.Gertjan. schreef op maandag 22 juli 2013 @ 19:10:
[...]
Volgens mij gaat dat niet werken. Is de weerstand in die dikke kabels niet veel te hoog?
Niet helemaal zeker of je een grapje maakt![]()

Hoe dikker de kabel hoe minder weerstand
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
.Gertjan. schreef op maandag 22 juli 2013 @ 19:10:
[...]
Volgens mij gaat dat niet werken. Is de weerstand in die dikke kabels niet veel te hoog?
Niet helemaal zeker of je een grapje maakt![]()
Bij eenzelfde samenstelling van de kabel ja.. Met die troep die ze er tegenwoordig doorheen mengen zou ik het ook niet zo 1,2,3 aandurven.Megamind schreef op maandag 22 juli 2013 @ 19:11:
[...][afbeelding]
Hoe dikker de kabel hoe minder weerstand
[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 22-07-2013 19:29 ]
Ik heb al een account en ik luister dan al naar die artiesten...NMe schreef op maandag 22 juli 2013 @ 17:41:
...om je naar die artiest te laten luisteren en als je geen Spotify hebt eerst een account te laten afsluiten?
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Wel een key op die colum zitten ?F.West98 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 17:17:
Ah. Entity goes mad en vindt dat hij zelf een userid moet kiezen. Ik zeg niet dat dat moet
Jup, met en zonder DatabaseGenerated option ook hetzelfde.
[ Voor 15% gewijzigd door F.West98 op 22-07-2013 22:26 ]
[ Voor 30% gewijzigd door Ealanrian op 23-07-2013 00:18 ]
Nee, ipv Code First nu visueel gemaakt met ADO.NET modelEalanrian schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 00:15:
je probleem met entity opgelost?
Verwijderd
Waarom wil je dat? Dat geeft je toch juist minder flexibiliteit?F.West98 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 00:48:
[...]
Nee, ipv Code First nu visueel gemaakt met ADO.NET model
Maar het werkt beterVerwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 01:02:
[...]
Waarom wil je dat? Dat geeft je toch juist minder flexibiliteit?
1
2
3
4
5
6
7
| modelBuilder.Entity<User>() .HasMany(c => c.beheerderts).WithMany(i => i.beheerders) .Map(t => t.MapLeftKey("UserID") .MapRightKey("bedrijfID") .ToTable("Beheerder_Bedrijf")); modelBuilder.Entity<Bedrijf>() .HasMany(c => c.licenties).WithRequired(i => i.bedrijf); |
Verwijderd
Maar zodra je een situatie wil die de designer niet snapt hang je direct.F.West98 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 01:25:
[...]
Maar het werkt beter
Maar al die handmatige mappings kregen me letterlijk gek, met vage errors. En al die relations zag ik door de bomen het bos niet meer. Visueel vind ik veel overzichtelijker
Nee, ik weet hoe ik het wil want het bestaat al in PHPVerwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 01:43:
[...]
Maar zodra je een situatie wil die de designer niet snapt hang je direct.
Ik denk dat je eerder problemen hebt om het datamodel te visualiseren dan dat er daadwerkelijk iets niet goed werkt bij de code first aanpak. Pak eens een tool als VIsio om vooraf je datamodel uit te werken en ga het daarna in de code bouwen. Ik kan me inderdaad voorstellen dat als je er nog niet zo bekend mee bent het lastig is een datamodel te visualiseren in je hoofd vanuit de code. Wanneer je er wat meer handigheid in krijgt komt dat vanzelf.
De designer werkt net zo goed als code first, maar met code first heb je veel meer vrijheid en veel minder beperkingen. Daarnaast vind ik het sneller werken, maar das persoonlijk.
Verwijderd
Verwijderd
Nee, maar er stond enkel dat er eentje was bij FK die en die. Maar één verwijzing is nog niet direct cyclical. En met exact datzelfde model visueel werkt het gewoon wel...Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 01:54:
Wat is daar niet duidelijk aan? Lijkt mij vrij logisch, als je een cyclical reference maakt in je model loopt het niet goed af.
Verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2013 01:57 ]
1
2
3
4
5
6
| class One { public virtual Two twee {get;set;} } class Two { public virtual ICollection One enen {get;set;} } |
Verwijderd
Verwijderd
Nee, niet sterk genoeg.Ealanrian schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 08:40:
Mag je em dan wel gebruiken of niet?
Verwijderd
"Your password is strong"Ealanrian schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 08:45:
;޼{ý¬ Ì"}MîÙh¤bÂ>Úš›'’¹©9tƒà–cÖŸ"€9¿3-“<ÓðéEí¬¬ù£ö"ö”DWÆ%EûÊ·q!í€ìOq½«#°Ÿäí~Ô-»«Ì![Ž$OUC®.þûRë®'”k{xÄR5ÎÑ“Õ*T[º]P5F¢=jÉ«§ÇÄÇU«„ºäpýÚY˜úyD&pNVù?y³î´'·+KÉEåtJAGçÙ«R¡Vê¾m0ÈS…ð$xaÀ*)(»jˆ[~H&§ˆX¯Ñäñ›ƒ±³ ZŠaн‰ß&êZã±òn¥ÚG°Óþc…7^.çÃ#œàÇ@"E§’/K/˜wÏA¹“ìýˆ¨J‚
een 1341 bits password kijken wat ze daar van vinden
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door hiekikowan op 23-07-2013 08:57 ]
Lekker safe als je em hier postEalanrian schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 08:45:
;޼{ý¬ Ì"}MîÙh¤bÂ>Úš›'’¹©9tƒà–cÖŸ"€9¿3-“<ÓðéEí¬¬ù£ö"ö”DWÆ%EûÊ·q!í€ìOq½«#°Ÿäí~Ô-»«Ì![Ž$OUC®.þûRë®'”k{xÄR5ÎÑ“Õ*T[º]P5F¢=jÉ«§ÇÄÇU«„ºäpýÚY˜úyD&pNVù?y³î´'·+KÉEåtJAGçÙ«R¡Vê¾m0ÈS…ð$xaÀ*)(»jˆ[~H&§ˆX¯Ñäñ›ƒ±³ ZŠaн‰ß&êZã±òn¥ÚG°Óþc…7^.çÃ#œàÇ@"E§’/K/˜wÏA¹“ìýˆ¨J‚
een 1341 bits password kijken wat ze daar van vinden
Verwijderd
Wachtwoorden escape je als het goed is niet.bdalenoord schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 08:55:
Ik vermoed dat dat te maken heeft met het escapen van de wachtwoorden... Geen enkel karakter zou echter een probleem moeten zijn als je code goed in elkaar steekt.
magic_quotes?Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 09:05:
[...]
Wachtwoorden escape je als het goed is niet.
We are shaping the future
Pff.
1
| string.Format("SELECT * FROM [User] WHERE UserName = '{0}'", userName.Replace("'", "''") |
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
string.Format? nee joh dat kan zonderKorben schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 09:41:
[...]
Pff.
C#:
1 string.Format("SELECT * FROM [User] WHERE UserName = '{0}'", userName.Replace("'", "''")
Parameterized query's zijn voor mietjes.
1
2
3
| char *str; char *username= "test"; sprintf(str,"SELECT * FROM [User] WHERE UserName = '%s' ",userName); |
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
[ Voor 27% gewijzigd door Ealanrian op 23-07-2013 10:30 ]
[ Voor 70% gewijzigd door CodeCaster op 23-07-2013 10:51 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Kater? Eerst water, de rest komt later
Dat lijkt me toch niet goed gaan aangezien str niet geinitialiseerd isEalanrian schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:18:
[...]
string.Format? nee joh dat kan zonder.
C:
1 2 3 char *str; char *username= "test"; sprintf(str,"SELECT * FROM [User] WHERE UserName = '%s' ",userName);
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
1
2
3
4
5
6
7
8
| #include<stdio.h> void main(){ char str[255]= ""; char *userName= "test"; sprintf(str,"SELECT * FROM [User] WHERE UserName = '%s' ",userName); printf("%s",str); } |
Om er dan achter te komen dat ze het bij het registreren wel toestaan, maar bij het inloggen nietEalanrian schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 08:51:
Nee echt?blijft leuk password managers met generators, alle opties aan en langzaam dingen uit zetten wanneer iets niet mag. Maar ze accepteren dus alles dat doen ze wel weer goed
Verwijderd
alleen in commit messages?EddoH schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:08:
Ik haat commit messages die niet met een hoofdletter beginnen.
Nou HAAT-smurf, dat is wel erg weinig om te hatenEddoH schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:08:
Ik haat commit messages die niet met een hoofdletter beginnen.
RTFM!
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Misschien nog erger dan een lege commit message is een message als 'lolwut?' die dan vervolgens de build breekt of erger.thof schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:33:
Wat ik vooral haat zijn commit/check-in messages die leeg zijn maar toch wijzigingen doorvoeren die functionaliteit breken. Dat zijn wat mij betreft de ergste...
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Verwijderd
Teiltje met water... Beetje behelpen, niet..? Ik houd het mooi bij airco.Ealanrian schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:31:
En wat als de hele commit message is omgekeerd? zOIETS DUS? Haat je dat ook?
Vanochtend een geniale ingeving gehad en een teiltje met water onder mijn bureau gezet. Wat een genot
No animals were harmed in the making of this comment.
ontzettend behelpen ja, maar ik vind dit misschien wel prettiger als airco daarvan word de lucht altijd een beetje verkloot wat niet fijn is als astma patiëntVerwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:54:
[...]
Teiltje met water... Beetje behelpen, niet..? Ik houd het mooi bij airco.
Kwik-FitSolopher schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 12:15:
Nou mijn vaste garage is een klant kwijt, bellen ze me op Dynamo kapot. Kosten 700,-, loop ik hier naar de Kwik Fit vraag ik een offerte op 295,-.
Ik betaal met liefde een flink bedrag meer dan dat ik nog eens naar die prutsers van Kwik-Fit ga. Het kost niets, maar je krijgt ook niets, en in het ergste geval kost het je meer aan reparaties achteraf.Solopher schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 12:15:
Nou mijn vaste garage is een klant kwijt, bellen ze me op Dynamo kapot. Kosten 700,-, loop ik hier naar de Kwik Fit vraag ik een offerte op 295,-.
Airco's zijn inmiddels kapot hier, dit is zo'n dacht dat alles mis gaat.
Volgens mij hangt dat nogal van het filiaal af.GateKeaper schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 12:21:
[...]
Kwik-FitLeuk dat je offerte goedkoper uit valt, maar 't is maar afwachten of straks ook alles werkt, ze niet nog maar even 10 andere dingen hebben meegenomen die volgens hun echt kapot waren, en of je volgende week niet weer met pech staat.
Pff.... als d'r één autozaak is waar ik nooit weer kom, dan is 't Kwik-Fit wel. Die zaak zou echt gesloten moeten worden.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Kwik-Fit is heel erg regiogebonden als het op kwaliteit aankomt. Hier is het bijv. een behoorlijk goede zaak. Het enige vervelende is dat ze bepaalde dingen gewoon niet kunnen doen, omdat ze het gereedschap er gewoonweg niet voor hebben. Ze gaven bij mij iig altijd netjes aan wat er precies mis is aan de auto en ik kon dat eigenlijk ook altijd wel laten bevestigen door anderen. Nooit overbodige dingen vervangen/gerepareerd en de keurmeester had ook wel tijd voor een praatje.GateKeaper schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 12:21:
[...] Pff.... als d'r één autozaak is waar ik nooit weer kom, dan is 't Kwik-Fit wel. Die zaak zou echt gesloten moeten worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 23-07-2013 12:35 ]
Daarom ben ik ook weg gegaan bij die club, te vaak hier in Haaglanden slechte tot geen verbinding nadat het knooppunt in R'dam afgefikt was.Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:06:
3G-storing van Vodafone. Het zou ook eens niet hè...
Driving a cadillac in a fool's parade.
Ik vind €700 inderdaad een behoorlijk bedrag. Paar weken geleden stond ik opeens op de vluchtstrook door een kapotte dynamo, weggesleept door de ANWB; rekening van ook €300.Solopher schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 12:15:
Airco's zijn inmiddels kapot hier, dit is zo'n dacht dat alles mis gaat.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
[ Voor 3% gewijzigd door MueR op 23-07-2013 13:59 ]
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Ik dacht die link werkt niet, maar het blijkt dat je in chrome view-source: url niet kan openen.MueR schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 13:53:
Het is nog een brakke klok ookNou is [url=view-source:http://muer.nl/nerdsonlan/countdown/]die van mij[/] niet heel netjes (en al anderhalf jaar oud), maar toch..
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Gewoon een verkapte raspberry pi?Comgenie schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 12:00:
De Parallella-16 is inmiddels te pre-orderen. Leuk speelgoed dus maar meteen gedaan
Hier lekker thuis aan het werk, naast de airco. Mooi niet dat ik dat benauwde weer in ga.
De Raspberry Pi is niet "bedoeld" om XBMC op te draaien heEddoH schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:31:
Heeft nou niet bijster veel gemeen met een Raspberry Pi he. Is bedoeld voor parallel computing, niet om XBMC op te draaien...
[ Voor 6% gewijzigd door Firesphere op 23-07-2013 14:33 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Hier doelde ik dus op met mijn reactieAvalaxy schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:39:
Ziet er wel interessant uit, ik heb alleen geen flauw idee voor welke toepassingen ik het in zou kunnen zetten. Heeft iemand interessante ideeën?
hm ja, heeft dat wel wat voor nut met zo'n 100$ kaartje dan? Volgens mij heeft elke doe-het-zelf'r zo'n torrentje met wat mini-itx computertjes. Ik weet er niet bijster veel vanaf maar het lijkt met dat je dan qua bang for buck wat beter gaat uitkomen.EddoH schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:31:
Heeft nou niet bijster veel gemeen met een Raspberry Pi he. Is bedoeld voor parallel computing, niet om XBMC op te draaien...
Volgens mij krijg je echt amper performance op zo'n kaartje ermee.
[ Voor 49% gewijzigd door Douweegbertje op 23-07-2013 14:53 ]
No animals were harmed in the making of this comment.
Nothing to see here!
Implementeer een h.264 decoder op de FPGA en draai er XBMC opAvalaxy schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:39:
Ziet er wel interessant uit, ik heb alleen geen flauw idee voor welke toepassingen ik het in zou kunnen zetten. Heeft iemand interessante ideeën?
Mijn ervaring is om gewoon dingen te gaan doen. Pas als je tegen een bepaalde bottleneck aanloopt ga je iets aanschaffen. Je koopt geen kaartje voor parallel computing, als je er nog niets mee kan. Dan ga je toch eerst wat maken wat je gewoon runned op je eigen computer. Uiteindelijk mis je iets qua performance of wat dan ook, en dan kan je iets leuks gaan samenstellen om je 'hobby' of applicatie beter te laten draaien.Comgenie schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:48:
Wil er zelf sowieso mee experimenteren. Heb er inderdaad geen direct doel voor (misschien bitcoin mining inderdaad haha). Maar het lijkt me wel leuk om toepassingen te kunnen maken die zo'n ding goed benutten, en heel leerzaam ook.
Mijn rasberry pi gebruik ik ook wel af en toe, dat is een hackberry geworden
Volgens de Wikipediapagina van Adapteva:Avalaxy schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:39:
Het voordeel van een (co)processor als deze boven een GPU icm OpenCL is voornamelijk dat je hier plain ANSI C op kunt draaien. Ik heb zelf geen ervaring met de Cell (PS3) CPU, maar ik vermoed dat het vergelijkbaar is met de SPU's daarvan. Het zou daarom ook (in een toekomst waarin iets als dit in genoeg PC's/smartphones zit) toepassingen kunnen hebben in gaming (denk aan physics, AI).The primary markets for the Epiphany multicore architecture include:
- Smartphone applications such as real-time facial recognition, speech recognition, translation, and augmented reality.
- Next generation supercomputers requiring drastically better energy efficiency to allow systems to scale to exaflop computing levels.
- Floating point acceleration in embedded systems based on field-programmable gate array architectures.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq