C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
Ik ben min of meer m'n eigen werkgever dus ik kan dat soort 'regels' prima instellen. Helaas is deze heer in kwestie geenzins van plan het ons makkelijk te maken. Klant is koning he, en zijn business kunnen we niet missen helaas.steffex schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 21:49:
dat sucked hard, maar zou je als bedrijf niet bestel procedures kunnen vastleggen? In de vorm van "als je deze procedure volgt, wordt je bestelling het snelst verwerkt!"?
Hierdoor "dwing" je klanten op een manier te bestellen die voor jullie als bedrijf fijn is en voor hen het snelst resultaat geeft.
Dit is natuurlijk alleen mogelijk als je werkgever meewerkt en bereid is om een paar "pissige" klanten te woord te staan.
Andere klanten doen het veel beter hoor, die sturen gewoon een orderformulier met alles erop en eraan, ordernummer, adres, etc. En als je een keer wat mist krijg je daar normaal gewoon antwoord op.
https://niels.nu
Hoe zou jij het doen dan?Feanathiel schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:13:
C++:
1 if( p.name )
Dat soort regels vind ik juist weer onduidelijk. Wat if naam? Niet leeg, gedefinieerd, geldig, etc...?
Ik gaf al aan dat ik deze stijl alleen gebruik voor booleans en pointers, en voor beiden is heel duidelijk wat het betekent; voor booleans of hij true is, voor pointers of hij niet-NULL is. Uit context blijkt vrijwel altijd welke van die twee gevallen het is (als "name" een boolean is dan heet die property gewoon fout). Mijn punt was dat ik != NULL en == true weinig vind toevoegen (en zelfs afbreuk vind doen aan de leesbaarheid)
Ik vind zelf iets als dit toch echt niet onduidelijk:
1
2
3
4
| if( p.name ) std::cout << "Beste " << p.name << std::endl; else std::cout << "L.S.," << std::endl; |
Dat komt gewoon voort uit onervarenheid met C of C++, meer niet. Als je dagelijks met de taal werkt dan is dat gewoon een doodnormale constructie die iedereen begrijpt.Feanathiel schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:13:
[...]
Dat soort regels vind ik juist weer onduidelijk. Wat if naam? Niet leeg, gedefinieerd, geldig, etc...?
[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 25-06-2013 23:58 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Leuk dat't een goede klant is. Maar ik ben persoonlijk zulk soort klanten liever kwijt dan rijk. Opvoeden dus. "Als jij iets wil bestellen voor jouw klant, go fix adres".Hydra schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 22:21:
[...]
Ik ben min of meer m'n eigen werkgever dus ik kan dat soort 'regels' prima instellen. Helaas is deze heer in kwestie geenzins van plan het ons makkelijk te maken. Klant is koning he, en zijn business kunnen we niet missen helaas.
Andere klanten doen het veel beter hoor, die sturen gewoon een orderformulier met alles erop en eraan, ordernummer, adres, etc. En als je een keer wat mist krijg je daar normaal gewoon antwoord op.
Er is geen excuus tenzij je een relational database hebt die klant X vind bij bestelling Y van klant Z. Maargoed, eerlijk gezegd, daar ben ik klanten op kwijt geraakt
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
De optie is natuurlijk proberen te zorgen dat je niet meer zo afhankelijk van die klant bent.Firesphere schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 00:02:
[...]
Leuk dat't een goede klant is. Maar ik ben persoonlijk zulk soort klanten liever kwijt dan rijk. Opvoeden dus. "Als jij iets wil bestellen voor jouw klant, go fix adres".
iOS developer
Ik ook, maar dat is omzettechnisch gewoon dom. Leuk in theorie dus, in de praktijk heeft 'ie het voor het uitkiezen.Firesphere schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 00:02:
Leuk dat't een goede klant is. Maar ik ben persoonlijk zulk soort klanten liever kwijt dan rijk.
Die markt is in Nederland helaas niet zo groot dat we om die kerel heen kunnen wat betreft die klant. En dat weet 'ie gewoon. Jammer dat 'ie zo'n persoonlijkheid heeft dat 'ie er ook meteen misbruik van maakt.PrisonerOfPain schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 00:17:
De optie is natuurlijk proberen te zorgen dat je niet meer zo afhankelijk van die klant bent.
[ Voor 39% gewijzigd door Hydra op 26-06-2013 00:32 ]
== true daar word ik ook een beetje lacherig van, dat is eigenlijk al wat een if is, kijken of dat het waar is dat x gelijk aan y is. Dat komt neer op kijk of het waar is dat x waar is. Op null checken doe ik altijd wel. Maar ik weet niet of er überhaupt een soort van standaard is in C en C++? Die zijn nog van voor het internet dus een hoop mensen met andere stijlen van coden.deadinspace schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 23:12:
[...]
Hoe zou jij het doen dan?
Ik gaf al aan dat ik deze stijl alleen gebruik voor booleans en pointers, en voor beiden is heel duidelijk wat het betekent; voor booleans of hij true is, voor pointers of hij niet-NULL is. Uit context blijkt vrijwel altijd welke van die twee gevallen het is (als "name" een boolean is dan heet die property gewoon fout). Mijn punt was dat ik != NULL en == true weinig vind toevoegen (en zelfs afbreuk vind doen aan de leesbaarheid)
Ik vind zelf iets als dit toch echt niet onduidelijk:
C++:
1 2 3 4 if( p.name ) std::cout << "Beste " << p.name << std::endl; else std::cout << "L.S.," << std::endl;
iOS developer
Oh, een grote klant dus? Dat lijkt me een vervelende situatie om in te zittenHydra schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 00:31:
[...]
Ik ook, maar dat is omzettechnisch gewoon dom. Leuk in theorie dus, in de praktijk heeft 'ie het voor het uitkiezen.
[...]
Die markt is in Nederland helaas niet zo groot dat we om die kerel heen kunnen wat betreft die klant. En dat weet 'ie gewoon. Jammer dat 'ie zo'n persoonlijkheid heeft dat 'ie er ook meteen misbruik van maakt.

Oh en hallo allemaal :W .
Ik ben Naomi en ik ben hier even mee aan het kijken.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
Buitenland?Hydra schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 00:31:
Die markt is in Nederland helaas niet zo groot dat we om die kerel heen kunnen wat betreft die klant. En dat weet 'ie gewoon. Jammer dat 'ie zo'n persoonlijkheid heeft dat 'ie er ook meteen misbruik van maakt.
Ik kom hier al veel te lang. Hoi.AdoraBelle schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 00:38:
Hoelang is veel te lang? En waarom vind je het veel te lang?
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
* F.West98 rent
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Dat wordt weer drie dagen niet poepen voor menigeen hierF.West98 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 00:51:
IEIEIEIEIEIE een vrouw in de Coffee Corner!
* F.West98 rent
iOS developer
Voel jezelf welkom. Dit topic is 's avonds meestal wel gezellig. Overdag is het een gekkenhuis.AdoraBelle schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 00:38:
Doe je iets met development? Je zit hier tenslotte in de Devschuur.
Leuke foto op je website. Ben jij dat?
De topic reeks is inmiddels bijna 4 jaar oudAdoraBelle schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 00:46:
[...]
vrouwelijke devvers, daar kunnen er nooit genoeg van zijnAdoraBelle schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 00:46:
[...]

https://images.google.com dan op het fototoestelletje klikken en dan de link van het plaatje pasten. Nee dus.Daos schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 00:55:
De combinatie vrouw, 25, C én C++ én de vrouw van dat plaatje tegelijkertijd zijn geloofde ik toch niet meteen
iOS developer
Die snap ik even nietBikkelZ schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 00:55:
[...]
Dat wordt weer drie dagen niet poepen voor menigeen hier
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik had ooit een collega die als hij op vakantie ging of anderszins verstoord was doordat hij in een niet vertrouwde omgeving was eerst drie dagen weer nodig had voordat hij normaal naar de WC kon.
iOS developer
Ik heb applicatie ontwikkeling gedaan, maar het beviel me niet zo om de hele dag te programmeren. Dus daar ben ik mee gestopt.Daos schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 00:55:
[...]
Voel jezelf welkom. Dit topic is 's avonds meestal wel gezellig. Overdag is het een gekkenhuis.
Doe je iets met development? Je zit hier tenslotte in de Devschuur.
Alleen als hobby vind ik programmeren af en toe wel leuk.
Ik ben nog aan het nadenken wat ik nu als opleiding wil doen.
Nee, ik ben een beetje te onzeker om daar een foto van mezelf op te zetten. Maar deze foto is wel een voorbeeld voor me
Dat is niet erg toch?PrisonerOfPain schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 00:55:
[...]
De topic reeks is inmiddels bijna 4 jaar oud
Op jouw leeftijd? ^^AdoraBelle schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 01:06:
[...]
Ik ben nog aan het nadenken wat ik nu als opleiding wil doen. [...]
oh en dank je.. ze waren hier bijna door de gespreksonderwerpen heen en dan neigen ze te vervallen in een "mijn taal is beter dan jouw taal maar alles is beter dan php"-onderwerp of een "Nederlands in code is slecht"-topic
[ Voor 36% gewijzigd door Caelorum op 26-06-2013 01:14 ]
Hé!

Leeftijd ligt een beetje gevoelig bij mijsteffex schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 01:14:
nooit te oud om te leren... ik zie het probleem niet zo...
Maar ik houd van leren dus ik wil zeker doorgaan

Volgens je profiel ben je van 1988, dus dat lijkt me iig niet oudAdoraBelle schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 01:16:
[...]
Leeftijd ligt een beetje gevoelig bij mij.
Maar ik houd van leren dus ik wil zeker doorgaan.
Oh, ik ben zeker geen 30+ hoorDaos schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 01:17:
Als je oud/30+ bent moet je veel meer geld betalen. Je betaald dan instellingstarief van 7.000 - 13.000 euro per jaar. (Al is het binnenkort voor jonge studenten ook duurder met het wegvallen van de basisbeurs)
En voor de rest zie ik wel, ik blijf positief.
Serieus? Ben vorig jaar op mijn 34ste afgestudeerd en ik heb altijd maar iets van 200 of 300 euro meer betaald dan een gewone dagstudent. Zou wel heel erg verneukeratief zijn om zoiets ineens in te stellen, kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze de "kenniseconomie" zo de nek omdraaien. Mensen die later gaan studeren kiezen minder snel voor een pretstudie maar voor iets wat ze praktisch verder helpt en zijn door de bank genomen stukken gemotiveerder.Daos schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 01:17:
Als je oud/30+ bent moet je veel meer geld betalen. Je betaald dan instellingstarief van 7.000 - 13.000 euro per jaar. (Al is het binnenkort voor jonge studenten ook duurder met het wegvallen van de basisbeurs)
iOS developer
Zie bijv. http://www.utwente.nl/so/...r/Instellingstarief.docx/ Of http://www.duo.nl/particulieren/studeren/collegegeld.asp
[ Voor 33% gewijzigd door Caelorum op 26-06-2013 01:28 ]
Nee, maar door wat gedoe heb ik het gevoel dat ik de helft van m'n jeugd gemist hebsteffex schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 01:20:
[...]
Volgens je profiel ben je van 1988, dus dat lijkt me iig niet oud

Maar het zit nu tenminste goed en ik kan nu gelukkig en mezelf zijn
In Leiden was het in 2007 net iets meer dan 2000: http://www.leidenuniv.nl/nieuwsarchief2/1565.htmlCaelorum schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 01:24:
Instellingstarief is al heel lang zo hoor. Alleen hebben sommige instellingen het gelijkgesteld aan wat een gesubsidieerde student moet betalen waardoor het niet zo opvalt.
Zie bijv. http://www.utwente.nl/so/...r/Instellingstarief.docx/ Of http://www.duo.nl/particulieren/studeren/collegegeld.asp
Nu 10000 - 15000: http://www.studenten.leid...2e-bacheloropleiding.html
Bij andere universiteiten/hogescholen is het ook absurd hoog. Die link van Twente die je gaf laat ook 7000 - 13000 zien. Dat is precies wat ik al schreef.
Ja maar je mag toch gewoon HBO studeren met een afgeronde MBO?Caelorum schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 01:24:
Instellingstarief is al heel lang zo hoor. Alleen hebben sommige instellingen het gelijkgesteld aan wat een gesubsidieerde student moet betalen waardoor het niet zo opvalt.
http://www.utwente.nl/so/...egeld_2013-2014%20NL.doc/ ( <-- rare URL trouwens met .doc er in?)
Wel lekker dat je bij de UT juist minder betaalt voor deeltijd terwijl ik altijd méér betaald heb met minder contacturenWETTELIJKE TARIEVEN:
Voltijd € 1.771
Deeltijd € 1.295
Extraneus € 1.079
Je betaalt het wettelijk (collegegeld)tarief als je aan alle drie onderstaande eisen voldoet:
1. de inschrijvingseis en
2. de nationaliteitseis en
3. de woonplaatseis.

[ Voor 7% gewijzigd door BikkelZ op 26-06-2013 01:36 ]
iOS developer
Hoi en welkomAdoraBelle schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 00:38:
[...]
Import van een .DOC bestand dat omgezet is naar HTML? Who knows?BikkelZ schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 01:34:
[...]
http://www.utwente.nl/so/...egeld_2013-2014%20NL.doc/ ( <-- rare URL trouwens met .doc er in?)
BikkelZ schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 00:55:
Dat wordt weer drie dagen niet poepen voor menigeen hier
En ik als Belg weer aan wat anders aan het denken... Lol.BikkelZ schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 01:05:
Ik had ooit een collega die als hij op vakantie ging of anderszins verstoord was doordat hij in een niet vertrouwde omgeving was eerst drie dagen weer nodig had voordat hij normaal naar de WC kon.
[ Voor 19% gewijzigd door Styxxy op 26-06-2013 01:40 ]
BikkelZ uiteraard mag je een HBO opleiding na een mbo opleiding doen.
Dat "of iemand die zich zodanig voordoet" vind ik niet zo liefAvalaxy schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 01:50:
Er kwam eens een vrouw (of iemand die zich zodanig voordoet) in de devschuur...

Welcome to the internet, where men are men, women are men and 15 year old girls are FBI agents.AdoraBelle schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 02:25:
[...]
Dat "of iemand die zich zodanig voordoet" vind ik niet zo lief.
LOLAvalaxy schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 01:50:
Er kwam eens een vrouw (of iemand die zich zodanig voordoet) in de devschuur...
Dat was 10 á 15 jaar geleden. Er zitten tegenwoordig echt wel vrouwen op internet hoor...Patriot schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 02:26:
[...]
Welcome to the internet, where men are men, women are men and 15 year old girls are FBI agents.
Maarja, ik hoor het wel vaker. Omdat ik dan nerdige hobby's heb, of omdat ze graag willen dat ik foto's van mezelf laat zien. Maar daar doe ik niet aan mee.
Ik vind die foto in m'n avatar trouwens al meer dan genoeg, en die is met opzet nog redelijk anoniem.
[ Voor 9% gewijzigd door NaoPb op 26-06-2013 02:31 ]
Het was ook niet heel serieusAdoraBelle schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 02:30:
[...]
Dat was 10 á 15 jaar geleden. Er zitten tegenwoordig echt wel vrouwen op internet hoor...
En terecht. Maar zeggen dat ze je niet geloven tenzij je een foto stuurt is natuurlijk een doorzichtige truc om een foto te krijgen. Als ze werkelijk dachten dat je geen vrouw was dan hadden ze niet om je foto gevraagdMaarja, ik hoor het wel vaker. Omdat ik dan nerdige hobby's heb, of omdat ze graag willen dat ik foto's van mezelf laat zien. Maar daar doe ik niet aan mee.
Ach. Mijn foto is duidelijk genoeg, maar gelukkig is GoT klein genoeg om niet herkend te worden op straatIk vind die foto in m'n avatar trouwens al meer dan genoeg, en die is met opzet nog redelijk anoniem.
Op een andere noot, eens kijken hoe de sollicitatie morgen gaat. Ben benieuwd of ik mijn hobby om kan zetten in werk, met java ontwikkelen. Er was ergens een topic over wat een beginnende ICT'er kan verwachten aan loon, dus dat moet ik even opgravenWat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 8)
[ Voor 8% gewijzigd door P-Storm op 26-06-2013 03:04 ]
Nouja, daar is de devschuur natuurlijk niet uniek in.P-Storm schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 02:54:
Ach, sommige mensen worden gelijk helemaal wild en willen alles weten van een dame als die hier in de devschuur vertonen, niks nieuws
Succes in ieder geval. Hoe laat moet je? Is het geen idee om naar bed te gaan?Op een andere noot, eens kijken hoe de sollicitatie morgen gaat. Ben benieuwd of ik mijn hobby om kan zetten in werk, met java ontwikkelen. Er was ergens een topic over wat een beginnende ICT'er kan verwachten aan loon, dus dat moet ik even opgravenWat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 8)
Ik lag al in bed, alleen als er dingen in je hoofd opkomen en dan ook nog een tabje ziet van devschuur die nog hard gaat rond deze tijd, dan moet ik toch wel even kijken.
Oh, gelukkig. Ik reageerde misschien wat te serieusPatriot schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 02:51:
[...]
Het was ook niet heel serieus
[...]
En terecht. Maar zeggen dat ze je niet geloven tenzij je een foto stuurt is natuurlijk een doorzichtige truc om een foto te krijgen. Als ze werkelijk dachten dat je geen vrouw was dan hadden ze niet om je foto gevraagd
[...]
Ach. Mijn foto is duidelijk genoeg, maar gelukkig is GoT klein genoeg om niet herkend te worden op straat
Ach, genoeg vrouwen die in de IT werken en ik vind het als hobby ook nog steeds leuk, al word ik van shoppen ook erg gelukkig hoor. Dus niet allemaal nerdy
Tja... ieder z'n ding. Ik houd het liever een beetje gescheiden
Ach ja, ik ben het gewend. Ook op FOK! (waar ik wat vaker zit) zijn sommigen zo hoor. Dus wat dat betreft is het niet alleen hier. En ik kan 'm ook geen ongelijk geven, het is natuurlijk wel even schrikken als er hier een vrouw binnenkomtP-Storm schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 02:54:
Ach, sommige mensen worden gelijk helemaal wild en willen alles weten van een dame als die hier in de devschuur vertonen, niks nieuws![]()
Op een andere noot, eens kijken hoe de sollicitatie morgen gaat. Ben benieuwd of ik mijn hobby om kan zetten in werk, met java ontwikkelen. Er was ergens een topic over wat een beginnende ICT'er kan verwachten aan loon, dus dat moet ik even opgravenWat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 8)
Veel succes bij je sollicitatie. Ik hoop dat het wat wordt.
Nee, zeker niet uniek. Het is denk ik nog steeds wel een mannending. Maar zolang de rest hier maar lief tegen me doet vind ik het ergPatriot schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 03:01:
[...]
Nouja, daar is de devschuur natuurlijk niet uniek in.
[ Voor 15% gewijzigd door NaoPb op 26-06-2013 03:55 ]
Vandaag onze testomgeving weer eens fixen. Een of andere SharePoint update heeft vanalles gesloopt schijnbaar...
Oh, gelukkigHoogie2004 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 06:56:
Een doodzondemaar volgens mij zijn hier wel meer mensen die stiekem geen koffie lusten.
Vandaag onze testomgeving weer eens fixen. Een of andere SharePoint update heeft vanalles gesloopt schijnbaar...
En sterkte met fixen. Updates die alles slopen

Gelukkig nog maar 3 dagen werken en dan op naar Chernobyl!
Ligt het aan mij, of heeft Sharepoint daar wel vaker last van?Hoogie2004 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 06:56:
Een doodzondemaar volgens mij zijn hier wel meer mensen die stiekem geen koffie lusten.
Vandaag maar eens verder om te proberen een interface van zo'n 35 methodes te refactoren naar max een stuk of 4. Iets als
1
| object DoSomething(object o); |
zal wel niet gewaardeerd worden
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Interessant! Ik heb afgelopen jaar zitten kijken of ik dit met vrienden kon regelen. Helaas liep het al stuk op het gebied van eten (aantal allergieën). Was het uiteindelijk veel regelwerk? Ik ben echt benieuwd naar hoe pripyat er nou daadwerkelijk bij ligt.GeertJam schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 07:55:
[...]
Verder hang ik de laatste tijd te vaak aan de lijn met Microsoft Support inzake vermeende bugs in SharePoint. Het is net alsof wij alle randgevallen opzoeken....
Een vriend van me heeft het geregeld, maar volgens mij viel het wel mee.Robbiedobbie schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 08:18:
[...]
Interessant! Ik heb afgelopen jaar zitten kijken of ik dit met vrienden kon regelen. Helaas liep het al stuk op het gebied van eten (aantal allergieën). Was het uiteindelijk veel regelwerk? Ik ben echt benieuwd naar hoe pripyat er nou daadwerkelijk bij ligt.
We hadden de naam van iemand die deze trips kan regelen dus daar rechtstreeks contact mee gehad. Hij regelt het papier werk, gids, vervoer, wat eten & drinken.
Al met al 350 euro kwijt voor 3 personen.
Alles is binnen 3/4 mailtjes geregeld dus viel wel mee
In mijn ervaring valt dat wel mee, zolang je vanuit je code tenminste afblijft van classes in een Internal-namespace, geen relfection gebruikt om in SharePoint's internals te prikken, of anderzijds dingen doet die niet helemaal de bedoeling zijn.BM schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 08:15:
[...]
Ligt het aan mij, of heeft Sharepoint daar wel vaker last van?(Geen ervaring met Sharepoint).
Dat kan beter!Vandaag maar eens verder om te proberen een interface van zo'n 35 methodes te refactoren naar max een stuk of 4. Iets als
C#:
1 object DoSomething(object o);
zal wel niet gewaardeerd worden
1
2
3
4
5
6
| /// <summary> /// Does the work. /// </summary> /// <param name="xml">The input XML.</param> /// <returns>A string containing the result as XML.</returns> string DoWork(string xml) |

We are shaping the future
Hoewel ik het aan de ene kant heel interessant vind (zeker vanuit fotografisch oogpunt), lijkt het me best een spannende onderneming ook. In hoeverre hangt er nog 'straling'? En wat zijn de gevaren daarvan?GeertJam schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 07:55:
Mocht je meer informatie willen kun je me altijd een PM sturen over een weekje of 2.Robbiedobbie schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 08:43:
Dat klinkt inderdaad niet al te moeilijk. Ik heb op google wel eens reisverslagen gevonden, waar toch meestal naar voren kwam dat de toestemming om in verboden zone te komen best ingewikkeld was. Het zal wel gewoon een kwestie zijn van de goede personen kennen..
Als je een dag daar in de buurt bent krijg je evenveel straling als bij een lange vlucht, heb ik ergens gelezen.pdebie schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 08:44:
[...]
Hoewel ik het aan de ene kant heel interessant vind (zeker vanuit fotografisch oogpunt), lijkt het me best een spannende onderneming ook. In hoeverre hangt er nog 'straling'? En wat zijn de gevaren daarvan?
Caelorum schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 01:12:
[...]
oh en dank je.. ze waren hier bijna door de gespreksonderwerpen heen en dan neigen ze te vervallen in een "mijn taal is beter dan jouw taal maar alles is beter dan php"-onderwerp of een "Nederlands in code is slecht"-topic

Edit:
Ow en voor de front-end devvers hier. Was laatst op reddit dus wellicht dat je m al gezien hebt.
https://github.com/dypsilon/frontend-dev-bookmarks
[ Voor 18% gewijzigd door D-Raven op 26-06-2013 08:51 ]
Helaas nietpdebie schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 08:48:
ok, dus het is niet zo dat je na een dag wandelen daar, dat je compleet gemicrowaved ben en 's nachts licht geeft?
Zolang je op de paden en wegen blijft val de dosis straling ontzettend mee. Door een week in de buurt te blijven, krijg je de gemiddelde straling van een persoon hier in nederland in een jaar binnen. Dit is echter nog steeds een stuk lager dan wat zelfs hier in nederland is toegestaan. Waar je ontzettend voor moet uitkijken is als je van een pad af zou gaan. Het mos daar is nog erg radioactief, en overal zitten wilde dieren van de paden af...pdebie schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 08:48:
ok, dus het is niet zo dat je na een dag wandelen daar, dat je compleet gemicrowaved ben en 's nachts licht geeft?
Ik ken in mijn omgeving genoeg vrouwen, zowel gamers als programmeurs, die zich om die reden online voor doen als een man. Simpelweg om de kinderachtige reacties voor de blijven. Enorm zonde als je het mij vraagt.AdoraBelle schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 03:53:
[...]
Ach ja, ik ben het gewend. Ook op FOK! (waar ik wat vaker zit) zijn sommigen zo hoor. Dus wat dat betreft is het niet alleen hier. En ik kan 'm ook geen ongelijk geven, het is natuurlijk wel even schrikken als er hier een vrouw binnenkomt.
AhzoAlex) schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 08:43:
[...]
In mijn ervaring valt dat wel mee, zolang je vanuit je code tenminste afblijft van classes in een Internal-namespace, geen relfection gebruikt om in SharePoint's internals te prikken, of anderzijds dingen doet die niet helemaal de bedoeling zijn.
[...]
Dat kan beter!
C#:
1 2 3 4 5 6 /// <summary> /// Does the work. /// </summary> /// <param name="xml">The input XML.</param> /// <returns>A string containing the result as XML.</returns> string DoWork(string xml)

Dan moet ik gaan rennen voor de architect denk ik. Die is allergisch voor het op deze manier gebruiken van xml (en terecht
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Misschien is dit wat: Software Debugging - Udacity. Nog niet bekeken, dus op eigen risicopdebie schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:14:
[...]
Iemand overigens nog tips voor websites/boeken over debugging?
Wil eens kijken of ik mijn debugging skills kan verbeteren (waar ik niet aan twijfel overigens)
[ Voor 5% gewijzigd door DEiE op 26-06-2013 09:27 ]
Also, niet zo lang geleden in dit topic 2 videos gepost die over debugging gaanDEiE schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:26:
[...]
Misschien is dit wat: Software Debugging - Udacity. Nog niet bekeken, dus op eigen risico.

* Firesphere slingert een kan koffie de schuur in.
Slobbertijd!
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Eindelijk! Duurt even hoor! Heb jij een 9 tot 5 mentaliteit ofzoFiresphere schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:28:
goeiemorgen
* Firesphere slingert een kan koffie de schuur in.
Slobbertijd!
Ik zit hier helemaal te wachten op die koffie...
Het was half 10Cor453 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:33:
[...]
Eindelijk! Duurt even hoor! Heb jij een 9 tot 5 mentaliteit ofzo
Ik zit hier helemaal te wachten op die koffie...
Misschien was het apparaat stuk. Je weet het nooit!Ealanrian schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:40:
Duurde lang met die koffie vandaag ja...
Het is daar tegenwoordig wat drukker :Ppdebie schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 08:44:
Hoewel ik het aan de ene kant heel interessant vind (zeker vanuit fotografisch oogpunt), lijkt het me best een spannende onderneming ook. In hoeverre hangt er nog 'straling'? En wat zijn de gevaren daarvan?
Ze zijn bezig om een nieuwe mantel om de kapotte reactor te bouwen omdat de huidige aan het instorten is, die was nogal haastig gebouwd ...
[ Voor 14% gewijzigd door farlane op 26-06-2013 09:47 ]
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
mijn zwager is er ook geweest, schijnt echt super tof te zijn! helemaal overwoekert... beetje als i am legend, maar dan op z'n russisch natuurlijkpdebie schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 08:55:
hmmmm..... toch ook maar eens wat onderzoek doen naar een reisje Chenobyl dan. Ik ga het in de vriendengroep gooien. Het lijkt mij namelijk ook zéér interessant.
Het is dus niet zo gevaarlijk meer met die straling als gezegd wordt?Kips schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:47:
[...]
mijn zwager is er ook geweest, schijnt echt super tof te zijn! helemaal overwoekert... beetje als i am legend, maar dan op z'n russisch natuurlijk
Het is ook nooit goed he. Stelletje zeikerds.Ealanrian schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:40:
Duurde lang met die koffie vandaag ja...
ik begreep van hem hetzelfde als wat Robbiedobbie zegt: als je op de paden blijft is het relatief ongevaarlijk...Cor453 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:49:
[...]
Het is dus niet zo gevaarlijk meer met die straling als gezegd wordt?
Er wordt veel gezegd, maar toen ik de vraag kreeg of ik er naar toe zou willen heb ik vriendelijk "nee" geantwoord.Cor453 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:49:
Het is dus niet zo gevaarlijk meer met die straling als gezegd wordt?
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Je hebt daar toch lokale hotspots? Zo'n vierkante meter waar je liever niet voor langere tijd in verblijft. Was in ieder geval op Nederland 1 zo'n ding over Chernobyl waarbij ze ook met een geigercounter rondliepen. Dat ding ging af en toe toch behoorlijk tekeer, maar over het algemeen viel het allemaal wel mee. Dat moet ook wel, anders waren die mensen die daar wonen al lang echt dood geweest. (aan de andere kant hebben ze nu misschien wel superkrachten gekregen)Robbiedobbie schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 08:52:
[...] Waar je ontzettend voor moet uitkijken is als je van een pad af zou gaan. Het mos daar is nog erg radioactief, en overal zitten wilde dieren van de paden af...
Klopt, die hotspots zijn er absoluut. Meeste komen voor in het mos buiten de paden en in verlaten gebouwen. De overige hotspots zijn naar mijn weten tegenwoordig afgezet met bordjes zodat de touristen niet teveel straling oplopenCaelorum schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:15:
[...]
Je hebt daar toch lokale hotspots? Zo'n vierkante meter waar je liever niet voor langere tijd in verblijft. Was in ieder geval op Nederland 1 zo'n ding over Chernobyl waarbij ze ook met een geigercounter rondliepen. Dat ding ging af en toe toch behoorlijk tekeer, maar over het algemeen viel het allemaal wel mee. Dat moet ook wel, anders waren die mensen die daar wonen al lang echt dood geweest. (aan de andere kant hebben ze nu misschien wel superkrachten gekregen)
Dat was eerst POST, om zelf te testen (dmv GET) en de request vanaf de server niet te verklooien heb ik er even REQUEST van gemaakt.CodeCaster schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 18:46:
[...]
Waarom gebruik je dan ook $_ REQUEST? Wat is de request_ order?
Overigens gebruik ik nooit REQUEST, je weet eigenlijk altijd van te voren wel wat het type request gaat zijn.
Dat heeft niet zo zeer met updates te maken (Microsoft's backwards compatability is meestal wel goed) maar aan de inconsistentie van SharePoint zelf.BM schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:12:
[...]
AhzoZoals ik zei, ik heb praktisch 0,0 ervaring met Sharepoint, maar gezien de rants hier in dit topic meen ik dat het vaker voorkwam
Soms heb je geen andere keuze, als het alternatief is om honderden regels code te kopiëren uit disassembled sources...In de internals van producten zitten frutten is ook niet het meest veilige nee
En terecht, inderdaad.[...]
![]()
Dan moet ik gaan rennen voor de architect denk ik. Die is allergisch voor het op deze manier gebruiken van xml (en terecht)
staat in mijn evernote. Vanavond eens kijken.DEiE schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:26:
[...]
Misschien is dit wat: Software Debugging - Udacity. Nog niet bekeken, dus op eigen risico.
Ik begin om 8 uur dan verwacht ik koffieFiresphere schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:50:
[...]
Het is ook nooit goed he. Stelletje zeikerds.
Misschien moet je dan zelf eens een koffiezetapparaat kopen
Een collega van mij verwacht dat ik echt alles documenteer in de code, terwijl ik het daar niet mee eens ben... Zelf acht ik mijn code redelijk leesbaar (zelfbeschrijvende namen voor objecten, variabelen, goed gebruik van const values, fatsoenlijk gebruik van patterns, etc)
Ik ben het er niet mee eens iig. Wat is het punt van iets overduidelijks beschrijven zoals
1
2
| //Check if the customer is already defined... if(customerIsAlreadyDefined) |
terwijl het statement al voldoende beschrijft imho...

* zucht *
[ Voor 4% gewijzigd door Laurens-R op 26-06-2013 10:42 ]
@ealanrian Wees blij dat Firesphere koffie komt brengen...Firesphere schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:39:
[...]
Misschien moet je dan zelf eens een koffiezetapparaat kopen
Kwam hij het maar brengen... Hij is al laat en dan gooit ie het ook nog in het rond.. Zonde van de koffieCor453 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:42:
[...]
@ealanrian Wees blij dat Firesphere koffie komt brengen...
Dat is overbodig commentaar, in plaats van code verduidelijken (uitleggen waarom je iets doet, hoe een stuk code hoort te werken, enz.) maakt dit het juist onduidelijker. Weg ermee.Laurens-R schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:41:
Ik ben het er niet mee eens iig. Wat is het punt van iets overduidelijks beschrijven zoals
code:
1 2 //Check if the customer is already defined... if(customerIsAlreadyDefined)
terwijl het statement al voldoende beschrijft imho...
Ealanrian schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:43:
[...]
Kwam hij het maar brengen... Hij is al laat en dan gooit ie het ook nog in het rond.. Zonde van de koffie

De NOS. Vrij groot in broadcastminnend nederlandAdoraBelle schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 00:38:
[...]
Oh, een grote klant dus? Dat lijkt me een vervelende situatie om in te zitten.
Welkom! Koffie, thee en versnaperingen vind je aan je rechterkant. We lunchen om 13:00 en elke 2e vrijdag van de maand is er een vrijmibo.Oh en hallo allemaal :W .
Om te voorkomen dat je moet socializen met je collegas he
Zo te zien ben ik er helemaal klaar voor
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.