De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 135 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.237 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-09 19:53
Denk even een github account aan te maken, snel gedaan alleen wil ik ook een paid account voor private repos. Kan je alleen met creditcard betalen.. :/

Misschien wordt het eens tijd om een creditcard te regelen bij de bank..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Of je gaat naar Atlassian's BitBucket waar je gratis private repositories krijgt ;)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:30

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik vind de overzichtelijkheid van bitbucket minder en heb geen private repo's nodig, dus ik blijf bij github :)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:40
Robbiedobbie schreef op zondag 30 juni 2013 @ 13:26:
Hmm, dat klinkt inderdaad erg logisch! Ik had verwacht dat hij gewoon een array zou gebruiken, aangezien hij voor resizen toch moet kopieren en omdat een array ook een continuous stuk geheugen is.
Als je dat zou doen, worden de elementen ook geconstruct zodra je de ruimte alloceert. Dat is ten eerste niet zo efficient als je ze toch weer gaat overschrijven, en ten tweede betekent het dat de elementen dan een constructor moeten hebben die gecalld kan worden zonder argumenten.

Een std::vector vereist alleen dat de elementen een copy constructor en assignment operator hebben, en dat betekent dat nieuwe elementen met placement new ge-copy-construct moeten worden. (Waar de assignment operator precies voor gebruikt wordt is me trouwens niet duidelijk. Iemand een idee?)

(In C++11 is er ook nog iets met move semantics...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op zondag 30 juni 2013 @ 17:33:
Of je gaat naar Atlassian's BitBucket waar je gratis private repositories krijgt ;)
+1 Zeer tevreden gebruiker hier (om genoemde reden, private repo's gratis tot 5 contributors) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

FUUUU
Ik ga eindelijk eens aan de slag, herkent heel Windows specifiek Ctrl Shift B niet meer. Alle andere sneltoetsen wel.
Waarom dit nou weer..... FUUUU

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
F.West98 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 21:17:
FUUUU
Ik ga eindelijk eens aan de slag, herkent heel Windows specifiek Ctrl Shift B niet meer. Alle andere sneltoetsen wel.
Waarom dit nou weer..... FUUUU
Wat doet ctrl + shift + b dan?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Build in Visual Studio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Oh maar wat heeft dat te maken met Windows? Ik gebruik altijd F6 en shift+F6 voor build solution en build project.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Rutix schreef op zondag 30 juni 2013 @ 21:24:
[...]

Oh maar wat heeft dat te maken met Windows? Ik gebruik altijd F6 en shift+F6 voor build solution en build project.
In mijn VS staat die op Ctrl Shift B, maar nergens in Windows pakt 'ie die shortkey meer.
Bij custom instellen van Word & VS kan ie wel Ctrl Shift N instellen, maar ..B doet het niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abeker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 15:26

abeker

...

F.West98 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 22:32:
[...]
In mijn VS staat die op Ctrl Shift B, maar nergens in Windows pakt 'ie die shortkey meer.
Bij custom instellen van Word & VS kan ie wel Ctrl Shift N instellen, maar ..B doet het niet :X
Kan ook aan je toetsenbord liggen, afhankelijk van merk & type kan het zijn dat bepaalde combinaties van 3 toetsen tegelijk niet herkend worden.

the less one forgets, the less one remembers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
abeker schreef op zondag 30 juni 2013 @ 23:21:
[...]

Kan ook aan je toetsenbord liggen, afhankelijk van merk & type kan het zijn dat bepaalde combinaties van 3 toetsen tegelijk niet herkend worden.
Of het toetsenbord is gewoon versleten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abeker schreef op zondag 30 juni 2013 @ 23:21:
[...]

Lijkt me sterk dat ie daar niet eerder achter gekomen is.
ThomasG schreef op zondag 30 juni 2013 @ 23:35:
[...]
Dat lijkt me eerder.

Waarom is het eigenlijk bij VS dat de default toetsenbord indeling anders is bij verschillende versies? Hoe vaak ik wel niet tegen een collega geroepen heb dat ie even CTRL-ALT-F7 moet drukken om vervolgens een :? terug te krijgen.

Echt compleet niet logisch, maar gelukkig is het ook eenvoudig te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 00:17:
[...]

[...]

Dat lijkt me eerder.

Waarom is het eigenlijk bij VS dat de default toetsenbord indeling anders is bij verschillende versies? Hoe vaak ik wel niet tegen een collega geroepen heb dat ie even CTRL-ALT-F7 moet drukken om vervolgens een :? terug te krijgen.

Dat ligt niet aan de versie, maar aan de gekozen indeling. Bij de eerste keer opstarten kun je kiezen tussen Algemeen, VB, C#, C++, etc., welke hoewel ze veel toetsen gemeen hebben, allemaal een andere indeling hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 00:17:
[...]

[...]

Dat lijkt me eerder.

Ik had deze combo ook heel lang en na een tijdje was ik 'm kwijt. Onder welke layout zit jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ThomasG schreef op zondag 30 juni 2013 @ 23:35:
[...]
Maar, Ctrl Shift en B werken los nog wel gewoon goed
Maar als combinatie niet.
Ctrl Alt B en Alt Shift B werken ook.

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Vandaag weer aan het werk na een weekje TechEd in Madrid:
Afbeeldingslocatie: http://images.wikia.com/betterbleachfanfiction/images/d/d8/I-have-no-memory-of-this-place.jpg

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-09 14:08
MTWZZ: Mogge! Koffie? Je zal het wel nodig hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
GMM heeft me een veel slaap gekost! Beter een dagje verlof genomen!

Koffie!!

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunirus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:45
_Moe_ schreef op maandag 01 juli 2013 @ 08:21:
GMM heeft me een veel slaap gekost! Beter een dagje verlof genomen!

Koffie!!
Gewoon je naam eer aandoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThomasG schreef op maandag 01 juli 2013 @ 00:33:
[...]
Dat ligt niet aan de versie, maar aan de gekozen indeling. Bij de eerste keer opstarten kun je kiezen tussen Algemeen, VB, C#, C++, etc., welke hoewel ze veel toetsen gemeen hebben, allemaal een andere indeling hebben.
Ja klopt, maar ik heb het dus over de default gekozen indeling. Dat het aan de indeling ligt weet ik en daarom zeg ik ook: Het is eenvoudig te wijzigen. Maar de meeste mensen blijven toch bij de default indeling.
Megamind schreef op maandag 01 juli 2013 @ 00:58:
[...]

Ik had deze combo ook heel lang en na een tijdje was ik 'm kwijt. Onder welke layout zit jij?
De default :X

Er staat letterlijk (Default) bij keyboard indeling, maar dat staat bij mijn collega ook en hij heeft toch andere shortcuts...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2013 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeten 2 domeinnaampjes op te zeggen, maar zijn particulier afgenomen. Eens kijken hoe m'n domeinboer omgaat met de Wet van Dam. :9

Er bestaat enige discussie of domeinnamen hier onder vallen, maar als Arnoud Engelfriet het zegt dat het zo is, geloof ik het wel… :+

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2013 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 09:29:
[...]

Ja klopt, maar ik heb het dus over de default gekozen indeling. Dat het aan de indeling ligt weet ik en daarom zeg ik ook: Het is eenvoudig te wijzigen. Maar de meeste mensen blijven toch bij de default indeling.

[...]

De default :X

Er staat letterlijk (Default) bij keyboard indeling, maar dat staat bij mijn collega ook en hij heeft toch andere shortcuts...
Resharper misschien?

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Je hebt er zelf mee te maken? Hij is iig wel leuk bedacht :+

Net zoals die van Game Dev Tycoon een tijdje terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
Goed begin van de week na mijn vakantie.. :N

Vanochtend een kop koffie over mijn MacBook gerold.. Gelukkig was'ie half leeg en had ik het reactievermogen om het ding direct op zijn zijkant te leggen en te rennen voor doekjes.
Gezien er maar een kleine hoeveelheid over het toetsenbord ging en de hoeveelheid de ventilatie in volgens mij nihil is valt de schade alleszins mee.

Hij staat nu vrolijk benchmarks te draaien om de boel warm te stoken en droog te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 10:58

TheNephilim

Wtfuzzle

SoaDmaggot schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:20:
Goed begin van de week na mijn vakantie.. :N

Vanochtend een kop koffie over mijn MacBook gerold.. Gelukkig was'ie half leeg en had ik het reactievermogen om het ding direct op zijn zijkant te leggen en te rennen voor doekjes.
Gezien er maar een kleine hoeveelheid over het toetsenbord ging en de hoeveelheid de ventilatie in volgens mij nihil is valt de schade alleszins mee.

Hij staat nu vrolijk benchmarks te draaien om de boel warm te stoken en droog te blazen.
Oeh dat is echt een goeie binnenkomer zo na de vakantie! :o

Vandaag weer verder aan een heleboel dingen voor m'n idee. Ben blij als ik eindelijk eens wat projecten af kan sluiten, tis zoveel tegelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Soundless schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:18:
[...]

Je hebt er zelf mee te maken? Hij is iig wel leuk bedacht :+

Net zoals die van Game Dev Tycoon een tijdje terug :P
Nee, ik niet :P
Ik vond 'm gewoon leuk

Kwam 'm tegen op een forum

[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 01-07-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 23:47

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Van m'n vaste gamedev recruiter (die gewoon netjes per email communiceert)
Hi Sylvester,

I hope you are well.

Our client in Sweden is looking for an experienced Senior Graphics Programmer to work in their core tech team to develop a next-generation, open-world graphics engine.

You will be designing, developing and enhancing both high level and low level graphics-related systems within this Engine. You will be working across the range of the graphics and rendering pipeline, addressing multiple hardware platforms including next-generation consoles, and applying state-of-the-art computer graphics research to code that works under actual AAA gaming conditions.

Are you or do you know of anyone that would be interested?
@PrisonerOfPain: Komen ze mensen tekort bij DICE? :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Is dat wat, zo'n Senseo Sarista? Lees goede en slechte verhalen over dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
Ik zit zelf ook te twijfelen het ding via iBood te halen..

Hij ziet er goed uit maar de bezwaren zijn dat de originele funnels icm bonen zo duur zijn. Je kan inmiddels echter gewoon makkelijk onoriginele hervulbare funnels aanschaffen waarbij je dus gebruik kan maken van eigen bonen naar keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

SoaDmaggot schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:43:
Ik zit zelf ook te twijfelen het ding via iBood te halen..

Hij ziet er goed uit maar de bezwaren zijn dat de originele funnels icm bonen zo duur zijn. Je kan inmiddels echter gewoon makkelijk onoriginele hervulbare funnels aanschaffen waarbij je dus gebruik kan maken van eigen bonen naar keuze.
Klopt, maar het blijft een Senseo. Ben bang nu weer voor jaren aan iets vast te zitten wat het net niet is, dan koop ik liever een Jura ENA Micro 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 18:38
Vandaag i.v.m. vakanties een dagje de helpdesk overnemen. Nu snap ik ook de verhalen over dat de eindgebruikers van het type 'ga met muis naar rechterbovenhoek' zijn. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:51

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb zo'n Sarista. Voor 125 euro kunnen kopen (korting + cashback).

Mij bevalt ie zeer goed. De standaard koffie die erbij zit (Rich Reveal) vind ik best lekker. Tevens zo'n bonending aangepast voor eigen bonen erin te doen, dat werkt als een tierelier, en dan kost een kopje koffie je nog maar 25% van een kopje met originele bonen. * je koopt een zak van 500 gram voor ong. 5 euro, waarmee je de bonenhouder 4x kunt vullen.

Ik merkte ook dat voor 1 of 2 kopjes ik geen filter-koffie ga zetten, en die Sarista is dan super handig. En of ik nu 80 uitgaf aan een Senseo-pad apparaat, of 125 voor die Sarista, dan kies ik elke keer weer de bonen-variant.

Het zal niet het beste apparaat zijn misschien, maar als ik kan kiezen tussen de Senseo pads, of Sarista, dan kies ik Sarista. Voor 150 euro zou ik hem halen als ik hem niet had.

@hierboven over de Jura Micro 1, die kost 500 ~ 600 euro. Niet te vergelijken dus.

[ Voor 10% gewijzigd door Hoogie2004 op 01-07-2013 11:05 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was er al bang voor. TransIP weigert domeinnamen tussentijds op te zeggen, terwijl deze particulier afgenomen zijn. Hier geldt dus gewoon de Wet van Dam. Dat wordt mooi storneren en het juiste bedrag overmaken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 17:22
TheNephilim schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:46:
[...]

Klopt, maar het blijft een Senseo. Ben bang nu weer voor jaren aan iets vast te zitten wat het net niet is, dan koop ik liever een Jura ENA Micro 1.
Ik raak bij Jura altijd een beetje nerveus omdat je de zetgroep niet zelf kan schoonmaken.
Nivona wordt ik dan wel blij van :)

Het wordt beide door Eugster-Frismag gemaakt, de algehele kwaliteit van beide merken is in ieder geval top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:08:
Hier geldt dus gewoon de Wet van Dam.
Ik vraag me af hoe dat zit bij mijn newsprovider (XSNews). Daar sluit ik ook altijd een jaarcontract mee af, maar na de periode wordt niets stilzwijgend verlengd. Ik kan kiezen uit niets doen (dan geen contract) of het bedrag overmaken (weer een jaarabonnement). Kan ook overgaan op een maandabonnement maar dat is duurder. Volgens mij is de Wet Van Dam dan ook niet van toepassing.

Hoe zit dat precies met TransIP? :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:33:
[...]

Ik vraag me af hoe dat zit bij mijn newsprovider (XSNews). Daar sluit ik ook altijd een jaarcontract mee af, maar na de periode wordt niets stilzwijgend verlengd. Ik kan kiezen uit niets doen (dan geen contract) of het bedrag overmaken (weer een jaarabonnement). Kan ook overgaan op een maandabonnement maar dat is duurder. Volgens mij is de Wet Van Dam dan ook niet van toepassing.
Dat lijkt me ook niet, want de Wet Van Dam gaat alleen over automatische verlenging. Bij XSNews wordt het op eigen initiatief met een jaar verlengd.
Hoe zit dat precies met TransIP? :)
Bij mijn domein namen wordt gewoon automatisch per jaar verlengd, maar aangezien de facturering ook per jaar gaat vindt ik dat niet zo heel gek. Het is immers ook niet mogelijk om een domein voor 1 maand aan te schaffen. Eigenlijk wel interessant of de Wet Van Dam hier inderdaad van toepassing is.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Hoogie2004 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:02:
@hierboven over de Jura Micro 1, die kost 500 ~ 600 euro. Niet te vergelijken dus.
Dat was een van de dingen waar ik ook aan zat te denken. Die machines zijn duuuuur. Zelf heb ik een Saeco staan (een van de instappers), kostte ook 250 euro, maar zet heerlijke koffie. Hoewel heerlijk erg afhangt van de bonen die je hem voert. Ik heb er DE Excelent ingehad en die waren goed te doen, maar nu zit er DE rood in, man wat een slootwater is dat... Je ziet dat het laatste beetje wat de machine eruit mikt bijna transparant is. Gisteren zag ik toevallig op TV de reclame voor DE Blond, nog lichtere koffie, man dan denk ik eerder aan een glas water :X
Woy schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:38:
Bij mijn domein namen wordt gewoon automatisch per jaar verlengd, maar aangezien de facturering ook per jaar gaat vindt ik dat niet zo heel gek. Het is immers ook niet mogelijk om een domein voor 1 maand aan te schaffen. Eigenlijk wel interessant of de Wet Van Dam hier inderdaad van toepassing is.
Interessant vraagstuk, is een domein niet een gevalletje van maatwerk? Want een provider kan niets met het domein als jij het niet afneemt. Ik weet niet of er een uitzondering voor maatwerk is, in de wet koop op afstand staat er in ieder geval wel een uitzondering voor maatwerk (je mag dan niet zomaar retouren binnen 7 dagen zonder opgaaf van reden), lijkt mij dat in deze wet daar ook wel iets voor bestaat. Ik zou het niet helemaal terecht vinden als je nu onder het domein uit kunt komen, je zou dan de hoster benadelen.

Mogelijk dat je wel onder je hostingpakket uit kunt komen, maar onder de domeinnaam denk ik niet (maar goed dat is een paar euro per jaar).

Vind het overigens wel altijd leuk om te zien hoe bepaalde mensen denken dat de wet werkt. Heb al van diverse mensen gehoord dat ze een telefoonabonnement willen afsluiten en dan direct ontbinden, want "dat mag volgens de wet".... :/ Dat zijn de typische gevalletjes met een klok en een klepel... Sommige mensen zijn echt van mening dat door die wet geen contracten van 1 jaar of langer mogen worden aangegaan. :F
Niet dat ik hier iemand beschuldig van het interpreteren van de wet op een foute manier :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oei pardon, ik dacht dat de advocaten kroeg verderop was...

:+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2013 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
Wij zijn van alle markten thuis hier bdk95 ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:17:
In mijn opleiding hebben we ook voor een paar studiepunten aan recht gehad, allerhande aspecten. Auteursrecht e.d. zijn erg belangrijk voor ITers en voor elke werknemer is het goed te weten wat je rechten zijn.

M'n HR manager was er in m'n vorige baan niet blij mee toen ik ze kwam melden dat eigen-risico bij schade e.d. aan m'n leaseauto niet zondermeer aan mij doorbelast mocht worden bijvoorbeeld. :P

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:17:
:+
Valt wel mee toch? Dit zijn nu exact de gesprekken die plaatsvinden bij het koffiezet apparaat ;)

Ik ben absoluut geen advocaat/jurist, maar helaas wel enigszins besmet met het willen begrijpen van regeltjes en interpretaties daarvan. Een soort van virus dat ik heb opgelopen sinds mijn broertje advocaat is geworden, een aantal van mijn klanten een juridische achtergrond heeft en ik mijn eigen zaak heb. Dan kom je best vaak in aanraking met dat soort dingen :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
.Gertjan. schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:27:
[...]

Valt wel mee toch? Dit zijn nu exact de gesprekken die plaatsvinden bij het koffiezet apparaat ;)

Ik ben absoluut geen advocaat/jurist, maar helaas wel enigszins besmet met het willen begrijpen van regeltjes en interpretaties daarvan. Een soort van virus dat ik heb opgelopen sinds mijn broertje advocaat is geworden, een aantal van mijn klanten een juridische achtergrond heeft en ik mijn eigen zaak heb. Dan kom je best vaak in aanraking met dat soort dingen :+
QFT

Ik heb dan alleen enkele goeie vrienden die meester in de rechten zijn.
Daarnaast helpt een eigen zaak totaal niet mee met het ontwijken van regeltjes en jurisprudentie achtige zaken.

Ben heel toevallig op dit moment bezig met een onderhoudscontract voor een klant, dat vereist toch ook altijd wel weer het een en ander aan indekking, je wilt niet door een foutje ineens het hele netwerk moeten onderhouden, of aansprakelijk zijn voor elke fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woy schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:38:
[...]

Heb inmiddels contact gehad met TransIP, zij hebben mij inmiddels gelijk gegeven, dus ik mag mijn contract opzeggen een krijg een restitutie voor 11 maanden, als ze dat doen zou het inderdaad wel kloppen en onder de Wet van Dam vallen. Daar twijfelde ik trouwens ook niet aan na dit artikel van Arnoud Engelfriet gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:33:
[...]

Heb inmiddels contact gehad met TransIP, zij hebben mij inmiddels gelijk gegeven, dus ik mag mijn contract opzeggen een krijg een restitutie voor 11 maanden, als ze dat doen zou het inderdaad wel kloppen en onder de Wet van Dam vallen. Daar twijfelde ik trouwens ook niet aan na dit artikel van Arnoud Engelfriet gelezen te hebben.
TransIP is wel gewoon een top bedrijf.
Onwijs snel en recht door zee.
Doe graag zaken met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

.Gertjan. schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:10:
[...]

Dat was een van de dingen waar ik ook aan zat te denken. Die machines zijn duuuuur. Zelf heb ik een Saeco staan (een van de instappers), kostte ook 250 euro, maar zet heerlijke koffie. Hoewel heerlijk erg afhangt van de bonen die je hem voert. Ik heb er DE Excelent ingehad en die waren goed te doen, maar nu zit er DE rood in, man wat een slootwater is dat... Je ziet dat het laatste beetje wat de machine eruit mikt bijna transparant is. Gisteren zag ik toevallig op TV de reclame voor DE Blond, nog lichtere koffie, man dan denk ik eerder aan een glas water :X
Ik gebruik in mijn Sarista ook de DE Excellent bonen, echt prima koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ellos schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:33:
[...]

TransIP is wel gewoon een top bedrijf.
Onwijs snel en recht door zee.
Doe graag zaken met ze.
Toch wel jammer dat ze zulke regels aan hun laars lappen, tot je zelf aankomt met de Wet van Dam. Maar goed, het is lang niet het enige bedrijf dat zulke dingen doet. Beetje jammer. :9
.Gertjan. schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:10:
[...]

Dat was een van de dingen waar ik ook aan zat te denken. Die machines zijn duuuuur. Zelf heb ik een Saeco staan (een van de instappers), kostte ook 250 euro, maar zet heerlijke koffie. Hoewel heerlijk erg afhangt van de bonen die je hem voert.
Welke Saeco heb je? Ik zelf heb de Saeco Odeo Giro. Bevalt goed. :Y

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MinecrafterII
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-03 09:03
Lekker stressen, zo'n 2 uur van mijn eindpresentatie en assessments af hiero op school. Gewoon het beste ervan maken en niet niet constant herinneren dat hier 30 studiepunten vanaf hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:53:
[...]

Toch wel jammer dat ze zulke regels aan hun laars lappen, tot je zelf aankomt met de Wet van Dam. Maar goed, het is lang niet het enige bedrijf dat zulke dingen doet. Beetje jammer. :9

[...]

Welke Saeco heb je? Ik zelf heb de Saeco Odeo Giro. Bevalt goed. :Y
Waren ze volledig op de hoogte hiervan?
Het is tenslotte een vrij nieuwe wet, ik kende hem eerlijk gezegd ook nog niet.
Je was natuurlijk zelf ook gewoon wel een beetje laat met opzeggen.
Dan valt je dus buiten de normale gang van zaken en moet iemand die wat meer mag dan de email miep er even naar kijken.
Voor beide partijen is wel wat te zeggen.

Ik vind het in ieder geval alsnog klasse dat ze zo snel (binnen zo een grote organisatie) een akkoord kunnen geven.

[ Voor 4% gewijzigd door Ellos op 01-07-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-09 16:54

alienfruit

the alien you never expected

Kijk naar zijn verhuisdozen en denkt. Ach, ik heb theepoten van 80+ euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
alienfruit schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:25:
:| wut?

Baas boven baas hè :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
Morgen ga ik het contract tekenen voor een bedrijfsruimtetje (19.5m2) voor vanaf September! *O* Gezellig in een gebouw met andere kleine bedrijfjes en gedeelde faciliteiten. Spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intru schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:35:
Morgen ga ik het contract tekenen voor een bedrijfsruimtetje (19.5m2) voor vanaf September! *O* Gezellig in een gebouw met andere kleine bedrijfjes en gedeelde faciliteiten. Spannend!
Gaaf man, gefeliciteerd. Wil op termijn ook graag. Tot die tijd vanuit huis en af en toe op kantoor bij klanten. Vandaag wel een nieuwe 'faciliteit', een tivoli audio stereo met cd speler voor in de werkkamer. Prachtig geluid, schitterend ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ellos schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:18:
[...]

Waren ze volledig op de hoogte hiervan?
Het is tenslotte een vrij nieuwe wet, ik kende hem eerlijk gezegd ook nog niet.
Je was natuurlijk zelf ook gewoon wel een beetje laat met opzeggen.
Dan valt je dus buiten de normale gang van zaken en moet iemand die wat meer mag dan de email miep er even naar kijken.
Voor beide partijen is wel wat te zeggen.

Ik vind het in ieder geval alsnog klasse dat ze zo snel (binnen zo een grote organisatie) een akkoord kunnen geven.
De Wet van Dam is op 1 december 2011 ingegaan, ik mag toch hopen dat ze daar volledig van op de hoogte zijn. Vrij nieuw zou ik hem ook niet echt meer noemen eigenlijk. :9

En hoe kan je laat zijn met opzeggen als je hem tussentijds te allen tijde op mag zeggen? En ik geloof echt niet dat diegene die de opzeggingen behandelt niet afweet van dergelijke wetgevingen. Het lijkt me aannemelijker dat ze er in principe niet aan doen, tenzij de klant daadwerkelijk met de "Wet van Dam" aan komt.

Zou haast denken dat je aandelen hebt... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:39:
[...]
[...]

Zou haast denken dat je aandelen hebt... :+
Snap dat wel, ben erg fan van die gasten. Snel, goed, netjes, ik kan alleen ook maar in superlatieven over ze spreken. Gewoon een bedrijf dat je niet van het kastje naar de muur stuurt maar gewoon je verder helpt (en scherp geprijsd, vaak zijn die twee dingen moeilijk verenigbaar: het is of heel duur en goed, of goedkoper en gelijk ook een stuk minder goed bij die domein/hostingboeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hoogie2004 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:02:
Ik heb zo'n Sarista. Voor 125 euro kunnen kopen (korting + cashback).

Mij bevalt ie zeer goed. De standaard koffie die erbij zit (Rich Reveal) vind ik best lekker. Tevens zo'n bonending aangepast voor eigen bonen erin te doen, dat werkt als een tierelier, en dan kost een kopje koffie je nog maar 25% van een kopje met originele bonen. * je koopt een zak van 500 gram voor ong. 5 euro, waarmee je de bonenhouder 4x kunt vullen.

Ik merkte ook dat voor 1 of 2 kopjes ik geen filter-koffie ga zetten, en die Sarista is dan super handig. En of ik nu 80 uitgaf aan een Senseo-pad apparaat, of 125 voor die Sarista, dan kies ik elke keer weer de bonen-variant.

Het zal niet het beste apparaat zijn misschien, maar als ik kan kiezen tussen de Senseo pads, of Sarista, dan kies ik Sarista. Voor 150 euro zou ik hem halen als ik hem niet had.

Inderdaad geen vergelijking natuurlijk, maar dat is juist mijn punt. Nu in die prijsklasse de Sarista kopen, iets hoger de Saeco of de goedkoopste Jura (high-end).

Bij de Sarista staat me tegen dat je meteen zelf al aan het klooien moet, om niet vast te zitten aan dure bonen. Daarnaast lees ik dat schoonmaken ook best wat werk is en de lekbak snel vol zit. Allemaal net weer niet, maar daar is de prijs dan ook weer naar :+

Lastig lastig XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Schoonmaken is elke week even de zetgroep doorspoelen met heet water. Is incl. lekbak schoonmaken 5 min werk ofzo. daarna op laten drogen.

Lekbak legen is wel redelijk snel inderdaad, maar m.b.t. het spoelen daar is iets aan veranderd (krijg ik als het goed is nog een monteur voor aan de deur, gratis). Lekbakje legen is overigens te simpel voor woorden, en 10 seconden werk als je Sarista in de buurt van een kraan staat.

Het aanpassen van de bonen-houder is nog het meeste werk, maar als je zelf niet handig bent, kunt je die ook voor 15 euro van marktplaats halen geloof ik.

Bij een dure machine heb je de schoonmaak ook, echter weet ik niet of het daar minder / meer werk is, en hoe dat in zijn werk gaat. Lekbak hebben die machines vast ook, al weet ik ook daarvan niet hoe vaak je die moet legen.

[ Voor 16% gewijzigd door Hoogie2004 op 01-07-2013 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Hoezo? Sommige mensen hebben ook koffiemachines van 250-500euro... Ik drink zelf alleen thee dus ik heb dan goede losse thee en een theepot nodig (deze bijv.: http://www.bodum.com/gb/e.../?showsize=false&navid=49). :-)

[ Voor 13% gewijzigd door alienfruit op 01-07-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:30

Firesphere

Yoshis before Hoshis

alienfruit schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:25:
Wat voor poten??

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
alienfruit schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:51:
[...]

Hoezo? Sommige mensen hebben ook koffiemachines van 250-500euro... Ik drink zelf alleen thee dus ik heb dan goede losse thee en een theepot nodig (deze bijv.: http://www.bodum.com/gb/e.../?showsize=false&navid=49). :-)
Neehoor zo bedoelde ik het niet, was meer een opwelling van humor.
Als je het veel drinkt is het wel prettig goed spul te hebben.
Hahah :D nog niet eens opgevallen, zo zie je maar weer je leest wat je wil lezen hè.
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:38:
[...]

Gaaf man, gefeliciteerd. Wil op termijn ook graag. Tot die tijd vanuit huis en af en toe op kantoor bij klanten. Vandaag wel een nieuwe 'faciliteit', een tivoli audio stereo met cd speler voor in de werkkamer. Prachtig geluid, schitterend ding.
Ik heb zaterdag bij stassen hifi dit setje gekocht
Afbeeldingslocatie: https://hifisolutions.nl/media/catalog/product/cache/1/image/650x650/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/n/1/n18-kef-r300-r200c-r100.jpg
was weer een pittige uitgave zo voor de vakantie maar absoluut 110% waard, wat een geluid.
stassen hifi is overigens ook zo'n bedrijf waarbij ik alleen maar in superlatieven kan spreken, onwijs goed bedrijf, heel informeel, vriendelijk, alles mag, ook als je niet komt voor een set van €20.000.
Wil je wel eens een cd'tje op zoiets luisteren geen probleem, echt een onwijs leuk dagje uit geweest.

[ Voor 30% gewijzigd door Ellos op 01-07-2013 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:38:
[...]
Ik heb tot nu toe ook alles vanuit huis gedaan, ben benieuwd hoe het gaat bevallen op kantoor. Dit is trouwens nog behoorlijk betaalbaar, speciaal voor (oud-)studenten van de RuG en Hanze in Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Laatst online: 28-09 08:58
Ik vond die cube dingen van de hanze juist onwijs duur en sfeerloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ellos schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:57:
[...]

[...]

[afbeelding]
was weer een pittige uitgave zo voor de vakantie maar absoluut 110% waard, wat een geluid.
[[quote]Ellos schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:57:
[...]

[...]

[afbeelding]
[/quote]
message=40496383,noline]Ellos schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:57[/message]:

[...]

[...]

[afbeelding]
Ziet er zeker goed uit. Ik ga niet op vakantie dit jaar. Te druk, bovendien ben ik ook niet zo'n vakantie mens. Ik houd meer van uitgaven die wat duurzamer zijn, mooie cd's bijvoorbeeld + nu dit setje verbeterd mijn leef/werkomstandigheden iedere dag, een vakantie duurt maar twee weken.

Ik heb nu de keuze voor die Tivoli gemaakt omdat ik op een kamer zit waar zo'n mooie kef set niet echt tot zijn recht zou komen. Ooit ga ik verhuizen en dan komt er een mooie set in de huiskamer! Wat moeten die kefjes van je weergeven voor muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:02:
[...]

[...]

Ziet er zeker goed uit. Ik ga niet op vakantie dit jaar. Te druk, bovendien ben ik ook niet zo'n vakantie mens. Ik houd meer van uitgaven die wat duurzamer zijn, mooie cd's bijvoorbeeld + nu dit setje verbeterd mijn leef/werkomstandigheden iedere dag, een vakantie duurt maar twee weken.

Ik heb nu de keuze voor die Tivoli gemaakt omdat ik op een kamer zit waar zo'n mooie kef set niet echt tot zijn recht zou komen. Ooit ga ik verhuizen en dan komt er een mooie set in de huiskamer! Wat moeten die kefjes van je weergeven voor muziek?
Je hebt wat extra quotes ;)

Ik ben wat betreft muziek heel breed.
Alleen op deze tafel ligt al alternative rock, rock, jazz, blues, electronic, house, folk black metal, progressive metal, algemenere metal, chillstep, dubstep, dance, triphop, hiphop en trance, ohja en wat klassiek.

En thuis luister ik nog wel enkele subgenres van de grote genres ook. daarnaast ontdek ik steeds weer nieuw spul waar ik dan nog niet 123 een cd van heb.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bZFnvNpl.jpg
excuus voor de foto, mn one x focuste weer totaal op iets anders..

[ Voor 26% gewijzigd door Ellos op 01-07-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
phex schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:00:
Ik vond die cube dingen van de hanze juist onwijs duur en sfeerloos...
Duur? 300 euro per maand (inclusief alles) voor 19,5m2 vind ik erg goed te doen. Ik ben in ieder geval nog geen andere plek tegengekomen waar ik voor 300 per maand over hetzelfde beschik. De sfeer binnen in het pand vond ik best leuk, maar het Zernike terrein is natuurlijk niet de meest inspirerende omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Ik heb juist dat na een heftig jaar van werk die 2 weekjes me meer waard zijn dan een upgrade van mijn inboedel.

Vroeger zat ik mezelf al helemaal op te warmen voor een nieuwe CPU of videokaart. Ook fijn :)
Intru schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:04:
[...]

Duur? 300 euro per maand (inclusief alles) voor 19,5m2 vind ik erg goed te doen. Ik ben in ieder geval nog geen andere plek tegengekomen waar ik voor 300 per maand over hetzelfde beschik. De sfeer binnen in het pand vond ik best leuk, maar het Zernike terrein is natuurlijk niet de meest inspirerende omgeving.
Misschien voor een kleine ruimte is het goedkoop, maar cube's m2 prijs is lineair. Dus als je bijvoorbeeld 60m2 wil betaal je 900. En dat is wel vreselijk duur :)

[ Voor 58% gewijzigd door phex op 01-07-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Intru schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:04:
[...]

Valt inderdaad best mee. Last een prijsje opgevraagd in Emmen, was ongeveer 285 euro voor 23,6m2 maar exclusief bureau e.d., maar inclusief internet, gas, water, licht, koffie/thee, meerdere keren per week schoonmaak,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
phex schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:06:
Ik heb juist dat na een heftig jaar van werk die 2 weekjes me meer waard zijn dan een upgrade van mijn inboedel.

Misschien voor een kleine ruimte is het goedkoop, maar cube's m2 prijs is lineair. Dus als je bijvoorbeeld 60m2 wil betaal je 900. En dat is wel vreselijk duur :)
Helemaal mee eens ja :) Het is alleen interessant voor een kleine ruimte. Aan de andere kant is het ook echt bedoeld voor starters (je mag er max 2 jaar zitten), dus een focus op kleinere ruimtes vind ik dan ook niet zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:40
Wrong topic... ik weet zeker dat ik in het whisky topic zat te typen....

[ Voor 70% gewijzigd door Ealanrian op 01-07-2013 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ealanrian schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:12:
Wrong topic... ik weet zeker dat ik in het whisky topic zat te typen....
Heb je toevallig al van diezelfde whisky gesnoept? Dan kan ik de verwarring begrijpen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
dat helaas nog niet... Als ik nu het bericht in het goeie topic zet krijg ik een duplicate post error...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Dus eigenlijk wou je een bugreport doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Om een bug report te doen moet ik weten wat er gebeurde, hoe het gebeurde en hoe het te reproduceren is. Aangezien ik die informatie niet kan leveren doe ik geen bug report :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
Er is misschien een kans dat binnenkort de auro 3d ruimte van stassen gereviewd gaat worden op tweakers :)

Afbeeldingslocatie: http://www.stassen.nl/uploads/auro3d.jpg
http://www.3dtvmagazine.n...t-eerste-auro-3d-theater/
Wikipedia: Auro 11.1

T is een belgisch bedrijf trouwens :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ellos op 01-07-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Heb je ruimte voor zo'n ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
Hahaha t is meer de technologie, er hangen namelijk naast speakers aan de voor en zijkanten ook speakers aan het plafond.

Ik vind het zelf niet zo ontzettend interessant maar het is wel leuk als we daar binnenkort een reviewtje van zien op t.net.

De (co?) eigenaar van stassen had in ieder geval al contact met tweakers dus nu was het nog kijken wat er mogelijk is

[ Voor 24% gewijzigd door Ellos op 01-07-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
.oisyn schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:34:
Van m'n vaste gamedev recruiter (die gewoon netjes per email communiceert)

[...]

@PrisonerOfPain: Komen ze mensen tekort bij DICE? :P
Zou ook bij Avalanche, Starbreeze of Ghost kunnen zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:02

Pizzalucht

Snotneus.

Ellos schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:51:
Hahaha t is meer de technologie, er hangen namelijk naast speakers aan de voor en zijkanten ook speakers aan het plafond.

Ik vind het zelf niet zo ontzettend interessant maar het is wel leuk als we daar binnenkort een reviewtje van zien op t.net.

De (co?) eigenaar van stassen had in ieder geval al contact met tweakers dus nu was het nog kijken wat er mogelijk is
Heb een paar jaar geleden in zo'n ruimte gezeten op de CeBit, was erg leuk om te proberen :)
En ze hadden geweldige bioscoopstoelen
Merkte zelf dat die extra speakers niet echt toegevoegde waarde hadden, maar ik ben dan ook niet echt een audiofiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Hallo iedereen
Via school kregen we een email over summerschool 2013: http://www.summerschool2013.be
Ik heb interesse om track 2 hiervan te volgen (kostprijs € 150). De eerste 15 inschrijvingen krijgen naast de opleiding ook een examenvoucher voor examen 70-487, die normaal € 150 kost.
Denken jullie dat dit iets goed is om te hebben?
Ik heb net gedaan met mijn 2e jaar toegepaste informatica, en van alle dingen die we op school al gezien hebben interesseert asp.net me het meeste tot nu dus de kans zit er in dat ik in die richting ook verder ga later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
kryptz schreef op maandag 01 juli 2013 @ 15:03:
Ik heb net gedaan met mijn 2e jaar toegepaste informatica, en van alle dingen die we op school al gezien hebben interesseert asp.net me het meeste tot nu dus de kans zit er in dat ik in die richting ook verder ga later.
Heb het ff vluchtig doorgelezen en zag dat er een soort certificatie van MS aan vast zat. Weet zo niet wat het inhoudt maar als je straks afstudeert en aantoonbaar kunt maken dat je al tijdens je studie jezelf hebt laten certificeren dan zou dat zeker een pre kunnen zijn bij je sollicitaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
Hydra schreef op maandag 01 juli 2013 @ 15:30:
[...]

Heb het ff vluchtig doorgelezen en zag dat er een soort certificatie van MS aan vast zat. Weet zo niet wat het inhoudt maar als je straks afstudeert en aantoonbaar kunt maken dat je al tijdens je studie jezelf hebt laten certificeren dan zou dat zeker een pre kunnen zijn bij je sollicitaties.
Dat is vermoed ik die voucher waar hij het over had, voor examen 70-487
Het ziet er niet verkeerd uit inderdaad, en ondanks dat ik zelf niet zo van de certificaten ben zijn werkgevers dat vaak wel. zeker mooi meegenomen dan.

EDIT: Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor soort initiatieven zoals dit zijn er in nederland?

[ Voor 7% gewijzigd door Ellos op 01-07-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 06:55

RayNbow

Kirika <3

* RayNbow heeft z'n collectie onnodige-troep-op-bureau weer uitgebreid... *O*

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BOF8mu0CcAA65Ug.jpg

(nieuwe toevoeging: limited Mozilla 15th anniversary plushie)

[ Voor 19% gewijzigd door RayNbow op 01-07-2013 15:58 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

kryptz schreef op maandag 01 juli 2013 @ 15:03:
Hallo iedereen
Via school kregen we een email over summerschool 2013: http://www.summerschool2013.be
Ik heb interesse om track 2 hiervan te volgen (kostprijs € 150). De eerste 15 inschrijvingen krijgen naast de opleiding ook een examenvoucher voor examen 70-487, die normaal € 150 kost.
Denken jullie dat dit iets goed is om te hebben?
Certificaten worden minder belangrijk naar mate je meer relevante werkervaring hebt maar voor een starter zijn ze echt super interessant. Ik heb ooit .Net 2.0 (core en asp.net uit mijn hoofd) gehaald en daar heb ik best wel wat plezier van gehad omdat werkgevers je veel makkelijker aannemen of in het geval van consultancy of uurtje-factuurtje werk makkelijker of voor meer geld kunnen wegzetten.

Ik denk dat ik dit jaar nog een keer een boek over .Net 4.5 haal en dan het basiscertificaat nog een keer haal, je kunt namelijk beter géén certificaten op je CV zetten dan verlopen certificaten ;) Nooit verkeerd om de basis nog eens goed door te nemen zeker als er al zo veel bij is gekomen in de tussentijd :)

Ik zie dat 70-487 een Azure en webservices examen is....moet je daar niet eerst een basiscertificaat voor hebben?
RayNbow schreef op maandag 01 juli 2013 @ 15:57:
* RayNbow heeft z'n collectie onnodige-troep-op-bureau weer uitgebreid... *O*
* BikkelZ houdt van onnodige nerd-troep rondom computers
RayNbow schreef op maandag 01 juli 2013 @ 15:57:
(nieuwe toevoeging: limited Mozilla 15th anniversary plushie)
Ik mis Firefox steeds vaker.... hoe kom je er aan?

----

Awww crap https://sendto.mozilla.org/page/content/Sold-out-Dino/

[ Voor 15% gewijzigd door BikkelZ op 01-07-2013 16:27 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
binnenkort de MSI GTX760 bestellen ter vervanging van mijn GTX260 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Binnenkort GTX780 bestellen ter vervanging van mijn 5870 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
Meh heb nog 2x een GTX670. is voorlopig genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Als we het toch over videokaarten hebben, ik ben ook aan het kijken voor een upgrade naar een 760, vanaf mijn HD5850, maar ik vraag mij erg af of mijn voedig goed genoeg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
.oisyn schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:22:
Binnenkort GTX780 bestellen ter vervanging van mijn 5870 8)
Donders wat een geld. Vakantiegeld binnen gekregen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee ik pats graag over dingen die jullie toch niet kunnen controleren.

En ik ben vet rijk man :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
.oisyn schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:38:
Nee ik pats graag over dingen die jullie toch niet kunnen controleren.

En ik ben vet rijk man :+
Krijg jij die zut niet vergoed voor je werk? Of moet je alles op een Voodoo2 proggen zodat 't met modern spul ook nog lekker draait? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee helaas niet, al hebben we wel een redelijke influx van afgedankte hardware die mee naar huis genomen kunnen worden :). Maar videokaarten zijn op dat moment wel echt al afgeschreven, want we willen ook oude GPU's bewaren om dingen te kunnen testen.

[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 01-07-2013 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Binnenkort Retina 13" macbook pro binnen ter vervanging van mijn late 2009 15" c2d 2.8GHz macbook pro

Vol ongeduld wachtend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Appartementen in Londen zijn echt prijzig. Bezemkast studio is al 443euro per week ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
per week... dan weet je al dat het pijn gaat doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:20

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je bedoelt: "is al driekwart GTX780 per week" :+

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Daar kwam ik met het boeken van mijn vakantie naar Londen dit jaar ook achter. De hotelprijzen zijn echt belachelijk hoog. Kan je nagaan als je in het centrum wilt wonen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 19:49
Ik snap echt niet dat mensen een videokaart van 600 euro zouden kopen...

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ozzie schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:53:
Ik snap echt niet dat mensen een videokaart van 600 euro zouden kopen...
Ik wel. Leuk speelgoed, mooie grafische beelden.

Zeker aangezien .oio.s.yi.yin een gamedev is kan ik prima begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 19:49
Gamebuster schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:55:
[...]

Ik wel. Leuk speelgoed, mooie grafische beelden.

Zeker aangezien .oio.s.yi.yin een gamedev is kan ik prima begrijpen.
Als je het als gamedev nodig heb voor je werk vind ik het een heel ander verhaal, maar gewoon om te gamen zelf...

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Pagina: 1 ... 135 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.