De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.264 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:27

alienfruit

the alien you never expected

PDS Basic hier :D

offtopic:
Ach, ik vind het niet erg hoor! Altijd leuk als knappe meiden met mij praten O-)

[ Voor 75% gewijzigd door alienfruit op 22-02-2013 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Brutonus schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:11:
[...]

Altijd leuk. Waarover ga je presenteren?
Het is redelijk simpel: de mogelijkheden van Campaign Monitor.

Een deel van mijn collega's doet vrij weinig met de digitale kant en hebben ook geen tijd (of zin) om zelf zoiets uit te zoeken. Op deze manier kunnen we elkaar in korte tijd toch een idee geven wat de mogelijkheden zijn. Nu vertel ik hier iets over, volgende keer bijvoorbeeld mijn collega over de nieuwe technieken binnen drukken.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:51
alienfruit schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:12:
Damn, een meid houd me van het werk. Stom Facebook chat :P
Onverkapte "kijk mij ook eens aandacht krijgen van een vrouw"post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
Avalaxy schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:11:
[...]

Onverkapte "kijk mij ook eens aandacht krijgen van een vrouw"post
Someone's jealous ;)

Ben de dagen aan het aftellen. A.s. dinsdag laatste werkdag hier en maandag 4 maart aan een nieuwe uitdaging beginnen! Tussendoor nog ff paar dagen naar Praag, ff hoofd leegmaken om met een frisse start te kunnen beginnen. Heb d'r zin an!

Overdracht schrijven. Meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Sommige mensen... :) "Let me play you the song of my (GitHub) contributions":
http://song-of-github.herokuapp.com/?username=ajacksified

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Oh dat is best nice gedaan :D.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Nee, voor de meeste mensen is het niet zo'n unieke gebeurtenis dat een vrouw tegen hem praat dat dat hier uitgebreid gepost moet worden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:00
Avalaxy schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:45:
[...]
Nee, voor de mensen is het niet zo'n unieke gebeurtenis dat een vrouw tegen hem praat dat dat hier uitgebreid gepost moet worden :p
Ja ik moest er ook om lachen dat dat er zo expliciet bij stond, maar goed iedereen mag hier delen wat belangrijk voor hem (of haar) is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
Avalaxy schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:45:
[...]

Nee, voor de mensen is het niet zo'n unieke gebeurtenis dat een vrouw tegen hem praat dat dat hier uitgebreid gepost moet worden :p
Wat is "vrouwen"? Is dat zoiets als "sjouwen" of "bier drinken"? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Close... schijnt te kunnen fungeren als hulpmiddel voor het sjouwen van bier, zodat jij het kan drinken en niet meer hoeft op te staan om zelf te halen. Net als die stofzuiger-robots. Ben er alleen nog niet helemaal achter hoe dat nu werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:27

alienfruit

the alien you never expected

jhuiting schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:59:
Ja ik moest er ook om lachen dat dat er zo expliciet bij stond, maar goed iedereen mag hier delen wat belangrijk voor hem (of haar) is :P
Hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
En alsof het zo moest zijn; Pakketje komt zojuist binnen :) Nog steeds geen antwoord van de webcare, maar dat is ook niet meer nodig.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

GateKeaper schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:12:
Close... schijnt te kunnen fungeren als hulpmiddel voor het sjouwen van bier, zodat jij het kan drinken en niet meer hoeft op te staan om zelf te halen. Net als die stofzuiger-robots. Ben er alleen nog niet helemaal achter hoe dat nu werkt.
Dan heb jij denk ik eentje getroffen met nieuwe firmware, de meeste modellen vertikken het om je bier te dragen ;) Als sterke man wordt er van je verwacht dat je het tedere vrouwtje helpt met het tillen van spul (en niet alleen je eigen kratten bier).

Ook wil de stofzuiger functie soms haperen en lijken ze wel eens in de reverse te springen waardoor er alleen maar troep uit de zuigmond komt (oh my, die is wel erg dubbelzinnig :X ). :+

Verder leuke wezens hoor ;)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 18:29
14:50 uur op een vrijdag middag. En ons ticket systeem knalt eruit. Fijn...... not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:04

StM

Maandag is er weer een dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-10 13:32
pdebie schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:50:
14:50 uur op een vrijdag middag. En ons ticket systeem knalt eruit. Fijn...... not.
Kun je in iedergeval wel zeggen dat er weinig bugs binnenkomen! =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

pdebie schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:50:
Vroeg weekend dus. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Beetje jammer dat bijna alle laptops een resolutie hebben van 1366x768. Ik wil het vooral iets meer verticale ruimte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sh4wn schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:05:
Beetje jammer dat bijna alle laptops een resolutie hebben van 1366x768. Ik wil het vooral iets meer verticale ruimte..
1366x768? Moet eerlijk zeggen dat ik die nog nooit voorbij heb zien komen, volgens mij. :9

Zelf een tijdje 1280x800 op 13" laptop gehad, nu 1440x900… Is toch al aardig verschil, stuk meer ruimte op het scherm. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarilo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:55
Dan zet je hem toch op z'n kant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
hahaha was het maar zo'n feest. Moet toch echt wel werken voordat we het weekend in gaan ;)

Maar het is inmiddels verholpen. Service herstart op de server en het werkt weer. Nu vooral heel rustig aan het uitzoeken waarom hij gecrashed is. Heb daar wel tot 17.00 uur voor nodig denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
pdebie schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:16:
hahaha was het maar zo'n feest. Moet toch echt wel werken voordat we het weekend in gaan ;)

Maar het is inmiddels verholpen. Service herstart op de server en het werkt weer. Nu vooral heel rustig aan het uitzoeken waarom hij gecrashed is. Heb daar wel tot 17.00 uur voor nodig denk ik :+
Anders forceer je dat werk even door hem rond 16.00 weer is te laten 'flippen' door een misterieuze stop opdracht =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarilo schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:14:
[...]

Dan zet je hem toch op z'n kant :+
Een brak TN scherm op z'n kant zetten? Dat is geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:14:
[...]

1366x768? Moet eerlijk zeggen dat ik die nog nooit voorbij heb zien komen, volgens mij. :9

Zelf een tijdje 1280x800 op 13" laptop gehad, nu 1440x900… Is toch al aardig verschil, stuk meer ruimte op het scherm. :Y
Bijna alle 15.6" laptops heeft toch die resolutie (1366x768). En een grotere laptop wil ik niet, want ik wil hem ook nog een beetje kunnen meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
Sparen voor die XPS 13 met FullHD scherm en Ubuntu? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
Het wordt miraculeus drukker in de devschuur, zo rond 15.00 / 15.30 =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 15:44
Sh4wn schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:18:
[...]

Bijna alle 15.6" laptops heeft toch die resolutie (1366x768). En een grotere laptop wil ik niet, want ik wil hem ook nog een beetje kunnen meenemen.
heb zelf een 13.3" met die resolutie en heb eigenlijk geen last van te weinig ruimte verticaal.... je merkt wel verschil met 1050/1080, uiteraard, maar te weinig zou ik 't niet willen noemen... Heb geen ervaring met 16:10 schermen, dus wellicht als je daar vandaan komt dat je je wel stoort aan minder verticale ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
[...]

Daar liep ik van de week ook tegenaan bij het zoeken van een betaalbare 15.6" ultrabook :( Wel een paar redelijke dingen gevonden, maar allemaal zo'n achterlijke resolutie... En dat is dan voor 'business'. Uiteindelijk maar gekozen voor een Dell Inspiron 15R SE. Is dan wel een multimedia notebook (geen ultrabook), maar ten minste wel full HD met een i7 quadcore en 8GB RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ijstheefles schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:17:
[...]

Anders forceer je dat werk even door hem rond 16.00 weer is te laten 'flippen' door een misterieuze stop opdracht =P
haha nee, laten we dat maar niet doen. Ik heb in de log al gezien wat er mis is gegaan. Dus heb het maar even gemeld. Heb nog wel klusje liggen voor maandag die ik nu al kan doen. Scheelt me maandag weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Er zijn best een paar aardige laptops met een hogere resolutie hoor, al vanaf plusminus €600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Avalaxy schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:24:
[...]
Daar liep ik van de week ook tegenaan bij het zoeken van een betaalbare 15.6" ultrabook :( Wel een paar redelijke dingen gevonden, maar allemaal zo'n achterlijke resolutie... En dat is dan voor 'business'. Uiteindelijk maar gekozen voor een Dell Inspiron 15R SE. Is dan wel een multimedia notebook (geen ultrabook), maar ten minste wel full HD met een i7 quadcore en 8GB RAM.
Dat viel mij ook erg tegen van de ultrabooks. De meeste hadden 13xx resolutie en ik wilde echt FullHD. Uiteindelijk op de Y500 van Lenovo uitgekomen (i7 met 8GB mem Blu-ray en 1TB disk), koste aardig wat centjes (1000 euro terwijl mijn vorige laptop 450 euro heeft gekost), maar met een SSD erbij (265GB Samsung 830) is het echt een monster.

Alleen jammer van de klote touchpad die Lenovo erin heeft gegooid... Ding wil at random wel eens helemaal flippen waardoor hij op de bank niet echt fijn werkt, maar goed een laptop van 1000 euro op schoot vind ik sowieso geen succes, het is voor mij meer een mobiel werkstation.

Maar het heeft even geduurd voor ik een laptop vond die voldeed aan mijn eisen. Nu zit ik lekker naar 2x HD te kijken :9 (alleen op een wat grotere afstand is FullHD behoorlijk klein...
Ik mis nu wel mijn oude accuduur, ik had in mijn oude I3 een high-capacity accu gegooid en had 4+ uur op een accu, echter is dat nu 2,5 uur tijdens het ontwikkelen op deze i7, op zich nog redelijk, maar soms kom je net te kort...

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
@.Gertjan.: Kan je die Lenovo Y500 aanraden? Ben namelijk aan het overwegen om deze in huis te halen.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
pdebie schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:25:
[...]

haha nee, laten we dat maar niet doen. Ik heb in de log al gezien wat er mis is gegaan. Dus heb het maar even gemeld. Heb nog wel klusje liggen voor maandag die ik nu al kan doen. Scheelt me maandag weer :)
Beetje blijmaken met een dooie vogel eh.. wat ging er dan fout? ;x nou heb je me nieuwsgierig gemaakt!
_Moe_ schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:38:
@.Gertjan.: Kan je die Lenovo Y500 aanraden? Ben namelijk aan het overwegen om deze in huis te halen.
Heb hem zelf ook, prima ding ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Ijstheefles op 22-02-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Lenovo vind ik over het algemeen wel een aanrader. Bouwkwaliteit is over de gehele lijn wel goed, beetje conservatief maar who cares. Een laptop die er niet te bling bling uit ziet wordt minder snel gejat.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 15:44
Nog 1 bakkie dan voor 't weekend:

7 Reasons Why Coffee Is Good For You

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

_Moe_ schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:38:
Ik zou heel kritisch het topic over de Y500 doornemen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1524988

Lenovo heeft de vergissing gemaakt een heel brak Elan touchpad in een batch te proppen. De problemen zouden verholpen moeten zijn met de nieuwere batches (na 18 november geloof ik) omdat die grotendeels een Synaptics bevatten. Ik heb af en toe last van een flippend touchpad, maar ik vind het pad sowieso niet fijn (hij is ruw en stroef terwijl ik liever een wat gladdere pad heb zoals op mijn oude laptop).

Lenovo heeft lang ontkend dat er iets met de laptops aan de hand was en is nu langzaam aan het toegeven dat het niet goed is gegaan. Echter maken zij gebruik van een service center wat er een zooitje van maakt waardoor ik niet echt een goed gevoel bij Lenovo meer heb (terwijl het in mijn ogen altijd een goed merk is geweest). Gelukkig is het touchpad het enige probleem en is er redelijk omheen te werken, door het gedonder met support stuur ik hem liever niet op. Ook omdat ik hem niet kan missen en het onacceptabel vind dat ze mij in december een laptop verkopen waar ze wisten dat iets mee mis was (in november schijnen ze gestopt te zijn met de Elan pads) en ik vervolgens "slachtoffer" word omdat ik hem moet opsturen...

Afgezien daarvan is het een top-apparaat. Die i7 en 8GB geheugen willen zeker wel lekker mee, zeker als je er nog een SSD inmikt, dan is het echt een supersnel apparaat. Ik had niet verwacht nog veel performance winst te merken van mijn overstap naar een i7 (mijn oude i3 had al een SSD upgrade gekregen en was dus al redelijk snel), maar dat is echt merkbaar.

Daarnaast is het scherm gewoon subliem en is de laptop niet meteen loeizwaar :)

Kortom, je moet een beetje geluk hebben. Heb je een goede batch dan is het voor 1000 euro echt een hele fijne laptop. Heb je pech, tja dan heb je echt pech :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ze zijn er een vergeten:

Coffee makes you poop :+

Wat overigens ook een voordeel is hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 15:13

TheNephilim

Wtfuzzle

Die nieuwe van Google ziet er ook goed uit, mooi ding. Alleen wel een tikkie duur :o
.Gertjan. schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:50:
[...]

Ze zijn er een vergeten:

Coffee makes you poop :+

Wat overigens ook een voordeel is hoor ;)
dat verklaart een boel :D

[ Voor 39% gewijzigd door TheNephilim op 22-02-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Als ik zou moeten kiezen tussen die Lenovo of deze Asus, dan was ik voor de Asus gegaan. Onderstaande laptop staat nu bovenaan op mijn 'potentiële laptops' lijstje.

pricewatch: Asus N56VZ-S4215H

@Hierboven *verklaart

[ Voor 5% gewijzigd door Sh4wn op 22-02-2013 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Sh4wn schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:52:
Als ik zou moeten kiezen tussen die Lenovo of deze Asus, dan was ik voor de Asus gegaan. Onderstaande laptop staat nu bovenaan op mijn 'potentiële laptops' lijstje.

pricewatch: Asus N56VZ-S4215H
Dat kost ook niks meer tegenwoordig :o

/me t -> done :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Buuurn.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CJqUkXytnSdmHRT60hy8Bx5j/full.png

WTF is er "background" aan als het alle interactie met het programma verhindert?

[ Voor 32% gewijzigd door CodeCaster op 22-02-2013 16:02 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

CodeCaster schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 16:01:
Buuurn.

[afbeelding]

WTF is er "background" aan als het alle interactie met het programma verhindert?
Leuk is die he :X
Voordat service pack 1 uitkwam was het met enige regelmaat feest :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Oh leuk :D. In een 2 uur durende conference met allemaal informatie over hoe de backends werken bij Airlines ^^. Best interessant.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Volgens mij heeft iedereen al weekend! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

/me meld zich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 21:45
Ik ben al sinds gisteren in weekend hoor *fluit*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Haha, nice! :P Nou ik stop er ook zo mee XD Maandag, dinsdag en gedeeltelijk woensdag nog te tijd om het belangrijkste af te maken XD

Deadlines, altijd leuk... maar zo'n killer voor perfectie en creativiteit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 11-10 14:51

Sebazzz

3dp

CodeCaster schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 16:01:
Buuurn.

[afbeelding]

Nou.. het blokkeert de UI niet :+

En ze zullen wel een .NET BackgroundWorker gebruikt hebben? :P

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ging m'n goede oude MacBook… ;w

Not bad, MacBook late '08 2,4GHz, 8GB DDR3, 250GB voor 480 verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 20:05:
Daar ging m'n goede oude MacBook… ;w

Not bad, MacBook late '08 2,4GHz, 8GB DDR3, 250GB voor 480 verkocht.
Dit vind ik wel een groot voordeel van Apple stuff. De afschrijving is zeer laag in vergelijk met andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
m19 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 20:55:
[...]

Dit vind ik wel een groot voordeel van Apple stuff. De afschrijving is zeer laag in vergelijk met andere merken.
De investering is gewoon veel groter dus houd je logischerwijs ook een groter restbedrag over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Avalaxy schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 20:58:
[...]

De investering is gewoon veel groter dus houd je logischerwijs ook een groter restbedrag over :P
Mwah, ik denk als je een Macbook Air van 1300 euro koopt of een ultrabook van 1300 euro koopt en over 2 jaar verder kijkt dat de Macbook Air niet alleen makkelijker te verkopen is maar ook nog eens meer op brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-10 22:53
@m19 is ook weer afhankelijk van het merk... Een Lenovo is bijv. veel waardevaster dan een ultrabook van bijv. Acer omdat zij een naam qua kwaliteit op hebben gebouwd. Apple heeft die naam ook en daardoor hebben de mensen na 5 jaar meer vertrouwen in het goed functioneren hiervan als dat bij een notebook van een andere fabrikant het geval zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Zijn er hier toevallig nog mensen die een Raspberry Pi hebben en die, gratis en voor niets, in een datacenter willen laten hangen? http://raspberrypicolocatie.nl/

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Opzich wel interessant als backup locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 11:24

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Alex) schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 22:58:
Zijn er hier toevallig nog mensen die een Raspberry Pi hebben en die, gratis en voor niets, in een datacenter willen laten hangen? http://raspberrypicolocatie.nl/
Ik heb 4 door hun ingerichte Pi's besteld :9~ :$

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb als medewerker van de RuG de Adobe CS6 Master Collection voor een prikje kunnen aanschaffen :D, alleen nu bedenk ik mij dat ik in mijn rMBP geen dvd drive heb. Dat wordt even iso's bouwen bij iemand. :-(

(Adobe biedt het niet toevallig aan om te de content te downloaden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het spul (legaal) downloaden van insert hier je favoriete downloadkanaal. Dat voldoet toch prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Dat zijn over het algemeen "bewerkte" versies, ik wacht wel even op de dvd en bouw dan iso's. Zoveel haast heb ik nu ook weer niet :) . First World Problems :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

En de trials downloaden en die met je serial activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat dacht je dan van http://www.adobe.com/cfus...product=master_collection?

Ik gebruik nog steeds het torrentkanaal voor dat soort dingen. Dan hoef ik mij niet te registreren, een download manager firefox addon binnen te halen die vervolgens door firefox wordt geblokkeerd, en nog meer van dat soort ongein. True story...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:07

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Zucht....
Ik word echt gek waar ik werk. Ik wacht nu al een maand(!) op een degelijke uitleg & opdracht. Deze maand dus geen inkomsten. En ik wacht nog steeds op het geld van januari.
Ik kreeg eind februari een draftversie van de opdracht, maar het was niet duidelijk genoeg en ik had nog wat hulp nodig, ik ken het systeem niet helemaal en de enige developer die er werkte heeft nooit comments gemaakt :X
Na een week vroeg hij of ik het in 2 weken af kon hebben, nee, want druk met school & onduidelijke opdracht. Hij zou het wel doen.
In die 2 weken is hij er niet aan toegekomen en ik kreeg de opdracht weer (in de tussentijd geen opdracht, ik wachtte op een nieuwe). Nog steeds niet helemaal duidelijk hoe het precies moest, afgelopen weekend eindelijk de final versie. Ik mail hem maandag wat vragen die ik had (al een hele tijd) om ermee te kunnen beginnen, hij antwoordt woensdag pas met de melding dat het systeem er nog niet klaar voor was, ikmoest nog wat aanpassen, maar hij zou erop terugkomen. Nu is het zaterdag en nog steeds niets. :(

Ik hoop dat ik snel ergens anders terecht kan. echt.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:15
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 00:43:
Je kan het spul (legaal) downloaden van insert hier je favoriete downloadkanaal. Dat voldoet toch prima?
Da's technisch niet legaal hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Soultaker schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 09:36:
[...]

Da's technisch niet legaal hè.
Van software mag je "technisch noodzakelijke" kopieën maken. Als het voor jou technisch noodzakelijk is om een torrent te downloaden (zonder te uploaden) of usenet gebruikt om de software op je machine te krijgen, dan mag dat. Dat is net zo (il)legaal als zelf ergens een iso maken om die dan te gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door HuHu op 23-02-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Laatst online: 06-10 22:29
HuHu schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 10:57:
[...]

Van software mag je "technisch noodzakelijke" kopieën maken. Als het voor jou technisch noodzakelijk is om een torrent te downloaden (zonder te uploaden) of usenet gebruikt om de software op je machine te krijgen, dan mag dat. Dat is net zo (il)legaal als zelf ergens een iso maken om die dan te gebruiken.
moet je wel exact dezelfde versie hebben als die waar jij de licentie van heb.
Meestal kan ik alleen maar ultimate edities vinden op insert hier je favoriete downloadkanaal

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
HuHu schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 10:57:
Van software mag je "technisch noodzakelijke" kopieën maken.
De auteurswet stelt dat kopieën gemaakt mogen worden indien dat noodzakelijk is voor het “beoogde gebruik”. Daarbij moet je denken aan het kopiëren naar de harde schijf als je de software installeert, en het kopiëren naar het geheugen als je het programma start.

Het beoogde gebruik van een installatie-dvd is echter dat je direct daarvan installeert. Ik denk niet dat het downloaden van een ISO opgevat kan worden als “voor het beoogde gebruik noodzakelijk”.

De auteurswet voorziet wel in het recht op het maken van een reservekopie, maar ook dan is het twijfelachtig of een willekeurige ISO van het internet daar aan voldoet; meestal is daarmee gesjoemeld en is de beveiliging gekraakt (ook verboden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 11:07

Matis

Rubber Rocket

Het is altijd een lastig thema, want hoe zit het met downloaden van ISO's welke (bijvoorbeeld) Miscrosoft zelf beschikbaar stelt voor installatie vanaf USB-stick of om zelf op DVD te branden? Daarvoor hoef je ook geen licentie te hebben, alvorens die te downloaden.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
De rechthebbende kan jou altijd toestemming geven om een kopie te maken. De auteurswet bepaalt alleen wat je wel en niet mag doen met auteursrechtelijk beschermd werk als je geen specifieke toestemming hebt verkregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Laatst online: 05-10 16:11
F.West98 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 01:40:
maar het was niet duidelijk genoeg en ik had nog wat hulp nodig, ik ken het systeem niet helemaal en de enige developer die er werkte heeft nooit comments gemaakt :X
Welkom in de wondere wereld van software maken :+

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Down schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 11:59:
Commentaar is overrated. Goede software vergt geen toelichting :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 08:04
Zojuist Visual Studio 2012 geprobeerd! Die gratis TFS met Git werkt wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Eindelijk hebben de ontwikkelaars bij Visual Studio door dat er ook mensen zijn die een non-MS versiebeheersysteem gebruiken.
Eindelijk git-integratie in VS2012. Al vrees ik dat we zakelijk niet over zullen stappen op VS2012 voor die reden alleen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 08:04
Matis schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:13:
Eindelijk hebben de ontwikkelaars bij Visual Studio door dat er ook mensen zijn die een non-MS versiebeheersysteem gebruiken.
Eindelijk git-integratie in VS2012. Al vrees ik dat we zakelijk niet over zullen stappen op VS2012 voor die reden alleen :P
Het is ook wel TFS + GIT he, volgens mij kan je niet 123 Github in VS2012 gebruiken

wel dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Soultaker schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 11:37:
[...]

De auteurswet stelt dat kopieën gemaakt mogen worden indien dat noodzakelijk is voor het “beoogde gebruik”. Daarbij moet je denken aan het kopiëren naar de harde schijf als je de software installeert, en het kopiëren naar het geheugen als je het programma start.

Het beoogde gebruik van een installatie-dvd is echter dat je direct daarvan installeert. Ik denk niet dat het downloaden van een ISO opgevat kan worden als “voor het beoogde gebruik noodzakelijk”.

De auteurswet voorziet wel in het recht op het maken van een reservekopie, maar ook dan is het twijfelachtig of een willekeurige ISO van het internet daar aan voldoet; meestal is daarmee gesjoemeld en is de beveiliging gekraakt (ook verboden).
Naar mijn mening doe je niets verkeerd als je een ISO van het internet download en thuis een legale versie van hetzelfde stuk software hebt liggen. Het is echter wel zo dat je deze software dan daadwerkelijk nog wel in huis moet hebben.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

_Moe_ schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:29:
[...]

Naar mijn mening doe je niets verkeerd als je een ISO van het internet download en thuis een legale versie van hetzelfde stuk software hebt liggen. Het is echter wel zo dat je deze software dan daadwerkelijk nog wel in huis moet hebben.
Alleen hecht de rechter niet zo heel veel waarde "aan jouw mening". Films en muziek mag je legaal downloaden, software niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Soultaker schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 11:37:
[...]

Ik vind het downloaden van een ISO indien je geen DVD speler in je pc/laptop/... hebt wel vallen onder "noodzakelijk voor het beoogde gebruik". Maar dat is mijn mening, ik kan geen bronnen vinden die hier voor/tegen spreken.
Downloaden van een ISO voor reservekopie mag niet: http://www.iusmentis.com/.../reservekopie/#verkrijger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
HuHu schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:28:
Ik vind het downloaden van een ISO indien je geen DVD speler in je pc/laptop/... hebt wel vallen onder "noodzakelijk voor het beoogde gebruik".
Nu redeneer je vauit het oogpunt van de gebruiker, maar ik denk dat het beoogde gebruik van de rechthebbende leidend is, en die verkoopt die dvd'tjes met de bedoeling dat ze direct geïnstalleerd worden. Het kopiëren van installatiebestanden naar de harde schijf is dus wél noodzakelijk voor het beoogde gebruik, het downloaden van een image niet.

Als je de DVD niet kunt installeren kun je de software niet gebruiken zoals bedoeld door de rechthebbende, en dan had je 'm strict genomen dus niet moeten kopen — dat geeft je puur technisch gezien niet het recht om dan maar een illegale kopie te gebuiken (hoewel je dat moreel gezien natuurlijk best kunt verdedigen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:07

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Down schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 11:59:
[...]

Normaal zou het wel lukken, maar in dit geval verschijnt er in de middle of nowhere een class, die ineens wordt gebruikt maar nooit is gemaakt. En bestanden worden op magische wijze geïnclude, zonder een include enzo.

Ik snap er niet veel van :P

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Laatst online: 10-10 11:49
Je koopt toch een licentie voor het gebruik van die software. Waar je de bytes vandaan haalt, maakt dan niets uit. Maar misschien denk ik te logisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Sjaaky schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:33:
Maar misschien denk ik te logisch?
Dat dus, wetgeving (met auteursrecht als uitschieter) is vaak allesbehalve logisch... (helaas)

[ Voor 7% gewijzigd door roeleboel op 23-02-2013 14:37 ]

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
F.West98 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:50:
[...]

Normaal zou het wel lukken, maar in dit geval verschijnt er in de middle of nowhere een class, die ineens wordt gebruikt maar nooit is gemaakt. En bestanden worden op magische wijze geïnclude, zonder een include enzo.

Ik snap er niet veel van :P
Daar moet je een beetje door heen kijken. >:)
Vb6 met explict off en on error resume next.... Daar snap je soms niks meer van qua code en dat het ook nog werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Laatst online: 01-10 13:48
Soultaker schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:43:
[...]

Nu redeneer je vauit het oogpunt van de gebruiker, maar ik denk dat het beoogde gebruik van de rechthebbende leidend is, en die verkoopt die dvd'tjes met de bedoeling dat ze direct geïnstalleerd worden. Het kopiëren van installatiebestanden naar de harde schijf is dus wél noodzakelijk voor het beoogde gebruik, het downloaden van een image niet.

Als je de DVD niet kunt installeren kun je de software niet gebruiken zoals bedoeld door de rechthebbende, en dan had je 'm strict genomen dus niet moeten kopen — dat geeft je puur technisch gezien niet het recht om dan maar een illegale kopie te gebuiken (hoewel je dat moreel gezien natuurlijk best kunt verdedigen).
De aanname dat je per se een DVD nodig hebt maak je wel wat te snel denk ik. Zijn er niet ook legio bedrijven die hun software ook tegen betaling (voor een licentiesleutel) per download beschikbaar stellen, in een ISO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:17

orf

Ik heb Adobe software juist alleen als download. Moet inloggen met Adobe ID en kan dan gewoon alle software waar ik een licentie voor heb downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
orf schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:27:
Ik heb Adobe software juist alleen als download. Moet inloggen met Adobe ID en kan dan gewoon alle software waar ik een licentie voor heb downloaden.
Het zou toch mooi zijn dat dit bij aankoop van Adobe software op een fysiek medium ook mogelijk zou zijn.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Struikrover schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 15:44:
[...]

De aanname dat je per se een DVD nodig hebt maak je wel wat te snel denk ik. Zijn er niet ook legio bedrijven die hun software ook tegen betaling (voor een licentiesleutel) per download beschikbaar stellen, in een ISO?
Soultaker in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3"

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoud Engelfriet
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 11:29

Arnoud Engelfriet

ICT-jurist / Specialist internetrecht
Het klopt dat je als eigenaar van een DVD met licentie niet een ISO van internet mag trekken, ook al is die ISO bit-for-bit identiek aan jouw DVD. (Tenzij natuurlijk de licentiegever zelf die ISO aanbiedt.)

Ik kan me alleen niet voorstellen dat dit in de praktijk tot juridische problemen zou leiden, al is het maar vanwege de bewijslast: de ISO is identiek aan de DVD, dus hoe krijgt de rechthebbende het bewijs rond dat jij die van internet getrokken heeft?

Oké, als er een .txt bestand bij zit van de releasegroep dan ga je natuurlijk nat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Laatst online: 01-10 13:48
Oké, dat lijkt me opgehelderd ;). Die pakkans is dan inderdaad wel klein, of je moet gevonden worden met je 'hand in the cookiejar', terwijl je aan het downloaden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé, die nieuwe versie van Netbeans is wel vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-10 12:17
Jan_V schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 20:25:
Zojuist de Xamarin 'toolkit' maar geinstalleerd op m'n systeem.
Weet nog niet of ik er blij mee ben en komt ook nog eens bij dat je op je Windows systeem (nog) geen iOS ontwikkelingen kunt doen.

Nu maar eens kijken of ik Mountain Lion werkend kan krijgen in Hyper-V. Lion is me wel gelukt met VMWare Workstation, hoewel het niet echt super werkte.
Eens kijken of dit wel goed werkt binnen Windows 8.
Let erop dat als je Mountain Lion werkend hebt, dat je uiteindelijk enkel de iPhone simulator kunt gebruiken. Een build voor een echt device levert een foutmelding op, dat kan enkel op de originele Apple hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Laatst online: 06-09 17:51
_Moe_ schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:30:
[...]

Het zou toch mooi zijn dat dit bij aankoop van Adobe software op een fysiek medium ook mogelijk zou zijn.
Is het ook. Heb op het werk de CS6 master collection geinstalleerd van fysiek medium. (Enige bundle waar Flash Builder in zat en die is stand-alone bijna net zo duur als de hele MC...) Zat een optie bij om via een Adobe ID ook de digital download versie te kunnen gebruiken.

Misschien is dit alleen het geval als je direct via een reseller koopt en niet als je een 'off-the-shelf' doos koopt oid. (Kan dat überhaupt met CS?)

[ Voor 13% gewijzigd door R4gnax op 24-02-2013 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:32
JvdS schreef op zondag 24 februari 2013 @ 12:14:
[...]

Let erop dat als je Mountain Lion werkend hebt, dat je uiteindelijk enkel de iPhone simulator kunt gebruiken. Een build voor een echt device levert een foutmelding op, dat kan enkel op de originele Apple hardware.
Heb nu ook maar een Mac Mini aangeschaft :)

Maar om te deployen naar een device heb je ook een versie nodig waar je voor moet betalen. De gratis versie kan alleen met emulatoren overweg volgens de site.
Ze hebben afgelopen week ook een 2.0 uitgebracht. Heb ik nog niet naar gekeken, wellicht dat je dan wel iets meer naar devices kunt deployen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Laatst online: 10-10 23:00
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 12:14:
Hé, die nieuwe versie van Netbeans is wel vet.
Wat is er vetter aan dan Netbeans 7.2 dan? (Net even geïnstalleerd, maar wil niet starten :S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Jan_V schreef op zondag 24 februari 2013 @ 14:32:
[...]

Heb nu ook maar een Mac Mini aangeschaft :)

Maar om te deployen naar een device heb je ook een versie nodig waar je voor moet betalen. De gratis versie kan alleen met emulatoren overweg volgens de site.
Ze hebben afgelopen week ook een 2.0 uitgebracht. Heb ik nog niet naar gekeken, wellicht dat je dan wel iets meer naar devices kunt deployen.
Je hebt nu een 30 dagen full trial en een qua tijd onbeperkte starterseditie met een deel van de functionaliteit en een limiet op de hoeveelheid code die de app kan bevatten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 07:57
Zucht. Dit weekend is typisch zo'n weekend waarvan je zou willen dat het nog twee dagen langer zou duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
X_lawl_X schreef op zondag 24 februari 2013 @ 21:02:
Zucht. Dit weekend is typisch zo'n weekend waarvan je zou willen dat het nog twee dagen langer zou duren.
Ik dacht al dat ik de enige was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Same here. Gisteren veel geslapen, vandaag veel geslapen.
Kan nu weer een weekje door.

Eigenlijk een beetje de omgedraaide wereld :/.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Boudewijn schreef op zondag 24 februari 2013 @ 21:10:
Same here. Gisteren veel geslapen, vandaag veel geslapen.
Kan nu weer een weekje door.

Eigenlijk een beetje de omgedraaide wereld :/.
Jij wilt eigenlijk 5 dagen veel slapen, zodat je het weekend door komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barryvdh schreef op zondag 24 februari 2013 @ 17:19:
[...]

Wat is er vetter aan dan Netbeans 7.2 dan? (Net even geïnstalleerd, maar wil niet starten :S)
HTML5, Composer integratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 01:27
Nou, nog net op tijd voor de Mozilla Game on Challenge. Het spel is net af, nog 7 uur voor de deadline (23:59 PST) een begeleidend filmpje is nu aan het converteren en het uploaden. Dan de boel submitten. Ik ben benieuwd wat ze er van gaan vinden! Het was leuk om te doen :)

Stiekem heb ik natuurlijk wel zin in een reisje naar SF :P

edit: Gesubmit, sleepy time!

Let niet op mijn gare engels, ik was gaar en jezelf terughoren is al erg genoeg.

[ Voor 21% gewijzigd door ZpAz op 25-02-2013 01:32 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:17

orf

orf schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 18:32:
Wij hebben/hadden ook veel problemen met de webhosting. Daarom hebben we door de webhoster die ook Tweakers.net host een private cloud in laten richten. 21 Virtuele machines daarop gaan zo'n 250 websites serveren. (3x webserver, 2x varnish, 2x loadbalancer, 3x db, etc)

Zondagnacht gaan we over. Spannend!
Zo, migratie is achter de rug. Om 22:00 uur begonnen en om half 3 ongeveer klaar. (en toen nog een uurtje naar huis rijden). Samen met een collega op kantoor gezeten. Het meeste werk is gedaan door een technische man van de webhoster. Er lag een heel script/planning klaar voor de migratie en dat is netjes afgelopen. Niets geks tegengekomen en we zijn gewoon om zonder downtime. :)

* orf blij, nu slapen
Pagina: 1 ... 15 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.