Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Okee dan zal ik dat ook eens proberen. Bedankt

EDIT
Nou dat was het dus. Even de stekker erin in en uit van mijn Apple extreme. Wel raar dat de rest wel gewoon goed werkte.

[ Voor 58% gewijzigd door Nico111 op 17-02-2015 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:30
Nico111 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:50:
Okee dan zal ik dat ook eens proberen. Bedankt

EDIT
Nou dat was het dus. Even de stekker erin in en uit van mijn Apple extreme. Wel raar dat de rest wel gewoon goed werkte.
Zie ik hier "apple" _O- _O- _O- _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Jazeker ben een redelijke grote fan :)

[ Voor 4% gewijzigd door Nico111 op 18-02-2015 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 17:52
Elephtera schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:21:

Verder wordt er binnen Nefit wel gesproken over een open API, oa voor koppeling met ITTT (If this then that)
Kom maar door :) Als er voor de Easy een API zou komen, dan zouden daar een hoop mensen hun voordeel mee kunnen doen. Ik zou het wel mooi vinden als de Easy geïntegreerd kan worden binnen Domoticz. Ik had eigenlijk gehoopt dat de (keer op keer uitgestelde) uitrol van de webinterface dit misschien al mogelijk zou kunnen maken.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

suheyl schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:09:
[...]

Ik vroeg me af of de Atag One ook gebruik maakt van geofencing, zoals Anna en Nest. Ik heb zelf een Atag A244C ketel. Vanmorgen zou ik Anna krijgen, echter zei de installateur dat mijn ketel daar dus niet voor geschikt was...
If not, weet iemand of de Nest wel geschikt is voor mijn ketel.
sinds enkele uren ook de Atag in gebruik samen met de A244EC erg onder de indruk kan de door thermostaat gevraagde aanvoer temp, cv temp opvragen in de app en gelijk al mooie grafiekjes.
Hij is nog aan het inleren.
Aanwezigheidsdetectie staat wel aangekondigd zal dus wel geofencing worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2015 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Net mijn Easy in gebruik genomen, lijkt alles wel mooi te doen.
Echter toen ik aanwezigheidsdetectie configureerde sprong hij direct in de afwezigheidsmodus en wilt hij afkoelen...
Lokatie staat goed, twee telefoons geregistreerd en hij wilt gewoon naar 17 graden toe hetgeen de afwezigheidstemp is. Twee keer lokatie re-setten, geen sjoege.

What gives?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-08 11:48
Nico111 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 19:26:
Ik heb al twee dagen geen verbinding met de internetserver (wereldbol met rood kruis) via mijn Nefit easy.
Hebben mensen hier meer last van? anders zal ik morgen even met Nefit bellen.
Wifi doet het prima en restten heeft geen zin.
Ik had er vandaag heel lang last van. Router meermalen gereset, de Easy nog een paar keer van de muur gehaald om de stroom daar even af te halen. Bij het terughangen gaf hij een groen vinkje voor contact met de ketel, een groen vinkje bij Wifi, maar een rood kruisje bij Internetverbinding. Dus nog steeds niks.

Een half uur later keek ik weer, ineens wel verbinding. Weer even later: weg. Alle beschreven trucjes nog eens geprobeerd: niets... Modem naar fabrieksinstellingen teruggezet had ook geen effect, nog een aantal tips van http://www.nefit.nl/consument/service/easy/meer_weten/veelgestelde_vragen/faq_5 geprobeerd zonder resultaat.

Na anderhalf uur deed hij het ineens out of the blue wel weer toen ik keek. Het vervelende is dat ik nu dus geen idee heb wat nou het probleem of de oplossing is...

(Modem is een Ubee EVW320B van Ziggo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Lijkt me dan eerder een probleem met de server van Nefit als ik het zo lees. Nu heb ik zelf niet gedurende de dag geprobeerd de thermostaat te benaderen (pas rond 16:15 eventjes omdat we niet direkt naar huis gingen en ik dus de CV niet wilde laten stoken), maar dit is denk ik vaak eerder het probleem dan een intern probleem bij mensen thuis.

Wordt eens tijd voor de webinterface (want ik hoop dat we daarmee iets kunnen mbt. integreren in Domoticz, en/of een API .....

Edit: ik kan nu ook ineens niet bij de thermostaat. Paar minuten geleden nog wel. |:(
Edit: en nu kan ik er weer bij. Hmmm.....

[ Voor 26% gewijzigd door M.v.Veelen op 25-02-2015 08:34 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Bij mij was het wel opgelost door mijn Apple extreme te resetten. Daarna werkt hij vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:02
M.v.Veelen schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 07:57:

Wordt eens tijd voor de webinterface (want ik hoop dat we daarmee iets kunnen mbt. integreren in Domoticz, en/of een API .....
+1. Ook wil ik graag data kunnen loggen!

Heb ik *** een "slim" apparaat in de woonkamer hangen, moet ik nog steeds mn webcam naar de gasmeter laten kijken om de schakelmomenten te bepalen, zelf de ruimtetemperatuur loggen, en het setpoint raden aan de hand van agenda en klokprogramma... argh!

(Zoals hier :X http://www.thermosmart.nl...ploads/2013/10/portal.jpg )

[ Voor 12% gewijzigd door S0epkip op 25-02-2015 14:52 ]

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08 23:12
Tijgert schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:33:
Net mijn Easy in gebruik genomen, lijkt alles wel mooi te doen.
Echter toen ik aanwezigheidsdetectie configureerde sprong hij direct in de afwezigheidsmodus en wilt hij afkoelen...
Lokatie staat goed, twee telefoons geregistreerd en hij wilt gewoon naar 17 graden toe hetgeen de afwezigheidstemp is. Twee keer lokatie re-setten, geen sjoege.

What gives?
Geeft je telefoon zelf ook de juiste locatie door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 23:36
@Tijgert, stukje analyse om misschien het probleem te helpen oplossen.

- Android of iOS op de telefoons?
- Welke versie van Android/iOS?

- Probeer het eens met 1 toestel te testen. Koppel het andere toestel los van aanwezigheidsdetectie. Open de app op het gekoppelde toestel en kijk of je binnen of buiten bent volgens de app (Huisje met poppetje erin/eruit)

Ga naar buiten (ver genoeg weg), en doe daar eenzelfde check.

Als dit werkt, doe dan dezelfde check, alleen gebruik dan het niet gekoppelde toestel om te kijken of de thermostaat je als binnen/buiten registreert.

Er zijn problemen bekend met aanwezigheidsdetectie. Het meest voorkomende probleem is dat de app op de achtergrond geen verbinding krijgt, of mede door een trage verbinding (2g) te weinig tijd heeft om de thermostaat te melden dat hij buiten is.
Zodra je de app gewoon opent wordt dit bericht alsnog verstuurd, en zou het moeten werken.

Een ander probleem kan zijn dat de locatie niet juist is ingesteld. Ook dat is het beste met 1 toestel te controleren. Staan de permissies juist voor de app, als in mag de app de locatie gebruiken?

“An elephant is a mouse with an operating system”

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 19:08
Ik heb bij mij nu sinds maandag de Evohome geïnstalleerd. Ik heb een Remeha Avanta ketel die ik via de ketelmodule van de evohome met Opentherm aansluit.

Overdag werkt alles goed, alle zones worden netjes bediend. Ik heb echter 's nachts een probleem (of althans als alle zones naar de nachtstand gaan), dat de ketel continue wordt aangestuurd. Ik heb dat gisteravond gezien, de ketel schiet dan in een beveiligingsstand omdat de temperatuur te warm is, zodra die weer afkoelt gaat die weer even aan en dat herhaalt zich. Naast de energieverspilling is het ook nog eens irritant want de bypass gaat dan in werking en die produceert stromingsgeluid in mijn leidingen en radiatoren in mijn hele huis.

Is dit een instelling wat ik kan veranderen of is er iets raars aan de hand met die ketelmodule? Want de ketel zou toch als ik alle temperaturen laag instel (en dus de ruimtetemperatuur niet lager komt dan de ingestelde temperatuur) geen warmtevraag mogen sturen naar de ketel.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hoe ver stel je de temperatuur in onder de huidige temperatuur? 0.5 tot 1.0 graad? Of ver eronder?

• RooT
's nachts gaat alles naar 15 graden, dus ver eronder.

• woekele
  • Niet online
Dan is er iets raars aan de hand. Wellicht een keer opnieuw alles resetten en dan weer instellen/koppelen? Eventueel kun je ook zone voor zone verwijderen of op 5 graden zetten. Kijken of je kunt achterhalen waar de warmtevraag vandaag komt?

• RooT
Ja ik ga dat vanavond eens proberen. Wel vervelend dat er altijd 4 minuten vertraging tussen zit dus dat is lang wachten iedere keer..

• woekele
  • Niet online
kan je niet het lampje op het relais in de gaten houden, of bedoel je dat daar ook telkens 4 minuten tussen zit?

• RooT
Het duurt toch 4 minuten voordat de evohome een signaal naar het relais stuurt? Of geldt dat alleen voor de HR92 controllers?

• woekele
  • Niet online
verschilt volgens mij per keer. Soms reageren de HR92's best snel als ik een andere temp instel, soms duurt het een minuutje. Vervolgens wordt de ketel meestal vrij snel aan gestuurd. Maar heb sporadisch wel eens gehad dat het in totaal een paar minuten duurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

@Tijgert, stukje analyse om misschien het probleem te helpen oplossen
Ik ben nog even aan het troubleshooten, ik vermoed dat het mogelijk een minder dan volledig omschreven functie in de handleiding is die me fopte.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Sinds vanmorgen kan ik met mijn smartphone wel verbinding krijgen met de easy, alleen als ik naar de tab "info" ga, geeft de app aan dat die niet kan verbinden. Zou het kunnen zijn dat er een storing op de server van nefit is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:22
Aloysxda schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 14:14:
Sinds vanmorgen kan ik met mijn smartphone wel verbinding krijgen met de easy, alleen als ik naar de tab "info" ga, geeft de app aan dat die niet kan verbinden. Zou het kunnen zijn dat er een storing op de server van nefit is ?
Ik heb hetzelfde, lijkt dus een algemene storing.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Koldur schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 14:27:
[...]

Ik heb hetzelfde, lijkt dus een algemene storing.
Gelukkig maar. Ik heb al een hele tijd zitten klooien, om de easy weer online te krijgen. Weet iemand misschien of er bij Nefit ergens online te zien is wanneer er storingen zijn ?
Zou ons een heleboel gepuzzel schelen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:22
Aloysxda schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 16:00:
[...]

Gelukkig maar. Ik heb al een hele tijd zitten klooien, om de easy weer online te krijgen. Weet iemand misschien of er bij Nefit ergens online te zien is wanneer er storingen zijn ?
Zou ons een heleboel gepuzzel schelen :Y
Is er wel, maar geeft niets aan, zal wel door het weekend komen....

http://www.nefit.nl/consu...dingen_/actuele_meldingen

[ Voor 10% gewijzigd door Koldur op 28-02-2015 17:10 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:53
Aloysxda schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 14:14:
Mijn app wil sinds vanochtend niet eens starten. Voortgangsbalk stopt halverwege. De thermostaat zelf is wel gewoon te bedienen. Gelukkig even op dit forum gekeken voordat ik alles ging zitten checken... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
oOo oOo Nefit easy doet het bij mij weer. Verder zie ik geen veranderingen. We zijn weer blij

[ Voor 5% gewijzigd door Aloysxda op 28-02-2015 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
Afgelopen zaterdag lag inderdaad de alarm/notificatie server van Bosch/Nefit eruit. Wij hebben inmiddels in de apps een fix doorgevoerd dat je in deze situatie alsnog kan inloggen. (Je krijgt dan alleen geen notificaties, tot de server weer draait). Deze fix zal met de volgende release worden meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Hallo,

Ben nu ook eens zelf aan het kijken naar dit, en het beste voor mij lijkt me Evo home .

Situatie:
Vloerverwarming met WAR beneden, thermostaat hangt centraal maar huis is volledig open beneden .
1e/2e verdiep met gewone radiatoren, badkamer met aparte thermostaat (ketel is een daalderop 32/80 die een 2e aansluiting heeft hiervoor)

Gewone simpele thermostaat die raar genoeg niet in meerdere tijdstippen af te stellen is. (dus los ik op door 2 programma's te gebruiken en smorgens s'avonds te wisselen)

Probleem is dat nu de vloerverwarming werkt, de warmte naar boven gaat (trap ed is allemaal open) hij vervolgens beneden teveel begint op te warmen en je manueel het moet afzetten.
S'avonds op andere programma hetzelfde effect maar dan boven, daar word het te warm met de combinatie van radiatoren en vloerverwarming.

Ik zou dus evo home met aansluitingen op alle radiotoren (buiten de badkamer zijn er 5/6) en op de vloerverwarming . Dan afgesteld programma zodat of de kamers of beneden verwarmt op de juiste temp.

Echter stel ik me de vraag als het nu met WAR (weers afhankelijke regeeling) is dit makkelijk zelf dan die nieuwe thermostaat te instaleren of laat ik dit beter over aan een proffesioneel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
met WAR wordt je ketel toch gestuurd door stooklijn van de WAR? En dus niet door Evohome? Is niet gebruikelijk volgens mij. Lijkt mij allemaal wat complex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Met een Evohome lijkt mij WAR overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45
woekele schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:34:
met WAR wordt je ketel toch gestuurd door stooklijn van de WAR? En dus niet door Evohome? Is niet gebruikelijk volgens mij. Lijkt mij allemaal wat complex.
Idd, de stooklijn word bepaalt door de logica van de WAR met buitenvoelers.

Verbruikt meer maar zou meer comfort moeten geven, echter is het dat bij ons niet .
nokiaan958GB schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:55:
Met een Evohome lijkt mij WAR overbodig.
Dat dacht ik ook, echter dat afkoppelen heb ik geen idee van .

[ Voor 20% gewijzigd door k995 op 03-03-2015 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Elephtera schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:06:
Afgelopen zaterdag lag inderdaad de alarm/notificatie server van Bosch/Nefit eruit. Wij hebben inmiddels in de apps een fix doorgevoerd dat je in deze situatie alsnog kan inloggen. (Je krijgt dan alleen geen notificaties, tot de server weer draait). Deze fix zal met de volgende release worden meegenomen.
Geen last gehad van de storing, zelfs niet gemerkt.
Wel een andere uitdaging nu. Deze week een Windows mobiel gekregen van mijn werk.
Wie gaat nu de kachel aanzetten?
Met twee telefoons lopen is geen optie...

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
Ik snap er niets meer van, mijn systeem werkt nog steeds niet helemaal optimaal.

Maar ik weet niet of het nu aan mijn ketel licht (remeha avanta) of aan mijn thermostaat (evohome).

Ik had zojuist eens alle zones op 15 graden gezet. Om te testen hebn ik een HR92 radiatorkraan van de verwarming afgedraaid. Toen sprong de ketel ineens aan en ging die verwarmen. Dat hoort toch niet? Want de HR92 bleef op de ingestelde temperatuur staan, hoe weet die ketel dan ineens dat die moet verwarmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
RooT schreef op zondag 08 maart 2015 @ 19:52:
de HR92 bleef op de ingestelde temperatuur staan, hoe weet die ketel dan ineens dat die moet verwarmen?
Kan haast niet anders als dat de warmtevraag van de Evohome komt, de ketel gaat niet uit zn eigen aan de gang.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
Ja dan is er dus iets vreemds aan de hand... ik vind het vervelend dat ik op de evohome niet kan zien wanneer er warmtevraag is. Zelfs de ouderwetste honeywell thermostaten kunnen dit nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
Geurt-kun schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 09:25:
[...]

Geen last gehad van de storing, zelfs niet gemerkt.
Wel een andere uitdaging nu. Deze week een Windows mobiel gekregen van mijn werk.
Wie gaat nu de kachel aanzetten?
Met twee telefoons lopen is geen optie...
Er is momenteel geen ondersteuning voor windows phone.

Het probleem is herkenbaar, aangezien ik zelf al jaren een windows phone gebruiker ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Zou het een fail-safe kunnen zijn van Evohome? Dat als je HR92 niet meer gekoppeld is, dat hij dan af en toe warmte gaat vragen, om bevriezen te voorkomen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
@elepthera

Ik ben het niet altijd eens met de regeling van de Nefit Easy. Op dit moment vraagt ie van de ketel slecht 42c aanvoer, wat gewoon te laag is. De ingestelde temp is 20 en de kamer komt niet boven de 19.5.

Hoe los ik dit op?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Op dit moment vraagt ie van de ketel slecht 42c aanvoer, wat gewoon te laag is.
Vraagt de Easy een aanvoertemperatuur? heb je een Nefit ketel of OpenTherm?
Ik heb een Remeha en dacht toch echt dat je die aanvoertemp instelt op de ketel en de Easy enkel ja of nee zegt tegen heet water...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
S0epkip schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:45:
@elepthera

Ik ben het niet altijd eens met de regeling van de Nefit Easy. Op dit moment vraagt ie van de ketel slecht 42c aanvoer, wat gewoon te laag is. De ingestelde temp is 20 en de kamer komt niet boven de 19.5.

Hoe los ik dit op?
Neem even contact op met de Nefit helpdesk. Die kunnen je hier hopelijk mee verder helpen.
http://www.nefit.nl/consument/service/service-cons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Tijgert schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 00:56:
[...]

Vraagt de Easy een aanvoertemperatuur? heb je een Nefit ketel of OpenTherm?
Ik heb een Remeha en dacht toch echt dat je die aanvoertemp instelt op de ketel en de Easy enkel ja of nee zegt tegen heet water...
Ik heb een opentherm ketel en de easy vraagt inderdaad een specifieke aanvoertemperatuur van de ketel. Toen ik de ingestelde kamertemp verhoogde naar 21 ging de door de easy gevraagde temp dan ook naar 56 graden ipv 42.

Dit kun je zien op het display van je ketel. Als de thermostaat niet als opentherm is aangesloten / de temperatuurinstellingen van je ketel dit overriden, dan heb je volgens mij niet het voordeel van opentherm.... Met mijn oude aan/uit thermostaat moest ik de aanvoertemp idd op de ketel zelf instellen.

@elepthera, dat ga ik proberen als het weer voorkomt, thanks.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Hmm... zou mijn Remeha Avanta dat ook doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Tijgert schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:52:
Hmm... zou mijn Remeha Avanta dat ook doen?
Zou wel moeten. Alleen zo te zien is de aansluiting altijd hetzelfde...... klemmen 3&4 van x6.

http://documentatie.remeh...entatie/nl/62282-1204.pdf

2.9 Regelaars en thermostaten aansluiten
• Draai de twee schroeven aan de onderzijde van de
frontmantel los en verwijder de frontmantel.
• Voer de kabel van de regelaar of thermostaat door de tule in
de onderplaat van de ketel.
• Sluit de kabel aan op aansluitconnector X6, volgens indeling
in schema.
Tk a/u = Aan/uit thermostaat (bijvoorbeeld Remeha Celcia 10)
Tk mod. = Modulerende thermostaat (OpenTherm, bijvoorbeeld
Celcia 15 of 20)
Tv = Vorstthermostaat
Let op!
• Sluit alle externe aansluitingen aan op de standaard
aansluitconnector X6.
De externe aansluitmogelijkheden worden in de volgende
paragrafen toegelicht.

2.9.1 Aansluiten aan/uit-thermostaat
De Remeha Avanta is geschikt voor het aansluiten van een
2-draads aan/uit kamerthermostaat (zoals de Remeha
Celcia 10) of power stealing-thermostaat.
• Monteer de thermostaat in een referentieruimte (meestal de
woonkamer).
• Sluit de 2-draads 24V-kamerthermostaat aan op de klemmen
3 en 4 van de aansluitconnector X6.
• Sluit de power stealing-thermostaat aan op de klemmen 3 en
4 van de aansluitconnector X6.
Let op!
• Als een kamerthermostaat met een anticipatie-element wordt
gebruikt, moet parameter 5 worden omgezet van 0 naar
1, zie par. 2.10.9.

2.9.2Aansluiten modulerende regelaarr
De Remeha Avanta is standaard voorzien van een OpenTherm-interface.
Hierdoor kunnen zonder verdere aanpassingen
modulerende OpenTherm-ruimteregelaars (zoals de
Remeha Celcia 15 of 20) worden aangesloten.
• Monteer regelaar in een referentieruimte (meestal de
woonkamer).
Sluit twee-aderige kabel aan op de klemmen 3 en 4 van de
aansluitconnector X6.
.
Let op!
• Als de tapwatertemperatuur op de OpenTherm regelaar
ingesteld kan worden, dan levert de Remeha Avanta
die temperatuur, met als maximum de instellingen in de
programmeermode van de ketel.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ow... Maar de Easy bepaald dus zelf welke temperatuur hij wilt? Dus... als het met voorverwarmen te lang duurt voor het huis opwarmt, verhoogt hij dan de aanvoertemperatuur of vervroegd hij de starttijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Een vraagje wat mij niet helemaal duidelijk wordt. Mijn vrouw werkt veel thuis op zolder. In de winter is het zonde om heel het huis warm te stoken aangezien ze daar dan bijna hele dagen kan verblijven.

Nou zat ik te denken aan een evohome oplossing. Situatie bij ons is een moderne eengezinswoning, goed geisoleerd, gebouwd in 2009.
Als ik nou zo'n evohome neem kan zij die thermostaat gewoon mee naar zolder nemen (haalt ie dat qua bereik?) en zo instellen dat het daar rond de 20 graden wordt. Het is maar een klein kamertje, dus die temperatuur is zo gehaald. De rest van het huis verwarmt dan ook een beetje mee, maar stukken minder dan dat dat in de huidige situatie zou gebeuren (thermostaat hangt in de woonkamer op de begane grond).

Zou dit werken?

En als we dan helemaal luxe willen doen kan er natuurlijk ook zo'n thermostaatknop van dat evosysteem gekocht kunnen worden die we dan op zolder monteren. Dan kan de themostaat gewoon beneden blijven en kan zij toch de warmte regelen op haar werkkamer. Maar werkt dat systeem met slechts 1 knop? Of moet je dan gelijk alle radiatoren voorzien van dat systeem? Dat wordt mij namelijk een beetje te duur..

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Waarom zou je Evohome nemen en dan alsnog houtje-touwtje met een thermostaat gaan slepen? Evohome maakt dat toch juist overbodig?

Jij bedoelt waarschijnlijk gewoon een draadloze thermostaat? Honeywell Round Wireless.

[ Voor 25% gewijzigd door woekele op 10-03-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Als je de Evohome verhuist naar een andere ruimte, moet je ook weer de zone's aanpassen lijkt me, anders draait ie de verkeerde kranen open/dicht. Volgens mij moet je, als je wilt wat je beschreef, toch echt een 2de extra thermometer erbij kopen en een regelaar voor op de radiator op de zolder. In de Evohome heb je dan 2 zones, beneden en de zolder. De radiatoren in de rest van je huis kun je dan dicht zetten.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik had 2 scenario's in gedachten 1 met alleen de evohome thermostaat (of willekeurig andere draadloze thermostaat) waarbij je hem gewoon gebruikt als 'normale' thermostaat, zonder de speciale thermostaatknoppen.

Scenario 2 zou indelen in 2 zones worden, evohome blijft dan uiteraard beneden, maar daarvan vroeg ik min dus af of dat werkt zonder ALLE knoppen te vervangen voor van die evohome knoppen. Als ik jullie goed begrijp kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik weet het ook niet, maar ik denk dat je alleen de knoppen in de ruimte die je wilt regelen moet vervangen. De rest van de radiatoren moet je dan wel dicht zetten denk ik. Ik overweeg zelf ook zo'n Evohome, dus ik ben wel aan het inlezen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Het lijkt mij niet dat je ze per sé dicht hoeft te zetten. Dan verwarmt die ruimte maar mee. Al mijn radiatoren op de slaapverdieping staan net niet dicht.

Ik heb het ooit gevraagd aan een maatje van mij die installateur is. Hij meldde toen dat je alle knoppen moest vervangen, maar toen was dat systeem net op de markt. Ik ben dus benieuwd of zijn uitspraak wel klopt.

Maar ik heb op de site van Honeywell mijn nummer achter gelaten. Als het goed is word ik vandaag of morgen gebeld door een evohome specialist. Ik ben benieuwd wat hij hierover te melden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Krijg je vast dezelfde reactie als ik:

Dank u voor het contacteren van de Honeywell Infolijn.

Ik adviseer u om contact op te nemen met een van de volgende evohome ambassadeurs voor meer informatie betreft de verschillende pakketten (en prijzen):
https://kijkvoelbeleef.nl/nl/Honeywell/Ambassadeurs

Met vriendelijke groet,

Honeywell Infolijn
T: 020 5656392
W: www.kijkvoelbeleef.nl
Honeywell Infolijn is bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

nokiaan958GB schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:43:
Krijg je vast dezelfde reactie als ik:

Dank u voor het contacteren van de Honeywell Infolijn.

Ik adviseer u om contact op te nemen met een van de volgende evohome ambassadeurs voor meer informatie betreft de verschillende pakketten (en prijzen):
https://kijkvoelbeleef.nl/nl/Honeywell/Ambassadeurs

Met vriendelijke groet,

Honeywell Infolijn
T: 020 5656392
W: www.kijkvoelbeleef.nl
Honeywell Infolijn is bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur
:X Reactie net binnen...inderdaad als bovenstaand... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
PaT schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 07:17:
Het lijkt mij niet dat je ze per sé dicht hoeft te zetten. Dan verwarmt die ruimte maar mee. Al mijn radiatoren op de slaapverdieping staan net niet dicht.

Ik heb het ooit gevraagd aan een maatje van mij die installateur is. Hij meldde toen dat je alle knoppen moest vervangen, maar toen was dat systeem net op de markt. Ik ben dus benieuwd of zijn uitspraak wel klopt.

Maar ik heb op de site van Honeywell mijn nummer achter gelaten. Als het goed is word ik vandaag of morgen gebeld door een evohome specialist. Ik ben benieuwd wat hij hierover te melden heeft.
Zodra je een zoneregeling gaat gebruiken, moet eigenlijk elke ruimte ook echt een regelende zone worden.
Anders heeft het systeem nog weinig zin en zullen de "meelopende"ruimtes vaak te warm worden.
Het probleem ontstaat doordat er met een zoneregeling veel vaker warmtevraag naar de ketel gaat dan met een normale kamerthermostaat.

Mocht je hier toch niet voor willen kiezen, plaats dan in de uitgesloten ruimtes iig wel een thermostaatkraan en knop.
Zo kun je iig wel voorkomen dat de ruimtes te warm worden.

Weet goed waar je aan begint zodra een een product van Honeywell koopt. Bij elke vraag die je wilt stellen zullen ze je naar een installateur doorsturen.
belachelijk, maar zo werkt het bij Honeywell. En reken maar dat je veel vragen hebt na het aanschaffen van een Evohome systeem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Oxellaar schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:27:
[...]

Zodra je een zoneregeling gaat gebruiken, moet eigenlijk elke ruimte ook echt een regelende zone worden.
Anders heeft het systeem nog weinig zin en zullen de "meelopende"ruimtes vaak te warm worden.
Het probleem ontstaat doordat er met een zoneregeling veel vaker warmtevraag naar de ketel gaat dan met een normale kamerthermostaat.

Mocht je hier toch niet voor willen kiezen, plaats dan in de uitgesloten ruimtes iig wel een thermostaatkraan en knop.
Zo kun je iig wel voorkomen dat de ruimtes te warm worden.

Weet goed waar je aan begint zodra een een product van Honeywell koopt. Bij elke vraag die je wilt stellen zullen ze je naar een installateur doorsturen.
belachelijk, maar zo werkt het bij Honeywell. En reken maar dat je veel vragen hebt na het aanschaffen van een Evohome systeem ;)
Hmm, dat klinkt niet heel bemoedigend. Een compleet evohome systeem wordt veel te duur met een stuk of 11 radiatoren in huis.
Dan is een verplaatsbare thermostaat of gewoon het huidige electro-kacheltje op de werkkamer van mijn vrouw een praktischere en voordeligere oplossing.

Of heeft 1 van jullie nog suggesties hoe ik 'slim' de werkkamer kan verwarmen zonder ook de woonkamer mee te stoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:11
Ik "krijg" nu via de NLE de anna "cadeau"ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
PaT schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 22:45:
[...]

Hmm, dat klinkt niet heel bemoedigend. Een compleet evohome systeem wordt veel te duur met een stuk of 11 radiatoren in huis.
Dan is een verplaatsbare thermostaat of gewoon het huidige electro-kacheltje op de werkkamer van mijn vrouw een praktischere en voordeligere oplossing.

Of heeft 1 van jullie nog suggesties hoe ik 'slim' de werkkamer kan verwarmen zonder ook de woonkamer mee te stoken?
Normaal "lift" de rest mee met de ruimte waar de kamerthermostaat hang.
Met de Evohome "lift" de rest meer met de ruimtes waar je geen zone hebt gedefinieerd.
Dus voor alleen ruimtes waar je een aparte zone wilt hebben, heb je slechts de kraanbediening nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

nokiaan958GB schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:46:
[...]

Normaal "lift" de rest mee met de ruimte waar de kamerthermostaat hang.
Met de Evohome "lift" de rest meer met de ruimtes waar je geen zone hebt gedefinieerd.
Dus voor alleen ruimtes waar je een aparte zone wilt hebben, heb je slechts de kraanbediening nodig.
Die tweede zin van je...

Het lijkt mij dat bij het evohome systeem je "ongedefineerde zone" meelift met 1 van de andere zone's, er van uit gaande dat je niet je thermostaat in je ongedefineerde zone heb hangen.

Praktische invulling: eengezinswoning, begane grond woonkamer/keuken, verdieping 3 slaapkamers en badkamer en zolder met 2 kamers. Basisthermostaat staat in de woonkamer op de BG. Je installeert daar en op de zolder de kraanbedieningen. De slaapverdieping laat je ongemoeid.

Stel je zegt tegen de evohome dat de zone BG moet verwarmen, je ketel gaat aan, verwamt vervolgens het hele huis behalve de zolder, want daar zegt de regelkraan dat ie dicht moet blijven. Praktisch in mijn situatie staan de radiatoren op de slaapverdieping zo goed als dicht, dus de verwarming zal daar minimaal zijn.

Zeg je vervolgens tegen het evohome systeem dat zone "zolder" moet verwarmen, dan gaat daar de regelkraan open, gaat verwarmen, verwarmt weer de slaapverdieping marginaal mee en de BG blijft "koud" want daar staan de evohome regelkranen dicht

Zo werkt dit systeem toch? Of heb ik er nou echt helemaal niets van begrepen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Kijk ook eens naar Danfoss living connect!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

PaT schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:50:
Zo werkt dit systeem toch? Of heb ik er nou echt helemaal niets van begrepen? :P
Zo lijkt het mij ook dat het werkt. Of in ieder geval zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
[...]

Die tweede zin van je...

Het lijkt mij dat bij het evohome systeem je "ongedefineerde zone" meelift met 1 van de andere zone's, er van uit gaande dat je niet je thermostaat in je ongedefineerde zone heb hangen.

Praktische invulling: eengezinswoning, begane grond woonkamer/keuken, verdieping 3 slaapkamers en badkamer en zolder met 2 kamers. Basisthermostaat staat in de woonkamer op de BG. Je installeert daar en op de zolder de kraanbedieningen. De slaapverdieping laat je ongemoeid.

Stel je zegt tegen de evohome dat de zone BG moet verwarmen, je ketel gaat aan, verwamt vervolgens het hele huis behalve de zolder, want daar zegt de regelkraan dat ie dicht moet blijven. Praktisch in mijn situatie staan de radiatoren op de slaapverdieping zo goed als dicht, dus de verwarming zal daar minimaal zijn.

Zeg je vervolgens tegen het evohome systeem dat zone "zolder" moet verwarmen, dan gaat daar de regelkraan open, gaat verwarmen, verwarmt weer de slaapverdieping marginaal mee en de BG blijft "koud" want daar staan de evohome regelkranen dicht

Ja, zo is het.

Maar uiteraard "lift" de rest niet mee als de rest dicht staat zoals je zelf ook al concludeert O-)

Dus als je woonkamer 2 radiatoren heeft en je zolderkamer 1 dan heb je slechts 3 evohome kranten nodig in plaats van 11 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stat
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:14
PaT schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:51:
Een vraagje wat mij niet helemaal duidelijk wordt. Mijn vrouw werkt veel thuis op zolder. In de winter is het zonde om heel het huis warm te stoken aangezien ze daar dan bijna hele dagen kan verblijven.

Nou zat ik te denken aan een evohome oplossing. Situatie bij ons is een moderne eengezinswoning, goed geisoleerd, gebouwd in 2009.
Als ik nou zo'n evohome neem kan zij die thermostaat gewoon mee naar zolder nemen (haalt ie dat qua bereik?) en zo instellen dat het daar rond de 20 graden wordt. Het is maar een klein kamertje, dus die temperatuur is zo gehaald. De rest van het huis verwarmt dan ook een beetje mee, maar stukken minder dan dat dat in de huidige situatie zou gebeuren (thermostaat hangt in de woonkamer op de begane grond).

Zou dit werken?

En als we dan helemaal luxe willen doen kan er natuurlijk ook zo'n thermostaatknop van dat evosysteem gekocht kunnen worden die we dan op zolder monteren. Dan kan de themostaat gewoon beneden blijven en kan zij toch de warmte regelen op haar werkkamer. Maar werkt dat systeem met slechts 1 knop? Of moet je dan gelijk alle radiatoren voorzien van dat systeem? Dat wordt mij namelijk een beetje te duur..
Misschien ietwat late reply: in principe zou dit goed moeten werken, als je de thermostaat meeneemt zorgt-ie ervoor dat de ruimte waar hij zelf is warm genoeg wordt. Alle ruimtes waar de kranen dan open staan verwarmen mee. Ik zou je echter afraden de evohome hiervoor te nemen. Ik heb deze een tijdje gebruikt als single zone opentherm systeem maar ben buitengewoon ontevreden over de prestaties. Ik ben helaas niet de enige (zie http://forum.fok.nl/topic/2195698 en de eerdere 7 delen). In het kort komt het erop neer dat de evohome niet stopt met verwarmen totdat je 1,5 graad boven de temperatuur bent.
Ander punt: de evohome is eigenlijk niet draadloos want begint irritant te piepen zodra hij langer dan 1 uur van de stroom is. Die oplader kan je wel steeds meenemen naar zolder maar lijkt me toch onhandig.
Daarnaast heb je voor de manier waarop jij het wil gebruiken genoeg aan een simpelere draadloze thermostaat zonder zoneregeling. Ik heb nu net de isense RF aangeschaft, dus nog niet veel ervaring maar ziet er goed uit tot dusver. Honeywell heeft zelf ook simpelere oplossingen maar ik ben een beetje klaar met Honeywell.

Succes met kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Pas op met Honeywell!

Al hun draadloze oplossingen hebben het probleem dat ze zwaar over over het setpoint heengaan. Niet per ongeluk eventjes iets teveel warmte in je radiator. Maar gewoon 1 of 2 uur lang extra warmte in je systeem blijven pompen terwijl je al boven de gewenste temp zit. Daardoor kom je dus zoals stat zegt op 1.5 boven je setpoint uit. Vooral in single zone (thermostaat) modus zie je dit goed terug. I.c.m. radiatorregelaars en meerdere zones merk je het minder. Hij gaat dan 'maar' 0.7 over de temperatuur heen.

Honeywell ontkent het probleem nog steeds.

Stat, als je nog zin hebt om te helpen te proberen te helpen Honeywell te overtuigen van het probleem: kijk eens in http://www.automatedhome....or-temperature-regulation en reageer ook met een post dat je hetzelfde probleem had. Waarschijnlijk gaan ze dan echter eerst proberen jou de schuld te geven. Dat je iets niet goed geïnstalleerd hebt, of dat je nou eenmaal te hoge verwachtingen hebt en dat het 'onmogelijk' is preciezer te regelen in thuis-situaties. Terwijl mijn antieke Honeywell Round het wél gewoon kan.

En ik neem aan dat je iSense ook gewoon wel normaal regelt? In tegenstelling tot Honeywell?

[ Voor 18% gewijzigd door woekele op 14-03-2015 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Heb je het over evohome dan? Mijn Round Modulation Connected doet het namelijk uitstekend. Blijft heel stabiel op zijn setpoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Ik heb Evohome en Round Connected on/off kunnen testen, mijn ketel doet geen Opentherm. Dus daar kan ik niet met zekerheid iets over zeggen. Ik weet wel dat er mensen met Opentherm + Evohome zijn die hetzelfde probleem hebben als ik.

Het probleem treedt overigens alleen op als je ketel/radiators in staat zijn de ruimtetemperatuur te verhogen bij 1 minuut warmtevraag per 10 minuten. Dus vooral goed te testen als je radiators in 1 kamer inschakelt (andere kamers dichtdraait) en je setpoint niet teveel hoger zet dan de buitentemperatuur. Condities met relatief weinig warmtevraag dus.

Je ziet dan dat hij elke 10 minuten de ketel 1 minuut aan laat gaat, terwijl de temperatuur allang boven setpoint is. Het warmt dan dus steeds iets verder op. Pas als hij belachelijk ver boven setpoint zit, blijft hij een hele tijd uit en laat de boel afkoelen tot setpoint. Om vervolgens weer langzaam elke 10 minuten tot ver boven setpoint op te stoken. Als je temperatuur bij 1 minuut warmtevraag per 10 minuten niet oploopt, omdat je bijvoorbeeld relatief kleine radiators hebt, dan loop je niet tegen dit probleem aan.

En onthoud dat Honeywell liegt over de gemeten temperatuur, om de prestaties beter te laten lijken dan ze zijn. Hij 'rondt af' richting setpoint. Als je setpoint 18 is en hij meet 17.6, dan laat hij rustig 18 zien. En als hij 18.4 meet bij setpoint 18, laat hij ook gewoon 18 zien. Het valt dus niet meteen op als er iets mis is.

Wellicht heb jij een keer tijd/zin om te testen? Draai alle radiators dicht, behalve in je de kamer waar je Round Connected hangt. Zet setpoint iets hoger dan de huidige temperatuur (niet te hoog, dus liever niet als je het nu al 21 hebt) en kijk wat de ketel doet. Blijft hij elke 10 minuten inschakelen? Of zie je echt dat hij uit blijft zogauw setpoint bereikt is?

[ Voor 42% gewijzigd door woekele op 14-03-2015 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:14
Even een vraag voor de mede Nefit Easy bezitters.
Ik ben ondertussen ook 2 weken bezitter maar uit de doos staat er frimware 2.10 op waardoor vele opties uit de app niet werken. Ik krijg steeds de melding:
"Deze functie vereist een nieuwer versie van de themostaat firmware. Updaten van de firmware gebeurt automatisch. Dit kan enige dagen duren."
Nu lees ik dat 2.15 de laatste firmware is en er diverse tussen versies zijn. Wat wordt door Nefit gezien als "enige dagen"? Of zijn er bekende problemen met type routers wifi netwerken etc die in de FAQ op hun website staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
@ woekele
Dat hangt ook wel erg af van het huis. Ik heb zelf een oud (en klein, 55m2) duplexwoning op de onderste verdieping. Sowieso heb ik maar 3 radiatoren open staan, 2 in de kamer en die in de keuken. Slaapkamer verwarm ik sowieso niet, en de rest wordt hiermee ook wel op temperatuur gebracht. Het huis heeft wel dubelglas en label C, maar is ook wel weer redelijk lek. Het kan best zijn dat bij mij van nature regelmatig moet worden bijgestookt om hem mooi rond het setpoint te houden..

Ik woon wat dat betreft al in je testmethode ;) . Verder hangt alles in mijn domoticasysteem, waar ik ook een temperatuursensor aan heb hangen. Die 0.5 speling was mij ook al opgevallen. Bij mij is hij hoe dan ook behoorlijk netjes op temperatuur. 1.5 graden boven setpoint zie ik echt nooit. Wellicht eens een 0.3 boven setpoint, maar niet meer dan dat. Hij is bij mij eerder conservatief en blijft er wat onder.

Kan er mee te maken hebben dat ik een modulerende ketel heb die ik tevens in aanvoertemperatuur heb teruggeschroefd (70 graden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Die 1.5 is alleen als je single-zone/thermostaat-modus gebruikt. Anders is het 'maar' 0.7 bij mij. Maar er is nieuwe informatie dat die bug wellicht alleen in zone 1 optreedt. Ik ben weer aan het testen geslagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stat
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:14
woekele schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 17:24:
Pas op met Honeywell!

Al hun draadloze oplossingen hebben het probleem dat ze zwaar over over het setpoint heengaan. Niet per ongeluk eventjes iets teveel warmte in je radiator. Maar gewoon 1 of 2 uur lang extra warmte in je systeem blijven pompen terwijl je al boven de gewenste temp zit. Daardoor kom je dus zoals stat zegt op 1.5 boven je setpoint uit. Vooral in single zone (thermostaat) modus zie je dit goed terug. I.c.m. radiatorregelaars en meerdere zones merk je het minder. Hij gaat dan 'maar' 0.7 over de temperatuur heen.

Honeywell ontkent het probleem nog steeds.

Stat, als je nog zin hebt om te helpen te proberen te helpen Honeywell te overtuigen van het probleem: kijk eens in http://www.automatedhome....or-temperature-regulation en reageer ook met een post dat je hetzelfde probleem had. Waarschijnlijk gaan ze dan echter eerst proberen jou de schuld te geven. Dat je iets niet goed geïnstalleerd hebt, of dat je nou eenmaal te hoge verwachtingen hebt en dat het 'onmogelijk' is preciezer te regelen in thuis-situaties. Terwijl mijn antieke Honeywell Round het wél gewoon kan.

En ik neem aan dat je iSense ook gewoon wel normaal regelt? In tegenstelling tot Honeywell?
Nou, ik ben er wel een beetje klaar meer eerlijk gezegd. De Isense regelt goed, stookt wel iets te warm bij het opwarmen (maximaal 0.8 graad) maar ik denk dat dat bewust is om te compenseren voor het moeten opwarmen van meubels enzo. 's avonds laat is de afwijking veel kleiner. Overigens rond de Isense ook af, maar je kan tenminste zien wanneer er warmtevraag is, dat scheelt een stuk ergernis.

Ik heb de evohome vorige week nog 1 keer getest. Om 12 uur erin gehangen toen het huis verwarmt was door de zon, dat ging goed (sloeg niet aan). Echter, zodra de temperatuur in de buurt van het setpoint was bleef de evohome warmtevraag genereren, ook toen de evohome zelf 1 graad meer dan het setpoint aangaf. Tja, dan ben ik er klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Wat wordt door Nefit gezien als "enige dagen"?
Als je de Easy kan benaderen vanaf internet dan heeft hij ook toegang tot updates.
Bij mij duurde het anderhalve dag. Zal wel gezette tijden of dagen zijn dat hij kijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
woekele schreef op zondag 15 maart 2015 @ 12:33:
Die 1.5 is alleen als je single-zone/thermostaat-modus gebruikt. Anders is het 'maar' 0.7 bij mij. Maar er is nieuwe informatie dat die bug wellicht alleen in zone 1 optreedt. Ik ben weer aan het testen geslagen...
Ik heb maar één zone omdat ik niet EvoHome heb, maar gewoon een Round Modulation Connected. Staat vandaag mooi stabiel op 19 graden met de laatse uren max 0.1 graad afwijking volgens mijn andere thermometer die tevens veel dichter bij de radiator staat.

Kan me voorstellen dat jullie met die EvoHome helemaal klaar zijn. Hoe de fuck kun je warmte vragen als het al te warm is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook een Round Connected Modulation die prima werkt. Heb geen extra thermometer nog in de woonkamer hangen, maar merk geen rare schommelingen.

Heb ook logging draaien en daarin zie ik dat de ketel netjes de hele dag door af en toe even aanslaat. Uuuuren branden heb ik dus niet. In dat plaatje stookt m'n ketel nog vrij vaak, maar als het een dag flink zonnig is en het huis door de zon opwarmt dan zie ik dat de ketel zomaar een uur of 3 niet aanslaat. Dus dat alle Honeywell producten dat hebben? Nee, dat kan ik niet beamen.

Al heb ik net als GENETX een kleine woning (56m2).

Zie ook m'n productreview: productreview: Honeywell Round Connected Modulation review door ThinkPad

[ Voor 36% gewijzigd door ThinkPad op 15-03-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Tjah, het is natuurlijk vooral vervelend als hij eerst 2 uur lang elke 10 minuten even aanslaat en het veel te warm opstookt en vervolgens 2 uur uit blijft om het af te laten koelen. Vooral die 2 uur zijn heel oncomfortabel. De temperatuur gaat dan in een uur of twee een hele graad op en neer.

En vervolgens sluit ik een ouderwetse bedrade Round aan en gaat alles goed. Blijft bijna continu op setpoint, soms 0.1 erboven/eronder.

Het is jammer dat jullie een Round Connected Modulation hebben en ik de On/Off, want dan konden we beter vergelijken :) Thinkpad, heb je ook de temp in je kamer weleens gelogd ipv de keteltemp? En had jij om 15:45 zon in huis? Hij ging zomaar anderhalf uur uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
woekele schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:00:
[..]

Het is jammer dat jullie een Round Connected Modulation hebben en ik de On/Off, want dan konden we beter vergelijken :) Thinkpad, heb je ook de temp in je kamer weleens gelogd ipv de keteltemp? En had jij om 15:45 zon in huis? Hij ging zomaar anderhalf uur uit?
Een aan/uit thermostaat begin ik niet meer aan. Heb ik vorig jaar ter test wel eens gehad, maar het verbruik per graaddag ging bijna met de helft omhoog. Modulerend is veel zuiniger in mijn situatie.

Nee ik log de kamertemperatuur niet, maar kan dat wel doen. Wilde toch nog een temperatuurloggertje bouwen (ESP8266) morgen, zet ik die wel ff in de woonkamer.

Om 15:45 had ik waarschijnlijk de zon op het huis, die komt hier aan het einde van de middag op het balkon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
sweetdude schreef op zondag 15 maart 2015 @ 11:09:
Even een vraag voor de mede Nefit Easy bezitters.
Ik ben ondertussen ook 2 weken bezitter maar uit de doos staat er frimware 2.10 op waardoor vele opties uit de app niet werken. Ik krijg steeds de melding:
"Deze functie vereist een nieuwer versie van de themostaat firmware. Updaten van de firmware gebeurt automatisch. Dit kan enige dagen duren."
Nu lees ik dat 2.15 de laatste firmware is en er diverse tussen versies zijn. Wat wordt door Nefit gezien als "enige dagen"? Of zijn er bekende problemen met type routers wifi netwerken etc die in de FAQ op hun website staan?
Op dit moment wordt V2.15.10 over de hele markt uitgerold, dat heeft als gevolg dat de reguliere update tijden verlengd zijn tot ongeveer 2 weken. (fifo updater)
Kijk het nog even aan, ik vermoed dat je begin deze week de update krijgt. Mocht je het eind deze week nog niet hebben dan heeft het zin om contact op te nemen met Nefit en kunnen we helpen om eventuele problemen met routers op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Thinkpad/Genetx, die 1.5 overshoot treedt ook alleen op als je kamer uiteindelijk 1.5 graad opgewarmd kan worden met maar 1 minuut warmtevraag per 10 minuten. Bij een modulerende thermostaat wordt die kans natuurlijk kleiner, omdat hij niet alleen maar 1 minuut per 10 minuten warmte vraagt, maar waarschijnlijk ook nog eens een lage temperatuur vraagt. Dus kleine kans dat je temperatuur dan gaat oplopen (het zal een constante temperatuur blijven). Dus kleine kans dat je tegen het probleem aanloopt.

Met aan/uit, een flinke ketel en maar 2 radiators open helaas een ander verhaal.

Als je het bij een modulerende toch zou willen testen, zou je eigenlijk een elektrisch kacheltje moeten inschakelen of zo en dan kijken wat er gebeurt als je kamer eenmaal 1 graad boven setpoint is. Blijft de Round Wireless dan toch nog (lage) ketelvraag sturen, of houdt hij helemaal op? Maarja, als je geen probleem hebt, waarom zou je het dan gaan creëren ;)

[ Voor 34% gewijzigd door woekele op 16-03-2015 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:57
Elephtera schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:05:
[...]

Op dit moment wordt V2.15.10 over de hele markt uitgerold, dat heeft als gevolg dat de reguliere update tijden verlengd zijn tot ongeveer 2 weken. (fifo updater)
Kijk het nog even aan, ik vermoed dat je begin deze week de update krijgt. Mocht je het eind deze week nog niet hebben dan heeft het zin om contact op te nemen met Nefit en kunnen we helpen om eventuele problemen met routers op te lossen.
Kun je ons ook het changelog van versie 2.15.10 geven?

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik zie dat ik al 2.15.10 heb. ben ook wel benieuwd naar de change log.

Werd vanochtend trouwens wel verwelkomd met een notification dat het desinfectoeprogramma was gefaald. WTF? Ik wist niet eens dat mijn ketel dat kon (of is dit iets wat vanuit de thermostaat wordt geregeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
synthdood schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:03:
Ik zie dat ik al 2.15.10 heb. ben ook wel benieuwd naar de change log.

Werd vanochtend trouwens wel verwelkomd met een notification dat het desinfectoeprogramma was gefaald. WTF? Ik wist niet eens dat mijn ketel dat kon (of is dit iets wat vanuit de thermostaat wordt geregeld).
Officieel mag ik geen changelog geven.

Zoals je zelf al gemerkt hebt zijn er wijzigingen met thermische desinfectie (legionella preventie/TD) doorgevoerd.
Indien dit faalt krijg je nu een melding dat het gefaald is.

TD is iets wat je ketel doet maar vanuit de thermostaat geconfigureerd kan worden (vanaf V2.15.10, apps volgen nog). Bij de meeste ketels is TD niet nodig (geen opslag vat, of een temperatuur van meer dan 60 graden) en zou de ketel een OK terug moeten geven. Sommige ketels geven een NOK terug indien TD niet nodig was maar wel aangevraagd is. Dat geeft dan ook een notificatie met foutmelding.

Wat voor ketel heb je? Dan kan ik dat voor je uitzoeken. Zou je me anders een PB kunnen sturen? Dan kan ik je daarlangs verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08 23:12
Ik vind het wel jammer dat Nefit zijn gebruikers niet wat actiever informeert over (aanstaande) updates (bijvoorbeeld via de nieuwsbrief), ik lees het nu hier, maar had het toch leuk gevonden om dat via wat meer 'officiele' kanalen te vernemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
In de nieuwsbrief die ik altijd krijg van Nefit staan de wijzigingen die ze een ruime week daarvoor hebben doorgevoerd.... Had beter geweest als ze dat een week of wat voor de update deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:14
Elephtera schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:05:
[...]

Op dit moment wordt V2.15.10 over de hele markt uitgerold, dat heeft als gevolg dat de reguliere update tijden verlengd zijn tot ongeveer 2 weken. (fifo updater)...
O hartelijk dank voor de tip! Wachten we rustig af en bel ik desnoods volgende week wel met de klantenservice.
Oxellaar schreef op maandag 16 maart 2015 @ 19:49:
In de nieuwsbrief die ik altijd krijg van Nefit staan de wijzigingen die ze een ruime week daarvoor hebben doorgevoerd.... Had beter geweest als ze dat een week of wat voor de update deden.
Hoe kun je je inschrijven voor die nieuwsbrief of is deze niet bestemd voor particulieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:11
zijn er hier ook mensen met een Anna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Op de Nefit website is de verwachtte release van de webapplicatie al een poosje verandert naar 'nog niet bekend'. Dat is wel jammer, want op het moment dat ik hem kocht stond er nog een kwartaal-aanduiding. Nu zou het zomaar nog een jaar kunnen duren, of zelfs helemaal nooit meer kunnen komen.

Is er echt niet iemand die wat dichterbij de ontwikkelingen zit en kan verklappen of er überhaupt nog een webapp komt, en zo ja: of dat nog dit jaar gaat gebeuren?

Of....een API ....zit daar schot in of is men daar mee bezig?

[ Voor 6% gewijzigd door M.v.Veelen op 18-03-2015 10:18 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
Ja er komt nog altijd een webapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zou mooi zijn als Nefit een API zou releasen waar je in ieder geval wat informatie uit het systeem kan trekken. Wil graag wat info binnen Domoticz dashboard op gaan nemen over huidige temperatuur / ingestelde temperatuur en wanneer de CV aanslaat. Jammer dat Nefit dat stuk niet echt op pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
I second that! Wil precies hetzelfde. Ik heb Nefit hierover gemaild en ze gaven alleen aan dat ze het zouden doorgeven. Ik denk echt dat als ze daarin duiken dat er een stukje extra markt gewonnen kan worden.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjouke de leeuw
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-01-2022
Hallo, vanmorgen een berichtje van nefit gehad na een vraag van mijn kant.
Nefit is op dit moment nog met de veld test bezig. Vanaf medio april komt er een nieuwe update, en zou het zelf lerend vermogen hier in opgenomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
@Sjouke, mooi om te weten dat dit vanuit marketing nu gecommuniceerd wordt. Dan hoef ik het ook niet voor me te houden namelijk.

Het klopt, we zitten midden in de veldtest voor de zelflerende functie. Als ontwikkelaars zijn we nu de laatste puntjes op de i aan het zetten voor een release. Naast zelflerend zullen er ook weer een boel bugs opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjouke de leeuw
Complete changelog heb ik natuurlijk ook niet gekregen maar daar heb ik dan ook niet naar gevraagd. Ben wel benieuwd of er ook over gesproken wordt om verbruiks jaren zelf aan te maken, dus in mijn geval van maart tot maart ipv een kalender jaar. Voor een duidelijk overzicht zou dit bijzonder handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
@Sjouke, die functie is (nog) niet gepland. Het is wel iets wat op een lijst met requested features staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Sjouke de leeuw schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:31:
Complete changelog heb ik natuurlijk ook niet gekregen maar daar heb ik dan ook niet naar gevraagd. Ben wel benieuwd of er ook over gesproken wordt om verbruiks jaren zelf aan te maken, dus in mijn geval van maart tot maart ipv een kalender jaar. Voor een duidelijk overzicht zou dit bijzonder handig zijn.
Komt bij jouw het verbruik wel overeen met wat je daadwerkelijk verbruikt.
Want bij mij geeft de easy een paar 100 M3 meer aan als mijn gas meter.

Dus weet iemand waar de easy/ketel zijn verbruik op baseert?

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjouke de leeuw
Dan moeten we dat eerst maar even rustig afwachten. Het belangrijkste is een stabiel, goed functionerend systeem. Nu heb ik zelf op 4 devices geen enkel probleem maar lees her en der de nodige frustraties, en ik kan me niet voorstellen dat nefit op ontevreden consumenten zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Elephtera, staat op die bewuste lijst met requested features mss ook de mogelijkheid om bepaalde zaken uit te kunnen lezen door een ander systeem, zoals bijv. Domoticz ? Of komt dit pas beschikbaar als er een webapp uitgerold wordt? Je mag vast wel vertellen of het op die lijst voorkomt toch :) ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
@Tinusvolkel, het gasverbruik wordt door de ketel geschat. Daar kan een afwijking in zitten tot wel 25%. Die afwijking is wel constant per toestel en er is wel eens over gesproken om deze factor in te laten stellen door de klant zodat deze waarden overeenkomen.

@M.v.Veelen, een open api staat zeker op die lijst, echter is safety daar momenteel de belangrijkste rede om het vooralsnog niet te doen, het blijft wel op ons netvlies staan omdat er meer mensen om vragen, ook binnen Nefit.

@Sjouke, de meeste problemen blijken telefoonproducent specifiek te zijn. Vooral Samsung doet sommige dingen heel anders. Daardoor kan het zijn dat sommige mensen echt nooit problemen hebben (Zoals jij), en anderen alleen maar problemen hebben (Zoals de 50% crashes die in de app store vermeld worden in sommige reviews)
Daarnaast supporten we nog iOS 5.x, wat er voor zorgt dat we bepaalde dingen niet op de Apple manier kunnen oplossen om ook netjes iOS 8.x devices te supporten. Daar wordt echter wel aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Mooi dat er naar gekeken wordt. Echter, een echt open API zou nog niet eens zozeer nodig zijn, als men de gegevens van de Nefit Easy moet hebben om de Easy te kunnen registreren / gebruiken, dan zou dezelfde opzet misschien ook wel net zo safe zijn als je dit gebruikt voor een API / webapp. Maar ik ga er vanuit dat er diverse mogelijke oplossingen worden bekeken. Fingers crossed dat dit binnenkort een oplossing biedt :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

M.v.Veelen schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 15:57:
Mooi dat er naar gekeken wordt. Echter, een echt open API zou nog niet eens zozeer nodig zijn, als men de gegevens van de Nefit Easy moet hebben om de Easy te kunnen registreren / gebruiken, dan zou dezelfde opzet misschien ook wel net zo safe zijn als je dit gebruikt voor een API / webapp. Maar ik ga er vanuit dat er diverse mogelijke oplossingen worden bekeken. Fingers crossed dat dit binnenkort een oplossing biedt :)
Helemaal mee eens! Zou echt top zijn al dit middels api mogelijk wordt in Domoticz. Het beste van twee werelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjouke de leeuw
Tinusvolkel schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:51:
[...]

Komt bij jouw het verbruik wel overeen met wat je daadwerkelijk verbruikt.
Want bij mij geeft de easy een paar 100 M3 meer aan als mijn gas meter.

Dus weet iemand waar de easy/ketel zijn verbruik op baseert?
Ik heb eigenlijk geen idee. Voor mijn gevoel klopt het aardig. Maar of het op de M3 nauwkeurig is lijkt mij sterk. Je moet het denk ik ook zien als indicatie, en niet als verbruik monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

[...]

Die tweede zin van je...

Alle radiatoren welke niet een EVO home knop hebben verwarmen mee als een willekeurige zone wordt verwarmd. Dit kan je regelen door of de handmatige knoppen dichter te zetten of een thermostaatknop te plaatsen. Thermostaatknoppen zijn dan ideaal, wordt het nooit te warm in een dergelijke unmanaged zone.

Ik heb het systeem. De aanbouw van onze keuken had geen eigen thermostaat, (dien hing boven) en boven was het veel vaker nog warm genoeg, dus sloeg de CV niet aan.
Nu kunnen we elke zone apart regelen. Wij hoefden echter maar 4 kranen te monteren, dat scheelt wel ten opzichte van 13 kranen. VOoral als ze 50,- het stuk kosten.

[ Voor 20% gewijzigd door Equator op 19-03-2015 12:02 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 41 Laatste