De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 111 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.223 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn threading gebeurt met access tot een centrale datastructuur waar werk uit wordt opgehaald. Ik heb sterk het vermoedden dat dat het probleem is.

Dat mijn threads staan te wachten is evident, de CPU usage komt niet boven 25% uit ondanks dat er 8 threads staan te knokken.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2013 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik denk dat ik na die prg challange eens zelf wat ga proberen iets multithereated te maken, beetje ervaring opdoen kan geen kwaad. ik heb het nu gewoon te druk met school.

[ Voor 13% gewijzigd door mrc4nl op 09-06-2013 23:26 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gemerkt dat het nog verdomd lastig is om iets fatsoenlijk multithreaded te maken als je applicatie of algoritme het niet toestaat om enorm grote datablokken uit te delen. De scaling wordt al snel heel erg slecht.

Ik snap er overigens geen zak van dat de scaling zó slecht is..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2013 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Adion schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:34:
[...]

Dreamhost ben ik zelf wel tevreden over. Je krijgt er ook een ssh login, en ik heb er zelf bijvoorbeeld een custom build van php op draaien, dus ik vermoed dat je ook python wel zelf zou kunnen compileren als je dat nodig hebt. Zolang je er geen cpu/geheugen-intensieve dingen mee wil doen denk ik niet dat men hier problemen van maakt.
Neeeee joh ben je gek, gewoon de laatste versie van Django draaien op de laatste (stabiele) versie van Python en Apache. Maar inderdaad je moet voor Django wel SSH hebben om het goed te kunnen gebruiken. Nee want ik herinner me dat ik een blauwe maandag voor een startupje heb gewerkt wat alles bij Amazon had staan en dat werkte eigenlijk wel gewoon prima, kon gewoon alles installeren wat ik wilde. Dreamhost kwam ook al wat vaker voorbij bij wat onderzoek wat ik gedaan heb, thanks :)

Wel mooi dat ze er bij Django zo op hameren dat je toch echt je statics (images, scripts, styles etc) vanaf een ander servertype moet draaien zoals nginx, ben er maar eens in gaan verdiepen en als je ook ziet wat een dramatisch performanceverschil dat geeft. Niet dat dat uitmaakt voor de website die ik nu ontwikkel, maar het lijkt er op dat het zelfs efficiënter is om twee verschillende webservers op één doos te draaien dan alles via Apache. Fascinerend.

Gek genoeg kan ik geen cijfers vinden rondom IIS.

[ Voor 3% gewijzigd door BikkelZ op 10-06-2013 01:50 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:53
Goedemorgen allemaal,

krijg net een e-mail binnen van greenmsdn@microsoft.com:
ik krijg om de zoveel tijd via mijn werk de nieuwste software binnen op dvd omdat wij msdn subscriber zijn, maar nu krijg ik een mail van greenmsdn@microsoft.com of ik wil helpen aan een groener klimaat door de dvd's stop te zetten en alles voortaan te downloaden van hun servers. Om te kiezen wat je wilt heb je de keuze uit 2 opties. Stoppen of doorgaan met opsturen van dvd's.

Valt dit onder de classificatie spam? Of hebben meerdere msdn subscribers het hier ontvangen?
Alle linkjes in de mail lijken te kloppen, ook als je de url achter de linkjes controleert.
Dus mja, of het is een heel professioneel opgezette spam mail of het is een officiele mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
pdebie schreef op maandag 10 juni 2013 @ 08:46:
Goedemorgen allemaal,

ik krijg om de zoveel tijd via mijn werk de nieuwste software binnen op dvd omdat wij msdn subscriber zijn, maar nu krijg ik een mail van greenmsdn@microsoft.com of ik wil helpen aan een groener klimaat door de dvd's stop te zetten en alles voortaan te downloaden van hun servers. Om te kiezen wat je wilt heb je de keuze uit 2 opties. Stoppen of doorgaan met opsturen van dvd's.

Valt dit onder de classificatie spam? Of hebben meerdere msdn subscribers het hier ontvangen?
Alle linkjes in de mail lijken te kloppen, ook als je de url achter de linkjes controleert.
Dus mja, of het is een heel professioneel opgezette spam mail of het is een officiele mail.
Toch niet zo onlogisch dat ze hun klanten hierover informeren? of mis ik een stuk :?

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 19:49
Goedemorgen allemaal,

Dit soort zaken speelt al langer, steeds vaker is het dat je niet meer programmatuur op DVD krijgt, maar dat je 't mag downloaden. In hoeverre dat beter is voor het milieu weet ik niet, want bij de meeste bedrijven branden ze het dan alsnog op DVD. En die DVD's zijn vaak kwalitatief minder dan die "officieel" gebruikt worden, dus mag je 't vaker doen.
En als je het toch op een DVD'tje zet, waarom dan niet gelijk een extra kopie maken?

Ach, techniek en milieu zullen nooit helemaal elkaars vrienden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 09:15
Goedemorgen allemaal,

Eeeuh gewoon kwestie van de download links checken en de domeinen / certificaten van die domeinen. Dan kan je zien of het officieel van Microsoft is en of je dat überhaupt wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

_Moe_ schreef op maandag 10 juni 2013 @ 08:51:
[...]

Toch niet zo onlogisch dat ze hun klanten hierover informeren? of mis ik een stuk :?
En ze doen het vriendelijker dan de ING. Die sturen je gewoon een brief met de mededeling dat ze uit milieuoverweging zo vriendelijk zijn om je papieren afschriften stop te zetten. :X Wil je toch het milieu belasten, dan kun je het op de site weer aanzetten :/

En als je het weer aan zet, doen ze een jaar later het zelfde kunstje... :z Een briefje met de mededeling dat het beter is voor het milieu (of via een melding op internetbankieren als het werkt :+ ) en instructies hoe je het uit kunt zetten had ik wel kunnen waarderen, maar ga aub niet voor mij denken en een beslissing nemen voor mij... :/

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
jbdeiman schreef op maandag 10 juni 2013 @ 08:59:
[...]

Dit soort zaken speelt al langer, steeds vaker is het dat je niet meer programmatuur op DVD krijgt, maar dat je 't mag downloaden. In hoeverre dat beter is voor het milieu weet ik niet, want bij de meeste bedrijven branden ze het dan alsnog op DVD. En die DVD's zijn vaak kwalitatief minder dan die "officieel" gebruikt worden, dus mag je 't vaker doen.
En als je het toch op een DVD'tje zet, waarom dan niet gelijk een extra kopie maken?

Ach, techniek en milieu zullen nooit helemaal elkaars vrienden worden.
Ik denk dat dat nog wel meevalt, met MSDN krijg je dermate veel software waarvan de helft waarschijnlijk helemaal niet relevant is. Die zal dan ook niet zo snel op DVD gebrand worden. ( Voor een nederlands bedrijf zal een japanse versie van Office niet zo veel toevoegen ;) )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Echt.. hoe moeilijk kan t zijn. Ik had een dictionary implementatie nodig waarbij de items expiren over een bepaalde tijd, en dan ook uit het geheugen verdwijnen.

Na wat google werk niks gevonden wat door mijn "dude.. wtf?!" filter heen kwam. De voorbeelden die ik vond gingen echt volledig overboard :P

Dus zelf maar wat gemaakt. Heb welgeteld 1 methode geschreven welke gebruikt maakt van MemoryCache en een functor teruggeeft. Deze functor sla je op in je dictionary. KLAAR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
D-Raven schreef op maandag 10 juni 2013 @ 09:57:
Echt.. hoe moeilijk kan t zijn. Ik had een dictionary implementatie nodig waarbij de items expiren over een bepaalde tijd, en dan ook uit het geheugen verdwijnen.

Na wat google werk niks gevonden wat door mijn "dude.. wtf?!" filter heen kwam. De voorbeelden die ik vond gingen echt volledig overboard :P

Dus zelf maar wat gemaakt. Heb welgeteld 1 methode geschreven welke gebruikt maakt van MemoryCache en een functor teruggeeft. Deze functor sla je op in je dictionary. KLAAR!
Als het toch zo makkelijk was is het misschien daarom dat je geen kant-en-klare op internet kon vinden

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Gamebuster schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:01:
[...]

Als het toch zo makkelijk was is het misschien daarom dat je geen kant-en-klare op internet kon vinden
Mja wellicht. Meestal ga ik even kijken om uit te sluiten dat er geen rare dingen zijn waar ik niet aan gedacht heb oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
.Gertjan. schreef op maandag 10 juni 2013 @ 09:01:
[...]
Een briefje met de mededeling dat het beter is voor het milieu (of via een melding op internetbankieren als het werkt :+ ) en instructies hoe je het uit kunt zetten had ik wel kunnen waarderen, maar ga aub niet voor mij denken en een beslissing nemen voor mij... :/
Ze denken niet voor jou, ze denken voor zichzelf. Bovendien is de (terechte) aanname dat de meeste mensen gewoon geen actie ondernemen. Dus moet je default zo kiezen dat dat, alle voors en tegens afwegend, de beste optie is. Ik zie het probleem dan ook niet? Ik heb het gewoon weer aangezet, probleem opgelost.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

incaz schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:26:
[...]
Ik zie het probleem dan ook niet? Ik heb het gewoon weer aangezet, probleem opgelost.
Ik zie het probleem wel. Niet specifiek voor afschriften, want seriously.. fuck de afschriften. :+

Maar wel voor het principe dat bedrijven voor mij denken te kunnen denken en vooral ook beslissen. Ik heb een gruwelijke hekel aan de houding: "Wij hebben alvast x voor je gedaan, nu mag jij y doen om dat ongedaan te maken.".

Het zijn vaak inderdaad wel maar kleine handelingen, maar het kost je weer gedoe, tijd energie en een aanpassing op je agenda. Ja, een vinkje "stuur mij afschriften" is zo gezet, maar je moet het wel weer doen, en niet vergeten, anders mis je er één!

Zo heb ik enige tijd geleden (november ofzo) een spontane overstap van energie maatschappij X naar Y ondergaan. Maatschappij Y dacht, wij willen die persoon wel eens stroom leveren, en maatschappij X dacht, oke.. als hun 't zeggen zal het zo zijn en zonder mijn instemming sloten ze mij over. Zoooo wat heb ik een moeite moeten doen om dat weer recht te zetten. Uiteraard zijn die vriendelijke telefonistes enkel onder kantoortijd bereikbaar. :X Afgelopen maand hebben we hier pas een eind aan weten te breien.

Bedrijven die voor mij denken te kunnen denken en beslissen. Nee dankje. Bel me maar, en vraag dan maar of het goed is dat..... Dan beslis ik op dat moment, of vraag je of je me daar later over wilt terugbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
GateKeaper schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:39:
Het zijn vaak inderdaad wel maar kleine handelingen, maar het kost je weer gedoe, tijd energie en een aanpassing op je agenda. Ja, een vinkje "stuur mij afschriften" is zo gezet, maar je moet het wel weer doen, en niet vergeten, anders mis je er één!
Ik vind het helemaal prima dat ze dat doen. Gewoon te veel mensen interesseert het gewoon helemaal niet, en die laten het hoe dan ook op default staan. Dat papier dat bespaard wordt vind ik zwaarder wegen dan een paar mensen die het vervelend vinden dat ze ff in moeten loggen op een site om het weer aan te zetten.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
GateKeaper schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:39:
[...]
Zo heb ik enige tijd geleden (november ofzo) een spontane overstap van energie maatschappij X naar Y ondergaan. Maatschappij Y dacht, wij willen die persoon wel eens stroom leveren, en maatschappij X dacht, oke.. als hun 't zeggen zal het zo zijn en zonder mijn instemming sloten ze mij over. Zoooo wat heb ik een moeite moeten doen om dat weer recht te zetten. Uiteraard zijn die vriendelijke telefonistes enkel onder kantoortijd bereikbaar. :X Afgelopen maand hebben we hier pas een eind aan weten te breien.
Dat is echter wel de schuld van maatschappij Y, want X is zelfs wettelijk verplicht om hier aan mee te werken. Ik vindt het ook vreemd dat er geen torenhoge boetes zijn voor bedrijven die hier misbruik van maken, want het kan inderdaad best veel werk zijn om het weer recht te brijen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

incaz schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:26:
[...]
Ze denken niet voor jou, ze denken voor zichzelf.
Dan moeten ze het ook niet verkopen als "goed voor u en goed voor het milieu" ;) Maak dan een briefje dat het is om kosten te besparen winst te optimaliseren. De prijzen van het betaalpakket worden steeds hoger en de service hobbelt steeds verder achteruit.
Bovendien is de (terechte) aanname dat de meeste mensen gewoon geen actie ondernemen. Dus moet je default zo kiezen dat dat, alle voors en tegens afwegend, de beste optie is. Ik zie het probleem dan ook niet?
Het opdringen van hun visie hoeft van mij niet zo. Ze hadden het gewoon kunnen vragen op internetbankieren in plaats van een brief te sturen met "kijk we hebben je vinkje aangepast, goed van ons he!". Die brief kost toch ook geld en bomen om te versturen? ;)

De eerste keer was nog oke, maar als ik het aanzet en krijg een jaar later weer een brief, sorry maar dan ben je gewoon aan het opdringen, ik zet het niet voor niets weer aan.
Ik heb het gewoon weer aangezet, probleem opgelost.
Eerste keer was geen probleem, maar de 2de keer dat ze weer hetzelfde deden was ik minder amused. Het is maar een paar seconden werk om aan te zetten, maar als ik al een keer aangeef geen behoefte te hebben aan het stopzetten waarom zou ik het een half jaar later dan wel willen?
Sowieso was er digitaal een beperking omdat je maar een bepaalde tijd terug kon, gezien mijn zzp werkzaamheden moest ik verder terug dan dat ze in eerste instantie boden. Dus verkoop het dan ook niet als gelijkwaardig alternatief!

Nu moet ik ook wel zeggen dat de ING al eerder kwaad bloed had gezet door even voor mij mee te willen denken. Ik vind het goed om aan het milieu te denken en zou het ook zeker overwegen om het uit te zetten, maar ga niet zomaar dingen opdringen. ING en ik hebben al vaker wat incidentjes gehad, dus ik ben extra kritisch op ze. ;)

Het meedenken mogen ze gewoon achterwege laten. Als ik naar het bankkantoor moet omdat ze mijn account hebben geblokkeerd (ik logde vanaf verschillende IP's in (telefoon, werk, etc) en men dacht dat ik gehackt was door een trojan en besloot de handel maar dicht te gooien) hoeven ze niet nogmaals mee te denken over een goedkopere credit-card (die van de ING is echt niet zo heel goedkoop), rare spaarproducten, etc... Ik had al een slechte bui door hun meedenken in de vorm van een blokkade (een week niet kunnen bankieren, goed dat ze mensen beschermen maar wel vervelend), smeer mij dan geen troep aan. Probeer het vervolgens ook niet een week later, als mijn vrouw iets komt regelen, haar dezelfde troep aan te smeren (en gewoon ook volhouden dat zij echt goedkoper zijn en de beste rentes bieden)...

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Laatst online: 09-09 09:31
Tijd om bij een andere bank op bezoek te gaan Gertjan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Verwijderd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:37:
'vroegah' werd alles in assembly gedaan omdat de compilers destijds een stuk dommer waren. Tegenwoordig moet je wel heel slim zijn om een compiler te verslaan, en daarmee valt het nut van assembly ook een beetje weg.
Valt anders vies tegen, compilers kunnen niet magisch je code beter maken. Zolang je niet op z'n minst naar de gegenereerde assembly kijkt zul je het nooit weten. C en C++ garanderen een bepaalde volgorde waarin instructies uitgevoerd worden waardoor ze heel makkelijk een load-hit-store triggeren, regels die in de weg zitten omdat ze bepaalde dingen niet kunnen doen vanwege pointer aliasing regels.
Als 10 jaar geleden een multiply in plaats van een divide het algoritme 10% sneller maakte, dan bestaat er een redelijke kans dat dat anno 2013 nog steeds zo is. Dat maakt die optimalisatie nu nog steeds nuttig.
Valt mee, 9/10 keer is data latency (cache misses) je bottleneck op een hedendaagse architectuur. Cycles tellen doen we eigenlijk alleen op de SPUs en in (post-)shaders, omdat die nog redelijke low-latency access hebben. Al het moderne optimalisatie werk zit 'm in cache optimalisaties, kortom je data zo snel mogelijk van A naar B krijgen, parallelisatie smv SIMD of threading.
Adion schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:34:
Hangt helemaal van het algoritme af en waar het gebruikt word. Voor de gebruiker zal de absolute tijd die het algoritme nodig heeft wel degelijk belangrijk zijn.
Een verbetering van 10ms naar 9ms zal dan niemand merken, een verbetering van 10 seconden naar 9 seconden kan de moeite waard zijn.
Tot je een game maakt die 33 of 16.6 ms per frame heeft om z'n werk te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

D-Raven schreef op maandag 10 juni 2013 @ 09:57:

Ligt het dan aan mij dat als ik zoiets nodig heb dat ik in eerste instantie al niet eens ga Googlen maar dat ding gewoon zelf implementeer?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

_Moe_ schreef op maandag 10 juni 2013 @ 08:51:
[...]

Volgens mij gaat het hier om het feit dat het wel eens phising zou kunnen zijn? Anyways: persoonlijk download ik alles al, maar dat komt omdat ik dreamspark heb van mijn opleiding,
Intru schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:56:
Mag ik triodos aanraden? Niet de goedkoopste en/of meeste rente, maar wel 1 vd groenste banken van NL. Gaat voornamelijk via rabobank systemen. Het is niet mogelijk om bankafschriften te ontvangen (of was dat juist het hele punt), maar je kan gewoon csv'tjes (of xls'jes) downloaden met daarin alle mutatie's ed. Beveiliging is volgens mij wel op orde, omdat ze per persoon een identifier apparaat maken waar ook nog eens een pin op zit, waardoor je niet makkelijk zonder dat specifieke ding (en pincode) op internetbankieren komt en dus schade kunt aanrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
.oisyn schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:02:
[...]

Ligt het dan aan mij dat als ik zoiets nodig heb dat ik in eerste instantie al niet eens ga Googlen maar dat ding gewoon zelf implementeer?
Om eerlijk te zijn is het ook wel gemak hoor. :P Het is vaak bij de simpele dingen dat ik naar google uitwijk voor er zelf over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Intru schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:56:
Misschien wel, maar aan de andere kant denk ik dat er overal wel iets te klagen valt :+

Ik heb over het algemeen wel het geluk te maken te krijgen met de "randgevallen", op de een of andere manier trek ik dat aan ofzo. Telecom providers is ook steeds hetzelfde verhaal, ik heb mijn nummer al een jaar of 10, maar bij iedere providerwissel gaat er wel iets mis.

Mijn vrouw heeft bij de Rabobank gezeten en die presteerde nog knappere kunstjes :+ Die hanteerde 0.0 aan privacy, toen zij haar interpolis spul ging opzeggen opende ze vrolijk de rekening van haar ouders en konden we gewoon zien wat daar op gebeurde. Naast ons waren ze iemand aan het helpen een grote storting naar het CJIB te doen en konden het gesprek perfect volgen... En als klap op de vuurpijl probeerde ze haar te overtuigen mijn verzekeringen naar interpolis over te zetten... :')

Misschien toch maar eens private banking overwegen :+ Houd wel van een persoonlijke aanpak :9
Gropah schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:02:
Mag ik triodos aanraden? Niet de goedkoopste en/of meeste rente, maar wel 1 vd groenste banken van NL. Gaat voornamelijk via rabobank systemen. Het is niet mogelijk om bankafschriften te ontvangen (of was dat juist het hele punt), maar je kan gewoon csv'tjes (of xls'jes) downloaden met daarin alle mutatie's ed. Beveiliging is volgens mij wel op orde, omdat ze per persoon een identifier apparaat maken waar ook nog eens een pin op zit, waardoor je niet makkelijk zonder dat specifieke ding (en pincode) op internetbankieren komt en dus schade kunt aanrichten.
Triodos heeft samen met ASN bank mijn interesse al meerdere keren gewekt, maar er was steeds iets wat mij tegenhield. Toen ik een tijdje geleden voor mijn zakelijke rekeningen ging kijken heb ik er ook naar gekeken, maar ik weet niet exact waarom het was afgevallen (misschien vanwege de compleetheid van het pakket/credit card ofzo).

Het probleem is niet zozeer dat ik geen afschriften ontvang, daar kan ik mee leven. Van mijn CC en telefoon krijg ik ze ook niet op papier. Het was meer de manier waarop het gebeurde :) Ik ben absoluut voor het behoud van milieu en ben nu ook wat duurzamer aan het denken (lukt nog niet helemaal, maar we zijn onderweg :+ )

Houd er niet zo van als dingen mij door de strot geramd worden. Zelfde gold hier in de regio voor de gemeente belasting. Vroeger kon je maandelijks betalen via een overstorting/acceptgiro, maar toen ging een aantal regios samenwerken en trokken ze daar de stekker uit. Het werd of in 2 termijnen betalen of auto-incasso. Er werd een versobering in de dienstverlening gedaan, maar de prijs daalde op geen enkele wijze (ging zelfs omhoog). Dat vind ik dan een beetje zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
.Gertjan. schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:12:
Misschien wel, maar aan de andere kant denk ik dat er overal wel iets te klagen valt :+
Ah, je bent gewoon een zeurpiet dus :+
.Gertjan. schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:12:

Triodos heeft samen met ASN bank mijn interesse al meerdere keren gewekt, maar er was steeds iets wat mij tegenhield. Toen ik een tijdje geleden voor mijn zakelijke rekeningen ging kijken heb ik er ook naar gekeken, maar ik weet niet exact waarom het was afgevallen (misschien vanwege de compleetheid van het pakket/credit card ofzo).
Heb ik ook naar gekeken toen ik laatst een nieuwe zakelijke rekening opende. ASN doet volgens mij niet aan zakelijk bankieren, en Tridios doet zelf niet aan creditcards (moet je extern regelen). Bij de ING liep ik nog dezelfde dag naar buiten met een werkende rekening, en had ik een week later m'n creditcard binnen. Dat was toen voor mij uiteindelijk de doorslag om ING te kiezen.

Maar nu willen we graag gebruik gaan maken van automatische incasso, mag dat pas als je een jaar bankiert bij de ING. Voor ons zou dat pas november zijn, en dat is weer niet zo handig. Binnenkort dus maar eens op de koffie bij het lokale ING-kantoor, en kijken of ze nog wat flexibel kunnen zijn.

Tijd voor het grote bankieren-voor-ondernemers topic op Tweakers? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PrisonerOfPain schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:57:

Valt anders vies tegen, compilers kunnen niet magisch je code beter maken. Zolang je niet op z'n minst naar de gegenereerde assembly kijkt zul je het nooit weten. C en C++ garanderen een bepaalde volgorde waarin instructies uitgevoerd worden waardoor ze heel makkelijk een load-hit-store triggeren, regels die in de weg zitten omdat ze bepaalde dingen niet kunnen doen vanwege pointer aliasing regels.
Uiteraard kunnen compilers je code niet magisch beter maken. Maar als je iets beters wilt schrijven dan de compiler, dan moet je van goede huizen komen. Vaak is het beter om de compiler te helpen tot een goede oplossing te komen.

Overigens klopt je standpunt verder wel. Terwijl ik dit bericht aan het typen was bekeek ik de gegenereerde assembly van een applicatie van mij en kwam ik tot de conclusie dat er iets suboptimaals werd gedaan. Na het reorderen van een loop is mijn totale algoritme 3% sneller. Als ik niet naar de assembly had gekeken had ik aangenomen dat de compiler die case zelf al zou zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Intru schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:20:
[...]
Ah, je bent gewoon een zeurpiet dus :+
Altijd jammer he, die mensen die klagen over dat andere klagen... Ehm.. What... :D
Heb ik ook naar gekeken toen ik laatst een nieuwe zakelijke rekening opende. ASN doet volgens mij niet aan zakelijk bankieren, en Tridios doet zelf niet aan creditcards (moet je extern regelen). Bij de ING liep ik nog dezelfde dag naar buiten met een werkende rekening, en had ik een week later m'n creditcard binnen. Dat was toen voor mij uiteindelijk de doorslag om ING te kiezen.
CreditCard was voor mij een must op de zaak. Creditcard partijen als ICS doen pas zaken als je bedrijf een tijd bestaat. Tja de inkt van de oprichtingsakte was nog nat dus dat ging niet werken :+ (en volgens mij mag je de historie van de EMZ niet menemen) Bij de ING was het geen probleem, wel hebben ze de bestedingslimiet beperkt, maar goed het is enkel voor boeken op Amazon en wat online diensten.

Aangezien ik al bekend was bij de ING (zou mij niet verbazen als ik een sterretje achter mijn naam heb daar :+ ) ben ik daar langs gegaan en liep inderdaad ook met twee werkende rekeningen naar buiten :) Dat doen ze dan wel weer fijn, ze vroegen om mijn prive rekening en de gegevens werden direct gekoppeld (als hun systemen het doen dan zijn ze wel gaaf)

Zo heel slecht is de ING niet, maar er lopen gewoon wat mensen rond met een doctoraal in de pannenkoekkunde en die jagen mij soms de kast op...
Maar nu willen we graag gebruik gaan maken van automatische incasso, mag dat pas als je een jaar bankiert bij de ING. Voor ons zou dat pas november zijn, en dat is weer niet zo handig. Binnenkort dus maar eens op de koffie bij het lokale ING-kantoor, en kijken of ze nog wat flexibel kunnen zijn.
Automatische incasso... Dat zou voor een aantal klanten van mij ook handig zijn... Oei, betaaltermijn niet gehaald, hop incasso :D
Tijd voor het grote bankieren-voor-ondernemers topic op Tweakers? :P
Zou denk ik alleen maar een klaagbaak worden :+ Of jullie moet mij weren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Dude volgens mij verschil ik zo vaak in gewicht, moet voor m'n gevoel steeds de stoel veranderen van hoogte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:22:
[...]

Uiteraard kunnen compilers je code niet magisch beter maken. Maar als je iets beters wilt schrijven dan de compiler, dan moet je van goede huizen komen. Vaak is het beter om de compiler te helpen tot een goede oplossing te komen.
Hangt er een beetje van af, d'r zijn genoeg bagger compilers in de omloop of plekken waar je verplicht nog op oudere versies van compilers moet werken, of waar je gewoon echt een baggere non-compliant ruk compiler hebt zoals op sommige PICs.
Overigens klopt je standpunt verder wel. Terwijl ik dit bericht aan het typen was bekeek ik de gegenereerde assembly van een applicatie van mij en kwam ik tot de conclusie dat er iets suboptimaals werd gedaan. Na het reorderen van een loop is mijn totale algoritme 3% sneller. Als ik niet naar de assembly had gekeken had ik aangenomen dat de compiler die case zelf al zou zien.
MSVC is bijvoorbeeld enorm slecht in (SSE) register allocaties en spilled vaker dan nodig naar memory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
TheNephilim schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:33:
Dude volgens mij verschil ik zo vaak in gewicht, moet voor m'n gevoel steeds de stoel veranderen van hoogte :+
Je stoel is gewoon lek >:)

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

_Moe_ schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:36:
[...]

Je stoel is gewoon lek >:)
Dan zou hij toch omhoog moeten, nu moet ik em naar beneden zetten voor m'n gevoel. Krijg last van m'n bovenbeen spieren ofzo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
.Gertjan. schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:31:
[...]

Altijd jammer he, die mensen die klagen over dat andere klagen... Ehm.. What... :D
:D

[...]

CreditCard was voor mij een must op de zaak. Creditcard partijen als ICS doen pas zaken als je bedrijf een tijd bestaat. Tja de inkt van de oprichtingsakte was nog nat dus dat ging niet werken :+ (en volgens mij mag je de historie van de EMZ niet menemen) Bij de ING was het geen probleem, wel hebben ze de bestedingslimiet beperkt, maar goed het is enkel voor boeken op Amazon en wat online diensten.
Hier precies hetzelfde dus. We gebruiken onze creditcard eigenlijk alleen voor wat online diensten, dus aan dat bestedingslimiet (1000 per maand ofzo volgens mij) hebben we genoeg. Wat dat betreft zijn de ideële banken (ASN/Triodos) nog niet zo praktisch (voor ondernemers).

Automatische incasso... Dat zou voor een aantal klanten van mij ook handig zijn... Oei, betaaltermijn niet gehaald, hop incasso :D
Precies de reden dat wij nu dus incasso willen gaan gebruiken. We werken alleen maar met maand-abonnementen (met zakelijke klanten), en ik word nu al echt flauw van IEDERE maand weer herinneringen sturen.

Zou denk ik alleen maar een klaagbaak worden :+
Gezellig toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 17:22
TheNephilim schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:37:
[...]

Dan zou hij toch omhoog moeten, nu moet ik em naar beneden zetten voor m'n gevoel. Krijg last van m'n bovenbeen spieren ofzo :X
Niet toevallig leg day gehad?

https://www.facebook.com/...?video_id=537668999603677

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand van jullie ooit een participatievoorstel gedaan? Interesante opdrachtgever, samenwerking werpt misschien meer vruchten af dan alleen de gevraagde code maken. Zit een beetje met dat idee, maar weet niet of het slim is het te opperen, hoe dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Argh... Zit helemaal in de knoop met events in ASP.NET... :/ Een event wat aan een knop wordt gehangen welke dynamisch wordt aangemaakt in een WebControl vuurt niet af... :/

Op de een of andere manier lig ik altijd te kloten met dat soort dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
.Gertjan. schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:18:
Argh... Zit helemaal in de knoop met events in ASP.NET... :/ Een event wat aan een knop wordt gehangen welke dynamisch wordt aangemaakt in een WebControl vuurt niet af... :/

Op de een of andere manier lig ik altijd te kloten met dat soort dingen...
Dynamisch aangemaakte controls in Webforms is dan ook een one way ticket to hell :P

Weet je zeker dat de knop aangemaakt wordt voordat de ViewState op je pagina wordt toegepast (in de Pre_Init geloof ik)? Is een veel voorkomende bug namelijk met dit soort dingen...

(omg na 3 jaar geen webforms meer gedaan te hebben weet ik dat nog steeds uit mn hoofd)
* D-Raven is scarred for life :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

D-Raven schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:25:
[...]

Dynamisch aangemaakte controls in Webforms is dan ook een one way ticket to hell :P

Weet je zeker dat de knop aangemaakt wordt voordat de ViewState op je pagina wordt toegepast (in de Pre_Init geloof ik)? Is een veel voorkomende bug namelijk met dit soort dingen...

(omg na 3 jaar geen webforms meer gedaan te hebben weet ik dat nog steeds uit mn hoofd)
* D-Raven is scarred for life :X
Ik heb ongeveer gevonden waar het zit. De control moet er inderdaad redelijk vroeg zijn om mee te mogen doen. De aanbeveling is op de OnLoad, maar helaas heb ik dan nog niet genoeg informatie om de rest van het control op te bouwen... Dit soort acties mag maar op een paar plekken plaats vinden en het is altijd even pielen waar exact...

Dus ik dacht slim te zijn om het control aan te maken op het moment dat de OnLoad werd afgevuurd en hem vervolgens pas te plaatsen in het opbouwen van het control. Maar helaas veranderd de ID dan zodanig dat het nog niet werkt...

Dit is een van de dingen waar ik steeds tegenaan loop en is inderdaad een ticket rechtstreeks de hel in :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enig idee welke code editor dit is?
Afbeeldingslocatie: http://snippets.surfthru.com/image.axd?picture=2011%2F7%2FBLOB_TO_PDF.jpg

Ik zou denken Notepad ++, maar wanneer ik dezelfde code ingeef, ziet het er anders uit.

Edit: Visual Studio natuurlijk :F

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 11:45
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:47:
[img=http://snippets.surfthru.com/image.axd?picture=2011%2F7%2FBLOB_TO_PDF.jpg[/img]

Ik zou denken Notepad ++, maar wanneer ik dezelfde code ingeef, ziet het er anders uit.

Ziet eruit als standaard Monodevelop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Binnenkort een jaartrajectkaart van de NS nodig. De NS heeft vijf weken nodig voor de behandeling van de aanvraag. VIJF weken.

Iemand hier die weet of de NS nog met ponskaarten werkt? Replica van de ENIAC? Kaartenbakken? Kleitabletten?

VIJF weken :F

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:47:
[afbeelding]

"Rubinski
Dodelijk blond!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ellos schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:52:
[...]

"Rubinski
Dodelijk blond!"
Mijn excuses. Ik ben in vakantiestemming. Vorige week had ik mijn laatste "werkweek". Deze week ben ik thuis om mijn thesis te schrijven en volgende week ga ik voor een kleine week naar Stockholm.

PrisonerOfPain :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Vandaag voor ‘t eerst daadwerkelijk Time Machine gebruikt om een file back-up terug te zetten. :Y)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:54:
[...]

Mijn excuses. Ik ben in vakantiestemming. Vorige week had ik mijn laatste "werkweek". Deze week ben ik thuis om mijn thesis te schrijven en volgende week ga ik voor een kleine week naar Stockholm.

Haha, maar dat klinkt wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:54:
[...]

Als je bier lust, kunnen we dat gaan drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

PrisonerOfPain schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:53:
[...]

Droog :+

Altijd leuk, 'technische analyses' van marketing bureaus onder de ogen krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenflush
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 23:15
Wat werkt die smooth scrolling functie van Google Chrome lekker :) https://plus.google.com/1...6367649/posts/9rCL4QwMbqf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 18:18
Ha! het eerste wat ik uitzet in firefox XD :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PrisonerOfPain schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:53:
[...]

Deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-03 17:02
pics or it didn't happen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Het weekend van de 21e ben ik er niet, maar dan is het midzomernacht dus dan kun je vast zelf wel wat vinden. Makkelijkste is waarschijnlijk door de week een keertje :).

T.Net meetup in Stockholm :o

[ Voor 5% gewijzigd door PrisonerOfPain op 10-06-2013 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Wordt tweakers dan toch een dating-site? Maar dan voor zweterige ICT-ers :+

Tevens: Bier :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
bah, vandaag is echt zo'n dag dat ik nog geen 10min geconcentreerd aan het werk kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PrisonerOfPain schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:24:
[...]

Het weekend van de 21e ben ik er niet, maar dan is het midzomernacht dus dan kun je vast zelf wel wat vinden. Makkelijkste is waarschijnlijk door de week een keertje :).

T.Net meetup in Stockholm :o
Een keer door de week zal inderdaad het gemakkelijkste zijn. Ik kom volgende week zondag en blijf dan tot vrijdag. Midzomernacht zal ik waarschijnlijk moeten missen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:28:
[...]

Een keer door de week zal inderdaad het gemakkelijkste zijn. Ik kom volgende week zondag en blijf dan tot vrijdag. Midzomernacht zal ik waarschijnlijk moeten missen :(
Ben je d'r voor werk of vakantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PrisonerOfPain schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:29:
[...]

Ben je d'r voor werk of vakantie?
Momenteel zit ik Riga voor mijn stage maar volgende week pak ik een weekje verlof. Aangezien ik nu relatief in de buurt ben, heb ik maar besloten om Stockholm eens te bezoeken. Ik zit ondertussen al een kleine 3 maand in Riga en heb de stad wel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:40

alienfruit

the alien you never expected

Over Riga heb ik goede verhalen gehoord van een vriendin. Ik moet misschien voor werk na Australië :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
alienfruit schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:47:
Over Riga heb ik goede verhalen gehoord van een vriendin. Ik moet misschien voor werk na Australië :(
Ik kan je over de vrouwen uit beide landen goede dingen vertellen, dus daar hoef je niet om te treuren :>

Riga is geen land.

[ Voor 3% gewijzigd door PrisonerOfPain op 10-06-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Wat maakt dat je de hele wereld over gaat/moet? Je skills in het algemeen, of exotische talen? De wens om de wereld om te gaan? (al lijk je daar nu niet zo blij mee, hehe)

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 22:17
'vroegah' werd alles in assembly gedaan omdat de compilers destijds een stuk dommer waren.
Maar nu niet meer en wegen de voordelen van een compiler veel zwaarder dan die paar cycles die je er mee verprutst; dat is dus ook de essentie van mijn betoog : Je betaalt een (kleine) prijs in de vorm van performance en resources, maar krijgt daardoor meer tijd om je te concentreren op de dingen waar het om gaat nl functionaliteit.

Er zullen nog zeer zeker situaties zijn waarbij je de optimalisaties zoals genoemd handmatig gaat maken maar het is veel minder relevant dan vroeger.
Hell, als ik nu FP performance moet hebben pak ik gewoon een uP met FPU, die is een klein beetje duurder maar ik kan gewoon weer verder met mijn werk.
PrisonerOfPain schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:33:
Hangt er een beetje van af, d'r zijn genoeg bagger compilers in de omloop of plekken waar je verplicht nog op oudere versies van compilers moet werken, of waar je gewoon echt een baggere non-compliant ruk compiler hebt zoals op sommige PICs.
Dat is voor ons een reden om die niet meer toe te passen, de tijd en frustratie die je kwijt bent aan het achterhalen van de resulterende bugs wegen niet op tegen de voordelen van een dergelijk platform.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt me wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:40

alienfruit

the alien you never expected

Nou ja, het is zo'n lange vlucht. Ik ging liever naar Sydney daar heb ik nog familie wonen. Maar ja, alle door de baas betaalde reisjes zijn leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
farlane schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:53:
Maar nu niet meer en wegen de voordelen van een compiler veel zwaarder dan die paar cycles die je er mee verprutst; dat is dus ook de essentie van mijn betoog : Je betaalt een (kleine) prijs in de vorm van performance en resources, maar krijgt daardoor meer tijd om je te concentreren op de dingen waar het om gaat nl functionaliteit.
Ben ik met je eens, het hoeft niet 100% in assembly gedaan te worden, maar er blijven plekken (bij ons) waar het wel gedaan word. Liever niet (amper), maar op de consoles komt het nog heel zelden voor. Maar goed, wij kunnen dan ook geen nieuwe console met onze games shippen ;). Op PC maken dergelijke dingen iets minder uit, omdat de hardware relatief sneller is, en een heel stuk gevarieerder. De dual-pipeline van de ene x64 is de andere niet, caches zijn niet dezelfde grote, instructie latencies niet, prefetchers zijn potentieel anders etc.

Bij ons is het best zo dat we ons inmiddels 'druk' maken over dingen die er in sluipen en zorgen dat de codebase in z'n geheel gewoon wat trager word door het gebruik van complexe datastructuren op plekken waar het niet hoeft etc. Laatst hebben we een pass over een groot deel van de codebase gedaan om alle overbodige sqrts d'r uit te vissen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:39
.Gertjan. schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:33:
[...]

Ik heb ongeveer gevonden waar het zit. De control moet er inderdaad redelijk vroeg zijn om mee te mogen doen. De aanbeveling is op de OnLoad, maar helaas heb ik dan nog niet genoeg informatie om de rest van het control op te bouwen... Dit soort acties mag maar op een paar plekken plaats vinden en het is altijd even pielen waar exact...

Dus ik dacht slim te zijn om het control aan te maken op het moment dat de OnLoad werd afgevuurd en hem vervolgens pas te plaatsen in het opbouwen van het control. Maar helaas veranderd de ID dan zodanig dat het nog niet werkt...

Dit is een van de dingen waar ik steeds tegenaan loop en is inderdaad een ticket rechtstreeks de hel in :'(
Must read voor als je met dynamische controls in ASP.Net werkt: http://weblogs.asp.net/in...s-_2800_Part-1_2900_.aspx

Deze kennis heeft mij al meerdere keren geholpen met dit soort problemen in ASP.Net. Misschien heb je er wat aan.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

urk_forever schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:11:
[...]

Must read voor als je met dynamische controls in ASP.Net werkt: http://weblogs.asp.net/in...s-_2800_Part-1_2900_.aspx

Deze kennis heeft mij al meerdere keren geholpen met dit soort problemen in ASP.Net. Misschien heb je er wat aan.
Thanks, zal er eens doorheen gaan, maar wat ik nu heb gezien biedt mij weinig nieuwe inzichten.

Het probleem is een beetje dat .NET verplicht om control aangemaakt te hebben in de Page_Load (of zelfs liever in de Page_Init). Ze moeten in ieder geval ruim voor de render opgebouwd zijn (ook in de correcte control tree). Voor simpele gevallen werkt het prima, daar bind je je data in de page_load, control doet zijn loading, et voila data en controls op je scherm.

Nu komt het spannende, namelijk dat wij na een event in sommige gevallen (delen van) de data pas setten (dus na de pageload waar zelfs de tree al gebouwd moet zijn omdat anders de events niet opborrelen). Op dat moment is de page_load allang voorbij en dient je boom al te bestaan. In veel data-output-only gevallen zie je dat men pas de control op gaat bouwen in de PreRender. Helaas gaat dat dus mis met de events. Enkel events welke vroegtijdig zijn aangemaakt (en waarvoor de control-tree goed wordt opgebouwd) worden verwerkt. Dus events in de PreRender aanmaken gaat niet.

Na 8 jaar in .NET blijf ik iedere keer mijn nek breken met dit soort ellende. Uiteindelijk kom je er wel omheen, maar het voelt niet echt tof.

Uiteindelijk bleek de oplossing iets te zijn in de richting van: data vasthouden, bij page_load alvast "renderen" via de Controls.Add acties. Indien er een change heeft plaatsgevonden de controls aanpassen voordat de daadwerkelijke render plaatsvindt (dus rijen toevoegen/verwijderen). Het betreffende control is een soort dynamisch grid

Pfff, was vanochtend om 7:00 al redelijk "bewolkt" in mijn hoofd, maar deze spannende zoektocht heeft het niet veel beter gemaakt :/

Maar eens even een straffe bak koffie erin mikken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
.Gertjan. schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:30:
[...]

Na 8 jaar in .NET blijf ik iedere keer mijn nek breken met dit soort ellende. Uiteindelijk kom je er wel omheen, maar het voelt niet echt tof.
Daarom zijn wij ook 2 jaar geleden overgestapt op MVC2/3/4, wat een opluchting is dat zeg. Het eerste project ging wat stroef maar daarna echt veel profijt van gehad, ik raak Webforms echt nooit meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
dynamische controls + webforms = ramp

tijd voor MVC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik weet het niet zeker meer .Gertjan. maar was jij niet degene in een discussie over het wel of niet altijd toepassen van MVC ipv WebControls iemand die zei dat WebControls beter waren voor webapplicatie achtige omgevingen?

Je bent met WebControls altijd aan het vechten tegen het feit dat HTTP een stateless protocol is.

[ Voor 18% gewijzigd door BikkelZ op 10-06-2013 15:34 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

BikkelZ schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:33:
Ik weet het niet zeker meer .Gertjan. maar was jij niet degene in een discussie over het wel of niet altijd toepassen van MVC ipv WebControls iemand die zei dat WebControls beter waren voor webapplicatie achtige omgevingen?
Nou ja, beter heb ik nooit gezegd. ;) Ik verweer mij alleen tegen de opmerkingen dat het ASP.NET framework afgeschreven zou zijn. Beide frameworks hebben hun voor en nadelen. Als ik ruwe HTML zou schrijven in mijn control had ik dit geklooi niet gehad waarschijnlijk en had ik mijn events op een andere manier uitgedacht :)

MVC is wat meer model-minded, dat is iets wat ik niet altijd lekker terug zie komen in tools die ik schrijf. Echter heb ik nu Pro ASP.NET MVC 4 naast mij liggen en wil ik dit voor een project wat ik binnenkort ga starten gaan toepassen. Ik heb meerdere keren naar MVC gekeken en ook wat simpele dingen erin gedaan, maar nu wil ik eens een echte tool bouwen in MVC :)

Mijn statement is meer dat beide hun toepassing hebben en dat voor grotere applicaties vaak teruggegrepen wordt op ASP.NET, sowieso vanwege de bekendheid onder de ontwikkelaars, maar ook vanwege de redelijk uitgebreide toolset die erin zit. MVC zal het ook wel hebben hoor, maar ik vind de hoeveelheid controls in ASP.NET perfect en kan meestal mijn weg vinden, maar als je het complexer gaat maken, tja dan codeer je jezelf snel in een hoekje :)

Ik zal ook nooit ontkennen dat er geen fouten/eigenaardigheden in ASP.NET zitten. :) Daarvoor werk ik er te lang mee ;)
Je bent met WebControls altijd aan het vechten tegen het feit dat HTTP een stateless protocol is.
Absoluut waar. Het heeft zijn voordelen dat WebControl (of ASP.NET in zijn geheel) je enige statefulness geeft, maar als het mis gaat dan pleurt ook de hele handel in elkaar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Mja goed het gaat om de koppeling van je daadwerkelijke programma naar de user interface. In principe zijn de Models die je gebruikt niet persé ook je ORM-laag al maakt het dat wel mogelijk als je wat simpelere dingen bouwt. Vaak is het bij complexe Views beter om wat Views en ViewModels te nesten en te ontkoppelen van je echte datamodel en logica. Dat maakt het ook weer makkelijker om te migreren naar een andere manier van je gegevens presenteren zoals een app voor een tablet.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
Gewoon alles dichtsmeren met AJAX joh, dan heb je een echte web 3.0 app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

BikkelZ schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:57:
Mja goed het gaat om de koppeling van je daadwerkelijke programma naar de user interface. In principe zijn de Models die je gebruikt niet persé ook je ORM-laag al maakt het dat wel mogelijk als je wat simpelere dingen bouwt. Vaak is het bij complexe Views beter om wat Views en ViewModels te nesten en te ontkoppelen van je echte datamodel en logica. Dat maakt het ook weer makkelijker om te migreren naar een andere manier van je gegevens presenteren zoals een app voor een tablet.
Mee eens :) Maar in eerste instantie is het even stoeien omdat je eigenlijk overal een model/viewmodel voor nodig hebt. Ik kan mij herinneren dat ik bij de eerste paar projectjes die ik fabriceerden regelmatig de boel bij elkaar gevloekt heb omdat het niet zo werkte als ik gewend was. Daarnaast was Visual Studio/MVC zo gevoelig dat je bij het minste of geringste de hele handel stuk had gemaakt.

Het centraal staan van data is eigenlijk best goed, want zonder data geen applicatie, maar het is even omdenken zeg maar :) Na 8 jaar .NET (waar ik toen ook aan moest wennen omdat ik ASP en PHP wel enigszins kende) zit ik wat dat betreft een beetje vastgeroest. Niet eens zozeer omdat het perfect werkt, maar vooral omdat je het inmiddels best goed onder de knie hebt :P

Op zich spreekt het concept mij wel erg aan. In WPF probeer ik ook zoveel mogelijk af te laten handelen met bindings en viewmodels en dat scheelt een hele berg werk. Voor ASP.NET maak ik ook met enige regelmaat een apart view objectje voor mijn ORM objecten om het simpel te houden.

Het is denk ik een kwestie van wennen. Wat de boer niet kent dat vreet ie niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ellos schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:03:
Gewoon alles dichtsmeren met AJAX joh, dan heb je een echte web 3.0 app
Ajax is oldskool, gelijk websockets en er een live site van maken!
.Gertjan. schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:07:
[...]

Het is denk ik een kwestie van wennen. Wat de boer niet kent dat vreet ie niet ;)
En dat kan je wel de kop kosten als je niet meegaat in nieuwe technieken. Webforms is in VS2012 al bijna uitgefaseerd en wordt straks niet meer ondersteund.

[ Voor 44% gewijzigd door Megamind op 10-06-2013 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
Megamind schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:07:
[...]

Ajax is oldskool, gelijk websockets en er een live site van maken!
Oh sorry ja je hebt gelijk. maar met websockets ga je toch geen http over die sockets sturen joh.
Mooi een eigen brabbeltaaltje, excuus "domain specific protocol".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

C#:
1
var bImportant = _cirSortUtil.IsImportantAvailableForQuery(_query);

Alle argumenten tegen var in één regel.

[ Voor 4% gewijzigd door BikkelZ op 10-06-2013 16:17 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 22:17
En dat kan je wel de kop kosten als je niet meegaat in nieuwe technieken. Webforms is in VS2012 al bijna uitgefaseerd en wordt straks niet meer ondersteund.
VS2008 draait nog prima

NB
*kuch*Silverlight*kuch*

[ Voor 5% gewijzigd door farlane op 10-06-2013 16:23 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ellos schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:15:
[...]

Oh sorry ja je hebt gelijk. maar met websockets ga je toch geen http over die sockets sturen joh.
Mooi een eigen brabbeltaaltje, excuus "domain specific protocol".
Een xml met daarin een double-ROT-13 encryptie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

BikkelZ schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:16:
C#:
1
var bImportant = _cirSortUtil.IsImportantAvailableForQuery(_query);

Alle argumenten tegen var in één regel.
Wat dan? Los van de slechte variabelenaam is het duidelijk dat het een boolean moet zijn.
[...]
Sauce? Microsoft heeft altijd gezegd dat Web Forms juist niet uitgefaseerd wordt, maar dat MVC en Web Forms één groot ASP.NET vormen. Je kunt ook prima beide technieken in één project gebruiken.

[ Voor 41% gewijzigd door Korben op 10-06-2013 16:21 ]

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Korben schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:19:
[...]

Wat dan? Los van de slechte variabelenaam is het duidelijk dat het een boolean moet zijn.
De slechte variabelenaam wordt aangewakkerd door het gebruik van var.

Had bovendien ook een enum kunnen zijn bijvoorbeeld YES, NO, FILE_NOT_FOUND

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Waar heb je dat vandaan? Microsoft heeft tot nu toe ontkent de stekker uit WebForms te trekken, juist omdat het zoveel gebruikt wordt en omdat het een ander doel heeft. Volgens Microsoft kunnen ze prima naast elkaar bestaan. Ze hebben niet voor niets een (nu nog brakke) vorm van binding en type-safe repeaters (die laatste is echt wel handig!) ingebakken. Als het EOL was zouden ze die moeite echt niet nemen. ;)

Daarnaast zal het niet kennen van een framework mij niet zo snel de kop kosten, een ander framework kun je leren en de onderliggende taal en inzichten blijven gelijk. Het is niet dat ik MVC niet begrijp of niet wil leren, maar het is een kwestie van tijds-/toepassingsgebrek. Ik heb er tot een week geleden nog geen toepassing voor gehad omdat een groot deel van mijn projecten in ASP.NET is (bestaande codebase) en ik mij daar gewoon sneller in kan uitdrukken. Nu heb ik een project waar ik het kan toepassen dus ga ik MVC proberen toe te passen ;) Ik kan nu eindelijk van "af en toe wat aanklooien voor de hobby in MVC" naar een professionele toepassing.

Daarnaast: iemand moet toch de oude meuk onderhouden. Zo snel ben je de markt nog niet uit hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
.Gertjan. schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:30:
[...]

Nu komt het spannende, namelijk dat wij na een event in sommige gevallen (delen van) de data pas setten ... zie je dat men pas de control op gaat bouwen in de PreRender. Helaas gaat dat dus mis met de events.
Da's dan ook een typisch gevalletje van "you're doing it wrong" (tm). Is ook meteen mijn grootste kritiekpunt op webforms, je moet alles precies op de slecht gedocumenteerde manier doen omtrent de lifecycle van je controls, doe je dat niet, dan valt alles als een pudding in elkaar. Je kunt daaraan gewoon zien dat een stateful mechanisme vastnieten aan een stateless protocol gewoon pertinent niet werkt, en heel hard op zn bek gaat.

(hehe, misschien moet ik even doorlezen naar onderen voordat ik reageer. :+ )

[ Voor 5% gewijzigd door Grijze Vos op 10-06-2013 16:24 ]

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Grijze Vos schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:23:
[...]

Da's dan ook een typisch gevalletje van "you're doing it wrong" (tm). Is ook meteen mijn grootste kritiekpunt op webforms, je moet alles precies op de slecht gedocumenteerde manier doen omtrent de lifecycle van je controls, doe je dat niet, dan valt alles als een pudding in elkaar. Je kunt daaraan gewoon zien dat een stateful mechanisme vastnieten aan een stateless protocol gewoon pertinent niet werkt, en heel hard op zn bek gaat.
I am doing it wrong? Het is inderdaad niet lekker vastgelegd en daarom probeer je maar wat. Ik denk dat ik nu een goede oplossing heb, maar dat is niet dankzij de documentatie ;)

Het vastleggen in de OnInit/OnLoad is helaas niet altijd mogelijk. Zeker niet als het control zelf op basis van een event ook zijn zijn layout kan aanpassen. Ik zal allicht ergens overheen gelezen hebben, maar hoe dynamischer het wordt, hoe moeilijker het wordt.

De oplossing die ik nu heb zal waarschijnlijk de manier zijn waarop het moet van Microsoft, maar het voelt niet echt logisch aan. Maar goed, genoeg ellende gehad met dat ding. Het werkt, shippen die handel :+
Als je op dit onderwerp SO afschuimt of blogs ziet, dan schieten de tranen in je ogen. De ene helft hackt er op een ranzige manier op los, de andere helft heeft het niet begrepen... Tot welke helft ik behoor laat ik in het midden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
.Gertjan. schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:22:
[...]

Daarnaast: iemand moet toch de oude meuk onderhouden. Zo snel ben je de markt nog niet uit hoor :+
Was jij niet degene die riep dat je goed was in startups maar een hekel had aan oude systemen onderhouden ;)

Maar je hebt gelijk ik dacht te horen dat Webforms juist langzaam aan ging verdwijnen, maar ik zal wel in de war zijn geweest met Winforms of Silverlight :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
probeer de afgelopen 2 uur al een csv te importeren in de database, maar krijg allerlei truncation errors (terwijl de tabel kolommen groot genoeg zijn). Alle 'gekke' tekens zijn er al uit en ook alle delimiters zoals de punt-komma etc. zijn eruit gehaald. En nog crashed hij bij het importeren.

ARGH!!!! :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Megamind schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:30:
[...]

Was jij niet degene die riep dat je goed was in startups maar een hekel had aan oude systemen onderhouden ;)
Gheheh, heb je een punt :+

Maar mocht er geen werk meer zijn omdat niemand op een ASP.NET-er zit te wachten dan kan ik niet veel anders he ;) Maar goed tegen die tijd heb ik misschien wel weer mensen die of MVC goed in de vingers hebben of geen probleem hebben met onderhoud van oude troep :+

Delegeren kun je leren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-04 22:06
.Gertjan. schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:33:
[...]

...
...;

Delegeren kun je leren :*)
Deed mij denken aan dit:
http://www.youtube.com/watch?v=B9Dzt0vAFzg&t=4m41s

[ Voor 3% gewijzigd door xandie op 10-06-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Dat was't
Ziet er grappig uit, kende die serie nog niet. Eens kijken of het verder wat is, kan altijd wel lachen om series in kantoorsetting :+ Toren C vind ik ook geweldig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 12:25
/Nerd-modus aan:
code:
1
public delegate bool Learn(string something);

/Nerd-modus uit.

Microsoft zegt wel meer dingen uit te gaan faseren, achteraf duurt het dan nog steeds 5 jaar extra. Dat is waarom dev's niet overgaan, "het wordt toch nog wel een tijdje ondersteund".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:38
BikkelZ schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:22:
[...] De slechte variabelenaam wordt aangewakkerd door het gebruik van var.

Had bovendien ook een enum kunnen zijn bijvoorbeeld YES, NO, FILE_NOT_FOUND
Een enum teruggeven bij een Is*** functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Caelorum schreef op maandag 10 juni 2013 @ 17:24:
[...]

Een enum teruggeven bij een Is*** functie?
Een boolenum :Y

Maar TRWTF was natuurlijk de Hongaarse notatie "want anders zien mensen niet dat het een boolean is". Als dat je probleem is zet je er dus gewoon bool voor dan weet je compiler meteen ook wat je bedoelt.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
BikkelZ schreef op maandag 10 juni 2013 @ 17:51:
[...]

Een boolenum :Y

Maar TRWTF was natuurlijk de Hongaarse notatie "want anders zien mensen niet dat het een boolean is". Als dat je probleem is zet je er dus gewoon bool voor dan weet je compiler meteen ook wat je bedoelt.
Bij var weet de compiler ook wat je bedoeld. var is gewoon "herleid het type zelf maar" op basis van wat je rechtstreeks erin zet of return van een andere method call. Het type van var is in de IDE en bij de compiler gewoon bekend. Ik denk dat jij dynamic bedoeld? Bij een dynamic is het wel zo dat het type volledig variabel is en je het kunt doorgeven en assignen aan elke willekeurige variable, wat je dus een runtime error oplevert als het niet matched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Leuke quiz voor de Web Developers onder ons.

http://jakearchibald.github.io/request-quest/

Ik ben teveel stuk gegaan op IE quirks en niet goed lezen, 21 uit of 39.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

D-Raven schreef op maandag 10 juni 2013 @ 19:17:
Leuke quiz voor de Web Developers onder ons.

http://jakearchibald.github.io/request-quest/

Ik ben teveel stuk gegaan op IE quirks en niet goed lezen, 21 uit of 39.
Ik had 25 en daar schaamde ik me toch een beetje voor. Maar te veel dingen waar ik me ook niet iedere dag druk om hoef te maken.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

RobertMe schreef op maandag 10 juni 2013 @ 19:11:
[...]

Bij var weet de compiler ook wat je bedoeld. var is gewoon "herleid het type zelf maar" op basis van wat je rechtstreeks erin zet of return van een andere method call. Het type van var is in de IDE en bij de compiler gewoon bekend. Ik denk dat jij dynamic bedoeld? Bij een dynamic is het wel zo dat het type volledig variabel is en je het kunt doorgeven en assignen aan elke willekeurige variable, wat je dus een runtime error oplevert als het niet matched.
Dat op dat punt je compiler het ook best vindt als je er een int, enum of string in gooit vanuit die functie terwijl een bool alleen compiled als de functie een bool geeft.

Ik heb het idee dat var een beetje te ver doorgedrukt bij mensen is doordat ReSharper het constant loopt te pushen.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:11

F.West98

Alweer 16 jaar hier

22/39
Sommige IE shit is echt vervelend. En onlogisch

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 11:07
F.West98 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 19:59:
22/39
Sommige IE shit is echt vervelend. En onlogisch
Inderdaad.

You scored 25 out of 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1 ... 111 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.