De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 137 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.239 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

TheNephilim schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:26:
[...]

Maar inderdaad, je hebt gelijkt. Dat ze überhaupt wat laten zien is al heel wat, er zijn genoeg klanten die maar wat roepen, waarna je zelf mag uitzoeken waar het probleem voorkomt.
Yep. Want jij hebt iets gemaakt wat stuk gaat dus jij weet precies wat je gedaan hebt om hun dag te verzieken. Ze hoeven je er alleen nog maar op te wijzen dat je betrapt bent. "Hij" doet "het" niet ;(
StM schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:15:
Ik gebruik qua werk op regelmatige basis 6-7 verschillende talen waarvan ik er een stuk of 3-4 echt heel goed ken, ben een 8e (Python) aan het leren momenteel en zijn er nog een stuk of 5-10 die ik ooit geleerd heb maar waar ik niet mee ben verder gegaan of die ik zo snel mogelijk weer wilde vergeten...

Sorry, maar ik kan echt alle standaard libs niet uit elkaar houden.. Ook in een IDE ga ik regelmatig in de fout hoewel je dat binnen een paar seconde door hebt. Absurd imo dat soort dingen van mensen te verwachten. Toen ik me nog focusde op 1 taal kon ik het ook prima en wist ik de halve handleiding uit mijn hoofd, maar of mensen die maar 1 ding kunnen echt een aanwinst zijn?
Tja kost altijd weer even wat tijd om bijvoorbeeld met JavaScript weer even op gang te komen. Was het nou length of size? Was het nou een functie of een parameter? Oh ja. Voordeel is wel dat als je een fout hebt in JavaScript de taal dermate flexibel is dat je ter plekke een oplossing kunt bouwen en testen en als het werkt je meteen werkende code in je script kunt zetten.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
BikkelZ schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:43:
[...]

Yep. Want jij hebt iets gemaakt wat stuk gaat dus jij weet precies wat je gedaan hebt om hun dag te verzieken. Ze hoeven je er alleen nog maar op te wijzen dat je betrapt bent. "Hij" doet "het" niet ;(
Je moet ook niet vergeten dat die klanten dit bovenop hun dagelijkse werkzaamheden krijgen he, een systeem dat niet werkt is voor een klant ook enorm irritant. Met die mindset komt zo'n bugreport binnen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Hydra schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:38:
[...]

Daarom. Je wil niet weten hoeveel "hij doet het niet" mailtjes ik langs heb zien komen.
RE: “Bij mij doet hij het wel.”

:+

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:57
Afbeeldingslocatie: http://codehenge.net/blog/wp-content/uploads/2013/02/200x193xworks-on-my-machine-starburst1-e1359931607861.png.pagespeed.ic.9jWF23c-bp.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 23:30

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Je vergeet het SSL-logo :+

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Hydra schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:47:
[...]

Je moet ook niet vergeten dat die klanten dit bovenop hun dagelijkse werkzaamheden krijgen he, een systeem dat niet werkt is voor een klant ook enorm irritant. Met die mindset komt zo'n bugreport binnen.
Tja prima als je TypMiep0342B van de vestiging in Heerhugowaard bent, maar van mensen die enige betrokkenheid hebben bij het project hebben? Die er bij gebaat zijn dat het zo snel mogelijk weer werkt?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
BikkelZ schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 16:11:
Tja prima als je TypMiep0342B van de vestiging in Heerhugowaard bent, maar van mensen die enige betrokkenheid hebben bij het project hebben? Die er bij gebaat zijn dat het zo snel mogelijk weer werkt?
Ik zeg niet dat ze het goed doen. Ik zeg dat je begrip moet hebben voor waarom ze het verkeerd doen :) Dus geen lomp antwoord maar gewoon vriendelijk vragen om een screenshot oid. 'T is en blijft een klant.

En ja, helaas zijn er genoeg developers die daar wat moeite mee hebben. Had in m'n vorige baan een keer een discussie met een dev, op mijn "vergeet niet dat die klant je salaris betaalt" reageerde hij "nee hoor, <CEO van bedrijf> betaalt m'n salaris". Heel grappig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 08:58
Gewoon bij alle IT problemen doorverwijzen naar de Ziggo/KPN klantservice. Daarna is hun ziel zo kapot dat ze het opgeven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

phex schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 16:14:
Gewoon bij alle IT problemen doorverwijzen naar de Ziggo/KPN klantservice. Daarna is hun ziel zo kapot dat ze het opgeven :D
Genomineerd voor quote van het jaar 8)

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Afbeeldingslocatie: https://si0.twimg.com/profile_images/3288111904/d3dca8bfc36174c211f948c29ae170bd.png

Obviously

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnaeth
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 08:53
Zo, hier nog eentje afgestudeerd HBO Informatica met een 8! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Congratulations :)

En nu? Master? Werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
elnaeth schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 16:48:
Zo, hier nog eentje afgestudeerd HBO Informatica met een 8! :D
Gefeliciteerd :) Heb je ook al je puntjes? Ik heb net m'n laatste 2 punten gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnaeth
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 08:53
Werken! Had sowieso al een VWO diploma, dus gericht gekozen voor een HBO in plaats van een WO opleiding.

Edit:
Heb overigens ook de andere 150 credits ja ;)

[ Voor 21% gewijzigd door elnaeth op 02-07-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
P-Storm schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:03:
[...]

Jup, had ook zoiets van ehmmm. De opdracht van de variatie "flashbang" lukte me wel zo binnen 5 minuten, alleen alles moest op papier en daar gaat het mis.
Mis? Als in syntaxfouten? Of spul als omgedraaide parameters? Dat eerste zou niet voor mogen komen, ook niet op papier. Mensen afwijzen op dat tweede zou dan weer een beetje zielig zijn, maar dat is hierboven al vaker geroepen. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

NMe schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 17:13:
[...]

Mis? Als in syntaxfouten? Of spul als omgedraaide parameters? Dat eerste zou niet voor mogen komen, ook niet op papier. Mensen afwijzen op dat tweede zou dan weer een beetje zielig zijn, maar dat is hierboven al vaker geroepen. :P
Handgeschreven mag geen syntaxfouten bevatten? Het is maar goed dat ik een IDE heb dan, mijn handschrift is al een syntaxfout in zichzelf :/

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Firesphere schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 17:16:
[...]

Handgeschreven mag geen syntaxfouten bevatten? Het is maar goed dat ik een IDE heb dan, mijn handschrift is al een syntaxfout in zichzelf :/
Het is geen pseudocode ;). En het geeft aan dat je oog voor detail hebt zonder hulp van de IDE.
Ik heb op het HBO ook Java toetsen op papier moeten doen, puntkomma vergeten was gewoon een hele fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 17:22
P-Storm schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:03:
[...]

Jup, had ook zoiets van ehmmm. De opdracht van de variatie "flashbang" lukte me wel zo binnen 5 minuten, alleen alles moest op papier en daar gaat het mis. Geef mij een ide en het gaat nog sneller, kan je kleine testen draaien als je het niet zeker weet etc. Maar goed, weet iemand nog een bedrijf in Noord-Brabant :X .

Plus mijn handschrift die haast niet te lezen is helpt ook niet mee gok ik :+
Van de variatie flashbang?
Ik ben niet bekend met solicitatie opdrachten dus ik zou absoluut niet weten wat dit is.
HMS schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 17:19:
[...]

Het is geen pseudocode ;). En het geeft aan dat je oog voor detail hebt zonder hulp van de IDE.
Ik heb op het HBO ook Java toetsen op papier moeten doen, puntkomma vergeten was gewoon een hele fout
Ik vind dat eerlijk gezegd echt behoorlijk kneuzig. Het gaat erom dat je de gedachtegangen achter t programmeren kent, niet iedere komma of letter.

Daar hebben HBO's sowieso een handje van, op de totaal verkeerde dingen focussen.
Op de uni zit dat wel anders, daar leer je niet een taal maar de handvaten om goed te programmeren.

[ Voor 33% gewijzigd door Ellos op 02-07-2013 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontzettend kneuterig inderdaad.
Helemaal niet zoals het er aan toe gaat in de "real-world", zonder oog voor de toepassing. Wanneer heb je nu ooit code te schrijven zonder syntax highlighting, of een rood streepje onder een vergeten semicolon?

Ben zelf helemaal geen API kenner, ik zie een probleem en weet in wat voor zaken (loops, statements, objecten) ik dat moet opdelen om het te laten werken. In ruby hoef ik vrijwel nooit naar de API te kijken, want die is redelijk consistent, geld ook voor scala, bij java toch nog wel redelijk wat, gewoon omdat het een wat complexere taal is, bij php echt vaak omdat het zo'n zooitje is (needle haystack, dan weer haystack, needle, reverse met een r erachter, of met _r, goed u snapt het wel...) maar dat maakt mij absoluut geen slechtere programmeur dan iemand die de API van een taal helemaal uit zn hoofd kent.

Programmeren is wat mij betreft een vaardigheid en primair een creatief proces: hoe los ik dit probleem slim op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

Dat was bij mij, in mijn geval C++, ook het geval. Een puntkomma vergeten is een heel punt er af. Ik vindt het alleen enorm kijken naar wat er niet toe doet.

Dat, en mijn handschrift is gewoon vrij onleesbaar dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik denk dat het op zich wel een test is of je een programma eerst als een mentaal model kunt bedenken en pas daarna in één keer juist kunt uitschrijven. Dan zou je zelfs mensen moeten verbieden om dingen te verwijderen. Maar dan gaat het om het testen of iemand abstracties begrijpt, recursie, lists, etcetera, geen suf domeinmodel omzetten in Java.

Het probleem wat ik altijd had met handgeschreven code of SQL examens is dat je behoorlijk veel tekst moet opschrijven in een korte tijd onder druk en dat gaat bij mij gewoon pijn doen na een uur. Alleen al daarom moet je mensen gewoon een soort van kladblok of een variant daar op geven (iets wat bijvoorbeeld geen copy paste en delete toestaat maar alleen doorhalen).

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik idem, en ik vind dat gewoon op een HBO opleiding al dubieus, laat staan bij een sollicitatietest. Het zegt nl. echt geen hol over je kwaliteiten als programmeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Hydra schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 18:28:
[...]

Ik idem, en ik vind dat gewoon op een HBO opleiding al dubieus, laat staan bij een sollicitatietest. Het zegt nl. echt geen hol over je kwaliteiten als programmeur.
Het zegt in zekere zin juist wel iets over jouw kwaliteiten als programmeur. Als jij in het Nederlands een brief schrijft, denk jij in het Nederlands. Als jij in het Engels een brief schrijft, denk jij in het Engels. Idem voor C++, Java, of welke taal dan ook. Als jij een stukje code schrijft in C++, dan denk jij, al dan niet onbewust, in die taal.

Het moet natuurlijk niet een hele complexe opdracht zijn, maar je kunt bijvoorbeeld de uitwerking van een linked list in C of C++ prima op papier maken. Daaruit kun je vervolgens opmaken of iemand de programmeertaal wel, of juist niet, beheerst. En aangezien niet iedereen het meest leesbare handschrift heeft, moet je sommige foutjes maar door de vingers zien, mits het geen cruciale fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:50:
[...]
Was iets van "Het is 150 jaar geleden dat de slaverij is afgeschaft, om deze zwarte bladzijde te herdenken heeft bla bla"
:D I see what they did there :+
Mulder_fox schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:58:
Nog 2 dagjes werken en dan lekker 5 weken vrij :)
5 weken vrij? Zo gaat het natuurlijk nooit meer goed komen met de economie ;)

Heb zelf nu ook minimaal 2 weken vrij, na die 2 weken eens aankijken of ik zin heb om weer te starten, anders is 1 augustus een mooie startdatum :9 Kan ik mijn tijd eindelijk aan mijn kantoortje besteden...

Nu nog zorgen dat klanten mij niet meer lastig gaan vallen, de afgelopen dagen al een paar klanten gehad die mijn "vakantie" kwamen verstoren. De ene met een productiestoring (uiteraard van een andere developer), de ander met een lading mails. Laat me nou met rust :'( Bel mij alleen als de wereld ophoudt met bestaan...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:40
.Gertjan. schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 18:47:
[...]

:D I see what they did there :+

[...]
Bel mij alleen als de wereld ophoudt met bestaan...
Geef dan ff je telefoon nummer dan zal ik je bellen op het moment dat de wereld ophoudt met bestaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 10:08

Spockz

Live and Let Live

Hydra schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 18:28:
[...]

Het zegt juist wel wat over je kwaliteiten als programmeur. Een goede programmeur is in staat om zich een beeld te vormen wat er dient te gebeuren en hoe hij dat gaat oplossen. Als je dat hebt kun je het opschrijven op papier, een whiteboard, of in je IDE. De IDE kan dan dienen als een spellingschecker / syntax highlighter maar niet als de leidraad.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Spockz schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 20:50:
[...]

Het zegt juist wel wat over je kwaliteiten als programmeur. Een goede programmeur is in staat om zich een beeld te vormen wat er dient te gebeuren en hoe hij dat gaat oplossen. Als je dat hebt kun je het opschrijven op papier, een whiteboard, of in je IDE. De IDE kan dan dienen als een spellingschecker / syntax highlighter maar niet als de leidraad.
Niet helemaal mee eens.

Vaak schets ik een ORM o.i.d. uit, de MCV relaties, etc. Maar echt uitschrijven? Nog nooit gedaan in't echte leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
ThomasG schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 18:40:
[...]
Het zegt in zekere zin juist wel iets over jouw kwaliteiten als programmeur. Als jij in het Nederlands een brief schrijft, denk jij in het Nederlands. Als jij in het Engels een brief schrijft, denk jij in het Engels. Idem voor C++, Java, of welke taal dan ook. Als jij een stukje code schrijft in C++, dan denk jij, al dan niet onbewust, in die taal.

Het moet natuurlijk niet een hele complexe opdracht zijn, maar je kunt bijvoorbeeld de uitwerking van een linked list in C of C++ prima op papier maken. Daaruit kun je vervolgens opmaken of iemand de programmeertaal wel, of juist niet, beheerst. En aangezien niet iedereen het meest leesbare handschrift heeft, moet je sommige foutjes maar door de vingers zien, mits het geen cruciale fout is.
Ja maar een hele fout omdat je per ongeluk een puntkomma vergeet zegt echt niks of je wel goed in C++ denkt of niet. Als iemand een linked list uitwerkt op papier (dus conceptueel goed, methode goed ect.) dan zegt een puntkomma helemaal niks of diegene de programmeertaal beheerst of niet. Iedereen, ook de beste C++ programmeur, vergeet weleens een puntkomma :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:21
Firesphere schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:10:
[...]

Niet helemaal mee eens.

Vaak schets ik een ORM o.i.d. uit, de MCV relaties, etc. Maar echt uitschrijven? Nog nooit gedaan in't echte leven ;)
Zeg je expres MCV of was het een tikfout? :)
Ik ben het wel eens hoor met MCV. Veel logischer dan MVC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ryur schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:25:
[...]

Zeg je expres MCV of was het een tikfout? :)
Ik ben het wel eens hoor met MCV. Veel logischer dan MVC
Dat zeg ik dus om exact die reden expres ;)

Ik heb 20 meter rode netwerkkabel nodig eigenlijk om mijn netwerk consistent te houden, maar geen zin om 100 meter rode kabel te kopen daarvoor :'( My CDO does not approve of the yellow :'(

[ Voor 27% gewijzigd door Firesphere op 02-07-2013 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ealanrian schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 18:50:
[...]

Geef dan ff je telefoon nummer dan zal ik je bellen op het moment dat de wereld ophoudt met bestaan :P
Als het einde van de wereld mij ontgaat dan heeft bellen ook weinig zin :+ Wanneer de wereld tot een einde komt (ongeacht welk) zal het allicht ook opvallen vanaf mijn vakantiebestemming :+
ThomasG schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 18:40:
[...]

Je moet inderdaad de core-concepten kennen van de taal/communicatiemethode, maar je hoeft niet direct spot-on te zijn wat mij betreft. Je moet enige mate van precisie hebben, maar we zijn allemaal mensen. Een missende punt-komma zorgt voor een fixable compiler error, van een enkele spelfout in een brief lig ik dan ook niet wakker. Een ander verhaal wordt het als het stampvol met fouten staat, dat zegt iets over de nauwkeurigheid van de persoon...

Hier vind ik de vergelijking met een timmerman een goede, wij weten hoe een huis gebouwd moet worden en kunnen dat met diverse gereedschappen. Weten hoe hamer-A werkt is leuk, maar je moet een algemene kennis hebben hoe je moet timmeren om ook hamer-B en hamer-C++ te kunnen gebruiken. :)

"Wij" ontwikkelaars dien het concept te begrijpen en niet zozeer weten waar iedere punt(komma) dient te staan. Je kennis op high-level dient goed te zijn, lowlevel komt het dan wel goed, andersom is lastig. Ik ken genoeg programmeurs die op low-level alles begrijpen, maar totaal het grote plaatje niet zien. Die zijn over het algemeen perfect om "uitgekauwde" opdrachten te voltooien, maar vanaf scratch iets doen gaat ze te ver. Dit zag ik bij heel veel mensen terugkomen op de HIO opleiding, met een concrete opdracht konden ze uit de voeten, maar een totaal-beeld hadden ze niet..

Voor het doen van een code-assessment bij een potentiele werkgever zou ik ook echt niet staan te springen. Je wordt afgerekend op een moment-opname (waar ik sowieso al niet lekker tegen kan) en het zegt niet zo heel veel over je conceptuele denken, vaak is het inderdaad een opdracht als "werk X uit" of "maak een linked-list".

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:40:
[...]

Als het einde van de wereld mij ontgaat dan heeft bellen ook weinig zin :+ Wanneer de wereld tot een einde komt (ongeacht welk) zal het allicht ook opvallen vanaf mijn vakantiebestemming :+

[...]

Je moet inderdaad de core-concepten kennen van de taal/communicatiemethode, maar je hoeft niet direct spot-on te zijn wat mij betreft. Je moet enige mate van precisie hebben, maar we zijn allemaal mensen. Een missende punt-komma zorgt voor een fixable compiler error, van een enkele spelfout in een brief lig ik dan ook niet wakker. Een ander verhaal wordt het als het stampvol met fouten staat, dat zegt iets over de nauwkeurigheid van de persoon...

Hier vind ik de vergelijking met een timmerman een goede, wij weten hoe een huis gebouwd moet worden en kunnen dat met diverse gereedschappen. Weten hoe hamer-A werkt is leuk, maar je moet een algemene kennis hebben hoe je moet timmeren om ook hamer-B en hamer-C++ te kunnen gebruiken. :)

"Wij" ontwikkelaars dien het concept te begrijpen en niet zozeer weten waar iedere punt(komma) dient te staan. Je kennis op high-level dient goed te zijn, lowlevel komt het dan wel goed, andersom is lastig. Ik ken genoeg programmeurs die op low-level alles begrijpen, maar totaal het grote plaatje niet zien. Die zijn over het algemeen perfect om "uitgekauwde" opdrachten te voltooien, maar vanaf scratch iets doen gaat ze te ver. Dit zag ik bij heel veel mensen terugkomen op de HIO opleiding, met een concrete opdracht konden ze uit de voeten, maar een totaal-beeld hadden ze niet..

Voor het doen van een code-assessment bij een potentiele werkgever zou ik ook echt niet staan te springen. Je wordt afgerekend op een moment-opname (waar ik sowieso al niet lekker tegen kan) en het zegt niet zo heel veel over je conceptuele denken, vaak is het inderdaad een opdracht als "werk X uit" of "maak een linked-list".
Ik ben absoluut geen taalnazi, maar dit mag je wel even een correctieronde geven .Gertjan.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Firesphere schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:37:
[...]

Ik heb 20 meter rode netwerkkabel nodig eigenlijk om mijn netwerk consistent te houden, maar geen zin om 100 meter rode kabel te kopen daarvoor :'( My CDO does not approve of the yellow :'(
http://www.reddit.com/r/I..._reddit_through_a/ca35gil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hij had 't fout!
Maar ik wou dat 'ie 't goed had :'(
Wifi naar Ziggo modem/router hier

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
[...]

Het probleem met dit soort dingen vind ik altijd dat het snel genoeg weer moet opborrelen maar dat ik het niet allemaal uit mijn hoofd hoef te kunnen opdreunen.

Als ik nu stante pede een lengte van een string moet bepalen in een willekeurige taal dan zou ik het volgende gaan gokken :
java : var.length()
php : strlen(var)
javascript : var.length()
mssql : len(var)
mysql : len(var)

En dan is die mysql dus al fout (net even nagekeken omdat ik daar heel over twijfelde) en die javascript is ook al fout. En de php versie die is mogelijk fout afhankelijk van de encoding kan je ook opeens weer mb_strlen nodig hebben.

Oftewel uit mijn hoofd kan ik dit slecht, maar geef mij 2 uur de tijd om mezelf in te werken en alles borrelt wel weer naar boven.
Voor een sollicitatie gesprek zou ik er dan ook geen probleem mee hebben (het bedrijf vraagt een specifieke taal / skillset dus avondje van tevoren even daarin gaan werken en het komt allemaal weer terug).
Maar echt koud uit het hoofd vind ik een onrealistische eis.

Maar voor een sollicitatie gesprek vind ik het opzich wel een redelijke methode om te kijken hoe iemand zich voorbereid heeft, komt iemand met hetzelfde verhaaltje als ik nu en kan hij het niet op papier dan heeft hij zich simpelweg niet voorbereid en tja, wat moet je met mensen die jouw bedrijf nog niet eens de moeite waard vinden om ietwat voorbereiding op te doen.
Het lijkt mij idd erg storend als je een java-developer zoekt en de sollicitant kan niet iets "foutloos" in java produceren zonder de help nodig te hebben. Het is heel leuk dat iemand x talen kan, maar als hij het niet kan tonen voor de gevraagde taal zonder help dan is het enkel maar een ballast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Gomez12 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 23:45:
Het lijkt mij idd erg storend als je een java-developer zoekt en de sollicitant kan niet iets "foutloos" in java produceren zonder de help nodig te hebben. Het is heel leuk dat iemand x talen kan, maar als hij het niet kan tonen voor de gevraagde taal zonder help dan is het enkel maar een ballast...
Sorry hoor maar een fout is makkelijk gemaakt, daar heb je een IDE voor je die dat voor je autocomplete. Daarnaast is de Java API niet bepaald consequent wat het gebruik van length, length(), count() en size() betreft. Als dat voor een sollicitatie een reden is me niet aan te nemen, tja. Dan is het sowieso niet het bedrijf waar ik terecht wil komen want dan ben ik niet beoordeeld door een Java Dev maar door een muts van HR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Hydra schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 00:09:
[...]Dan is het sowieso niet het bedrijf waar ik terecht wil komen want dan ben ik niet beoordeeld door een Java Dev maar door een muts van HR.
<3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 17:50

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Het zegt juist wel wat over je kwaliteiten als programmeur.
Typisch gevalletje enkele post lezen en dan reageren, compleet voorbijgaand aan de context: het afrekenen bij een simpel foutje als het vergeten van een puntkomma. Nee, zo'n fout zegt dus geen zak over je kwaliteiten als programmeur.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Ik snap het probleem niet zo om hier over te bitchen. ;) Gewoon zelf werken bij een bedrijf wat niet van die rare methoden heeft. Als de concurrentie op deze manier mensen aanneemt kan dat alleen maar goed zijn voor jouw bedrijf. :)

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Laatst online: 15:40
Ik heb op de hogeschool ook nog examen C++ op papier gemaakt. Ik vond dat ze daar wel een goede manier gebruikten: het is op papier om te vermijden dat je tijd verliest met simpele syntax-fouten. De bedoeling was vooral de flow en de gedachte achter de code te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
pdebie schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:12:
Mijn RSI klachten zijn sinds kort weer terug gekomen.

Schouderklachten beginnen weer op te komen. Binnenkort maar weer naar de huisarts/fysio :(
Vanochtend naar de huisarts geweest.
Die heeft me doorverwezen naar de polikliniek Plastische Chirurgie. Zij gaan bepalen of ik een cortison injectie (anti-onstekingsmiddel) krijg of dat ik geopereerd moet worden.
Otherside1982 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 08:57:
Ik heb op de hogeschool ook nog examen C++ op papier gemaakt. Ik vond dat ze daar wel een goede manier gebruikten: het is op papier om te vermijden dat je tijd verliest met simpele syntax-fouten. De bedoeling was vooral de flow en de gedachte achter de code te beoordelen.
Als ze je dan ook niet afrekenen op een missende punt-komma of iets dergelijks, is dat een prima methode inderdaad.

[ Voor 35% gewijzigd door PdeBie op 03-07-2013 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 10:08

Spockz

Live and Let Live

.oisyn schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 02:09:
[...]

Typisch gevalletje enkele post lezen en dan reageren, compleet voorbijgaand aan de context: het afrekenen bij een simpel foutje als het vergeten van een puntkomma. Nee, zo'n fout zegt dus geen zak over je kwaliteiten als programmeur.
Goed, ik las zijn opmerking dus als dat hij de test zelf niets vond zeggen. Maar gelukkig kan je dat ook niet afleiden uit de rest van mijn post. :>

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
pdebie schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:37:
[...]

Vanochtend naar de huisarts geweest.
Die heeft me doorverwezen naar de polikliniek Plastische Chirurgie. Zij gaan bepalen of ik een cortison injectie (anti-onstekingsmiddel) krijg of dat ik geopereerd moet worden.

[...]

Als ze je dan ook niet afrekenen op een missende punt-komma of iets dergelijks, is dat een prima methode inderdaad.
Balen!

Toch maar blijven uitkijken dat ik een goede houding aan neem hier, merk de laatste tijd nogal al vaak op dat ik niet ideaal zit. Mijn armen rusten te veel op mijn bureau. Mss ook maar eens een trackball overwegen, puur om de verschijnselen voor te zijn.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Een grafisch ontwerper die z'n werk oplevert in 5 emails met in totaal 78 attachments.
ffs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 10:58

TheNephilim

Wtfuzzle

EddoH schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:56:
Een grafisch ontwerper die z'n werk oplevert ain 5 emails met in totaal 78 attachments.
ffs...
Wtf, daar word je niet blij van :+ WeTransfer is dan een beter idee, eerst even rarren natuurlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Een grafisch ontwerper die z'n werk oplevert in 5 emails met in totaal 78 attachments.
ffs...
Goed om bij volgende projecten te gaan voor een andere :D

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
ffs...
Tja is het beter dan 1 PSD van 80mb met 200 layers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Megamind schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:08:
[...]

Tja is het beter dan 1 PSD van 80mb met 200 layers :+
Tis gewoon allebei ruk ;)
Ik lever m'n werk toch ook niet als source + build instructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hier ook vaak PSD's van 60-80 MB de laatste tijd. Heb maar voorgesteld dat we beter voor elke pagina een aparte PSD kunnen maken, is een stuk makkelijker. Moest de designer nog wel even uitleggen dat je kunt 'dupliceren' naar een ander bestand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-09 16:54

alienfruit

the alien you never expected

Of je gebruikt gewoon comps in PhotoShop voor elke pagina...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
TheNephilim schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:39:
Hier ook vaak PSD's van 60-80 MB de laatste tijd. Heb maar voorgesteld dat we beter voor elke pagina een aparte PSD kunnen maken, is een stuk makkelijker. Moest de designer nog wel even uitleggen dat je kunt 'dupliceren' naar een ander bestand :+
Op dat vlak vind ik fireworks wel top. Daar werken ze met pages en deze kunnen netjes afzonderlijk geexporteerd worden.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
EddoH schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:31:
[...]

Tis gewoon allebei ruk ;)
Ik lever m'n werk toch ook niet als source + build instructies.
Nee idd, alleen de source is wel genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ook hier doen we niet aan crossposten ;)

[ Voor 79% gewijzigd door BtM909 op 03-07-2013 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Moe_ schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:53:
[...]

Balen!

Toch maar blijven uitkijken dat ik een goede houding aan neem hier, merk de laatste tijd nogal al vaak op dat ik niet ideaal zit. Mijn armen rusten te veel op mijn bureau. Mss ook maar eens een trackball overwegen, puur om de verschijnselen voor te zijn.
Inderdaad een goede om aan te denken. Ik zit sinds kort op een nieuwe plek, met een cheap-ass bureaustoel waarvan de armsteunen in z'n hoogste stand een cm of 4 lager zijn dan bureau. Daarnaast is het zo'n nepleer-geval waardeloos... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mulder_fox
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 10:16
Besta aankoop ooit voor thuis was een goede bureaustoel.
Die op mijn werk is ook redelijk ruk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Ellos schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 17:19:

Daar hebben HBO's sowieso een handje van, op de totaal verkeerde dingen focussen.
Op de uni zit dat wel anders, daar leer je niet een taal maar de handvaten om goed te programmeren.
Sorry maar op de uni is het absoluut niet belangrijk of je goed kunt programmeren, en die handvaten zijn ook maar vrij summier. Zelf werk en hobby ik al jaren als programmeur dus tijdens mijn BSc en nu MSc gaat het programmeren prima, maar ik weet zeker dat meer dan de helft van mijn medestudenten waardeloze programmeurs zijn, dat is gewoon juist iets wat je daar niet leert. (Niet percee erg maar als je dan een practicum doet met iemand die ook al 5 jaar studeert en zegt, ik doe het verslag want ik kan niet programmeren, dan sta je wel even te kijken :P )

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
.oisyn schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 02:09:
[...]

Dat hangt ervanaf. Als je kiest voor enigszins dubieuze oplossingen en daarbij ook nog eens 10 keer de puntkomma vergeet dan heb ik een ander beeld van je dan wanneer je alleen die dubieuze oplossing kiest. In dat geval zal ik doorvragen en kijken waarom je daarvoor gekozen hebt en of je de "goeie" oplossing wel kent of begrijpt.

Met één vergeten puntkommaatje of een missmatching bracket zou ik geen moeite hebben, met consistente syntaxfouten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
11 Locks met 43 verschillende call-sites, dat is dus NIET hoe je parallele code schrijft. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

PrisonerOfPain schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:42:
11 Locks met 43 verschillende call-sites, dat is dus NIET hoe je parallele code schrijft. :X
Maar wel parallelle code? :+ Lock-free code ftw, maar ik snap dat dat niet altijd mogelijk is in jullie soort code-base.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
roy-t schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:35:
[...]

Sorry maar op de uni is het absoluut niet belangrijk of je goed kunt programmeren, en die handvaten zijn ook maar vrij summier. Zelf werk en hobby ik al jaren als programmeur dus tijdens mijn BSc en nu MSc gaat het programmeren prima, maar ik weet zeker dat meer dan de helft van mijn medestudenten waardeloze programmeurs zijn, dat is gewoon juist iets wat je daar niet leert. (Niet percee erg maar als je dan een practicum doet met iemand die ook al 5 jaar studeert en zegt, ik doe het verslag want ik kan niet programmeren, dan sta je wel even te kijken :P )
Grappig dat je het zegt. Op mijn HBO-opleiding zijn mensen afgestudeerd die geen letter konden programmeren. Ik heb mijn diploma nooit gehaald. :+ Kunnen programmeren was nooit écht een vereiste, alles was groepswerk. Er was altijd wel een malloot die al het werk op zich nam terwijl 2 man uit hun neus vraten en de vierde de documentatie schreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Korben schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:43:
[...]

Maar wel parallelle code? :+ Lock-free code ftw, maar ik snap dat dat niet altijd mogelijk is in jullie soort code-base.
Ow nee, 0 locks en veel betere parallellisatie is prima te doen. "Lock-free" zoals "lock-free" vaak gebruikt word ben ik geen voorstander van (eg. alles vervangen door spin-locks op atomics).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

PrisonerOfPain schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:45:
[...]

Ow nee, 0 locks en veel betere parallellisatie is prima te doen. "Lock-free" zoals "lock-free" vaak gebruikt word ben ik geen voorstander van (eg. alles vervangen door spin-locks op atomics).
Ik bedoel lock-free letterlijk; geen locks gebruiken maar profiteren van de atomicity van bepaalde data-types. Dat kost vaak wel veel meer geheugen, maar het is, als je het juist doet, potentieel een stuk sneller.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Korben schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:50:
[...]

Ik bedoel lock-free letterlijk; geen locks gebruiken maar profiteren van de atomicity van bepaalde data-types. Dat kost vaak wel veel meer geheugen, maar het is, als je het juist doet, potentieel een stuk sneller.
Hebben jullie een interessante resource waar ik over zoiets kan lezen? Ik weet niet precies waar jullie het over hebben, maar ben altijd wel in om iets nieuws te leren dus vandaar. ;)

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Korben schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:50:
[...]

Kan, maar is meestal niet het beste in ons geval. Wat wij doen is we hebben job-threads, 1 per hardware thread (we laten 1 hardware thread vrij voor drivers, en background stuff). Daarop kicken we jobs, dat zijn korte workloads die op de thread runnen. Die kunnen in parallel werk verdelen (bijvoorbeeld met een atomic), en ze kunnen op elkaar wachten (eg job1 heeft een dependency op job2 en runt dus gegarandeerd na job1).

Het is dus prima mogelijk om je job dependencies te gebruiken om locks te vermijden, zolang je je data-flow maar goed neerzet. Is het eigenlijk verboten om in je jobs te locken op data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Schandalig dat dit tegenwoordig goedgekeurd wordt :X

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
.oisyn schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:59:
[...]

[...]

Dan is dat nog niet eens het ergste :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Michali schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:54:
[...]

Hebben jullie een interessante resource waar ik over zoiets kan lezen? Ik weet niet precies waar jullie het over hebben, maar ben altijd wel in om iets nieuws te leren dus vandaar. ;)
http://twvideo01.ubm-us.n...eeuw-KZ2SPUsCaseStudy.pdf

Op slide 55 staat een visuele weergave van het job systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
NMe schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:45:
[...]

Grappig dat je het zegt. Op mijn HBO-opleiding zijn mensen afgestudeerd die geen letter konden programmeren. Ik heb mijn diploma nooit gehaald. :+ Kunnen programmeren was nooit écht een vereiste, alles was groepswerk. Er was altijd wel een malloot die al het werk op zich nam terwijl 2 man uit hun neus vraten en de vierde de documentatie schreef.
En dit, vrienden en vriendinnetjes, is het falliet van onze kenniseconomie. Dat je 'afstudeert' is belangrijker geworden dan welke kennis je meekrijgt.

In mijn tijd waren de programmeervakken in het eerste jaar gewoon individueel. Die waren ook de reden dat zo'n 70% uitviel in het eerste jaar. Helaas bedachten de baasjes in hun ivoren toren dat die uitval te hoog was en dat dat voor elke opleiding (of je nu zuster wordt of programmeur) hetzelfde moest zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Telerik heeft een update voor JustDecompile. Dus verschijnt er een icoon in de notification area. Erop klikken (links: niks, rechts: niks, dubbel: niks) geeft twee minuten later een contextmenu midden op het scherm met twee opties, waarna een klik op de meest relevante het menu doet verdwijnen. Sure.

Weer twee minuten later is er een zwart WPF-achtig window verschenen, dat meldt dat er een update is voor JustDecompile. Het scherm reageert niet, want WPF, op de achtergrond en m'n machine hikt tegen de 95% RAM-gebruik aan dus het swappen om het scherm weer responsief te maken duurt een eeuwigheid en drie seconden.

Uiteindelijk heb ik dan een zwart scherm met een rode en groene knop (zonder hover- of click-feedback, waarom gebruik je dan WPF?), en ik vermoed dat een mep op de groene knop me dan eindelijk JustDecompile laat updaten.

Helaas. "Telerik Control Panel requires an update before continuing."

Updating. Doing the 2011 way the wrong way, in 2013.

Nog dertig clicks later (had ik al gezegd dat je moet inloggen om te updaten?) staat er dan eindelijk: "Kick back and relax, your tools are installing now". Veel anders zit er ook niet meer op, die machine is onbruikbaar. :')

[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 03-07-2013 12:37 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Firesphere schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:53:
[...]

Ik ben absoluut geen taalnazi, maar dit mag je wel even een correctieronde geven .Gertjan.!
:$ Behalve dat het misschien een wat warrig verhaal is, valt het toch wel mee :$
Misschien moet ik ook geen lange verhalen tikken aan het einde van de dag met een paar glazen wijn op :+ Vooral mijn leestekens lijden daar onder. Maar serieus, ik lees het nu door en kom enkel tot de conclusie dat het niet echt een samenhangend verhaal is, maar echt slecht, nah..

Het was meer een reactie op alles wat gezegd was over het onderwerp, daarom komt het misschien een beetje niet-samenhangend over ;)

Zucht, krijg een documentje uit Microsoft Works binnen, open het in Word begint Word te klagen dat er een compatibility pack moet worden geïnstalleerd. Prima, volg het linkje, installeer dat ding en open nogmaals het docje, weer de zelfde melding... WTF.... :F Sowieso apart dat Office 2013 een 2007 compatibility pack moet installeren, maar zelfs dan werkt het niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
[...]

[...]

http://onzetaal.nl/taaladvies/advies/handvatten-handvaten
Zo dan >:)

[ Voor 30% gewijzigd door Ellos op 03-07-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
.Gertjan. schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:20:
Zucht, krijg een documentje uit Microsoft Works binnen, open het in Word begint Word te klagen dat er een compatibility pack moet worden geïnstalleerd. Prima, volg het linkje, installeer dat ding en open nogmaals het docje, weer de zelfde melding... WTF.... :F Sowieso apart dat Office 2013 een 2007 compatibility pack moet installeren, maar zelfs dan werkt het niet :'(
Met die vijftigmiljoenmegabyte die zo'n installatie in beslag neemt lijkt me dat die paar DLLs die je daarvoor nodig hebt ook wel meegeleverd kunnen worden. Maar nee :(

Pannekoek4life!

[ Voor 12% gewijzigd door Hydra op 03-07-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
roy-t schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:35:
[...]

Maar dan is mijn vraag, zal dat onderling kunnen verschillen tussen uni's?
En dan is er nog een relatief element ten opzichte van een hbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Het lijkt wel 'Kijk, ik heb nieuwe kleding gekocht'-dag op Facebook :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:20:
[...]

:$ Behalve dat het misschien een wat warrig verhaal is, valt het toch wel mee :$
Misschien moet ik ook geen lange verhalen tikken aan het einde van de dag met een paar glazen wijn op :+ Vooral mijn leestekens lijden daar onder. Maar serieus, ik lees het nu door en kom enkel tot de conclusie dat het niet echt een samenhangend verhaal is, maar echt slecht, nah..

Het was meer een reactie op alles wat gezegd was over het onderwerp, daarom komt het misschien een beetje niet-samenhangend over ;)

Het was vooral het ietwat onsamenhangend en een aantal taalfoutjes waardoor ik in ieder geval de draad kwijt raakte en dacht dat er wel een correctie overheen mocht :)

En succes met office-suites. Die dingen zijn zwaar kloat'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
alienfruit schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:29:
Het lijkt wel 'Kijk, ik heb nieuwe kleding gekocht'-dag op Facebook :o
Op mijn FB zie ik voornamelijk 'Kijk mij eens genieten op deze zonnige vakantie!' :'(

* PdeBie kijkt naar buiten vanuit zijn kantoor...... :'( :'( :'(

[ Voor 12% gewijzigd door PdeBie op 03-07-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Laatst online: 18-08 21:31

Volgens mij gebruikt .oisyn nog een verouderde versie van NL. Tijd om te updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
CodeCaster schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:15:
Telerik heeft een update voor JustDecompile. [..]
Telerik maakt troep. Ik gebruik zelf tegenwoordig ILSpy, werkt prima.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Grijze Vos schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:20:
[...]

Ik gebruik zelf dotPeek van JetBrains, de lui achter ReSharper. Werkt toch net wat fijner dan ILSpy, naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:02

Hoogie2004

Whohooooo

Grijze Vos schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:20:
[...]

ILSpy is troep. Ik gebruik zelf tegenwoordig JustDecompile, werkt prima :+

Ik vind JustDecompile eigenlijk wel prima, waarom maakt Telerik troep?

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Laatst online: 07:40
Pff even voor een gesprek van 15 minuten op en neer naar Groningen geweest... Waarom kunnen die docenten dat niet gewoon via de telefoon vertellen dat je de stage hebt afgerond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
Hoogie2004 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:26:
Ik vind JustDecompile eigenlijk wel prima, waarom maakt Telerik troep?
Om te beginnen kun je CodeCaster's post lezen. Da's al een voorbeeld.
Vervolgens pak je de ASP.NET webcontrols van Telerik, kies je een random webcontrol, en probeer je die uit te breiden met een niet triviale feature. Als je dan na een week je haren hebt uitgetrokken mag je hier terugkomen en posten waarom Telerik geen troep maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Hydra schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:28:
[...]
Met die vijftigmiljoenmegabyte die zo'n installatie in beslag neemt lijkt me dat die paar DLLs die je daarvoor nodig hebt ook wel meegeleverd kunnen worden. Maar nee :(
Inderdaad, stel je voor... Overigens moest ik schijnbaar 2 downloads doen, eentje was een compatibility update en de ander een convertor. Pas toen ik de convertor erop zette, wilde Word het documentje lezen. Ah well, kan de verzender het niet kwalijk nemen. Heb hem inmiddels kunnen openen en verwerken.
Firesphere schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:29:
[...]

Het was vooral het ietwat onsamenhangend en een aantal taalfoutjes waardoor ik in ieder geval de draad kwijt raakte en dacht dat er wel een correctie overheen mocht :)
;) Ah, ik raakte zelf op een gegeven moment ook de draad kwijt, maar dacht dat het door de wijn kwam. Maar gelukkig lag het aan mijn schrijfstijl :+

Het is inderdaad niet een van mijn beste stukken, dat geef ik toe, maar heb net ook even gekeken of ik er wat aan kan/wil wijzigen, maar kon er niet veel nuttigs meer van maken. ;)
En succes met office-suites. Die dingen zijn zwaar kloat'n
Onvoorstelbaar hoeveel tijd ik al verloren ben aan office-suites. Als het geen compatibiliteitsproblemen zijn dan verklooien ze wel je layout of crashen ze als je te complexe documenten hebt (Office 2013 met veel tabellen ;w ) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Grijze Vos schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:32:
[...]

Vervolgens pak je de ASP.NET webcontrols van Telerik, kies je een random webcontrol, en probeer je die uit te breiden met een niet triviale feature. Als je dan na een week je haren hebt uitgetrokken mag je hier terugkomen en posten waarom Telerik geen troep maakt.
Ik heb dezelfde ervaring met Telerik en hoor het van vele developers, maar toch blijft het bedrijf bestaan. Je snapt niet hoe dat toch kan. Hoe kan een bedrijf, wat zulke bagger maakt, toch rondkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:02

Hoogie2004

Whohooooo

Grijze Vos schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:32:
[...]

Nu ben ik niet heel bekend met de controls van Telerik (alleen een keer de RadControls voor Silverlight een agenda moeten implementeren, en dat was behoorlijk simpel).

Codecaster beschrijft een situatie op een machine die 95% memory in gebruik heeft, en dan wordt er iets traag en minder reagerend. Ik ken wel meer software die als je het start op een machine die geen geheugen meer vrij heeft alles traag maakt. Is het daarom meteen troep?

Als die machine 80% geheugen vrij had, en die updater vervolgens 75% inpikt, dan kan ik er wel inkomen dat je iets zomaar troep noemt :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

pdebie schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:36:
[...]
Ik heb dezelfde ervaring met Telerik en hoor het van vele developers, maar toch blijft het bedrijf bestaan. Je snapt niet hoe dat toch kan. Hoe kan een bedrijf, wat zulke bagger maakt toch rondkomen?
Voor kant-en-klare controls zijn zulke bedrijven prima, maar qua uitbreidbaarheid kunnen velen nog een les leren. 9 van de 10 mensen hebben er geen last van, maar als jij net die ontwikkelaar bent die iets wil aanpassen/uitbreiden heb je vaak een probleem...

Dit zie je overigens in bijna alle control-toolkits en libraries... Zodra je iets "anders" wil, heb je vaak pech...
Ook in het .NET framework zitten een paar van dat soort frustratiepuntjes, niet alles is zomaar uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Sjonguh, anders wordt je even afgeschoten omdat je volgens je collega's onnodig commentaar plaats. Ik weet echt over twee maanden niet meer waarom ik twee velden moet vullen bij het dupliceren van een record... Mocht niet eens het ticket nummer in commentaar zetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:36

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik wilde iemand afschieten...... Maar iemand anders heeft iets opgeschoond zodat dat niet meer nodig is :P

[ Voor 73% gewijzigd door Creepy op 03-07-2013 13:42 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

alienfruit schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:40:
Sjonguh, anders wordt je even afgeschoten omdat je volgens je collega's onnodig commentaar plaats. Ik weet echt over twee maanden niet meer waarom ik twee velden moet vullen bij het dupliceren van een record... Mocht niet eens het ticket nummer in commentaar zetten :(
Lol, onnodig commentaar? Wat is dan nodig commentaar? Dit?

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
if (flag) // check to see if flag is true
{
  // call method Foo
  Foo();
} // end if
else // if flag is not true
{
  // do not call Foo, but call Bar instead
  Bar();
} // end else

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Korben schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:42:
[...]

Lol, onnodig commentaar? Wat is dan nodig commentaar? Dit?

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
if (flag) // check to see if flag is true
{
  // call method Foo
  Foo();
} // end if
else // if flag is not true
{
  // do not call Foo, but call Bar instead
  Bar();
} // end else
Heb diverse mensen meegemaakt die bij het einde van het if-block de if-statement herhalen.

C#:
1
2
3
if(!something)
{
} // if(!something)

Deze worden vooral spannend als ze het commentaar nooit meer bijwerken... :X
Sowieso wordt ik hier niet erg blij van, als je if (of willekeurig ander blok) zo ontiegelijk lang wordt is het misschien tijd om code eens te gaan splitsen in subfuncties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

.Gertjan. schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:46:
[...]

Heb diverse mensen meegemaakt die bij het einde van het if-block de if-statement herhalen.

C#:
1
2
3
if(!something)
{
} // if(!something)

Deze worden vooral spannend als ze het commentaar nooit meer bijwerken... :X
Sowieso wordt ik hier niet erg blij van, als je if (of willekeurig ander blok) zo ontiegelijk lang wordt is het misschien tijd om code eens te gaan splitsen in subfuncties...
Er zijn betere manieren inderdaad. Eén van de add-ons die ik heb geïnstalleerd (helaas geen flauw idee welke) geeft wanneer je met de cursor op een closing brace staat (wanneer die gematcht is) na een kleine pauze aan wat de beginregel van dat codeblok is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Korben schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:49:
[...]

Er zijn betere manieren inderdaad. Eén van de add-ons die ik heb geïnstalleerd (helaas geen flauw idee welke) geeft wanneer je met de cursor op een closing brace staat (wanneer die gematcht is) na een kleine pauze aan wat de beginregel van dat codeblok is.
Als ik met de cursor op de eindregel van een codeblock sta, staat de eerste regel over het algemeen op dezelfde pagina :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Hydra schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:52:
[...]

Als ik met de cursor op de eindregel van een codeblock sta, staat de eerste regel over het algemeen op dezelfde pagina :)
Keep it short and simple inderdaad.

@Korben: Dat doet Resharper o.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Korben schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:49:
[...]

Hier ook, in PhpStorm. Laat netjes zien wat de bijbehorende regel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Het ging om:
code:
1
2
// TICKET-12345: Include the order type field from the source order as this field is needed by the
// order simulation FM calls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

_js_ schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:17:

Volgens mij gebruikt .oisyn nog een verouderde versie van NL. Tijd om te updaten :)
:? Ik zei toch dat het schandalig was dat "handvaten" tegenwoordig ook goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Hydra schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:52:
[...]

Bij mij niet, en dat komt meestal niet doordat mijn codeblokken zo groot zijn, maar doordat mijn fontgrootte vrij hoog staat (12 punten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ryur schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:05:
[...]

Noem jij 12 punten hoog? Dat is wat ik meestal zie bij mijn collega's (en soms 10punten). Hoezo je wilt je ogen kapot hebben?!

Ikzelf werk eigenlijk altijd op 16 points Inconsolata, en soms Source Code Pro.
Dude...16? 8)7
Dan passen er 10 regels code op je scherm?

edit: wow, massive post screw-up!

[ Voor 68% gewijzigd door EddoH op 03-07-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:21
Korben schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:57:
[...]

Bij mij niet, en dat komt meestal niet doordat mijn codeblokken zo groot zijn, maar doordat mijn fontgrootte vrij hoog staat (12 punten).
Noem jij 12 punten hoog? Dat is wat ik meestal zie bij mijn collega's (en soms 10punten). Hoezo je wilt je ogen kapot hebben?!

Ikzelf werk eigenlijk altijd op 16 points Inconsolata, en soms Source Code Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
Hoogie2004 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:38:
[...]

Codecaster beschrijft een situatie op een machine die 95% memory in gebruik heeft, en dan wordt er iets traag en minder reagerend. Ik ken wel meer software die als je het start op een machine die geen geheugen meer vrij heeft alles traag maakt. Is het daarom meteen troep?
Het is een updater he. Een tooltje dat niet meer dan 10MB zou moeten gebruiken om even een bestandje binnen te slurpen. Het installeren zou vervolgens op lowest of prio's gedaan moeten worden, om geen belangrijke processen te storen.

Mgoed, wie doet dat tegenwoordig.

Pagina: 1 ... 137 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.