Vraag over Thermosmart: als je die in aan/uit-modus gebruikt, werkt hij dan ook met TPI en cyclussen van 10 minuten oid? Of is dat instelbaar? En is de minimum-aan-tijd instelbaar? ivm ketels die langzaam starten bij warmtevraag?
Of de TS daar gebruik van maakt kan ik geen antwoord op geven.
Je kunt dit in ieder geval niet zelf instellen / aanpassen.
Als je een langzame ketel hebt zou de TS dit vanzelf moeten leren dmv de "smartshift" functionaliteit. (zelflerend vermogen).
Je kunt dit in ieder geval niet zelf instellen / aanpassen.
Als je een langzame ketel hebt zou de TS dit vanzelf moeten leren dmv de "smartshift" functionaliteit. (zelflerend vermogen).
Lekker dan 
Willen mijn gasten gaan douchen, is het water van de Nefit Ecomline op.
Ondanks dat ik de Easy op warm tapwater vragend zet, gebeurt er niets.
Warmte vraag doet het prima, maar geen warm water, alsof de sensor van de boiler defect is.
Edit:
Hij doet het weer.
Gisteren de koud water leiding vervangen, misschien dat er lucht in de ketel gekomen is. Andere verklaring kan ik niet bedenken.
Anyway, nu lekker douchen.
Willen mijn gasten gaan douchen, is het water van de Nefit Ecomline op.
Ondanks dat ik de Easy op warm tapwater vragend zet, gebeurt er niets.
Warmte vraag doet het prima, maar geen warm water, alsof de sensor van de boiler defect is.
Edit:
Hij doet het weer.
Gisteren de koud water leiding vervangen, misschien dat er lucht in de ketel gekomen is. Andere verklaring kan ik niet bedenken.
Anyway, nu lekker douchen.
[ Voor 26% gewijzigd door Geurt-kun op 07-11-2015 00:57 ]
Als je boilersensor defect is heb je juist geen cv meer, een defecte sensor geeft een te lage waarde.
Hierdoor blijft de ketel juist continu op ww staan.
Hierdoor blijft de ketel juist continu op ww staan.
[ Voor 20% gewijzigd door Oxellaar op 07-11-2015 11:07 ]
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Kan het Evohome bediengspaneel zelf ook als thermostaat fungeren voor een bepaalde ruimte? (meerdere radiatoren). Of heb ik dan een aparte thermostaat nodig.
Volgens mij kun je aan 1 zone de thermometer van de display toewijzen.
Sowieso als je maar 1 zone hebt icm een evohome.
[ Voor 26% gewijzigd door Oxellaar op 07-11-2015 12:37 ]
Ik heb vijf ruimtes die ik wil beheren, waaronder de woonkamer (4 radiatoren). Zou mooi zijn als ik voor de woonkamer gewoon het bedieningspaneel kan gebruiken.Oxellaar schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:36:
Volgens mij kun je aan 1 zone de thermometer van de display toewijzen.
In het configuratie menu kun je een bepaalde thermostaat leidend maken voor een zone.
Je kunt dan kiezen om de hoofdbediening als thermostaat te gebruiken.
Als je maar 1 zone hebt doe je dat namelijk ook, dan gebruik je ook de bediening als thermostaat.
Je kunt dan kiezen om de hoofdbediening als thermostaat te gebruiken.
Als je maar 1 zone hebt doe je dat namelijk ook, dan gebruik je ook de bediening als thermostaat.
Verwijderd
Heb voor ons nieuwe huis de Nefit Easy aangeschaft en aangesloten (als vervanging van de aanwezige Moduline 100). De Easy komt echter niet verder dan de drie symbolen (Nefit, Wifi, Internet) en de software versie even te tonen en dan weert het display uit te schakelen. Dit herhaalt zich om de paar seconden.
De Easy reageert ook niet op aanraken en de ketel (Trendline uit 2013) resetten heeft ook niet geholpen.
Waar kan dit op duiden?
De Easy reageert ook niet op aanraken en de ketel (Trendline uit 2013) resetten heeft ook niet geholpen.
Waar kan dit op duiden?
Je kunt de Easy nog eens resetten, anders zou ik zeggen dat de Easy kapot is.
Verwijderd
Is idd iets om over na te denken alleen jammer dat ze nog geen gemotoriseerde thermostaatkoppen hebbenmenzo schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:54:
Goed om te horen dat veel mensen tevreden zijn met Tado. Dat heeft vertrouwen in mijn beslissing.
Mijn Tado is nu ergens in de blackbox die DHL heet.
Zo als evo home.
ik heb nu spIDer van ithodaalderop, ideaal leuke app om de verwarming en ventilatie te bedienen.
samen met de co2 sensor geeft deze ook aan hoe het binnen klimaat is.
enkele power plug erbij waarbij er stroom meting is en een schakelprogramma.
kan op alle cv ketels zowel bedraad opentherm als draadloos aan/uit en opentherm.
gasverbruik en electra via smartmeter kan ook gemeten worden
kan op alle cv ketels zowel bedraad opentherm als draadloos aan/uit en opentherm.
[ Voor 8% gewijzigd door nightriderron op 08-11-2015 00:15 . Reden: aanvulling ]
Verwijderd
Biedt helaas geen soelaas; dat wordt bellen met de leverancier.janne_nl schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 21:43:
Je kunt de Easy nog eens resetten, anders zou ik zeggen dat de Easy kapot is.
Yep. Ik heb al bijna 2 jaar een easy. Werkt voor ons super. De verwarming is in ieder geval meer uit dan met de vorige klokthermostaat.
Ja die wil ik ook wel. Ergens in 2016 moeten ze komen.Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 22:04:
[...]
Is idd iets om over na te denken alleen jammer dat ze nog geen gemotoriseerde thermostaatkoppen hebben
Zo als evo home.
Q3 2106 om precies te zijn. Ik ben zelf meer benieuwd naar de Homekit integratie, die in Q2 moet komen.menzo schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:19:
[...]
Ja die wil ik ook wel. Ergens in 2016 moeten ze komen.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Eens! Ik vond het wel wat teleurstellend om te moeten lezen dat er eventueel een aparte bridge moet worden aangeschaft: https://mobile.twitter.com/tado/status/662280135450755073. Dát vermijden ze te vertellen hun officiële communicatieKrisp schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:42:
[...]
Q3 2106 om precies te zijn. Ik ben zelf meer benieuwd naar de Homekit integratie, die in Q2 moet komen.
Die staat toch gewoon in dat roadmapplaatje?FormallyUnknown schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:57:
[...]
Eens! Ik vond het wel wat teleurstellend om te moeten lezen dat er eventueel een aparte bridge moet worden aangeschaft: https://mobile.twitter.com/tado/status/662280135450755073. Dát vermijden ze te vertellen hun officiële communicatie
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Kan de spider ook met andere (niet itho) ventilatiesystemen omgaan? Wij krijgen een BuvaMV-unit in ons nieuwe huis, heb benieuwd of Spider die kan aansturen!nightriderron schreef op zondag 08 november 2015 @ 00:14:
ik heb nu spIDer van ithodaalderop, ideaal leuke app om de verwarming en ventilatie te bedienen.
nee helaas is deze alleen geschikt voor ithodaalderop cve eco rft van na 2013.Kan de spider ook met andere (niet itho) ventilatiesystemen omgaan? Wij krijgen een BuvaMV-unit in ons nieuwe huis, heb benieuwd of Spider die kan aansturen!
Das jammer, bedankt voor je reactie!nee helaas is deze alleen geschikt voor ithodaalderop cve eco rft van na 2013.
Hier een tevreden Tado gebruiker. Vorige week besteld, en na 3 dagen binnen. Ik heb gekozen voor de lease variant zodat ik hem eerst kon uitproberen, ook kan ik hem eventueel binnen 30 dagen terugsturen.
Ik heb een Nefit Ecomline Excellent modulerende ketel van 7 jaar oud, en twijfelde nogal of dit wel ging werken door het gesloten protocol van Nefit.
De andere optie was een Nefit easy thermostaat, welke alleen werkt met een Nefit Easy Connect Adapter.
Deze adapter heb ik dus eerst gekocht en daarop de Tado aangesloten. In eerste instantie werkte dit niet, maar dit is remote door Tado opgelost. De support is echt geweldig, ik heb maximaal 3 uur hoeven wachten op antwoord, zelfs op zaterdag!
Ik ben hem nu een week aan het testen en eigenlijk heb ik nog niks te klagen. Enige is dat wat mij betreft de temperatuur wel permanent in beeld mag op de thermostaat, maar dan is de batterij waarschijnlijk te snel leeg.
Nefit heb ik ook een keer gemaild hoe het kan dat Tado hun protocol emuleert, en of dit wordt ondersteund, maar wacht na een week nog steeds op een reactie....
Ik heb een Nefit Ecomline Excellent modulerende ketel van 7 jaar oud, en twijfelde nogal of dit wel ging werken door het gesloten protocol van Nefit.
De andere optie was een Nefit easy thermostaat, welke alleen werkt met een Nefit Easy Connect Adapter.
Deze adapter heb ik dus eerst gekocht en daarop de Tado aangesloten. In eerste instantie werkte dit niet, maar dit is remote door Tado opgelost. De support is echt geweldig, ik heb maximaal 3 uur hoeven wachten op antwoord, zelfs op zaterdag!
Ik ben hem nu een week aan het testen en eigenlijk heb ik nog niks te klagen. Enige is dat wat mij betreft de temperatuur wel permanent in beeld mag op de thermostaat, maar dan is de batterij waarschijnlijk te snel leeg.
Nefit heb ik ook een keer gemaild hoe het kan dat Tado hun protocol emuleert, en of dit wordt ondersteund, maar wacht na een week nog steeds op een reactie....
Verwijderd
Wat houdt dit in dan ?FormallyUnknown schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:57:
[...]
Eens! Ik vond het wel wat teleurstellend om te moeten lezen dat er eventueel een aparte bridge moet worden aangeschaft: https://mobile.twitter.com/tado/status/662280135450755073. Dát vermijden ze te vertellen hun officiële communicatie
Maar het gebeurd niet elke avond, en ook om non-middernacht momenten (2 uur?). Mogelijk is het een updatemoment?nokiaan958GB schreef op woensdag 04 november 2015 @ 23:22:
Ik gok dat dat snachts om 24:00 uur is. Dan eindigt een dag.om 23:59 uur en begint de nieuwe dag om 00:01 ur. Om 24:00 uur ertussenin is geen waarde ingesteld
sig
EnnaN schreef op zondag 08 november 2015 @ 22:30:
[...]
Maar het gebeurd niet elke avond, en ook om non-middernacht momenten (2 uur?). Mogelijk is het een updatemoment?
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:44:
[...]
's Nachts om twee uur worden normaliter de updates opgehaald door de ThermoSmart. Laatste update was al weer een flinke tijd geleden, maar de laatste week zijn er een tweetal geweest. Als je een nieuwe ThermoSmart hebt opgehangen wordt deze over het algemeen ook om 2:00 's nachts voor de eerste keer geupdate.
Nadat de TS gereboot is van zijn update, draait de eerste paar seconden een fall-back programma. De piek naar beneden is deze anti-vries temperatuur die je ziet. In het echt is dit misschien een seconde of 10 actief alvorens het normale programma weer start.
Apple eist dat er een chip in Homekit-apparatuur zit, die niet in de thermostaat van Tado zit. Todo zal dus wel een stukje hardware moeten uitbrengen.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Vraagje: hoe wordt tado aangesloten op je ketel en gevoed? (in mijn geval aan/uit-sturing) Op de site heb ik moeite te vinden hoe het precies moet.
Verwijderd
Is dat van Apple de ?Krisp schreef op maandag 09 november 2015 @ 17:36:
[...]
Apple eist dat er een chip in Homekit-apparatuur zit, die niet in de thermostaat van Tado zit. Todo zal dus wel een stukje hardware moeten uitbrengen.Ik vermoed dat ze de bridge gaan vervangen met een homekit-versie.
Heeft er iemand ervaring met de radiatorknoppen van Danfoss? Wat ik me afvraag, is of de temperatuur juist gemeten wordt door de Danfoss. Deze zit natuurlijk heel dicht bij de radiator, waardoor het daar warmer is dan op een andere plek in de kamer. Hoe precies is de temperatuur die je instelt dan? Hebben ze daar wat op bedacht?
De ketel sluit je meestal aan met de 2 laagvoltage draden (gebruikmakend van OpenTherm of Aan/uit schakeling) die nu van je ketel naar je thermostaat lopen. De stroom om te werken haalt de Tado uit 3 AAA batterijen.woekele schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:02:
Vraagje: hoe wordt tado aangesloten op je ketel en gevoed? (in mijn geval aan/uit-sturing) Op de site heb ik moeite te vinden hoe het precies moet.
Voor de aansluiting krijg je persoonlijke instructies die aansluiten op je huidige thermostaat en ketel
Een relais aansluiting is ook mogelijk als je ketel dat gebruikt.
[ Voor 14% gewijzigd door menzo op 09-11-2015 20:38 ]
klinkt goed die batterijen. Ik heb wat moeite om voeding bij de thermostaat te krijgen anders. De oude thermostaat-draden die er lopen zijn goed genoeg voor aan/uit schakelen, maar waren niet in staat een Evohome te voeden bijvoorbeeld (power stealing Honeywell round gaat wel prima overigens). In combinatie met lease-mogelijkheid wordt Tado nu wel heel interessant om een wintertje te proberen. Dank.
[ Voor 7% gewijzigd door woekele op 10-11-2015 09:22 ]
Laten al deze slimme thermostaten ook zien hoeveel gas je verbruikt voor het verwarmen en dan min of meer automatisch ook hoeveel voor overig verbruik?
De easy laat dat wel zien bij mij, weliswaar alleen grafisch.
maar dat is dan ook een schattig schatting neem ik aan? Of interfacen ze met je slimme meter op de een of andere manier? (ik vermoed van niet)
[ Voor 6% gewijzigd door woekele op 10-11-2015 11:23 . Reden: schattige typo :P ]
In hoeverre zijn een paar lijntjes schattig
Maar hij maakt idd een schatting, iig bij mij klopt er niet heel veel van.
Hij geeft namelijk nogal wat meer aan als mijn slimme meter.
Maar hij maakt idd een schatting, iig bij mij klopt er niet heel veel van.
Hij geeft namelijk nogal wat meer aan als mijn slimme meter.
Nou ja, schatting is dan toch gebaseerd op de instelling van de ketel. De easy houdt bij en weet welke (Nefit in mijn geval) ketel er hangt en wanneer er warmte of warmwater gevraagd wordt
Idd je krijgt een leuke indicatie van je verwarming/warmwater gebruik.janne_nl schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:42:
Nou ja, schatting is dan toch gebaseerd op de instelling van de ketel. De easy houdt bij en weet welke (Nefit in mijn geval) ketel er hangt en wanneer er warmte of warmwater gevraagd wordt
Maar hieronder spreekt de expert
In mijn geval hangt er ook een Nefit ketel. en ben overigens heel tevreden over de easy.Elephtera schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 15:49:
@Tinusvolkel, het gasverbruik wordt door de ketel geschat. Daar kan een afwijking in zitten tot wel 25%. Die afwijking is wel constant per toestel en er is wel eens over gesproken om deze factor in te laten stellen door de klant zodat deze waarden overeenkomen.
Alleen vind het jammer dat de webinterface/ifttt support zo lang op zich laten wachten.
[ Voor 10% gewijzigd door Tinusvolkel op 10-11-2015 12:00 ]
Onze Easy "schat" 187m³ vanaf moment van plaatsing en de gasmeter zelf zegt 180m³. Daar moet dan het koken op gas nog vanaf maar ik heb werkelijk geen idee wat er door het gasfornuis verstookt wordt.
Testing, one, two ...
Ik heb een reaktie terug van Tado op de vraag of deze ook samenwerkt met een Itho daalderop warmtepomp, dit was het antwoord:
Dus nog even geduld.Unfortunately the tado° Smart Thermostat can not control heat pumps that heats as well as cools. This functionality is something that we are working on but at the moment we have more pressing issues so I can not supply you with a precis date for this function. You are also totally correct in your assumption that the Smart AC Control needs your current unit to have an IR sensor.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Tado is binnen. Vraag me alleen af hoe je het makkelijkst de temperatuur even snel aanpast, en dat hij later gewoon weer naar het programma terugspringt (bij volgende timeslot).
3x op de knop drukken en dan temp aanpassen is eigenlijk al vrij ingewikkeld en zorgt dat de temp van je actieve programma-onderdeel voor altijd veranderd wordt. Zelfde geldt als je dat via de site/app doet.
2x op de knop, op handmatige modus zetten en dan temp instellen.... ook vrij ingewikkeld en hij blijft dan voortaan op handmatig staan? Idem als je via de site/app handmatig kiest en een temp instelt.
En hoe stel je makkelijk programma's in? Kan je een dag kopiëren? Ik moest nu 1-voor-1 doen. Je kunt wel dagen hetzelfde doen, maar dan gelijk maandag t/m vrijdag. Maar ik wil vrijdag anders dan donderdag (later op bed op vrijdag) en zaterdag anders dan zondag (zondag vroeger op bed). Maar daar leek geen mogelijkheid voor te zijn? Njah, 1-voor-1 is inmiddels gebeurd en hopelijk eenmalig.
En waar vind je de grafieken op de site? Of kan het alleen via app?
En gaat de Tado-app elke keer waarschuwingen geven in m'n notification-bar als ik wifi/data uitschakel op m'n telefoon? Ik heb notabene geo-fencing uitgeschakeld op dit toestel.
En geeft het schakelrelais in de thermostaat bij jullie ook zo'n harde tik bij het schakelen?
3x op de knop drukken en dan temp aanpassen is eigenlijk al vrij ingewikkeld en zorgt dat de temp van je actieve programma-onderdeel voor altijd veranderd wordt. Zelfde geldt als je dat via de site/app doet.
2x op de knop, op handmatige modus zetten en dan temp instellen.... ook vrij ingewikkeld en hij blijft dan voortaan op handmatig staan? Idem als je via de site/app handmatig kiest en een temp instelt.
En hoe stel je makkelijk programma's in? Kan je een dag kopiëren? Ik moest nu 1-voor-1 doen. Je kunt wel dagen hetzelfde doen, maar dan gelijk maandag t/m vrijdag. Maar ik wil vrijdag anders dan donderdag (later op bed op vrijdag) en zaterdag anders dan zondag (zondag vroeger op bed). Maar daar leek geen mogelijkheid voor te zijn? Njah, 1-voor-1 is inmiddels gebeurd en hopelijk eenmalig.
En gaat de Tado-app elke keer waarschuwingen geven in m'n notification-bar als ik wifi/data uitschakel op m'n telefoon? Ik heb notabene geo-fencing uitgeschakeld op dit toestel.
En geeft het schakelrelais in de thermostaat bij jullie ook zo'n harde tik bij het schakelen?
[ Voor 24% gewijzigd door woekele op 13-11-2015 08:40 ]
Weet niet of je dat nog weet Woekele, maar ik was degene die op fok.nl forum ook aan het twijfelen was over thermostaten (wou eerst Evohome maar wegens overshoots/kostprijs/nieuwbouwhuis met open layout daar niet mee doorgegaan)
Had ooit een post gezet waarom thermostaat X, Y en Z niet bevielen. 1 Van de redenen waarom de Tado me niet aansprak was de onduidelijke (en omslachtige) bediening in mijn mening.
Ik heb sinds begin deze week de Honeywell Round Modulation Connected hangen in ons huis, en dat werkt prima. Geen zooi, gewoon een ronde draaiknop, links is koud, rechts is warm, én via de gateway verbinding op afstand (lees: vanuit de luie zetel de thermostaat iets hoger of lager zetten)
Dat is voorlopig alles wat ik nodig heb, dus ben er tevreden mee. Huis komt mooi op temperatuur, zonder merkbare overshoots, ketel is rustiger (zijn alle deuren aan het verven dus de stookruimte staat altijd open, je hoort h'm goed!)
Dat gezegd, moest de V3 Nest Opentherm ondersteunen (en het lijkt erop dat deze dinsdag aangekondigd zal worden, zie het Nest Topic) dan zou ik ooit nog overwegen om deze te plaatsen, gewoon omdat hij er zo mooi uitziet...of anders, als Honeywell goed blijft werken, de Lyric thermostaat (als deze ooit naar BE komt)
Had ooit een post gezet waarom thermostaat X, Y en Z niet bevielen. 1 Van de redenen waarom de Tado me niet aansprak was de onduidelijke (en omslachtige) bediening in mijn mening.
Ik heb sinds begin deze week de Honeywell Round Modulation Connected hangen in ons huis, en dat werkt prima. Geen zooi, gewoon een ronde draaiknop, links is koud, rechts is warm, én via de gateway verbinding op afstand (lees: vanuit de luie zetel de thermostaat iets hoger of lager zetten)
Dat is voorlopig alles wat ik nodig heb, dus ben er tevreden mee. Huis komt mooi op temperatuur, zonder merkbare overshoots, ketel is rustiger (zijn alle deuren aan het verven dus de stookruimte staat altijd open, je hoort h'm goed!)
Dat gezegd, moest de V3 Nest Opentherm ondersteunen (en het lijkt erop dat deze dinsdag aangekondigd zal worden, zie het Nest Topic) dan zou ik ooit nog overwegen om deze te plaatsen, gewoon omdat hij er zo mooi uitziet...of anders, als Honeywell goed blijft werken, de Lyric thermostaat (als deze ooit naar BE komt)
De Lyric ziet er best mooi uit; kende hem nog niet, Weet iemand of deze werkt in de EU? Als dat zo is durf ik hem wel te bestellen! Moet nog ff kijken of hij wel modulerend is en meerdere zone's aankan.
groet,
Ron
groet,
Ron
Voor je eerste probleem heb ik ook nog geen handige oplossing, Ik zeg schiet een support ticket aan,woekele schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 00:21:
Tado is binnen. Vraag me alleen af hoe je het makkelijkst de temperatuur even snel aanpast, en dat hij later gewoon weer naar het programma terugspringt (bij volgende timeslot).
De grafiek met temperatuur is nu alleen nog beschikbaar in de app. Volgens een medewerker zijn ze nu aan het werk met een nieuwe web en app interface waar dit wel op alle platforms aanwezig is.
Tado
We werken aan een nieuwe visualisatie die voor zewel de app als de webb app beschikbaar gemaakt zal worden.
We maken deze zo snel mogelijk beschikbaar voor alle klanten.
Tot die tijd is de visualisatie alleen beschikbaar in de app.
Sorry voor het ongemak.
Het hele idee is dat je er niet meer aanzit.woekele schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 00:21:
Nu alleen via de app, die op de website wordt nu vernieuwd.En hoe stel je makkelijk programma's in? Kan je een dag kopiëren? Ik moest nu 1-voor-1 doen. Je kunt wel dagen hetzelfde doen, maar dan gelijk maandag t/m vrijdag. Maar ik wil vrijdag anders dan donderdag (later op bed op vrijdag) en zaterdag anders dan zondag (zondag vroeger op bed). Maar daar leek geen mogelijkheid voor te zijn? Njah, 1-voor-1 is inmiddels gebeurd en hopelijk eenmalig.
Geen idee waarom je dan de app zou willen openen.En gaat de Tado-app elke keer waarschuwingen geven in m'n notification-bar als ik wifi/data uitschakel op m'n telefoon? Ik heb notabene geo-fencing uitgeschakeld op dit toestel.
Ik heb geen aan/uit-schakeling, maar Opentherm. Daardoor werkt dat relais niet, en dus heb ik er ook geen last van.En geeft het schakelrelais in de thermostaat bij jullie ook zo'n harde tik bij het schakelen?
Helaas werkt dat niet eraan zitten niet altijd.Krisp schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:15:
[...]
Het hele idee is dat je er niet meer aanzit.Anders kun je hem in manual zetten inderdaad. Als extra kun je via IFTTT forceren dat hij weer in de normale stand gaat als je weg van huis gaat. (Wife proof heating heet dat recept)
[...]
Mijn vriendin is al een keer erg boos geworden op de Tado. We kwamen wat later thuis na een dag afwezig en het huis was dus best koud.
Ze kreeg van Tado de melding: 'zoek het uit' maar dan wat netter geformuleerd in de trend van 'Welkom thuis, je bent erg laat en ik ga je huis dus niet meer verwarmen. Slaap lekker'.
Ik heb hierover contact gehad met Tado. Een 'Boost Mode' zit in de pipeline en zou dit aanpakken, de temperatuur tijdelijk verhogen gok ik dus.
Uiteraard gelijk al mijn andere issues (kalender/wekker/auto off manual etc) aangekaart wat erop neer komt dat ik gewoon API access wil en geen gebruik wens te maken van IFTTT. Hierop kreeg ik het antwoord dat een publieke API ergens volgend jaar komt en dat ik IFTTT kan gebruiken.We are working on a boost feature that will do what you want it to do. It should be made available free of charge soon.
Met een variabele levensstijl sluit de Tado dus (nog) niet naadloos aan.
Ik heb 'm gehuurd, dus of ik volgend jaar de huur door zet of niet is wel afhankelijk van bovenstaand.
[ Voor 4% gewijzigd door Raymond P op 13-11-2015 12:13 ]
- knip -
Dank TooTall, dat was ik blijkbaar alweer vergeten
Is die round draadloos naar de ketel, of gewoon bedraad? En kun je programma's maken?
@Krisp: hoe kopieer je een dag via de app dan? Kon het niet vinden.
En ik wil niet dat hij teruggaat naar programma als ik weg van huis ga, maar dat hij teruggaat naar programma bij volgende tijdblok, of na instelbaar X uren.
En die waarschuwingen van de Tado app komen niet als ik de Tado app open, maar gewoon als ik wifi/3g uitschakelen op het toestel en ik niks met Tado doe. Er verschijnen dan Tado-iconen in m'n systeembalk van Android. Hij wil me blijkbaar graag laten weten dat hij verbinding nodig heeft, maar dat heeft hij niet, want geofencing staat uit voor het toestel, dus beetje irritant dat hij zo zeurt erover
En op het beginscherm van de tado-app kun je alle acties zien die hebben plaatsgevonden door te swipen. Maar elke 3 seconden forceert hij hem weer terug naar de laatste actie. Waardoor ik nooit verder dan 3 acties kan terugzien. Het gaat om dat vlak met een tijd erin en opmerkingen als 'automatisch ingeschakeld', 'temperatuur aangepast' etc. Hebben jullie dat ook? Edit: alleen op Android, iPhone gaat goed.
En het valt me op dat Tado net 18.3 aangaf en tijdje later 18.7 (allebei zowel op apparaat zelf als in app), maar als ik in de grafiek terugkijk in de Tado-app, dan is het constant precies strak 18.5 (precies zoals setpoint dus). Is Tado nu ook al aan het liegen over de gemeten temperatuur ipv gewoon de werkelijkheid te laten zien?
@Krisp: hoe kopieer je een dag via de app dan? Kon het niet vinden.
En ik wil niet dat hij teruggaat naar programma als ik weg van huis ga, maar dat hij teruggaat naar programma bij volgende tijdblok, of na instelbaar X uren.
En die waarschuwingen van de Tado app komen niet als ik de Tado app open, maar gewoon als ik wifi/3g uitschakelen op het toestel en ik niks met Tado doe. Er verschijnen dan Tado-iconen in m'n systeembalk van Android. Hij wil me blijkbaar graag laten weten dat hij verbinding nodig heeft, maar dat heeft hij niet, want geofencing staat uit voor het toestel, dus beetje irritant dat hij zo zeurt erover
En op het beginscherm van de tado-app kun je alle acties zien die hebben plaatsgevonden door te swipen. Maar elke 3 seconden forceert hij hem weer terug naar de laatste actie. Waardoor ik nooit verder dan 3 acties kan terugzien. Het gaat om dat vlak met een tijd erin en opmerkingen als 'automatisch ingeschakeld', 'temperatuur aangepast' etc. Hebben jullie dat ook? Edit: alleen op Android, iPhone gaat goed.
En het valt me op dat Tado net 18.3 aangaf en tijdje later 18.7 (allebei zowel op apparaat zelf als in app), maar als ik in de grafiek terugkijk in de Tado-app, dan is het constant precies strak 18.5 (precies zoals setpoint dus). Is Tado nu ook al aan het liegen over de gemeten temperatuur ipv gewoon de werkelijkheid te laten zien?
[ Voor 43% gewijzigd door woekele op 14-11-2015 14:11 ]
Gisteren een tweede kans Thermosmart van Coolblue aangesloten, alleen krijg ik hem niet geregistreerd.
Weet iemand of zij ook in het weekend reageren op tickets? Anders ga ik zo direct maar de oude thermostaat weer op de muur schroeven.
Weet iemand of zij ook in het weekend reageren op tickets? Anders ga ik zo direct maar de oude thermostaat weer op de muur schroeven.
Waarom? Omdat het kan!!
Ik mis bij Tado nu ook wel de functie waar ik kan aangeven dat ik wat eerder op ben gestaan om vroeger naar bed ga.
Een simpele manual override (naar beneden of boven) met een instelbare duur voor die override, dat zou een hoop oplossen denk ik. Een 'boost' klinkt alsof het alleen omhoog werkt, dus hopelijk doen ze het anders.
@TooTall:
Jammer dat er geen bedrade on/off Round met internettoegang lijkt te zijn.
@TooTall:
Jammer dat er geen bedrade on/off Round met internettoegang lijkt te zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door woekele op 14-11-2015 22:59 ]
Overzichtje hier;woekele schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:02:
Dank TooTall, dat was ik blijkbaar alweer vergetenIs die round draadloos naar de ketel, of gewoon bedraad? En kun je programma's maken?
https://www.round.nl/
Draadloos is enkel hebt de Round Connected Wireless, ik heb de bedrade versie. Programmeren kan via de App denk ik, kan het zelf nog niet testen want in onze nieuwbouwwoning is nog geen netwerk aanwezig, werk dus op dit moment zonder de Honeywell Bridge.
nieuws: Nest brengt nieuwe versie uit met OpenTherm-ondersteuning
Ze hebben eindelijk het licht gezien bij Nest
Ze hebben eindelijk het licht gezien bij Nest
Vraagje, ik heb 2 radiatoren in de woonkamer en wil, mocht ik voor het Evohome pakket gaan kiezen, op beide een HR92WE thermkop gaan plaatsen. De huidige koppen staan haaks op de radiator, de woonkamer in, nu wil ik de koppen eigenlijk een kwartslag draaien, alleen is omhoog geen optie, want daar zit de vensterbank, dus zouden de koppen dan naar beneden gaan wijzen.
Het bedieningspaneel gaat als referentie dienen voor de woonkamer, is het dan nog bezwaarlijk dat de koppen naar beneden hangen?
Het bedieningspaneel gaat als referentie dienen voor de woonkamer, is het dan nog bezwaarlijk dat de koppen naar beneden hangen?
Ik begrijp niet helemaal hoe de EvoHome werkt. Je stelt de temperatuur per verwarming in, als ik me niet vergis, maar wat bepaalt de temperatuur van de ketel? Gaat de ketel uit als geen van de verwarmingen een temperatuurverhoging nodig heeft?
Is het mogelijk om via de nest de aanvoertemperatuur / tapwater e.d in te stellen ?
We hebben nu een chronoterm touch waarbij dit allemaal in te stellen is maar willen iets meer comfort (op afstand bedienen , verbruik uitlezen , )
We hebben nu een chronoterm touch waarbij dit allemaal in te stellen is maar willen iets meer comfort (op afstand bedienen , verbruik uitlezen , )
12 x 330WP | Oost/west
Ik ken het systeem niet uit mijn hoofd, maar ik verwacht dat je de temperatuur per ruimte kunt instellen.Mystery02 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:53:
Ik begrijp niet helemaal hoe de EvoHome werkt. Je stelt de temperatuur per verwarming in, als ik me niet vergis, maar wat bepaalt de temperatuur van de ketel? Gaat de ketel uit als geen van de verwarmingen een temperatuurverhoging nodig heeft?
Elke radiator wijs je toe aan een ruimte.
Als er geen ruimte is die warmtevraag genereert zal de ketel niet stoken. (uit staan).
Per saldo denk ik dat je ketel dan toch meer staat te stoken dan wanneer je met 1 thermostaat werkt. Tenminste, dat schat ik zo in. Iemand ervaring mee? Want per ruimte instellen is natuurlijk wel prachtig, en comfort mag best wel iets kosten, maar als je stookkosten uit de klauwen lopen, dan ben je verkeerd bezig.Grolsch schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 17:43:
[...]
Ik ken het systeem niet uit mijn hoofd, maar ik verwacht dat je de temperatuur per ruimte kunt instellen.
Elke radiator wijs je toe aan een ruimte.
Als er geen ruimte is die warmtevraag genereert zal de ketel niet stoken. (uit staan).
Ondertussen wacht ik nog steeds op een webpagina / IFTTT / API van Nefit. Het schiet helaas allemaal niet op en dat is balen nu het kouder en kouder wordt.
¯\_(ツ)_/¯
Als jij het met 1 centrale thermostaat warm wil hebben in je woonkamer wordt op dit moment je hele huis verwarmd.
Als je dat doet per ruimte stook je naar mijn idee toch echt efficiënter.
Nefit maakt een mooi product, maar qua ontwikkeling gaat het niet echt snel wat ik zo lees in dit topic.
Ik ben bang dat je moet wachten tot volgend winter
Als je dat doet per ruimte stook je naar mijn idee toch echt efficiënter.
Nefit maakt een mooi product, maar qua ontwikkeling gaat het niet echt snel wat ik zo lees in dit topic.
Ik ben bang dat je moet wachten tot volgend winter
Volgende maand krijgen we de sleutels van ons nieuwe huis. Er zal daar ook een compleet nieuw CV systeem aangelegd gaan worden en dan is het natuurlijk wel leuk om dat met een beetje slimme moderne thermostaat te doen 
De vraag alleen is welke. Ik heb al het e.e.a. doorgelezen, maar ik heb nog geen duidelijke voorkeur voor een.
Eigenlijk heb ik niet zoveel eisen, maar ik merk echt dat het allemaal nog een beetje in de kinderschoenen staat.. Het enige wat ik wil is Apple's Homekit ondersteuning en het liefste een Apple Watch app.
Dan vallen er gelijk al een heel aantal af.
De enige thermostaten die dit hebben zijn die van NetAtmo, Ecobee en Honeywell. De Honeywell Lyric lijkt mij een mooi apparaat, maar deze is niet in Nederland leverbaar. Evenals de Ecobee. Netatmo heeft geen OpenTherm.
Conclusie, eigenlijk is er nog niks van wat ik wil, of heb ik het mis?
De vraag alleen is welke. Ik heb al het e.e.a. doorgelezen, maar ik heb nog geen duidelijke voorkeur voor een.
Eigenlijk heb ik niet zoveel eisen, maar ik merk echt dat het allemaal nog een beetje in de kinderschoenen staat.. Het enige wat ik wil is Apple's Homekit ondersteuning en het liefste een Apple Watch app.
Dan vallen er gelijk al een heel aantal af.
De enige thermostaten die dit hebben zijn die van NetAtmo, Ecobee en Honeywell. De Honeywell Lyric lijkt mij een mooi apparaat, maar deze is niet in Nederland leverbaar. Evenals de Ecobee. Netatmo heeft geen OpenTherm.
Conclusie, eigenlijk is er nog niks van wat ik wil, of heb ik het mis?
@B2
Je denkt dat je opentherm nodig hebt?
Als je huis goed geisoleerd is, is de kans groot dat je ketel minimaal 90% van de tijd op de laagste modulatiestand draait.
Dan komt het gedrag en verbruik neer op die van een aan-uit aansturing op een temperatuur van 35 a 40 graden.
Daarnaast heb ik eens gelezen dat bij moderne ketels ondanks aan-uit aansturing toch wordt gemoduleerd op basis van de temperatuur van het retourwater.
Als je huis goed geisoleerd is, is de kans groot dat je ketel minimaal 90% van de tijd op de laagste modulatiestand draait.
Dan komt het gedrag en verbruik neer op die van een aan-uit aansturing op een temperatuur van 35 a 40 graden.
Daarnaast heb ik eens gelezen dat bij moderne ketels ondanks aan-uit aansturing toch wordt gemoduleerd op basis van de temperatuur van het retourwater.
Nog geen ervaring, maar als je normaal alle radiators in alle kamers dicht hebt behalve in de kamer waar je het warm wilt hebben, dan stook je met het zonesysteem van Evohome waarschijnlijk meer. Als jij normaal altijd alle radiatoren een beetje of helemaal open hebt staan, dan kun je met Evohome wel bezuinigen, aangezien die er dan voor kan zorgen dat de radiatoren dicht gaan in kamers die je niet wilt verwarmen.M.v.Veelen schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 20:09:
[...]
Per saldo denk ik dat je ketel dan toch meer staat te stoken dan wanneer je met 1 thermostaat werkt. Tenminste, dat schat ik zo in. Iemand ervaring mee? Want per ruimte instellen is natuurlijk wel prachtig, en comfort mag best wel iets kosten, maar als je stookkosten uit de klauwen lopen, dan ben je verkeerd bezig.
Daarnaast is het ook luxe, comfort, gemak, luiheid...hoe je het ook wilt noemen. Je kunt vanaf je telefoon de temperatuur regelen in de verschillende kamers, zonder zelf de moeite te hoeven nemen om de radiatoren open of dicht te draaien. Dat laatste doe ik namelijk nagenoeg nooit.
Nu staat bij ons niet altijd alles open, maar ik weet wel als ik in de studeerkamer zit te werken en ik daar de verwarming aan heb, dat deze in de woonkamer ook aan staat, terwijl daar niemand zit. En ja ik zou deze dicht kunnen draaien zelf, ik kan daar ook een stukje luxe voor kopen wat dat eenvoudiger voor mij doet.
Ja, en daarom denk ik dat voor een stukje comfort er best een prijskaartje aan kan/mag hangen.
Als ik beneden de boel lekker op temperatuur heb en het is boven te koud, dan streef je je doel voorbij.
Dus zou ik best wel eens willen kijken naar een totaalplaatje als je de ruimtes uit zou rusten met Evohome/auto. radiatorknoppen. Maar voorlopig heb ik eerst een ander project af te ronden
Als ik beneden de boel lekker op temperatuur heb en het is boven te koud, dan streef je je doel voorbij.
Dus zou ik best wel eens willen kijken naar een totaalplaatje als je de ruimtes uit zou rusten met Evohome/auto. radiatorknoppen. Maar voorlopig heb ik eerst een ander project af te ronden
¯\_(ツ)_/¯
Toch nog een beetje verder aan het kijken geweest, en ik denk dat de Tado een goede optie is. OpenTherm ondersteuning en volgend jaar ondersteuning voor HomeKit.nokiaan958GB schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 23:35:
@B2
Als je alleen naar de thermostaat zelf kijkt dan is de Evohome ongeveer net zo duur als de rest, je zou dat moeten vergelijken met de mogelijkheden van de rest. De thernostaatkranen per radiator/zones maakt het duurder maar dit is ook meteen iets wat de rest niet heeft, dus moet je niet meenemen in je prijs vergelijking.M.v.Veelen schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:11:
Ja, en daarom denk ik dat voor een stukje comfort er best een prijskaartje aan kan/mag hangen.
In hoeverre is dit overzicht compleet?
http://passiefhuisbouwer.nl/slimme-thermostaten-vergelijken
[ Voor 5% gewijzigd door OmeAnne op 19-11-2015 12:18 ]
Dat is een mooi overzicht OmeAnne, had ik nog niet eerder gezien!
Is wat mij betreft een mooi overzicht om in de TopicStart te vermelden!!
ik probeer een Thermosmart aan te sluiten op een Nefit HR exelent.
Dit is geen opentherm CV ketel.
Ik heb hier nu een Nefit easy op aangesloten via een Nefit opentherm convertor.
Dat werkt prima, de thermosmart lijkt helaas niet te communiceren.
De Nefit easy heb ik verwijderd en de opentherm convertor laten zitten.
Alle lampjes gaan branden op de thermosmart convertor maar na een minuut brand alleen power en het aan uit contact lampje , geen openteherm communicatie.
Op de Nefit converter blijft de blauwe led aan, geen groene led zoals bij gebruik van de Nefit easy.
Iemand ideen hoe dit werkend te krijgen?
Bedankt!
Alle lampjes gaan branden op de thermosmart convertor maar na een minuut brand alleen power en het aan uit contact lampje , geen openteherm communicatie.
Op de Nefit converter blijft de blauwe led aan, geen groene led zoals bij gebruik van de Nefit easy.
Bedankt!
Volgens mij is de site niet helemaal up to date? Ik zeg niet dat ie niet bruikbaar zou zijn maar in ruim 2 jaar tijd is er toch veel veranderd misschien? Ik zie bijvoorbeeld geen Nefit Easy in het overzicht en diverse berichten en onderstaande tekst doen vermoeden dat informatie niet geheel is bijgewerkt anno 2015?Grolsch schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:31:
Dat is een mooi overzicht OmeAnne, had ik nog niet eerder gezien!
"Op dit moment (mei 2013)....."
Testing, one, two ...
Er missen nogal wat thermostaten:OmeAnne schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:57:
[...]
In hoeverre is dit overzicht compleet?
http://passiefhuisbouwer.nl/slimme-thermostaten-vergelijken
pricewatch: ThermoSmart staat er wel tussen
pricewatch: Tado Smart Thermostat
pricewatch: Honeywell Round Connected Modulation
pricewatch: Nefit ModuLine Easy
pricewatch: Atag One Thermostaat
Intergas LAN2RF gateway (tussen eigen thermostaat en ketel plaatsen)
Intergas Incomfort + Honeywell Round
Al is de HRCM eigenlijk ook Evohome, alleen dan maar één zone.
[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 19-11-2015 13:09 ]
Volgens mij is de convertor een specifiek "nefit ding" waarmee de thermosmart niet kan communiceren.cautje schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:51:
Bedankt!
Als je ketel standaard geen open therm aansluiting heeft zul je de TS aan moeten sluiten op aan/uit volgens mij.
Voorlaatst op het TS forum iets gelezen hierover, ik citeer:
Zie dit topic:probleem:
Na lang wikken en wegen gekozen voor thermosmart en nu kom ik er achter dat mijn ketel om met thermosmart via OT te kunnen moduleren een Nefit conversie apparaatje nodig heeft (de Easy connect adapter) Als ik dat ding nu aanschaf, kan ik dat dan plaatsen in plaats van de ketelinterface, die ik bij mijn thermosmart geleverd heb gekregen?
antwoord:
De Easy connect adapter is speciaal ontwikkeld voor de Nefit Easy thermostaat. De Easy thermostaat kunt u met deze Easy connect adapter aansluiten op uw Ecomline toestel.
Ook is deze adapter ontwikkeld voor het omzetten van het Opentherm naar EMS protocol van de Nefit ketels. Echter uw ketel kent dit EMS protocol ook niet, en is het dus niet mogelijk om Opentherm thermostaten aan te sluiten op de Ecomline toestellen.
De ThermoSmart kan werken via het opentherm protocol, dit kan dus niet met de Ecomline.
De ThermoSmart kan ook werken via aan/uit protocol, echter is dit technisch gezien niet mogelijk met de Ecomline toestellen omdat de ThermoSmart geen eigen (batterij) voeding heeft.
U zult dus moeten kijken naar een ander type thermostaat. Als het om een internet thermostaat gaat dan heeft u de mogelijkheid uit:
- Een moduline Easy met Easy connect adapter
- Een aan/uit thermostaat van een willekeurig ander merk. Deze dient een potentiaal vrijschakelend contact te hebben, dus spanningsvrij en batterijvoeding (bijvoorbeeld Toon aan/uit).
http://support.thermosmar...ussions/topics/6000021501
De thermosmart staat er volgens mij wel tussen hoorThinkPadd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:55:
[...]
Er missen nogal wat thermostaten:
pricewatch: ThermoSmart
Idd, thermosmart staat er wel tussen, maar niet met plaatje, daar had ik ook al even naar gekeken. Maar idd, er missen nog wel een paar. Kunnen we met z'n allen niet een actueel overzicht maken, ergens op een openbaar wiki ofzo. Of in de topicstart.
Wat is de reden dat je de Thermosmart verkiest boven de Nefit Easy? Een Nefit <> Nefit combinatie is superieur boven de combinatie van een random OT thermostaat via een converter aan je Nefit ketel.cautje schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:51:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 19-11-2015 13:28 ]
voor de mensen die een toestel hebben waarbij ze in principe alleen de aan/uit kunnen gebruiken met hun thermostaat zou het volgende een uitkomst kunnen zijn:
http://www.icy.nl/consument/producten/power-converter
Dit is aan/uit schakelaar met een potential vrij contact richting de CV. Op de lijn naar de thermostaat staat een spanning die je kan gebruiken voor de stroomtoevoer van je thermostaat.
Daarmee kun je dus een thermostaat als de thermosmart toch op een aan/uit ketel aansluiten.
disclaimer: Aangezien ik geen support ben, maar gewoon een ontwikkelaar zou ik deze optie nog wel even voorleggen bij thermosmart.
http://www.icy.nl/consument/producten/power-converter
Dit is aan/uit schakelaar met een potential vrij contact richting de CV. Op de lijn naar de thermostaat staat een spanning die je kan gebruiken voor de stroomtoevoer van je thermostaat.
Daarmee kun je dus een thermostaat als de thermosmart toch op een aan/uit ketel aansluiten.
disclaimer: Aangezien ik geen support ben, maar gewoon een ontwikkelaar zou ik deze optie nog wel even voorleggen bij thermosmart.
“An elephant is a mouse with an operating system”
Maar hier nogmaals: waarom zou je van een Nefit - Nefit combinatie, naar zo'n gare oplossing als een converter die de boel naar aan/uit-schakeling vertaalt gaan
Een modulerende thermostaat is een stuk comfortabeler en zuiniger.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 19-11-2015 13:32 ]
Manne,
Ik wil graag over van de Nefit Easy naar de Thermosmart ivm de native koppeling naar homey en de koppeling naar IFTTT
Bedankt!
Ik wil graag over van de Nefit Easy naar de Thermosmart ivm de native koppeling naar homey en de koppeling naar IFTTT
Bedankt!
IFTTT komt er bij de easy ook nog wel, echter de vraag is wanneer....
ik heb ook een Easy en heb toch de nodige aanpassingen gezien het laatste jaar.
Nefit heeft aangegeven op hun FB pagina dat de IFTTT koppeling eraan komt
Zie: https://www.facebook.com/NefitNL/posts/10153111172753894
Er staat alleen geen datum bij. De langverwachte webpagina heb ik niets meer over vernomen.....Ja, dat ze al enkele keren de ontwikkelaar naar huis hebben gestuurd omdat de beveiliging niet afdoende was.
Zie: https://www.facebook.com/NefitNL/posts/10153111172753894
Er staat alleen geen datum bij. De langverwachte webpagina heb ik niets meer over vernomen.....Ja, dat ze al enkele keren de ontwikkelaar naar huis hebben gestuurd omdat de beveiliging niet afdoende was.
[ Voor 34% gewijzigd door M.v.Veelen op 19-11-2015 14:35 ]
¯\_(ツ)_/¯
Het gemis van een web-applicatie is tot nu toe de grootste misser bij de Easy, en omdat dit nu al twee jaar op zich laat wachten (aangekondigd voor 2014), vraag ik mij serieus af of Nefit dit überhaupt wel belangrijk genoeg vind om er tijd in te stoppen. Wat mag ik mij voorstellen als er gesproken wordt over "....werken wij aan een webapplicatie". Wie is "wij"?
Edit: ik zie het nu staan hierboven, het is "de ontwikkelaar", of beter gezegd, was..
Edit: ik zie het nu staan hierboven, het is "de ontwikkelaar", of beter gezegd, was..
[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 19-11-2015 14:41 ]
Testing, one, two ...
Ze hebben daarvoor een externe partij ingeschakeld. Zie mijn vorige reactie.
of: https://www.facebook.com/...932783444/948398968559633
of: https://www.facebook.com/...932783444/948398968559633
[ Voor 40% gewijzigd door M.v.Veelen op 19-11-2015 14:53 ]
¯\_(ツ)_/¯
Ah, ik hoop dat dat de situatie verandertThinkPadd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:55:
[...]
Er missen nogal wat thermostaten:
pricewatch: ThermoSmart staat er wel tussen
In het huidige overzicht blijkt er geen alternatief te zijn voor de Evohome als je per kamer de temperatuur wilt regelen en een modulerende ketel hebt

Ik zie dat mijn Tado het 0.6 graden warmer aangeeft dan mijn weerstation dat ik er nu naast heb gehangen. Nu is de vraag welke van de 2 gelijk heeft. Hebben jullie ook last dat thermostaten niet de juiste temperatuur aangeeft.
Ja, mijn Honeywell heb ik ook moeten kalibreren vanwege een grote afwijking.
Om die reden zoek ik al een poosje een nauwkeurige kamerthermometer maar ik heb er nog geen 1 fabrikant gevonden die een nauwkeurigheid van 0,2 graad of beter belooft.
Om die reden zoek ik al een poosje een nauwkeurige kamerthermometer maar ik heb er nog geen 1 fabrikant gevonden die een nauwkeurigheid van 0,2 graad of beter belooft.
Hier exact (+0.6) hetzelfde. Twee draadloze sensors en een thermokoppel aan een multimeter waren het wel eens dus ik heb de Tado aangepast via de webinterface.menzo schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 18:00:
Ik zie dat mijn Tado het 0.6 graden warmer aangeeft dan mijn weerstation dat ik er nu naast heb gehangen. Nu is de vraag welke van de 2 gelijk heeft. Hebben jullie ook last dat thermostaten niet de juiste temperatuur aangeeft.
- knip -
Nou, misschien omdat het niet klopt wat je hier zegt.ThinkPadd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:32:
Maar hier nogmaals: waarom zou je van een Nefit - Nefit combinatie, naar zo'n gare oplossing als een converter die de boel naar aan/uit-schakeling vertaalt gaanEen modulerende thermostaat is een stuk comfortabeler en zuiniger.
Ik heb zo'n combinatie in de vorm van een Ecomline/Easy/converter en de ketel moduleert prima.
Het enige commentaar wat ik heb, is het gebrek aan een Windows app.
[ Voor 0% gewijzigd door Geurt-kun op 20-11-2015 21:53 . Reden: Ik heb het niet helemaal begrepen :( ]
Ik heb ook een Easy met een Nefit ketel maar mis toch ook wel de mogelijkheid om vanuit 3rd party applicaties de ketel aan te sturen. Dus ik ga de Easy maar vervangen want als ik op IFTTT moet wachten...cautje schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:59:
Manne,
Bedankt!

👉🏻 Blog 👈🏻
Voor welke oplossing ga jij dan nu?
¯\_(ツ)_/¯
Nee.OmeAnne schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:20:
Als je pech hebt, stookt de ketel eerst om slaapkamer A op temperatuur te krijgen en staat slaapkamer B volledig dicht en koelt langzaam af. Vervolgens is slaapkamer A op temperatuur en kan de ketel stoppen, maar moet vervolgens tóch gaan stoken voor slaapkamer B. Dan zou je dus inderdaad meer stookkosten hebben. Alhoewel hij per kamer wel korter kan stoken natuurlijk dan voor beide samen. Maar bij elkaar opgeteld zal het minder efficiënt zijn.M.v.Veelen schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 20:09:
[...]
Per saldo denk ik dat je ketel dan toch meer staat te stoken dan wanneer je met 1 thermostaat werkt. Tenminste, dat schat ik zo in. Iemand ervaring mee? Want per ruimte instellen is natuurlijk wel prachtig, en comfort mag best wel iets kosten, maar als je stookkosten uit de klauwen lopen, dan ben je verkeerd bezig.
In de praktijk werkt het volgens mij zo dat de kranen in een zone nooit volledig dichtgaan, tenzij je een graad of zo boven de gewenste temperatuur zit. In het voorbeeld betekent dat dus dat als er warmtevraag is voor slaapkamer A, dat slaapkamer B ook automatisch mee-opwarmt en de kans dus veel kleiner is dat slaapkamer B weer om warmte gaat vragen net nadat slaapkamer A 'klaar' is. Dit zorgt dus dat de ketel niet constant voor elk mini-kamertje staat te stoken, maar zorgt ook voor minder precisie in temperatuur (wat opzich niet zo erg is op een slaapkamer wat mij betreft...) (en misschien dat ze bij Honeywell daarom wel hebben gekozen om de weergegeven 'gemeten' temperatuur aan te passen richting setpoint. Met de gedachte dat als mensen niet zien dat de temperatuur niet precies volgens setpoint is, dat ze het dan ook niet merken en dat ze het dan ook niet erg vinden)
? zo'n power-inserter krijg je toch sowieso al geleverd bij thermosmart? Bovendien zijn er andere oplossingen (Tado/Nest) die met batterijen werken.Elephtera schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:29:
voor de mensen die een toestel hebben waarbij ze in principe alleen de aan/uit kunnen gebruiken met hun thermostaat zou het volgende een uitkomst kunnen zijn
Mijn Tado geeft het ook ongeveer 0.5 warmer aan dan andere thermometers/sensors. Gelukkig makkelijk aan te passen in de web-interface. Of gewoon laten staan en op die manier 'besparen op gas'menzo schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 18:00:
gevraagd bij Tado... je kunt t.z.t. zowel omhoog als omlaag instellen en met een instelbare tijd. Klinkt best prima dus.woekele schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:50:
Een simpele manual override (naar beneden of boven) met een instelbare duur voor die override, dat zou een hoop oplossen denk ik. Een 'boost' klinkt alsof het alleen omhoog werkt, dus hopelijk doen ze het anders.
[ Voor 105% gewijzigd door woekele op 21-11-2015 12:33 ]
Ik heb van de Tado klantenservice vernomen dat in december er een grotere update moet komen, hopen dat die functie daar al bij zit.
Ik heb er nog eens over nagedacht, maar ik datgene wat ik wil: verwarming aanzetten van afstand op het moment dat ik dat wil, niet beter geregeld met een eigen oplossing of een andere thermostaat dan de Easy. Andere mogelijkheden even achterwege gelaten. De week trouwens een tx320 in de buurt van de Easy gezet, afwijking is 0.1 a 0.2 gr max.
Het enige dat ik evt. mis is het uitlezen de thermostaat, vandaar de tx320
Volgens Tado is het nu 13 graden buiten,
. Hebben jullie dat ook? Volgens de online informatie moet je het melden als ze er meer dan 4 graden naast zitten.

Ik denk dat ik hem gewoon laat staan, ik heb het niet kouder nu.woekele schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:11:
[...]
[...]
Mijn Tado geeft het ook ongeveer 0.5 warmer aan dan andere thermometers/sensors. Gelukkig makkelijk aan te passen in de web-interface. Of gewoon laten staan en op die manier 'besparen op gas'
[...]
[ Voor 55% gewijzigd door menzo op 21-11-2015 17:56 ]
Potentiaalvrij gemodde klikaanklikuit:janne_nl schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 15:33:
Ik heb er nog eens over nagedacht, maar ik datgene wat ik wil: verwarming aanzetten van afstand op het moment dat ik dat wil, niet beter geregeld met een eigen oplossing of een andere thermostaat dan de Easy. Andere mogelijkheden even achterwege gelaten. De week trouwens een tx320 in de buurt van de Easy gezet, afwijking is 0.1 a 0.2 gr max.

0 security en geen directe feedback, maar geeft je de mogelijkheid om gemakkelijk een paar dagen te testen.
Dat werkt gewoon, met ondersteunende apps voor geofencing en een beetje programmeren was het hier eigenlijk best te doen. Ik had wel wat uitschieters in temperatuur door gemiste data van de tx320.
Maar met een Olimex IoT module en wifi chip was ik goed op weg geweest naar een bruikbaar iets, wellicht zelfs met opentherm. Mja misschien volgend jaar.
- knip -
Mijne zegt 4 graden.menzo schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 17:54:
Volgens Tado is het nu 13 graden buiten,![]()
. Hebben jullie dat ook?
Hij heeft een tijdje 6 graden aangegeven maar staat nu weer op 13. Ik heb het naar de klantenservice doorgespeeld omdat deze waarde natuurlijk invloed heeft op je CV aanvoer temp.
Tado: 12.0°
Draadloos hier in de buurt: 3.8/3.9/4.0°
Draadloos hier in de buurt: 3.8/3.9/4.0°
[ Voor 8% gewijzigd door Raymond P op 21-11-2015 21:00 ]
- knip -
Is er geen instelling waardoor die buitentemperatuur niet wordt meegenomen en zodoende ook geen invloed heeft op de CV temp? Ik heb ook de mogelijkheid om dat op de Nefit Easy te activeren maar dat wordt een extra comfortabele stand genoemd waardoor het gasverbruik ook hoger kan komen liggen omdat de ketel nu geregeld wordt door de actuele buitentemperatuur en niet door wat bij de thermostaat wordt gemeten.menzo schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 20:09:
[...]
Hij heeft een tijdje 6 graden aangegeven maar staat nu weer op 13. Ik heb het naar de klantenservice doorgespeeld omdat deze waarde natuurlijk invloed heeft op je CV aanvoer temp.
http://www.nefit.nl/consu...eersafhankelijk_regelen_1
Testing, one, two ...
Ze gebruiken de buitentemperatuur om de maximale temperatuur van het Cv-water te bepalen. Als het warm is buiten is een lagere cv temperatuur afdoende. Ze gebruiken de binnentemperatuur wel om te bepalen of er gestookt moet worden. De buitentemperatuur doet alleen mee in de berekening hoe heet er dan wordt gestookt.hardware-lover schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 21:49:
[...]
Is er geen instelling waardoor die buitentemperatuur niet wordt meegenomen en zodoende ook geen invloed heeft op de CV temp? Ik heb ook de mogelijkheid om dat op de Nefit Easy te activeren maar dat wordt een extra comfortabele stand genoemd waardoor het gasverbruik ook hoger kan komen liggen omdat de ketel nu geregeld wordt door de actuele buitentemperatuur en niet door wat bij de thermostaat wordt gemeten.
http://www.nefit.nl/consu...eersafhankelijk_regelen_1
Dit geeft Tado aan als de temperatuur niet klopt.
https://support.tado.com/...re-shown-outside-is-wrong
[ Voor 7% gewijzigd door menzo op 21-11-2015 21:57 ]
Zodra je thermostaat iets met de buitentemperatuur doet in z'n berekeningen dan is het weersafhankelijk stoken. Dat levert meer comfort op, maar kan je behoorlijk meer gas kosten. Zeker als dan die buitentemperatuur niet klopt (in dit geval gelukkig niet, hij geeft immers een hogere buitentemperatuur aan = minder gasverbruik).
Zie ook: http://www.cvtuning.nl/wo...eersafhankelijke-regeling
[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 21-11-2015 22:19 ]
Het kan deels meer gas verbruiken als te buitentemperatuur niet goed wordt meegenomen. Alleen de uitleg van de weesafhankelijk stoken volgens CVtuning klopt niet met hoe Tado het weer gebruikt. CVtuning heeft het over het stoken zonder invloed van de binnen temperatuur waar de ketel het water altijd op een bepaalde temperatuur stookt evenredig met de buitentemperatuur.ThinkPadd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 22:19:
Zodra je thermostaat iets met de buitentemperatuur doet in z'n berekeningen dan is het weersafhankelijk stoken. Dat levert meer comfort op, maar kan je behoorlijk meer gas kosten. Zeker als dan die buitentemperatuur niet klopt (in dit geval gelukkig niet, hij geeft immers een hogere buitentemperatuur aan = minder gasverbruik).
De Tado stookt puur op de binnentemperatuur, maar moduleert misschien wat lager omdat het warmer is en de zon schijnt. Het nadeel dat ik zie als het koud is en Tado zet de max aanvoertemperatuur wat te hoog en de ketel stookt het agressiever warm wat natuurlijk minder efficiënt is vergeleken met slow and steady (maar de ketel moduleert natuurlijk zelf ook nog omlaag als de deltaT genoeg is).