Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
Ik heb ook geen problemen, had last van overshoot, mailtje gestuurd en binnen 1 dag opgelost. Met de wifi nooit geen problemen.

Hier een tevreden thermostart gebruiker.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 19:08
Ik ben mij aan het orienteren op de evohome van Honeywell.
Ik vind de hoeveelheid informatie van Honeywell hierover wat sumier.

Ik hoop dat iemand me dan ook kan helpen met de volgende vragen:
- Geven de thermostaatkranen ook terugkoppeling naar de evohome controller? Daar mee bedoel ik, dat als ik handmatig aan een thermostaatkraan draai, dat dit zichtbaar is in de controller wat de ingestelde temperatuur is?
- Is er een bypass nodig? Of is dat niet nodig omdat de ketel niet continue staat te pompen en alleen op aanvraag van een bepaalde zone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
-de HR80 en HR92-radiatorkranen geven hun lokaal ingestelde temp niet door aan de Evotouch. Ik heb daarom lokale bediening op de kranen uitgeschakeld staan. Als je de Evotouch, de app of de nieuwe Evohome Round Wireless gebruikt om temp in te stellen, dan zie je dit wel terug op de Evotouch. Die Round Wireless is wellicht sowieso beter, omdat je die op een goede plek kunt hangen voor de temp-meting. Kranen zitten vaak op slechte plek (in een hoek, onder een raam etc). Maarja, kost je wel weer 75 euro per Round Wireless extra...
-doorstroming moet gegarandeerd zijn. Ketels draaien bijvoorbeeld vaak een paar minuten na na warmtevraag. Of voeren overtollige hitte voor tapwater af via de CV. Of pompen af en toe om de pomp niet 'vast te laten roesten'. Doorstroming in je systeem moet dus gegarandeerd zijn. Dat kan met een bypass, kan ook anders. Je kunt dit bijvoorbeeld ook bereiken door 1 radiator altijd open te zetten, bijvoorbeeld handdoekradiator in badkamer. Zelf doe ik radiator in de hal, met voetventiel geknepen om niet teveel energie te 'verspillen'. Maar niet teveel knijpen, anders is er weer te weinig doorstroming in uitzonderingssituaties.

[ Voor 20% gewijzigd door woekele op 29-12-2014 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 19:08
Ok dank voor de informatie mbt de radiatorkraan. Round Wireless is wel een goede oplossing hiervoor dan.
Wat betreft de doorstorming: Betekent dat dan als ik de radiator in de badkamer niet voorzie van een radiatorthermostaat maar gewoon een kraan er op laat maar deze vol open zet (en dus dient als continue doorstorming) dat als ik dan in een bepaalde zone warmte vraag, deze ook de badkamer gaat verwarmen?
Dat is niet altijd de bedoeling, zo verspil ik nog onnodig warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
ja, als je een kraan continu openzet, wordt, als de ketel stookt, de radiator warm en 'verspil' je warmte. De warmte wordt overigens wel nuttig gebruikt in een radiator, dus verspilling is misschien niet het juiste woord. En hoe kleiner de radiator is, hoe minder de verspilling is. En hoe minder ver je de kraan open zet, hoe minder de verspilling. Maar zet hem niet helemaal dicht, want dan heb je geen doorstroming (daarom ook geen thermostaatknop erop).

Bij een by-pass heb je echt verspilling, de warmte gaat dan alleen maar door je leidingen/bypass/ketel. Maar de situatie dat de bypass opengaat zou een uitzonderingssituatie moeten zijn, dus als je de mogelijkheid hebt, is een bypass plaatsen wellicht beter. Zorg wel dat hij goed is ingesteld. Hij moet niet te makkelijk (vroeg) opengaan, maar ook niet te moeilijk (laat).

Grootste probleem met Evohome vind ik momenteel dat hij in goed-geisoleerde woningen of woningen met over-gedimensioneerde cv-installaties de neiging heeft om te ver door te stoken. Zelfs als de gewenste temperatuur allang bereikt is, blijft hij de ketel dan aan sturen en wordt het steeds warmer (tot ongeveer een graad boven je gewenste temp, daarna houdt hij gelukkig wel op). Hopelijk lossen ze dat op bij Honeywell.

Verder is het handig een ketel te hebben die ook op een heel laag vermogen kan draaien. Als je maar 1 kleine zone verwarmt, moet hij zijn warmte wel een beetje kwijt kunnen namelijk.

[ Voor 38% gewijzigd door woekele op 29-12-2014 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okzbow
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:45
Wij gaan binnenkort verhuizen naar een oud huis (monument) en overweeg ook zoneverwarming.
Is evohome de beste oplossing? Of is Danfoss of 2Heat ook een serieus alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 08:51
Mijn plugwise circle+ module maakt een zoemend geluid (beetje vergelijkbaar met een dimmer). Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 20:36
okzbow schreef op zondag 28 december 2014 @ 19:40:
[...]

Het ergste vind ik nog niet eens de problemen, maar wel dat alles stelselmatig wordt ontkend of ontweken.... dan heb ik nl ook niet echt vertrouwen in het oplossen van alle issues.
Dit is ook mijn ervaring met de support van ThermoSmart. Ik heb de thermosmart dan ook geretourneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-08 10:27

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Goede avond allemaal, even een vraagje omtrent de Nefit Easy, is er iemand die enig idee heeft wat nu de laatst uitgebrachte firmware versie is van de thermostaat.??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
De laatst uitgebrachte firmware is 02.15.00

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Oke.... ik heb mij vanmorgen een opgehaald (07:15 uur) :') en deze heeft nog firmware versie 02.10.00 er op staan. Ik mag aannemen dat ik eerdaags ook nieuwe firmware aangeboden krijg.??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Komt vanzelf, stapje voor stapje als ik me niet vergis.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Goedemorgen en de beste wensen allemaal, ik zag vanochtend dat de nieuwste firmware er nu in zit,

Ik heb wel een hoop lopen klooien om de Nefit easy enigszins werkend te krijgen op mijn intergas Hr28.
Volgens mij klopt van het hele stookgedrag geen donder.

1- De nefit easy zit aan gesloten via een ''Easy Connect'' aan mijn intergas Hr28 op aansluiting 11 en 12.
2- lampje easy connect brand ook groen.
3- Wanneer de intergas ketel op fabrieksinstelling staat werkt het voor geen meter.
4- Ik moest de ketel minimaal op 70% vermogen zetten, anders ging de ketel aan, uit, aan, uit, aan, uit aan, uit, enz, enz..... zonder ook maar even gebrand te hebben. Erg vreemd dus.
5- Ik moest parameter E (zonder punt) op 60 zetten, wanneer deze gewoon op 40 zal blijven staan dan werd het water opgewarmd tot 45 graden en dan slaat de ketel uit en laat code 1 zien. ( Watertemperatuur berijkt )

Wie heeft ook dit erg vreemd gedrag met zijn intergas ketel en easy thermostaat.??

Of de thermostaat is niet goed, of de easy connenct is niet goed of beide kunnen gewoon niet communiceren met de ketel.... wie het weet mag het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08 23:12
Nou, de Easy app lijkt in ieder geval moeite te hebben met de jaarwisseling. Het gasverbruik is wel gereset, maar lijkt nog wel heel 31 december mee te tellen, en ik zie verder alleen maar de gegevens van 2014, zonder ergens een mogelijkheid te hebben 2015 te selecteren..

Ik heb versie 2.2.5 van de app, wat voor zover ik weet de laatste versie is en waar volgens de informatie van Nefit dit juist in geregeld zou moeten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Wat een ramp die nefit easy..... Honeywell Touch aan/uit terug geïnstalleerd en het is weer heerlijk aangenaam in huis.
Morgen maar weer terug met de Nefit Easy + Easy Connect, één van beide is niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Xoem schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 12:48:
Nou, de Easy app lijkt in ieder geval moeite te hebben met de jaarwisseling. Het gasverbruik is wel gereset, maar lijkt nog wel heel 31 december mee te tellen, en ik zie verder alleen maar de gegevens van 2014, zonder ergens een mogelijkheid te hebben 2015 te selecteren..

Ik heb versie 2.2.5 van de app, wat voor zover ik weet de laatste versie is en waar volgens de informatie van Nefit dit juist in geregeld zou moeten zijn..
Ik kan ook alleen 2014 selecteren, maar het verbruik is toch alleen van dit jaar, namelijk 0,7 kuub.
Zou willen dat het inclusief december was.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoem
Nou, toen ik vannacht rond een uur of 3 na een geslaagde oud en nieuw viering de verwarming via de app weer lager wilde zetten, keek ik toevallig bij de statistieken en en het verbruik stond toen op 6 m3. Dat ga ik echt niet in die 3 uurtjes sinds de jaarwisseling verbruikt hebben, dat is ook zeer onlogisch gezien het gemiddelde verbruik in de weken er voor. Ik heb misschien niet het meest geisoleerde huis, maar zo erg is het toch ook weer niet. Lijkt er meer op dat het verbruik van 31 december ook nog meegeteld is hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:12
Intussen kun je in de easy app ook kiezen voor 2015/2014. Beetje jammer alleen dat je niet een periode van 12 aaneengesloten maanden kunt kiezen. Geeft toch veel meer inzicht in het verbruik. Maar goed, over een paar weken een slimme meter dan kan ik met Domoticz het verbruik bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoem
Ja, werkt bij nu ook weer goed, ook het gasverbruik is gecorrigeerd. Wel jammer dat je alleen voor de grafiek voor 2014/2015 kunt kiezen (en dus niet voor het aangegeven verbruik), aangezien je uit de grafiek wat lastig exacte waardes kunt halen.

Grappige is dat ik de Easy vooral gekocht heb voor het gemak en het comfort en eigenlijk helemaal niet zo geinteresseerd was in mijn verbruik, maar nu dat zo makkelijk is in te zien met die app merk ik dat ik er toch veel meer naar zit te kijken dan verwacht. En het nu dan ook jammer vind dat de informatie die je uit de app kunt halen toch wat beperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Waarschijnlijk was er nog niet genoeg data over het gasverbruik van 2015 beschikbaar.
Bij een nieuwe thermostaat duurt het ook iets meer dan een dag voor er een (betrouwbaar) verbruik wordt weergegeven.

Ik had hier in de nieuwjaarsnacht ook 9.5m3 verbruikt, beetje teveel in een paar uur, nu is het weer correct.

Bij cumulatief verbruik kun je wel 2014 en 2015 met elkaar vergelijken. Al is er nu nog niets zichtbaar, het verbruik in 2015 is nog te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentium-Pro
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05 16:18
Ook ik heb een Nefit Easy aangeschaft voor het gemak en de bediening op afstand.
Plaatsen en installeren was niet moeilijk.
Volgens de handleiding van mijn ketel moest ik hem omzetten van "aan/uit" ----> "open therm" met de diagnosecode D20 omdat ik dat niet dagelijks doe heb ik Vaillant gebeld en even wat ondersteuning gevraagd.
Daar kreeg ik tot mijn grote schrik te horen dat ik met de Nefit Easy wel CV kan gebruiken maar hoogst waarschijnlijk geen warm water.
Nergens wordt er door Nefit gemeld dat er ketels zijn die dit hebben. :(
Na wat heen en weer gesproken over updates etc. zou het liggen aan de hardware versie van de MCBA Gasmoduul (ofwel de elektronica van de vaillant ketel) en die schijnt niet upgradable te zijn.
Maar het zou ook wel kunnen werken werd er nog gezegd. Welke versies MCBA wel en niet zouden werken wisten ze ook niet bij Vaillant :-((die verkopen liever hun eigen thermostaten)
Op goed geluk toch maar de diagnosecode D20 aangepast (is normaal een installateurs aktie) en warm water getapt............. even spannend _/-\o_ maar ik kreeg warm water!!! Yes *O*

Ik heb hem nu ruim een week in bedrijf, bevalt goed, maar is wel al een paar keer "offline" geweest doordat de internetverbinding wegviel.
De oorzaak daarvan is me nog niet bekend, moest router even spanningsloos maken daarna werkte de benadering met smartphone weer. Wel vervelend als dat gebeurd terwijl je niet thuis bent. :N

Ketel: Vaillant VHR NL 24-28C (made in Germany)
Gasmodul: MCBA1445dv40 (made in Hungary)
ADSL Router: ZyXel P-2601HN-F1

Ik zou de thermostaat een Vast IP adres willen geven maar ben er nog niet achter hoe en waar dat moet en of dat het af en toe wegvallen van de internet verbinding oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ik heb ook een Easy, maar wegvallen doet hij eigenlijk nooit. Hij is incidenteel wel eens niet bereikbaar, maar dat is maar heel kort en komt altijd vanzelf weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Heel in het begin (sept 2013) heb ik ook last gehad van wegvallende verbinding met de router.
Heb toen de Easy een vast ip gegeven en nooit meer last gehad, hoe dit moet bij jouw router zou ik niet weten. Je moet het iig in je router doen.

Of dit intussen nog steeds nodig is weet ik niet, zonder vast ip zou het ook moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
Dan moet je in je router een "reservation" maken op mac adres.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentium-Pro
janne_nl schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 17:05:
Ik heb ook een Easy, maar wegvallen doet hij eigenlijk nooit. Hij is incidenteel wel eens niet bereikbaar, maar dat is maar heel kort en komt altijd vanzelf weer terug.
De Easy valt ook niet weg er is gewoon ff geen wifi verbinding op dat moment we zitten dan niet in de kou hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentium-Pro
Grolsch schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 17:48:
Dan moet je in je router een "reservation" maken op mac adres.
Ik heb achter het mac en IP adres van mijn thermostaat "static" aangevinkt
en nu maar hopen dat dit de oplossing voor het wegvallen van de verbinding is.

Overigens kon ik op zo'n wegval moment ook niet meer met de pc inloggen op de ZyXel ADSL router en had mijn smartphone en laptop ook geen internet meer. Ik kon het alleen oplossen met uit/aan van de power op de ZyXel ADSL router. Dus het lijkt erop dat er in zo'n situatie meer aan de hand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:23
Tijdschakelaar ertussen zodat de router elke nacht om 4:00 even 5 min zonder stroom staat?

Vooral bij goedkope routers helpt dat goed, elke nacht even een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
  • Laatst online: 23-08 23:36
Met een nieuwe android en iOS versie van de Nefit Easy app (2.2.5, voornamelijk bugfixes) merk ik dat er weer veel over gesproken wordt. Ik zal proberen vanuit mijn rol als developer op het Nefit Easy team te reageren waar dat kan. Sommige zaken mag ik niet openbaar noemen/beantwoorden vanwege politieke redenen.

momenteel is de laatste firmware versie 2.15.00
De laatste versie van de apps is 2.2.5.
Op Android heb je vanaf Android 2.3 nu ook Android wear support

Easy connect met intergas: ik heb zelf een 36/30 HRE van intergas en kon de easy+connect met fabrieks instellingen gebruiken. Alles werkte perfect. Ik merk wel dat de snel heet water functie van de easy overruled wordt door de eco modus van de ketel. In normaal/comfort modus werkt de snel heet water configuratie van de easy wel zoals verwacht.

Pribo, ik heb bijna het idee dat je ketel problemen heeft met OT. Open Therm is dan wel een standaard, maar met erg veel losse eindjes. Verschillende fabrikanten geven daar hun eigen invulling aan. Heel vervelend voor ons, en ook gelijk de rede waarom de waterdruk niet meer zichtbaar is in de iOS app. (Android gaat het ook uit)

Er zijn ketels die een foutieve waterdruk terug geven via open therm. De easy gaat dan push notificaties sturen omdat er een storing is, terwijl er niks aan de hand is behalve een ketel die OT verkeerd implementeert. Omdat we bij Nefit geen overzicht hebben van alle ketels ter wereld, en hun implementatie van OT is er besloten voor niet nefit/bosch OT ketels de waterdruk weergave weg te laten.
Ik zal na de vakantie nog een balletje opgooien of dit misschien configurabel te maken is, want ik ga de functie ook missen omdat mijn intergas een uitstekende waterdruk terug geeft op de OT interface.

de 2014/2015 fix voor het gasverbruik die is geïmplementeerd ging om een hard coded 2013/2014 in die schermen. Daarnaast is dat hele scherm onder water aangepakt en opgeschoond, waardoor je nu (in iOS) een voortgangsindicatie hebt en een boel fouten zijn opgelost. We zijn ermee bekend dat er nog wat dingen zijn, zoals de genoemde "het klopt niet op 1 januari" probleem. Er is qua prioriteit besloten deze nog niet op te lossen ten voordele van wat andere vervelendere bugs. De nefit easy maakt om 12 uur snachts een heleboel berekeningen, oa mbt gasverbruik. Vandaar dat je altijd een dag achter loopt, en op 1 januari geen juiste weergave hebt.

De feature "jaar volgens afrekening energie leverancier" staat nog op de backlog/wensenlijst.

Het Warm water probleem met vaillant heeft dezelfde oorzaak als de waterdruk bij andere ketels. Vaillant heeft hun eigen implementatie van OT, die net teveel afwijkt van de rest en daardoor problemen kan geven. Daar kan Nefit niks aan doen.

De Nefit Easy heeft een fallback voor als de verbinding met de server wegvalt (of nou de server eruit ligt, of je eigen internet) In die gevallen gaat de thermostaat in zogenaamde local mode. Daarin kun je vanuit dezelfde router als de easy wel verbinden. Na het wegvallen van de verbinding blijft de easy 4 minuten proberen deze te herstellen. Daarna valt hij terug in die zogenaamde local mode. Daarna zal elke (ik meen) 6 minuten een nieuwe herstel poging gedaan worden. Wil je dit sneller: even de easy los klikken van de muur. Dan zal hij direct een poging doen de verbinding te herstellen

De easy zal in alle gevallen gewoon blijven werken omdat alle informatie (klok programma enzo) in de thermostaat zit.

Wil je meer weten/snelle reactie stuur dan een PB. Aangezien ik hier wel mee lees, maar niet vaak reageer.

“An elephant is a mouse with an operating system”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Elephtera schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 21:07:

Op Android heb je vanaf Android 2.3 nu ook Android wear support
Weet je dit zeker? Volgens mij wordt Wear pas vanaf Android 4.3 ondersteund.
Er zijn ketels die een foutieve waterdruk terug geven via open therm. De easy gaat dan push notificaties sturen omdat er een storing is, terwijl er niks aan de hand is behalve een ketel die OT verkeerd implementeert. Omdat we bij Nefit geen overzicht hebben van alle ketels ter wereld, en hun implementatie van OT is er besloten voor niet nefit/bosch OT ketels de waterdruk weergave weg te laten.
Ik zal na de vakantie nog een balletje opgooien of dit misschien configurabel te maken is, want ik ga de functie ook missen omdat mijn intergas een uitstekende waterdruk terug geeft op de OT interface.
Bij de Remeha Calenta werkt de weergave van waterdruk ook prima. Al werden deze gebruikers wel helemaal gestoord van de foutieve stroingsmeldingen op iOS apparaten, wat de storing was werd niet weergegeven. Op Android apparaten werden deze meldingen totaal niet weergegeven. Er lijkt dus ook een verschil te zitten tussen OS.
De feature "jaar volgens afrekening energie leverancier" staat nog op de backlog/wensenlijst.
Wat mij ook opviel is dat ik het totaalverbruik van 2014 niet meer zichtbaar krijg, wel de grafiek van 2014. Daaronder staat alleen het totaal van 2015 genoemd.

En wat betreft OT....één groot drama eigenlijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
@Oxellaar, je zult gelijk hebben met android wear. We ondersteunen echter ook android 2.2, en daar moesten we een apparte apk voor bouwen omdat wear pas vanaf 2.3 meegebouwd kon worden. Maar de daadwerkelijke wear ondersteuning zal vanaf 4.3 zijn.

Ik zal "totaal verbruik per jaar" als feature in de backlog laten zetten, die is wel nuttig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvroon
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-05-2021
Misschien ook een "zoom" funktie in de grafiek? Het warmwaterverbruik is echt niet terug te vinden nu. Gewoon het std. 2 vinger swipe moet toch kunnen lijkt me.
Elephtera schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:09:
@Oxellaar, je zult gelijk hebben met android wear. We ondersteunen echter ook android 2.2, en daar moesten we een apparte apk voor bouwen omdat wear pas vanaf 2.3 meegebouwd kon worden. Maar de daadwerkelijke wear ondersteuning zal vanaf 4.3 zijn.

Ik zal "totaal verbruik per jaar" als feature in de backlog laten zetten, die is wel nuttig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Hoe bedoel je, warmwater verbruik niet zichtbaar?
In de maanden juni tot september heb ik alleen een grijze balk in de grafiek, alleen warmwater verbruik dus.
Staat daar bij jouw niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 13:42
Goedemiddag,

Ik ben opzoek naar een thermostaat maar zie door de bomen het bos niet meer.

Situatie:
Vernieuwbouw vakantiehuis (CV-ketel nog te kiezen)
Vloerverwarming zonder zone-regeling, (slaapkamers voorzien van losse radiatoren met thermostaat knoppen)
Op afstand te bedienden door middel van Iphone (verwarmen voordat de nieuwe huurders komen)
Idealiter het energieverbruik uit te lezen via slimme meters inclusief productie zonnepanelen

Bij de meeste losse thermostaten ( Honeywell evohome, Atag One, Nefit Easy, Remeha Isense en Thermosmart) kan je het energieverbruik niet inzichtelijk maken. Dit kan vaak wel bij de thermostate die je bij een 3-5 jarig contract krijgt van je energieleverancier (Nest, Anna, Toon, E-thermostaat en de Energie Assistent).

Wat raden jullie aan als slimme thermostaat gezien bovenstaande functies? Of kan je beter kiezen voor een slimme thermostaat behorende bij je ketel en daar een aparte slimme meter module bij kiezen en die apart in een app uitlezen(Energy Vikings, Energq, slimmemeteruitlezen etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:14

Tim Schuhmacher

abasios

Nest is ook prima los te kopen, hoeft niet bij een contract met een energieleverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
Tim Schuhmacher schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:32:
Nest is ook prima los te kopen, hoeft niet bij een contract met een energieleverancier
Met de Nest kan je niet je energieverbruik zien. Wel hoeveel uur je ketel aangestaan heeft. Dan zou ik die alsnog moeten combineren met een uitlees-apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Waarom verwacht je dat een thermostaat je energieverbruik kan zien. Dat moet je gewoon op de gasmeter uitlezen. Ik weet niet hoe de apparaten die je noemt het doen, maar ik twijfel nu al over de betrouwbaarheid.

[ Voor 31% gewijzigd door woekele op 06-01-2015 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
De energieleverancier kan als je toestemming geeft de dagelijkse meterstanden uitlezen uit je slimme meter. De losse uitleesmodules gebruiken de p1 poort. Waarom is er niet een slimme thermostaat die je op de p1 poort kan aansluiten via je lanverbinding(thermostaat via WiFi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
maar waarom zou je het via je thermostaat willen zien als je het al kan zien via al die andere mogelijkheden om je meter uit te lezen (hetzij via een uitleesmodule, hetzij via een site die de gegevens van je netbeheerder krijgt)? Het voelt een beetje knullig. Volgens mij kun je op een tablet/pc/smartphone veel beter dat soort dingen bekijken dan op een thermostaatschermpje.

[ Voor 24% gewijzigd door woekele op 06-01-2015 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvroon
Nee op de schaal zoals dat door de grafiek was gebruikt amper te zien. Nu tijdens het gebruik van de verwarming totaal niet te zien. Zie allen de verwarming en niets van het warme water.
Oxellaar schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:30:
Hoe bedoel je, warmwater verbruik niet zichtbaar?
In de maanden juni tot september heb ik alleen een grijze balk in de grafiek, alleen warmwater verbruik dus.
Staat daar bij jouw niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke thermostaat raden jullie aan icm stadsverwarming? Het liefst te bedienen met domotica (Domoticz).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2015 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
woekele schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:29:
maar waarom zou je het via je thermostaat willen zien als je het al kan zien via al die andere mogelijkheden om je meter uit te lezen (hetzij via een uitleesmodule, hetzij via een site die de gegevens van je netbeheerder krijgt)? Het voelt een beetje knullig. Volgens mij kun je op een tablet/pc/smartphone veel beter dat soort dingen bekijken dan op een thermostaatschermpje.
Waarom zou je er twee apps voor nodig hebben? Juist het verbruik in combinatie met de aansturing van je cv lijkt mij erg handig. Dit moet toch vrij makkelijk te integreren zijn? Maar zoals het nu lijkt kan het niet anders.

Raden jullie een onafhankelijke thermostaat aan of toch een via je leverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 13:44
Weet iemand of de Nefit Easy + Connect samenwerkt met een Intergas Kombi Kompakt HR 36/30 (2005)?

Volgens de aansluittabellen ondersteund de ketel opentherm op klemmen 11+12, maar ik lees her en der wat over problemen / workarounds die toegepast moeten worden bij Intergas....

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
dvroon schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 22:41:
Nee op de schaal zoals dat door de grafiek was gebruikt amper te zien. Nu tijdens het gebruik van de verwarming totaal niet te zien. Zie allen de verwarming en niets van het warme water.

[...]
Heb je toevallig een screenshot? Dat klinkt misschien als een ander probleem, want het is ook raar dat je warm water verbruik zo minimaal is tov gas verbruik. En met een screenshot is het als bug/feature in ieder geval in te brengen.
S0epkip schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:30:
Weet iemand of de Nefit Easy + Connect samenwerkt met een Intergas Kombi Kompakt HR 36/30 (2005)?

Volgens de aansluittabellen ondersteund de ketel opentherm op klemmen 11+12, maar ik lees her en der wat over problemen / workarounds die toegepast moeten worden bij Intergas....
Ik heb ook prive gereageerd, maar je spreekt hier over workarounds/problemen, daar was ik niet mee bekend, dus neem dat zeker mee in je overweging. Wellicht dat Oxellaar hier meer over weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 16:41
Sinds vandaag een nieuwe ketel (remeha tzerra 28c plus) met een nefit easy thermostaat. Hij herkent alleen de ketel niet in de app. Of komt dat omdat hij net is aangesloten? Ook niet handmatig toe te voegen zag is, dat is jammer.
Ik moet blijkbaar nog een update krijgen, want mijn versie is nog 2.10.00

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
volgens de docs: "een nieuwe versie kan een paar dagen duren (na installatie)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:11
heeft hier nou niemand toon? en is daar tevreden over?
ik wil ook een slimme thermostaat. Maar volgens mij heb ik niet veel keuze door mijn "ouwe " cv ketel
( vaillant exclusiv +)

[ Voor 54% gewijzigd door chimera2 op 07-01-2015 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Niet veel keuze, behalve elke thermostaat met aan/uit-sturing? Dus bijna alles :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvroon
Afbeeldingslocatie: https://plus.google.com/photos/103517937444620346867/albums/6101692667098232321/6101692674359424818?pid=6101692674359424818&oid=103517937444620346867

Hopelijk is dit te lezen.

Dirk
Elephtera schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:25:
[...]

Heb je toevallig een screenshot? Dat klinkt misschien als een ander probleem, want het is ook raar dat je warm water verbruik zo minimaal is tov gas verbruik. En met een screenshot is het als bug/feature in ieder geval in te brengen.

[...]

Ik heb ook prive gereageerd, maar je spreekt hier over workarounds/problemen, daar was ik niet mee bekend, dus neem dat zeker mee in je overweging. Wellicht dat Oxellaar hier meer over weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
frumper schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:35:
Sinds vandaag een nieuwe ketel (remeha tzerra 28c plus) met een nefit easy thermostaat. Hij herkent alleen de ketel niet in de app. Of komt dat omdat hij net is aangesloten? Ook niet handmatig toe te voegen zag is, dat is jammer.
Ik moet blijkbaar nog een update krijgen, want mijn versie is nog 2.10.00
Als ik mij niet vergis worden niet Nefit ketels nooit herkent, heb het nooit gezien iig. Zal waarschijnlijk met OpenTherm te maken hebben.

Waarom trouwens een Remeha ketel bij de Easy gekozen? Als je beide tegelijk aanschaft, dan lijkt mij het logischer dat je een Nefit ketel kiest.
Een Proline bijvoorbeeld, zit ongeveer in dezelfde prijsklasse.

[ Voor 16% gewijzigd door Oxellaar op 07-01-2015 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
woekele schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 19:33:
Niet veel keuze, behalve elke thermostaat met aan/uit-sturing? Dus bijna alles :P
Hoe bedoel je bijna alles?
Ik dacht te hebben gelezen dant die exlusive + voor een bepaald bouwjaar juist niet kon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
een ketel die geen aan/uit-sturing ondersteunt? Ik betwijfel het. Maar staat vast in de handleiding van je ketel. Poortje 3 en 4 volgens handleiding ecofit exclusiv. Weet niet of dat dezelfde is als jij hebt.

[ Voor 29% gewijzigd door woekele op 08-01-2015 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
dan heb ik het verkeerd begrepen/gelezen. Mara je kan dus eigenlijk op elke ketel elke thermostaat zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Als de ketel aan/uit ondersteunt en de thermostaat ook, dan moet het werken. Meestal is dat het geval. Aan/uit is de meest basic sturing.

Als je een Opentherm-thermostaat wil, moet je ketel Opentherm ondersteunen.

[ Voor 16% gewijzigd door woekele op 08-01-2015 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
Oxellaar schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 23:05:
[...]

Als ik mij niet vergis worden niet Nefit ketels nooit herkent, heb het nooit gezien iig. Zal waarschijnlijk met OpenTherm te maken hebben.
Je hebt gelijk, niet Nefit ketels worden niet herkend, althans, ze kunnen wel herkent worden maar we hebben geen lijst met ketel id's, en herkennen ze dus enkel als "niet Nefit" ketel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 16:41
ah op die manier :) zou een leuke aanvulling zijn!
Software is overigens vannacht geupdate, dus dat ging vrij vlot!

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suheyl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-08 09:43
YellowCube schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 09:14:
ik heb sinds gisteren een "slimme" thermostaat van Atag hangen (Atag One).
[afbeelding]

In de basis heeft het ding dezelfde functies als m'n oude thermostaat (en ketel).
Zelflerend als in: weet hoe lang het duurt voor het huis opgewarmd is en gaat dus op het juiste moment stoken. Opties tot moduleren van de ketel (met de nieuwe thermostaat gaat dit via Opentherm). Verder uitgebreide opties om schema's in te stellen.

Het nieuwe apparaat is via wifi te verbinden met je eigen netwerk/internet en is dus bereikbaar via een eigen app. Met die app kun je tot nu toe simpele dingen via zowel je eigen netwerk als via internet zoals:
- temperatuur uitlezen.
- zaken handmatig aanpassen (handig voor als je later of eerder naar huis wil)
- schema's zetten via smartphone/ipad. Dat doe je over het algemeen eenmalig, maar toch, via m'n oude thermostaat was het best wel een geklooi.
- vakantie inplannen.
- warmwatertemperatuur regelen

Over de buitentemperatuur:
M'n oude ketel/thermostaat hield middels een eigen sensor al rekening met de buitentemperatuur. Oftewel, is het koud buiten dan zal de thermostaat weten dat het langer duurt om op te warmen en past e.e.a. daar op aan. Toen de sensor stuk ging gaf de installateur aan dat een nieuwe kopen geen zin heeft t.o.v. wat je er mee bespaart.
De nieuwe thermostaat krijgt gewoon temperatuur gegevens via internet binnen. Wederom, volgens mij levert het niet veel op, maar het kan.

Tot nu toe werkt het ding prima.
Officieel zijn worden ze pas over een week of wat uitgeleverd en ik had zodoende de eer om een van de eerste x beschikbare apparaten gemonteerd te krijgen. Zodoende had ik behalve m'n verwarmingsman ook drie man van Atag zelf over de vloer.
Nadeel is natuurlijk dat ik nu de kinderziektes er uit mag vissen. Die zullen hopelijk het meest in de app zitten.
Ik vroeg me af of de Atag One ook gebruik maakt van geofencing, zoals Anna en Nest. Ik heb zelf een Atag A244C ketel. Vanmorgen zou ik Anna krijgen, echter zei de installateur dat mijn ketel daar dus niet voor geschikt was...
If not, weet iemand of de Nest wel geschikt is voor mijn ketel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:00

YellowCube

Wait...what?

De Atag One heeft dat voor zover ik weet niet.
Uiteraard kan wat niet is, nog komen (althans, ik ga er van uit dat geofencing vooral een softwarematig truukje is)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suheyl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-08 09:43
Thnx YellowCube.

Maar is Nest dan wel geschikt voor de Atag A244c?

[ Voor 16% gewijzigd door suheyl op 09-01-2015 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Slimme thermostaat, die Nefit Easy. Wel jammer dat ik vannacht wakker gemaakt werd met een push berichtje op m'n telefoon. Ketel had onderhoud nodig, zo werd aangegeven. Waterdruk was 1,0 bar. Had ie me ook best vanmorgen mogen vertellen 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
@gysman11, Daar is over gesproken, echter is besloten dat als je geen notificaties wilt je die gewoon op je telefoon moet uitzetten, of je volume s nachts uit.
Of gebruik de zogenaamde nachtmodus. Voor zover ik weet ondersteunen android en iOS dat beide. In die modus worden gedurende de nacht notificaties gedempt.

[ Voor 10% gewijzigd door Elephtera op 12-01-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Push notificatie voor app uitgezet. Gebruik de app dagelijks, dus ik zal niet gauw wat missen.

Vanavond bijgevuld, overdag (systeem was toen warm) was druk 1,3, is nu 1,9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07:28

Ankh

|true

Zijn er hier tweakers die ook gebruik maken van Anna?
Wij maken nu zo'n maand gebruik van de dienst en ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik er van vind.

Anna (de applicatie, maar ook de thermostaat zelf) ziet er verzorgt uit. Er zitten nog wel wat bugjes in (qua planning bijvoorbeeld).

Enkel is het naar mijn idee traag. Remote laden van de settings is soms echt traag. Hebben we boodschappen gedaan (of geshopt) en willen we de cv aanzetten (bij de auto), blijft de app "hangen" en geven we het maar op. Remote is natuurlijk een leuke gadget en is natuurlijk top als het snel werkt.

Daarnaast heb ik thuis het idee dat aanpassingen ook een paar minuten (10?) duren voordat de CV aan de bak gaat. Volgens mij gaan aanpassingen eerst naar plugwise, waarna pas smile de aanpassing naar de CV doorzet.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:45
Heeft iemand al een idee wanneer de webapplicatie voor de Nefit Easy nou uitkomt? Die blijft maar uitgesteld worden, op dit moment staat er niet eens meer een indicatie op de Nefit site.

Webapplicatie zou integratie in domotica goed mogelijk maken. Gewoon een simpele API met vier functies zou ook al voldoende zijn, maar daar is Nefit marketing blijkbaar niet intelligent genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 06:22
delpit schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:24:
Heeft iemand al een idee wanneer de webapplicatie voor de Nefit Easy nou uitkomt? Die blijft maar uitgesteld worden, op dit moment staat er niet eens meer een indicatie op de Nefit site.

Webapplicatie zou integratie in domotica goed mogelijk maken. Gewoon een simpele API met vier functies zou ook al voldoende zijn, maar daar is Nefit marketing blijkbaar niet intelligent genoeg voor.
+1

inderdaad, planning is niet het sterkste punt van Nefit :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 22:48
delpit schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:24:

Inderdaad, dit zou het gemis van de app op Windows Phone ook gedeeltelijk oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nefit Easy heeft hier paar maanden goed gewerkt. Sinds twee weken gaat het ding ineens z'n eigen gang. Heeft zelf een temperatuur bedacht waarop hij gaat regelen (0.5 graad kouder dan wij zouden willen) en 's nachts nog wat lager. Handmatig de temperatuur hoger instellen heeft geen effect. Wij hebben vloerverwarming met een houten vloer, de pompen op de laagste stand zonder nachtverlaging. Dus in principe niet al te ingewikkeld voor een thermostaat. Het ding lijkt een voor ons onzichtbaar programma te volgen. Of er is bij een update een grote vertraging in reactietijd ingebouwd met een verkorting van de verwarmtijd om overshoots te voorkomen. Dat past dan niet bij onze eisen. Partner begint al te roepen dat het ding zo snel mogelijk de deur uit moet en dat we terug moeten naar een klassieke Honeywell met zo weinig mogelijk toeters en bellen en niet al dat elektronische gedoe. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
De easy werkt hier al een jaar probleemloos. Is er geen probleem met de ketel of de verbinding er naartoe? De easy al eens van de contacten gehad?

De app op je telefoon heeft ook de laatste versie?

[ Voor 15% gewijzigd door janne_nl op 17-01-2015 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Easy is van de contacten geweest en ook al gereset. Apps van telegoons heb ik maar verwijderd. Nu heb ik alleen nog de app op de Ipad. Verbinding met ketel is goed, Easy geeft direct reactie als de kraan aangaat. Ketel slaat wel af en toe aan, dus het wordt niet echt koud. Maar ketel slaat niet aan als we de temperatuur hoger zetten. En de temperatuur blijft dik onder de ingestelde temperatuur.
Misschien kan ik de stekker van de ketel er nog eens uittrekken, verder weet ik het ook niet meer.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2015 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 17:52
Heb je niet toevallig 'weersafhankelijk regeling' aan staan? Loop je settings eens na, want het is niet zo dat hij niets doet, hij volgt een programma (zo lijkt het), die jij niet hebt ingesteld.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weersafhankelijke regeling staat uit, settings allemaal nagelopen, niets kunnen vinden. Het is inderdaad net of er ergens een programma is blijven "hangen". Dat wij andere instellingen zien dan de instellingen waarop de Easy regelt. Maar ook een reset helpt niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Hier ook de Easy al meer dan een jaar in gebruik, zonder problemen.
Als je nu je Easy gewoon op handmatig zet en normaal gebruikt: dus 's ochtends met de hand warmer zetten en 's avonds temperatuur omlaag. Werkt dit dan wel? In de handleiding staat geloof ik hoe je de Easy compleet moet resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Yihaaa schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 22:20:[/b
Als je nu je Easy gewoon op handmatig zet en normaal gebruikt: dus 's ochtends met de hand warmer zetten en 's avonds temperatuur omlaag. Werkt dit dan wel?
De Easy staat op handmatig, reageert niet op met de hand warmer zetten. Maar handhaaft wel redelijk de temperatuur op een lager niveau dan wij willen. Het lijkt net of er een soort temperatuurplafond is ingesteld in de software. Resetten (met paperclip) heeft ook geen effect.

Aanvulling: nu ook de Ipad app verwijderd. Heeft geen effect. Vanmorgen was de temperatuur weer 1 graad te laag.

Aanvulling2: we merken nu ook dat er op bepaalde tijden van de dag direct warm water is, op andere tijden niet. De ketel staat op Eco stand, dus er zou nooit direct warm water moeten zijn. Krijgen steeds meer een Big Brother gevoel.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2015 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Wie weet nu hoe het zit met de P1-poort? Hoe vaak per uur/minuut/seconde kun je huidig verbruik/meterstand uitlezen voor elektra, en ook voor gas? (en hoe vaak stuurt de gasmeter zijn stand/verbruik dan weer naar de elektrameter? )En zit daar verschil in tussen DSMR-versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenmiddag,

Ik had een vraag over de Thermostaat Moduline Easy.
We hebben net een nieuw huis gekocht en hier zit deze thermostaat in.
Nu heb ik de app gedownload maar heb ik het wachtwoord niet.

Iemand enig idee hoe ik wachtwoord kan veranderen.

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:29:
Goedenmiddag,

Ik had een vraag over de Thermostaat Moduline Easy.
We hebben net een nieuw huis gekocht en hier zit deze thermostaat in.
Nu heb ik de app gedownload maar heb ik het wachtwoord niet.

Iemand enig idee hoe ik wachtwoord kan veranderen.

BVD
Het serienummer en de toegangscode staan zowel op de sticker op de voorkant van de bedieningshandleiding
als op de sticker op de achterkant van de thermostaat. Als er met een
App is ingelogd, kan in de App het serienummer en de toegangscode zichtbaar worden gemaakt
door via het “Info” menu naar het submenu “over” te gaan. Als het serienummer en de
toegangscode niet kunnen worden gevonden, neem dan contact op met de “Consumenteninfolijn”.

Staat in de handleiding, zie hier: http://nefit-nl.resource....leiding_ModuLine_Easy.pdf

Edit: kijk ook even op pagina 10 v/d handleiding voor meer uitleg

[ Voor 9% gewijzigd door Yihaaa op 18-01-2015 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het serienummer en de Toegangscode wordt wel weergegeven, heb alleen het wachtwoord dan niet.
In het boekje van de handleiding staat ook geen wachtwoord aangegeven.
Het helpt ook niet als ik de thermostaat reset volgends mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoem
Het wachtwoord moet je zelf verzinnen de eerste keer dat je inlogt. Wanneer je een eenmaal ingegeven password niet meer weet zou je door een complete reset weer opnieuwe een password kunnen opgeven volgens mij, maar helemaal zeker weet ik dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoem
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 22:54:
[...]

De Easy staat op handmatig, reageert niet op met de hand warmer zetten. Maar handhaaft wel redelijk de temperatuur op een lager niveau dan wij willen. Het lijkt net of er een soort temperatuurplafond is ingesteld in de software. Resetten (met paperclip) heeft ook geen effect.
Wat bedoel je hier precies met 'niet reageren'? Kun je de Easy wel op een bepaalde temperatuur instellen, maar wordt de ketel niet aangestuurd om die temperatuur te bereiken, of kun je uberhaupt een gewenste temperatuur niet instellen? En is er nog verschil tussen bedienen via de app en via de thermostaat zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Easy is wel in te stellen maar de ketel slaat niet aan als je de temperatuur hoger zet. Ook via de app zijn de gegevens op de Easy gewoon te veranderen.
Op dit moment is het op de Easy 19.9 graden, de Easy staat ingesteld op 21. De Easy hangt in de gang op de plek waar veel leidingen van de vloerverwarming lopen, in sommige kamers is het nu dus echt te koud 17 graden. Soms slaat de ketel even aan, dan wordt het op de Easy maximaal 20.2. Het maakt geen verschil of je de Easy ipv op 21 op 21.5 of 22 zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Je zou zeggen dat er iets mis is met de temperatuursensor in de Easy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veerman24
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-09 17:13
Ik begrijp dat de vloerverwarming onder een houten vloer zit. De watertemperatuur is dan maximaal 40 C, als ik me niet vergis.Zou het misschien zo kunnen zijn dat, nu het wat kouder is, de capaciteit van het systeem onvoldoende is om de ingestelde kamertemperatuur van 21 C te bereiken? De watertemperatuur zal dan continu op 40 C worden gehouden, waarna de cv afslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoem
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:29:
De Easy is wel in te stellen maar de ketel slaat niet aan als je de temperatuur hoger zet. Ook via de app zijn de gegevens op de Easy gewoon te veranderen.
Op dit moment is het op de Easy 19.9 graden, de Easy staat ingesteld op 21. De Easy hangt in de gang op de plek waar veel leidingen van de vloerverwarming lopen, in sommige kamers is het nu dus echt te koud 17 graden. Soms slaat de ketel even aan, dan wordt het op de Easy maximaal 20.2. Het maakt geen verschil of je de Easy ipv op 21 op 21.5 of 22 zet.
Maar brandt op de thermostaat dan wel (continu) het vlammetje-symbool ten teke dat hij de ketel laat branden? (Of wil laten branden). Als dat zo is lijkt ie de ketel dus wel aan te sturen, maar reageert de ketel niet. Als dat symbool niet brandt lijkt de Easy in de war..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik vermoed dat het vlammetje icoon van de Easy de daadwerkelijke status van de ketel volgt. Als de ketel zelf besluit om niet te branden vanwege de watertemperatuur dan laat de Easy waarschijnlijk ook geen vlammetje zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Als de ketel via aan/uit wordt aangestuurd lijkt me dat sterk. De Easy zal tegen te ketel zeggen dat hij warmt nodig heeft, als de ketel vervolgens om welke reden dan ook daar niet aan kan voldoen wordt het nooit warm genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-08 20:26

WoudseHoeve

Hobby Boer

Mijn "Moduline 300" geeft alleen een vlammetje als de ketel ook daad werkelijk brand (een NEFIT). Als de CV-water temperatuur hoger is als de ingestelde maximaal dan brand het vlammetje niet (brander uit), er is wel warmte vraag van de thermostaat, de pomp blijft wel draaien.

Mogelijk dat de Easy hetzelfde eigenschap heeft.

Dit gebeurd bij mij altijd omdat de retour van de CV door een 1000L buffer vat gaat welke door Heat-Pipes of een houtkachel kan worden verwarmd. Ik heb de maximaal vrij laag staan 45 graden.

~40kWp,2xSE7k,Victron 3xMPII48/10kVA+Mppt450(200/100), 135kWh Docan LFP, 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L, linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ik heb nu een Easy met een Nefit ketel, dus dat zal bij mij ook wel zo werken.

Een jaar of 10 geleden had ik een Chronoterm III, met een aan/uit sturing, die liet een vlammetje zien als de thermostaat aan zei, ongeacht wat de ketel deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verwarmingsmonteur is vandaag geweest. Het blijkt inderdaad dat het vlammetje alleen getoond wordt als de ketel gehoor geeft aan de vraag van de Easy. Zodra de watertemperatuur bereikt is slaat de ketel af voor een aantal minuten de Easy blijft wel vragen maar dat zie je dan niet op het scherm.
De vloerverwarming lijkt de warmte onvoldoende kwijt te kunnen, er is vrijwel geen verschil tussen de aanvoertemperatuur en de afvoertemperatuur. Daar reageert de ketel dan weer op. Het ligt dus waarschijnlijk hiet aan de Easy maar aan de vloer. Terug naar de aannemer dus. Dank allemaal voor het meedenken. Ik ben de afgelopen dagen een stuk wijzer geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Denk ik na mijn vakantie lekker de woonkamer op 20° C te kunnen zetten met mijn Easy, blijkt er een storing te zijn.
Waarschijnlijk waterdruk te laag.
Kamer is nu 11° C :'(

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
In de tijd dat je dit berichtje hebt getypt had je ook je ketel bij kunnen vullen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Denk je?
Dat viel niet mee vanuit de trein.
En, het was niet de waterdruk, namelijk 1 bar.
Na 2 keer resetten op de ketel ging deze weer aan.
Oorzaak onbekend.
Had graag op de app gereset.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:29
1 bar is wel wat aan de lage kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-08 20:26

WoudseHoeve

Hobby Boer

Bij 1 bar houd mijn Nefit het voor gezien .....

~40kWp,2xSE7k,Victron 3xMPII48/10kVA+Mppt450(200/100), 135kWh Docan LFP, 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L, linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Waarschijnlijk had de relatief koude watertemperatuur er ook mee te maken.
Ketel is sinds gisteravond niet meer uitgevallen. Druk is door verwarming iets opgelopen.
Zal de ketel toch maar iets bij vullen, al is het maar uit voorzorg.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
De druk mag niet te veel verschillen tussen warm en koud. Als dat wel het geval is, dan is het expansievat slecht aan het worden.
Een vat gaat ongeveer 5 tot 7 jaar mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Ondertussen heb ik de Easy hangen i.c.m. een Intergas ketel. Het werkt, en de easy connect maakt snel verbinding, dus een goede zaak! Maar ik heb nog wel wat vragen:

- Is de Easy die nu verkrijgbaar is nog steeds de originele (v1) hardware, of zijn er al updates geweest?
- Kan ik ergens de temperatuurhistorie, ingestelde watertemperatuur en ketelschakelmomenten zien? Zo nee: feature request!
- Feature request: een mogelijkheid om het eerstvolgende schakelmoment te verlaten (of vervroegen), e.g.: vandaag om 17.30 naar 20C ipv om 18.30 naar 20C, of, vandaag om 23.00 naar 15C ipv om 22.00 naar 15C, of "over 1 uur naar 15C", want zo is de thermostaat nog lang niet écht smart. Het is vooral een afstandbedienbare modulerende klokthermostaat.

(@Oxellaar, @Elephtera)
Ik krijg ook meerdere malen per dag een pushmessage dat er een storing aan de ketel zou zijn. Ik vermoed dat dit komt omdat ik OpenTherm CV-verzoeken met een watertemp onder de 40C negeer. Hoe kom ik daar vanaf? Het lijkt me geen goed idee om mijn "tolerantie" te verlagen (e.g. watertemp van 30C toelaten). Hoe kom ik erachter over welke storing de App het uberhaupt heeft?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Is zo'n slimme thermostaat nou eigenlijk wel handig bij een huis met 100% vloerverwarming? Eigenlijk wil je die altijd op dezelfde temp houden, dus wat voegt het slimme gedeelte toe? Leert zo'n thermostaat bijvoorbeeld dat een nachtverlaging van de vloerverwarming wel of niet handig is? Ik vind de thermostaat van Honeywell met zone verwarming wel handig, maar ik hoor daar veel negatieve dingen over de software.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Wat maakt een thermostaat slim? Bediening op afstand? Patroonherkenning? Geo-fencing? Modulerend aansturen van de ketel? Zone-aansturing? Kijk wat je nodig hebt, zoek daar een thermostaat op uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Canis Lupus

Vosbot

De Nest Auto-away functie valt mij toch wat tegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.ericdevos.nl/got/nest-autoaway.png

Gisteren om 16.00 van huis, vergeten thermostaat away te zetten. Waren pas om 23.30 weer thuis, maar desondanks is de verwarming wel 3x aangesprongen die avond (er zit een schema punt op 16:45 (20gr) en 17:45 (21gr).

Hij zegt dat om 18.00 de Auto-afwezigheid is beëindigd bij aankomst, maar toen was er toch echt niemand thuis ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Canis Lupus op 22-01-2015 11:14 . Reden: Thumb ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
S0epkip schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:05:
Ondertussen heb ik de Easy hangen i.c.m. een Intergas ketel. Het werkt, en de easy connect maakt snel verbinding, dus een goede zaak! Maar ik heb nog wel wat vragen:

- Is de Easy die nu verkrijgbaar is nog steeds de originele (v1) hardware, of zijn er al updates geweest?
- Kan ik ergens de temperatuurhistorie, ingestelde watertemperatuur en ketelschakelmomenten zien? Zo nee: feature request!
- Feature request: een mogelijkheid om het eerstvolgende schakelmoment te verlaten (of vervroegen), e.g.: vandaag om 17.30 naar 20C ipv om 18.30 naar 20C, of, vandaag om 23.00 naar 15C ipv om 22.00 naar 15C, of "over 1 uur naar 15C", want zo is de thermostaat nog lang niet écht smart. Het is vooral een afstandbedienbare modulerende klokthermostaat.

(@Oxellaar, @Elephtera)
Ik krijg ook meerdere malen per dag een pushmessage dat er een storing aan de ketel zou zijn. Ik vermoed dat dit komt omdat ik OpenTherm CV-verzoeken met een watertemp onder de 40C negeer. Hoe kom ik daar vanaf? Het lijkt me geen goed idee om mijn "tolerantie" te verlagen (e.g. watertemp van 30C toelaten). Hoe kom ik erachter over welke storing de App het uberhaupt heeft?
De huidige Easy is nog altijd v1 hardware, nou ja, v1.1, er is een minimale wijziging gedaan die functioneel geen verschil uitmaakt.
Omdat je niet een nefit ketel hebt kunnen wij die informatie niet (goed) uitlezen.
Schakelpunt aanpassen is een bekende feature request.

Verder die push berichten, in het home scherm heb je onderaan het veld status. Als je daar op klikt krijg je (als het goed is) informatie over de storing. Zoniet dan is dat een issue wat hier opgenomen moet worden. Of de easy moet goed push sturen, of we moeten het zichtbaar maken.

Pagina: 1 ... 12 ... 41 Laatste