klopt ik heb hm al een keer opnieuw geinstalleerd.. dus het is gewoon een bug of slecht geschreven.. ik wordt er echt vaak uitgeknalt op een avondje.. maar het kan er misschien ook aan liggen dat ik 2 mods heb.. eentje voor de crosshair, en een geluidsmod.. die de motoren authentiek laten klinken... en de kanonnen ook ..(is echt veel beter trouwens dan standaard saaie geluid)User schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:10:
[...]
Dat helpt niet, heb ik ook een keer geprobeerd, klapte er nog steeds uit.
Zonder mods klapt ie er ook uit.Jip99 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:20:
[...]
klopt ik heb hm al een keer opnieuw geinstalleerd.. dus het is gewoon een bug of slecht geschreven.. ik wordt er echt vaak uitgeknalt op een avondje.. maar het kan er misschien ook aan liggen dat ik 2 mods heb.. eentje voor de crosshair, en een geluidsmod.. die de motoren authentiek laten klinken... en de kanonnen ook ..(is echt veel beter trouwens dan standaard saaie geluid)
Maar volgens mij ligt het aan het feit dat WoT niet overweg kan met de nieuwste generatie Intels. Ik heb een SB-E op 4.3GHz.
Hebben mensen ook daadwerkelijk succes met de sidescraper maneuver?
Als ik het probeer dan word ik altijd aan gort geschoten en zijn er nooit bounces.
Werkt dat alleen bij hogere tiers, of als je tracks beschermd worden door pantser of zo?
(of ze schieten dan toch mijn turret aan gort. Helaas kan je nooit zien wat ze geraakt hebben)
Als ik het probeer dan word ik altijd aan gort geschoten en zijn er nooit bounces.
Werkt dat alleen bij hogere tiers, of als je tracks beschermd worden door pantser of zo?
(of ze schieten dan toch mijn turret aan gort. Helaas kan je nooit zien wat ze geraakt hebben)
als je rechtermuisknop in duwt kun je rond je tank heen kijken, dan kun je zien waar de inslagen zijn geweest. Verder zijn niet alle tanks geschikt om mee te sidescrapen. Je zult even moeten kijken naar je side-armour en of je tracks open of dicht zijn etc.
net zoals kapot geschoten worden door je turret. Meestal zijn dit de best bepantserde delen van een tank(daarom werkt hull-down ook). dus zou je hier niet zo snel door kapot geschoten moeten worden, maar ook dit is nogsteeds tank afhankelijk.
net zoals kapot geschoten worden door je turret. Meestal zijn dit de best bepantserde delen van een tank(daarom werkt hull-down ook). dus zou je hier niet zo snel door kapot geschoten moeten worden, maar ook dit is nogsteeds tank afhankelijk.
Het idee is toch dat je bounces krijgt en dan doet de dikte van de sidearmour er toch niet veel meer toe?
Bij de turret doelde ik op m'n churchill I... Wat is dat een afgrijselijk ding zeg.
Je hebt dan zogenaamd een heavy, maar iedereen schiet er dwars doorheen.
Bij de turret doelde ik op m'n churchill I... Wat is dat een afgrijselijk ding zeg.
Jazeker, al is het maar om weer snel in cover te zijn. Als je tegen slimmeriken spelen die na mijn schot denken 'ha, die pak ik nog even' ben ik soms zelfs al gereload voordat ze me nog een klap kunnen geven.mjtdevries schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:22:
Hebben mensen ook daadwerkelijk succes met de sidescraper maneuver?
Sowieso helpt anglen zelf al onwijs veel.
Het idee is om zo min mogelijk je tank te exposen en meteen in een angle te staan waarbij je snel weer in cover kunt duiken. Bounces zijn wel afhankelijk van de dikte van je sidearmor en als de hoek ten opzichte van de shell/gun van je tegenstander groot genoeg is bounce je de shell.mjtdevries schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:31:
Het idee is toch dat je bounces krijgt en dan doet de dikte van de sidearmour er toch niet veel meer toe?
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Sidescraping pas ik eigenlijk altijd wel effectief toe. Ben tegenwoordig meer op die manier om de hoekjes aan het vechten dan dat ik eigenlijk op de ouderwetse schuine wijze de hoek om rijd. Dit werkt inderdaad perfect bij een t150, t29, is7, e75 om even een paar voorbeelden te noemen.
Je moet hierbij wel rekening houden dat je niet te geangled gaat anders kunnen ze inderdaad wel weer door je zijkant schieten. In principe moet je eerst zorgen dat zij een keer op je track/ zijkant schieten voordat jij het hoekje om komt om jou schot te lossen. Het kost enige oefening maar het werkt dan meestal wel perfect.
Gister stond ik alleen in live oaks met mijn is7 tegen 2 e100s met premium shells en een m103 en t54. Kerels hebben 15x gebounced/ pens zonder schade gedaan( waarvan 12 e100 schoten ). Voordat hun 3de e100 samen met een is4 slim genoeg waren om maar eens te proberen via een andere kant te komen nadat mijn maat in z'n e5 was opgeblazen door artillery. Toch met zn tweeen lang genoeg de stad gehouden om te winnen op cap.
Je moet hierbij wel rekening houden dat je niet te geangled gaat anders kunnen ze inderdaad wel weer door je zijkant schieten. In principe moet je eerst zorgen dat zij een keer op je track/ zijkant schieten voordat jij het hoekje om komt om jou schot te lossen. Het kost enige oefening maar het werkt dan meestal wel perfect.
Gister stond ik alleen in live oaks met mijn is7 tegen 2 e100s met premium shells en een m103 en t54. Kerels hebben 15x gebounced/ pens zonder schade gedaan( waarvan 12 e100 schoten ). Voordat hun 3de e100 samen met een is4 slim genoeg waren om maar eens te proberen via een andere kant te komen nadat mijn maat in z'n e5 was opgeblazen door artillery. Toch met zn tweeen lang genoeg de stad gehouden om te winnen op cap.
Heeft die churchill geen tanks op zijn zijkant hangen? als een soort uitstulping. dat zou betekenen dat je daar nog goed op te raken bent.
Verwijderd
@ Psycho: Oh ja, die platoon contest. Succes!
Speelde je nou met de derp op de VK3002? De rest van de guns toch wat ondermaats?
Over de sidescraper, voor mij werkt 't vooral met tanks die redelijke side armour (Tiger en verder) of absorberende tracks hebben (USA vanaf Persh en T29). Wat betreft de churchill werkt het ook, alleen de zijkant is echt van boter dus je moet echt een hele scherpe hoek aanhouden.
Verder ben ik het met mjt eens dat de turret van de churchill ook bagger is
. Toen ik nog mijn M7 speelde, pende ik ze gewoon door de turret met 110 pen. Als je echt niet weg kan en ze schieten op je turret, dan kan je ook je turret angle'n (a la Maus). Daardoor wordt je effectieve turret armour ook hoger in plaats van dat je recht naar ze kijkt. Nadeel is wel dat je niet op die tank kunt schieten, dus alleen doen als je klappen moet opvangen en het echt niet anders kan.
Over de sidescraper, voor mij werkt 't vooral met tanks die redelijke side armour (Tiger en verder) of absorberende tracks hebben (USA vanaf Persh en T29). Wat betreft de churchill werkt het ook, alleen de zijkant is echt van boter dus je moet echt een hele scherpe hoek aanhouden.
Verder ben ik het met mjt eens dat de turret van de churchill ook bagger is
Ja gold derp op de 3002, ben ik gaan spelen om er beter mee om te leren gaan voor de ESL 3v3 funcup (tier 7 mediums). Kwam er gisteren echter achter dat ze de oude compleet vervangen hebben voor 3v3 tier 8 heavies. Echter is de gun best leuk, zeker in potjes zoals die want hoewel de penetratie laag is is de ROF redelijk hoog en weet ik tegenwoordig ongeveer wel hoe ik de tank moet spelen 
Het is overigens niet allemaal voor niets geweest want ik heb nu al wel ~90k klaar staan voor de toekomstige tier 8 opvolger (en ik heb zowel de 3002 crew als de E75 crew nog 'over').
Het is overigens niet allemaal voor niets geweest want ik heb nu al wel ~90k klaar staan voor de toekomstige tier 8 opvolger (en ik heb zowel de 3002 crew als de E75 crew nog 'over').
Schijnt dat de Leopard nu via de nieuwe tier 8 light komt.psychoclown schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:07:
Ja gold derp op de 3002, ben ik gaan spelen om er beter mee om te leren gaan voor de ESL 3v3 funcup (tier 7 mediums). Kwam er gisteren echter achter dat ze de oude compleet vervangen hebben voor 3v3 tier 8 heavies. Echter is de gun best leuk, zeker in potjes zoals die want hoewel de penetratie laag is is de ROF redelijk hoog en weet ik tegenwoordig ongeveer wel hoe ik de tank moet spelen
Ligt het niet (enkel) aan. mijn Q9550 met HD7850 klapt er ook geregeld uit, was ook zo toen ik er nog een HD4850 in had zitten. ik draai een verse install..User schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:22:
[...]
Zonder mods klapt ie er ook uit.
Maar volgens mij ligt het aan het feit dat WoT niet overweg kan met de nieuwste generatie Intels. Ik heb een SB-E op 4.3GHz.
Ik dacht dat dat laatst nog ontkracht was en het duidelijk was dat de nieuwe medium tree via de 3002 lijn erbij komt.User schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:22:
[...]
Schijnt dat de Leopard nu via de nieuwe tier 8 light komt.
WoT is gewoon instabiel... Kunnen we niks anders van maken
Iedereen die ik ken heeft wel vaker dat WoT crasht. Ik heb het een hele tijd niet gehad en de laatste 2-3 dagen weer een stuk of 6-7 keer... en meestal als ik een battle aan het laden ben. Maar wat wel opvalt is dat dit vaker gebeurt als het druk is, 150-170k man online. Je zou bijna gaan denken dat dit de reden is..
Iedereen die ik ken heeft wel vaker dat WoT crasht. Ik heb het een hele tijd niet gehad en de laatste 2-3 dagen weer een stuk of 6-7 keer... en meestal als ik een battle aan het laden ben. Maar wat wel opvalt is dat dit vaker gebeurt als het druk is, 150-170k man online. Je zou bijna gaan denken dat dit de reden is..
Moet zeggen dat WOT nog nooit is gecrashed bij mij. Enige is dat ik hem op mijn Imac draai met bootcamp op win7 partitie
Verwijderd
Bij mij is ie in een maand ook nog nooit gecrasht. Ik had toevallig gisteren wel dat hij ineens minimaliseerde, maar ik kon gewoon weer terug ALT-TAB-en toen.
Overigens viel gisteren mijn internet uit toen hij een map laadde. Moest uiteindelijk uit WoT, maar toen de verbinding weer ok was en ik weer kon inloggen, laadde hij alsnog de map en kon ik spelen. Daar was ik positief over verrast.
Overigens viel gisteren mijn internet uit toen hij een map laadde. Moest uiteindelijk uit WoT, maar toen de verbinding weer ok was en ik weer kon inloggen, laadde hij alsnog de map en kon ik spelen. Daar was ik positief over verrast.
Als ze daar op schieten ben je inderdaad het haasje en werkt sidescrapen niet...perpixel schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:39:
Heeft die churchill geen tanks op zijn zijkant hangen? als een soort uitstulping. dat zou betekenen dat je daar nog goed op te raken bent.
churchill is ook geen tank waarmee ik sidescraping zou doen, niet die 1e in ieder geval.
Deze topic is grappig. Vooral toen ik de laatste example bekeek kwam er een grote lach op mijn gezicht.
http://forum.worldoftanks...roll-or-valuable-forumer/
Babs out!
Babs out!
[ Voor 14% gewijzigd door filipy23 op 18-02-2013 15:24 ]
roflmao.......HAMI......whoohahahaha

Geniaal topicfilipy23 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:22:
Deze topic is grappig. Vooral toen ik de laatste example bekeek kwam er een grote lach op mijn gezicht.
Babs out!
Dit.psychoclown schreef op maandag 18 februari 2013 @ 13:11:
[...]
Ik dacht dat dat laatst nog ontkracht was en het duidelijk was dat de nieuwe medium tree via de 3002 lijn erbij komt.
Nog 10.000 xp tot de T32... Ondertussen 141 potjes met de T29 gedaan.. 106 wins. Wat een heerlijke tank als je ergens hull-down kunt en als mensen niet zo goed weten wat ze ermee aanmoeten
. Echter op een open vlakte kun je wel snel de pineut zijn.
Hier voorheen gedoe met m'n i7 860, HD5770 en Intel G2 SSD, te vaak crashes. Ik dacht ook dat het gewoon gare spel (of mogelijk zelfs GPU) was totdat ik m'n 3x zo grote Samsung 530 SSD kreeg en opnieuw installeerde: niet een crash gehad afgelopen maanden.skoozie schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:58:
[...]
Ligt het niet (enkel) aan. mijn Q9550 met HD7850 klapt er ook geregeld uit, was ook zo toen ik er nog een HD4850 in had zitten. ik draai een verse install..
Wat het probleem was? Goede vraag. Voorzover ik weet heb ik zelfde drivers en zelfde software geinstalleerd staan. En heb trouwens met die Intel SSD in ander systeem (met een i5 en HD4550) ook totaal geen problemen. Karma? Wie weet. Iig was herinstallatie van Win7 hier de oplossing.
Tussendoor even kort Linux op desktop gedraaid en geprobeerd WoT aan de praat te krijgen. OMFG wat een frustrerend gedoe, uiteindelijk een kip-ei situatie gehad waar ik niet uitkwam en maar Windows teruggezet - ben erg benieuwd of overname van GPG daar verandering in gaat brengen. Op hoop van zegen!
Oslik blyat! Oslik!
Gisteren voor het eerst serieus een platoontje gedaan, samen met een KV-1 aan de slag gegaan (we hebben nog niet hoger
). Dat was best wel lekker, op eens kun je veel meer en blijft je backup/dekking staan
Eerste paar potjes nog wel verloren maar daarna een 10 win streak
Kyozu welke statistiek mod gebruik jij? Die ene die er voor zorgt dat je wins/losses per dag ziet.

Eerste paar potjes nog wel verloren maar daarna een 10 win streak
Kyozu welke statistiek mod gebruik jij? Die ene die er voor zorgt dat je wins/losses per dag ziet.
Heb sinds een paar dagen m'n eerste heavy, de KV-1. Wat een wereld van verschil is dat t.o.v. de T-28. Nu is de T-28 toch wel een beetje mijn tank: redelijk snel en (uiteindelijk) best een krachtig kannon.
Dan de KV-1: traag, draait als dikke stroop, standaard kanon mist wat slagkracht. Niettemin best een leuke tank om in te spelen, zeker met het 85mm kanon. Iemand nog tips voor iemand die voornamelijk met mediums heeft gespeeld en nu in een KV-1 rondtuft?
Daarnaast ben ik momenteel ook nog bezig met de PzIII/IV. Ik ben bijna zover dat ik voldoende XP heb om een opvolger vrij te spelen wat waarschijnlijk de VK3601 gaat worden.
Dan de KV-1: traag, draait als dikke stroop, standaard kanon mist wat slagkracht. Niettemin best een leuke tank om in te spelen, zeker met het 85mm kanon. Iemand nog tips voor iemand die voornamelijk met mediums heeft gespeeld en nu in een KV-1 rondtuft?
Daarnaast ben ik momenteel ook nog bezig met de PzIII/IV. Ik ben bijna zover dat ik voldoende XP heb om een opvolger vrij te spelen wat waarschijnlijk de VK3601 gaat worden.
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Dat is inderdaad een hele omschakeling. De tips die ik kan meegeven: Speel voorzichtiger en tactischer. Dat klinkt misschien tegenstrijdig, omdat je met een heavy veel meer armor hebt en dus wat meer klappen kunt opvangen, maar je zult snel zien dat die durability maar erg relatief is. Foutjes worden héél snel afgestraft en omdat je zo langzaam bent kun je ook maar weinig corrigeren.RvL schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 08:58:
Open plekken zijn je ergste vijand, want arty neemt je genadeloos te grazen, geen ontkomen aan.
Dus kijk goed wat de rest van je team doet en zet je armor tactisch in. Beweeg van cover naar cover en denk goed aan je angles.
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
De rest van je team, dat is wel een goede inderdaad. Gisteren een potje op Live Oaks. De teller was nog niet op 0 of de lemmingtrain ging al richting het noorden. Een arty, een StugIII en ik in m'n KV-1 moesten de spoorbrug maar houden.... Dat was een kort potje, dat kan ik je wel vertellen.
Wat ik me ook afvraag is hoe je nu om moet gaan in potjes waar je v.w.b. tier in de onderste regionen zit. Met m'n PzIII/IV (T5) probeer ik zoveel mogelijk te flanken en te focussen op de tanks die ik wel zou moeten kunnen hebben. Met de KV-1 ben ik daar nog niet helemaal achter. Gisteren met een groepje heavies mee gegaan (waaronder een paar IS'en en een Black Prince) en op zich best een goede pot gespeeld, maar geen deuk in een pakje boter geschoten omdat ik gewoon niet door het pantser van de T7 heavies kom. Ben hier nog een beetje zoekende in.
Wat ik me ook afvraag is hoe je nu om moet gaan in potjes waar je v.w.b. tier in de onderste regionen zit. Met m'n PzIII/IV (T5) probeer ik zoveel mogelijk te flanken en te focussen op de tanks die ik wel zou moeten kunnen hebben. Met de KV-1 ben ik daar nog niet helemaal achter. Gisteren met een groepje heavies mee gegaan (waaronder een paar IS'en en een Black Prince) en op zich best een goede pot gespeeld, maar geen deuk in een pakje boter geschoten omdat ik gewoon niet door het pantser van de T7 heavies kom. Ben hier nog een beetje zoekende in.
Nu de dekens nog...
De KV-1 word leuk met de derp-gun, als je die nog niet hebt neem een aantal HE shells mee.RvL schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:42:
De rest van je team, dat is wel een goede inderdaad. Gisteren een potje op Live Oaks. De teller was nog niet op 0 of de lemmingtrain ging al richting het noorden. Een arty, een StugIII en ik in m'n KV-1 moesten de spoorbrug maar houden.... Dat was een kort potje, dat kan ik je wel vertellen.
als je geen damage kan doen ga je schieten op de tracks en gun met HE. je doet misschien iets van damage, maar leuker als je zijn gun of tracks sloopt, dan hebben je team genoten meer kans om hem te slopen.
Net als Whuzz zegt, open terrein is je grootste vijand. Verder is anglen erg helpvol (itt de T-28), als andere tier 5 tanks beginnen met bouncen is het ownage tijd. Let goed op je front armor, dat stukje rechte armor is op sommige plekken maar heel dun en niet goed staan betekend soms na 3 hits exit.RvL schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 08:58:
Hogere tiers idd op de zijkant/achterkant pakken en anders tracks. Of zoek naar weakpoints in front armor (hebben ze niet zo veel dacht ik zo). En bedenk je dat zodra jij 3 shells pakt je team mates er een paar meer kunnen lossen (als je goed gepositioneerd staat!
zo na veel uurtjes heb ik nu de tiger unlocked! ik dacht doe maar snel grinden omdat die in de aanbieding is
en dat is gelukt gelukkig!
Maar ik moet wel wennen hoor wat een vierkante doos zeg.. en met de 1ste turret ziet die tank er echt heel raar uit.. (klein hoofdje op een enorm lijf)
maar iemand nog tips voor de tiger?. het is meer een sniper tank he?. of een 2de lijn support tank.?
En ik merk dat ik van snelle mediums hou met een goed kanon.. weet iemand toevallig wat ongeveer de beste medium is om snel te flanken? dus snel rond karren met een krachtig kanon?
Maar ik moet wel wennen hoor wat een vierkante doos zeg.. en met de 1ste turret ziet die tank er echt heel raar uit.. (klein hoofdje op een enorm lijf)
maar iemand nog tips voor de tiger?. het is meer een sniper tank he?. of een 2de lijn support tank.?
En ik merk dat ik van snelle mediums hou met een goed kanon.. weet iemand toevallig wat ongeveer de beste medium is om snel te flanken? dus snel rond karren met een krachtig kanon?
@skoozie derp-gun, bedoel je daar de 122mm mee? Heb er nu de 85mm op zitten.
Anglen was ik inderdaad al achter. 't Is alleen even zoeken naar de juiste hoek.
Anglen was ik inderdaad al achter. 't Is alleen even zoeken naar de juiste hoek.
Nu de dekens nog...
Dat is Statistics packdramborleg schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 08:40:
Wat je altijd kunt doen is proberen te detracken zodat de rest er vol op kan schieten. Daarnaast is het misschien goed om alsnog een andere angle te krijgen op de vijand als die bezig is met je hogere tiers.RvL schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:42:
Zeker als de vijand zijn aandacht moet verdelen over 2 zijden kan dat erg gunstig werken (en soms ervoor zorgen dat je team toch in beweging komt).
Gisteren begon ik zelf eerst lekker, ook CW heerlijk gewonnen na een flinke achterstand. Helaas werd dat op het eind flink verstoord want met de laatste 6 potjes op de IS-2 helaas maar 2 kunnen winnen terwijl ik die potjes ervoor de ene na de andere zieke win binnensleepte. De 110 is binnen maar ook daarmee nog geen geluk gehad.
Één pot in het bijzonder was echt lelijk, Encounter El Halluf en na wat snipen naar A2/3 getrokken met mijn platoon. Daar een paar tier 7's afgeknald die er meteen naartoe gereden waren en na oa. fik was ik nog op ~35%. We hebben het midden gecleared en ik probeerde een IS te raken maar de shells wilden niet meer landen waar ik ze wilde hebben. Vervolgens werden de 2 TD's gespot en ik kon ze allebei pakken door 1 schot van de IS te nemen. Met nog 5% over en de tegenstander aan het cappen, full hp IS op B1 en een 3001H waarvan ik niet wist waar die was moesten we wel decappen. Platoongenoot die rijdt de cap in, de capper komt naar achteren en ik crit-0-damage met een goldshell. Probeer hem nog te redden door de 3001H neer te schieten maar ik was een seconde te laat. Ik rijd acheruit om te kijken of de IS achter me zit en ja daar is hij, vol naar voren de cap in en de capper meegepikt maar ik heb nog maar 3 shells.. De eerste is een bounce, de tweede en derde goed raak maar ik ben out of shells en we 'dansen' anderhalve minuut in de cap voor een draw. Resultaat is Top Gun, Spartan, 7 kills en 1406 exp met een draw
Ondanks mijn lossstreak op het einde alsnog een erg goede avond gehad.Victory ratio: 60%
Battles: 30
Efficiency: 2593.65
WN6: 2564.07
Average tier: 7.07
Experience: 32998 1099.93
Capture points: 116 3.87
Defense points: 80 2.67
Damage: 63211 2107
Kills: 62 2.07
Spotted: 52 1.73
die 85mm is inderdaad ook niet heel verkeerd, ik vind zelf de 122mm leuker spelen. Niet veel penetration maar het is HE dus je hoeft er niet doorheen te komen om toch leuke damage te doen.RvL schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:23:
@skoozie derp-gun, bedoel je daar de 122mm mee? Heb er nu de 85mm op zitten.
Gaan we eens proberen. Jammer dat ik pas laat thuis ben vanavond
Nu de dekens nog...
kv1+2 zijn gemaakt voor derpen. Andere functie hebben die 2 bakken niet
KV-2 is gewoon een derp. Werkelijk, wat een gedrocht is dat om te zien zeg

Nu de dekens nog...
gedrocht om te zien mischien, maar wel leuk gevonden om te spelen. Soms doe je helemaal neits maar soms heb je superpotjes.
Derpen is soms erg leuk
Derpen is soms erg leuk
Wat ik vooral heel vervelend vind is dat als ik met mijn VK3601H of t34-85 redelijk onderaan sta in een hoge Tier 7/8 pot.. de lafaard tier 7/8 tegenstanders mij alijd als eerste proberen af te knallen.. om maar een kill te pakken..RvL schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:42:
Wat ik me ook afvraag is hoe je nu om moet gaan in potjes waar je v.w.b. tier in de onderste regionen zit. Met m'n PzIII/IV (T5) probeer ik zoveel mogelijk te flanken en te focussen op de tanks die ik wel zou moeten kunnen hebben.
ik rij altijd als support mee met de big boys omdat ik alleen weinig kan betekenen... als voorbeeld.. : gister reed ik met een IS-3 en een black prince door een straat heen en we kwamen een Tiger tegen.. ik stond achter de 2 grote jongens en wat doet de tiger.. probeert mij af te knallen! hij werk omsingeld door de IS-3 en BP maar blijkbaar had die het al opgegeven en ging die alleen mij proberen te killen de sukkel..
Genoeg spelers die voor de kleine jongens gaan, tegenwoordig zie je dat iets minder vaak.
Zelf negeer ik de lage tiers als ik hogere tiers kan raken tenzij de lagere tier echt een grote bedreiging vormt. Een KV-1S die oneshot is laat ik niet zomaar lopen, als die goed speelt (ik ga altijd uit van het ergste) dan kan die alsnog een half team uitmoorden (en ze doen veel damage per schot).
Zelf negeer ik de lage tiers als ik hogere tiers kan raken tenzij de lagere tier echt een grote bedreiging vormt. Een KV-1S die oneshot is laat ik niet zomaar lopen, als die goed speelt (ik ga altijd uit van het ergste) dan kan die alsnog een half team uitmoorden (en ze doen veel damage per schot).
zet eens de 107mm op de KV2, ik ben te vaak gepakt tijdens de reload (toen het nog de KV was) met de 152mm. de 107 is accuraat, goede pen, goede damage. was heerlijk om die op T5 te hebben =)dynosu schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:40:
kv1+2 zijn gemaakt voor derpen. Andere functie hebben die 2 bakken niet
Als we dan toch gal aan 't spugen zijn. Wat ik al een paar gemerkt heb in m'n KV-1 (en zoveel potjes heb ik er nog niet in gedaan): men rijd met een light/medium in volle vaart tegen je achterkant op want een KV-1 is niet zo snel en vervolgens beginnen ze te zeuren dat ze schade hebben. Eentje begon zelfs op m'n achterkant in te schieten. Je rijdt toch zelf tegen me op? Zo'n KV-1 zie je toch niet snel over het hoofd en je zou kunnen/moeten weten dat je met een light beter uit kan wijken dan met een heavy
Valt me sowieso op dat er veel spelers zijn die bij het wegrijden in het wilde weg een paar schoten lossen...
Valt me sowieso op dat er veel spelers zijn die bij het wegrijden in het wilde weg een paar schoten lossen...
Nu de dekens nog...
Als je dan goede teammaten hebt kan je ze mooi in de val laten lokken.Jip99 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:47:
[...]
Wat ik vooral heel vervelend vind is dat als ik met mijn VK3601H of t34-85 redelijk onderaan sta in een hoge Tier 7/8 pot.. de lafaard tier 7/8 tegenstanders mij alijd als eerste proberen af te knallen.. om maar een kill te pakken..
ik rij altijd als support mee met de big boys omdat ik alleen weinig kan betekenen... als voorbeeld.. : gister reed ik met een IS-3 en een black prince door een straat heen en we kwamen een Tiger tegen.. ik stond achter de 2 grote jongens en wat doet de tiger.. probeert mij af te knallen! hij werk omsingeld door de IS-3 en BP maar blijkbaar had die het al opgegeven en ging die alleen mij proberen te killen de sukkel..sorry maar dat moest ik ff kwijt
beetje frustratie omdat dat best vaak gebeurt..
Je kan 1vs1 een tiger wel slopen met de VK3601H zolang je iets als cover kan gebruiken.
Merk zelf ook vaak genoeg dat je snel als easy target wordt opgemerkt en alles op je in gaat schieten terwijl er nog genoeg andere targets makkelijker te halen zijn. Je team is dan alles anders is het snel over.
Was een leuke dubbel geweest 
Defeat! Map: Cliff dinsdag 19 februari 2013 10:40:13
Vehicle:: T29
Exp: 1.338 + Credits: 46.182
Achievements: : Top Gun

nope, de 107 is voor de t150.skoozie schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:58:
[...]
zet eens de 107mm op de KV2, ik ben te vaak gepakt tijdens de reload (toen het nog de KV was) met de 152mm. de 107 is accuraat, goede pen, goede damage. was heerlijk om die op T5 te hebben =)
Op de kv2 vind ik dat de derp hoort. De reload wen je aan en ja soms word je gepakt in je reload maar dat heb je op meer tanks in dit spel.
En loss nummertje 3 op rij:wsLy schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:00:
Was een leuke dubbel geweest
Defeat! Map: Widepark dinsdag 19 februari 2013 11:00:07
Exp: 1.488 + Credits: 57.298

Gelukkig pakte de IS3 en BP de tiger voordat ik dood wassolique schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:59:
[...]
Als je dan goede teammaten hebt kan je ze mooi in de val laten lokken.![]()
Je kan 1vs1 een tiger wel slopen met de VK3601H zolang je iets als cover kan gebruiken.
Merk zelf ook vaak genoeg dat je snel als easy target wordt opgemerkt en alles op je in gaat schieten terwijl er nog genoeg andere targets makkelijker te halen zijn. Je team is dan alles anders is het snel over.
Komt denk ik door 2 dingen:Jip99 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:47:
[...]
Wat ik vooral heel vervelend vind is dat als ik met mijn VK3601H of t34-85 redelijk onderaan sta in een hoge Tier 7/8 pot.. de lafaard tier 7/8 tegenstanders mij alijd als eerste proberen af te knallen.. om maar een kill te pakken..
ik rij altijd als support mee met de big boys omdat ik alleen weinig kan betekenen... als voorbeeld.. : gister reed ik met een IS-3 en een black prince door een straat heen en we kwamen een Tiger tegen.. ik stond achter de 2 grote jongens en wat doet de tiger.. probeert mij af te knallen! hij werk omsingeld door de IS-3 en BP maar blijkbaar had die het al opgegeven en ging die alleen mij proberen te killen de sukkel..sorry maar dat moest ik ff kwijt
beetje frustratie omdat dat best vaak gebeurt..
1) Mensen pochen graag (check dit forum mmaar met screenies) met "damage done" op een minder gepanserde tank doe je nu eenmaal meer damage per schot.
2) Als je toch dood gaat, probeer je iemand mee te nemen
3) Als jij als VK3601H in een t6 potje zit ben jij echt de sterkste
Moet eerlijk zeggen dat ik een makkelijke kill ook graag mee pak.
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
maar je verdient meer XP als je hogere tiers pakt toch? .. en ik had nog maar 200 life ofzo.. dus zoveel had die niet meegepakt..Sneezzer schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:11:
[...]
Komt denk ik door 2 dingen:
1) Mensen pochen graag (check dit forum mmaar met screenies) met "damage done" op een minder gepanserde tank doe je nu eenmaal meer damage per schot.
2) Als je toch dood gaat, probeer je iemand mee te nemen![]()
3) Als jij als VK3601H in een t6 potje zit ben jij echt de sterkste, wellicht dat mensen dat daarom bang zijn voor de VK3601H.
Moet eerlijk zeggen dat ik een makkelijke kill ook graag mee pak.
maar ja voor mijn gevoel is het een beetje de kleintjes pesten.. een soort bully
Ik laat vaak mensen met weinig hp over voor mn team genoten zodat ik mijn damage ten volle kan benutten op andere tanks, mits er genoeg targets zijn, echter als niemand hem pakt kan die persoon die in 1 schot weg is wel nog redelijk wat damage doen. het is afhankelijk van de situatie en hoe gevaarlijk hij kakn zijn.Jip99 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:15:
[...]
maar je verdient meer XP als je hogere tiers pakt toch? .. en ik had nog maar 200 life ofzo.. dus zoveel had die niet meegepakt..
maar ja voor mijn gevoel is het een beetje de kleintjes pesten.. een soort bully
handige site om te checken welke tanks waar zitten en wat hun modules zijn: http://www.wotdb.info/
zojkuist gecontroleerd om de mm's van de tanks er bij te zoeken...
[ Voor 11% gewijzigd door skoozie op 19-02-2013 11:19 ]
Bij mij is het gewoon: Elke uitgeschakelde is er weer eentje minder, of het nu 5hp of 500hp is.skoozie schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:18:
[...]
Ik laat vaak mensen met weinig hp over voor mn team genoten zodat ik mijn damage ten volle kan benutten op andere tanks, mits er genoeg targets zijn, echter als niemand hem pakt kan die persoon die in 1 schot weg is wel nog redelijk wat damage doen. het is afhankelijk van de situatie en hoe gevaarlijk hij kakn zijn.
15-1 is beter dan 15 bij de tegenpartij
Dit dus; als je met een enkel schot een vijandelijk kanon uit het spel kan halen, dan doe je dat.skoozie schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:18:
[...]
Ik laat vaak mensen met weinig hp over voor mn team genoten zodat ik mijn damage ten volle kan benutten op andere tanks, mits er genoeg targets zijn, echter als niemand hem pakt kan die persoon die in 1 schot weg is wel nog redelijk wat damage doen. het is afhankelijk van de situatie en hoe gevaarlijk hij kakn zijn.
Je wil immers niet nét druk "bezig" zijn met een IS, als die VK3601 opeens áchter je opduikt en shells in je tracks / kont begint te pompen.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
De video van de eerder beschreven draw: If I only had 1 more shell - IS-2, DRAW, 1417 exp.
na ja het was gewoon dat die Tiger beter moeite had kunnen doen om te blijven leven omdat die belaagd werd door die BP en IS-3 hij had full health dus hij had nog best wat kunnen doen.. maar het enige wat die deed is stilstaan midden op de straat en zichzelf laten rapen om mij maar proberen te killen..skoozie schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:18:
[...]
handige site om te checken welke tanks waar zitten en wat hun modules zijn: http://www.wotdb.info/
zojkuist gecontroleerd om de mm's van de tanks er bij te zoeken...
Ja maar als jij een 400dmg gun hebt en je gebruikt dat schot om die 3601 met 15hp af te maken ipv die IS met 800hp te reduceren tot de helft ben je in de meeste gevallen toch niet slim bezig.Seraphin schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:20:
[...]
Dit dus; als je met een enkel schot een vijandelijk kanon uit het spel kan halen, dan doe je dat.
Je wil immers niet nét druk "bezig" zijn met een IS, als die VK3601 opeens áchter je opduikt en shells in je tracks / kont begint te pompen.
[ Voor 49% gewijzigd door Ashrah op 19-02-2013 11:23 ]
En dan komt XVM wel erg van pas, als het een gast is met een lage rating ga ik niet moeite doen de lage hp eerste pakken als ik die IS kan pakken. Echter is de hele goede speler tegenover me de 3601 dan pak ik die toch echt eerst.
Die is nog wel leuk maar kijk eens wat WarGaming doet tussen het werk door...
Volgens mij is dit niet waar, je hebt gewoon een average damage op je kannon van zegge 300 en per shot krijg je gewoon een damage roll van tussen de -25% en de + 25 % ongeacht waar je schiet. Hierbij wel gerekend met de AP/APCR/ HEAT shells.Sneezzer schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:11:
[...]
Komt denk ik door 2 dingen:
Wat betreft HE ligt het natuurlijk wel op die manier. Mocht iemand het tegendeel kunnen bewijzen hoor ik dat graag
Klopt.jantje 2 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:35:
[...]
Volgens mij is dit niet waar, je hebt gewoon een average damage op je kannon van zegge 300 en per shot krijg je gewoon een damage roll van tussen de -25% en de + 25 % ongeacht waar je schiet. Hierbij wel gerekend met de AP/APCR/ HEAT shells.
Wat betreft HE ligt het natuurlijk wel op die manier. Mocht iemand het tegendeel kunnen bewijzen hoor ik dat graag
Na 148 battles met de T29 te hebben gespeeld, om alles te unlocken (90mm, 105mm etc. etc.), heb ik eindelijk de T32 
Stats van T29 (net nog een battle gespeeld, dus 149):
Battles 149
Victories 111 (74,50%)
Defeats 36 (24,16%)
Draws 2 (1,34%)
Survived 76 (51,01%)
Efficiency Unicum - 2.046,54
Kills 260
Damage Caused 269.035
Damage Received 134.340
Damage Ratio 2,00
Average Damage 1.805,60
Experience 167.104
Maximum Experience 2.400
Average Experience 1.121,00
Al met al zeer mooie stats moet ik zeggen
Battles 149
Victories 111 (74,50%)
Defeats 36 (24,16%)
Draws 2 (1,34%)
Survived 76 (51,01%)
Kills 260
Damage Caused 269.035
Damage Received 134.340
Damage Ratio 2,00
Average Damage 1.805,60
Experience 167.104
Maximum Experience 2.400
Gisteren ondanks de lossstreak in het begin, toch nog een leuke dag gehad.
Victory ratio: 60%
Battles: 35
Efficiency: 1598.51
WN6: 1479.68
Average tier: 7.86
Experience: 26430 755.14
Capture points: 118 3.37
Defense points: 31 0.89
Damage: 40328 1152
Kills: 47 1.34
Spotted: 37 1.06
Ah misschien had ik mijn aannamemoeten verduidelijken.jantje 2 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:35:
[...]
Volgens mij is dit niet waar, je hebt gewoon een average damage op je kannon van zegge 300 en per shot krijg je gewoon een damage roll van tussen de -25% en de + 25 % ongeacht waar je schiet. Hierbij wel gerekend met de AP/APCR/ HEAT shells.
Bij minder armor heb je een grotere kans dat je erdoor komt (minder bouncen etc, dus meer dmg kansvoor je schot), meer kans op criticals door penetrating.
Maar misschien dat mijn logica scheef loopt met de WG logica hoor (wat dat betreft zou het voor mij dan erg nuttig zijn om te weten
Armor stats hebben volgens mij ook niets te maken met een verhoogde kans op criticals. Dat zou betekenen dat de franse lights/meds met elk schot gecriticaled worden.
Ook dit is gedeeltelijk random, al geldt hierbij wel dat wanneer je op de plek van de driver zit je natuurlijk wel veel kans hebt om hem dood te schieten. Zelfde voor de engine, elk schot op de engine geeft 15-20% kans op een fire bijvoorbeeld. Je kan tot op zekere hoogte wel mikken op bepaalde delen om bepaalde crewmembers, onderdelen uit te schakelen. Maar het garandeert niet dat elk schot ook die schade doet.
Ook dit is gedeeltelijk random, al geldt hierbij wel dat wanneer je op de plek van de driver zit je natuurlijk wel veel kans hebt om hem dood te schieten. Zelfde voor de engine, elk schot op de engine geeft 15-20% kans op een fire bijvoorbeeld. Je kan tot op zekere hoogte wel mikken op bepaalde delen om bepaalde crewmembers, onderdelen uit te schakelen. Maar het garandeert niet dat elk schot ook die schade doet.
maar om nog even op mijn vraag terug te komen..
kan iemand mij vertellen wat nou de beste medium tank is die snel is, redelijke armor en een goed kanon.. mag elke tier zijn.. maar tot nu toe heb ik alleen tier 5/6/7 geprobeer van de duitse/russische lijn.
kan iemand mij vertellen wat nou de beste medium tank is die snel is, redelijke armor en een goed kanon.. mag elke tier zijn.. maar tot nu toe heb ik alleen tier 5/6/7 geprobeer van de duitse/russische lijn.
Mooie score met de T29! Neem aan dat je daar alleen maar publics mee speelt? Dergelijke scores zie ik maar weinig. Mijn hoogste gemiddelde per tank is: 1016 met 66% winrate

Dacht even snel mijn dubbels te doen. Achterlijke teams weer... uiteindelijk een cap dubbel
@jip99
Kan je iets specifieker zijn? Elke lijn tanks verschilt van de ander. Wat het beste bij jou past is persoonlijk.
De beste medium tank voor mij is de Bat chat, maar zoals je boven ziet ben ik ook aardig bezig met de Amerikaanse lijn
Vooral de gun depression van de amerikanen is geweldig!
Een tipje van mij: speel als of je geen armour hebt. Veel spelers spelen nu met Gold en je mag er niet vanuit gaan dat je verschillende schoten bounced. Ga anders verder met de Russische medium lijn. Deze hebben zo een beetje alles behalve gun depression.
wsLy schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:51:
Na 148 battles met de T29 te hebben gespeeld, om alles te unlocken (90mm, 105mm etc. etc.), heb ik eindelijk de T32
Battles 149
Victories 111 (74,50%)
Defeats 36 (24,16%)
Draws 2 (1,34%)
Survived 76 (51,01%)
Kills 260
Damage Caused 269.035
Damage Received 134.340
Damage Ratio 2,00
Average Damage 1.805,60
Experience 167.104
Maximum Experience 2.400

Dacht even snel mijn dubbels te doen. Achterlijke teams weer... uiteindelijk een cap dubbel
@jip99
Kan je iets specifieker zijn? Elke lijn tanks verschilt van de ander. Wat het beste bij jou past is persoonlijk.
De beste medium tank voor mij is de Bat chat, maar zoals je boven ziet ben ik ook aardig bezig met de Amerikaanse lijn
Een tipje van mij: speel als of je geen armour hebt. Veel spelers spelen nu met Gold en je mag er niet vanuit gaan dat je verschillende schoten bounced. Ga anders verder met de Russische medium lijn. Deze hebben zo een beetje alles behalve gun depression.
[ Voor 26% gewijzigd door oosterhofjf op 19-02-2013 12:17 ]
Sinds een aantal weken dit spel ook opgepakt, erg vermakelijk als afwisseling na Diablo 3.
profiel linkje
Ben nu vooral bezig geweest met de US tankdestroyers (net de T49 geunlocked).
Daarnaast naar de KV-1 aan het toespelen, maar de tanks ervoor zijn wel erg fragiel (met proppenschieters erop).
profiel linkje
Ben nu vooral bezig geweest met de US tankdestroyers (net de T49 geunlocked).
Daarnaast naar de KV-1 aan het toespelen, maar de tanks ervoor zijn wel erg fragiel (met proppenschieters erop).
Heel netjes, gisteren ook mijn IS-2 afgerond met 100 battles. Ik had volgens mij mezelf jinxed door te zeggen dat ik 4k exp wel makkelijk in 6 potjes moet kunnen halenwsLy schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:51:
Ja alleen pubs. Flink wat solo battles maar ook vaak platoons.oosterhofjf schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:12:
Mooie score met de T29! Neem aan dat je daar alleen maar publics mee speelt? Dergelijke scores zie ik maar weinig. Mijn hoogste gemiddelde per tank is: 1016 met 66% winrate
Dilemma: Ik heb ongeveer 15k exp staan op mijn kv-1, welke tank zal ik researchen (en kopen)?
KV-1S zie je veel, maar de stats van de T-150 lijken beter te zijn. Weet iemand wat het (grote) verschil is tussen deze tanks/ kan iemand mij een tank aanbevelen?
KV-1S zie je veel, maar de stats van de T-150 lijken beter te zijn. Weet iemand wat het (grote) verschil is tussen deze tanks/ kan iemand mij een tank aanbevelen?
t150 is een tank die trager is en meer armor. Gun is op zich goed maar niet buitengewoon
kv-1s is sneller, minder armor en doet met de topgun heel veel damage in 1 shot.
kv-1s zie je ook veel omdat deze leid naar de IS > IS3 en die 2 zijn heel geliefde tanks. Ik zelf heb mijn is3 nog steeds.
kv-1s is sneller, minder armor en doet met de topgun heel veel damage in 1 shot.
kv-1s zie je ook veel omdat deze leid naar de IS > IS3 en die 2 zijn heel geliefde tanks. Ik zelf heb mijn is3 nog steeds.
kent iemand Killer01 van hard2 
hij gooit me op ignore omdat ie denkt dat ik een report deed, terwijl ik het had over detailed report
hij gooit me op ignore omdat ie denkt dat ik een report deed, terwijl ik het had over detailed report

Niet alle mensen in HARD2/3/4 zijn even vriendelijk of slim. Gewoon negeren.
ghehehe, report hem!TRX schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:21:
HARD 2/3/4 is voor 99% opgebouwd uit Griekse spelers die veelal weinig/geen engels spreken, je zou het kunnen proberen via Phsycoclown die is Field Commander is HARDTRX schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:21:
Dacht dat dat verder weinig interactie had met elkaar. Zo was het mij altijd uitgelegd tenminste.Ashrah schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:36:
[...]
HARD 2/3/4 is voor 99% opgebouwd uit Griekse spelers die veelal weinig/geen engels spreken, je zou het kunnen proberen via Phsycoclown die is Field Commander is HARD
Klopt maar Kyozu kan Perseas vragen of hij wat kan vragen/vertalen.
Zitten ook op dezelfde TS dus dat scheelt al weerdynosu schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:45:
[...]
Dacht dat dat verder weinig interactie had met elkaar. Zo was het mij altijd uitgelegd tenminste.
Speed limits are like herpes.
ik had al het vermoeden dat ie er weinig van begreep...Ashrah schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:36:
[...]
HARD 2/3/4 is voor 99% opgebouwd uit Griekse spelers die veelal weinig/geen engels spreken, je zou het kunnen proberen via Phsycoclown die is Field Commander is HARD
maar hij deed zijn best in de game. dus vond het wat lullig overkomen

Vandaag met de Lorraine 40t. Nog volledig stock, op de radio na. Het is de eerste franse medium, en aangezien ik voor TC en ESL mijn amx 13 90 crew wil houden, zit nu in de lorraine 40t mijn bijna 1e skill volle ELC crew hierin + 1 nieuwe.
Het spelen met de Lorraine 40t is heel anders dan met de AMX 13 90; hij reageert vrij log en traag, voorlopig gebruik hem nog als sniper. Hopelijk met alle upgrades kan hij matchen qua mobiliteit van de batchat!
Iemand nog speel tips voor de Lorraine?
Het spelen met de Lorraine 40t is heel anders dan met de AMX 13 90; hij reageert vrij log en traag, voorlopig gebruik hem nog als sniper. Hopelijk met alle upgrades kan hij matchen qua mobiliteit van de batchat!
Voor zover ik weet, gebruik veel free xp. Sla het over.
en anders is veel bier een oplossing?
en anders is veel bier een oplossing?
en als het hardS spelers zijn horen we het ook graag.Ashrah schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:36:
[...]
@dynosu. was wel weer gezellig gisteravond in TC.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Ik vond het een prima apparaat, maar je moet hem echt niet spelen als een light. Dat gaat gewoon weg niet. Het is een snelle medium, maar niet zo snel als een BatChat. Ik probeerde er altijd veel mee te flanken en als tanks een andere kant op kijken flink unloaden op die gasten.Doler schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 15:35:
Vandaag met de Lorraine 40t. Nog volledig stock, op de radio na. Het is de eerste franse medium, en aangezien ik voor TC en ESL mijn amx 13 90 crew wil houden, zit nu in de lorraine 40t mijn bijna 1e skill volle ELC crew hierin + 1 nieuwe.
Speed limits are like herpes.
Lorriane 40t is niet zo slecht als die in eerste instantie lijkt. Ik had het zelfde probleem. Heb mijn 1390 incl skilled crew behouden en ben met de lorriane stock begonnen incl 75% crew. Uiteraard is dat in het begin even drama maar wanneer je de 100mm erop krijgt en tracks wordt het allemaal al een stuk leuker.
Echt wendbaar kan je hem nog niet noemen en een draaicirckel van een olietanker blijft die behouden. Maar in het begin inderdaad snipen en proberen te platoonen met een paar andere meds. Probeer meestal een platoontje te hebben van 1 of 2 meds erbij en dan als een wolfpack over de map te scheuren. Hun gaan iets eerder ik volg en schiet er 6 in zijn achterkant of zijkant. Succes gegarandeerd. Soort ESL tactieken maar dan in randoms.
Nadeel blijft dat het kannon niet heel accuraat is en "non pen hits" vaak voorkomen. Reken er dus op dat je maximaal 4 uit de 6 schoten uit je drum schade schiet. en als het kan blijven dreigen dat je nog een volle mag heb terwijl je reload. Inplaats als een kip zonder kop volgas wegrijden. ( al komen de situaties wel voor hehe )
Het is inderdaad geen 1390 of een batchat. maar tot nu toe ( 150 games ) vermaak ik me er prima mee. Pak gemiddeld 2-3k schade per potje dus dat is voor een autoloader niet verkeerd.
Echt wendbaar kan je hem nog niet noemen en een draaicirckel van een olietanker blijft die behouden. Maar in het begin inderdaad snipen en proberen te platoonen met een paar andere meds. Probeer meestal een platoontje te hebben van 1 of 2 meds erbij en dan als een wolfpack over de map te scheuren. Hun gaan iets eerder ik volg en schiet er 6 in zijn achterkant of zijkant. Succes gegarandeerd. Soort ESL tactieken maar dan in randoms.
Nadeel blijft dat het kannon niet heel accuraat is en "non pen hits" vaak voorkomen. Reken er dus op dat je maximaal 4 uit de 6 schoten uit je drum schade schiet. en als het kan blijven dreigen dat je nog een volle mag heb terwijl je reload. Inplaats als een kip zonder kop volgas wegrijden. ( al komen de situaties wel voor hehe )
Het is inderdaad geen 1390 of een batchat. maar tot nu toe ( 150 games ) vermaak ik me er prima mee. Pak gemiddeld 2-3k schade per potje dus dat is voor een autoloader niet verkeerd.
Ik blijf het wel vervelend vinden met die autoloaders hoevaak je geen damage doet. Heb die batchat al een tijd maar speel nu de AMX 50/100 (tragere versie van de lorrie + langere reload). Afgelopen weekend: Full clip op iemand aan het legen die mij niet in de gaten heeft: 1e shell detrack, 2+3e 0 dmg penetration 4 en 5 doen damage, 6 komt buiten de aimcircle... mis
Ja inderdaad zeker op een autoloader zijn zulke hits killing. Kan zo ook twee voorbeelden noemen. We rushte met 2 t54's en ik mijn lorriane een t34-1. Die kerel heeft 6 schoten van mij ontvangen waarvan 4x in de zijkant "pen no damage" hits waren ( 1x detrack ) 1x bounce op de achterkant en 1x schade. Dat is echt zonde van je drum. In dit geval had ik twee maten die het probleem voor mij oploste.
Een ander voorbeeld, die nog leuker is, waarbij ik 2 kogels had in mijn drum. Ik had een ferdinand geflankt met 306hp. Natuurlijk kat in het bakkie zou je denken. Eerste schot in zijn zijkant ( niet zijn tracks gewoon zijn structure ) deed netjes 270 schade ( uiteraard lekker minimaal ) tweede schot is een "pen no damage " schot. stond die daar met 36hp en dat ding is te zwaar om te rammen.
Had op dat moment nog 1000hp maar die lorriane is dan te log om ergens voorbij te komen wat een 1390 of batchat wel lukt. Het was toevallig ook precies in zon debree gang in HImmelsdorf waardoor je bewegingsruimte minimaal is.
Uiteindelijk dat potje verloren doordat ik daar dood ben gegaan. WG beslist daar dan gewoon even een potje ( Rant on )
Een ander voorbeeld, die nog leuker is, waarbij ik 2 kogels had in mijn drum. Ik had een ferdinand geflankt met 306hp. Natuurlijk kat in het bakkie zou je denken. Eerste schot in zijn zijkant ( niet zijn tracks gewoon zijn structure ) deed netjes 270 schade ( uiteraard lekker minimaal ) tweede schot is een "pen no damage " schot. stond die daar met 36hp en dat ding is te zwaar om te rammen.
Had op dat moment nog 1000hp maar die lorriane is dan te log om ergens voorbij te komen wat een 1390 of batchat wel lukt. Het was toevallig ook precies in zon debree gang in HImmelsdorf waardoor je bewegingsruimte minimaal is.
Uiteindelijk dat potje verloren doordat ik daar dood ben gegaan. WG beslist daar dan gewoon even een potje ( Rant on )
Kan erger! 4 schoten tegen een t50-2 en allemaal non pen hits of tracks eraf de vijfde was gelukkig ammo rackthemaxter schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 16:18:
Ik blijf het wel vervelend vinden met die autoloaders hoevaak je geen damage doet. Heb die batchat al een tijd maar speel nu de AMX 50/100 (tragere versie van de lorrie + langere reload). Afgelopen weekend: Full clip op iemand aan het legen die mij niet in de gaten heeft: 1e shell detrack, 2+3e 0 dmg penetration 4 en 5 doen damage, 6 komt buiten de aimcircle... mis

Als je autoloader speelt, zorg dan altijd dat je een vluchtroute hebt. Door die lullige non pen hits kan je flink in de problemen komen. Zojuist weer gebeurd: schoot 3 keer in de achterkant van een E75 en zonder schade. Gelukkig kon ik daarna mooi achter een heuveltje schuilen
Ga voor de KV-1S, daar ga je (en van de IS en IS3) geen spijt van krijgen.dramborleg schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:01:
Dilemma: Ik heb ongeveer 15k exp staan op mijn kv-1, welke tank zal ik researchen (en kopen)?
Yup mochten er dingen voorvallen dan gewoon een DM naar mij toe (natuurlijk niet om elk wissewasje).Ashrah schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:51:
Klopt maar Kyozu kan Perseas vragen of hij wat kan vragen/vertalen.
Wat betreft eSport, het balletje werd vorig jaar nog voort geduwd en begon te rollen na MYM. Echter zal dat zometeen wel mooi acceleren: http://forum.worldoftanks...aming-venturing-into-wot/
Daar houd ik ook rekening mee, stond te snipen achter bosjes en was ook niet eens gespot (6th sense), maar op een amx 50-100 betekent het vervolgens wel weer 47,5 sec wachtenoosterhofjf schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 16:37:
Als je autoloader speelt, zorg dan altijd dat je een vluchtroute hebt. Door die lullige non pen hits kan je flink in de problemen komen. Zojuist weer gebeurd: schoot 3 keer in de achterkant van een E75 en zonder schade. Gelukkig kon ik daarna mooi achter een heuveltje schuilenLage tanks rules
Hmm een console team die zich gaat richten op PC eSport.. ben benieuwd.psychoclown schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 16:47:
Wat betreft eSport, het balletje werd vorig jaar nog voort geduwd en begon te rollen na MYM. Echter zal dat zometeen wel mooi acceleren: http://forum.worldoftanks...aming-venturing-into-wot/

En ik zat nog niet eens zolang in de queue

[ Voor 13% gewijzigd door wsLy op 19-02-2013 17:51 ]
Gaat natuurlijk om de hoeveelheid lights in beide teams he. Heb al vaker dit soort screens gezien, alleen was het mij nog nooit overkomenMickroz schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:34:
in dat soort teams kom ik nooit he, ik speel dan ook nog geen tier X, meestal is het team waarin ik zit helemaal rood, met een paar uitzonderingen daar, ook als we een global chance van 60+ hebben.
Zojuist de eerste paar potjes in de KV-1 met derp kanon gespeeld. Is toch wel machtig speelgoed. Relatief weinig kills omdat 1 hit vaak niet genoeg is. Door de lange herlaadtijd gaat een ander er dan mee aan de haal. Maar wel veel damage iedere keer.
Nu de dekens nog...
Dit topic is gesloten.