Zou ook nogal raar klinken he:
"Hey Robert, je hebt de groeten van Struikrover"
"Hey Robert, je hebt de groeten van Struikrover"
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 47% gewijzigd door Firesphere op 19-02-2013 22:49 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Als in: voor Facebook gewerkt?Firesphere schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:26:
Conclusie van een avond werken aan de FB-PHP API?
[video]
Ik kan de Java, Javascript, C++ en C# API aanroepen en ik krijg een success terug.
de PHP API (en bijbehorende docs) echter![]()
Grappig, ik heb aan alle API's meegewerkt. Behalve de PHP API...
We are shaping the future
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Klopt, maar anderzijds is het wel constant een switch van type layout... Ook wel een aanrader om te lezen:BtM909 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 23:29:
"Ja om je programma's te zoeken... "
Nou guess what, dat zijn exact dezelfde handelingen met het nieuwe metro
Verwijderd
[ Voor 66% gewijzigd door Avalaxy op 20-02-2013 00:13 ]
Styxxy schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 23:46:
[...]
Klopt, maar anderzijds is het wel constant een switch van type layout... Ook wel een aanrader om te lezen:
http://blog.laptopmag.com...fusing-a-cognitive-burden
Wat? Mensen gebruiken de back button? Really?The back button is not visible either, but if you hover on the left hand side of the screen, it becomes visible.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Van de browser? Ja hoor ik gebruik die soms. Vooral als ik niet 1x terug wil maar een hele rits dan is de back button wel handig.RayNbow schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 07:26:
[...]
[...]
Wat? Mensen gebruiken de back button? Really?
Nothing to see here!
Daar gebruik ik de extra knopjes van mijn muis voor.Rutix schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 08:07:
[...]
Van de browser? Ja hoor ik gebruik die soms. Vooral als ik niet 1x terug wil maar een hele rits dan is de back button wel handig.
RTFM!
Ik gestures... maar als je een zooi pagina's tegelijk terug wilt kan dat via de back button in 1 keer. In FF rechtermuistoets op de back button geeft een lijst zodat je snel naar de juiste pagina kan springen. IE heeft geloof ik een dropdown pijltje ernaast._Moe_ schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 08:12:
[...]
Daar gebruik ik de extra knopjes van mijn muis voor.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Wat een super aanpassing zou dat zijn inderdaad.BikkelZ schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:52:
Wat dacht je van: "Ik ga om 18:00 naar huis, als je nou gewoon om 17:55 me er even aan herinnert dat ik mijn PC opnieuw moet opstarten" optie in Windows Update in plaats van dat je drie keer per dag een update postponed en er aan het einde niet meer aan denkt.
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Mag je mij vertellen welk knopje op me muis met 1 knip me dan 3x terug stuurt?_Moe_ schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 08:12:
[...]
Daar gebruik ik de extra knopjes van mijn muis voor.
Nothing to see here!
Doen de meesten hier ook (alleen locken zelfs, niet uitloggen). Ideaal voor de updates, beveiligingsscans en wat tijdrovende scripts. Maar inderdaad dat geëmmer over je pc moeten herstarten.. Een herinnering om 16:55 zou echt ideaal zijn jaGrijze Vos schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 08:56:
Wij hebben hier de company policy dat je je pc aan laat staan (alleen uitloggen). Op die manier ben je 's ochtends altijd weer up to date. En als er iets loos is kun je altijd een keer 's avonds RDPen.
Mgoed, voor het milieu is dat nou ook weer niet geweldig.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Policy hier is: PC uitzetten en stekker uit het stopcontact.Grijze Vos schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 08:56:
Wij hebben hier de company policy dat je je pc aan laat staan (alleen uitloggen).
Policy bij mijn vorige werkgever was:Grijze Vos schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 08:56:
Wij hebben hier de company policy dat je je pc aan laat staan (alleen uitloggen).
Hier mag je niet eens je laptop op je buro achterlaten (als je hem op kantoor laat, moet ie in een afgesloten kast).GoTCoast schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:41:
[...]
Policy bij mijn vorige werkgever was:
Laptop dichtklappen, en zelf bepalen of je meenam of niet.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
[ Voor 5% gewijzigd door TJHeuvel op 20-02-2013 09:54 ]
Development-pc's hangen niet aan het net? Hoe moet je dan iets opzoeken op internet? Is er een gezamenlijke 'internet-pc', waar je je van tevoren moet inschrijven om er gebruik van te mogen maken?Acid_Burn schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:35:
[...]
Policy hier is: PC uitzetten en stekker uit het stopcontact.
Updates... doen we schijnbaar niet aan. Interne development PC's hangen toch niet aan het net en een WSUS hebben we ook niet.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Er zijn wel meer van die kinderachtige regeltjes daaro.Alex) schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:03:
Iedere dag je beeldscherm verplaatsen, what the hell? Daar zijn toch juist die Kensington-locks voor uitgevonden?
Update: meeste namen wel hun laptop mee naar huis ja. Maar er was niet echt een regel voor.Evilbee schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:52:
[...]
Hier mag je niet eens je laptop op je buro achterlaten (als je hem op kantoor laat, moet ie in een afgesloten kast).
Heeft waarschijnlijk te maken dat een paar jaar geleden iemand hier is binnengelopen en 10 trainingslaptops heeft meegenomen.
Resharper is the bees kneespdebie schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:08:
wat voor tool gebruiken jullie voor code refactoring in Visual Studio (vanaf VS 2010)?
Ik ben aan het rondneuzen en zie Resharper regelmatig aanbevolen.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Personal license ftw. Ik begin niet aan serieuze projecten zonder Resharper.Cloud schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:13:
Resharper period.
Echt de centen waard. Helaas gebruiken we het bij mijn huidige werkgever nog niet, maar misschien in de toekomst. Ik mis het echt
Mocht ik het niet voor elkaar krijgen, dan overweeg ik dat inderdaad serieus. Ik werk hier alleen nog niet zo lang, dus om meteen zo'n investering te vragen van de baas (gezien het aantal ontwikkelaars)D-Raven schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:14:
[...]
Personal license ftw. Ik begin niet aan serieuze projecten zonder Resharper.
[ Voor 11% gewijzigd door PdeBie op 20-02-2013 10:25 ]
2e pc...gezamelijke pc was vroeger.Korben schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:58:
[...]
Development-pc's hangen niet aan het net? Hoe moet je dan iets opzoeken op internet? Is er een gezamenlijke 'internet-pc', waar je je van tevoren moet inschrijven om er gebruik van te mogen maken?
AfgrijselijkAlex) schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 23:01:
[afbeelding]
Nou, mooi is het niet, maar het zou wel werkbaar moeten zijn denk ik zo.
De metro apps zijn redelijk vervelend. Ik wil mijn PDF niet fullscreen, ook mijn galerie viewer niet. Maar goed, dat is even instellen als je begint en je hebt nergens last van.Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 23:51:
Ach, in het begin is het allemaal wat raar maar dat went wel hoor ...
Ik werk nu toch al een klein half jaar met Windows 8 en ik ben er toch best tevreden van. Hetgeen ik wel jammer vind is dat metro-apps altijd full screen zijn. De default pdf-reader bijvoorbeeld is enkel fullscreen te bekijken en dat is toch niet echt handig.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Verwijderd
Met shift+enter opent hij een nieuwe app..Gertjan. schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:22:
Wat overigens wel een nadeel is van het nieuwe menu is dat als je een app aanklikt die al openstaat hij de open app zal tonen in plaats van een nieuwe instance openen. Erg vervelend met bijvoorbeeld Visual Studio.
Als ik in de zone zit en ik moet 2 minuutjes m'n handen van het keyboard af, blijf ik in de zone en ga ik even goed nadenken wat ik precies wil doen ná die 2 minuutjes.CodeCaster schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:46:
[...]
Dat komt echt nooit uit. Hebben ze al eens een "ik zit in de zone, laat me de komende drie uur met rust"-knop ingebouwd?
Hoewel, voor je bij die knop bent is de concentratie waarschijnlijk weer weg...
Herkenbaar.. zo zit ik hier ook al te lang.Erwin537 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:37:
Heeft er iemand nog wat motivatie over? Ik val half in slaap en betrap mezelf er op dat ik constant alleen maar zit te browsen in plaats van iets productiefs te doen. Gelukkig eind deze week met vakantie om een weekje de bergen in te gaan en met een plank de pistes afrazen.
Zit er ook nog steeds naar te kijken... Ben nu met een major refactoring project bezig waarbij we in een bestaande app de boel willen splitsen om Inversion of Control en Seperation of Concerns te implementeren.pdebie schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:56:
Wel even wennen met Resharper geinstalleerd. Hoop extra opspringende menuutjes etc.
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik dacht dat je R# al had gekocht toen die end of the world special er was.Gertjan. schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:05:
[...]
Zit er ook nog steeds naar te kijken... Ben nu met een major refactoring project bezig waarbij we in een bestaande app de boel willen splitsen om Inversion of Control en Seperation of Concerns te implementeren.
De refactoring van VS2012 helpt daar een beetje in, maar zaken als namespaces veranderen (je kunt enkel de naam van 1 deel van de namespace veranderen, niet namespaces volledig aanpassen of dingen moven naar een andere namespace) of bijvoorbeeld functies verhuizen mis ik een beetje. Misschien de trial installeren om te kijken of Resharper daar iets voor aanbiedt.
Nothing to see here!
Rutix schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:07:
[...]
Ik dacht dat je R# al had gekocht toen die end of the world special er was.
Als je de IntelliSense van R# gebruikt ondersteunt in principe je hele editor camel-case-hopping. Overigens, nog meer handige functies en shortcuts:Alex) schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:59:
ReSharper is inderdaad even wennen aan het begin, maar laat je niet afschrikken.
Een paar handige hotkeys:
- Ctrl-Shift-R: Refactor This
- Alt-Insert: Code generation
- Ctrl-T: Navigate to Type
- Alt-\: Navigate to member
De laatste twee ondersteunen "CamelCaseHopping", als je een class of member hebt genaamd AwesomeResourceGeneratorFactoryLocator, dan kun je hier terechtkomen door argfl in te typen.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Audi A8 W12 6.0
Nothing to see here!
Ziet er nice uit, ben benieuwd of het mijn Windows installatie kan vervangendelyver schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:21:
Iemand hier ervaring met Browserstack? Ik test het nu een aantal dagen en het werkt eigenlijk erg goed. Het is super snel en je kan goed door de website heen scrollen en klikken.
[ Voor 15% gewijzigd door ZpAz op 20-02-2013 11:37 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
1
2
3
4
5
| private string getstudentdetails(Student student) { if (student == null) throw new ArgumentNullException("student"); return string.Format("{0}, {1}, {2}, {3}", student.Id, student.Name, student.Age, student.FinalGrade); } |
[ Voor 8% gewijzigd door PdeBie op 20-02-2013 11:36 ]
D-Raven schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:20:
[...]
Goto Implementation (finger twister!! ctrl+shift+alt+B)
Er zullen wel meer bedrijven volgen.. wacht maar af..GateKeaper schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:56:
Zijn hier ook mensen die bij Capgemini werken? Ze schijnen daar nogal in de lonen te moeten snijden.
Dat gaat om de werknemers die er al heel lang werken en ten tijde van de dotcom bubbel idiote contracten geregeld hebben. Deze werknemers kosten meer geld dan ze opleveren. Toevallig 'ken' ik iemand bij CapGemini en die verdient echt asociaal veel. Er is ook geen reden voor hem om weg te gaan want nergens kan hij hetzelfde bedrag krijgen voor het werk dat ie doet. Zover ik begreep is het een software-project-manager achtige rol, maar echt niet voor van die grote projecten. Hij verdient echter genoeg om in Amsterdam centrum te wonen, 2 gloednieuwe autos te hebben en zit te denken over een vakantiehuisje in Frankrijk. Dus....GateKeaper schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:56:
Zijn hier ook mensen die bij Capgemini werken? Ze schijnen daar nogal in de lonen te moeten snijden.
Aldus een vakbondpersoon. Als het inderdaad om het soort mensen gaat waar ik denk dat het om gaat dan heeft ie geen probleem om 30% in te leveren. Waarschijnlijk is ie dan nog steeds niet markt-conform.Hoe moet je in deze crisis dan nog rondkomen?
[ Voor 11% gewijzigd door armageddon_2k1 op 20-02-2013 12:48 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
[ Voor 26% gewijzigd door Alex) op 20-02-2013 13:14 ]
Waarom zou je een null check doen op een private functie? Input validation doe je doorgaans op je public api, niet in elke layer van je code.pdebie schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:35:
wat ik nu al gaaf vind van R# is dat hij automatisch null-reference checks etc. voor me plaatst. Dat scheelt wel zoveel simpel, doch tijd vretend, typewerk.
C#:
1 2 3 4 5 private string getstudentdetails(Student student) { if (student == null) throw new ArgumentNullException("student"); return string.Format("{0}, {1}, {2}, {3}", student.Id, student.Name, student.Age, student.FinalGrade); }
* code is van een klein testprojectje wat ik opgesteld heb om R# te testen.
Mja, als je je lifecycle niet netjes doet in webforms dan mag je door hoepels gaan springen om het gefixt te krijgen. Helaas weet nog geen 2% van de .net developers hoe het hoort in webforms.Jan_V schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:07:
De gehele pagina heeft z'n lifecycle al gehad, dus het maakt niet meer uit of je nu code voor het opvragen van de variablee in de OnInit stopt van het control, want dat is veel later dan de pagina OnLoad.
[..]
[ Voor 24% gewijzigd door Grijze Vos op 20-02-2013 13:21 ]
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Ik denk niet dat ze ze zo makkelijk kunnen lozen. Die mensen die stappen niet op omdat ze elders dat bedrag niet gaan krijgen, maar omdat ze een vast contract hebben kan Cap ze ook niet zomaar op straat donderen. Ze dreigden met een reorganisatie, ik denk dat het die mensen die het betreft echt niet kan boeien, reorganisaties horen via een bepaalde methode te gebeuren waarbij oudere werknemers (en werknemers die lang in dienst zijn) vaak redelijk beschermd worden.armageddon_2k1 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:46:
[...]
Dat gaat om de werknemers die er al heel lang werken en ten tijde van de dotcom bubbel idiote contracten geregeld hebben. Deze werknemers kosten meer geld dan ze opleveren. Toevallig 'ken' ik iemand bij CapGemini en die verdient echt asociaal veel. Er is ook geen reden voor hem om weg te gaan want nergens kan hij hetzelfde bedrag krijgen voor het werk dat ie doet. Zover ik begreep is het een software-project-manager achtige rol, maar echt niet voor van die grote projecten. Hij verdient echter genoeg om in Amsterdam centrum te wonen, 2 gloednieuwe autos te hebben en zit te denken over een vakantiehuisje in Frankrijk. Dus....
CapGemini moet iets doen om van die mensen af te komen
Behalve als je je hypotheek en leefwijze hebt afgestemd op het "belachelijke" salaris. In de top wordt inderdaad belachelijk veel betaald, aan de onderkant valt het mee (en dat zijn de mensen die een klap hard zullen voelen). Cap heeft het de werknemers toegestaan zichzelf in de organisatie te graven en belachelijke bedragen te eisen. Toen de bomen nog tot in de hemel reikte hoefde zulke mensen maar te dreigen met opstappen naar de concurrent om er een leuk bedrag bij te krijgen.Aldus een vakbondpersoon. Als het inderdaad om het soort mensen gaat waar ik denk dat het om gaat dan heeft ie geen probleem om 30% in te leveren. Waarschijnlijk is ie dan nog steeds niet markt-conform.
Mwa meeste organisaties hebben toch niet heel veel van dat soort 'overbetaalde fossielen' zitten. Ik vind het eigenlijk niet meer dan terecht dat ze dat soort idiote dingen een beetje temperen (zie hierboven). Bij Cap kon het heel lang gecompenseerd worden met enorme tarieven, maar die tijden zijn wel een beetje voorbij (gelukkig).BoAC schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:20:
[...]
Er zullen wel meer bedrijven volgen.. wacht maar af..
[ Voor 18% gewijzigd door curvemod op 20-02-2013 13:34 ]
Verwijderd
Eens. Anders moet je elke laag ook weer apart je validatatie unittesten... Daarnaast ziet die gegenereerde code er nog brak uit ookGrijze Vos schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:18:
[...]
Waarom zou je een null check doen op een private functie? Input validation doe je doorgaans op je public api, niet in elke layer van je code.
Dit was puur even om aan te tonen dat Resharper dit voor je kan genereren. Ik ben hier vandaag voor het eerst mee aan het stoeien.Grijze Vos schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:18:
[...]
Waarom zou je een null check doen op een private functie? Input validation doe je doorgaans op je public api, niet in elke layer van je code.
[ Voor 15% gewijzigd door PdeBie op 20-02-2013 13:46 ]
Ik ga mij er ook weer in verdiepen. Het wordt voor mij ook poging nr 3.Sh4wn schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:21:
Op dit moment bezig met mijn 3e poging om VIM te leren, en het ziet er naar uit dat het gezegde 'driemaal is scheepsrecht' hier toepasbaar isBegin er eindelijk beetje productief in te worden.
En de mogelijkheden om windows te splitten zijn echt eindeloos, dat is echt vet relaxed. Plus nu de commando's steeds meer in mijn hoofd zitten, werkt het eigenlijk best lekker.
:q!
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Eén van de betere features, trouwens, imho, en die ik nog niet voorbij heb horen komen, is Code Cleanup.pdebie schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:46:
[...]
Dit was puur even om aan te tonen dat Resharper dit voor je kan genereren. Ik ben hier vandaag voor het eerst mee aan het stoeien.
Overigens net met mijn manager gesproken en hij heeft mij verzocht eens te kijken wat we allemaal met Resharper kunnen en dan schaffen we het aan.
- vi / vim graphical cheatsheet is wel handig om op je bureau te hebbenGoTCoast schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:27:
[...]
Ik ga mij er ook weer in verdiepen. Het wordt voor mij ook poging nr 3.
Dus wie weet heb ik zelfde ervaringen als jij.
Nog tips?
Ik vind het wel grappig dat Control+Pijltje tussen de PascalCase delen van je woord skipt (MyVar krijgt dus een tussenstop op Var).Korben schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:30:
[...]
Eén van de betere features, trouwens, imho, en die ik nog niet voorbij heb horen komen, is Code Cleanup.
Control+Pijltje skipt bij mij gewoon over het hele woord heen hoor. SessionExpired net geprobeerd en daar skipt die overheen.Gertjan. schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:59:
[...]
Ik vind het wel grappig dat Control+Pijltje tussen de PascalCase delen van je woord skipt (MyVar krijgt dus een tussenstop op Var).
Maar heb tevens al de eerste beperking gevonden, als je een control+spatie doet om een woord te corrigeren/autocompleten midden in een woord (bijvoorbeeld om myProp te wijzigingen in MyProp) hij het woord afmaakt op de plek waar de carret staat, er kan dus zomaar MyPropProp staan. Dat vind ik wel redelijk irritant, VS2012 doet het zelf namelijk wel goed (en vervangt dus de rest van het woord).
Nog maar even spelen met de trial. Zitten leuke dingen in zoals bijvoorbeeld het toevoegen van een Interface aan een class die je returnt wanneer deze nog niet erft van de betreffende interface, en springen naar implementaties van interface methodes.Leuke dingen, maar nog niet overtuigd om bijna 200 euro neer te leggen.
Nothing to see here!
Wen eraan dat niet elk programma werkt met VI-commando'sGoTCoast schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:27:
[...]
Ik ga mij er ook weer in verdiepen. Het wordt voor mij ook poging nr 3.
Dus wie weet heb ik zelfde ervaringen als jij.
Nog tips?
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Ex. VAT dacht ikRutix schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:19:
[...]
En resharper is 143 euro dus dat is geen 200 euro.
Ook als je naar de virtuele providers kijkt voor sim-only ook, zoals simyo? Deze zijn vaak stukken goedkoper dan KPN/Hi/Vodafone/T-Mobile.GateKeaper schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:03:
Hmm.. mag een nieuw abonnement (en dus telefoon) uitzoeken, maar denk dat ik nog beter bij mijn huidige kan blijven.
Normaal kon je kiezen, of een nieuwe telefoon uitzoeken of over op sim-only. Maar nu is zelfs switchen naar sim-only nog duurder dan blijven bij mijn huidige (bijna 2 jaar oude) abonnement (waar ik 2 jaar terug dus een telefoon bij "kreeg"). Om het nog maar niet te hebben over de leasecontracten.
Hmm.. meeste programma's waar ik mee werk hebben wel VI-commando's hoor._Peter2_ schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:20:
[...]
Wen eraan dat niet elk programma werkt met VI-commando's
(Heb weleens de omschrijving van een tabel aangepast naar :q! omdat ik het programa wilde sluiten)
Als je aangeeft uit NL te komen kost een personal 170 excl BTW.
Mmm, misschien iets van een instelling. Die extra stap voor het hele woord vind ik irritant, in VS2012 werkte het eindelijk lekker, nu heeft ReSharper hem geslooptRutix schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:19:
[...]
Control+Pijltje skipt bij mij gewoon over het hele woord heen hoor. SessionExpired net geprobeerd en daar skipt die overheen. Voor die control+Spatie doe ik meestal eerst ctrl+shift+w om het te selecteren en dan werkt het wel
. En resharper is 143 euro dus dat is geen 200 euro
.
Klopt, ben daar nu wat aan 't rondneuzen. Toch wel extreem hoor. Betaal nu zo'n € 30,- per maand voor 170 minuten en 1 gb data. Destijds een Optimus 2x bijgekregen (was toen high end). Krijg als ik bij Hi zou blijven een sim only, 150 minuten + 1gb data voor ongeveer dezelfde prijs. Dit keer geen telefoon dus. Beetje fatsoenlijk toestel erbij kost ongeveer € 20,- extra.serhat schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:25:
[...]
Ook als je naar de virtuele providers kijkt voor sim-only ook, zoals simyo? Deze zijn vaak stukken goedkoper dan KPN/Hi/Vodafone/T-Mobile.
[ Voor 16% gewijzigd door GateKeaper op 20-02-2013 15:40 ]
Ik denk niet dat ik een factuur mag aftrekken welke niet op de bedrijfsnaam staat. Ik kan de kosten wel weer vergoeden aan mijzelf maar dat werkt dan weer net iets anders.StM schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:37:
Waarom zou je hem niet op mogen voeren als kosten? Voor de belastingdienst maakt het volgens mij niet uit dat het een personal license is. Je gebruikt hem immers 100% voor je werk.
Als je de C# versie koopt en je wilt later nog de VB versie, moet je naar de klantenservice bellen/mailen..Gertjan. schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:41:
[...]
Zit nog wel te twijfelen of ik wel of niet de VB versie erbij doe. Ik heb 1 klant voor wie ik VB zaken maak, maar dat is vaak niet zo complex dat ik dit soort tools nodig heb...
Ah tuurlijk, jij hebt tegenwoordig een BV. Dan mag het idd niet meer nee.Gertjan. schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:41:
[...]
Ik denk niet dat ik een factuur mag aftrekken welke niet op de bedrijfsnaam staat. Ik kan de kosten wel weer vergoeden aan mijzelf maar dat werkt dan weer net iets anders.
Toen ik nog een eenmanszaakje had ging het makkelijker, daar was mijn persoon gelijk aan mijn zakelijke entiteit. Nu met een bv is dat wat moeilijker geworden. Nu zijn het geen immense bedragen dus daar kom ik wel overheen.
Zit nog wel te twijfelen of ik wel of niet de VB versie erbij doe. Ik heb 1 klant voor wie ik VB zaken maak, maar dat is vaak niet zo complex dat ik dit soort tools nodig heb...
Er is ook een C# edition die kost maar € 134,-. Voor mij is dat voldoende aangezien ik toch nooit in VB.NET werk..Gertjan. schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:36:
[...]
Als je aangeeft uit NL te komen kost een personal 170 excl BTW.
Personal License €179+ VAT
Ik heb destijds ook gewoon een personal licentie met de CC van het werk gekocht. De factuur is ook gewoon daar de boekhouding in gegaan. Dus ik zie niet waarom dat niet zou kunnen..Gertjan. schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:41:
[...]
Ik denk niet dat ik een factuur mag aftrekken welke niet op de bedrijfsnaam staat. Ik kan de kosten wel weer vergoeden aan mijzelf maar dat werkt dan weer net iets anders.
[ Voor 42% gewijzigd door Woy op 20-02-2013 15:46 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Als je de aanschaf weet te verantwoorden in relatie tot de kernactiviteiten van je eigen bedrijf zie ik niet in waarom niet? Ik neem aan dat je eigen bedrijf ook iets met software ontwikkeling te maken heeft?.Gertjan. schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:36
Overigens vraag ik mij direct af of ik die dan mag declareren onder mijn bedrijfsnaam... Waarschijnlijk niet (scheelt toch als je hem mag aftrekken).
Misschien dat ik hem anders gewoon in dollars bestel. Scheelt toch wel weer.
[ Voor 28% gewijzigd door Laurens-R op 20-02-2013 15:54 ]
Heb je het hier over sim-only van Hi? De prijzen van KPN's eigen (en dochter-) sim-only aanbod zijn inderdaad belachelijk. Ze hebben óf het idee van sim-only niet helemaal begrepen, óf ze bieden het aan onder het mom van 'kijk, wij doen ook sim-only'. Ze ontmoedigen klanten echter, om de één of andere reden, om het aan te schaffen.GateKeaper schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:02:
Damn...
Bij simyo, 200 minuten, 1000 mb, 1 jaar: € 16,- per maand.
Bij hi 150 minuten, 1000 mb, 1 jaar: € 30,- per maand
Als we de minuten gelijktrekken, komen we uit op 300 minuten, bij simyo komt er dan 1 euro bij, bij hi 5 euro.
Extreem hoor.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq