De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.264 views

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:32

Hoogie2004

Whohooooo

Solopher schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:57:
Heerlijk, project bespreking met 5 personen aan 't bureau van je collega naast je.
Waarom hebben we vergaderruimtes? :d
Zodat jij daar kan gaan werken op je miniscule laptopschermpje terwijl die mensen aan het bureau naast je staan te vergaderen? :+

My iRacing profile | Strava

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 15:13

TheNephilim

Wtfuzzle

w00t, eindelijk... na zoeken en zoeken gevonden hoe ik attachments kan filteren bij een bepaalde rol zodat alleen de attachments van de gebruiker zelf te zien zijn (in Wordpress). Doordat WP 3.5 een nieuwe media manager heeft, is er nog eigenlijk niks te vinden op het internet over dit soort dingen :o

---

Na de Nighthawk X8 voor thuis, zit ik nu te azen op een QPAD MK-50 met blauwe switches voor op het werk: http://www.nkon.nl/qpad-toetsenborden/qpad-mk-50.html Nog even wachten tot die weer op voorraad is :D

Mooi dezelfde indeling (US/Int) en zelfde case, alleen een stuk goedkoper.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heerlijk, project bespreking met 5 personen aan 't bureau van je collega naast je.
Gewoon elke 3 minuten doen alsof je wat moet pakken aan die kant en dan elke keer die kring onderbreken door ertussen te lopen en weer terug :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

BtM909 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:02:
[...]

Gewoon elke 3 minuten doen alsof je wat moet pakken aan die kant en dan elke keer die kring onderbreken door ertussen te lopen en weer terug :P
Of je frustratie laten merken door heel hard op je toetsenbord te typen en geërgerd te kijken. :P

Of gewoon heel demonstratief je oortelefoontjes in doen en iedere keer goed aandrukken en hard zuchten (met andere woorden: "kan mijn muziek niet goed horen") :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nee, dan gaan ze jou nog aanspreken of je zachter wilt werken :X

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Brutonus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-09 15:06
Wat is er mis met gewoon te vragen of ze naar de vergaderzaal willen verhuizen? :p

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Brutonus schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:15:
Wat is er mis met gewoon te vragen of ze naar de vergaderzaal willen verhuizen? :p
Zou ik ook gewoon doen. En als ze dit dan nog niet willen doen, zou ik ze gewoon op hun plaats zetten.

RTFM!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Brutonus schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:15:
Dan moet je communiceren, dat is eng ;) Lijden in stilte is veel beter :+
_Moe_ schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:18:
[...]
Zou ik ook gewoon doen. En als ze dit dan nog niet willen doen, zou ik ze gewoon op hun plaats zetten.
Ga je ze dan allemaal optillen en naar de vergaderzaal dragen ;) Dat is pas service!

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

.Gertjan. schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:19:

[...]

Ga je ze dan allemaal optillen en naar de vergaderzaal dragen ;) Dat is pas service!
Daar moest ik ook meteen aan denken met 'op hun plaats zetten' :+

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 11:24

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nieuwe wet thuiskopie spreekt over "Gb" in plaats van "GB" om de boven/onder grenzen aan te geven van een bepaalde heffing.

Commentaar:
Het ministerie van Justitie stelt in eerste instantie dat er in de AMvB Gigabyte wordt bedoeld, maar dat dit ook correct is genoteerd. "Want als we Gigabit hadden we bedoeld, dan hadden wel Gbps geschreven", aldus de woordvoerder.
:F :F :F :F

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Brutonus
Gbps = Gigabips?

• Sebazzz
  • Laatst online: 14:51

Sebazzz

3dp

Gigabit per seconde. Voornamelijk gebruikt door internetproviders om klanten te laten denken dat ze een hoge datasnelheid hebben.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Gigabit per seconde?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Vergelijkbaar:

Als ik een afstand in kilometers bedoel dan schrijf ik gewoon 'm', want als ik meters had bedoeld dan had ik wel 'm/s' geschreven.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Your mama is so fat... the size of her pants is expressed in Gbps. :o :+

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat geeft weer een hele andere betekenis aan de term "bandbreedte" :P

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 21-02-2013 15:34 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Brutonus
Sebazzz schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:28:
[...]

Gigabit per seconde. Voornamelijk gebruikt door internetproviders om klanten te laten denken dat ze een hoge datasnelheid hebben.
Het was een mopje. Poging tot taalhumor;).

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Eens kijken hoeveel we door die moeder heen kunnen pompen :o

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

PrisonerOfPain schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:35:
Eens kijken hoeveel we door die moeder heen kunnen pompen :o
Bah :X ... d'r zijn grenzen hoor! O-)

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
.Gertjan. schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:19:
[...]

Dan moet je communiceren, dat is eng ;) Lijden in stilte is veel beter :+
Dus daarom ben je voor jezelf begonnen ;)

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:45
Firesphere schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:22:
Nieuwe wet thuiskopie spreekt over "Gb" in plaats van "GB" om de boven/onder grenzen aan te geven van een bepaalde heffing.

Commentaar:

[...]

:F :F :F :F
Dan betalen we toch gewoon lekker 8x zo veel? Is bewust gedaan hoor >:)

Verwijderd

Bosmonster schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:46:
[...]

Kan me niet voorstellen dat zo'n bug gewoon in de drivers (of Safari) zit. De enige keren dat ik zoiets zie was er iets vernaggeld door de user of was de gpu/geheugen stukkies. En we werken hier allemaal op Mac's, ook Air's.
Zijn topics over op Apple-fora, lijkt toch wel een redelijk veelvoorkomend probleem te zijn. En een defect in geheugen/gpu lijkt me ook sterk eigenlijk, aangezien ik een tijdje terug een rMBP had (die inmiddels mede daarom terug is) en die had precies hetzelfde, enkel op de integrated GPU.

Daarnaast gebeurt het enkel bij elementen met ronde hoeken, en komt het probleem niet voor indien je "background-clip: padding-box;" toevoegt.
Alex) schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:50:
[...]

Op mijn MacBook Air uit 2012 zie ik het niet gebeuren.
Welke videokaart heb je er precies in zitten, ook de "Intel HD Graphics 4000"?

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Intru schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:37:
[...]
Dus daarom ben je voor jezelf begonnen ;)
Dat is vooral omdat ik niet met andere ITers kan opschieten, heeft helemaal niets met communicatie te maken... ;) Nah, ik ben voor mijzelf gegaan omdat ik over het algemeen een andere visie heb op projecten en ICT dan het management/bedrijf. Ik ben gelukkig geen eenzame ontwikkelaar geworden en werk in diverse projecten nog samen met andere ontwikkelaars en ook erg direct met de opdrachtgevers. Dus gelukkig hoefde ik niet voor mijzelf te beginnen omdat ik niet met mensen kan werken :+

Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik de afgelopen jaren diverse situaties ben tegengekomen waar de andere partij een redelijk kort lontje had en je daardoor maar zoiets had van: "laat maar..." :X

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
Rutix schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:52:
[...]

Weer een voordeel van Resharper :P die kan dat allemaal namelijk.
Zit alleen soms in een ge-decompilede versie van een klasse te kijken. Dan heb ik soms echt zoiets van "dit had volgens mij veel eenvoudiger opgeschreven kunnen worden".

Tegenwoordig controleer ik eerst of ik wel in de echte source zit te kijken als ik lastige code tegen kom :P
Daarvoor hebben we hier concentratiekamers/stiltekamers.
Daar kun je gaan zitten wanneer je je goed moet concentreren op je werkzaamheden.

Als je gewoon 'op de vloer' aan het werk bent, dan staan er de hele dag mensen op de afdeling met elkaar te praten over van alles en nog wat. Soms ook nog werkgerelateerd :)

Vind het persoonlijk wel fijn werken, aangezien je zo ook nog mee krijgt waar anderen mee bezig zijn en kan mezelf vaak prima afsluiten van de omgeving wanneer ik ergens op moet focussen.
Geldt natuurlijk niet voor iedereen.

[ Voor 45% gewijzigd door Jan_V op 21-02-2013 16:08 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Seikeau
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-09-2024
Ik heb moeite met concentreren als het te stil is. Achtergrondgeluiden om me heen vind ik heerlijk werken :9

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Of ik stiller wil zijn.

Nee, ik kan mezelf niet eens verstaan boven jullie herrie uit! :/

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:51
Jan_V schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 16:05:

[...]

Ik las concentratiekampen :X 8)7 Leek me voor een fractie van een seconde eventjes geen fijn bedrijf.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Sh4wn schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:49:
Iemand heeft heel veel werk gemaakt van zijn syntax highlighting kleurenpalet: http://ethanschoonover.com/solarized

Maar het ziet er inderdaad best wel goed uit, even porten naar mijn eigen editor :+
Gebruik het nu twee dagen (light) en het bevalt me goed. Het heeft alleen wel een hoog instagramgehalte :+

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

code:
1
Call to a member function News() on a non-object on line 16

Vind je't gek!!!!
15
16 /**
17 * This should fetch the stuff.
18 * But I'm working on it, so don't expect too much
19 * will fix asap!
20 * I promise
21 */

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Daar kun je gaan zitten wanneer je je goed moet concentreren op je werkzaamheden.
Met ontwikkelmachine en al?

Ik heb zo veel versies van ASP.NET MVC geïnstalleerd gehad de afgelopen anderhalf jaar dat mijn machine thuis nu volledig weigert Razor uit te voeren in de IDE, en nog tig issues (o.a. volledige hang voor twee minuten bij Ctrl+V in een view, edit: ik ben niet de enige :) maar ik draai dus blijkbaar alweer een te oude versie).

Ik heb álle Stack Overflow-topics doorgelopen om het te fixen, maar ik geef het op. Dat wordt een reinstall, maar niet met alleen dit als motivatie. Hoe ga ik dat nu eens oplossen? Ik heb nog een SSD nodig, dat lijkt me ook wel een goed excuus... O-)

[ Voor 19% gewijzigd door CodeCaster op 21-02-2013 20:24 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Firesphere schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 19:42:
code:
1
Call to a member function News() on a non-object on line 16

Vind je't gek!!!!
15
16 /**
17 * This should fetch the stuff.
18 * But I'm working on it, so don't expect too much
19 * will fix asap!
20 * I promise
21 */
Is het je eigen code? :9

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ja, maar wat xdebug terug geeft is niet aan mij he ;-)

En ja. Het is een experimentele feature die ik misschien ga implementeren

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
Niemand (bij ons) heeft tegenwoordig meer desktops, dus is het geen probleem om met je laptop daar te gaan zitten. Overal staat ook beeldscherm, dockingstation, muis en toetsenbord.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Persoonlijk vind ik dat een beetje een omgekeerde wereld. Een kantooromgeving moet zodanig zijn dat iedereen er zijn werk het grootste deel van de tijd kan doen. Als je echt in stilte wilt werken zijn zulke ruimtes handig (bij een oud werkgever ging ik daar zitten als ik telefoon van mijn nieuwe werkgever verwachtte :+ ), maar als vervolgens iedereen in zo'n ruimte gaat zitten schiet het ook zijn doel voorbij.

Veel werkgevers willen een open kantoorruimte, als iedereen alsnog in de stilteruimte (bij ons destijds een vissenkom genoemd) gaat zitten heb je nog geen openheid.

Overigens hadden bij die werkgever veel van de silteruimtes een extra tafel waaraan je kon overleggen, dat was wel ontzettend handig :) Maar toch was niet iedereen tevreden, we kwamen vanaf een setting waarin we met 4 man op een kamer zaten en we de grootste lol hadden. Geloof me, dat is echt even wennen in een kantoortuin O-)
Als je gewoon 'op de vloer' aan het werk bent, dan staan er de hele dag mensen op de afdeling met elkaar te praten over van alles en nog wat. Soms ook nog werkgerelateerd :)
Meestal is het geen probleem als er enig werkoverleg plaats vindt, maar in een kantoortuin met meerdere mensen is het soms een beetje asociaal om een hele vergadering te houden. Zeker wanneer je met "haantjes" aan het discussieren bent, dan wil het volume soms wat oplopen en dat is gewoon hinderlijk.

Voor een kleine vraag/overleg hoef je natuurlijk geen vergaderzaal op te zoeken, maar als het langer dan 20~30 minuten duurt is dat wel beter. Dan loop je ook niet het risico dat anderen zich er mee gaan bemoeien...
Vind het persoonlijk wel fijn werken, aangezien je zo ook nog mee krijgt waar anderen mee bezig zijn en kan mezelf vaak prima afsluiten van de omgeving wanneer ik ergens op moet focussen.
Geldt natuurlijk niet voor iedereen.
Het meekrijgen waar andere mee bezig zijn is een goed punt, echter ben je vaak geneigd je dan in de discussie te mengen. Zelf vind ik dat altijd goed (is tevens iets wat ik momenteel aan onze stagiair aan het leren ben), maar ik heb daar ooit een negatieve feedback op gekregen van een opdrachtgever (in loondienst), hij vond het niet goed dat ik overal een mening/oplossing voor had... :X

Terwijl ik dat bedrijf al diverse keren een flinke misser had bespaard omdat ze met bepaalde zaken geen rekening hielden... Dat bedrijf en ik zijn dan ook niet als vriendjes uit elkaar gegaan :-( In mijn laatste beoordeling stak de ICT-manager mij een spreekwoordelijk mes in de rug door een negatieve beoordeling aan mijn baas te geven over mijn werkzaamheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

kenneth schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 17:13:
[...]

Gebruik het nu twee dagen (light) en het bevalt me goed. Het heeft alleen wel een hoog instagramgehalte :+
Ja dat hipstergehalte neem ik maar voor lief, het is een vet chill kleurenschema :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Jan_V schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:56:
[...]

Niemand (bij ons) heeft tegenwoordig meer desktops, dus is het geen probleem om met je laptop daar te gaan zitten. Overal staat ook beeldscherm, dockingstation, muis en toetsenbord.
Oh god, moet je met andermans toetsenbord gaan werken of met een generiek toetsenbord. :r

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 11:07

Matis

Rubber Rocket

Waarom C-ontwikkelaars de increment voor de variabele zetten in een for-loop is me ook niet duidelijk;
Voorbeeld:
C:
1
2
for (x = 0; x <= maxd; ++x) 
{}

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Sh4wn schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:49:
Iemand heeft heel veel werk gemaakt van zijn syntax highlighting kleurenpalet: http://ethanschoonover.com/solarized

Maar het ziet er inderdaad best wel goed uit, even porten naar mijn eigen editor :+
Doe ook meteen Eclipse (Juno) als je toch bezig bent :)

Edit; Woeps, ik zie zojuist dat ik een dupo heb gemaakt :#

[ Voor 7% gewijzigd door Matis op 22-02-2013 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matis schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:23:
Waarom C-ontwikkelaars de increment voor de variabele zetten in een for-loop is me ook niet duidelijk;
Voorbeeld:
C:
1
2
{}
pre-increment en post-increment is in het geval van een for-loop ook hetzelfde. Als je iterator echter geen built-in type is dan kan post-increment soms langzamer zijn meende ik me te herinneren. Maar voor de gebruikelijke integers wordt dit door de compiler gewoon geoptimalizeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2013 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Ik denk dat je hem wel vind als je zoekt op Eclipse Solarized, zo vond ik ook voor mijn oude editor een kleurenthema, scheelde weer werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:16

Haan

dotnetter

Haan schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:46:
Ik dacht, laat ik eens een .chm help file genereren voor Telerik.Sitefinity.dll . De SiteFinity dll is zelf zo'n 20MB groot en heeft iets van 250MB aan dependencies die ook allemaal meegenomen worden.
Drie kwartier geleden heb ik de build gestart en inmiddels is er bijna een GB aan html bestandjes gegegeneerd, in 57k losse files :X Geen idee wanneer ie klaar gaat zijn en hoe groot de uiteindelijk help file gaat worden :P
Uiteindelijk de pc maar laten draaien en naar huis gegaan, gisteren vrije dag, dus ik kon net pas het resultaat bekijken. Uiteindelijk is er na ruim 2 uur crunchen een .chm bestand van 116MB uitgekomen, dus dat valt nog behoorlijk mee. Blijkbaar is de inhoud al gecompressed, want een zip van het bestand is maar 2MB kleiner.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Sh4wn schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:32:
Ik denk dat je hem wel vind als je zoekt op Eclipse Solarized, zo vond ik ook voor mijn oude editor een kleurenthema, scheelde weer werk.
Ohja, dat kan inderdaad ook :P

Eerst "Eclipse Color Themes" geinstalleerd en daarna de Solarized theme geinstalleerd. Maar ik ben er voor GNU C nog niet echt overtuigd. Ik had graag defines in een andere kleur gezien. Eens kijken of ik het klaar kan spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-10 11:30
Heb Solarized ook geïnstalleerd (onder VIM). Ik gebruik juist de dark, vind een donkere achtergrond rustiger dan een lichte.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

_Peter2_ schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:50:
Heb Solarized ook geïnstalleerd (onder VIM). Ik gebruik juist de dark, vind een donkere achtergrond rustiger dan een lichte.
Ja zelfde hier, de dark is fijner dan de lichte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Belt net een klant, "kunnen we ook zien wie op een linkje klikt op onze website" ... ik heel verhaal over analytics account die ze wel hebben, maar waarvan ik geen inlog gegevens heb ... "ja want we willen onze klanten graag bellen als ze geklikt hebben op <specifieke-link>" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
TheNephilim schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:55:
Belt net een klant, "kunnen we ook zien wie op een linkje klikt op onze website" ... ik heel verhaal over analytics account die ze wel hebben, maar waarvan ik geen inlog gegevens heb ... "ja want we willen onze klanten graag bellen als ze geklikt hebben op <specifieke-link>" :+
BigBrother is watching you! :P

Ik zou er nogal argwanend tegen over staan als klant.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dus je hebt meteen aangeboden om een "Bel mij terug"-formulier te implementeren?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:56
CodeCaster schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:14:
Dus je hebt meteen aangeboden om een "Bel mij terug"-formulier te implementeren?
Beter is toch een popup die telefoonnummer vraagt als er op die specifieke link wordt geklikt. De link wordt dan pas geopend als er een geldig telefoonnummer wordt ingegeven. Je kan misschien zelfs een unieke code tonen die ze moeten melden als ze worden opgebeld en dan pas wordt die link geopend. Je moet natuurlijk wel een beetje meedenken met de klant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Hopelijk bezoekt de argeloze bezoeker de website niet na de kantooruren, want anders kan hij nog lang wachten op dat telefoontje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Haha, ja dat heb ik inderdaad :P Om na het invullen te worden doorgestuurd naar de externe website :+

Ze moest het nog even intern overleggen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 19:15
Matis schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:23:
Voorbeeld:
C:
1
2
{}
Ik vraag me juist af waarom je het andersom zou doen. Post-increment is just het buitenbeentje: een expressie die niet die nieuwe waarde maar de oude returnt :?

x = x + 1, x += 1 en ++x zijn equivalent (mits x een expressie zonder side-effects is, anders vervalt de eerste). Ik vind het dus logisch om ++x te schrijven als je de kortst-mogelijke variant van x = x + 1 zoekt, en x++ alleen gebruikt als je de oude waarde van x echt nodig hebt. Ook in situaties waar het verschil er feitelijk niet toe doet, omdat de waarde van de expressie helemaal niet gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
We gaan waarschijnlijk ook in de toekomst een "bel me"-knop / functionaliteit inbouwen in de webapp die we aan het bouwen zijn. Da's echter voor een partij die wel verstand heeft van dat soort zaken, ipv een ad-hoc 'goh dat zau wel grappug zein" beslissing :+.

oh ja, hoi o/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 12:23

FraxleNL

PSN: FraxleHD

Denk je dat je voor twee weken aan werk heb liggen, ben je er al na twee dagen mee klaar. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4115/4937637594_6fe6d1f2b3.jpg

Vandaag een keer geen gebak... Saucijzenbroodjes van de warme bakker! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Wij hebben pas zo'n "Call me back" knop ingebouwd voor een klant (via een externe partij); ik vind het best bizar... Dat is een <input> waar je een willekeurig telefoonnummer in kan vullen en dat nummer wordt dan direct gebeld. :X

Dat zoiets mag... 8)7 Als ik ongevraagd een e-mail stuur is het spam en mag het niet, maar blijkbaar is een dienst waar je een willekeurig telefoon nummer in kan vullen wat direct gebeld wordt, wel legaal? Ik vind het een stuk minder vervelend om een ongewenste e-mail te krijgen dan ongewenst gebeld te worden omdat iemand mijn nummer heeft ingevuld.

[ Voor 26% gewijzigd door OkkE op 22-02-2013 10:27 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Stuur je er een paar op GateKeaper?

Gelukkige verjaardag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 12:23

FraxleNL

PSN: FraxleHD

GateKeaper schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:24:
[afbeelding]

Lekker! Mijn maagje knort er meteen van! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Soultaker schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:21:
[...]

Ik vraag me juist af waarom je het andersom zou doen. Post-increment is just het buitenbeentje: een expressie die niet die nieuwe waarde maar de oude returnt :?

x = x + 1, x += 1 en ++x zijn equivalent (mits x een expressie zonder side-effects is, anders vervalt de eerste). Ik vind het dus logisch om ++x te schrijven als je de kortst-mogelijke variant van x = x + 1 zoekt, en x++ alleen gebruikt als je de oude waarde van x echt nodig hebt. Ook in situaties waar het verschil er feitelijk niet toe doet, omdat de waarde van de expressie helemaal niet gebruikt wordt.
In een loop is het natuurlijk wel handig.

C#:
1
2
3
4
5
6
int iteration = 1;

while (condition)
{
   Do(iteration++);
}

Om daar dan nog iteration++ of ++iteration als los statement bij te zetten...

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Korben schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:25:
[...]

C#:
1
2
3
4
5
6
int iteration = 1;

while (condition)
{
   Do(iteration++);
}

Om daar dan nog iteration++ of ++iteration als los statement bij te zetten...
En toch doe ik het dan anders... zet de increment eigenlijk altijd onderaan, indien dat mogelijk is. Vind ik persoonlijk gewoon overzichtelijker.

C#:
1
2
3
4
5
6
7
int iteration = 0;

while (condition)
{
   Do(iteration);
   iteration++;
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

[afbeelding]

Wat een vreselijk lelijke saucijzenbroodjes. Ik hoop dat ze er niet echt zo uit zien. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

[afbeelding]

Ooooh, die zien er lekker uit! :o

Gefeliciteerd met je verjaardag! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Korben schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:28:
[...]

Wat een vreselijk lelijke saucijzenbroodjes. Ik hoop dat ze er niet echt zo uit zien. ;(
Nee, deze komen vers van Google. Die van "onze bakker" zien er anders uit. Maar ach, nog steeds niet zo fabriekersperfect nee, maar kom op.. er gaat niks boven bakker-vers!

Voor jou fabrieksbroodjes?

Afbeeldingslocatie: http://www.buitenhuis.nl/index2.php?option=com_resource&task=show_file&id=332&type=thumbnail_article

Thanx all! :) :)F *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Korben schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:28:
[...]
Jij bent meer van de huismerk/euroshopper broodjes? Die met zijn allen in een mal zijn gegoten en waarschijnlijk lekkere stukjes paard bevatten? :+

Ambachtelijke broodjes zijn net zo uniek als sneeuwvlokjes en smaken stukken beter dan die supermarkt dingen :9 Alleen ze zijn vaak gruwelijk vet, maar desalniettemin verdomd lekker :9

@GateKeaper: Proficiat en geniet van de broodjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
@GK: Proficiat! En moest het even kunnen dan mag je altijd DHL even langs sturen met 1 van hen :9~

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

.Gertjan. schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:33:
[...]

Jij bent meer van de huismerk/euroshopper broodjes? Die met zijn allen in een mal zijn gegoten en waarschijnlijk lekkere stukjes paard bevatten? :+

Ambachtelijke broodjes zijn net zo uniek als sneeuwvlokjes en smaken stukken beter dan die supermarkt dingen :9 Alleen ze zijn vaak gruwelijk vet, maar desalniettemin verdomd lekker :9

@GateKeaper: Proficiat en geniet van de broodjes :P
Nee, ik ben van de fatsoenlijk gemaakte saucijzenbroodjes. Mijn vrouw is banketbakker, dus ik weet wel hoe een fatsoenlijk saucijzenbroodje er uit ziet. Niet zo ongelijkmatig verwarmd als die in ieder geval. :)

En over je 'ambachtelijke' broodjes... De meeste 'warme bakkers' krijgen die saucijzenbroodjes gewoon binnen uit een fabriek, ingevroren en al. Het enige wat ze hoeven te doen is ze te ontdooien en ze afbakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

GateKeaper schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:28:
[...]

En toch doe ik het dan anders... zet de increment eigenlijk altijd onderaan, indien dat mogelijk is. Vind ik persoonlijk gewoon overzichtelijker.

C#:
1
2
3
4
5
6
7
int iteration = 0;

while (condition)
{
   Do(iteration);
   iteration++;
}
Doe dan iig
C#:
1
2
3
4
5
while (condition)
{
   Do(iteration);
   ++iteration;
}

;)

Gefelicteerd btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 15:44
[afbeelding]

Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Korben schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:36:
En over je 'ambachtelijke' broodjes... De meeste 'warme bakkers' krijgen die saucijzenbroodjes gewoon binnen uit een fabriek, ingevroren en al. Het enige wat ze hoeven te doen is ze te ontdooien en ze afbakken.
:/ Neeeeeeee... Mijn wereld, wat doe je.... Het enige waar ik nog in geloof schop je zomaar onderuit...
  • Kerstman
  • Sinterklaas
  • Paashaas
  • Ambachtelijke saucijzenbroodjes
Die laatste kan er ook af.... :'( bedankt he ;)

[ Voor 6% gewijzigd door .Gertjan. op 22-02-2013 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Korben schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:36:
[...]
Nee, ik ben van de fatsoenlijk gemaakte saucijzenbroodjes. Mijn vrouw is banketbakker, dus ik weet wel hoe een fatsoenlijk saucijzenbroodje er uit ziet. Niet zo ongelijkmatig verwarmd als die in ieder geval. :)
Ach... er is altijd iemand beter. Dezen* waren in ieder geval heerlijk. O+ :9~

*Dezen: de broodjes die hier staan, niet corresponderend met de broodjes op de foto's.

[ Voor 11% gewijzigd door GateKeaper op 22-02-2013 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

GateKeaper schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:48:
[...]

Ach... er is altijd iemand beter. Dezen* waren in ieder geval heerlijk. O+ :9~

*Dezen: de broodjes die hier staan, niet corresponderend met de broodjes op de foto's.
Ze zagen er ook heerlijk uit ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Korben schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:25:
[...]

8)7
en x++ alleen gebruikt als je de oude waarde van x echt nodig hebt
Da's dan wel een beetje van toepassing met jouw code, denk je ook niet? ;)

Ook als x een pointer is en je wilt de waarde waarnaar verwezen wordt incrementen dan is ++*x makkelijker te typen dan (*x)++. *x++ is weer heel wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Laatst online: 04-10 14:40
Aaargh, hazen bij PostNL! Pakketje besteld, zou woensdag worden bezorgd (in heerlijk tijdvak van 8:30 - 19:30), woensdagochtend verandert de t&t naar donderdag tussen 11:30 en 21:30 en donderdagochtend verandert de ETA naar "nog niet bekend". En de @PostNLWebcare is al bijna net zo snel. *(&$@*()&@(*&#

Zo, einde rant. Gefeliciteerd Gatekeaper :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ze updaten in ieder geval de status :) Dat is al wat ;)

Ben eens begonnen met het uitzoeken van NoSQL. Ben aan de slag gegaan met RavenDB.
Is best wel leuk om eens mee te spelen en ik snap wel waar het echt heel handig kan zijn. Het vervelende is dat ik nog helemaal met mijn hoofd in een relationele-db-mindset zit, dus dat is wat lastiger. Ook Map/Reduce vind ik nog wat raar om mijn hoofd omheen te krijgen. Het Map-stukje is niet zo moeilijk, het Reduce wel ;)

Het hele 'alles-is-een-document' gebeuren staat me wel aan :)

[ Voor 6% gewijzigd door armageddon_2k1 op 22-02-2013 11:06 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

wackmaniac schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:02:
Aaargh, hazen bij PostNL! Pakketje besteld, zou woensdag worden bezorgd (in heerlijk tijdvak van 8:30 - 19:30), woensdagochtend verandert de t&t naar donderdag tussen 11:30 en 21:30 en donderdagochtend verandert de ETA naar "nog niet bekend". En de @PostNLWebcare is al bijna net zo snel. *(&$@*()&@(*&#

Zo, einde rant. Gefeliciteerd Gatekeaper :)
Herkenbaar. Vorige keer had ik 't zelfde bij PostNL, toen bleken ze mijn bestelling kwijt te zijn. Hoop dat het bij jou positiever afloopt. :)

Ik heb blijkbaar altijd 'pech', nu ook weer via UPS: bestelling ligt al een week stil...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/M1AnnbrStgfLr76DD0iL4YLM/full.png

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Ik had dit laatst ook bij PostNL. Ze vonden mijn woonst niet 8)7

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Dat is ook niet zo vreemd, want niemand weet wat een 'woonst' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:27

alienfruit

the alien you never expected

Damn, een meid houd me van het werk. Stom Facebook chat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:10:
Dat is ook niet zo vreemd, want niemand weet wat een 'woonst' is.
Woonst

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ja dus? Je geeft me een link van een Vlaams woord. Het was PostNL ;)
Als ik адреса op mijn adres zet wil toch ook niet zeggen dat ze het snappen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Laatst online: 04-10 14:40
Zal de webshop leuk vinden, moeten ze mijn bestelling opnieuw versturen. Zou wel verklaren waarom die webcare geen antwoord meer geeft, ze zijn natuurlijk een excuus aan het zoeken :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 14:55
Fijne verjaardag GateKeeper :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

alienfruit schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:12:
Damn, een meid houd me van het werk. Stom Facebook chat :P
"Free webcam girls waiting to chat!" ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:16:
Ja dus? Je geeft me een link van een Vlaams woord. Het was PostNL ;)
Als ik адреса op mijn adres zet wil toch ook niet zeggen dat ze het snappen :+
Als je hier "adres" invult bij je adres komt de post ook niet aan he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
adres: aardbei 3a
адреса: aardbei 3a

de post kennende gaat het fout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe het is weer pedantic-friday :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
;) Zal ophouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:27

alienfruit

the alien you never expected

EddoH schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:21:
"Free webcam girls waiting to chat!" ? :+
Nou ja, snap niet waarom ze met loopt de chatten. Doen ze normaal niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 13:48
Het is vrijdag, misschien verveelt ze zich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:32
Struikrover schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:32:
Het is vrijdag, misschien verveelt ze zich
Retorische vraag? =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Broodje of een boterham?

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 13:48
Meh, ik verveel me niet. Mag een oud project gaan aanpassen met code die zo lelijk is als de nacht. Jippy yay :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Struikrover schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:50:
[...]

Meh, ik verveel me niet. Mag een oud project gaan aanpassen met code die zo lelijk is als de nacht. Jippy yay :P
Programmeurs zouden zo veel productiever zijn als ze geen besef hadden van "mooie" en "lelijke" code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Presentatie voorbereiden die ik maandag ochtend aan collega's ga geven: interne kennisdeling :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
PrisonerOfPain schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:53:
[...]

Programmeurs zouden zo veel productiever zijn als ze geen besef hadden van "mooie" en "lelijke" code.
Of als ze de tijd kregen om het één keer "mooi" te doen.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Of als internet gewoon niet bestond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

_Moe_ schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:59:
[...]

Of als ze de tijd kregen om het één keer "mooi" te doen.
Beauty is in the eye of the beholder. Dus als je mensen de tijd geeft het mooi te maken blijf je bezig ;)

Ik denk dat weinig programmeurs hun code opzettelijk lelijk maken, meestal maak je het goed naar je eigen begrip. Helaas deelt niet iedereen dezelfde standaarden voor mooi. Misschien moeten we daar gewoon een patch voor uitrollen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:01:
Of als internet gewoon niet bestond.
Dan had ik uberhaupt nooit leren programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En dat is productiever voor je collega's :+

Overigens denk ik dat je die stelling niet zomaar kunt maken. Je hebt duidelijk interesse in hoe computers werken. Voor het internet bestonden er ook programmeurs. Ik heb het ook geleerd zonder internet, eind jaren '80, terwijl ik niemand kende die daar iets mee deed :)

[ Voor 76% gewijzigd door .oisyn op 22-02-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutonus
OkkE schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:55:
Presentatie voorbereiden die ik maandag ochtend aan collega's ga geven: interne kennisdeling :Y)
Altijd leuk. Waarover ga je presenteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:07:
En dat is productiever voor je collega's :+
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hDTVh64.jpg
Overigens denk ik dat je die stelling niet zomaar kunt maken. Je hebt duidelijk interesse in hoe computers werken. Voor het internet bestonden er ook programmeurs. Ik heb het ook geleerd zonder internet, eind jaren '80, terwijl ik niemand kende die daar iets mee deed :)
Ik denk dat je gelijk hebt; ik heb mijn eerste stappen gezet met boeken over VB4.0 maar heb niet kort daarna enorm veel via verschillende fora geleerd.
Pagina: 1 ... 14 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.