En die borrel dan? Of maakt het dan niet meer uit?Hydra schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:57:
[...]
Om te voorkomen dat je moet socializen met je collegas he
Waar is de vrijmibo 12 juli dan?Hydra schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:53:
[...]
De NOS. Vrij groot in broadcastminnend nederland
[...]
Welkom! Koffie, thee en versnaperingen vind je aan je rechterkant. We lunchen om 13:00 en elke 2e vrijdag van de maand is er een vrijmibo.
Zodat het uiteindelijk dit wordt:Laurens-R schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:41:
Wat is het punt van iets overduidelijks beschrijven zoals...
code:
1
2
| //Check if the customer is already defined... if(!customerIsAlreadyDefined) |
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
ik trek me hier een draak van een bak code binnen... dit wordt een lange dag...
het antwoord van de oude developer:

het antwoord van de oude developer:
ik was toen nog niet zo goed met php
[ Voor 40% gewijzigd door steffex op 26-06-2013 11:31 ]
Zo hebben wij ook een extern product in gebruik in het nieuwe project (in ontwikkeling). Zaken die eerst werkten, werken plots niet meer; en zaken die niet werkten, werken plots wel.AdoraBelle schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 07:24:
[...]
En sterkte met fixen. Updates die alles slopen.
En het leuke is dat de support over heel de wereld verspreid zit, ik heb al Chinezen, Russen, Ieren, Amerikanen als contact gehad. Ach ja, zolang ze maar geen extra facturen sturen voor support, ben ik (eigenlijk mijn projectleider
Ik schrijf enkel comments in de code zelf om bepaalde logica te verduidelijken. Of boven een LINQ query om te beschrijven wat die doet (zeker bij wat uitgebreidere LINQ queries altijd handig, moet je niet *-tig regels doorspitten om te snappen wat er gebeurd).Laurens-R schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:41:
Hmm... hoe ver ga je met code comments?
Een collega van mij verwacht dat ik echt alles documenteer in de code, terwijl ik het daar niet mee eens ben... Zelf acht ik mijn code redelijk leesbaar (zelfbeschrijvende namen voor objecten, variabelen, goed gebruik van const values, fatsoenlijk gebruik van patterns, etc)
Mmm, ik zie net in onze code base verschillende functies die een EnumerableRowCollection gebruiken, terwijl in de documentatie staat:
Ik zou dus zeggen dat het niet de bedoeling is dat je functies schrijft die dit type returnen.Represents a collection of DataRow objects returned from a LINQ to DataSet query. This API supports the .NET Framework infrastructure and is not intended to be used directly from your code.
Dat is net zo lame als je't mij vraagt.Grijze Vos schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:10:
[...]
Zodat het uiteindelijk dit wordt:
code:
1 2 //Check if the customer is already defined... if(!customerIsAlreadyDefined)
zet er dan iets neer van
code:
1
| // If the customer is undefined, force it to login |
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
En zelfs dat is vrij nutteloos, want zo kan het ook:
Of zo:
C#:
1
2
3
4
| if(!customerIsAlreadyDefined) { return Controller.RedirectToAction("Login", "User"); } |
Of zo:
C#:
1
2
3
4
| if(!customerIsAlreadyDefined) { throw new HttpResponseException(HttpStatusCode.Unauthorized); } |
We are shaping the future
Al is het een beetje onzinnig om commentaar voor zoiets overduidelijks te schrijven.
Als het dan echt moet doe ik iets als dit.
if(!customerIsAlreadyDefined)
{
//It seems the customer is not defined, just redirect to the login screen.
return Controller.RedirectToAction("Login", "User");
}
{
}
Dat leest als een verkeerd gedrukt boek waarin elke regel dubbel staat. Volkomen nutteloos.martin_v_z schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:43:
Al is het een beetje onzinnig om commentaar voor zoiets overduidelijks te schrijven.
{
}
https://niels.nu
Dat is wel erg eigenlijkPrisonerOfPain schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 08:58:
[...]
Ik ken in mijn omgeving genoeg vrouwen, zowel gamers als programmeurs, die zich om die reden online voor doen als een man. Simpelweg om de kinderachtige reacties voor de blijven. Enorm zonde als je het mij vraagt.

Maarja, ergens begrijp ik het wel van ze. Ik kies er alleen voor om mezelf te zijn en niet te buigen voor dat soort mensen.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
Be yourself! There are already enough othersAdoraBelle schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:47:
[...]
Dat is wel erg eigenlijk. Je moet toch gewoon op internet jezelf kunnen zijn zonder dat je beoordeeld wordt op dat soort kansloze vooroordelen?
Maarja, ergens begrijp ik het wel van ze. Ik kies er alleen voor om mezelf te zijn en niet te buigen voor dat soort mensen.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Oja, daar heb ik weleens van gehoord, de NOS...Hydra schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:53:
[...]
De NOS. Vrij groot in broadcastminnend nederland
[...]
Welkom! Koffie, thee en versnaperingen vind je aan je rechterkant. We lunchen om 13:00 en elke 2e vrijdag van de maand is er een vrijmibo.
Dankjewel
* NaoPb schenkt thee in.
Lunch is goed, maar die borrel daar bedank ik voor. Alcohol vind ik maar vies.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
Geen koffie.... geen alcohol...AdoraBelle schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:51:
[...]
Oja, daar heb ik weleens van gehoord, de NOS....
Dankjewel.
* Firesphere schenkt thee in.
Lunch is goed, maar die borrel daar bedank ik voor. Alcohol vind ik maar vies.
Weet je zeker dat je hier goed zit?
Mwah, ik kan dit nog wel hebben, beter dan de voorgaande exemplaren in ieder geval.martin_v_z schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:43:
{
}
Bevindt dat product zich ook nog in de ontwikkelingsfase of is het al een compleet product?Styxxy schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:31:
[...]
Zo hebben wij ook een extern product in gebruik in het nieuwe project (in ontwikkeling). Zaken die eerst werkten, werken plots niet meer; en zaken die niet werkten, werken plots wel.
En het leuke is dat de support over heel de wereld verspreid zit, ik heb al Chinezen, Russen, Ieren, Amerikanen als contact gehad. Ach ja, zolang ze maar geen extra facturen sturen voor support, ben ik (eigenlijk mijn projectleider) blij. Uiteraard enkel blij wanneer het effectief opgelost is; wat soms weken kan duren.
Het klinkt een beetje als het eerste namelijk, een soort beta versie ofzo.
Ja, ik kan me wel voordoen als iemand anders maar daar word ik ook niet echt gelukkig vanFiresphere schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:51:
[...]
Be yourself! There are already enough others
DankjewelKayr schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:51:
@AdoraBelle: Leuke site heb je trouwens....![]()
spoiler:NSFW!!
Dit is tot nu toe het gezelligste topic dat ik hier tegen ben gekomen dus ik denk dat ik hier wel goed zit jaFiresphere schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:52:
[...]
Geen koffie.... geen alcohol...

En dat ik geen koffie of alcohol drink daar moeten jullie maar aan wennen
Waarom zou je iets weghalen wat je leuk vindt?AdoraBelle schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:55:
[...]
Dankjewel. Oh, ik wil het plaatje ook wel weghalen hoor. Dat dient vooral voor mezelf ter inspiratie.
Alleen nog even leren de edit-functie te gebruikenAdoraBelle schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:56:
[...]
Dit is tot nu toe het gezelligste topic dat ik hier tegen ben gekomen dus ik denk dat ik hier wel goed zit ja.
En dat ik geen koffie of alcohol drink daar moeten jullie maar aan wennen.

Als je de laatste bent die gereageerd heeft in een topic, wordt je vriendelijk verzocht even je toevoegingen bij te werken in in die ene reactie
Dat is juist goed. meer koffie en alcohol voor onsFiresphere schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:52:
[...]
Geen koffie.... geen alcohol...
De drie belangrijkste stijlen zijn if( pointer != 0 ), if( pointer != NULL ) en if( pointer ). Ik ben een tegenstander van de eerste, want die voegt echt niks toe (semantisch doet het niks, en het maakt niet duidelijk dat het om een pointer gaat) en is potentieel zelfs verwarrend/ok. De tweede vind ik begrijpelijk maar het is niet mijn stijl (zoals ik in voorgaande posts toegelicht heb) en de laatste is wat ik doeBikkelZ schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 00:34:
Op null checken doe ik altijd wel. Maar ik weet niet of er überhaupt een soort van standaard is in C en C++? Die zijn nog van voor het internet dus een hoop mensen met andere stijlen van coden.
Wat mooi is is een echte vrouw die zichzelf en haar lichaam accepteert. Niet zo'n met photoshop bijgepoetste barbiepopAdoraBelle schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 01:06:
Nee, ik ben een beetje te onzeker om daar een foto van mezelf op te zetten. Maar deze foto is wel een voorbeeld voor me.
Als ik me niet vergis is die regeling (instellingscollegegeld voor 30+ers) een paar jaar terug afgeschaft, maar het is helaas nogal moeilijk daar wat concreets over te vinden.Daos schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 01:17:
Als je oud/30+ bent moet je veel meer geld betalen. Je betaald dan instellingstarief van 7.000 - 13.000 euro per jaar. (Al is het binnenkort voor jonge studenten ook duurder met het wegvallen van de basisbeurs)
Ik vind koffie vies, en drink het alleen met vlagen als ik de cafeïne nodig denk te hebben. Als ik een beetje fatsoenlijk slaap drink ik dus zomaar maanden geen koffieAdoraBelle schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 03:58:
Ik lust eigenlijk geen koffie, is dat erg?
Oeh, cool! Dat staat ook nog op mijn lijstjeGeertJam schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 07:55:
Gelukkig nog maar 3 dagen werken en dan op naar Chernobyl!
Commentaar dient vermeden te worden, tenzij het echt wat toevoegt, anders loop je het risico op wat Grijze Vos laat zien, en als het niks toevoegt dan verlaagt het ook alleen maar de leesbaarheid. Het commentaar in jouw voorbeeld voegt echt heel erg niks toe, dus ik zeg weg ermeeLaurens-R schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:41:
Hmm... hoe ver ga je met code comments?
Ealanrian, lunchtijd!
PC load letter? What the fuck does that mean?
Ik heb hier nu code met Hungarian notation (en dan niet zoals het ooit bedoeld was, maar de obj- en str-prefixes), overdadig commentaar, bizar veel witruimte en een overdaad aan DataRowViews om te filteren. Yay.
Nu ben ik in de war. Lunch mocht toch pas om 13:00.... Of was dat de borreltijd
Yup, even eten en tafeltennissen!
Huh? Als de code duidelijk is en het commentaar duidelijk beschrijft wat er gebeurt, waarom maakt dit het juist onduidelijkerAlex) schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:44:
[...]
Dat is overbodig commentaar, in plaats van code verduidelijken (uitleggen waarom je iets doet, hoe een stuk code hoort te werken, enz.) maakt dit het juist onduidelijker. Weg ermee.
Dat het onzin is en weg moet, daar ga ik uiteraard in mee, maar waarom zou het onduidelijker worden?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Er staat twee keer hetzelfde, maar wel in een andere taal: Engels of Nederlands en de programmeertaal van je keuze, wat een contextswitch in je hersenen veroorzaakt.BtM909 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:02:
[...]
Huh? Als de code duidelijk is en het commentaar duidelijk beschrijft wat er gebeurt, waarom maakt dit het juist onduidelijker
Dat het onzin is en weg moet, daar ga ik uiteraard in mee, maar waarom zou het onduidelijker worden?
Als later de code wordt bijgewerkt (maar het commentaar niet) staan er zelfs tegenstrijdige dingen.
Mogelijk omdat het plaatsen van commentaar suggereert dat de code daaronder niet duidelijk is, of iets anders doet dan wat het lijkt? Iets anders kan ik me er ook niet bij voorstellen, ik zit dus met hetzelfdeBtM909 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:02:
[...]
Huh? Als de code duidelijk is en het commentaar duidelijk beschrijft wat er gebeurt, waarom maakt dit het juist onduidelijker
Duidelijk + duidelijk = duidelijk toch?
Code tells you how, comments tell you why..
Het is dan ook een nutteloze regel commentaar. Hoe je het er ook in zet het voegt niets toe.Hydra schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:46:
[...]
Dat leest als een verkeerd gedrukt boek waarin elke regel dubbel staat. Volkomen nutteloos.
Commentaar moet bewaard blijven om een stuk code uit te leggen waar veel denk werk voor nodig is om te begrijpen. Zo loop ik nog wel eens tegen een bug aan in een framework waar een workarround voor nodig is, dat zijn de momenten waar commentaar nodig is. Maar als het echt moet zou ik het doen zoals ik beschreef al geef ik de voorkeur aan geen commentaar voor dat stuk code.
Daar heb ik geen last van (en ik ben niet native Engels / Amerikaans), maar misschien ben ik daar een uitzondering in. Mijn denkproces kan zich uitten in Nederlands en Engels (je kan discussiëren of je überhaupt in een taal denkt) en doe dat ook dwars door elkaar. Hetzelfde geldt voor mijn spraakproces (denken in 't Engels om vervolgens in het Nederlands te praten of vice versa)Alex) schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:04:
[...]
Er staat twee keer hetzelfde, maar wel in een andere taal: Engels of Nederlands en de programmeertaal van je keuze, wat een contextswitch in je hersenen veroorzaakt.
Ja duh, maar dat heb je ook met onduidelijke code en een duidelijke omschrijving. Die twee moeten in sync.Als later de code wordt bijgewerkt (maar het commentaar niet) staan er zelfs tegenstrijdige dingen.
Misschien lees ik code ook heel anders dan jij, maar ik scan eerst code en als ik die niet begrijp dan grijp ik terug naar het commentaar. Dus in dit specifieke voorbeeld zou ik het commentaar niet eens zien.
Mijn punt was meer nieuwsgierigheid waarom jij het onduidelijk vond, maar als ik het goed begrijp komt dat dus door die contextswitch?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Omdat ik jullie niet in de problemen wil brengen op je werkAlex) schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:56:
[...]
Waarom zou je iets weghalen wat je leuk vindt?
Het spijt meFiresphere schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:56:
[...]
Alleen nog even leren de edit-functie te gebruiken
Ik heb het begrepenKayr schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:57:
Als je de laatste bent die gereageerd heeft in een topic, wordt je vriendelijk verzocht even je toevoegingen bij te werken in in die ene reactie
Hihi, jullie mogen alle koffie en alchohol hebben van mijEalanrian schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:58:
[...]
Dat is juist goed. meer koffie en alcohol voor ons
Lunch....JeromeB schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:00:
Ealanrian, lunchtijd!

Dat zijn de momenten dat ik erg blij ben geen baas te hebben en lekker alles zelf te mogen doen
Misschien slightly offtopic, maar als je een paar jaar als zelfstandige werkt moet het toch niet direct een probleem zijn om geld bij een bank los te krijgen? Op het zelfstandigen topic zijn er volgens mij genoeg die het wel is gelukt. Sowieso moet je misschien niet naar de bekende banken gaan en snel het idee hebben: "jullie geven geen geld? Prima, ga ik wel elders zaken doen"phex schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:59:
Jullie hebben tenminste een hypotheek, ik kan er naar fluiten als zelfstandige.
Ach veel gamers en ICT-ers zijn bang voor vrouwen. Die worden helemaal nerveus als ze er eentje zien en gaan gek doenAdoraBelle schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:47:
[...]
Dat is wel erg eigenlijk. Je moet toch gewoon op internet jezelf kunnen zijn zonder dat je beoordeeld wordt op dat soort kansloze vooroordelen?
Mmmm, zomaar bij "iemand" in een busje springen om die plek te bezoeken... Daar is ooit een film over gemaakt. Dat liep wat minder goed afGeertJam schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 08:41:
[...]
We hadden de naam van iemand die deze trips kan regelen dus daar rechtstreeks contact mee gehad. Hij regelt het papier werk, gids, vervoer, wat eten & drinken.
Maar wel gaaf, staat ook op mijn lijstje. Ik wil heel graag met ogen zien hoe zo'n verlaten plek eruit ziet. Verlaten plekken waar de natuur gebied aan het terugwinnen is hebben altijd mijn interesse gehad
Zo, ik heb mijn leesachterstand weer ingehaald
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Daar ben ik in mee! Kan niet zeggen dat het vies is, maar drinken doen we het hier ook niet
Daar ben ik ik ook niet helemaal in mee.BtM909 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:02:
[...]
@AdoraBelle: je kan meerdere quotes in 1 post plaatsen, zo komt het maar schreeuwerig over.
RTFM!
XML ontwerp neerzetten voor nieuwe tool. Toch eerst maar weer eens kijken naar alle do's en don'ts
Lekker op de bank
[/quote]
Zullen we iig afspreken dat je niet meer dan 1 reactie achter elkaar plaatst binnen 24 uur? Als je als laatste reageert of editten of naar het "grotere" reply scherm gaan waar je gewoon meerdere reacties kan quoten en kan reageren per quote
Het was de collega van een vriend van me die meegaat.Gertjan. schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:16:
[...]
Mmmm, zomaar bij "iemand" in een busje springen om die plek te bezoeken... Daar is ooit een film over gemaakt. Dat liep wat minder goed af
Maar wel gaaf, staat ook op mijn lijstje. Ik wil heel graag met ogen zien hoe zo'n verlaten plek eruit ziet. Verlaten plekken waar de natuur gebied aan het terugwinnen is hebben altijd mijn interesse gehad
Mwa, code comments zijn ook voor hacks/todos, dataflow en threading guarantees.
Jaaja, dat collega van een kennis van een vriend van mijn ex haar zusje verhalen...GeertJam schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:18:
[...]
Het was de collega van een vriend van me die meegaat
Ik heb er niet echt last van op een manier dat het mij hindert in m'n werk hoorBtM909 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:14:
[...]
Mijn punt was meer nieuwsgierigheid waarom jij het onduidelijk vond, maar als ik het goed begrijp komt dat dus door die contextswitch?
Niet jouw probleem toch?AdoraBelle schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:15:
[...]
Omdat ik jullie niet in de problemen wil brengen op je werk.
Kunnen we ook afspreken dat vrouwen die ons topic durven te joinen niet gelijk weggejaagd worden?BtM909 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:17:
Zullen we iig afspreken dat je niet meer dan 1 reactie achter elkaar plaatst binnen 24 uur?
Vind ik leukphex schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:21:
[...]
Kunnen we ook afspreken dat vrouwen die ons topic durven te joinen niet gelijk weggejaagd worden?
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Is nog wel een interessante toevoeging voor GOTAdoraBelle schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:15:
Dan klik je gewoon bij iedere reactie op het quote knopje en dan gooit hij het allemaal wel in het vakje onderaan de pagina. Dan kun je daar al je reacties typen en op invoeren klikken.
RTFM!
Ik weet niet of je nu serieus bent en ook echt reageert op mijn post? Indien beide met ja kunnen worden beantwoord dan zie ik je onderbouwing graag tegemoet in Feedback op moderatie binnen de Devschuur.phex schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:21:
[...]
Kunnen we ook afspreken dat vrouwen die ons topic durven te joinen niet gelijk weggejaagd worden?
Ja, dat kan ik me voorstellen. We zien er anders uit, klinken anders, ruiken anders en reageren soms ook anders. Maar we zijn ook gewoon mensen hoor.Gertjan. schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:16:
[...]
Ach veel gamers en ICT-ers zijn bang voor vrouwen. Die worden helemaal nerveus als ze er eentje zien en gaan gek doen
Fijn, dan ben ik in ieder geval niet de enige_Moe_ schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:17:
[...]
Daar ben ik in mee! Kan niet zeggen dat het vies is, maar drinken doen we het hier ook niet.
Ik heb het begrepen hoor, zie mijn reactie op Firesphere_Moe_ schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:17:
@AdoraBelle: je kan meerdere quotes in 1 post plaatsen, zo komt het maar schreeuwerig over.
Sorry, maar ik vond het echt heel onhandig werken op m'n laptop om alles te moeten copy-pasten en tussen tabbladen te wisselen.BtM909 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:17:
[...]
[/quote]
[...]
[...]
[...]
[mbr]Zullen we iig afspreken dat je niet meer dan 1 reactie achter elkaar plaatst binnen 24 uur?[/] Als je als laatste reageert of editten of naar het "grotere" reply scherm gaan waar je gewoon meerdere reacties kan quoten en kan reageren per quote
Maar ik begrijp dat het dus makkelijker kan via het grote reply scherm?
Jep. Gewoon onderaan op 'Reageer' klikken en dan kan je elke post quoten door op het quote linkje te klikken.AdoraBelle schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:25:
Edit:
Lekker thuis aan het werk vandaag. Eens kijken of ik nog brood in huis heb, begin wel beetje honger te krijgen.
[ Voor 17% gewijzigd door Ozzie op 26-06-2013 12:28 ]
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Als je rechtsonderin kiest voor reageer dan kom je uit op http://gathering.tweakers...nsert_message/1536353/129. Als je vervolgens verder naar beneden scrollt, dan kan je gewoon klikken op verschillende posts en die worden in je reageerscherm geplaktAdoraBelle schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:25:
[...]
Ja,Sorry, maar ik vond het echt heel onhandig werken op m'n laptop om alles te moeten copy-pasten en tussen tabbladen te wisselen.
Ik zou me toch wel een beetje schuldig voelen denk ik, het is namelijk niet mijn bedoeling

Nouja, op zich heeft 'ie wel een punt. Maar ik had niet door dat mensen zich eraan ergerden en ik wist ook niet dat er blijkbaar een makkelijke manier is om mensen te citeren.phex schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:21:
[...]
Toch lief dat je het voor me opneemt
Het werkt wel net even wat sneller. Al werkt dit ook niet super vervelend, maar het is wel even wennen._Moe_ schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:22:
[...]
Is nog wel een interessante toevoeging voor GOT
Volgens mij bedoelt 'ie het niet zo serieus hoor, maar ik kom hier nog niet zo lang dus ik kan het niet met zekerheid zeggen.BtM909 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:24:
[...]
Ik weet niet of je nu serieus bent en ook echt reageert op mijn post? Indien beide met ja kunnen worden beantwoord dan zie ik je onderbouwing graag tegemoet in Feedback op moderatie binnen de Devschuur.
Ja, ik zie het nu, bedanktOzzie schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:27:
[...]
Jep. Gewoon onderaan op 'Reageer' klikken en dan kan je elke post quoten door op het quote linkje te klikken.
Edit:
Lekker thuis aan het werk vandaag. Eens kijken of ik nog brood in huis heb, begin wel beetje honger te krijgen.
Dankjewel. Het werkt op zich wel sneller zo, alleen als er nieuwe posts geplaatst worden komen die er niet bij. Dan moet je helaas alsnog met verschillende tabbladen werken. Maar goed, dit is natuurlijk niet de plek om mijn beklag te doen over de functionaliteit (of het gebrek daarvan) van de forumsoftware. Dus ik zal het hier maar bij laten.BtM909 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:30:
[...]
Als je rechtsonderin kiest voor reageer dan kom je uit op http://gathering.tweakers...nsert_message/1536353/129. Als je vervolgens verder naar beneden scrollt, dan kan je gewoon klikken op verschillende posts en die worden in je reageerscherm geplakt
Het blijft tweakers he, je moet wel een beetje moeite doen natuurlijk
Die komen er wel bij. Onderaan het reageer vak komt dan een groene balk waarop staan 'Er is een nieuwe reactie geplaatst' oid. Als je daarop klikt dan komt die post helemaal onderaan het scherm er gewoon bij.AdoraBelle schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:35:
Dankjewel. Het werkt op zich wel sneller zo, alleen als er nieuwe posts geplaatst worden komen die er niet bij. Dan moet je helaas alsnog met verschillende tabbladen werken. Maar goed, dit is natuurlijk niet de plek om mijn beklag te doen over de functionaliteit (of het gebrek daarvan) van de forumsoftware. Dus ik zal het hier maar bij laten.
Hmm... ik dacht al dat ik die gezien had, maar ik kon 'm zonet echt niet vindenOzzie schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:37:
[...]
Die komen er wel bij. Onderaan het reageer vak komt dan een groene balk waarop staan 'Er is een nieuwe reactie geplaatst' oid. Als je daarop klikt dan komt die post helemaal onderaan het scherm er gewoon bij.

Dan was er geen reactie bijgeplaatstAdoraBelle schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:38:
[...]
Hmm... ik dacht al dat ik die gezien had, maar ik kon 'm zonet echt niet vinden.
Ik heb toch echt jouw reactie moeten copy-pasten omdat die er niet bij stond. En die van BtM909 ook.
Het is me ook echt een raadsel waarom die er hier niet is. Ideaal om gewoon te kunnen quoten zonder eerst naar 'Reageren' te moeten waar je eerst weer moet zoeken naar de berichten.AdoraBelle schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:15:
Ik ben echt zo gewend aan die quickreply functie op FOK!. Dan klik je gewoon bij iedere reactie op het quote knopje en dan gooit hij het allemaal wel in het vakje onderaan de pagina. Dan kun je daar al je reacties typen en op invoeren klikken.
Ik dacht dat er in de poll nu eindelijk die functie stond, maar helaas een quote iets ergens anders voor.
Mjah soms spaced dat ding em een beetje.AdoraBelle schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:40:
[...]
Ik heb toch echt jouw reactie moeten copy-pasten omdat die er niet bij stond. En die van BtM909 ook.
Klink idd wel handig. Kunnen we niet gewoon een feature request doen in Lieve Devvers?TheNephilim schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:41:
[...]
Het is me ook echt een raadsel waarom die er hier niet is. Ideaal om gewoon te kunnen quoten zonder eerst naar 'Reageren' te moeten waar je eerst weer moet zoeken naar de berichten.
Ik dacht dat er in de poll nu eindelijk die functie stond, maar helaas een quote iets ergens anders voor.
Verwijderd
Ik draag ook graag hartjes uit aan Doctrine 2. Zelf ooit mee gewerkt icm Zend 1.phex schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:11:
Ik wil van deze gelegenheid gebruik maken om wat hartjes uit te delen aan Symfony en Doctrine.
![]()
![]()
Tijdje terug voor de hobby eens aan ZF2 begonnen maar heb de implementatie van Doctrine niet aan de praat gekregen. Projectje is toen een snelle dood gestorven. Wil dat toch nog eens graag aan de praat krijgen.
Lunch is om 1300 als geen contact wil met je colega's. Die JeromeB vind dat ik meer moet werken en minder hier tijd moet besteden. Misschien zegt het ook wat over hemHoogie2004 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:01:
Nu ben ik in de war. Lunch mocht toch pas om 13:00.... Of was dat de borreltijd
Eerlijk gezegd vind ik het onduidelijk omdat ik hetzelfde heb als jij (en vele devvers hier intern ook)BtM909 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:14:
[...]
Ja duh, maar dat heb je ook met onduidelijke code en een duidelijke omschrijving. Die twee moeten in sync.
Misschien lees ik code ook heel anders dan jij, maar ik scan eerst code en als ik die niet begrijp dan grijp ik terug naar het commentaar. Dus in dit specifieke voorbeeld zou ik het commentaar niet eens zien.
Ik scan de code, pas die indien nodig aan en negeer al het commentaar als de code overduidelijk is...
En dan heb je dus na een x tijd een situatie dat commentaar niet meer overeenkomt met code en dat het voor niemand een probleem is, totdat je een stagair oid krijgt en dan krijg je rampen...
Ik zie ook heel vaak dat sommige methode's gekopieerd worden en dan het commentaar meegekopieerd maar niet aangepast. De methode doet dan uiteindelijk vaak iets heel anders dan wat er in het commentaar staat.Gomez12 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:07:
[...]
Eerlijk gezegd vind ik het onduidelijk omdat ik hetzelfde heb als jij (en vele devvers hier intern ook)
Ik scan de code, pas die indien nodig aan en negeer al het commentaar als de code overduidelijk is...
En dan heb je dus na een x tijd een situatie dat commentaar niet meer overeenkomt met code en dat het voor niemand een probleem is, totdat je een stagair oid krijgt en dan krijg je rampen...
Ik snap sowieso niet dat mensen hele methodes kopiëren om ze vervolgens iets heel anders te laten doen. Dan schrijf je toch gewoon een nieuwe methode, hoeveel extra werk is dat nou.
Commentaar, dat zijn toch die stukken code die niet meer gebruikt worden?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ach dat kom ik soms ook in productie code tegen. Hele blokken code als comments en niemand die meer weet waar het voor diende of waarom het niet gewoon verwijderd is toen het blijkbaar niet meer nodig was.Woy schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:23:
Altijd weer leuk, die berichtjes van recruiters op LinkedIn:
Nu ziet de dame op de foto er best leuk uit. Misschien het volgende terugsturen:Hai $naam, Vandaag heb ik jouw profiel gezien en dat ziet er goed uit. Sta jij ook open voor een nieuwe uitdaging in het werkende leven? Anders een keertje over bellen? Groetjes, $recruiter
Hai $recruiter, Vandaag heb ik jouw profiel gezien en dat ziet er goed uit. Sta jij ook open voor een nieuwe uitdaging in je privéleven? Anders een keertje over bellen? Groetjes, $naam
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Delete, inchecken en hoppakee. Opgeruimd staat netjesOzzie schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:24:
[...]
Ach dat kom ik soms ook in productie code tegen. Hele blokken code als comments en niemand die meer weet waar het voor diende of waarom het niet gewoon verwijderd is toen het blijkbaar niet meer nodig was.
Versie 4 ondertussen al. En het is een veel gebruikt product around the globe. Maar hun tooling is ronduit slecht, ik vind constant bugs waarvan je zou denken dat dat bij een eerste test al zou opduiken...AdoraBelle schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:54:
[...]
Bevindt dat product zich ook nog in de ontwikkelingsfase of is het al een compleet product?
Het klinkt een beetje als het eerste namelijk, een soort beta versie ofzo.
Ach ja, dat bedrijf heeft een heel goede sales persoon, die bepaalde personen heeft overtuigd (en als technische persoon heb ik daar 0,0 over te zeggen). Nu ja, de beslissing om het product te gebruiken was al genomen voor dat ik in het bedrijf kwam. En nu ben ik de persoon in het bedrijf die heel het product moet kennen (en er op dit moment het meeste van kent, binnen het bedrijf).
AdoraBelle schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:56:
En dat ik geen koffie of alcohol drink daar moeten jullie maar aan wennen.
Plus een Bob-etteEalanrian schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:58:
Dat is juist goed. meer koffie en alcohol voor ons
GEEN ALCOHOL?! Ai Ai Ai... Dat word een nieuwe locatie zoeken voor t devschuur uitje
Ze drinkt geen alcohol he... Staat nergens dat er in een straal van 50 meter geen alcohol in de buurt mag zijnOzzie schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:30:
GEEN ALCOHOL?! Ai Ai Ai... Dat word een nieuwe locatie zoeken voor t devschuur uitje
Dat is waarBtM909 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:34:
[...]
Ze drinkt geen alcohol he... Staat nergens dat er in een straal van 50 meter geen alcohol in de buurt mag zijn
Dat staat toch in de devschuurmeetupalgemenevoorwaarden?BtM909 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:34:
[...]
Ze drinkt geen alcohol he... Staat nergens dat er in een straal van 50 meter geen alcohol in de buurt mag zijn
Trouwens, nu de zomer voorbij is is't wel te laat voor die bbq bij mij op het gemeenteterrein he.
[ Voor 14% gewijzigd door Firesphere op 26-06-2013 13:56 ]
Doen! Ben wel eens benieuwd of hier reactie op komtDown schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:25:
[...]
Nu ziet de dame op de foto er best leuk uit. Misschien het volgende terugsturen:
[...]
Ik had laatst zo iemand aan de telefoon en op het einde van het gesprek sprak ze me aan met de verkeerde naam

RTFM!
Doen! TopplanDown schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:25:
[...]
Nu ziet de dame op de foto er best leuk uit. Misschien het volgende terugsturen:
[...]

* Firesphere maakt een notitie van dit idee
Dan kom je ineens op het station een bekend gezicht tegen van iemand die gaat solliciteren. 
Dus, hoe ging het?P-Storm schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:57:
Opstaat, check! Alles meenemen? check! Gevoel hebben dat je dingen vergeet? check!
Zo te zien ben ik er helemaal klaar voor
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Nou, dan heb je nog commentaarWoy schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:23:
Afgelopen weekend ook door stukken code heen gebanjerd waar over het zo goed als geen commentaar stond. Wordt er halverwege een delete aangeroepen zonder even uit te leggen waarom...

Aan de andere kant waren en wel weer comments op plekken waar ze overbodig waren...
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| //Save the super object public void SaveSuperObject() { //Save Element X SaveElementX(x); //Save Element Y SaveElementY(y); //--> Dit gebeurde een keertje of 10 (een samengesteld object werd hier opgeslagen) } |
Netjes met allemaal wit-regels... Dit is zo'n typisch gevalletje van: goh die comments voegen echt iets toe

Ik merk dat bij het toepassen van SingleResponsibility en goede functienamen comments zo goed als overbodig zijn geworden. Het enige waar ik wel eens wat commentaar op wil zetten is de "hoofd-functie" zodat duidelijk is wat hij onderwater doet. Verder wijst de code zichzelf.
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Taart op kantoor!

Zozo, hashtags nu ook op Facebook 
Nu eerst koffie, dan weer verder ruzie maken met de TargetPay API
Maandag was er voor het laatst een traktatie op kantoor. al lang geleden...
Ik begrijp wel waarom je er ruzie mee hebt, getuige de volgende zin in de inleidingTheNephilim schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:18:
Zozo, hashtags nu ook op Facebook
Deze technische documenten vereisen wel enige technische kennis.
@.Gertjan.
Is maar duidelijk ook dat het erbij staat, want anders had ik misschien wel dit gedaan
Is maar duidelijk ook dat het erbij staat, want anders had ik misschien wel dit gedaan
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| //Save the super object public void SaveSuperObject() { //Save Element X SaveElementX(y); //Save Element Y SaveElementY(x); } |
Dat soort commentaren kom regelmatig in het wild tegenpdebie schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:25:
@.Gertjan.
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 //Save the super object public void SaveSuperObject() { //Save Element X SaveElementX(y); //Save Element Y SaveElementY(x); }
Neuj, heb al vaker TargetPay gebruikt, evenals Mollie. Zoals het er nu bijstaat lijkt het alsof de server die verantwoordelijk is voor de requests naar de reporturl het druk heeft. Net kwamen er een heleboel binnen, van betalingsverzoeken die ik gisteren al gedaan hebGusev schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:23:
[...]
Ik begrijp wel waarom je er ruzie mee hebt, getuige de volgende zin in de inleiding:
[...]
Ben er overigens al een hele dag aan kwijt. Support reageert redelijk snel, maar nog geen oplossing. Misschien doe ik wel iets helemaal fout, maar niets wijst daar op. Zeker nu er toch wat binnen kwamen en die netjes rapporteerden, lijkt me dat het bij TargetPay ligt.
De documentatie is inderdaad niet altijd consistent en niet even duidelijk. Echter staat alles er wel in en is het netjes stap voor stap uitgelegd.
[ Voor 29% gewijzigd door TheNephilim op 26-06-2013 14:33 ]
Dat inderdaad. Je hebt niet voor niks versiebeheer.pdebie schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:28:
[...]
Delete, inchecken en hoppakee. Opgeruimd staat netjes
Als je gezegend bent met SourceSafe zou ik het lekker laten staan en op een andere locatie ook nog een reservekopie plaatsenD-Raven schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:32:
[...]
Dat inderdaad. Je hebt niet voor niks versiebeheer.
Gelukkig is SourceSafe een uitstervende techniek, maar toch wordt het nog wel gebruikt her en der...

Ja en dan heb je collega's die iets commiten met als commentaar "eigen naam om 13:37", waarbij die ook nog telkens op zijn polshorloge kijkt.D-Raven schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:32:
[...]
Dat inderdaad. Je hebt niet voor niks versiebeheer.
Gelukkig heb ik daar nog nooit mee hoeven werken als ik de horror verhalen zo hoor af en toe. Wij zijn langzaam maar zeker aan het overstappen op Git. De meeste projecten staan in Subversion en een enkel project staat nog in CVS..Gertjan. schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:38:
[...]
Als je gezegend bent met SourceSafe zou ik het lekker laten staan en op een andere locatie ook nog een reservekopie plaatsen
Gelukkig is SourceSafe een uitstervende techniek, maar toch wordt het nog wel gebruikt her en der...
http://whatthecommit.com/Otherside1982 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:39:
[...]
Ja en dan heb je collega's die iets commiten met als commentaar "eigen naam om 13:37", waarbij die ook nog telkens op zijn polshorloge kijkt.
Hehe de eerste die ik krijg is 'Some bugs fixed'. Die commit msg gebruik ik af en toe echt. Toch niemand leest die commit msgs aandachtig volgens mij.
Ja ik heb ook wel eens projecten gehad waar het verplicht was om bij elke public functie/member xmldocs te plaatsen. Dan is Ghostdoc wel een uitkomst.Gertjan. schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:16:
[...]
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 //Save the super object public void SaveSuperObject() { //Save Element X SaveElementX(x); //Save Element Y SaveElementY(y); //--> Dit gebeurde een keertje of 10 (een samengesteld object werd hier opgeslagen) }
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Goede commit messages, of uberhaupt commit messages is ook zoiets wat vaak godsonmogelijk is ofzo 
Je moet zo iemand eerst zelf een keer in SVN oude commits terug laten zoeken, voordat ze het door hebben en soms zelfs dan nog niet eens.
[/frustratie]
Je moet zo iemand eerst zelf een keer in SVN oude commits terug laten zoeken, voordat ze het door hebben en soms zelfs dan nog niet eens.
[/frustratie]
There are two kind of people in the world.
Those who can extrapolate from incomplete datasets.
Those who can extrapolate from incomplete datasets.
Je kunt daar toch gewoon een hook aan hangen die dat checked en je commit denied lijkt me?D-Raven schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:43:
Goede commit messages, of uberhaupt commit messages is ook zoiets wat vaak godsonmogelijk is ofzo
[/frustratie]
Ik zet bij vrijwel alle methods, of ze nu public, private, protected of internal zijn, een xmldoc. Dat vind ik wel zo mooi en consistent.Woy schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:43:
[...]
Ja ik heb ook wel eens projecten gehad waar het verplicht was om bij elke public functie/member xmldocs te plaatsen. Dan is Ghostdoc wel een uitkomst
Toen gingen ze hier spaties of puntjes invullenPrisonerOfPain schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:45:
[...]
Je kunt daar toch gewoon een hook aan hangen die dat checked en je commit denied lijkt me?

Op de functie zelf wel, maar als je bij iedere call ook nog moet vermelden wat er gebeurt (zoals in mijn voorbeeld), tja dan ga je mogelijk wel een stapje te ver.Alex) schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:47:
[...]
Ik zet bij vrijwel alle methods, of ze nu public, private, protected of internal zijn, een xmldoc. Dat vind ik wel zo mooi en consistent.
On a different note: exceptions gebruiken voor validatie. Briljant....

Ow, bij ons is dat ASCII art, als het een verder onbelangrijke commit is.jip_86 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:48:
[...]
Toen gingen ze hier spaties of puntjes invullen
Herkenbaarjip_86 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:48:
[...] Toen gingen ze hier spaties of puntjes invullen
Soms heb ik echt geen idee wat ik aan het doen ben, heb zo een killstreak van 10 commits gehad met als message ":D" ^^
Mensen in de toekomst kunnen dan niet boos worden toch?
[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 26-06-2013 14:50 ]
Weet je wel hoeveel werk het is als je dat allemaal client- of serverside moet gaan zitten controleren, terwijl de DB het ook kan aangeven of het ge-insert/ge-update is?.Gertjan. schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:49:
[...]
On a different note: exceptions gebruiken voor validatie. Briljant....Pleurt de data gewoon maar tegen de DB, de DB miept wel als het niet klopt en dan tonen we een melding dat de data incorrect is... Echte pareltjes om te ontdekken vlak voor een release...
[/sarcasm]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.