De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 115 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.225 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

pdebie schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:31:
bezig met het schrijven van database documentatie van een verouderde database.
In de database zit een tabel 'DebtorContact', een tabel met contact personenen van debiteuren. In deze tabel zit een integer kolom 'gender'. Om erachter te komen waarmee deze gevuld wordt (0 en 1 of 1 en 2 etc.), dacht ik even een distinct te doen op deze kolom.

Krijg ik terug: 0, 1, 2, 3

eeehhhhhh :+
Man, Vrouw, Beetje van beide, Dier? _O-
Man/Vrouw/Wil ik niet zeggen/Verbouwd?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:45

alienfruit

the alien you never expected

Andere vraag is natuurlijk waarom wil je het geslacht van een debiteur weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:32
de debiteur niet, maar wel van het contactpersoon ;)
Dan weet je namelijk of je een mail/brief moet beginnen met Dhr. of Mevr.

Maar ik heb de vraag even neergelegd bij degene die het gebouwd heeft. Die gaat het voor me uitzoeken. Hij wist het zelf ook al niet meer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Firesphere schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:33:
[...]

Man/Vrouw/Wil ik niet zeggen/Verbouwd?
Een Enumerator met vlag mogelijkheid
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[Flags]
public enum Sex
{
    Unknown = 0,
    Male = 1,
    Female = 2
    YesPlease = 4
    NoThanks = 8
}

En waarschijnlijk heeft iemand die nog in de operatieprocedure zit zowel man als vrouw aangeklikt :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
pdebie schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:36:
de debiteur niet, maar wel van het contactpersoon ;)
Dan weet je namelijk of je een mail/brief moet beginnen met Dhr. of Mevr.

Maar ik heb de vraag even neergelegd bij degene die het gebouwd heeft. Die gaat het voor me uitzoeken. Hij wist het zelf ook al niet meer. :+
Waarschijnlijk bevat het veld dan ook niet daadwerkelijk "Gender", maar gewoon een "Aanhef" o.i.d.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
het is een integer veld. Dus niet echt een aanhef lijkt me. Want in Engeland is er bijvoorbeeld verschil in aanhef bij een getrouwde en niet getrouwde vrouw.

Nu ik er zo over nadenk, lijkt me dit overigens wel een goede optie.
Mr., Mrs., Ms., Unknown

Afijn, ik wacht de mail van de bouwer af :)

[ Voor 20% gewijzigd door PdeBie op 13-06-2013 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
pdebie schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:42:
in Engeland is er bijvoorbeeld verschil in aanhef bij een getrouwde en niet getrouwde vrouw.
Ook in het Frans en Spaans is dat gebruikelijk :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Alex) schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:44:
[...]

Ook in het Frans en Spaans is dat gebruikelijk :)
Het Nederlands kent het ook alleen wij gebruiken het niet echt meer. Wij kennen namelijk de aanspreektitel Mejuffrouw / Mej. En als je het nog ouder wilt kom je op mejuffer (zie de link) uit, maar goed die komt niet zoveel meer voor.

Overigens bizar hoeveel ontwikkelaars aanspreektitels/aanhef en geslacht door elkaar mikken in hun model. Ik heb daar toch al enige "bijzondere" situaties in meegemaakt (en niet alleen in el-cheapo pakketjes)... :/

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:24

markvt

Peppi Cola

Deze kwam ik een keer tegen en leek best logisch

MVIO
Man, Vrouw, Onbekend, I

Onbekend = geen geslacht bekend, I = algemeen adres

De I zal vast ook iets betekenen :)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.Gertjan. schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:37:
[...]

Een Enumerator met vlag mogelijkheid
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[Flags]
public enum Sex
{
    Unknown = 0,
    Male = 1,
    Female = 2
    YesPlease = 4
    NoThanks = 8
}

En waarschijnlijk heeft iemand die nog in de operatieprocedure zit zowel man als vrouw aangeklikt :+
Vergeet FileNotFound niet ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen hadden we een demo op de planning staan voor documentmanagement bij een redelijk groot bedrijf. We waren al onderweg, krijgen we telefoontje: "Het netwerk ligt er uit. Graag willen we een nieuwe afspraak inplannen." :+

Lekker professioneel, volgens mij kregen ze de boel gewoon niet voor elkaar. En dat maakt dan ik weet niet hoeveel miljard winst per jaar (wereldwijd). :N Gelukkig zijn de overige producten die ze leveren wel goed. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:09:
Vanmorgen hadden we een demo op de planning staan voor documentmanagement bij een redelijk groot bedrijf. We waren al onderweg, krijgen we telefoontje: "Het netwerk ligt er uit. Graag willen we een nieuwe afspraak inplannen." :+

Lekker professioneel, volgens mij kregen ze de boel gewoon niet voor elkaar. En dat maakt dan ik weet niet hoeveel miljard winst per jaar (wereldwijd). :N Gelukkig zijn de overige producten die ze leveren wel goed. :9
Netwerk kan er toch echt uit gelegen hebben, op zich is dat ook echt geen schande. Alleen jammer van de vrijgemaakt tijd. Anderzijds, nu kan je die invullen door kleinere issues op te lossen :D

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Moe_ schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:30:
[...]

Netwerk kan er toch echt uit gelegen hebben, op zich is dat ook echt geen schande. Alleen jammer van de vrijgemaakt tijd. Anderzijds, nu kan je die invullen door kleinere issues op te lossen :D
Dat kan ook wel, maar hoe erg moet een storing zijn om er 2 uur over te doen om je netwerk weer up te krijgen? :9 Verder was het ook de algehele indruk van het telefoongesprek, kwam echt niet professioneel over. Ze zeiden zelfs zelf letterlijk dat het niet professioneel overkwam dat ze af moesten zeggen.

Vrijgemaakte tijd was niet echt goed op te vullen, al zeker 45 minuten onderweg toen hij belde, toen ook weer 45km terug. In auto niet echt in gelegenheid om "kleinere issues" op te lossen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:04
Vandaag toch nog 11 GB kunnen uploaden. Morgen de overige 17 GB maar doen :)

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Evilbee schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:54:
Vandaag toch nog 11 GB kunnen uploaden. Morgen de overige 17 GB maar doen :)
En de overige 32GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
Die is gezipt :)

Van 72.2 GB naar 28.6 GB.

[ Voor 8% gewijzigd door Evilbee op 13-06-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Bah, jQuery wil weer geen selector slikken opgebouwd uit variabelen. Krijg weer zo'n verrekte Uncaught Error: Syntax error, unrecognized expression: #orderby-price-desc om de oren geslingerd :/

<li id="orderby-price-desc" class="product-order-option" data-order="DESC" data-orderby="price">Prijs, van hoog naar laag</li> komt toch echt overeen 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door TheNephilim op 13-06-2013 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
TheNephilim schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 17:31:
Bah, jQuery wil weer geen selector slikken opgebouwd uit variabelen. Krijg weer zo'n verrekte Uncaught Error: Syntax error, unrecognized expression: #orderby-price-desc om de oren geslingerd :/
Wat hebben die variabelen ermee te maken dan? Als je die expression direct als literal string meegeeft werkt het wel?

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

TheNephilim schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 17:31:
Zit hem over het algemeen puur in het 'builden' van je string. Ergens quotes vergeten of 1 teveel toegepast? Of je string koppelteken vergeten?

[ Voor 3% gewijzigd door GateKeaper op 13-06-2013 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Literal werkt het wel gewoon. Als ik de string output in console.log en die gebruik, gaat het namelijk wel goed. Er zal inderdaad wel ergens iets fout zitten, maar ik kom er niet achter. String() wil ook niet baten.

$('#orderby-'+orderby+'-'+order.toLowerCase())

Laatst ook al een uur zitten prutsen met een vergelijkbaar probleem. Toen maar wat anders geregeld, echt heeeel zonde van m'n tijd dit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:59
Jeej mag nieuwe workstation bestellen! *O* *O*

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:49
Haha, die discussie hebben we bij ons ook al een paar keer gehad.
Waarom zou ik GET gebruiken als POST niet zichtbaar is in de URL?
Omdat de die method daar nier voor is geschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Vandaag toch maar eens aangegeven dat ik het wel lichtjes zat was om per simpele wijziging vijf dagen bezig te zijn via reverse engineering uit zoeken hoe dat te kunnen doen om vervolgens nooit meer op die plek terug te komen.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

sig69 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 18:36:
Jeej mag nieuwe workstation bestellen! *O* *O*
Ik mag moet waarschijnlijk een nieuwe TV bestellen :'(

Zat net te kijken en toen werd het ineens zwart. Opnieuw proberen opstarten, tijdje van de stroom af, niets mocht baten... Even kijken of een nachtje stroom-loos helpt, maar ik vrees het ergste.... Ding is 2,5 jaar oud dus net buiten de garantie (tenminste de garantie die samsung geeft), ik las al ergens dat het waarschijnlijk in de voeding zit en dat vervangen +/- 200 euro zou kosten. Nu weet ik niet of ik daar echt zin in heb, voor 500 euro koop ik een nette nieuwe tv (met meer features)... Daarnaast is het maar de vraag of de problemen dan over zijn of dat dit slechts een begin is... Voel er weinig voor om mijn tijd te verdoen met ongemotiveerd personeel in een winkel die denken dat na 2 jaar hun verplichting ophoudt, de tijd en energie die ik daar "verlies" kan ik ook aan andere dingen kwijt...

Nu staat zijn 7 jaar oude broertje (nog niet eens full-hd, maar enkel hd-ready) beneden. Valt mij een beetje tegen van Samsung dat een TV binnen 2,5 jaar gaat hemelen.

:/ Net als je denkt dat je voor vandaag alle ellende wel gehad hebt :/

edit:
En net als we het internet ons probleem vertellen, besluiten de elektronica goden dat de boel magischerwijs weer werkt... Eens even in de gaten houden...

edit:
edit2: Na weer uitzetten blijft de tv toch weer dood... :'(

[ Voor 8% gewijzigd door .Gertjan. op 13-06-2013 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 16:36
Oew. Twijfel. Ik wil een SSD bestellen, iets uit de 840-serie van Samsung. Nu wil ik gaan singlebooten (linux) met eventueel virtuele machines voor Windows-ontwikkeling en such... Is het bang-for-buck-gezien dan handiger om te gaan voor een 840 Basic 250GB of kan ik beter voor een 840 Pro 128GB kiezen... Iemand heir ervaring?
(Let wel: de huidige HDD komt in een caddy, dus opslagruimte heb ik genoeg. Ik wil veel performance van mijn main-OS en liefst ook van mijn VM's)

Het wordt de Basic 250GB. Volgens Tom's hardware verschilt deze maar zeer weinig van de 128GB Pro, een echt verschil bestaat pas tussen de Basic 250GB en de Pro 256GB maar dat prijsverschil is gewoon te groot.

---

Vandaag de stage afgerond, bestandenrommel/codezooi opgeruimd en netjes in Github gedonderd. Krijgen we opeens een mail dat er nog een cijfer ontbreekt voor Databases. Nu in 1 week alle uitgebreide Oracle-shit maar eens doornemen en dan hopen op het beste :D

[ Voor 24% gewijzigd door hiekikowan op 13-06-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

.Gertjan. schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 20:37:
Ding is 2,5 jaar oud dus net buiten de garantie (tenminste de garantie die samsung geeft)
Daar heb je hem. Garantie van de fabrikant is vervallen. Echter zegt de Nederlandse wet dat garantie geld zolang als dat je van een apparaat mag verwachten dat het werkt. De leverancier wordt dan verwacht alsnog een (groot) deel van de reparatie te betalen, welk minder wordt naarmate het apparaat ouder wordt.

Van een TV mag je echt wel verwachten dat hij 5 jaar mee gaat, dus een goede leverancier zou de helft van de reparatie gaan betalen, meer als hij ook maar een beetje klant gericht is. Helaas verschuilen veel leveranciers zich tegenwoordig achter de fabrieksgarantie, waardoor het in de praktijk niet meer gebeurd dat (een deel van) de reparatie buiten fabrieksgarantietermijn wordt betaald door de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Evilbee schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:45:
Collega vraagt of hij 2 virtuele machines van mij mag kopieeren. Geen probleem. Het is allen 60GB en hij zit in Duitsland. Dus dat wordt inzippen, splitten en uploaden naar WeTransfer...
Je kan al 50GB kwijt op Mega en de overige 10GB kan je misschien op SkyDrive kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Gropah schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 20:50:
[...]

Daar heb je hem. Garantie van de fabrikant is vervallen. Echter zegt de Nederlandse wet dat garantie geld zolang als dat je van een apparaat mag verwachten dat het werkt. De leverancier wordt dan verwacht alsnog een (groot) deel van de reparatie te betalen, welk minder wordt naarmate het apparaat ouder wordt.

Van een TV mag je echt wel verwachten dat hij 5 jaar mee gaat, dus een goede leverancier zou de helft van de reparatie gaan betalen, meer als hij ook maar een beetje klant gericht is. Helaas verschuilen veel leveranciers zich tegenwoordig achter de fabrieksgarantie, waardoor het in de praktijk niet meer gebeurd dat (een deel van) de reparatie buiten fabrieksgarantietermijn wordt betaald door de leverancier.
Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen ;) Ik las inderdaad ook dat een TV 5 a 10 jaar mee moet kunnen gaan, maar dat men na 2 jaar alle handen er vanaf trekt. Nu heb ik in het verleden al enige discussie gehad over garantiezaken met grote electronica leveranciers en voel er niet veel voor om weer een hoop stampij te moeten maken.

Ik heb inderdaad recht op een deel "garantie", maar ik denk dat de dames en heren bij de winkel vrij weinig boodschap daaraan hebben, en om nou naar de rechter te stappen voor een TV doet ook niemand. Op die manier hebben de winkels de consument eigenlijk in de hoek. Zeker als je een leverancier hebt die ook "aanvullende garantie" verkoopt, die zullen ook nog snel het argument "tja, had je maar garantie moeten kopen" op de tafel mikken.

Zit ook te twijfelen om Samsung eens te vragen of ze een oplossing hebben voor de TV, maar dan betaal ik volledig de reparatiekosten (aangezien Samsung in principe geen zaken met mij hoeft te doen, daar wij geen overeenkomst hebben). Het lijkt een probleem te zijn met de voeding, die schijnt bij Samsung's nog wel eens problemen te vertonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 21:01:
[...]

Zit ook te twijfelen om Samsung eens te vragen of ze een oplossing hebben voor de TV, maar dan betaal ik volledig de reparatiekosten (aangezien Samsung in principe geen zaken met mij hoeft te doen, daar wij geen overeenkomst hebben). Het lijkt een probleem te zijn met de voeding, die schijnt bij Samsung's nog wel eens problemen te vertonen...
Eenmalig proberen anders?

Anyway, precies om deze reden heb ik een paar jaar geleden besloten toch maar de Philips met minder features te kopen ipv de Samsung.

Nooit spijt van gehad. 1x een probleem, Philips gebeld, die hebben er een nieuw moederbord in gezet en me een garantie gegeven van 5 jaar op alle onderdelen na montage.
Dat soort service doet mij toch eerder weer een Philips kopen dan een Samsung.

Mijn probleem was dat geluid over HDMI soms wegviel, bleek inderdaad opgelost met nieuw moederbord. Kosten? Een ochtend vrij.

Waarom ondersteund MySQL Workbench geen SQL-bestanden :(

[ Voor 3% gewijzigd door Firesphere op 13-06-2013 21:17 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 21-09 15:23
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 20:59:
[...]

Je kan al 50GB kwijt op Mega en de overige 10GB kan je misschien op SkyDrive kwijt?
50GB met JS encrypten, ik ben benieuwd hoe snel dat gaat.

edit:
Hmm, dat gaat nog best vlotjes. Gaat hier sneller dan het uploaden iig.

[ Voor 13% gewijzigd door ZpAz op 13-06-2013 21:20 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Hij begin steeds vreemdere kuren te vertonen. Na een tijdje zonder stroom start het toestel op en heb ik beeld, ram ik hem dan op standby, dan reageert hij niet. Na een factory-reset lijkt hij wel op de afstandsbediening te reageren maar niet meer op te starten (1x deed hij het)...

Denk dat ik hem van de week achter in de auto mik en er mee naar de winkel kar om eens te kijken wat ze voor mij kunnen betekenen.
Anyway, precies om deze reden heb ik een paar jaar geleden besloten toch maar de Philips met minder features te kopen ipv de Samsung.
Die poespas hoeft van mij ook niet zo, CI+ module vind ik voldoende. Voor de rest heb randapparaten :)
Nooit spijt van gehad. 1x een probleem, Philips gebeld, die hebben er een nieuw moederbord in gezet en me een garantie gegeven van 5 jaar op alle onderdelen na montage.
Dat soort service doet mij toch eerder weer een Philips kopen dan een Samsung.

Mijn probleem was dat geluid over HDMI soms wegviel, bleek inderdaad opgelost met nieuw moederbord. Kosten? Een ochtend vrij.
Mijn ouders hadden een van de eerste series Plasma schermen van Philips, daar zat een probleem in met het moederbord welke ze een paar dagen later hebben opgelost aan huis (viel ze zelf niet eens op, maar het scherm had last van groene sneeuw).

Nu zijn zij nogal fan van service-contracten en hadden daarnaast ook een contract met de leverancier waardoor die de zaak snel af handelde met Philips. Misschien dat ik mijn volgende TV ook weer bij een wat kleinere keten koop ipv een grote keten met een knipogende stekker als logo :+

Kan zijn dat ze het goed oplossen, maar mijn ervaring met grote partijen is redelijk slecht. Daarnaast staat de betreffende shop bij mij niet bekend als snel en accuraat handelen (wacht nu ook al een paar dagen op een reactie op mijn support ticket bij hun webshop)... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

Firesphere schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 21:12:
Waarom ondersteund MySQL Workbench geen SQL-bestanden :(
Vandaag bij mij nog wel :?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Matis schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 21:57:
[...]

Vandaag bij mij nog wel :?
"Filetype not recognized" krijg ik :/

Object could not be cloned; exiting
Ehhhhh, waar vraag ik precies om een (ongebruikt) object te clonen???? :X

Code & Snot do not go well together :/

[ Voor 31% gewijzigd door Firesphere op 13-06-2013 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 16:36
Aargh. Relative path, Y U NO WORK? Icoon laden vanaf absoluut path, geen probleem. Relatief path, geen icoon... Problemen met symbolic links... 1 vergeten betekend blijkbaar geen icoontje.

[ Voor 27% gewijzigd door hiekikowan op 14-06-2013 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Na de BBQ van gisteravond op de zaak en onder het motto van " 's avonds een vent, 's ochtends lekker uitslapen ", iets later begonnen vandaag en vanmiddag lekker vrij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
Gisteravond mijn PC maar opnieuw geinstalleerd. Windows 7 liep iedere avond minstens 4 keer vast.

Gisteren maar meteen Windows 8 er opgezet. Helaas wil PhpStorm nu alleen mijn bestanden niet meer in SVN inchecken: Authentication failures. Dus eerst maar weer inchecken via TortoiseSVN.

Ja, ik moet nog een keer overstappen naar git/mercurial. Maar dat komt later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Na frustraties van gisteren, heeft de baas een bokszak aangeschaft voor op kantoor. Kan ik onder de middag wat workouts doen :D

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pingen naar buiten blokkeren… Wat zal daar de gedachte achter zijn? Kan me niet voorstellen dat het een beveiligingsrisico is... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
*snip*, vragen horen in een eigen topic
pdebie schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 08:26:
Na de BBQ van gisteravond op de zaak en onder het motto van " 's avonds een vent, 's ochtends lekker uitslapen ", iets later begonnen vandaag en vanmiddag lekker vrij :+
Hee dat is mijn motto ook! :)

[ Voor 47% gewijzigd door Woy op 14-06-2013 10:41 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@sig69: Als je zo een concrete vraag hebt kun je daar prima een topic over openen

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 17:07

RayNbow

Kirika <3

Zucht... De YouTube IFrame API bug zou opgelost moeten zijn, maar eerder op deze ochtend werkte de boel nog steeds niet zonder workaround.

* RayNbow wacht dus nog wel even met het weghalen van de workaround uit z'n demo...

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:52
sig69 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:30:
[mbr]*snip*, vragen horen in een eigen topic[/]

[...]

Hee dat is mijn motto ook! :)
Wij gebruiken WF4 vrij uitgebreid, als je een topic opent zal ik daar wel in reageren.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Woy schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:41:
@sig69: Als je zo een concrete vraag hebt kun je daar prima een topic over openen
Sorry als mijn bedoeling verkeerd over kwam, heb nog geen echte concrete vragen op dit moment. Het was meer bedoeld om een beetje de algemene ervaring/mening te polsen. Mocht ik iets concreets hebben maak ik wel een topic.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

Wou altijd al iets bouwen wat op win8 leek, maar dan een browser versie. Nu toch maar eens aan begonnen. Meeste nog front-end werk, layoutje en stylesheets e.d.

http://www.idebug.it/test/

Kut IE pakt m'n fonts weer niet hoor.

Browsers Y U NO WORK THE SAME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vriend van mij heeft ooit eens hetzelfde gedaan met Windows Vista. Zag er best leuk uit. Wat voor functionaliteit wil je er in steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ziet er leuk uit Candanz. Wat ga je er van maken? *Rubinski is me voor

[ Voor 22% gewijzigd door PdeBie op 14-06-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
TheNephilim schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 17:40:
Literal werkt het wel gewoon. Als ik de string output in console.log en die gebruik, gaat het namelijk wel goed. Er zal inderdaad wel ergens iets fout zitten, maar ik kom er niet achter. String() wil ook niet baten.

$('#orderby-'+orderby+'-'+order.toLowerCase())

Laatst ook al een uur zitten prutsen met een vergelijkbaar probleem. Toen maar wat anders geregeld, echt heeeel zonde van m'n tijd dit :/
doe eens console.log('#orderby-'+orderby+'-'+order.toLowerCase());

ik moet leren lezen. Probeer anders JSON.stringify('#orderby-'+orderby+'-'+order.toLowerCase()); en kijk of er vreemde tekens of ongewenste whitespace chars instaan.

Also, console.log(order.toLowerCase() == "desc"); ?

[ Voor 16% gewijzigd door Gamebuster op 14-06-2013 11:11 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz

Candanz

Geflipt

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:06:
Een vriend van mij heeft ooit eens hetzelfde gedaan met Windows Vista. Zag er best leuk uit. Wat voor functionaliteit wil je er in steken?
Wil er een soort van portfolio van maken, die linken naar projectjes waar ik mee bezig ben/gedaan heb. Iets van een klein cms/blogje er achter, zodat ik ook nog de linkjes gemakkelijk kan toevoegen/verplaatsen enzo.

[ Voor 13% gewijzigd door Candanz op 14-06-2013 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:25:
Pingen naar buiten blokkeren… Wat zal daar de gedachte achter zijn? Kan me niet voorstellen dat het een beveiligingsrisico is... :+
Deny all standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes, mijn DAS keyboard is aangekomen! Eindelijk. Heerlijk dit. Het is echt vele malen beter dan mijn standaard apple toetsenbordje. (Nog wel even wennen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee. Heb systeembeheerder maar even het verzoek gestuurd om het te fixen. Anders doe ik het zelf wel. Lol. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:14:
Yes, mijn DAS keyboard is aangekomen! Eindelijk. Heerlijk dit. Het is echt vele malen beter dan mijn standaard apple toetsenbordje. (Nog wel even wennen)
waarom is het beter?
*heeft ook standaard appletje*

ik zou zo graag zoeentje willen testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz

Candanz

Geflipt

Berg, waarom triggert de ingebouwde autofill van de browsers geen change event of iets dergelijks. :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een mechanisch keyboard, d.w.z. het heeft een nogal wat stevigere respons ten opzichte van de meeste standard keyboards. Je hoort ook een vrij luide click, je voelt dat de toets na het indrukken terugkomt. Ik vind dat heel prettig, het is een heel stevig ding, hij is ook redelijk zwaar en voorzover ik dat na een minuut of twee kan beoordelen zeer geschikt voor het betere hardcode snelle klopwerk.

Helaas zijn ze naar mijn beste weten in Nederland nergens te testen, of althans niet in de buurt van waar ik woon. Ik heb de mijne in Duitsland besteld, bij getdigital. Ik zal straks eens kijken of ik wat foto's kan maken.

Ik had ervaring met een vrij goed mechanisch windows keyboard - meer dan zeven jaar geleden- maar sinds ik ben overgestapt op mac heb ik nooit iets anders dan de standaard meegeleverde keyboards gehad (wel altijd bedraad, met numeriek eilandje). Het was een klein beetje een gok, maar die bevalt me tot nu toe zeer prima, die pakt goed uit. Ik ga zo eens even een mooi stukje code kloppen om dit beest eens op ziijn falie te geven :)
Gamebuster schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:20:
[...]

waarom is het beter?
*heeft ook standaard appletje*

ik zou zo graag zoeentje willen testen

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Candanz schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:24:
Berg, waarom triggert de ingebouwde autofill van de browsers geen change event of iets dergelijks. :@
- autocomplete uitzetten: http://www.w3.org/TR/html5/forms.html#attr-form-autocomplete

En anders, als het echt moet, controleer dan met een interval of een bepaalde tijd na laden van het formulier.
Heb inderdaad er al een hoop over gehoord/gelezen maar toch wil ik er 1tje proberen voordat ik er 1tje koop. En dan nog twijfel ik wat voor ik moet nemen, want ik ga m gebruiken voor zowel gamen als codekloppen

[ Voor 102% gewijzigd door Gamebuster op 14-06-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
Gamebuster schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:42:
[...]
Heb inderdaad er al een hoop over gehoord/gelezen maar toch wil ik er 1tje proberen voordat ik er 1tje koop. En dan nog twijfel ik wat voor ik moet nemen, want ik ga m gebruiken voor zowel gamen als codekloppen
Ik heb ze nergens gevonden in winkels waar je ze kunt uitproberen.
Misschien als je in de buurt woont van een Tweaker met Mechanisch toetsenbord kunnen zij je helpen? :)

Ik heb blind eigenlijk ook een DAS Keyboard (officieel Silent, maar vind hem niet zo silent) gekocht. En het bevalt mij zo goed dat ik er 2 heb (eentje voor mijn PC; waar ik nu achter zit & eentje voor mijn MacMini Server/Macbook Pro, werkmachine)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen silent, de mac versie was er alleen in herrie. Heerlijke herrie.
Ryur schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:51:
[...]

Ik heb ze nergens gevonden in winkels waar je ze kunt uitproberen.
Misschien als je in de buurt woont van een Tweaker met Mechanisch toetsenbord kunnen zij je helpen? :)

Ik heb blind eigenlijk ook een DAS Keyboard (officieel Silent, maar vind hem niet zo silent) gekocht. En het bevalt mij zo goed dat ik er 2 heb (eentje voor mijn PC; waar ik nu achter zit & eentje voor mijn MacMini Server/Macbook Pro, werkmachine)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Hoe moet ik ooit serieus coden vandaag als we cd's van WC Experience draaien :'( :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdebie schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:54:
Hoe moet ik ooit serieus coden vandaag als we cd's van WC Experience draaien :'( :D
Haha, heerlijk toch. Ooit eens een optreden van gezien bij ons in het dorp, gekke boel. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel een leuke ja, wat voor muzieksmaak hebben de fellow coders hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ja het is echt schateren van het lachen hier. Maar echt productief is het niet :+
We zijn ons aan het voorbereiden op de foute party in de brabanthallen waar we met een groepje heen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:58:
Vrij gevarieerd maar tegelijkertijd eigenlijk heel specifiek. Luister voornamelijk progressieve metal (rock), jazz, en klassiek. Klassiek moet wel 20e eeuw zijn. Het oudere materiaal vind ik veelal "saai" (excuses voor de heiligschennis). Over het algemeen gaat mijn voorkeur bijna altijd uit naar instrumentaal.
Sinds een jaar ben ik heel af en toe in de stemming voor deep-house, maar eigenlijk voornamelijk op feestjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Laatst online: 14-09-2024
Hiphop, hardcore, metal, lounge, maar sommige mainstream is ook wel ok. Toch staat voor 99% van de tijd wel oldschool hiphop op.

Dinsdag nog wel naar een concert van Korn geweest, in Enschede, en dat was ook wel weer heerlijk omdat ik dat vroeger wel veel luisterde.

[ Voor 18% gewijzigd door 4Real op 14-06-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 21:37
Voornamelijk EDM (Trance, Hardstyle, Futurepop, ...) maar af en toe mainstream, instrumenteel of andere stijlen (als rock) voor de afwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Als het maar hard en snel is. Infected Mushroom, Children of Bodom, dat soort werk.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeCaster schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:25:
Als het maar hard en snel is. Infected Mushroom, Children of Bodom, dat soort werk.
Ah Children of Bodom, een van mijn favoriete bands in middelbareschool tijd maar sinds het Hate Crew Deathroll album kan ik er niet meer naar luisteren. Af en toe zet ik echter graag nog eens een van de eerste drie albums op, voor een heerlijke dosis jeugd herinneringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:15:
[...]

Klassiek moet wel 20e eeuw zijn. Het oudere materiaal vind ik veelal "saai" (excuses voor de heiligschennis).
Waar heb je het dan over? Glass, Satie, Reich, Debussy?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BikkelZ schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:29:
[...]

Waar heb je het dan over? Glass, Satie, Reich?
Nee, voornamelijk eerste helft van de 20e eeuw (had ik beter moeten specificeren, excuus ;) ) en dan met name russische componisten als Stravinsky, Shostakovich, Scriabin en Rachmaninov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik van alles zolang het maar niet te happy is.
Ik schijt op R&B en eentonig gebonk en inspiratieloze kwintenpop.
Dingen waar ik veel naar luister zijn: Portishead, Dillinger Escape Plan, Mr.Bungle, Philip Glass,King Crimson en de Pixies en nog vele anderen
Maar zo krijg je wel een beetje een beeld denk ik

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Hard & snel? Peter Pan Speedrock!
Nu Mustasch aanstaan hier

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Laatst online: 17-09 09:59
Van IDM tot Queens of the Stone Age

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook altijd klassieke muziek, maar juist niet 20e eeuws. Mijn voorkeur gaat uit naar Barok: Bach, Handel, Purcell, Zelenka

Soms luister ik ook wel jazzmuziek, maar meestal niet als ik me op het werk moet concentreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:15
Hier vooral Justin Bieber en One Direction.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Lekkere bonkende techno hier. Soms raak ik in een lekkere halve code-trance... maar meestal wordt ik er lekker slaperig van. :*)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Weet trouwens iemand of UDF in sqlite (.net) ergens een beetje fatsoenlijk gedocumenteerd staat?
Het CHM file heb je nagenoeg geen zak aan. Ik heb het nu redelijk werkend met scalar en aggregates, maar zonder dat ik documentatie heb hou ik het gevoel dat ik misschien dingen niet juist aanpak

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Goa Gil 8)

* OkkE luistert voornamelijk deephouse, techhouse en minimal; af en toe drum‘n’bass.
Vaak ook de internet radio uit m‘n signature. :)

[ Voor 8% gewijzigd door OkkE op 14-06-2013 13:04 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Laatst een hele tijd Vandal geluisterd, en nu :wumpscut:. Blijft een beetje op en neer gaan maar meestal is 't electronisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Bij mij is het begonnen met hip-hop, Public Enemy - It Takes A Nation Of Millions To Hold Us Back. En dat is nog steeds een van mijn favoriete platen, ik blijf er steeds nieuwe dingen in horen. Hardcore hiphop tot een 1993 ongeveer, toen kreeg je een beetje de nagespeelde baslijntjes van Dr Dre, zangeresjes en top40 rappers en was het een aflopende zaak. Stapte toen over op de gabber aangezien eigenlijk iedereen in mijn omgeving al naar die feestjes ging en het naar mijn idee ook wat beter aansloot bij mijn leefomgeving.

95% van die muziek kan ik niet meer aanhoren en vooral de radio happy maar de echte rauwe harde oude dingen blijven toch wel leuk. Industrial Strength, Ruffneck, hele oude Rotterdam dingen, Mokum enzovoort. Dat heb ik wel redelijk lang volgehouden tot een jaar of 2006, ik denk dat het toen voor de tweede keer een soort van populair werd en had ik het wel gezien.

Inmiddels een hoop smaken er bij gekregen, via Tekno en Acid bij electro, house en techno terecht gekomen, in principe als het maar duister en zwart was. Dus vooral Detroit en Chicago met wat New York, Nederland en Duitsland er bij. Omar S, Rick Wade, Drexciya, Underground Resistance, Redshape, Aphex Twin, Steve Pointdexter, Hieroglyphic Being, lil' Louis, Duplex, Kraftwerk.

De laatste paar jaar wat meer in de gitaar / new wave / minimal wave / Krautrock bandjes gedoken, ik hoop daar nog een hoop leuke dingen te ontdekken maar namen zoals Sonic Youth, Harmonia, Kas Product, Xeno & Oaklander. Hier een filmpje waarin de laatste twee live een track naspelen in de studio. Alleen apparatuur tot een jaar of 1983, alsof je naar een tijdcapsule kijkt:

http://vimeo.com/9501102

Ik heb in de loop der jaren ook een aardige home studio met vooral analoog en hybride synths gebouwd, ik ben mede door invloed van bovenstaand filmpje eigenlijk begonnen om de computer te verbannen uit mijn studio. Dat was aardig gelukt tot ik verhuisde en niet meer dan wat kleine apparatuur kon meenemen uit Nederland, nu gebruik ik Ableton om laag voor laag met mijn apparaten tracks te fabriceren. Dan moet je zeg maar wel even goed nadenken voordat je wat doet, dat voorkomt weer eindeloos pielen en bijstellen. Altijd leuk om te zien hoe een beperking in muziek weer creativiteit triggert. Maar ik hoop ooit nog eens herenigd te worden met de spullen die nog in Nederland staan....

Ook een hoop oude Amerikaanse en Afro funk trouwens, echt alles wat met funk te maken heeft of in Golden Age hiphop gesampled werd vind ik geweldig. Niet alleen de standaardjes zoals James Brown, Parliament en alle spin offs maar ook Bob James of Steely Dan. Meer normaal jaren 70 werk zoals Pink Floyd. Metal probeer ik een beetje met terugwerkende kracht te ontdekken, maar dan alleen de hele harde en hele vieze.

Had ik al verteld dat ik een brede en diverse muzieksmaak heb en uren er over door kan lullen?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral rock, punk en alles wat daartussen ligt.

A Brand, Arctic Monkeys, Black Box Revelation, Blink 182, Bloc Party, BloodHound Gang, Danko Jones, Das Pop, Dire Straits, Enter Shikari, Feeder, Flip Kowlier, Foo Fighters, Goose, Green Day, Guns 'n Roses, Jackson United, Kings Of Leon, Linkin Park, Muse, Nirvana, NOFX, The Offspring, Papa Roach, Placebo, The Prodigy, Queens Of The Stone Age, Rage Against The Machine, Rise Against, Rufio, The Hives, The Sore Losers, The Subways, Tenacious D, Them Crooked Vultures, The Whitest Boy Alive, Triggerfinger, Wolfmother, Yellowcard, Zornik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:32:
[...]

Nee, voornamelijk eerste helft van de 20e eeuw (had ik beter moeten specificeren, excuus ;) ) en dan met name russische componisten als Stravinsky, Shostakovich, Scriabin en Rachmaninov.
Tja de term klassieke muziek is een beetje raar natuurlijk want sommige componisten doen hele moderne dingen. Ik heb het altijd meer over componisten want ik vind klassiek meer een term voor iets wat 200 jaar oud is. Steve Reich is wel een componist en gebruikt wel een orkest achtige opstelling maar het heeft inhoudelijk meer met Aphex Twin te maken dan met Mozart:

YouTube: Music for 18 Musicians by Steve Reich - Beginning

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook wel toepasselijk: heb vroeger op een blauwe maandag ook nog naar eminem geluisterd, the Slim Shady LP that is. Nog steeds leuk om te horen maar een beetje ontgroeid. Ben tijd terug een bewerking tegen gekomen en die was ik net toevallig vandaag weer aan het luisteren.

Israelische groep met de naam ProjectRnL. Hebben nog meer interessante "covers" en ook origineel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

BikkelZ schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:06:
Had ik al verteld dat ik een brede en diverse muzieksmaak heb en uren er over door kan lullen?
Oude hiphop kan ik ook erg waarderen. Ik zie in je lijstje staan dat je metal een beetje aan het ontdekken bent en dat je ook naar Aphex Twin luistert.
Dan denk ik zomaar dat je Dillinger Escape Plan misschien wel kan waarderen.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Sluit me aan bij Rubinski, al weet ik hiphop de laatste tijd ook wel te apprecieren.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Meestal zoiets :+ :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:15
Daar word ik elke vrijdag mee wakker. De rest van de dagen luister ik hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Avalaxy schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:25:
[...]

Daar word ik elke vrijdag mee wakker. De rest van de dagen luister ik hem niet.
Komt goed uit dat het dan vandaag weer vrijdag is. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
BikkelZ schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:06:
Bij mij is het begonnen met hip-hop, Public Enemy - It Takes A Nation Of Millions To Hold Us Back.
Desert island album? :P GZA - Liquid Swords en uiteraard 36 chambers van de Wu zijn echt van die albums die ook gerust een hele dag aan één stuk kan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben momenteel een documentatie voor een grote API aan het opstellen en vroeg me af hoe jullie dat doen met code examples. Gebruik je gewoon een screenshot uit je editor / IDE of is er een slimmere tool, methode voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

4Real schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:28:
[...]
Desert island album? :P GZA - Liquid Swords en uiteraard 36 chambers van de Wu zijn echt van die albums die ook gerust een hele dag aan één stuk kan luisteren.
Dat waren zo'n beetje de laatste platen die ik nog goed vond. Lekkere gruizige blokkerige samples en gewoon een hele track vol raps. Later gingen ze steeds meer zangeressen en zingende rappers gebruiken. Daar ben ik echt zwaar op afgehaakt.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
BikkelZ schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:34:
[...]

Dat waren zo'n beetje de laatste platen die ik nog goed vond. Lekkere gruizige blokkerige samples en gewoon een hele track vol raps. Later gingen ze steeds meer zangeressen en zingende rappers gebruiken. Daar ben ik echt zwaar op afgehaakt.
Ik heb hetzelfde, groot liefhebber van minimalistische beats die tegelijkertijd wel een dikke flow hebben. Als je geen eens luistert naar wat ze precies rappen dan heb je nog steeds een lekkere plaat opstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:34:
Ik ben momenteel een documentatie voor een grote API aan het opstellen en vroeg me af hoe jullie dat doen met code examples. Gebruik je gewoon een screenshot uit je editor / IDE of is er een slimmere tool, methode voor?
Wat heeft de copy-paste generatie nou aan screenshots? Volgens mij zijn er legio APIs voor het highlighten en kopieren van code met line numbers en alles er op en er aan.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

4Real schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:37:
[...]

Ik heb hetzelfde, groot liefhebber van minimalistische beats die tegelijkertijd wel een dikke flow hebben. Als je geen eens luistert naar wat ze precies rappen dan heb je nog steeds een lekkere plaat opstaan.
Dit:

http://www.lyricswow.com/krs-one/boom-bap/

Is een rapper.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:00
Leuk, de baas komt terug van lunchpauze en heeft ijsjes mee :) Da's het toffe van een klein bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Wow hey, weer lekker de hele ochtend in bespreking gezeten en dus ook een hele ochtend eigenlijk niks gedaan. Nu nog even wat kleine dingen oplossen en aanpassen, voor het weer tijd is om weekend te gaan vieren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 17:45

alienfruit

the alien you never expected

Zucht, wat een gekloot met datums zeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
TheNephilim schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:06:
Wow hey, weer lekker de hele ochtend in bespreking gezeten en dus ook een hele ochtend eigenlijk niks gedaan. Nu nog even wat kleine dingen oplossen en aanpassen, voor het weer tijd is om weekend te gaan vieren :D
Ik probeer al anderhalve dag een GPU driver te debuggen en te patchen, m'n hoofd duizelt helemaal en ik ben toen aan weekend. Die dingen werken compleet anders dan DX/GL je proberen te doen geloven. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

PrisonerOfPain schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:09:
[...]

Ik probeer al anderhalve dag een GPU driver te debuggen en te patchen, m'n hoofd duizelt helemaal en ik ben toen aan weekend. Die dingen werken compleet anders dan DX/GL je proberen te doen geloven. :X
Dat zijn toch ook geen vrijdag klusjes :+
Pagina: 1 ... 115 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.