".oio.s.yi.yin": die variatie kende ik nog niet!
Dan zou ik verwachten dat ik zoiets van mijn werkgever krijg. Op de zaak althans. Privé is een ander verhaalGamebuster schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:55:
[...]
Zeker aangezien .oio.s.yi.yin een gamedev is kan ik prima begrijpen.
Het is blijkbaar een onderdeel van een certificaat dat uit 3 stappen bestaat, dit is de laatste stap:BikkelZ schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:06:
Ik zie dat 70-487 een Azure en webservices examen is....moet je daar niet eerst een basiscertificaat voor hebben?
http://www.microsoft.com/...ion.aspx#fbid=Hawim-rx1C3
Ik weet niet of je met zo'n onderdeel iets bent?
Mensen die ervaring hebben met zulke certificaten?
Als het je werkplezier vergroot en je hem niet van de baas krijgt, tjah dan zou ik hem ook gewoon zelf aanschaffen.pdebie schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:00:
[...]
Dan zou ik verwachten dat ik zoiets van mijn werkgever krijg. Op de zaak althans. Privé is een ander verhaal
Als je geld zat hebt, zou je dan nog steeds niet 600 euro betalen voor een top-end videokaart?Ozzie schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:53:
Ik snap echt niet dat mensen een videokaart van 600 euro zouden kopen...
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ikzelf sowieso niet maar dat is puur omdat ik geen gamer ben dus dan zou ik het echt zonde vinden van mijn geld, heb nu een videokaart van 200 euro en dat vind ik eigenlijk al veel te duur.oisyn schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:08:
[...]
Als je geld zat hebt, zou je dan nog steeds niet 600 euro betalen voor een top-end videokaart?
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Ok laat ik de vraag anders formuleren: "... zou je dan nog steeds niet snappen dat mensen 600 euro betalen ..."
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dan zou ik me moeten verdiepen in wat het voor extra's geeft boven een videokaart van 200 euro. Als dat alleen een paar extra's FPS'en zijn dan vind ik dat zonde..oisyn schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:16:
Ok laat ik de vraag anders formuleren: "... zou je dan nog steeds niet snappen dat mensen 600 euro betalen ..."
Ik kan me wel voorstellen dat iemand een setup heb met 3x FullHD en dat het dan gewoon bittere noodzaak is om zo'n dure videokaart te hebben, maar ik weet niet of dat daadwerkelijk zo is.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
En, al wat gehoord?P-Storm schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:42:
[...]
Voor me gevoel goed, ben benieuwd wanneer ze me bellen met de uitslag.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ik weet niet hoe het met jou zit maar het liefst game ik met vsync aan en minstens 60 FPS. Dat betekent dus dat je worst case nog steeds 60 moet halen. En monitoren met 2560x1440 zie je ook steeds meer.Ozzie schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:19:
Dan zou ik me moeten verdiepen in wat het voor extra's geeft boven een videokaart van 200 euro. Als dat alleen een paar extra's FPS'en zijn dan vind ik dat zonde.
Overigens nu ik me wat heb verdiept (
Ik check de FPS nooit van een spel, als ik het vind haperen zet ik de instellingen wat lager.oisyn schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:34:
[...]
Ik weet niet hoe het met jou zit maar het liefst game ik met vsync aan en minstens 60 FPS. Dat betekent dus dat je worst case nog steeds 60 moet halen. En monitoren met 2560x1440 zie je ook steeds meer.
Overigens nu ik me wat heb verdiept () zie ik dat je beter 2x een 770 in SLI kunt draaien, geeft veel meer bang for buck. Ben je wel weer 100 euro duurder uit. Misschien dus maar eerst een enkele 770 halen en dan later evt uitbreiden
Maar ik speel ook het liefst mario-spellen op de Wii dus ik gok dat ik niet helemaal tot de doelgroep behoor
Ik ook niet hoor, maar als je met vsync aan speelt dan is er geen tussenweg tussen 60 en 30. Dus als je dan de 60 net niet haalt dan dropt ie naar 30, en als dat veel gebeurt dan merk je dat heel erg (een stuk erger dan gewoon continu 30 draaien overigens)
Ik zie mijzelf niet een 600euro videokaart kopen. Maar ik zit stiekem toch aan mijn derde iPhone 5 dit jaar
Cube050 is amper tot niets goedkoper en mogelijk zelfs duurder dan andere panden in de Stad.Intru schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:58:
[...]
Ik heb tot nu toe ook alles vanuit huis gedaan, ben benieuwd hoe het gaat bevallen op kantoor. Dit is trouwens nog behoorlijk betaalbaar, speciaal voor (oud-)studenten van de RuG en Hanze in Groningen.
Willen we weten waarom het er 3 zijn? :-p Maar volgens mij is dat ook een beetje het punt. Iets verantwoorden kan soms lastig zijn en hangt heel erg af van welk opzicht je kijkt. De meeste hier begrijpen waarom er voorkeur wordt gegeven voor een custom-toets toetsenbord van xxx euro ipv een standaard toetsenbord bij het systeem of een action toetsenbord voor 5 euro.
Afhankelijk van je Niche heb je dat natuurlijk ook met videokaarten, deze groep hier is er meer op gericht. Zelfde reden dat ik nooit zal snappen waarom een motor van 10 000 euro beter is dan een motor van 1000 euro. Je zit bij beide in de buitenlucht (:-P). Computer apparatuur is alleen wat moeilijker voor mensen in te leven denk ik.
Uiteindelijk gaat het er natuurlijk om wat jezelf er uithaalt en of dat jou het waard is. (en deze topic is natuurlijk wel top om in te patsen als het op hardware aankomt :-p)
Afhankelijk van je Niche heb je dat natuurlijk ook met videokaarten, deze groep hier is er meer op gericht. Zelfde reden dat ik nooit zal snappen waarom een motor van 10 000 euro beter is dan een motor van 1000 euro. Je zit bij beide in de buitenlucht (:-P). Computer apparatuur is alleen wat moeilijker voor mensen in te leven denk ik.
Uiteindelijk gaat het er natuurlijk om wat jezelf er uithaalt en of dat jou het waard is. (en deze topic is natuurlijk wel top om in te patsen als het op hardware aankomt :-p)
Precies daarom heb ik dus 2xGTX670 beter dan 1x een 680 of 690..oisyn schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:34:
[...]
Ik weet niet hoe het met jou zit maar het liefst game ik met vsync aan en minstens 60 FPS. Dat betekent dus dat je worst case nog steeds 60 moet halen. En monitoren met 2560x1440 zie je ook steeds meer.
Overigens nu ik me wat heb verdiept () zie ik dat je beter 2x een 770 in SLI kunt draaien, geeft veel meer bang for buck. Ben je wel weer 150 euro duurder uit. Misschien dus maar eerst een enkele 770 halen en dan later evt uitbreiden
Heb namelijk idd een 2560x1440 monitor, is niet handig dat 1 kaart die resolutie nog steeds niet fatsoenlijk kan handlen.
De donatie had ik al ergens in april o.i.d. gedaan. De Mozilla plushie kwam pas vrijdag binnen.BikkelZ schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:06:
[...]
* BikkelZ houdt van onnodige nerd-troep rondom computers
[...]
Ik mis Firefox steeds vaker.... hoe kom je er aan?
----
Awww crap https://sendto.mozilla.org/page/content/Sold-out-Dino/
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Geweldig die plushieRayNbow schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:54:
[...]
De donatie had ik al ergens in april o.i.d. gedaan. De Mozilla plushie kwam pas vrijdag binnen.
Zonder vsync is er toch ook geen tussenweg? Goed er kunnen wat frames tussendoor berekent worden die je toch nooit te zien krijgt, maar je display zal toch nog steeds slechts om de 1/60ste een nieuwe frame tonen, en als je die mist pas na 2/60ste?.oisyn schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:41:
[...]
Ik ook niet hoor, maar als je met vsync aan speelt dan is er geen tussenweg tussen 60 en 30. Dus als je dan de 60 net niet haalt dan dropt ie naar 30, en als dat veel gebeurt dan merk je dat heel erg (een stuk erger dan gewoon continu 30 draaien overigens)
Cool, waarom lees ik dit nu pas?! Betekent dit dan minder SAK uren (maar wel taart)?Intru schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:35:
Morgen ga ik het contract tekenen voor een bedrijfsruimtetje (19.5m2) voor vanaf September!Gezellig in een gebouw met andere kleine bedrijfjes en gedeelde faciliteiten. Spannend!
Nee hoor, halverwege tekent 'ie gewoon een nieuwe. Kan tearing veroorzaken.Adion schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:12:
[...]
Zonder vsync is er toch ook geen tussenweg? Goed er kunnen wat frames tussendoor berekent worden die je toch nooit te zien krijgt, maar je display zal toch nog steeds slechts om de 1/60ste een nieuwe frame tonen, en als je die mist pas na 2/60ste?
https://niels.nu
Ik verwacht wel minstens tien jaar met dit keyboard te kunnen doen en ik ben teleurgesteld als het minder is. Ik kan me niet voorstellen dat USB binnen nu en twintig jaar compleet obsolete is (als: niet eens meer via een adaptertje werkbaar). Een grafische kaart daar ben je als enthousiasteling binnen vijf jaar op uitgekeken. Maar als het mijn geek-fetish zou zijn gaf ik het er zo aan uit, zo goed ken ik mezelf welTales schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:51:
Willen we weten waarom het er 3 zijn? :-p Maar volgens mij is dat ook een beetje het punt. Iets verantwoorden kan soms lastig zijn en hangt heel erg af van welk opzicht je kijkt. De meeste hier begrijpen waarom er voorkeur wordt gegeven voor een custom-toets toetsenbord van xxx euro ipv een standaard toetsenbord bij het systeem of een action toetsenbord voor 5 euro.
Maar zit je dan niet dag en nacht achter een PC die klinkt als een stofzuiger met een high end kaart? Ik had nooit zo´n zin om een apart gaming en een aparte "studio" PC te onderhouden dus ik ging altijd maar voor eentje die vooral stil was

iOS developer
Met de power management van tegenwoordig zou dat mee moeten vallen, de kaart staat dan toch idle en zou dan niet zo warm moeten worden. Als je hem vol belast met een BitCoin miner (oid) terwijl je werkt, dan wel jaBikkelZ schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:34:
[...]
Maar zit je dan niet dag en nacht achter een PC die klinkt als een stofzuiger met een high end kaart? Ik had nooit zo´n zin om een apart gaming en een aparte "studio" PC te onderhouden dus ik ging altijd maar voor eentje die vooral stil was
Er kan anders altijd nog een aftermarket koeler op, of een die beter (koeler/stiller/etc) is dan de reference koeler van Nvidia / AMD.
Maar het is dus heel vervelend als je GPU het dus net niet op 60fps kan houden en veel wisselt tussen 60 en dan weer 30. Ik verwacht dat .oisyn dat bedoeldeAdion schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:12:
[...]
Zonder vsync is er toch ook geen tussenweg? Goed er kunnen wat frames tussendoor berekent worden die je toch nooit te zien krijgt, maar je display zal toch nog steeds slechts om de 1/60ste een nieuwe frame tonen, en als je die mist pas na 2/60ste?
Mijn bak, die ik overal voor gebruik, is echt een hele hele stille machine, mn cpu fan draait bijna niet (ivy bridge vreet idle niks)BikkelZ schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:34:
[...]
Ik verwacht wel minstens tien jaar met dit keyboard te kunnen doen en ik ben teleurgesteld als het minder is. Ik kan me niet voorstellen dat USB binnen nu en twintig jaar compleet obsolete is (als: niet eens meer via een adaptertje werkbaar). Een grafische kaart daar ben je als enthousiasteling binnen vijf jaar op uitgekeken. Maar als het mijn geek-fetish zou zijn gaf ik het er zo aan uit, zo goed ken ik mezelf wel![]()
Dan heb ik nog een paar stille nexus fans aan de fancontrol van mn moederbord gekoppeld. Die 2 GTX670's zijn van Asus, en die maakt me daar toch een partij kickass coolers, onwijs stil en goed koelend ook onder load.
Hiervoor had ik 2x een 7950 en die waren onder load minder stil omdat ze minder zuinig zijn maar door de zerocore tech van AMD gingen ze in screen-off volledig uit en in idle 1 kaart.
En mn voeding gaat pas na 40(?) % load zn fan gebruiken.
Laten we het zo zeggen, ik wil mijn hardeschijven uit dit systeem halen omdat dat de dingen zijn die ik het meest hoor.
[ Voor 58% gewijzigd door Ellos op 01-07-2013 22:08 ]
Het versturen van de pixels naar het display is ook niet instant. Als tijdens het versturen een nieuwe frame af is dan gaat ie voor de rest gewoon de pixels van het nieuwe frame sturen, en dan krijg je:Adion schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:12:
[...]
Dat dusHydra schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:27:
[...]
Nee hoor, halverwege tekent 'ie gewoon een nieuwe. Kan tearing veroorzaken.
Vsync zorgt dat de swap van frames alleen plaatsvindt tijdens de rustperiodes tussen de frames. En dan kan de framerate logischerwijs alleen maar een deler van de refreshrate zijn (60, 30, 20, ...). Het voordeel is dat je een veel vloeiender beeld krijgt omdat de framerate veel constanter is en omdat je nooit halve updates krijgt.
Lijkt me dat je met triple buffering prima tussen 60 en 30 in kan zitten.oisyn schreef op maandag 01 juli 2013 @ 23:18:
En dan kan de framerate logischerwijs alleen maar een deler van de refreshrate zijn (60, 30, 20, ...).
Dat is dan wel impressive als je zo'n kaart ziet met een dik koelblok heatpipes en twee fans, had ik niet verwacht. Het waren bij mij uiteindelijk ook steeds de harddisks die je nog hoorde al waren die van mij best stil. Maar goed een SSD is natuurlijk een no-brainer anno 2013....Ellos schreef op maandag 01 juli 2013 @ 21:57:
[...]
Laten we het zo zeggen, ik wil mijn hardeschijven uit dit systeem halen omdat dat de dingen zijn die ik het meest hoor.

iOS developer
Waarom skip je dan frames? Het klopt wel dat frames iets verplaatst worden in de tijd, maar je hoeft er geen te droppen, en ik weet niet of dat subjectief als onrustig(er) ervaren wordt.StM schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 00:20:
Door frames te skippen? Volgens mij krijg je daar een heel onrustig beeld van
Als het een uitgemaakte zaak is dat triple buffering onrustig is en double buffering (waarbij je wacht op de v-sync van de ene frame voordat je de volgende gaat renderen) beter is, waarom bestaat triple buffering dan? (Serieuze vraag.)
[ Voor 18% gewijzigd door Soultaker op 02-07-2013 02:24 ]
Ik weet nog wat voor enorme rel er is geweest in het wat mondigere deel van de community met de release van ET:QW omdat men het laatste frame van een seconde dubbel renderde. Iets wat de studio heel lang ontkend heeft totdat mensen vertraagde beelden maakte waar het heel duidelijk uit bleek. Voor een deel van de mensen veroorzaakte dit een hele hinderlijke soort visuele lag. Ik denk dat als je dat regelmatig gaat doen dat een flink deel van de mensen het gaat opmerken en iriteren. Ik merk het helemaal snel omdat ik er een soort motion sickness van krijg.
Waarom TB bestaat? Geen idee, ik ben geen game engine dev
Waarom TB bestaat? Geen idee, ik ben geen game engine dev
triple buffering is handig voor bijv. voorspelbare beelden zoals video of non-interactieve 3D beelden waarbij je wel alvast de frames vooruit kan renderen zodat als er daarna een frame komt die wat meer tijd kost, dat de framerate stabiel blijft.Soultaker schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 02:23:
[...]
Waarom skip je dan frames? Het klopt wel dat frames iets verplaatst worden in de tijd, maar je hoeft er geen te droppen, en ik weet niet of dat subjectief als onrustig(er) ervaren wordt.
Als het een uitgemaakte zaak is dat triple buffering onrustig is en double buffering (waarbij je wacht op de v-sync van de ene frame voordat je de volgende gaat renderen) beter is, waarom bestaat triple buffering dan? (Serieuze vraag.)
- Gok ik.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ik denk ook wel bij snel bewegende beelden hoor. Het verhoogt alleen de lag tussen input en output (muis -> beeldscherm). Al vermoed ik dat dat behoorlijk lag blijft hoor.Gamebuster schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:18:
[...]
triple buffering is handig voor bijv. voorspelbare beelden zoals video of non-interactieve 3D beelden waarbij je wel alvast de frames vooruit kan renderen zodat als er daarna een frame komt die wat meer tijd kost, dat de framerate stabiel blijft.
- Gok ik.
Ja, en dat wil je dus niet in 3D shooters, vooral niet als je online speelt e.d. Je hebt dan gewoon een frame nadeel op mensen die geen TB aan hebben staan.Caelorum schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:40:
[...]
Ik denk ook wel bij snel bewegende beelden hoor. Het verhoogt alleen de lag tussen input en output (muis -> beeldscherm). Al vermoed ik dat dat behoorlijk lag blijft hoor.
De framerate voor de gebruiker is hoe dan ook 30. En voor de engine is het extra kut want die weet niet in welke interval de frames nou daadwerkelijk getoond worden, met jerky motion tot gevolg.Soultaker schreef op maandag 01 juli 2013 @ 23:56:
[...]
Lijkt me dat je met triple buffering prima tussen 60 en 30 in kan zittenJe hoeft natuurlijk niet te gaan zitten duimen draaien tot de laatstgerenderde frame weergegeven wordt.
Er is geen enkel voordeel aan het produceren van meer dan 30 FPS als je de 60 niet haalt met vsync aan.
Aha, maar dan komen we op een ander punt, namelijk variabele framerates. Het probleem is dat de engine alleen maar kan zien wat het vorige frame gedaan heeft, en niet wat het volgende frame gaat doen. Een constante framerate zorgt voor een goed verloop, maar zodra het gaat schommelen dan krijg je een soort van temporaal feedback effect waardoor het allemaal veel erger loopt. Stel je loopt eerst 60 FPS. De engine doet een timestep van 1/60s met het idee dat jij dat plaatje 1/60s na het vorige frame op je scherm krijgt. Een auto die 1u/s rijdt zal dan ook 1/60u opschuiven. Maar tijdens het renderen van dat frame blijkt dat je de 60 niet haalt, maar naar 30 dropt. De auto staat dus eerst 1 frame stil, en daarna beweegt hij weer met 1/60u. Vervolgens denkt de engine "ok de vorige duurde 1/30s, dan zal dat bij de volgende ook wel zo zijn", dus die beweegt de auto voort met 2/60u. Maar als de engine het dan ineens klaarspeelt om die frame wel in 1/60s af te hebben, dan rijdt de auto daarna ineens 2x zo snel als hij voorheen deed.Soultaker schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 02:23:
Nou zal een game zelf nooit dermate veel veranderingen van frame tot frame met zich meebrengen dat je ineens zo'n enorme drop krijgt. Tenzij je echt gaat zitten wachten op de vblank, want dan doet een frame die in 1/59s klaar is er toch ineens 1/30s over. En daar heb je dus tripple buffering voor, zodat de variatie in frametijden minimaal blijft en de engine in redelijke constante timesteps voortbeweegt.
Haal je echter langere periodes de 60 niet, dan kun je beter triple buffering uitzetten en je framerate fixeren op 30, en dat is een beetje het hele punt van m'n verhaal
Nee, je verlaagt de lag. Tripple buffering wil niet zeggen dat er drie buffers in de queue staan. Het wil zeggen dat er ruimte is voor een derde buffer zodat je vrij kunt renderen terwijl buffer 1 wordt weergegeven en buffer 2 wacht op de vblank. Als je met die derde buffer klaar bent voor de vblank is geweest dan gooi je gewoon buffer 2 weg en zal buffer 3 worden weergegeven zodra de vblank plaatsvindt.Caelorum schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:40:
[...]
Ik denk ook wel bij snel bewegende beelden hoor. Het verhoogt alleen de lag tussen input en output (muis -> beeldscherm). Al vermoed ik dat dat behoorlijk lag blijft hoor.
[ Voor 80% gewijzigd door .oisyn op 02-07-2013 11:51 ]
Ik heb deze discussie met veel interesse gelezen en ik geloof dat je hier iets over het hoofd ziet. Als je met VSync aan onder de 60FPS zou komen, dan wordt er inderdaad twee frames achter elkaar hetzelfde beeld getoond (dus je hebt 1/30e van een seconde 30FPS). Maar zodra je weer de mogelijkheid tot 60FPS aantikt binnen diezelfde seconde (wat goed mogelijk is omdat daar op dat moment GPU-kracht beschikbaar komt, omdat hij toch maar 30FPS aan het maken is), wordt er weer gewoon weer ieder frame een nieuw beeld getoond. Dit betekent dat je inderdaad af en toe op "30FPS" zit, maar dit duurt dan zo kort dat je snel daarna weer op 60FPS zit. In de praktijk merk je dus niet zo heel veel van bijv. 50-55FPS met vsync aan..oisyn schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:01:
[...]
De framerate voor de gebruiker is hoe dan ook 30. En voor de engine is het extra kut want die weet niet in welke interval de frames nou daadwerkelijk getoond worden, met jerky motion tot gevolg.
Er is geen enkel voordeel aan het produceren van meer dan 30 FPS als je de 60 niet haalt met vsync aan.
Klanten die screenshots in een documentje sturen... ze bestaan nog
Jouw verhaal gaat alleen op als je even korstondig niet binnen 1/60s een frame kunt afmaken. Punt is dat dat soort vertragingen meestal niet 1 frame duren, maar meerdere frames lang (bijvoorbeeld omdat er op dat moment veel op het scherm gebeurt). De jerky motion waar ik het over hebt komt omdat je van de X frames die je per seconde produceert er maar 30 weergeeft, en het verschil tussen game-tijd en echte-tijd steeds groter wordt tot hij weer terugvalt naar de minimale waarde. Bij die overgang zie je een duidelijke stotter.
Stel er rijdt een auto over het scherm met 1 unit per frame, en je hebt 50 frames per seconde (frametijd is dan 1/50s = 3/150s = "3"). Je displayt met 30Hz (frametijd = 1/30s = 5/150s = "5").
F: 0..1..2..3..4..5..6..7..8..9..a..b..c..d..e..f
R: *....*....*....*....*....*....*....*....*....*
De frames die je te zien krijgt, en dus de plek van de auto op die frame, zijn:
0, 1, 3, 5, 6, 8, a, b, d, f
Oftewel, 2 frames lang beweegt de auto 2 units, maar dan ineens 1 frame 1 unit. Daarna weer 2 frames 2 units, dan weer 1 frame 1 unit. Dit is duidelijk merkbaar.
Als de engine weet dat er toch maar 30 frames per seconde weergegeven wordt, dan kan hij frames produceren waarbij de auto met 5/3 units per frame beweegt.
Stel er rijdt een auto over het scherm met 1 unit per frame, en je hebt 50 frames per seconde (frametijd is dan 1/50s = 3/150s = "3"). Je displayt met 30Hz (frametijd = 1/30s = 5/150s = "5").
F: 0..1..2..3..4..5..6..7..8..9..a..b..c..d..e..f
R: *....*....*....*....*....*....*....*....*....*
De frames die je te zien krijgt, en dus de plek van de auto op die frame, zijn:
0, 1, 3, 5, 6, 8, a, b, d, f
Oftewel, 2 frames lang beweegt de auto 2 units, maar dan ineens 1 frame 1 unit. Daarna weer 2 frames 2 units, dan weer 1 frame 1 unit. Dit is duidelijk merkbaar.
Als de engine weet dat er toch maar 30 frames per seconde weergegeven wordt, dan kan hij frames produceren waarbij de auto met 5/3 units per frame beweegt.
[ Voor 41% gewijzigd door .oisyn op 02-07-2013 11:29 ]
Zo onlogisch is dat niet. Het is voor klanten gewoon erg simpel een stel screenshots in een word-document te pasten. 'Vroegah' was het in mailtjes niet mogelijk, tegenwoordig kan een outlook daar wel mee omgaan maar de meeste webmail clients doen dat nog steeds niet.TheNephilim schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:15:
Paint openen en die dingen per stuk gaan saven is gewoon omslachtig.
Ik ben verder niks tegengekomen waar je voor 300 per maand dezelfde faciliteiten krijgt, maar misschien heb ik wel niet genoeg gezocht. Wat zou jij aanbevelen in de Stad?ZpAz schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:47:
[...]
Cube050 is amper tot niets goedkoper en mogelijk zelfs duurder dan andere panden in de Stad.
Beter oplettenAloys schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:24:
[...]
Cool, waarom lees ik dit nu pas?! Betekent dit dan minder SAK uren (maar wel taart)?
Aan de andere kant zijn computers zo ingeburgerd dat je zou verwachten dat ze zoiets netjes in mspaint regelenHydra schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:18:
[...]
Zo onlogisch is dat niet. Het is voor klanten gewoon erg simpel een stel screenshots in een word-document te pasten. 'Vroegah' was het in mailtjes niet mogelijk, tegenwoordig kan een outlook daar wel mee omgaan maar de meeste webmail clients doen dat nog steeds niet.
Ach, ik kon gelukkig de screenshot uit het documentje opslaan, zodat ik toch nog een volledige afbeelding had. Dat zal misschien dan tegenwoordig makkelijker gaan, volgens mij zat je vroeger met een mini-bmp waarin je nog niet kon zien wat het probleem was
Ik had laatst een klant die een word document probeerde op te laden als afbeelding.
Zelfs met de nodige error informatie geraakte deze er niet uit!

RTFM!
Ik heb een klant die zijn foutmeldingen op een website uitprint en door de scanner haalt om als bijlage naar mij te mailen.TheNephilim schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:15:

De Snipping Tool in Windows is dan erg handig.Hydra schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:18:
[...]
Zo onlogisch is dat niet. Het is voor klanten gewoon erg simpel een stel screenshots in een word-document te pasten. 'Vroegah' was het in mailtjes niet mogelijk, tegenwoordig kan een outlook daar wel mee omgaan maar de meeste webmail clients doen dat nog steeds niet.
Ik heb een tijd bij een bedrijf gewerkt dat foto's afdrukt. Daar kregen we de gekste bestandsformaten binnen: Word of Powerpoint documenten, jpg's >100 MB, opgeslagen HTML van Hotmail waar de foto dan "in zou moeten zitten", bestanden zonder extentie, geditherde GIF plaatjes, documenten met kleuren buiten de kleurruimte, enz..._Moe_ schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:41:
Ik had laatst een klant die een word document probeerde op te laden als afbeelding.![]()
Nee want dat werkt omslachtiger. 5 screenshots in paint plakken, die saven, en die dan attachen is gewoon meer werk dan die dingen in een word document plakken.TheNephilim schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:28:
Aan de andere kant zijn computers zo ingeburgerd dat je zou verwachten dat ze zoiets netjes in mspaint regelen
Users nemen de weg van de minste weerstand. Als je als dev lacherig doet van "hu hu ze gebruiken geen paint" dan ben je m.i. een beetje gedisconnect van je users.
Het direct in het mail programma plakken is zelfs *nog* minder werk, waarom zie ik dat dan nooit?Hydra schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:15:
[...]
Nee want dat werkt omslachtiger. 5 screenshots in paint plakken, die saven, en die dan attachen is gewoon meer werk dan die dingen in een word document plakken.
Users nemen de weg van de minste weerstand. Als je als dev lacherig doet van "hu hu ze gebruiken geen paint" dan ben je m.i. een beetje gedisconnect van je users.
C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
Sjonguh, watis SAP's JCA adapter irritant. Automatische omzetting van 20130701 na een Java Date object. Maar dat wil ik helemaal niet. Omdat de JSON klasse er volgens toString() aanroept van de Date-object. Ook weet ik niet hoe je kan herkennen of de Date-object die terug gekomen alleen tijdstip of een datum is...
Geen idee of het vroeger ook zo was, maar in Windows 8 heeft zowel paint als de snipping tool een optie om rechtstreeks een email te sturen, geen nood om eerst te saven en dan te attachen dus.Hydra schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:15:
[...]
Nee want dat werkt omslachtiger. 5 screenshots in paint plakken, die saven, en die dan attachen is gewoon meer werk dan die dingen in een word document plakken.
Er zijn ontzettend veel bedrijven waar screens heen en weer gaan in een Word document. Inderdaad niet omdat het zo efficiënt is: waarschijnlijk kent de werknemer in kwestie geen andere manier. Onderschat de hoeveelheid receptionisten en secretaresses niet waar dit probleem voorkomt. Ik kan er zo 8 noemen bij mn vorige werkgever (50 man op kantoor): die wisten gewoon echt niet hoe het anders zou kunnen.
Daarom, gebruikers opvoeden. Elke keer dat je een dergelijk mailtje binnen krijgt een link replyen met daarin een stuk help tekst. Als je uitlegt dat het voor zowel jou als de verstuurder fijner werkt dan gaan ze vanzelf wel overstag. Desnoods maak je een tooltje wat je mail opent en alle bestandjes uit een word document automatisch extraheert.
C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
Dat laatste gaat niet werken, want dan mis je alle toegevoegde informatie, beschrijvende teksten, erin geplakte pijltjes en cirkels en crop-acties.Spockz schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:27:
Daarom, gebruikers opvoeden. Elke keer dat je een dergelijk mailtje binnen krijgt een link replyen met daarin een stuk help tekst. Als je uitlegt dat het voor zowel jou als de verstuurder fijner werkt dan gaan ze vanzelf wel overstag. Desnoods maak je een tooltje wat je mail opent en alle bestandjes uit een word document automatisch extraheert.
Dat is nou juist waarom ze veel word gebruiken: lekkere WordArt-functies!HuHu schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:29:
[...]
Dat laatste gaat niet werken, want dan mis je alle toegevoegde informatie, beschrijvende teksten, erin geplakte pijltjes en cirkels en crop-acties.
Spockz schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:27:
Daarom, gebruikers opvoeden. Elke keer dat je een dergelijk mailtje binnen krijgt een link replyen met daarin een stuk help tekst.

En je dan maar afvragen waarom gebruikers zo'n hekel beginnen te krijgen aan "beheerders".
[ Voor 15% gewijzigd door Hydra op 02-07-2013 12:34 ]
* kwaakvaak_v2 zoekt mspaint op zijn macTheNephilim schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:28:
[...]
Aan de andere kant zijn computers zo ingeburgerd dat je zou verwachten dat ze zoiets netjes in mspaint regelen
* kwaakvaak_v2 kan het niet vinden.
* kwaakvaak_v2 begint rondjes te rennen in paniek, bang dat ie inburgeringsexamen moet doen
Driving a cadillac in a fool's parade.
Idd, klant is koning zeg ik nou eenmaal. Als ze het via Word willen uploaden ga je gang, als ik er maar uit kan halen wat het probleem is.Hydra schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:34:
[...]
En je dan maar afvragen waarom gebruikers zo'n hekel beginnen te krijgen aan "beheerders".
Lastiger zijn klanten die een grafisch probleem beschrijven dat zich alleen voordoet bij een bepaalde handeling, en dan geen screenshots meesturen.
Gelukkig heeft ons tracking systeem een screenshot plugin
Op Mac wordt sowieso geen support geleverdkwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:40:
[...]
* kwaakvaak_v2 zoekt mspaint op zijn mac
* kwaakvaak_v2 begint rondjes te rennen in paniek, bang dat ie inburgeringsexamen moet doen
Waar ben ik aan begonnen, vaak hebben API's vreemde nukken, maar met dit project houd ik mijn hart vast nu ik dit las bij de documentatie:
Misschien dat LaunchCafe, Freelancewerkplekken of Kantoor Groningen wat voor je is.
Het technische gedeelte van deze post is verzorgd door stagiair Wouter de Groot.
Momenteel loop ik stage bij één van de bedrijven (bijna klaar) bij Cube050 en hun en meerdere andere bedrijfjes hier zeggen dat andere plekken goedkoper zijn dan hier, welke dat precies zijn kan ik helaas zo niet vertellen omdat ik de namen niet meer weet.Intru schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:20:
[...]
Ik ben verder niks tegengekomen waar je voor 300 per maand dezelfde faciliteiten krijgt, maar misschien heb ik wel niet genoeg gezocht. Wat zou jij aanbevelen in de Stad?
[...]
Misschien dat LaunchCafe, Freelancewerkplekken of Kantoor Groningen wat voor je is.
[ Voor 66% gewijzigd door ZpAz op 02-07-2013 13:00 ]
Verwijderd
/me cmd+shift+4 indrukt.kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:40:
[...]
* kwaakvaak_v2 zoekt mspaint op zijn mac
In dit geval is het geen klant van onszelf trouwens. Maar ik vind dat je klanten best mag laten zien wat de 'betere' of gewenste manier is. Afbeeldingen in een Word documentje is gewoon niet gewenst en tegenover de klant zal ik daar geen kwaad woord over spreken, maar hier in het dev-topic uiteraard welHydra schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:15:
[...]
Vandaag werkt mijn manager op mijn kamer, omdat er in zijn kamer iemand van een of ander accountancy gebeuren ofzo blabla zit.
Op de een of andere manier werkt dat toch anders als je leidinggevende pal tegenover je zit
Op de een of andere manier werkt dat toch anders als je leidinggevende pal tegenover je zit
"Gewoon niet gewenst"? Sorry hoor maar ben jij van de plaatjespolitie? Als je kan lezen wat er in staat maakt 't geen fluit uit hoe het aangeleverd wordt. Het is wat anders als het afgedrukt moet worden enzo maar een klant die foutmeldingen in een word-document plakt is geen enkel probleem anders dan dat sommige nerds er allergisch op reageren.TheNephilim schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:16:
[...]
In dit geval is het geen klant van onszelf trouwens. Maar ik vind dat je klanten best mag laten zien wat de 'betere' of gewenste manier is. Afbeeldingen in een Word documentje is gewoon niet gewenst en tegenover de klant zal ik daar geen kwaad woord over spreken, maar hier in het dev-topic uiteraard wel
* kwaakvaak_v2 ziet een PNG op zijn buroblad komen
Ach, ik vind het wel meevallen. Mijn werkgever zit welgeteld 1,5 meter bij me vandaan. We zijn meestal ook met z'n tweeën en we zijn ongeveer even oud, dus dat scheelt ook wel.pdebie schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:24:
Vandaag werkt mijn manager op mijn kamer, omdat er in zijn kamer iemand van een of ander accountancy gebeuren ofzo blabla zit.
Verwijderd
Beter nog dan naast je, dan kan je niet eens meer fatsoenlijk in de devschuur rondhangenpdebie schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:24:

Sjonguh jonguh, wat is toch met de slavernij op de radio de laatste dagen?
haha, daar doen ze hier gelukkig niet moeilijk om. Als je je werk maar op tijd af hebtVerwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:44:
[...]
Beter nog dan naast je, dan kan je niet eens meer fatsoenlijk in de devschuur rondhangen
Enige wat er 'lastig' aan is, is dat hij veel telefoneert en dat er vaak mensen bij hem aankloppen, dus het is een stuk drukker in mijn kantoor dan normaal. Normaal gesproken zit ik hier namelijk met me, myself and I en niemand anders.
iets met dat het deze week is dat NL het 150 jaar geleden pas afgeschaft heeft en dat gisteren iemand in een of ander journaal daar ook een rare zin van gemaakt had.alienfruit schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:45:
Was iets van "Het is 150 jaar geleden dat de slaverij is afgeschaft, om deze zwarte bladzijde te herdenken heeft bla bla"
Klonk net alsof het afschaffen zelf de zwarte bladzijde was, ipv de slavernij ansich.
Njah, je kan veel over het afschaffen zeggen, maar het heeft wel de technologische ontwikkeling een zetje in de rug gegeven. Zoals afwasmachines.
Ik vind het gezeik over excuses een beetje vermoeiend. Alsof we nu nog tegen de duitsers gaan emmeren over "excuses". Niemand van de huidige generatie heeft er nog iets mee te maken. Klaar.alienfruit schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:45:
Ja, ik snap als ze het beter in de geschiedenisboeken willen hebben. Maar je je zou haast denken dat ze ook financiële goeddoening willen hebben. Maar goed, ik moet eerlijk toegeven dat ik er zelf niet veel kijk op heb. Er waren ook Afrikanen die zelf hun landgenoten verkochten aan de slaafhandelaren. Maar of dit ook het geval was in Suriname.
Yay, opgelost. Een write-lockAlex) schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:46:
[...]
code:
1 2 System.Runtime.InteropServices.COMException Exception from HRESULT: 0x80041603
En dat is het dan.

We are shaping the future
Zo kijk je ineens uit het raam. Blijkt er een dak(je) ingestort te zijn.

© Peter V.

© Peter V.
Haha. Iets te enthousiast dat grind gestort zo te zien
Dat is eveneens met de opkomst van het feminisme. Mannen moeten opeens zelf gaan stofzuigen, na een paar generaties hebben we het gehad ermee en gingen het automatiseren...Bosmonster schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:52:
Njah, je kan veel over het afschaffen zeggen, maar het heeft wel de technologische ontwikkeling een zetje in de rug gegeven. Zoals afwasmachines.
scheelt je aardig wat geld, kan die aannemer nu ineens mee gaan delen in de kosten voor het strak zetten van je dak en zulks..pdebie schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:19:
pfffff je VW kever die je druk aan het restaureren bent zal er maar onder staan zeg.......
Jup vanochtend, blijkbaar faalde ik wat met Integer objecten, had net een vraag te weinig goed om verder te soliciteren daar

Bij mij ook al_Moe_ schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:55:
Motivatie = Zoek!
Want API-kennis zegt zoveel over je vermogen om problemen op te delen in oplosbare brokken.P-Storm schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:53:
[...]
Jup vanochtend, blijkbaar faalde ik wat met Integer objecten, had net een vraag te weinig goed om verder te soliciteren daar

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik ben gewoon pissig. Alle builds die ik wil draaien zijn stuk.
Nog 2 dagjes werken en dan lekker 5 weken vrij
Hey die zit erin!BikkelZ schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 01:52:
[...]
Dat is dan wel impressive als je zo'n kaart ziet met een dik koelblok heatpipes en twee fans, had ik niet verwacht. Het waren bij mij uiteindelijk ook steeds de harddisks die je nog hoorde al waren die van mij best stil. Maar goed een SSD is natuurlijk een no-brainer anno 2013....
Ik heb alleen niet zoveel aan 128GB
Er zit alleen nog een sloot aan hdd ruimte naast
[ Voor 4% gewijzigd door Ellos op 02-07-2013 15:10 ]
Jup, had ook zoiets van ehmmm. De opdracht van de variatie "flashbang" lukte me wel zo binnen 5 minuten, alleen alles moest op papier en daar gaat het mis. Geef mij een ide en het gaat nog sneller, kan je kleine testen draaien als je het niet zeker weet etc. Maar goed, weet iemand nog een bedrijf in Noord-BrabantCodeCaster schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:56:
[...]
Want API-kennis zegt zoveel over je vermogen om problemen op te delen in oplosbare brokken.

Plus mijn handschrift die haast niet te lezen is helpt ook niet mee gok ik
Tja, blijkbaar denkt de sollicitant daar niet aan of is hij niet assertief genoeg om dat te uiten op zo'n moment. Wat natuurlijk net zo goed een reden kan zijn om hem niet uit te nodigen voor een vervolggesprekCodeCaster schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:56:
[...]
Want API-kennis zegt zoveel over je vermogen om problemen op te delen in oplosbare brokken.
Persoonlijk vind ik de API uit je hoofd kennen ook onzin (al is het wel van belang dat je de grote lijnen snapt, maar voor de details heb je F1). Maar ik zou daar ook zeker wat van zeggen op zo'n moment. En als zij een beetje fatsoenlijk zijn waarderen ze dat en weten ze ook meteen wat ze aan me hebben. Waarderen ze het niet, dan weet ik ook meteen wat ik aan hen heb
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 02-07-2013 15:04 ]
Mijn motivatie ligt nog op ‘t festival in Duitsland waar ik gister weg ben gegaan; ik denk naast de dixi..._Moe_ schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:55:
Motivatie = Zoek!

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Mijn motivatie begon langzaam af te fikken halverwege de brugklas van de middelbare school. Denk niet dat ik die ooit nog terugzie
Dergelijke toetsen hebben over het algemeen alleen tot doel het kaf van het koren te scheiden. Mensen kunnen makkelijk liegen op hun CV. Hoe goed ze echt zijn zie je toch pas tijdens de proeftijd. Dus ik vraag me dan wel een beetje af wat er allemaal misgegaan is..oisyn schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:03:
[...]
Tja, blijkbaar denkt de sollicitant daar niet aan of is hij niet assertief genoeg om dat te uiten op zo'n moment. Wat natuurlijk net zo goed een reden kan zijn om hem niet uit te nodigen voor een vervolggesprek.
Persoonlijk vind ik de API uit je hoofd kennen ook onzin (al is het wel van belang dat je de grote lijnen snapt, maar voor de details heb je F1). Maar ik zou daar ook zeker wat van zeggen op zo'n moment. En als zij een beetje fatsoenlijk zijn waarderen ze dat en weten ze ook meteen wat ze aan me hebben. Waarderen ze het niet, dan weet ik ook meteen wat ik aan hen heb
Fijn dat ik niet de enige ben....oisyn schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:06:
Mijn motivatie begon langzaam af te fikken halverwege de brugklas van de middelbare school. Denk niet dat ik die ooit nog terugzie
Heb wel eens zitten denken over dat ik misschien dolfijnentrainer moest worden, of iets anders waar ik wel altijd lol aan zou hebben. Maar ik denk dat ook 5 dagen in de week dolfijnen trainen me de neus uit zou komen.
Maargoed. Als je van de middelbare school afkomt en denkt dat school saai is en het bedrijfsleven daarna veel leuker is dan kom je aardig van een koude kermis thuis.
[ Voor 25% gewijzigd door Hydra op 02-07-2013 15:09 ]
In het begin gesprekje heb ik het ook geuit, alleen vermoed dat die er uiteindelijk vrij weinig over te zeggen heeft. Er werd bijvoorbeeld niks over inheritance gevraagd..oisyn schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:03:
[...]
Tja, blijkbaar denkt de sollicitant daar niet aan of is hij niet assertief genoeg om dat te uiten op zo'n moment. Wat natuurlijk net zo goed een reden kan zijn om hem niet uit te nodigen voor een vervolggesprek.
Persoonlijk vind ik de API uit je hoofd kennen ook onzin (al is het wel van belang dat je de grote lijnen snapt, maar voor de details heb je F1). Maar ik zou daar ook zeker wat van zeggen op zo'n moment. En als zij een beetje fatsoenlijk zijn waarderen ze dat en weten ze ook meteen wat ze aan me hebben.
De grote lijnen is geen probleem voor mij, alleen de details soms. Vragen die mondeling waren gesteld waren goed, dus naja, jammer maar helaas. Dan maar naar de volgende bedrijf soliciteren.
Van mij mochten ze ook de source code van programma's die ik al gemaakt heb mogen zien, maar ben met je eens, je kan het pas zien wanneer je in de proeftijd bezig bent. Ook is het lastige dat mijn studie wel gedeeltelijk overlap heeft met software engineering, maar niet heel veel. Verder doe ik wel veel in mijn vrije tijd eraan, ik denk wel meer tijd dan mijn huidige studieHydra schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:08:
[...]
Dergelijke toetsen hebben over het algemeen alleen tot doel het kaf van het koren te scheiden. Mensen kunnen makkelijk liegen op hun CV. Hoe goed ze echt zijn zie je toch pas tijdens de proeftijd. Dus ik vraag me dan wel een beetje af wat er allemaal misgegaan is.

Ik gebruik qua werk op regelmatige basis 6-7 verschillende talen waarvan ik er een stuk of 3-4 echt heel goed ken, ben een 8e (Python) aan het leren momenteel en zijn er nog een stuk of 5-10 die ik ooit geleerd heb maar waar ik niet mee ben verder gegaan of die ik zo snel mogelijk weer wilde vergeten...
Sorry, maar ik kan echt alle standaard libs niet uit elkaar houden.. Ook in een IDE ga ik regelmatig in de fout hoewel je dat binnen een paar seconde door hebt. Absurd imo dat soort dingen van mensen te verwachten. Toen ik me nog focusde op 1 taal kon ik het ook prima en wist ik de halve handleiding uit mijn hoofd, maar of mensen die maar 1 ding kunnen echt een aanwinst zijn?
Sorry, maar ik kan echt alle standaard libs niet uit elkaar houden.. Ook in een IDE ga ik regelmatig in de fout hoewel je dat binnen een paar seconde door hebt. Absurd imo dat soort dingen van mensen te verwachten. Toen ik me nog focusde op 1 taal kon ik het ook prima en wist ik de halve handleiding uit mijn hoofd, maar of mensen die maar 1 ding kunnen echt een aanwinst zijn?
Nieuw symfony2 project starten als zowel github als getcomposer.org 50x errors gooien is nooit grappig.
Nope, maar als je bij elke poep of scheet de docs in moet duiken omdat je zoveel talen door elkaar gebruikt is ook niet optimaalStM schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:15:
maar of mensen die maar 1 ding kunnen echt een aanwinst zijn?
Ik zeg: openssl in de php.ini enablen.kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:16:
Nieuw symfony2 project starten als zowel github als getcomposer.org 50x errors gooien is nooit grappig.
[ Voor 30% gewijzigd door phex op 02-07-2013 15:19 ]
@screenshot discussie:
Jullie mogen jullie handjes fijn knijpen dat de gebruikers zo ver gaan om screenshots van het probleem/de feature te maken en in een Word-document te zetten. Gewoon netjes dankjewel zeggen in plaats van een of andere hoog van de toren reactie. Het kan echt nog zo veel slechter.
Jullie mogen jullie handjes fijn knijpen dat de gebruikers zo ver gaan om screenshots van het probleem/de feature te maken en in een Word-document te zetten. Gewoon netjes dankjewel zeggen in plaats van een of andere hoog van de toren reactie. Het kan echt nog zo veel slechter.
iOS developer
De IDE wijst me wel de weg als ik het fout doephex schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:18:
[...]
Nope, maar als je bij elke poep of scheet de docs in moet duiken omdat je zoveel talen door elkaar gebruikt is ook niet optimaal
[...]
Ik zeg: openssl in de php.ini enablen.
En in een deel van gevallen onthoud ik alleen de letters die ik nodig heb om de IDE de juiste methode of type te laten aanvullen. Jetbrains IDE's
[ Voor 12% gewijzigd door StM op 02-07-2013 15:21 ]
Zoals steevast een ; aan het einde van een regel python code willen zetten.
Haha ja
Maar bv: str.length, str.length(), strlen(str), strlen($str) str.size(), len(str), [str length] zijn alleen al waar ik zo op kom qua verschillende mogelijkheden om een string lengte te bepalen
Maar bv: str.length, str.length(), strlen(str), strlen($str) str.size(), len(str), [str length] zijn alleen al waar ik zo op kom qua verschillende mogelijkheden om een string lengte te bepalen
Mijn punt (in eerste instantie) was vooral dat gebruikers nog weinig bijgeleerd hebben. Je zou zeggen dat er de afgelopen vooral veel mensen meer 'thuis' zijn geworden wat betreft de computer. Goed, de tablet zal dat weer teniet gedaan hebben natuurlijk.BikkelZ schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:19:
@screenshot discussie:
Maar inderdaad, je hebt gelijkt. Dat ze überhaupt wat laten zien is al heel wat, er zijn genoeg klanten die maar wat roepen, waarna je zelf mag uitzoeken waar het probleem voorkomt.
---
Zooo, weer aan de gang met de Twitter API. De standaard JS client even verbouwd naar een gewone PHP variant. Makkelijker in gebruik in de meeste gevallen
Daarom. Je wil niet weten hoeveel "hij doet het niet" mailtjes ik langs heb zien komen.TheNephilim schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:26:
Maar inderdaad, je hebt gelijkt. Dat ze überhaupt wat laten zien is al heel wat, er zijn genoeg klanten die maar wat roepen, waarna je zelf mag uitzoeken waar het probleem voorkomt.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.