Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
De buitentemperatuur is ook totaal onbelangrijk bij ruimteafhankelijk verwarmen.
Om bijvoorbeeld 3 graden bij te warmen, maakt het heel weinig uit of het buiten 8 of - 5 graden is.
Het verschil zal zo klein zijn, dat je daar niets van merkt. De thermostaat zal een iets snellere stijging waarnemen bij hogere buitentemperatuur en daar vanzelf rekening mee houden.
En een besparing levert het sowieso niet op.
Zeker als de temperatuur ergens uit een weerstation wordt geplukt waar de omstandigheden flink anders kunnen zijn dan werkelijk ter plaatse.

Alleen als je extreem slechte isolatie hebt kan het de opstook tijd beïnvloeden.
Maar dan kun je beter geld in betere isolatie steken.

[ Voor 23% gewijzigd door Oxellaar op 22-11-2015 10:17 ]

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Nou, ik merk behoorlijk verschil in hoe snel het afkoelt hier als het kouder is buiten. Dus voor de thermostaat wellicht handig om beter te kunnen voorspellen wanneer hij weer vast AAN moet sturen om netjes rond setpoint te blijven. Maar je hebt gelijk dat de thermostaat die snellere daling zelf ook kan waarnemen zonder de buitentemperatuur te weten. Dus heel veel toegevoegde waarde heeft het waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:40
Raymond P schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 18:00:
[...]

Potentiaalvrij gemodde klikaanklikuit:

[afbeelding]

0 security en geen directe feedback, maar geeft je de mogelijkheid om gemakkelijk een paar dagen te testen.
Dat werkt gewoon, met ondersteunende apps voor geofencing en een beetje programmeren was het hier eigenlijk best te doen. Ik had wel wat uitschieters in temperatuur door gemiste data van de tx320.
Maar met een Olimex IoT module en wifi chip was ik goed op weg geweest naar een bruikbaar iets, wellicht zelfs met opentherm. Mja misschien volgend jaar.
Allemaal leuk en aardig, maar dat geeft me niet (of hetzelfde) het comfort dat ik nu ook heb met de easy. Geofencing geeft me mi niet het comfort dat ik wil. Ik wil dat de cv al duidelijk aan is als ik thuiskom. Dus als ik kortbij ben, zet ik de cv bijvoorbeeld al aan voordat ik naar huis ga. Een klokprogramma etc. is alleen maar handig bij regelmaat. Als dat er niet is , vind ik handmatig aan kunnen zetten van afstand toch echt het meest praktisch en comfortabelst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Buitentemperatuur is leuk, maar je hebt ook nog de zon. Op een druilerige dag met 7 graden moet ik meer stoken dan wanneer het helder is met 2 graden terwijl de zon vol naarbinnen schijnt.

Ik stook zelf met een programma, overdag 18 graden en nachtverlaging naar 15 graden. In de loop van de dag schroef ik thermostaat handmatig op, zowel vriendin als ik vinden die methode prettig.
Het verlies van 18 graden overdag wordt gecompenseerd door hogere efficiency: voorheen stond de ketel 3 uur op 70 graden te stampen om van 15 naar 20 te komen, nu heb ik in 10 minuten een aangenaam huis met 55 graden aanvoer. Voor dat comfort ga ik geen slimme thermostaat aanschaffen. Aanwarmvervroeging heb ik nog op 90 minuten staan, kan in principe ook gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:42
M.v.Veelen schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:03:
Voor welke oplossing ga jij dan nu?
Ik ben er nog niet over uit...
In ieder geval iets dat ik onderstaande kan uitvoeren. vvv
janne_nl schreef op maandag 23 november 2015 @ 07:35:
[...]

Allemaal leuk en aardig, maar dat geeft me niet (of hetzelfde) het comfort dat ik nu ook heb met de easy. Geofencing geeft me mi niet het comfort dat ik wil. Ik wil dat de cv al duidelijk aan is als ik thuiskom. Dus als ik kortbij ben, zet ik de cv bijvoorbeeld al aan voordat ik naar huis ga. Een klokprogramma etc. is alleen maar handig bij regelmaat. Als dat er niet is , vind ik handmatig aan kunnen zetten van afstand toch echt het meest praktisch en comfortabelst.
Ik heb ook een Easy maar zou juist wel graag iets willen hebben dat ik als ik binnen x km van huis ben dat de verwarming alvast aan gaat. Dat is toch juist handig?
Nu moet ik met de hand van tevoren aanzetten. Als ik dat al niet vergeet...

[ Voor 12% gewijzigd door technorabilia op 23-11-2015 08:46 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 17:52
Je zou (als tussenoplossing) geofencing kunnen gebruiken zodat je een melding krijgt als je op x km van huis bent. Tenminste, dat kan op een iPhone, ik weet niet wat voor toestel je hebt en of het daarop ook kan,
Het is erg jammer dat er meer en meer geluiden zijn van mensen die de Easy aan de kant (willen) gooien omdat de langverwachte webportal c.q. IFTTT te lang op zich laten wachten. Communicatie hierover laat ernstig te wensen over.

Ik heb de Easy nog hangen, maar ben ook erg ontevreden over dit laatste. Verder gebruik ik hem nu eigenlijk als een gewone thermostaat en ben ik van plan om toch nog maar te wachten op Nefit totdat ze iets releasen.

In mijn geval is er wel sprake van enige regelmaat in ons werkschema, en als we daarvan afwijken, dan zet ik de CV aan / uit mbv de telefoon.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Koelen de huizen van degene die aanwarmvervroeging (willen) gebruiken zoveel af?
Ik heb het bewust uit staan want het is weer wat zuiniger en mist het niet :)
Verder koelt het huis nooit meer dan 1.5 a 2 graden.
Ook vind ik dat de stralingswarmte van de radiatoren er al meteen voor zorgt dat het huis behaaglijk aanvoelt.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tinusvolkel schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:08:
Koelen de huizen van degene die aanwarmvervroeging (willen) gebruiken zoveel af?
Ik heb het bewust uit staan want het is weer wat zuiniger en mist het niet :)
Verder koelt het huis nooit meer dan 1.5 a 2 graden.
Ook vind ik dat de stralingswarmte van de radiatoren er al meteen voor zorgt dat het huis behaaglijk aanvoelt.
Ik laat de temperatuur overdag (als we er niet zijn) vrij ver terugzakken (15 °C) omdat ons huis slecht geïsoleerd is (1988). Dan vind ik de aanwarmvervroeging wel fijn. De lucht in je woning warmt namelijk snel op, maar je meubels, muren e.d. zuigen dan nog enorm veel warmte op waardoor het nog steeds kil zal aanvoelen als je stil op de bank zit bijv. Met de aanwarmvervroeging is dat weg, omdat hij al eerder begint met stoken.

Als jij een heel goed geïsoleerd huis hebt zou je het wellicht beter uit kunnen zetten als je dat fijner vind.

[ Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 23-11-2015 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Hier ook een (hoek)huis uit 1988, maar dankzij de vliegbasis in de buurt, lekker dikke ruiten en is het huis verder ook wel redelijk geïsoleerd.

Ben nu toevallig even op de homewizard aan het kijken, en de verwarming is sinds gisteren 16:00 niet meer aan geweest omdat we weg waren. en de temperatuur is niet verder dan 18 graden gezakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
kraades schreef op maandag 23 november 2015 @ 08:44:
[...]

Ik ben er nog niet over uit...
In ieder geval iets dat ik onderstaande kan uitvoeren. vvv

[...]

Ik heb ook een Easy maar zou juist wel graag iets willen hebben dat ik als ik binnen x km van huis ben dat de verwarming alvast aan gaat. Dat is toch juist handig?
Nu moet ik met de hand van tevoren aanzetten. Als ik dat al niet vergeet...
Wat ik zou willen is dat de verwarming een kwartier tot een half-uur voordat ik thuis ben aangaat. Vaak is dat niet in kilometers uit te drukken. Het blijft een (lastige) afweging tussen comfort en besparen.

En inderdaad we vergeten dat wel eens, uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:09
janne_nl schreef op maandag 23 november 2015 @ 07:35:
[...]

Ik heb je mogelijk verkeerd begrepen. :)

Maar waarom zou dat niet kunnen?
Zoals Tado het nu doet: verder weg is kouder huis.
Kom je dichterbij dan gaat de setpoint omhoog.
Een beetje creatief zijn met haversine, je agenda en een periodieke update van je telefoon en je hebt het comfort dat je wilt.
Als jij zelf al niet kan voorspellen wanneer je thuis komt wordt het wel een stukje lastiger.

Gisteravond had ik het gehad met de Tado.
Even boos geworden en mijn vriendin heeft nu een boost en setpoint knop in domoticz. En hij gaat nu dus ook automatisch van 'manual' af.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Raymond P schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:45:
[...]

Als jij zelf al niet kan voorspellen wanneer je thuis komt wordt het wel een stukje lastiger.
Dat is het eigenlijk.
Als je het helemaal kunt voorspellen, is een klok programma natuurlijk het makkelijkst.

Ik zie wel voordelen in geofencing, maar voor ons lijkt dat niet zo te werken.
Klokprogramma zorgt dat het om18 uur warm is, dat is de tijd dat ik normaal wel thuis ben. Mijn vrouw is echter veel wisselvalliger thuis. Soms gaat ze vanaf haar werk direct naar huis, soms niet. Dus nu zet ze (als ze er aan denkt) de verwarming aan als ze naar huis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Wat je zelf kan voorspellen hoeft natuurlijk niet koppelbaar te zijn aan een klokprogramma.
Waar het op neer komt is dat je een veel slimmere thermostaat wilt die je routines en gewoontes analyseert en daarop anticipeert.

Ik zie dan een kleine dataset met frequent bezochte locaties en een x aan tijd dat eroverheen gaat voordat je vanaf daar thuis bent met een trigger als je daar vertrekt.
Zeker niet onmogelijk om met geopositioning/fencing te voorspellen en niet eens zo veel werk om te implementeren.

Het probleem is meer dat die slimme thermostaten eigenlijk gewoon gigantisch dom zijn en dat je een hoop zelf mag programmeren.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Het werk wat me dat gaat kosten steek ik liever ergens anders in. Daarnaast krijg je dan een lijst met mogelijkheden die nooit compleet is, er is niks veranderlijker dan een mens.

En analyseren van gewoontes is iets dat de Easy al kan, maar dat staat bij ons gewoon uit.

De meeste locaties waar iemand dan is, liggen vaak op minder afstand van thuis dan de tijd die het kost om het huis te verwarmen, dus nauwkeurig inschatten wanneer je moet gaan stoken wordt dan erg lastig. Dan maar liever incidenteel een koud huis binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Het huis opstoken naar een temperatuur vanaf welke het wel haalbaar is om setpoint te halen bij binnenkomst.
Comfort kost vaak geld. ;)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
ehm, dat werkt op zich wel.
Daarbij, als de radiatoren (goed) warm zijn, voelt het in het algemeen al prettig als je vanuit de kou naar binnen komt.

En inderdaad comfort kost geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
janne_nl schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:30:
[...]

Wat ik zou willen is dat de verwarming een kwartier tot een half-uur voordat ik thuis ben aangaat. Vaak is dat niet in kilometers uit te drukken. Het blijft een (lastige) afweging tussen comfort en besparen.

En inderdaad we vergeten dat wel eens, uiteraard.
Ik gebruik de location services van de Pilot app en Domoticz.
De tijd tussen signalering door Pilot en moment van thuiskomen is voor mij vrijwel altijd gelijk.
Als ik dus een themostaat zou hebben die aanstuurbaar zou zijn dan zou dit perfect voor mij werken.

Helaas, ik heb een Nefit Easy. ;w

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
kraades schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:54:
[...]

Ik gebruik de location services van de Pilot app en Domoticz.
De tijd tussen signalering door Pilot en moment van thuiskomen is voor mij vrijwel altijd gelijk.
Als ik dus een themostaat zou hebben die aanstuurbaar zou zijn dan zou dit perfect voor mij werken.

Helaas, ik heb een Nefit Easy. ;w
Even van de FB van nefit afgeplukt, dus we moeten nog even geduld hebben....
Nefit.nl Goedemiddag Rik, van een dedicated Windows App is vooralsnog geen sprake (geweest). Wel werken we aan een webapplicatie welke er al had moeten zijn. We konden echter niet voorzien dat de ontwikkeling zoveel vertraging zou oplopen. We willen graag een veilig systeem lanceren. Helaas hebben we de applicatie - die in onze opdracht door een ontwikkelaar wordt gemaakt - al meerdere keren moeten afkeuren, omdat hij niet aan onze eisen voldeed. Het voert te ver om hier in details te treden, maar op dit moment loopt er een penetratietest voor juiste beveiliging. Het is nog even afwachten wat daar uit komt, dan weten we hopelijk meer. Zodra er een concrete datum is, melden we die via de Easy Nieuwsbrief:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Over die dedicated Windows App zijn ze bij Nefit altijd al erg duidelijk geweest. ;)

Smartphone & Platform
[knip]
Wordt in de nabije toekomst ook een app gemaakt voor mijn Windows phone?

Nee.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
hardware-lover schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:50:
Over die dedicated Windows App zijn ze bij Nefit altijd al erg duidelijk geweest. ;)

Smartphone & Platform
[knip]
Wordt in de nabije toekomst ook een app gemaakt voor mijn Windows phone?

Nee.
Maar dan zou je van de webapp een soort van app kunnen maken toch?
(beetje zoals de Rabo app 8)7 )

Ik hoop dat ze IFTTT tegelijk introduceren met de webapp. zodat ik de verwarming lager kan zetten als ik mijn homewizard in de preset "slapen" zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
In het kader van besparen gaat mijn verwarming ongeveer een half uur voor we (normaal) naar bed gaan al uit. Pas na een uur of zo begin je echt te merken dat de verwarming uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Tinusvolkel schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:56:
[...]

Maar dan zou je van de webapp een soort van app kunnen maken toch?
(beetje zoals de Rabo app 8)7 )
Als er nu al een smartphone app is zal dat ongetwijfeld nu ook al kunnen.
Ik kan dat alleen niet testen door het gebrek aan een Easy. :9

edit: voor degene die interesse heeft in de Tado 'api':

een POST naar:
code:
1
https://my.tado.com/mobile/1.6/createAppUser

Met body:
code:
1
deviceUuid=NONE&geoTrackingEnabled=false&password={JOUW-TADO-WACHTWOORD}&appVersion=2.5.0&deviceOsVer=6.0&username={JOUW-TADO-EMAIL}&nickname=Server&locale=nl&devicePlatform=Android&deviceModel=LGE_Nexus+5X

Response zal je username en password geven.
Deze moet je met elk volgende request meegeven.

Je kan dan praten met:
code:
1
https://my.tado.com/mobile/1.6/{FUNCTIE}

GET's: getCurrentState, getAppUsersRelativePositions, getThermostatSettings

Form data:
manualTemp > niet hoger dan 25.0
setMode > MANUAL of AUTO
en untested: hotWaterTemp, sleepTemp, hotWaterMode, homeTemp, minAwayTemp

Er zijn wel wat meer url's en wat meer flags die je kan setten maar die heb ik niet opgeslagen.
Ik kan iig melden dat comfortlevel niet over 9000 kan (en ook niet hoger dan 0, mja :+ )

[ Voor 58% gewijzigd door Raymond P op 23-11-2015 15:11 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
janne_nl schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:01:
In het kader van besparen gaat mijn verwarming ongeveer een half uur voor we (normaal) naar bed gaan al uit. Pas na een uur of zo begin je echt te merken dat de verwarming uit is.
Die van ons gaat om 22:00 uur terug naar 17 graden, echter liggen we vaker al eerder bed een filmpje te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
wellicht kun je hem terugzetten naar half 10......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Raymond P schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:02:
Het huis opstoken naar een temperatuur vanaf welke het wel haalbaar is om setpoint te halen bij binnenkomst.
Comfort kost vaak geld. ;)
Praktijk wijst hier uit dat 18 overdag zuiniger is dan in de ochtend opstoken naar 18, laten afkoelen en 's middag opstoken naar 20.

Toevallig achter gekomen toen mijn vriendin een paar weken ziek thuis kwam te zitten en ik 's morgens de boel op 18 liet staan. Verbruik per graaddag steeg toen niet maar daalde zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Raymond P schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:40:
[...]

Als er nu al een smartphone app is zal dat ongetwijfeld nu ook al kunnen.
Ik kan dat alleen niet testen door het gebrek aan een Easy. :9
Helaas kan dat niet. Is encrypted. :-(

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
kraades schreef op maandag 23 november 2015 @ 17:12:
[...]

Helaas kan dat niet. Is encrypted. :-(
De traffic neem ik aan? Onder https nog een encryptielaag?

Klinkt leuk.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Er staan wat berichtjes hierover in dit topic. Zoek op xmpp.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
kraades schreef op maandag 23 november 2015 @ 18:12:
Er staan wat berichtjes hierover in dit topic. Zoek op xmpp.
Bedankt, overheen gelezen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mijn situatie is als volgt: Ik heb een woon/winkelpand waar momenteel alleen CV is op de begane grond. Voor woning (1e verdieping) moet ik nog CV regelen. Om nu heel de dag het gehele pand te verwarmen is absurd dus wil zoneregeling. Helaas kom ik dan uit op evohome en Smarthome. Ik heb een Nefit Smartline ketel welke via een convertor opentherm ondersteund.

Smarthome:
+ Iets voordeliger
+ Beter uit te breiden (Brandalarm, inbraakmelding)
- Aan/Uit
- Kan vrijwel geen reviews vinden

Honeywell:
+ vertrouwd merk
+ Opentherm

De grote vraag:
Is het bij zoneregeling (5 zones) eigenlijk wel nuttig om een modulerende ketel te hebben? Het lijkt me dat Smarthome de absolute winnaar is of zie ik iets over het hoofd?

Het betreft trouwens een monumentaal pand (1905) die waardeloos te isoleren is.

[ Voor 3% gewijzigd door The Dolf op 25-11-2015 17:28 ]

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:08
The Dolf schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:51:
Mijn situatie is als volgt: Ik heb een woon/winkelpand waar momenteel alleen CV is op de begane grond. Voor woning (1e verdieping) moet ik nog CV regelen. Om nu heel de dag het gehele pand te verwarmen is absurd dus wil zoneregeling. Helaas kom ik dan uit op evohome en Smarthome. Ik heb een Nefit Smartline ketel welke via een convertor opentherm ondersteund.

Smarthome:
+ Iets voordeliger
+ Beter uit te breiden
- Aan/Uit

Honeywell:
+ vertrouwd merk
+ Opentherm

De grote vraag:
Is het bij zoneregeling (5 zones) eigenlijk wel nuttig om een modulerende ketel te hebben? Het lijkt me dat Smarthome de absolute winnaar is of zie ik iets over het hoofd?

Het betreft trouwens een monumentaal pand (1905) die waardeloos te isoleren is.
Ik begrijp niet goed waarom de enige thermostaat met 2 - punten de absolute winnaar zou zijn :?
Of is prijs de enigste reden :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Grolsch schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:54:
[...]

Ik begrijp niet goed waarom de enige thermostaat met 2 - punten de absolute winnaar zou zijn :?
Of is prijs de enigste reden :?
Omdat ik absoluut niet weet of een moduleren eigenlijk wel zin heeft bij zoneregeling. Heb het lijstje trouwens aangepast. Kwam idd heel onduidelijk over.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Dolf, hoeveel zonnes wil je uiteindelijk hebben ?

Als je maar 2 zones wil hebben (winkel en boven verdieping ?) dan kan je dat vrij eenvoudig oplossen doordat het plaatsen van afsluiters in de aanvoer of retour van beide zones.

Je plaatst dan in de aanvoer of retour leiding van beide zones een elektrische afsluiter die geschakelt wordt door of je ketel (als dit wordt ondersteund), of je thermostaat schakelt de klep en je stuurt met een hulp contact op de klep de ketel weer aan.

Dit is echt el-cheapo oplossing vergeleken met die Evo-home achtige systemen waar je echt voor elke groep in je huis een afsluiter gaat krijgen. Het nadeel is dat je meestal vastzit aan aan/uit thermostaten ... maar de meeste ketels moduleren ook met een aan/uit thermostaat dus hier kan je aardig over debateren. Met een energie vergiet zou ik zeker geen wonderen verwachten van een modulerende thermostaat ;)

PFFF ik zit even op internet te kijken wat zo'n simpele honeywell open/dicht klep kost (waar ik er 1 van heb trouwens in mijn installatie) en die krengen kosten gewoon 150 euro per stuk. :F Toch niet zo'n el-cheap oplossing als ik dacht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Minimaal drie zones. Woongedeelte, werkgedeelte en gedeelde ruimte. Later uit te breiden naar zes zones.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
Je mist nog even iets, smart home bediening op afstand is de eerste 2 jaar gratis, daarna moet je er voor betalen.

Daarnaast, maar dat is persoonlijk ziet het bedieningspaneel van de Evohome er beter en handiger uit.
Ik had een vraag aan Remeha over mijn iSense thermostaat. Heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om te vragen of ze nog plannen hebben om met een slimme thermostaat te komen. Het antwoord was:
We verwachten in het tweede kwartaal van 2016 de eTwist op de markt te brengen, deze thermostaat is met een app te bedienen.
Ziet er wel goed uit: http://www.shk-journal.de...3790dedd33e97767c12af229a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 16:35

Kraz

Saving the world

Mochten er nog personen zijn die op zoek zijn naar de Netatmo thermostaat; Hij is vanaf vandaag t/m maandag met 25% korting aan te schaffen via de site van Netatmo

Kortingscode is; CYBER

*Korting geldt overigens op alle producten.van Netatmo

[ Voor 11% gewijzigd door Kraz op 27-11-2015 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:37

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bij Tado (slimme thermostaat) hebben ze ook black friday aanbieding. Code BLACK10 voor 10% korting.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Iemand toevallig een evohome black friday aanbieding gezien?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Nee, helaas :(

Raar trouwens dat pricewatch: Honeywell EvoHome Radiatorpakket Wi-Fi OpenTherm maar door 1 bij Tweakers aangesloten winkels geleverd lijkt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nklaver234
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 06:27
3 slaapkamers nu ook aangesloten als nieuwe zones in het evohome systeem.

Aansluiten ging makkelijk maar nu wel een nadeel ontdekt. De afwezig instelling kent maar één temperatuur voor alle zones. Eigenlijk wil ik voor de woonkamer een afwezig temperatuur van 15 graden en voor de slaapkamers 12.
Nu moet ik dus alle zones apart van een continue temperatuur voorzien als ik weg wil.
Toch maar eens een idee bij Honeywell neer leggen om de afwezig temp per zone instelbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Daalt de temperatuur echt zover in die ruimtes?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:36
Kan ik wel snappen, Ik was vorige week ook een dagje van huis, het was lekker 13 graden toen ik terug kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Of na 10 dagen wintersport ..............................

Vind ik eigenlijk ook wel een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Het ligt aan de woning waarin je woont, in mijn appartement is het nog nooit koeler dan 17 graden geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Zomers ontkom je er niet aan maar is 17 graden niet overdreven warm voor de slaapkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nklaver234
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 06:27
Als we een dag weg zijn valt het nu wel mee. In 24u van 20 graden naar 16.5 afgekoeld. Maar als het buiten kouder is zal het afkoelen ook wel sneller gaan. nu kan ik wel 12 graden als afwezig temp kiezen maar dan wordt het na 2 dagen te koud in de woonkamer en dan duurt het opwarmen weer te lang en blijft de vloer lang koud uitstralen.
Ik hoop dat Honeywell met een aanpassing komt.

Of per zone een afwezig temp kunnen instellen.
Of als de reguliere temp lager is als de afwezig temp voor de reguliere temp kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
Silkroad99 schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:30:
Evohome geinstalleerd via openrherm gekoppeld aan een Intergas HR28 ketel (uit 2006) en dat werkt uitstekend.

Maar, het zou mogelijk moeten zijn ook de warmwater voorziening met de Evohome te regelen maar als ik dit probeer aan te zetten vraagt de evohome om de warmwater sensor aan te melden. Via opentherm is dat klinklare onzin omdat het zou betekenen dat ik een tweede opentherm kastje naast de ketel zou moeten hangen en sterker nog de ketel heeft er geeneens aansluiting voor...

De handleiding van de ketel zegt dat als men gebruik wil maken van de tapwater aan/uit functie van de opentherm thermostaat de instelling op de ketel op "eco" of "aan" ingesteld moet worden, en deze is ingesteld op "eco".

Zelfs als iets extra's zou moeten installeren kan ik nergens vinden wat dat zou moeten zijn..

Wie oh wie ?
Ben je al verder gekomen hiermee? Wij hebben een Remeha Aquanta, waar dit flink wat gas scheelt wanneer we overdag en s'nachts het boilervat niet op temperatuur houden. IK wil graag naar de Evohome, omdat ik die kan koppelen met de Tahoma box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbastijn
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 11:01
Tado inkoopactie bij Qurrent, waarschijnlijk gaat hij 199 euro kosten. De actie loopt tot 31 december. Zie https://www.qurrent.nl/tado

[ Voor 13% gewijzigd door abbastijn op 01-12-2015 12:44 ]

There's so much comedy on television. Does that cause comedy in the streets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:36
Dat is dan wel een goede deal. Beter dan de standaard 10% korting die iedereen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
De meteorologische winter is begonnen. Zou Nefit al op het punt staan om de IFTTT en/of webportal te releasen? Zit er steeds serieuzer over na te denken om over te stappen. Kan toch niet de bedoeling zijn dat Nefit de boot weer gaat missen dit jaar....?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
M.v.Veelen schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:59:
De meteorologische winter is begonnen. Zou Nefit al op het punt staan om de IFTTT en/of webportal te releasen? Zit er steeds serieuzer over na te denken om over te stappen. Kan toch niet de bedoeling zijn dat Nefit de boot weer gaat missen dit jaar....?
Idd blijft jammer dit...

Verder werkt het perfect alleen wil het nu is echt gaan koppelen aan mijn andere domotica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Nou, perfect.... Wat ik al vanaf het begin als vervelend ervaar is dat het vrij lang duurt voordat hij contact heeft gemaakt. Zal ongetwijfeld te maken hebben dat de server geraadpleegd moet worden en contact gezocht wordt met de thermostaat, maar dat dit niet sneller kan vind ik wel een dingetje. Uiteindelijk raadpleeg je eerst en zou je naar mijn idee sneller klaar zijn als het raadplegen rechtstreeks zou gaan. De haakjes en oogjes worden alleen maar groter als je erop gaat letten. Maar goed.....blijven ademhalen :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
M.v.Veelen schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:06:
Nou, perfect.... Wat ik al vanaf het begin als vervelend ervaar is dat het vrij lang duurt voordat hij contact heeft gemaakt. Zal ongetwijfeld te maken hebben dat de server geraadpleegd moet worden en contact gezocht wordt met de thermostaat, maar dat dit niet sneller kan vind ik wel een dingetje. Uiteindelijk raadpleeg je eerst en zou je naar mijn idee sneller klaar zijn als het raadplegen rechtstreeks zou gaan. De haakjes en oogjes worden alleen maar groter als je erop gaat letten. Maar goed.....blijven ademhalen :)
Ach 5 seconden wachten vind ik niet heel lang...
En als alles naar wens is ingesteld dan kijk je bijna niet meer op de app, omdat (bijna) alles automatisch gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Het duurt 5 seconden voor het 1e balkje geladen is, en daarna nog 4 seconden voordat het display wordt weergegeven. 9 seconden is echt wel lang vind ik. Maar dat is mijn mening.
Feit blijft dat het erg jammer is dat er geen mogelijkheid is om zaken op een andere manier uit te lezen c.q. in te stellen. Nefit blijft zich helaas verschuilen achter een 3e partij c.q. beveiligingsperikelen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

Inmiddels naar tevredenheid de eq-3 max in gebruik genomen. Kostte wel twee stuivers extra per radiator omdat anders de F2 foutmelding verscheen.

Vraag me alleen nog wel af of het systeem echt niet uitbreidbaar is met beveiligingsspul van hetzelfde merk. Lees er wisselende dingen over. Iemand die daarmee succes heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

M.v.Veelen schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:50:
Het duurt 5 seconden voor het 1e balkje geladen is, en daarna nog 4 seconden voordat het display wordt weergegeven. 9 seconden is echt wel lang vind ik. Maar dat is mijn mening.

[knip]
Bij mij duurt het nog wat langer want ik moet er een oude Samsung S3 voor aanzetten ;)
Ik doe dit echter maar 1x, bij het begin van de nieuwe maand, om het verbruik van de vorige even te bekijken, veel meer doe ik er niet mee. Is eigenlijk ook niet echt nodig. Programma ligt vast en een tijdelijke onderbreking daarvan doe ik op de Easy zelf. Ben weinig van huis, dus bedienen buitenshuis is n.v.t..

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Laatst online: 22:09
Heeft iemand hier de Netatmo thermostaat? Ik ben namelijk zeer benieuwd naar het regelgedrag van deze thermostaat.
Ik zit te twijfelen om voor de Netatmo of de Nest V3 te gaan. Het zal een aan/uit schakeling worden aangezien mijn Q-Solar alleen modulerend aangestuurd kan worden dmv de BrainQ. Helaas heb ik behoorlijk grote temperatuur verschillen over de dag genomen en denk ik dat ik onnodig stook.

Afbeeldingslocatie: https://my.netatmo.com/api/getscreenshot?pic_id=5661fdbb67e48210048b45b1
Voorbeeldje, temperatuurverschillen zijn in het echt extremer(qua gevoel) ik denk dat het komt omdat de netatmo vrij dicht bij mijn plasma tv staat welke alleen van 19.00-22.00 aan staat. >:)
Thermostaat staat trouwens op 20 overdag en 20,5 vanaf 18.00

Wat ik zoek:
  • Makkelijke weekplanning (minimaal instelbaar per half uur)
  • Zo goed mogelijke temperatuurhandhaving (neem aan dat een "slimme" thermostaat dit als hoofddoel heeft)
  • Weersafhankelijk, dus pro-actief reagerend op weersverandering (via weersvoorspelling) in de zin van ,langer/korter stoken, eerder/later beginnen.
  • Remote bedienbaar.
Voorkeur gaat nu met name naar de Nest V3 en de Netatmo. Netatmo omdat ik erg blij ben met de functies en kwaliteit van hun weerstation, deze kan ook met de thermostaat samenwerken. Ik kan alleen nergens een review vinden van iemand die hem al ruime tijd heeft en dan liefst ook nog met een traag systeem zoals vloerverwarming icm radiatoren.

De Nest omdat ie er "mooi" uit ziet en op papier eigenlijk alle functies heeft die ik zoek. En ik een soort van zoneregeling kan toepassen door gebruik te maken van mijn Nest protects.

[ Voor 37% gewijzigd door Appie Heijn op 04-12-2015 22:05 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:44
Ik heb een NetAtmo thermostaat en ben er tevreden over.
Ik kan per 15 minuten iets plannen maar ik gebruik dat niet. Ik gebruik altijd de APP om de netatmo thermostaat aan te zetten.

Nadeel van de netatmo, hij is net als het weerstation nog niet aan te sturen dmv een API. zie het netatmo forum.
ik zou graag netatmo uitlezen maar dat kan (nog) niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Hier trouwens erg tevreden over Tado so far. Hij regelt de temperatuur goed. Locatie-bepaling gebruiken we helemaal niet, vinden we geen prettig idee. Op verzoek hebben ze de aanwarmvervroeging uitgeschakeld, omdat wij het al prima vinden als de verwarming aan staat, het hoeft nog niet precies op temperatuur te zijn in de kamer als we wakker worden/thuiskomen. Prettig contact met ze. Nu nog wachten op de 'boost'-feature om makkelijk tijdelijk van het schema af te kunnen wijken en dan is het wel compleet. Alleen jammer dat ook Tado 'smoothed' grafieken laat zien ipv de werkelijke ruwe gegevens, maar ook dat staat op de feature-list om aan te kunnen passen blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een Tado gekocht. Kan hem nog niet aansluiten, wacht op een geverifieerde handleiding vanuit
Tado.

Heb nu een Intergas Kombi Kompakt 36/30 i.c.m. een Honeywell Round Modulation thermostaat. Even gekeken en deze heeft A en B draadjes in de kleuren rood en blauw. Deze moeten gewoon op de + en - van de Tado? Of is het "ingewikkelder" dan dat?

EDIT: al gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Laatst online: 22:09
@kevertje1977
Thanks. Heb je grafieken van je temperatuurverloop als je bijvoorbeeld een continu 20 of 21 graden instelt?
En heb je vloerverwarming of radiatoren of een combi?

Er is wel een API, ik heb namelijk mijn weerstation gegevens gewoon in mijn Vera Z-Wave centrale beschikbaar.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-11-2023
Hallo!

Ik ben me de laatste tijd een beetje aan het oriënteren op domotica. De Nest vind ik erg sexy maar ik weet niet of het voor mijn huis de juiste keuze is, want volgens mij wordt dat erg prijzig als ik met zones wil werken. Voor zover ik het begreep moet ik dan voor iedere zone een extra Nest thermostaat kopen?

Mijn wensen:
  • Ik wil een redelijk universeel systeem dat veel verkocht wordt en dus ook goed ondersteund wordt. (Ik ben geen programmeur en heb ook niet echt de intentie om er een te worden) Alles moet met één app te bedienen zijn (of max twee) en bij voorkeur goed met elkaar communiceren. Zou het leuk vinden om er op den duur ook verlichting etc op aan te sluiten zodat ik mijn hele huis vanaf mijn telefoon kan bedienen.
  • Mijn cv ketel is modulerend en de huidige thermostaat is dat niet. Tijd dus voor een nieuwe!
  • De thermostaat moet programmeerbaar zijn en op afstand bedienbaar via smartphone en bij voorkeur ook via website, maar dat laatste is geen must.
  • Het systeem moet overweg kunnen met zones. Op het moment verwarm ik alleen de huiskamer en de badkamer. Ik zit ook meerdere dagen (zo'n 16 uur per week) in het kantoortje boven en ik wil deze kamer dan ook warm hebben als ik daar zit. Er zit een onwijs onhandige radiatorknop op die ik 1000 rondjes moet draaien om hem open te zetten. Deze fatsoenlijk afstellen is dan dus ook haast onmogelijk. Het zou leuk zijn als ik deze kamer apart kan instellen voor bepaalde dagen (geen must) en in ieder geval ook op afstand aan en uit kan zetten (must!).
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen en me in de juiste richting kan wijzen. :?

Groetjes Carolien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 16:35

Kraz

Saving the world

Caro schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:41:
Hallo!

Ik ben me de laatste tijd een beetje aan het oriënteren op domotica. De Nest vind ik erg sexy maar ik weet niet of het voor mijn huis de juiste keuze is, want volgens mij wordt dat erg prijzig als ik met zones wil werken. Voor zover ik het begreep moet ik dan voor iedere zone een extra Nest thermostaat kopen?

Mijn wensen:
  • Ik wil een redelijk universeel systeem dat veel verkocht wordt en dus ook goed ondersteund wordt. (Ik ben geen programmeur en heb ook niet echt de intentie om er een te worden) Alles moet met één app te bedienen zijn (of max twee) en bij voorkeur goed met elkaar communiceren. Zou het leuk vinden om er op den duur ook verlichting etc op aan te sluiten zodat ik mijn hele huis vanaf mijn telefoon kan bedienen.
  • Mijn cv ketel is modulerend en de huidige thermostaat is dat niet. Tijd dus voor een nieuwe!
  • De thermostaat moet programmeerbaar zijn en op afstand bedienbaar via smartphone en bij voorkeur ook via website, maar dat laatste is geen must.
  • Het systeem moet overweg kunnen met zones. Op het moment verwarm ik alleen de huiskamer en de badkamer. Ik zit ook meerdere dagen (zo'n 16 uur per week) in het kantoortje boven en ik wil deze kamer dan ook warm hebben als ik daar zit. Er zit een onwijs onhandige radiatorknop op die ik 1000 rondjes moet draaien om hem open te zetten. Deze fatsoenlijk afstellen is dan dus ook haast onmogelijk. Het zou leuk zijn als ik deze kamer apart kan instellen voor bepaalde dagen (geen must) en in ieder geval ook op afstand aan en uit kan zetten (must!).
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen en me in de juiste richting kan wijzen. :?

Groetjes Carolien
Een universeel systeem is lastig. Veel dingen beginnen net een beetje bekend te worden. Het gaat er dus voornamelijk om wat je wilt en wat je er vooral aan wilt uitgeven.

Een 100% kant-en-klare oplossing is er niet.

Wil je (nog) niet teveel uitgeven dan zou je eens naar Domoticz kunnen kijken. Dat is een open source Domotica tool waaraan je veel apparaten (en merken) kunt hangen via het zWave protocol of eventueel het KAKU (433 Mhz) protocol.
Er is ook een apart topic binnen Tweakers hierover.

Ik heb er zelf mijn Netatmo weerstation aan hangen, mijn Synology NAS (monitoring), het houdt mijn stroomverbruik bij (slimme meter) en het is ook mogelijk om verschillende thermostaten erop te beheren.

Een andere alternatief voor Zwave controllers zijn bijv. Vera of Fibaro, maar die zijn qua prijs een stukje duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 10:14
Ik heb een Nefit Trendline en een Easy thermostaat. Na wat maanden hiermee gespeeld te hebben lijkt het dat de optie warm water ( volgens CV of aangepast programma ) niet goed werkt.

Ik krijg (direct) warm water terwijl ik dit niet zou moeten krijgen. Mijn ketel staat overigens op de warmwatermodus hot.

Eco modus (zuiniger?) wil ik in principe niet aan omdat ik snel warm water wil krijgen op gezette tijden maar daar buiten hoeft er geen water warm gehouden te worden of hoeft ik niet snel warm water te krijgen.

Kan iemand mij vertellen Wat de functie van de warm water modus nu eigenlijk is en of de Easy in te stellen zodat ik minimaal gas verstook maar wel op gezette tijden warm water heb ?

[ Voor 7% gewijzigd door knights16 op 07-12-2015 23:09 ]

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

knights16 schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:57:
[knip]

Kan iemand mij vertellen Wat de functie van de warm water modus nu eigenlijk is en of de Easy in te stellen zodat ik minimaal gas verstook maar wel op gezette tijden warm water heb ?
Het e.e.a. staat mogelijk keurig uitgelegd in de handleiding van de ketel?
Ik weet niet welk type Trendline je hebt maar in de handleiding van Trendline type II staat het volgende vermeld;

Stel het gewenste warmwatercomfort in.
Instelling:
  • Eco (economisch) verminderd comfort, langere wachttijd maar laag gasverbruik.
  • Hot (heet) hoog comfort, korte wachttijd, minder voordeliger gasverbruik.
  • Int (intelligent) De software schakelt automatisch tussen Hot en Eco. Hierdoor ontstaat een goede balans tussen een hoog warmwatercomfort en een laag gasverbruik.
Let op: De software heeft bij de instelling Int enige weken nodig om het tappatroon van de gebruiker te leren kennen. De CW-labels worden alleen gehaald bij instelling Hot.
Dit scherm is alleen zichtbaar als de instelling warmwaterbedrijf in de stand On staat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 10:14
@hardware-lover: wat de warmwatermodi doen was ik al wel achter. De Nefit Easy zijn app heeft instellingen voor warm water.

Daar kun je instellen wanneer je of snel warm water of warm water hebt ( dat is me nog onduidelijk. Maar waar het om gaat is dat je in de app kunt instellen wanneer je snel of warm water kunt krijgen. Het gevolg is een besparing op gas.

Het instellen in de app lijkt daarmee opende intelligente modus van mijn Trendline . Maar ik wil zelf controle hebben over het tijdstip waarop ik warm watervraag heb, en dat kan ook met de App maar dit lijkt niet te werken.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
Hallo!

Mijn wensen:

Groetjes Carolien
Hey Carolien,

Er is nog niet 1 systeem wat standaard al aan al je wensen voldoet, al kom je wat betreft het bedienen van alles op 1 centrale plek, wel dichtbij met het eerder genoemde Domoticz, maar dat werkt niet zomaar out of the box, daar zul je je behoorlijk in moeten verdiepen en een beetje leren programmeren. Of je moet het laten doen door iemand in je omgeving die er al wel eens kaas van heeft gegeten.
Daarnaast zou je ook nog naar IFTTT kunnen kijken, dat is een internetplatform voor het aan elkaar knopen van verschillende systemen, zit eenvoudig in elkaar, maar is daardoor ook veel beperkter.

Domoticz is dus een platform waar je verschillende systemen aan elkaar kan knopen. Er is echter, voor zover ik weet, nog niet 1 systeem/merk wat alles al in elkaar heeft.
Voor je zoneverwarming zou je kunnen kijken naar EvoHome WiFi van Honeywell, voor je verlichting naar Philips Hue. Dan heb je 2 systemen, 2 apps en dan kom je al een heel eind. Ik weet niet wat je nog meer zou willen automatiseren thuis?
Beide kunnen in elk geval overweg met Domoticz, maar ook met IFTTT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 23:36
knights16 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 07:32:
@hardware-lover: wat de warmwatermodi doen was ik al wel achter. De Nefit Easy zijn app heeft instellingen voor warm water.

Daar kun je instellen wanneer je of snel warm water of warm water hebt ( dat is me nog onduidelijk. Maar waar het om gaat is dat je in de app kunt instellen wanneer je snel of warm water kunt krijgen. Het gevolg is een besparing op gas.

Het instellen in de app lijkt daarmee opende intelligente modus van mijn Trendline . Maar ik wil zelf controle hebben over het tijdstip waarop ik warm watervraag heb, en dat kan ook met de App maar dit lijkt niet te werken.
Als ontwikkelaar kan ik hiermee niet helpen, anders dan je verwijzen naar de Nefit helpdesk.
http://www.nefit.nl/consument/service/contact/contact

“An elephant is a mouse with an operating system”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knights16 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 07:32:

Ik heb een programma gemaakt voor wanneer ik thuis ben en slaap en daarnaast gebruik ik de home detection voor het warm water. Beiden werken, echter werkt de home detection niet goed via de iPhone, je moet dan zelf de app openen... Nefit heeft daar nog wat werk te doen in hun app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:41:
[...]

Ik heb een programma gemaakt voor wanneer ik thuis ben en slaap en daarnaast gebruik ik de home detection voor het warm water. Beiden werken, echter werkt de home detection niet goed via de iPhone, je moet dan zelf de app openen... Nefit heeft daar nog wat werk te doen in hun app.
Dat is interessant, we hebben hier getest met de meest gangbare combinaties van iphone en iOS versies. Daarbij hebben we geen home presence detection problemen gevonden. Wel is ons bekent dat de locatie informatie vanuit de telefoon niet altijd even correct is.
Zou je in een PM wat meer informatie kunnen geven over je telefoon, iOS versie, app versie, en thermostaat versie (info -> product informatie->software versie)? Dan kunnen wij die situatie hier verifieren, en hopelijk helpen met een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Hallo!

Mijn wensen:
[list]
Als je met zone's wil werken heb je eigenlijk weinig keuze en ben je over geleverd aan Honeywell Evohome.

Verlichting werkt daar niet standaard mee, ik denk ook niet dat je dit moet willen
Een ketel kan modulerend zijn, maar gestuurd worden via een Aan/Uit thermostaat.
Ik neem aan dat je bedoeld dat je een OpenTherm (modulerende) Thermostaat bedoeld :?
[/list]

Groetjes Carolien
Honeywell Evohome systeem als je voor iets "standaards" wil.

Zie dit flimpje: YouTube: evohome: de slimme thermostaat van Honeywell

Ik zou (tenzij je programmeer ambities hebt) niet kiezen voor een Domoticz oplossing, of het moet je hobby zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Grolsch schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:15:
[...]

Als je met zone's wil werken heb je eigenlijk weinig keuze en ben je over geleverd aan Honeywell Evohome.

Verlichting werkt daar niet standaard mee, ik denk ook niet dat je dit moet willen
Ook Smarthome is een optie.
En zowel met de smarthome als met de evohome is verlichting te koppelen mits je een hue systeem hebt.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Die kende ik niet, maar inderdaad een goede toevoeging, iemand ervaring daarmee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Elephtera, wellicht mag je daar niets over zeggen, maar staat de Nefit Easy website nog op de planning?

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Hij staat al jaren op de planning, de vraag is alleen wanneer het uitgevoerd gaat worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
Ik kan alleen verwijzen naar de berichten die Nefit heeft gedaan op hun twitter en facebook pagina. Daar is een paar weken geleden vanuit dit topic ook naar verwezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grolsch
Voor degenen die overwegen een ThermoSmart te bestellen, ik kreeg zojuist onderstaande mail van hun
Geef je vrienden korting
Ben je tevreden met je ThermoSmart? Tip je vrienden en geef ze 15% korting. Gebruik daarvoor de kortingscode "vriendenkorting2015" in onze webshop.
Scheelt toch weer bijna € 40,00 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef_1202
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-07-2022
Guys,

Ik heb nu een klein jaar een Nefit Easy thermostaat.
Sinds enige tijd heb ik deze nu in aanwezigheidsmodus staan.

Sinds vandaag lijkt de lokatie niet goed te werken.
Ik kwam rond 17:00 thuis en het was al 20 graden (ik werk op 4km afstand)
Daarna buitenshuis geweest (>20km afstand) kom net thuis en weer 20 graden.

De afwezigheidstemperatuur staat ingesteld op 16 graden.
Zowel mijn vriendin als ik gebruiken de easy app op een iPhone6 met de laatste iOS versie 9.2

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Laatst online: 06:52
Iemand die wellicht raad weet? Ik heb een Heatmiser PRT-TS WiFI. Nu krijg ik deze niet meer geformatteerd om de config file .txt er op te zetten. Windows, mac en dos blijven de melding geven dat de schijf niet te formatteren is en ik kan er dus ook niets opzetten :( De thermostaat functie zelf werkt nog wel. Kan alleen geen Wifi meer gebruiken nu :P

[ Voor 13% gewijzigd door Boinkie op 14-12-2015 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 00:06
Wij hebben een begane grond van ongeveer 63 m2, welke opgedeeld wordt door ensuite deuren.
In de ene ruimte komen 4 radiatoren, in de andere 2, mogelijk 3. Zonekleppen leken mij ideaal, scheelt 6 knoppen en een hoop batterijen. Echter:

- 2x zoneklep = 140 x 2 = 280 euro
- 2x BDR91 = 106 x 2 = 212 euro
Totaal 492 euro.

- 4x HR92 pakket = 295 euro
- 2x HR92 = 80 x 2 = 160 euro
Totaal 455 euro.

6 radiatorknoppen is goedkoper als 2 zonekleppen? |:( |:( |:(
Is er een goedkopere manier om de zonekleppen aan te sturen? Ook achterlijk dat er 2 stopcontacten gemaakt moeten worden, 1 voor de zoneklep, en 1 voor de BDR91.

[ Voor 8% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 14-12-2015 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Ben op zoek naar een alternatief voor mijn Nest.
Afgezien van de modulatieproblemen is een ander ding waar ik niet helemaal tevreden over ben, dat als je hem wil uitlezen/besturen met de API dat perse via de cloud moet.

Zijn er ook slimme thermostaten waar je wel rechtstreeks mee kan communiceren?
Of gaat dat alleen maar lukken met zelfbouw oplossingen als de Opentherm gateway?

[ Voor 3% gewijzigd door maxnl op 15-12-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvroon
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-05-2021
Komt me bekend voor. Gebeurd regelmatig dat de app nog denkt dat ik thuis ben. Zelfs laatst in Rome nog. Niet lekker als je een week weg bent en de kachel draait gewoon door. Kijk dus gewoon regelmatig op de app en pas hem dan maar handmatig aan. Merk wel dat als je de app opstart hij ook op dat moment pas overschakelt naar aanwezig of afwezig. Ging volgens mij in het verleden beter.
Maar ik maak me er niet meer druk om, Nefit komt toch ook nooit zijn toezeggingen na. Al hun planningen voor nieuwe functies zijn altijd maanden en soms jaren opgeschoven of gewoon niet gerealiseerd. Slechte tent daar. Een dezer dagen gaat de Easy er uit. Verry easy. :+
Steef_1202 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:33:
Guys,

Ik heb nu een klein jaar een Nefit Easy thermostaat.
Sinds enige tijd heb ik deze nu in aanwezigheidsmodus staan.

Sinds vandaag lijkt de lokatie niet goed te werken.
Ik kwam rond 17:00 thuis en het was al 20 graden (ik werk op 4km afstand)
Daarna buitenshuis geweest (>20km afstand) kom net thuis en weer 20 graden.

De afwezigheidstemperatuur staat ingesteld op 16 graden.
Zowel mijn vriendin als ik gebruiken de easy app op een iPhone6 met de laatste iOS versie 9.2

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
dvroon schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:28:
Komt me bekend voor. Gebeurd regelmatig dat de app nog denkt dat ik thuis ben. Zelfs laatst in Rome nog. Niet lekker als je een week weg bent en de kachel draait gewoon door. Kijk dus gewoon regelmatig op de app en pas hem dan maar handmatig aan. Merk wel dat als je de app opstart hij ook op dat moment pas overschakelt naar aanwezig of afwezig. Ging volgens mij in het verleden beter.
Maar ik maak me er niet meer druk om, Nefit komt toch ook nooit zijn toezeggingen na. Al hun planningen voor nieuwe functies zijn altijd maanden en soms jaren opgeschoven of gewoon niet gerealiseerd. Slechte tent daar. Een dezer dagen gaat de Easy er uit. Verry easy. :+

[...]
Welke functies wacht je dan nog op die beloofd zijn?
De enige is volgens mij de webpagina en eerlijk gezegd zou ik niet weten wat dat extra toevoegt.

Voor de rest is alles, soms met enige maanden vertraging, uitgebracht.
Ik gebruik de aanwezigheid detectie niet, dus kan er niet over oordelen.
Alle andere functies doen het zonder enige bug en ik ken heel veel mensen met een Easy, zelden of nooit klachten.

Ik wacht liever iets langer op een feature met daarna een stabiele release.
Kijk bijvoorbeeld even in het Nest forum naar de Nest V3 die met veel bombarie is uitgebracht.
Dat ding werkt voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Hier ook super tevreden met de Easy.
Zou nog blijer worden als er een api komt waarmee om te beginnen wat data uit te lezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Oxellaar schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:25:
[...]
Welke functies wacht je dan nog op die beloofd zijn?
De enige is volgens mij de webpagina en eerlijk gezegd zou ik niet weten wat dat extra toevoegt.

[knip]
Serieus? Je weet niet wat dat toevoegt? Jij denkt dat er in Nederland geen huishoudens zijn waarin alleen een Windows OS aanwezig is en er geen Android of Apple product op de plank ligt, welke NOODZAKELIJK is, om de Easy via de app te kunnen programmeren?

Het lullige is dat sommige monteurs doodleuk roepen dat de Windows ondersteuning er wel is, en je vervolgens een papieren handleiding onder je neus schuiven waarin staat dat dit inderdaad het geval is. De actuele online handleiding is daar inmiddels op aangepast, dat hebben ze dan nog wel voor elkaar kunnen krijgen. Kom op zeg, hoe moeilijk kan het zijn om een Windows omgeving uit de grond te stampen?

Edit: het staat ook nu nog in de online handleiding zie ik.

4.4 Overige functies en instellen klokprogramma

Online 1)
Verschillende functies van de thermostaat kunnen via de Easy-site worden gebruikt.

1) (achterkant van dit document voor het webadres) >> www.nefit.nl/easy

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 24-12-2015 09:22 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 08:08
hardware-lover schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 17:29:
[...]

Serieus? Je weet niet wat dat toevoegt? Jij denkt dat er in Nederland geen huishoudens zijn waarin alleen een Windows OS aanwezig is en er geen Android of Apple product op de plank ligt welke NOODZAKELIJK is om de Easy via de app te kunnen programmeren?

Het lullige is dat sommige monteurs doodleuk roepen dat de Windows er ondersteuning wel is, en je vervolgens een papieren handleiding onder je neus schuiven waarin staat dat dit inderdaad het geval is. De actuele online handleiding is daar inmiddels op aangepast, dat hebben ze dan nog wel voor elkaar kunnen krijgen. Kom op zeg, hoe moeilijk kan het zijn om een Windows omgeving uit de grond te stampen?
Laat staan dat we nog eens wat informatie uit deze black box (letterlijk) zouden kunnen krijgen.... :o

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
En hier wachten we nog steeds op IFTTT :/
Echter zit je hier wel met een andere instantie die goedkeuring moet geven, maar dat hoeft het nog steeds niet zo lang te duren.
Alle andere bekende slimme thermostaten zijn namelijk wel al toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 17:29:
[...]

Serieus? Je weet niet wat dat toevoegt? Jij denkt dat er in Nederland geen huishoudens zijn waarin alleen een Windows OS aanwezig is en er geen Android of Apple product op de plank ligt, welke NOODZAKELIJK is, om de Easy via de app te kunnen programmeren?
Bestaan die mensen dan? :+
Zonder gekheid, je hebt wel een punt.
Maar naar mijn mening ligt het dan meer aan jezelf dan aan de Easy.
Je zult wel meer dingen moeten missen als je alleen het Windows OS gebruikt.
Het lullige is dat sommige monteurs doodleuk roepen dat de Windows ondersteuning er wel is, en je vervolgens een papieren handleiding onder je neus schuiven waarin staat dat dit inderdaad het geval is. De actuele online handleiding is daar inmiddels op aangepast, dat hebben ze dan nog wel voor elkaar kunnen krijgen. Kom op zeg, hoe moeilijk kan het zijn om een Windows omgeving uit de grond te stampen?
Ben heel benieuwd naar de handleiding, nooit gezien.
Heel stom van de monteur, maar hijzelf heeft een probleem, niet de klant.
Hij kan zijn Easy niet verkopen.
Of wil je zeggen dat er mensen met een Easy zijn die hem totaal niet kunnen bedienen?
Daar geloof ik weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Oxellaar schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 09:04:
[knip]

Ben heel benieuwd naar de handleiding, nooit gezien.
Heel stom van de monteur, maar hijzelf heeft een probleem, niet de klant.
Hij kan zijn Easy niet verkopen.
Of wil je zeggen dat er mensen met een Easy zijn die hem totaal niet kunnen bedienen?
Daar geloof ik weinig van.
Mocht jij enige betrokkenheid hebben bij de ontwikkeling van een Windows Easy bediening dan is mij nu wel duidelijk waarom het allemaal zo lang moet duren :+

Volgens mij heeft de eindgebruiker een probleem en niet een monteur, die monteert enkel, laat hem je op je wifi netwerk aansluiten, dat is de laatste stap en dan is ie weg. Ik wilde eigenlijk helemaal geen Easy maar een programmeerbare Moduline, toen nog een 300 of 400 model, inmiddels zijn er ook andere? Deze zouden echter verschrikkelijk lastig te programmeren zijn en erg "klantonvriendelijk". Nee, de Easy met actie-korting, zou een veel betere keuze zijn. En inderdaad, veel geld heeft ie mij niet gekost, wat dat betreft niets te klagen.

Je kunt de Easy zonder app op handbediening gebruiken, weinig smart dus.

Natuurlijk kan ik er wel voor zorgen dat ik de Easy geprogrammeerd krijg, daar ben ik voldoende Tweaker voor, er is altijd wel een oplossing voor een probleem te vinden is mijn ervaring en voor mijzelf heb ik daar ook een draai aan kunnen geven maar dit zal niet voor iedereen zo zijn verwacht ik.
Maar enkel met programmeren ben je er niet, je kunt de Easy dan nog steeds niet ten volle benutten.

Mocht je enige connectie hebben met de Easy, gooi alles wat niet Windows eens het huis uit, reset de Easy, en ga er eens mee aan de slag? Eens kijken hoever je komt behalve handmatig de temperatuur verhogen en verlagen, misschien zie ik wat over het hoofd?

Edit: misschien zijn wij eigenlijk beter af met een; http://www.nefit.nl/consu...duct_detail/product_23040 maar die was bij ons keuzemoment nog niet beschikbaar. Ik ga er eens over bellen.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 20-12-2015 01:48 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Meer dan je denkt. Hier ook geen easy vanwege dit punt.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 13:26:
[...]

Mocht jij enige betrokkenheid hebben bij de ontwikkeling van een Windows Easy bediening dan is mij nu wel duidelijk waarom het allemaal zo lang moet duren :+

Volgens mij heeft de eindgebruiker een probleem en niet een monteur, die monteert enkel, laat hem je op je wifi netwerk aansluiten, dat is de laatste stap en dan is ie weg. Ik wilde eigenlijk helemaal geen Easy maar een programmeerbare Moduline, toen nog een 300 of 400 model, inmiddels zijn er ook andere? Deze zouden echter verschrikkelijk lastig te programmeren zijn en erg "klantonvriendelijk". Nee, de Easy met actie-korting, zou een veel betere keuze zijn. En inderdaad, veel geld heeft ie mij niet gekost, wat dat betreft niets te klagen.
Met de monteur bedoel ik het installatiebedrijf, je accepteert toch geen thermostaat die je niet eens kunt bedienen? Tenminste, ik zou dat absoluut niet doen.
Verder hoort een monteur ook even uitleg te geven over de werking en mogelijkheden.
Als hij dat niet kan doen, dan weet hij direct dat hij fout zit.

En een Easy is absoluut simpeler te programmeren dan een Moduline 300 of 400.
Maar klantonvriendelijk is echt overdreven. Ik heb zelf een 400 gehad.
Zelfs een leek zal zonder handleiding een heel eind komen.
Mocht je enige connectie hebben met de Easy, gooi alles wat niet Windows is het huis uit, reset de Easy, en ga er eens mee aan de slag? Eens kijken hoever je komt behalve handmatig de temperatuur verhogen en verlagen, misschien zie ik wat over het hoofd?
Klopt helemaal, zonder Android of iOS begin je niets met een Easy.
Hij is dan alleen handmatig te bedienen, gelijk aan een Moduline 100.
Volgens mij heeft zelfs Honeywell geen WP app voor hun Evohome in Nederland en hoe zit het met Nest(?)
Verder is het volgens mij van groter belang dat er een WP app komt voor de Easy, dan een webpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Oxellaar schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 21:51:
[...]
Met de monteur bedoel ik het installatiebedrijf, je accepteert toch geen thermostaat die je niet eens kunt bedienen? Tenminste, ik zou dat absoluut niet doen.
Verder hoort een monteur ook even uitleg te geven over de werking en mogelijkheden.
Als hij dat niet kan doen, dan weet hij direct dat hij fout zit.

En een Easy is absoluut simpeler te programmeren dan een Moduline 300 of 400.
Maar klantonvriendelijk is echt overdreven. Ik heb zelf een 400 gehad.
Zelfs een leek zal zonder handleiding een heel eind komen.

[...]
Klopt helemaal, zonder Android of iOS begin je niets met een Easy.
Hij is dan alleen handmatig te bedienen, gelijk aan een Moduline 100.
Volgens mij heeft zelfs Honeywell geen WP app voor hun Evohome in Nederland en hoe zit het met Nest(?)
Verder is het volgens mij van groter belang dat er een WP app komt voor de Easy, dan een webpagina.
Met de monteur bedoel ik ook het installatiebedrijf, degene die uit naam van het bedrijf de ketel komt plaatsen en tevens de thermostaat aan de wand hangt. Volgens mij overschat jij de algehele kennis van de gemiddelde monteur die een ketel komt plaatsen. Prima vaklui hoor, maar de meesten hebben niet dat beetje extra digi ervaring om ook nog eens de werking van een thermostaat uit te leggen (dat zijn niet mijn woorden, maar van het installatiebedrijf en van Nefit), toen ik ze belde over het gemis van de Windows omgeving waarvan dus in eerste instantie sprake zou zijn. Tja?

Die Windows app komt er niet zeggen ze stellig bij Nefit, daarover zijn ze dan wel heel duidelijk.

"Wordt in de nabije toekomst ook een app gemaakt voor mijn Windows phone"? Nee.

Maar genoeg over het wel en wee van de Easy, ik kan er mij mee behelpen en wie weet krijgen we voor 2020 toch nog een web-omgeving te zien van Nefit ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Oxellaar schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 21:51:
[...]
"Verhaal"
[...]

Vooral deze opmerking boeit mij.
Ik ben benieuwd hoeveel duimpjes hierop komen.
Van mij krijg je die alvast.
Alle credits voor Oxellaar!

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Maak er dan een WM10 universal app van, dan kun je die ook op de desktop draaien. Is wel zo handig.

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Grolsch schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:30:
Voor degenen die overwegen een ThermoSmart te bestellen, ik kreeg zojuist onderstaande mail van hun

[...]

Scheelt toch weer bijna € 40,00 :P
Kortingscode zojuist gebruikt om een ThermoSmart te bestellen :)

• Grolsch
leonvw schreef op donderdag 24 december 2015 @ 00:36:
[...]

Kortingscode zojuist gebruikt om een ThermoSmart te bestellen :)
Veel plezier ermee, ik zal je mij IBANNR geven voor de "verkoopcommissie" ;)

Zorg dat je een vast wifikanaal hebt ( https://thermosmart.fresh...n-thermosmart-niet-online )

Instellen via windows 8.1 en windows 10 gaat ff wat anders ( https://thermosmart.fresh...mart-in-windows-8-1-en-10 )

Geef je TS +- 1 week de tijd om het gedrag van je ketel en huis in te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveys
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-01-2022
Bijna altijd zit Easy precies op de temperatuur die het buiten is via de App maar de laatste paar weken valt op dat af en toe de gemeten buitentemperatuur een stuk lager is dan de werkelijkheid. Hij geeft nu bijvoorbeeld 3 graden aan terwijl op weatheronline de temperatuur nu 12,5 is waar ik woon. Weekje geleden gaf Easy ook -5 aan en moest het plus 10 zijn.

Heeft iemand anders dit ook opgemerkt? Ik stook sinds kort WA om dat eens te proberen maar een verkeerde buitentemperatuur via de app gaat natuulijk niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveys
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-01-2022
Inmiddels geeft ie al -2 graden aan als buitentemperatuur en begint de ketel lekker te stoken 8)7

Locatie nog gecheckt en die staat goed.

Afbeeldingslocatie: http://i601.photobucket.com/albums/tt95/Daveys71/179770e5-72c7-4d9c-887a-96b56fa8b607_zpsqvvi9m9p.png

[ Voor 30% gewijzigd door Daveys op 25-12-2015 22:33 . Reden: foto bijgevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hij geeft hier bij mij op dit moment 13°C aan en volgens een ander weer-programma zou het dat hier ook zijn. Ik ga er vanuit dat dit redelijk klopt. Ik gebruik de temperatuurafhankelijke instelling verder niet.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 22 ... 41 Laatste