Nou, vandaag was deze voor mij van toepassing.
http://thejoysofcode.com/...-explain-what-will-happen
Een klant heeft domweg admin-rechten nodig om z'n applicatie te laten werken. Probleem is, deze betreffende klant is zo tech-savy als een glasplaat. En blijft dus met bugmeldingen komen die volledig zijn eigen schuld zijn.
Voorbeelden:
Hij geeft zichzelf tegenstrijdige rechten van 2 tegenstrijdige groepen (Is aan de beste persoon uitgelegd)
Hij verwijdert gebruikers "eigendom" (profiel dus zeg maar), maar verwijdert de gebruiker zelf niet (Wederom, reeds uitgelegd)
Hij krijgt het voor elkaar om een nieuw wachtwoord aan te vragen, en de session-link in de e-mail aan te zien voor wachtwoord
Hij belt "Ik heb op mijn iPad iets uit gezet terwijl ik ingelogd was, nu kan ik niet meer op internet. Dat is wel een ernstige bug!" (Hij had het WiFi uit gezet)
Hij belt "Ik kan niet meer inloggen". Uit de history-records blijkt vervolgens dat hij zijn eigen account op inactief had gezet, want "Ik ben geen gebruiker, dus ik hoef niet op actief te staan"
En dat is voor een applicatie die nu 3 maand live staat, en dit is echt nog maar de helft van wat hij allemaal heeft "ontdekt aan bugs"
En ow ja, toen ik dus de opdracht binnen kreeg en het eerste gesprek met de betreffende klant had gehad, heb ik 2 dingen direct aangegeven richting verkoop:
1. De uren die hier voor nodig zijn, zijn minstens het 4-voudige van wat er is geoffreerd.
2. De klant is ongeschikt om gebruik te maken van een admin-interface. Tegen deze jip-en-janneke kwaliteiten kunnen wij niet op.
[
Voor 15% gewijzigd door
Firesphere op 25-02-2013 21:15
]