Aloysxda schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 11:48:
Hier ook de nieuwe app geinstalleerd. Deze heeft de optie Thermische desinfectie. Ik kan me niet herinneren dat dit ook op de vorige versie zat.
Het water zou hiermee tijdelijk heter worden als normaal om salmonella groei tegen te gaan. Vroeger waren er toch ook geen problemen met salmonella bij normaal gebruik van de ketel.
Is deze optie dan niet overbodig ?
Salmonella zit in kippenvlees, niet in je drinkwater
Thermische desinfectie is er voor ketels met een warm watervoorraad.
Je kunt de watertemperatuur, voor de boiler, dan gerust op 40 graden zetten.
éénmaal per week zal de Easy de boiler naar, ik verwacht, minimaal 63 graden stoken.
Die 63 graden zal dan 32 minuten gehandhaafd moeten blijven, tenminste dat is de officiële richtlijn.
Vandaar dat je dit beter s'nachts kunt doen, dan verstoor je die 32 minuten niet door water te tappen.
Op deze manier wordt eventuele
legionella gedood.
Voor ketels zonder voorraad, doorstroom toestellen, is desinfectie niet nodig.
Die kun je altijd op een flink lagere temperatuur zetten, zonder risico op legionella.
Verder draait de app prima, net als voorheen bij mij.
De zelflerende functie heb ik nogal wat vraagtekens bij, het lijkt of hij de handmatige verstellingen inleert.
Hier staat de thermostaat geregeld via het klokprogramma en wordt zelden of nooit handmatig bediend.
Vraag mij dan af wat de lerende functie voor zin heeft als je je klokprogramma kopieert naar de zelflerende functie.
Maar deze functie had voor mij nooit nodig geweest, wel leuk dat het er is.
Voor mij was de optie om meerdere thermostaten in één app te bedienen het meest welkom.
Niet alleen voor mij, mensen met een Easy in de vakantiewoning en een Easy thuis was het altijd erg lastig.
Die zaten iedere keer te wisselen tussen de twee thermostaten.
Maar ook dat is opgelost en werkt goed.
[
Voor 24% gewijzigd door
Oxellaar op 13-06-2015 13:39
]