Erg handig: https://github.com/umpirsky/country-list
Verwijderd
Maakt gebruik van Symfony componenten.
Deze is wat uitgebreider, tenminste; wat informatie betreft: https://github.com/mledoz...lob/master/countries.json
Pff, ik voel me nog steeds behoorlijk lam
Denk dat ik er maar een kort dagje van maak.
Nog even wat halen voor m'n vriendin, die loopt (met wat kinders) mee met de avond4daagse. Vorig jaar 3 kg aan rotzooi om de nek gehangen. Dit jaar had ik eigenlijk bedacht om een leeg ringcadeaudoosje (je weet wel) te doen
Weet niet of ze zo'n grapje kan waarderen, maar toch
TFS. 
Als je je in de webinterface van de backlog bevindt, kun je met Ctrl+S de wijzigingen aan je huidige work item opslaan.
Als er echter geen wijzigingen zijn, wordt de keypress doorgegeven aan de browser, die na enig protesteren dan een "Save Webpage As..."-dialoog toont.
Als je je in de webinterface van de backlog bevindt, kun je met Ctrl+S de wijzigingen aan je huidige work item opslaan.
Als er echter geen wijzigingen zijn, wordt de keypress doorgegeven aan de browser, die na enig protesteren dan een "Save Webpage As..."-dialoog toont.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Pfff.. Bij mij zit dat Ctrl+S er zo vast in, zit het bij iedere wijziging in Unity3D/Mono te saven. Vanmorgen voor de zoveelste keer even wat mapjes herorganiseren in windows explorer -> Knip map -> Plak map -> Ctrl+S ... Gelukkig geen feedback op t scherm (Ctrl+S doet niets in explorer) maar jemig voel je je dan lullig >.>
Verwijderd
Het voelt pas lullig als je ctrl+f probeert in te drukken op een stuk papier..
True story.
True story.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2013 11:47 ]
Of als je na een afsluitende " meteen een ; opschrijft...Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:47:
We are shaping the future
Ik ram vaak op control+s als ik een reactie op tweakers aan het schrijven ben. Allicht is het al opgevallen dat ik lang van stof ben, dus wil ik geregeld even een kopietje opslaan... Chrome biedt dan vrolijk aan om even de pagina op te slaanVerwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:47:
True story.

Ik weet ook eigenlijk niet wat ik wil bereiken met control+s op een webforum...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Alt+Shift+S jongûh.
Of van die leuke CamelCase (of _underscore) woorden in een verslag/paper
Mis alleen nog auto-suggest in Microsoft Word. Voelt zo kaal zo'n verslag typen zonder suggesties...

Mis alleen nog auto-suggest in Microsoft Word. Voelt zo kaal zo'n verslag typen zonder suggesties...
[ Voor 4% gewijzigd door stimmits op 06-06-2013 11:57 ]
Tab-completion is ook zoiets. Op IRC werkt het prima met namen van mensen die in het kanaal aanwezig zijn, maar als je woorden wil gaan tabcompleten krijg je toch wel rare resultaten...

Dat verstuurt het meteen

Hoe vaak ik wel niet op control+spatie heb geramd in Word... En dan verbaasd zijn als het niet werktstimmits schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:56:
Ik heb ook met enige regelmaat een control+shift+b gedaan in Word, nog steeds geen idee waarom ik een document wilde compilen...
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Oke deze heeft wat mij betreft gewonnen.Gertjan. schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:59:
[...]
...
Ik heb ook met enige regelmaat een control+shift+b gedaan in Word, nog steeds geen idee waarom ik een document wilde compilen...
Ze zouden iets van stroomschokjes moeten toedienen iedere keer dat je zo'n fout maakt. Over psychologische conditionering gesproken. Leuk experiment a'la pavlov:
Iedere keer dat iemand Ctrl+S indrukt een belletje laten rinkelen via zn speakers. Kijken of het later ook andersom werkt

Neuh, 't is dat je het nu zegt..Gertjan. schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:50:
[...]
Allicht is het al opgevallen dat ik lang van stof ben,
Gelukkig
stimmits schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 12:04:
[...]
Ze zouden iets van stroomschokjes moeten toedienen iedere keer dat je zo'n fout maakt. Over psychologische conditionering gesproken. Leuk experiment a'la pavlov:
Waarom is daar nou geen fatsoenlijke versie van te vinden

Naast IT-Crowd is the Office toch ook wel een van de meest briljante series.
Sowieso vanwege Steve Carell
Je post als draft opslaan.Gertjan. schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:50:
[...]
Ik ram vaak op control+s als ik een reactie op tweakers aan het schrijven ben. Allicht is het al opgevallen dat ik lang van stof ben, dus wil ik geregeld even een kopietje opslaan... Chrome biedt dan vrolijk aan om even de pagina op te slaan
Ik weet ook eigenlijk niet wat ik wil bereiken met control+s op een webforum...
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Altijd weer die part-timers
Ik heb helaas nog 1,5 zware dag door te komen
Daarnaast begint het er sterk op te lijken dat het weekend ook geclaimd gaat worden door het werk. Iets met klanten die deadline verklooien door met taken te verschuiven, maar wel een deliverable willen hebben over 2 weken omdat ze dat beloofd hebben

Pffft... Is het al vakantie

* D-Raven ging een zakelijk skype account aanmaken..
Kom erachter dat er teveel mensen zijn met dezelfde naam.. dafuq..
Bedrijfsnaam erin opnemen? Aantal van mijn klanten doen dat ook, die hebben dan klantnaam.voornaam.D-Raven schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 12:38:
* D-Raven ging een zakelijk skype account aanmaken..
Goed, ik moet nog allemaal SLB punten verzamelen. Één opdracht was in het eerste jaar een stagiaire interviewen en een verslagje te schrijven. Momenteel heb ik alle tijd van de wereld voor verslagen.
Mogelijk is het meest epic verslag wat ik tot nu toe geschreven heb. (Namen veranderd, bedrijfsnamen weggehaald, fictie toegevoegd, iets met anonimiteit enzo
)
Mogelijk is het meest epic verslag wat ik tot nu toe geschreven heb. (Namen veranderd, bedrijfsnamen weggehaald, fictie toegevoegd, iets met anonimiteit enzo
[ Voor 13% gewijzigd door ZpAz op 06-06-2013 12:51 ]
Ik heb een maand of 2 geleden een stel eerste jaars op bezoek gehad voor zo'n interview, best grappig om aan mee te werkenZpAz schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 12:50:
Goed, ik moet nog allemaal SLB punten verzamelen. Één opdracht was in het eerste jaar een stagiaire interviewen en een verslagje te schrijven. Momenteel heb ik alle tijd van de wereld voor verslagen.
Mogelijk is het meest epic verslag wat ik tot nu toe geschreven heb. (Namen veranderd, bedrijfsnamen weggehaald, fictie toegevoegd, iets met anonimiteit enzo)
Met de meest epische spel- en stijlfouten die Word makkelijk had kunnen opvangen voor je.ZpAz schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 12:50:
Mogelijk is het meest epic verslag wat ik tot nu toe geschreven heb. (Namen veranderd, bedrijfsnamen weggehaald, fictie toegevoegd, iets met anonimiteit enzo)
Het leest niet echt als een interview; meer als een al dan niet fictief verhaal.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Zo, het eerste ijsje van dit jaar zit er weer in
Heerlijk zo'n ijssalon naast je werk. Toch wel een van de meest gruwelijke ontdekkingen van vandaag: Bueno ijs.
Maar nu weer aan de slag. Straks een generale presentatie geven met de Oculus Rift
Het betere werk ^^
Maar nu weer aan de slag. Straks een generale presentatie geven met de Oculus Rift
Of een swipe beweging op een stuk papier om naar de volgende pagina te gaan...Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:47:
True story.
Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D
Om er daarna achter te komen dat het werkt en je je afvraagt of het idee misschien daar ook vandaan komtValHallen schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:03:
[...]
Of een swipe beweging op een stuk papier om naar de volgende pagina te gaan...
Als je wat te fanatiek swipe-t dan is je document wel beschadigd. Iets wat op een tablet/telefoon niet zo snel zou gebeuren. Daarnaast swipe je soms ook wat tekst weg.stimmits schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:05:
[...]
Om er daarna achter te komen dat het werkt en je je afvraagt of het idee misschien daar ook vandaan komt
Zou wel gaaf zijn om dat te simuleren bij een app
Was geen word inderdaad, Markdown had ik het in gemaakt. Dat naar PDF. Het was ook meer de bedoeling om het als "verhaal" in te zetten dan een standaard interview.Korben schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 12:58:
[...]
Met de meest epische spel- en stijlfouten die Word makkelijk had kunnen opvangen voor je.
Het leest niet echt als een interview; meer als een al dan niet fictief verhaal.
[ Voor 11% gewijzigd door ZpAz op 06-06-2013 13:11 ]
Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:08:
Literaly every question on Stack Overflow
offtopic:
Credits to OkkE

Ik kwam ‘m op Twitter tegen en vond het wel kloppen, dat is ook mijn ervaring van SO.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Niet helemaal correct... Deze vraag heeft een accepted antwoord. De luie SO-ers die enkel hun vraag neerplempen en nooit meer terugkomen nemen geen moeite om de handel te upvoten of te accepteren.OkkE schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:15:
[...]
![]()
Ik kwam ‘m op Twitter tegen en vond het wel kloppen, dat is ook mijn ervaring van SO.
Verder klopt hij wel
Verwijderd
De zijkant is ook mooi, iemand die vacatures al gespot?OkkE schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:15:
[...]
![]()
ik klikte zelfs per ongeluk op de 'I agree' knop bovenaanVerwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:26:
[...]
De zijkant is ook mooi, iemand die vacatures al gespot?

Haha, ik ook alpdebie schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:08:
[...]
ik klikte zelfs per ongeluk op de 'I agree' knop bovenaan
D'r zit amper intelligent volk meer op SO, alleen karmahoeren / altruïsten (ik weet nog steeds niet bij welke van die twee bijvoorbeeld Jon Skeet behoort), die alleen "How do I split a string?"-vragen beantwoorden.
Iedere vraag die ook maar íets interessants heeft, sterft een stille dood.
@hieronder: van welk festival kom jij nu weer?
Iedere vraag die ook maar íets interessants heeft, sterft een stille dood.
@hieronder: van welk festival kom jij nu weer?
[ Voor 30% gewijzigd door CodeCaster op 06-06-2013 14:28 ]
En dat is het dan.System.Runtime.InteropServices.COMException
Exception from HRESULT: 0x80041603

Dus tijd om eens wat met webdevelopment te doen, eens kijken naar een IDE.
* P-Storm zoekt even en komt dan op Webstorm, druk download en gaat naar bed toe.
Zet het nu aan, hey, hij crashed, alleen blijft wel draaien.
* P-Storm zoekt naar de log, en binnen 3 keer klikken heb ik de juiste pagina voor handmatig logs opzoeken.
Even kwestie van kopieren en plakken, hey SO weet iets over dat probleem.
Download 6.0.2a en het moet verholpen zijn en na installeren geen probleem.
Soms, heel soms kan een probleem zo snel verholpen zijn
* P-Storm zoekt even en komt dan op Webstorm, druk download en gaat naar bed toe.
Zet het nu aan, hey, hij crashed, alleen blijft wel draaien.
* P-Storm zoekt naar de log, en binnen 3 keer klikken heb ik de juiste pagina voor handmatig logs opzoeken.
Even kwestie van kopieren en plakken, hey SO weet iets over dat probleem.
Download 6.0.2a en het moet verholpen zijn en na installeren geen probleem.
Soms, heel soms kan een probleem zo snel verholpen zijn
Ik heb vandaag totaal geen motivatie en al mijn pogingen om iets productiefs te doen lijken te falen >.>
Nothing to see here!
Dus niet, nietjes aan de bovenkant waardoor de pagina nergens heen gaatstimmits schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:05:
[...]
Om er daarna achter te komen dat het werkt en je je afvraagt of het idee misschien daar ook vandaan komt
Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D
+1Rutix schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:47:
Ik heb vandaag totaal geen motivatie en al mijn pogingen om iets productiefs te doen lijken te falen >.>

Dat zijn mooie meldingen, echt iets om je haren uit je hoofd te trekken. Ben zelf ook al een tijdje met een klant aan het worstelen bij een interop probleem, we sturen Word aan, maar sommige requests gaan fout op een bepaalde machine terwijl ze prima werken op andere machines. Daarnaast raakt Word in de war als er meerdere instances gestart worden en Excel erbij wordt getrokken.
En het enige wat we bij de crash krijgen is een vergelijkbare melding als die jij ziet... Echt om
OpenOffice gebruiken geen optie? In m'n vorige baan zijn we ook overgestapt op OpenOffice vanwege stabiliteitsissues. Dat 't gratiesch is is mooi meegenomen.
Edit: net een uur aan 't klooien geweest voordat ik erachter kwam dat het probleem gewoon was dat een html page geopend als file niet zomaar ajax requests kan doen naar een op localhost draaiende servlet. Als ik die page in de appserver zet werkt 'ie wel.
Erge is dat je nergen een fatsoenlijke uitleg krijgt, jQuery meldt gewoon 'error'. No shit
Edit: net een uur aan 't klooien geweest voordat ik erachter kwam dat het probleem gewoon was dat een html page geopend als file niet zomaar ajax requests kan doen naar een op localhost draaiende servlet. Als ik die page in de appserver zet werkt 'ie wel.
Erge is dat je nergen een fatsoenlijke uitleg krijgt, jQuery meldt gewoon 'error'. No shit

[ Voor 53% gewijzigd door Hydra op 06-06-2013 14:59 ]
https://niels.nu
Wij gebruiken hier LibreOffice, werkt prima! ^^
vriend van mij loopt sinds kort stage op de ICT helpdesk van het plaatselijke gemeentehuis. Echt onvoorstelbaar met wat voor verhalen hij komt. Zo ziet de werkdag eruit van een van de managers op de afdeling:
- pakt koffie
- start de pc op
- opent outlook (so far, so good)
- start patience of hartenjagen op en speelt een aantal rondes
- wanneer de telefoon gaat, klinkt een diepe zucht en wordt er opgenomen met 'met de helpdesk'. Geen naam, niks. Schrijft de melding op een briefje en geeft deze aan een collega. Voer even in en los even op.
- Gaat e-mail een keer checken
- Zo af en toe een "belangrijk" overleg met mede-managers
- Lunch van 1 tot 1.5 uur
- Gaat weer op de plek zitten en gaat wat zitten typen. (Warempel werken dus....)
- Half 5, pakt de tas in en gaat naar huis.
En dat dag in, dag uit.
Ik kan me 3 dingen bedenken:
- Je hebt het niet naar je zin op je werk
- Je wordt niet genoeg gestimuleerd om te werken
- Je bent gewoon een lui ......... (zelf in te vullen woord).
Ik zou daar echt niet vrolijk van worden
- pakt koffie
- start de pc op
- wanneer de telefoon gaat, klinkt een diepe zucht en wordt er opgenomen met 'met de helpdesk'. Geen naam, niks. Schrijft de melding op een briefje en geeft deze aan een collega. Voer even in en los even op.
- Gaat weer op de plek zitten en gaat wat zitten typen. (Warempel werken dus....)
En dat dag in, dag uit.

4)pdebie schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:06:
En dat dag in, dag uit.
- Je bent ambtenaar!
Ik heb nog een vierde; geen uitdaging. Het is inderdaad erg triest gesteld, sowieso met de ambtenarij. Je krijgt werkelijk overal een vergoeding voor en alles duurt lang.pdebie schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:06:
vriend van mij loopt sinds kort stage op de ICT helpdesk van het plaatselijke gemeentehuis. Echt onvoorstelbaar met wat voor verhalen hij komt. Zo ziet de werkdag eruit van een van de managers op de afdeling:
- pakt koffie
- start de pc op
En dat dag in, dag uit.
Verwijderd
Tja, ambtenaars ...pdebie schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:06:
- pakt koffie
- start de pc op
En dat dag in, dag uit.
Ik heb zo nog verhalen gehoord. Iemand die naar een ministerie moest bellen om iets geregeld te krijgen. Na enkele weken tevergeefs elke dag bellen, komt hij de persoon die hij nodig heeft tegen op een bedrijfsfeestje. Daar zegt hij dat hij elke dag een paar keer probeert te bellen maar het telkens bezet is. "Logisch" zegt de ambtenaar. Van zodra ik op het werk kom, trek ik de stekker uit de telefoon, anders word ik de hele dag lastig gevallen.

sudo apt-get upgrade
Ik betrapte me er laatste wel op dat ik rechts bovenaan keek hoe laat het was in een boek wat ik aan het lezen was 
------------------------------
------------------------------
Nee ik concludeer daar uit dat de reden dat er zo weinig vrouwen als programmeur werken vergeleken met zelfs de VS het feit is dat het relatief slecht betaalt en dat het daardoor een relatief onaantrekkelijke carriere is.jhuiting schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:21:
[...]
Tja dit is natuurlijk geen argument
a) Je klaagt over het slaris in Nederland als developer in vergelijking met de VS en koppelt daar vervolgens de salarissen van de Nederlandse advocaten aan.
b) Je komt met de gemiddelde salarissen van advocaten in de VS om te bewijzen dat Nederlandse advocaten zoveel verdienen en daar concludeer je uit dat het salaris van advocaten in NL niet onder druk staan vanwege teveel aanbod.
Ik denk dat de advocaten in NL ook prima verdienen en gemiddeld wss meer dan IT'ers maar dat is ook niet zo heel gek omdat alle advocaten bijvoorbeeld WO opgeleid zijn en de uurtarieven in dat vakgebied gewoon hoger liggen. Het punt wat ik alleen probeer te maken is dat er in de IT ook veel mogelijk is, plus dat 'wij' ook veel betere mogelijkheden hebben om een eigen bedrijf te beginnen.
Kom maar op met de cijfers. WO opgeleide programmeur vs advocaat. Ik ben benieuwd of het vergelijkbaar is. En dan mag je als programmeur ook nog eens een stortvloed aan nieuwe technieken en ideeën bij blijven houden als je een beetje je geld waard wil zijn.jhuiting schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:19:
[...]
Precies, dus IT in het algemeen met advocatuur vergelijken is krom, je zou inderdaad wel een vergelijking kunnen maken tussen WO opgeleide IT'ers en advocaten
iOS developer
Nou ja, de prijs is geen bezwaar, maar het is meer support vanuit C#. Veel dingen kun je wel doen met document generators, maar wij gebruiken ook charts. Op de een of andere manier gebeurt in Word charting middels Excel (er wordt een Excel document gekoppeld) en dat is nogal foutgevoelig. OO ondersteunt volgens mij geen koppeling met .NET dus aansturen van OpenOffice/LibreOffice gaat behoorlijk lastig worden.Hydra schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:57:
OpenOffice gebruiken geen optie? In m'n vorige baan zijn we ook overgestapt op OpenOffice vanwege stabiliteitsissues. Dat 't gratiesch is is mooi meegenomen.
Ik zou maar wat graag op een alternatieve rendering overstappen, maar het lijkt erop dat charting daar roet in het eten gooit...

Alsof wetgeving nooit veranderd, ooit het staatsblad (of hoe de nederlandse variant ook heet) proberen te volgen?BikkelZ schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:19:
En dan mag je als programmeur ook nog eens een stortvloed aan nieuwe technieken en ideeën bij blijven houden als je een beetje je geld waard wil zijn.
Waiting for a background operation to complete. <20 seconden wachten>
En dat elke keer als ik iets knip-plak in VS2012. ARGH!!!!
Heb je een één of andere fancy-pants instelling aangezet, of plugin geinstalleerd?pdebie schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:29:
Heel herkenbaar... ik heb het soms ook bij Ctrl+S oid.... zooo irritant.pdebie schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:29:
Heb je wel alle updates geinstalleerd? Daardoor lijkt het bij mij al een stuk minder voor te komen.
Verwijderd
R# zoals iedereen hierThomasG schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:31:
[...]
Heb je een één of andere fancy-pants instelling aangezet, of plugin geinstalleerd?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2013 15:36 ]
Zo ken ik nog een verhaal ...Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:11:
[...]
Tja, ambtenaars ...
Ik heb zo nog verhalen gehoord. Iemand die naar een ministerie moest bellen om iets geregeld te krijgen. Na enkele weken tevergeefs elke dag bellen, komt hij de persoon die hij nodig heeft tegen op een bedrijfsfeestje. Daar zegt hij dat hij elke dag een paar keer probeert te bellen maar het telkens bezet is. "Logisch" zegt de ambtenaar. Van zodra ik op het werk kom, trek ik de stekker uit de telefoon, anders word ik de hele dag lastig gevallen.
Zware deur in de plaatselijke gevangis sleept over de grond. Omdat het te vermoeiend en zwaar zou zijn om deze even terug recht te hangen, heeft de werkman maar beslist om ter hoogte van deur een laag van 3 cm uit de gepolierde betton te slijpen

Denk je dat deze man ontslagen is? Nee hoor! Hij kreeg nog complimenten van de cipiers omdat hij het probleem verholpen had.
Daar kan mijn verstand niet bij!
RTFM!

No shit.... maar toch is 't zo! Accepteer dat nu, moeten wij ook!

Leuk voor de mensen bij wie 't gedaald is en dan te horen/zien krijgen dat het te weinig gedaald is...GateKeaper schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:41:
[afbeelding]
En als je 0,5 invult (dus met komma)?GateKeaper schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:41:
[afbeelding]
Of dat dat meer is betwijfel ik. Het voordeel is dat je als ICT'er geen mogelijke tuchtzaak aan je broek krijgt als je na 40 jaar nog steeds alleen maar COBOL beheerst.roeleboel schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:26:
[...]
Alsof wetgeving nooit veranderd, ooit het staatsblad (of hoe de nederlandse variant ook heet) proberen te volgen?
Maar ik vind het wel typisch dat iedereen probeert te verdedigen waarom we toch echt een stuk minder zouden moeten verdienen dan andere beroepen terwijl in andere landen precies de zelfde argumenten zouden moeten gelden en het toch anders ligt.
Ik blijf er bij: zo lang de salarissen in Nederland relatief laag liggen voor hoger opgeleid programmeerwerk blijf je een tekort aan professionals houden en blijven vrouwen ondervertegenwoordigd.
[ Voor 3% gewijzigd door BikkelZ op 06-06-2013 15:49 ]
iOS developer
Nope.. ook niet. Blijkbaar was 1% toch wel het minimaal verwachtte. Overigens niet getest met het dalen van 't salaris. Had ik wel even moeten doen eigenlijk.
Altijd leuk, een oude site "even" ombouwen naar responsive. Had ik al gezegd dat de site enkel via XHRs werkt en dat voor mobile niet moet? Oh ja op tablet moet je gewoon kunnen "swipen" tussen pagina's.
Pff dat was weer een middagje field-work. En dat als programmeur. Even wat technische dingen voorbereiden voor een presentatie met de Oculus Rift morgen. Gelukkig is het lekker weer buiten (lees: VET WARM!
). Voelt tegenwoordig als een soort van school-reisje
Nu weer heerlijk achter de PC verder met cijfers_tekens_en_lettertjes();
Nu weer heerlijk achter de PC verder met cijfers_tekens_en_lettertjes();
java: symbol lookup error:libJerasure.jni.so: undefined symbol: reed_sol_vandermonde_coding_matrix
Nooooooooooooooooooooooooooo.
Oef. CSS kan echt ontzettend saai zijn imo. Ben er vandaag ook mee bezig geweest, moet er echt m'n dag voor hebben wil ik er snel wat goeds uit krijgenpdebie schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:36:
bezig met front-end werkzaamheden. CSS is zooo niet mijn ding

CSS

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Oef, ik ben het echt weer zat voor vandaag. Hele week eigenlijk al aan het overwerken voor project A, daarbij steeds gezeur tussendoor over project B. Project A is wel een leuk iets, project B is een gebed zonder einde
Hmm, een LD_PRELOAD=/root/Jerasure_Linux_Test_jar/libJerasure.so lost het probleem wel op.HMS schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:19:
java: symbol lookup error:libJerasure.jni.so: undefined symbol: reed_sol_vandermonde_coding_matrix
Voelt wel vies

Ik denk dat je tegen een verkeerde library aan het linken bent. Even nalopen met `ldd` en double checken in je project.HMS schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:47:
[...]
Hmm, een LD_PRELOAD=/root/Jerasure_Linux_Test_jar/libJerasure.so lost het probleem wel op.
Voelt wel vies
input[type=text]pdebie schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:42:
zelfs een simpele input[type="text"] { width : 150px; } werkt al niet
[ Voor 9% gewijzigd door Candanz op 06-06-2013 17:11 ]
Die quotes zitten er vaak genoeg gewoon in, die werken bij mij prima..Candanz schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:11:
[...]
input[type=text]CSS doet moeilijk met quotes in je selectors.
De officiële DTD is dan ook
code:
1
2
3
4
5
| <!ENTITY % InputType "(TEXT | PASSWORD | CHECKBOX | RADIO | SUBMIT | RESET | FILE | HIDDEN | IMAGE | BUTTON)" > |
[ Voor 25% gewijzigd door Megamind op 06-06-2013 17:16 ]
'ldd' gaat niet werken. Ik laad een C++ library in die een JNI wrapper rond een C library verzorgt. De wrapper library laad prima, maar zodra ik dan functies ga aanroepen blijkt dat de werkelijke library niet geladen is / niet gevonden kan worden.ThomasG schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:07:
[...]
Ik denk dat je tegen een verkeerde library aan het linken bent. Even nalopen met `ldd` en double checken in je project.
Ik heb al geprobeerd om de library op het systeem te installeren, LD_LIBRARY_PATH, etc. Maar alleen met LD_PRELOAD lijkt het te werken

Megamind schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:15:
[...]
Die quotes zitten er vaak genoeg gewoon in, die werken bij mij prima..
De officiële DTD is dan ook
code:
1 2 3 4 5 <!ENTITY % InputType "(TEXT | PASSWORD | CHECKBOX | RADIO | SUBMIT | RESET | FILE | HIDDEN | IMAGE | BUTTON)" >
Gebruik ook eigenlijk altijd quotes, nooit last mee gehad.Candanz schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:11:
[...]
input[type=text]CSS doet moeilijk met quotes in je selectors.
Sorry verkeerde DTD, deze is natuurlijk alleen voor de HTML zelfPatriot schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:28:
[...]
Wat heeft dat volgens jou met CSS te maken?
Je linken gaan dus fout. Je JNI wrapper compiled wel tegen de juiste C++ library, maar linkt er niet (goed) tegen, waardoor deze niet (automatisch) in het geheugen geladen wordt als je JNI wrapper wordt uitgevoerd.HMS schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:22:
[...]
'ldd' gaat niet werken. Ik laad een C++ library in die een JNI wrapper rond een C library verzorgt. De wrapper library laad prima, maar zodra ik dan functies ga aanroepen blijkt dat de werkelijke library niet geladen is / niet gevonden kan worden.
Ik heb al geprobeerd om de library op het systeem te installeren, LD_LIBRARY_PATH, etc. Maar alleen met LD_PRELOAD lijkt het te werken.
Net een gesprek gehad met Hong Bui, CEO van Polkast over Polkast. That was fun
Wow, bijna wordt Front-dev leuk!Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:55:
Ik kom hier net iets leuks tegen voor de front-devs onder ons:
[video]
(Helaas is het bedrijf waar ik werk te klein, voor een designer, en doen de programmeurs *huiver* de design zelf)
Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:55:
[video]
Epic!
Nou nog PS-designs
Ik moest weer eens wat updaten aan een oude site van mij (dat roosterding waar ik veel aan heb gekloot). Wat een kutcode en een puinhoop is dat. Vreselijk. Ramp. Huilen.
Ik heb het werkend gekregen, maar het is alsnog een slecht verbonden systeem. Allemaal losse dingen eraan gehangen met overal uitzonderingen en ingewikkelde ifs.
Het enige met nog een beetje structuur is datgene dat ik recent (kerst) opnieuw heb gemaakt.
Dit kan zo veel beter in C#, of gewoon met betere opzet. Totaal geen classes gebruikt nu, alles losse files, ik ga er van huilen.
[ Voor 52% gewijzigd door F.West98 op 07-06-2013 00:10 ]
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Hmm, dat klinkt inderdaad wel logisch. De library staat hier: https://github.com/jvandertil/JerasureThomasG schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:54:
[...]
Je linken gaan dus fout. Je JNI wrapper compiled wel tegen de juiste C++ library, maar linkt er niet (goed) tegen, waardoor deze niet (automatisch) in het geheugen geladen wordt als je JNI wrapper wordt uitgevoerd.
Maar ik weet zo niet hoe ik het linken kan fixen, ik zal even googlen morgen (ochtend / middag
Bedankt voor de hint in de goede richting i.i.g.
edit: Hmm lijkt op een -lJerasure en dat het dan opgelost zou moeten zijn. Maar nu even geen tijd om te testen, loop het morgen even na
[ Voor 10% gewijzigd door HMS op 07-06-2013 03:38 ]
Langzaam maar even opstarten na een mooi avondje Slayer gisteren.
[video]
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
[video]
RTFM!
TFS. 
Ik zoek een bestand dat ik ergens tussen nu en honderd changesets geleden heb verwijderd. Onmogelijk.
Als je het pad weet, kun je de geschiedenis bekijken. Maar het bestand is verwijderd, dus niet gemapt, dus je kunt de geschiedenis niet bekijken, want het heeft geen pad. Als je de specifieke changeset weet, kun je die opzoeken, maar die weet ik dus niet.
Ja, je kunt met third-party-tools en grep op de commandline gaan baggeren, maar de GUI blinkt uit in afwezigheid.
Edit: muhaha.
Het scherm "Find Changesets" heeft een invoer voor "Containing file:", waarin je middels een Browse-knop een op de server aanwezig bestand kunt selecteren. Hier staan alleen bestaande bestanden, maar het pad handmatig aanpassen werkte. 

Daarna kan ik zelfs op Undelete klikken, en heb je ook geen last van het Get Specific Version-drama. Merci!
Edit: nu ik opnieuw zoek, krijg ik ineens wel deze hit uit 2007, die ook over die checkbox vertelt. Waarom ik die net nou weer niet vond...
Ik zoek een bestand dat ik ergens tussen nu en honderd changesets geleden heb verwijderd. Onmogelijk.
Als je het pad weet, kun je de geschiedenis bekijken. Maar het bestand is verwijderd, dus niet gemapt, dus je kunt de geschiedenis niet bekijken, want het heeft geen pad. Als je de specifieke changeset weet, kun je die opzoeken, maar die weet ik dus niet.
Ja, je kunt met third-party-tools en grep op de commandline gaan baggeren, maar de GUI blinkt uit in afwezigheid.
Edit: muhaha.

Alex) schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:07:
Het zou makkelijker moeten zijn dan dat, als ik deze blogpost mag geloven: Show Deleted Items In TFS Source Control
Daarna kan ik zelfs op Undelete klikken, en heb je ook geen last van het Get Specific Version-drama. Merci!
Edit: nu ik opnieuw zoek, krijg ik ineens wel deze hit uit 2007, die ook over die checkbox vertelt. Waarom ik die net nou weer niet vond...

[ Voor 119% gewijzigd door CodeCaster op 07-06-2013 09:12 ]
Het zou makkelijker moeten zijn dan dat, als ik deze blogpost mag geloven: Show Deleted Items In TFS Source Control
Eindelijk een mooi 30" scherm gevonden, voor een mooie prijs, krijg ik er geen reactie op
Verwijderd
30"Soundless schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:09:
Eindelijk een mooi 30" scherm gevonden, voor een mooie prijs, krijg ik er geen reactie op
Ik vind 27" al reusachtig.
Het ging me eigenlijk niet eens om de grootte maar om de resolutie: 2560x1600 !!!
Ik heb lange tijd een 1080p tv van 42" gebruikt als 2de scherm. Dat schoot dus echt niet op. Vooral niet op een afstand van 1 ~ 1.5meter
Ik wil die 30" graag, maar dan moet hij wel reageren.
Ik heb lange tijd een 1080p tv van 42" gebruikt als 2de scherm. Dat schoot dus echt niet op. Vooral niet op een afstand van 1 ~ 1.5meter
Ik wil die 30" graag, maar dan moet hij wel reageren.
Ziet er interessant uit, benieuwd wanneer die extension beschikbaar komt, dan zal ik ‘m zeker uitproberen.Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:55:
[video]
Haha nice! ^^ Ziet er wel makkelijk uit, al is het misschien iets te 'makkelijk' geschetst. Daarnaast werkt zoiets weer niet echt samen met LESS zo lijkt het.Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:55:
[video]
Maar het idee is erg goed, als full-time front-dev zeker handig!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.