Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat hebben wij ook, maar wellicht hebben we gewoon vreemde build dependencies of zo..oisyn schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 23:55:
Per dir een .cpp maken die alle .cpp files uit die dir #include en de originele .cpp's dan excluden van build. Scheelt zowel compiletijden als linktijden. Tenzij je echt maar 1 .cpp aan wil passen, dan werkt het nadelig
meisjescount++ (ik ook)NMe schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 23:01:
[...]
Ik ook, maar hoe dan ook vind ik het vrij kansloos hoe er hier zo anders op een meid gereageerd wordt dan op een jongen. Is dat nu écht nodig?
Ben een dagelijkse bezoeker van dit topic qua lezen maar reageer (bijna) nooit.
Maandag te horen gekregen dat ik geslaagd ben voor m'n opleiding :-) Dus ik mag officieel de grote mannenwereld in. Ook al 'werk' ik al bijna anderhalf jaar en sindsdien weinig meer op school te vinden behalve voor een presentatie of verslag inleveren.
Wat een mooie foto op je website, ben jij dat?
Vrij kansloos vind ik nog slap uitgedrukt. Ik vind het gewoon zwaar wanhopig en triest.NMe schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 23:01:
[...]
Ik ook, maar hoe dan ook vind ik het vrij kansloos hoe er hier zo anders op een meid gereageerd wordt dan op een jongen. Is dat nu écht nodig?
[ Voor 46% gewijzigd door Avalaxy op 27-06-2013 00:53 ]
Is het wel interessant al die mannen die opscheppen tegen elkaar hoe goed ze wel niet zijn en hoe lekker (of juist niet) hun koffie is?SumBeam schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 00:31:
Ben een dagelijkse bezoeker van dit topic qua lezen maar reageer (bijna) nooit.
Gefeliciteerd. Met 21 al klaar met school en al anderhalf jaar werk. Dat heb je netjes gedaan.Maandag te horen gekregen dat ik geslaagd ben voor m'n opleiding :-)
Viel toch wel mee? Er waren maar een paar die in paniek wegrenden.Avalaxy schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 00:51:
Vrij kansloos vind ik nog slap uitgedrukt. Ik vind het gewoon zwaar wanhopig en triest.
Wil iemand me er aan herinneren dat ik m'n ouwe meuk niet wil rewriten? (Alsin: het werkt, don't touch it)sig69 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 23:28:
Kutzooi, paar maanden het idee opgevat een website van me herschrijven naar MVC met een beetje SignalR leukheid. Tijdje laten liggen, je kent het wel, maar moet toch echt voor 2 augustus live. Nou zit ik dus 's avonds ook te devven..
Over dat man/vrouw gedoe: (bijna) iedereen hier kan wel man of vrouw zijn. Ik ken jullie niet en ik ga ook alle profielen niet af, en die profielen kunnen ook nog onwaar zijn. Het boeit me ook niet. Ik dump hier heerlijk anoniem m'n frusraties en af en toe een vraag.
[ Voor 23% gewijzigd door sig69 op 27-06-2013 01:12 ]
Het gezegde is:sig69 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 01:03:
[...]
Wil iemand me er aan herinneren dat ik m'n ouwe meuk niet wil rewriten? (Alsin: het werkt, don't touch it)
If it ain't broke, don't fix it
Gelukkig gaat het ook over andere dingen en ik vermaak me er goed tussen. Heeft wel een voordeel, geen gezeur en gekibbel, heerlijk! :-)Daos schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 00:56:
[...]
Is het wel interessant al die mannen die opscheppen tegen elkaar hoe goed ze wel niet zijn en hoe lekker (of juist niet) hun koffie is?
Yes, een van de weinigen dit jaar die de opleiding in 4 jaar afrond. Teller staat nu op 2 afstudeerders en dat loopt niet heel ver meer op, er waren 'maar' 13 afstudeer presentaties. Best jammer, ook gezien het feit dat ik in het eerste jaar begon met ongeveer 50 studenten en na 2 jaar waren er nog iets van 25 over of zo.[...]
Gefeliciteerd. Met 21 al klaar met school en al anderhalf jaar werk. Dat heb je netjes gedaan.
Ennu slapen, is al veel te laat weer...
[ Voor 8% gewijzigd door sig69 op 27-06-2013 01:24 ]
Ik heb bijna anderhalf jaar bij hetzelfde bedrijf stage gelopen, omdat de opleiding mij niet echt iets nieuws konden leren. Gelukkig waren ze heel flexibel op m'n opleiding om daar aan mee te werken.sig69 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 01:23:
Zeker ook via stage blijven hangen op je huidige werk? Weet verder niet waar je gestudeerd hebt, maar ik persoonlijk heb alles geleerd op m'n stages. De colleges waren echt waardeloos, puur voor het papiertje heb ik die afgemaakt.
Ennu slapen, is al veel te laat weer...
Blij dat ik er klaar mee ben :-)
Zou vandaag een van onze systemen moeten updaten, is het weer niet voorbereid..
Was mijn opleiding maar zo flexibel.. ik moet volgend schooljaar gewoon vakken gaan volgen alleen maar om dat papiertje te krijgen. Maakt niet uit of je iets al kan of niet.SumBeam schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 07:36:
[...]
Ik heb bijna anderhalf jaar bij hetzelfde bedrijf stage gelopen, omdat de opleiding mij niet echt iets nieuws konden leren. Gelukkig waren ze heel flexibel op m'n opleiding om daar aan mee te werken.
Blij dat ik er klaar mee ben :-)
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Ealanrian schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:27:
Aangezien FireSphere weer laat is: * Ealanrian smijt extra sterke koffie de devschuur in
RTFM!
Dat zal best, maar juist meer of minder? Ik doe zelf ook wel mee met die grappen in ieder geval.jip_86 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:02:
In het echt verandert de situatie toch ook als je vrouwen in de kamer hebt. Wij hadden een vrouw die eerder stopte ivm kind. Was gelijk anders als ze weg was qua flauwe grappen enz
Ik merk overigens wel dat de reacties in de omgeving anders zijn. Je breekt het stereotype beeld wat mensen vaak hebben als ik zeg dat ik developer ben. Krijg vaak reacties terug, wat knap dat je je tussen de mannen staande weet te houden etc etc.
Directeur komt net al in een hagelnieuwe Citroen C4 aanzetten. Mijn manager krijgt zijn Volvo V40 als het goed is. En een van de account managers de nieuwe Hyundai IX35.
Dit wordt echt een dag, voor mij als autoliefhebber, dat ik vaak naar buiten loop om even te kijken
En wat krijg jij?pdebie schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:51:
vandaag krijgt een groot deel van de medewerkers hier de nieuwe auto van de zaak.
Directeur komt net al in een hagelnieuwe Citroen C4 aanzetten. Mijn manager krijgt zijn Volvo V40 als het goed is. En een van de account managers de nieuwe Hyundai IX35.
Dit wordt echt een dag, voor mij als autoliefhebber, dat ik vaak naar buiten loop om even te kijken
Ligt ook een beetje aan de vrouw. Ik heb hier op een kamer gezeten met 3 vrouwen en daar werden helemaal geen seksistische grappen gemaakt terwijl op een andere kamer met 2 vrouwen het juist des te meer was.SumBeam schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:42:
[...]
Dat zal best, maar juist meer of minder? Ik doe zelf ook wel mee met die grappen in ieder geval.
Ik merk overigens wel dat de reacties in de omgeving anders zijn. Je breekt het stereotype beeld wat mensen vaak hebben als ik zeg dat ik developer ben. Krijg vaak reacties terug, wat knap dat je je tussen de mannen staande weet te houden etc etc.
Nou scheelde het denk wel dat in de eerste kamer er 2 van de drie vrouwen kinderen hebben.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Wij hebben op de afdeling welgeteld 1 vrouwelijke developer van de 9 en ze is ook direct onze door het team aangewezen lead. God, wat kan zij goed devven.SumBeam schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:42:
[...]
Dat zal best, maar juist meer of minder? Ik doe zelf ook wel mee met die grappen in ieder geval.
Problemen komen over het algemeen het eerst bij haar aan omdat ze gewoon het snelst is met het oplossen.
Een ding: d'r documentatie is waardeloos
Ik zeg: you win some, you lose some... Dan doe ik de documentatie maar af en toe tussendoor
Lekker op de bank
Met een baksteen in je kop zou ik vooral even naar de dokter gaan...ZaZ schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:15:
Bah, voelde het al een aantal dagen 'zitten' maar nu is het los: Er zit een baksteen in mijn kop en mijn strot doet zeer. Wordt een lange dag denk ik zo.
Ik heb geen auto van de zaakD-Raven schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:55:
[...]
En wat krijg jij?Of mag ik dat niet vragen..:+
Ik weet niet hoe groot het bedrijf is, maar een directeur in een C4 is toch niet zo spannend?pdebie schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:51:
vandaag krijgt een groot deel van de medewerkers hier de nieuwe auto van de zaak.
/Als t wel zo is, dan zal ik maar niet vertellen wat er hier voorbijkomt
[ Voor 6% gewijzigd door BtM909 op 27-06-2013 09:25 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Niet zo miepen. Half 10, hier is koffie!Ealanrian schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:27:
Aangezien FireSsphere weer laat is: * Ealanrian smijt extra sterke koffie de devschuur in
C[_]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Voor me gevoel goed, ben benieuwd wanneer ze me bellen met de uitslag.NMe schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:50:
Dan kom je ineens op het station een bekend gezicht tegen van iemand die gaat solliciteren.
[...]
Dus, hoe ging het?
[_]
meh, mok is stuk... Anyways: drink toch geen koffie
Dat idee had ik ook eigenlijk.BtM909 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:22:
[...]
Ik weet niet hoe groot het bedrijf is, maar een directeur in een C4 is toch niet zo spannend?
/Als t wel zo is, dan zal ik maar niet vertellen wat er hier voorbijkomt
Op mijn vorige baan, reed bijna iedereen met een Audi a6 van de zaak rond, en de baas kwam met zijn r8
RTFM!
Over-the-air sim provisioning stuk,
Zo kan ik toch niet werken...
* Tux gaat meer koffie halen.
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Ik zeg ook niet dat een C4 op zich heel spannend is, maar het idee dat er allemaal nieuwe auto's komen is wel leuk
Een lease-fiets?
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
Ik weet niet of hier nog dev-schuurders zijn die een baan zoeken of wellicht een andere baan willen, maar volgens mij is transip echt een gaaf bedrijf om voor te werken.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2013 10:13 . Reden: spelling ]
Senseo Extra Dark hier. *snif*Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:40:
C() Espresso voor mij
https://niels.nu
Dat nog net niet, hij is wel betaald met fietsplan+overuren.
Blikje Blue Bastard hier
Vanmiddag Senseo Lungo Delicate, moet je ook eens proberen!
Tjah, als de machines nou eens voor normale prijzen te krijgen waren
De bonen-houder aangepast, en nu eigen bonen erin
Verwijderd
Ouderwetse filter koffie op z'n best, kan ik em ook zo sterk maken als ik wil.
En net zo veel als ik wil, van die kleine espresso hoeveelheden schiet ik ook niet op tijdens het werk
SCCM, dat probeer je al drie weken en je faalt iedere keer. Ga toch fietsen!
We are shaping the future
Net zo irritant als de java updaterAlex) schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:35:
[afbeelding]

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Klonk op de reclame nogal als vrouwenkoffie. SorryTheNephilim schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:24:
Vanmiddag Senseo Lungo Delicate, moet je ook eens proberen!
Oh BTW, wat kost het me om een 'feature' in BF4 te krijgen dat als ik inlog met mijn username m'n bullets 2 keer zo veel damage doen? Puur hypothetisch? En wat is je bankrekeningnummer?PrisonerOfPain schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:37:
Waaaaaaaaaa he-he. Belachelijke deadlock eindelijk gefixed.
[ Voor 44% gewijzigd door Hydra op 27-06-2013 10:39 ]
Ga start post eens lezen!phex schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:36:
Verse bonen koffie in een plastic bekertje
Bijna net zo irritant. De Java-updater gooit er eerst nog een UAC-prompt doorheen (tegen alle guidelines in), en probeert je de Ask Toolbar door je strot te rammen als je geen voorzorgsmaatregelen neemt.
Want deze week drink je op advies van de huisarts automaat-koffie?Ealanrian schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:42:
Vanaf volgende week kan ik weer niet automaten koffie gaan drinken jeej
Duur zijn ze zekerHoogie2004 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:30:
Ik heb zo'n Senseo Sarista een tijd terug gekocht voor 125 euro. Korting van Shell + 50 euro cashback.
De bonen-houder aangepast, en nu eigen bonen erinIk vond de andere apparaten ook te duur.

Merk trouwens wel dat de bonen verschillen... Had er eerst DE selection in zitten geloof ik, die waren best lekker, maar nu heb ik DE rood, maar die vallen eigenlijk vies tegen. Zijn veel te slapjes. Nu moet ik denk ik ook wel een beetje spelen met de instellingen, maar de andere waren prima te doen op normale sterkte, de DE rood neigt meer naar slappe koffie, zelfs op de sterkste stand...
Oeh, zie ik daar Despicable Me als achtergrondAlex) schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:35:
[afbeelding]

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Heh, zo heb ik ooit hier eens een post-commit-hook (geloof ik) aan SVN gehangen die een commit zonder tekst niet accepteerde. Heeft een andere collega op verzoek van een andere collega + manager weer weggehaald. Ze vonden het teveel werk.Creepy schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 16:58:
*tackelt firesphere en zet de airhorn op firesphere's hoofd* zow. Rust.
Bij ons gebeurt geen commit zonder story nummer erbij + uitleg wat die commit inhoudt. Als je na dagen werk iets gaat commiten en het is te groot of je bent het gros vergeten, dan heb je te lang niet gecommit. (Ok, met SVN kan dat een probleem zijn, maar met iets als git zijn tussentijdse commits absoluut geen probleem zolang je die niet pushed)

Fuck best practices, denken ze hier. Sindsdien heb ik een "ze zoeken het maar uit"-mentaliteit.
[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 27-06-2013 10:47 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Alex) schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:39:
[...]
Bijna net zo irritant. De Java-updater gooit er eerst nog een UAC-prompt doorheen (tegen alle guidelines in), en probeert je de Ask Toolbar door je strot te rammen als je geen voorzorgsmaatregelen neemt.
Die gaat in alle GPO's waar ik bij kan
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Ben je dan mooi klaar mee! Hier kan ik gelukkig voet bij stuk houden als het gaat om dat soort dingen.Cyphax schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:47:
[...]
Heh, zo heb ik ooit hier eens een post-commit-hook (geloof ik) aan SVN gehangen die een commit zonder tekst niet accepteerde. Heeft een andere collega op verzoek van een andere collega + manager weer weggehaald. Ze vonden het teveel werk.![]()
Fuck best practices, denken ze hier. Sindsdien heb ik een "ze zoeken het maar uit"-mentaliteit.
Jazeker.Gertjan. schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:46:
[...]
Oeh, zie ik daar Despicable Me als achtergrond
Dát is een goed idee. Waarom heb ik daar nog niet aan gedacht?
Lees z'n signature eens goedEalanrian schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:52:
heeft RobIII nou een nieuwe avatar?
Jammer dat het zo ver rijden is (west-brabander hier)Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:13:
https://www.transip.nl/va...mail&utm_source=ps4-image
Ik weet niet of hier nog dev-schuurders zijn die een baan zoeken of wellicht een andere baan willen, maar volgens mij is transip echt een gaaf bedrijf om voor te werken.
Je hebt verschillende sterktes hè!Hydra schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:38:
[...]
Klonk op de reclame nogal als vrouwenkoffie. Sorry
Ik heb een Voordeelurenabonnement op een ov-chipkaart. De chipkaart verloopt 10 augustus. Ik wil mijn Voordeelurenabonnement opzeggen en per direct een Jaartrajectabonnement.
• Ik zeg mijn Voordeelurenabonnement op per eind juli.
• Ruim een week later ontvang ik, enigszins overbodig, een nieuwe chipkaart met daarop mijn aflopende Voordeelurenabonnement. Mijn huidige chipkaart is immers niet lang meer geldig.
• Ik ga naar de site om een Jaartrajectabonnement aan te vragen en zie dat het abonnement op zijn vroegst vijf weken(!) na aanvraag kan ingaan. Vijfentwintig werkdagen.
• Na het formulier helemaal ingevuld te hebben krijg ik de mededeling dat de aanvraag klaar is om uitgeprint(!) te worden zodat ik de aanvraag op de post(!) kan doen.
• Ik bel de NS Klantenservice met de vraag of dit abonnement aan mijn nieuwe chipkaart gekoppeld wordt. Nee, dat kan niet. Ik ontvang een nieuwe kaart met daarop het Jaartrajectabonnement, op zicht (zodat de conducteur niet hoeft te scannen).
• Zit er op die nieuwe kaart dan ook een ov-chip? Jazeker. Deze is bruikbaar voor tram, metro en bus. Maar niet voor de trein, daar wordt nog aan gewerkt.
Ik zit nu al een kwartier duizelig op mijn stoel. Dit verzin je toch niet? In 2013?
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Vandaag al zeker 6 7xEalanrian schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:52:
date ip ================================== 2013-06-27 11:02:20.713 91.x.x.229 2013-06-27 10:59:27.987 46.x.x.210 2013-06-27 10:58:28.903 83.x.x.176 2013-06-27 10:56:08.833 217.x.x.8 2013-06-27 10:55:30.260 212.x.x.67 2013-06-27 10:53:18.063 212.x.x.10 2013-06-27 10:53:00.033 94.x.x.85
De laatste change daarvoor was 2013-06-22 16:35:19.480 en daar weer voor was 2013-06-20 22:43:39.940. Dus bijna 5 dagen dezelfde gehad tot jij erover begon
[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 27-06-2013 11:05 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Als je Traject Vrij wilt testen kun je je hier aanmelden.
Nee, iets met bemoeienis van de overheid + ICT. Zodra de overheid zich er mee gaat bemoeien kost het miljoenen extra en faalt het.Gropah schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:01:
Iets met OV chipkaart, falen en te snel ingevoerd?
Ik hoop ook nog een keer een ICT project bij de overheid binnen te halen. Even lekker geld scheppen, vervolgens de boel laten klappen en vertrekken. Ben je in ieder geval binnen
En zie ik nog eens wat terug van mijn belastingcentjes
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Als je dan er voor zorgt dat het goed word opgelost mag je de belastingcentjes houden en mag je er ook nog wel wat meer binnen halen..Gertjan. schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:05:
[...]
Nee, iets met bemoeienis van de overheid + ICT. Zodra de overheid zich er mee gaat bemoeien kost het miljoenen extra en faalt het.
Ik hoop ook nog een keer een ICT project bij de overheid binnen te halen. Even lekker geld scheppen, vervolgens de boel laten klappen en vertrekken. Ben je in ieder geval binnen
En zie ik nog eens wat terug van mijn belastingcentjes![]()
Waarschijnlijk ken je ondertussen genoeg mensen om het te laten slagen
[ Voor 6% gewijzigd door Ealanrian op 27-06-2013 11:09 ]
Of je zorgt voor het eerste ICT-project wat wel slaagt bij de overheid.Gertjan. schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:05:
[...]
Nee, iets met bemoeienis van de overheid + ICT. Zodra de overheid zich er mee gaat bemoeien kost het miljoenen extra en faalt het.
En zie ik nog eens wat terug van mijn belastingcentjes![]()
Verwijderd
Precies, laat het dan ook maar eens een keer goed gebeuren.Ealanrian schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:07:
[...]
Als je dan er voor zorgt dat het goed word opgelost mag je de belastingcentjes houden en mag je er ook nog wel wat meer binnen halen.
Maar dat zijn ze niet gewend. Een overheidsproject slaagt pas als het faalt. Dus het laten slagen van een project is dus eigenlijk falen van het plan... OfzoSh4wn schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:08:
[...]
Of je zorgt voor het eerste ICT-project wat wel slaagt bij de overheidMaak je iedereen in de devschuur blij, en wellicht dat de overheid vaker bij je langskomt.

Helaas zijn het meestal niet de IT-ers die de oorzaak zijn maar de overheid zelf. Als je geld uittrekt om een custom stuk software te laten bouwen moet je ook geld uittrekken een groep stakeholders daar teneerste 100% van de tijd mee bezig te laten zijn en ten tweede ook 100% met elkaar eens zijn over de functionaliteit.Sh4wn schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:08:
Of je zorgt voor het eerste ICT-project wat wel slaagt bij de overheidMaak je iedereen in de devschuur blij, en wellicht dat de overheid vaker bij je langskomt.
Waar het vaak misgaat is dat de overheid denkt dat je al het werk door de integrator kunt laten doen. Voor de overheid zelf zit er ook veel werk in.
Daarnaast heb je ook integrators die er een teringzooi van maken (*kuch* Logica *kuch*) maar die mogen tegenwoordig meestal al niet meer bieden
.Gertjan. schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:11:
[...]
Maar dat zijn ze niet gewend. Een overheidsproject slaagt pas als het faalt. Dus het laten slagen van een project is dus eigenlijk falen van het plan... OfzoGeen wonder dat ze het zelf ook niet meer snappen
Mooie omschrijving van een overheidsproject!
Ja dat geloof ik direct, ze hebben dan een vaag idee voor de software, en gaan er dan van uit dat de ontwikkelaar de rest van het systeem kan invullen.Hydra schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:12:
[...]
Helaas zijn het meestal niet de IT-ers die de oorzaak zijn maar de overheid zelf. Als je geld uittrekt om een custom stuk software te laten bouwen moet je ook geld uittrekken een groep stakeholders daar teneerste 100% van de tijd mee bezig te laten zijn en ten tweede ook 100% met elkaar eens zijn over de functionaliteit.
Waar het vaak misgaat is dat de overheid denkt dat je al het werk door de integrator kunt laten doen. Voor de overheid zelf zit er ook veel werk in.
Daarnaast heb je ook integrators die er een teringzooi van maken (*kuch* Logica *kuch*) maar die mogen tegenwoordig meestal al niet meer bieden
Dat kan ook best anders, als je toevallig niet winst als prio 1 tm 20 hebt, maar ook een plekje inruimt voor 'gewoon goed werk'.
De nadelige effecten van beroerde kwaliteit zie ik niet zo. Is er al iemand met pek en veren het land uit gejaagd vanwege de ov-chip? Zijn er al publieke knievallen gemaakt nav de geweldige systemen bij de politie? Ik heb ze gemist. Het enige dat ik tegenkwam was een schadeclaim van een falend bedrijf dat het niet eerlijk vindt dat ze aan de kant gezet worden.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Ik heb dat ook geprobeerd maar dat lukte niet. Ik heb wel redelijk succes geboekt in het opvoeden van collega's.steffex schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:51:
[...]
Ben je dan mooi klaar mee! Hier kan ik gelukkig voet bij stuk houden als het gaat om dat soort dingen.
Sowieso heeft het iedereen in elk geval een keer gewezen op het feit dat het wel zo handig is om elke commit te voorzien van wat nuttig commentaar. Ik schrijf zelf het liefst per file aan wat er gewijzigd is. Ben soms een kwartier bezig met een commit, maargoed.
Saved by the buoyancy of citrus
Heb ook even een bijdrage gedaanRobIII schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:01:
[...]
Vandaag al zeker 6 7x
date ip ================================== 2013-06-27 11:02:20.713 91.x.x.229 2013-06-27 10:59:27.987 46.x.x.210 2013-06-27 10:58:28.903 83.x.x.176 2013-06-27 10:56:08.833 217.x.x.8 2013-06-27 10:55:30.260 212.x.x.67 2013-06-27 10:53:18.063 212.x.x.10 2013-06-27 10:53:00.033 94.x.x.85
De laatste change daarvoor was 2013-06-22 16:35:19.480 en daar weer voor was 2013-06-20 22:43:39.940. Dus bijna 5 dagen dezelfde gehad tot jij erover begon
Kijk eens aan. Ik ga daar eens over nadenken, de huidige aanvraag ligt nog naast me.Alex) schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:02:
Het "Traject Vrij"-abonnement (de volledig verchipte versie van het Trajectabonnement) wordt nog getest, omdat NS heel lang niet wist hoe ze de combinatie reizen op traject + reizen buiten het traject moesten doen.
Als je Traject Vrij wilt testen kun je je hier aanmelden.
Thanks!
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Omdat Chrome. Inderdaad rare features heeft die soms.phex schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:30:
Kan iemand uitleggen als apache/php een 500 code serveert, Chrome daarna niks meer wil laden todat je chrome opnieuw start?
Eerst dacht ik dus dat apache/php zelf in een endless loop zat en geen requests meer kon afhandelen, maar de load staat op 0%
Ik had een onvoldoende voor het vak "gedachten lezen" helaas.Sh4wn schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:16:
Ja dat geloof ik direct, ze hebben dan een vaag idee voor de software, en gaan er dan van uit dat de ontwikkelaar de rest van het systeem kan invullen.
Slechte reclame is voor bedrijven ook niet prettig hoor. En bijvoorbeeld Logica is een bedrijf die er echt een zooitje van maakten (mijn ervaring is dat Ordina en Accenture tenminste zelf proberen een project in 't spoor te houden) bij o.a. de waterschappen en het UWV en die worden er ook uitgewerkt uiteindelijk.incaz schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:25:
Persoonlijk heb ik anders ook niet het idee dat de softwarebedrijven hun best doen om er alsnog iets van te maken, maar het excuus juist met beide handen aangrijpen als goed verdienmodel.
Er wordt erg makkelijk naar "die bedrijven" gewezen, vooral door de overheid, wat gewoon enorm triest is. De overheid wil zelf geen ITers in dienst hebben en dan zorg je er dus voor dat er niemand is die zowel de techniek als het domein goed kent.
Iemand die dacht, we hebben een redelijk ict-systeem, laten we dat eens helemaal anders doen. En terwijl ik niets te doen had kon ik meegenieten van de drama's als SAP weer eens omviel.
Overigens vind ik het inderdaad kwalijk dat de overheid geen behoorlijke eigen ict-afdeling heeft, maar de bedrijven zijn mi gewoon voor het overgrote deel bezig met facturen en niet met programmeren. En speelt de overheid de zwarte piet helemaal niet altijd naar de bedrijven, maar wordt de schuld vooral zo dun verspreid dat uiteindelijk niemand echt verantwoordelijk is. (Naar elkaar wijzen, constateren dat je allebei fouten gemaakt hebt, die tegen elkaar wegstrepen, en men leeft nog lang en gelukkig.)
Maar jawel, ik ben wel een beetje cynisch ja
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
ICT bestaat voor een groot deel uit:
- mensen die er zijn voor het geld
- mensen die er toevallig ingerold zijn en zich onmisbaar hebben gemaakt
- mensen die "overal verstand van hebben" (hobby-isten)
- mensen die "professionals" op sociaal vlak moeten aanvullen/repareren
- en een paar professionals
Tijdens mijn vele schooljaren ben ik een hoop variaties tegengekomen op deze lijst. En damn wat zijn er een hoop prutsers die toch "goed" terecht komen.
[ Voor 18% gewijzigd door phex op 27-06-2013 12:21 ]
Ik zie RobIII al tijden metEalanrian schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:52:
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Ik had altijd deze

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Laten we zeggen dat 'ie niet heel erg op prijs gesteld werd en ik er wel gehoor aan wou geven (en 't goede voorbeeld gevenWoy schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:25:
[...]
Ik had altijd deze [afbeelding], maar die mag ik nou niet meer kiezen op de een of andere manier
Ik kan er nog wel eens naar kijken dat je 'm wél kunt kiezen als je 'm expliciet fixed op je IP ofzo.
[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 27-06-2013 12:36 ]
Over mij
Dat is al drieënhalf jaar zo.kenneth schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:58:
NS automatiseringshorror.
[...]
Ik zit nu al een kwartier duizelig op mijn stoel. Dit verzin je toch niet? In 2013?
Je vergeet nog de werkgevers die twintig jaar geleden met een BASIC-boek en wat geluk een goed verkopend programma inelkaar hebben gedraad en die tegenwoordig denken dat het allemaal nog zo werkt; pluk een 21-jarige van straat, geef hem een cursus of twee en hij kan programmeren.phex schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:16:
Daarom zijn er ook zoveel ICT vacatures; misschien kan deze er wel wat van.
ICT bestaat voor een groot deel uit:
- mensen die er zijn voor het geld
- mensen die er toevallig ingerold zijn en zich onmisbaar hebben gemaakt
- mensen die "overal verstand van hebben" (hobby-isten)
- mensen die "professionals" op sociaal vlak moeten aanvullen/repareren
- en een paar professionals
Tijdens mijn vele schooljaren ben ik een hoop variaties tegengekomen op deze lijst. En damn wat zijn er een hoop prutsers die toch "goed" terecht komen.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Zou je aub je huidige (IE) icoon ook kunnen banne. Echt niet meer van... welke tijd dan ook!RobIII schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:34:
[...]
Laten we zeggen dat 'ie niet heel erg op prijs gesteld werd en ik er wel gehoor aan wou geven (en 't goede voorbeeld geven) die dan te disablen
(Er zijn er overigens meer disabled om diezelfde reden; de enige uitzondering is de "happy new year" die 't hele jaar disabled is en op 1 jan. geforceerd wordt
).
Ik kan er nog wel eens naar kijken dat je 'm wél kunt kiezen als je 'm expliciet fixed op je IP ofzo.
yes, it was me, maar kon het niet laten
Maar ik stel hem zo erg op prijs, dat dat de mensen die het niet op prijs stellen weer ongedaan maaktRobIII schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:34:
[...]
Laten we zeggen dat 'ie niet heel erg op prijs gesteld werd en ik er wel gehoor aan wou geven (en 't goede voorbeeld geven) die dan te disablen
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Alle grote bedrijven falen hard, laatst weer Ordina met een faal van 100M, terwijl het vorige project dat hetzelfde moest doen van 30M ook al gefaald was. Het probleem daarbij is juist dat door de aanbestedingsprocedure deze faalhazen wel weer mee mogen dingen. En aangezien ze weten hoe ze aanbestedingen moeten schrijven winnen ze ze dan vaak weer, prior fail is geen reden tot uitsluiting. Mooi he, die "niet discriminerende" overheid op dit gebied.Hydra schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:12:
[...]
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Misschien mis ik het sarcasme hier compleet, maar meen je dit nou echt?CodeCaster schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:38:
[...]
pluk een 21-jarige van straat, geef hem een cursus of twee en hij kan programmeren.
C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
Misschien heb je de zin die ervoor stond niet gelezen?Spockz schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:16:
[...]
Misschien mis ik het sarcasme hier compleet, maar meen je dit nou echt?
Wat ik mee heb gekregen van de provincie bij aanbestedingen voor onderhoud aan wegen is het ook nog zo dat de stok (boete clausule) die word in gebouwd nooit word gebruikt, Vaak onder het mom van ze hebben belooft het anders te doen of ze hebben het al zo zwaar... Als daar van af word gestapt kan het misschien ook wel beter gaan. Wat heeft het voor zin om een stok te hebben die je niet gebruikt?Grijze Vos schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:02:
[...]
Alle grote bedrijven falen hard, laatst weer Ordina met een faal van 100M, terwijl het vorige project dat hetzelfde moest doen van 30M ook al gefaald was. Het probleem daarbij is juist dat door de aanbestedingsprocedure deze faalhazen wel weer mee mogen dingen. En aangezien ze weten hoe ze aanbestedingen moeten schrijven winnen ze ze dan vaak weer, prior fail is geen reden tot uitsluiting. Mooi he, die "niet discriminerende" overheid op dit gebied.
Heb je die niet in je custom CSS op GoTWoy schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:59:
[...]
Maar ik stel hem zo erg op prijs, dat dat de mensen die het niet op prijs stellen weer ongedaan maakt
[...]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Op het moment dat ze stoppen met het schrijven van die onduidelijke aanbestedingen en actief gaan meedenken bij een implementatie zal het misschien ooit no goed komen.
[ Voor 10% gewijzigd door Guldan op 27-06-2013 13:25 ]
You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?
Mmm, wel een goed idee, maar ik ben niet zo bekend met CSS dat ik dat voor elkaar krijg bij alleen RobIII. Eens kijken hoe ik in CSS een selector kan maken aan de hand van een Username.
Jah, het is voor werk
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| .post .userdetails a[href="^#idvanRobIII"] a { width: 60px; height: 60px; background-image: url(hereyougo); } .post .userdetails a[href="^#idvanRobIII"] img { display: none; } |
C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.