De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 112 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.223 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:26
D-Raven schreef op maandag 10 juni 2013 @ 19:17:
Leuke quiz voor de Web Developers onder ons.

http://jakearchibald.github.io/request-quest/

Ik ben teveel stuk gegaan op IE quirks en niet goed lezen, 21 uit of 39.
You scored 24 out of 39.

Firefox en IE werken natuurlijk weer anders dan Chrome en Opera... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:11

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Firefox werkt laatst vaak beter dan Chrome. Zelfs IE doet t soms beter. Zker met native CSS3 support

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Firefox is volgens mij de netste browser van alles. Ik vraag me ook steeds vaker af waarom ik gewoon niet lekker terug ga.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Non-deterministische algoritmen benchmarken is altijd leuk:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ngS4jdMPB5m5rJh8I883sjtE/full.png

Hoera, met 7 threads 2x zoveel performance als 6 threads. Exit Amdahl's law :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hylke94 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:21:
[...]

You scored 24 out of 39.

You scored 24 out of 39

Ik ook!
Sommige dingen zijn echt heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:10

Patriot

Fulltime #whatpulsert

You scored 28 out of 39

Sommige dingen zijn nog redelijk logisch, maar elders gaat het over zulke randzaken dat ik vermoed dat ik gewoon toevallig goed heb gegokt. Op een gegeven moment kom je in de situatie dat voor beide gedragingen wel wat te zeggen valt, je het eigenlijk niet zeker weet, en vervolgens blij bent dat IE het eigenlijk verkeerd doet omdat je tegen de spec in hebt gegokt :')

EDIT:
En misschien heb ik geluk dat ik op twee onderwerpen zelf toevallig redelijk recent nog wat testjes heb gedaan omdat ik me afvroeg wat het gedrag van browsers was op dat gebied :P

[ Voor 19% gewijzigd door Patriot op 10-06-2013 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 11:11

F.West98

Alweer 16 jaar hier

En het is helemaal niet belangrijk voor webdevelopers.
Alsof je een img gaat toevoegen en direct verwijderen ofzo...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:49
Jouw kat? Ik hoop dat je hem snel vind, het suckt om je huisdier kwijt te zijn. Hij kijkt wel super grappig op die eerste foto O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
hylke94 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:21:
[...]

You scored 24 out of 39.

same for me:
You scored 24 out of 39

toffe test, toch nog dingen geleerd vandaag
F.West98 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 22:47:
zeker wel belangrijk.
Je zal niet letterlijk hun testcases bouwen, maar het gebeurd maar wat vaak dat door veel functies gebruiken, en ondoorgrondelijke code je daadwerkelijke acties precies dat zijn wat zij in hun testcases neerzetten.
Tuurlijk ga je niet een img toevoegen en verwijderen, maar wat nou als je een check functie heeft die alles rechtbreid (iets dat vaak uit onkunde geboren wordt) en dan eerst iets toevoegd, en 'voor de zekerheid' die check functie aanroept.

[ Voor 53% gewijzigd door BasieP op 10-06-2013 23:17 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
You scored 25 out of 39

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
F.West98 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 22:47:
^ En zo worden bugs geboren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Gamebuster schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 00:04:
[...]

^ En zo worden bugs geboren
Nee, dit soort bugs wordt geboren doordat browser vendors de standaarden niet helemaal juist interpreteren of implementeren. Niet doordat web developers niet op de hoogte zijn van obscure door bugs in browsers geintroduceerde edge cases waar geen enkel weldenkend mens in dagelijks gebouwde code tegenaan loopt. De enige kliek webdevelopers die van dit type kennis ook dagelijks nut zal hebben zijn de mensen die aan geoptimaliseerde resource loaders werken zoals RequireJS, YepNope, etc.

Ben ik nou trouwens de enige die het behoorlijk lam vindt dat op een aantal vragen eigenlijk het antwoord "That depends" is en je maar moet gokken? Sommig gedrag verschilt in verschillende browser versies; voornamelijk een probleem voor Safari en IE, voor zover ik weet. Sommig gedrag verschilt op basis van de omgeving; bijv. wat er al in de browser cache zit, wat een lookahead parser al gedaan heeft, etc. (Als ik me goed herinner scant de lookahead parser in oude IE versies bijv. niet het hele document door.)

Ca. 25/30 trouwens, als ik alles goed geteld heb; mede dankzij een paar goede gokjes over wat de auteur nou eigenlijk bedoelde. Uiteindelijk afgehaakt toen ik het gokken beu raakte en er ergens bij de clarificatie voor het antwoord ook gewoon stond: "Ja, dit werkte in oude IEs niet, maar sinds IE9 wel." Dus wat is het antwoord dan? True, false, FILE_NOT_FOUND?

[ Voor 25% gewijzigd door R4gnax op 11-06-2013 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Erwin537 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 23:12:
[...]

Jouw kat? Ik hoop dat je hem snel vind, het suckt om je huisdier kwijt te zijn. Hij kijkt wel super grappig op die eerste foto O+
Hij is echt superlief. Enorm mensenschuw tov vreemden maar tegenover ons vraagt ie graag om aandacht. En als je een chocoladetaartje eet is ie niet van je af te slaan 8)7. En dat alles maakt het des te kutter :'(. Hij is nu al 3 weken weg, ik heb er een hard hoofd in dat ie nog terug komt - ik vermoed dat er iets gebeurd is.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 11-06-2013 01:20 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 01:18:
[...]

Hij is echt superlief. Enorm mensenschuw tov vreemden maar tegenover ons vraagt ie graag om aandacht. En als je een chocoladetaartje eet is ie niet van je af te slaan 8)7. En dat alles maakt het des te kutter :'(. Hij is nu al 3 weken weg, ik heb er een hard hoofd in dat ie nog terug komt - ik vermoed dat er iets gebeurd is.
Ken je mensen, of weet je van mensen, dat ze hem wel eens eten gaven? Dat is namelijk gebeurd met de kat van de buren van mij lang geleden.
Het beestje kreeg elke dag eten aan de andere kant van een drukke straat. Op een dag kwam hij ineens niet meer thuis. Briefjes opgehangen etc.

Na bijna 3 maand kwam er een ouder echtpaar bij mijn buren aan de deur. Ze hadden Baltazar gevonden; 3 week geleden. Voor hun deur. Aangereden.
Na wat doorvragen bleek waarom hij voor hun deur was overleden.... Ze gaven hem elke dag eten, zoveel als hij wilde, want "hij was zo mooi en lief".
Zwaar klote, je huisdier kwijt zijn. Ik hoop dat je kat "gewoon" ergens is ondergedoken uit angst en snel weer terug komt. Ik durf het niet te zeggen, maar ik vrees het ergste.

Niet om op te dringen, maar wel toevallig, heeft een via-via kennis van mij recent een nestje kittens gevonden in een sloot. De kittens zijn helemaal in orde. Mocht je er aan toe zijn of een eventueel extra kat in huis willen, laat het weten, dan red je een zwerfkitten van het asiel.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]

Dat heeft een kat van mij ook, die is altijd bang als er vreemden komen, totdat hij ze een beetje kent, en dan blijft hij maar aandacht geven.

Sucks dat hij weg is, heb je Amivedi al gebeld? |:( er staat al een linkje naar Amivedi

[ Voor 3% gewijzigd door Woy op 11-06-2013 08:10 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
pdebie schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:33:
probeer de afgelopen 2 uur al een csv te importeren in de database, maar krijg allerlei truncation errors (terwijl de tabel kolommen groot genoeg zijn). Alle 'gekke' tekens zijn er al uit en ook alle delimiters zoals de punt-komma etc. zijn eruit gehaald. En nog crashed hij bij het importeren.

ARGH!!!! :( :( :(
Je gebruikt toch wel FileHelper.Net mag ik hopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
[...]

Kut voor je joh, hopelijk komt ie nog terug... Je huisdier kwijtraken is nooit leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:22

Hoogie2004

Whohooooo

Weer 2 bugs in SharePoint gevonden bij de tests hier... Maar beschreven en straks aanmelden bij Microsoft.

Gaat alleen zo gruwelijk ellendig veel tijd in zitten om uit te zoeken wat het is, en vervolgens te bewijzen dat het in SharePoint zit.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

[...]

Dude, dat is echt balen. Woon je in de 'stad'? Daar gebeurd het nogal eens dat een kat zoek raakt. Hopelijk is hij gewoon even te ver van huis geweest en komt hij snel weer terug.

Is het dier gechipt trouwens? Dan zou hij via een asiel vaak snel weer thuis moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:29
pff wat een gedoe. Al een paar weken bezig om voor elkaar te krijgen om te mogen afstuderen bij het bedrijf waar ik nu stage loop, de afstudeer coördinator is traag en vergeet het voorstel door te sturen. Gisteren heeft hij em eindelijk door gestuurd, naar de verkeerde docent. En gisteren dan ook nog een aanbod voor afstuderen bij een ander interessant bedrijf gekregen dus nu weer aan het twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:55
D-Raven schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 08:16:
[...]

Je gebruikt toch wel FileHelper.Net mag ik hopen ?
Nope, never heard of it. Wat doet het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:20

Cyphax

Moderator LNX
pdebie schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:07:
[...]

Nope, never heard of it. Wat doet het?
Je CSV deserialiseren. Ik raad het ook zeer sterk aan. 't Is een krachtige library.

http://filehelpers.sourceforge.net/

[ Voor 7% gewijzigd door Cyphax op 11-06-2013 10:15 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

:'( Klote man. Sterkte...

Even wat goed nieuws de devschuur ingooien: ik heb gisteren een Saeco espresso machine aangeschaft voor op kantoor :9 Het is een instap modelletje (HD8750/11), maar volgens mij altijd nog beter dan een Senseo :) Nu nog even op zoek naar goeie boontjes en we zijn er helemaal klaar voor. :)

Dat is het mooie als je rond vaderdag gaat shoppen, want volgens de grote retailers is een koffiezetapparaat van enkele honderden Euro's het perfecte cadeau voor pappa. Maar bij gebrek aan kinderen moet ik mijzelf maar eens verwennen :D

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

.Gertjan. schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:17:
Even wat goed nieuws de devschuur ingooien: ik heb gisteren een Saeco espresso machine aangeschaft voor op kantoor :9 Het is een instap modelletje (HD8750/11), maar volgens mij altijd nog beter dan een Senseo :) Nu nog even op zoek naar goeie boontjes en we zijn er helemaal klaar voor. :)
Ben benieuwd naar je bevindingen, lijkt mij ook nog wel wat. Heb hier nu Senseo, wel met Lungo Delicate, best wel te drinken eigenlijk. Beter dan je bij 80% van de mensen thuis krijgt. Maar, echt een bonenmachine lijkt me toch echt het mooiste. Er is genoeg aan lekkere koffieboontjes te krijgen! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian

Dat is het mooie als je rond vaderdag gaat shoppen, want volgens de grote retailers is een koffiezetapparaat van enkele honderden Euro's het perfecte cadeau voor pappa. Maar bij gebrek aan kinderen moet ik mijzelf maar eens verwennen :D
Wanneer kunnen we komen proeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:33
[...]

Kijk, dat is het betere nieuws! Ik heb toevallig vorige week een Senseo Sarista aangeschaft, valt me echt niet tegen :) Verse bonenkoffie is zoveel lekkerder :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayr
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 16:01
Voordeel van een klus doen bij Philips... Overal goede koffie. Keuze uit senseo (niet mijn keuze dus) of vers gemalen bonen koffie.
stimmits schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:20:
[...]

Kijk, dat is het betere nieuws! Ik heb toevallig vorige week een Senseo Sarista aangeschaft, valt me echt niet tegen :) Verse bonenkoffie is zoveel lekkerder :9
Sarista is ook gemalen bonen koffie... alleen is de druk van dat ding veel lager dan bij de wat meer gerenomeerde merken/typen Edit: verkeerd gelezen |:(

[ Voor 64% gewijzigd door Kayr op 11-06-2013 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TheNephilim schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:19:
[...]
Ben benieuwd naar je bevindingen, lijkt mij ook nog wel wat. Heb hier nu Senseo, wel met Lungo Delicate, best wel te drinken eigenlijk. Beter dan je bij 80% van de mensen thuis krijgt. Maar, echt een bonenmachine lijkt me toch echt het mooiste. Er is genoeg aan lekkere koffieboontjes te krijgen! ^^
Na veel testen ben ik bij de Senseo blijven hangen op de Extra Dark Roast, die is best goed te doen. Zeker nu DE weer de boel in handen heeft en eindelijk weer genoeg koffie in de pads doet.

De Kanis en Gunnink dark roast was ook goed te doen :)
Ealanrian schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:20:
[...]

Wanneer kunnen we komen proeven?
Een office warming met de Devschuur? ;)
[...]
Heb ik ook naar zitten kijken, maar de cilinders leken mijn schofterig duur. Ik heb met de Dolce Gusto ook altijd het gevoel overpriced koffie te drinken. Tegen de tijd dat er alternatieve cilinders komen is het denk ik wel een goed systeem, maar voor de prijs van een Sarista Cilinder heb je volgens mij ook een kilo bonen :)

Bij een van mijn klanten hebben ze ook een bonenmachine en moet zeggen dat de koffie daar wel een plezier is. Hij is veel sterker en smaakt ook beter. Nadeel is wel dat hij zo krachtig is dat je niet heel veel koppen per dag naar binnen gooit :+
Kayr schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:21:
Voordeel van een klus doen bij Philips... Overal goede koffie. Keuze uit senseo (niet mijn keuze dus) of vers gemalen bonen koffie.
Dat hebben ze dan goed verbeterd, want toen ik er werkte waren het van die grote DE machines met poeder. :/

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 02-06 12:29
[...]

Ik vond heel eerlijk die Sarista koffie beetje naar zeep en plastic smaken, in ieder geval niet zo lekker als een goede set verse bonen van de lokale haagse koffie brander uit mijn Bialetti Moka Express :)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
.Gertjan. schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:26:

[...]

Heb ik ook naar zitten kijken, maar de cilinders leken mijn schofterig duur. Ik heb met de Dolce Gusto ook altijd het gevoel overpriced koffie te drinken. Tegen de tijd dat er alternatieve cilinders komen is het denk ik wel een goed systeem, maar voor de prijs van een Sarista Cilinder heb je volgens mij ook een kilo bonen :)

Bij een van mijn klanten hebben ze ook een bonenmachine en moet zeggen dat de koffie daar wel een plezier is. Hij is veel sterker en smaakt ook beter. Nadeel is wel dat hij zo krachtig is dat je niet heel veel koppen per dag naar binnen gooit :+

[...]
Dat is waar. Echter, ik drink niet erg veel koffie op een dag dus wat dat betreft vind ik het niet zo'n ramp dat het wat duurder/sterker is. Je zou maar een schoonvader hebben die bij de Douwe Egberts werkt :X

Edit: ze zijn trouwens erg makkelijk "om te bouwen". Een mesje + wat lijm + handigheid = Zelf bonen bijvullen :)
kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:29:
[...]

Ik vond heel eerlijk die Sarista koffie beetje naar zeep en plastic smaken, in ieder geval niet zo lekker als een goede set verse bonen van de lokale haagse koffie brander uit mijn Bialetti Moka Express :)
Dat krijg je als je goud gewend bent, dan is zilver opeens niet goed genoeg meer ;)

Wij hebben een bonenmachine op het werk van Cafebar.. weet niet echt wat ik er van moet vinden. Vind de koffie wat aan de zurige kant :/ + jammer dat je de sterkte niet in kan stellen.

Kan ook zijn dat hij ernstig toe is aan een onderhoudsbeurt 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door stimmits op 11-06-2013 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian

[...]

Een office warming met de Devschuur? ;)
Wanneer? Het liefst in het weekend of in juli :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

[...]

Na veel testen ben ik bij de Senseo blijven hangen op de Extra Dark Roast, die is best goed te doen. Zeker nu DE weer de boel in handen heeft en eindelijk weer genoeg koffie in de pads doet.

De Kanis en Gunnink dark roast was ook goed te doen :)
Mwah, die vond ik ook wel lekker, maar niet zo vol van smaak. De nieuwe Lungo serie en dan vooral de op een na sterkste, 'delicate', heeft dat wel. Maar inderdaad, dat is vaak het probleem geweest bij Senseo pads, te weinig koffie in de pads. Dan krijg je zo'n vies waterig bakje ... :/

[...]

Haha, nadeel van de Sarista vind ik ook dat je meteen weer vastzit aan bepaalde koffie. Liever gewoon zelf bonen kopen, dan heb je alle vrijheid. Het is alleen zo moeilijk om een machine aan te schaffen. Ze zijn zo duur dat je je een foutje niet kan veroorloven.
kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:29:
[...]

Wtfuzzle, die zag ik niet aankomen :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dz4Z7cUloUiLgebVLjtWynva/full.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door TheNephilim op 11-06-2013 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Firesphere schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 01:46:
[...]

Ken je mensen, of weet je van mensen, dat ze hem wel eens eten gaven? Dat is namelijk gebeurd met de kat van de buren van mij lang geleden.
Ik heb wel altijd al vermoed dat ie ergens nog een adresje heeft. Hij was vroeger bij beide buren ook een graag geziene gast. Hij is ook vermist sinds de dag dat we op vakantie gingen, we vertrokken 'snachts en dat was een beetje stressvol voor 'm. Hij is toen door de voordeur naar buiten geglipt (meestal gaat ie achter naar buiten en achter ons zit een afgesloten binnenterrein maar hij snapt wel hoe hij daar buitenom moet komen), en sindsdien niet meer gezien. Overdag was ie altijd buiten, ik riep 'm sowieso altijd als het net donker was, meestal kwam ie dan wel aankakken, maar dat is in die week dat we op vakantie zijn natuurlijk niet gebeurd. Punt is, als ie geen zin heeft om te komen dan doet ie ook net alsof ie je niet hoort. Ik had al wel bij ons in de straat geflyerd maar ik denk dat ik de straal maar eens moet vergroten.

M'n grootste zorg is de gracht. We wonen aan een zijstraat van een redelijk drukke straat (de Jutfaseweg in Utrecht), en daarnaast loopt een gracht met een vrij hoge rand. Als een kat daarin valt denk ik niet dat ie nog de kant op komt. Of wellicht is ie aangereden en ipv de dierenambulance te bellen of zelfs ook maar gewoon te laten liggen is ie in de gracht gepleurd.
Niet om op te dringen, maar wel toevallig, heeft een via-via kennis van mij recent een nestje kittens gevonden in een sloot. De kittens zijn helemaal in orde. Mocht je er aan toe zijn of een eventueel extra kat in huis willen, laat het weten, dan red je een zwerfkitten van het asiel.
The thought has crossed my mind. Niet alleen voor mezelf - we hebben nog een kat, die zit elke dag in de tuin te wachten waar Diesel blijft ;(. Ik denk dat die naar verloop van tijd ook wel weer een nieuw maatje kan gebruiken. Ik vind het voor haar extra zielig want we hebben dit weekend ook nog eens de openhaard en de vloer in de woonkamer eruit gesloopt, en sinds we een kindje hebben mag ze ook niet meer in de slaapkamers komen dus nu heeft ze helemaal geen fijn plekje meer. Heb maar even een kleedje in de badkamer gelegd.

Maar het is nu nog wat te vroeg voor een kitten dus ik sla af :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Cyphax schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:14:
[...]

Je CSV deserialiseren. Ik raad het ook zeer sterk aan. 't Is een krachtige library.

http://filehelpers.sourceforge.net/
OK, zal er eens naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

stimmits schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:31:
[...]

Edit: ze zijn trouwens erg makkelijk "om te bouwen". Een mesje + wat lijm + handigheid = Zelf bonen bijvullen :)
Ik dacht dat ze "beveiligd" waren. Dat er een soort teller ofzo op zat. Ik weet niet waar ik dat vandaan heb, maar er staat mij iets bij dat het niet mogelijk was om ze bij te kunnen vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Een Jura machine lijkt mij nog wel eens wat, hoor ik goede verhalen over!

http://www.koffiediscount...72&title=jura-ena-micro-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
.Gertjan. schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:48:
[...]

Ik dacht dat ze "beveiligd" waren. Dat er een soort teller ofzo op zat. Ik weet niet waar ik dat vandaan heb, maar er staat mij iets bij dat het niet mogelijk was om ze bij te kunnen vullen.
Klopt, daar is de lijm dan ook voor. Er zit een schroefdraad in de funnel waar een soort van moer omheen zit die naar mate je +- 20 kopjes hebt gezet onderaan komt waardoor hij blokkeert. Heel gemakkelijk te omzeilen door deze omhoog te draaien en er een druppel lijm (uit lijmpistool) tegenaan te smeren (= infinite use). Maar goed, dat heb je niet van mij :X
TheNephilim schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:49:

Mijn schoonouders hebben een Jura. Kan uit ervaring zeggen: Een van de (al dan niet: 'de') beste koffie die ik heb mogen drinken :)

[ Voor 23% gewijzigd door stimmits op 11-06-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

TheNephilim schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:49:

Een Jura maakt inderdaad prima koffie :Y

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Enorm klote Oisyn. Weet uit eigen ervaring hoe kut dat is.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Firesphere schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 01:46:
Pics? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
Iemand hier nog tips voor een goede (niet al te dure) bureaustoel voor de late-programmeer uurtjes? Ik ga op 1 augustus verhuizen en moet de werk-kamer dus opnieuw inrichten. Ben m'n huidige krakende/doorzakkende stoel helemaal zat en toe aan een betere :) Denk dat hier de meeste veel-zitters aanwezig zijn dus barst maar los!

[ Voor 5% gewijzigd door stimmits op 11-06-2013 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:06

BoAC

Memento mori

@.oisyn sterkte! Iedere keer als je thuis komt zul je em missen begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Firesphere schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:53:
[...]

Een Jura maakt inderdaad prima koffie :Y
Maar zelfs voor de kleinste, nog 600 euro :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CP3BEST
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-11-2023
Ik wil graag even een kleine pol doen onder java programmeurs (mag ook iets zijn wat er op lijkt).
Waar hebben jullie goed leren werken met java en waar hebben jullie echt het OOP geleerd?

P.S Veel sterkte .Oisyn, ik weet hoe het voelt.

Je weet zeluf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 08:05
CP3BEST schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:14:
Ik wil graag even een kleine pol doen onder java programmeurs (mag ook iets zijn wat er op lijkt).
Waar hebben jullie goed leren werken met java en waar hebben jullie echt het OOP geleerd?

P.S Veel sterkte .Oisyn, ik weet hoe het voelt.
Ik heb java voor school moeten doen, daar kreeg ik het vak inleiding programmeren en daar werkten we met BlueJ i.c.m. http://www.bol.com/nl/p/l...-cd-rom/1001004002056092/
Dit gaat echt over de basics, maar je leert wel de OO dingen in een relatief makkelijke omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
TheNephilim schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:10:
[...]

Maar zelfs voor de kleinste, nog 600 euro :+
Over vervangende onderdelen nog maar niet te spreken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik heb HBO-Informatica gedaan in Enschede ('98-'02). Het is m.i. erg goed om de basis relatief hardhandig door je strot geduwd te krijgen door een docent. Het is anders erg makkelijk jezelf de verkeerde dingen aan te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:06

BoAC

Memento mori

Archiebald schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:19:
[...]

Ik heb java voor school moeten doen, daar kreeg ik het vak inleiding programmeren en daar werkten we met BlueJ i.c.m. http://www.bol.com/nl/p/l...-cd-rom/1001004002056092/
Dit gaat echt over de basics, maar je leert wel de OO dingen in een relatief makkelijke omgeving.
Hier hetzelfde (op school java) maar echt OO heb ik geleerd met VC++ 14 jaar terug en gebruik nu in werk C# en thuis oa Ruby :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:48
stimmits schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:03:
Iemand hier nog tips voor een goede (niet al te dure) bureaustoel voor de late-programmeer uurtjes? Ik ga op 1 augustus verhuizen en moet de werk-kamer dus opnieuw inrichten. Ben m'n huidige krakende/doorzakkende stoel helemaal zat en toe aan een betere :) Denk dat hier de meeste veel-zitters aanwezig zijn dus barst maar los!
Wij krijgen hier op kantoor binnenkort de IKEA VOLMAR. Wordt een test of ze net zo goed zijn als onze huidige stoelen (die zijn afgeschreven).

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 16:15
Ik ben nu .NET-ontwikkelaar, maar ben begonnen met Java. Ik kreeg Java op school, maar het werd heel onduidelijk en heel slecht uitgelegd, ik begreep er geen hol van. Ik heb toen een boek (Java the complete reference) gekocht en ben die gelezen. Toen snapte ik het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Thanks @ iedereen met steunbetuigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
Evilbee schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:24:
[...]

Wij krijgen hier op kantoor binnenkort de IKEA VOLMAR. Wordt een test of ze net zo goed zijn als onze huidige stoelen (die zijn afgeschreven).
Oeh die ziet er wel mooi en relaxed uit, vooral de groene :) Ik heb nu ook een IKEA stoel, maar het was meer een impuls/nood aankoop. Vreselijk ding 8)7 Over het algemeen erg tevreden over IKEA materiaal voor wat betreft prijs<->kwaliteit. Toch binnenkort maar even weer de vagn på hjul (lees: kar op wielen) aanzwengelen richting IKEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Crosspost uit het GGPT

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dOLkgVR.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:48
Hmm, net de laatste versie van de VMware vSphere client gedownload en geinstalleerd. Ga ik verbinden met een ESX server, moet ik alweer een nieuwe versie installeren. Update dat dan ook meteen op de website...

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Radio button, waarom geef jij je waarde niet mee bij form submit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
TheNephilim schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:50:
Radio button, waarom geef jij je waarde niet mee bij form submit :/
Omdat je bent vergeten hem een name attribute te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:24

alienfruit

the alien you never expected

Gelukkig dat er geen MacBook Air met Retina-scherm is verschenen. Scheelt weer in de portemonnee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ja! En dan vooral dat het geaccepteerde antwoord een hack is en het elegante, uitvoerige, de-vraag-achter-de-vraag-begrijpende antwoord daaronder staat ;(

Paar keer met mensen gewerkt die het verschil tussen "het werkt" en "ik begrijp waarmee ik bezig ben" niet snappen. Erg frustrerend ;(

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Daspeed schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:51:
[...]

Omdat je bent vergeten hem een name attribute te geven?
Nee, omdat Chrome bij het auto vullen van het formulier, steeds de radio leegmaakt :+

Wat dat betreft heb ik echt een hekel aan formulieren. Altijd die standaard velden voor NAW, valideren dan gegevens mailen. Maarja, zo maar eens even eten. Haver croissantjes gehaalt bij de bakker :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

alienfruit schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:54:
Gelukkig dat er geen MacBook Air met Retina-scherm is verschenen. Scheelt weer in de portemonnee :)
Bij mij brand het geld in m'n zakken om uit te geven aan een nieuwe laptop...maar kan er geen 1 vinden die voldoet aan m'n eisen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

Bij mij brandt mijn bank rekening. Iets met tand arts kosten, zorg kosten, studie kosten, en dat soort zooi. Sta deze maand alweer 300 in de rood, en zodra ik alles betaalt heb wanneer ik weer geld heb, sta ik nog steeds rood, wel een stuk minder(10 euro~). En dan moet ik binnenkort me de pleuris gaan betalen voor m'n HBO studie. Ik zit nu al vast aan een lening bij de DUO.. met 88 euries zorg toeslag en 75 euro Stu-Fi red ik het net om 20 euro over te houden, als zorg kosten het enigste is wat ik hoefde te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Candanz schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:18:
Bij mij brandt mijn bank rekening. Iets met tand arts kosten, zorg kosten, studie kosten, en dat soort zooi. Sta deze maand alweer 300 in de rood, en zodra ik alles betaalt heb wanneer ik weer geld heb, sta ik nog steeds rood, wel een stuk minder(10 euro~). En dan moet ik binnenkort me de pleuris gaan betalen voor m'n HBO studie. Ik zit nu al vast aan een lening bij de DUO.. met 88 euries zorg toeslag en 75 euro Stu-Fi red ik het net om 20 euro over te houden, als zorg kosten het enigste is wat ik hoefde te betalen.
Ik mis het deel waarin je aangeeft hoeveel je met je bijbaan verdient :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

Momenteel heel erg weinig. Ik werk een paar kleine uurtjes in de week, @ 10 euro de uur. Naast m'n voltijd studie heb ik al niet veel tijd om een bijbaan te nemen, en heb ik al helemaal geen tijd om ook nog eens mezelf te gaan verdiepen in de IT en op de hoogte te blijven van de nieuwe developments, als ik een bijbaan heb.

De weinige tijd die ik al heb gebruik ik om mezelf te verdiepen in nieuwe programmeer talen en projectjes waarvan ik kan leren, en m'n familie/vrienden.

[ Voor 19% gewijzigd door Candanz op 11-06-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Candanz schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:27:
Momenteel heel erg weinig. Ik werk een paar kleine uurtjes in de week, @ 10 euro de uur. Naast m'n voltijd studie heb ik al niet veel tijd om een bijbaan te nemen, en heb ik al helemaal geen tijd om ook nog eens mezelf te gaan verdiepen in de IT en op de hoogte te blijven van de nieuwe developments, als ik een bijbaan heb.

De weinige tijd die ik al heb gebruik ik om mezelf te verdiepen in nieuwe programmeer talen en projectjes waarvan ik kan leren, en m'n familie/vrienden.
De vrienden weg doen en je hebt meer tijd :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:13
.oisyn schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:43:
[...]

M'n grootste zorg is de gracht. We wonen aan een zijstraat van een redelijk drukke straat (de Jutfaseweg in Utrecht), en daarnaast loopt een gracht met een vrij hoge rand. Als een kat daarin valt denk ik niet dat ie nog de kant op komt. Of wellicht is ie aangereden en ipv de dierenambulance te bellen of zelfs ook maar gewoon te laten liggen is ie in de gracht gepleurd.
Ik woon redelijk bij je in de buurt (Smaragdplein) en zal m'n ogen open houden. Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ealanrian schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:05:
pff wat een gedoe. Al een paar weken bezig om voor elkaar te krijgen om te mogen afstuderen bij het bedrijf waar ik nu stage loop, de afstudeer coördinator is traag en vergeet het voorstel door te sturen. Gisteren heeft hij em eindelijk door gestuurd, naar de verkeerde docent. En gisteren dan ook nog een aanbod voor afstuderen bij een ander interessant bedrijf gekregen dus nu weer aan het twijfelen...
Als de opdracht die je doet een beetje gefabriceerd is a la we moeten even een opdrachtje voor je zoeken en je merkt gewoon dat er geen druk achter zit zou ik al zonder aanbod aan het twijfelen zijn. Ik heb lang gedaan over afstuderen en ik kan je garanderen dat je echt gezeik gaat krijgen met bedrijven die het zonder het recht in je gezicht te zeggen gewoon niet zitten te wachten op jouw afstudeerverhaal.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
BikkelZ schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:43:
[...]

Als de opdracht die je doet een beetje gefabriceerd is a la we moeten even een opdrachtje voor je zoeken en je merkt gewoon dat er geen druk achter zit zou ik al zonder aanbod aan het twijfelen zijn. Ik heb lang gedaan over afstuderen en ik kan je garanderen dat je echt gezeik gaat krijgen met bedrijven die het zonder het recht in je gezicht te zeggen gewoon niet zitten te wachten op jouw afstudeerverhaal.
Heb op die manier ook een half jaar vertraging opgelopen: het bedrijf waar ik zat had contacten met een ander bedrijf waar we een opdracht voor deden en dat ging net tijdens mijn project reorganiseren. Zit je dan met een "on hold" project. Lag op zich niet aan het stagebedrijf maar is wel goed zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Candanz schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:27:
Momenteel heel erg weinig. Ik werk een paar kleine uurtjes in de week, @ 10 euro de uur. Naast m'n voltijd studie heb ik al niet veel tijd om een bijbaan te nemen...
Niets persoonlijks hoor, maar ik snap dat nooit zo goed. Ik heb altijd gewerkt naast mijn opleiding(en). Dus of ik ben gewoon mega goed in plannen en besef hoeveel vrije tijd een mens eigenlijk heeft, of anderen zijn gewoon enorm slecht in plannen.

Mijn opleidingen waren overigens allemaal technisch van aard. Zware tijdrovende opleidingen dus. Waar een wil is, is een weg. :)

En tjah.. het klopt dat je dan niet iedere avond in de kroeg kunt zitten. Maar ook dat soort activiteiten kan je gewoon binnen de tijd plannen. Misschien kan je een paar uurtjes van je slaap af snoepen? Zo heb ik 't altijd gered. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
BikkelZ schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:43:
[...]

Van de opdracht die nu bij de stage coördinator ligt ter beoordeling weet ik gewoon dat die goed gaat. Alleen de Hanze doet weer eens waar het goed in is en dat is langzaam werken. Ik twijfel er alleen aan omdat het een nogal zware opdracht is, ingeschaald op master niveau en omdat ik dan een jaar lang bij het zelfde bedrijf zit (Thales).

Het bedrijf waar ik gisteren op bezoek ben geweest moet ik nog mee in gesprek over de mogelijkheden maar ja dat is wel zo ver ik nu weet een leuk en klein bedrijf.
GateKeaper schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:56:
[...]

En tjah.. het klopt dat je dan niet iedere avond in de kroeg kunt zitten. Maar ook dat soort activiteiten kan je gewoon binnen de tijd plannen. Misschien kan je een paar uurtjes van je slaap af snoepen? Zo heb ik 't altijd gered. O-)
Minder slaap is inderdaad een oplossing :P

[ Voor 16% gewijzigd door Ealanrian op 11-06-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:22

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb mijn stages bewust gesplitst, een bij de eerste gekozen voor een kleiner team / bedrijf, en bij afstuderen voor een heel groot bedrijf. Hierdoor wist ik meteen dat ik een kleiner team prefereer in mijn werk :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Hoogie2004 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:06:
Ik heb mijn stages bewust gesplitst, een bij de eerste gekozen voor een kleiner team / bedrijf, en bij afstuderen voor een heel groot bedrijf. Hierdoor wist ik meteen dat ik een kleiner team prefereer in mijn werk :)
Volgens mij is een groot bedrijf sowieso meer een carrierekeuze dan dat je het doet omdat 't 'leuk' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik ben begonnen met werken bij een klein bedrijf. Door vele successen is dit bedrijf uitgegroeid tot een serieuzere toko, maar daarmee werd het geheel ook steeds bureaucratischer en was er minder tijd om te sparren met collega's over een probleem etc.
Iets wat mij niet beviel.

Nu werk ik weer bij een kleiner bedrijf waar dit weer wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
pdebie schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:44:
Ik ben begonnen met werken bij een klein bedrijf. Door vele successen is dit bedrijf uitgegroeid tot een serieuzere toko, maar daarmee werd het geheel ook steeds bureaucratischer en was er minder tijd om te sparren met collega's over een probleem etc.
Iets wat mij niet beviel.

Nu werk ik weer bij een kleiner bedrijf waar dit weer wel kan.
Nu bij een groot bedrijf mis ik inderdaad wel een beetje het informelere en makkelijke contact. Even snel wat regelen of elkaar helpen is hier een stuk lastiger. Ook heb ik eerder stage gelopen bij een klein bedrijf (~10 man) Nu dus bij Thales (~80 man op de afdeling) en het andere bedrijf is 8fte met 13 man dus weer klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Leuk, weer met responsive aan de slag :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Blijkbaar heeft het zeuren zin gehad. Zojuist goedkeuring gekregen om bij Thales af te studeren, Ik stop ook maar gewoon met twijfelen en ga het gewoon doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
Ealanrian schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:09:
Blijkbaar heeft het zeuren zin gehad. Zojuist goedkeuring gekregen om bij Thales af te studeren, Ik stop ook maar gewoon met twijfelen en ga het gewoon doen :P
Goed plan! Ik ben ook bij Thales afgestudeerd. Prima plek, staat ook goed op je CV. Welke afdeling ga je aan de slag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik loop stage bij Microsoft, ik kan niet zeggen dat het niet makkelijk is om contact met iemand te hebben, je gaat gewoon zitten waar je wilt. Dingen regelen daarentegen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 09:59
TheNephilim schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:00:
Leuk, weer met responsive aan de slag :/
Als je ontwerpt met responsive als uitgang kan het best leuk zijn.. andersom leef ik met je mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Avalaxy schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:11:
Ik loop stage bij Microsoft, ik kan niet zeggen dat het niet makkelijk is om contact met iemand te hebben, je gaat gewoon zitten waar je wilt. Dingen regelen daarentegen... :X
Ik ken het, 1001 managers die allemaal hun zegje willen hebben :/
phex schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:17:
[...]
Als je ontwerpt met responsive als uitgang kan het best leuk zijn.. andersom leef ik met je mee :)
Had ik laatst voor een dag voor de oplevering. Kan je er nog even snel voor zorgen dat de site ook netjes op mijn iphone wordt getoond? Van te voren geen woord over gezegd geweest |:(

[ Voor 36% gewijzigd door _Moe_ op 11-06-2013 15:19 ]

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
stimmits schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:10:
[...]

Goed plan! Ik ben ook bij Thales afgestudeerd. Prima plek, staat ook goed op je CV. Welke afdeling ga je aan de slag?
Op de afdeling Radar engineering & intergration TU processing. voorheen TBU Radar - Technical Unit Processing. Best leuke afdeling heb ik al gemerkt in het laatste half jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
_Moe_ schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:17:
[...]

Afstuderen bij CGI, net zo'n drama. 10 managers die het allemaal net iets anders willen... Ze vonden zelfs dat in de conclusie het bedrijf genoemd moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
_Moe_ schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:17:
[...]

Oh, valt wel mee hoor :) Vrij weinig managers, het is meer dat alles qua security aardig dichtgetimmerd zit en dat zaken die via de administratie moeten lopen vrij lang duren.

Dat is in ieder geval mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
CGI is echt het leukste IT bedrijf om voor te werken....

... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Eindelijk, Nested table update werkende! Toch wel een kleine 3 uur mee bezig geweest :(

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe momenteel mijn stage bij Accenture. Een groot bedrijf maar qua werk valt het reuze mee. Er is maar 1 manager die zijn zegje moet doen en hem zie ik eigenlijk niet zo heel vaak. Ik heb 2 "collega's" die mij begeleiden en dat gaat eigenlijk best goed.

Zoals Avalaxy zegt: de security is hier goed dichtgetimmerd en het papierwerk kan wel een tijdje op zich laten wachten maar voor de rest val het prima mee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

phex schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:17:
[...]

Thanks! ^^

Nou, laten we zeggen dat er tussenin zit. Er is alleen een ontwerp voor de basis van de website, de stapjes en daarmee hoe het erop een tablet/mobiel eruit ziet, moet ik zelf regelen. Niet echt een probleem, het is best aardig gelukt.

Eerlijk gezegd, denk ik dat als je echt responsive wil gaan met een website, dat 9 van de 10 keer niet past binnen het budget dat de klant voor ogen heeft. Aan de andere kant, je wil jezelf ontwikkelen dus als klanten dan toch eigenlijk wel responsive willen, tjah dan maak je soms wat hè.

Dus... we zetten tegenwoordig vaak 'simpel' responsive neer. De website werkt netjes op een tablet of mobiel , juiste elementen zichtbaar of verborgen. Het doet wat het moet doen en meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:48
_Moe_ schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:24:
Eindelijk, Nested table update werkende! Toch wel een kleine 3 uur mee bezig geweest :(
Nog een specifieke reden waarom je voor een Nested set kiest i.p.v. van b.v.; Path enumeration, Adjecency list of Closure table?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Hoogie2004 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:11:
Weer 2 bugs in SharePoint gevonden bij de tests hier... Maar beschreven en straks aanmelden bij Microsoft.

Gaat alleen zo gruwelijk ellendig veel tijd in zitten om uit te zoeken wat het is, en vervolgens te bewijzen dat het in SharePoint zit.
Tsja, SharePoint hè...

Ik heb hier een probleempje met Tomcat6 die niet meer op komt na een hardhandige reboot van een VM. -O-

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
TheNephilim schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:34:
[...]

Eerlijk gezegd, denk ik dat als je echt responsive wil gaan met een website, dat 9 van de 10 keer niet past binnen het budget dat de klant voor ogen heeft.
Beter nog, ik krijg juist de vraag voor responsive bij klanten die strak op de prijs zitten.

Meestal is dat ook 1 van mijn eerste vragen; welke platformen moeten ondersteund worden. Als je van te voren direct tablets en mobiel uitsluit zijn klanten vroeg in het proces wel iets soepeler met budget vrij maken voor andere formaten. Zeker als je uitlegt dat achteraf bijna altijd duurder en minder aantrekkelijk is.

Nu moet je voor jezelf wel duidelijk de scheiding maken tussen responsive en andere content/layouts voor andere platformen. Zodra je dingen gaat "uitzetten" ipv schalen/verplaatsen, ben ik van mening dat je beter eigen templates kan opzetten, waardoor het eigen css heeft, en niet een grote basis+aanpassingen voor "reponsive"

Het is natuurlijk een scheiding die je voor jezelf moet bepalen, maar als je db queries, plaatjes, javascript etc inlaadt die je toch niet gaat tonen zijn dat toch wel hints imo om niet voor responsive te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

phex schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:49:
[...]

Beter nog, ik krijg juist de vraag voor responsive bij klanten die strak op de prijs zitten.

Meestal is dat ook 1 van mijn eerste vragen; welke platformen moeten ondersteund worden. Als je van te voren direct tablets en mobiel uitsluit zijn klanten vroeg in het proces wel iets soepeler met budget vrij maken voor andere formaten. Zeker als je uitlegt dat achteraf bijna altijd duurder en minder aantrekkelijk is.

Nu moet je voor jezelf wel duidelijk de scheiding maken tussen responsive en andere content/layouts voor andere platformen. Zodra je dingen gaat "uitzetten" ipv schalen/verplaatsen, ben ik van mening dat je beter eigen templates kan opzetten, waardoor het eigen css heeft, en niet een grote basis+aanpassingen voor "reponsive"

Het is natuurlijk een scheiding die je voor jezelf moet bepalen, maar als je db queries, plaatjes, javascript etc inlaadt die je toch niet gaat tonen zijn dat toch wel hints imo om niet voor responsive te gaan.
Mwah, de meeste websites die we hier maken bestaan uit niet meer dan 6 verschillende templates en daarbij zijn het sowieso meestal gewoon informatieve bedrijfswebsites. Geen grote apps ofzo. De noodzaak om per device een style te maken is gewoon to much. Dus zoals je zegt, basis style met aanpassingen per device.

Overigens meestal maar 3 stappen, soms 4.

Zelf denk ik dat responsive nog in de kinderschoenen staat en het echte werk nog moet komen. Het voelt nog zo incompleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 17:22
.oisyn schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:38:
Veel sterkte :'( wij hadden ook altijd een brits korthaar. Onwijs lief beesje, heel breed gebouwd en de katten in de buurt wisten wel dat ze moesten uitkijken. En een uurtje later zat ie weer naast je op de bank te spinnen.

We hebben het wel eens gehad met nieuwe buren die een kat hadden, die kat was alleen nog niet helemaal op de hoogte van terretorium grenzen, en die ging op de poot met onze kat. eindstand van die nieuwe kat, een open neus en een gebroken poot. oeps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:30:
Ik doe momenteel mijn stage bij Accenture. Een groot bedrijf maar qua werk valt het reuze mee. Er is maar 1 manager die zijn zegje moet doen en hem zie ik eigenlijk niet zo heel vaak. Ik heb 2 "collega's" die mij begeleiden en dat gaat eigenlijk best goed.
Ik heb vanuit m'n vorige baan veel met verschillende grote integrators gewerkt en Accenture steekt er wat mij betreft met kop en schouders bovenuit, zowel kwa bedrijf als kwa mensen. Tuurlijk is de insteek wat 'amerikaanser' maar dat mag ook best in Nederland.

Neemt niet weg dat ik het bij kleine bedrijven hou als ik de keuze heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Had voor een lokale provider gekozen met Python support. Python werkte niet en 500 errors werden op een plek gelogd waar ik ze niet kon lezen. Braaf een mailtje getikt in hun ticketsysteem. Geen respons. Dacht zal het ticket maar eens gaan bekijken.

Ticket verwijderd :|

Zo slecht dat het haast weer grappig wordt :+

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

BikkelZ schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:29:
Had voor een lokale provider gekozen met Python support. Python werkte niet en 500 errors werden op een plek gelogd waar ik ze niet kon lezen. Braaf een mailtje getikt in hun ticketsysteem. Geen respons. Dacht zal het ticket maar eens gaan bekijken.

Ticket verwijderd :|

Zo slecht dat het haast weer grappig wordt :+
Opgelost! Moet een van de medewerkers gedacht hebben :+

---

Wow hey, lekker aan de slag met CSV exports van machtigingen. Tjeee wat een gezeur. Export specificaties zijn nog wel aardig, maar door de haast die gemaakt is met het project is het voor mij alleen maar angst wat er nú weer niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

.oisyn schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:38:
Misschien heb ik wat posts gemist, maar is ie wel gechipped en asiels e.d. ook al gecheckt?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
* crap * Gisteren halve avond geprobeerd een InputLayout te definieren icm een vertexshader. Niets bijzonders... heb ik VEEL vaker gedaan. Simpel zou je zeggen maar er zit ergens een mismatch tussen de shader, input layout of vertex buffer en ik kan 'm niet vinden :@ om gek van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:20:
[...]

Misschien heb ik wat posts gemist, maar is ie wel gechipped en asiels e.d. ook al gecheckt?
Volgens deze website is hij gechipt.

@.oisyn: hopelijk vind je hem snel terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

TheNephilim schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:42:
[...]

Opgelost! Moet een van de medewerkers gedacht hebben :+
Yep. Maar ik heb de oplossing al, de content is redelijk statisch dus ik ga de site op mijn lokale bak spideren en omzetten naar index.html bestanden in een mappenstructuur en dat online zetten terwijl ik een nieuwe provider zoek. En wellicht, als de prutsgoden me gunstig gezind zijn dit keer, één contactformuliertje in PHP. Dat moet nog wel lukken toch?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:49
[...]

Wij hebben een keer gehad dat een kat die we gevonden hebben gechipped was, maar bij het asiel konden ze de chip niet scannen (dus er werd vanuit gegaan dat hij niet gechipped was). Later bleek dat de kat dus wel gechipped was, en het asiel slecht gescanned had (of natuurlijk een slechte scanner hadden).

Het kan het dus waard zijn even langs het asiel te gaan! Hoewel die als het goed is ook wel op amivedi horen te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Ja en ja.

Pagina: 1 ... 112 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.