De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 156 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.234 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:09
_/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://cafesguide.com/assets/pages/37/66/3766ad12a731638d3184de52cf549164_330.jpg

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
vorige week vrijdag zitten spelen met Vagrant. Binnenkort mijn webdev omgevingen maar eens gaan opzetten via Vagrant. Scheelt een hoop tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:32
Ealanrian schreef op maandag 22 juli 2013 @ 08:02:
Bij jullie word nog gekoeld... Geen airco, enkel screens om een poging te doen de warmte buiten te houden
I feel your pain. Geen airco, recht onder een plat dak en rondom glas zonder screens. Toen ik vanmorgen binnenkwam, was het al 29 graden. Ik heb maar vast een korte broek meegenomen voor het geval dat ik aan m'n stoel vastgrill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
dev10 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 09:23:
[...]

I feel your pain. Geen airco, recht onder een plat dak en rondom glas zonder screens. Toen ik vanmorgen binnenkwam, was het al 29 graden. Ik heb maar vast een korte broek meegenomen voor het geval dat ik aan m'n stoel vastgrill.
http://www.rendement.nl/a...ttegolf-bestaat-niet.html :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

dev10 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 09:23:
[...]

Oh my... Op mijn nieuwe kantoor was het vorige week een kleine 27 graden, dat vond ik al een drama. Nadeel is dat je door de warmte buiten ook niet even een raampje open kan gooien om te koelen.

Nu heb ik het nadeel dat er nog geen raambekleding hangt, er staat in de vroege ochtend dus al meteen een zon te bakken op 6,5 meter glas. Tegen de tijd dat ik binnenkwam was het al goed opgewarmd. Waarschijnlijk valt het straks wel mee als ik vroeg op kantoor ben (nu ben ik nog aan het inrichten en vind ik het niet nodig om om 6 uur al daar te staan :+ ), dan kan je even luchten. Gelukkig is de ruimte zonder daglicht niet zo heel warm (scheelt dik 1,5 graden), dus qua dak isolatie lijkt het allemaal wel goed te zijn.

Van de week even lamellen neerhangen bij het raam, dat zal ook wel schelen (sowieso zit je dan niet tegen de zon in te kijken).

Deze temperaturen en benauwdheid zijn echt wel redelijk extreem, daar kun je weinig tegen doen behalve veel drinken en luchtig kleden...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Top airco hier, denk dat het een comfortabele 21-22 graden is hier. Het is in ieder geval prima uit te houden :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:02

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

ik heb het gewoon koud :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:59
.Gertjan. schreef op maandag 22 juli 2013 @ 09:36:
[...]
Deze temperaturen en benauwdheid zijn echt wel redelijk extreem, daar kun je weinig tegen doen behalve veel drinken en luchtig kleden...
Ik haat normaal deze temperaturen, maar het luchtig kleden bij de meiden vind ik wel prettig :) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Ik ook. De airco in het gebouw staat zo laag, dat je liever buiten werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-09 23:23
Ik ging gister bij NYP pizza's halen.. Een gebouw die direct in de zon staat met glas ervoor, plus grote ovens die lekker staan te branden en geen airco. Ik stond stil en ik ging er al kapot binnen, en die mensen zijn nog eens hard aan het werk (ja harder dan jullie stoelzitters inc. ik) in die hitte. Denk toch zo dat het de 40 graden aantikte daar binnen, ze hadden daarom maar de deur op een kier gezet voor wat wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik neem ook altijd een blouse of trui mee naar het werk, anders krijg ik het ook koud door de airco. Maar dat heb ik ook wel eens anders gehad toen ik nog in een oude omgebouwde boerderij onder het rieten dak werkte :+

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ryur schreef op maandag 22 juli 2013 @ 09:43:
[...]

Ik haat normaal deze temperaturen, maar het luchtig kleden bij de meiden vind ik wel prettig :) O-)
Daar heb je een punt. Maar helaas hebben we dan het verkeerde vakgebied gekozen :/ De meeste vrouwelijke collega's waar ik mee heb samengewerkt zie ik niet graag luchtig. Voor die mensen is juist een burka uitgevonden ;)

Misschien als volgende personeelslid een secretaresse uitzoeken :+
wouterwouter2 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 09:45:
[...]

Ik ook. De airco in het gebouw staat zo laag, dat je liever buiten werkt.
Vreemd, bij mijn oude werkgevers stond de airco vaak op het dak :+ [/flauw]
console schreef op maandag 22 juli 2013 @ 09:45:
Ik ging gister bij NYP pizza's halen.. Een gebouw die direct in de zon staat met glas ervoor, plus grote ovens die lekker staan te branden en geen airco. Ik stond stil en ik ging er al kapot binnen, en die mensen zijn nog eens hard aan het werk (ja harder dan jullie stoelzitters inc. ik) in die hitte. Denk toch zo dat het de 40 graden aantikte daar binnen, ze hadden daarom maar de deur op een kier gezet voor wat wind.
Zal hun baas fijn vinden, scheelt weer in de kosten om de oven warm te houden :+

Nadeel van dit weer is dat je zo ontzettend snel gaar wordt... Gisteren een feestje gehad bij mijn opa, lekker in de tuin met een goede fles wijn. Maar damn, die hakte er in met dit weer... :/ Wijn + moeheid != prettig...

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:48

StM

Combineer dat met niet tot vrijwel niet slapen van de warmte en je hebt het recept voor een heerlijk productieve dag, not :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
Jep, dat was bij mij al bekend. ;) Nog drie dagen uithouden deze hitte warmte en dan ga ik lekker twee weken de zon opzoeken in Griekenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
Mijn computer (thuis) vond het dit weekend ook tijd voor pauze. Om de 5 minuten zette hij zichzelf vrolijk uit... Temps natuurlijk wel allemaal in orde. Ach ja, heb ik in ieder geval netjes buiten gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het beste wat men kan doen is een airco installeren? Ja want dat draagt helemaal niet bij aan de opwarming van de aarde en maakt het probleem dus niet erger 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
console schreef op maandag 22 juli 2013 @ 09:45:
Je bedoelt lichamelijk harder aan het werk. :P

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:11:
[...]

Het beste wat men kan doen is een airco installeren? Ja want dat draagt helemaal niet bij aan de opwarming van de aarde en maakt het probleem dus niet erger 8)7
;( Een deel stierf van mij na het lezen van je onzin ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:49

Firesphere

Yoshis before Hoshis

99 little bugs in the code
99 little bugs in the code
Take one down, patch it around
117 little bugs in the code

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

[...]

Als je niet wilt bijdragen aan de opwarming van de aarde moet je niet in IT gaan werken; de globale IT-infrastructuur slurpt ontzettend veel stroom, voornamelijk voor, jawel, koeling. Daarmee vergeleken is de energie die nodig is om een kantoortje te koelen bijna niks.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
First I was like :D
Now I'm like ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 22:23
Maar hij klopt wel gewoon ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:56

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bah, VS 2010 verplaatste verplaatste een tab van een document dat niet meer zichtbaar was vooraan in de lijst. 2012 doet dat niet meer, maar die scrollt in plaats daarvan gewoon de lijst naar de juiste plek. Ik vind dat dus echt kut, ik heb altijd veel files open maar ik werk er maar aan een paar tegelijk. In 2010 had ik die dus altijd in een oogopslag in de lijst staan, maar in 2012 staan ze altijd heel ver uit elkaar - die hele tabbar is zo goed als nutteloos geworden :(

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:34:
Bah, VS 2010 verplaatste verplaatste een tab van een document dat niet meer zichtbaar was vooraan in de lijst. 2012 doet dat niet meer, maar die scrollt in plaats daarvan gewoon de lijst naar de juiste plek. Ik vind dat dus echt kut, ik heb altijd veel files open maar ik werk er maar aan een paar tegelijk. In 2010 had ik die dus altijd in een oogopslag in de lijst staan, maar in 2012 staan ze altijd heel ver uit elkaar - die hele tabbar is zo goed als nutteloos geworden :(
Ik werk nog niet veel met 2012, maar volgens mij ben ik al ergens een plugin/extension tegen gekomen die het gedrag weer gelijk maakt met die van 2010. Dat is inderdaad een stuk fijner, ik heb ook altijd zo goed als alle files van mijn project wel open, waar je inderdaad maar met een paar files actief bezig bent.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Post 32.000 *O*

Nog 768 te gaan voor überleetness.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Deze doet wel iets met de tab-order, misschien kan je daar eens naar kijken: MSDN: Productivity Power Tools 2012 extension

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja die heb ik al maar ik had de document well feature juist uitgezet omdat ik daar niet vrolijker van werd. Maar ik zie nu dat je scrolling uit kunt zetten, wellicht dat dat mijn probleem fixt :)

.edit: sterker nog, die hele plugin is de oorzaak van mijn ergernis :X. Ik had de feature 'm dus nog niet uitgezet, als ik 'm uitzet dan kun je niet meer scrollen en heb je het oude behaviour terug (behalve dat hij een al geopend document aan de rechterkant toevoegt, en het document dat je het langst niet meer gebuikt hebt weghaalt). Overigens zie ik nu dat je scrolling ook apart uit kunt zetten in de plugin, wellicht dat dat ook helpt :)

.edit2: ja, als ik "enable scrolling" uitzet dan heb ik het probleem niet meer. Oh well, nothing to see here, move along :+

[ Voor 62% gewijzigd door .oisyn op 22-07-2013 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Sometimes, the most beautiful things only make your life more complicated. :O

First you love it O+ , then you like it :D , and at last...sigh. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
dat ik binnenkwam was het 32.5C .. nu 32.7C .. je zou verwachten met alle deuren open en ventilatoren aan dat het na een tijdje minder warm zou worden... of iig net zo warm als buiten.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je moet wel zorgen dat de ventilatoren een airflow creëren die warme lucht naar buiten blaast en nieuwe verse lucht naar binnen. Als ze gewoon alleen maar binnen de lucht zitten te verplaatsen wordt het alleen maar warmer (door de warmte die vrijkomt in de motoren van de ventilatoren) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
ze staan op dit moment koele(re) lucht naar binnen te pompen ... wat een beetje helpt, maar duidelijk niet genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
De warmte geeft elk jaar opnieuw gezeur op de werkvloer.. Mensen die niet lijken te willen snappen dat als het buiten warmer is dan binnen, het geen nut heeft dat je de ramen openzet. Stromende lucht geeft alleen een gevoel van koeltje, maar in de praktijk ben je juist bezig om je kantoor vol te pompen met warme lucht.

Maar dan heb je van die collega's van het type Eigenwijs in het kwadraat met een vorse snuif, ik ben stoer en weet altijd alles beter en ga zeker niet luisteren naar iemand anders, die met alle geweld de ramen op willen zetten, alle ventilatoren voor de open ramen willen zetten om het naar binnen pompen van warme lucht alleen maar te versnellen. Om vervolgens de hele middag gaan zitten klagen dat het veeeel te warm is. Maar ow wee als je dan verteld, dat het hun eigen schuld is. Dan is het hek van de dam..

Dus de oplossing is tegenwoording, 3 versnellingen langzamer werken en als het echt te gek wordt, in een afgesloten ruimte gaan zitten die door de topkoeler prima op werkbare temperatuur gehouden kan worden en vooral de warmte discussie uit de weg gaan.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
kwaakvaak_v2 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:30:
De warmte geeft elk jaar opnieuw gezeur op de werkvloer.. Mensen die niet lijken te willen snappen dat als het buiten warmer is dan binnen, het geen nut heeft dat je de ramen openzet. Stromende lucht geeft alleen een gevoel van koeltje, maar in de praktijk ben je juist bezig om je kantoor vol te pompen met warme lucht.
Jammergenoeg voor ons (bovenste verdieping, plat dak) is het vaak binnen warmer dan buiten ... en dan heeft ramen open zetten alsnog weinig nut..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

DXaroth schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:31:
[...]

Jammergenoeg voor ons (bovenste verdieping, plat dak) is het vaak binnen warmer dan buiten ... en dan heeft ramen open zetten alsnog weinig nut..
Dat is juist het enige moment dat het wel nut heeft. Goed, vrolijk wordt je er dan nog niet van. Maar toch liever 34 graden dan 40 graden. Een eventueel briesje wat van buiten naar binnen waait, kan dan verkoelend aanvoelen.

Veel vocht drinken, of thuis werken wanneer mogelijk. Thuis kan je er dan voor kiezen om niet tussen 12 en 16 te gaan werken, maar 's avonds die 4 uurtjes in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:07
Warmte *O* Dat miezerige beetje warmte hier in Nederland stelt niks voor. 50 graden, dát is warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:39

markvt

Peppi Cola

Zitten we hier in een wolkenkrabber is er geen wind :'(

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Avalaxy schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:41:
Warmte *O* Dat miezerige beetje warmte hier in Nederland stelt niks voor. 50 graden, dát is warm.
En wat voor luchtvochtigheid heb je daar? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-09 23:26
Op dit soort dagen ben ik toch blij dat ik in een donker hol van een kantoor werk. Het is nog relatief koel hierbinnen (25C).

[ Voor 6% gewijzigd door Ook al Bezet op 22-07-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Avalaxy schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:41:
Het is gewoon klote dat wanneer het hier warm wordt het ook meteen zo een laf weer wordt. In het zuiden van Europa kan ik temperaturen boven de 30 graden gemakkelijk aan, maar hier ...

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

GateKeaper schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:41:
[...]

En wat voor luchtvochtigheid heb je daar? :+
Dat dus. Met een lage luchtvochtigheid is een hete dag prima te trekken. Liever een droge 40 dan een natte 30. Zeg maar het tegenovergestelde van vrouwen :+

[ Voor 26% gewijzigd door .oisyn op 22-07-2013 11:48 . Reden: Quotete de verkeerde post |:( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
.oisyn schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:44:
[...]

Dat dus. Met een lage luchtvochtigheid is een hete dag prima te trekken. Liever een droge 40 dan een natte 30. Zeg maar het tegenovergestelde van vrouwen :+
Nou inderdaad. Het voelt dan totaal anders aan :) ik kan een droge 40 ook prima uithouden maar een natte 30 vind ik altijd zo kut. Alhoewel ik niet hoef te klagen, wij hebben hier lekker airco en het is hier lekker koel :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

[...]
Liever een droge 40 dan een natte 30.
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:35
[...]

ik heb liever een natte 20 maarja...

beetje je post verbeteren nadat ie geqoute is..

[ Voor 8% gewijzigd door Ealanrian op 22-07-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:59
Ealanrian schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:49:
[...]

ik heb liever een natte 20 maarja...
Voor mij een natte eind 10 of een natte begin 20 :)

En het is nog geen eens vrijdag! O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Ryur op 22-07-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001

BM

Moderator Spielerij
Pfff, had ik van de week al ruzie met een trage XAML editor, nu heb ik ruzie met XAML zelf :p Usercontrols in een popup control worden als volledig zwarte control gerendert. Mijn google skills laten me hopeloos in de steek, en Visual Studio helpt me ook niet echt verder.

Leuk concept dat XAML, maar af en toe lastig te doorgronden.

Oh well, tijd voor koffie en een paar boterhammen...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
To start the BMW Car Configurator, please install Java on your computer.
En dan ook nog eens een unsigned app proberen te installeren... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
Ryur schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:52:
[...]

hebben we het nu over weer of over wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

[...]

dus je hebt liever een natte 40 en een droge 30? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ryur schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:52:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2012/05/boy-that-escalated-quickly.jpg

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

[...]

Ideaal toch? Zo worden de winters ook lekker warm en in de zomer maakt de hogere temperatuur niet meer uit want we doen allemaal lekker de airco aan, ik zie het probleem niet *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ealanrian schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:49:
beetje je post verbeteren nadat ie geqoute is..
:? Ik had alleen maar de verkeerde post gequote, de tekst die ik had getypt is niet gewijzigd.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 22-07-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:16:
[...]

:? Ik had alleen maar de verkeerde post gequote, de tekst die ik had getypt is niet gewijzigd.
Maar de diff laat wel een toevoeging zien ;) Al was dat al voordat hij gequote werd

[ Voor 7% gewijzigd door Woy op 22-07-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

douweegbertje schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:05:
[...]

dus je hebt liever een natte 40 en een droge 30? :+
...dat zegt hij toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat ik zeg was dat ik kwa temperatuur liever een droge 40 heb dan een natte 30, terwijl ik met het tegenovergestelde doel op het feit dat ik bij vrouwen dus wel liever een natte 30 heb dan een droge 40. Douweegbertje, geniaal als ie is, poogt de ambiguïteit van mijn stelling op een ludieke manier aan te tonen door te insinueren dat ik liever een natte 40 dan een droge 30 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Nu je het uitgelegd hebt is de grap niet leuk meer. :-(

:+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

*Insert sheldon-lachje here*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
30... 40... doe mij maar 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Laatst online: 14:10
:D en het is nog geen eens vrijdag.

Interesant artikel trouwens: http://www.grobmeier.de/l...e-to-insane-20072013.html

Vraag me af in hoeverre die lock contention problemen zich vertalen naar .Net. Alhoewel de blockingCollection types zullen waarschijnlijk wel precies dezelfde problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 02:54

F.West98

Alweer 16 jaar hier

kwaakvaak_v2 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:30:

Maar dan heb je van die collega's van het type Eigenwijs in het kwadraat met een vorse snuif, ik ben stoer en weet altijd alles beter en ga zeker niet luisteren naar iemand anders, die met alle geweld de ramen op willen zetten, alle ventilatoren voor de open ramen willen zetten om het naar binnen pompen van warme lucht alleen maar te versnellen. Om vervolgens de hele middag gaan zitten klagen dat het veeeel te warm is. Maar ow wee als je dan verteld, dat het hun eigen schuld is. Dan is het hek van de dam..

Dus de oplossing is tegenwoording, 3 versnellingen langzamer werken en als het echt te gek wordt, in een afgesloten ruimte gaan zitten die door de topkoeler prima op werkbare temperatuur gehouden kan worden en vooral de warmte discussie uit de weg gaan.
Dat hebben mijn ouders dus. Het is hier binnen lekker 24 graden, maar mijn ouders zetten lekker alle deuren en ramen open waardoor het gistermiddag 27-29 graden was binnen :X

Natte mid-10 voor mij :Y)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Bijna weer helemaal online. Alleen mijn wifi opnieuw configureren. Bedraad hangt mooi rond 50/50 qua snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xcode 4... Auto layout... |:(

/me houdt zich in om niet te vloeken... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Ealanrian schreef op maandag 22 juli 2013 @ 13:18:
Bijna weer helemaal online. Alleen mijn wifi opnieuw configureren. Bedraad hangt mooi rond 50/50 qua snelheid :)
Lucky you :) Hier nog een paar weken wachten. Nummerportatie (was nog analoog) is natuurlijk mis gegaan. En wss staat er nog geen signaal op de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
inmiddels hebben we de 33C bereikt op kantoor.. zweet me het leplazerus .. morgen ff baas aan zn jas trekken voor wat betere verkoeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

21.8 °C hier! Mooi dagje om binnen te blijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

The column cannot be modified. [ Column name = userID ]

Lekker duidelijk weer ook over het WAAROM en wanneer die zou worden bewerkt? Ik doe namelijk helemaal NIETS met die kolom. En het is geen Identity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
F.West98 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:21:
The column cannot be modified. [ Column name = userID ]

Lekker duidelijk weer ook over het WAAROM en wanneer die zou worden bewerkt? Ik doe namelijk helemaal NIETS met die kolom. En het is geen Identity.
Zeker dat er geen relatie op ligt?

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:54

alienfruit

the alien you never expected

Grrr, ik snap niet waarom deze security-bundle voor Symfony2/Silex niet wil werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:54
DXaroth schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:18:
inmiddels hebben we de 33C bereikt op kantoor.. zweet me het leplazerus .. morgen ff baas aan zn jas trekken voor wat betere verkoeling...
Mijn god hey, op die manier kun je toch nooit werken? Ik ben erg blij dat hier is geïnvesteerd in een fatsoenlijke airco installatie ... ik zit liever op kantoor als thuis :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

alienfruit schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:24:
Grrr, ik snap niet waarom deze security-bundle voor Symfony2/Silex niet wil werken :(
Afbeeldingslocatie: http://24.media.tumblr.com/tumblr_lzv5f0I0Pz1qbs6ydo1_500.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

_Moe_ schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:23:
[...]

Zeker dat er geen relatie op ligt?
Vrij zeker. Niets verwijst naar de user specifiek. Wel naar twee andere models die derived zijn van user (worden opgeslagen met Discriminator, zo doet EF dat), maar vziw doe ik niets met UserID (en waarom zou een relatie daar dan iets aan veranderen?)
En alle relaties met die derived classes zijn many-to-many en gemapt in een andere tabel

[ Voor 10% gewijzigd door F.West98 op 22-07-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

F.West98 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:33:
[...]

Vrij zeker. Niets verwijst naar de user specifiek. Wel naar twee andere models die derived zijn van user (worden opgeslagen met Discriminator, zo doet EF dat), maar vziw doe ik niets met UserID (en waarom zou een relatie daar dan iets aan veranderen?)
En alle relaties met die derived classes zijn many-to-many en gemapt in een andere tabel
http://stackoverflow.com/...cuted-by-entity-framework

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
volgens http://www.arbobondgenote...imaat/calculator-wbgt.htm mag je met die temperaturen wel stoppen met werken :P maar serieus 33C is veeeeeel te warm.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Rutix schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:42:
[...]

volgens http://www.arbobondgenote...imaat/calculator-wbgt.htm mag je met die temperaturen wel stoppen met werken :P maar serieus 33C is veeeeeel te warm.
Die gaat trouwens mis bij luchtvochtigheid van 0% :+
Iets met delen door 0 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
F.West98 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:48:
[...]

Ik denk dat er wel meer mis gaat bij een luchvochtigheid van 0%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

F.West98 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:48:
[...]

Geheel in stijl met met de rest van de web 1.0-layout van die pagina :+ Awesome cliparts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Radiant schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:59:
[...]

Geheel in stijl met met de rest van de web 1.0-layout van die pagina :+ Awesome cliparts.
En de broncode....
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/N5CilT3HswbdJHGJzfrfBA4S/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 20:43
Iemand vind tabels leuk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 05:47

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2013 @ 13:31:
Xcode 4... Auto layout... |:(

/me houdt zich in om niet te vloeken... :X
Ik was er in 4 ook geen fan van, maar in 5 is het toch wel flink verbeterd. Even geduld nog dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Wat een scumbag is ConcurrentBag. Liep net dus tegen dit probleem aan.

Geheugen wat ineens opblaast omdat ik een ConcurrentBag gebruik als threadsafe collectie om mn producers data naar te laten pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
Jammer dat bij licht werk je in een behoorlijke hitte mag werken... het is nu 34.2 C op kantoor, en met de gegevens die ik kan invullen (luchtsnelheid laag, geen stralingswarmte, licht werk), moet ik aan 45% luchtvochtigheid zitten voordat het code geel wordt...

overigens mag ik van die site ook gewoon werken bij het absolute nulpunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
30C is max volgens arbowet toch? :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

DXaroth schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:17:
Jammer dat bij licht werk je in een behoorlijke hitte mag werken... het is nu 34.2 C op kantoor, en met de gegevens die ik kan invullen (luchtsnelheid laag, geen stralingswarmte, licht werk), moet ik aan 45% luchtvochtigheid zitten voordat het code geel wordt...

overigens mag ik van die site ook gewoon werken bij het absolute nulpunt...
mag, mag...
Sorry maar mijn baas kan me wat als het 34.2C binnen zou zijn, dan ging ik simpelweg naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Als het zo warm is hier op kantoor, kan ik me niet meer goed concentreren. Gelukkig hebben we airco, dus het is hier lekker koel. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
Gamebuster schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:29:
[...]

30C is max volgens arbowet toch? :P
Nee, er is geen 'ijsvrij' voor warme dagen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
dev10 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:42:
[...]

Nee, er is geen 'ijsvrij' voor warme dagen. ;)
Niet echt ijsvrij maar de arbowet zegt wel dat je niet op kantoor hoeft te werken als het te warm is :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ah. Entity goes mad en vindt dat hij zelf een userid moet kiezen. Ik zeg niet dat dat moet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Rutix schreef op maandag 22 juli 2013 @ 17:00:
[...]

Niet echt ijsvrij maar de arbowet zegt wel dat je niet op kantoor hoeft te werken als het te warm is :).
Ligt iets ingewikkelder. ;)
Het Arbobesluit (artikel 6.1) bepaalt dat de temperatuur op de werkplek niet nadelig mag zijn voor de gezondheid van de werknemer. Hoewel er geen specifieke temperaturen genoemd worden, is wel bepaald dat werkgevers er alles aan moeten doen om gezondheidsklachten en -schade te voorkomen. Als werken bij een hoge temperatuur niet voorkomen kan worden, moet de werkgever:
  • nagaan of werken in de warmte wel noodzakelijk is
  • de duur van werkzaamheden in de warmte verkorten
  • werkzaamheden afwisselen met werk op een koelere plek
  • koele dranken aanbieden
  • persoonlijke beschermingsmiddelen beschikbaar stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik snap die spotifyreclames echt niet.
Luister nu naar <insert artiest/afspeellijst>
*muziekjes*
Klik hier!
Waar dient dat voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
...om je naar die artiest te laten luisteren en als je geen Spotify hebt eerst een account te laten afsluiten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Als je baas met deze temperaturen een jas draagt is hij sowieso niet goed bij zijn hoofd :+

Vandaag stad en land afgeweest op zoek naar telefoonkabel, gewone 2 of 4 aderige kabels om door een buis te trekken... Geen enkele bouwmarkt die dat meer heeft... Ja van die 20 meter kabeltjes met kopjes eraan. Ik moest een kleine 30 meter hebben en zonder kopjes, het liefste ook een beetje stevig... Nope.... Nergens te vinden... De kant-en-klare kabels zijn zo zwak, dat is net trekdrop, als je die te hard met een trekveer door de buis sjort trek je ze aan gort...

Uiteindelijk de kabel die Ziggo had achtergelaten van de kopjes ontdaan, toen hadden we net genoeg kabel om het werkend te krijgen (voorzichtig, want dat spul was ook net trekdrop), maar had niet verwacht dat die kabel nergens te krijgen was... :?

Wel lekker veel met de motor gereden :9, zolang je maar rijdt is het lekker, maar als je parkeert dan gutst het zweet uit alle mogelijk hoeken en gaten :X

Maar nu wel fijn een vaste lijn op kantoor (uiteraard met een dect setje) en overal patch poorten voor mijn 150 mbit verbinding oOo Wordt alleen tijd om het uitgegeven geld ook eens terug te gaan verdienen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:54

alienfruit

the alien you never expected

Als je in de buurt van Den Bosch had gewoond dan konden we een kabeltje maken van 30m :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

:? Hier vorige week nog 50m gehaald bij de plaatselijke fixet. Hadden zelfs een bundels van 100m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
.Gertjan. schreef op maandag 22 juli 2013 @ 17:45:
Als je baas met deze temperaturen een jas draagt is hij sowieso niet goed bij zijn hoofd :+
Gistermiddag zag ik nog iemand in een winterjas lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

alienfruit schreef op maandag 22 juli 2013 @ 17:48:
Als je in de buurt van Den Bosch had gewoond dan konden we een kabeltje maken van 30m :)
Tnx voor het aanbod :)

Den Bosch is niet zo heel ver (ik zit tussen Den Bosch en Nijmegen in), maar het kantoortje is meer richting Nijmegen. Had ook geen internet tot mijn beschikking, anders had ik hier inderdaad een noodkreet kunnen plaatsen :P
StM schreef op maandag 22 juli 2013 @ 17:49:
:? Hier vorige week nog 50m gehaald bij de plaatselijke fixet. Hadden zelfs een bundels van 100m.
Mmmm, ik ben bij de Karwei, Gamma en Praxis geweest, maar zonder succes, 20 m met trek-drop kwaliteit was de max. Ook de Harense Smid / Vobis kon mij niet helpen (ja, die omgevallen audio/video/witgoed zaak, delen in Haren een pand). Helaas openen hier de andere winkels pas rond 13:00 op maandag (en ik was rond 11:00 aan het shoppen), maar daar had ik ook weinig vertrouwen in.

Vroeger hadden we hier een aantal zaken waar je gewoon op de rol kon kopen, maar schijnbaar is daar niet veel vraag naar. Ze probeerden mij wel een doos utp aan te smeren a 80 euro... Daar heb ik vriendelijk voor bedankt... :X In winkels als allekabels.nl koop je tig meter voor een paar euro.

[ Voor 49% gewijzigd door .Gertjan. op 22-07-2013 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:16
.Gertjan. schreef op maandag 22 juli 2013 @ 17:50:
[...]

Den Bosch is niet zo heel ver (ik zit tussen Den Bosch en Nijmegen in), maar het kantoortje is meer richting Nijmegen. Had ook geen internet tot mijn beschikking, anders had ik hier inderdaad een noodkreet kunnen plaatsen :P

[...]

Mmmm, ik ben bij de Karwei, Gamma en Praxis geweest, maar zonder succes, 20 m met trek-drop kwaliteit was de max. Ook de Harense Smid / Vobis kon mij niet helpen (ja, die omgevallen audio/video/witgoed zaak, delen in Haren een pand). Helaas openen hier de andere winkels pas rond 13:00 op maandag (en ik was rond 11:00 aan het shoppen), maar daar had ik ook weinig vertrouwen in.

Vroeger hadden we hier een aantal zaken waar je gewoon op de rol kon kopen, maar schijnbaar is daar niet veel vraag naar. Ze probeerden mij wel een doos utp aan te smeren a 80 euro... Daar heb ik vriendelijk voor bedankt... :X In winkels als allekabels.nl koop je tig meter voor een paar euro.
Volgende keer gewoon installatiedraad gebruiken.
Koper is koper :+

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
.Gertjan. schreef op maandag 22 juli 2013 @ 17:45:
[...]

3 delig is 3 delig hé, daar hoort een jasje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
DXaroth schreef op maandag 22 juli 2013 @ 18:53:
[...]

3 delig is 3 delig hé, daar hoort een jasje bij.
Met dit weer fuck 3 delig, t-shirt it is en als het even kan gewoon blote voeten maarja ik werk dan ook niet op kantoor in de zomer :P
Jan_V schreef op maandag 22 juli 2013 @ 18:39:
[...]

UTP omknippen naar telefoonkabel kan vast ook wel heb je er zelfs 2 in 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
[...]

[...]

Sowiezo hebben de bouwmarkten vrijwel alleen maar netwerk kabels van 'trekdrop' kwaliteit :P Al krijg je dat natuurlijk al snel als je het over 2/4 aderig telefoonkabeltje hebt. Waarom geen cat5 getrokken? werkt net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:49

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

[...]

Ehm, online bestellen is het beste. Even een maat van me bellen waar hij altijd besteld. Hoeveel meter heb je nodig?
*edit*
Hij zegt netwerkwinkel.com is een goeie. Goede kwaliteit en tenminste niet de prijs van een kilo goud.

[ Voor 4% gewijzigd door Firesphere op 22-07-2013 19:13 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Jan_V schreef op maandag 22 juli 2013 @ 18:39:
[...]
Volgens mij gaat dat niet werken. Is de weerstand in die dikke kabels niet veel te hoog?
Niet helemaal zeker of je een grapje maakt ;)
D-Raven schreef op maandag 22 juli 2013 @ 18:56:
[...]
Sowiezo hebben de bouwmarkten vrijwel alleen maar netwerk kabels van 'trekdrop' kwaliteit :P Al krijg je dat natuurlijk al snel als je het over 2/4 aderig telefoonkabeltje hebt. Waarom geen cat5 getrokken? werkt net zo goed.
Cat5 bleek inderdaad ook te kunnen. Ik was er alleen niet helemaal zeker over. Op een telefoonlijn staat namelijk altijd wat spanning, op een UTP niet of iig een veel lagere. Dus was niet helemaal zeker of ik zomaar een UTP kon trekken.

Daarnaast had ik UTP ook niet op rol liggen ;) Maar die bleek later wel beter verkrijgbaar, maar vermoedelijk ook van trekdrop kwaliteit. Bij de vobis probeerde ze mij 100 meter UTP voor 80 euro aan te smeren, vond ik ook een beetje heftig :P
Ealanrian schreef op maandag 22 juli 2013 @ 18:56:
[...]
UTP omknippen naar telefoonkabel kan vast ook wel heb je er zelfs 2 in 1
Bedacht ik mij later ook, aangezien ik 2 lijnen heb kan dat best handig zijn. Maar goed er ligt nu een kabeltje in en het werkt prima.

UTP had trouwens mogelijk ook voor ellende gezorgd aangezien die kabel toch weer wat dikker is, het ging nu maar net, dus UTP was mogelijk redelijk krap geworden.
Firesphere schreef op maandag 22 juli 2013 @ 19:08:
[...]

Ehm, online bestellen is het beste. Even een maat van me bellen waar hij altijd besteld. Hoeveel meter heb je nodig?
Het was een spontane actie :9 We dachten nog wel kabel te hebben (mijn pa spaarde vroeger al die troep op), maar helaas bleken we niet genoeg te hebben. Om door te kunnen dacht ik "even" te gaan shoppen.

Meestal bestel ik het inderdaad online, ik haat shoppen en internet scheelt redelijk wat qua prijs.

[ Voor 14% gewijzigd door .Gertjan. op 22-07-2013 19:11 ]

Pagina: 1 ... 156 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.