Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
Packardhell schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 08:33:
[...]

Niet helemaal het antwoord wat je zoekt wellicht, maar ik heb zelf ook een Vaillant ketel (nieuw sinds begin september) en heb gekozen voor de Thermosmart thermostaat. Dit is ook een zelflerende thermostaat, enorm makkelijk te programmeren via een portal (standaardweek aanmaken), uitzonderingen op deze standaardweek kun je ook via een app regelen (drag & drop) en mocht je het toch willen werk hij ook geofencing via IFTTT. Als laatste, deze thermostaat ondersteunt Opentherm is dus modulerend - wat de NEST niet ondersteunt.
Ik vind het persoonlijk wel een aanrader.
Ik gebruik zelf ook +- een jaar de Thermosmart, en ben ook erg tevreden.

Grote voordelen

- Energieleverancier onafhankelijk
- Ondersteuning IFTTT
- Ondersteuning Domoticz
- OpenTherm
- Ketelonafhankelijk
- zelflerend

Ik heb zelf ook in dubio gestaan om een NEST te kopen, maar heb zelf voor de thermosmart gekozen.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44
Nog een voordeel van de ThermoSmart in geval nog een oude Aan/Uit CV-ketel, ook op Aan/Uit te gebruiken in afwachting van een nieuwe modulerende CV-ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:42
Kan Thermosmart ook goed met vloerverwarming overweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ja hoor, hij is zelflerend (hij weet hoeveel graden per uur jouw huis verwarmd) en houdt hier rekening mee.

Ik heb zelf geen vloerverwarming dus heb een praktijkervaring :)

[ Voor 24% gewijzigd door Grolsch op 08-10-2015 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:42
Thermosmart dus toch maar eens goed onderzoeken. Wil ook geen al te opvallend ding aan de muur; Thermosmart zou wat dat betreft in ieder geval in aanmerking komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrt
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-08 16:33

hrt

thaMini schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:16:
[...]

En? hoe bevalt dat?

Ik neig ook naar een Anna.
Stook nu eigenlijk voor het eerst een paar dagen met de Anna, heb m vorig jaar april gemonteerd, dus hoe hij mijn vloerverwarming aan gaat sturen, weet ik nog niet helemaal.
En dan bedoel ik hoofdzakelijk het aanleren van de thermostaat, zeker omdat het met vloerverwarming is en welke zeer traag reageert.
Tot nu toe geen grote doorschieters gehad iig, dus dat gaat wel goed komen denk ik, daar hij/zij nog niet veel ervaring heeft met deze kwakkel temperaturen.
Ketel is een gedowngrade Nefit HRC30 met een wisselaar erin van een HRC22 welke op 50 graden stookt en op met het minimale vermogen (6.6kw) met een energiezuinige pomp erin(alpha). :)

24x170SF, oost (105 graden), 25 graden, Steca3600/ 5D, 17-40, 24-105, 70-200/ WH-MDC05F3E5, 50L E-boiler, Gasloos per27-01-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
Ik ben op zoek naar een slimme thermostaat met zoneregeling, nu lijk ik daarbij continue op het Honeywell Evohome uit te komen. Staar ik mij daar nu blind op, of zijn er betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Kan zo'n slimme thermostaat eigenlijk ook overweg met zon-instraling? Ik merkte vanmorgen dat onze domme thermostaat vrolijk aan het stoken was, terwijl rond 09:00 de zon flink binnen zal schijnen en de temperatuur daardoor al zal toenemen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

zonoskar schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:08:
Kan zo'n slimme thermostaat eigenlijk ook overweg met zon-instraling? Ik merkte vanmorgen dat onze domme thermostaat vrolijk aan het stoken was, terwijl rond 09:00 de zon flink binnen zal schijnen en de temperatuur daardoor al zal toenemen.
Hij kan natuurlijk niet in de toekomst kijken/kijken of je directe instraling van zon hebt. Een goede slimme thermostaat heeft een regeling die rekening houd met de stijging van de temperatuur (snel stijgen = eerder stoppen met verwarmen), en gebruik maakt van een zogenoemde 'stooklijn' waardoor er rekening gehouden wordt met de buitentemperatuur: het water wordt door de ketel minder verwarmd naarmate de buitentemperatuur hoger is.

[ Voor 5% gewijzigd door EddoH op 09-10-2015 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 00:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

EddoH schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:10:
Hij kan natuurlijk niet in de toekomst kijken/kijken of je directe instraling van zon hebt.
Hij zou het weerbericht kunnen raadplegen, de meeste slimme thermostaten hangen immers aan een netwerk. De ligging van het huis veranderd niet, dus als het zonnig gaat zijn in de winter zou daar rekening mee gehouden kunnen worden. Met de nadruk op "zou". Wordt wel erg fancy op die manier natuurlijk, maar het zijn niet voor niets slimme thermostaten he? :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

zonoskar schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:11:
[...]

Hij zou het weerbericht kunnen raadplegen, de meeste slimme thermostaten hangen immers aan een netwerk. De ligging van het huis veranderd niet, dus als het zonnig gaat zijn in de winter zou daar rekening mee gehouden kunnen worden. Met de nadruk op "zou". Wordt wel erg fancy op die manier natuurlijk, maar het zijn niet voor niets slimme thermostaten he? :)
Enkelen houden al rekening met het weerbericht voor het dynamisch bepalen van de stooklijn. Ligging van het huis meenemen is bijna onmogelijk, dan moet je ook weten waar de ramen zitten als je wilt bepalen of er directe instraling van zonlicht is.

Ik kan alleen voor ons eigen product spreken welke rekening houdt met de buitentemperatuur: http://www.mijnhuis-online.nl/momenten/verwarming/

Wellicht doen er meer thermostaten dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-10-2021

RoyWolters

Bedrijfsaccount wifithermostaten
Tweekzor schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:57:
Ik ben op zoek naar een slimme thermostaat en momenteel lijkt de Nefit Easy een goede keuze. Echter ik probeer uit te zoeken welke cv-ketel ik heb, maar internet help niet echt naar het specifieke type. Het gaat om een Bosch en op de sticker vind ik de volgende info: 30 hrc (zwb 8-30 A 5 s0730).

Maar als ik in het lijstje kijk op http://wifithermostaten.n.../aansluittabel-bosch.html zie ik meerdere mogelijkheden bij een Bosch 30 HRC. Aangezien er 1 is die geen OpenTherm ondersteund (al betwijfel ik dat ik die versie heb) en 1 waarvoor de EasyConnect Adapter nodig zou ik hier graag zekerheid over hebben. Wie kan met de info van de sticker mij vertellen welke versie ik heb of zeggen waar ik de juiste info vind?
Beste Tweekzor,

Je kunt de easy inderdaad op jou ketel aansluiten met behulp van een easy connect adapter.

wifithermostaten.nl - evohome.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 10:14
Ik heb een Nefit Easy en ben hier erg tevreden mee.

Is er een mogelijkheid om de aanwezigheidsfunctie te combineren met het klokprgramma? Zo voldoet bij ons de aanwezigheidsfunctie erg goed voor het op temp houden van ons huis. Echter zou ik nachts, ochtends en avonds de temperatuur wel anders willen hebben ingesteld met de aanwezigheidsfunctie. Is er een methode om dit te realiseren ?

[ Voor 4% gewijzigd door knights16 op 09-10-2015 19:03 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-05 10:45
RoyWolters schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:55:
[...]
Beste Tweekzor,

Je kunt de easy inderdaad op jou ketel aansluiten met behulp van een easy connect adapter.
Bedankt voor de bevestiging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 10:14
@elephtera: ik zou graag mijn gasverbruik ook per dag in willen kunnen zien. Zou je dit kunnen meenemen richting het ontwikkelteam als feature request ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:54
knights16 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 18:38:

Is er een mogelijkheid om de aanwezigheidsfunctie te combineren met het klokprogramma? Zo voldoet bij ons de aanwezigheidsfunctie erg goed voor het op temp houden van ons huis. Echter zou ik nachts, ochtends en avonds de temperatuur wel anders willen hebben ingesteld met de aanwezigheidsfunctie. Is er een methode om dit te realiseren ?
Ik las op de Nefit site ergens dat dat nog komt. Dat zou voor ons ook de ideale oplossing zijn. Aanwezigheidsdetectie met aanwarmvervroeging heeft nu geen zin, icm een klokprogramma zou dit wel kunnen werken. Ik hoop dat ze dit snel implementeren.

Ik zou ook graag willen kunnen aflezen wat de watertemperatuur is, dit mis ik wel sinds in de Nefit Easy heb geplaatst.

Heb de Easy nu een paar dagen in gebruik. Of het echt bevalt kan ik nu nog niet zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
@knights16; @elephtera hear hear voor wat betreft uitgebreidere rapportage gasverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvroon
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-05-2021
knights16 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 18:38:

Is er een mogelijkheid om de aanwezigheidsfunctie te combineren met het klokprgramma? Zo voldoet bij ons de aanwezigheidsfunctie erg goed voor het op temp houden van ons huis. Echter zou ik nachts, ochtends en avonds de temperatuur wel anders willen hebben ingesteld met de aanwezigheidsfunctie. Is er een methode om dit te realiseren ?
misschien begrijp ik je vraag niet goed maar dat heb je toch al? Bij mij staat de "Comforttemperatuur" op 21,7. Verder hep ik een klokprogramma met per dag een tijdstip voor opstaan en Slapen gaan met een bijbehorende temperatuur. Nacht temperatuur is 17 gr en dag(opstaan) is 12gr. Deze laatste word,t als ik aanwezig ben, overhault door de "Comforttemperatuur". Is er niemand aanwezig valt hij terug naar die 12 gr. ,s Nachts wordt gewoon de 17 graden gebruikt ook als ik aanwezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
  • Laatst online: 23-08 23:36
@dvroon, wat er bedoeld wordt is dat je bij afwezigheid een temperatuur hebt, maar bij aanwezigheid niet de hoogste comfort temperatuur pakt, maar juist het klok programma gaat volgen. Deze implementatie zal niet op korte termijn worden geimplementeerd, maar het staat wel op onze backlog om nogmaals te besluiten of we dit willen aanbieden. Hetzelfde geldt voor uitgebreidere rapportage gasverbruik.

“An elephant is a mouse with an operating system”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01:36
Elephtera schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:06:
@dvroon, wat er bedoeld wordt is dat je bij afwezigheid een temperatuur hebt, maar bij aanwezigheid niet de hoogste comfort temperatuur pakt, maar juist het klok programma gaat volgen. Deze implementatie zal niet op korte termijn worden geimplementeerd, maar het staat wel op onze backlog om nogmaals te besluiten of we dit willen aanbieden. Hetzelfde geldt voor uitgebreidere rapportage gasverbruik.
Komt er dan ook een mogelijkheid om het gasverbruik te finetunen?
Want die van mij geeft nogal wat meer aan als mijn gasmeter.

Ik weet niet of jij je er hierover mag uitlaten, maar komt de IFTTT support deze winter nog?
(misschien stiekem zeggen in een MO tag :P )
Want ik wil hem graag laten communiceren met de HomeWizard.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
Ook die mogelijkheid is besproken. Door de manier van meten kunnen we nu een afwijking hebben van ongeveer 20%. Deze afwijking is constant, maar per toestel verschillend. Waardoor je situaties kan krijgen zoals bij jou, dat de Easy app een hoger verbruik geeft dan de gasmeter.

Je hebt er weinig aan maar:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01:36
Elephtera schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:26:
Ook die mogelijkheid is besproken. Door de manier van meten kunnen we nu een afwijking hebben van ongeveer 20%. Deze afwijking is constant, maar per toestel verschillend. Waardoor je situaties kan krijgen zoals bij jou, dat de Easy app een hoger verbruik geeft dan de gasmeter.

Je hebt er weinig aan maar:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Maar gaat dit dan dit jaar wel lukken :) de web interface is ook al een paar keer uitgesteld >:)
(Niet dat ik hier jouw op wil aanvallen, maar ik ben gewoon nieuwsgierig :) )

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoem
  • Laatst online: 20-08 23:12
Elephtera schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:49:
Zijn er meer mensen met deze ervaring? Dat de Easy een te hoge kamertemperatuur opgeeft?
Ik herken dit namelijk ook van mezelf, en heb dit al eens genoemd binnen het ontwikkel team.
Echter nu hoor ik hier 2 identieke verhalen, en ben ik benieuwd of we hier nogmaals naar moeten kijken.
Na het installeren van de Easy is hij nog een paar keer van de muur af geweest (oa om de muur bij te werken) en het viel me op dat elke keer als ik 'm weer aan zette hij een te hoge temperatuur aangaf.
Ook als de Easy maar kort uit was geweest gaf hij daarna direct een te hoge temperatuur aan.
Na een paar uur was het verschil weer verdwenen en gaf hij weer de juiste temperatuur aan. Ik heb dit met meerdere thermometers gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:12
Als je de Easy dan plat neerlegd is de luchtstroom heel anders en kan ik me voorstellen dat de interne temperatuur wat oploopt door de warmte die de componenten nog afgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
als je de easy vastpakt, warmt hij op. Lijkt me. Door de temperatuur van je handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
De Easy genereert zelf warmte. Omdat die invloed hebben op de temperatuur sensor wordt daarvoor gecorrigeerd. Daarin zit ook een "koude start" opwarm curve die getriggerd wordt als je de Easy ophangt. Daarbij weten we niet hoe lang de Easy is uitgeweest en hoeveel we moeten compenseren.
De aannames die we hier doen zorgen ervoor dat als de Easy nog niet is afgekoeld tot kamertemperatuur deze een te hoge temperatuur zal geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyWolters
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-10-2021

RoyWolters

Bedrijfsaccount wifithermostaten
De nieuwe evohome Wifi is vanaf vandaag leverbaar! :)

wifithermostaten.nl - evohome.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:18

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

In ons nieuwbouwhuis waar wij sinds augustus in wonen hebben we een intergas Kombi Kompakt HRE 36/30 uit 2015 waar standaard een RF module in zit. Ik zag aansturing vanuit de incomfort app wel zitten dus had via marktplaats een incomfort basis set (enkel de rf-gateway) overgenomen om aansturing vanuit de mobiele telefoon mogelijk te maken.
De ervaringen zijn ronduit slecht te noemen, ik heb een Fritzbox 7490 vanuit XS4all (glasvezel) en deze geeft geen ip uit aan de RF-gateway op geen enkele manier. Zelfs als ik een statisch IP adres aan de rf-gateway toewijs dan is het niet mogelijk om te communiceren met het interne netwerk of internet. Contact opgenomen met Intergas en deze geven aan dat er problemen zijn icm de Fritzbox, oplossing zou zijn een switch tussen de Fritzbox en RF gateway hangen. Zo gezegt zo gedaan. Nu hangt er een switch tussen en in combinatie met een statisch ingesteld IP adres krijgt de gateway wel toegang tot het interne netwerk, vreemd :-S.

Het volgende probleem is dat wanneer de ketel gedetecteerd wordt in de app de ketel vervolgens 5 minuten verbonden blijft, om vervolgens de connectie te verliezen (niet verbonden) en nooit meer connectie te kunnen krijgen met de ketel. De enige manier om connectie te krijgen met de ketel is de ketel uit de app te verwijderen en opnieuw de ketel toe te voegen om vervolgens na 5 minuten de connectie te verliezen. Navraag blijkt bij Intergas dat het mogelijk is dat er storingssignaal aanwezig kan zijn wat een dergelijk gedrag kan veroorzaken. Er hangt een MV naast die ook draadloos is en wanneer er een wireless accesspoint in de buurt zich bevindt kan deze ook storen. In mijn geval is dat dus de switch die ik er tussen heb gezet welke fungeert als een wireless bridge.

Maw, erg gebruiksvriendelijk is het allemaal niet tot op heden. Ik weet ook niet goed waarom de rf-gateway geen IP adres krijgt op basis van een DHCP request naar de fritzbox. Op navraag bij Intergas of er wellicht een firmware update beschikbaar was werd negatief geantwoord.

Tot op heden heb ik dus na twee weken nog geen permanent werkende oplossing. Documentatie en / of informatie betreffende het incomfort RF product is ook erg summier, tot op heden heb ik er iig een hard hoofd in :(

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 23:15
Ik ben wel benieuwd naar andermans ervaringen met de Anna. Ik heb de Anna nu een jaar, en het is (bijna) alleen maar drama.

De app (Android) is erg slecht gemaakt (buggy, onduidelijk, irritant om te gebruiken). Daarnaast heb je zo'n 50% kans op een connectie tussen app en de Anna binnen 1 minuut. Vaak duurt het >5 minuten voordat de connectie gemaakt is, ook met wifi binnenshuis.

Ik kan er nooit echt op vertrouwen dat het schema goed wordt uitgevoerd. Het is altijd weer een verrassing om te zien op welke temperatuur hij staat ingesteld.

Anyway, misschien heb ik een slecht model, of misschien is de wifi ontvangst ervan slecht. Dus ik ben zeer geinteresseerd in andere ervarinigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinozo
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-04 23:10
Voor de mensen die een Nefit Easy thermostaat installeren icm met een oude Nefit Excellent Ecomline HR ketel en daar een Easy Connect adapter voor gebruiken het volgende: je moet niet alleen de kabel doorknippen en aansluiten op de Easy Connect maar je moet ook die verbinding met de ketel wijzigen van Aan-uit kamerthermostaat op kroonsteen 1-2 naar de digitaal modulerende ModuLine kamerthermostaat op kroonsteen- aansluiting 3-4. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:27

thaMini

Tool !!

Maarten21 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:22:
Ik ben wel benieuwd naar andermans ervaringen met de Anna. Ik heb de Anna nu een jaar, en het is (bijna) alleen maar drama.

De app (Android) is erg slecht gemaakt (buggy, onduidelijk, irritant om te gebruiken). Daarnaast heb je zo'n 50% kans op een connectie tussen app en de Anna binnen 1 minuut. Vaak duurt het >5 minuten voordat de connectie gemaakt is, ook met wifi binnenshuis.

Ik kan er nooit echt op vertrouwen dat het schema goed wordt uitgevoerd. Het is altijd weer een verrassing om te zien op welke temperatuur hij staat ingesteld.

Anyway, misschien heb ik een slecht model, of misschien is de wifi ontvangst ervan slecht. Dus ik ben zeer geinteresseerd in andere ervarinigen!
Ik heb nu een paar dagen Anna in gebruik en kan jouw problemen niet echt reproduceren.
Ik ben het met je eens dat de app traag is buitenshuis, al gebruik ik de iOS app.

Maar voor de rest doet Anna precies wat ik wil.

Misschien heb ik het nog niet lang genoeg in gebruik hoor.

Is het een idee om Anna eens bedraad aan te sluiten met een homeplug systeem ofzo? Ik had ook graag ethernet naar de ketel gelegd, maar helaas zijn de loze leidingen nooit naar zolder gelegd bij ons.

Ik zou echter wel graag wat meer info van de ketel willen zien, branderbelasting, toevoer en retour temperatuur etc.

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrt
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-08 16:33

hrt

thaMini schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 04:48:
[...]

Ik heb nu een paar dagen Anna in gebruik en kan jouw problemen niet echt reproduceren.
Ik ben het met je eens dat de app traag is buitenshuis, al gebruik ik de iOS app.

Maar voor de rest doet Anna precies wat ik wil.

Misschien heb ik het nog niet lang genoeg in gebruik hoor.

Is het een idee om Anna eens bedraad aan te sluiten met een homeplug systeem ofzo? Ik had ook graag ethernet naar de ketel gelegd, maar helaas zijn de loze leidingen nooit naar zolder gelegd bij ons.

Ik zou echter wel graag wat meer info van de ketel willen zien, branderbelasting, toevoer en retour temperatuur etc.
Dat laatste wil ik beamen, niet snel maar je kunt er op vertrouwen dat de wijziging die je maakt ook wel word doorgevoerd, zowel met WiFi als over 4G.

24x170SF, oost (105 graden), 25 graden, Steca3600/ 5D, 17-40, 24-105, 70-200/ WH-MDC05F3E5, 50L E-boiler, Gasloos per27-01-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ik heb vandaag de Thermosmart geinstalleerd nadat m'n e-thormastaat na een verhuizing het begeven lijkt te hebben. In de handleiding zag ik dat je in de CV ketel moest kijken of kabeltjes 7 en 8 aangesloten zaten ofzo, ik had geen zin om de CV open te maken dus heb gewoon alles aangesloten, kabeltje geknipt en dat ding ertussen gezet en alles lijkt prima te werken. Wat zou ik moeten merken als de 2 kabels in de CV niet op de jusite plek zaten?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

Spinozo schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:43:
Voor de mensen die een Nefit Easy thermostaat installeren icm met een oude Nefit Excellent Ecomline HR ketel en daar een Easy Connect adapter voor gebruiken het volgende: je moet niet alleen de kabel doorknippen en aansluiten op de Easy Connect maar je moet ook die verbinding met de ketel wijzigen van Aan-uit kamerthermostaat op kroonsteen 1-2 naar de digitaal modulerende ModuLine kamerthermostaat op kroonsteen- aansluiting 3-4. Succes!
Dit hangt natuurlijk wel af van wat voor thermostaat je al had hangen.
Mijn originele (modulerende) Nefit thermostaat hangt namelijk ook al aan schroefjes 3-4.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
YoshiBignose schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 22:59:
Ik heb vandaag de Thermosmart geinstalleerd nadat m'n e-thormastaat na een verhuizing het begeven lijkt te hebben. In de handleiding zag ik dat je in de CV ketel moest kijken of kabeltjes 7 en 8 aangesloten zaten ofzo, ik had geen zin om de CV open te maken dus heb gewoon alles aangesloten, kabeltje geknipt en dat ding ertussen gezet en alles lijkt prima te werken. Wat zou ik moeten merken als de 2 kabels in de CV niet op de jusite plek zaten?
Dan draai je aan/uit ipv open therm (modulerend).

De ts ondersteund beide.

Ik zou het ff nalezen in de manual

Dit kan trouwens ook de reden zijn dat je oude e-thermostaat het niet meer doet :)

[ Voor 5% gewijzigd door Grolsch op 20-10-2015 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Nee die ging echt niet meer aan.

Ik heb de kabeltjes geknipt onder de CV en die via OT laten lopen ipv aan/uit. Die lampjes knipperen ook, dus ik neem aan dat hij dan OpenTherm gebruikt. Toch? Anders toch maar een keer open maken en even kijken voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
OpenTherm is wel een stuk zuiniger stoken dan aan/uit, dus wel de moeite waard om het even te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
"een stuk zuiniger" valt volgens mij reuze mee als je je max-temperatuur niet op 90 hebt staan (maar tegen de 60 ofzo) en je geen gatenkaashuis hebt. Ketels moeten vaak toch al onder het allerlaagste vermogen werken wat ze kunnen als ze de kamer op temperatuur moeten houden. En daarom gedraagt Opentherm zich heel vaak bijna als aan/uit. 2 minuten aan, 8 minuten uit. Etc.

[ Voor 72% gewijzigd door woekele op 20-10-2015 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

woekele schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:41:
"een stuk zuiniger" valt volgens mij reuze mee als je je max-temperatuur niet op 90 hebt staan (maar tegen de 60 ofzo) en je geen gatenkaashuis hebt. Ketels moeten vaak toch al onder het allerlaagste vermogen werken wat ze kunnen als ze de kamer op temperatuur moeten houden. En daarom gedraagt Opentherm zich heel vaak bijna als aan/uit. 2 minuten aan, 8 minuten uit. Etc.
Maar dan wel 2 minuten aan op 20%. Dat is iets anders dan 1 minuut op 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
een ketel gaat niet 1 minuut op 100% draaien als je maximum temp 60 graden is, die temp wordt al veel eerder bereikt (afhankelijk van je huis/radiators/isolatie/etc natuurlijk, maar normaal gesproken...). Bovendien zie je bij Opentherm ook vaak dat hij eerst een halve minuut om 100% vraagt. Om te voorkomen dat 'slimme' ketels de lage warmtevraag negeren.

[ Voor 22% gewijzigd door woekele op 20-10-2015 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

woekele schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:15:
een ketel gaat niet 1 minuut op 100% draaien als je maximum temp 60 graden is, die temp wordt al veel eerder bereikt. Bovendien zie je bij Opentherm ook vaak dat hij eerst een halve minuut/minuut om 100% vraagt. Om te voorkomen dat 'slimme' ketels de warmtevraag negeren.
Ik kan alleen voor onze eigen thermostaat spreken., Die begint weldegelijk bij 10%(bijvoorbeeld, afhankelijk van eht temperatuurverschil), en loopt dan afhankelijk van het temperatuurverloop langzaam op, en gaat niet op 100% beginnen.

Waarom zou een ketel niet direct vol beginnen te verwarmen bij een ingestelde temperatuur? Dat de ingestelde maximumtemperatuur eerder is bereikt lijkt mij iets anders? 30 seconden op 100% is nog steeds inefficienter dan langere tijd op 30%, om maar wat te noemen?

[ Voor 9% gewijzigd door EddoH op 20-10-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
ik heb in het diverse Opentherm-signaal-loggings van Honeywell-thermostaten gezien dat ze bij elke aan/uit-cyclus eerst gewoon 90 graden vragen en daarna pas omlaag gaan. Wellicht doen andere merken/types dit anders/beter.

dat de ingestelde temperatuur al veel eerder bereikt is dan die ene minuut, dat speelt inderdaad mee. Plus dat als je ketel een beetje intelligent is en ziet dat de temperatuur zo snel stijgt, hij automatisch al minder hard gaat branden. En dat gebeurt bij Opentherm ook gewoon. Je ketel kan echter vaak gewoon niet nog zachter branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

woekele schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:25:
ik heb in het diverse Opentherm-signaal-loggings van Honeywell-thermostaten gezien dat ze bij elke aan/uit-cyclus eerst gewoon 90 graden vragen en daarna pas omlaag gaan. Wellicht doen andere merken/types dit anders/beter.
De thermostaat die wij ontwikkelen doet dat inderdaad anders ;)
dat de ingestelde temperatuur al veel eerder bereikt is dan die ene minuut, dat speelt inderdaad mee. Plus dat als je ketel een beetje intelligent is en ziet dat de temperatuur zo snel stijgt, hij automatisch al minder hard gaat branden. En dat gebeurt bij Opentherm ook gewoon. Je ketel kan echter vaak gewoon niet nog zachter branden.
Deze snap ik niet helemaal. Hoe kan de ketel zien dat je temperatuur stijgt? Dat doet de thermostaat. Of bedoel je de temperatuur van het CV water?

Anyway: naar mijn mening heeft OpenTherm wel degelijk vele voordelen. Onze eigen metingen geven ook aan dat het flink efficiënter stoken is, en qua comfort is het helemaal een enorm verschil.
Daarnaast is het met OpenTherm makkelijker een dynamische stooklijn te gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door EddoH op 20-10-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
De OpenTherm implementaties van ketels wisselen regelmatig, waarbij sommigen daadwerkelijk een 100% vraag nodig hebben om een brander start te activeren, daarna kunnen ze wel terug moduleren.

Iets wat ook meespeelt is de minimale laaglast van een ketel. Er zijn genoeg ketels waar dat 50% is, als je dan 20% vraagt krijg je geen branderstart, waarna de thermostaat geen temperatuur opwarming ziet, na een paar minuten gaat die naar 30%, 40% etc. tot de 50% ondergrens bereikt wordt en de brander start, maar dan ben je vaak al 10-15 minuten verder. Wat voor de klant niet prettig is. Dan is andersom prettiger, 100% vragen, en heel snel terug moduleren indien noodzakelijk.

EddoH, welke thermostaat ontwikkelen jullie? Want volgens mij moeten jullie hier ook rekening mee houden. Evenals het feit dat opentherm vele verschillende implementaties heeft, met alle betreffende issues.

De ketel kan inderdaad aan de retour temperatuur zien hoeveel warmte afgegeven wordt in het huis, en daarop anticiperen door terug te moduleren. Ook als je een aan/uit aansturing gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Elephtera schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:37:

Iets wat ook meespeelt is de minimale laaglast van een ketel. Er zijn genoeg ketels waar dat 50% is, als je dan 20% vraagt krijg je geen branderstart, waarna de thermostaat geen temperatuur opwarming ziet, na een paar minuten gaat die naar 30%, 40% etc. tot de 50% ondergrens bereikt wordt en de brander start, maar dan ben je vaak al 10-15 minuten verder. Wat voor de klant niet prettig is. Dan is andersom prettiger, 100% vragen, en heel snel terug moduleren indien noodzakelijk.
Onze thermostaat heeft dan ook een inleerperiode waarin die initiele grenswaarde/tijd geleerd wordt.
EddoH, welke thermostaat ontwikkelen jullie? Want volgens mij moeten jullie hier ook rekening mee houden. Evenals het feit dat opentherm vele verschillende implementaties heeft, met alle betreffende issues.

De ketel kan inderdaad aan de retour temperatuur zien hoeveel warmte afgegeven wordt in het huis, en daarop anticiperen door terug te moduleren. Ook als je een aan/uit aansturing gebruikt.
De thermostaat is een onderdeel van OnsDisplay van www.mijnhuis-online.nl: http://www.mijnhuis-online.nl/momenten/verwarming/

Ondersteunt overigens ook aan/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik ben zelf sinds de aanschaf van mijn Thermosmart van A/U naar OT gegaan.

Ik heb een Itoh ketel (niet zelf aangeschaft, zat al in het huis toen wij het kochten) en ik voel een duidelijke comfort verbetering met OT tov A/U.

Ik weet dat er veel meningsverschillen zijn over OT en A/U, maar voor mij is het een verbetering, met name in comfort (besparing heb ik niet uitgezocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
EddoH, ik bedoelde de temp van CV-water inderdaad.

Comfort-verschil hangt misschien ook af van welke implementatie van aan/uit je komt. In mijn huis gaat de ketel elke 10 minuten eventjes aan, waardoor het water wat rondgepompt wordt eigenlijk een vrij constante temperatuur heeft en de temperatuur in de kamer erg stabiel is. Dat is dus comfortabel. Als je een thermostaat hebt die eerst een tijd AAN gaat tot 0.5 boven de gewenste temp in de kamer en dan pas uit gaat... En dan pas weer aan gaat bij 0.5 onder de gewenste temp. Dan is dat uiteraard niet comfortabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

woekele schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:10:
EddoH, ik bedoelde de temp van CV-water inderdaad.

Comfort-verschil hangt misschien ook af van welke implementatie van aan/uit je komt. In mijn huis gaat de ketel elke 10 minuten eventjes aan, waardoor het water wat rondgepompt wordt eigenlijk een vrij constante temperatuur heeft en de temperatuur in de kamer erg stabiel is. Dat is dus comfortabel. Als je een thermostaat hebt die eerst een tijd AAN gaat tot 0.5 boven de gewenste temp in de kamer en dan pas uit gaat... En dan pas weer aan gaat bij 0.5 onder de gewenste temp. Dan is dat uiteraard niet comfortabel :)
Eens, het is natuurlijk erg afhankelijk van de omgeving en context.
Ons huis koelt langzaam af: het water is vrijwel helemaal afgekoeld op het moment dat er weer verwarmd moet worden. De oude aan/uit thermostaat zorgde vervolgens voor een gigantische overshoot en hete radiatoren. De maximale temperatuur omlaag zetten zorgde weer voor een lange opwarmtijd vooral als het erg koud was buiten en in de ochtenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42

EnnaN

Toys in the attic

Na veel denken toch maar voor de thermosmart gegaan, omdat die op papier het beste aan mijn wensen voldoet. Helaas zit ik al een paar dagen in een huis zonder fijne verwarming: hoewel er prima signaal van mij naar themosmart gaat (ik kan mooi de temperatuur in huis zien), krijg ik niets terug.

Klokprogramma instellen werkt niet, temperatuurl instellen niet. "geen wifi verbinding" zegt de website en de helpdesk. De support komt nog niet verder dan dat mijn wifi niet ondersteund wordt of dat mijn internet niet goed is.

* aparaat krijgt prima een ip-adres, dus wifi niet ondersteund lijkt me niet.
* de interface op poort 80 kan ik ook zien
* er is ook verbinding (de temps staan op de website!) naar buiten toe
* volgens support heb ik package-loss, maar dat kan ik met honderden pings (icmp, ook tcp/syn, ook grotere pakketjes) niet reproduceren. Intern naar de thermostaat niet, en extern naar thermosmart.nl niet.

Ondertussen denk ik er dus maar over om hem terug te sturen, tenzij hier nog iemand iets weet? Als ik een kneusje gekregen heb wil ik nog wel een andere proberen, maar ik heb niet echt zin in veel gedoe met m'n warmtehuishouding eigenlijk. Teleurstellend iig.

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik neem aan dat je dit gelezen hebt :?
https://thermosmart.userv...n-thermosmart-niet-online

En dan vooral het wifi kanaal verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
Dat was bij mij ook zo, dus daarom een oud AP-tje neergezet voor zowel de Omnik Logging als de ThermoSmart en dan werkt het out of the box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb ook wifi kanaal vast moeten zetten om het goed werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Klopt dat had ik ook, kon steeds de wifi niet vinden in het begin en toen op een vast kanaal gezet en nu werkt hij prima. Heeft iemand een afwijking in de temperatuur bij een Thermosmart? M'n Honeywell gaf bijna 2 graden meer aan dan de Thermosmart nu, maar ik heb het idee dat dit wel klopt. Toch stond hij laatst op 20 graden terwijl ik het echt heel warm vond voor mijn gevoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Gebruikt die Thermosmart dan Wifi om met de ketelmodule te communiceren? Een beetje vreemde designkeuze dan. Als je Wifi eruit ligt heb je geen verwarming? Of begrijp ik het wellicht verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Ten eerste: ja, ik heb die dingen gedaan, vast kanaal gekozen etc.

Ten tweede: het ding heeft dus gewoon netwerk. Hij krijgt (en behoudt) netjes een ip, ik kan er heen blijven pingen en de temperatuurdata komt braaf in de interface te staan. Online dus. Dat lijkt me geen gedrag van een systeem dat geen internet heeft toch?

Ik snap dat de eerste verdachte het netwerk is.
Mijn conclusie: ik heb een ip, ik kan pingen (icmp, tcp) zonder package loss (naar de thermostaat dus), ik kan de webinterface van dat ding openen en de data komt in de online app te staan.
Aka: hij heeft netwerk!

@eddoh: nee, ik kan hem handmatig wel instellen op een temperatuur, maar alle advanced features gaan via de interface. dus ik kan de tijdklok (die op random momenten het ding op 5 graden zet) niet uitzetten. Ik kan, als ik thuis ben, dus prima even dat ding omhoog drukken naar 20 graden, maar er is geen garantie dat ie dan aan blijft (of als ik weg ben, dattie uit blijft)
YoshiBignose schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:21:
Klopt dat had ik ook, kon steeds de wifi niet vinden in het begin...
Maar ik heb dus prima internet voor zover ik kan testen

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

EnnaN schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:34:

@eddoh: nee, ik kan hem handmatig wel instellen op een temperatuur, maar alle advanced features gaan via de interface. dus ik kan de tijdklok (die op random momenten het ding op 5 graden zet) niet uitzetten. Ik kan, als ik thuis ben, dus prima even dat ding omhoog drukken naar 20 graden, maar er is geen garantie dat ie dan aan blijft (of als ik weg ben, dattie uit blijft)
Ah op die manier, duidelijk. Jammer dat je die features alleen via de webinterface kunt instellen. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
YoshiBignose schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:21:
Klopt dat had ik ook, kon steeds de wifi niet vinden in het begin en toen op een vast kanaal gezet en nu werkt hij prima. Heeft iemand een afwijking in de temperatuur bij een Thermosmart? M'n Honeywell gaf bijna 2 graden meer aan dan de Thermosmart nu, maar ik heb het idee dat dit wel klopt. Toch stond hij laatst op 20 graden terwijl ik het echt heel warm vond voor mijn gevoel...
Zelf had ik dat gevoel ook in het begin, toen 1 van de thermometers van HomeWizard ernaast gehangen en die geeft dezelfde temperatuur als de ThermoSmart aan, of te wel, meten is weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:34
Vind persoonlijk de Thermosmart nogal een erg lelijk apparaat, design staat me totaal niet aan helaas. Maar wachten op Nest met Opentherm dan (en ja het oog wilt ook wat) :P

[ Voor 9% gewijzigd door tcviper op 22-10-2015 18:23 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Maargoed, zo'n Nest ondersteund geen verschillende temperatuur instellingen voor meerdere kamers :P Then again, alleen de Evo Home kan dat, of mis ik er een? :)
Ik heb trouwens zelf een Nefit Easy hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapa
  • Laatst online: 12-09 12:05
Iemand enig idee wanneer de ecobee3 in nederland uit gaat komen? Homekit integratie lijkt me wel leuk and handig.
"Siri, ik heb het koud. Maak me warm aub" :+

klikkerdeklik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:50
Ik heb sinds een 1,5 week de nieuwe Evohome Wifi met 5 stuks HR92 radiatorkranen draaien, op de bovenetage: 3 slaapkamers en badkamer en 1 stuk in de garage. We hebben een goed geïsoleerd vrijstaande woning van 1995
Ik heb een Benraad BR24/32C ketel en de benedenetage is voorzien van vloerverwarming, waar tevens een 4e slaapkamer is. Ik heb de Aan/Uit pakket, wegens de vloerverwarming.
Van het weekend ga ik een HCE80 + HRA80 met 9 stuks MT4-NC plaatsen zodat de slaapkamer met een Round Wireless en woonkamer+keuken apart van elkaar kunnen verwarmen.
Installatie en instellingen ging echt zeer gemakkelijk. Eerste instantie had ik niet naar de instellingen van de ketel gekeken, maar ben gelijk 3 dagen gaan draaien met het systeem. Bleek dat de radiatoren erg warm werden, warmer dan we gewend waren, de kamers waren ook binnen 10min op temperatuur.
Blijkt na het lezen van de handleiding van de ketel dat er een speciaal vloerverwarming programma is, waarbij de stooklijn ipv 85 graden, 60 graden is. In Domoticz kan je goed zien dat daardoor het gasverbruik nogmaals verminderd was.

De ketel was altijd weersafhankelijk ingesteld, maar dat verbruikte aardig.
Na 1,5 week kan ik zeggen dat het verbruik al lager ligt dan vorig jaar oktober, terwijl we de koudste oktober sinds laatste 23 jaar hebben (http://nos.nl/artikel/206...n-oktober-sinds-1992.html) :)
Ik heb een slimme meter die ik met Domoticz uitlees, ook de Nuon app geeft het weer.

Conclusie:
Tot nu zeer tevreden en lijkt het gas verbruik lager, maar de echte wintermaanden moeten nog komen.

[ Voor 19% gewijzigd door Bas Post op 23-10-2015 08:12 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Sinds een tijdje de sleutel voor bestaande koopwoning gekocht, convector put en dikke dikke pijpen voor verwarming .. in iedergeval voor vloerverwarming geen extra hak/breek werk.

Nu heb ik gekozen voor nefit ketel + nefit easy EN een Toon van eneco (hangen side by side), nu ga ik de toon niet gebruiken voor temperatuur beheer maar ik heb hem puur vanwege het goed bevallen in vorig huurhuis en om energie/gas verbruik te meten. zelf van plan om met een Domotica oplossing toon + nefit easy (wanneer IFTTT support er is) aan te sturen/combinerne alleen waterverbruik nog meten.
Bas Post schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:08:
Ik heb sinds een 1,5 week de nieuwe Evohome Wifi met 5 stuks HR92 radiatorkranen draaien, op de bovenetage: 3 slaapkamers en badkamer en 1 stuk in de garage. We hebben een goed geïsoleerd vrijstaande woning van 1995
Ik heb een Benraad BR24/32C ketel en de benedenetage is voorzien van vloerverwarming, waar tevens een 4e slaapkamer is. Ik heb de Aan/Uit pakket, wegens de vloerverwarming.
Van het weekend ga ik een HCE80 + HRA80 met 9 stuks MT4-NC plaatsen zodat de slaapkamer met een Round Wireless en woonkamer+keuken apart van elkaar kunnen verwarmen.
Installatie en instellingen ging echt zeer gemakkelijk. Eerste instantie had ik niet naar de instellingen van de ketel gekeken, maar ben gelijk 3 dagen gaan draaien met het systeem. Bleek dat de radiatoren erg warm werden, warmer dan we gewend waren, de kamers waren ook binnen 10min op temperatuur.
Blijkt na het lezen van de handleiding van de ketel dat er een speciaal vloerverwarming programma is, waarbij de stooklijn ipv 85 graden, 60 graden is. In Domoticz kan je goed zien dat daardoor het gasverbruik nogmaals verminderd was.

Na 1,5 week kan ik zeggen dat het verbruik al lager ligt dan vorig jaar oktober, terwijl we de koudste oktober sinds laatste 23 jaar hebben (http://nos.nl/artikel/206...n-oktober-sinds-1992.html) :)
Ik heb een slimme meter die ik met Domoticz uitlees, ook de Nuon app geeft het weer.

Conclusie:
Tot nu zeer tevreden en lijkt het gas verbruik lager, maar de echte wintermaanden moeten nog komen.
Ik twijfel nog erg voor zoiets als de HR92, dit is meer om dat kosten vs baten
anderzijds ik vind het wel prettig als het huis "egaal" verwarmt word.

Hoe werkt het met die radiator kranen moet je de temp in huis op een temperatuur zetten bv 24 graden zodat per hr92 zelf aanstuurt ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
EnnaN schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:34:
Ten eerste: ja, ik heb die dingen gedaan, vast kanaal gekozen etc.

Ten tweede: het ding heeft dus gewoon netwerk. Hij krijgt (en behoudt) netjes een ip, ik kan er heen blijven pingen en de temperatuurdata komt braaf in de interface te staan. Online dus. Dat lijkt me geen gedrag van een systeem dat geen internet heeft toch?

Ik snap dat de eerste verdachte het netwerk is.
Mijn conclusie: ik heb een ip, ik kan pingen (icmp, tcp) zonder package loss (naar de thermostaat dus), ik kan de webinterface van dat ding openen en de data komt in de online app te staan.
Aka: hij heeft netwerk!

[...]

Maar ik heb dus prima internet voor zover ik kan testen
Je kunt ook gewoon via de app (Android) de tijdblokken aanpassen voor de komende periode.

Alleen de "standaard week" kun je inderdaad alleen aanpassen via de webinterface. (welke trouwens ook perfect te bereiken is met je telefoon).

Ik kan niet begrijpen wat er bij jou precies mis gaat, kan het geen "mis configuratie" zijn :?

die 5 graden kun je namelijk ook zelf aanpassen.

Ik wil wel een keer met je meekijken, maar dan moet je via een PB ff je gegevens sturen als je dat prettig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Grolsch schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:11:
[...]
Je kunt ook gewoon via de app (Android) de tijdblokken aanpassen voor de komende periode.
Maar doet de app dat dan rechstreeks op mijn systeem ipv via het web? Dan zou de app alleen werken als ik op m'n local WiFi zit bijvoorbeeld, dat verbaasd me?

Het probleem zit hem er iig in dat er wel data van mij naar thermosmart.nl gaat (ingestelde temperatuur, gemeten temperatuur) maar dat er geen data terugkomt. Dat betekend dus dat via my.thermosmart.nl ik niets in kan stellen (want dat komt niet door), en volgens mij via de app ook niet (maar dat kan ik mis hebben).

Het gekke is dus dat zowel de thermosmart zelf (geen wit lampje, geeft ssid en ip weer, stuurt data naar site) als mijn tests op het netwerk aangeven dat er niets mis is. Er komt alleen niets binnen.

Ik krijg nu een andere opgestuurd, om te proberen. Het mooiste zou zijn als die het gewoon doet, zowel omdat hij het dan doet (wat het doel is), maar dan kunnen we dit ook gewoon een storing noemen :)
Als die het niet doet weet ik ook niet meer wat er aan de hand is :(

(Je mag met liefde meekijken trouwens, heb jij speciale ervaring/banden met thermosmart?)

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
EnnaN schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:22:
[...]

Maar doet de app dat dan rechstreeks op mijn systeem ipv via het web? Dan zou de app alleen werken als ik op m'n local WiFi zit bijvoorbeeld, dat verbaasd me?

Het probleem zit hem er iig in dat er wel data van mij naar thermosmart.nl gaat (ingestelde temperatuur, gemeten temperatuur) maar dat er geen data terugkomt. Dat betekend dus dat via my.thermosmart.nl ik niets in kan stellen (want dat komt niet door), en volgens mij via de app ook niet (maar dat kan ik mis hebben).

Het gekke is dus dat zowel de thermosmart zelf (geen wit lampje, geeft ssid en ip weer, stuurt data naar site) als mijn tests op het netwerk aangeven dat er niets mis is. Er komt alleen niets binnen.

Ik krijg nu een andere opgestuurd, om te proberen. Het mooiste zou zijn als die het gewoon doet, zowel omdat hij het dan doet (wat het doel is), maar dan kunnen we dit ook gewoon een storing noemen :)
Als die het niet doet weet ik ook niet meer wat er aan de hand is :(

(Je mag met liefde meekijken trouwens, heb jij speciale ervaring/banden met thermosmart?)
Ik dacht dat jij dacht dat je geen blokken kon maken met de app, dit kan dus wel, maar werkt niet bij jou :P

En nee, ik heb geen speciale banden met de Thermosmart, maar ondertussen wel aardig wat ervaring :P

In de internet wereld (TCP/IP) kan het niet zo zijn dat informatie maar 1 kant op gaat, elk pakketje vereist 2-weg communicatie dus technisch gezien kan het daar niet aan liggen.

Mijn ervaring met de TS is dat ze een deskundige helpdesk hebben.

Jij zegt er komt niets binnen, maar hoe weet je dat :?

Kijkt je uiltje ook sip in de webinterface :?

Gaat bij het verwarmen de statusled rood knipperen :?

Laat de TS wel je huidige blok zien :?

Of stuurt je TS de ketel niet aan :? Want dat heeft namelijk niets met internet te maken :P

Je hebt hem wel goed aangesloten op je ketel ( OT / AU ) :?

[ Voor 9% gewijzigd door Grolsch op 23-10-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Ik heb natuurlijk wel het een en ander gecheckt, ben ook niet helemaal gek :)
Maar om je vragen specifiek te beantwoorden:
Grolsch schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:02:
[...]
In de internet wereld (TCP/IP) kan het niet zo zijn dat informatie maar 1 kant op gaat, elk pakketje vereist 2-weg communicatie dus technisch gezien kan het daar niet aan liggen.
Agree. Ik had het ook niet over TCP/IP, maar over informatie. Zoals ik schreef, alles wat ik intern heb (gemeten temp, ingestelde temp) komt in de interface te staan. Alles wat ik in de interface doe (temp instellen, buitentemp (weer)) komt niet bij mijn thermostaat aan.
Jij zegt er komt niets binnen, maar hoe weet je dat :?
Als ik de temp verander gebeurd er niets. Als ik het blokkenschema verander, gebeurd er niets. De buitentemp blijft op 0.0 graden staan
Kijkt je uiltje ook sip in de webinterface :?
Yup.
Gaat bij het verwarmen de statusled rood knipperen :?
Yup, als ik hem handmatig warmer zet gaat hij lekker verwarmen
Laat de TS wel je huidige blok zien :?
Weet niet perse wat je bedoeld, maar lokaal niet: daar heeft hij de default blokken (met bv 5 graden) zien. Op de site laat hij mijn schema zien.
Of stuurt je TS de ketel niet aan :? Want dat heeft namelijk niets met internet te maken :P
Dat snap ik natuurlijk, maar dat werkt prima dus :) Alles wat ik lokaal doe heeft effect op zowel de ketel als de website, maar alles wat ik op de website doe heeft geen enkel effect.
Je hebt hem wel goed aangesloten op je ketel ( OT / AU ) :?
Yup, en dat werkt dus, zie vorige vraag.

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Dan is het inderdaad een vreemd verhaal, en mijn idee zou ook zijn om een nieuwe TS te laten versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
Netjes van TS dat ze je voor test een nieuwe TS sturen, kunnen andere firma's een voorbeeld aannemen, maar goed ze lezen waarschijnlijk mee op Tweakers, zo kreeg ik na klachten hier over de overshoot een beta firmware, waarin de overshoot verholpen was. En dat geeft me aan dat TS klanttevredenheid hoog in het vaandel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Is het aan te raden om bij een evohome een bypass aan te leggen? Het schijnt dat het mogelijk is dat je ketel blijft verwarmen terwijl alle kranen dicht staan. Hierdoor kan de ketel zn warmte niet kwijt. Dat los je op met een bypass.

Hebben de evohome gebruikers hier dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Je MOET een bypass of een radiator ALTIJD open laten. Als je Evohome op 'uit' hebt staan, gaan alle radiatorkranen dicht. Als je vervolgens warm water tapt, kan je ketel eventuele warmte-overschot niet kwijt via CV-circuit. Of als je aan het verwarmen bent en dan de verwarming uitschakelt, dan draaien alle HR92's vrijwel direct dicht, maar de ketelmodule zal niet meteen uitschakelen en je ketel zal ook nog napompen. Dus er moet circulatie mogelijk zijn.

[ Voor 86% gewijzigd door woekele op 24-10-2015 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
ik ben zoekende in de wereld van de slimme thermostaten. nu is het zo dat wij een complex huis hebben met 2 cv ketels. kunnen die ook op 1 thermostaat aangesloten worden?

als ik kijk naar de honeywell dan is dat de enige die werkt met zones en dat lijkt mij nou wel handig. dat je de vloer zelf kunt regelen maar ook de badkamer. de slaapkamers kun je uit laten de hele dag en alleen in de avond even aan laten gaan bijvoorbeeld.

of kan dit met andere systemen ook.

de thermostat kan dit niet dacht ik en heb je in mijn ogen een soort veredelde oude thermostaat. je houd je temperatuur meter in de woonkamer en is de rest van het huis dus daar op gebaseerd lijkt mij. krijg je het dus nooit warm op zolder.

iemand die mij een beetje op weg kan helpen?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Laatst online: 15:44
Zijn er ook mensen hier die ervaring hebben met Smappee?
Ik zoek voor mijn nieuwe huis een goeie mogelijkheid om inzicht te krijgen in het energie verbruik.
En dan het liefst ook met de mogelijkheid om spullen te taggen zodat ik via tablet of telefoon kan zien wat er op dat moment allemaal aan staat.

Heb het topic door gezocht maar kwam niks tegen helaas.

Ik kom vooral US reviews tegen en aangezien die toch een ander soort stroom netwerk hebben weet ik even niet hoe vergelijkbaar dat is met Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Nieuwe thermosmart binnen, opgehangen en een permanent blije uil: even snel installeren en klaar.
MadDog11 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:13:
Netjes van TS dat ze je voor test een nieuwe TS sturen, kunnen andere firma's een voorbeeld aannemen,
Zeker, vooral ook omdat garantie-afhandeling natuurlijk eigenlijk via Coolblue moest. Was eigenlijk al van plan dat te gaan regelen via CB, maar ben blij dat het zo kon.
maar goed ze lezen waarschijnlijk mee op Tweakers, zo kreeg ik na klachten hier over de overshoot een beta firmware, waarin de overshoot verholpen was. En dat geeft me aan dat TS klanttevredenheid hoog in het vaandel heeft.
Zal vast dat er meegelezen wordt, maar volgens mij was dit gewoon het gevolg van de support-email-wisseling.

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
Maar einde verhaal weer een tevreden TS gebruiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robnieuw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:08
Hallo Weet iemand wanneer de Nets 2.0 in Nederland te koop zal zijn?

Gr Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:34
pieterrr schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:04:
Is het aan te raden om bij een evohome een bypass aan te leggen? Het schijnt dat het mogelijk is dat je ketel blijft verwarmen terwijl alle kranen dicht staan. Hierdoor kan de ketel zn warmte niet kwijt. Dat los je op met een bypass.

Hebben de evohome gebruikers hier dat ook?
Ik heb geen bypass maar een radiator in de hal die altijd openstaat.
De radiator is dan de bypass. Ik heb geen apart leidingwerk.
Ik heb de radiator wel iets geknepen zodat ie niet snel alle warmte 'wegkaapt'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 22:03
Via marktplaats tegen een mooie prijs een ongebruikte Tado aangeschaft. Gisteren geinstalleerd. Indruk van de hardware is goed!. Ziet er mooi uit, degelijk, installatie makkelijk. Goede installatieinstructie via het web. Hij lijkt het ook prima te werken.
De software vind ik echter wat minder. Hier in huis alleen maar windows phone (8.1 en 10). Voor Windows 8.1 is de reporting niet beschikbaar en voor Windows 10 werkt het niet. De app zegt bij reports dat er geen internet verbinding is en crasht vervolgens. Iemand anders dit wel aan de praat? Ik heb ook een support ticket ingediend.
Daarnaast mis ik de reporting volledig in de webpagina.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nklaver234
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 06:27
Ik gebruik nu bijna 1 jaar het evohome systeem en ben zeer tevreden.

Mijn 'setup' is redelijk eenvoudig. We hebben stadsverwarming en dus geen CV-ketel. In de woonkamer 5 radiatorknoppen en daarnaast nog één in de badkamer.
Tov het individueel instellen van elke elke radiator met een eigen thermosstaatknop is het gebruiksgemak alleen al een enorme verbetering. Daarnaast is het verbruik over dezelfde periode in het voorgaande jaar met 25 procent gedaald.

Nu heb ik geen idee of dat een algemene trend is ivm met een warmere periode tov voorgaand jaar of dat het komt door de evohome.

Is er ergens na te gaan wat het gemiddelde warmte verbruik is om te zien of dit net zoveel is gedaald als mijn persoonlijke verbruik?
Eneco heeft mooie grafiekjes op hun site (in mijn eigen eneco omgeving) maar die worden maar 1x per jaar bijgewerkt ten tijde van de eindafrekening in maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
er zijn wel sites waar mensen de boel bijhouden met graaddagen of daggraden oid geloof ik :) Dat is dan eerlijker vergelijken met voorgaande jaren. Maar als je vroeger al je radiators open had en nu niet meer, dan kun je vrij zeker zijn dat je aan het besparen bent :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
www.mindergas.nl rekent met graaddagen.

http://mindergas.nl/degree_days_calculation/explanation

[ Voor 43% gewijzigd door ThinkPad op 26-10-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paultje035
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 03:55
Bas Post schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:08:

Conclusie:
Hey ik heb een vraagje aan je ik had evohome wifi opentherm icm 2 kranen en 2 round wifi maar ik kon alleen de woonkamer toevoegen dat werkte prima.
maar toen ik koos voor zone toevoegen wiste hij de woonkamer en moest ik alles opnieuw doen , met als resultaat dat ik steeds maar bleef hangen op warmte vraag woonkamer (ok) maar de andere zone als die warmte nodig had geen enkele reactie en dit wel 60x opnieuw ingesteld maar lukte nooit om meer dan 1 zone te maken die dan ook daadwerkelijk mijn ketel aanzette en warmte gaf.

nu is mijn vraag heb ik per abuis iets vergeten mee te bestellen want ik had de honeywell configurator site gebruikt en die zij 1x evo home wifi + 2 hr92we kranen en meer had ik niet nodig....

maar zoals ik het heb meegemaakt na een hele dag en nacht rommelen alleen 1 zone is aan te sturen de andere weigert gewoon bij warmtevraag en er was in de basis setup wel aan te geven thermometer maar als ik dus zelf zones maak dan kan je dat niet , dus graag wat uitleg als je misschien weet wat ik heb fout gedaan. Want het probleem voor de aanschaf was en is nog steeds.

De woonkamer temp is prima ketel gaat aan en uit , maar de baby kamer word veel te warm en knijpen enz hielp niet dus wij dachten met evohome de oplossing te hebben we hebben alleen maar radiatoren en ketel is intergas hreco 36 wat allemaal zou moeten werken.

Dus als iemand een oplossing weet voor me heel graag of een telefoon nummer van een bedrijf wat het kan installeren enz dan hou ik me zeker aanbevolen.Want we zitten echt nu met ons handen in het haar omdat we simpelweg er niet meer uitkomen.

alvast bedankt voor de evt reacties _/-\o_

ps. de set is al terug naar de winkel maar we willen het wel (maar dan werkend)

ow en ik heb ook het geprobeerd met alleen de hr92 kranen zonder de rounds maar zelfde resultaat lijkt erop dat de ketel maar 1 zone ziet (of de evohome) wat ik wel zag bij een webwinkel waren de oude single zone en multi zone maar er is nu alleen nog de evohome wifi dus erg verwarrend)

[ Voor 4% gewijzigd door paultje035 op 26-10-2015 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Denk dat je de handleiding beter moet lezen/volgen :) waar woon je? ik wil best voor je kijken als het in de buurt is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paultje035
ik woon in hilversum,maar heb het systeem terug gebracht er hebben 2 man naar gekeken en een ervan weet echt veel van cv maar zelfs hij zei , het lijkt alsof je een onderdeel mist iets wat zorgt dat de evohome wifi die een opdracht / cq warmtevraag krijgt uit een zone deze negeert en er niets mee doet.

Heb nu de klus maar op werkspot gezet om het te laten doen door een bedrijf want tis een bak geld en ik wil dan wel dat mijn kindje er warmpjes bij ligt en niet in een sauna of diepvries ....

Dus tja 1 zone ging maar 2 of meer geen reactie vd ketel ook zelfs met de rf sturing vd ketel zelf werkte de evohome met 1 zone en met het bijgeleverde kastje ook niet.
Dus soort van rara hoe kan dit , zelf denk ik dat een honeywell evohome wifi + hr92 kranen genoeg moet zijn (volgens website honeywell ook) om 2 a 3 zones te maken.

Maar krijg al reacties via werkspot dus ben benieuwd of iemand de klus kan klaren zonder al te veel te betalen ik vind 150 euro ofzo wel redelijk tis 4 kranen en een evo dus zo veel werk kan het niet zijn en misschien een bypass plaatsen of 1 radiator knijpen en geen hr92 erop.

Maar ben dus nog niet afgehaakt van evohome hoor tis meer dat ik het heb terugbgebracht binnen de 14 dagen ivm het niet werkend krijgen en dacht ja stel dat er iets niet goed is dan zit ik met een reparatie en nu heb ik me geld nog en kan ik alle kanten op en evt een monteur inhuren om het werkend te krijgen.

nb. de ketel heeft nu ook ineens kuren dus zou me niets verbazen dat het aan de ketel ligt intergas hreco 36 blijft sinds kort steeds maar op 40'gr en stand 1 hangen en slaat aan en dan binnen 15 sec uit en dan herhaling enz enz enz dus overmorgen komt intergas en warmgarant kijken wat het kan zijn,want op andere momenten werkt hij soms goed , en soms blijft hij al zet je de thermostaat op 15gr en het is dan in huis 20gr stoken op 80'gr dit terwijl het opentherm is heel vreemd en dan dat stand 1 verhaal geen storing maar betekend ketel heeft temp bereikt,maar als hij die code geeft is het juist ijskoud in huis dus ja ik weet het ff niet meer.

btw sorry voor de zins opbouw maar het is rot,typen hier met ios haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
niet in de buurt helaas. Ben benieuwd of ze het voor je kunnen fixen. Je hebt behalve Evohome Wifi en HR92's natuurlijk wel een ketel-relais nodig trouwens (Opentherm of aan/uit).

[ Voor 6% gewijzigd door woekele op 27-10-2015 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nklaver234
paultje035 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:21:
[...]

Hey ik heb een vraagje aan je ik had evohome wifi opentherm icm 2 kranen en 2 round wifi maar ik kon alleen de woonkamer toevoegen dat werkte prima.

[..]

ow en ik heb ook het geprobeerd met alleen de hr92 kranen zonder de rounds maar zelfde resultaat lijkt erop dat de ketel maar 1 zone ziet (of de evohome) wat ik wel zag bij een webwinkel waren de oude single zone en multi zone maar er is nu alleen nog de evohome wifi dus erg verwarrend)
Ik heb bij het installeren/programmeren meteen voor twee zones gekozen en niet later nog een zone toegevoegd. Wat jij beschrijft lijkt mij een bug. Ik weet niet of de software in de Evohome te updaten is door de gebruiker. Ik heb het nooit geprobeerd.

Ik heb geen ketel maar stadsverwarming. Er is dus altijd warmteaanbod. Ik heb dus ook geen Opentherm of aan/uit module.

Helaas kan ik je daarom niet verder helpen. Ik heb mijn set gekocht bij Wifithermostaten.nl en ben tevreden over de ondersteuning die ik van hun heb gekregen. Wellicht dat je daar voor advies en nieuwe aankoop kunt aankloppen.

Vraag: Werd de kamer voor de installatie van de Evohome wel warm als je de radiotor opendraaide, en er warmte vraag was vanuit de reguliere thermostaat? M.a.w. zit de radiator niet een een ringcircuit waarbij een of meerdere andere radiatoren geheel dicht zaten?

[ Voor 10% gewijzigd door nklaver234 op 28-10-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nklaver234
Bedankt voor de Tip. Hiermee kon ik wel wat. Bleek dat over mijn referentie periodes dat de graaddagen in de periode van de evohome op 1100 kwamen en in dezelfde periode vorig jaar voor de evohome op 800 zaten.

De besparing is dus nog groter en gaat zelfs richting een halvering van het verbruik dus.

Dit komt vooral omdat we de stadsverwarming niet exact konden instellen en ook niet handig was om uit te zetten als we er niet waren. 5 knoppen met een schaalverdeling van * 1 t/m 5 weet nooit wat het gaat worden.

Nu is het als we thuis zijn 20.0 en als we weg zijn 15.0

Set is zo binnen een paar jaar terugverdiend. Absolute aanrader voor iedereen met stadsverwarming zonder thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
Voor de mensen met het Evohome systeem, ik zie regelmatig hier voorbij komen dat jullie een HR92 en een round wireless hebben geplaatst, dat is toch niet perse nodig of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:50
OmeAnne schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:41:
Voor de mensen met het Evohome systeem, ik zie regelmatig hier voorbij komen dat jullie een HR92 en een round wireless hebben geplaatst, dat is toch niet perse nodig of wel?
Niet perse inderdaad. Ik gebruik op de slaapkamers alleen de temperatuur metingen van de HR92, echter wijkt deze wel af als je gordijnen hebt en de HR92 erachter heb zitten, vandaar dat sommige een Round Wireless gebruiken als temperatuur meter en handmatig bedienen.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paultje035
nklaver234 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:47:
[...]

Ik heb bij het installeren/programmeren meteen voor twee zones gekozen en niet later nog een zone toegevoegd. Wat jij beschrijft lijkt mij een bug. Ik weet niet of de software in de Evohome te updaten is door de gebruiker. Ik heb het nooit geprobeerd.

Ik heb geen ketel maar stadsverwarming. Er is dus altijd warmteaanbod. Ik heb dus ook geen Opentherm of aan/uit module.

Helaas kan ik je daarom niet verder helpen. Ik heb mijn set gekocht bij Wifithermostaten.nl en ben tevreden over de ondersteuning die ik van hun heb gekregen. Wellicht dat je daar voor advies en nieuwe aankoop kunt aankloppen.

Vraag: Werd de kamer voor de installatie van de Evohome wel warm als je de radiotor opendraaide, en er warmte vraag was vanuit de reguliere thermostaat? M.a.w. zit de radiator niet een een ringcircuit waarbij een of meerdere andere radiatoren geheel dicht zaten?
Das idd vreemd ik denk dat ik dan idd een maandagmorgen model heb gehad... En jup woonkamer word gewoon warm maar bv de 2e zone dood als een pier geen actie van de evo helemaal noppes.Dus ik zal honeywell zelf eens bellen en uitleg vragen wat betreft de software idd mss een bug.Ik kom er op terug als ik ze gesproken heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
Bas Post schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:06:
[...]

Niet perse inderdaad. Ik gebruik op de slaapkamers alleen de temperatuur metingen van de HR92, echter wijkt deze wel af als je gordijnen hebt en de HR92 erachter heb zitten, vandaar dat sommige een Round Wireless gebruiken als temperatuur meter en handmatig bedienen.
Daar heb je natuurlijk wel een punt. De enige locatie waar dat bij mij eventueel een issue gaat zijn is in de woonkamer. Maar daar zal de centrale ook komen, die kan dan toch als referentie punt gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Ja, maar de round wireless kun je makkelijker op elke gewenste plek hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 21:46
Iemand hier een thermosmart in huis en winst behaald met zijn stookkosten? Heb nu veel eigen menu in mn iSense van remeha, vraag me af of dat nog beter kan. Hebben in huis veel vaste punten voor slapen en opstaan, dus gaat mij het echt voordeel brengen? Heb er een voor minder kunenn krijgen, maar twijfel of ik hem hou. Zit nog in de dichte doos.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
woekele schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:01:
Ja, maar de round wireless kun je makkelijker op elke gewenste plek hangen.
Ja dat is ook zo, maar als het niet perse nodig is om daar een aantal van aan te schaffen doe ik het liever niet, systeem is al duur zat! Bovendien wat ik zeg, enige plaats waar ik eventueel last van gordijnen heb is de woonkamer en daar staat de centrale unit bij de zithoek, dus die kan er dan mooi voor zorgen dat de gordijnen niet van invloed zijn.

Op de andere plekken is het dan wel zo dat de temperatuur gemeten wordt vlak bij de radiator, maar dan stel ik deze gewoon een halve graad hoger in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
als de plek bij de zithoek representatief is voor de kamer (of als je accepteert dat dat niet zo is?), prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Martinus schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:37:
Iemand hier een thermosmart in huis en winst behaald met zijn stookkosten? Heb nu veel eigen menu in mn iSense van remeha, vraag me af of dat nog beter kan. Hebben in huis veel vaste punten voor slapen en opstaan, dus gaat mij het echt voordeel brengen? Heb er een voor minder kunenn krijgen, maar twijfel of ik hem hou. Zit nog in de dichte doos.
Ik weet niet of de iSense van remeha OT gebruikt, maar als jij alleen vaste bloktijden gebruikt vraag ik me af of je gaat besparen met een Thermosmart.

Beide thermostaten zullen je huis verwarmen naar de gevraagde temperatuur, het is niet zo dat de ene thermostaat minder gas verbruikt als de ander.

De TS heeft natuurlijk wel een aantal voordelen t.o.v. de iSense, zoals het op afstand kunnen bedienen van de thermostaat.

Maar dat zijn eerder gebruiksgemakken als daadwerkelijke besparingen.

Wij hebben ook een vrij regelmatig leven, en wij gebruiken de Thermosmart hiervoor welke goed bevalt.

Elke ochtend van 06:30 t/m 07:30 17 graden in huis.

Op werkdagen van 18:00 t/m 20:00 19 graden in huis
Op werkdagen van 20:00 t/m 21:30 20 graden in huis

's weekends op de nachtstand (15 graden) en naar behoefte verwarmen.

Wat ik handig vind is dat ik als ik of mijn vrouw eerder thuis kom onderweg alvast de CV kan aanzetten.
Als ik later thuis kom verzet ik via m'n telefoon het programma zodat de CV niet nutteloos loopt te stoken.

Als ik 's weekends met een kater wakker wordt ff met de telefoon alvast de CV aan zetten terwijl ik nog lekker lam in bed lig :P

Ook heb je erg veel automatiseringsmogelijkheden d.m.v. IFTTT en Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Ja heeft ook OT, wat je aangeeft is id. alleen het gemak dat je er van hebt. Ja die enkele keer per jaar dat je in een koud huis komt, ach voordat wij goed en wel stilzitten is de temperatuur al op aan het lopen. Hebben een slow en fast radiator in de kamer. En nooit lager dan 15 graad. En na lange vakantie in de winter appen we de buren ff, die zetten hem dan optijd aan.
Ons schema is zo dat ik alleen de uit-tijden programmeer en dat ik altijd zelf de warmtevraag start. Dus ook dat is getackeld voor verspilling. Netto netto is het dan een gadget voor mij, das best prijzig. Ik ben er wel uit, sla ff over.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Tsjah, vergelijk het met een Opel Astra of met een BMW 5-serie, met beide kom je van A naar B, waarschijnlijk rijdt de BMW niet goedkoper, maar de BMW-5 serie heeft wat meer opties en mogelijkheden die vooral in het gemak zitten, en niet zozeer in het netto resultaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Grolsch schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:13:
Tsjah, vergelijk het met een Opel Astra of met een BMW 5-serie, met beide kom je van A naar B, waarschijnlijk rijdt de BMW niet goedkoper, maar de BMW-5 serie heeft wat meer opties en mogelijkheden die vooral in het gemak zitten, en niet zozeer in het netto resultaat :P
Extra optie voor mij zijn karrig. Dus wel erg kale beamert 😇

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Waarom koop je dan een slimme thermostaat als je geen slimme functies wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Gisteren een Thermosmart opgehangen, bevalt tot nu toe goed :)
Hij heeft een productreview: Honeywell Round Connected Modulation review door ThinkPad vervangen. Als ik tijd heb ga ik ook nog even een soortgelijke review over de Thermosmart schrijven. Heb een OTGW tussen thermostaat en ketel zitten, dus kan het stookgedrag ook goed monitoren. Hij vroeg gisteren hogere temperaturen (62 graden) dan wat die Honeywell ooit gevraagd heeft, dus ook voor mensen met 'moeilijke' setups (convectorput die hoge aanvoertemperatuur nodig heeft) is het ding geschikt.

Natuurlijk vraagt hij niet constant bloedheet water, heb hem aangesloten via OpenTherm en als de ruimte op temperatuur moet worden gehouden dan stookt de ketel eventjes kort (10 min.) met 42 °C
Pagina: 1 ... 19 ... 41 Laatste