Bij vodafone is dit niet anders, daar betaal je ook al snel 20 eu + voor een simonly abo met internet.Korben schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:05:
[...]
Heb je het hier over sim-only van Hi? De prijzen van KPN's eigen (en dochter-) sim-only aanbod zijn inderdaad belachelijk. Ze hebben óf het idee van sim-only niet helemaal begrepen, óf ze bieden het aan onder het mom van 'kijk, wij doen ook sim-only'. Ze ontmoedigen klanten echter, om de één of andere reden, om het aan te schaffen.
Ja, heb 't over sim-only van Hi. Al maakt dat nu dus eigenlijk niets meer uit. Want met je normale abo blijven de prijzen van de minuten + data even duur, alleen komt er 20 euro overheen voor je leasecontract.
Lol... denken dat ik a) niet weet wat ik betaal, en b) toestellease niet begrijp.
Lol... denken dat ik a) niet weet wat ik betaal, en b) toestellease niet begrijp.

....
Hi: Ik zal even kijken, wat is je 06-nummer?
Klant: xxxxxx
Hi: Je betaalt nu rond de 35 euro gemiddeld per maand.
Klant: 26.18
Klant: laatste keer dat ik daarboven zat was mei vorig jaar.Maar al zal het 35 zijn, ik kom nu bij vergelijkbare acties niet onder de 50 uit (actietarief voor eerste 9 maanden even vergeten)
Klant: en dan ook nog lease contract
Hi: Dat klopt.
Klant: dus, mijn vraag blijft staan.. is het werkelijk zoveel duurder geworden in 2 jaar tijd? of mis ik iets
Klant: van 30 naar 50, i.c.m. een telefoon die niet je eigendom is/wordt, vind ik nogal wat
Hi: Nee, het is meer geworden per maand maar dat is door het toestellease.
Hi: Weet je al wat het toestellease in houd of zal ik het je nog uitleggen?
Klant: ik weet wat het inhoud
Hi: Nee, ok omdat de meeste mensen het verkeerde beeld hebben over het leasen van een toestel.
Hi: Ze denken het toestel MOETEN ze inleveren en het zal nooit van hun zijn.
Hi: Dit is echter niet zo.
Klant: nee, je kan het overkopen voor de dagwaarde op dat moment
Hi: Precies.
Klant: oftewel, je aankoopbedrag verschuift. 2 jaar terug betaalde je een x bedrag bij
Klant: en nu betaal je optioneel achteraf + dus lease kosten gedurende je abo
Hi: Dat klopt!
...
[ Voor 78% gewijzigd door GateKeaper op 20-02-2013 16:19 ]
SpotgoedkoopGateKeaper schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:02:
Damn...
Bij simyo, 200 minuten, 1000 mb, 1 jaar: € 16,- per maand.
Bij hi 150 minuten, 1000 mb, 1 jaar: € 30,- per maand
Als we de minuten gelijktrekken, komen we uit op 300 minuten, bij simyo komt er dan 1 euro bij, bij hi 5 euro.
Extreem hoor.
Wow, er is momenteel een aanbieding hiero: http://www1.sunrise.ch/Su...l-Site-WFS-de_CH-CHF.html Nice
[ Voor 19% gewijzigd door alienfruit op 20-02-2013 16:16 ]
Uitleg R# over de Invert 'if' to reduce nesting.
http://confluence.jetbrains.com/display/ReSharper/Invert+'if'+to+reduce+nesting
Zij zeggen dat blok 2 leesbaarder is dan blok 1.
Korter? Ja. Leesbaarder? Niet per definitie.
Ik zou het juist als volgt schrijven. Wat denken jullie?
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| void PrintName(Person p) { if (p != null) { if (p.Name != null) { Console.WriteLine(p.Name); } } } |
C#:
1
2
3
4
5
6
| void PrintName(Person p) { if (p == null) return if (p.Name == null) return; Console.WriteLine(p.Name); } |
C#:
1
2
3
4
5
| void PrintName(Person p) { if (p != null && p.Name != null) Console.WriteLine(p.Name); } |
pdebie schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:32:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
| void PrintName(Person p) { if (p == null || string.IsNullOrWhiteSpace(p.Name)) return; Console.WriteLine(p.Name); } |
[ Voor 8% gewijzigd door GateKeaper op 20-02-2013 16:35 ]
Het hangt maar net van de situatie af. Meestal ga ik voor de oplossing van GateKeaper en soms nest ik ze. Het zijn niet voor niks suggesties, want als je bv 5 diep of zelfs dieper zit kan het opeens best wel aantrekkelijk worden om je nesting te verkleinen.
Het probleem begint als je een veelvoud van dat soort condities krijgt met tussenliggende handelingen, en dan nesting krijgt. Voorbeeld:pdebie schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:32:
Uitleg R# over de Invert 'if' to reduce nesting.
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 void PrintName(Person p) { if (p != null) { if (p.Name != null) { Console.WriteLine(p.Name); } } }
C#:
1 2 3 4 5 6 void PrintName(Person p) { if (p == null) return if (p.Name == null) return; Console.WriteLine(p.Name); }
C#:
1 2 3 4 5 void PrintName(Person p) { if (p != null && p.Name != null) Console.WriteLine(p.Name); }
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| void GetResponse(string uri) { if (!string.IsNullOrEmpty(uri) && uri.StartsWith("http://")) { var response = GetWebResponse(uri); if (response.StatusCode == HttpStatusCode.OK) { string content = GetContent(response); if (!string.IsNullOrEmpty(content)) { // do stuff } } } } |
Of...
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| void GetResponse(string uri) { if (string.IsNullOrEmpty(uri) || !uri.StartsWith("http://")) { return; } var response = GetWebResponse(uri); if (response.StatusCode != HttpStatusCode.OK) { return; } string content = GetContent(response); if (string.IsNullOrEmpty(content)) { return; } // do stuff } |
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Als je een zo een hele lijst hebt vind ik dat ook lang niet altijd fijn lezen. Dan pak ik liever de geneste situatie. Imo wil je een balans tussen je codespreiding en complexiteit.
ja ok, daar zit inderdaad wat in. Maar zoals ik al aangaf heb ik altijd geleerd dat je maar 1 return per functie moet aanhouden, zodat je altijd het hele 'pad' kan volgen tot de daadwerkelijke return.
Zie niet direct in waarom. Het moet inderdaad overzichtelijk blijven, maar ik zie geen probleem in meerdere return statements. Als de functie kort is, mag hij ook wel dieper genest zitten. Als de functie wat langer wordt, en meerdere condities heeft, dan wel het liefst alle returns op een zo hoog mogelijk niveau (niet te diep genest). Zolang het maar overzichtelijk blijft.
Ik dacht, laat ik eens een .chm help file genereren voor Telerik.Sitefinity.dll . De SiteFinity dll is zelf zo'n 20MB groot en heeft iets van 250MB aan dependencies die ook allemaal meegenomen worden.
Drie kwartier geleden heb ik de build gestart en inmiddels is er bijna een GB aan html bestandjes gegegeneerd, in 57k losse files
Geen idee wanneer ie klaar gaat zijn en hoe groot de uiteindelijk help file gaat worden
Drie kwartier geleden heb ik de build gestart en inmiddels is er bijna een GB aan html bestandjes gegegeneerd, in 57k losse files

Kater? Eerst water, de rest komt later
Als het om een 'guard clause' gaat, is het geen probleem om meerdere returns in een functie te hebben (volgens Martin Fowler).pdebie schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:40:
ja ok, daar zit inderdaad wat in. Maar zoals ik al aangaf heb ik altijd geleerd dat je maar 1 return per functie moet aanhouden, zodat je altijd het hele 'pad' kan volgen tot de daadwerkelijke return.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
"Geachte redactie: " For more inforamtion see page 250 of Refactoring. Foutje in de template zeker? Komt vaker voor.Korben schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:10:
[...]
Als het om een 'guard clause' gaat, is het geen probleem om meerdere returns in een functie te hebben (volgens Martin Fowler).
[ Voor 5% gewijzigd door GateKeaper op 20-02-2013 17:19 ]
Zoals altijd moet je niet Resharper's (of welke tool dan ook) regels tot op de letter volgen. Jij bent altijd nog diegene die het beste moet kunnen inschatten of het overzichtelijk is of niet. Het komt nog weleens voor dat Resharper een suggestie geef en ik het daar helemaal niet mee eens ben,
Nothing to see here!
Sowieso blijf je vaak bezig, want sommige tools stellen later voor om hun eigen wijzigingen weer om te zettenRutix schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:24:
Zoals altijd moet je niet Resharper's (of welke tool dan ook) regels tot op de letter volgen. Jij bent altijd nog diegene die het beste moet kunnen inschatten of het overzichtelijk is of niet. Het komt nog weleens voor dat Resharper een suggestie geef en ik het daar helemaal niet mee eens ben,
Visual studio code analysis heeft daar ook een handje van.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Wat... Is... Shared... Hosting... KUT.
Serieus, ik begin zo schijtziek te worden van hostingpartijen die verouderde software draaien en weigeren te updaten, absurde security regels om hun eigen incompetentie te verbergen en een totaal gebrek aan flexibiliteit. En nee dat zijn geen 1 euro per maand hosts... Mijn ervaring met een bepaalde grote 1.95 euro per maand host is zelfs nog een stuk beter. En een dedicated server of VPS voor iedere website is ook een beetje overkill (en zelfs nog onveiliger zonder actief beheer).
Serieus, ik begin zo schijtziek te worden van hostingpartijen die verouderde software draaien en weigeren te updaten, absurde security regels om hun eigen incompetentie te verbergen en een totaal gebrek aan flexibiliteit. En nee dat zijn geen 1 euro per maand hosts... Mijn ervaring met een bepaalde grote 1.95 euro per maand host is zelfs nog een stuk beter. En een dedicated server of VPS voor iedere website is ook een beetje overkill (en zelfs nog onveiliger zonder actief beheer).
Je hoeft ook geen VPS voor iedere site te hebben. Je kunt redelijk goed meerdere sites op 1 VPS draaien. Als je vervolgens meerdere IP's naar die VPS laat wijzen (kost paar euro per jaar) is het verband tussen die sites niet snel gevonden.StM schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 18:03:
En een dedicated server of VPS voor iedere website is ook een beetje overkill (en zelfs nog onveiliger zonder actief beheer).
Verder deel ik je ervaring met hosting partijen. Zelf host ik het lekker op een VM-etje, maar voor klanten ga ik daar niet aan beginnen (licentie technisch redelijk klote) dus kies ik daar vaak een hosting partij, maar er zit inderdaad redelijk wat troep tussen.
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Dan nog moet iemand het beheren, daar ging het me meer om
Ik heb de hosting altijd afgehouden omdat ik het niet zag als mijn core business, maar ik overweeg nu serieus om aan mijn klanten (en eventueel andere geïnteresseerden) premium shared hosting aan te gaan bieden op een cloud platform met een flinke SLA. Hangt dan wel een leuk prijsje aan, maar dan kan ik wel garanderen dat het gewoon werkt.
Sommige dingen wil ik absoluut niet beheerd hebben door de hosting partij. Als ik ergens umbraco neerzet zit ik niet te wachten op een automatische update vanuit mijn hosting club. Wel verwacht ik dat ze .NET en Windows lekker bijhouden, maar laat ze alstublieft niet mijn CMS auto-updaten.StM schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 18:12:
Dan nog moet iemand het beheren, daar ging het me meer omIk heb de hosting altijd afgehouden omdat ik het niet zag als mijn core business, maar ik overweeg nu serieus om aan mijn klanten (en eventueel andere geïnteresseerden) premium shared hosting aan te gaan bieden op een cloud platform met een flinke SLA. Hangt dan wel een leuk prijsje aan, maar dan kan ik wel garanderen dat het gewoon werkt.
De kans dat er iets mis gaat is namelijk redelijk groot.
Umbraco is redelijk goed in het pushen van foute updates is de laatste maanden gebleken. Gelukkig geen grote problemen, maar soms valt ook een stukje api support weg en dan wil je absoluut geen auto-update.
Meest recente voorbeeldje, een website voor een partij dat een programma op TV sponsort en zo'n leuke mede mogelijk gemaakt door commercial heeft rond de breaks. Website moet draaien op een shared hosting server met ~50 domeinen van een partij die ook hosting als bijzaak doet. De beheerder heeft geen enkele kennis van zaken en er is sinds 2011 geen enkele update meer geïnstalleerd. Het OS is volgens mij allang EOL (een oude centos). Backups worden enkel lokaal bewaard. Van de raid 1 is 1 van de 2 disken al minimaal een half jaar defect en de andere disk heeft er ook al weer een jaartje of 3-4 opzitten. Aan security is niks gedaan en je kan in de mappen van alle andere sites. Hoe de DNS zat wist niemand. NS1 en NS2 zijn iig die bak en NS3 was de domeinboer. De instellingen tussen de nameservers waren verschillend waardoor de mail oa raar ging doen. En ik denk niet dat het me veel langer dan een half uurtje zou kosten om die bak te rootten zo oud is alles.
Ik kreeg de root login toegestuurd met de vraag of ik PHP wilde updaten zodat de site live kon... En ja uiteraard heb ik dit gemeld, maar ik betwijfel of het doorgedrongen is.
Ik kreeg de root login toegestuurd met de vraag of ik PHP wilde updaten zodat de site live kon... En ja uiteraard heb ik dit gemeld, maar ik betwijfel of het doorgedrongen is.
Mja dat vind ik normaal. Wat ik er op zet moeten ze af blijven, maar wat hun aanbieden moeten ze gewoon up-to-date houden. Hooguit met een overgangsperiode dat de nieuwe versie er nog een tijdje naast draait waarna het de default wordt..Gertjan. schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 18:14:
[...]
Sommige dingen wil ik absoluut niet beheerd hebben door de hosting partij. Als ik ergens umbraco neerzet zit ik niet te wachten op een automatische update vanuit mijn hosting club. Wel verwacht ik dat ze .NET en Windows lekker bijhouden, maar laat ze alstublieft niet mijn CMS auto-updaten.
De kans dat er iets mis gaat is namelijk redelijk groot.
Umbraco is redelijk goed in het pushen van foute updates is de laatste maanden gebleken. Gelukkig geen grote problemen, maar soms valt ook een stukje api support weg en dan wil je absoluut geen auto-update.
[ Voor 28% gewijzigd door StM op 20-02-2013 18:29 ]
Wij hebben/hadden ook veel problemen met de webhosting. Daarom hebben we door de webhoster die ook Tweakers.net host een private cloud in laten richten. 21 Virtuele machines daarop gaan zo'n 250 websites serveren. (3x webserver, 2x varnish, 2x loadbalancer, 3x db, etc)
Zondagnacht gaan we over. Spannend!
Al deze verhalen klinken eng!
Ik ben momenteel nog aan het zoeken voor een 'vaste' hoster van mijn bedrijf. Momenteel zijn mijn producten iOS apps (en binnenkort Windows Phone
en Rails-apps (soms tussendoor PHP projecten maar die worden altijd intern gehost). De Rails-apps draaien op Heroku.
Dus heb nog geen hosting nodig. Maar door deze verhalen vrees ik ervoor ...
Ik ben momenteel nog aan het zoeken voor een 'vaste' hoster van mijn bedrijf. Momenteel zijn mijn producten iOS apps (en binnenkort Windows Phone
Dus heb nog geen hosting nodig. Maar door deze verhalen vrees ik ervoor ...
Wij hebben onze eigen hosting. Maargoed, we doen zelf ook hosting
Met een paar ton aan hardware in telecity draait het als een zonnetje.
Volledig gevirtualiseerd op het VMWare platform overigens.
Volledig gevirtualiseerd op het VMWare platform overigens.
Hebben jullie er een mooi beheerpaneel bij of moet een beheerder alles inregelen? Ik heb voor een project een jaar lang een klein clustertje met 13 vm's ontworpen (alles behalve de storage en db HA maar wel single-site), opgezet en beheerd, maar ik zou het fijn vinden als de dagelijkse dingen niet via mij moesten.orf schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 18:32:
Wij hebben/hadden ook veel problemen met de webhosting. Daarom hebben we door de webhoster die ook Tweakers.net host een private cloud in laten richten. 21 Virtuele machines daarop gaan zo'n 250 websites serveren. (3x webserver, 2x varnish, 2x loadbalancer, 3x db, etc)
Ik kan prima zelf zo'n systeem bouwen mocht ik ooit werkeloos raken, maar mocht er al een commercieel (of open-source) systeem voor zijn dat een beetje flexibel is.... Tot die tijd maar een zooitje scriptjes.
[ Voor 4% gewijzigd door StM op 20-02-2013 19:10 ]
Wordt volledig beheerd door True. We hebben zelf maar beperkte toegang. Logisch ook want anders wordt het voor de webhoster lastig om de SLA te garanderen.StM schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:08:
[...]
Hebben jullie er een mooi beheerpaneel bij of moet een beheerder alles inregelen? Ik heb voor een project een jaar lang een klein clustertje met 13 vm's ontworpen (alles behalve de storage en db HA maar wel single-site), opgezet en beheerd, maar ik zou het fijn vinden als de dagelijkse dingen niet via mij moesten.
Ik kan prima zelf zo'n systeem bouwen mocht ik ooit werkeloos raken, maar mocht er al een commercieel (of open-source) systeem voor zijn dat een beetje flexibel is.... Tot die tijd maar een zooitje scriptjes.
Dat opzich hun beheerders in principe alleen de toegang hebben kan ik prima begrijpen (ik ging er van uit dat het voor jullie ontworpen was, maar het zelf verder gingen beheren. Maar helemaal uitbesteden met een dikke SLA kan natuurlijk ook). Maar jullie moeten dus voor (vrijwel) alles langs True? Lastig lijkt me dat. Een goed paneel zorgt er ook juist voor dat je niks kan slopen
Bedoel je nu gewoon zoiets als onapp?
Iets als een mailaccount en dns beheren kunnen we zelf. Voor het overige gaat dat via een ticket. Responsetijden zijn erg goed. Het aanmaken van een user/virtual host valt prima te plannen.
Heb van een andere hoster zelfs een offerte gekregen waar deployment van websites zelfs wordt gedaan door de webhoster. Dat lijkt me pas lastig
Heb van een andere hoster zelfs een offerte gekregen waar deployment van websites zelfs wordt gedaan door de webhoster. Dat lijkt me pas lastig
In Haskell zou het er zo uitzien:
Haskell:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| getResponse :: String -> IO res getResponse uri = do guard $ startsWith "http://" uri response <- getWebResponse uri guard $ statusCode response == Ok content <- getContent response guard $ not (null content) -- do stuff |
edit: Ho, hier ging iets mis met quoten en reply'en geloof ik
[ Voor 23% gewijzigd door Spockz op 20-02-2013 19:44 ]
C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
Ik weet niet hoe het in C# zit, maar als p null is, dan gaat in je dit in VB een exception opleveren. In VB worden beide kanten van de && (and) namelijk geevalueerd. p.Name is dan geen valide object en krijg je iets van een nullpointerexception. In VB heb je bijvoorbeeld de AndAlso operator die de rechterkant alleen maar evalueert als de linkerkant true oplevert.pdebie schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:32:
C#:
1 2 3 4 5 void PrintName(Person p) { if (p != null && p.Name != null) Console.WriteLine(p.Name); }
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
In C# werkt && dan blijkbaar hetzelfde als AndAlso in VB. Wel aparte ontwerpkeuze in VB dan, meestal wil je niet links en recht evalueren als links (of rechts als je van rechts naar links werkt) er al voor zorgt dat de expressie niet meer waar kan worden.
[ Voor 63% gewijzigd door dcm360 op 20-02-2013 20:01 ]
'Vroegah' had vb niet eens de AndAlso operator. Dan moest je wel genest werken. Ze wilden denk ik het standaard gedrag niet aanpassen dus hebben ze gewoon een nieuwe operator geintroduceerd
Als ik het zo zie is wat ik zoek iets meer dat je op OnApp Cloud zou plaatsen. Ik zoek iets ala plesk (hoewel ik dat eigenlijk een gedrocht vind, maar het gaat even om het idee) maar dan voor clusters ala Orf nu heeft laten opzetten. En dan ook nog eens flexibel / pluggable zodat je er zo extra services in kan hangen dan wel kaal kan slopen afhankelijk van je behoefte.
Ik vrees dat het niet bestaat.
Zie ook Why did we introduce AndAlso and OrElse?:dcm360 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:00:
In C# werkt && dan blijkbaar hetzelfde als AndAlso in VB. Wel aparte ontwerpkeuze in VB dan, meestal wil je niet links en recht evalueren als links (of rechts als je van rechts naar links werkt) er al voor zorgt dat de expressie niet meer waar kan worden.
[...]
Prior to VB.NET, the VB language only had the And and Or operators. They were essentially bitwise operators, [...]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Men wilde in VB.NET zowel de && als & ondersteunen (de And gedraagt zich als &). VB.NET heeft overigens ook nog de OrElse, die werkt als de || (ipv de | bij een Or). Aangezien er een kans bestaat dat er bij een stukje oude code is ingespeeld op het gedrag dat beide kanten uitgevoerd worden zou het zeer onverstandig zijn geweest om het standaard gedrag aan te passen.Acid_Burn schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:07:
'Vroegah' had vb niet eens de AndAlso operator. Dan moest je wel genest werken. Ze wilden denk ik het standaard gedrag niet aanpassen dus hebben ze gewoon een nieuwe operator geintroduceerd
Heeft overigens ook even geduurd voor ik doorhad hoe je een && moest doen in VB.NET. Op zulke dingen googlen is niet echt praktisch. Gelukkig konden we gewoon een stukje C# door een decompiler trekken en converten naar VB.NET
Wat overigens nog wel beide expressies evalueert is IIf in VB.NET, dit is het kreupele broertje van de inline if in C# boolExpr ? trueVal : falseVal;
Dat is wel erg irritant als je iets wilt doen als
C#:
1
2
| bool myBool = nullableBool == null ? false : nullableBool.Value; //Dit kan tegenwoordig beter met bool myBool = nullableBool ?? false; |

Are you kidding me?

Ok, zo dan:

Euh, ok... dan proberen we de "signup landing page" i.p.v. een "signup" ergens halverwege een project page:

Ah! Zeg dat dan meteen! Laatste poging:

Dude... I give up
Ey, witte wa? Doei!

Wachtwoorden zichtbaar gemaakt met Chrome Web Developer extension
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Ik wou er dan ook alleen maar wat mensen/bedrijven die daar freelancers zoeken (en willen betalen) wijzen op een niet nader te noemen (
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Je kan vast wel een linkje naar het GitHub account plaatsen
[ Voor 6% gewijzigd door StM op 21-02-2013 00:28 ]
Argh, zit ik me een beetje 20 minuten af te vragen waarom code die elke 10 minuten uitgevoerd moet worden, al een uur niet uitgevoerd is. En dat zonder dat er ergens iets in een logboek staat daarover.
Valt ineens het kwartje, en warempel, mn Raspberry PI leeft in UTC...
Valt ineens het kwartje, en warempel, mn Raspberry PI leeft in UTC...
En in UTC betekent “elke tien minuten” iets anders dan in andere tijdzones
Met ^^Soultaker schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 01:03:
En in UTC betekent “elke tien minuten” iets anders dan in andere tijdzones
Ik denk dat dit dan wel leuk illustreert hoe makkelijk er over dit probleem heen te kijken valt: in UTC is iedere 10 minuten uiteraard hetzelfde als in UTC+1. Alleen moet je er wel rekening mee houden dat als je een tijdstip in een logboek ziet, deze een uur 'vroeger' zijn dan in UTC+1.
Wow, die zou ik submitten naar TDWTFRobIII schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 23:39:
..password fail..
**Poef** en toen was mijn motivatie voor vandaag verdwenen 
Dat is echt het nadeel aan meerdere projecten tegelijk doen. Het is een week geleden dat ik aan project XYZ heb gewerkt en ben totaal vergeten wat ik nog moest doen (ondanks het feit dat ik wel een takenlijstje heb opgesteld, maar schijnbaar niet in genoeg detail)... Daarnaast mag ik ook nog her en der code van een andere ontwikkelaar rechttrekken... Pffft....
Door dat gebrek aan inzicht is mijn volledige motivatie ineens verdwenen... Redelijk irritant
Overigens rondsurfen op internet maakt het niet veel beter, heb nu een site gevonden om mijn lego obsessie te voeden
http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=67132 (die programmeur mini-fig is echt gaaf
)... Dat gaat vandaag niet meer goed komen...

Dat is echt het nadeel aan meerdere projecten tegelijk doen. Het is een week geleden dat ik aan project XYZ heb gewerkt en ben totaal vergeten wat ik nog moest doen (ondanks het feit dat ik wel een takenlijstje heb opgesteld, maar schijnbaar niet in genoeg detail)... Daarnaast mag ik ook nog her en der code van een andere ontwikkelaar rechttrekken... Pffft....
Door dat gebrek aan inzicht is mijn volledige motivatie ineens verdwenen... Redelijk irritant
Overigens rondsurfen op internet maakt het niet veel beter, heb nu een site gevonden om mijn lego obsessie te voeden

Jouw beschrijving was gewoon niet duidelijk genoegdcm360 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 02:27:
Ik denk dat dit dan wel leuk illustreert hoe makkelijk er over dit probleem heen te kijken valt: in UTC is iedere 10 minuten uiteraard hetzelfde als in UTC+1. Alleen moet je er wel rekening mee houden dat als je een tijdstip in een logboek ziet, deze een uur 'vroeger' zijn dan in UTC+1.
Bij logging moet je dus ook gewoon altijd de tijd van de server pakken waar die runt, maar dat had je zelf denk inmiddels ook wel door
lol!!!
Ik zit net in wat oude code van mezelf van heel lang geleden te kijken (.NET framework 1.1) en zie daar de volgende functie:
Ik zeg het je. MS heeft hem gejat van me!!!
Wel grappig dat hij ook echt exact hetzelfde heet
Ik zit net in wat oude code van mezelf van heel lang geleden te kijken (.NET framework 1.1) en zie daar de volgende functie:
C#:
1
2
3
4
| public bool isNullOrEmpty(string s) { return (s == null) || (s.Length == 0); } |
[ Voor 0% gewijzigd door PdeBie op 21-02-2013 10:35 . Reden: typo ]
Nope, die in .NET heet IsNullOrEmpty.pdebie schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:31:
Implementatie in .NET is overigens volgens de reference source:
C#:
1
2
3
4
| if (value != null) return value.Length == 0; else return true; |
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Gelukkig heeft Microsoft wel de juiste casing gebruiktpdebie schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:31:
lol!!!![]()
C#:
1 2 3 4 public bool isNullOrEmpty(string s) { return (s == null) || (s.Length == 0); }
Ik vond IsNullOrWhiteSpace(string s); ook een erg welkome toevoeging, dat scheelt ook een sloot checks
Die reference source ziet er interessant uit. Ik wist dat ze wat sources vrij hadden gegeven, maar schijnbaar kun je ze ook in VS gebruiken om doorheen te stappen bij debuggen.Sebazzz schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:36:
Implementatie in .NET is overigens volgens de reference source:
Kun je die reference sources ook koppelen om een "Go To Definition" werkend te krijgen, dat krijg ik namelijk niet zo snel gevonden....
Scheelt weer een ritje dotPeek
Ik gebruik hem bijna altijd, zeker wanneer ik user input moet vullen. Je wilt niet weten hoeveel gebruikers een spatie in een veld rammen als deze verplicht is. Met null or whitespace heb je die grapjassen meteen te pakken.pdebie schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:39:
IsNullOrWhiteSpace gebruik ik zelden tot nooit eigenlijk.
ik trim al mijn velden altijd vooraan en achteraan op spaties en daar voer ik de IsNullOrEmpty check op uit.
Dat is precies wat IsNullOrWhitespace() doetpdebie schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:02:
ik trim al mijn velden altijd vooraan en achteraan op spaties en daar voer ik de IsNullOrEmpty check op uit.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Een trim kun je toch niet doen op een null string? Wat ik merkte is dat ik vroeger vaak aan de gang ging met constructies alspdebie schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:02:
C#:
1
| if(myString == null || String.IsNullOrEmpty(myString.Trim())) { } |
Een trim kun je namelijk niet doen op een string die null is. Dus moet je altijd een null check eroverheen mikken. Met NullOrWhiteSpace hoef je je daar geen zorgen over te maken
edit:
Overigens zal een NullOrWhiteSpace de string niet "permanent" trimmen, voordat je opslaat zul je dus alsnog een trim moeten doen....
Overigens zal een NullOrWhiteSpace de string niet "permanent" trimmen, voordat je opslaat zul je dus alsnog een trim moeten doen....
[ Voor 10% gewijzigd door .Gertjan. op 21-02-2013 11:17 ]
Nu moet er _altijd_ server side gecheckt worden vind ik, maar ik vind het nadenken over formulieren ook echt belangrijk.
Neem bijvoorbeeld een webshop, als iemand zich registreert heb je alleen een email en wachtwoord nodig, pas bij een bestelling heb je de rest van de informatie zoals naam, adres, woonplaats nodig.
Waarom om alles gelijk bij het registreren vragen? Niemand word daar blij van...
Neem bijvoorbeeld een webshop, als iemand zich registreert heb je alleen een email en wachtwoord nodig, pas bij een bestelling heb je de rest van de informatie zoals naam, adres, woonplaats nodig.
Waarom om alles gelijk bij het registreren vragen? Niemand word daar blij van...
Ja zit wat in..Gertjan. schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:17:
[...]
Een trim kun je toch niet doen op een null string? Wat ik merkte is dat ik vroeger vaak aan de gang ging met constructies als
C#:
1 if(myString == null || String.IsNullOrEmpty(myString.Trim())) { }
Een trim kun je namelijk niet doen op een string die null is. Dus moet je altijd een null check eroverheen mikken. Met NullOrWhiteSpace hoef je je daar geen zorgen over te maken
edit:
I'll keep it in mind
Dankzij mij heeft God net een kitten gedood... UA sniffing 
.
Bijv.
.
Bijv.
HTML:
1
| <body class="android tablet android-v41"> |
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Bleg, nu een planning aan het maken voor nieuw project.
Haat ik altijd.
Vooral de requirements en userstories enz opstellen.
Haat ik altijd.
Vooral de requirements en userstories enz opstellen.
Prachtig: http://www.codingconfessional.com/
Die ranzige hack van 2 jaar geleden die er nog steeds in zit? Tijd om op te biechten.
Die ranzige hack van 2 jaar geleden die er nog steeds in zit? Tijd om op te biechten.
Goed, dit is een perfecte vrijdag-site. En je komt er al mee op DONDERDAG?PrisonerOfPain schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:54:
Doei productiviteit!

Verwijderd
Ik wou hem hier ook net posten maar je bent me weer net te vlug af.PrisonerOfPain schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:54:
Er zitten wel enkele leuke zaken in...
"I like writing code in PHP"
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Lekker twee dagen naar Techdays straks. Maar eens even het programma doornemen en keuzes gaan maken
. Zijn er nog andere tweakers die gaan?
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
En die is niet eens van mij
PS: Nice die Nixxes mention in de PS4 announcement gisteravond
Even terzijde, zijn er nog wensen die vinden dat die controller er niet uitziet alsof die lekker in de hand ligt?
RTFM!
Het een sluit het andere toch niet uitVerwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:18:
Bwa, hij lijkt toch sterk op de vorige?
@_Moe_: Na aanleiding van de posts over je avatar ben ik ook eens naar Enter Shikari gaan luisteren, best lekkere muziek
Precies...Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:18:
Bwa, hij lijkt toch sterk op de vorige?
* Acid_Burn rent...
[ Voor 65% gewijzigd door Acid_Burn op 21-02-2013 12:22 ]
Verwijderd
Ik heb ze voor het eerst op Pukkelpop 2007 gezien:.Gertjan. schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:22:
[...]
@_Moe_: Na aanleiding van de posts over je avatar ben ik ook eens naar Enter Shikari gaan luisteren, best lekkere muziek![]()
Ondertussen heb ik ze al 3 keer live gezien en elk optreden is gewoon 1 groot feest. En ja, hun cd's zijn ook altijd de moeite.
Dit is trouwens ook een leuke: Enter Shikari die als "Johnny and the Snipers" een cover doen van Destabilise:
Dit zijn van die momenten dat ik blij ben met SpotifyVerwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:27:
[...]
Ik heb ze voor het eerst op Pukkelpop 2007 gezien:
[video]
Ondertussen heb ik ze al 3 keer live gezien en elk optreden is gewoon 1 groot feest. En ja, hun cd's zijn ook altijd de moeite.
Dit is trouwens ook een leuke: Enter Shikari die als "Johnny and the Snipers" een cover doen van Destabilise:
[video]
Met spotify klop je gewoon de naam in et voila muziek
Enter Shikari luister erg lekker weg, vaak zet ik muziek af als ik mij moet concentreren omdat veel muziek gewoon afleidt, deze kan lekker op de achtergrond blijven draaien zonder dat ik er hinder van ondervind. Dus dat is mooi meegenomen
Daar heb ik ze ook voor het eerst gezien! Geloof zelfs dat ze tijdens die editie twee keer hebben gespeeld omdat Lacuna Coil gecanceled had oid?Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:27:
[...]
Ik heb ze voor het eerst op Pukkelpop 2007 gezien:
[video]
[video]
Paar weken terug heb ik zelfs nog eens aan het werk gezien!
"I read this whole page in one go during working hours"PrisonerOfPain schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:54:
* RobertMe gaat zich in een hoekje zitten schamen
Verwijderd
Ik zou ook maar eens Spotify moeten gebruiken. Heb er een account op gemaakt maar doe er eigenlijk niets mee. Ik gebruik nog steeds YouTube voor dat soort zaken..Gertjan. schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:34:
[...]
Dit zijn van die momenten dat ik blij ben met SpotifyVroeger moest je als je een nieuwe band ontdekte jezelf op YouTube helpen of naar de winkel fietsen om de cd te kopen
Met spotify klop je gewoon de naam in et voila muziek
Enter Shikari luister erg lekker weg, vaak zet ik muziek af als ik mij moet concentreren omdat veel muziek gewoon afleidt, deze kan lekker op de achtergrond blijven draaien zonder dat ik er hinder van ondervind. Dus dat is mooi meegenomenDaarnaast brengen de opzwepende nummertjes mij "in the zone" waardoor ik dus dubbel plezier heb.
Enter Shikari is inderdaad de ideale muziek om "in the zone" te geraken. The Prodigy ook trouwens.
Verwijderd
Wanneer komt die verdomde Ubuntu Phone eindelijk eens uit. Ben al sinds deze nacht hopeloos aan het wachten:
Hopeloos blijven refreshen is dus de boodschap: https://wiki.ubuntu.com/TouchInstallProcessThe Touch Developer Preview for Ubuntu is coming on 21st February.
Ik heb ze daar ook voor het eerst gezien, en inderdaad ze stonden er 2x die editie.Pyr0wl schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:35:
[...]
Daar heb ik ze ook voor het eerst gezien! Geloof zelfs dat ze tijdens die editie twee keer hebben gespeeld omdat Lacuna Coil gecanceled had oid?
Paar weken terug heb ik zelfs nog eens aan het werk gezien!
Ondertussen heb ik ze nog een keer in de "013" gezien en een keer in de "muziekodroom". Ik verkies toch wel de kleinere shows, dan vormen de shows mooi 1 geheel met een heus lichtspectakel.
RTFM!
Met hun mededeling over touch (een tijdje geleden) waren ze ook al veel te laat. Waren ze op hun site mooi aan het aftellen, maar de laatste seconde duurde wel erg langVerwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:38:
Wanneer komt die verdomde Ubuntu Phone eindelijk eens uit. Ben al sinds deze nacht hopeloos aan het wachten:
[...]
Hopeloos blijven refreshen is dus de boodschap: https://wiki.ubuntu.com/TouchInstallProcess
Waarschijnlijk hebben ze het algoritme om de resterende tijd te berekenen uit Windows gejat
Verwijderd
De kleinere shows zijn inderdaad beter. Ben ook naar het evenement in de "muziekodroom" geweest. Waar stond je ergens?_Moe_ schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:40:
[...]
Ik heb ze daar ook voor het eerst gezien, en inderdaad ze stonden er 2x die editie.
Ondertussen heb ik ze nog een keer in de "013" gezien en een keer in de "muziekodroom". Ik verkies toch wel de kleinere shows, dan vormen de shows mooi 1 geheel met een heus lichtspectacel.
Verwijderd
Ik hoop toch echt dat ik hem vanavond ga kunnen installeren. Nuja, als ik nog tijd heb. Les tot 10 na 5, daarna helpen met het opbouwen van een fuif. Daar tot 6 uur deze nacht werken, vertrekken naar mijn weekendwerk zodat ik daar om 7 uur kan beginnen. Dan van 7 tot 17 uur werken, doorrijden naar mijn ander weekendwerk. Daar werken tot 23 uur of later. In bed kruipen en terug opstaan om 6 uur om het vorige scenario te herhalen..Gertjan. schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:41:
[...]
Met hun mededeling over touch (een tijdje geleden) waren ze ook al veel te laat. Waren ze op hun site mooi aan het aftellen, maar de laatste seconde duurde wel erg lang![]()
Waarschijnlijk hebben ze het algoritme om de resterende tijd te berekenen uit Windows gejat
Verwijderd
Daar heb ik ook even gestaan voor Cancer Bats te zien. Daarna wat meer naar vanvoor gegaan. Daar is de sfeer meestal nog wat beter._Moe_ schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:43:
net achter de PA op het verhoogje.
Ach kan handig zijn. Volgens mij voegt recente versies van Contao deze classes ook toeOkkE schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:35:
Dankzij mij heeft God net een kitten gedood... UA sniffing
.
Bijv.
HTML:
1 <body class="android tablet android-v41">
Ik ben totaal geen fan van UA sniffen. Soms ontkom je er helaas niet aan, maar het voelt smerig om te doen.alienfruit schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:09:
[...]
Ach kan handig zijn. Volgens mij voegt recente versies van Contao deze classes ook toe
In dit geval helemaal omdat het is om op bepaalde Android devices een kleine CSS wijziging te kunnen doen; want op sommige Android devices verschilt het (volgens klant) te veel met ontwerp.
[ Voor 26% gewijzigd door OkkE op 21-02-2013 13:25 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Paar dagen geleden mijn RSS downloader wat aangepast zodat niet iedere 15 minuten alle feeds worden opgehaald, maar bijvoorbeeld dagelijkse comics nog maar 1 keer per dag.
Dataverkeer is van gemiddeld 750MB per dag teruggebracht naar 60 MB. Dat zijn leuke besparingen
Dataverkeer is van gemiddeld 750MB per dag teruggebracht naar 60 MB. Dat zijn leuke besparingen
Links of rechts achter de PA?_Moe_ schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:43:
net achter de PA op het verhoogje.
Ik stond namelijk net voor dat verhoogje, aan de linkse kant
Had net gesprekje met collega over variabelen.
Ik had onderstaand stuk gemaakt:
Nu vond hij dit niet duidelijk, hij had liever een variabele $wait en dan een if ($wait)..
Perl:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| while (1) { my $nowait = 0; # # Verwerk files # foreach ($file (@files)) { $fileCnt++; if ($fileCnt > $max) { $nowait = 1; last; } &verwerkFile($file); } unless ($nowait) { sleep($timeLeft); } } |
Nu vond hij dit niet duidelijk, hij had liever een variabele $wait en dan een if ($wait)..
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Gezien je de var niet gebruikt behalve eenmalig assignen en daarna de conditie op zich begrijpelijk. "no" in de naam zit je al met een ontkenning (waar ik persoonlijk geen fan van ben, als het niet nodig is) en met de unless wordt het een dubbele ontkenning, wat het net nog wat verwarender maakt._Peter2_ schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:33:
Had net gesprekje met collega over variabelen.
Perl:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 while (1) { my $nowait = 0; # # Verwerk files # foreach ($file (@files)) { $fileCnt++; if ($fileCnt > $max) { $nowait = 1; last; } &verwerkFile($file); } unless ($nowait) { sleep($timeLeft); } }
Ojee, de unless vs if discussie
Die valt hier ook regelmatig.
Al in dit geval ben ik het met je collega eens: Je hebt hier een dubbele negatief: "unless no wait" is natuurlijk hetzelfde als "if wait", alleen "if wait" is logisch gezien efficienter/korter en neemt ook minder tekens in beslag; het leest sneller weg.
(en waarom 0/1 gebruiken? is er geen false/true in perl?)
Die valt hier ook regelmatig.
Al in dit geval ben ik het met je collega eens: Je hebt hier een dubbele negatief: "unless no wait" is natuurlijk hetzelfde als "if wait", alleen "if wait" is logisch gezien efficienter/korter en neemt ook minder tekens in beslag; het leest sneller weg.
[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 21-02-2013 13:38 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Hierboven was een simpele weergave van het script. (vandaar maar eenmalig assignen e.d.)RobertMe schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:37:
[...]
Gezien je de var niet gebruikt behalve eenmalig assignen en daarna de conditie op zich begrijpelijk. "no" in de naam zit je al met een ontkenning (waar ik persoonlijk geen fan van ben, als het niet nodig is) en met de unless wordt het een dubbele ontkenning, wat het net nog wat verwarender maakt.
Het script bestond al langer en had altijd een wait op het eind erin zitten.
Perl is in dat opzicht net als C (dus geen echte booleans) (nu kent perl eigenlijk helemaal geen expliciete datatypes)Gamebuster schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:37:
[ Voor 20% gewijzigd door _Peter2_ op 21-02-2013 13:45 ]
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
LinksPyr0wl schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:32:
[...]
Links of rechts achter de PA?
Ik stond namelijk net voor dat verhoogje, aan de linkse kant
RTFM!
Verwijderd
Altijd leuk, nieuwe hardware (MacBook Air). Maar minder leuk als de integrated GPU rare dingen doet met Safari:

Hoekje was opeens goed in screenshot, normaal ziet dat er zo uit:

Erg fijn, vooral als je websites maakt...

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2013 14:22 ]
Lijkt me toch eerder een driver- of Safariprobleem (en dat nog het meest waarschijnlijk) dan een GPU-probleem.Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:21:
Altijd leuk, nieuwe hardware (MacBook Air). Maar minder leuk als de integrated GPU rare dingen doet met Safari:
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Gebeurt alleen op Macs een bepaalde videokaart. Waar het dan precies aan ligt zal ik niet weten, en maakt me eigenlijk ook niet zo veel uit.Korben schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:23:
[...]
Lijkt me toch eerder een driver- of Safariprobleem (en dat nog het meest waarschijnlijk) dan een GPU-probleem.
Vandaag achter het bestaan van [url="http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.security.securestring(v=vs.90").aspx]SecureString[/url] gekomen, dankzij een Fortify scan.
Handig, helaas werkt niet alle String code 1-op-1 met zo'n SecureString.
Binnenkort maar eens kijken of het redelijk eenvoudig geimplementeerd kan worden voor sommige properties.
Handig, helaas werkt niet alle String code 1-op-1 met zo'n SecureString.
Binnenkort maar eens kijken of het redelijk eenvoudig geimplementeerd kan worden voor sommige properties.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Kan me niet voorstellen dat zo'n bug gewoon in de drivers (of Safari) zit. De enige keren dat ik zoiets zie was er iets vernaggeld door de user of was de gpu/geheugen stukkies. En we werken hier allemaal op Mac's, ook Air's.Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:28:
[...]
Gebeurt alleen op Macs een bepaalde videokaart. Waar het dan precies aan ligt zal ik niet weten, en maakt me eigenlijk ook niet zo veel uit.
Op mijn MacBook Air uit 2012 zie ik het niet gebeuren.Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:28:
[...]
Gebeurt alleen op Macs een bepaalde videokaart. Waar het dan precies aan ligt zal ik niet weten, en maakt me eigenlijk ook niet zo veel uit.
We are shaping the future
Weer een voordeel van Resharper.Gertjan. schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:45:
[...]
Die reference source ziet er interessant uit. Ik wist dat ze wat sources vrij hadden gegeven, maar schijnbaar kun je ze ook in VS gebruiken om doorheen te stappen bij debuggen.
Kun je die reference sources ook koppelen om een "Go To Definition" werkend te krijgen, dat krijg ik namelijk niet zo snel gevonden....
Scheelt weer een ritje dotPeek
[...]
Ik gebruik hem bijna altijd, zeker wanneer ik user input moet vullen. Je wilt niet weten hoeveel gebruikers een spatie in een veld rammen als deze verplicht is. Met null or whitespace heb je die grapjassen meteen te pakken.
Nothing to see here!
Heerlijk, project bespreking met 5 personen aan 't bureau van je collega naast je.
Waarom hebben we vergaderruimtes? :d
Waarom hebben we vergaderruimtes? :d
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.