Is er nog niemand toe aan koffie?
Net eerste bakkie voor mn neus staanEalanrian schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:12:
Overigens net de auto naar de garage voor onderhoud. krijg ik een vervangende wagen mee die NOG trager is dan die van mij... (ik heb een ibiza ST disel) kreeg nu een gewone ibiza benzine... had beter kunnen gaan lopen
Dit wordt een dag met veel koffie zo te zien...Ealanrian schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:12:

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Ealanrian schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:12:

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Als er dan maar nuttige details zijn...
* Ealanrian smijt een bak koffie richting Firesphere

[ Voor 71% gewijzigd door Ealanrian op 12-06-2013 09:40 ]
Grr. Zit al een tijd te kloten met nginx kloten. Hij slikt geen POSTs naar lokale files. Erg onhandig voor lokaal testen
Wat een slagveld, dat Xbox One vs. PlayStation 4
Ben zelf geen console gamer, maar volgens mij worden er rake klappen uitgedeeld op dit moment. Het lijkt alsof Microsoft de meeste incasseert.
nginx, leuke server! Tenminste, ik heb er een paar websites op draaien. Het configureerd allemaal zo lekker losjes. Alleen wat je nodig hebt, ook nog conditioneel en dergelijkealienfruit schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:42:
Grr. Zit al een tijd te kloten met nginx kloten. Hij slikt geen POSTs naar lokale files. Erg onhandig voor lokaal testen
Vriendelijk dank!Ealanrian schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:37:
Als er dan maar nuttige details zijn...
[...]
* Ealanrian smijt een bak koffie richting Firesphere
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik wacht nog even tot mijn nieuwe machine binnen isEalanrian schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:12:
Hoewel ik er dan nog verrekte weinig mee kan aangezien ik nog geen bonen heb... Iemand tips voor lekkere bonen voor mijn machine. Uiteindelijk wil ik wat gaan experimenteren met luxere bonen, maar voor nu voldoet een zakje simpele maar lekkere bonen ook.
Tips/suggesties (uiteraard wel het verzoek met iets te komen wat enigszins breed verkrijgbaar is, wil het namelijk vandaag halen
Ben potdorie een partij brak zeg... Gisteren de hele dag overleg gehad met verschillende mensen en daarnaast nog wat technische/functionele discussies. Ik was totaal uitgeleefd (ook enigszins door het weer) maar ben er nog niet helemaal boven op... Had gisteren niet eens zin om te lezen, zelfs mijn nieuwe e-readertje kon mijn leeslust niet aanwakkeren...
Vandaag maar een dagje rustig aan doen denk ik, beetje simpele issues wegtikken in een project en mogelijk ook even wat refactoring doen in dat projectje. Kreeg al een opmerking van de stagiair: "jij zou vandaag toch een dagje rust nemen"...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Wij hebben thuis altijd Douwe Egberts, hadden eerder Beukenhorst maar dat is niet te betalen voor dagelijks. Toen zijn we aan het experimenteren geslagen met bijvoorbeeld AH Premium (of zoiets) maar die begonnen steeds verbrander te smaken. Uiteindelijk bleken de bonen van DE het beste, hoewel we Lavazza nog een keer willen proberen.
Dag begint hier ook al goed. Flinke bak koffie en weer verder met ExtJS. Ook het nieuwe prototype van de Oculus Rift geannounced:

Hurray voor 1080pay!
* Doh!
Alt + printscreen -> Photoshop -> Ctrl + V: om even een color te picken van een bepaald venster om daarna het venster proberen weg te slepen en je stomverbaasd naar je scherm kijkt wanneer er een selectionbox overheen verschijnt.

Hurray voor 1080pay!
* Doh!
Alt + printscreen -> Photoshop -> Ctrl + V: om even een color te picken van een bepaald venster om daarna het venster proberen weg te slepen en je stomverbaasd naar je scherm kijkt wanneer er een selectionbox overheen verschijnt.

M'n vader is helemaal gek van illy: http://shop.illy.com/online/store/pn_bonen_whole-bean-nl_nl.Gertjan. schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:06:
[...]
Hoewel ik er dan nog verrekte weinig mee kan aangezien ik nog geen bonen heb... Iemand tips voor lekkere bonen voor mijn machine. Uiteindelijk wil ik wat gaan experimenteren met luxere bonen, maar voor nu voldoet een zakje simpele maar lekkere bonen ook.
Tips/suggesties (uiteraard wel het verzoek met iets te komen wat enigszins breed verkrijgbaar is, wil het namelijk vandaag halen)?
Niet vandaag, wel een selectie.Gertjan. schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:06:
[...]
Tips/suggesties (uiteraard wel het verzoek met iets te komen wat enigszins breed verkrijgbaar is, wil het namelijk vandaag halen)?
http://beansnmore.nl
http://www.koffiebonen.nl
Overigens geen ervaring met deze shops. Heb van ze gehoord via-via.
Maar wellicht heb je er wat aan (qua merken, tips, e.d.)
Mijn koffiepoeder is op, dus ik kan geen koffie meer zetten
Ja, dat gemalen spul. Geen idee hoe je t moet noemen
Oh, dan mag het. Ik dacht dat je oploskoffie bedoelde.
We are shaping the future
Gelukkig niet:p Dat spul is echt niet lekker. Vorig jaar op visvakantie geweest. Bij aankomst een bakje 'koffie'. Van die oplosmeuk. De eigenaar had liever oploskoffie dan gemalen kofiie :x
Ik moet hier van die oploskoffie drinkenAlex) schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:09:
Oh, dan mag het. Ik dacht dat je oploskoffie bedoelde.
RTFM!
Dan haal je toch een koffiezetapparaat ?
Verwijderd
Wij halen onze koffiebonen altijd bij Maes koffie. Al vrees ik dat dat voor jou net iets te ver zal zijn..Gertjan. schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:06:
[...]
Zou een koffiekoerier een levensvatbaar idee zijn? Bel 0900-KOFFIENU en een koerier komt een thermosfles met kokendhete koffie brengen?
We are shaping the future
Ik heb net een project bij de koffie-brander van Autobar afgerond. Ik liep de hele tijd bij de koffie-brander en vullijnen rond. Na een paar weken kon ik geen koffie meer zien.Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:33:
[...]
Wij halen onze koffiebonen altijd bij Maes koffie. Al vrees ik dat dat voor jou net iets te ver zal zijn.
Gelukkig is dat nu weer bijgedraaid
Ik denk het wel, hoewel specifiek op koffie gericht misschien niet heel erg constant voor inkomsten zorgt.Alex) schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:33:
Zou een koffiekoerier een levensvatbaar idee zijn? Bel 0900-KOFFIENU en een koerier komt een thermosfles met kokendhete koffie brengen?
Kwestie van gewenning.Phoenix1337 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:24:
Dan haal je toch een koffiezetapparaat ?
Ben dan natuurlijk ook geen klasse koffie gewoon. Thuis doe ik het met een Senseo dus ja.
Als je jezelf dan ook een bakfiets met koffie machine aanschaft en ermee door de stad rijdt waarschijnlijk wel ja.Alex) schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:33:
[ Voor 40% gewijzigd door _Moe_ op 12-06-2013 11:43 ]
RTFM!
Verwijderd
Leuk, barcodes uit ingescande documenten scannen... Om er vervolgens achter te komen dat ze bij 1 leverancier om een of andere reden op elk document dezelfde barcode zetten. Tot zover het nut van het barcode lezen...

Aaargh! MySQL dump importeert niet in MacOS X. Na een hoop gekut met Squirrel maar eens op de commandline geprobeerd en jawel, werkt prima. Probleem was dus niet MacOS maar dat kut Squirrel!
Ben je weer een uur verder
https://niels.nu
Sequel ProHydra schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:51:
Aaargh! MySQL dump importeert niet in MacOS X. Na een hoop gekut met Squirrel maar eens op de commandline geprobeerd en jawel, werkt prima. Probleem was dus niet MacOS maar dat kut Squirrel!
Voor linkje en typfout, zie hier onder
[ Voor 7% gewijzigd door Firesphere op 12-06-2013 11:54 ]
Verwijderd
Is dat puur een SQL-client? In dat geval zou je eens moeten kijken naar Sequel Pro. Ondanks de vreselijke naam werkt ie super fijn!Hydra schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:51:

edit:
Te laat dus...
Te laat dus...
Met misschien wel ‘t beste icoon ooit.Firesphere schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:52:
[...]
Sequel Pro(aka PANCAKES!)
Voor linkje en typfout, zie hier onder

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Thanks. Ik had Squirrel gedownload omdat ik er eerder mee gewerkt heb en wist dat 't ook voor Mac beschikbaar was. Nu ga ik niet veel met SQL zelf doen, het is meer een 'backup' store voor de Neo4J graph database.
https://niels.nu
En de coolste "type-to-find" naam:OkkE schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:55:
[...]
Met misschien wel ‘t beste icoon ooit.
[afbeelding]

Lol, ik dacht even dat jullie een of andere betalende versie ervan hadden. Dan maar even mijn Sequel Pro opgestart en blijk ik nog versie 0.9.x te hebben. Na update ook dat nieuwe coole logo :-)
Wat haat ik 2e hands verkopen doen toch.
De lompigheid en hoge irritatiegehalte van reacties, zowel op Marktplaats en Tweakers. Ter info, het is een gloednieuw led beeldscherm wat ik voor 100 euro aanbied:
Reactie (alleen dit):
80 euro?
Ik:
Hoi,
ik wil je wel tegemoetkomen.
Voor 90 euro hebben we een deal.
Reactie:
80 euro. Ik kom meteen langs
Wat denk je nou?
Wat helemaal irritant is is als mensen reageren met een bod en vervolgens onbereikbaar zijn als ik akkoord ben met die prijs.
De lompigheid en hoge irritatiegehalte van reacties, zowel op Marktplaats en Tweakers. Ter info, het is een gloednieuw led beeldscherm wat ik voor 100 euro aanbied:
Reactie (alleen dit):
80 euro?
Ik:
Hoi,
ik wil je wel tegemoetkomen.
Voor 90 euro hebben we een deal.
Reactie:
80 euro. Ik kom meteen langs

Wat denk je nou?
Wat helemaal irritant is is als mensen reageren met een bod en vervolgens onbereikbaar zijn als ik akkoord ben met die prijs.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Ik ben op zoek naar dat artikel hoe "goed" en "awesome" soap-koppeling is. Weet iemand die nog terug te vinden? Google komt alleen maar met dat schoonmaakspul terug.
http://harmful.cat-v.org/software/xml/soap/simple
[ Voor 14% gewijzigd door Firesphere op 12-06-2013 12:32 ]
Zelfs als je iets als XML bij je search query zet?Firesphere schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:30:
Ik ben op zoek naar dat artikel hoe "goed" en "awesome" soap-koppeling is. Weet iemand die nog terug te vinden? Google komt alleen maar met dat schoonmaakspul terug.
Ik bied zelf mijn artikelen altijd al voor een redelijke prijs aan. Ik vraag nooit de nieuwprijs, maar gewoon simpelweg wat het apparaat redelijkerwijs nog waard zou zijn in de huidige staat, vergeleken met de laagste nieuwprijs. Desondanks heb ik toch altijd mensen die denken dat die prijs onderhandelbaar is

Ach, ik onderbied ook altijd wel iets, naar wat mij redelijk lijkt. Als de ander daar een tegenbod of niet akkoord op geeft. Prima.Avalaxy schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:37:
[...]
Ik bied zelf mijn artikelen altijd al voor een redelijke prijs aan. Ik vraag nooit de nieuwprijs, maar gewoon simpelweg wat het apparaat redelijkerwijs nog waard zou zijn in de huidige staat, vergeleken met de laagste nieuwprijs. Desondanks heb ik toch altijd mensen die denken dat die prijs onderhandelbaar isIk zet m'n artikelen er toch niet voor niks voor een fatsoenlijke prijs op? Als ik zin heb in 'onderhandelen' vraag ik wel gewoon de nieuwprijs.
Ik vind het vooral irritant dat je een supermooi product neerzet en dan komt er een achterlijk bod op.
In mijn geval heb ik een Gibson Les Paul, nieuwprijs 2200 euro, verkocht en online gezet voor 1500.
Eerste reactie was voor 500 euro. Toen ik zei dat het toch echt te laag was was de reactie 550 euro. Vervolgens gaf ik aan dat dit toch echt een Gibson Les Paul is en toen kreeg ik terug dat Gibsons een slechte herverkoop waarde hadden en ik dus niet zo moest zeiken. Dus.... zak dan maar in de stront.
In mijn geval heb ik een Gibson Les Paul, nieuwprijs 2200 euro, verkocht en online gezet voor 1500.
Eerste reactie was voor 500 euro. Toen ik zei dat het toch echt te laag was was de reactie 550 euro. Vervolgens gaf ik aan dat dit toch echt een Gibson Les Paul is en toen kreeg ik terug dat Gibsons een slechte herverkoop waarde hadden en ik dus niet zo moest zeiken. Dus.... zak dan maar in de stront.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Verwijderd
Na de eerste mail zou ik al niet meer gereageerd hebben. Ik vind dat een Gibson LP in goede staat echt gemakkelijk 1500 euro waard is. Een bod van 500 euro is echt te belachelijk voor woorden. Met zo'n mensen kan je gewoon geen zaken doen.armageddon_2k1 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:43:
Ik vind het vooral irritant dat je een supermooi product neerzet en dan komt er een achterlijk bod op.
aan de andere kant zijn er ook vaak genoeg mensen die een tweedehands ding te koop zetten voor een fractie minder dan de verkoopprijs... zelf heb ik dan altijd zo iets, mocht er geen andere tweedehandse beschikbaar zijn en ik geen zin heb om langer te wachten, van dan koop ik het voor X meer wel nieuw...
voorbeeld: V&A aangeboden: Intel Core i5 2500K Boxed
Een gebruikte processor welke voor 30 euro meer nieuw te koop is...
Edit: sowieso een wazige ad: hij biedt de boxed versie aan en je krijgt de stock cooler er gratisssss bij!
voorbeeld: V&A aangeboden: Intel Core i5 2500K Boxed
Een gebruikte processor welke voor 30 euro meer nieuw te koop is...
Edit: sowieso een wazige ad: hij biedt de boxed versie aan en je krijgt de stock cooler er gratisssss bij!
Ivm upgrading, doe ik deze processor weg. Het is een zeer goede gaming processor, die enorm goed overgeclocked kan worden. Zelf heb ik dit nooit gedaan ivm te weinig koeling. Ik heb wel de standaard koeler nog tot mijn beschikking, en deze mag je er gratis bij hebben als je hem wilt hebben.
[ Voor 53% gewijzigd door Kips op 12-06-2013 13:08 ]
30 euro méér is wat Kips bedoelt, denk ik.
[ Voor 26% gewijzigd door Megamind op 12-06-2013 13:06 ]
ninja-edit, 30 (of 35) euro méér was inderdaad wat ik bedoelde...Avalaxy schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:05:
Uh, een 2500K voor 30 euro te koop?
Ik doe dan altijd een tegenbod als ik hem toch wil en wijs ze dan ook even op de nieuwprijs 
Voor een tientje of wat koop ik ook liever een nieuwe omdat je dan ook garantie hebt.
Voor een tientje of wat koop ik ook liever een nieuwe omdat je dan ook garantie hebt.

Sorry hoor, maar als ik mijn bedrijfsnaam invul bij zowel de factuur als bezorggegevens dan is het de bedoeling om deze ook op de factuur op te nemen... Maar nee hoor, zowel het bezorgadres bevatte geen bedrijfsnaam (lekker als je in een verzamelgebouw zou zitten), maar ook de factuur staat vrolijk op .gertjan.

De besparing die ik heb gedaan kan ik nu weer "besteden" aan het verkrijgen van correcte facturen...
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Terugsturen met de melding, geen PO nummer ingevuld, werkt hier vaak prima. Ik moet soms ellelange ordercodes invullen en Farnell heeft bv maar ruimte voor iets van 12 tekens, gaat vaak genoeg fout helaas....Gertjan. schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:13:
Hoe kan het toch dat grote (winkel)ketens hun zaken niet op orde hebben... Kreeg net weer een factuur welke op mijn naam was gezet terwijl er ook een bedrijfsnaam is ingevuld
Sorry hoor, maar als ik mijn bedrijfsnaam invul bij zowel de factuur als bezorggegevens dan is het de bedoeling om deze ook op de factuur op te nemen... Maar nee hoor, zowel het bezorgadres bevatte geen bedrijfsnaam (lekker als je in een verzamelgebouw zou zitten), maar ook de factuur staat vrolijk op .gertjan.Zucht....
De besparing die ik heb gedaan kan ik nu weer "besteden" aan het verkrijgen van correcte facturen...
Jezus Christus, Google, what the fuck.. even Android Studio installeren.. ik heb nog nooit een programma gezien dat zo slecht is in, eh, opstarten. Foutmelding na foutmelding (allemaal Javamelding, en dan 30 stuks na elkaar waarbij je elke keer op OK moet klikken)... hij is welgeteld 1 keer gestart, en gewoon normaal afgesloten, en daarna is ie gewoon... tja, dood?
Dit is werkelijk waar met geen pen te beschrijven. Oh hij start dus gewoon helemaal niet. Zelden zulke shit gezien. Ja het is versie 0.1, niet stabiel enzo, maar dit ga je toch niet releasen. Ik zou me kapot schamen eerlijk gezegd.
(En de Windows-installatatie bestaat nog geen dag, is up-to-date en verder helemaal schoon)
Dit is werkelijk waar met geen pen te beschrijven. Oh hij start dus gewoon helemaal niet. Zelden zulke shit gezien. Ja het is versie 0.1, niet stabiel enzo, maar dit ga je toch niet releasen. Ik zou me kapot schamen eerlijk gezegd.

(En de Windows-installatatie bestaat nog geen dag, is up-to-date en verder helemaal schoon)
Saved by the buoyancy of citrus
Noem eens een degelijk alternatief voor SOAP, met vergelijkbare eigenschappen, volwassen toolset (hosting, metadata, code-generatie, discovery) en adaptatie? Dat de huidige implementatie niet meer voldoen aan waar de afkorting ooit is verzonnen betekent toch niet dat het hele protocol ruk is? Ja, SOAP wordt in 99% van de gevallen gewoon voor RPC gebruikt en iedere PHP-scriptkiddie die vishaken terugstuurt op een HTTP-verzoek denkt dat 'ie een SOAP-service heeft geschreven, maar dat doet geen afbreuk aan het protocol.Firesphere schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:30:
[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 12-06-2013 13:29 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Verwijderd
Dat is raar. Als ik me niet vergis is die Android Studio gebaseeerd op IntelliJ en in samenwerking met JetBrains ontwikkeld. Ben je de enige met dit soort problemen of regent het ook klachten op Google Groups?Cyphax schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:26:
Jezus Christus, Google, what the fuck.. even Android Studio installeren.. ik heb nog nooit een programma gezien dat zo slecht is in, eh, opstarten. Foutmelding na foutmelding (allemaal Javamelding, en dan 30 stuks na elkaar waarbij je elke keer op OK moet klikken)... hij is welgeteld 1 keer gestart, en gewoon normaal afgesloten, en daarna is ie gewoon... tja, dood?
Haha ja vreselijkarmageddon_2k1 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:27:
Wat haat ik 2e hands verkopen doen toch.
[...]
M'n auto heb ik ook via een automakelaar verkocht. Had helemaaaal geen zin in dat gezeur met mensen aan de deur die per se het onderste uit de kan willen

Verwijderd
Ik verkoop af en toe wel wat via 2dehands.be. Ik zet de prijs steeds een tikkeltje hoger omdat ik weet dat mensen zo graag afbieden. Voor de rest heb ik er eigenlijk enkel goede ervaringen mee. Hier op Tweakers ook enkel goede ervaringen. Ik heb mijn Macbook hier gekocht voor de prijs die gevraagd werd aangezien ik dat al een redelijke prijs vond. Ik heb wel om gratis verzending gevraagd en dat was geen probleem.TheNephilim schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:30:
[...]
Haha ja vreselijkHeb zelf daarom al een hekel om dingen te verkopen via Marktplaats of iets dergelijks. Had gedacht dat het niveau hier op tweakers wel hoger zou liggen, maar helaas dus.
M'n auto heb ik ook via een automakelaar verkocht. Had helemaaaal geen zin in dat gezeur met mensen aan de deur die per se het onderste uit de kan willen
Geen idee, ik heb het opgegeven. Probeer het wel met Eclipse. Zelfs als ik 'm aan de praat zou krijgen zou ik 'm niet vertrouwen.Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:29:
[...]
Dat is raar. Als ik me niet vergis is die Android Studio gebaseeerd op IntelliJ en in samenwerking met JetBrains ontwikkeld. Ben je de enige met dit soort problemen of regent het ook klachten op Google Groups?
Verwijderd
Spijtig. JetBrains staat bekend om zijn kwalitatieve producten dus ik vind het raar dat je zoveel foutmeldingen krijgt.Cyphax schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:33:
[...]
Geen idee, ik heb het opgegeven. Probeer het wel met Eclipse. Zelfs als ik 'm aan de praat zou krijgen zou ik 'm niet vertrouwen.
Ik gebruik hier nu de IntelliJ Community Edition, iets wat heel goed werkt. Ik denk dan ook dat JetBrains weinig te verwijten valt en dat het probleem nu bij Google ligt.
Zoals je zelf al aangeeft is het ook nog maar een v0.1 en is het in ieder geval goed om te zien dat Google met wat anders bezig is dan het trage, verouderde Eclipse. Ze hebben echter nog een flinke weg te gaan als ik het zo mag horen.
Zoals je zelf al aangeeft is het ook nog maar een v0.1 en is het in ieder geval goed om te zien dat Google met wat anders bezig is dan het trage, verouderde Eclipse. Ze hebben echter nog een flinke weg te gaan als ik het zo mag horen.
Je weet zeker dat je java path ook klopt in je environment variables?
Nou ja, heb ze maar gemaild dat ze het moeten oplossen. Ga natuurlijk niet mijn esspresso machine terugsturenMegamind schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:17:
[...]
Terugsturen met de melding, geen PO nummer ingevuld, werkt hier vaak prima. Ik moet soms ellelange ordercodes invullen en Farnell heeft bv maar ruimte voor iets van 12 tekens, gaat vaak genoeg fout helaas...

Ontdek net iets spannends in LINQ. Op de een of andere manier geeft hij mij een kopie van een een element in de list als ik First() of Last() gebruik... Ik dacht "slim" te zijn en even via de First() en Last() iets te doen op de elementen in een IEnumerable, maar ik krijg om de een of andere reden een kopie. Als ik een waarde wijzig doet hij dat enkel in de kopie die uit de First is gekomen.
C#:
1
2
3
4
5
6
| IEnumerable<Bla> data = BuildCollection(); var x = data.First(); x.MyVal = "newVal"; var x2 = data.First(); Assert.AreEqual("newVal", x2.MyVal); //Dit faalt |
In dit geval wordt enkel de MyVal in x aangepast, als ik nog een keer .First() op vraag krijg ik weer de oude data... Het zijn classes met simpele properties, maar zover ik weet wordt bij een class altijd een reference uit de lijst meegegeven.
Als ik via de immidiate window het geheugenadres opvraag zie ik dat bij de 2de first ook een ander geheugen adres wordt meegegeven...
Wtf ..... Ik vraag mij af of het as-designed is of dat ik ergens een domme fout maak... Mij staat bij dat je gewoon objecten in je lijst direct kan manipuleren... Vreemd...
Dat is wel een grote WTF inderdaad. Ik was ook onder de indruk dat er altijd een reference werd teruggegeven, ipv een kopie.
Hoe wordt je collectie opgebouwd? Direct vanuit het geheugen, of bijvoorbeeld via EF? In dat laatste geval zal er wel extra logica in zitten om de waarde pas echt aan te passen zodra je je entity "saved".
Just thinking out loud.
Als het een normale lijst is, zelf opgebouwd met "new Bla()" e.d. is het inderdaad vreemd.
Als het een normale lijst is, zelf opgebouwd met "new Bla()" e.d. is het inderdaad vreemd.
Dat komt door de IEnumerable die je BuildCollection() retourneert. Als dit bijvoorbeeld een Entity Framework-query is, wordt bij iedere First() (of andere iterator) de oorspronkelijke query weer aangeroepen.
Dank Korben.
Dank Korben.
[ Voor 137% gewijzigd door CodeCaster op 12-06-2013 13:52 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Niet noodzakelijkerwijs. Bla[] implementeert ook IEnumerable<Bla>. Het ligt van de implementatie van BuildCollection() af.CodeCaster schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:40:
IEnumerable<Bla>... Bij iedere First() (of andere iterator) wordt je BuildCollection() weer aangeroepen.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Ja, uiteraard liep ik daar ook tegenaan. Dat ging ongeveer zo:jip_86 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:35:
Je weet zeker dat je java path ook klopt in je environment variables?
Windows 7 64bit, waarop ik een 32-bit Java had geïnstalleerd. De installer vond 'm en ging gewoon installeren. Bij het opstarten vond ie dat het toch een 64-bit Java moet zijn. Ik gooi die 32-bit-versie eraf, 64-bit erop, installatie opnieuw (stelde 'ie zelf voor). Alleen kon de installatie nu ineens geen Java meer vinden. Google heeft op een van die pagina's al een waarschuwing dat dat kan gebeuren, en ik heb JAVA_HOME toegevoegd. Installatie kon 'm weer vinden, dus mooi afgerond. Eerste keer opstarten: mist ie een C++-runtime. Weer het advies om opnieuw te installeren. Dus weer gedaan. Toen startte 'ie gewoon op, volgens mij zonder foutmelding. Ik wilde Android Studio daarna herstarten (ik ben even kwijt waarom), gaat ie klagen over een gelockte cache-directory. Hele machine maar herstart (als het dan nog niet werkt, dan haak ik af), en hij is daarna nooit meer gestart.
Dan dus maar niet.
Daar heb je gelijk in. Ik kreeg het in een unittest niet voor elkaar, daar deed ik IEnumerable<Bla> x = new List<Bla>() { /*items*/ }; en ging het wel goed.CodeCaster schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:40:
IEnumerable<Bla>... Bij iedere First() (of andere iterator) wordt je BuildCollection() weer aangeroepen.
Toen nam ik mijn code nog eens goed onder de loep en zag dat ik eigenlijk de hele tijd met de IEnumerator aan het spelen was. Het probleem is "opgelost" door IEnumerable<Bla> bla = BuildCollection().ToList(); toe te passen...
Weer iets geleerd dus
Waarschijnlijk dus van wat die returned, of dat een IEnumerable is met een eigen GetEnumerator. Als die GetEnumerator steeds iets doet zal het mis gaan. Anders zou ik het niet kunnen verklaren want BuildCollection op zichzelf lijkt er toch buiten te staan. Alleen het resultaat (/de IEnumerable implementatie) telt hier.Korben schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:43:
[...]
Niet noodzakelijkerwijs. Bla[] implementeert ook IEnumerable<Bla>. Het ligt van de implementatie van BuildCollection() af.
De BuildCollection was een combinatie van Select en Where waar een bepaalde set data in ging (en werd getransformeerd). Mogelijk voert hij die dus de hele tijd uit...
Soms is LINQ (en de werking van een aantal IEnumerable implementaties) voor mij een beetje magic-ware

Het is dus afhankelijk van wat je GetEnumerator doet, inderdaad. Bij een LINQ-expressie (niet een ToArray() of ToList() of een dergelijke 'forceer eenmalige enumeratie'-expressie) zal iedere keer je GetEnumerator aanroept de hele expressie opnieuw worden uitgevoerd.RobertMe schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:45:
[...]
Waarschijnlijk dus van wat die returned, of dat een IEnumerable is met een eigen GetEnumerator. Als die GetEnumerator steeds iets doet zal het mis gaan. Anders zou ik het niet kunnen verklaren want BuildCollection op zichzelf lijkt er toch buiten te staan. Alleen het resultaat (/de IEnumerable implementatie) telt hier.
https://twitter.com/bradwilson/status/329628200021921794
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Ah, de Select gooit dan dus roet in het eten omdat je daar nieuwe/andere objecten selecteerd.
LINQ is wat dat een beetje raar ja omdat alles lazy is. Elke keer als je enumereerd gaat hij weer door al die "source"s heen en wordt daarop de boel opnieuw berekend (de where en select dus in dit geval). Wat dat betreft kun je inderdaad beter ToList() doen, zeker als je meerdere keren loopt.
Wat ook leuk is is deze:
Dit geeft als ik mij niet vergis 2 als resultaat. Omdat die Where pas gedraaid wordt als je de First() doet. Nog leuker als je dit 2 keer herhaald, eerst de foos = foos.Where(), dan de First printen, en dan id aanpassen en nog eens foos.First() doen. Dan krijg je dus twee verschillende resultaten.
LINQ is wat dat een beetje raar ja omdat alles lazy is. Elke keer als je enumereerd gaat hij weer door al die "source"s heen en wordt daarop de boel opnieuw berekend (de where en select dus in dit geval). Wat dat betreft kun je inderdaad beter ToList() doen, zeker als je meerdere keren loopt.
Wat ook leuk is is deze:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| void Main() { IEnumerable foos = new Foo[] { new Foo() { Id = 1 }, new Foo() { Id = 2 } } int id = 1; foos = foos.Where(f => f.Id = id); id = 2; Console.WriteLine(foos.First().Id); } |
Dit geeft als ik mij niet vergis 2 als resultaat. Omdat die Where pas gedraaid wordt als je de First() doet. Nog leuker als je dit 2 keer herhaald, eerst de foos = foos.Where(), dan de First printen, en dan id aanpassen en nog eens foos.First() doen. Dan krijg je dus twee verschillende resultaten.
Zo had ik er inderdaad ook nog niet over nagedacht, dat je IEnumerable constant opnieuw geëvalueerd wordt, en je select dus de objecten waarschijnlijk opnieuw aanmaakt
. Goed om rekening mee te houden.
Oh, wat wacht ik in spanning af op één cijfer (wat boven de 6 moet zijn) en de goedkeuring van mijn Engels portfolio! Dan heb ik mijn propedeuse cum laude gehaald
Concentratie is nu wel even ver te zoeken
nieuw artikelassortiment met nieuw artikelnummeringsmethode.
3 systemen waarin ze bijgewerkt moeten worden en inmiddels wel 8 verschillende Excellijsten verder met oude en nieuwe artikelnummers welke wel ingevoerd/niet ingevoerd, wel/niet behouden en wel/niet bijgewerkt moeten houden.
1 woord: zucht
3 systemen waarin ze bijgewerkt moeten worden en inmiddels wel 8 verschillende Excellijsten verder met oude en nieuwe artikelnummers welke wel ingevoerd/niet ingevoerd, wel/niet behouden en wel/niet bijgewerkt moeten houden.
1 woord: zucht
Dit geldt trouwens niet voor IEnumerable an sich, maar specifiek voor die gereturned door de Enumerable extension methods. IEnumerable<T>.Where returned een WhereEnumerable<T> of zo wat dan dus een IEnumerable<T> is. Deze LINQ extensies zijn het probleem. Niet zoals Brad Wilson schetst elke IEnumerable. Alhoewel je natuurlijk wel bij een (externe) API niet kunt weten of het een vaste set is of dat de boel lazy gedaan wordt. Waarbij ik een "doe altijd ToList" weer gek vind omdat het performance kost terwijl het misschien wel al een vaste set waardes is.
Ow, het ging me om het verhaalCodeCaster schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:27:
[...]
Noem eens een degelijk alternatief voor SOAP, met vergelijkbare eigenschappen, volwassen toolset (hosting, metadata, code-generatie, discovery) en adaptatie? Dat de huidige implementatie niet meer voldoen aan waar de afkorting ooit is verzonnen betekent toch niet dat het hele protocol ruk is? Ja, SOAP wordt in 99% van de gevallen gewoon voor RPC gebruikt en iedere PHP-scriptkiddie die vishaken terugstuurt op een HTTP-verzoek denkt dat 'ie een SOAP-service heeft geschreven, maar dat doet geen afbreuk aan het protocol.
Er zijn trouwens best alternatieven, maargoed, het ging me om dat verhaal
De ToList() functie is slim genoeg om de lijst op zo'n manier aan te maken dat het bijna geen performance scheelt als het al een lijst is. Als de bron al een ICollection<> is, zal de lijst al gelijk met het juiste aantal elementen worden aangemaakt; dan hoeft er slechts één allocatie van geheugen te worden gedaan.RobertMe schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:03:
Dit geldt trouwens niet voor IEnumerable an sich, maar specifiek voor die gereturned door de Enumerable extension methods. IEnumerable<T>.Where returned een WhereEnumerable<T> of zo wat dan dus een IEnumerable<T> is. Deze LINQ extensies zijn het probleem. Niet zoals Brad Wilson schetst elke IEnumerable. Alhoewel je natuurlijk wel bij een (externe) API niet kunt weten of het een vaste zet is of dat de boel lazy gedaan wordt. Waarbij ik een "doe altijd ToList" weer gek vind omdat het performance kost terwijl het misschien wel al een vaste set waardes is.
Je vergeet dan wel de performance kost voor het vullen van de list, die je sowieso altijd hebt. Wat dat betreft zou een "ToNotLazy" misschien ook mooier zijn zodat je wel nog een IEnumerable hebt. Dan kan die intern controleren of het een van de lazy types is van LINQ en daar dan een een List voor aanmaken en anders de originele input returnen.Korben schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:09:
[...]
De ToList() functie is slim genoeg om de lijst op zo'n manier aan te maken dat het bijna geen performance scheelt als het al een lijst is. Als de bron al een ICollection<> is, zal de lijst al gelijk met het juiste aantal elementen worden aangemaakt; dan hoeft er slechts één allocatie van geheugen te worden gedaan.
Dat klopt, maar het vullen van die lijst bestaat uit het simpelweg kopiëren van de referenties; dat is bijna niet meetbaar. Zoals Brad Wilson al zei (in de tweet die ik linkte): return alleen een IEnumerable<> als je ook echt deferred execution wilt; return anders een IList<> of een ICollection<>.RobertMe schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:17:
[...]
Je vergeet dan wel de performance kost voor het vullen van de list, die je sowieso altijd hebt. Wat dat betreft zou een "ToNotLazy" misschien ook mooier zijn zodat je wel nog een IEnumerable hebt. Dan kan die intern controleren of het een van de lazy types is van LINQ en daar dan een een List voor aanmaken en anders de originele input returnen.
Dat laatste gaat alleen op als je bv een functie hebt welke als return type een IEnumerable heeft, maar eigenlijk gewoon een IList type teruggeeft.RobertMe schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:17:
[...]
Je vergeet dan wel de performance kost voor het vullen van de list, die je sowieso altijd hebt. Wat dat betreft zou een "ToNotLazy" misschien ook mooier zijn zodat je wel nog een IEnumerable hebt. Dan kan die intern controleren of het een van de lazy types is van LINQ en daar dan een een List voor aanmaken en anders de originele input returnen.
In dat geval moet je je afvragen waarom je functie de return type IEnumerable heeft. Eigenlijk zou je je code zo op moeten zetten dat als je met een IEnumerable werkt je ook zeker weet dat hier een lazy initialised collection achter zit, zodat het aanroepen van ToList altijd gerechtvaardigd is, en je niet stiekem de ene List naar de andere aan het kopiëren bent.
edit:
En eens met Korben
Precies, alleen komt resharper vaak wel op de proppen met een IEnumerable (als hij bv ziet dat je maar één keer itereert).Korben schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:21:
[...]
Dat klopt, maar het vullen van die lijst bestaat uit het simpelweg kopiëren van de referenties; dat is bijna niet meetbaar. Zoals Brad Wilson al zei (in de tweet die ik linkte): return alleen een IEnumerable<> als je ook echt deferred execution wilt; return anders een IList<> of een ICollection<>.
Ik weet niet of het nu mis ging door een datacollection maar als je EF of L2S gebruikt kan je beter zo je query opbouwen:
code:
1
2
3
4
| using(Context context = new DataContext()) { return context.items(); } |
Dan forceer je dat hele lazy loading eruit.
Welke alternatieven zijn dat dan? Ik ben oprecht heel benieuwd.Firesphere schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:08:
[...]
Er zijn trouwens best alternatieven, maargoed, het ging me om dat verhaal
Je kan lazy loading ook gewoon uit zetten in EF zelf.Megamind schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:23:
[...]
[ Voor 31% gewijzigd door Spockz op 12-06-2013 14:24 ]
C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
Damn you Qt!
Weer een uur van mijn tijd verspeeld.....
code:
1
| error: Template classes not supported by Q_OBJECT |

Weer een uur van mijn tijd verspeeld.....
Prepare voor SQL en dan 'ASC', da werkt nie
Ah, dat verklaart zijn klacht over het meerdere keren itererenMegamind schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:23:
[...]
Precies, alleen komt resharper vaak wel op de proppen met een IEnumerable (als hij bv ziet dat je maar één keer itereert).
Voor een project waarin we EF gebruiken doen we dat inderdaad, maar dat is niet om het lazy loading eruit te fietsen maar meer om netjes de Context af te schieten, die hebben we buiten de functie niet meer nodig. Ik wist nog niet heel veel van Lazy loading, dus het is een toevalligheid dat we 2 vliegen in 1 klap slaanIk weet niet of het nu mis ging door een datacollection maar als je EF of L2S gebruikt kan je beter zo je query opbouwen:
code:
1 2 3 4 using(Context context = new DataContext()) { return context.items(); }
Het gevalletje waar ik net mee bezig was ging om een List waarop een aantal selects en wheres werden gedaan. En dus uiteindelijk ergens de boel ombouwde naar een Lazy verhaal
Op zich is het werken met IEnumerable niet zo heel slecht, over het algemeen gebruik ik dit enkel voor data die gelezen wordt en niet meer wordt aangepast. Daarnaast ligt er over het algemeen een List<T> aan ten grondslag dus zou ik weinig last moeten hebben van lazy loading.
Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik er tegen aan loop. Nu heeft R# mij wel extra richting de IEnumerable gestuurd (sowieso wat bewuster het basis type laten kiezen in veel gevallen) en moest ik hem vanzelf tegenkomen
Dat is net jammer, Stack Overflow eruit terwijl ik net een vraag wilde opzoeken
Verwijderd
Bij mij werkt ie gewoonSh4wn schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:06:
Dat is net jammer, Stack Overflow eruit terwijl ik net een vraag wilde opzoeken
Hmm, laatste tijd is het internet hier op werk beetje instabiel... Sommige sites die het wel doen, en andere weer niet.
[ Voor 10% gewijzigd door Sh4wn op 12-06-2013 15:12 ]
Ouch indeed, Misschien net iets te herkenbaar...
[ Voor 12% gewijzigd door D-Raven op 12-06-2013 15:32 ]
Damn, een boel producten, filters en dan bekijken hoeveel producten er achter elk filter zitten. Dat valt nog best wel tegen als je verschillende soorten filters hebt. Had al iets werkends op basis van een 'categorie', maar nu komen er andere waarden bij 
Wel leuk trouwens, weer eens een uitdaging. Die heb ik niet zoveel in de backend met Wordpress. Wel veel frontend issues die veel uitzoekwerk kosten, maar dat is lang zo leuk niet
Wel leuk trouwens, weer eens een uitdaging. Die heb ik niet zoveel in de backend met Wordpress. Wel veel frontend issues die veel uitzoekwerk kosten, maar dat is lang zo leuk niet

Dan vraag je een date format in 20130714 en krijg je het in Sun Jul 14 00:00:00 BST 2013. Erg irritant. Blijkt een Java systeem de boel, een Date-object in Java om te zetten. Zucht.
Extreem herkenbaarD-Raven schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:30:
[...]
Ouch indeed, Misschien net iets te herkenbaar...Al gaan ze in dat artikel wel tot in het exteme...
Dit artikel noemt een boel redenen waarom ik eigenlijk nooit fulltime in de software wereld wil werken:
http://ahmetalpbalkan.com/blog/8-months-microsoft/
- Mensen nemen in veel bedrijven niet meer de tijd om problemen mooi op te lossen, vaak is een quick hack sneller, maar op lange termijn wordt de codebase een ramp.
- "Nobody will appreciate you for fixing styling or architectural issues in their core, in fact they may get offended." Zoiets is toch ook jammer, een probleem mooier oplossen zou toch gewaardeerd moeten worden.
- "It is all about getting shit done in corporations." Opzich logisch, maar soms moet je iets meer in de toekomst kijken. Kan ik over een tijdje nog steeds zo makkelijk en snel dingen toevoegen?
Goed, natuurlijk is dit niet overal zo, maar voor mijn gevoel toch wel in de meeste software bedrijven.
- Mensen nemen in veel bedrijven niet meer de tijd om problemen mooi op te lossen, vaak is een quick hack sneller, maar op lange termijn wordt de codebase een ramp.
- "Nobody will appreciate you for fixing styling or architectural issues in their core, in fact they may get offended." Zoiets is toch ook jammer, een probleem mooier oplossen zou toch gewaardeerd moeten worden.
- "It is all about getting shit done in corporations." Opzich logisch, maar soms moet je iets meer in de toekomst kijken. Kan ik over een tijdje nog steeds zo makkelijk en snel dingen toevoegen?
Goed, natuurlijk is dit niet overal zo, maar voor mijn gevoel toch wel in de meeste software bedrijven.
DateFormat.format() ?alienfruit schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:36:
Dan vraag je een date format in 20130714 en krijg je het in Sun Jul 14 00:00:00 BST 2013. Erg irritant. Blijkt een Java systeem de boel, een Date-object in Java om te zetten. Zucht.
Ja, de middleware wil het niet aanpassen. Ik ga het wel fixen in de function model in SAP
Die eerste vind ik zelf heel herkenbaar, bij mezelf dan. Vaak hele strakke deadlines, klanten die liever hun product gisteren al hebben. Echt heel zonde, want je kunt achteraf zoveel gezeur krijgen met die houding (als klant).Sh4wn schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:39:
Dit artikel noemt een boel redenen waarom ik eigenlijk nooit fulltime in de software wereld wil werken:
De leukste projecten zijn ook de projecten waar je net even wat meer tijd voor krijgt. Dan kun je puntjes op de spreekwoordelijke i zetten en bepaalde zaken even omver gooien om het weer netjes in elkaar te zetten.
Zijn punten waar IT'ers vaak niet veel aan kunnen doen, vaak is het de manager die vindt dat het maar x uur kost om iets te fixen. Of erger nog: de klanten.Sh4wn schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:39:
Sh4wn schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:39:

3 redenen waarom ik na een avontuur bij een grote consultancy toko naar steeds kleinere partijen ben gegaan en uiteindelijk maar mijn eigen bedrijf heb opgezet
Nu is het wel zo dat er heel veel mensen zijn die bij de eerste 2 punten geen maat kennen. Zij willen alles perfectioneren, maar slaan daar in door. Het is goed om zo nu en dan eens kritisch te kijken, maar je moet niet zonder aanleiding de hele boel omgooien. Ik heb ook een projectje waar ik al een tijd aan werk waar ik graag IoC en DI zou willen toepassen, maar dat betekent een rework van enkele uren (mogelijk dagen). Wat er nu ligt is niet fout, enkel wat minder flexibel. Ik kan aan de klant niet verkopen waarom ik het moet rebuilden. Het levert hem niet direct iets op en daarnaast kan ik ook niet verkopen dat het momenteel fout is (dat is het niet, en aan de andere kant zou je dan ook een flater slaan).
Het gaat allemaal om balans
De algemene tendens in de grote bedrijven stond mij absoluut niet aan en ik zag dat uiteindelijk de klant er ook niet beter van werd. Vieze hacks zijn even leuk, maar worden vaak overpriced verkocht en zorgen op de lange termijn voor nog meer kosten omdat de code-base aan het verrotten is.

In het kader van: "zo ben ik niet, en ik denk dat ik het beter kan" dus maar voor mijzelf begonnen
Daarnaast houd ik het bij kleinere klanten dus heb je ook directer contact (wat ik ook ontzettend miste bij de grote jongens).
Dat laatste heb ik gelukkig dan geen last van. Tenminste niet in mn professionele carrière. Wel op privé niveau, de hoeveelheid uitprobeer projectjes die op mn HD staan is best wel groot...Robbiedobbie schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:38:
[...]
Extreem herkenbaarIk ben pas enkele jaren bezig, en ik herken me in alles wat daar beschreven staat. Ik maak ook erg vaak projecten niet af doordat ik geen uitdaging meer zie.
Dat hangt helemaal af van het team van mensen waarmee je werkt.Sh4wn schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:39:
Granted, elk serieus groot project zal op een gegeven moment wel een aantal "puisten" bevatten. Maar het is echt geen garantie dat grote projecten per definitie een 'ramp' kwa codebase worden.
Wederom hangt dat af van de mensen waarmee je werkt. Toen ik net afgestudeerd was had ik het geluk om met een ervaren iemand samen te mogen werken die juist heel anaal was betreft code styling, en inconsistenties in de architectuur van een applicatie.- "Nobody will appreciate you for fixing styling or architectural issues in their core, in fact they may get offended." Zoiets is toch ook jammer, een probleem mooier oplossen zou toch gewaardeerd moeten worden.
Klinkt vervelend, in het begin is dat ook zeker wel, maar je leert er wel een hoop van. Vooral in de categorie: "hoe het wel moet".
Ik zie dit soort dingen eigenlijk vooral gebeuren bij bedrijven die software development niet als hun core business hebben. Waar het er "maar een beetje bijhangt" zegmaar.- "It is all about getting shit done in corporations." Opzich logisch, maar soms moet je iets meer in de toekomst kijken. Kan ik over een tijdje nog steeds zo makkelijk en snel dingen toevoegen?
Al is het wel zo dat hoe groter het bedrijf, hoe meer office politics, en die zijn vaak ook van grote invloed op dit soort dingen.
Mijn ervaring is tot nu toe een beetje 50/50 wat betreft de bedrijven waarvoor ik werk heb mogen verrichten.
edit:
Overigens beschrijft dat artikel precies een omgeving waarin ik niet zou willen werken.. Als ik in een omgeving werk waar ik de enige ben die enthousiast is over software development, dan ga ik meteen opzoek naar ander werk.
[ Voor 4% gewijzigd door D-Raven op 12-06-2013 15:59 ]
Ik had het ook vooral over mijn eigen projectjes. In een paar jaar tijd heb ik er zeker een stuk of 100 verzameld op mijn harde schijf. Ik studeer momenteel nog, waardoor dat mijn meeste tijd verbruikt. Ik heb een bijbaan waar ik gelukkig alleen nog maar uitdaging tegen ben gekomen, waardoor ook dat me niet verveeld. De projecten op de opleiding echter zijn wel erg lastig voor me om af te ronden. Hierbij moet je dan (als eerste jaars) denken aan een tetrisgame bouwen of een bruteforce pentomino puzzle solver. Deze dingen zijn zo saai voor me dat ik ze altijd maar uitstel en uitstel...D-Raven schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:54:
[...]
Dat laatste heb ik gelukkig dan geen last van. Tenminste niet in mn professionele carrière. Wel op privé niveau, de hoeveelheid uitprobeer projectjes die op mn HD staan is best wel groot...
[...]
Heel herkenbaar.Sh4wn schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:39:
Wat ik niet terugzie in het verhaal is dat diezelfde groep ontwikkelaars naar de buitenwereld een heel ander verhaal houden. Ik heb bij verschillende financiele bedrijven gewerkt, en te vaak (de uitzonderingen bevestigen de regel!) gaan de ontwikkelaars er prat op het feit dat ze:
1) de business snappen (de eerste programmeur die Black-Scholes echt snapt moet ik nog tegenkomen)
2) ze zo hard werken, en elke deadline halen (maar eigenlijk continu weigeren deadlines af te geven)
3) ze gestructureerd ontwikkelen, en dat ze de enige zijn in het bedrijf die dit kunnen (maar hun code niet vrijgeven waardoor niemand kan zien wat voor vreselijke blackbox ze gebouwd hebben)
4) ze nieuwe ontwikkelingen op de voet volgen (wat elke twee jaar resulteert in een totaal andere ontwikkelstijl, waardoor de programmatuur een spaghetti wordt van stijlen).
When life gives you lemons, start a battery factory
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.