Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 13:16

hmr

hulkie schreef op maandag 18 februari 2013 @ 09:50:
Nou, gisteravond hebben we met bijna alle actieve raiders een uurtje gepraat over de toekomst van het raiden binnen de guild. De meeste mensen hebben het erg naar hun zin en willen gewoon doorgaan. Een aantal zijn wel een beetje klaar met de huidige content, maar daar heeft Blizzard binnenkort een oplossing voor met de nieuwe patch. Het team wordt potentieel wel een stukje kleiner, dus recruiten van goede spelers is weer aan de orde. Vooral een betrouwbare tank met goede offspec zou erg van pas komen. Wat mij betreft hebben we ook plek voor een goede ranged dps (lockje ofzo?).

Ik heb in ieder geval mijn frustratie kunnen uiten aan de hele groep, ook heeft iedereen zijn zegje kunnen doen. Vervolgens zijn we ToeS in gegaan voor een clear om daarna nog even 40 minuutjes wat progress te hebben op Elegon HC. Dit keer met een offspec tank die er nog niet was geweest en een healer die het gevecht ook nog niet had gezien. Met wat meer tijd gaat deze baas echt niet al te veel problemen opleveren, maar een kill zat er nog niet in.

Zijn er hier nog mensen die geïnteresseerd zijn in een NL guild dat met een redelijk hardcore instelling 2 a 3 dagen raid (20.30 – 23.00 wo/zo/ma)?
Goed om te horen dat het een productief gesprek is geweest. Zoals ik je al eerder aangaf en je zelf op dit moment ook weer zegt ben ik niet echt een betrouwbare speler op dit moment.. Weet ook niet of dat in de loop van de tijd kan veranderen i.v.m werk en mijn daaraan gerelateerde opleiding.. |:(

Eerlijk gezegd ben ik de laatste tijd aan het merken dat ik een beetje uitgekeken raak op wow... ik kan de motivatie om elke dag dailys te doen gewoon niet meer op brengen.. LFR om alles te doen kost je makkelijk 5 uur... en dan moet je nog hc's runnen om de cap te halen. Op de een of andere manier vind ik dat steeds minder leuk.. Het enige wat ik nog wel leuk vond/vind is het raiden met OWEB maar daar kan ik niet de betrouwbare offtank zijn die ze nodig hebben... 8)7 Twijfel alom dus.

[ Voor 13% gewijzigd door hmr op 18-02-2013 10:32 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:33
hmr schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:26:
[...]

Goed om te horen dat het een productief gesprek is geweest. Zoals ik je al eerder aangaf en je zelf op dit moment ook weer zegt ben ik niet echt een betrouwbare speler op dit moment.. Weet ook niet of dat in de loop van de tijd kan veranderen i.v.m werk en mijn daaraan gerelateerde opleiding.. |:(
Ja zonde man... Real life gaat natuurlijk voor, maar jammer is het wel. Had je graag gewoon als vaste kracht in het team gehad. Aan je spel ligt het in ieder geval niet... :9~

We zien allemaal wel hoe het loopt, misschien valt het uiteindelijk allemaal mee en kun je toch vaker raiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-09-2022

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Zijn er hier nog mensen die geïnteresseerd zijn in een NL guild dat met een redelijk hardcore instelling 2 a 3 dagen raid (20.30 – 23.00 wo/zo/ma)?
Interesse, altijd. Echter ben ik niet iemand die m'n eigen team snel in te steek zal laten (zat er dicht bij dit jaar). We lopen op het moment bij ons zelf nog tegen de offtank + pug dps aan. Waar ik dan op het moment voor offtank speel.

De guild leader heeft deze week vakantie en gaat wat actiever bezig met recruiten, hopelijk dat dat wat oplevert. Daarnaast heeft onze hunter aangegeven mogelijk eind februari te stoppen... wat weer slecht nieuws is.

Het schommelt nogal in de groep en we proberen stabiliteit aan te brengen voor patch 5.2, maar zodra m'n kameraad (resto druid) ermee stopt, kap ik er zelf ook mee, maar dit weet de guild leader ook.

De komende weken zal blijken wat er van komt, maar kan dus best zijn dat je over 2-3 weken een application binnenkrijgt.

Gister hebben we zelf de raid moeten verplaatsen naar vanavond, vanwege de main tank / guild leader (wie anders), eens zien of Garalon / Wind lord wat sneller neergaat vandaag en dan wat tijd boeken op de Amber Shaper... ben benieuwd hoeveel de instructies "Bekijk de boss video" gevolgd hebben.

Daarnaast loopt onze challenge mode groep best goed, 6 man (2 healers, beide met dps offspec + 4 dps (2 met tank offspec) vormt een aardig leuke groep.

De DK tankt op het moment, met dan één van beide healers, gister heb ik m'n plaats afgestaan voor de holy pala, die als retri meeging... Scarlet Halls en Scholomance, beide Silver gehaald... Binnenkort ga ik weer mee voor Stormstout Brewery en de 2 bovenstaande :).

Zabrac - lvl 90 Feral / Guardian Druid - Diabloprogress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:23
Ook hier zou ik wel kunnen aansluiten bij jullie guild als ranged dps, shadow priest, echter weekenden ook hier te onbetrouwbaar. Zondag raiden ga ik 9 van de 10 keer niet halen (is ook mijn probleem atm omdat vrijwel alle guilds op vrijdag, zaterdag of zondag raiden en ik die dagen bijna nooit meer kan tegenwoordig :D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:27

Beetje hetzelfde hier als Sabrac, altijd intresse echter ben ik ook niet iemand die snel weggaat bij ijn huidige guild, zeker niet omdat ik nu GM ben ;) (heb geloof ik in de bijna 8 jaar dat ik speel in 4 verschillende guilds gezeten). Echter zoals ik laatst al postte wanneer het te casual blijft gaan, ga ik het wel in overweging nemen.

Dan sluit echter helaas jullie raid dagen niet helemaal aan bij wat ik wil, ik wil sowieso minimaal 3 dagen raiden per week gemiddeld, en kan nooit op de woensdag. Dus ben eigenlijk altijd op zoek geweest naar een guild die of 4+ dagen raid, of don, zo, ma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
Gisteren een avondje lopen whipen of Zor-loc HC. Niet de disc/orbs zijn op het moment de grootste spelbrekers maar het mind-controlplatform. Ik als tank op disc/orbs, pak soms nog wel eens een disc maar lopen gaat steeds beter. Hopelijk kunnen we ons gauw concentreren op de laatste fase. Die ziet er interessant uit. Tevens een nieuwe chestpiece gekregen van de guild. Heb nog maar 0,8% expertise nodig voor ik eindelijk mijn hardcap kan gaan halen en daarna vol voor mastery te gaan.

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
@ Zabrac: We chatten er wel is over als we allebei weer online zijn. We hebben elkaars RealID toch!

@ Krukar: Je hebt een PM hier op t forum, ben wel benieuwd naar een aantal zaken…

@ Dennism: 4+ dagen is voor de meeste raiders onder ons te veel van het goede. Zonde dat de woensdag geen optie is.

@ Armand (als hij nog meeleest hier): Maak tijd! ;-) Er vroegen gister mensen naar je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
3 dagen is voor mij idd ook het meest optimale :) 2 vind ik denk ik echter te weinig (daar ik dan altijd de woensdag idd zou missen). Zeker omdat ik dan in een single raid altijd de farm dagen zou missen, wat natuurlijk niet optimaal is voor gearen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

2 dagen is in mijn geval ideaal, voornamelijk omdat ik er elke ochtend om 6:15 uitga om weer naar werk te gaan, dus een enkele avond tot 11 is geen probleem, alleen kan het niet te vaak doen, kom je een beetje slaap te kort :).

----------------------------------------------

Gisteravond liep echt super, we hadden dus de raid van zondag naar maandag verplaatst omdat we anders een tank en 2 dps moesten puggen... maar echt.

Garalon, 1e poging direct een 0 % wipe *de main tank nam was te korten bochten met kiten waardoor we ingesloten zaten, crush werd iets te veel overgegeven...*, zelf was ik als enige nog in leven met garalon op 3 miljoen health... dus Survival Instincts en rammen maar (Potency + furious swipe.. welke ik had kunnen ontwijken bedenk ik me nu) cooldowns poppen.... 400k over... en ik val om.

Dus poging 2 dan maar en ja hoor, we hadden een kill.. verbaas me toch over hoe makkelijk Garalon is zodra je de tactic wat door hebt.

Wind lord vervolgens, 1e try nog wat CC issues, 2e try tot 7 % en daarna nog wat keren gereset door kleine foutjes (wind bombs, cc en dergelijke) maar bij poging 6 viel deze ook om.

Dus werd het eindelijk tijd voor de amber shaper.

Initieel was mijn idee om het gevecht per Phase te benaderen, eerst Phase 1 maar eens uitleggen en dan pullen om zo Phase 1 te leren. Begin ging wat rommelig, ik kon m'n eigen health niet zien als construct dus mezelf als focus gezet.

Wat we deden was

1) Als een tank een construct is -> Haal deze naar 25 % (onze melee / tank aoe haalt de laatste 5 % er wel vanaf om te voorkomen dat we elkaar killen).
2) Als er adds in leven zijn -> Kill adds
3) Als de boss in leven is -> Kill boss

Op deze volgorde en dit werkte goed, waar we nog wel aan moeten werken als tanks (zowel ik als de andere tank) is dat we iets langer in de construct blijven om nog een laatste Amber Strike te kunnen doen, zodat de debuff er niet vanaf valt. Op het moment haalt hij 5 debuffs en tegen de tijd dat de andere tank weer een construct is, valleen de debuffs er net weer af.

In ieder geval hadden we phase 1 bij poging 1 al doorlopen, waarna we snel omvielen door de Monstrosity.

Phase 2 was dan ook als volgt uitgelegd, maar na het opnieuw doorlezen van de tactics ga ik hier nog wat aan sleutelen.

1) Als een dps / healer een construct -> Haal deze naar 20 %, Aoe en dergelijke zal de contruct wel iets lager brengen, maar de 1e dps / healer "eet" 2 pools.
2) Als je als eerste een construct bent, ben je verantwoordelijk voor het interrupten van de eerste amber explosion.
3) Als er adds in leven zijn -> Kill adds.

Wat ik gister nog wel zei en daar kom ik nu ook op terug is dat de 'interrupt' dps, geen amber strike mag doen tot hij Amber Explosion cast.
Nu dat ik wat meer strategies gelezen heb, blijkt hij het elke 45 seconde te doen, dus is het te voorspellen.. maar goed hier wordt nog aan gewerkt.

Volgende week wederom wat amber shaper pogingen en hopelijk dat we dan Phase 2 onder controle hebben.

Hebben jullie nog wat hints voor Phase 3? Of werkt het volgende

1) Timewarp / Heroism bij de start van Phase 3
2) Burn cooldowns.
3) Ignore amber contructs
4) Mensen in de constructs, debuff stacken, zelf interrupten en pools eten zodra je willpower laag is.
5) Kill before being killed.

Wij lopen dit op het moment met 3 healers (Druid, shaman, paladin) 2 tanks (druid, warrior) 1 melee (DK) en 4 ranged (2 warlocks, 1 hunter, 1 mage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Sabrac schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 07:46:
Op deze volgorde en dit werkte goed, waar we nog wel aan moeten werken als tanks (zowel ik als de andere tank) is dat we iets langer in de construct blijven om nog een laatste Amber Strike te kunnen doen, zodat de debuff er niet vanaf valt. Op het moment haalt hij 5 debuffs en tegen de tijd dat de andere tank weer een construct is, valleen de debuffs er net weer af.
De eerste tank zou er effectief 7 stacks op moeten kunnen krijgen. Wij zitten veelal op 13 stacks tot de Monstrosity komt oftewel tanks allebei 1 keer construct. Wat voor mij het beste werkte is op de boss staan en al 1 spammen zodra je geturned wordt. Dan gooi je direct een amber strike erop. Dan zou je er 3 voor de eerste explosion kunnen redden, 2 tot de tweede en dan nog 2 tot je er echt uit moet. De volgende tank doet hetzelfde en dan verleng je de duration direct. En dan ga je heel rap naar P2. Het is heel even zoeken naar de balans, maar je dps moet je gewoon zo snel mogelijk tot 20% zodat je daarna de rust en ruimte hebt om het aantal strikes te pushen tot je net genoeg hebt om eruit te gaan.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Mik! schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:23:
[...]

De eerste tank zou er effectief 7 stacks op moeten kunnen krijgen. Wij zitten veelal op 13 stacks tot de Monstrosity komt oftewel tanks allebei 1 keer construct. Wat voor mij het beste werkte is op de boss staan en al 1 spammen zodra je geturned wordt. Dan gooi je direct een amber strike erop. Dan zou je er 3 voor de eerste explosion kunnen redden, 2 tot de tweede en dan nog 2 tot je er echt uit moet. De volgende tank doet hetzelfde en dan verleng je de duration direct. En dan ga je heel rap naar P2. Het is heel even zoeken naar de balans, maar je dps moet je gewoon zo snel mogelijk tot 20% zodat je daarna de rust en ruimte hebt om het aantal strikes te pushen tot je net genoeg hebt om eruit te gaan.
Thanks, zal dit meenemen voor onze volgende pogingen :) Voor nu is het doel om phase 2 onder de knie te krijgen, maar een kortere P1 zal ook zeker kunnen helpen, doordat de stacks bij ons eraf vallen duurt het nu vaak 3 of 4 reshape lifes voordat we in P2 zijn.

Wat me ook opviel is dat de Warrior tank veel makkelijker neer te halen is in z'n construct vorm dan ik in m'n bear form... Behoud de construct soms je armor of iets dergelijks?

[EDIT] Ok, ik moet blijkbaar niet in bearform blijven als ik in de construct zit, omdat zowel mijn armor als Leader of the pack actief blijven (ik heal bij elke crit 4 % health + heel veel armor = duurt lang voordat m'n construct op laag hp zit).

[ Voor 8% gewijzigd door Sabrac op 19-02-2013 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Sabrac schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:34:
[...]

Thanks, zal dit meenemen voor onze volgende pogingen :) Voor nu is het doel om phase 2 onder de knie te krijgen, maar een kortere P1 zal ook zeker kunnen helpen, doordat de stacks bij ons eraf vallen duurt het nu vaak 3 of 4 reshape lifes voordat we in P2 zijn.

Wat me ook opviel is dat de Warrior tank veel makkelijker neer te halen is in z'n construct vorm dan ik in m'n bear form... Behoud de construct soms je armor of iets dergelijks?

[EDIT] Ok, ik moet blijkbaar niet in bearform blijven als ik in de construct zit, omdat zowel mijn armor als Leader of the pack actief blijven (ik heal bij elke crit 4 % health + heel veel armor = duurt lang voordat m'n construct op laag hp zit).
Zoiets meen ik me ook te herinneren, dat bears lastig neer te halen zijn.

4 reshape lifes in P1 is er hoe dan ook 1 teveel. Als je eerste tank 1 keer drinkt heeft hij genoeg willpower om constructed te blijven tot vlak voordat tank 2 reshaped wordt, en dat is al genoeg om de debuff up te houden. Dan zou je genoeg DPS moeten hebben om misschien nèt nog een 3e reshape te krijgen, maar afhankelijk van Amber Scalpel kan dat ook niet gebeuren. Mocht het wel geburen, probeer dan je tank zsm te bursten, want een tweede tank in P2 is toch wel erg prettig :P

Overigens kwamen wij er dankzij een PuG een aantal weken geleden achter dat het interrupten van de Monstrosity in P2 niet eens echt noodzakelijk is, zolang mensen hun eigen explosion maar interrupten. Wij doen uiteraard nog wel ons best om het te doen, wat vaak ook gewoon lukt, maar in een situatie waar je dus bijvoorbeeld eerst je tank nog moet bevrijden is het helemaal niet zo erg dat er 1 Monstrosity explosion afgaat. Zeker met 3 healers zou je CDs over moeten hebben om die damage aan te healen.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Blistimo schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:04:
[...]

Zoiets meen ik me ook te herinneren, dat bears lastig neer te halen zijn.

4 reshape lifes in P1 is er hoe dan ook 1 teveel. Als je eerste tank 1 keer drinkt heeft hij genoeg willpower om constructed te blijven tot vlak voordat tank 2 reshaped wordt, en dat is al genoeg om de debuff up te houden. Dan zou je genoeg DPS moeten hebben om misschien nèt nog een 3e reshape te krijgen, maar afhankelijk van Amber Scalpel kan dat ook niet gebeuren. Mocht het wel geburen, probeer dan je tank zsm te bursten, want een tweede tank in P2 is toch wel erg prettig :P

Overigens kwamen wij er dankzij een PuG een aantal weken geleden achter dat het interrupten van de Monstrosity in P2 niet eens echt noodzakelijk is, zolang mensen hun eigen explosion maar interrupten. Wij doen uiteraard nog wel ons best om het te doen, wat vaak ook gewoon lukt, maar in een situatie waar je dus bijvoorbeeld eerst je tank nog moet bevrijden is het helemaal niet zo erg dat er 1 Monstrosity explosion afgaat. Zeker met 3 healers zou je CDs over moeten hebben om die damage aan te healen.
Misschien dat het dan een idee is om inderdaad men te laten focussen op de eigen interrupt en de amber explosion van de Monster maar voor lief te nemen, haalt in ieder geval wel weer 1 factor weg waarop gelet moet worden.

Ik ben me er van bewust dat 4 shapes in P1 te veel is, maar dit is voornamelijk omdat we het gevecht nog leren :) Zodra we inderdaad de stacks weten te behouden als tank zijnde komt het helemaal goed :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Goedemorgen,

Gister ben ik zelf alleen even op de druid online geweest. Ben van 4 mil XP naar 15 mil XP gegaan in leveltje 88. Ik moet zo maar even kijken of ik de event boss al kan doen (als die er nog is) voor wat lekkere neckpieces). De guild ging gewoon raiden, en dat leverde een verse kill op! Elegon HC ligt nu dus officieel op zijn gat! Mijn BiS trinket dropte, maargoed, zaalvoetbal ging even voor ;)

Wel goed om te zien dat er toch wat meer focus is in de raid. Twee/drie weken geleden hadden we al een 0,02% wipe op Elegon, daarna zijn we er niet meer aan toe gekomen... Nu dus toch! Yay!

@ Ambershaper: P1 is niet zo belangrijk toch? Net als de debuffs op de baas niet zo belangrijk zijn... Of zijn jullie van plan deze gedurende P2 ook op de baas te houden? Wij nuken altijd door P1 heen, dan heb je meestal net aan 2 reshapes, tijdens de 2de reshape komt de monositry dan het gevecht binnen wandelen.

[ Voor 20% gewijzigd door hulkie op 19-02-2013 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Btw; laat je healers in P1 ook lekker mee DPSen. Omdat je het met 3 healers doet staan die vaak toch behoorlijk uit hun neus te vreten, en Druids met HotW kunnen al gauw een mil of 5, 6 aan damage op de boss doen. Scheelt ook weer een reshape life :P

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Blistimo schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:16:
Btw; laat je healers in P1 ook lekker mee DPSen. Omdat je het met 3 healers doet staan die vaak toch behoorlijk uit hun neus te vreten, en Druids met HotW kunnen al gauw een mil of 5, 6 aan damage op de boss doen. Scheelt ook weer een reshape life :P
Will do :) Kreeg al te horen van me kameraad (Resto druid) dat hij P1 wel doodsaai vondt en dat P2 met al die explosions dan weer over the top was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Blistimo schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:04:
[...]
4 reshape lifes in P1 is er hoe dan ook 1 teveel. Als je eerste tank 1 keer drinkt heeft hij genoeg willpower om constructed te blijven tot vlak voordat tank 2 reshaped wordt, en dat is al genoeg om de debuff up te houden.
Oh, daar heb ik niet eens bij stilgestaan dat je ook 1 keer kan drinken als eerste tank. Je kunt het in ieder geval ook precies redden met 7 stacks door de eerste tank, maar misschien is de save bet om de fight te leren kennen een pool drinken en zo langer te blijven. Zeker als je de stacks hoog genoeg krijgt heb je vaak maar 2 reshape lifes nodig in P1. Bij ons is het vaak een probleem dat de dps zo hard gaat dat onze tweede tank nog een tijdje construct is en dat het tricky wordt qua timing als je de big guy wel wilt interrupten.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wij hadden zondag op Meljarak wel weer iets van progress. We doen het nu met 1 tank (op 25m) en dat levert veel meer dps op. CC onder controle houden ging nu ook allemaal prima. Interrupten van mender ging ook goed. Nu alleen die wind bombs nog... Elke keer weer iemand die zo'n ding liet ontploffen, meestal gevolgd door een rain on blades en dus wipe. Helaas ook best nog een aantal mensen met lage dps waardoor enrage toch elke keer weer een ding is.

Ben bang dat de nieuwe 5.2 raid voor de 25m groep iets te hoog gegrepen gaat zijn... Misschien dat we met cherrypicken voor een 10m groep een poging kunnen doen, maar geen idee hoeveel moeilijker die nieuwe raid is. Zou jammer zijn als we eerst weken van LFR af moeten wachten... Uiteraard kunnen we wel de 5.0 raids blijven doen, maar wil toch vooruit he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

hulkie schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:14:
Goedemorgen,

Gister ben ik zelf alleen even op de druid online geweest. Ben van 4 mil XP naar 15 mil XP gegaan in leveltje 88. Ik moet zo maar even kijken of ik de event boss al kan doen (als die er nog is) voor wat lekkere neckpieces). De guild ging gewoon raiden, en dat leverde een verse kill op! Elegon HC ligt nu dus officieel op zijn gat! Mijn BiS trinket dropte, maargoed, zaalvoetbal ging even voor ;)
Nice! Gz!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 17:48
hulkie schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:14:
Goedemorgen,

Ik denk dat die boss er nog een dikke week is als ik mij niet vergis. De vorige event bosses vereisten wel een level 89 char, geen idee of dat nu ook het geval is. Nuja, zelfs als je nog tot 89 moet gaan kan je de boss zoveel keren doen als je wil op een dag, die necklaces droppen toch wel en veel mensen moeten ze nu al niet meer hebben...

Best wel jammer dat je niet meer geboost kan worden door vrienden/guildies tijdens die events. Ik heb ooit eens op m'n dooie gemakje een paladin gelevelled en lang voor ie level 80 (kan ook 70 geweest zijn) was had ik al de volledige brewfest en halloween loottable :9 Ik heb geen idee in welke xpac precies Blizz die boost mogelijkheid heeft onmogelijk gemaakt...

*edit* eigenlijk zou het best wel leuk zijn moesten we weer low level alts kunnen meesleuren naar die event bosses. Die gratis epics verlichten de gear grind toch een klein beetje voor mensen die graag alleen maar af en toe een HC of LFR runnen en zich geremd zien door ilevel blokkade...

[ Voor 14% gewijzigd door Kapoen op 19-02-2013 12:13 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Woop, Tsulong Heroic down... Alleen Sha Heroic nog te gaan voor de patch.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
gz! Ik wil tzt ook weer gaan raiden, alleen nu als class die ik echt leuk vind om te spelen :p Vooral als ik hier lees dat het heerlijk uitdagend lijkt te zijn.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
@ Jerry: lekker bezig! Sha schijnt wel echt pittig te zijn, hoop dat jullie het in de komende 2 resets nog voor elkaar boksen!

@ Kapoen: Als dat event nog een paar dagen duurt komt het helemaal goed. Met een beetje mazzel heb ik vandaag genoeg speeltijd om leveltje 89 aan te tikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik weet dat het niet zo fijn is als je telkens een tank moet binnenhalen.
Ik hoop dat jullie snel allen weer plezier krijgen in het spel.

Succes jongens!
hulkie schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:35:
[...]

Ja zonde man... Real life gaat natuurlijk voor, maar jammer is het wel. Had je graag gewoon als vaste kracht in het team gehad. Aan je spel ligt het in ieder geval niet... :9~

We zien allemaal wel hoe het loopt, misschien valt het uiteindelijk allemaal mee en kun je toch vaker raiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
hulkie schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:30:
@ Jerry: lekker bezig! Sha schijnt wel echt pittig te zijn, hoop dat jullie het in de komende 2 resets nog voor elkaar boksen!

@ Kapoen: Als dat event nog een paar dagen duurt komt het helemaal goed. Met een beetje mazzel heb ik vandaag genoeg speeltijd om leveltje 89 aan te tikken!
Ik lees net op wowinsider.com dat Love Is In The Air nog duurt tot 23 februari, dus nog 4 dagen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vorig jaar miste ik maar iets van 15 love tokens voor die mount en dacht ik slim te zijn door ze te bewaren tot volgend jaar (nu dus). Bleek dat ze allemaal onmiddellijk kwamen te vervallen :+

Dit jaar ben ik pas die boss af en toe gaan doen toen bleek dat je er 25 vp voor krijgt. Toch mooi meegenomen.

VP allemaal goed opsparen. Op patch day meteen necklace kopen. Als je daarna 1 boss omlegt in ToT kun je meteen een ring kopen. Voor ret paladins zijn de stats van die 2 items ook zeer goed, dus dat is alvast 2 mooie 522 ilvl items om mee te starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-09 23:50

Seraphin

Meep?

zeg, voor ik zometeen een enorme flater sla; de neutral AH's zijn er toch nog gewoon?

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

IntToStr schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:05:
Vorig jaar miste ik maar iets van 15 love tokens voor die mount en dacht ik slim te zijn door ze te bewaren tot volgend jaar (nu dus). Bleek dat ze allemaal onmiddellijk kwamen te vervallen :+

Dit jaar ben ik pas die boss af en toe gaan doen toen bleek dat je er 25 vp voor krijgt. Toch mooi meegenomen.

VP allemaal goed opsparen. Op patch day meteen necklace kopen. Als je daarna 1 boss omlegt in ToT kun je meteen een ring kopen. Voor ret paladins zijn de stats van die 2 items ook zeer goed, dus dat is alvast 2 mooie 522 ilvl items om mee te starten :)
Is 1 boss genoeg om direct Friendly te worden?
Ik spaar in ieder geval rond de 2 tot 2.5k op zodat ik bij neutral wel de neck kan kopen, maar denk toch wel dat friendly wat langer duurt dan 1 boss in ToT :).

Wel jammer dat de agi neck haste heeft, maar goed, zal door de item levels nog steeds een goede upgrade zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Seraphin schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:18:
zeg, voor ik zometeen een enorme flater sla; de neutral AH's zijn er toch nog gewoon?
Die zijn er nog steeds ja :) Onlangs nog een leuk akkefietje mee voorgehad trouwens... ik had op m'n horde char een Battered Hilt gevonden (WotLK instance drop die toegang geeft tot een leuk transmog wapen), en ik wou deze doorsluizen naar mijn alliance chars op dezelfde realm. Dit item heeft als label iets in de zin van: can be used by orcs, trolls, tauren,...

Ik dacht dus dat na het verplaatsen via de neutral AH dit wel automatisch zou veranderen naar dwarfs, gnomes, draenei,... niet dus. De used by tekst bleef hetzelfde en dus kunnen mijn alliance chars niets aanvangen met dit item :(

Dit schijnt overigens ook het geval te zijn wanneer je dit item koopt op de BMAH, goed uitkijken dus dat je geen waardeloos item koopt...

[ Voor 8% gewijzigd door Kapoen op 19-02-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sabrac schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:19:
[...]

Is 1 boss genoeg om direct Friendly te worden?
Ik spaar in ieder geval rond de 2 tot 2.5k op zodat ik bij neutral wel de neck kan kopen, maar denk toch wel dat friendly wat langer duurt dan 1 boss in ToT :).

Wel jammer dat de agi neck haste heeft, maar goed, zal door de item levels nog steeds een goede upgrade zijn :)
Meerdere guildies hadden het erover dat je héél snel friendly bent. Schijnt een blue post te zijn geweest waarin ze hebben gezegd dat 1 boss inderdaad genoeg was voor friendly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

IntToStr schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:38:
[...]

Meerdere guildies hadden het erover dat je héél snel friendly bent. Schijnt een blue post te zijn geweest waarin ze hebben gezegd dat 1 boss inderdaad genoeg was voor friendly.
In dat geval moet ik meer opsparen, de trinkets zijn namelijk ook erg goed voor feral :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-09 23:50

Seraphin

Meep?

Kapoen schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:33:
[...]
Ik dacht dus dat na het verplaatsen via de neutral AH dit wel automatisch zou veranderen naar dwarfs, gnomes, draenei,... niet dus. De used by tekst bleef hetzelfde en dus kunnen mijn alliance chars niets aanvangen met dit item :(

Dit schijnt overigens ook het geval te zijn wanneer je dit item koopt op de BMAH, goed uitkijken dus dat je geen waardeloos item koopt...
ouch! da's knap lullig (en idd eigenlijk wel onverwacht... kennelijk toch een ander item ID).

Ik moest het zelf ff weten omdat er iemand moeilijk liep te doen omtrent het overbrengen van geld van Horde naar Alliance (zelfde server). Als je iemand hebt/kent die je vertrouwd, kun je dat dus prima via Neutral AH doen. (grey item voor 50k op AH zetten; ik denk niet dat dat snel door iemand anders wordt opgekocht) :P

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Seraphin schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:11:
[...]

ouch! da's knap lullig (en idd eigenlijk wel onverwacht... kennelijk toch een ander item ID).

Ik moest het zelf ff weten omdat er iemand moeilijk liep te doen omtrent het overbrengen van geld van Horde naar Alliance (zelfde server). Als je iemand hebt/kent die je vertrouwd, kun je dat dus prima via Neutral AH doen. (grey item voor 50k op AH zetten; ik denk niet dat dat snel door iemand anders wordt opgekocht) :P
probleem is echter wel dat je in dat soort gevallen wel veel kwijt raakt, de Neutral AH cut is geloof ik iets van 25 %

[EDIT] blijkbaar dus 15 %, was voorheen 30 %...

[ Voor 3% gewijzigd door Sabrac op 19-02-2013 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

20% toen ik mijn alliance druid voor m'n horde druid inruilde, begin TBC.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06-2023
Wat zijn eigenlijk de voordelen van Dominance en Klaxxi Exalted (buiten de mounts), gearwise dus.

Bij GL kreeg ik een questchain en een necklace, iets in die aard waarschijnlijk ? (Ben die dailies namelijk beu :( )

Ik heb gisteren trouwens (eindelijk, LOL) mijn eerste raid progressie gemaakt sinds MoP, Stone Guards Normal gedaan met de slechtste pug group ooit :) 5 Wipes ongeveer en dan kill, het taunten werkte niet goed ..., moest daarna al gaan, wel jammer misschien zat toch nog wel meer in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JimDB schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 16:45:
Wat zijn eigenlijk de voordelen van Dominance en Klaxxi Exalted (buiten de mounts), gearwise dus.

Bij GL kreeg ik een questchain en een necklace, iets in die aard waarschijnlijk ? (Ben die dailies namelijk beu :( )

Ik heb gisteren trouwens (eindelijk, LOL) mijn eerste raid progressie gemaakt sinds MoP, Stone Guards Normal gedaan met de slechtste pug group ooit :) 5 Wipes ongeveer en dan kill, het taunten werkte niet goed ..., moest daarna al gaan, wel jammer misschien zat toch nog wel meer in :)
Bij Klaxxi kreeg ik een ring en een stukje quests. Dominance was puur quest line (en een mount).

Eerste raid boss vond ik overigens moeilijker dan boss 2 t/m 4 in MSV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06-2023
IntToStr schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 16:54:
[...]

Bij Klaxxi kreeg ik een ring en een stukje quests. Dominance was puur quest line (en een mount).

Eerste raid boss vond ik overigens moeilijker dan boss 2 t/m 4 in MSV :)
Nah ja, ik heb al wel een 496 en een 489 ring (van Dominance en GL). Zal eens zien of het een upgrade is, en anders gewoon even Shado Pan en Celestials naar revered doen zodat ik alle gear kàn kopen (niet dat dat ooit zal gebeuren :D) :)
En dan ze gewoon samen eens naar exalted brengen als ik zin heb.

Tja, ik heb al lang het gear ervoor, maar ik maak gewoon nooit tijd om te raiden, wel jammer nadat ik gisteren doorhad dat het eigenlijk niet zo moeilijk was ... Heb nu eenmaal voor PvP gekozen in het begin van MoP, was precies de verkeerde keuze :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JimDB schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 16:45:

Dominance is imo een van de beste reputations om te maxen.

3 * 496 gear items (belt, boots & trinket) en een mooie questchain qua lore als dat je interesseert. Daarnaast grind je gratis rep met de black prince.

Gisteren pandaria loremaster gedaan en vindt de eindes van jade forest & valley vrij episch nog. Had eerder ook al pandarian ambassador gehaald en kreeg daar onverwacht een nieuwe mount van. Die kite van cho namelijk ,vrij mooi nog.

Vorige week mn 3 alts naar de valor cap gepusht. Heb een warrior op 490 nu, ele shaman +- 470, enha shaman 480, guardian druid 469. Weet dat het wat mager is qua gear, maar als iemand een van deze rollen kan gebruiken in zijn raids, geef gerust seintje. Liefst op een server die leeft en waar transmogruns geen uitzondering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 07:15
Voor mijn mede disc priests wat vinden jullie Crit reforgen of Mastery ?

Vind het een lastige keuze want met Atonement kan je een hoop healing doen en ook nog een keer dps, met meer mastery meer damage opvangen. Ben benieuwd naar jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Sinds gister een mogelijke nieuwe tank in de guild, probleem bij hem is op het moment z'n gear, is net lvl 90 geworden en hebben hem al door wat heroics heen gelootst (letterlijke 3 dps met 90-100k dps, terwijl hij tankt *of probeert te tanken*), dus dat ging wel snel.

Alleen zal hij nog niet de gear hebben om in onze progress runs mee te draaien, in ieder geval deze week niet.

Volgende week eens kijken of hij dan geared genoeg is om in ieder geval hem door MSV heen te lootsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Sabrac schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:52:
Sinds gister een mogelijke nieuwe tank in de guild, probleem bij hem is op het moment z'n gear, is net lvl 90 geworden en hebben hem al door wat heroics heen gelootst (letterlijke 3 dps met 90-100k dps, terwijl hij tankt *of probeert te tanken*), dus dat ging wel snel.

Alleen zal hij nog niet de gear hebben om in onze progress runs mee te draaien, in ieder geval deze week niet.

Volgende week eens kijken of hij dan geared genoeg is om in ieder geval hem door MSV heen te lootsen
Vergeet alvast de gratis necklaces niet die je nu nog kan behalen met de event boss. ilevel 480 is misschien niet veel soeps, maar kan voorlopig toch dienen om de zaken wat te versnellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Kapoen schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:57:
[...]

Vergeet alvast de gratis necklaces niet die je nu nog kan behalen met de event boss. ilevel 480 is misschien niet veel soeps, maar kan voorlopig toch dienen om de zaken wat te versnellen :)
Is reeds in zijn bezit en hij heeft ook geluk gehad in Mogushan Palace (de epic 2 handed dropte voor hem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Nice, mijn warrior wacht nog steeds op een epic 2hander... ik heb zelfs klaxxi naar exalted moeten grinden om überhaupt een ilevel 463 wapen te krijgen.

Na meer dan 6 weken LFR nog steeds geen drops gekregen, buiten een trinket met haste (wat niet veel soeps is voor een warrior). Moest deze bad luck streak blijven duren moet ik in 5.2 dus honor grinden om wat pvp wapens op de kop te kunnen tikken.

[ Voor 17% gewijzigd door Kapoen op 20-02-2013 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Kapoen schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:01:
Nice, mijn warrior wacht nog steeds op een epic 2hander... ik heb zelfs klaxxi naar exalted moeten grinden om überhaupt een ilevel 463 wapen te krijgen.

Na meer dan 6 weken LFR nog steeds geen drops gekregen, buiten een trinket met haste (wat niet veel soeps is voor een warrior). Moest deze bad luck streak blijven duren moet ik in 5.2 dus honor grinden om wat pvp wapens op de kop te kunnen tikken.
Onze warrior tank heeft het precies andersom, onze 2e en 3e elegon kill dropte 'Starshatter' en niemand had em nodig, dus kreeg ze die beide voor haar fury spec.

Denk dat haar fury spec zelfs nu een hogere ilvl heeft dan haar tank spec (en ze is onze main tank)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Kapoen schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:57:
[...]

Inderdaad, die necklace is helemaal zo gek nog niet… Ik ben gister zelf 89 gedingd in dat uurtje dat ik kon spelen. Direct die seasonal boss gedaan en 3x de spelldps neck zien droppen (3de keer won ik hem), ook de str en de spirit neck zijn in mijn bezit (greed rolls), nu nog degene die ik echt wil hebben.

Wel geinig om het verschil te zien. De eerste 3 runs waren met een andere tank (guildie alt), een guildie healer en random dpsers. De laatste 3 runs waren met twee fully heroic T14 geared dps die ik ken. Twee keer 120k dps maakt het gevecht echt triviaal…

Vanavond maar eens kijken wat de raiders willen doen, en morgen wil ik op mijn druid de zure appel die level 89 heet hebben verorberd. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Ik heb gister ook 89 aangetikt op mijn Hunter. Had voor het eten mijn dailies op de druid gedaan, maar geen tijd voor instances (Hunte rmoest nog 3% tot 89).

Nog niet kunnen queuen voor de seasonal op mijn hunter, maar dat komt nog wel :).

Op de druid gaat Operation Shieldwall rep langzaam omhoog (iets van 1k per dag ofzo). Als het goed is kan ik vandaag "He's in deep" gaan doen voor wat extra rep. Ik blijf het questen in feral guardian nog verkiezen boven questen als moonkin. (Je bent veel kwetsbaarder bij adds en vooral in de gebieden met dailies zijn er daar best veel van).

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinhead_dclxvi
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-04 10:10
Nog een reset zonder mastery trinket van Elegon. Denk dat deze helemaal niet gaat droppen voor dat de nieuwe mastery trinkets in 5.2 geïntroduceerd worden. Zowel in LFR als HC mode dropt die gewoon niet, en daar gebruik ik altijd coins.

Gisteren werd ik heel even blij (coin frame werd gebugged, waardoor het niet "Gold" of "Loot" liet zien, dus ik dacht - JA, EINDELIJK!), en inderdaad.. het was loot.. namelijk de HC versie van Starshatter die zo super goed is voor Blood met Crit/Exp :')

I died a bit inside.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

angry.itch schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:35:
Nog een reset zonder mastery trinket van Elegon. Denk dat deze helemaal niet gaat droppen voor dat de nieuwe mastery trinkets in 5.2 geïntroduceerd worden. Zowel in LFR als HC mode dropt die gewoon niet, en daar gebruik ik altijd coins.

Gisteren werd ik heel even blij (coin frame werd gebugged, waardoor het niet "Gold" of "Loot" liet zien, dus ik dacht - JA, EINDELIJK!), en inderdaad.. het was loot.. namelijk de HC versie van Starshatter die zo super goed is voor Blood met Crit/Exp :')

I died a bit inside.
Vanavond poging #11 en #12 voor de mastery trinket van Elegon in mijn geval :)
Heb deze inderdaad nog niet zien droppen, net als de Healing trinket van WotE (waar m'n kameraad op aast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wacht al de hele expansion op de trinket van Will of the Emperor. Elke keer coin op gebruikt, maar helaas. En aangezien we nu MSV niet meer doen (vol op HoF) zal ik m wel nooit te zien krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Ik ben terug sinds twee weken na een SoR en hoor jullie praten over allerlei interessante questchaince van Operation Shieldwall en dominance oid.

Op dit moment ben ik rep aan het grinden voor GL en zit halverwege honored, maar kan ik al iets met bovenstaande chains die schijnbaar WEL leuk zijn?
En hoe kan ik dat dan starten? (en waar?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Operation Shieldwall/Dominance is volgens mij al beschikbaar zonder GL grind. In principe krijg je in de Pandaria hoofdstad van je faction een quest die je naar Krasarang Wilds stuurt. Ik kan het nu niet opzoeken, maar ik meen mij te herinneren dat het iets was met een 'scout report' in de naam v/d quest of zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 16:50

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Shieldwall heb je niks voor nodig :) en Teunis je vergeet [/url] :P

Gister 61 gehaald op m'n warlock, en uiteindelijk naar Outland (jaja, kan ik al op 58, maar Outland is gewoon dodelijk saai). Nu hopen dat ik binnen een dag of 4 a 5 (vind outland niks, dus gaat trager) naar Northrend kan.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 15:41
lanerios schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:06:
Shieldwall heb je niks voor nodig :) en Teunis je vergeet [/url] :P

Gister 61 gehaald op m'n warlock, en uiteindelijk naar Outland (jaja, kan ik al op 58, maar Outland is gewoon dodelijk saai). Nu hopen dat ik binnen een dag of 4 a 5 (vind outland niks, dus gaat trager) naar Northrend kan.
Ik ben niet de enige dus die Outland niet meer kan zien :P. Ik heb mijn vrouw gevraagd mij meerdere keren door de dungeons heen te boosten zodat ik snel weer Outland kon verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Probleem met het snel snel Outland te doen is dat je daarna 12 levels (68 tot 80) moet grinden in Northrend. Voor Cata quest chains aan te vatten moet je level 80 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 15:41
Dat was redelijk makkelijk te doen, ik heb van 68 t/m 71 in Borean Tundra gezeten, toen naar Dragonblight, een paar dungeon boosts, Zul'Drak, Sholazar en op 77 t/m 80 in Storm Peaks.
Ik heb alleen questen gedaan die ik leuk vond dus niet alles van een zone behalve Borean daar heb ik alles gedaan. In Storm Peaks die quest lijnen gedaan naar de Sons of Hodir, op een paar keer heen en weer reizen na ging dat best snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Carthrax schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:08:
[...]

Ik ben niet de enige dus die Outland niet meer kan zien :P. Ik heb mijn vrouw gevraagd mij meerdere keren door de dungeons heen te boosten zodat ik snel weer Outland kon verlaten.
Mijn monk is nu 63, maar het enige van Outland dat die tot nu heeft gezien zijn de instances.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Bah heb gister in de trein even alles zitten bij lezen over 5.2 en het ziet er allemaal erg leuk uit! Vooral weer benieuwd naar de nieuwe raid... Echter zoals ik ook al aan hulkie heb doorgegeven heb ik het de laatste tijd zo druk dat ik niet kan voorzien of ik in de aankomende tijd als (vaste) raider actief kan zijn... De afweging is nu stoppen met WoW algeheel of gewoon casual nog af en toe spelen en nog 5.2 een beetje ontdekken...

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-08 23:37
Over outland gesproken... Ik probeer nu al een aantal weken de fishing achievement "Old man Barlowed?" te krijgen, maar heb in geen weken die laatste daily gezien <_< Met andere dailies heb ik ongeveer hetzelfde en krijg ik bijvoorbeeld een week lang dezelfde daily.

Wat moet ik hier in godsnaam mee?

Tevens heb ik een vraagje over mijn dps, ik ben dw frost dk. Echter heb ik het idee dat ik aan de lage kant zit met mijn dps. Unbuffed doe ik single target tegen dummies rond de 40k-43k dps en ik zou graag willen weten of dit klopt voor iemand met mijn gear (merendeel pre-raid, 4-5 lfr items).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ret paladins krijgen eindelijk een buff voor 5.2. Misschien dat ik dan niet meer als een wet noodle mep. Onze 4-set bonus van T14 wordt nu baseline :)

Nu nog een aoe buff, want dat slaat echt helemaal nergens op vergeleken met andere classes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Sabrac schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:52:

Verkijk je niet op gear tbh, als ie in de basis een goede speler is, dan moet ie in full 463 blue's met hier een daar een LFR of crafted epic goed mee kunnen draaien zeker in MSV, en met hier en daar een MSV drop ook wel in HoF op de eerste 2, ik weet niet hoe sterk jullie in de blood spirits zitten, maar dit is misschien een goed moment er wat te gebruiken als het bij jullie net zoiets is als bij ons dat de meeste main raiders geen bloodspirit crafts willen omdat deze tier gear vervangen.

Deze week had onze MT problemen waardoor die niet online kon komen, hierdoor werd de OT MT en onze pala healer in blue's met een paar MSV pieces die hij via OS gekregen had en nog 2 Dragonsoul items (dat mainhand zwaard met lifeleech proc en een trinket werd OT, t/m bladelord ging verbazend goed, alleen garalon wilde niet omdat de kite rotatie moest worden aangepast en anderen ineens moesten kiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Dennism schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:55:
[...]

Verkijk je niet op gear tbh, als ie in de basis een goede speler is, dan moet ie in full 463 blue's met hier een daar een LFR of crafted epic goed mee kunnen draaien zeker in MSV, en met hier en daar een MSV drop ook wel in HoF op de eerste 2, ik weet niet hoe sterk jullie in de blood spirits zitten, maar dit is misschien een goed moment er wat te gebruiken als het bij jullie net zoiets is als bij ons dat de meeste main raiders geen bloodspirit crafts willen omdat deze tier gear vervangen.

Deze week had onze MT problemen waardoor die niet online kon komen, hierdoor werd de OT MT en onze pala healer in blue's met een paar MSV pieces die hij via OS gekregen had en nog 2 Dragonsoul items (dat mainhand zwaard met lifeleech proc en een trinket werd OT, t/m bladelord ging verbazend goed, alleen garalon wilde niet omdat de kite rotatie moest worden aangepast en anderen ineens moesten kiten.
Klopt, zat er anders ook aan te denken om hem als DPS mee te laten gaan gezien we bij de gevechten van vanavond eigenlijk nooit tegen enrage timers / DPS issues aanlopen en dat ik dan ga tanken om hem wat gear te verschaffen. We'll see :)

Probleem is dat ik nog niet weet hoe hij qua speler is, de heroic runs zijn nou niet echt een basis en met 3 dps die alleen maar aggro van je afpakken, kon hij ook niet echt tonen wat hij als tank kan doen xD.

We hebben nog genoeg blood spirits, dus dat is inderdaad een optie... zal eens kijken hoe het zit met de geleerde patronen binnen de guild :)

@Xeji, ik weet zelf niets van DK's dus ik gebruik de DK's die ik ken als referentie

Onze nieuwe DK (half tank, ilvl 460) doet z'on 40 tot 45k single target
Onze oude dk (ondertussen uit de guild) deed met ilvl 470 tot 480 z'on 70 tot 80k single target
Onze huidige DK doet met ilvl 490 z'on 80 tot 100k single target.

Gezien je zelf rond de ilvl 470 zit zou ik z'on 50 á 60k inschatten (raid / party buffed, geen idee hoe het self buffed zit).

[ Voor 12% gewijzigd door Sabrac op 20-02-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Das idd ook een optie, en laat em vooral voordat jullie gaan raiden LFR (degene die hij in kan) deze reset gaan tanken dan heeft ie iig al wat experience :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Dennism schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:03:
Das idd ook een optie, en laat em vooral voordat jullie gaan raiden LFR (degene die hij in kan) deze reset gaan tanken dan heeft ie iig al wat experience :)
Net ff via de wow armory gekeken, hij is alweer online, druk bezig :) denk dat dat dan ook wel goed komt ja.
Sowieso leg ik altijd voor een nieuweling kort de tactics uit die voor hem relevant zijn (als tank valt het vaak wel mee wat je moet doen).

vanavond gebruiken we sowieso een raid lockout die ik al had, dus we beginnen direct bij Elegon en gaan door tot 2/6 HoF of als we de dps hebben, direct 3/6 HoF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Die lockouts zijn wel handig ja, heb er zelf ook nog een van een 3/6 MSV drama pug op mijn druid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Dennism schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:08:
Die lockouts zijn wel handig ja, heb er zelf ook nog een van een 3/6 MSV drama pug op mijn druid :)
Ik ben later ook van plan zodra m'n warrior 90 is, om een 4/6 MSV Lockout te bemachtigen zodat we elegon / will snel kunnen doen.

Dus raid starten met warrior, iedereen naar binnen, warrior omwisselen voor druid.. en 4/6 clearen xD
Lockout blijft bestaan en repeat elke week maar :)

Maar dat zal wel ff duren denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
lol, dat zou ik dus met mijn druid ook kunnen doen :D, tenzij ik serieus wil gaan puggen :D

Daar had ik nog niet eens aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
Sabrac schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:59:
@Xeji, ik weet zelf niets van DK's dus ik gebruik de DK's die ik ken als referentie

Onze nieuwe DK (half tank, ilvl 460) doet z'on 40 tot 45k single target
Onze oude dk (ondertussen uit de guild) deed met ilvl 470 tot 480 z'on 70 tot 80k single target
Onze huidige DK doet met ilvl 490 z'on 80 tot 100k single target.

Gezien je zelf rond de ilvl 470 zit zou ik z'on 50 á 60k inschatten (raid / party buffed, geen idee hoe het self buffed zit).
Dankjewel! Ik heb zelf geen referentiepunt en daar ligt het moeilijke, ik weet dus niet hoe goed ik ben vergeleken met anderen van mijn ilvl en stats. Het helpt ook niet dat ik nog steeds geen betere wapens heb (via lfr of wat dan ook) zodat ik me met anderen in lfr kan vergelijken.

Weet iemand misschien mensen die (dw) frost dk spelen en streamen en/of filmpjes plaatsen? Daar kan ik ook veel van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Geen referentie is idd lastig, ik weet iig wel dat Icy-veins.com vaak goede class guides heeft om mee te starten, welke aangeven welke talents optimaal zijn, welke rotation je wanneer zou moeten gebruiken, welke gems/enchants e.d. je zou moeten gebruiken.

Toen ik zelf met mijn druid alt wat serieuzer ging spelen heb ik een aantal zaken snel opgepakt door die guides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
Dennism schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:18:
Geen referentie is idd lastig, ik weet iig wel dat Icy-veins.com vaak goede class guides heeft om mee te starten, welke aangeven welke talents optimaal zijn, welke rotation je wanneer zou moeten gebruiken, welke gems/enchants e.d. je zou moeten gebruiken.
Voor gems en enchants gebruik ik Mr. Ask Robot dat naar mijn idee vrij accuraat is. Ik heb eerst met Icy Veins en Noxxic geprobeerd mijn 'rotatie' op orde te krijgen, maar ik heb het idee dat het niet ver genoeg gaat.
Rune management is een essentieel onderdeel van de 'rotatie' van een dk en daar gaan ze naar mijn idee niet goed genoeg op in. Zo had ik bijvoorbeeld met behulp van Icy Veins en Noxxic een dps van ~35k en nu met behulp van de sample 'rotatie' van Simulation Craft ~40k. Allebei unbuffed.

Misschien moet ik in plaats van allerlei guides lezen/zoeken proberen zelf te experimenteren (theorie en praktijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Op mijn druid gebruik ik in tankspec nu Colosos als enchant. (Ask Mr. Robot raadt deze aan) Icy Veins adviseert Dancing Steel of Windsong.

Welke is nu eigenlijk de betere keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Ik moet zeggen dat ik de DK guide niet ken, maar de Warlock en Druid guides vond ik vrij goed maar dit zal natuurlijk ook afhangen van hoe goed de speler is die ze schrijft voor deze sites. Maar het is en blijft natuurlijk een leidraad en geen "doe dit en dan komt alles goed" guide zoals je zelf idd ook al ziet.

Simcraft en askmrrobot zijn beide trouwens ook idd zeer goede tools en gebruik ik zelf ook regelmatig wel zorg ik altijd dat ik in askmrrobot de scale values van Simcraft gebruik wanneer mogelijk daar mrrobot alleen enkele scale factors hebt welke bij benadering correct zijn in individuele gearsetups zullen deze altijd een beetje anders zijn, wat ook belangrijk is voor goede dps is dat je tijdens procs e.d. de juiste abilities uitvoerd, en dus ook een zeer duidelijk overzicht hebt binnen je UI wanneer wat proc't (enchant, trinket, class/spec procs). Verder zal het ook een zaak van ervaring opbouwen met een spec zodat je ook in hectische situaties het maximale eruit haald.

Tevens zie ik nog dat je 2 enchants mist, waarbij vooral de leg enchant volgens mij best een grote dps upgrade is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

_Peter2_ schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:53:
Op mijn druid gebruik ik in tankspec nu Colosos als enchant. (Ask Mr. Robot raadt deze aan) Icy Veins adviseert Dancing Steel of Windsong.

Welke is nu eigenlijk de betere keus?
Colossus: 6 RPPM, 7500 absorb, goed voor z'on 45 000 dmg elke minuut dus
Windsong: 2 RPPM, 1500 Crit / Haste / Mastery, Crit / Haste = meer rage & damage = vaker Savage Defense of Frenzied Regen, Mastery = meer armor = minder dmg.
Dancing Steel: 2 RPPM, 1650 Agi, goed voor meer dmg en crit = meer rage (crit) = vaker Savage Defense of Frenzied Regen.

Persoonlijk vind ik de laatste 2 beter, maar ik zeg er wel bij, in een raiding environment.
Omdat als je als off-tank bezig bent, de Crit / Haste of Agi helpt in meer dps doen / vaker Tooth and Claw kunnen doen (vanwege rage). Daar waar collossus dan geen effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
Dennism schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:59:
Ik moet zeggen dat ik de DK guide niet ken, maar de Warlock en Druid guides vond ik vrij goed maar dit zal natuurlijk ook afhangen van hoe goed de speler is die ze schrijft voor deze sites. Maar het is en blijft natuurlijk een leidraad en geen "doe dit en dan komt alles goed" guide zoals je zelf idd ook al ziet.

Simcraft en askmrrobot zijn beide trouwens ook idd zeer goede tools en gebruik ik zelf ook regelmatig wel zorg ik altijd dat ik in askmrrobot de scale values van Simcraft gebruik wanneer mogelijk daar mrrobot alleen enkele scale factors hebt welke bij benadering correct zijn in individuele gearsetups zullen deze altijd een beetje anders zijn, wat ook belangrijk is voor goede dps is dat je tijdens procs e.d. de juiste abilities uitvoerd, en dus ook een zeer duidelijk overzicht hebt binnen je UI wanneer wat proc't (enchant, trinket, class/spec procs). Verder zal het ook een zaak van ervaring opbouwen met een spec zodat je ook in hectische situaties het maximale eruit haald.

Tevens zie ik nog dat je 2 enchants mist, waarbij vooral de leg enchant volgens mij best een grote dps upgrade is.
Zijn er ook schaalfactoren voor pre-raid gear? Ik was volgens mij alleen BiS schaalfactoren tegengekomen (waarbij tier bonussen zijn meegerekend).

De twee enchants mis ik omdat ze bijna niet te verkrijgen zijn op mijn realm. Als ze in de AH liggen dan zijn ze gigantisch overpriced. Zal vandaag weer eens kijken, hopelijk zijn er nu verkrijgbaar met een schappelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Xeiji schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:17:
[...]

Zijn er ook schaalfactoren voor pre-raid gear? Ik was volgens mij alleen BiS schaalfactoren tegengekomen (waarbij tier bonussen zijn meegerekend).

De twee enchants mis ik omdat ze bijna niet te verkrijgen zijn op mijn realm. Als ze in de AH liggen dan zijn ze gigantisch overpriced. Zal vandaag weer eens kijken, hopelijk zijn er nu verkrijgbaar met een schappelijke prijs.
Als je Simulation Craft download kun je je huidige character inladen, deze berekend dan (als je de optie aanzet) wat je DPS is, en welke stats voor jou op het moment het meeste opleveren.

Soms (vooral in het geval van druids) moet je even rondzoeken naar een "up to date" action list, omdat anders de stats weights niet kloppen (sim craft geeft haste teveel waarde bij druids met de standaard code).

@Dennism

De feral guide van Icy-veins is inderdaad een goede start, maar ze vergeten een best belangrijk aspect bij Single Target rotation.

Namelijk het gebruik van Trash als je een OOC proc hebt.

Single target is in mijn geval dan ook

-- Voor het gevecht
Savage Roar
Pre-Pot

-- Start van het gevecht
Rake 1x
Shred
Refresh Savage Roar bij 5 CP

-- Burst periode
TF + Berserk macro
Refresh rake
Shred tot 5 cp
Rip
Shred tot 5 cp
Ferocious bite
Shred tot 5 cp
Savage roar.

-- Begin normale rotatie
Shred tot 4 CP
TF
Rake + Rip
Shred tot 5 Cp
Savage Roar.

Herhaal tot Burst Periode weer beschikbaar is.

-- < 25 % health over, vervang RIP met Ferocious Bite

Bij OOC procs is het bij mij erg afhankelijk van hoelang de buffs / bleeds nog aanwezig zijn en hoeveel Combo Points ik heb, maar vaak gebruik ik deze voor Trash.
De damage van Trash is sterker dan Shred op single target, zolang je deze niet teveel clipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nirrilith
  • Laatst online: 18-09 13:05
@Sabrac

Die kende ik nog niet, zojuist eens geimporteerd om te kijken waar ik mn tanking nog kan verbeteren.
heb zeker een ander beeld gekregen van hoe te tanken :-)

Battle.net ID: Nirrilith#2845

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoza
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-08 10:59
Weet er iemand nog een leuke 25 mans PVE guild op Darksorrow / Alliance? Ik mis de grote raids!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanoza schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:06:
Weet er iemand nog een leuke 25 mans PVE guild op Darksorrow / Alliance? Ik mis de grote raids!
Wel op Steamwheedle Cartel :p

Vanavond weer HoF bestormen met 25 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoza
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-08 10:59
IntToStr schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:23:
[...]

Wel op Steamwheedle Cartel :p

Vanavond weer HoF bestormen met 25 man.
nah, ik wil graag op Darksorrow blijven vanwege een aantal irl vrienden (PVP-ers). Ik zou erg graag weer eens in een guild zitten met 30-40 man online als je 's avonds online komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Vanoza schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:34:
[...]

nah, ik wil graag op Darksorrow blijven vanwege een aantal irl vrienden (PVP-ers). Ik zou erg graag weer eens in een guild zitten met 30-40 man online als je 's avonds online komt.
Zelfs in een 25 man guild zul je dit zelden (buiten raid avonden om) tegenkomen.
Tijdje in een social guild (iets van 600 characters, ongeveer 100 personen) gezeten en zelfs daar was de piek rond de 20 á 25.

In ieder geval, 25 man guilds op Darksorrow:

http://www.wowprogress.co...rksorrow/rating.tier14_25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Yay voor het eerst sinds weken weer een lucky in LFR/Sha, nog steeds geen wapen na het runnen van terrance voor de zoveelste keer, echter Sha was wel zo aardig om mijn Tier legs te droppen, gelijk maar geupgrade met 4 ilvls daar ik toch op 3k valor zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, wat ben ik blij dat ik raid en dat we epgp gebruiken. Ik heb altijd zo'n ontzettende pech met /roll qua loot :( Ook weer met onze 10m groep in ToES. Met 10m doen we geen epgp, maar gewoon zelf verdelen. Het is dat ik een paar keer als enige rollde, maar alles wat ik roll is rond de 15...

Binnenkort mogen we weer LFR in met 5.2... Dan kan de pret weer beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

woohoooo * you have added the mount Fiery Warhorse to your collection :P yay eindelijk :)
kan ik weer een wekelijks ding schrappen :P

[ Voor 20% gewijzigd door mrsar op 20-02-2013 18:19 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:27
mrsar schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 18:15:
woohoooo * you have added the mount Fiery Warhorse to your collection :P yay eindelijk :)
kan ik weer een wekelijks ding schrappen :P
Ik had de mazzel die te krijgen in mijn eerste solo Kara ooit.

Zit nu zelf nog Eye Of Eternity te farmen voor de 2e mount en Onyxia.

Zelf afgelopen week Deathcharger's Reins gekocht van de Black market voor 50k.
Veel geld voor een mount dat er niet bijzonder uitziet maar wat moet ik anders met mijn gold.

En dit was ook de 1e mount die ik op de Black market zag die voor onder de 150k verkocht werd.

De afwijking die ik ingame zie bij mijn paladin en die ik in mijn armory zie is best wel groot.
Op mijn armory heb ik ongeveer 20 mounts meer dan ik ingame op mijn Paladin heb en ik zou echt niet weten welke 20 dit dan zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Deadsy op 21-02-2013 01:57 ]

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Nou, gister uiteindelijk de nieuwe DK 'tank' als DPS mee gesleurd, maar het was me daar een... slordige avond.

Begon al voor Elegon, de nieuweling had mumble nog niet opgezet en voordat hij dan wel zover was hadden wij alle trash naar Elegon al gecleared en voor de lol "And it's good!" lopen doen voor sommigen... tot 1 van m'n jumps verkeerd ging en ik in het gat belande xD.

Daarna Elegon zelf, in het begin direct al 1 dood (Rocket boots faal!) en na slechts 3 orbs (4 debuffs) ging de eerste spark er doorheen... had niet mogen gebeuren maar goed, shit happens.

2e spark ronde, onze nieuweling was ondertussen ook dood en battle res was al gebruikt.. dus ik + een andere tank verantwoordelijk voor de spark die hij deed.
Tot wederom bij ronde 4 een spark er doorheen kwam (dit keer die van mezelf, omdat de andere tank ineens besloot een andere dps te helpen... ja logisch.. help een dps met 60 tot 80k dps in plaats van een tank met slechts 30 tot 50....).

Op dat punt was ik dus al lichtelijk geirriteerd, een boss die we al zo vaak gekilled hebben en dan zulke... lullige fouten.. maar goed, vervolgens na de laatste pillars, besluit de mage in z'on electrische cirkel te gaan staan.. en weer 1 dood... dus 8 man over. Ging uiteindelijk wel neer.

Daarna Will of the Emperor.... echt, ene fout na de andere. Zelfs nog een wipe.. gelukkig gingen ze daarna snel neer.

HoF eerste 2 bazen waren daarentegen geen probleem..

Komende zondag nemen we een nieuwe mage mee op trial, eens zien wat deze kan doen.
Mocht deze zijn wat we zoeken en mocht de DK tank wat meer gear krijgen, dan hebben we alles weer op orde :).

Onze raid was echt een drama gisteren. Iets van 3 van de goede dps last minute afgezegd, 1 goede dps helemaal niet komen opdagen. Uiteindelijk wel 25 man verzameld. Eerste 2 bosses van HoF simpel neer.

Maar toen kwam Garalon. Wat een mass fail was dat zeg. Kiters constant in de furious swipe. Mensen met leg duty lagen ook om de haverklap dood door voornamelijk in furious swipe te staan. Dps was om te huilen van een flink aantal mensen. En als grootste fail: we bleken de hele avond met 7 healers rond te lopen in plaats van 6. Met 6 zouden we een kill hebben gehad, met 7 was het nu regelmatig een laag percentage wipe op enrage...

Wat heb ik me een partij zitten ergeren gisteren zeg :X

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

IntToStr schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:50:
Onze raid was echt een drama gisteren. Iets van 3 van de goede dps last minute afgezegd, 1 goede dps helemaal niet komen opdagen. Uiteindelijk wel 25 man verzameld. Eerste 2 bosses van HoF simpel neer.

Maar toen kwam Garalon. Wat een mass fail was dat zeg. Kiters constant in de furious swipe. Mensen met leg duty lagen ook om de haverklap dood door voornamelijk in furious swipe te staan. Dps was om te huilen van een flink aantal mensen. En als grootste fail: we bleken de hele avond met 7 healers rond te lopen in plaats van 6. Met 6 zouden we een kill hebben gehad, met 7 was het nu regelmatig een laag percentage wipe op enrage...

Wat heb ik me een partij zitten ergeren gisteren zeg :X
Misschien dat het aan de avond lag :), wel lullig van de 6 healers ipv 7... lette de raid leader niet op ofzo?
Na elke wipe ga ik altijd direct kijken wat iedereen z'n dps is, damage taken en dergelijke om het zo te voorkomen, een dps minder zou dan direct opvallen.

In ieder geval de trial mage voor zondag wat verder lopen inspecteren.
Heeft met een betere guild meegelopen, zo 16/16 + 2/16 HC gehaald, echter als ik de logs bekijk, is zijn dps nou niet echt geweldig, misschien dat hij daarom ook wel op zoek is naar een andere guild.

Zijn ilvl is hoger dan al onze raiders, dus hij zou ook makkelijk iedereen voorbij moeten gaan in dps (vooral gezien mages wel in een goede dps posititie zitten op het moment).
Ben erg benieuwd, voor de bekende logs stond hij wel constant (epeenbot, niet volledig vanuit gaan) in de 30 tot 40th percentile... wat best ... matig is.

• mrsar

mrsar

Deadsy schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 01:56:
[...]

Ik had de mazzel die te krijgen in mijn eerste solo Kara ooit.

Zit nu zelf nog Eye Of Eternity te farmen voor de 2e mount en Onyxia.

Zelf afgelopen week Deathcharger's Reins gekocht van de Black market voor 50k.
Veel geld voor een mount dat er niet bijzonder uitziet maar wat moet ik anders met mijn gold.

En dit was ook de 1e mount die ik op de Black market zag die voor onder de 150k verkocht werd.

De afwijking die ik ingame zie bij mijn paladin en die ik in mijn armory zie is best wel groot.
Op mijn armory heb ik ongeveer 20 mounts meer dan ik ingame op mijn Paladin heb en ik zou echt niet weten welke 20 dit dan zijn.
ik denk dat dit run nr 100 was ofzo :P
EoE doe ik ook,samen met euhm..utgarde? voor die blauwe drake (run nr 10000 ofzo xD ) ook de Deathcharger's Reins moet ik nog steeds,wil ook maar niet droppen :(
ik heb btw ook meer mounts in de armory dan binnen wow zelf,ik gok dat dit o.a. de mounts uit AQ zijn,mounts die je niet overal kan gebruiken......

Verwijderd

mrsar schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:14:
[...]

ik denk dat dit run nr 100 was ofzo :P
EoE doe ik ook,samen met euhm..utgarde? voor die blauwe drake (run nr 10000 ofzo xD ) ook de Deathcharger's Reins moet ik nog steeds,wil ook maar niet droppen :(
ik heb btw ook meer mounts in de armory dan binnen wow zelf,ik gok dat dit o.a. de mounts uit AQ zijn,mounts die je niet overal kan gebruiken......
Die worden bij mij toch meegeteld in WoW zelf. Het enige verschil bij mij zijn de DK mounts die pas verschijnen als ik mijn dk es ingelogd heb.

• mrsar

mrsar

dan zullen het wel class specific mounts zijn :P

Dat zijn volgens mij de faction mounts van de tegenoverliggende faction. Dus Orc mounts en human mounts etc..

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• hulkie
Aai, vervelend als het niet loopt @ bovenstaande verhalen...

Zo was het afgelopen weken bij ons vaak ook. Maar het gesprek van afgelopen zondag en mijn peptalk hebben hun vruchten afgeworpen. ToeS 1 wipe, verder alleen maar recordkills voor onze guild. Sha ging neer op 9.40 ofzo, dus niet eens een 2de hero kunnen gebruiken.

Toen door naar MSV, 1ste boss HC 1shot, 2de boss HC 1shot, 3de boss HC 2shot. Toen naar HoF, eerste boss werd gepulled toen de laatste trashmob bijna dood was. Toch bijna een recordkill te pakken ondanks slechte mana van healers en dps. Daarna even een kleine sneakpeak op 2de baas HoF HC.

Die pull tornado skill is niet echt ingewikkeld, maar de damage bij unseen strikes doet nu echt pijn. Twee tries gehad, 60% als best, dat zou dus goed moeten komen!

Logs:
http://www.worldoflogs.co...4f7tzhh0u/sum/damageDone/

• corset
Gz! Gaat gelukkig dan een stuk beter. Blij om dat te horen.

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

hulkie schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:55:
Aai, vervelend als het niet loopt @ bovenstaande verhalen...

Zo was het afgelopen weken bij ons vaak ook. Maar het gesprek van afgelopen zondag en mijn peptalk hebben hun vruchten afgeworpen. ToeS 1 wipe, verder alleen maar recordkills voor onze guild. Sha ging neer op 9.40 ofzo, dus niet eens een 2de hero kunnen gebruiken.

Toen door naar MSV, 1ste boss HC 1shot, 2de boss HC 1shot, 3de boss HC 2shot. Toen naar HoF, eerste boss werd gepulled toen de laatste trashmob bijna dood was. Toch bijna een recordkill te pakken ondanks slechte mana van healers en dps. Daarna even een kleine sneakpeak op 2de baas HoF HC.

Die pull tornado skill is niet echt ingewikkeld, maar de damage bij unseen strikes doet nu echt pijn. Twee tries gehad, 60% als best, dat zou dus goed moeten komen!

Logs:
http://www.worldoflogs.co...4f7tzhh0u/sum/damageDone/
Loop altijd even logs van anderen te bekijken en ga er altijd dieper op in als ik druids zie... maar jullie guardian druid snap ik dus echt niet :P
Net z'n armory bekeken, erg leuke items.... en dan een caster staff? per ongeluk met de verkeerde wapen uitgelogd of heeft hij de hele raid met een verkeerde wapen lopen spelen xD.

Zou z'n lage damage verklaren.

Daarentegen neemt hij bijvoorbeeld enorm veel damage en als ik dan naar z'n active mitigation gebruik kijk, is dit ook dramatisch laag, bijna het gevoel dat hij voor het eerst aan het tanken was.

Om jullie protectors kill als voorbeeld te gebruiken:

6x Savage Defense gebruikt in 389 seconde, een uptime van slechts 9 %... (gemiddeld zit ik rond z'on 30 tot 50 % uptime, afhankelijk van hoe erg ik er op let).

Dit is in een melee based gevecht 'de' ability die je wilt gebruiken om schade te ontwijken.
Mits het een magic / bleed based gevecht is wil je daarentegen Frenzied Regeneration gebruiken.
Dus, gezien zijn lage aantal SD, ging ik er vanuit dat hij dat dan gedaan had.

Frenzied regeneration, 16x gebruikt... ok dit is wat vaker, maar nog steeds, veel te weinig met het aantal rage dat je binnenkrijgt.

---------------

Verder zag ik dat hij Dream of Cenarious had, als een Guardian is dit je meest waardeloze talent, puur omdat het niet samenwerkt met Frenzied Regeneration.

Heart of the wild is handig voor de 6 % agi & stamina + de tijdelijke andere spec.. leuk voor als je moet helpen met healen of iets dergelijks

Nature's Vigil is over het algemeen je beste talent voor Guardians, als je deze combineert met Incarnation.

---------------

Daarnaast zijn z'n glyphs allemaal voor Feral, ook niet handig als je gaat tanken dus ^^

---------------

In het algemeen, heb ik het gevoel dat dit een Feral druid is, die snel even de guardian spec heeft genomen om te tanken, geen talents heeft aangepast (gezien DoC de beste dps talent voor Feral is, maar daarentegen is Incarnation weer heel slecht) en op die manier is gaan tanken.

• hulkie
Sabrac schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:18:
[...]

Loop altijd even logs van anderen te bekijken en ga er altijd dieper op in als ik druids zie... maar jullie guardian druid snap ik dus echt niet :P
Net z'n armory bekeken, erg leuke items.... en dan een caster staff? per ongeluk met de verkeerde wapen uitgelogd of heeft hij de hele raid met een verkeerde wapen lopen spelen xD.

Zou z'n lage damage verklaren.

Daarentegen neemt hij bijvoorbeeld enorm veel damage en als ik dan naar z'n active mitigation gebruik kijk, is dit ook dramatisch laag, bijna het gevoel dat hij voor het eerst aan het tanken was.

Om jullie protectors kill als voorbeeld te gebruiken:

6x Savage Defense gebruikt in 389 seconde, een uptime van slechts 9 %... (gemiddeld zit ik rond z'on 30 tot 50 % uptime, afhankelijk van hoe erg ik er op let).

Dit is in een melee based gevecht 'de' ability die je wilt gebruiken om schade te ontwijken.
Mits het een magic / bleed based gevecht is wil je daarentegen Frenzied Regeneration gebruiken.
Dus, gezien zijn lage aantal SD, ging ik er vanuit dat hij dat dan gedaan had.

Frenzied regeneration, 16x gebruikt... ok dit is wat vaker, maar nog steeds, veel te weinig met het aantal rage dat je binnenkrijgt.

---------------

Verder zag ik dat hij Dream of Cenarious had, als een Guardian is dit je meest waardeloze talent, puur omdat het niet samenwerkt met Frenzied Regeneration.

Heart of the wild is handig voor de 6 % agi & stamina + de tijdelijke andere spec.. leuk voor als je moet helpen met healen of iets dergelijks

Nature's Vigil is over het algemeen je beste talent voor Guardians, als je deze combineert met Incarnation.

---------------

Daarnaast zijn z'n glyphs allemaal voor Feral, ook niet handig als je gaat tanken dus ^^

---------------

In het algemeen, heb ik het gevoel dat dit een Feral druid is, die snel even de guardian spec heeft genomen om te tanken, geen talents heeft aangepast (gezien DoC de beste dps talent voor Feral is, maar daarentegen is Incarnation weer heel slecht) en op die manier is gaan tanken.
Goed gespot, leuk om te lezen, ik ga hem er ook zeker naar doorverwijzen.

Je hebt overigens helemaal gelijk. Dit was de eerste keer dat hij tanked. Zijn mainspec is resto, offspec is oomkin, off-off spec is kitty, en zn off-off-offspec is dus guardian :) Er dropped nogal veel leather en druid tier in onze raids.

Hij gaat in de toekomst wel meer tanken, dus de tips die jij noemt komen zeker van pas _/-\o_

Hij heeft overigens gewoon die 496 agi staff met sha crystal...

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

hulkie schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:24:
[...]

Goed gespot, leuk om te lezen, ik ga hem er ook zeker naar doorverwijzen.

Je hebt overigens helemaal gelijk. Dit was de eerste keer dat hij tanked. Zijn mainspec is resto, offspec is oomkin, off-off spec is kitty, en zn off-off-offspec is dus guardian :) Er dropped nogal veel leather en druid tier in onze raids.

Hij gaat in de toekomst wel meer tanken, dus de tips die jij noemt komen zeker van pas _/-\o_

Hij heeft overigens gewoon die 496 agi staff met sha crystal...
In dat geval, een paar sneller 'pointers'

Je kunt voor Guardians 2 kanten op, RPS (Rage per second) of Mitigation

RPS heeft als stats: Agi >= Stam > Crit >= Haste >= Hit (softcap) >= Exp (softcap & hardcap) > Mastery >= Dodge

Mitigation heeft : Stam > Agi > Mastery >= Dodge > Hit >= Exp >= Crit >= Haste..

Zelf geef ik de voorkeur aan RPS, omdat ik dan bijna volledig m'n feral gear kan gebruiken (Crit + Mastery).
Met 5.2 wordt mastery sterker, dus werkt feral dps gear ook erg goed.

In bijna elk gevecht komt de meeste damage die je krijg van Melee, dus zorg dat je Savage Defense uptime zo hoog mogelijk is (met RPS build makkelijk, omdat je veel rage binnenkrijgt).

Berserk is geweldig voor Rage (mangle spam) en kun je dus ook gebruiken om schade te ontwijken of te healen (meer rage = meer SD uptime of meer FR healing).

Incarnation + Nature's Vigil samen houd in dat je gewoon niet dood kan voor die 30 seconde (bij wijze van).
Oneindig Rage voor SD + FR en met NV heal je altijd de persoon met de laagste healthpool, een erg effectieve heal dus.

Mocht hij vragen of iets dergelijks hebben, je kunt ons altijd samen in een party gooien, kan ik hem nog wel verder helpen ^^

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 18:39

MetalPool

Boe!

Vanavond mn 3e char op 90 krijgen....
Dus nu met alle roles heb ik wel een char :)
Dan nog een huntertje tot 90 brengen voor pvp en dan ben ik wel zo`n beetje klaar :D

Hoeveel chars hebben jullie inmiddels al op 90 zitten?

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Precies 1 op 90 :)

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 18:39

MetalPool

Boe!

Geen behoefte aan meer nee?
Ik vind het juist wel leuk om te wisselen in roles!
Dan weer ff healen....dan weer ff dps! En tanken vind ik zo nu en dan ook wel ff leuk :D

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:37
Donnas-A schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:48:
Vanavond mn 3e char op 90 krijgen....
Dus nu met alle roles heb ik wel een char :)
Dan nog een huntertje tot 90 brengen voor pvp en dan ben ik wel zo`n beetje klaar :D

Hoeveel chars hebben jullie inmiddels al op 90 zitten?
Sinds gister 2.
Een Shammy (Casting DPS/Healing)
Een Monk (DPS/Healing)

Zit nu te denken om mijn Mage van 73 ofzo naar 90 te gooien.
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.