Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Ik zie dat ik ook een Nefit Easy kan halen met een Nefit Easy Connect Adapter naar OpenTherm.

Dat is eigenlijk wel gek toch? Oude interface (iRT) ombouwen naar OpenTherm en er dan een luxe thermostaat op drukken?

Op de een of andere manier geloof ik niet zo in de Easy, hij komt nogal lomp groot over, App is okay, interface is okay.

Mis ik iets? Is dit een betere deal dan bijv. een Nest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de nieuwe https://www.atag-one.com e-thermostaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamFox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-06 14:48
Heeft iemand ervring met een NEST in samenwerking met hun NEST rookmelders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:09
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:25:
Heeft iemand ervaring met de nieuwe https://www.atag-one.com e-thermostaat?
Helaas niet, ik had hem al gehad wanneer hij de Q-Solar zou ondersteunen.... :(

@Woekele,
Zou je een update willen geven mbt jouw Evohome systeem?
  • Heb je nog steeds dat hij tot 2 graden boven de ingestelde temperatuur warmtevraag blijft genereren?
  • Heb je nog andere onvolkomenheden m.b.t. Evohome (je hebt de kleurenversie toch)?

Tijdje terug in het Gas bespaar topic al eens een aardig bericht gepost over de oude Evohome(monochroom scherm)
Deze had naar mijn mening een minpunt(je), iemand die weet of deze er in de nieuwe versie al uit is?
Ik kon op de thermostaat niet aflezen wat de setpoint was van een HR80 kop, eigenlijk was(/is?) er maar beperkte communicatie tussen de display en de HR80/HR92/DT92. Voorbeeld:

Termperatuur handmatige verhogen op display voor een andere ruimte:
1. nieuwe settemp werd verstuurd naar een HR80/HR92, die zag je daadwerkelijk verspringen.
2. de HR80/HR92 vergelijkt huidige gemeten temp met settemp
3. indien gemeten temp kouder is dan settemp gaat, stuurt de kop een warmtevraag verzoek naar de display welke deze meteen doorstuurt naar ketelmodule
**Dit is hoe het hoort in mijn ogen, de settemp is zowel op het display als op een HR80/HR92/DT92 afleesbaar, warmtevraag kun je indirect dus aflezen op de thermostaat**

Temperatuur handmatige verhogen op een HR80/HR92/DT92:
1. settemp wordt hoger, de kop waar je net aan hebt gedraaid meet de huidige temperatuur
2. een stuurt bij een lager gemeten temperatuur dan settemp een seintje naar de thermostaat welke op zijn beurt weer het ketelmodule aanstuurt.
3. minpunt is dat je de nieuwe settemp niet terug zag(ziet?) op het display, je kon dus niet zien wat de nieuwe settemp was en ook niet welke kamer warmtevraag had.
**Hier gaat het in mijn ogen mis, ik wil toch wel kunnen zien welke kamer de bandiet is welke warmtevraag heeft en waar deze op ingesteld is op het display**

[ Voor 78% gewijzigd door Appie Heijn op 19-11-2014 13:24 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Grolsch schreef op woensdag 19 november 2014 @ 07:58:
[...]

De thermosmart hangt nu 1,5 week in ons huis, maar toch redelijk last van overshoot (1 á 2 graden per "opwarming"), zie onderstaande grafiek:

[afbeelding]

Het is niet heel erg hinderlijk, maar vroeg me af of iedereen hier last van heeft, blijkbaar niet ;)
Ik heb zelf ook redelijke overshoot bij de Thermosmart. Het zelflerende gedrag is nog niet geïmplementeerd in de meeste Thermosmarts, zie ook de reactie van Kodjo: http://thermosmart.uservo...fleerfunctie-werkt-en-hoe

Dit verklaart ook waarom sunnybird minder last heeft van overshoot, zijn Thermosmart heeft die functionaliteit waarschijnlijk al omdat hij beta-tester is/was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01:36
W.Zijlstra. schreef op woensdag 19 november 2014 @ 10:44:
Ik zie dat ik ook een Nefit Easy kan halen met een Nefit Easy Connect Adapter naar OpenTherm.

Dat is eigenlijk wel gek toch? Oude interface (iRT) ombouwen naar OpenTherm en er dan een luxe thermostaat op drukken?

Op de een of andere manier geloof ik niet zo in de Easy, hij komt nogal lomp groot over, App is okay, interface is okay.

Mis ik iets? Is dit een betere deal dan bijv. een Nest?
Volgens mij zit het net iets anders, de Easy Connect adapter maakt van de oude interface (iRT) of een OpenTherm interface een nieuwe interface die met de Nefit Easy kan communiceren, dus hij maakt niet van de oude interface (iRT) een OpenTherm interface.
W.Zijlstra. schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:04:
Zijn er hier al positieve ervaringen met de Anna thermostaat?

Ik zit in een huurhuis en het lijkt me geen slechte investering voor €4,- per maand een OpenTherm thermostaat die compatible is met m'n ketel (Nefit Economy HR).

Terugverdientijd van die €200,-+ is t.o.v zo'n Anna abonnement 4 jaar. De thermostaten gaan vrij hard ontwikkelen de komende tijd dus over 2-3 jaar wil ik vast iets wat nog meer kan :-)

Alternatieven waar ik naar gekeken heb:
Nest: Redelijk duur, betere software & updates, kan na 4.5 jaar pas uit, mindere hardware (geen opentherm)
Nefit Easy: Adapter van €39 nodig, installatie kun je blijkbaar niet zelf doen, lelijk apparaat, software discutabel
Tado: Kan niet echt iets meer als Anna? Duurder maanabbonement, aanschafprijs hoog.
Ik heb zelf nu een paar weken ook een Nefit Easy in gebruik i.c.m. een Connect Adapter, ik heb hiervoor gekozen omdat dit (dacht ik) de enige slimme thermostaat is die mijn oudere nefit ketel modulerend kan aansturen.
Verder ben ik zeer te spreken over deze thermostaat (vind hem zelfs wel mooi :) ), maar heb geen ervaring met andere slimme thermostaten, dus heb geen vergelijkingsmateriaal.

PS: Het aansluiten van de Connect adapter steld niks voor, dus kun je makkelijk zelf doen. (het koste mij ongeveer een minuutje)

PPS: Er komt binnenkorte een webapp uit, dus misschien valt er dan iets meer te tweaken :) ik zie zelf een leuke koppeling met een HomeWizard wel voor me.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
JER00N schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:10:
[...]

Ik heb zelf ook redelijke overshoot bij de Thermosmart. Het zelflerende gedrag is nog niet geïmplementeerd in de meeste Thermosmarts, zie ook de reactie van Kodjo: http://thermosmart.uservo...fleerfunctie-werkt-en-hoe

Dit verklaart ook waarom sunnybird minder last heeft van overshoot, zijn Thermosmart heeft die functionaliteit waarschijnlijk al omdat hij beta-tester is/was.
Dat verklaart het 1 en ander.

Heb ondertussen al wel de vraag bij hun neergelegd met de vraag hoe dit zit.

Nu lijkt het in de grafiek vrij "Ernstig" door de schaalverdeling, maar valt nog mee, meestal max 1,5 graad.

[ Voor 7% gewijzigd door Grolsch op 19-11-2014 14:01 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
1,5 overshoot is wel veel. Dat betekent dat het daarna weer 1,5 moet afkoelen voor hij weer wat doet. En dat voelt heel oncomfortabel 's avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

Kwestie van tijd voordat het verholpen is :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Appie Heijn schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:46:

@Woekele,
Zou je een update willen geven mbt jouw Evohome systeem?
  • Heb je nog steeds dat hij tot 2 graden boven de ingestelde temperatuur warmtevraag blijft genereren?
  • Heb je nog andere onvolkomenheden m.b.t. Evohome (je hebt de kleurenversie toch)?

Tijdje terug in het Gas bespaar topic al eens een aardig bericht gepost over de oude Evohome(monochroom scherm)
Deze had naar mijn mening een minpunt(je), iemand die weet of deze er in de nieuwe versie al uit is?
Ik kon op de thermostaat niet aflezen wat de setpoint was van een HR80 kop, eigenlijk was(/is?) er maar beperkte communicatie tussen de display en de HR80/HR92/DT92.
Het probleem van Evohome en warmte blijven vragen boven de gewenste temp speelt nog. Honeywell heeft nu een logger bij mij thuis geplaatst, omdat ze het niet kunnen reproduceren. Ik twijfel daar erg aan, aangezien er op internet meer te vinden zijn met hetzelfde probleem, maar goed. De logging doet zijn werk en dan kunnen ze het gaan analyseren. Let op: dit probleem speelt alleen als de Evotouch als regelaar is ingesteld, in een single-zone-opstelling. Als je multi-zone hebt in elke zone HR80's en HR92's gaat plaatsen, is er geen probleem.

Volgens mij is er nog steeds geen communicatie van HR92/80 naar de Evotouch. Je kunt dus niet zien welke handmatig is versteld. Ook kun je niet zien wanneer er warmtevraag is en welke zone daarvoor verantwoordelijk is.

Wat ook jammer is is dat de Evotouch zijn 'gemeten' temperatuur-weergave laat afhangen van de gewenste temp die je instelt. Dus als je gewenste temp 19 instelt, dan zegt hij dat hij het 18,5 meet. Terwijl het eigenlijk maar 18 is. Zet je de gewenste temp op 17, dan laat hij wel gewoon 18 zien. Of zelfs 17,5. Hij 'liegt' dus een beetje in de richting van de gewenste temp. Heeft Honeywell ook toegegeven. Beetje irritant.

[ Voor 49% gewijzigd door woekele op 19-11-2014 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
R-B schreef op woensdag 19 november 2014 @ 14:14:
Kwestie van tijd voordat het verholpen is :)
Hoe bedoel je dat precies :?

Denk je dat mijn thermostaat dat zelf gaat leren

Of denk je dat de Thermosmart binnenkort een update gaat krijgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:09
@Woekele
Thanks voor de terugkoppeling
Kortom ze hebben weinig verbeterd t.o.v. de monochroom versie. Jammer....
Ik ben bezig om bij iemand de boel te optimaliseren, grote recente woning maar veel temperatuur verschil in de vertrekken, eerst waterzijdig inregelen uiteraard. Echter is er ook de wens om vertrekken afzonderlijk van elkaar te kunnen verwarmen.

Oorspronkelijk idee was om aan de ene kant van de woning de Evotouch te gebruiken als regelaar en als thermometer. Nu ik je bericht gelezen heb zou ik denk ik gaan voor:
• Woonkamer Round Wireless thermostaat(ipv DT92)
• Woonkeuken Round Wireless thermostaat + de Evotouch maar regeling+temp meting op de Round Wireless.

Zo zou het moeten kunnen toch?
Waar de Evotouch komt te hangen is alleen vloerverwarming(op HCE80) en kan ik niet een HR80/92 als meter/regelaar gebruiken, dit gaat op voor de gehele benedenverdieping.

Boven komen 2x HR92(badkamer/studeerkamer)

Had ik inderdaad iets over gelezen, op zich lig ik hier nog niet wakker van, firmware updaten zou dit kunnen verhelpen, moet honeywell wel luisteren ;) Dat aan/uit schakelen paar keer per uur deed de vorige versie Evohome ook al dus daar hebben ze nog niet van geleerd kennelijk.

Heb wel gelezen op fok forum dat de round wireless de temperatuur ook op de evotouch laat veranderen. Wellicht kunnen de HR80/92 dit niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Appie Heijn op 19-11-2014 15:41 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:30

HeroS

SmartHome Nerd

Nest update (4.3.3) is net geïnstalleerd. Alles werkt nog :)

Menu werkt nu een stuk fijner en je kan het weer zien en de luchtvochtigheid. Very nice!

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:10
HeroS schreef op woensdag 19 november 2014 @ 18:34:
Nest update (4.3.3) is net geïnstalleerd. Alles werkt nog :)

Menu werkt nu een stuk fijner en je kan het weer zien en de luchtvochtigheid. Very nice!
Jep! Werkt perfect!! Tot nu toe geen spijt van m'n aankoop _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Irritante club dat Honeywell. Als je een inhoudelijke vraag stelt willen ze dat je contact met hun "ambassadeurs" opneemt |:(

Jammer dat juist die club tot nu toe redelijk goede producten maakt.
Wel jammer dat de Evohome nog kinderziektes heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:31

Ethirty

Who...me?

Hier ook eindelijk de Nest update ontvangen. Toch wel handig dat het helemaal automatisch gaat. Nieuwe features zijn ook fijn :)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:13:
Irritante club dat Honeywell. Als je een inhoudelijke vraag stelt willen ze dat je contact met hun "ambassadeurs" opneemt |:(

Jammer dat juist die club tot nu toe redelijk goede producten maakt.
Wel jammer dat de Evohome nog kinderziektes heeft.
Dat door verwijzen naar verkopers is echt niet meer van deze tijd inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:11

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

mijn Nest is trouwens heel vaak offline. Van alles al geprobeerd; nieuwe channels wifi, hernoemen ssid, andere wifi router, resetten nest. Iemand anders hier ook last van?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limojo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-08 23:26
woekele schreef op woensdag 19 november 2014 @ 14:15:
[...]

Wat ook jammer is is dat de Evotouch zijn 'gemeten' temperatuur-weergave laat afhangen van de gewenste temp die je instelt. Dus als je gewenste temp 19 instelt, dan zegt hij dat hij het 18,5 meet. Terwijl het eigenlijk maar 18 is. Zet je de gewenste temp op 17, dan laat hij wel gewoon 18 zien. Of zelfs 17,5. Hij 'liegt' dus een beetje in de richting van de gewenste temp. Heeft Honeywell ook toegegeven. Beetje irritant.
Dit doen mijn beide chronotherm wireless's ook, dat is zeer irritant met overal vloerverwarming, je kunt niet snel even de temperatuur alsnog verhogen.
Thermostaten geven de gewenste temperatuur weer en toch voel je dat het afkoeld is.
Eens testen of 6x per uur schakelen (ipv 3x) helpt.

Verder moet ik zeggen dat deze 'gewone' aan/uit thermostaten perfect regelen en ik ben er zeer tevreden over.
Deze worden overigens in de zomer ook gebruikt om te koelen, werkt prima.

• woekele
  • Niet online
Voor het regelen gebruiken ze blijkbaar wel de echte temperatuur, ze geven het alleen niet weer :|

Welke droplul in het designproces maakt in godsnaam zo'n keuze.

[ Voor 25% gewijzigd door woekele op 20-11-2014 06:48 ]

• R-B

R-B

Blokkert

Grolsch schreef op woensdag 19 november 2014 @ 14:38:
[...]

Hoe bedoel je dat precies :?

Denk je dat mijn thermostaat dat zelf gaat leren

Of denk je dat de Thermosmart binnenkort een update gaat krijgen :?
Uh, in de zin dat er geheid software updates voor komen.. :)

Ik heb gister me eigen thermosmart besteld :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 08:50
Zoals ik het lees kan je met een Opentherm termostaat dus het meeste qua kosten besparen op je gas rekening? Maar kan een leek ook dit instellen want daar lees ik eigenlijks niks over.

• Grolsch
Aan een opentherm thermostaat hoef je niets "in te stellen".

Voorwaarde is dat je CV Opentherm ondersteund, vervolgens moet je thermostaat op de juiste manier (Opentherm aansluitingen) aansluiten.

Opentherm betekend eigenlijk dat je kachel op % percentage kan draaien.

Aan uit is OF volgas, OF uit wat minder comfortabel aanvoelt als modulair (opentherm).

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 08:50
Grolsch schreef op donderdag 20 november 2014 @ 09:03:
Aan een opentherm thermostaat hoef je niets "in te stellen".

Voorwaarde is dat je CV Opentherm ondersteund, vervolgens moet je thermostaat op de juiste manier (Opentherm aansluitingen) aansluiten.

Opentherm betekend eigenlijk dat je kachel op % percentage kan draaien.

Aan uit is OF volgas, OF uit wat minder comfortabel aanvoelt als modulair (opentherm).
Oke bedankt, ga me er eens in verdiepen wat we hebben :)

• Tim Schuhmacher
  • Laatst online: 12-09 09:14

Tim Schuhmacher

abasios

Erhnam schreef op woensdag 19 november 2014 @ 22:24:
mijn Nest is trouwens heel vaak offline. Van alles al geprobeerd; nieuwe channels wifi, hernoemen ssid, andere wifi router, resetten nest. Iemand anders hier ook last van?
Tim Schuhmacher schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 21:02:
[...]

Wat ik begreep is dat de Nest niet goed werken kan met QoS (of WMM) aan. Dus als je QoS of WMM in je router uitzet zou hij minder vaak offline moeten gaan.
En een vast ip hielp ook veel bij mij

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:27

thaMini

Tool !!

Misschien een leuke toevoeging voor de startpost: eCozy.
Ik ben nog even aan het uitzoeken of ze Opentherm ondersteunen.
Het lijkt me een leuke concurrent van Honeywell worden.

Overigens staan ze ook op Indiegogo

Be small, act BIG.

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44
Net een mailtje ontvangen van ThermoSmart voor een update, vanavond maar eens even de ThermoSmart spanningsloos maken en de update is weer binnen, klinkt als direct reageren op overshoot :-)

Verwijderd

Na alweer problemen met mijn ,inmiddels de 2e, Essent E-thermostaat i.c.m. een Bosch ketel en Opentherm was ik er wel klaar mee. Alweer de bekende A8 melding, de ketel blijft maar stoken...verbinding met de thermostaat verbroken. (hoezo besparen? het was 30 graden in huis |:( )
Sinds een paar dagen hangt er nu een ThermoSmart voor in de plaats.
Waarschijnlijk is het heel persoonlijk maar ik vind het ontwerp fraai.
Verder een simpele installatie en het werkt tot nog toe probleemloos. Als er door nieuwe updates nog meer functionaliteit komt heb ik er wel vertrouwen in. :)
Het zou mooi zijn als er nog een mogelijkheid zou komen om zelf data te kunnen loggen, wellicht in de toekomst mogelijk met de API?

• Grolsch
MadDog11 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 14:23:
Net een mailtje ontvangen van ThermoSmart voor een update, vanavond maar eens even de ThermoSmart spanningsloos maken en de update is weer binnen, klinkt als direct reageren op overshoot :-)
Ik heb ook een antwoord gehad op mijn "overshoot" probleem
bij het inleren van je ThermoSmart is niet alles goed ingeregeld.
Daarom hebben we de parameters voor je aangepast en moet
de regeling nu beter verlopen.
Wil je voor ons in de gaten houden of je nog steeds last houdt van overshoot?
In dat geval moeten we de parameters verder bijregelen.
Graag horen we je reactie.
Welke firmware versie heb jij dan :? Op internet lees ik dat de laatste 20140529 zou zijn, dit is volgens mij niet juist want ik heb zelf al 20140964 :?

Ik zal eens kijken of het "overshoot" probleem is opgelost :P

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Huh, begrijp ik nu dat Thermosmart jouw persoonlijke gegevens analyseert en aanpast?

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Grolsch
Is het vreemd dat hun parameters kunnen aanpassen in mijn configuratie dan :?

Het is toch hun product waar hun support op geven :?

Of denk je dat Tweakers.net jouw privé berichten niet kan lezen :P ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Grolsch op 20-11-2014 22:16 ]

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kan iemand uitleggen waarom er bij Nest in Europa een heatlink 'tussenzit'?
De US-versie kan hier toch ook gewoon aangesloten worden :?

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Grolsch schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:15:

Ja ok, maar Tweakers kijkt niet in mijn huiskamer mee :P

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Gister de Thermosmart binnen gekregen, alleen hadden wel even kunnen vermelden dat je eigenlijk een laptop (of PC met wifi) moet hebben om verbinding mee te maken. Want me tablets (Nexus 7, Galaxy Tab 4) en telefoons (Galax 3 en 4) zien het Thermosmart netwerk niet.. En PC is bekabeld. Lol.. En me oude laptop zag me eigen netwerk niet (wss door kanaal 13?)..

Vanavond maar proberen met laptop van me werk, heb de installatie dus niet af kunnen maken gister.. haha :)

[ Voor 25% gewijzigd door R-B op 21-11-2014 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Cheesy schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:16:
Kan iemand uitleggen waarom er bij Nest in Europa een heatlink 'tussenzit'?
De US-versie kan hier toch ook gewoon aangesloten worden :?
Omdat ze hebben bedacht dat ze daarmee de grootste compatibiliteit hebben op de Europese markt. Ik had ook graag de Amerikaanse gehad, maar die kunnen en willen ze niet leveren hier.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ethirty schreef op donderdag 20 november 2014 @ 23:03:
[...]

Ja ok, maar Tweakers kijkt niet in mijn huiskamer mee :P
Er zit ook geen camera in de Thermosmart hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Zijn er al slimme thermostaten die in plaats van de overbevolkte 2.4 GHz band de 5 GHz band gebruiken ?

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ethirty schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:41:
[...]

Omdat ze hebben bedacht dat ze daarmee de grootste compatibiliteit hebben op de Europese markt. Ik had ook graag de Amerikaanse gehad, maar die kunnen en willen ze niet leveren hier.
Gewoon via ebay/amazon bestellen, vaak nog goedkoper dan de europese variant.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn2280
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06-2022
Waarom zou je de US versie van de nest willen hebben dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

In bepaalde gevallen, zoals bij mij met stadsverwarming, kan je hem dan rechtstreeks aansluiten zonder de extra Heatlink.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Ik ben helemaal klaar met de Nest. Na de 4.3 update wil het ding niet meer het internet op. Aantal keren al geprobeerd te resetten, maar blijf een foutmelding krijgen "fout bij het ophalen van code"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Volgens mij is de klantenservice van Nest ook op zondag open. Ik zou even bellen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:34
Erhnam schreef op zondag 23 november 2014 @ 15:34:
Ik ben helemaal klaar met de Nest. Na de 4.3 update wil het ding niet meer het internet op. Aantal keren al geprobeerd te resetten, maar blijf een foutmelding krijgen "fout bij het ophalen van code"..
Geen last van werkt prima hier, wat je trouwens kunt proberen is om de volgende settings door te voeren op je wifi access point of router voor 2.4ghz: - Vast kanaal 1,6,11, DTIM: 1, Beacon Interval: 100, Broadcast key refresh: 0 (disabled). Met die instellingen blijft ie bij ons inmiddels al meer dan 3 dagen verbonden.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Wifi is inderdaad wel een wat zwakker punt, die van mij geeft een ping van 900ms, dat was voor de update zelfs nog wat hoger :X

Maar dat is tot nu toe geen probleem gebleken voor de daadwerkelijke verbinding.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn2280
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06-2022
Erhnam schreef op zondag 23 november 2014 @ 15:34:
Ik heb hier ook helemaal geen last van. Misschien ligt het aan het type router??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veerman24
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-09 17:13
Mijn easy blijft aanwarmen als de ingestelde temperatuur is bereikt. Pas als die met een halve graad is overschreden schakelt hij hem af. Is dit normaal? Hij is via een easy connect aan een economie gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:12
Ik had daar vorig jaar (eerste jaar) ook erg veel last van met de Easy. Dat lijkt nu veel beter te gaan.
Echter het zelflerend vermogen zou/zal komen in het vierde kwartaal van 2014.

Aanwarm vervroeging is iets anders dan zelflerend vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veerman24
Op zich staat dit los van aanwarmvervroeging en zelf lerend vermogen. Zodra de ingestelde temperatuur is bereikt, zou de thermostaat aan de ketel het sein moeten geven om af te slaan. Het lijkt erop dat de thermostaat niet op elk moment de ketel kan aansturen, maar een keer per 20 minuten of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Martijn2280 schreef op zondag 23 november 2014 @ 18:13:
[...]

Ik heb hier ook helemaal geen last van. Misschien ligt het aan het type router??
Apple AirPort Extreme.... Lijkt me toch niet zo bijzonder.. Morgen maar eens net Nest bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Hier zit de Easy op een Topline, dus zonder connect.
Met de ruimte op temperatuur houden blijft hij exact op de gewenste temperatuur.

Als hij bijvoorbeeld van 17 naar 20 graden moet stoken, dan blijft de warmtevraag nog even aanwezig, ook al is de gewenste temperatuur bereikt.
Hij gaat er dan ongeveer 0,3 overheen, maar dat hoort ook zo, want binnen een kwartier is de ruimtetemp weer gezakt naar de gewenste waarde.
Die 0,3 overschrijding wordt vrij snel opgenomen door meubels, muren en andere dingen.
Die warmen namelijk minder snel op dan de lucht in de ruimte.

Als hij exact op de gewenste temp zou stoppen, dan komt er binnen 10 minuten weer warmtevraag.
En dan gaat de ketel in anitpendel programma, 2 maal warmtevraag binnen 10 minuten is niet gewenst.

Dit heeft niets met de Easy te maken, mijn vorige Moduline 400 deed exact hetzelfde.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veerman24
@oxellaar

Aha, bedankt voor de toelichting. Temperatuur regelen is ingewikkelder dan ik dacht. Wat is een antipendel programma, en waarom is dat ongewenst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Ketels accepteren niet meer dan een aantal keren per uur warmtevraag van een kamerthermostaat.
Bij Nefit is dit eens per 10 minuten, maar elk merk heeft deze beperking.
De ketel gaat niet in storing, maar wacht gewoon tot de tijd verstreken is en gaat dan weer in bedrijf.
Het komt door de regelstrategie die een branderautomaat. Als hij eenmaal gaat branden, wil hij ook een bepaalde tijd in bedrijf blijven.
Je wilt namelijk een stabiel regelgedrag, geen knipperlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:10
Erhnam schreef op zondag 23 november 2014 @ 20:56:
[...]

Apple AirPort Extreme.... Lijkt me toch niet zo bijzonder.. Morgen maar eens net Nest bellen
Ik heb zelf een Apple Time Capsule. Wat dat betreft hetzelfde als jij. Denk echt dat jou nest thermostaat defect is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamFox
Ethirty schreef op zondag 23 november 2014 @ 18:07:
Wifi is inderdaad wel een wat zwakker punt, die van mij geeft een ping van 900ms, dat was voor de update zelfs nog wat hoger :X

Maar dat is tot nu toe geen probleem gebleken voor de daadwerkelijke verbinding.
geen last van, update installatie vlekkeloos en geen klachten tot nu toe.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamFox
Grolsch schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:15:

Is dit ThermoSmart nog steeds in Beta fase ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-09 16:30
Nee de beta fase ligt achter ons, maar aan het product wordt wel steeds verder gewerkt, d.m.v. Software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvanO
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-10-2024
Honeywell (20 november 2014 aangeschaft)
Op afstand de CV instellen via WiFi Eerste ervaringen

Sinds dit weekend heb ik de Honeywell Round Connected Modulation (Y87C2012) in gebruik. Dit was wat ik zocht.
(round: klassiek model, connected: via twee-draden verbonden met ketel dus geen batterijen nodig, modulation: spreekt voor zich)
Voor plaatjes en Honeywell-teksten: even Googelen.

Hardware:
- muurthermostaat: Honeywell Round Modulation Plus (T87C2055)
- Internet-gateway: model RFG100 (klein wit kastje)
Software:
- Registreren via www.mytotalcomfort.com
- Bediening via iPhone App (App-store): "Total Connect Comfort Europe" (voor iPad: expliciet zoeken naar de iPhone-versie van de app, anders onvindbaar)

Setje werkt perfect. Kost € 139.95
Verder geen abonnementskosten.
Montage probleemloos, goede handleiding.
App-bediening kinderlijk eenvoudig.

Mijn ketel (Remeha 28C ECO, 1998) met 'OpenTherm' protocol werkt prima met deze combinatie.
Internetgateway (RFG100, met uniek MAC-adres) registreren via internet.
De app heeft trouwens ook een aardige demo-modus: eerst kijken, dan kopen.

Je moet iets te wensen hebben, noem het maar feedback:
- instellen weekprogramma zou ook via een PC moeten kunnen;
- in de app staat: 'afwezig, instellen tot': en dan: 'selecteren' en 'instellen tot' (datum kiezen). Er zou, duidelijker, kunnen staan: afwezig 'tot en met'. En dan liefst ook met de mogelijkheid om het exacte tijdstip van thuiskomst in te stellen. Dan ontstaat er nooit onduidelijkheid.
- ook is onduidelijk wat de snelfunctie 'BESPAREN - ECO' precies doet.
- ook niet direct duidelijk wat er met het weekprogramma gebeurt, als huisgenoten het veranderen.
- Is er een goede beschrijving van de functionaliteit van de app?
- De goede app zoeken was nog wel een probleem. De derde werkte pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenjw
  • Laatst online: 15-12-2020
Hallo,
Nadat mijn vrouw een andere telefoon gekocht heeft krijgt ze telkens de melding van de nefit easy app dat er een probleem is met de aanwezigheidstemperatuur.
Heb de app al verwijderd en haar telefoon verwijderd uit de nefit easy thermostaat, maar het probleem blijft zich voordoen.
De ingestelde temperatuur volgens het klokprogramma is 19graden, haar comforttemperatuur ook 19graden en de afwezigheidstemperatuur is 18graden.
Heeft iemand enig idee waar dit probleem weg komt?

Alvast bedankt, groeten Marten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvroon
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-05-2021
Onder instellingen-kalibratie kun je dat aanpassen.
Veerman24 schreef op zondag 23 november 2014 @ 18:57:
Mijn easy blijft aanwarmen als de ingestelde temperatuur is bereikt. Pas als die met een halve graad is overschreden schakelt hij hem af. Is dit normaal? Hij is via een easy connect aan een economie gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veerman24
@dvroon,
Is dat anders dan de ingestelde temperatuur een halve graad lager zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

martenjw schreef op maandag 24 november 2014 @ 18:53:
Hallo,
Nadat mijn vrouw een andere telefoon gekocht heeft krijgt ze telkens de melding van de nefit easy app dat er een probleem is met de aanwezigheidstemperatuur.
Heb de app al verwijderd en haar telefoon verwijderd uit de nefit easy thermostaat, maar het probleem blijft zich voordoen.
De ingestelde temperatuur volgens het klokprogramma is 19graden, haar comforttemperatuur ook 19graden en de afwezigheidstemperatuur is 18graden.
Heeft iemand enig idee waar dit probleem weg komt?

Alvast bedankt, groeten Marten
Het antwoord op je vraag weet ik niet.
Met alle respect, mag ik vragen waarom de afwezigheid temperatuur maar 1 graad lager is?
Mijn afwezigheid temperatuur staat op 14℃. We zijn dan ook vaak samen niet thuis, dus het huis op 18℃ is niet echt nodig hier.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvroon
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-05-2021
Als resultaat denk ik niet. Lijkt me echter wel dat als je 21 gr instelt je ook een 21 wil hebben en geen 21,2 of zo iets. En de kalibratie functie zit er in dus waarom niet eenmaal aanpassen. is 3sec werk. Maar kan ook hoor, lager instellen.
Veerman24 schreef op maandag 24 november 2014 @ 21:59:
@dvroon,
Is dat anders dan de ingestelde temperatuur een halve graad lager zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Met aanwarmen is er volgens mij altijd sprake van een lichte "overshoot", 0,2 graden lijkt mij niet zo'n heel groot probleem.

Kalibratie wordt volgens mij gebruikt als je thermostaat gewoon een verkeerde temperatuur weergeeft, of wanneer je thermostaat op een wat ongelukkige plek in je huis hangt waardoor je de temp. wilt veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
0,2 overshoot lijkt me acceptabel. Je ketelpomp jaagt warmte je radiators in. Deze warmte blijft een tijd hangen. Je kan moeilijk zo regelen dat het PRECIES 22,0 wordt. Maar als het al 22,4 is en hij gaat daarna nog eens extra warmte vragen van de ketel totdat het 22,5 is, dan is dat niet goed, lijkt me.

Je kunt dan wel 0,5 graden omhoog kalibreren zodat hij eerder stopt, maar dat betekent dat hij het daarna waarschijnlijk ook af laat koelen tot 21,5 ipv tot 22,0. Dus dat is dan geen oplossing.

[ Voor 27% gewijzigd door woekele op 25-11-2014 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:27

thaMini

Tool !!

thaMini schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:51:
Misschien een leuke toevoeging voor de startpost: eCozy.
Ik ben nog even aan het uitzoeken of ze Opentherm ondersteunen.
Het lijkt me een leuke concurrent van Honeywell worden.

Overigens staan ze ook op Indiegogo
Schaamteloos mezelf quoten.

Ik heb antwoord gekregen van Cozy: "At the moment we do not support Opentherm, however if in the future there will be demand, then we will definitely make such."

Beetje net als de Nest dus.

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ketel zijn contact aan/uit ( contact 3 en 4) is een 230 v contact dus de fase wordt onderbroken door de thermostaat. Kan dit ook gewoon met een Nest of moet ik op zoek naar het 24v contact.

Mijn ketel heeft wel 24v maar dit is 7 8 en 9 voor een modulerende/weersafhankelijke ketel. Iemand dit al tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ja hoor, 230V schakelen is volgens Nest geen probleem. Er zit een max van 3A op het relais.
https://nest.com/nl/suppo...mostat-Installation-Guide

Al lijkt het me sterk dat je thermostaat rechtstreeks de 230V onderbreekt, die zijn meestal 12/24V.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meet 72 v tussen de 2 draden dat duid dus op dat de L is onderbroken door de thermostaat. Hieronder het schema van de ketel. Hij is nu op klem 3 en 4 aangesloten. tussen 3 en 5 en 4 en 5 meet ik 230 v. Ik heb geen idee hoeveel Ampere dit contact is afgezekerd in de ketel.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/24q2vt3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:30

HeroS

SmartHome Nerd

Mannen en vrouwen :)

Ik ben met een review bezig van de Nest. Deze vordert al aardig. Ik heb een aantal vragen bij Nest neergelegd en deze mag ik gaan stellen aan de product manager.

Hebben jullie nog vragen? (de vraag over modulerend heb ik al)

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Leuk, al vraag ik me af of ze meer gaan zeggen dan "daar kunnen we nog niks over zeggen".

- Maar ik ben benieuwd wanneer de API wordt uitgebreid, een aantal logische gegevens kan je nog steeds niet uitlezen en hun retentiebeleid van 10 dagen is natuurlijk een beetje vreemd.
- Uitbreidingen aan de IFTTT support
- Meer Europese "Works with Nest", nu nog veel te veel op Amerikaanse producten gericht
- Wat doen ze met alle uitstekende suggesties die ze de afgelopen jaren hebben gehad via hun fora, er lijkt helemaal niks mee gedaan te worden

Ongetwijfeld zijn er meer ervaren Nest gebruikers dan ik die meer vragen hebben, maar dit is wat er zo in me opkomt.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

^^ helemaal mee eens en niks aan toe te voegen en ook ik verwacht geen harde antwoorden van Nest.

[ Voor 34% gewijzigd door Fietsbel op 25-11-2014 16:54 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamFox
HeroS schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 15:04:
Mannen en vrouwen :)

Ik ben met een review bezig van de Nest. Deze vordert al aardig. Ik heb een aantal vragen bij Nest neergelegd en deze mag ik gaan stellen aan de product manager.

Hebben jullie nog vragen? (de vraag over modulerend heb ik al)
The energy report for nest is a BIG issue. Other thermostats such as Tado, or Owl Intuition produce better reports. For instance, owl will show a graph of the inside temperature, outside temperature, required set point temperature, and if the boiler is heating or off. I can then go back and look at this data for the last year. - so I can compare if I am using more or less gas compared to the same time last year. The reports function needs a serious upgrade, or at least let us download the data ourselves for analysis.

[ Voor 41% gewijzigd door SamFox op 25-11-2014 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

^ Dat is inderdaad ook een goede ja. Hun maandelijkse energy rapport dat je in je mailbox ontvangt is een lachertje.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Media Markt heeft de Nest thermostaat en rookmelder in de folders (en online) staan alsof het een mega aanbieding (Mega Deal) is.
Blijkt gewoon dezelfde prijs te zijn als normaal 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Idee om anders een apart Nest topic te maken? Gezien de vele reacties hier..

[ Voor 33% gewijzigd door Erhnam op 25-11-2014 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veerman24
De overshoot was ook geen probleem, ik vond het alleen vreemd dat de ketel door bleef gaan met aanwarmen, terwijl de kamertemperatuur al 0.3 graad hoger was dan de ingestelde temperatuur. Ik begrijp van Oxellaar dat de ketel niet altijd direct reageert op de thermostaat, heeft dus niet te maken met de easy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Erhnam schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 21:21:
Idee om anders een apart Nest topic te maken? Gezien de vele reacties hier..
Lijkt me een goed idee.
Er is nog een topic over nest: Nest Thermostaat, geen opentherm, een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamFox
dat lijkt me geen goed topic (naam)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
10% Korting op Nest,

http://icentre.nl/accesso.../nest-learning-thermostat

Net gekocht :-) 1 op voorraad nog in Groningen (5min geleden)

Korting wordt verwerkt in winkelmandje.

[ Voor 9% gewijzigd door W.Zijlstra. op 28-11-2014 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Jammer; alleen korting op de thermostaat en niet op de Nest Protect :(
W.Zijlstra. schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 11:43:
10% Korting op Nest,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Tado geeft 15% korting. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01
Hmm dat is een interessant aanbod, heb jij toevallig de oude Tado of de nieuwe Thermostat smart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik heb de nieuwe. Althans: die is vandaag verstuurd met DHL. Ik hoop begin volgende week meer te kunnen post qua ervaringen. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
W.Zijlstra. schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 11:43:
10% Korting op Nest,

Dankje! Opzoiets zat ik te wachten :) Ook besteld voor in ons huis dat over 2 weken wordt opgeleverd :)
De Protect (4 stuks) wacht ik nog even mee tot de BTW-actie van Media Markt (eind januari?)
Maar ik vrees dat deze niet mee doet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:11

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik overweeg ook een slimme thermostaat, waarbij met name aanwezigheidsdetectie erg handig is: zowel mijn vrouw als ik hebben nogal onregelmatige thuiskomtijden en bovendien niet het meest geïsoleerde huis ever (vrijstaand, bouwjaar 1919). Elk uur dat de ketel geen leeg huis staat te verwarmen zal aanzienlijk schelen. De meest interessante opties lijken mij de Tado of de Nefit Easy. M'n ketel is een Nefit Ecomline Excellent HR. Ik begrijp dat de Easy dan sowieso werkt, zij het met een adapter. Voor de Tado kan ik het niet vinden maar ik neem aan dat die ook een adapter nodig heeft? De prijs is redelijk vergelijkbaar: Nefit Easy + adapter is ongeveer 230 euro, de Tado is 250 maar heeft nu een aanbieding met 15% korting. Wat zou jullie voorkeur hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Daniel schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 21:59:
Ik overweeg ook een slimme thermostaat, waarbij met name aanwezigheidsdetectie erg handig is: zowel mijn vrouw als ik hebben nogal onregelmatige thuiskomtijden en bovendien niet het meest geïsoleerde huis ever (vrijstaand, bouwjaar 1919). Elk uur dat de ketel geen leeg huis staat te verwarmen zal aanzienlijk schelen. De meest interessante opties lijken mij de Tado of de Nefit Easy. M'n ketel is een Nefit Ecomline Excellent HR. Ik begrijp dat de Easy dan sowieso werkt, zij het met een adapter. Voor de Tado kan ik het niet vinden maar ik neem aan dat die ook een adapter nodig heeft? De prijs is redelijk vergelijkbaar: Nefit Easy + adapter is ongeveer 230 euro, de Tado is 250 maar heeft nu een aanbieding met 15% korting. Wat zou jullie voorkeur hebben?
Als je op https://www.tado.com/check/ gaat kijken zul je zien dat je Nefit ketel moet werken, deze komt namelijk terug in de ondersteunde ketels als je de wizard doorloopt :)

Tado spreekt mij om een aantal redenen aan:
  • Grote mate van compatibiliteit ketels > aan/uit als opentherm
  • Privacy voldoende geregeld(valt onder EU en Duitse wetgeving)
  • Geofencing
  • Tweede generatie product en dus voldoende ervaring opgedaan
  • Houdt rekening met weersverwachtingen
Voor me gevoel is dit op dit moment een van de betere opties als je kiest voor een "slimme" thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Miki schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 00:05:
[...]

Als je op https://www.tado.com/check/ gaat kijken zul je zien dat je Nefit ketel moet werken, deze komt namelijk terug in de ondersteunde ketels als je de wizard doorloopt :)

Tado spreekt mij om een aantal redenen aan:
[list]
• Grote mate van compatibiliteit ketels > aan/uit als opentherm
Toch kan de Tado een Nefit ketel niet modulerend aansturen. De Easy kan dat wel in zijn geval.
De Tado zal aan/uit gaan regelen, iets wat je niet wilt hebben.
Als ik zijn ketel check bij Tado, krijg ik dit als antwoord: Your system needs to be reviewed by our technical support. Dus zo zeker is het niet.
• Privacy voldoende geregeld(valt onder EU en Duitse wetgeving)
• Geofencing
Beide punten zijn ook van toepassing op de Easy. Nefit is een Nederlands bedrijf, eigendom van Bosch. Valt dus ook onder EU en Duitse regelgeving.
Geofencing maakt de Easy ook gebruik van.
• Tweede generatie product en dus voldoende ervaring opgedaan
• Houdt rekening met weersverwachtingen
[/list]
Voor me gevoel is dit op dit moment een van de betere opties als je kiest voor een "slimme" thermostaat.
De Easy is dan wel eerste generatie, maar de problemen zijn nagenoeg nul.
En rekening houden met weerverwachting, wat heb je daar aan?
Heel simpel gezegd, als het binnen kouder is dan ik wil, moet hij gewoon gaan stoken.
Hij hoeft zich echt niet voor te bereiden op storm, of veel zonneschijn.
Hij hoeft pas te reageren als de wind het huis daadwerkelijk afkoelt, of door de zon opwarmt.
Uiteindelijk zal ook de Tado alleen reageren op de binnencondities, want daar gaat het om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Oxellaar schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 07:52:
Toch kan de Tado een Nefit ketel niet modulerend aansturen. De Easy kan dat wel in zijn geval.
De Tado zal aan/uit gaan regelen, iets wat je niet wilt hebben.
Als ik zijn ketel check bij Tado, krijg ik dit als antwoord: Your system needs to be reviewed by our technical support. Dus zo zeker is het niet.
Ik ben uitgegaan van een moduline 100 en EcomLine Excellent HR en daar krijg ik een groen vinkje dus wellicht doe ik iets niet goed en over het hoofd zie, heb zelf namelijk geen Nefit ketel :)
Het voordeel blijft echter wel dat je met Tado veel meer support hebt voor diverse systemen.
Beide punten zijn ook van toepassing op de Easy. Nefit is een Nederlands bedrijf, eigendom van Bosch. Valt dus ook onder EU en Duitse regelgeving.
Eens, dit puntje was ook meer bedoeld in algemene zin, lees Google's Nest.
Geofencing maakt de Easy ook gebruik van.
Dat wist ik niet en dus positief
De Easy is dan wel eerste generatie, maar de problemen zijn nagenoeg nul.
Het gaat niet zo zeer om problemen als meer om features en verfijning die gaande weg worden ontwikkeld :)
En rekening houden met weerverwachting, wat heb je daar aan?
Heel simpel gezegd, als het binnen kouder is dan ik wil, moet hij gewoon gaan stoken.
Hij hoeft zich echt niet voor te bereiden op storm, of veel zonneschijn.
Hij hoeft pas te reageren als de wind het huis daadwerkelijk afkoelt, of door de zon opwarmt.
Uiteindelijk zal ook de Tado alleen reageren op de binnencondities, want daar gaat het om.
Uiteindelijk gaat het om een signaaltje van de thermostaat naar de ketel om te gaan stoken, niet meer niet minder. Echter vind ik het wel interessant dat Tado rekening houdt met weersverwachtingen en bijvoorbeeld eerder stopt met stoken als het zonniger gaat worden. Ik heb totaal geen enkele ervaring mee of dit goed werkt maar ik vind het vanuit nerd perspectief wel erg gaaf dat de Tado iets meer is dan alleen een wifi klokthermostaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:26

YellowCube

Wait...what?

ik heb sinds gisteren een "slimme" thermostaat van Atag hangen (Atag One).
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/U47yzIh1PVa3muyzhy7kGKaL/full.png

In de basis heeft het ding dezelfde functies als m'n oude thermostaat (en ketel).
Zelflerend als in: weet hoe lang het duurt voor het huis opgewarmd is en gaat dus op het juiste moment stoken. Opties tot moduleren van de ketel (met de nieuwe thermostaat gaat dit via Opentherm). Verder uitgebreide opties om schema's in te stellen.

Het nieuwe apparaat is via wifi te verbinden met je eigen netwerk/internet en is dus bereikbaar via een eigen app. Met die app kun je tot nu toe simpele dingen via zowel je eigen netwerk als via internet zoals:
- temperatuur uitlezen.
- zaken handmatig aanpassen (handig voor als je later of eerder naar huis wil)
- schema's zetten via smartphone/ipad. Dat doe je over het algemeen eenmalig, maar toch, via m'n oude thermostaat was het best wel een geklooi.
- vakantie inplannen.
- warmwatertemperatuur regelen

Over de buitentemperatuur:
M'n oude ketel/thermostaat hield middels een eigen sensor al rekening met de buitentemperatuur. Oftewel, is het koud buiten dan zal de thermostaat weten dat het langer duurt om op te warmen en past e.e.a. daar op aan. Toen de sensor stuk ging gaf de installateur aan dat een nieuwe kopen geen zin heeft t.o.v. wat je er mee bespaart.
De nieuwe thermostaat krijgt gewoon temperatuur gegevens via internet binnen. Wederom, volgens mij levert het niet veel op, maar het kan.

Tot nu toe werkt het ding prima.
Officieel zijn worden ze pas over een week of wat uitgeleverd en ik had zodoende de eer om een van de eerste x beschikbare apparaten gemonteerd te krijgen. Zodoende had ik behalve m'n verwarmingsman ook drie man van Atag zelf over de vloer.
Nadeel is natuurlijk dat ik nu de kinderziektes er uit mag vissen. Die zullen hopelijk het meest in de app zitten.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ziet er in ieder geval strak vormgegeven uit. Altijd leuk om een van de eersten te zijn :)

Benieuwd wat uiteindelijk het onderscheidend vermogen gaat zijn tussen de vloed aan nieuwe slimme thermostaten dat de markt op komt.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:28
Hier hangt sinds woensdag de easy aan de muur en tor nog toe erg tevreden!
En ik kwam nog een cash back tegen dus dat ingevuld scheelt toch weer 25 euro.

Nog een vraagje ik zag al je ook met warm water wat kon doen nu ben ik benieuwd of dat handig is dus heb warm water snachts uit gezet en overdag actief.
Hoe hebben andere easy gebruikers dat staan en bevalt dat wel of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:12
Ik heb ook een easy. Ik heb op de ketel ingesteld dat er geen warm water voorraadje wordt aangehouden. Enige nadeel is dat het wat langer duurt voordat er warm water uit een kraan komt. Voordeel is een besparing van gas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Miki schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 08:40:
[...]

Ik ben uitgegaan van een moduline 100 en EcomLine Excellent HR en daar krijg ik een groen vinkje dus wellicht doe ik iets niet goed en over het hoofd zie, heb zelf namelijk geen Nefit ketel :)
Ik had een Moduline 300 gekozen en kreeg toen geen groen vinkje.
Vreemd, want die werkt met hetzelfde protocol als een Moduline 300, alleen heeft die een klokprogramma.
Hij zal waarschijnlijk dus wel gewoon passen, maar sowieso alleen via aan/uit sturing.
Het voordeel blijft echter wel dat je met Tado veel meer support hebt voor diverse systemen.
Nagenoeg elke ketel met Opentherm kan een Easy op aangesloten worden.
Het enige wat de Easy niet ondersteund is aan/uit sturing. Kan een minpunt zijn als je een hard contact wilt maken of verbreken op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
RobvanO schreef op maandag 24 november 2014 @ 18:26:
Honeywell (20 november 2014 aangeschaft)

...

Je moet iets te wensen hebben, noem het maar feedback:
- instellen weekprogramma zou ook via een PC moeten kunnen
Heb je wellicht al kans gezien om eens verder te kijken of er niets te benaderen is? Of wellicht de data uit je telefoon te onderscheppen?

Heb zelf ook wel interesse in deze thermostaat. Niet te duur, geen abbo, wel bestuurbaar. Slim maken doen we zelf wel. Althans, dat is het plan. Ik wil namelijk wel een thermostaat die ik in mijn home automation systeem kan plaatsen. Maar dit ding is nog nieuw en nog niet gekraakt verder... :'(

Edit: Even wat lopen googlen, ziet er wel belovend uit eigenlijk: GENETX in "Het Grote OpenHAB topic - deel 1"

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 29-11-2014 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ik overweeg een evohome en heb van de week een instalateur laten langskomen. Hij raadde aan om een Drukverschil-overstortregelaar te plaatsen (link).

Volgens de instalateur is dat om de ketel te beschermen als alle radiatoren dicht staan maar de ketel is nog aan het verwarmen.

Sowieso leek ik op de site van honeywell een andere "usecase", en bovendien heb ik die beveiliging nu ook niet. Daarnaast vraag ik me af of het risico niet meer theoretisch is, de radiotoren communiceren immers met de thermostaat die de ketel uit zet.

Hebben andere evohome bezitters deze regelaar ook? Of ooit over gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Dit lijkt niks met Evohome te maken te hebben. Tenminste niet direct.
Als je alle vertrekken met Evohome gaat regelen kan wel een nieuwe situatie ontstaan doordat je ook de radiatoren in de referentieruimte met thermostaten regelt.

Misschien dat als je vertrekken zoals een badkamer buiten de Evohome regeling houdt (en continue verwarmt), is de regelaar niet nodig. Heb hier tot nog toe nooit iets over gelezen.

Misschien dat iemand hier meer over weet. Komt zoals ik de omschrijving lees dicht in de buurt van een zogenaamde "bypass".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 22:59
Hoe slim zijn die "slimme" thermostaten nu eigenlijk. Een paar jaar geleden hebben we een nieuwe nefit topline laten plaatsen met een dure bijpassende thermostaat. In de nacht staat deze op 19,5 graden. Als we deze s'morgen naar 20.5 graden draaien wordt het eerst 21.5 graden in de kamer.
als die na de eerste keer opwarmen, dan voor de 2e keer aanslaat, is het eerst weer te koud in de kamer. Met andere woorden, er hapert wat aan de gevoeligheid.
Aan de onderkant van de thermostaat zit zo'n deel met roostertjes, waar de lucht via de achterkant door de thermostaat zou moeten stromen. Dat rooster heeft een paar openingen van van 8 spleetjes aan de boven- en onderkant van elk een opening van ongeveer een mm. Deze openingen heb ik groter gemaakt met het idee dat hierdoor de thermostaat wat sneller zou gaan reageren. Helaas maakt dit helemaal geen verschil. Ook de instellingen heb ik al op diverse manieren getest, maar er veranderd niet veel.

In overleg met de installateur hebben we een ander model nefit thermostaat mogen testen. Die deed het nog veel minder, door nog trager te reageren op de omgevingstemperatuur.
Nu ben ik van plan om een "slimme" thermostaat aan te schafffen. Zijn hier modellen van, waarbij de gevoeligheid of iets dergelijks in te stellen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:26

YellowCube

Wait...what?

Dat gedrag klinkt eerder als een oude mechanische thermostaat die je vroeger in de kamer had.

Hoe is de plaatsing van je thermostaat in je kamer?
Het ding hangt niet toevallig op een plek waar de temperatuur vaak verstoord wordt (bijv. naast een deur)?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
pieterrr schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 22:40:
Ik overweeg een evohome en heb van de week een instalateur laten langskomen. Hij raadde aan om een Drukverschil-overstortregelaar te plaatsen (link).

Volgens de instalateur is dat om de ketel te beschermen als alle radiatoren dicht staan maar de ketel is nog aan het verwarmen.
Ze raden bij Evohome inderdaad een bypass aan als je ALLE radiatoren voorziet van evohome-knoppen. Evohome kan de radiatoren namelijk dichtsturen en stoppen met de warmtevraag, maar je ketel zal misschien nog een paar minuten napompen en kan dan zijn water niet kwijt. Ook bij gebruik van warm water pompt je ketel soms wat restwarmte het radiator-circuit in. Dat moet wel mogelijk zijn, ook als de radiatoren dicht staan.

Andere optie is 1 radiator in huis altijd open zetten (die dus altijd meeverwarmd wordt). Bijvoorbeeld handdoekradiator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-----

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2017 21:48 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 41 Laatste