De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 114 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.225 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
KabouterSuper schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:01:
[...]

Heel herkenbaar.

Wat ik niet terugzie in het verhaal is dat diezelfde groep ontwikkelaars naar de buitenwereld een heel ander verhaal houden. Ik heb bij verschillende financiele bedrijven gewerkt, en te vaak (de uitzonderingen bevestigen de regel!) gaan de ontwikkelaars er prat op het feit dat ze:
1) de business snappen (de eerste programmeur die Black-Scholes echt snapt moet ik nog tegenkomen)
2) ze zo hard werken, en elke deadline halen (maar eigenlijk continu weigeren deadlines af te geven)
3) ze gestructureerd ontwikkelen, en dat ze de enige zijn in het bedrijf die dit kunnen (maar hun code niet vrijgeven waardoor niemand kan zien wat voor vreselijke blackbox ze gebouwd hebben)
4) ze nieuwe ontwikkelingen op de voet volgen (wat elke twee jaar resulteert in een totaal andere ontwikkelstijl, waardoor de programmatuur een spaghetti wordt van stijlen).
Wat heeft het volgen van nieuwe ontwikkelingen te maken met ontwikkelstijl ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Overigens nog wat leuk leesvoer als je tijd hebt: http://andrewkelley.me/post/jamulator.html

Mooi project dat LLVM, toch ook eens in gaan verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Sh4wn schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:39:

- "Nobody will appreciate you for fixing styling or architectural issues in their core, in fact they may get offended." Zoiets is toch ook jammer, een probleem mooier oplossen zou toch gewaardeerd moeten worden.
Door je collega's of door de baas? In mijn beleving wordt het gewaardeerd door collega's maar zul je daar waarschijnlijk je baas niet mee imponeren. Ik vind dat vreselijk jammer.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
D-Raven schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:03:
[...]

Wat heeft het volgen van nieuwe ontwikkelingen te maken met ontwikkelstijl ? :?
Bijvoorbeeld:
10 jaar geleden was het gebruikelijk om bij bulk inserts eerst de tabel te droppen, en daarna via een "insert into .. select * from". Tegenwoordig is het hip om partities te gebruiken...als je dit door elkaar gebruikt in je code, wordt het niet overzichtelijker.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Sh4wn schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:39:
- Mensen nemen in veel bedrijven niet meer de tijd om problemen mooi op te lossen, vaak is een quick hack sneller, maar op lange termijn wordt de codebase een ramp.
Dit gaat niet alleen in de software wereld hoor ;)
Ik zit in productontwikkeling en je wil niet weten wat voor dingen er soms gebeuren en wij met samengeknepen billen zitten te wachten. Quick hacks bij electronische apparatuur is ook geen feest :)

Dan ga je eens bij een afdeling kijken die echt, volgens mij, een fantastisch product neergezet hebben, is het net zo.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn zo'n FTP-server... Even snel iets aanpassen in een bestandje, is de schijfruimte overscheden. Je zou zeggen, dan zal hij hooguit de wijzigingen niet doorschrijven. Maar nee hoor, hij gooit de oude versie weg, om er vervolgens achter te komen dat hij de nieuwe niet kan schrijven. Dus weg bestand! 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:19:
Fijn zo'n FTP-server... Even snel iets aanpassen in een bestandje, is de schijfruimte overscheden. Je zou zeggen, dan zal hij hooguit de wijzigingen niet doorschrijven. Maar nee hoor, hij gooit de oude versie weg, om er vervolgens achter te komen dat hij de nieuwe niet kan schrijven. Dus weg bestand! 7(8)7
Dat is vroeger mij ook te vaak gebeurd (in ieder geval dat er een fout optrad bij het uploaden van een bestand), en dat toen mijn bestand leeg was. Dus ik ben op een gegeven moment er maar van afgestapt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Sh4wn schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:34:
[...]

Dat is vroeger mij ook te vaak gebeurd (in ieder geval dat er een fout optrad bij het uploaden van een bestand), en dat toen mijn bestand leeg was. Dus ik ben op een gegeven moment er maar van afgestapt :+
Dus compleet gestopt met FTP'en? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Soundless schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:36:
[...]

Dus compleet gestopt met FTP'en? :+
Yep :+

Voor kleine dingetjes gebruik ik SFTP, de rest gaat via source code management systeem (Mercurial/Git via Bitbucket).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
AArgh, ik probeer manueel een tooltip te tonen net onder een label, maar de positie zit er wat naast. Ik probeer verschillende varianten en dan pas zie ik:
Delphi:
1
2
  HintPos.X := Label.Bottom + 4;
  HintPos.Y := Label.Left;

8)7 X en Y staan gewoon omgewisseld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Zucht...

Ik moest jQuery .on() vervangen door .delegate() in iemand anders zijn script. Mijn wijziging werkte niet... Na een half uur zoeken kom ik er pas achter dat natuurlijk de volgorde van parameters anders is tussen die twee functies.

Ofwel, time to go home! :Z

[ Voor 5% gewijzigd door OkkE op 12-06-2013 17:05 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik kwam onlangs weer op The F5 Key Is Not a Build Process en begin verliefd te worden op MSBuild.

Al heb ik daar ook weer de nodige rants over gelezen, maar voor wat basale, seriële builds voldoet het tien keer beter dan Visual Studio zelf. :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Otherside1982 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:01:
AArgh, ik probeer manueel een tooltip te tonen net onder een label, maar de positie zit er wat naast. Ik probeer verschillende varianten en dan pas zie ik:
Delphi:
1
2
  HintPos.X := Label.Bottom + 4;
  HintPos.Y := Label.Left;

8)7 X en Y staan gewoon omgewisseld
Wat er maar weer op wijst dat X en Y niet altijd een goede naam is voor een variable/property. Het is nu eenmaal ingeburgerd, en wordt veel gebruikt in allerlei frameworks, maar je leest er zo overheen :P
OkkE schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:05:
Zucht...

Ik moest jQuery .on() vervangen door .delegate() in iemand anders zijn script. Mijn wijziging werkte niet... Na een half uur zoeken kom ik er pas achter dat natuurlijk de volgorde van parameters anders is tussen die twee functies.

Ofwel, time to go home! :Z
Waarom upgrade je de jQuery versie niet, inplaats van de deprecated .delegate() te gebruiken? .on() vervangt namelijk zowel .delegate(), als .bind(), als .live().

[ Voor 33% gewijzigd door ThomasG op 12-06-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo. Even 4x zoveel RAM in mijn laptop geïnstalleerd. Nu hoef ik niet meer constant naar de pagefile te swappen bij de contest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Laatst online: 23-09 14:00
Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:13:
Zo. Even 4x zoveel RAM in mijn laptop geïnstalleerd. Nu hoef ik niet meer constant naar de pagefile te swappen bij de contest.
Vier keer zoveel als van 2 naar 8, of 4 naar 16, of 8 naar 32, of 16 naar 64? :+ Niet meer hoeven swappen is altijd leuk natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door ThomasG op 12-06-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

ThomasG schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:11:
Waarom upgrade je de jQuery versie niet, inplaats van de deprecated .delegate() te gebruiken? .on() vervangt namelijk zowel .delegate(), als .bind(), als .live().
Korte uitleg: upgrade van jQuery kost in dit geval meer tijd. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThomasG schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:16:
[...]
Vier keer zoveel als van 2 naar 8, of 4 naar 16, of 8 naar 32, of 16 naar 64? :+ Niet meer hoeven swappen is altijd leuk natuurlijk.
Naar 16GB. Meer past er niet in.

Nu ja, tenzij ik peperdure 16GB DIMM's aanschaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 22-09 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Wij hebben hier onze PC's met DDR2 een upgrade gegeven van 2GB naar 8GB... een goede 120 euro per setje :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

€ 96.98 voor 2x 8GB DDR3 sodimm hier.

1600mhz, mac compatibel, de goedkoopste dimms van die grootte uit de pricewatch. Ik had ze beter een half jaar geleden kunnen kopen, toen betaalde je €60-65...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:03

RayNbow

Kirika <3

* RayNbow heeft vandaag lopen stoeien met wat JavaScript...

JavaScript:
1
2
3
4
function eenEventHandler(e) {
    var x = e.pageX - $(this).offset().left;
    // doe iets met x...
}

Je zou denken dat je op deze wijze een x-coordinaat berekent relatief aan this.
spoiler:
Nou, niet dus.

:+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

KabouterSuper schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:01:
[...]

Heel herkenbaar.

Wat ik niet terugzie in het verhaal is dat diezelfde groep ontwikkelaars naar de buitenwereld een heel ander verhaal houden. Ik heb bij verschillende financiele bedrijven gewerkt, en te vaak (de uitzonderingen bevestigen de regel!) gaan de ontwikkelaars er prat op het feit dat ze:
1) de business snappen (de eerste programmeur die Black-Scholes echt snapt moet ik nog tegenkomen)
2) ze zo hard werken, en elke deadline halen (maar eigenlijk continu weigeren deadlines af te geven)
3) ze gestructureerd ontwikkelen, en dat ze de enige zijn in het bedrijf die dit kunnen (maar hun code niet vrijgeven waardoor niemand kan zien wat voor vreselijke blackbox ze gebouwd hebben)
4) ze nieuwe ontwikkelingen op de voet volgen (wat elke twee jaar resulteert in een totaal andere ontwikkelstijl, waardoor de programmatuur een spaghetti wordt van stijlen).
Ooit een keer met een open mond zitten kijken naar de presentatie die een sales medewerker gaf aan een klant. Een ontwikkelstraat? SCRUM? AGILE? Wij???? 8)7

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
BikkelZ schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 18:25:
[...]

Ooit een keer met een open mond zitten kijken naar de presentatie die een sales medewerker gaf aan een klant. Een ontwikkelstraat? SCRUM? AGILE? Wij???? 8)7
Waha idd, net als dat de baas een praatje houdt tegen een klant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Heeft iemand een alternatief voor de Microsoft Advertising SDK voor W8 ?

Ik heb wat rond zitten kijken maar het enige wat ik kan vinden is AdDuplex. Maar dat lijkt dan weer een dienst waar je ads krijgt voor het serveren van ads. Ik ben meer op zoek naar een dienst als de MS Ad SDK waarbij je betaald krijgt voor ads.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 16:36
En waarom volstaat de MS Ad SDK niet? Heb er verder weinig ervaring mee maar ik kan me voorstellen dat Microsoft niet heel enthousiast is wanneer je andere aanbieders gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 10:54
Volgens mij maakt dat Microsoft helemaal niks uit. Het probleem met PubCenter (het ad netwerk van Windows 8 ) is dat je een verschrikkelijk lage fillrate hebt. Je verdient praktisch niks met je ads. Ik ken echter geen andere goede aanbieders, dus ik ben benieuwd.

[ Voor 16% gewijzigd door Avalaxy op 12-06-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Volgens vele bronnen op het web, wordt er door MS veel te weinig geserveert. Als ik ads in mijn app wil, dan moeten ze ook verschijnen.

Ik zag net iets over InMobi. Heeft iemand hier enige ervaring mee?

Update:
Volgens http://community.bingads....blisher/f/63/t/76970.aspx kan ik beter bij PubCenter blijven. Als er toch suggesties zijn, hoor ik het graag

[ Voor 30% gewijzigd door Soundless op 12-06-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Soundless schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 20:58:
Volgens http://community.bingads....blisher/f/63/t/76970.aspx kan ik beter bij PubCenter blijven. Als er toch suggesties zijn, hoor ik het graag
Ik wil niet veel zeggen, maar dat is natuurlijk wel op het forum van de concurrent. Nu hoeft het natuurlijk niet perse, maar er zijn genoeg mensen die diensten die ze gebruiken de hemel inprijzen, ookal is het niet zo goed. Daarnaast staat er (naar mijn mening) geen overtuigend bewijs, waardoor echt onomstottelijk vast staat dat PubCenter beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Dat is wel zo, maar het is ook het enige wat te vinden is over InMobi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Er gaat iemand serieus onder zijn voeten krijgen bij Google, de youtube javascript voor iframe embeds is kapot, geen enkele javascript functie op de player werkt :( : https://code.google.com/p/gdata-issues/issues/detail?id=4706

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

ieperlingetje schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:42:
Er gaat iemand serieus onder zijn voeten krijgen bij Google, de youtube javascript voor iframe embeds is kapot, geen enkele javascript functie op de player werkt :( : https://code.google.com/p/gdata-issues/issues/detail?id=4706
Die bug sloopt heel m'n demo... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Laatst online: 15:14
Pff langzaamaan maar weer opstarten. Soms zijn dagen toch echt te lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-09 13:33
Pff, voor het eerst sinds lange tijd verslapen (laatste keer was tijdens m'n studie). Voelt altijd ontzettend lullig =.="
Nu maar eens een goede bak koffie en weer verder met ExtJS.

Volgende week, vakantie! Richting festival in Duitsland :) Meer festivalgangers hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Helaas de afgelopen 2 jaar niet echt meer. Hopelijk volgend jaar weer een meerdaags festival. Welk festival ga je heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
Ealanrian schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:06:
Helaas de afgelopen 2 jaar niet echt meer. Hopelijk volgend jaar weer een meerdaags festival. Welk festival ga je heen?
Hurricane. Vette line-up :o

Vorige jaren naar Sziget, Rock Werchter en Lowlands geweest, maar ivm verhuizing dit jaar kan ik alleen maar in het begin van het seizoen gaan. Vandaar Hurricane maar eens verkennen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Klanten, waarom moeten al die vragen nou altijd precies als ik het al erg druk heb? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
stimmits schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:13:
[...]

Hurricane. Vette line-up :o

Vorige jaren naar Sziget, Rock Werchter en Lowlands geweest, maar ivm verhuizing dit jaar kan ik alleen maar in het begin van het seizoen gaan. Vandaar Hurricane maar eens verkennen! :)
Rammstein heb ik 2 weken terug gezien op FortaRock. Een paar jaar ben ik op graspop metal meeting geweest misschien volgend jaar eens naar Wacken en/of Sziget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpoint
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 00:07
stimmits schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:03:
Pff, voor het eerst sinds lange tijd verslapen (laatste keer was tijdens m'n studie). Voelt altijd ontzettend lullig =.="

Volgende week, vakantie! Richting festival in Duitsland :) Meer festivalgangers hier?
Komt mij helaas wat vaker voor. :X
Ik werk op het moment ook dagelijk met ExtJS, ben wel benieuwd wat jij ermee ontwikkeld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Ealanrian schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:17:
[...]

Rammstein heb ik 2 weken terug gezien op FortaRock. Een paar jaar ben ik op graspop metal meeting geweest misschien volgend jaar eens naar Wacken en/of Sziget
_/-\o_ Graspop _/-\o_

Festival waar ik me het meeste thuis voel! En niet direct omwille van de muziek, maar vooral door de mensen die er rond lopen.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
Xpoint schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:20:
[...]

Komt mij helaas wat vaker voor. :X
Ik werk op het moment ook dagelijk met ExtJS, ben wel benieuwd wat jij ermee ontwikkeld? :)
Ik maak in ExtJS voornamelijk 2D configuratoren voor verschillende doeleinden (merendeel voor de vastgoedsector). Stap voor stap kun je in de applicaties een aantal keuzes doorgeven met behulp van plattegronden waarna er een overzichtelijke totaal-bon wordt gegenereerd. Helaas vorige week met allemaal bugs in Sencha Architect 2.2.2 te maken gehad, dus kleine tegenslag maar haal het alweer in :)
_Moe_ schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:22:
[...]

_/-\o_ Graspop _/-\o_

Festival waar ik me het meeste thuis voel! En niet direct omwille van de muziek, maar vooral door de mensen die er rond lopen.
Dat heb ik dus met Sziget. Geweldige mensen, geweldige muziek en een tof land. Echt relaxen op z'n best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
stimmits schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:29:
...

Dat heb ik dus met Sziget. Geweldige mensen, geweldige muziek en een tof land. Echt relaxen op z'n best!
Sziget staat ook op mijn lijstje van ooit nog te doen, vraag me alleen af of het er ooit van gaat komen. Afstand is me een beetje te ver.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Welk festival in DE? Eind van de maand ga ik naar Fusion festival in Duitsland. *O*

Verder nog naar Welcome to the Future. Helaas was ik dankzij een brakke ticketscripts website te laat voor Into The Woods kaarten. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 15:54
Mij lijkt www.arkofdance.com wel iets. Geen idee of ik het effectief zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:45
Megamind schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 18:50:
[...]

Waha idd, net als dat de baas een praatje houdt tegen een klant :+
Of dat (waar je bij zit) gevraagd wordt aan een pure sales-man: "Kan een bepaalde functionaliteit nog toegevoegd worden voordat we over x weken beginnen." Reactie: Oh ja hoor, dat kost x dagen (terwijl het meer een complete ombouw van het achterliggende framework tot gevolg zou hebben), dus dat kan zat.

Echt, sommige salesmensen zouden hun eigen schoonmoeder nog verkopen door te zeggen dat het zo'n lieve vrouw is, terwijl ze bijna bang zijn op de koffie te gaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:51
jbdeiman schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:57:
[...]

Of dat (waar je bij zit) gevraagd wordt aan een pure sales-man: "Kan een bepaalde functionaliteit nog toegevoegd worden voordat we over x weken beginnen." Reactie: Oh ja hoor, dat kost x dagen (terwijl het meer een complete ombouw van het achterliggende framework tot gevolg zou hebben), dus dat kan zat.
En dan grijp je niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:20
pdebie schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:06:
[...]
En dan grijp je niet in?
"Loop niet zo te lullen oetlul, ga je eigen moeder verkopen!"
Weet niet of dat zo best zou uitpakken ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
pdebie schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:06:
[...]

En dan grijp je niet in?
Je zit wel in een lastige situatie op dat moment, want je wil ook sales niet compleet afvallen voor de klant. Maar ik zou inderdaad wel iets zeggen van: "Het lijkt me verstandig dat we dat eerst nog even goed inventariseren, en kijken of het invloed op andere functionaliteiten heeft" o.i.d.

Daarna als de klant weg is kan je de Sales persoon natuurlijk compleet met de grond gelijk maken, en zeggen dat als hij dat nog een keer flikt hij in de stront kan zakken ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

*O* Mijn Saeco apparaat is goedgekeurd hoor :9

Lekkere koffie, de eerste bak was erg helder, maar waarschijnlijk was het een testbakje van de machine. Nu nog even een beetje instellen. Je kunt je "ultieme" koffie instellen (dus hoe voel moet het kopje), maar ik heb best grote bekers, dus dat is even zoeken naar de perfecte verhouding, gisteren had ik hem na het heldere bakje op de sterkste stand gezet en het kopje niet al te vol laten lopen, maar dat voelde net of ze een klap in je gezicht kreeg (zo sterk :D ).

Ben hem nu eerst lekker thuis aan het proefdraaien, maar moest eerst mijn vrouw beloven dat de Senseo binnenkort weer terugkwam omdat ze een koffiemachine van 250 euro toch wel iets te veel vond. :X Maar uiteindelijk besefte ze dat als ik op kantoor lekkere koffie heb ik die senseo vanzelf eruit gooi :D

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayr
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 16:01
Aaaaarg, C# form applicatie ombutsen van een collega... 12 classes in 1 file |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Kayr schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:32:
Aaaaarg, C# form applicatie ombutsen van een collega... 12 classes in 1 file |:( 8)7
ReSharper installeren, de naam van de class aanklikken en in de popup klikken op "move to seperate file" voor iedere class. Appeltje-eitje.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Alex) schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:33:
[...]

ReSharper installeren, de naam van de class aanklikken en in de popup klikken op "move to seperate file" voor iedere class. Appeltje-eitje.
Klikken.... Pffft.

1. Alt-Enter (op classname) -> Enter
2. Control-F4 (hij opent heel irritant de file in een nieuwe tab)
3. Repeat 1

:)

Ik moet toegeven dat ik ook soms te lui ben om direct overal een file van te maken (vroeger ging TFS/VSS daar best van over de zeik, zeker als je de files van naam ging veranderen) dus ram ik gewoon mijn ideeen onder elkaar in 1 file en ga daarna met resharper er langs. Kan ik mijn eigen workflow blijven hanteren zonder een ander te irriteren met een file met tig classes :)

Naarmate ik meer met R# speel leer ik steeds meer handige trucjes, ik schrijf geen constructors meer, dat doet R#, ik hoef geen base constructor meer aan te roepen, dat doet R# ook. Heerlijk :9

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

.Gertjan. schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:31:
*O* Mijn Saeco apparaat is goedgekeurd hoor :9

Lekkere koffie, de eerste bak was erg helder, maar waarschijnlijk was het een testbakje van de machine. Nu nog even een beetje instellen. Je kunt je "ultieme" koffie instellen (dus hoe voel moet het kopje), maar ik heb best grote bekers, dus dat is even zoeken naar de perfecte verhouding, gisteren had ik hem na het heldere bakje op de sterkste stand gezet en het kopje niet al te vol laten lopen, maar dat voelde net of ze een klap in je gezicht kreeg (zo sterk :D ).

Ben hem nu eerst lekker thuis aan het proefdraaien, maar moest eerst mijn vrouw beloven dat de Senseo binnenkort weer terugkwam omdat ze een koffiemachine van 250 euro toch wel iets te veel vond. :X Maar uiteindelijk besefte ze dat als ik op kantoor lekkere koffie heb ik die senseo vanzelf eruit gooi :D
Nice, goede koffie dus! :D Die dingen moeten inderdaad altijd eerst wat kopjes zetten voor ze ingewerkt zijn he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Kan je in Visio 2013 geen modellen meer maken op basis van een database?

Kan wel gegevens van 1 tabel importeren, maar ik wil juist een database diagram maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Alex) schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:33:
[...]

.Gertjan. schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:40:
[...]

Klikken.... Pffft.

1. Alt-Enter (op classname) -> Enter
2. Control-F4 (hij opent heel irritant de file in een nieuwe tab)
3. Repeat 1

:)
Repeat pfff.

1. Refactor > Move Types Into Matching files > Ok

klaar voor de hele solution ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Woy op 13-06-2013 10:44 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

pdebie schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:43:
Kan je in Visio 2013 geen modellen meer maken op basis van een database?

Kan wel gegevens van 1 tabel importeren, maar ik wil juist een database diagram maken.
Nope, kwamen wij pas ook achter. Microsoft heeft dat eruit gesloopt. Collega kwam met een goed alternatief Open ModelSphere. Die maakt volgens mij ook modellen die wat meer voldoen aan de standaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Woy schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:43:
[...]

Repeat pfff.

1. Refactor > Move Types Into Matching files > Ok

klaar voor de heel solution ;)
_/-\o_ Oke, jij wint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
.Gertjan. schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:44:
[...]

Nope, kwamen wij pas ook achter. Microsoft heeft dat eruit gesloopt.
Seriously? :|

Als ik Visio voor 1 ding veel gebruikte is het dat wel. |:(

Heb alleen geen licenties meer van oude versies, alleen van 2013.

Naja, dan Open ModelSphere maar eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dit jaar naar Rock Werchter. Het is mijn eerste keer Werchter na 5 jaar Pukkelpop. Ik vind de affiche van Pukkelpop dit jaar niet zo denderend en de affiche van Rock Werchter stond mij wel aan dit jaar. Daarnaast ga ik ook nog naar Rock Zottegem.

Ik hoop ooit ook eens in Sgizet ge geraken maar vrees dat dat wat moeilijk gaat zijn wanneer ik ga beginnen met werken (owv vakanties en dergelijke).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

pdebie schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:46:
[...]
Seriously? :|

Als ik Visio voor 1 ding veel gebruikte is het dat wel. |:(
Dat was tenminste het verhaal waar de collega mee kwam... Schijnbaar zijn er betere tools op de markt en was men van mening dat VS 2012 en SQL Management Studio krachtig genoeg waren.
Heb alleen geen licenties meer van oude versies, alleen van 2013.
Er zijn bepaalde licenties waarbij je terug mag naar een oudere versie, maar dat is afhankelijk van het soort licentie.
Naja, dan Open ModelSphere maar eens bekijken.
Schrik niet teveel van het uiterlijk (het is een lelijk java ding), maar het is best een krachtig programma. Je kunt ook reverse-engineren (wat mij nog niet gelukt is in die 3 minuten dat ik gespeeld heb).

De modellen die eruit komen zien er best netjes uit, dus het is zeker het proberen waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Een db diagram maken in SQL Management Studio gaat ook prima. Alleen moet ik een DB diagram maken van ons systeem wat naar een externe partij gaat. Met Visio kan je o.a. heel makkelijk notities plaatsen bij tabellen etc.

Ik ga Open ModelSphere eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Je kan het toch ook in Visual Studio 2012 maken? Maar wat onze UML leraar altijd schreeuwde: Visio is een tekentool, geen modeleer tool :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Hoe dan? Nog nooit gedaan in VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Kayr schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:32:
Met alleen maar static functies? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:24

markvt

Peppi Cola

Je kan ook SQL_Doc gebruiken zet je gewoon commentaar enzo in je database. Maakt ie er een mooi word document van.

http://www.red-gate.com/products/sql-development/sql-doc/

Plaatje erbij uit de ssms diagram creator en verzenden ;)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Voor iemand moet ik een site offline halen, (vrij grote site, 50mb) behalve de contact pagina. Er zit geen formulier op alleen enkele contact gegevens.

De contact pagina heb ik opgeslagen en dan heb ik de volgende bestanden

Contact url mapje 2 jpg bestanden / 5 keer JSscript / 2 x CSS
Contact url.html

Vervolgens heb ik alles van de ftp server gehaald en de map en de contact.html geupload in httpdocs.
Alles is gelukt dacht ik echter krijg ik nu een apache error als ik naar de site ga. Wat doe ik verkeerd? Heb de pagina getest in een real time html en daar wordt alles perfect weer gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
top, ga ik even aan de slag nu. diagram moet morgen af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Versteegrob schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:24:
Voor iemand moet ik een site offline halen, (vrij grote site, 50mb) behalve de contact pagina. Er zit geen formulier op alleen enkele contact gegevens.

De contact pagina heb ik opgeslagen en dan heb ik de volgende bestanden

Contact url mapje 2 jpg bestanden / 5 keer JSscript / 2 x CSS
Contact url.html

Vervolgens heb ik alles van de ftp server gehaald en de map en de contact.html geupload in httpdocs.
Alles is gelukt dacht ik echter krijg ik nu een apache error als ik naar de site ga. Wat doe ik verkeerd? Heb de pagina getest in een real time html en daar wordt alles perfect weer gegeven.
Een eigen topic openen, zie topicwarning ;) en lees jezelf in over DirectoryIndex ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Ga ik direct doen, thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
30945-- VALGRIND INTERNAL ERROR: Valgrind received a signal 11 (SIGSEGV) - exiting
--30945-- si_code=80; Faulting address: 0x0; sp: 0x405644d20

valgrind: the 'impossible' happened:

Ok it's impossible so how did it happen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Megamind schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:28:
[...]
... en lees jezelf in over DirectoryIndex ;)
Zo zie je maar weer, dat het toch lonend is kom hier even snel je probleem neer te smijten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Ik heb gisteravond toch mijn game maar gesubmit met PubCenter ads. Ik zie nog wel hoe goed het 'serveert'.

En of de game überhaupt gedownload wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

GateKeaper schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:51:
[...]

Zo zie je maar weer, dat het toch lonend is kom hier even snel je probleem neer te smijten. :P
Ah vaak is het maar een duwtje in de juiste richting. Niet eens de moeite om meteen een topic voor te openen. Nu was het onderwerp van deze misschien wat to much. Maar een vraag van een zin of twee... tjah.

---

Oef wat een geregel weer deze week /3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TheNephilim schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:52:
[...]
Oef wat een geregel weer deze week /3
Ugh, tell me about it... Heb deze week pas 1 dagje in Visual Studio gezeten. De rest alleen maar papieren op en neer ping-pongen, contracten, offertes, meetings, afstemming, overleg... :/

Kan inmiddels de titel ontwikkelaar/developer wel van mijn kaartje schrappen :+

Het zorgt voor onnodige afleiding waardoor ik ontzettend versnipperd raak. Als ik dan eens achter mijn PC zit weet ik niet meer waar ik moet beginnen... :/

Vandaag maar weer eens op debiteuren-jacht, want er is er weer eens eentje te laat... Frappant is het dat die mensen vaak wel de eerste zijn om je te bellen als de factuur ze niet aanstaat. Dan is de inkt nog niet droog of ze hangen aan de telefoon, maar als ze moeten betalen, tja dan kan het wel even duren :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
.Gertjan. schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:12:
Ugh, tell me about it... Heb deze week pas 1 dagje in Visual Studio gezeten. De rest alleen maar papieren op en neer ping-pongen, contracten, offertes, meetings, afstemming, overleg... :/
Same here. En het zijn nog kutissues met onze leveranciers ook. Gaat een apparaat kapot, klant over de zeik, en de leverancier reageert niet op e-mails waarop ze, aan de telefoon, beloofd hebben diezelfde dag te reageren.

Daarnaast zou ik al 2 weken geleden van diezelfde leverancier een presentatie krijgen voor een meeting volgende week. Klojo's. Als dit zo doorgaat bel ik die hele fucking meeting af, doet hen meer schade dan ons.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 13:30

alienfruit

the alien you never expected

Hmm, Sublime of Webstorm... jslint integratie lijkt beter in Sublime Text 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 22-09 16:47
alienfruit schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:45:
Hmm, Sublime of Webstorm... jslint integratie lijkt beter in Sublime Text 2
Webstorm!
Sublime is meer een teksteditor, en Webstorm is toch echt een IDE
(ook al vinden sommige Sublime ook bijna een IDE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

.Gertjan. schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:12:
[...]

Kan inmiddels de titel ontwikkelaar/developer wel van mijn kaartje schrappen :+

Het zorgt voor onnodige afleiding waardoor ik ontzettend versnipperd raak. Als ik dan eens achter mijn PC zit weet ik niet meer waar ik moet beginnen... :/
Gelukkig nog wel meters gemaakt deze week. Meer dingen regelen buiten werk, dingen die er maar niet van kwamen. Nu al enkele dingen wél geregeld, dat scheelt weer dat drukte int heufd :9

Ah joh, je hebt toch iemand aangenomen die gaat developen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 16:36
Sublime benaderd met de juiste plugins en kennis van de sneltoetsen ook bijna een IDE. Vooral voor webprojecten is het gewoon erg goed, integratie met XDebug, Compass Build watcher en dergelijke zorgen voor een zeer snelle ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Belt er een klant over een praktijk die ze overgenomen hebben en dat nog zoveel mensen zoeken op de oude praktijknaam. Of we even kunnen zorgen dat ze dan ook meteen in Google de nieuwe praktijk vinden :+

Klanten denken vaak zo makkelijk over SEO, alsof je maar zo even bovenaan staat, binnen enkele uren na het wijzigen van je website.

En dan loop je door de pagina's heen en dan zie je dat er heel dapper keywords ingevuld zijn. Op de plek waar slechts één woord of zin ingevuld mag worden. Deze word dan vergeleken met de inhoud van de pagina en of dat aansluit.

Kortom; ze hebben zich er óf in verdiept, maar zijn blijven hangen bij SEO 1.0, óf ze hebben advies gekregen van een zogenoemde SEO expert, iemand die tegenwoordig steeds lastiger geld verdiend.

SEO 2.0 draait immers bijna alleen om goede content. Daarbij is een degelijke website structuur en natuurlijk link gedrag belangrijk, meer niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TheNephilim schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:30:
[...]

Gelukkig nog wel meters gemaakt deze week. Meer dingen regelen buiten werk, dingen die er maar niet van kwamen. Nu al enkele dingen wél geregeld, dat scheelt weer dat drukte int heufd :9

Ah joh, je hebt toch iemand aangenomen die gaat developen? :+
:D Dat is wel weer zo. Ik moet zeggen dat ik het niet heel erg vind om het proces eromheen te managen, maar het is helaas wel zo dat er vaak uitgegaan wordt van bijna 100% ontwikkelen. Als er dan veel verlies plaatsvind donderen meteen al mijn planningen om.

Ik merk ook wel dat ik door al dat andere spul aan mijn hoofd soms moeite heb om mij te concentreren op mijn code. De grote lijnen gaan dan nog wel, maar ik heb dan totaal geen zin meer in details.

Gelukkig mag iemand anders straks de details doen ;) Grote lijn uitzetten vind ik leuk, ook om daar over te sparren, maar detail-werk heb ik soms echt geen trek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
inmiddels druk bezig met het database diagram. Hoop repetitief knip/plak werk, dus koptelefoon op, hardstyle muziekje aan en gaan met die banaan.

--edit--
bijkomend voordeel. De database documentatie is straks weer een stuk completer :+ :X

[ Voor 25% gewijzigd door PdeBie op 13-06-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

pdebie schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:17:
inmiddels druk bezig met het database diagram. Hoop repetitief knip/plak werk, dus koptelefoon op, hardstyle muziekje aan en gaan met die banaan.

--edit--
bijkomend voordeel. De database documentatie is straks weer een stuk completer :+ :X
In Visio 2013 heb je onder Data -> Link Data To Shapes -> Microsoft SQL Server database. Heb je daar niks aan? (niet getest)

edit: Never mind! Is letterlijk rijen aan je shapes koppelen. Why?

[ Voor 6% gewijzigd door HMS op 13-06-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
:(

Items in een MemoryCache zetten met een absoluteExpiration van nu + 5sec. en je maar afvragen waarom je dan niet elke 5 seconden een cache-miss hebt...

I've figured it out. There's an internal static readonly TimeSpan on System.Runtime.Caching.CacheExpires called _tsPerBucket that is hardcoded at 20 seconds.
Godsamme, documenteer dat dan effe :( Ik wil niet eens voor perioden korter dan 20 seconden cachen; in de praktijk cache ik minuten of langer. Maar ik wou wel even 't mechanisme testen door de expiration flink omlaag te schroeven... en ik maar denken dat er iets niet goed ging.

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
public T GetOrCache(string key, Func<T> valueFactory, TimeSpan ttl)
{
    var retrieveValue = new Lazy<T>(valueFactory);

// Returns existing item or adds the new value if it doesn't exist
    var value = _memorycache.AddOrGetExisting(
        key, retrieveValue, DateTimeOffset.Now.Add(ttl)
    );

return ((Lazy<T>)(value ?? retrieveValue)).Value;
}

Werkt dus wél gewoon zoals 't moet...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
uhm wtf >_>
use post instead of get
http://stackoverflow.com/...de-get-parameter-from-url

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
HMS schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:25:
[...]

In Visio 2013 heb je onder Data -> Link Data To Shapes -> Microsoft SQL Server database. Heb je daar niks aan? (niet getest)

edit: Never mind! Is letterlijk rijen aan je shapes koppelen. Why?
ah, zie net dat je ge-edit hebt. Wilde net hetzelfde zeggen inderdaad :)
Denk dat dat bedoeld is om de relatie van fysieke data te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
.Gertjan. schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:59:
Gelukkig mag iemand anders straks de details doen ;) Grote lijn uitzetten vind ik leuk, ook om daar over te sparren, maar detail-werk heb ik soms echt geen trek in.
Herkenbaar. Ben nu bezig met een tooltje om een MySQL database te exporteren richting een Json servlet. Saaaaaai.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:57
Collega vraagt of hij 2 virtuele machines van mij mag kopieeren. Geen probleem. Het is allen 60GB en hij zit in Duitsland. Dus dat wordt inzippen, splitten en uploaden naar WeTransfer...

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Is FedEx'en niet sneller? :+

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Evilbee schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:45:
Collega vraagt of hij 2 virtuele machines van mij mag kopieeren. Geen probleem. Het is allen 60GB en hij zit in Duitsland. Dus dat wordt inzippen, splitten en uploaden naar WeTransfer...
Inpakken en splitten zou ik sowieso doen (http://wiki.tesnexus.com/...ting_archives_using_7-zip), uploaden kan ook zonder tussenkomst van wetransfer:

http://blog.rootshell.be/...-new-feature-netcat-mode/
Example #3: You need to transfer a binary file to a remote server which runs Netcat in listening mode but you don’t have Netcat available on the current computer:

code:
1
cat binary.jpg | ssh -W netcathost:4000 xavier@server.acme.org
Toegift, als je gebruik maakt van ESXi: http://hamleshmotah.com/i...-vm-under-esxi-using-ssh/

[ Voor 50% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 13-06-2013 15:03 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Dat zeg je wel met een :+ maar ik heb een keer een 200GB VM moeten opsturen naar iemand in Miami, aangezien het urgent was heb ik 'm met FedEx erheen gestuurd want 200GB uploaden duurde te lang :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Megamind schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:55:
Dat zeg je wel met een :+ maar ik heb een keer een 200GB VM moeten opsturen naar iemand in Miami, aangezien het urgent was heb ik 'm met FedEx erheen gestuurd want 200GB uploaden duurde te lang :+
De bandbreedte van IPoaC is niet mis anders, gegeven een paar grote micro-SD kaarten.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Er vliegt ff een kraai naar binnen en schijt op een blaadje...

Spannendste wat er deze week is gebeurd op kantoor :P

[ Voor 10% gewijzigd door Soundless op 13-06-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 18:19
Megamind schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:55:
Wolfboy schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:57:
[...]
De bandbreedte van IPoaC is niet mis anders, gegeven een paar grote micro-SD kaarten.
Obligatory: http://what-if.xkcd.com/31/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
De fedEx bandwidth is vrij hoog. Alleen de latency....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

ieperlingetje schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:42:
...heb de genoemde workaround maar tijdelijk toegepast en een fake UNSTARTED onStateChange aan m'n event handler gevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 22-09 16:47
Ealanrian schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:01:
De fedEx bandwidth is vrij hoog. Alleen de latency....
Het is nog geen vrijdagmiddag!

(Mja, niks is zoveel slechter als die van vorige week! Dat was absolute dieptepunt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
bezig met het schrijven van database documentatie van een verouderde database.
In de database zit een tabel 'DebtorContact', een tabel met contact personenen van debiteuren. In deze tabel zit een integer kolom 'gender'. Om erachter te komen waarmee deze gevuld wordt (0 en 1 of 1 en 2 etc.), dacht ik even een distinct te doen op deze kolom.

Krijg ik terug: 0, 1, 2, 3

eeehhhhhh :+
Man, Vrouw, Beetje van beide, Dier? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Nu online
Dan had er inderdaad beter M of V gestaan voor Meisje en Vent :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

pdebie schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:31:
In de database zit een tabel 'DebtorContact', een tabel met contact personenen van debiteuren. In deze tabel zit een integer kolom 'gender'. Om erachter te komen waarmee deze gevuld wordt (0 en 1 of 1 en 2 etc.), dacht ik even een distinct te doen op deze kolom.

Onbekend, man, vrouw, niet van toepassing? 2 kan ook duiden op een bedrijf. Of natuurlijk: man, vrouw, man omgebouwd tot vrouw, vrouw omgebouwd tot man. Zie je in medische systemen wel eens.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
pdebie schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:31:

Misschien onbekend, man, vrouw, gezin
Pagina: 1 ... 114 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.