Dan moeten ze het ook niet verkopen als "goed voor u en goed voor het milieu"

Maak dan een briefje dat het is om
kosten te besparen winst te optimaliseren. De prijzen van het betaalpakket worden steeds hoger en de service hobbelt steeds verder achteruit.
Bovendien is de (terechte) aanname dat de meeste mensen gewoon geen actie ondernemen. Dus moet je default zo kiezen dat dat, alle voors en tegens afwegend, de beste optie is. Ik zie het probleem dan ook niet?
Het opdringen van hun visie hoeft van mij niet zo. Ze hadden het gewoon kunnen vragen op internetbankieren in plaats van een brief te sturen met "kijk we hebben je vinkje aangepast, goed van ons he!". Die brief kost toch ook geld en bomen om te versturen?
De eerste keer was nog oke, maar als ik het aanzet en krijg een jaar later
weer een brief, sorry maar dan ben je gewoon aan het opdringen, ik zet het niet voor niets weer aan.
Ik heb het gewoon weer aangezet, probleem opgelost.
Eerste keer was geen probleem, maar de 2de keer dat ze weer hetzelfde deden was ik minder amused. Het is maar een paar seconden werk om aan te zetten, maar als ik al een keer aangeef geen behoefte te hebben aan het stopzetten waarom zou ik het een half jaar later dan wel willen?
Sowieso was er digitaal een beperking omdat je maar een bepaalde tijd terug kon, gezien mijn zzp werkzaamheden moest ik verder terug dan dat ze in eerste instantie boden. Dus verkoop het dan ook niet als gelijkwaardig alternatief!
Nu moet ik ook wel zeggen dat de ING al eerder kwaad bloed had gezet door even voor mij mee te willen denken. Ik vind het goed om aan het milieu te denken en zou het ook zeker overwegen om het uit te zetten, maar ga niet zomaar dingen opdringen. ING en ik hebben al vaker wat incidentjes gehad, dus ik ben extra kritisch op ze.
Het meedenken mogen ze gewoon achterwege laten. Als ik naar het bankkantoor moet omdat ze mijn account hebben geblokkeerd
(ik logde vanaf verschillende IP's in (telefoon, werk, etc) en men dacht dat ik gehackt was door een trojan en besloot de handel maar dicht te gooien) hoeven ze niet nogmaals mee te denken over een goedkopere credit-card (die van de ING is echt niet zo heel goedkoop), rare spaarproducten, etc... Ik had al een slechte bui door hun meedenken in de vorm van een blokkade (een week niet kunnen bankieren, goed dat ze mensen beschermen maar wel vervelend), smeer mij dan geen troep aan. Probeer het vervolgens ook niet een week later, als mijn vrouw iets komt regelen, haar dezelfde troep aan te smeren (en gewoon ook volhouden dat zij echt goedkoper zijn en de beste rentes bieden)...