Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Ook dat is helemaal niet nodig.
Je kunt ongeacht het programma voor verwarming voor het warme water een apart programma instellen.
Werkt bij mij prima.
Ik heb wel een voorraad van 25 liter en dus "snel warm water" uit staan.
Zo dus:Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/mJEJlUdpN6zw7AxATsaydIN8/full.png

[ Voor 17% gewijzigd door Geurt-kun op 12-06-2015 20:14 . Reden: foto toegevoegd ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Update voor de Easy staat in de play store

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:54
Oxellaar schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 21:23:
Ook voor iOS

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

Oxellaar schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 21:23:
Binnen en draaiend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 22:59
Hier ook de nieuwe app geinstalleerd. Deze heeft de optie Thermische desinfectie. Ik kan me niet herinneren dat dit ook op de vorige versie zat.
Het water zou hiermee tijdelijk heter worden als normaal om salmonella groei tegen te gaan. Vroeger waren er toch ook geen problemen met salmonella bij normaal gebruik van de ketel.
Is deze optie dan niet overbodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
  • Laatst online: 23-08 23:36
Een geweldig gevoel is dat, als je maanden toewerkt naar deze release, en het dan uiteindelijk netjes in de stores staat.

Zoals in de nieuwsbrief staat: http://info.nefit.nl/ov?mailing=19HVPRJ4-9MN1D1U&m2u
hebben we een aantal grote features toegevoegd.
zelflerend, en thermische desinfectie.

Die laatste zat er altijd al in, dat werd door de ketel zelf geregeld, het is nu echter configurabel gemaakt vanuit de app. Het is onder bepaalde omstandigheden wel nodig (een heet watervat waarvan de temperatuur te laag is, zie ook eerder in dit topic)

Ik ben benieuwd wat jullie van de nieuwe apps vinden qua stabiliteit. De voorgaande Android apps hadden veel crashes, die zijn er als het goed is allemaal uit.

“An elephant is a mouse with an operating system”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 22:59
Zojuist de nieuwsbrief gelezen, Elephtera. Alles staat hierin duidelijk omschreven. Als de thermische desinfectie al door de ketel geregeld is, gaat deze bij mij op de app uit.
Zowel, ketel, als easy, als app draaien bij mij naar behoren. Ik zeg: Nefit> goed bezig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Aloysxda schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 11:48:
Hier ook de nieuwe app geinstalleerd. Deze heeft de optie Thermische desinfectie. Ik kan me niet herinneren dat dit ook op de vorige versie zat.
Het water zou hiermee tijdelijk heter worden als normaal om salmonella groei tegen te gaan. Vroeger waren er toch ook geen problemen met salmonella bij normaal gebruik van de ketel.
Is deze optie dan niet overbodig ?
Salmonella zit in kippenvlees, niet in je drinkwater ;)

Thermische desinfectie is er voor ketels met een warm watervoorraad.
Je kunt de watertemperatuur, voor de boiler, dan gerust op 40 graden zetten.
éénmaal per week zal de Easy de boiler naar, ik verwacht, minimaal 63 graden stoken.
Die 63 graden zal dan 32 minuten gehandhaafd moeten blijven, tenminste dat is de officiële richtlijn.
Vandaar dat je dit beter s'nachts kunt doen, dan verstoor je die 32 minuten niet door water te tappen.
Op deze manier wordt eventuele legionella gedood.

Voor ketels zonder voorraad, doorstroom toestellen, is desinfectie niet nodig.
Die kun je altijd op een flink lagere temperatuur zetten, zonder risico op legionella.

Verder draait de app prima, net als voorheen bij mij.
De zelflerende functie heb ik nogal wat vraagtekens bij, het lijkt of hij de handmatige verstellingen inleert.
Hier staat de thermostaat geregeld via het klokprogramma en wordt zelden of nooit handmatig bediend.
Vraag mij dan af wat de lerende functie voor zin heeft als je je klokprogramma kopieert naar de zelflerende functie.
Maar deze functie had voor mij nooit nodig geweest, wel leuk dat het er is.

Voor mij was de optie om meerdere thermostaten in één app te bedienen het meest welkom.
Niet alleen voor mij, mensen met een Easy in de vakantiewoning en een Easy thuis was het altijd erg lastig.
Die zaten iedere keer te wisselen tussen de twee thermostaten.
Maar ook dat is opgelost en werkt goed.

[ Voor 24% gewijzigd door Oxellaar op 13-06-2015 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:12
sweetdude schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 16:50:
[...]

Dat is ondertussen ook hetgeen ik gedaan heb. Eerst gebruikte ik deze als ik met aangepast rooster werkte.

Zoals gezegd, helaas geen sluitende oplossing maar alleen een workarround beschikbaar.
Voor een wisselend rooster maken wij gebruik van de mogelijkheid om via wifi de verwarming aan te zetten als er iemand op weg naar huis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Net voor het eerst de eService via de Easy geprobeerd en het werkt echt mooi.
Dit kan via de Nefit service tool

Als proef mijn eigen ketel in storing laten gaan en daarna via de app van de Easy de eService aangevraagd.
Bij de contactgegevens in de Easy app heb ik mijn eigen mail adres ingevuld.
Ik kreeg netjes een mail met daarin het verzoek, de storing en een link om verbinding te maken.
Via een inlogcode die in de Easy app verschijnt kan ik op afstand inloggen, de klant geeft dus de code aan de installateur.

Eenmaal ingelogd kan de installateur max 1 uur verbinding houden en diverse tests doen en gegevens uitlezen.
Ik kon de ketel resetten en voor enkele minuten laten branden. In grafieken worden dan de gegevens van alle sensoren weergegeven. Voor de veiligheid kan er slechts 1x een reset worden gedaan.

Ook mooi is dat de weersafhankelijke regeling door de installateur via eService is in te stellen.
Voor veel mensen is dit een lastig iets, mooi dat het op deze manier kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 22:09
Oxellaar schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:53:
Net voor het eerst de eService via de Easy geprobeerd en het werkt echt mooi.
Dit kan via de Nefit service tool

Als proef mijn eigen ketel in storing laten gaan en daarna via de app van de Easy de eService aangevraagd.
Bij de contactgegevens in de Easy app heb ik mijn eigen mail adres ingevuld.
Ik kreeg netjes een mail met daarin het verzoek, de storing en een link om verbinding te maken.
Via een inlogcode die in de Easy app verschijnt kan ik op afstand inloggen, de klant geeft dus de code aan de installateur.

Eenmaal ingelogd kan de installateur max 1 uur verbinding houden en diverse tests doen en gegevens uitlezen.
Ik kon de ketel resetten en voor enkele minuten laten branden. In grafieken worden dan de gegevens van alle sensoren weergegeven. Voor de veiligheid kan er slechts 1x een reset worden gedaan.

Ook mooi is dat de weersafhankelijke regeling door de installateur via eService is in te stellen.
Voor veel mensen is dit een lastig iets, mooi dat het op deze manier kan.
Oh.. ziet er wel superinteressant uit, met grafieken enzo... Maar 30 euro... vind ik wel een beetje duur voor wat thuis-spielerei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Ik gebruik het ook niet voor thuis-spielerei.
Maar idd, het is niet echt ontwikkeld voor de consument, maar voor de installateur.
Waarom ik het hier post is meer om te laten zien wat er nog meer met de Easy kan dan veel mensen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Goed, ik ga me eens geheel als n00b in dit onderwerp storten:

Ik heb een nieuw huis gekocht, met 5 aparte ruimtes. En ik ben zeer geïnteresseerd om de temperatuur per kamer te regelen. Ik ken vooralsnog alleen Honywell EvoHome om dit te regelen. Zijn er ook andere vergelijkbare leveranciers?

Èn: hoe kan zo'n product werken, is het niet zo dat je warme water door alle radiatoren heen gaat voor hij in de specifieke kamer komt waar je het warm wilt hebben?

Excuses als ik al te domme vragen stel. Maar ben vooral enthousiast om me nu dan eindelijk in domotica te kunnen storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Evohome heeft radiatorknoppen nodig in elke ruimte waar je apart de temp. wil kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Inderdaad, dat snap ik.

Maar als alle knoppen dicht staan, en alleen de studeerkamer staat open. Komt het warme water dan effectief alleen in de studeerkamer, en passeert die gewoon alle andere radiatoren?
Oftewel, zijn warmingen in serie of paralel geschakelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Je moet dan ook weersafhankelijke regeling instellen op je ketel. Daarnaast zorgen dat als alle automatische knoppen dicht staan er toch circulatie kan zijn. (Evt. door een doorverbinding. Raadpleeg evt. een deskundige)

En ja er zal dan alleen warm water door die ene radiator stromen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Stpan schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 17:22:
Inderdaad, dat snap ik.

Maar als alle knoppen dicht staan, en alleen de studeerkamer staat open. Komt het warme water dan effectief alleen in de studeerkamer, en passeert die gewoon alle andere radiatoren?
Oftewel, zijn warmingen in serie of paralel geschakelt?
Evo home veranderd niets aan de doorstroming van je systeem.
Je huidige systeem werkt hetzelfde, alleen is handbediend ;)

Als alles dicht staat op één radiator na, worden de aanvoer en retour naar die radiator warm, meer niet.

Je hoeft geen weersafhankelijke regeling in te stellen, maar je hebt wel een bypass nodig.
Let er op, geen simpele doorverbinding, maar een echte bypass, een doorverbinding help je rendement om zeep.
Een verkeerd afgestelde bypass trouwens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
of je radiators in serie staan of paralel, kun je zelf het beste bekijken (als je de buizen tenminste kunt zien). Normaal gesproken in woonhuizen is het meestal paralel. Serie bestaat ook, maar dat is niet echt gangbaar.

PS: lees je even in op de klachten over Evohome. Als het werkt, dan werkt het. Als je problemen hebt, heb je pech.

[ Voor 21% gewijzigd door woekele op 20-06-2015 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:08
Ik heb een Nefit Proline (geen OpenTherm model) en kijk naar de Nefit Easy.

Daarbij wil ik graag gebruik maken van Domoticz.

Theoretisch zou ik (denk ik?) kunnen doen:
Nefit Easy <-> Nefit Easy Connect <-> OTGW <-> OT/Nefit convertor <-> Nefit ketel
Waarbij de OTGW met Domoticz kan praten.

Echter, wat is de status van de Nefit Easy API?
Dit zou e.e.a. aanzienlijk kunnen vereenvoudigen (en minder kostbaar maken).

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:57
kraades schreef op zondag 21 juni 2015 @ 19:06:
Ik heb een Nefit Proline (geen OpenTherm model) en kijk naar de Nefit Easy.

Daarbij wil ik graag gebruik maken van Domoticz.

Theoretisch zou ik (denk ik?) kunnen doen:
Nefit Easy <-> Nefit Easy Connect <-> OTGW <-> OT/Nefit convertor <-> Nefit ketel
Waarbij de OTGW met Domoticz kan praten.

Echter, wat is de status van de Nefit Easy API?
Dit zou e.e.a. aanzienlijk kunnen vereenvoudigen (en minder kostbaar maken).
Volgens mij heb je geen otgw nodig als je de Easy Connect gebruikt. De Easy Connect praat gelijk met de ketel.
Er is nog geen api beschikbaar helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Mozart op 21-06-2015 19:40 ]

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
De otgw heeft hij nodig om met zijn domoticz te praten.

Maar ben wel benieuwd of deze opstelling zou werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Theoretisch wel. ;) Maar i.v.m. de verschillende interpretaties van standaarden begin ik er maar niet aan...

Ik vind de Nefit Easy een mooi apparaat maar het gesloten protocol en het ontbreken van een API en de onmogelijkheid om deze aan te sluiten op een domotica systeem doen mij twijfelen.

Kan ik de thermostaat ook buitenshuis bedienen? Dan moet ik een VPN verbinding maken?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Nefit Easy kun je van buitenshuis benaderen zonder eigen VPN. Gaat via de servers van Nefit.

En de Nefit is inderdaad een mooi apparaat en het is jammer dat er (nog?) geen api is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
  • Laatst online: 01-07 22:09
Oxellaar schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:16:
Ik gebruik het ook niet voor thuis-spielerei.
Maar idd, het is niet echt ontwikkeld voor de consument, maar voor de installateur.
Waarom ik het hier post is meer om te laten zien wat er nog meer met de Easy kan dan veel mensen weten.
Maar daar zitten wel potentieel interessante zaken bij voor de tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
janne_nl schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:16:
Nefit Easy kun je van buitenshuis benaderen zonder eigen VPN. Gaat via de servers van Nefit.

En de Nefit is inderdaad een mooi apparaat en het is jammer dat er (nog?) geen api is.
Misschien niet helemaal het topic om dit te bespreken maar is deze tool niet te gebruiken om verder te komen? Ik heb helaas geen Nefit Easy...
http://tanguy.ortolo.eu/blog/article69/xmpploit-explained

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
kraades schreef op maandag 22 juni 2015 @ 18:52:
[...]

Misschien niet helemaal het topic om dit te bespreken maar is deze tool niet te gebruiken om verder te komen? Ik heb helaas geen Nefit Easy...
http://tanguy.ortolo.eu/blog/article69/xmpploit-explained
Ik heb de gegevensuitwisseling van de Easy met Nefit al eens getraced. Het XMPP verkeer is wel te zien alleen de inhoud van het bericht is versleuteld en daar kan ik dus niks mee. Dus helaas niet te misbruiken voor eigen tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Mozart schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 08:36:
[...]

Ik heb de gegevensuitwisseling van de Easy met Nefit al eens getraced. Het XMPP verkeer is wel te zien alleen de inhoud van het bericht is versleuteld en daar kan ik dus niks mee. Dus helaas niet te misbruiken voor eigen tools.
Deze tool zou gebruikt kunnen worden om de encryptie te breken? Of in ieder geval het userid/password te achterhalen. Meestal is de hash die wordt gebruikt belachelijk simpel. Een md5 of een reverse() of iets dergelijks.

Goals

XMPPloit is designed to serve as a transparent man-in-the-middle between an XMPP client and its XMPP server, in order to force the client not to encrypt its communications, so that it is possible to read them and modify them on-the-fly.

That allows to force the client to use a clear text authentication mechanism, to display its login and password, and to modify any message it sends or receives.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 10:14
Jullie weten dat er ontwikkelaars dit draadje volgen he ? :)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Zoiets is toch niet makkelijk aan te passen... :)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
Ik mag toch hopen dat we hier als Nefit over na hebben gedacht ;)
Ik kijk niet alleen mee als Nefit developer, maar ook vanuit persoonlijke interesse om te zien hoe je zoiets aanpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
:)

Kun je hier misschien iets over vertellen? If This Than That i.c.m. de Nefit Easy.
Bedankt!

Nu de basis van de Nefit Easy thermostaat staat, kijkt ook Nefit verder en naar wat anderen in de markt doen. Net als Nest en de Honeywell Evohome zal Nefit haar thermostaat in de loop van het jaar openstellen via IFTTT. Zo is het mogelijk om slimme acties te programmeren. Bijvoorbeeld dat de temperatuur omlaag gaat wanneer jouw Jawbone Up activity tracker in slaapmodus gaat. Of wanneer je natuurlijk jouw MyFox alarmsysteem activeert. Ook dan is er immers niemand thuis om van de warmte gebruik te maken. Andersom zou je de geofencing mogelijkheden van de Nefit Easy kunnen gebruiken om de Hue verlichting uit te schakelen wanneer je het huis uit loopt. Nefit kijkt ook naar andere domotica of smart home mogelijkheden, maar geeft nog geen concrete roadmap. Met de ondersteuning van IFTTT zijn ze in ieder geval goed op weg.
(bron: http://www.gadgetgear.nl/...-easy-slimme-thermostaat/)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvroon
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-05-2021
Nu zit ik op de camping in zuid Frankrijk en wil eens zien hoe warm het is thuis, Geen moeilijke klus met de Easy. Geeft dat ding 5 graden aan. Zou iets van rond de 35 tot 40 moeten zijn. Mag toch hopen dat de easy tegen de warmte kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Zoiets inderdaad... ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/f9JVY5Um.jpg

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
dvroon schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 21:38:
Nu zit ik op de camping in zuid Frankrijk en wil eens zien hoe warm het is thuis, Geen moeilijke klus met de Easy. Geeft dat ding 5 graden aan. Zou iets van rond de 35 tot 40 moeten zijn. Mag toch hopen dat de easy tegen de warmte kan
De mijne geeft ook iets van 27 gr. aan.

Diepvries open laten staan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
dvroon schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 21:38:
We hebben het kunnen reproduceren en er wordt aan een oplossing gewerkt.
Op de thermostaat zelf zal de temperatuur wel correct zijn, en daardoor 25.5 graden hoger liggen. (dus 31.0 indien de app 5.5 graden aangeeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvroon
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-05-2021
Was al bang dat mijn kachel aan zou slaan. De ingestelde temp is 10 graden dus als de thermostaat denkt dat de kamer temp 5 graden is slaat hij natuurlijk gewoon aan. Geen leuk idee als je 3 weken op de camping zit. :+ Ik zie de fix wel langskomen een dezer dagen.
Elephtera schreef op maandag 06 juli 2015 @ 08:37:
[...]

We hebben het kunnen reproduceren en er wordt aan een oplossing gewerkt.
Op de thermostaat zelf zal de temperatuur wel correct zijn, en daardoor 25.5 graden hoger liggen. (dus 31.0 indien de app 5.5 graden aangeeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:58

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

thunder68 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:04:
Weet iemand al of de Ecobee3 Smart Wi-Fi thermostaat modulerend is of alleen on/of? Ik kan er helaas niets over vinden.
Weet je al of die modulerend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 22:38
Hebben sommigen ook al ervaringen met de Nefit Easy thermostaat met de
Easy Connect adapter op een ander merk ketel?
Ik zit momenteel te denken om een Intergas HRE ketel aan te schaffen en zit nogal te dubben over de thermostaat.

De Nest ondersteund geen modulatie, de Round connected vindt ik er wat simpel uitzien en de incomfort app heeft geen beste beoordeling in de Android Play Store.
De Evohome is heel erg gericht op zones die ik niet heb.
De Thermosmart is niet helemaal mijn smaak qua design.

Dan blijft de Nefit Easy haast alleen over.
Ben alleen bang dat bepaalde functies alleen bij Nefit ketels werken.
Wil dus geen Toon of iets dergelijks omdat ik dan vast zit aan een energie contract.
Of is er nog een andere mooie thermostaat die ik over het hoofd heb gezien?

[ Voor 5% gewijzigd door thespeed op 13-07-2015 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Laatst online: 18-10-2024
@Thunder: nope, zie TS. Op website van Ecobee zie ik dat hij ook geen OpenTherm ondersteund. En hij werkt niet met 2 draden, hij heeft er 4 nodig. Typisch ding voor de Amerikaanse markt...

@the speed: zie hier, PDF alert.
Douchetimer, gasverbruik en cv druk mis je dan.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

thespeed schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:04:
Ik zit momenteel te denken om een Intergas HRE ketel aan te schaffen en zit nogal te dubben over de thermostaat.

De Nest ondersteund geen modulatie, de Round connected vindt ik er wat simpel uitzien en de incomfort app heeft geen beste beoordeling in de Android Play Store.
De Evohome is heel erg gericht op zones die ik niet heb.
De Thermosmart is niet helemaal mijn smaak qua design.

Dan blijft de Nefit Easy haast alleen over.
Ben alleen bang dat bepaalde functies alleen bij Nefit ketels werken.
Wil dus geen Toon of iets dergelijks omdat ik dan vast zit aan een energie contract.
Of is er nog een andere mooie thermostaat die ik over het hoofd heb gezien?
http://www.mijnhuis-online.nl/momenten/verwarming/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 12-09 20:40

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik gebruik het met een Remeha Avanta en het werkt prima :)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Al diverse malen op een Remeha Calenta gemonteerd, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 21:42
KiPKaKDutcH schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:40:
@Thunder: nope, zie TS. Op website van Ecobee zie ik dat hij ook geen OpenTherm ondersteund. En hij werkt niet met 2 draden, hij heeft er 4 nodig. Typisch ding voor de Amerikaanse markt...
Thanks! Erg jammer want verder is het een mooi ding; zal voor ons denk ik een Negit Easy worden. Heb nog een half jaartje voordat het huis klaar is, wie weet komt er nog wat leukers op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
thespeed schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:04:
...
Wat wil je precies weten? Ik heb prive namelijk een Intergas HRE hangen, met Easy connect en Nefit Easy. Tot nog toe geen problemen mee gehad.
Intergas heeft een opentherm implementatie die compatible is met de Easy Connect. (er zijn van sommige merken, vooral oudere toestellen, die OT verkeerd/anders implementeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:29
Hele topic doorgelezen, maar ik ben er toch nog niet helemaal uit... Wij gaan onze ketel vervangen en dan wil ik er uiteraard ook een 'slimme' thermostaat aan gaan hangen. Nu doet onze vaste installateur in Remeha en ga ik dus een offerte krijgen met een iSense en ook optioneel EvoHome, aangezien dat een mogelijkheid zou zijn om de babykamer op temperatuur te houden wanneer ik de houtkachel aan heb staan.

Mijn vraag is even of ik de iSense kan zien als 'slimme thermostaat zonder app' en ik dan vergelijkbare mogelijkheden heb als met de Easy. Ik heb namelijk van mijn broer begrepen (die houdt zich professioneel bezig met thuisnetwerken en vooral wat daar allemaal aan storingen in kan komen) dat ik zoiets essentieels als verwarming niet via wi-fi wil. :) Hij adviseerde me hierbij de KISS-filosofie aan te houden en aangezien ik best kan zonder het aanzetten van de cv via mijn telefoon, wou ik dat advies maar opvolgen.

Daarnaast vroeg ik me af of de open haard functie van de iSense voldoende is voor mijn doel om de babykamer warm te houden als ik de houtkachel aan heb. De installateur noemde EvoHome omdat ik dan die kamer precies op een ingestelde temperatuur kan houden, maar ik vind het daarvoor nogal aan de prijs en lees hier op het forum nou niet echt lovende reacties over het functioneren en het gasbesparende gehalte van dat systeem.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
Aziraphale schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:20:

...Ik heb namelijk van mijn broer begrepen (die houdt zich professioneel bezig met thuisnetwerken en vooral wat daar allemaal aan storingen in kan komen) dat ik zoiets essentieels als verwarming niet via wi-fi wil. :) Hij adviseerde me hierbij de KISS-filosofie aan te houden en aangezien ik best kan zonder het aanzetten van de cv via mijn telefoon, wou ik dat advies maar opvolgen.
Ik weet niet in welk jaartal je broer leeft, maar het gebruik van WiFi voor huishoudelijke apparatuur is al een aantal jaren "Hot" bij ons in Twente :+

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
2015, uiteraard. Hij werkt bij de technische ondersteuning van KPN glasvezel en wat hij daar al niet tegenkomt....

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
En verwarming via wifi aan/uitzetten werkt super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
Meestal is de communicatie tussen ketel en thermostaat bedraad.

Alleen de communicatie tussen telefoon/tablet en de thermostaat gebeurt draadloos.

Zelf gebruik ik de ThermoSmart, en dit werkt 100%.

Mocht onverhoopt de internetverbinding/wifi wegvallen dan volgt de thermostaat zijn programma, en is de thermostaat handmatig nog te bedienen.

Ik ken trouwens geen thermostaat die via glasvezel is aangesloten ;)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Dat verandert het verhaal al weer, want ik dacht dat ook de communicatie met de ketel via wifi ging. :) Maar zit er, los van de app, nog veel verschil qua mogelijkheden tussen de Nefit en de Remeha thermostaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Laatst online: 12-09 22:38
Elephtera schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:10:
[...]

Wat wil je precies weten? Ik heb prive namelijk een Intergas HRE hangen, met Easy connect en Nefit Easy. Tot nog toe geen problemen mee gehad.
Intergas heeft een opentherm implementatie die compatible is met de Easy Connect. (er zijn van sommige merken, vooral oudere toestellen, die OT verkeerd/anders implementeren)
Bedankt allemaal voor de antwoorden.
Het gaat mij er vooral om dat het goed samenwerkt met de ketel.
De douchetimer en de waterdruk aflezen op de thermostaat vind ik niet zo belangrijk

Ik ben alleen bang dat bepaalde nieuwe functies alleen werkt bij Nefit ketels.
Maar dit zal dan ook wel niet mogelijk zijn bij andere slimme thermostaten vanwege de onderlinge verschillen van ketels.

Ik snap eigenlijk niet dat ze geen normale thermostaat modus op de EvoHome hebben gemaakt die je via de instellingen kunt selecteren.
En dat je de rest kunt opvullen met bijvoorbeeld widgets/ ketelinformatie.
Of heb ik iets gemist?

De Round connected vind ik te simpel en de EvoHome lijkt alleen erg op zones gericht te zijn.
De Nefit Easy lijkt daarom op dit moment het meest interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-10-2021

RoyWolters

Bedrijfsaccount wifithermostaten
Binnenkort is er ook een Slimme thermostaat voor je Airco te verkrijgen!

Werkt via IR, dus vervangt gewoon je oude afstandsbediening.

Ben benieuwd naar de meningen :)

https://www.tado.com/nl/smart-air-conditioner

Afbeeldingslocatie: http://wifithermostaten.nl/media/wysiwyg/wifithermostaten/product/Tado_AC_controller_AC.jpg

wifithermostaten.nl - evohome.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:50
RoyWolters schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 14:47:

[afbeelding]
Leuk ding, maar ik ben eigenlijk benieuwd wanneer de nieuwe Evohome in NL leverbaar wordt:
http://theevohomeshop.co....tat-pack-atp921r3100.html

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

Bas Post schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:02:
[...]

Leuk ding, maar ik ben eigenlijk benieuwd wanneer de nieuwe Evohome in NL leverbaar wordt:
Helaas nog geen nieuws Bas..
ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
RoyWolters schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 14:47:

[afbeelding]
Kijk dat is leuk! Enig idee wat de prijs ongeveer zal worden?
Bijvoorbeeld bij Samsung betaal je ongeveer €100 per binnendeel extra voor de optie wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
Oxellaar schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 21:08:
[...]

Bijvoorbeeld bij Samsung betaal je ongeveer €100 per binnendeel extra voor de optie wifi.
€179 bij Tado zelf:
https://www.tado.com/nl/control-air-conditioning-savings

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08 23:12
Geweldig, verwend geraakt door mijn Nefit Easy zat ik me de afgelopen weken net te bedenken dat het wel leuk zou zijn als ik mijn airco ook via internet zou kunnen bedienen. En nu zie ik dit. Dat het kastje in het zicht van de unit moet zitten is nog even een uitdaging, maar ik vind het wel heel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
€179.....best prijzig weer, maar begrijpelijk.

Beetje offerte topic....

Het extern schakelen van een airco kan bijna bij ieder binnendeel.
Meestal zit er wel een extern schakelcontact in om de airco uit te schakelen wanneer er bijvoorbeeld ramen of deuren open staan.
Ook kan daar een bewegingssensor op aangesloten worden.

Via domotica is dat contact ook te schakelen. Heel simpel al via kaku.

[ Voor 6% gewijzigd door Oxellaar op 17-07-2015 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:23
Oxellaar schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:01:
€179.....best prijzig weer, maar begrijpelijk.

Beetje offerte topic....

Het extern schakelen van een airco kan bijna bij ieder binnendeel.
Meestal zit er wel een extern schakelcontact in om de airco uit te schakelen wanneer er bijvoorbeeld ramen of deuren open staan.
Ook kan daar een bewegingssensor op aangesloten worden.

Via domotica is dat contact ook te schakelen. Heel simpel al via kaku.
[Remeha iSense] DIGI-ingang gebruiken om ketel te activeren

Zo deed ik het toen met m'n ketel, aangestuurd door domotica. Werkte best leuk.
Nu een Honeywell Round Connected Modulation opgehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

*knip*, niet je eigen webshop aanprijzen s.v.p.

[ Voor 91% gewijzigd door ThinkPad op 21-07-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds deze week de Atag ONE met slimme thermostaat .
Ik krijg de thermostaat echter niet gekoppeld met de app op mij iphone5.
Kan het te maken hebben met mijn WiFi netwerk via de Apple AirPort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Even de boel opschudden met een oprechte vraag:
Waarom zou je tegenwoordig nog een cv-ketel willen hebben, terwijl er warmtepompen zijn?
Veel efficienter, als je de rest van je systeem er tenminste op hebt aangepast.
(lage temperatuur verwarming, zoals vloerverwarming e/o jaga of andere low H2O radiatoren.)
Levert meer besparing op dan een "slimme" thermostaat zou kunnen besparen.
Lucht-lucht warmtepomp en de vorm van een omkeerbare airco kan ook.
(1. isolatie, (w.o. triple glas) 2. Warmtepomp met low H2O, 3. verstandige temperatuur regeling)
Werkt helemaal super met voldoende zonnepanelen.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:57

Ethirty

Who...me?

De investering? Volledig nieuwe installatie, zonnepanelen, etc kost nogal wat. Niet iedereen kan dat betalen, of wil 10 jaar wachten om break-even te spelen. Een dure nieuwe thermostaat kost je €100-200.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Daarbij, een slimme thermostaat is niet (alleen) voor besparing, maar meer voor gemak vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Het zijn inderdaad investeringen, -geen kosten-, want je spaart er kosten mee uit. Meer dan je investeringen. En goed voor het milieu. Wie wil er nu niet groen investeren met gegarandeerde winst?

En om aan te sluiten bij wat iemand anders in dit topic al had gezegd: Als je binnenkomt en het is buiten koud, dan is het al warmer, dus wat is het probleem dat het niet meteen de uiteindelijk gewenste temperatuur is? Heb je ook nog betere gelegenheid om te acclimatiseren.
Ik vind die dure thermostaten dan ook weggegooid geld. Temperatuur en verbruiks logging daarentegen, heeft zeer wel mijn interesse. De nieuwe koelkast op het ene adres gebruikt nog geen 0,6kWh per dag, terwijl de oudere op het andere adres meer in de buurt van 1,6kWh per dag zit. Dat geeft een budget van >€60 per jaar om wat beters te nemen...

Ik heb ergens eerst 7 zonnepanelen geplaatst, meteen daarna nog 10, en heb nu 2 jaar later nog 6 panelen klaarstaan om toe te voegen. Daarmee zou de hele energie rekening weg moeten zijn. En er is nog plaats voor meer, voor een electrische auto of zoiets, als ik dat erdoor krijg. Kijk, dat zijn kosten verlagingen.

On topic: wat is het beste, goedkope, weer-, binnentemperatuur en verbruiks logging systeem? Zou leuk zijn als het in verbruiks sturing / domotica is in te passen. Eigenlijk zelfs noodzakelijk. Anders is het niet echt de moeite waard, vind ik. En het moet stand-alone zonder gegevens elders op te slaan. Weergegevens ophalen is een optie, maar liever nog met eigen sensoren.

edit / ps: logging van de zonnepanelen en eventueel zonnecollectoren moet eigenlijk ook...

[ Voor 3% gewijzigd door onetime op 27-07-2015 11:23 ]

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
onetime schreef op maandag 27 juli 2015 @ 00:26:
Werkt helemaal super met voldoende zonnepanelen.
Wat als de salderingsregel eraan gaat?

Verder misschien meer een discussie voor het gasbespaar-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Als dat gebeurt weten we ook weer dat de regering totaal -NIETS- om het milieu geeft.
Voorlopig is stroom overdag nog steeds het duurst, en is alleen maar salderen nog een cadeautje van de zonnepanelen bezitters aan de energie maatschappijen.
onetime schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:20:
On topic: wat is het beste, goedkope, weer-, binnentemperatuur en verbruiks logging systeem? Zou leuk zijn als het in verbruiks sturing / domotica is in te passen. Eigenlijk zelfs noodzakelijk. Anders is het niet echt de moeite waard, vind ik. En het moet stand-alone zonder gegevens elders op te slaan. Weergegevens ophalen is een optie, maar liever nog met eigen sensoren.

edit / ps: logging van de zonnepanelen en eventueel zonnecollectoren moet eigenlijk ook...
En ja dan is bediening via internet mooi meegenomen. Weet iemand iets kant en klaar?
Of moet dit zelf gemaakt worden?

[ Voor 15% gewijzigd door onetime op 27-07-2015 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okzbow
  • Laatst online: 12-09 11:45
Bas Post schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:02:
[...]

Wat is er op tegen op het niet gewoon in de UK te bestellen? Of zijn de specs daar anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
okzbow schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:15:
[...]

Wat is er op tegen op het niet gewoon in de UK te bestellen? Of zijn de specs daar anders?
Op de facebook pagine van Wifithermostaten.nl heb ik de vraag al gesteld, citaat + antwoord:

Ik:
Zou het engelse pakket werken of is dat totaal anders qua hardware?
5 juni om 11:41

Wifithermostaten:
De hardware niet, maar de software wel. stuur ons even een email dan kunnen we kijken wat we voor u kunnen doen.
5 juni om 11:52

Zodoende heb ik een email gestuurd met als antwoord:
We hebben de vraag uitstaan bij honeywell of er duidelijkheid is wanneer eventueel het andere model ook naar Nederland komt.

Tot heden nog niets bekend

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okzbow
  • Laatst online: 12-09 11:45
Bas Post schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:04:
[...]

Op de facebook pagine van Wifithermostaten.nl heb ik de vraag al gesteld, citaat + antwoord:

Ik:
Zou het engelse pakket werken of is dat totaal anders qua hardware?
5 juni om 11:41

Wifithermostaten:
De hardware niet, maar de software wel. stuur ons even een email dan kunnen we kijken wat we voor u kunnen doen.
5 juni om 11:52

Zodoende heb ik een email gestuurd met als antwoord:
We hebben de vraag uitstaan bij honeywell of er duidelijkheid is wanneer eventueel het andere model ook naar Nederland komt.

Tot heden nog niets bekend
Ok duidelijk... ik wil ook graag evohome aanschaffen en heb het even op hold gezet door de nieuwe release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
okzbow schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:10:
[...]

Ok duidelijk... ik wil ook graag evohome aanschaffen en heb het even op hold gezet door de nieuwe release.
Exact! Mijn idee ook! Ik wacht tot de herfst, nu heb ik het toch niet nodig en staat de vloerverwarming uit.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 15:29
Oxellaar schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 21:08:
[...]

Heb ik al een jaar ongeveer standaard van Mitsubishi Electric op de airco. Incl app. En alles instellen op afstand :)
Werkt top.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 16:41
Ik kom erachter dat onze nefit easy thermostaat of kapot is, of geen stroom meer krijgt... Hij staat in ieder geval uit. Is er ergens te zien wanneer de verbinding verloren werd? Ik denk namelijk dat dit al enkele dagen al niet weken het geval is. Ketel werkt wel gewoon, want wel warm water. En ja, de kachel hebben we al een tijdje niet aan gehad!

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Gaat het display wel aan als je het aanraakt? Heb ik recentelijk gehad. Opgelost door een reset te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elephtera
Vervelend dat de thermostaat het niet meer doet.
Wat al aangegeven wordt, doet hij het toevallig wel als je op het scherm tikt? Er zit een beveiliging in, dat als de sensor constant iets ziet de bewegingssensor uit gaat. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een plant die voor de thermostaat staat. (Dat los je trouwens op, niet met een reset, maar door de easy even los te klikken, en weer vast te klikken. En logischerwijs de blokkade weghalen)

Het loshalen van de backplate en weer vastklikken is sowieso iets om te proberen.
Als de easy het weer doet zou je (als je een nefit ketel hebt) aan de historie kunnen zien wanneer hij uit ging (gas verbruik), en wij kunnen met jou toestemming uit de thermostaat ook nog wat informatie halen om precies te vertellen wanneer hij uit ging.

Een andere mogelijkheid, heb je een easy connect? Dan zou je de contactjes kunnen controleren.

Mocht de thermostaat het blijvend niet doen, dan zou ik contact opnemen met de nefit helpdesk, die kunnen je wellicht verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Vervelend, maar hij zit nog in de garantie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
Nee, doet niets meer, heb hem al van de achterplaat afgehad en teruggeplaatst, zonder succes :(
Geen nefitketel, dus die historie van niet terug te zien.. Hij is zogezegd zo dood als een pier...
Maar voor hetzelfde geld is het de stroomvoorziening waar "spontaan" een breuk in is gekomen (al lijkt me dat sterk, zo ineens)

@Elephtera ik denk niet dat ik een easy connect heb... zegt me niets in ieder geval.

Valt dit onder helpdesk nefit of onder de installateur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Los halen had ik ook geprobeerd, maar dat hielp niet.
Nadeel van de reset is dat de schakeltijden er opnieuw in moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
Of iemand (ik niet, maar noem geen namen) haalt op zolder de stekker uit het stopcontact van een ding waarvan niet bekend is waarvoor het dient...
Dus, hij doet het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
De Easy connect dus.... ;)
Een niet Nefit of Bosch ketel heeft altijd een connect ertussen zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

Bas Post schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:08:
[...]

Exact! Mijn idee ook! Ik wacht tot de herfst, nu heb ik het toch niet nodig en staat de vloerverwarming uit.
Hij komt er aan..
Waarschijnlijk nog voor het nieuwe stookseizoen (wat wel het meest logische zou zijn)
maar een datum is nog steeds niet bekend.

Daarbij nog een nieuwtje voor degene die het nog niet wisten:
Honeywell heeft Elster overgekocht.
Elster is de fabrikant van o.a. de gas en elektrometers die bij ons in de meterkast hangen.

Een koppeling met het evohome systeem lijkt daardoor ook een niet onwaarschijnlijke optie in de nabije toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Laatst online: 11-09 15:42
RoyWolters schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:59:
[...]

Hij komt er aan..
Waarschijnlijk nog voor het nieuwe stookseizoen (wat wel het meest logische zou zijn)

Elster is de fabrikant van o.a. de gas en elektrometers die bij ons in de meterkast hangen.

Een koppeling met het evohome systeem lijkt daardoor ook een niet onwaarschijnlijke optie in de nabije toekomst.
Ik ben benieuwd wanneer ze in NL op de markt komen. Is een eventuele round connected dan direct te koppelen aan de bedieningsinterface met ingebouwde Wi-Fi? Of is er dan alsnog een gateway nodig?

Elster doet alleen gasmeters, hopelijk pakt Honeywell het inzicht in de elektriciteitsmeter ook meteen mee.

En heeft er iemand ervaring met de verschillende systemen die heatnet aanbiedt? HeatApp lijkt wel op een goeie concurrent voor Evohome. Ik zie alleen niet hoe je een klep/ketel aan kan sturen met dit ding..
http://www.heatnet-vloerv...wifi-heatapp-zoneregeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
RoyWolters schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:59:
[...]

Hij komt er aan..

Hoi Roy! Super dat je dit meldt! Bedankt! Ik hoor wel wanneer ik hem kan reserveren! ;)

BP on the move!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

Stfnlln schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:48:
[...]

Ik ben benieuwd wanneer ze in NL op de markt komen. Is een eventuele round connected dan direct te koppelen aan de bedieningsinterface met ingebouwde Wi-Fi? Of is er dan alsnog een gateway nodig?

Elster doet alleen gasmeters, hopelijk pakt Honeywell het inzicht in de elektriciteitsmeter ook meteen mee.

En heeft er iemand ervaring met de verschillende systemen die heatnet aanbiedt? HeatApp lijkt wel op een goeie concurrent voor Evohome. Ik zie alleen niet hoe je een klep/ketel aan kan sturen met dit ding..
http://www.heatnet-vloerv...wifi-heatapp-zoneregeling
De round kun je sowieso al verbinden met de evotouch, hiervoor heb je alleen de Round wireless nodig zonder gateway.
Of is dat niet wat je bedoeld?

Elster doet sowieso gas en water,
elektriciteit meters hebben ze ook: Link

Heatnet lijkt me een rip-off van de mislukte danfoss living
Afbeeldingslocatie: http://www.living.danfoss.nl/assets/Uploads/linkconnect.png
en ook nog eens geen connectie met de ketel volgens mij.
Sowieso niet zo'n uitgebreide productrange, dus concurrent voor evohome? Lijkt me niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 17:52
Misschien wordt ik vervelend, maar wanneer komt nu eindelijk eens de webpagina voor de Nefit Easy beschikbaar?

Het kan toch niet zo zijn dat het nu nog steeds hangt op de beveiliging?!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

M.v.Veelen schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:31:
Misschien wordt ik vervelend, maar wanneer komt nu eindelijk eens de webpagina voor de Nefit Easy beschikbaar?

Het kan toch niet zo zijn dat het nu nog steeds hangt op de beveiliging?!
Ik zal er eens achteraan gaan voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
joenevd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 17:25:
Vanmorgen zag ik dat ze in de UK de heat genius verkopen.
Heeft iemand daar weleens van gehoord?
Ben wel benieuwd of hun ketel-aansturing beter is dan bij Evohome in mijn geval was. Ze hebben in elk geval wel dingen als logging/statistieken etc. En integratie met bewegingssensoren. Vind ik opzich niet zo boeiend allemaal, als het de boel maar normaal op temperatuur houdt. Maar zo te zien nog steeds alleen gericht op UK-markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

woekele schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:35:
[...]

Ben wel benieuwd of hun ketel-aansturing beter is dan bij Evohome in mijn geval was. Ze hebben in elk geval wel dingen als logging/statistieken etc. En integratie met bewegingssensoren. Vind ik opzich niet zo boeiend allemaal, als het de boel maar normaal op temperatuur houdt. Maar zo te zien nog steeds alleen gericht op UK-markt.
Volgens mij hebben ze helemaal geen ketel aansturing?
Of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Hebben ze wel. Maar geen Opentherm volgens mij. Allemaal gericht op (voor mij) gekke Engelse boilers met 240V-aansturing etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 17:52
RoyWolters schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:08:
[...]

Thanks. Er wordt al zo lang gesproken over een webpagina, maar nadat ik de Easy had aangeschaft verdween die informatie (met verwachtte uitrol) van de website. Erg jammer. Ik, en wss vele anderen, zouden nog liever een API zien zodat er gebabbeld en eventueel aangestuurd kan worden met ons automatiseringssysteem. in mijn geval is dat Domoticz. Al zou je alleen al de informatie kunnen uitlezen, of nog beter: een aan- / uitsignaal kunnen versturen. Nefit zou hier grote stappen mee kunnen maken.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

M.v.Veelen schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:21:
[...]

Thanks. Er wordt al zo lang gesproken over een webpagina, maar nadat ik de Easy had aangeschaft verdween die informatie (met verwachtte uitrol) van de website. Erg jammer. Ik, en wss vele anderen, zouden nog liever een API zien zodat er gebabbeld en eventueel aangestuurd kan worden met ons automatiseringssysteem. in mijn geval is dat Domoticz. Al zou je alleen al de informatie kunnen uitlezen, of nog beter: een aan- / uitsignaal kunnen versturen. Nefit zou hier grote stappen mee kunnen maken.
Wederom helemaal met m.v.veelen eens. Wat zou een API en website toch geweldig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

De nieuwe evohome zal niet lang meer op zich laten wachten,
aangezien de filmpjes al op het youtube kanaal van Honeywell staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
RoyWolters schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:08:
De nieuwe evohome zal niet lang meer op zich laten wachten,
aangezien de filmpjes al op het youtube kanaal van Honeywell staan
Kijk! Dat is sneller dan verwacht! Mooi voor het stookseizoen

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonpaneel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-06 21:50
Is het ook bekend waar de Nefit Easy zijn buitentemperaturen voor de Weersafhankelijke regeling vandaan haalt en hoe betrouwbaar dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
@zonpaneel, in de voorwaarden staat netjes dat we de buitentemperatuur bij worldweatheronline.com halen. Over de betrouwbaarheid heb ik geen informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Laatst online: 11-09 15:42
Bas Post schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:59:
[...]

Kijk! Dat is sneller dan verwacht! Mooi voor het stookseizoen
http://www.installatie.nl/nieuws/evohome-wifi-geintegreerd/

"De basisversie met wifi kost de consument €299 en is vanaf september beschikbaar."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
RoyWolters schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:08:
[...]

Heb je al wat gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

Nog niet, waarschijnlijk ivm bouwvak.
Ik hou het in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
@RoyWolters

Vraagje, hoe werkt Evohome eigenlijk met de zoneklep Y-VC8015, BDR91, vloerverwarming en pompschakelaar?
Kan de zonneklep ook de pompschakelaar aansturen?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Je pomp schakeling werkt waarschijnlijk op temperatuur, of niet?
Als dat zo is gaat de pomp vanzelf in bedrijf bij aanvoer van warmte.

Pagina: 1 ... 17 ... 41 Laatste