De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 133 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.232 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

CodeCaster schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:38:
[...]
Je vergeet nog de werkgevers die twintig jaar geleden met een BASIC-boek en wat geluk een goed verkopend programma inelkaar hebben gedraad en die tegenwoordig denken dat het allemaal nog zo werkt; pluk een 21-jarige van straat, geef hem een cursus of twee en hij kan programmeren.
Niet alleen werkgevers doen dat. Opdrachtgevers hebben daar ook nog en handje van hoor :/ Kreeg ook regelmatig de vraag waarom het moeilijk is om een collega te vinden er was tenslotte genoeg aanbod... Ehm in een markt waar meer banen zijn dan ICT-ers zijn de mensen die lange tijd beschikbaar zijn over het algemeen niet echt het neusje van de zalm.

Heb ook via diverse recruiters mensen aangeboden gekregen met 10 jaar ervaring en echte teamspelers en zelfs met ervaring als eigen baas.... Kortom de perfecte kandidaat... Juist, en daarom solliciteren ze bij een klein eenmanszaakje en zullen ze zich laten "managen" door iemand die jonger is dan henzelf... Ehm... Right :/

Het is best moeilijk om mensen te vinden met de juiste kennis (talen, maar ook domeinkennis), welke ook nog passen in het team. In een kleinschalig team heb je andere mensen nodig dan in en ontwikkelteam met 200 man.

Maar de grote hoeveelheid mensen die nog steeds denken dat developers play-and-play zijn is schrikbarend hoog. Die denken dat je gewoon een blik developers er tegenaan kunt gooien en dat bij het verdubbelen van het aantal developers automatisch de ontwikkeltijd halveert...
Beetje manager verwacht ook dat 9 vrouwen binnen 1 maand een baby op de wereld kunnen zetten :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
.Gertjan. schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:35:
[...]
Heb ook via diverse recruiters mensen aangeboden gekregen met 10 jaar ervaring en echte teamspelers en zelfs met ervaring als eigen baas.... Kortom de perfecte kandidaat... Juist, en daarom solliciteren ze bij een klein eenmanszaakje en zullen ze zich laten "managen" door iemand die jonger is dan henzelf... Ehm... Right :/
Ik denk dat dit wel mee kan vallen hoor. Je zal er natuurlijk wel rekening mee moeten houden uit welke positie ze komen en wie weet kunnen ze jou ook wel wat bijleren.
[...]
Beetje manager verwacht ook dat 9 vrouwen binnen 1 maand een baby op de wereld kunnen zetten :+
_/-\o_

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Maar de grote hoeveelheid mensen die nog steeds denken dat developers play-and-play zijn is schrikbarend hoog.
Jup, developers zijn toch universeel uitwisselbaar zonder inwerktijd, en meer developers betekent minder tijd nodig?

Umbraco. :( Zo slecht gedocumenteerd, zo makkelijk om zeep te helpen.

Maak een documenttype X en bouw daarop een template Y. Maak nu op basis daarvan een content-item ("node") Z en hernoem type X. Dood.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:49

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Project Manager is a person who thinks nine women can deliver a baby in one month.
Developer is a person who thinks it will take 18 months to deliver a baby.
Onsite Coordinator is one who thinks single woman can deliver nine babies in one month.
Client is the one who doesn’t know why he wants a baby.
Marketing Manager is a person who thinks he can deliver a baby even if no man and woman are available.
Resource Optimization Team thinks they don’t need a man or woman; they’ll produce a child with zero resources.
Documentation Team thinks they don’t care whether the child is delivered, they’ll just document nine months.
Quality Auditor is the person who is never happy with the process to produce a baby.
Tester is a person who always tells his wife that this is not the right baby.
HR Manager is a person who believes a donkey can deliver a human baby if given nine months.
Business developer is a person who sells the unborn baby of a co-worker. The first time he shows the signed and legally binding contract with the buyer to the mother is seven months into the pregnancy. With a delivery date in one week.

[ Voor 9% gewijzigd door Firesphere op 27-06-2013 13:54 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:58

TheNephilim

Wtfuzzle

CodeCaster schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:44:

Maak een documenttype X en bouw daarop een template Y. Maak nu op basis daarvan een content-item ("node") Z en hernoem type X. Dood.
.NET CMS toch? Documentatie maakt of breekt het succes van de CMS wel een beetje dan. Vind zelf dat er bij Wordpress nog wel wat gaatjes in zitten, maar dan ben je echt al heel diep door gedrongen in de core. Nog best veel ongedocumenteerde filters en actions in ieder geval. In de basis alles prima voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

_Moe_ schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:41:
[...]
Ik denk dat dit wel mee kan vallen hoor. Je zal er natuurlijk wel rekening mee moeten houden uit welke positie ze komen en wie weet kunnen ze jou ook wel wat bijleren.
Ja en nee. Voor nu is het aannemen van een senior voor mij een absolute no-go. Sowieso vanwege de kosten, maar ook vanwege de manier waarop mijn bedrijf momenteel draait. Op een kleine boot moet je niet twee kapteins plaatsen ;) Leuk dat ik rekening met hun afkomst moet houden, maar organisatorisch ben ik gewoon "de baas" en dat kan in kleine organisatie best wel eens botsen (ik ken genoeg mensen die allergisch worden van een manager die jonger is). Ik stel mij absoluut niet dictatoriaal op, maar het moet ook niet zo zijn dat iemand denk mij te kunnen gaan aansturen ;)

Uiteraard kun je van seniors ook leren (ik heb absoluut niet de illusie dat ik uitgeleerd ben ;) en zit graag met seniors om de tafel om te leren), maar qua bedrijfsvoering is het aannemen van iemand die senior aan mij is niet echt een optie op dit moment. Als ik straks 30 man personeel heb dan is het geen probleem meer, maar nu loop ik het risico dat die persoon een bedreiging gaat vormen. Zeker als je iemand aanneemt die ook zelfstandige is geweest, die kan het allicht niet laten om mij te vertellen hoe ik mijn werk moet doen. Waar ik vervolgens hard om moet lachen, want de reden dat hij in loondienst gaat is mogelijk gedeeltelijk door zijn manier waarop hij zijn bedrijf draaide :+

In een klein team heb je meer onderlinge exposure waardoor je een goede klik moet hebben. Ik heb dus niets aan een ja-knikker, maar iemand die vindt dat hij senior aan mij is en mij gaat vertellen hoe het werkt is ook niet de bedoeling. Helaas heb ik op dat gebied mijn fair-share aan seniors gehad. Die waren zo stug en vonden dat zij gelijk hadden omdat er senior op hun kaartje stond... Zelf steek ik zo niet in elkaar, maar helaas lopen er wel teveel van die figuren rond :/

Ik vond het vinden van een nieuwe collega een redelijk zwaar proces. Sowieso omdat het nieuw voor mij was, er redelijk wat risico's aanzaten, maar ook omdat ik gewoon te bang ben dat iemand mijn goede naam en reputatie te grabbel gooit. Ik heb de afgelopen jaren zorgvuldig gewerkt aan mijn bedrijf en wil samenwerken met iemand die op mij aansluit en die ik (bijna) blind kan vertrouwen. En dat is lastig te bepalen, zeker als je recruiters hebt die proberen bepaalde profielen door je strot te rammen... :/

Het staat er volgens mij wel een beetje kort door de bocht, maar dat is het niet. Ik heb zorgvuldige afwegingen gemaakt en kan deze goed onderbouwen, maar een internet forum leent zich daar niet zo goed voor :+

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-09 01:17

alienfruit

the alien you never expected

Lekker IT afdeling bij de klant heeft een mailaccount gemaakt... Alleen Iedereen met een mailaccount bij de klant en stuurt mij een mail naar mijn werkadres eindigt dus in de mijn klantmailbox ipv. werk. Rete irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:11

BM

Moderator Spielerij
[...]

Jup, developers zijn toch universeel uitwisselbaar zonder inwerktijd, en meer developers betekent minder tijd nodig?
Ben blij dat dat hier wel anders gaat :) Zoals het er nu voor staat in het project komen we ongeveer 30 mandagen te kort om de deadline te halen. Desondanks word er hier gezegt dat er onder geen beding mensen bij komen, omdat dat de boel alleen maar vertraagd. Geen insteek die je vaak ziet volgens mij, maar ik vind het wel oke. Lijkt over het algemeen wel te kloppen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:48

StM

Jullie moeten nu gewoon overwerken om de deadline te halen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayr
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 16:01
Hackerdehack..... http://www.vandijkzakelij...pt%3e&multiselect_0=Alles

Fijne JavasScipt injection >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
.Gertjan. schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:59:
[...]
Zeker als je iemand aanneemt die ook zelfstandige is geweest, die kan het allicht niet laten om mij te vertellen hoe ik mijn werk moet doen. Waar ik vervolgens hard om moet lachen, want de reden dat hij in loondienst gaat is mogelijk gedeeltelijk door zijn manier waarop hij zijn bedrijf draaide :+
Een beetje kort door de bocht, niet?
Kan toch prima dat die persoon in kwestie zich gewoon liever bezig houdt met het 'echte' werk in plaats van alle administratieve zaken die bij zo een zaak komen kijken.

Verder volg ik je wel.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:24
Hier ook niet (Chrome 27). IE tab wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayr
  • Laatst online: 13-09 16:01
Bij mij in Firefucks werkt het. Chrome en IE gaven bij mijn een melding van CSS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Gebeurt O-)

Ik had op een gegeven moment ook een site gevonden die toonde vanaf welke google zoekopdrachten ze op deze site kwamen (referrer checken). Ze hadden er alleen niet aan gedacht om die keywords te sanitizen, want ik kon gewoon op iets randoms zoeken met wat html (en de clausule site:desite.nl erbij), en tats, XSS hehehehehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

_Moe_ schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 14:18:
[...]

Een beetje kort door de bocht, niet?
Mijn disclaimer was al dat het misschien een beetje kort door de bocht was. Mijn gehele mening is wat meer genuanceerd, maar om te voorkomen dat ik een heel boek moet typen heb ik het wat simpel verwoord ;)
Kan toch prima dat die persoon in kwestie zich gewoon liever bezig houdt met het 'echte' werk in plaats van alle administratieve zaken die bij zo een zaak komen kijken.

Verder volg ik je wel.
Kan, maar ik heb inmiddels genoeg profielen gezien om een beetje achterdochtig te worden. Het is uiteraard mogelijk dat iemand het administratieve verhaal vervelend vond en besluit om weer terug in loondienst te gaan, maar waarom je dan kiest om bij een klein eenmanszaakje te werken is mij een raadsel. Die jongens eisen vaak ook een niet al te misselijk salaris ;) Er zijn absoluut mensen die inderdaad terug komen naar loondienst en daar blij mee zijn (lopen in het ZZP topic hier ook rond), maar veel mensen die eenmaal zelfstandig zijn geweest hebben redelijk wat noten op hun zang en willen niet meer terug ;) Mensen die noodgedwongen teruggaan zijn niet altijd even gemotiveerd, helaas...

De persoon in kwestie is weinig te verwijten, maar de recruiter had op dat moment wel zijn verstand zitten op een plek waar de zon niet scheen ;) Er zijn uiteraard ook uitzonderingen, maar ik ben daar wel een beetje terughoudend in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:21

Cyphax

Moderator LNX
TheNephilim schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:55:
[...]

.NET CMS toch? Documentatie maakt of breekt het succes van de CMS wel een beetje dan. Vind zelf dat er bij Wordpress nog wel wat gaatjes in zitten, maar dan ben je echt al heel diep door gedrongen in de core. Nog best veel ongedocumenteerde filters en actions in ieder geval. In de basis alles prima voor elkaar.
In het geval van .NET heeft/had Umbraco het voordeel dat er eigenlijk maar weinig concurrenten zijn. Zeker toen ze begonnen hebben ze een gat in de markt gevuld waardoor ze herkenbaarheid hebben kunnen opbouwen.

Ik herken de rant van CodeCaster wel overigens. Ik probeerde laatst de prevalues van een eigengemaakt datatype op te halen. Het KAN wel, maar hoe?
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
        public static Dictionary<int, string> GetPrevalues(string dataTypeName)
        {
            // Fetch DataTypeDefinition of datatype by name
            DataTypeDefinition dataTypeDefinition = DataTypeDefinition.GetAll().FirstOrDefault(s => s.Text == dataTypeName);

// Fetch prevalues
            XPathNodeIterator prevaluesNodeIterator = umbraco.library.GetPreValues(dataTypeDefinition.Id);

// Parse prevalues xml
            XDocument prevaluesDocument = XDocument.Parse(prevaluesNodeIterator.Current.OuterXml);

// Make list of XElements containing prevalues
            List<XElement> prevalueElements = prevaluesDocument.Descendants().Where(s => s.Name == "preValue").ToList();

// Convert to Dictionary<int, string> where key (int) is the prevalue's "Value" in Umbraco and value (string) is the prevalue's 'friendly name', "Text"
            Dictionary<int, string> preValues = prevalueElements
                .ToDictionary((keyitem) => int.Parse(keyitem.Attribute("id").Value), (valueitem) => valueitem.Value);

return preValues;
        }

Ik ben hierop uitgekomen. Werkt goed, maar het is wat omslachtig (behalve als je graag met XPathNodeIterators werkt), en het kan vast wel korter/mooier (ik ben nou ook weer geen expert). Ik zie liever dat het CMS me iets biedt zodat ik deze functie niet zelf hoef te maken: geef gewoon direct die dictionary terug, het is altijd een key-value-combinatie... ik zie niet waarom je daar XML voor wilt introduceren, maar hey. Ik kwam hierop met wat hulp uit de forums, waar je weliswaar heel veel kan vinden, maar echt documentatie is het nou ook weer niet. En dit soort dingen komen best wel vaak voor op zich, hoewel voor de meeste gevallen wel een functie is gemaakt en in een library staat die we altijd meepakken. Maar die is wel hier geschreven en niet door de mensen achter Umbraco.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
jip_86 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 14:21:
Hier ook niet (Chrome 27). IE tab wel :P
Ik krijg deze melding in Chrome console:
The XSS Auditor refused to execute a script in 'http://www.vandijkzakelijk.nl/search/query?facetQuery=&offset=0&sortAttr=&o…ext%2Fjavascript%22%3Ealert%28123%29%3B%3C%2Fscript%3E&multiselect_0=Alles' because its source code was found within the request. The auditor was enabled as the server sent neither an 'X-XSS-Protection' nor 'Content-Security-Policy' header.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
StM schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 14:12:
Jullie moeten nu gewoon overwerken om de deadline te halen? :P
Nah, volgens mij gaat dat wel meevallen. Aantal dingen zijn zeer ruim ingeschat. D'r staan brokken op de plannen voor 30 dagen, wat volgens iedereen ook in de helft moet kunnen, daar valt nog een hoop tijd te winnen. En ja, als het nodig is zullen de dagen wat langer worden. Maar nu (2,5 maand voor deadline) nog iemand bijschalen op dit project is niet handig, die is tegen het einde pas echt een beetje op snelheid :)
Cyphax schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 14:38:
[...]
Ik zie liever dat het CMS me iets biedt zodat ik deze functie niet zelf hoef te maken: geef gewoon direct die dictionary terug, het is altijd een key-value-combinatie... ik zie niet waarom je daar XML voor wilt introduceren
XML is/was hip, weet je toch ;)

[ Voor 24% gewijzigd door BM op 27-06-2013 14:48 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Moet Citrix XenApp echt zo traag opstarten? :(
[...]

Ik heb geen ervaring met Umbraco maar Kentico was ook best een draak om mee te werken als je custom controls of dat soort dingen wilde. Wellicht dat WinForms ook gewoon niet flexibel genoeg was/is als basis voor een CMS als je vergelijkt hoe makkelijk je dingen voor elkaar krijgt (gesloopt :+ ) in PHP CMSen zoals WordPress.

[ Voor 3% gewijzigd door BikkelZ op 27-06-2013 14:57 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-09 01:17

alienfruit

the alien you never expected

En nu is JSON hip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 05:47

Scott

Ik ben, dus ik tweak

BM schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 14:10:
[...]

Ben blij dat dat hier wel anders gaat :) Zoals het er nu voor staat in het project komen we ongeveer 30 mandagen te kort om de deadline te halen. Desondanks word er hier gezegt dat er onder geen beding mensen bij komen, omdat dat de boel alleen maar vertraagd. Geen insteek die je vaak ziet volgens mij, maar ik vind het wel oke. Lijkt over het algemeen wel te kloppen.
Ook wel bekend als Brooks's Law.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
BM schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 14:46:
[...]

XML is/was hip, weet je toch ;)
Ik ben eerlijk gezegd bepaald geen tegenstander van XML, maar uiteraard alleen in de juiste gevallen... waar ik dit niet onder schaar. :+
En als je dan toch inwendig alles in XML bijhoudt (het is natuurlijk een manier om je data geserialiseerd op te slaan, en nog geen slechte ook imho), geef het dan aub terug in een wat nuttiger formaat. :P
[...]

Sowieso komt dat laatste me ook heel bekend voor. Het is heel makkelijk om zeep te helpen maar dat is niet altijd te verklaren, en nog erger: als het eenmaal mis gaat, en een rebuild van je project helpt niet (vaak wel), dan ben je redelijk in de aap gelogeerd. Een node die "kapot" is kan je niet meer editten vanwege de YSOD die ervoor in de plaats is gekomen, en om het terug te vinden in de database is nou niet echt iets dat je "even snel" doet.
Mijn collega heeft vorige week een oudere revisie van een node willen terugzetten waarna die node kapot is gegaan. Niets meer mee aan te vangen. De oplossing is in zo'n geval ofwel de database restoren uit een backup, of de node helemaal verwijderen, en een nieuwe maken.

[ Voor 48% gewijzigd door Cyphax op 27-06-2013 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Cyphax schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 14:38:
ik zie niet waarom je daar XML voor wilt introduceren, maar hey.
Leaky abstraction. Ze cachen een hoop in XML, maar in plaats van dat je netjes een object krijgt met de properties zoals je die in het CMS ziet, moet je door die gecachete sloot XML gaan baggeren om custom properties uit te lezen. Met Umbraco 6 schijnen de nodeFactory en de Node-klasse op dat gebied wel wat verbeteringen te hebben ondergaan. Zo diep zit ik gelukkig niet in het CMS zelf, ik weet hoe je content en templates kunt aanmaken, de logica bouw ik lekker in MVC.
Ik kwam hierop met wat hulp uit de forums, waar je weliswaar heel veel kan vinden, maar echt documentatie is het nou ook weer niet. En dit soort dingen komen best wel vaak voor op zich, hoewel voor de meeste gevallen wel een functie is gemaakt en in een library staat die we altijd meepakken. Maar die is wel hier geschreven en niet door de mensen achter Umbraco.
Forums zijn geen documentatie. Ik snap die libraries ook niet die hun "Documentation"-sectie heel grappig doorverwijzen naar stackoverflow.com/tag=libraryName. Op het Umbraco-forum zit een handvol veteranen die canned responses produceren (de core-developers laten zich alleen zien in extreem simpele vragen), maar verder een hoop kluitjes en riet en de content wordt zeer slecht onderhouden (veel duplicates, weinig antwoorden).
Cyphax schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:03:
Een node die "kapot" is kan je niet meer editten vanwege de YSOD die ervoor in de plaats is gekomen, en om het terug te vinden in de database is nou niet echt iets dat je "even snel" doet.
Dat was dus ook mijn probleem (en dit de oplossing), en ik vind dat dieptriest. Door een ongelukkige werkvolgorde kun je blijkbaar items corrumperen, soit. Maar dat dat item vervolgens gewoon volledig ontoegankelijk is in het CMS doordat er géén error-afhandeling in dat CMS zit, zeg ik: ver vandaan blijven.

[ Voor 24% gewijzigd door CodeCaster op 27-06-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

.Gertjan. schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:59:
[...]

Lange rant over hoe moeilijk het wel niet is om iemand te vinden
Ik begrijp het niet, het lijkt me echt de perfecte baan als je niet de ballen/trek/ervaring/klantenwervingsskills hebt om voor jezelf te beginnen. Je kunt overal over meepraten, je kunt overal aan meewerken maar uiteindelijk ben je niet eindverantwoordelijk voor al het geouwhoer.

Ideaal.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Sowieso een beetje het nadeel van open source naar mijn gevoel. Veel projecten zijn zo bar slecht gedocumenteerd. Soms alleen al een hel om de wat grotere projecten geïnstalleerd (& geconfigureerd) te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
CodeCaster schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:05:
[...]

Leaky abstraction. Ze cachen een hoop in XML, maar in plaats van dat je netjes een object krijgt met de properties zoals je die in het CMS ziet, moet je door die gecachete sloot XML gaan baggeren om custom properties uit te lezen. Met Umbraco 6 schijnen de nodeFactory en de Node-klasse op dat gebied wel wat verbeteringen te hebben ondergaan. Zo diep zit ik gelukkig niet in het CMS zelf, ik weet hoe je content en templates kunt aanmaken, de logica bouw ik lekker in MVC.
Als je liever met MVC werkt, dan raad ik je Orchard aan. Daar loopt de documentatie ook achter, maar de opbouw is dermate beter dat je puur door de source code je antwoord wel kan vinden. De architectuur van dat CMS is om te zoenen (vind ik).
[...]

Forums zijn geen documentatie. Ik snap die libraries ook niet die hun "Documentation"-sectie heel grappig doorverwijzen naar stackoverflow.com/tag=libraryName. Op het Umbraco-forum zit een handvol veteranen die canned responses produceren, maar verder een hoop kluitjes en riet.
Forums zijn inderdaad geen documentatie, maar je moet wel vooruit, en dan heb liever wel forums dan geen forums. Hopelijk pakken ze het gebrek aan documentatie wel een keer aan, maar ik heb zelf liever dat ze elke seconde die ze hebben steken in het verbeteren van de core en de database. Die hebben dat hard nodig...

(Dat is ook de reden dat ze Umbraco 5 from scratch zijn gaan bouwen en 4.x een afdeden als niet-fantastisch, totdat die versie 5 gecancelled werd omdat door de ontelbare lagen van abstractie de boel niet meer vooruit te branden was... maar ondertussen zijn we wel weer terug bij die versie en is het weer super. Politics, I guess.)
Dat was dus ook mijn probleem (en dit de oplossing), en ik vind dat dieptriest. Door een ongelukkige werkvolgorde kun je blijkbaar items corrumperen, soit. Maar dat dat item vervolgens gewoon volledig ontoegankelijk is in het CMS doordat er géén error-afhandeling in dat CMS zit, zeg ik: ver vandaan blijven.
Tja, ik kan het hier alleen maar mee eens zijn; Umbraco is hier op het werk gewoon de default.

[ Voor 12% gewijzigd door Cyphax op 27-06-2013 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

GateKeaper schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:12:
Sowieso een beetje het nadeel van open source naar mijn gevoel. Veel projecten zijn zo bar slecht gedocumenteerd. Soms alleen al een hel om de wat grotere projecten geïnstalleerd (& geconfigureerd) te krijgen.
Tjah, documentatie is het minst leuk om te doen. De meeste mensen die wat bijdragen doen dat op developers gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Cyphax schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:12:
[...]

Als je liever met MVC werkt, dan raad ik je Orchard aan. Daar loopt de documentatie ook achter, maar de opbouw is dermate beter dat je puur door de source code je antwoord wel kan vinden. De architectuur van dat CMS is om te zoenen (vind ik).
De keuze voor het CMS lag niet aan mij, maar ik zal eens naar Orchard kijken. Bedankt. :)
liever wel forums dan geen forums
Dat uiteraard, íets is beter dan niets. Maar ik vind "laat de community het gebrek aan documentatie maar opvangen" zo jammer. Jíj bouwt iets omdat je een idee hebt, schrijf dat idee dan ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Oh je moet bij Umbraco de videos niet vergeten, trouwens. http://umbraco.com/help-and-support/video-tutorials.aspx
Voor maar 19 euro per maand. :+

Umbraco is eigenlijk een commercieel product. Ze geven de core wel weg onder het mom van open source, maar als je data wilt migreren van de ene instantie (testing of acceptatie bijv.) naar de andere (productie), dan kan je databasebackups gaan kopieren, of Courier gebruiken. Maar courier kost 99 euro per site/domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Daar zal het idd dan wel vandaan komen :)
Cyphax schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:03:
[...]

Ik ben eerlijk gezegd bepaald geen tegenstander van XML, maar uiteraard alleen in de juiste gevallen... waar ik dit niet onder schaar. :+
En als je dan toch inwendig alles in XML bijhoudt (het is natuurlijk een manier om je data geserialiseerd op te slaan, en nog geen slechte ook imho), geef het dan aub terug in een wat nuttiger formaat. :P
Eens. Als je in alle gevallen een lijst van key/value pairs terugkrijgt heet C# daar idd een mooi datatype voor, Dictionary :+

Heb net ook nog een stuk code gemaakt wat zijn configuratie uit een XML bestand haalt. Eenvoudig door beheerders aan te passen, en een eitje om d'r fijne C# objecten van te maken. Iedereen blij volgens mij :)
Voor puur datatransfer vind ik JSON wel prettiger. Al is het alleen maar door de veel kleinere overhead tov XML.

[ Voor 10% gewijzigd door BM op 27-06-2013 15:20 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:41
Zit net in een conference call met mijn manager en een extern bedrijf (X).

Bedrijf x vraagt of wij iets hebben waarmee zij makkelijk een lijst van onze leden kunnen krijgen in hun applicatie.
Mijn manager roept: 'Ja daar hebben wij een webservice voor'.
Ik knik, deels verontwaardigd, 'Nee hoor :N ' naar mijn manager.

Degene die raadt wat ik nu aan het maken ben, krijgt een kop koffie! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
pdebie schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:22:
Zit net in een conference call met mijn manager en een extern bedrijf (X).

Bedrijf x vraagt of wij iets hebben waarmee zij makkelijk een lijst van onze leden kunnen krijgen in hun applicatie.
Mijn manager roept: 'Ja daar hebben wij een webservice voor'.
Ik knik, deels verontwaardigd, 'Nee hoor :N ' naar mijn manager.

Degene die raadt wat ik nu aan het maken ben, krijgt een kop koffie! :+
Ach, zo werkt IT. Gaat never nooit niet veranderen :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Reshaper voor C++ kan interessant zijn, als het niet te traag is :)

http://blogs.jetbrains.co...6/resharper-to-support-c/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Van een aantal features vraag je je dan af waarom ze nooit standaard in een IDE zitten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

De blog van Jetbrains is nu kapot? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Sh4wn schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:34:
[...]

De blog van Jetbrains is nu kapot? :')
Nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
werkt hier ook prima. :)

try this:
http://www.downforeveryoneorjustme.com/

[ Voor 7% gewijzigd door PdeBie op 27-06-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Wut, ik krijg een 404 op jouw linkje :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Sh4wn schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:42:
[...]

Wut, ik krijg een 404 op jouw linkje :/
Jij hebt zeker dat goedkope internet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

PrisonerOfPain schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:42:
[...]

Jij hebt zeker dat goedkope internet :o
Bezuinigingen he.. internet van werk. Krijg je bij dure producten een 404 error pagina ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Sh4wn schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:45:
[...]

Bezuinigingen he.. internet van werk. Krijg je bij dure producten een 404 error pagina ofzo.
Ah, je hebt in ieder geval niet die met half bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Product status gereserveerd in een winkel, gewoon 'reserved' gebruiken? :+ Klinkt als 'terughoudend' en niet wat ik bedoel. Iemand suggesties? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

TheNephilim schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:51:
Product status gereserveerd in een winkel, gewoon 'reserved' gebruiken? :+ Klinkt als 'terughoudend' en niet wat ik bedoel. Iemand suggesties? :p
Reserved is gewoon het juiste woord daarvoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Sh4wn schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:54:
[...]

Reserved is gewoon het juiste woord daarvoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
13" Retina MBP besteld, nou ongeduldig afwachten

[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 27-06-2013 16:43 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

BikkelZ schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:11:
[...]

Ik begrijp het niet, het lijkt me echt de perfecte baan als je niet de ballen/trek/ervaring/klantenwervingsskills hebt om voor jezelf te beginnen. Je kunt overal over meepraten, je kunt overal aan meewerken maar uiteindelijk ben je niet eindverantwoordelijk voor al het geouwhoer.

Ideaal.
Nou ja niet verantwoordelijk... Uiteraard wordt er in een klein team wel enigszins verwacht dat je verantwoordelijkheid neemt. Dus in moeilijke tijden ook bijspringen. Als je in een klein team zit sta je meer in de picture en zal het sneller opvallen als je op je gezicht gaat. Aan de andere kant is in een klein team men wel weer snel elkaar uit de brand te helpen. Maar de verantwoordelijkheden zijn in ieder geval wel minder zwaar en sowieso gedeeld (je staat er dan niet alleen voor).

Ik had zelf ook wel verwacht makkelijker iemand te vinden, maar het probleem is dat mijn netwerk redelijk beperkt is in dat deel van de kennis/ervaring matrix. Daarnaast beschikte ik niet over de mogelijkheid om groots te adverteren. De paar kandidaten die ik kreeg van de recruiters waren de afdankertjes omdat ze van grote bedrijven hogere aanbrengfee's konden vangen en dus niet echt interesse hadden om mij een goed profiel te leveren. Ik kreeg mensen die totaal niet geschikt waren voor de rol.

Zelf had ik als starter graag een dergelijke functie willen bekleden, maar het is lastig ze te vinden vanwege de bovenstaande "problemen". Daarnaast zijn er weinig mensen die in "de crisis" het aandurven bij een klein bedrijfje aan de slag te gaan. Ah well, ik heb nu nr 1 gevonden, misschien dat de volgende werving wat makkelijker gaat :)

Maar zoals ik in het verleden al gezegd had, het is niet echt heel makkelijk om iemand te vinden. Zeker ook omdat er een klik moet zijn zowel op technisch als persoonlijk vlak (misschien wilde ik wel teveel) en ik helaas niet de resources had om iemand om te kunnen scholen. Via GoT hebben ook een aantal mensen met mooie profielen contact met mij opgenomen, maar helaas was dat destijds niet mogelijk vanwege allerlei praktische bezwaren. Maar wie weet, misschien in de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Lol, in de webshop die ik (nog steeds) aan het bouwen ben, merkte ik op dat als een product eenmaal verkocht is, het niet nog eens verkocht kan worden. De postzegels zijn immers uniek :+

Dus de status 'gereserveerd' (tussen bestellen bericht van betaling) en 'verkocht' (na bevesting betaling) toegevoegd. Kost dan toch ineens weer veel tijd, bij iets waar de opdracht gever niet echt over nagedacht heeft.

Ben zo weer een halve middag zoet met het aanpassen van het ophalen van producten, extra checks bij bestellen en nog wat dingen in de backend.

Het word wel heel netjes allemaal zo, dus kan er in ieder geval heel tevreden mee zijn! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Visual Studio-traagheid redelijk verklaard. Netwerk ligt plat voor onderhoud, dus de H:-schijf ook, dus het geredirecte profiel ook.

Blijkt dat de VS-shell (dus ook SSMS) voor zo'n beetje íedere actie iets naar het profiel schrijft of leest. Tab sluiten, bestand openen, builden, rechtsklikken op een tabel, typen ("Saving AutoRecovery Information")... En bij iedere actie heb ik nu een timeout van een minuut. Ik denk dat ik maar naar huis ga. :+

[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 27-06-2013 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

.Gertjan. schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 17:01:
[...]

Nou ja niet verantwoordelijk... Uiteraard wordt er in een klein team wel enigszins verwacht dat je verantwoordelijkheid neemt. Dus in moeilijke tijden ook bijspringen. Als je in een klein team zit sta je meer in de picture en zal het sneller opvallen als je op je gezicht gaat. Aan de andere kant is in een klein team men wel weer snel elkaar uit de brand te helpen. Maar de verantwoordelijkheden zijn in ieder geval wel minder zwaar en sowieso gedeeld (je staat er dan niet alleen voor).
Ja accoord maar je werknemer heeft geen extreme financiële risico´s en verantwoordelijkheden. Kan zijn dat je een maand salaris mist doordat de boel op de fles gaat, veel erger wordt het niet. Je hoeft niet naar de accountant, normaliter geen probleem dat je geen klanten aanlevert.
.Gertjan. schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 17:01:
[...]

Daarnaast zijn er weinig mensen die in "de crisis" het aandurven bij een klein bedrijfje aan de slag te gaan.
Misschien ook niet het soort mensen dat je zoekt.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Pfff, iemand weer een kooi met recruiters open gezet? Tis weer raak op linkedin...

Eergister berichtje van ene Philip uit London, gister weer een berichtje, maar nu had ie m'n profiel gezien, en toch wel 1 bedrijfsnaam in zijn standaard tekstje geplakt. Hem bericht gestuurd dat ik niet voor niks de optie 'open for job offers' oid niet aan heb staan, en dat ik niet gediend was dit soort berichten.
Krijg ik antwoord dat het prima is dat ik geen interesse heb, maar of we wel contact kunnen blijven houden... Wat denk je zelf gast... 8)7

En nu net de volgende:
Hai Maykel,
Vandaag heb ik jouw profiel gezien en dat ziet er goed uit. Sta jij ook open voor een nieuwe uitdaging in het werkende leven?
Anders een keertje over bellen?
Groetjes,
Noortje
UChoose
Hai? Heb berichten in deze toon al vaker gehad, en gek genoeg zijn dat altijd wat jongere dames die die sturen, die ook pas een paar maanden recruitment doen (volgens linkedin). Ik weet niet hoe anderen daar tegenover staan, maar dit is toch niet echt professioneel? Het hoeft voor mij echt geen u, of meneer te zijn, maar wat is er mis met gewoon hallo? :?

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik moet de eerste recruiter die weet wát 'ie verkoopt en aan wíe nog tegenkomen. Ik negeer ze dus maar, heb ze gelukkig ook niet nodig.

Ik had al eens een post gemaakt over Martin Gaus-recruiters, die iedere baan een héul lieve hond leuke baan vinden, maar kan hem niet terugvinden. :P Aan de andere kant zal er vast ook wel ergens een recruiters-forum zijn waar ze zeuren op de jonkies die het vak verpesten voor de rest.

[ Voor 56% gewijzigd door CodeCaster op 27-06-2013 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Heb mijn huidige baan aan een wervingsbureau te danken (toch ook een soort recruiters), maar van de 3 die ik uiteindelijk heb aangeschreven was er maar 1 waarbij ik een goed gevoel had, en die hadden uiteindelijk ook gewoon een hele leuke baan. Van 1 van de 2 anderen krijg ik om de 2 maanden ofzo nog steeds telefoon. Er vanaf komen valt nog niet mee...

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ik kreeg vandaag een bericht van een recruiter eerst in het Engels, en 5 uur later hetzelfde bericht in het Nederlands....

Prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
BM schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 19:17:
Van 1 van de 2 anderen krijg ik om de 2 maanden ofzo nog steeds telefoon. Er vanaf komen valt nog niet mee...
The only way to get rid of a freak, is being freaker than them :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:48

Acid_Burn

uhuh

Ik wordt de laatste tijd ook op mijn werk gebeld. Allemaal weten ze niet wat ik doe blijkbaar. Op linkedin weten ze blijkbaar de relatie tussen mij en mijn werk te vinden, maar verder wordt er niet gekeken. Gisteren werd ik gebeld door Dell (in het engels) over back-up solutions. Tja, ik ben developer, geen sysadmin. Eerder dacht een andere persoon ook al dat ik managing director was van het bedrijf en nog wat andere over diverse zaken die 0,0 met software development te maken hebben.

Nu weet ik niet waar ze al die onzin vandaan halen, want op mijn linkedin profiel staan alleen dingen die met software development te maken hebben.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:38
BM schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 19:17:
Heb mijn huidige baan aan een wervingsbureau te danken (toch ook een soort recruiters), maar van de 3 die ik uiteindelijk heb aangeschreven was er maar 1 waarbij ik een goed gevoel had, en die hadden uiteindelijk ook gewoon een hele leuke baan. Van 1 van de 2 anderen krijg ik om de 2 maanden ofzo nog steeds telefoon. Er vanaf komen valt nog niet mee...
Ik had dat dus ook, met ComputerFutures (over irritante recruiters gesproken...). Ooit eens kontakt gehad met ze, vestiging Amsterdam. Ook bezig geweest met een baan via ze, liep uiteindelijk op niets uit (niet door toedoen van hun overigens). Daarna paar maanden niks gehoord, en toen begonnen de emails te komen met de meest uiteenlopende functies door heel Nederland (en daarbuiten).

Paar keer aangegeven daar ik hun mail niet meer op prijs stelde, werdt geen gehoor aan gegeven. Op een gegeven moment was ik het zat en heb ik geantwoord dat ik ze de volgende keer dat ze email zouden sturen aan zou melden als spammers. En toen werdt het stil... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Deze hele week is 1 grote maandag volgens mij.

* Firesphere gaat de database maar WEER restoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 07:49
Wow, is dat nu al de 3e keer deze week? Hmm, een ezel ben je in ieder geval niet :+
Volgens mij is deze week gewoon langer en moeilijker voor zo ongeveer iedereen. Geen idee waarom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Robbiedobbie schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 20:34:
Wow, is dat nu al de 3e keer deze week? Hmm, een ezel ben je in ieder geval niet :+
Volgens mij is deze week gewoon langer en moeilijker voor zo ongeveer iedereen. Geen idee waarom...
4e :$

Ik weet echt niet wat ik heb. Ik vergeet te switchen naar de juiste omgeving, let even niet op, zoiets. Gaat echt lekker deze week.
Het scheelt dat ik maandag heb geleerd om een backup te draaien voor ik een nieuwe DB operatie begin. Maar verder zit er nog niet veel vooruitgang in deze week :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:08
Je draait dan toch wel geen backup van de test omgeving om vervolgens op productie te testen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

RobertMe schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 20:41:
Je draait dan toch wel geen backup van de test omgeving om vervolgens op productie te testen? ;)
Nee, ik draai standaard zodra ik ergens mee bezig ga een backup van alle databases. projectnaam_datum_{omgeving}. Dus als ik (alweer :/ ) iets fout doe, heb ik een backup van maximaal een half uur oud.

Ik draai expres alle drie, zelfs als ik *kuch* weet dat ik bijvoorbeeld op staging zit. Just to be sure. Daarnaast is Live vaak de beste om te restoren, want die heeft de meest recente data :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Laatst online: 17-09 17:22
-

[ Voor 99% gewijzigd door Ellos op 27-06-2013 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

BikkelZ schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 18:24:
[...]

Ja accoord maar je werknemer heeft geen extreme financiële risico´s en verantwoordelijkheden. Kan zijn dat je een maand salaris mist doordat de boel op de fles gaat, veel erger wordt het niet. Je hoeft niet naar de accountant, normaliter geen probleem dat je geen klanten aanlevert.
Klopt :) Maar veel mensen krijgen schijnbaar een beter gevoel bij het zijn van nummer 1238974 bij een grote consulting toko. Nou ja, hun loss :)
Misschien ook niet het soort mensen dat je zoekt.
:) Klopt
BM schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 19:05:
Ik weet niet hoe anderen daar tegenover staan, maar dit is toch niet echt professioneel? Het hoeft voor mij echt geen u, of meneer te zijn, maar wat is er mis met gewoon hallo? :?
Ja maar, amicaal is toch helemaal hip. Wij in de ICT zijn hip, dus een recruiter moet ook hip zijn. Heb er zelf ook niet altijd een even lekker gevoel bij. Het hoeft voor mij ook niet met u, maar een beetje "respect" zou wel op zijn plaats zijn. Ze kennen mij niet, dus ga dan niet doen of we op amicale basis kunnen mailen. Een keertje kletsen hoeft ook niet. Ik neem mijn vak serieus en wil na die jaren ervaring niet "even klessebessen over een nieuwe uitdaging"... :/
Acid_Burn schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 19:58:
Ik wordt de laatste tijd ook op mijn werk gebeld.
Ik heb hier op een gegeven moment een vermelding voor gemaakt op mij profiel. Mensen die dachten via die manier contact op te nemen heb ik ontmoedigd en de koppige figuren heb ik gewoon de hoorn bij neergemikt. Kreeg iets te vaak een doorschakeling van het secretariaat onder het mom van "meneer X van klant Y wil je even spreken" bleek dat meneer X helemaal niet voor klant Y werkte, maar doodleuk een recruiter was. De mensen bij klant Y hadden mijn directe nummer en zaten notabene naast mij op kantoor... :F

Ik werd op een gegeven moment helemaal gek van die recruiters die zeiden een functie te hebben maar eigenlijk alleen bezig waren hun kaartenbak te vullen. Of je kreeg een functie in je maag die nergens op sloeg. Of je als ervaren .NET ontwikkelaar even ergens tegen een hongerloon een junior java development functie of werkplek beheer wilde gaan doen. En dan zelfs verontwaardigd zijn als je het geen "kans" gaf... :/ Heb gelukkig ervaren dat er ook goede recruiters zijn, maar die worden overstemd door de schreeuwerige cowboys...
Firesphere schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 20:31:
Deze hele week is 1 grote maandag volgens mij.

* Firesphere gaat de database maar WEER restoren
Ik heb als sinds maandag het vrijdag gevoel. Dat is pas sneu, dan denk je "het voelt als vrijdag" maar geeft de kalender echt nog steeds maandag aan... :/ Gelukkig is mijn gevoel morgen weer correct :+ Maar goed, dan is het voor mij zaterdag, heb de maand gesloten en ben niet meer voor commentaar bereikbaar :9

Damn, dat weekendje doortrekken heeft heel mijn interne-klok naar de klote gemaakt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 21:46:
[...]

Ik heb als sinds maandag het vrijdag gevoel. Dat is pas sneu, dan denk je "het voelt als vrijdag" maar geeft de kalender echt nog steeds maandag aan... :/ Gelukkig is mijn gevoel morgen weer correct :+ Maar goed, dan is het voor mij zaterdag, heb de maand gesloten en ben niet meer voor commentaar bereikbaar :9

Damn, dat weekendje doortrekken heeft heel mijn interne-klok naar de klote gemaakt :-(
Je hebt meegekregen dat ik ondertussen al 4x een staging danwel live database een huge-ass-fuckup heb gegeven? :+

Goed extra-long weekend trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Monkeybrains schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 20:10:
[...]

Ik had dat dus ook, met ComputerFutures (over irritante recruiters gesproken...). Ooit eens kontakt gehad met ze, vestiging Amsterdam. Ook bezig geweest met een baan via ze, liep uiteindelijk op niets uit (niet door toedoen van hun overigens). Daarna paar maanden niks gehoord, en toen begonnen de emails te komen met de meest uiteenlopende functies door heel Nederland (en daarbuiten).

Paar keer aangegeven daar ik hun mail niet meer op prijs stelde, werdt geen gehoor aan gegeven. Op een gegeven moment was ik het zat en heb ik geantwoord dat ik ze de volgende keer dat ze email zouden sturen aan zou melden als spammers. En toen werdt het stil... ;w
Mag jij raden welk bedrijf ik vorige week aan de lijn had :+
.Gertjan. schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 21:46:
[...]

Ja maar, amicaal is toch helemaal hip. Wij in de ICT zijn hip, dus een recruiter moet ook hip zijn. Heb er zelf ook niet altijd een even lekker gevoel bij. Het hoeft voor mij ook niet met u, maar een beetje "respect" zou wel op zijn plaats zijn. Ze kennen mij niet, dus ga dan niet doen of we op amicale basis kunnen mailen. Een keertje kletsen hoeft ook niet. Ik neem mijn vak serieus en wil na die jaren ervaring niet "even klessebessen over een nieuwe uitdaging"... :/
Precies :)

Kan er verder ook niet goed tegen als mensen blijven doordrammen. Kijk, ik snap best dat als ik ooit contact met je opgenomen heb dat je na een tijdje een belt om te horen hoe of wat, prima. Maar als ik dan aangeef verder op mijn plek te zitten, en geen interesse heb in wat anders moet het wat mij betreft ook klaar zijn. Door door te vragen maken ze de kans echt niet groter dat ik ooit nog wat met ze wil doen...
Heb gelukkig ervaren dat er ook goede recruiters zijn, maar die worden overstemd door de schreeuwerige cowboys...
Ze zijn er wel, maar je moet goed zoeken. Heb er in de tijd dat ik nog voor een grote detacheerder werkte meer dan genoeg aan de lijn gehad, en geen enkele viel in de 1e groep. Begin dit jaar toevallig een klein wervingsbureau tegen het lijf aan gelopen die nog wel een persoonlijke aanpak hanteren. Ook zij hadden bedrijven voor me die niet pasten, maar daar werd dan ook niet moeilijk over gedaan. Het kan dus wel, maar meestal niet helaas...

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

hoe denken jullie over bugreports of featurerequests?
Ik krijg persoonlijk een beetje het idee dat ik de enige ben die het juist tof vind als er meldingen binnen komen. Mijn insteek:
If it's broken, tell me where and I will fix it.

Ik merk bij veel devs de houding
It's not broken, shut up.

Persoonlijk vind ik dat jammer, maar ik ben benieuwd naar jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-09 15:26
Firesphere schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 23:48:
Ik krijg persoonlijk een beetje het idee dat ik de enige ben die het juist tof vind als er meldingen binnen komen. Mijn insteek:

Ik heb ook eerder een mentaliteit van dat ze me moeten zeggen wanneer er iets fout is. MAAR, ik heb ook al enkele keren gehad dat ze iets melden als bug, maar wat geen bug is. Ik heb exact gemaakt wat er beschreven stond in het lastenboek / functionele analyse. Als ze plots van gedacht veranderen ... tja, feature request. Anders blijf je maar bezig.

Overigens, de "klanten" zijn gewoon de verschillende departementen binnen het bedrijf waar ik werk. Waarom we toch op zo'n manier opereren, is dat elk departement een bepaald budget (ruwweg) heeft om zaken op te lossen. En bugs zijn "gratis" uiteindelijk, maar echte wijzigingen aan de applicaties kosten geld. En dat moeten ze dan weer kunnen verantwoorden aan hun oversten etc. Dus op zich is het wel een goede manier om "must have" van de "it would be cool to have, but not really needed" zaken te onderscheiden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-09 13:00

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Mja, daar wringt meestal de schoen. Ik denk dat geen enkele dev het echt erg vind om te weten waar de bugs zitten, maar tegelijkertijd al snel uitgaat van een probleem dat bij de gebruiker ligt in plaats van bij de software :P

Overigens vind ik het ook heel irritant als klanten proberen om functionaliteit te laten wijzigen door middel van bugs. Sommigen doen het ook nog eens heel schaamteloos, daar kan ik heel pissig om worden. Ik kan me gelukkig redelijk inhouden, dus het heeft nog niet tot problemen geleid, maar ik heb al een aantal keer op het punt gestaan om maar te stoppen met een klant. Afspraken maken over de functionaliteit (moet niet te duur, dus doe maar lekker simpel) en dan zodra je zegt dat het af is met een lijst "bugs" komen die allemaal het doel dienen om via een omweg toch op de gewenste (duurdere) functionaliteit te komen. Hoe dom denk je dat ik ben |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Heb graag input hier. Zeker omdat ik qua werk aan het racen ben tegen de klok, als ik niets hoor bepaal ik zelf de volgorde, maar grote kans dat die niet hetzelfde is als waar de gebruikers nu om vragen.

Laatst wel eentje die alvast maar een change request ingediend had terwijl het geen fout van mijn module was, dat krijg je als je even niet antwoord op OCS. Opbokken daarmee :X Eerst overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Hangt af van hoever we in het project zijn, aan het eind doen we sowieso geen features of refactorings. Zelfde tegen het einde van een interne release. Alleen bugfixes en optimalisaties. Verder is het zo, als ik de artists (client) block of simple crashbugs heb fix ik het zo snel mogelijk. Persoonlijk vind ik ingewikkelde, bugs leuk om op te lossen, maar ze zijn lang niet zo leuk als features.Dus als het een bug is met lage priority is dan ga ik liever aan m'n features werken.

[ Voor 3% gewijzigd door PrisonerOfPain op 28-06-2013 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-09 16:08
Laatste werkdag voor de vakantie

Jury, mag ik weg?

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Gister na veel gezeik eindelijk mijn baan opgezegd, hiep hoi!
Gelukkig staat er gelijk een nieuwe om de hoek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
BM schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 19:05:
Hai? Heb berichten in deze toon al vaker gehad, en gek genoeg zijn dat altijd wat jongere dames die die sturen, die ook pas een paar maanden recruitment doen (volgens linkedin). Ik weet niet hoe anderen daar tegenover staan, maar dit is toch niet echt professioneel? Het hoeft voor mij echt geen u, of meneer te zijn, maar wat is er mis met gewoon hallo? :?
Haha, ik had vanochtend ook van UChoice een bericht, alleen dan van ene Nina. Trouwens ook met dezelfde Hai in de aanhef :X

Ik vraag me al langer af wat ze precies willen bereiken, want het is ook weinig concreet.

Zo krijg ik regelmatig job offers van mooie dames van VMR Consultants ( UK based ), en hoewel de aanbiedingen ook echt daadwerkelijk om mijn profiel afgestemd zijn heb ik het idee dat zeker de recruiters niet echt bestaan ( Ik heb nagenoeg dezelfde aanbieding al van 3 dames van hetzelfde bedrijf gehad, en ook meerdere malen van dezelfde persoon :) ). Het nadeel is dat het bedrijf in Engeland gevestigd is.

Overigens heb ik mijn huidige baan ook door een recruiter, maar wel een die een wat persoonlijkere aanpak had. Die is ook gewoon gezellig bij mij thuis in de buurt in een cafe langs geweest om bij een bak koffie eens te praten over wat ik precies wilde, en wat ik te bieden had.

[ Voor 11% gewijzigd door Woy op 28-06-2013 08:59 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
oh yes! Laatste dag werken en dan vakantie. Eerst lekker weekje tot rust komen en dan nog even proberen wat zon te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
[/quote]
steffex schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 09:01:
oh yes! Laatste dag werken en dan vakantie. Eerst lekker weekje tot rust komen en dan nog even proberen wat zon te pakken.
Oh man. Ik moet binnenkort ook eens een week er tussenuit. Ik heb in lange tijd geen rust gekend >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
ik kreeg zojuist briefje met vakantiedagen saldo op mijn bureau... wtf! _O- heb gewoon nog 25dagen staan, na aftrek van mijn aankomende vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
steffex schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 09:05:
ik kreeg zojuist briefje met vakantiedagen saldo op mijn bureau... wtf! _O- heb gewoon nog 25dagen staan, na aftrek van mijn aankomende vakantie.
Ik heb mijn vakantiedagen van vorig jaar nog niet eens helemaal opgemaakt :+

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Bij de afrekening van mijn saldo waren ze even 48 overuren vergeten, oeps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
mijn vakantiedagen van vorig jaar zijn nu net op en heb dit jaar al wat dagen vrij gehad :P

Woei, mijn development device voor iOS komt straks binnen! *O*

[ Voor 26% gewijzigd door steffex op 28-06-2013 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra

Ik vind dat een van de grootste problemen van het IT wereldje; eigenwijze developers die in eerste instantie altijd proberen te ontkennen dat de fout in hun stuk software zit. Leverde me in m'n vorige baan ook altijd veel frustraties op; klant zat met een crashende omgeving en dan kreeg je eerst eindeloos gezeur over dat 't ook het netwerk e.d. kon zijn en de klant eerst maar moest bewijzen dat dat niet het probleem was.

Gelukkig is daar in de mentaliteit wel veel veranderd. De CEO hield altijd de devs heel erg de hand boven het hoofd (tenzij hij zelf bij een klant zat en het mis ging) maar de nieuwe development manager heeft daar wel een hoop in veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
Hier krijgen we wel eens berichten van support door van "security consultants" die XSS tests doen. Wij worden er altijd wel blij van.

Het maakt ons product stuk beter, dus why the f*** not?

Het lijkt wel alsof sommige dev's dan het idee krijgen dat hun werk wordt aangevallen en ze niet willen toegeven dat ze wel eens een fout maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
steffex schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 09:15:
Het lijkt wel alsof sommige dev's dan het idee krijgen dat hun werk wordt aangevallen en ze niet willen toegeven dat ze wel eens een fout maken.
Ja, en uiteindelijk werkt het alleen maar tegen je. Heb ook te maken gehad met een dev die sales en consultants maar heel erg vervelend vond en eigenlijk ongeveer vertikte samen te werken. Uiteindelijk moet je dan wel via z'n manager gaan om iets gedaan te krijgen, en die hoort dan wel wat er allemaal misgaat. Die knakker heeft dus uiteindelijk een redelijk pittig gesprek gehad (in de trant van "teamplayer of gtfo").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Tja, programmeur is dan ook een beetje een artistiek beroep en sommige programmeurs gaan daar iets te ver in. :)

Die hebben het idee dat ze Rembrandt zijn en dat iemand anders zegt dat ze geen rood maar blauw moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
daarom ben ik blij dat we een product manager hebben. Niet omdat ik niet overweg kan met de mensen van sales, maar het is een mooie bullshit filter.

Ik moet zeggen dat ik ook wel eens klanten heb meegemaakt die denken te weten hoe het in elkaar steekt. Die gaan dan een bugreport indienen en daarin zit dan meteen de "oplossing" :X

Ook wel bekend als:
Smug report!

[ Voor 51% gewijzigd door steffex op 28-06-2013 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-09 16:08
http://stewd.io/pong/

Sommige mensen hebben echt tijd te veel!

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Woy schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 08:55:
[...]

Haha, ik had vanochtend ook van UChoice een bericht, alleen dan van ene Nina. Trouwens ook met dezelfde Hai in de aanhef :X
Ik zit aan de andere kant, mijn mobiel nummer staat bij vacatures die we hebben, maar ook ik word echt helemaal zat van recruiters. UChoice valt daarbij ook echt op. Heel populair aan de telefoon alsof we elkaar al jaren kennen, en ondanks het feit dat ik al twee keer heb aangegeven dat we niet met recruiters in zee gaan, bellen ze deze week gewoon weer. Ja, dan moet je niet raar opkijken als ik niet zo vriendelijk reageer. Ik denk niet dat ze nog een keer bellen :Y)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Styxxy schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 00:02:
[...]
MAAR, ik heb ook al enkele keren gehad dat ze iets melden als bug, maar wat geen bug is. Ik heb exact gemaakt wat er beschreven stond in het lastenboek / functionele analyse.
Ik hoor ze altijd graag, ongeacht of het een echte bug is of niet. Als iets meer dan 2 keer opborrelt terwijl het strict genomen geen bug is, is het toch iets dat niet op de juiste manier werkt wat mij betreft. Iets moet er dan veranderen: de werking, de informatie daarover, de interface.

En als zelfs dat niet kan, dan is het een makkelijk te beantwoorden vraag die de mensen het gevoel geeft gehoord te zijn.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
incaz schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 09:40:
[...]

Ik hoor ze altijd graag, ongeacht of het een echte bug is of niet. Als iets meer dan 2 keer opborrelt terwijl het strict genomen geen bug is, is het toch iets dat niet op de juiste manier werkt wat mij betreft. Iets moet er dan veranderen: de werking, de informatie daarover, de interface.

En als zelfs dat niet kan, dan is het een makkelijk te beantwoorden vraag die de mensen het gevoel geeft gehoord te zijn.
Ik vindt het ook prima als dergelijke bugs ingeschoten worden, ik voeg dan gewoon argumentatie toe waarom het geen bug is, en maak er een feature request van. Daarna is het aan andere mensen om te beslissen of het ook daadwerkelijk uitgevoerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:39
Pff, gister borrel van het werk. Was om half 4 thuis.

Dan is 9 uur weer aan het werk toch erg vroeg. Gelukkig was de baas ook één van de mensen die nog even mee ging naar de kroeg :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 09:07
Ozzie schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:20:
Pff, gister borrel van het werk. Was om half 4 thuis.

Dan is 9 uur weer aan het werk toch erg vroeg. Gelukkig was de baas ook één van de mensen die nog even mee ging naar de kroeg :)
op donderdag? oef...

toen ik nog in dienst zat waren de borrels ook altijd doordeweeks en daar baalde ik altijd van... als ik na een avondje stappen weet dat ik de volgende ochtend vroeg op moet dan beïnvloed dat de avond toch altijd een beetje... gelukkig had ik ongeveer 60 vrije dagen, dus had ik na een borrel altijd een dagje vrij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Kips schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:27:
[...]

op donderdag? oef...

toen ik nog in dienst zat waren de borrels ook altijd doordeweeks en daar baalde ik altijd van... als ik na een avondje stappen weet dat ik de volgende ochtend vroeg op moet dan beïnvloed dat de avond toch altijd een beetje... gelukkig had ik ongeveer 60 vrije dagen, dus had ik na een borrel altijd een dagje vrij ;)
Mja, ik wist dat ik vandaag wat rustig uitzoekwerk kan doen waar ik niet heel erg veel bij na hoef te denken, dus kan wel een dagje brak zijn op werk :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Moet het even kwijt: Wat hou ik toch van Extension methods!!! <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Ozzie schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 18:11:
Om onduidelijke redenen is iedereen hier op werk tegen het gebruik van JasperReports voor de reporting van projecten alleen niemand kan uitleggen waarom.
Ik ben er net even een uurtje mee aan het stoeien geweest en heb nu al netjes een PDF met daarin een overzicht van alle accounts die in een database staan. En dat alles met een minimale hoeveelheid code en werk.
Het lijkt mij juist een ideale library, nu alleen nog even de lead developer overtuigen :)
Woop, Woop. Gelukt we gaan het gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ozzie schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 18:11:
Om onduidelijke redenen is iedereen hier op werk tegen het gebruik van JasperReports voor de reporting van projecten alleen niemand kan uitleggen waarom.
Ik ben er net even een uurtje mee aan het stoeien geweest en heb nu al netjes een PDF met daarin een overzicht van alle accounts die in een database staan. En dat alles met een minimale hoeveelheid code en werk.
Het lijkt mij juist een ideale library, nu alleen nog even de lead developer overtuigen :)
Al met iReport bezig geweest? Zuigt harige ballen. En dat geeft zelfs JasperSoft toe (ze zijn een keer bij ons langsgeweest). Daar komt de meeste negativiteit vandaan.

Die nieuwe tool (dat je online spul samen kunt stellen, ff de naam kwijt) werkt een stuk beter.

Daarnaast was het reteinefficient. Als je verschillende reports hebt die dezelfde data gebruiken moet je veel zelf doen om een dataset te hergebruiken (was in die tijd in ieder geval zo). Nogal inefficient met grote datasets.

Heb zelf daarna met een andere tool (http://www.tableausoftware.com/) gewerkt en die werkt m.i. een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
Hydra schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 11:11:
[...]

Al met iReport bezig geweest? Zuigt harige ballen. En dat geeft zelfs JasperSoft toe (ze zijn een keer bij ons langsgeweest). Daar komt de meeste negativiteit vandaan.

Die nieuwe tool (dat je online spul samen kunt stellen, ff de naam kwijt) werkt een stuk beter.

Daarnaast was het reteinefficient. Als je verschillende reports hebt die dezelfde data gebruiken moet je veel zelf doen om een dataset te hergebruiken (was in die tijd in ieder geval zo). Nogal inefficient met grote datasets.

Heb zelf daarna met een andere tool (http://www.tableausoftware.com/) gewerkt en die werkt m.i. een stuk beter.
+1

Moet nu zelfs lukken dat ik er zelf ook in het prutsen ben. zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Hydra schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 11:11:
[...]

Heb iReport en JasperStudio gedownload en ik vind JasperStudio wel goed werken. iReport heb ik nog niet gebruikt maar hoor daar toch alleen maar negatieve verhalen over.

Ik heb gister wel JasperWave geprobeerd en die was wel echt beter dan JasperStudio alleen na een uurtje gebruiken ofzo begon die te zeuren dat ik geen licentie had terwijl het eigenlijk een 30 dagen trial zou moeten zijn. Dus toen heb ik hem weer verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:19
Net mijn stage verslag ingeleverd. Blijft een rare dag die laatste stage dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Yes, vakantie eindelijk definitief. Twee weken Marmaris *O*
Was ff spannend omdat eerste reis te weinig deelnemers had en toen allerlei alternatieven ineens vol waren }:|
Pagina: 1 ... 133 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.