door), maar zulk soort bedrijven vind je (bijna) niet op je zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

markvt schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 17:06:
Dan kan je beter geen zaken met recruiters doen om 'gezeik' te voorkomen.
Volgens mij als je als werkgever met een recruiter in zee gaat dan wordt alles contractueel eerst helemaal dichtegetikt met allerlei boeteclausules.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Er is een verschil tussen recruiters en die lutsers die een schot hagel afvoeren op de complete LinkedIn-demografie. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:55
Firesphere schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:39:
* Firesphere is bezig met een koppeling tussen profit en onze applicatie.
Gebruik makende van SOAP.

Google helpt niet heel erg mee vandaag :')
Het valt best mee, als je het eenmaal door hebt. Al moet ik zeggen dat ik er ook zover mogelijk vandaan probeer te blijven.. :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Misschien nog erger als de hagel schot recruiters op linkedIn, de mensen die je in hun netwerk willen hebben omdat ze opzoek zijn naar een baan terwijl je ze niet kent en niet eens in de buurt van hun vakgebied of omgeving zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

sig69 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 17:59:
[...]

Het valt best mee, als je het eenmaal door hebt. Al moet ik zeggen dat ik er ook zover mogelijk vandaan probeer te blijven.. :)
Klopt, maar google eens op "SOAP Profit"...

Ik weet in elk geval de winstmarges op zeep en zeepproducten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat hebben die keywords dan ook met elkaar te maken? Je moet jouw code gewoon een SOAP-verzoek laten doen dat aan hun WSDL voldoet.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

CodeCaster schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 18:26:
Wat hebben die keywords dan ook met elkaar te maken? Je moet jouw code gewoon een SOAP-verzoek laten doen dat aan hun WSDL voldoet.
Het probleem:
Het is AFAS Profit, de WSDL voldoet niet aan de eisen die het pakket stelt.

Daarnaast:
Klant wil iets wat het pakket eigenlijk niet toestaat.

Vandaar dus dat ik dacht "laat ik google eens er bij pakken", aangezien AFAS het concept documentatie ook niet helemaal heeft begrepen...

[ Voor 23% gewijzigd door Firesphere op 23-07-2013 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Oeh leuk, recruiters bashen :9

"Niet goed genoeg lezen"? Vaak helemaal niet, sturen ze mij een berichtje met "je zult het vast nog wel naar je zien hebben bij je baas", ehm.... Er staat toch echt dat ik mijn eigen bedrijf heb en in de contact details staat ook nog eens dat ik absoluut geen interesse heb in vacatures voor loondienst... Dus waarom zou ik geïnteresseerd zijn in de junior functie aan de andere kant van Nederland voor een bagger salaris? :? En nee ik wil ook niet even "babbelen", dat blije stadium ben ik wel ontgroeid.

Daarnaast ook diverse spellingen van mijn naam langs zien komen... Als je een bericht stuurt staat de naam er nota bene boven... Of zouden ze denken dat ik zelf niet weet hoe mijn naam dient te worden gespeld... :/

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:44

StM

Maar het is zo'n unieke kans! :P Toen ik mn diploma had heb ik ook even gesolliciteerd maar ik was heel rap genezen. Ik zou nog minder gaan verdienen als dat ik met stages en vakantiewerk verdiend had. Ik dacht het dus niet. 8)7

Ik had met wat meer moeite best een leuk betaalde baan kunnen vinden, maar die uitknijp mentaliteit stoorde me zo dat ik eerst het freelancen een kans wilde geven. En dat bevalt tot op heden niet slecht, al kan er op korte termijn weleens een einde aan komen om nieuwe dromen na te jagen die ik als freelancer iig niet zomaar ga kunnen realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Firesphere schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 18:29:
[...]

Het probleem:
Het is AFAS Profit, de WSDL voldoet niet aan de eisen die het pakket stelt.

Daarnaast:
Klant wil iets wat het pakket eigenlijk niet toestaat.

Vandaar dus dat ik dacht "laat ik google eens er bij pakken", aangezien AFAS het concept documentatie ook niet helemaal heeft begrepen...
dus je krijgt een WSDL die niet voldoet aan de eisen van het pakket wat de WSDL levert? of is het nog niet zo erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
StM schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 18:55:
Ik had met wat meer moeite best een leuk betaalde baan kunnen vinden, maar die uitknijp mentaliteit stoorde me zo dat ik eerst het freelancen een kans wilde geven. En dat bevalt tot op heden niet slecht, al kan er op korte termijn weleens een einde aan komen om nieuwe dromen na te jagen die ik als freelancer iig niet zomaar ga kunnen realiseren.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 19:10:
[...]

dus je krijgt een WSDL die niet voldoet aan de eisen van het pakket wat de WSDL levert? of is het nog niet zo erg?
Als geniale voorbeeld:
De WSDL zegt dat iets niet required is, het pakket zegt van wel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Och jemig dat is ontzettend kloten... hebben ze dat ding geen update meer gegeven ofzo?
En volgens mij is het hier te warm, mijn server is zojuist uitgevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ealanrian schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 19:20:
Och jemig dat is ontzettend kloten... hebben ze dat ding geen update meer gegeven ofzo?
haha

Goede oude tijd dat ik hier met een stofzuiger de hitte uit mn pc zat te zuigen :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Firesphere schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 19:17:
[...]

Als geniale voorbeeld:
De WSDL zegt dat iets niet required is, het pakket zegt van wel :X
Ach, je krijgt in elk geval nog een WSDL.
Ik kan me de tijd nog herinneren dat AFAS met trots het vinkje aftikte naast 'benaderbaar/integreerbaar via web services' voor een draak met twee method signatures: GetXML en SetXML...

(En nee; documentatie was toen ook niet hun sterkste kant.)

[ Voor 6% gewijzigd door R4gnax op 23-07-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Alex) schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:31:
Iemand hier toevallig ooit eens gewerkt met SAP BusinessObjects Financial Consolidation? En dan bedoel ik via (ongedocumenteerde) COM Interop O-)

* Alex) is aan het proberen om programmatisch een complexe filter uit te lezen.

Bijna alles werkt, maar dat laatste stukje (een naam van een tabel uitlezen) lukt dan precies niet :X
Het is me gisteren gelukt *O*

Ik heb het meteen maar vastgelegd in reference documentation, zodat ik straks niet de enige BOFC Filter-guru ben 8)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:55
...
Hier ook, thuiskantoor/serverruimte doet zo'n 40 graden nu. Server staat de dag te loeien als een idioot. Werk wel een paar dagjes op m'n werk, airco doet het prima daar

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik ben dit ding aan het bij-elkaar-sparen/bouwen:
http://blogs.nvidia.com/blog/2013/07/17/raspberry-pi/
:D

Heb er nu 4, draait al best aardig eerlijk gezegd :D

En wat R4gnax zegt. De documentatie had net zo goed achterwege kunnen worden gelaten.

[ Voor 9% gewijzigd door Firesphere op 23-07-2013 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

R4gnax schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 21:26:
[...]

Ik kan me de tijd nog herinneren dat AFAS met trots het vinkje aftikte naast 'benaderbaar/integreerbaar via web services' voor een draak met twee method signatures: GetXML en SetXML...

Ik heb wel eens een webservice gezien die gewoon SQL queries als parameter nam, lekker flexibel. En ik denk dat degene die om te beginnen al dat onheilige idee had vast wel heeeeeel goed alles dicht had getimmerd op het gebied van security.

En ik zal het feit dat ik met vrij weinig moeite alle records van alle andere klanten daar naar binnen kon lepelen maar door de vingers zien en opvatten als een soort van extra input voor onze statistiekenmodule waardoor we wat duidelijkere cijfers konden genereren over hoe wij het ten opzichte van de concurrentie deden. En dan maar hopen dat de rest het niet door had.... :+

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
BikkelZ schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 21:36:
[...]

Ik heb wel eens een webservice gezien die gewoon SQL queries als parameter nam, lekker flexibel. En ik denk dat degene die om te beginnen al dat onheilige idee had vast wel heeeeeel goed alles dicht had getimmerd op het gebied van security.
Zoals Facebook's FQL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Oh dan was het tenminste wel lekker web 2.0, dat puntje hebben ze verdiend! :*)

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Do not get me started. Seriously, don't. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-09 14:32

frG

Ik vind de nieuwe Wep API i.c.m OData support echt heerlijk.

Filteren, sorteren etc op een IQueryable.

http://www.odata.org/

[ Voor 9% gewijzigd door frG op 23-07-2013 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dat ziet er best interessant uit. Neem ik mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 22:50
AFAS :')
Heb hier en daar horen zeggen (vanuit Centric) dat het zo'n troep is dat het alleen maar verkoopt om de prijs... En die loopt ook op omdat je de pakketten moet lopen stapelen.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:08

Haan

dotnetter

Ik vorige week nog een mooie, heel verhaal van recruiter in m'n linkedin inbox, of ik nog iemand ken die voldoet aan bepaald profiel voor een vacature voor 'een bedrijf' (de naam geven ze nooit prijs). Opzich nog niet zo erg, het was gewoon een net bericht, ware het niet dat mijn werkgever ook precies op zoek is naar zo iemand, via DEZELFDE recruiter :X

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:13
BeefHazard schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 21:52:
Heb hier en daar horen zeggen (vanuit Centric) dat het zo'n troep is dat het alleen maar verkoopt om de prijs... En die loopt ook op omdat je de pakketten moet lopen stapelen.
Ik kan helaas nergens prijzen vinden. Ben wel benieuwd wat voorn bedrag het dan omgaat.
Vooral ook omdat ik de Brochure heb gelezen, en als ze het van de prijs moeten hebben zou die wel heeeeel laag moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Volgens mij een combinatie van prijs en aggressieve marketing. Denk aan het AFAS Circustheater, het AFAS stadion en AFAS AZ Alkmaar :p

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BeefHazard schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 21:52:
Het is de eerste keer dat ik er mee moet werken. En hopelijk de laatste! Nondeju, echt wat een draak van een pakket dat NIET doet wat het zegt dat het doet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
R4gnax schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 21:26:
[...]

Nee, niet liegen he. Die methods heetten GetTable, en Execute. In de payload moest je de table name opgeven van de SQL table waar je data uit lezen danwel in weg ging schrijven. Ze gaven zelfs inline de xsd mee als jet GetTable opriep.

Nog mooier, toen een execute call faalde konden ze me niet vertellen hoe ik kon achterhalen welke regel foutging. Ze wisten ook niet of de rest van de batch verder nog geinsert werd. Uiteindelijk heb ik het maar gedebugged (zonder access tot de afas install van onze klant) en heb ik ze verteld dat het ding stopt bij de eerste fout. De oplossing waar we toen voor gekozen hadden was om regel voor regel te inserten, en gefaalde regels weg te schrijven in onze db, om evt nogmaals te retryen, dan wel te reconcilen op een andere manier.

Leuk, die xml gewrapped in een xsd. Dat doet me denken aan de tijd toen men csv wrapte in xml. :D

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb bijna de hele dag besteedt aan het lezen van documentatie. Ik heb het idee dat ik nog niets wijzer ben :D

Iemand hier trouwens met een auto op LPG? :X

[ Voor 18% gewijzigd door Firesphere op 23-07-2013 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Vandaag bezig geweest met Fusion tables in Google Maps.Wat werkt dat vet zeg. Mooie visualisaties van data (kml) op de kaart gemaakt. Het wordt helemaal vet als je de data vult met de API en vanuit Fusion tables aan een map voert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Firesphere schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 22:26:
Ik heb bijna de hele dag besteedt aan het lezen van documentatie. Ik heb het idee dat ik nog niets wijzer ben :D

yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 19:17

Matis

Rubber Rocket

Firesphere schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 22:26:
Jups, Chevrolet Spark LS Bi-Fuel.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Geeks... niemand snapt de hint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

GPL ? LGPL?

Nee, ik snap de hint niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Matis schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 23:34:
[...]

Juuuuuuuuuuuuuuuuuuuist
Nog belang bij LPG met bloemetjesgeur? O-)

Soms is het heerlijk om vrijgezel te zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Firesphere, je 'hints' zijn nog moeilijker te begrijpen dan die van een vrouw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Avalaxy schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 23:43:
Firesphere, je 'hints' zijn nog moeilijker te begrijpen dan die van een vrouw :P
Ik ben heerlijk aan het ruften, luchten, achteruitganggas aan het bevrijden, LPG motoren aan het voorzien van LPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Inmiddels was dat duidelijk, maar ik denk niet dat iemand dat uit je eerst opmerking op had kunnen maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dat vermoedde ik al dus :P

Geeks gonna geek dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

LPG is een mengsel van propaan en butaan, terwijl er in scheten hooguit methaan en waterstof zit:

Wikipedia: Lpg (brandstof)
Wikipedia: Winderigheid

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
..... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Afbeeldingslocatie: http://images.wikia.com/adventuretimewithfinnandjake/images/e/ea/You_must_be_fun_at_parties.jpg
:+

[ Voor 3% gewijzigd door Megamind op 24-07-2013 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Geef mijn even mijn Sheldon-minuutje :(

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Damn you Codecademy. Ik besloot maar weer eens verder te gaan met het leren van een basisniveau code, schrijf netjes wat ze in de oefening verwachten en dan wordt het foutgekeurd. De opacity van een fadeTo moet op 1 staan en dat staat 'ie, maar toch zegt 'ie dat ik vergeten ben de opacity in te stellen. HULLEMAAL NIET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Grijze Vos schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 22:22:
[...]

Nee, niet liegen he. Die methods heetten GetTable, en Execute. In de payload moest je de table name opgeven van de SQL table waar je data uit lezen danwel in weg ging schrijven. Ze gaven zelfs inline de xsd mee als jet GetTable opriep.

Nog mooier, toen een execute call faalde konden ze me niet vertellen hoe ik kon achterhalen welke regel foutging. Ze wisten ook niet of de rest van de batch verder nog geinsert werd. Uiteindelijk heb ik het maar gedebugged (zonder access tot de afas install van onze klant) en heb ik ze verteld dat het ding stopt bij de eerste fout. De oplossing waar we toen voor gekozen hadden was om regel voor regel te inserten, en gefaalde regels weg te schrijven in onze db, om evt nogmaals te retryen, dan wel te reconcilen op een andere manier.

Leuk, die xml gewrapped in een xsd. Dat doet me denken aan de tijd toen men csv wrapte in xml. :D
Andere service voor een ander iets binnen AFAS. Heb ik ooit (zeer kort) nog eens naar moeten kijken. ;)

(De GetTable en Execute meuk om te interfacen met de urenregistratie tool; dat was meer jouw ding. Ik had al wel zo'n vermoeden dat jij ook nog wel even gal wilde gaan spugen, dus die heb ik maar aan jou over gelaten. :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Er gaat niets boven een nachtelijke kapsalon. Oja, toch wel. Een nachtelijke kapsalon met pepsi :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Laatst online: 23:28

mrc4nl

Procrastinatie expert

was deze al gemeld (komt uit de huiskamer)

https://twitter.com/iamdevloper

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Oh god, dit gaat tijd kosten :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Goedemorgen, vandaag een lekker warm dagje, iemand een tweede kopje koffie?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/L4F1mQR.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Het regent hier gewoon, nu nog hopen dat de regen door zet en dat het vooral niet heel warm word vanmiddag. En ik lust wel een bakkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Hier is het nog droog maar de lucht is wel aan het betrekken dus ik ben benieuwd of het droog blijft :P.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Helaas is het hier net gestopt met de regen en het zal vandaag dus klam worden denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
Lekker vanaf thuis werken vandaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Als het slecht is komt het hier over twee uur. Dan wordt het hier nog erger dan het gisteren al was. Enige pluspunt aan deze dag is dat die iig goed koel begint. Door wat warmtemismanagement heb ik het voor elkaar gekregen de kamertemperatuur tot 28 graden te laten stijgen, waar deze normaal ongeveer 23 graden is met een buitentemperatuur van 30 graden. Dikke faal dus ^^ En heb nu alle koelte nodig om het huis weer te af te koelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 24-07-2013 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-09 16:08
Gezocht: Motivatie
Beloning: Koffie

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 10:11
BeefHazard schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 00:46:
Damn you Codecademy. Ik besloot maar weer eens verder te gaan met het leren van een basisniveau code, schrijf netjes wat ze in de oefening verwachten en dan wordt het foutgekeurd. De opacity van een fadeTo moet op 1 staan en dat staat 'ie, maar toch zegt 'ie dat ik vergeten ben de opacity in te stellen. HULLEMAAL NIET!
Daar staat Codecademy om bekend... Ze zijn soms te strict met controleren. Je zou even op het forum van CC kunnen kijken naar de juiste oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:54

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Goeiemorgen!
* F.West98 deelt koffie uit
:w FireSphere >:)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Dankje Koffie. Firesphere was het gisteren ook al vergeten volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Ealanrian schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:16:
Dankje Koffie. FireSphere was het gisteren ook al vergeten volgens mij...
Gelukkig was het daar dan ook geen weer voor!
Vandaag lust ik dan weer wel een bakkie troost. (of hoe zeggen ze dat bij jullie?)

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:16:
Dankje Koffie. FireSphere was het gisteren ook al vergeten volgens mij...
Het is met een kleine s! :(

Geen koffie voor jullie vandaag.

En gisteren was ik echt niet de koffie vergeten }:|

* Firesphere geeft de rest koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Je hebt het gisteren in ieder geval niet uit gedeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:54

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Firesphere schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:26:
[...]

Het is met een kleine s! :(

Geen koffie voor jullie vandaag.

En gisteren was ik echt niet de koffie vergeten }:|

* Firesphere geeft de rest koffie.
Fail van Swype...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Pagina: 1 ... 158 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.