De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 109 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.221 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

TheNephilim schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:43:
[...]
Daarnaast werkt zoiets weer niet echt samen met LESS zo lijkt het.
Ik zie niet in waarom niet. De parser hoeft niets te weten van de structuur van je document. Enkel het geselecteerde item in de psd en de huidige lijn (keyword) in de css (less) zijn relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga je met die 30 inch naar een one monitor setup? Ik heb hier een 27 inch en een 24 inch ernaast. Dat toch liever dan 30 inch denk ik. (27 inch overigens met een hoge resolutie ook >1080)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

GateKeaper schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:54:
[...]

Ik zie niet in waarom niet. De parser hoeft niets te weten van de structuur van je document. Enkel het geselecteerde item in de psd en de huidige lijn (keyword) in de css (less) zijn relevant.
Maar in plaats van font-family: "Open Sans", sans-serif; heb ik liever font-family: @baseFontFamily; of font-family: @decoFontFamily;. En in plaats van color: #abcdef; heb ik liever color: @orange;.

Ik defineer meestal de 'standaard' fonts en kleuren die gebruikt worden in LESS. Zo kan ik makkelijk een kleur gebruiken, zonder steeds met de hex aan de gang te moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:58
Een 24" past prima in portrait naast een 30"

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Waarom toch zo een grote secundaire schermen? aan een 21" of zelfs een 19" heb je toch meer dan genoeg.

Of hoe maken jullie gebruik van 2 schermen?
Ik gebruik het 2de scherm eigenlijk enkel om eens door mijn mails te bladeren, mijn explorer open te leggen , wat documentatie er naast te leggen, ...

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

TheNephilim schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:27:
[...]

Maar in plaats van font-family: "Open Sans", sans-serif; heb ik liever font-family: @baseFontFamily; of font-family: @decoFontFamily;. En in plaats van color: #abcdef; heb ik liever color: @orange;.

Ik defineer meestal de 'standaard' fonts en kleuren die gebruikt worden in LESS. Zo kan ik makkelijk een kleur gebruiken, zonder steeds met de hex aan de gang te moeten.
Dan laat je brackets toch gewoon je CSS genereren en mik je vervolgens zelf alles in variabelen. De tijd die je bespaart door niet te hoeven klooien met het pipetje en slicer in PS is velen malen groter dan de vertraging die je oploopt als je later wat dingen naar LESS omzet.

Ik werd wel blij van dat tooltje, eens kijken of we het kunnen toepassen. :) Er lijkt een Windows versie te zijn, dus maar eens een keertje mee spelen :p

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 18:52
_Moe_ schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:38:
Waarom toch zo een grote secundaire schermen? aan een 21" of zelfs een 19" heb je toch meer dan genoeg.

Ik gebruik het 2de scherm eigenlijk enkel om eens door mijn mails te bladeren, mijn explorer open te leggen , wat documentatie er naast te leggen, ...
Thuis heb ik 3*24" staan met 1920*1200 resolutie. Allemaal in landscape. Van links naar rechts levert dat 1 scherm communicatie en muziek, 1 scherm code en 1 scherm debug/file explorer/ console/ andere tools op. Dit scheelt mij zo ontzettend veel alt tab dat de knoppen nog bijna nieuw zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Kan mij niet groot genoeg.
Ik gebruik 'm bijv in visual studio voor alle docking windows. Op mijn hoofdscherm heb ik 2 codevensters staan (en enkel dat) en alle overige meuk staat op scherm 2 (output window, toolbox, watches etc)

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Mijn main scherm is die van mijn laptop (15") :P Dat is momenteel mijn main machine. Als ik een desktop heb zit ik dus op single 30" en dan wil ik er inderdaad 2x 24" verticaal naast zetten (toekomstmuziek).

Maar 30" 2560*1600 is gewoon heerlijk. Veel ruimte om in te programmeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:34

Als web. dev is het handig om op het ene scherm de IDE en op het andere scherm de browser te hebben. Dan kun je veel sneller wisselen IMHO. Waarbij het dus ook handig is om een groot scherm voor de browser te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Mijn primaire scherm (van de laptop) is een 15" met 1920x1080, dat werkt net als je hem op schoot hebt, maar op een bureau setting ga je daar niet de hele dag naar kijken.

Mijn secundaire scherm is dus een 1920x1080 op 23". Had eerst een 20", maar 23 kijkt toch net iets lekkerder :) Straks ga ik denk ik 2x 23" aan de laptop hangen, de full-hd van de laptop benut ik niet echt optimaal...

Eigenlijk gebruik ik mijn secundaire scherm als primair en draait daar mijn VS en andere tools op. Op het laptop scherm staan vaak de browser en andere dingen die ik niet wil sluiten, maar wel tijdelijk uit mijn zicht wil hebben :)

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Mijn macbook pro hangt hier ook aan een extern scherm, die ik als primair scherm gebruik. Het scherm van de macbook staat alleen mail en agenda op open. De rest is allemaal het grote scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

.Gertjan. schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:40:
[...]

Dan laat je brackets toch gewoon je CSS genereren en mik je vervolgens zelf alles in variabelen. De tijd die je bespaart door niet te hoeven klooien met het pipetje en slicer in PS is velen malen groter dan de vertraging die je oploopt als je later wat dingen naar LESS omzet.

Ik werd wel blij van dat tooltje, eens kijken of we het kunnen toepassen. :) Er lijkt een Windows versie te zijn, dus maar eens een keertje mee spelen :p
Dat is ook zo, zal ook prima werken, maar ik voel me al heel snel beperkt door zo'n tooltje. Ach wie weet eens proberen als ik tijd heb.

Mensen, het is bijna weekend... en ik ben er hard aan toe! }:O Daarnaast, m'n toetsenbordje... komt natuurlijk weer net op zaterdag. Tenminste, dat verwacht ik gezien hij volgens de tracker van Royal Mail gisteren in Amsterdam aangekomen is. Zaterdag bezorgen ze hier niet, maar ligt hij vaak wel in de bus, dus word er weer onnodig 2x extra gegooid met m'n dure Filco :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Correct me if I‘m wrong; brackets.io is wel beschikbaar maar de extension waarmee je PSD‘s kan inladen nog niet...

Op zich is brackets.io een aardige editor, maar na een korte test mis ik toch wat functionaliteit die wel in bijv. een NetBeans zit.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03:35
[...]

Dit is dan wel weer jammer he, van @brackets (officiele twitter)
Brackets ‏@brackets 12u
Sorry, but "PSD Lens" is just a conceptual prototype. It's not included in Brackets today. -- http://bit.ly/PSDLens
Maar na dit gezien te hebben was ik erg enthousiast, dus net maar CSS Hat aangeschaft (voor hobby doeleinden).

Misschien kenden jullie die nog niet? http://csshat.com/

edit: Net te laat dus, maar zoals hierboven wordt aangegeven PSD functionaliteit zit er nog niet in.

[ Voor 4% gewijzigd door Gusev op 07-06-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Soundless schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:14:
Het ging me eigenlijk niet eens om de grootte maar om de resolutie: 2560x1600 !!!
Check: pricewatch: Sharp PN-K321H Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Er is ook nog een commerciele versie van Brackets:

http://jimmyflex.blogspot...-now-adobe-edge-code.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe heb je gelijk, het komt eigenlijk omdat het secundaire scherm van nu een primair scherm was in een setup naast mijn - helaas overleden - laptop. Toch is het op zich lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Sowieso een scherm met spotify/IRC etc., daarnaast een scherm met IDE, en tot slot de debugging ook nog ergens in beeld. Ik zou echt niet meer met minder dan 2 schermen kunnen werken en bij voorkeur 3.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

OkkE schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:47:
[...]

Correct me if I‘m wrong; brackets.io is wel beschikbaar maar de extension waarmee je PSD‘s kan inladen nog niet...
Oh zitten ze mij een beetje lekker te maken met een dooie mus :'(
Dan moet ik maar eens goed kijken wat het wel kan :+
6k voor een monitor :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Wooow, toetsenbord toch binnen gekomen :o Snel uitpakken! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Ja uhm... 6300 euro :P

Het scherm waar ik het over heb kost 300 euro (2de hands)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Maar verdomme wat een resolutie :o dingen zijn super nice om op te coden. Tijdens het debuggen gewoon al je windows open hebben, super nice :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

.Gertjan. schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:05:
Dan moet ik maar eens goed kijken wat het wel kan :+
Brackets.io is verder vergelijkbaar met Notepad++, Espresso, TextMate en de rest. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Het feit dat je een 27" scherm naast het scherm van je laptop gebruikt kan ik nog verstaan, maar waarom men een muur aan schermen opbouwt begrijp ik niet zo goed.

1. Erg ergonomisch kan dat niet zijn
2. klooien mat alt-tab lijkt me minder irritant, dan je muis van het ene uiterste naar het andere te schuiven.

Dat is natuurlijk ieder zijn persoonlijke mening :) en daarom kies ik er dus voor om naast mijn primair 24" scherm een klein 17" te gebruiken

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Laatst online: 22-09 09:15
Soundless schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:05:
[...]
Het scherm waar ik het over heb kost 300 euro (2de hands)
Voor 480 euro heb je een nieuwe, 27 inch, 2500 * 1600 Dell Ultrasharp monitor :) Staat nog op mijn wishlist, zit nu nog op 27 inch 1920 * 1200.

pricewatch: Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart

[ Voor 8% gewijzigd door curvemod op 07-06-2013 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
_Moe_ schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:10:
Het feit dat je een 27" scherm naast het scherm van je laptop gebruikt kan ik nog verstaan, maar waarom men een muur aan schermen opbouwt begrijp ik niet zo goed.
M'n baas zit hier met een muur van 12 schermen :o het lijkt redelijk overkill maar op zich valt 't wel mee, ze zitten allemaal weer ergens anders op aangesloten. Zelf zou ik d'r nog wel 1-2 (bovenop de 3 die ik nu heb, waarbij er 2 aan m'n pc zitten en de rest aan devkits) bij willen. Kan ik m'n vensters gewoon beter kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian

2. klooien mat alt-tab lijkt me minder irritant, dan je muis van het ene uiterste naar het andere te schuiven.

Dat is natuurlijk ieder zijn persoonlijke mening :) en daarom kies ik er dus voor om naast mijn primair 24" scherm een klein 17" te gebruiken
Bij mij is de muur van schermen vooral een taken deling. Als ik bezig ben met coden wil ik of 2 source files naast elkaar kunnen zetten of 1 source file en de documentatie. Als ik dan bezig ga met debuggen pak ik het meest rechte scherm als primair scherm met daarop alle tools. Ga ik bezig met mail/irc/andere communicatie vorm word het helemaal links. Het is dus niet zo dat ik de hele tijd meters aan het bewegen ben met de muis (wat ik toch al weinig doe aangezien ik een trackball heb en die gewoon een slinger geef als ik van links naar rechts moet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel werk ik op een laptop met 14" scherm en een 19" scherm. In dat 19" scherm draait mijn IDE en op het laptopscherm staan mijn mailbox en browser.

Ik kom dus ook toe met een klein scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pDDx5erF17ezsu9nckD9VP7t/full.jpg

Helemaal goed, nu even aansluiten en mijn Logitech toetsenbordje vaarwel zeggen! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
OkkE schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:08:
[...]

Brackets.io is verder vergelijkbaar met Notepad++, Espresso, TextMate en de rest. :)
Ben ik niet helemaal met je eens :) (maar ach wat heb ik als amateur te zeggen in dit topic :X )

Brackets.io lijkt voor een full-time front dev wel degelijk tijdwinst op te leveren in vergelijking met Notepad++ etc. Maar...als de PSD Lens plugin werkt, anders heb je er inderdaad vrij weinig aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheNephilim schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:15:
[afbeelding]

Helemaal goed, nu even aansluiten en mijn Logitech toetsenbordje vaarwel zeggen! :o
Jaloers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Het feit dat je meer dan 2 monitoren hebt, betekend niet je met je muis over alle monitoren hoeft te scheuren :)

M'n derde scherm is puur informatief, daar hoef ik met m'n muis zelden naartoe.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan beter wachten op de asus:
http://www.engadget.com/2...sion-com/?utm_medium=feed

Die gaat $3.799 kosten.

Al vind ik de prijzen nog best achterlijk. De dot pitch is hetzelfde als die van mijn huidige laptop, daar heb je er 4 van voor <€300 of €500 als het per se IPS moet zijn. Leuk diy projectje.. Je moet het alleen nog zien aan te sturen op een een of andere manier, daarvoor moet je eigenlijk wachten tot eDP schermen standaard worden (Daar bestaat er al een van, maar die is best prijzig..) dan kan je ze gewoon aansturen met een passief DP verloopje.
Ealanrian schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:13:
[...]

Bij mij is de muur van schermen vooral een taken deling. Als ik bezig ben met coden wil ik of 2 source files naast elkaar kunnen zetten of 1 source file en de documentatie. Als ik dan bezig ga met debuggen pak ik het meest rechte scherm als primair scherm met daarop alle tools. Ga ik bezig met mail/irc/andere communicatie vorm word het helemaal links. Het is dus niet zo dat ik de hele tijd meters aan het bewegen ben met de muis (wat ik toch al weinig doe aangezien ik een trackball heb en die gewoon een slinger geef als ik van links naar rechts moet)
^

Als ik ga coden pak ik Qt met split view. Maar als je vervolgens ook nog de debugger open wilt hebben is dat niet meer te doen met een enkel laptopscherm. Dan heb je echt meer dan ~1900px breed nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Ealanrian schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:13:
[...]

Het liefst zou ik het zo zien, mail/irc op een scherm, perforce op halve, visual studio op 1 of anderhalf, game editor op een en de rest CLI windows voor verschillende branches. Beetje jammer dat ik meestal met 3+ visual studio instances zit als 't een beetje hecktisch word.
Alleen de sharp is er al, aanstuur gaat volgens mij met 2x DVI of 2x display port.

[ Voor 16% gewijzigd door PrisonerOfPain op 07-06-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheNephilim schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:05:
Wooow, toetsenbord toch binnen gekomen :o Snel uitpakken! ^^
Ik zit ook nog op mijn daskeyboard te wachten. Zou heel mooi zijn als ie kwam vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PrisonerOfPain schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:18:

Alleen de sharp is er al, aanstuur gaat volgens mij met 2x DVI of 2x display port.
De asus is aan te sturen met 1 DP: http://www.theverge.com/2...-and-retina-compatibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Gusev schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:15:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens :) (maar ach wat heb ik als amateur te zeggen in dit topic :X )

Brackets.io lijkt voor een full-time front dev wel degelijk tijdwinst op te leveren in vergelijking met Notepad++ etc. Maar...als de PSD Lens plugin werkt, anders heb je er inderdaad vrij weinig aan :P
Het blijft gewoon een vrij basale editor. Alle editors hebben wel leuke gimmicks, maar het blijven "maar" editors.

Ik heb nog nooit de IDE-functionaliteiten van bijvoorbeeld Webstorm gevonden in een andere omgeving helaas. Iets simpels als het feit dat de IDE, zelfs voor frontend, volledig aware is van je project scope ben ik in editors nog niet tegengekomen.

Voordeel daarbij is dat je ook volledige refactoring mogelijkheden hebt, zelfs voor dingen als CSS. En dat zou ik met elke editor missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Bosmonster schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:23:
[...]

Het blijft gewoon een vrij basale editor. Alle editors hebben wel leuke gimmicks, maar het blijven "maar" editors.

Ik heb nog nooit de IDE-functionaliteiten van bijvoorbeeld Webstorm gevonden in een andere omgeving helaas. Iets simpels als het feit dat de IDE, zelfs voor frontend, volledig aware is van je project scope ben ik in editors nog niet tegengekomen.

Voordeel daarbij is dat je ook volledige refactoring mogelijkheden hebt, zelfs voor dingen als CSS. En dat zou ik met elke editor missen.
Klopt, vaak mis je functionaliteit van de een in de ander. Daarnaast vind ik een editor als PhpStorm (gebruik ik hier) al best wel weer bloated. De simpelheid van Brackets of Notepad++ heeft zeker wel wat.

offtopic:
Moet rustig aan doen met de MX Blue's, dan kan m'n collega rustig wennen aan het geluid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

TheNephilim schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:31:
[...]

Klopt, vaak mis je functionaliteit van de een in de ander. Daarnaast vind ik een editor als PhpStorm (gebruik ik hier) al best wel weer bloated. De simpelheid van Brackets of Notepad++ heeft zeker wel wat.
Yeah het zijn IDE's waar je wel even aan moet wennen en dan heeft de simpelheid van iets als brackets inderdaad wel iets.

Maar uiteindelijk gaat het om hoe snel ik ergens mee kan werken en dan schelen die hulpmiddelen wel tijd.

Overigens zet ik in Webstorm ook gewoon bijna alles uit en hou alleen een file-list en editor scherm over :P De rest kan wel met shortcuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:09
Weer zo'n HTML 5 scroll website:
http://www.ctrlaltdeletebook.com/

Blijft leuk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Het is wel mooi en zeker leuk gedaan, kan me voorstellen dat enorm veel werk is. Alleen, voor een beetje normale content heb je er niks aan en het is zeker niet altijd even overzichtelijk.

Dit kan toch met die plugin scrollpath ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:23:
[...]

Zitten alle features van webstorm ook in phpstorm? Ik was daarnet positief verrast door de goede javacript suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:39:
[...]

Zitten alle features van webstorm ook in phpstorm? Ik was daarnet positief verrast door de goede javacript suggesties.
Ja die zitten erin! ^^
NOTE: PhpStorm includes all the functionality of WebStorm (HTML/CSS Editor, JavaScript Editor) and adds full-fledged support for PHP and Databases/SQL.

[ Voor 23% gewijzigd door TheNephilim op 07-06-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is altijd leuk zo van die paralax-websites. Alleen is dat volgens mij echt niet gemakkelijk om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheNephilim schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:39:
[...]

Ja die zitten erin! ^^

[...]
Een van mijn beste investeringen ooit. Laatst was PHPstorm in de aanbieding, meteen gekocht. Bye bye trage netbeans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 18:35
TheNephilim schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:15:
[afbeelding]

Ik zou ze even allemaal controleren of ze wel allemaal blauw zijn :+ :P
*jk*

Ga je er ook een review over schrijven? Ik ben zeer benieuwd namelijk naar een betere ramplank voor thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Laatst online: 22-09 16:33
Barbeques staan buiten op te warmen, de tafels staan ook al buiten. Straks mini-BBQ op het werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
bbq als lunch? is dat niet wat vroeg? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

pdebie schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:00:
Met het klimaat hier (uitgaande van NL) regent het weer voor je het weet. Zal rond een uur of 17:00 wel weer gaan regenen, tot rond 8:00 uur maandag morgen. :+ Je kans grijpen wanneer hij er ligt dus.

[ Voor 6% gewijzigd door GateKeaper op 07-06-2013 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

pdebie schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:00:
Bij een BBQ hoort bier/andere drank... Dat is wel af te raden in de lunch :+ Verder is goed gegrild vleesch niets mis mee, ook niet bij de lunch :9

Ik zal het straks met een zelf gefabriceerde panini moeten doen denk ik...

@Brackets.io discussie: als het een veredelde Notepad++ is heb ik er niets aan :/ Ik gebruik N++ alleen voor klein en simpel edit werk. Voor code completion werk ik nu met Visual Studio (wat samen met R# heerlijk werkt in html en css), maar helaas gaat hij redelijk over zijn nek bij LESS...

Ik ontdekte net iets gaafs in W8, je kunt kiezen op welke monitor je je wallpaper instelt, ik klikte met de rechtermuisknop op een plaatje en kreeg ineens de optie om het toe te kennen aan scherm 1 of 2 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Nu ik een berg nieuwe passwords heb gekregen met bijbehorende wachtwoordeisen ben ik toch maar eens aan KeePass begonnen. Dat werkt eigenlijk best wel goed :)

Nu nog een variant zien te vinden waarbij de keystore centraal gehost kan zijn, zonder dat dit een cloud service is. Dropbox/Skydrive/Google Drive gebruiken is een optie, maar geniet niet mijn voorkeur. Lastpass ziet er op zich interessant uit, maar dat het op servers buiten mijn eigen beheer staat, bevalt me niet.

Iemand toevallig een idee? :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Alex) schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:12:
Nu ik een berg nieuwe passwords heb gekregen met bijbehorende wachtwoordeisen ben ik toch maar eens aan KeePass begonnen. Dat werkt eigenlijk best wel goed :)

Nu nog een variant zien te vinden waarbij de keystore centraal gehost kan zijn, zonder dat dit een cloud service is. Dropbox/Skydrive/Google Drive gebruiken is een optie, maar geniet niet mijn voorkeur. Lastpass ziet er op zich interessant uit, maar dat het op servers buiten mijn eigen beheer staat, bevalt me niet.

Ik heb mijn PW file gesynchroniseerd met SkyDrive Pro naar mijn sharepoint 365. Dat is ook wel in de cloud, maar ik vertrouw op mijn dataveiligheid bij MS en de encryptie van mijn PW file :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
.Gertjan. schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:07:
[...]

Bij een BBQ hoort bier/andere drank... Dat is wel af aan te raden in de lunch :+
Het is vrijdag. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 17:22
Nu ik een berg nieuwe passwords heb gekregen met bijbehorende wachtwoordeisen ben ik toch maar eens aan KeePass begonnen. Dat werkt eigenlijk best wel goed

Iemand toevallig een idee?
Ik heb wel vertrouwen in lastpass (gebruik het nu al een enige tijd).
Alles wordt sowieso lokaal geëncrypteerd voordat het geupload wordt, lastpass zal dus ook niets met jouw data kunnen.

[ Voor 58% gewijzigd door Ellos op 07-06-2013 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Voor drank hoeft het wat mij betreft geen vrijdag te zijn, maar om met de lunch te beginnen gaat mij voor vandaag wat ver.

Heb met collega's gewerkt die lekker vrijdagmiddag aan 2 flesjes "La Chouffe" gingen op het terras, zal je niet verbazen dat de rest van de dag wat minder productief was :+ Zeker met het zonnetje op je bol komen ze best hard binnen.

Ik ga denk ik maar even bob-en vandaag, vanmiddag nog een stukkie op de motor rijden. En voor de motor heb ik een 0% regel. In de auto durf ik ruim voordat ik ga rijden wel 1 glaasje te drinken voor de gezelligheid, maar op de motor is dat een no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-09 11:32
.Gertjan. schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:15:
[...]

Ik heb mijn PW file gesynchroniseerd met SkyDrive Pro naar mijn sharepoint 365. Dat is ook wel in de cloud, maar ik vertrouw op mijn dataveiligheid bij MS en de encryptie van mijn PW file :)
En wat stond er juist vandaag in het nieuws :p nieuws: 'NSA en FBI hebben directe toegang tot servers grote techbedrijven'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Nou ja, dan wens ik ze veel plezier met het brute-force van mijn keyfile. Als ze bij mijn Sharepoint kunnen, kunnen ze ook bij mijn webmail. Met een middagje forgot password rammen hebben ze ook zo alles open-liggen. De enige manier om het veilig te hebben is het op je eigen servers gooien, maar daar zitten vast ook genoeg achterdeurtjes in.

Ik hoorde het vanochtend ook op het nieuws, het frappante eraan is dat ze enkel het buitenland bespioneren... Ach ja, ik sta er ook niet meer van te kijken.

Ah well, privacy is overrated :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Omdat buitenlanders niet onder de 4th amendment vallen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:23:
[...]

Voor drank hoeft het wat mij betreft geen vrijdag te zijn, maar om met de lunch te beginnen gaat mij voor vandaag wat ver.

Heb met collega's gewerkt die lekker vrijdagmiddag aan 2 flesjes "La Chouffe" gingen op het terras, zal je niet verbazen dat de rest van de dag wat minder productief was :+ Zeker met het zonnetje op je bol komen ze best hard binnen.

Ik ga denk ik maar even bob-en vandaag, vanmiddag nog een stukkie op de motor rijden. En voor de motor heb ik een 0% regel. In de auto durf ik ruim voordat ik ga rijden wel 1 glaasje te drinken voor de gezelligheid, maar op de motor is dat een no-go.
Had je werkgever daar dan niets op tegen? Zelf in de supermarkt waar ik vakantiewerk deed, was het verboden om tijdens de middagpauze een biertje achterover te slaan (wat ik eigenlijk wel logisch vind).

Wat de motor betreft: ik hou me ook aan de 0% regel. Al is dat niet altijd even leuk als je op een mooie zomerdag een toertje gaat doen en dan op café enkel een colaatje kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1password
Alex) schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:12:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:44:
[...]
Had je werkgever daar dan niets op tegen? Zelf in de supermarkt waar ik vakantiewerk deed, was het verboden om tijdens de middagpauze een biertje achterover te slaan (wat ik eigenlijk wel logisch vind).
Het bedrijf had veel mensen uit de UK (ook in de management-/directielagen), dus die dronken gezellig mee. Het waren ook niet de jonkies die lekker zaten te drinken, maar vooral de teamleiders en managers :+

Heb zelfs gehoord dat bepaalde mensen uit de hogere lagen zich helemaal vol hadden gegoten op een feestje met alle gevolgen van dien :+
Wat de motor betreft: ik hou me ook aan de 0% regel. Al is dat niet altijd even leuk als je op een mooie zomerdag een toertje gaat doen en dan op café enkel een colaatje kan bestellen.
Het heeft lang geduurd voordat ik met de auto een drankje toestond. Dat doe ik alleen puur voor de gezelligheid (niet dat zonder drank het niet gezellig is) en als ik niet al te ver hoef te rijden. Ik blijf vaak ook nuchter als ik lange ritten met mijn vrouw maak met de auto (naar bijvoorbeeld familie), aangezien zij ineens door migraine geraakt kan worden. Dan maar niet drinken... Heb daar op zich geen problemen mee :)

Op de motor voel ik mij te kwetsbaar om enige alcohol toe te staan. Ik voel mij zelfs al niet goed als ik in de avond lekker heb doorgehaald en dan in de vroege ochtend op de motor zou stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

pdebie schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:56:
[...]

Ik zou ze even allemaal controleren of ze wel allemaal blauw zijn :+ :P
*jk*

Ga je er ook een review over schrijven? Ik ben zeer benieuwd namelijk naar een betere ramplank voor thuis.
Nou dat ga ik wel voelen als er een niet blauwe tussen zit :+

Jazeker! ^^ Weet nog niet wanneer, moet sowieso even met de spiegelreflex van m'n zusje aan de slag dan. Foto's van m'n telefoon voldoen niet echt in een review vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan in de zomer een Filco te kopen. Waarschijnlijk wordt het een Majestouch 2. Sowieso MX Blues deze keer. Ik hou zo van dat geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:02:
Ik ben ook van plan in de zomer een Filco te kopen. Waarschijnlijk wordt het een Majestouch 2. Sowieso MX Blues deze keer. Ik hou zo van dat geluid.
Exact wat ik nu heb, US layout natuurlijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheNephilim schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:04:
[...]

Exact wat ik nu heb, US layout natuurlijk 8)
Een vriend van mij heeft dezelfde. Hij heeft zijn keycaps vervangen met van die blank keycaps (zonder tekst dus) en heeft zijn kabel gesleeved. Ziet er erg netjes uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Bedenk bij het kopen van een Ninja versie dat eventuele vrouw/vriendin misschien niet 100% blind kan tikken ;)

(Zelf iets te enthousiast de Ninja gekocht, ik hoor haar inmiddels niet meer erover, maar in het begin was het 'meh meh!' over het feit dat ze niets meer kon vinden)

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yamAUchi schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:06:
Bedenk bij het kopen van een Ninja versie dat eventuele vrouw/vriendin misschien niet 100% blind kan tikken ;)

(Zelf iets te enthousiast de Ninja gekocht, ik hoor haar inmiddels niet meer erover, maar in het begin was het 'meh meh!' over het feit dat ze niets meer kon vinden)
Mijn vrouw / vriendin moet van mijn tobo blijven!

Oh, wait, ik heb geen vriendin -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:07:
[...]

Mijn vrouw / vriendin moet van mijn tobo blijven!

Oh, wait, ik heb geen vriendin -O-
Ligt daar een causaal verband tussen ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:10:
[...]

Ligt daar een causaal verband tussen ? :9
Nee, ik een zeer lief en schattig mannetje O-)
Mijn eisen liggen gewoon zeer hoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 17:22
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:11:
[...]

Nee, ik een zeer lief en schattig mannetje O-)
Ah er zijn er meer dus :P
* Ellos heeft er ook een handje van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:11:
[...]
Ze moet bug-vrij zijn?

Grootste nadeel zijn de licentie-kosten... Die zijn redelijk hoog :+
Het is vrijdag, bug-vrij is nog maar het begin van de dubbelzinnigheid... Zo wordt unit-testing ineens ook wel erg dubbelzinnig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:19:
[...]

Ze moet bug-vrij zijn?

Het is vrijdag, bug-vrij is nog maar het begin van de dubbelzinnigheid... Zo wordt unit-testing ineens ook wel erg dubbelzinnig :X
Liefst ja, ik wil een zo goed mogelijke user-experience :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:20:
[...]

En niet teveel overbodige features. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
GateKeaper schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:21:
[...]

En niet teveel overbodige features. :+
Maar ook zeker niet te weinig features. En de features moeten voldoende omvang hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Tjah :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

.Gertjan. schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:19:
[...]

Ze moet bug-vrij zijn?

Open Source niks voor je? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OkkE schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:24:
[...]

Open Source niks voor je? :+
Meh... dan gaan anderen er ook mee liggen rommelen :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:28:
[...]

En je weet nooit helemaal zeker wat de interne kwaliteit is. Bij hardware is dit dan toch moeilijk te controleren. Wie weet wat er in zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:28:
[...]
En voor je het weet heb je een virus of backdoor ofzo te pakken :+

Ja de backdoor past in het rijtje dubbelzinnig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Ealanrian schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:30:
[...]
Wie weet wat er in zit....
:r Oké.. ik haak af... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ealanrian schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:30:
[...]
Bij hardware is dit dan toch moeilijk te controleren. Wie weet wat er in zit....
Openmaken, weet je precies wat erin zit. Maar dat kan in sommige gevallen een tegenvaller zijn :X
Blijkt er goedkope chinese hardware in te hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ik begin nu toch te twijfelen of het alléén de salarissen zijn die er voor zorgen dat vrouwen geen programmeurs worden in Nederland :P

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

BikkelZ schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:38:
Ik begin nu toch te twijfelen of het alléén de salarissen zijn die er voor zorgen dat vrouwen geen programmeurs worden in Nederland :P
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
_/-\o_
Klopt wel, wij hebben paar vrouwelijke programmeurs op de opleiding. En die moeten enorm goed in hun schoenen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Je begint er nu pas over te twijfelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Vicieuze cirkel. Door het gebrek aan vrouwen, worden dit soort kronkels gevormd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:20:
[...]

plug-and-play mss?

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 07:34
Of anders wel hot-swappable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunirus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:55
Penetration testing krijgt ook weer een andere betekenis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunirus schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:13:
Penetration testing krijgt ook weer een andere betekenis :+
Je zal er maar na je trouwen achterkomen dat het niet past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Laatst online: 22-09 16:33
Zo, dat was een lekkere BBQ. Nu nog op het gemak verder werken aan wat kleine feature requests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunirus
De all you can eat was misschien geen goed idee hier O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:14:
[...]

Je zal er maar na je trouwen achterkomen dat het niet past...
Gewoon passend maken. Iets wat niet rekt, dat scheurt wel... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunirus
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:22:
[...]

Gewoon passend maken. Iets wat niet rekt, dat scheurt wel... :+
Ik dacht het ook, maar vond het beter om het niet wereldkundig te maken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste keer dat ik zoiets deed heb ik 12 borden gegeten (tegen dat je alles eens hebt uitgeprobeerd). Man, ik voelde het eten echt tot in mijn keel zitten. Het was wel echt lekker. Ik heb de volgende dag echter het ontbijt overgeslagen omdat ik nog steeds genoeg had met hetgeen ik de avond voordien gegeten had.

Dat doe ik nooit meer :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunirus
Ik moet zeggen, het was best lekker. En m'n collega's zitten allemaal met dezelfde glazige blik naar hun scherm te staren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunirus schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:22:
[...]

Het was zo obvious, dan kan ook wel gezegd worden wat er bedoeld wordt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunirus schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:22:
[...]

Gunirus schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:25:
Ik moet zeggen, het was best lekker. En m'n collega's zitten allemaal met dezelfde glazige blik naar hun scherm te staren :D
Slaat dit nou op hetzelfde ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Pagina: 1 ... 109 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.