Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Een klein beetje overshoot is geen probleem. Maar bij mijn Evohome-systeem is het zo dat de verwarming vervolgens 2 tot 3 uur lang uit blijft, omdat hij een dikke graad overshoot heeft. Die dikke graad langzaam afkoelen merk je wel degelijk heel goed. Radiators zijn dan volledig koud en je krijgt een soort koude tocht door de kamer. Ik denk dat het bij de Easy wel beter is.

[ Voor 4% gewijzigd door woekele op 24-04-2015 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
Mijn Thermosmart had dat in het begin ook, maar na een mailtje richting de helpdesk hebben ze "iets" aangepast.

Nu met opwarmen lichte overshoot (max 0,5 graad), en daarna lekker modulerend (lauwe radiatoren) de boel op temperatuur houden.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 14:43
Overshoot is 'logisch' bij regelsystemen...
De requirements zeggen normaal gesproken dat een systeem zo snel mogelijk op temperatuur (+/- een afwijking) moet zijn.

Als je geen overshoot mag hebben moet je de ingestelde temperatuur heel langzaam benaderen...
Met een beetje overshoot kan je sneller naar het gewenste gedrag toe.
Hoe meer overshoot je tollereert hoe sneller je huis opgewarmt is.

Stel dat je op 1 (+/- 0,1) moet uitkomen in onderstaande plaatjes, dan is plaatje 3 daar het snelst.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/33/Overshoot_control.PNG

[ Voor 11% gewijzigd door liquid_ice op 24-04-2015 11:32 ]

Klus page: http://klusthuis.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slashpaq
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Sjouke de leeuw schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:44:
[...]

Dat kan wel met de easy hoor. Al de dingen die je benoemd zijn mogelijk maar moeten niet. Zelf een zeer tevreden gebruiker.
Je kunt ook de App downloaden, daar zit een demo mode in,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:58

JSchut

.....

App indedaad even gedownload en zag er goed uit. Meteen maar even besteld :)

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elephtera schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:11:
[...]

Ik zou de Nefit helpdesk bellen. Die kunnen je denk ik beter helpen dan wij op het forum.
Inderdaad gebeld. Ik moest aansluiten op de B-B poorten i.p.v. poort 2,4
Opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 23:36
Mooi om te lezen dat het is opgelost!

“An elephant is a mouse with an operating system”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjouke de leeuw
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-01-2022
Nou, duurt maar lang voor de update van de easy er is. Medio april is toch niet begin mei? Zitten de veld testen er bijna op?

[ Voor 3% gewijzigd door Sjouke de leeuw op 28-04-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
Sjouke, momenteel wordt Easy firmware versie 2.17.00 uitgerold in Nederland. Daar zijn we netjes medio april mee begonnen. De kans is groot dat die al op jou thermostaat draait.

Verder is het niet mijn rol om iets te zeggen over de update voor de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
2.15.10 hier nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Heb 2.17 hier :) Maar wat zijn de verschillen?

Of komt er binnenkort ook een update van de app?

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:22

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 06:22
Hier ook al 2.17 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjouke de leeuw
Elephtera schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:32:
Sjouke, momenteel wordt Easy firmware versie 2.17.00 uitgerold in Nederland. Daar zijn we netjes medio april mee begonnen. De kans is groot dat die al op jou thermostaat draait.

Verder is het niet mijn rol om iets te zeggen over de update voor de app.
Hier nog 2.15. Ik begrijp dat dit niet aan jou is, maar dit was mij door nefit in een mail verteld. Update zou medio april komen. Vreemd trouwens. Laatst was er ook ook al een firmware update geweest. Kan je misschien vertellen wat daar het nut van is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:02
Hmmm, een werkende Android App voor de Easy die tenminste niet bij elke start eerst 1x FC is wel noodzakelijk.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BensPlace
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:36

BensPlace

Team Elteor-Borislavj

S0epkip schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:57:
Hmmm, een werkende Android App voor de Easy die tenminste niet bij elke start eerst 1x FC is wel noodzakelijk.
Wat bedoel je Soepkip ? 1 x FC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:12
Wat hij bedoeld is dat de easy app op android vaak crashed bij het laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
ja, Forced Closed.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BensPlace
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:36

BensPlace

Team Elteor-Borislavj

janne_nl schreef op woensdag 29 april 2015 @ 17:15:
Wat hij bedoeld is dat de easy app op android vaak crashed bij het laden
Nog nooit last van gehad, Samsung S4 Android 4 en nu 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ik gebruik een s3 met android 4.3. Ik lees er meer over en ik dacht dat ik hier in de thread heb gelezen dat de komende update van de app hier en fix voor krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
Sinds de 2.2.5 release hebben we met man en macht eraan gewerkt om de komende release vele malen stabieler te maken voor de iOS en Android apps. Wij waren er voorheen niet bewust van dat de app zo vaak crashte, en hebben dat zodra we het doorkregen direct opgepakt.

De release van deze apps zit in de pijplijn, en zal zoals al gemeld door Nefit ook een zelflerend klokprogramma bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjouke de leeuw
Elephtera schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:59:
Sinds de 2.2.5 release hebben we met man en macht eraan gewerkt om de komende release vele malen stabieler te maken voor de iOS en Android apps. Wij waren er voorheen niet bewust van dat de app zo vaak crashte, en hebben dat zodra we het doorkregen direct opgepakt.

De release van deze apps zit in de pijplijn, en zal zoals al gemeld door Nefit ook een zelflerend klokprogramma bevatten.
Maar er is nog geen richt datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Ik heb die richt datum een aantal weken geleden gevraagd aan Nefit.
Mij werd verteld dat er voor volgend stookseizoen een update is met een zelflerend klokprogramma.
Eigenlijk ook logisch dat de druk er nu wat af is, dit stookseizoen is nagenoeg afgelopen.
Waarom dan nog haasten om perse een snelle update te leveren?

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
Intern hebben we zeker een richt datum. Echter zoals ik al vermeldde, ben ik niet in de positie om daar uitspraken over te doen. Dat is aan de officiele kanalen van Nefit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjouke de leeuw
Elephtera schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:07:
Intern hebben we zeker een richt datum. Echter zoals ik al vermeldde, ben ik niet in de positie om daar uitspraken over te doen. Dat is aan de officiele kanalen van Nefit.
Dan wachten we de officiële kanalen rustig af. Heeft idd geen haast meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:58

JSchut

.....

Ik zit nog op 2.10.0. Vraag mij af hoelang het duurt voordat ik de update krijg. Hij hangt nu ongeveer een dag of 10.

Aangezien 2.17 uitgerold wordt zal het waarschijnlijk wat langer duren voordat ik hem heb gok ik?

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
JSchut, je hebt gelijk. Omdat 2.17.0 wordt uitgerold duurt jou update langer. Jou thermostaat staat netjes in de rij om de update te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Grolsch schreef op woensdag 22 april 2015 @ 08:51:
[...]

De Thermosmart ondersteund nu ook IFTTT.

Ik heb er gisteren mee gespeeld, en je kunt er best leuke dingen mee doen.

Een beetje jammer dat Whatsapp er nog niet mee werkt, maar ik zie hier zeker mogelijkheden om eenvoudig zaken te regelen.

Zo kun je bijvoorbeeld de wekker van je telefoon af laten gaten als een bepaalde temperatuur in je woonkamer is bereikt :P
Sinds kort via IFTTT geregeld dat als de buitentemperatuur boven een bepaalde waarde komt mijn Thermosmart op pause gaat, wat natuurlijk weer een energiebesparing is :P

Echt leuk werk dat IFTTT.

Zij hier meer IFTTT gebruikers welke nog nuttige (of gadget achtige) recipes gebruiken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Grolsch schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:14:
[...]

Sinds kort via IFTTT geregeld dat als de buitentemperatuur boven een bepaalde waarde komt mijn Thermosmart op pause gaat, wat natuurlijk weer een energiebesparing is :P

Zij hier meer IFTTT gebruikers welke nog nuttige (of gadget achtige) recipes gebruiken :?
Ik krijg binnenkort de slimme assistant van EOn, ondersteunt die ook al IFTTT, dacht dat ik daar ergens iets over heb gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Nu online
Grolsch schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:14:
[...]

Dat is ook mijn ThermoSmart met IFTTT gebruik, daarnaast een temperatuurlog welke via IFTTT in GoogleDrive gezet wordt, gewoon omdat het kan >:)

Nu nog een koppeling met de HomeWizard met IFTTT en ze kunnen samen werken :)

[ Voor 6% gewijzigd door MadDog11 op 06-05-2015 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
MadDog11 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:06:
[...]

Dat is ook mijn ThermoSmart met IFTTT gebruik, daarnaast een temperatuurlog welke via IFTTT in GoogleDrive gezet wordt, gewoon omdat het kan >:)

Nu nog een koppeling met de HomeWizard met IFTTT en ze kunnen samen werken :)
Hoe heb jij dat gefixed met temperatuurlog :?

Ik heb een Thermosmart, Google drive en IFTTT, dus ik moet dat ook kunnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Nu online
Grolsch schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:08:
[...]

Hoe heb jij dat gefixed met temperatuurlog :?

Ik heb een Thermosmart, Google drive en IFTTT, dus ik moet dat ook kunnen :+
Als je in IFTTT thermosmart invult bij zoeken komt "Keep track of ThermoSamart programs" voorbij, die maakt een log aan , suc7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
S0epkip schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:57:
Hier hetzelfde probleem. Opnieuw opstarten werkt werkt, maar op zowel de Samsung ProTab als de One S (Cyanogemod 4.4.4) eerst een Force Close.

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
MadDog11 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:15:
[...]

Als je in IFTTT thermosmart invult bij zoeken komt "Keep track of ThermoSamart programs" voorbij, die maakt een log aan , suc7
Ik kom 2 recipes tegen

1 = Keep track of ThermoSmart programs, maar deze logt alleen als er van programma gewisseld wordt
2 = Keep track of used programs, maar deze logt welke programma's gebruikt worden.

Volgens mij is dit geen temperatuurlogging ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Nu online
Grolsch schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:25:
[...]

Ik kom 2 recipes tegen

1 = Keep track of ThermoSmart programs, maar deze logt alleen als er van programma gewisseld wordt
2 = Keep track of used programs, maar deze logt welke programma's gebruikt worden.

Volgens mij is dit geen temperatuurlogging ?
nummer 1 is degene die ik gebruik, die geeft naast dat er van programma wordt gewisseld, ook een temperatuur aan, dus is dat voor mij mede een temperatuurlog, misschien niet helemaal, maar voor mij genoeg informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik wil eigenlijk een excelsheet maken met daarin elk uur in een spreadsheet weggeschreven, ingestelde temperatuur, gemeten temperatuur, buitentemperatuur.

Hier ga ik eens mee stoeien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Nu online
Das natuurlijk een betere logging idd, eens kijken of ik daar wat aan kan meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Het probleem is dat je hiervoor 3 channels nodig hebt (1=tijd, namelijk elk uur, de trigger), 2=Thermosmart (de waardes) en 3= wegschrijven naar google drive.

Ik ben geen programmeur, maar dat is het probleem tot nu toe waar ik tegen aan loop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Grolsch schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:45:
Het probleem is dat je hiervoor 3 channels nodig hebt (1=tijd, namelijk elk uur, de trigger), 2=Thermosmart (de waardes) en 3= wegschrijven naar google drive.

Ik ben geen programmeur, maar dat is het probleem tot nu toe waar ik tegen aan loop :P
Ik ben ook geen programmeur, maar met google en een beetje gezond verstand kom je heel ver.

Hier word dus ook de binnen/buiten temperatuur/luchtvochtigheid ( en ook nog water/gas/elektriciteits gebruik) opgeslagen op de nas in een mySQL database elke minuut :)

Dit alles kan ik dan weer via een web interface bekijken in een grafiek.
:*)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Gisteren was mijn mobiel spontaan frozen.
Opnieuw opgestart en hij deed het weer.
Gisteravond wilde ik de app voor de Nefit Easy gebruiken, maar daar ging het fout.
De app maakte wel verbinding met mijn thermostaat, maar kon het programma niet laden. Ik zag namelijk wel de actuele kamer temperatuur.
Na het maken van de verbinding blijft hij rondjes draaien om het programma te laden en vervolgens komt het bericht dat ik de verbinding moet controleren.
Iemand dit al meegemaakt?
Edit, even de ketel rebooten was voldoende om het programma geladen te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Geurt-kun op 08-05-2015 06:54 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
@Geurt-kun, dit is een bekend probleem wat soms optreedt. In de volgende versie van de easy app is dit opgelost.
Normaal zou dit probleem binnen een paar minuten vanzelf opgelost moeten zijn, het is dan ook niet nodig om de ketel te rebooten. Mocht je toch het geheel willen resetten dan kun je de thermostaat even van de muur klikken. Dat heeft vanuit de Easy hetzelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaillant HR Solide Plus (2011) werkt (uiteindelijk) ook met de Nefit Easy. Ketel heeft een - geheime? - openTherm print. Als je de Easy met de easy-opentherm adapter daarop aansluit gaat het allemaal prima. Dus niet op de standaard “bus” aansluiting, maar op een print links in het logic compartment van de ketel met een grijs-zwarte connector. Die connector Is standaard voorzien van een draadbrug, die je kunt verwijderen, en waarop de twee draden van de opentherm adapter worden aangesloten. Daarna is het gewoon feest, prachtige thermo in de woonkamer, geweldige remote op je smart phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Deze week iemand van Nefit gesproken... En ze verwachten binnen twee weken de update uit te brengen.
Niet dat ik nu zo op de update zit te wachten, ondervind totaal geen problemen.
Nieuwe features zijn welkom, maar of ik ze ook echt ga gebruiken is nog maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Even voor de zekerheid: als je compleet digibete ouders hebt... en je geeft ze een Nefit Easy ipv de huidige Moduline 100... snappen ze het systeem? De basis bedoel ik dan. Hoger/lager zetten. De rest van de functies kunnen ze dan langzaam aan wennen. Maar als ze de basis maar snappen. Heb geen zin om telkens gebeld te worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:14
woekele schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 10:11:
Even voor de zekerheid: als je compleet digibete ouders hebt... en je geeft ze een Nefit Easy ipv de huidige Moduline 100... snappen ze het systeem? De basis bedoel ik dan. Hoger/lager zetten. De rest van de functies kunnen ze dan langzaam aan wennen. Maar als ze de basis maar snappen. Heb geen zin om telkens gebeld te worden ;)
Mijn ervaring is, Ja. Hangt ervan af hoe digibeet, digibeet zijn is. Maar die van mij hebben een moduline 100 en ze snappen mijn easy voor wat bereft hoger en lager zetten. Het is ook niet zo moeilijk met een pijltje omhoog en pijltje omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Laatst online: 18-10-2024
Mijn Easy wil niet verbinden met mijn Smartline HR cw4... Backlight gaat aan -> laadbalk ->Nefit logo -> Verbinden... en valt dan uit en dit herhaald zich. Ik heb de kap er af gehaald i.v.m. met die RCC module, die zat er los in (niet aangesloten). Kabeltje zit op de oranje stekker en in de rode zit een brugje. Ik heb de spanning gemeten op de oranje stekker en die zit op 14,x v. met de module 100 aangesloten. Als ik de Easy aansluit dezelfde waarde, maar af en toe kakt die in naar 2,x v.. Spanning van de ketel gehad, zelfs paar dagen i.v.m. klussen.

Heb gezocht in dit topic en las iets over kabeltje wissen in de ketel. Daar wordt die RCC mee bedoelt denk ik.
Ik snap er niks van, is mijn Easy stuk? Zal mijn collega's vragen wie ook een Nefit heeft om uit te sluiten.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Werkt de ketel nog wel met de Moduline 100?
Die RCC module moet je idd niet gebruiken, die is alleen nodig voor oudere moduline 30 thermostaten.

Verder zou ik morgen gewoon een belletje naar Nefit doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Laatst online: 18-10-2024
Moduline 100 werkt gewoon. Paar seconden knipperende lijn en dan ruimtetemperatuur. Zal Nefit eventjes bellen.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
@Oxellaar, mooi om te horen dat Nefit nu officieel aangeeft wanneer de update komt. Dan hoef ik het ook niet voor me te houden. ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Elephtera op 18-05-2015 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik zie toevallig dat m'n Easy ineens 2.17 heeft. Nu de nieuwe app nog en ik kan eindelijk die thermische desinfectie uitschakelen. Bring it on :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 17:52
Als we het dan toch over updates hebben.....: wanneer komt nu de langverwachte webpagina waarmee je e.e.a. kunt instellen :) ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

Of zelfs een API key?
Hier overigens nog geen update 2.17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

vmb schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 18:40:
Of zelfs een API key?
Hier overigens nog geen update 2.17
Inmiddels 2.17 ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
M.v.Veelen schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 18:24:
Als we het dan toch over updates hebben.....: wanneer komt nu de langverwachte webpagina waarmee je e.e.a. kunt instellen :) ?
Dat gaat nog wel even duren, blijkbaar omdat de productmanager ook het gehele serviceportal (voor installateurs) daarin wil verwerken. Zo te horen staat dit op een laag pitje op het moment.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Als ik een Evohome wil, moet ik dan alle radiatoren van nieuwe kranen voorzien of kan ik alleen in bepaalde ruimtes een aantal knoppen plaatsen?

Mijn woonkamer heeft bijvoorbeeld alleen al 7 radiatoren. Als ik alles in het huis moet vervangen wordt het wel een duur project...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Evohome raad ik sowiesie af, omdat het de temperatuur niet normaal wou reguleren in mijn huis, maar dat schijnt niet bij iedereen zo slecht te zijn, dus je kunt het proberen...

Je kan het alleen op bepaalde ruimtes/radiators doen, maar dat betekent dat je andere ruimtes/radiators alsnog altijd verwarmd (of niet) worden. Je hebt daar dan dus geen controle over met Evohome. En in je woonkamer wil je dat wel. Indien mogelijk kun je proberen je woonkamer te besturen met 1 zoneklep ipv met 7 radiatorknoppen. Ik weet natuurlijk niet hoe je leidingen lopen, dus moeilijk te zeggen.

En moet je je kranen uberhaupt vervangen? Passen de knoppen van Evohome (eventueel met adapter) niet op de huidige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort krijgen wij onze nieuwe woning opgeleverd met daarin een HP (Cool) Cube van Itho Daalderop (http://www.ithodaalderop....n/luchtwater/hp-cool-cube). De woning zal voorzien zijn van vloerverwarming, welke slimme thermostaat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:52:
Binnenkort krijgen wij onze nieuwe woning opgeleverd met daarin een HP (Cool) Cube van Itho Daalderop (http://www.ithodaalderop....n/luchtwater/hp-cool-cube). De woning zal voorzien zijn van vloerverwarming, welke slimme thermostaat raden jullie aan?
Als de HP Cube de optie heeft om te koelen, let er dan op dat de kamerthermostaat deze optie ook moet ondersteunen.
Op de site van Itho staat meer informatie hierover.
Ik denk dat weinig slimme thermostaten dit ondersteunen.

[ Voor 45% gewijzigd door Oxellaar op 02-06-2015 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Laatst online: 13:40
emnich schreef op zondag 31 mei 2015 @ 19:50:
Als ik een Evohome wil, moet ik dan alle radiatoren van nieuwe kranen voorzien of kan ik alleen in bepaalde ruimtes een aantal knoppen plaatsen?

Mijn woonkamer heeft bijvoorbeeld alleen al 7 radiatoren. Als ik alles in het huis moet vervangen wordt het wel een duur project...
In de gevallen waar ik Evohome ben tegengekomen paste de Evohome kop op de bestaande thermostatische ventielen.

Mocht je gaan vervangen dan raadt ik je wel A-Exact ventielen of de vergelijkbare Danfoss aan aangezien je waarschijnlijk nogal wat wisselende warmtevragen gaat krijgen, krijg je best wel snel onbalans in je systeem. Wanneer je alleen de badkamer probeert op te warmen wanneer de rest van de vertrekken al op temperatuur is zal het water in de badkamer zo snel door de radiator heen jagen dat je ketel afslaat omdat hij z'n warmte niet kwijt kan(=pendelen).

Het voordeel van die a-exact ventielen is dat ze onafhankelijk van de aanvoerhoeveelheid de instelling behouden. Ik heb er in ieder geval goede ervaringen mee.

Neemt niet weg dat woekele wel gelijk heeft. Het moet allemaal perfect op elkaar zijn afgestemd wil je maximaal rendement en comfort uit je evohome systeem halen. Heb op het fok forum meerdere voorbeelden gelezen over de grote problemen en lakse houding van Honeywell.

[ Voor 3% gewijzigd door Appie Heijn op 02-06-2015 11:40 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Lange twee weken weer, bij Nefit...

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Op zich heb je gelijk, maar de komende maanden is de thermostaat ook niet echt nodig. Dus beter goed getest, dan dat er de eerste tijd de nodige bugfixes nodig zijn die was merken als de verwarming weer aan moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:52
S0epkip schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 20:49:
Lange twee weken weer, bij Nefit...
Was ook wel erg benieuwd naar de nieuwe release :-)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Honeywell heeft een nieuwe versie van Evohome uitgebracht trouwens. Met o.a. Wifi geïntegreerd ipv een losse ethernet-gateway. Geen fixes op het gebied van temperatuur-regulering etc. Dus ik laat het nog mooi liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 21:42
Weet iemand al of de Ecobee3 Smart Wi-Fi thermostaat modulerend is of alleen on/of? Ik kan er helaas niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Zijn er eigenlijk systemen die open (API beschikbaar) zijn?

EvoHome spreekt me aan vanwege de zone-regeling, maar heeft dan weer geen home/away detectie. Dit kan je natuurlijk zelf toevoegen met wat scripting, mits... het systeem open is.
Danfoss kan dan weer de temperatuur niet doorgeven aan het centraal systeem, etc.
Sowieso heb ik iets tegen cloud (lees: pay-as-you-go/service-contract) dus dan vallen er nog wel enkel af.

Het lijkt erop alsof elk systeem wel iets mist... Dus: zijn er systemen die open zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door H!GHGuY op 06-06-2015 09:18 ]

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Evohome kun je combineren met IFTTT blijkbaar en dan home/away gebruiken. Heb het zelf niet gebruikt, maar schijnt redelijk simpel te zijn. Maar het blijft cloud/gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Sowieso is die API niet echt open, maar gelukkig wel "gekraakt" door de community. Daardoor kun je volgens mij alles wat je met de app kan, ook zelf met een python script. Helaas ook dat via de cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
H!GHGuY schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 09:17:
Zijn er eigenlijk systemen die open (API beschikbaar) zijn?

EvoHome spreekt me aan vanwege de zone-regeling, maar heeft dan weer geen home/away detectie. Dit kan je natuurlijk zelf toevoegen met wat scripting, mits... het systeem open is.
Danfoss kan dan weer de temperatuur niet doorgeven aan het centraal systeem, etc.
Sowieso heb ik iets tegen cloud (lees: pay-as-you-go/service-contract) dus dan vallen er nog wel enkel af.

Het lijkt erop alsof elk systeem wel iets mist... Dus: zijn er systemen die open zijn?
Volgens mij heeft de thermosmart een open api,en ondersteund iftt,en is modulerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Grolsch schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 15:07:
[...]
Volgens mij heeft de thermosmart een open api,en ondersteund iftt,en is modulerend.
Maar heeft geen zones.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:44
woekele schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:48:
Honeywell heeft een nieuwe versie van Evohome uitgebracht trouwens. Met o.a. Wifi geïntegreerd ipv een losse ethernet-gateway. Geen fixes op het gebied van temperatuur-regulering etc. Dus ik laat het nog mooi liggen.
Is hier al publiekelijke info over beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:42
CVar schreef op zondag 07 juni 2015 @ 10:15:
[...]

Is hier al publiekelijke info over beschikbaar?
Honeywell engelse site: http://getconnected.honeywell.com/en/thermostats/evohome

Honeywell NL twitter:
https://twitter.com/Hon_Home_NL/with_replies
evohome met wifi is in Nederland nog niet op de markt. Zodra dat wel het geval is, wordt hier meer informatie over bekendgemaakt.
twitter search op evohome
https://twitter.com/searc...src=typd&vertical=default

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:18
Ik heb een Nefit Proline HRC 24/CW3 cv ketel die een pomp heeft met drie standen. Deze kan handmatig worden ingesteld. Dus tijdens de installatie moet de monteur een keuze maken. Ik heb dus geen volledige / proportionele modulerende pomp die zich aanpast op de weerstand van de cv-installatie. Bron: http://centrale-verwarmin...ensie-cv-ketel.php?id=123.

Heb ik dan ook voldoende aan een niet modulerende aan/uit thermostaat? Lijkt mij wel dan maar ik vraag het voor alle zekerheid toch nog even...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Dat stuk over de pomp in de Proline klopt niet helemaal. Een proportioneel modulerende pomp in een cv ketel wordt als voordeel beschreven.
Volgens het stuk is de Proline in het nadeel, omdat hij zo'n pomp niet heeft.
Maar niet één ketel heeft een pomp, proportioneel regelend op weerstand, gemonteerd door de fabrikant.
Niet door Nefit, maar ook niet door andere fabrikanten.

De pomp in een Proline is wel modulerend, niet traploos, maar met 3 vaste standen.
Aan de hand van het vermogen waar de ketel op brand, zal een toerental worden gekozen.
Het minimale en maximale toerental is wel te begrenzen, zie handleiding:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VZaibSxMwxXEQ75CxXGt8rpl/full.png
Zet je het maximaal onder de 50%, dan zal de pomp altijd op de laagste stand draaien tijdens cv bedrijf.
Laat je maximaal op 100% staan, dan heeft de regeling de vrijheid om te kiezen tussen de drie standen.

In veel installaties, die waterzijdig redelijk in balans zijn, zou "gemiddeld" als maximaal genoeg moeten zijn.

Bij de Nefit Topline staat het, op diezelfde site, weer wel goed omschreven. Hier is het proportioneel regelen weggelaten.

"Modulerende pompen zijn verkrijgbaar in twee versies, de pomp die een paar pompstanden kent, zoals zacht, harder, hardst en de traploos modulerende pomp. Deze laatste kiest de exact benodigde pompvermogen wat nodig is voor je cv-installatie. Beiden zijn goed maar de traploos modulerende pomp is superieur"

Op het plaatje naast de tekst laten ze weer wel een verkeerde pomp zien. Een proportioneel regelende pomp.

En dan nog het antwoord op je vraag.
Een modulerende thermostaat regelt niet het toerental van je pomp, maar het vermogen van de brander.
Dus ja, het heeft zin om een modulerende thermostaat op je Proline aan te sluiten.
Nefit zelf heeft al tientallen jaren geen enkele aan/uit thermostaat in het assortiment, dat zegt ook al iets.

[ Voor 19% gewijzigd door Oxellaar op 07-06-2015 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:18
Bedankt voor je toelichting! Ok, ik haal dus dingen door elkaar. Hier spreekt een leek op dit gebied.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
Bedankt!

Er is hier van de week een Evohome geïnstalleerd en het had wel 'netjes' geweest als de dealer had aangegeven dat er een nieuwe aan kwam. Er was namelijk al een thermostaat aanwezig die tot die tijd gebruikt kon worden.

Dan ga er even van uit dat Honeywell haar dealers op de hoogte houdt van de nieuwe producten die komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
CVar schreef op zondag 07 juni 2015 @ 22:44:
[...]

Bedankt!

Er is hier van de week een Evohome geïnstalleerd en het had wel 'netjes' geweest als de dealer had aangegeven dat er een nieuwe aan kwam. Er was namelijk al een thermostaat aanwezig die tot die tijd gebruikt kon worden.

Dan ga er even van uit dat Honeywell haar dealers op de hoogte houdt van de nieuwe producten die komen...
Ik heb hem afgelopen woensdag aangeschaft, daarna zag ik donderdag de opmerking van Woekele op FOK over het nieuwe model. Ik had het spul nog niet uitgepakt, dus ben zaterdag maar terug gegaan naar de winkel. Schijnt dat het nieuwe model in NL nog niet geleverd wordt omdat Honeywell eerst de oude voorraad op wil maken. In de UK is hij wel direct beschikbaar. Ik word vandaag gebeld met meer info over de verwachtte levertijd, ben benieuwd. Niet dat er haast is met deze temperaturen.. Ik kan wel even wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel Broersma
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 17:10
Ik heb de Nefit Easy thermostaat nu een tijdje in gebruik.

- Met de App op Apple iOS 8.3 geen probleem.
- Een andere gebruiker met de App op Android ziet echter regelmatig een melding:
"Probleem met de aanwezigheid. Uw device heeft geen locatiegegevens, hierdoor werkt de aanwezigheidsdetectie niet (meer).".

Soms als ik op de thermostaat kijk (op afstand met de iOS App), dan zie ik de Android gebruiker ook nog 'aanwezig' terwijl deze al zeker >20uur niet aanwezig is geweest.

...don't know what should be here...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
Stfnlln schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:28:
[...]

Ik heb hem afgelopen woensdag aangeschaft, daarna zag ik donderdag de opmerking van Woekele op FOK over het nieuwe model. Ik had het spul nog niet uitgepakt, dus ben zaterdag maar terug gegaan naar de winkel. Schijnt dat het nieuwe model in NL nog niet geleverd wordt omdat Honeywell eerst de oude voorraad op wil maken. In de UK is hij wel direct beschikbaar. Ik word vandaag gebeld met meer info over de verwachtte levertijd, ben benieuwd. Niet dat er haast is met deze temperaturen.. Ik kan wel even wachten ;)
Ik heb mijn leverancier/installateur ook een mailtje gestuurd om opheldering maar (nog) geen antwoord gehad.

Heb jij al iets vernomen over de beschikbaarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
CVar schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:06:
[...]

Ik heb mijn leverancier/installateur ook een mailtje gestuurd om opheldering maar (nog) geen antwoord gehad.

Heb jij al iets vernomen over de beschikbaarheid?
Het standaard antwoord :

Beste,

Ik heb het nagevraagt bij onze leveranciers en die geven aan dat ze eerst hun oude pakketen willen opmaken.

Zei zijn niet zeker ervan dat ze die versie ook krijgen want dit is momenteel alleen in Engeland.

Ik hoop je hierbij voldoende informatie te hebben gegeven.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
tuurlijk krijgen ze de nieuwe versie. Eerst oude pakketten opmaken is wel een belediging voor je klanten om eerlijk te zijn. Je weet dat er iets beters komt, maar vertelt het lekker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Plus hij/zij typt zei i.p.v. zij. Ik weet het, muggenzifterij, maar komt zo amateuristisch over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
Even een vraagje voor de mede Nefit Easy gebruikers. Ik zit even te stoeien met het volgende. Met de huidige temperaturen heb ik de CV op manueel staan en op 16 graden aangezien het toch niet verder afkoelt. Maar daardoor staat ook het warm water uit. Is er een mogelijkheid om toch de verwarming laag of uit te hebben en het warmwater op het kookprogramma? Het instellen van één van beide klok programma's is natuurlijk een optie maar dit moet toch handiger kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
@sweetdude, in principe zou je vanuit het home scherm of door tweemaal op het handje te tikken een keus moeten kunnen maken voor heet water. Echter zou het ook een bug kunnen zijn. Zou je daarom in een prive bericht je systeem informatie kunnen sturen?
(De informatie van het info -> product informatie scherm, en eventueel het merk/type van je ketel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
Elephtera schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 16:33:
@sweetdude, in principe zou je vanuit het home scherm of door tweemaal op het handje te tikken een keus moeten kunnen maken voor heet water. Echter zou het ook een bug kunnen zijn. Zou je daarom in een prive bericht je systeem informatie kunnen sturen?
(De informatie van het info -> product informatie scherm, en eventueel het merk/type van je ketel)
O excuus, die optie ken ik en werkt ook. Echter bij het opstaan eerst via de app of thermostaat warmwater aanzetten is niet zo handig. Daarbij zal er eerst boiler water gewarmd moeten worden. In een eenpersoons huishouden zijn er lange intervallen zonder warmwater. Daarvoor gebruik ik juist het kookprogramma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
sweetdude schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 22:44:
[...]

O excuus, die optie ken ik en werkt ook. Echter bij het opstaan eerst via de app of thermostaat warmwater aanzetten is niet zo handig. Daarbij zal er eerst boiler water gewarmd moeten worden. In een eenpersoons huishouden zijn er lange intervallen zonder warmwater. Daarvoor gebruik ik juist het kookprogramma.
Wat je zou kunnen doen is het 2e klokprogramma zo instellen dat die als kamer temperatuur 16 graden heeft, met daarnaast een eigen heet water programma. Dan heb je volgens mij wat je zoekt.
Door het 2e klokprogramma te gebruiken, raak je niet je ingestelde programma kwijt, en kun je die in de herfst weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Bij mij staat de boiler via het warm water programma 's morgens en 's avonds een uurtje aan. De rest van de dag staat hij uit en hebben wij genoeg aan die 25 liter om zo nu en dan eens je handen te wassen.
Gaan we buiten die kloktijden douchen dan is het eenvoudig ingesteld.
Note, we hebben een close-in in de keuken.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Laatst online: 27-06-2022
Volgens mij veroorzaak je het probleem zelf. Waarom handbediening in de zomer? Ik laat 'm in de zomer gewoon op z'n normale programma doorlopen. Aangezien het toch al warm is hoeft ie niet te verwarmen (kost dus geen extra gas) maar je hebt wel gewoon warm water volgens het normale programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okzbow
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:45
Net contact gehad met mijn installateur cq ambassadeur die over twee weken Evohome zou komen installeren.... Honeywell Nederland levert het nieuwe Evohome-wifi systeem niet op dit moment en gaat dat ook voorlopig niet doen. Dat heeft niets te maken met het opmaken van voorraden, maar met een op dit moment nog in ontwikkeling zijnde speciale Evohome versie voor de Nederlandse markt (jaja...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:50
okzbow schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 13:39:
Net contact gehad met mijn installateur cq ambassadeur die over twee weken Evohome zou komen installeren....
Dus ik neem aan dat je gaat wachten op het nieuwe "Speciale Nederlandse" versie?
Want ik doe precies hetzelfde!

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okzbow
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:45
Bas Post schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:46:
[...]

Dus ik neem aan dat je gaat wachten op het nieuwe "Speciale Nederlandse" versie?
Want ik doe precies hetzelfde!
Uiteraard, ik neem niet een "verouderd" product...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
de Nederlandse editie, speciaal voor wietplantages :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 06:22
Zojuist een nieuwsbrief van Nefit ontvangen dat de Easy nieuwe functies heeft met o.a. zelflerend vermogen. Ben benieuwd met 25 gr C buiten 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Yihaaa schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 19:18:
Zojuist een nieuwsbrief van Nefit ontvangen dat de Easy nieuwe functies heeft met o.a. zelflerend vermogen. Ben benieuwd met 25 gr C buiten 😎
Ja, wel de mail, maar de app in Google Play is nog niet geupdate. Volgens mij een miscommunicatie tussen de afdelingen ;)

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Yihaaa schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 19:18:
Cool :-)

Kan je de Nb hier posten of kunnen we hem ergens lezen ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slashpaq
  • Niet online
Kun je deze openen ?
laat bij mij de nieuwsbrief zien

http://info.nefit.nl/ov?mailing=19HVPRJ4-9MN1D1U&m2u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Elect schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 21:17:
[...]

Ja, wel de mail, maar de app in Google Play is nog niet geupdate. Volgens mij een miscommunicatie tussen de afdelingen ;)
Eindelijk doen ze het in de juiste volgorde, naar mijn mening.
Voorheen was de update al een tijdje uit en dan kwam de nieuwsbrief pas met uitleg over de nieuwe functies.
Nu weet je tenminste precies wat er gaat komen.

Moeten ze natuurlijk niet te lang wachten met de update uitbrengen voor de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
synthdood schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 10:19:
Volgens mij veroorzaak je het probleem zelf. Waarom handbediening in de zomer? Ik laat 'm in de zomer gewoon op z'n normale programma doorlopen. Aangezien het toch al warm is hoeft ie niet te verwarmen (kost dus geen extra gas) maar je hebt wel gewoon warm water volgens het normale programma.
Dat is bij mij dus niet het geval, in het normale programma warm ik bij het opstaan op tot 19 graden. In de nachten koelt het af tot net daaronder en dan springt de verwarming aan.
Voor mij is dit juist te benauwd en heb ik juist de ramen open om het huis af te laten koelen. Dan ben ik juist blij dat het koeler is.

Eigenlijk is het dus niet mogelijk om de verwarming helemaal uit te zetten maar het warmwater op een klokprogramma te laten draaien zonder de 2 dagprogramma's ervoor in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Je kunt natuurlijk ook het 2e programma als zomerprogramma instellen en dan dat gebruiken. Zo kun je de thermostaat toch op automatisch laten staan....

Als je dan in het 2e programma alle temps op 15 zet, bereik je toch wat je wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
janne_nl schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:08:
Je kunt natuurlijk ook het 2e programma als zomerprogramma instellen en dan dat gebruiken. Zo kun je de thermostaat toch op automatisch laten staan....

Als je dan in het 2e programma alle temps op 15 zet, bereik je toch wat je wil?
Dat is ondertussen ook hetgeen ik gedaan heb. Eerst gebruikte ik deze als ik met aangepast rooster werkte.

Zoals gezegd, helaas geen sluitende oplossing maar alleen een workarround beschikbaar.
Pagina: 1 ... 16 ... 41 Laatste