Blijft toch apart dat ze dit soort nieuws niet op de site, laat staan forum zetten. Kom dit nu toevallig tegen, dus bedankt!PatrickC schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:23:
Op de rFactor 2 FB pagina staat nieuws...
A big update to our GT3 cars is coming with updated physics and a new balance of performance! Get ready for action this Wednesday when the lights go green! 👌🏼
Het wordt natuurlijk genoemd in de laatste roadmap en als ze dan nogmaals een vooraankondiging doen op de site en dan nog eens eentje op de dag van release, dan is het misschien een beetje teveel van het goede en dan vind ik FB eigenlijk best wel een geschikte plek hiervoor. Maar volgens mij heeft Studio 397 ook Paul Jeffrey ingelijfd, juist voor het verbeteren van dit soort communicatie.Sander H schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:51:
[...]
Blijft toch apart dat ze dit soort nieuws niet op de site, laat staan forum zetten. Kom dit nu toevallig tegen, dus bedankt!
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Heb jij hem al op het rF2 forum zien posten? Of überhaupt iets aan communitymanagement zien doen? Ik nog niet namelijk.PatrickC schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:17:
[...]
Het wordt natuurlijk genoemd in de laatste roadmap en als ze dan nogmaals een vooraankondiging doen op de site en dan nog eens eentje op de dag van release, dan is het misschien een beetje teveel van het goede en dan vind ik FB eigenlijk best wel een geschikte plek hiervoor. Maar volgens mij heeft Studio 397 ook Paul Jeffrey ingelijfd, juist voor het verbeteren van dit soort communicatie.
En ik ben benieuwd naar de BoP van de GT3's. Al rijden ze nu ook lekker, zij het een beetje generiek.
Ik kom niet zo vaak op het officiële rF2 forum, dus weet niet of hij daar al actief is. Naast hier kom ik met name op RD, en daar heb ik Paul niets anders zien doen als anders, maar in sommige posts van hem refereerde hij er wel aan op zijn nieuwe werkplek te zitten.dawg schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:00:
[...]
Heb jij hem al op het rF2 forum zien posten? Of überhaupt iets aan communitymanagement zien doen? Ik nog niet namelijk.
En ik ben benieuwd naar de BoP van de GT3's. Al rijden ze nu ook lekker, zij het een beetje generiek.
Ik ben ook wel benieuwd naar de GT3 updates. Verder zit ik eigenlijk meer te wachten op de Ferrari, omdat ik niet zo’n Bentley fan ben.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Is vandaag de dag wel vaker met games dat ze op allemaal verschillende plekken news droppen. (helaas).
Leuk dat ze alle socials aan je willen aansmeren, maar hou in ieder geval je site als centraal punt voor alles. En niet zoals bij sommige games dat je nieuwtjes weer enkel via een instagram ofzo kan zien (als je uberhaupt een account hebt etc).
Hier maar weer even een avondje korte races doen en de GTE wat beter leren kennen mbt setups.
Snap nog niet waarom ik met een le mans pack op lemans, wing op P1 niet dichterbij een andere GTE kan komen op het rechte stuk (ook niet met maar weinig brandstof).
P1 is toch juist weinig vleugel/downforce? Of waar kan ik nog meer mee spelen puur mbt snelheid?
Edit:
Na 4x een herstart dankzij de AI die blind de baan terug op komen en mij de vangrail in beuken wel weer ff klaar met racen voor deze avond.....
Leuk dat ze alle socials aan je willen aansmeren, maar hou in ieder geval je site als centraal punt voor alles. En niet zoals bij sommige games dat je nieuwtjes weer enkel via een instagram ofzo kan zien (als je uberhaupt een account hebt etc).
Hier maar weer even een avondje korte races doen en de GTE wat beter leren kennen mbt setups.
Snap nog niet waarom ik met een le mans pack op lemans, wing op P1 niet dichterbij een andere GTE kan komen op het rechte stuk (ook niet met maar weinig brandstof).
P1 is toch juist weinig vleugel/downforce? Of waar kan ik nog meer mee spelen puur mbt snelheid?
Edit:
Na 4x een herstart dankzij de AI die blind de baan terug op komen en mij de vangrail in beuken wel weer ff klaar met racen voor deze avond.....

[ Voor 10% gewijzigd door Paulus07 op 20-09-2020 21:21 ]
Nog een nieuwtje, ditmaal via RD (Paul Jeffrey, dus ook Studio 397)
https://www.racedepartmen...arrives-wednesday.190949/
Goede nieuws is dat het een gratis auto is als je de Bentley GT3 al bezit.
https://www.racedepartmen...arrives-wednesday.190949/
Goede nieuws is dat het een gratis auto is als je de Bentley GT3 al bezit.
Hier aan het stoeien met offline races en AI die niet eens meer bochten goed kan nemen op tracks als Interlagos.
Bij elke bocht staat er wel weer een LMP2 of GTE dwars of achterstevoren op de baan......
Zelfs een 15 minuten race is op deze manier gewoon niet te doen/leuk meer
Met de AI op 105% had ik wel veracht/gehoopt dat ze wat slimmer zouden zijn.
Bij elke bocht staat er wel weer een LMP2 of GTE dwars of achterstevoren op de baan......
@Paulus07Ja, dit komt bij mij ook regelmatig voor helaas. Ik krijg het idee dat Studio 397 de laatste jaren weinig heeft gedaan aan het verbeteren van deze AI. Ik moet races regelmatig opnieuw starten, net zo lang totdat de eerste 2 rondjes op een acceptabele manier zijn gereden door de AI.
Net weer een 15 minuten race gedaan op interlagos. Maar was weer drama. Crew chief nog nooit zo vaak horen roepen: Yellow flag......
Haalt de fun er in ieder geval goed uit zo
Haalt de fun er in ieder geval goed uit zo
De AI boven de 90% wordt juist veel minder ook met GT3's en agressie op nul. RaceRoom heeft hetzelfde, ook ISI engine, alleen RaceRoom heeft geen agressie slider dus daar is het helemaal een drama.Paulus07 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:35:
Hier aan het stoeien met offline races en AI die niet eens meer bochten goed kan nemen op tracks als Interlagos.
Ik heb in ieder geval FCY uitgezet , om zo toch door te kunnen rijden in het geval het niet te erg is gesteld met de AI crashes. En tijdens FCY knalde ik ook altijd op auto’s voor mij omdat er heel onregelmatig gereden wordt achter de safety car door de AI. Die rijden dan eerst hard weg en doen dan ineens een brake test.

FCY heb ik al tijdje uitstaan. Dat is helemaal chaos...
Goede rF2 reclame nu ook
https://www.twitch.tv/dan_suzuki
Werkt ook goed
Oh hij is er al weer klaar mee
Goede rF2 reclame nu ook
Werkt ook goed
Oh hij is er al weer klaar mee

[ Voor 12% gewijzigd door Paulus07 op 22-09-2020 16:19 ]
Ik herken niet zo heel erg wat jullie zeggen. Ja, ik heb ook gedoe gehad met FCY, dus heb ik ook Black Only aangezet. Verder ligt het een beetje aan de auto, maar gemiddeld heb ik de AI op 110-115 staan, de agressie rond de 40-45, en de limiter 35-40. Ze maken weleens rare fouten en remmen en gas is soms niet heel logisch maar verder kan ik er goed mee rijden en heb eigenlijk weinig problemen.
Het grootste probleem van de AI (maar dat is met elke AI in elk spel wel moet ik bekennen) is de voorspelbaarheid. Vind ik dan.
Het grootste probleem van de AI (maar dat is met elke AI in elk spel wel moet ik bekennen) is de voorspelbaarheid. Vind ik dan.
Bij mij is de update binnen.
Nieuwe versies van zowel GT3s en GTEs
[ Voor 44% gewijzigd door paragon op 23-09-2020 14:44 ]
https://www.studio-397.com/2020/09/bentley-2020-release/
2020 Bentley Continental GT3 and GT3 BOP Release
2020 Bentley Continental GT3 and GT3 BOP Release
GTE’s? Die zaten toch in de vorige update? Of heb je rFactor 2 al een hele tijd niet meer gespeeld?paragon schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:42:
Bij mij is de update binnen.
Hmmm wel een tijdje niet gespeeld idd. Dus dan was het nog die vorige verrassingsupdate voor de GTE'sPatrickC schreef op woensdag 23 september 2020 @ 18:40:
[...]
GTE’s? Die zaten toch in de vorige update? Of heb je rFactor 2 al een hele tijd niet meer gespeeld?
Wist niet dat S397 ook iets deed met treinen?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Maar de hyptrain is vertrokken en onderweg!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Maar de hyptrain is vertrokken en onderweg!
Italian style meets GT3 regulations, meets passion and performance 😎🏁
— rFactor 2 (@rFactor2) 24 september 2020
The Ferrari 488 GT3 is coming to rFactor 2 very soon - can't wait to play with this beauty alongside our massive array of GT3 cars within the sim?#rfactor2 #ferrari #gt3 #simracing #soon pic.twitter.com/Q5QjO7AumS
/f/image/fQ6RIH1ZO8mooRV2EKjQ58rI.png?f=fotoalbum_large)
Eerste race er op zitten in de nieuwe Bentley. Race op Zandvoort 2020 tegen 19 AI op 100%. Gestart op P20 en in 9 rondjes opgeschoven naar de 10e plek. Halverwege het laatste rondje haal ik de auto voor me in en lig heel even op de 9e plek... totdat de AI me er van achteren vanaf ramt.
Die kon het schijnbaar niet zo goed hebben dat ik hem in het laatste rondje nog even inhaalde? Resultaat was een spin en de grindbak...
De nieuwe Bentley rijdt verder erg lekker en ziet er ook erg goed uit (cockpit).
Het was trouwens niet mijn eerste race... want daarin gebeurde wat vreemds. Een GT3 voor me pakte waarschijnlijk iets te veel curb, want die kantelde daarna gewoon om!
Dat zag er erg vreemd uit... leek wel of er te weinig zwaartekracht was, want op die manier en op die snelheid kan dat normaal gesproken nooit gebeuren.
De nieuwe Bentley rijdt verder erg lekker en ziet er ook erg goed uit (cockpit).
Het was trouwens niet mijn eerste race... want daarin gebeurde wat vreemds. Een GT3 voor me pakte waarschijnlijk iets te veel curb, want die kantelde daarna gewoon om!
Ik heb de Bentley nog nooit gereden, de oude. De nieuwe ook niet trouwens. 
De Ferrari daarentegen, zodra die gereleased is.
De Ferrari daarentegen, zodra die gereleased is.
Tank op Zandvoort:
/f/image/1aaxB48cfuZ3rHyApFKF5i0C.png?f=fotoalbum_large)
Ohh @marrs met de replays blijven die dropshadows altijd zichtbaar van het control panel. Zouden die ook nog een keer verborgen kunnen worden? Geeft wat mooiere screenshots
/f/image/1aaxB48cfuZ3rHyApFKF5i0C.png?f=fotoalbum_large)
Ohh @marrs met de replays blijven die dropshadows altijd zichtbaar van het control panel. Zouden die ook nog een keer verborgen kunnen worden? Geeft wat mooiere screenshots
Op de FB site van rFactor 2 is een kort teaser filmpje gepost van de Ferrari 488 GT3 EVO 2020.
Incredible. Exceptional. Stunning. Powerful. Poised.
The Ferrari 488 GT3 EVO 2020 - Coming to rFactor 2 soon. ❤️🏁
#rfactor2 #ferrari #gt3 #simracing #soon
Incredible. Exceptional. Stunning. Powerful. Poised.
The Ferrari 488 GT3 EVO 2020 - Coming to rFactor 2 soon. ❤️🏁
#rfactor2 #ferrari #gt3 #simracing #soon
[Streamable: https://streamable.com/4mlhzf]
Al zegt het nog niet zo veel. Wel tof als die released gaat worden
Oh nice :-)Paulus07 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 00:08:
[Streamable]
Even een vraagje over die nieuwe ui public beta, ik wou die vanavond even checken maar hoe start in nu op in VR modus? Ik kan dat niet vinden.
@Jimijames75 Bij opstarten van de game voor de 2e optie "Launch configure .... " kiezen.
En dan daarin zorgen dat je VR op HMD of HMD + mirror hebt staan.
(zo snel uit mijn hoofd)
En dan daarin zorgen dat je VR op HMD of HMD + mirror hebt staan.
(zo snel uit mijn hoofd)
Weet iemand of ze die interieurs eens gaan aanpakken van de LMP/GTE’s? Het is sinds de LM24V wel verbeterd met het feit dat de dashes nu meer info tonen maar het is nog altijd zwaar ruk in VR.
Een paar hebben gelukkig weer wat meer info. Maar zeker met rijden zonder HUD of in VR (wat ik niet meer heb) is dat best irritant. Zeker als je iets simpels als aantal L benzine niet in je dashboard ziet terugkomen.
Het is voor mij vooral een kwestie van kwaliteit en functionaliteit. Ik rijd ook ACC en iRacing en steeds als ik naar rF2 schakel heb ik het idee dat ik een of andere halfbakken mod terecht ben gekomen. Het verschil in interieur in VR is echt dag en nacht. Daarbij mis ik bijvoorbeeld ook lockup lights in alle GTE auto's aangezien ze bij de meeste auto's als shift lights gebruikt worden... Ik voel in de FFB niet dat m'n wiel lockt bijvoorbeeld en kom er meestal een bocht later pas achter vanwege een flat spot. Iemand anders hier problemen mee?Paulus07 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:23:
Een paar hebben gelukkig weer wat meer info. Maar zeker met rijden zonder HUD of in VR (wat ik niet meer heb) is dat best irritant. Zeker als je iets simpels als aantal L benzine niet in je dashboard ziet terugkomen.
Soms die AI......
Dan mis ik wel een soort van online quickrace optie. Gewoon snel een potje knallen en door naar een volgende track.
Maar de laatste keer dat ik online probeerde werd er een berg extra zooi geinstalleerd, mods etc. Dat wil ik niet. Ik wil gewoon default S397 content en eventueel dan wel custom tracks (road Atlanta bijvoorbeeld).
Hopelijk komt daar nog ooit wat voor
Dan mis ik wel een soort van online quickrace optie. Gewoon snel een potje knallen en door naar een volgende track.
Maar de laatste keer dat ik online probeerde werd er een berg extra zooi geinstalleerd, mods etc. Dat wil ik niet. Ik wil gewoon default S397 content en eventueel dan wel custom tracks (road Atlanta bijvoorbeeld).
Hopelijk komt daar nog ooit wat voor
Vandaag deze track ziten testen:
Bridgehampton
Steam Workshop: https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1621253575
:fill(white):strip_exif()/f/image/6fGgcBTNHo97OibSxT3QTh8X.png?f=user_large)
Wat hebben die amerikanen toch met hobbel asfalt?
Wel toffe track om te racen overigens. Voelt ook lekker aan met de FFB
Als ik hier een wiel lock of een flat spot rij voel ik dat direct in het stuur. En met een lock of glijden etc voel ik dat ook zo dat ik er ook direct op kan corrigeren (lukt overigens niet altijd helemaal
)
Bridgehampton
:fill(white):strip_exif()/f/image/6fGgcBTNHo97OibSxT3QTh8X.png?f=user_large)
Wat hebben die amerikanen toch met hobbel asfalt?
Welke FFB settings heb je en welk stuur?Pliskin schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:03:
[...]
Het is voor mij vooral een kwestie van kwaliteit en functionaliteit. Ik rijd ook ACC en iRacing en steeds als ik naar rF2 schakel heb ik het idee dat ik een of andere halfbakken mod terecht ben gekomen. Het verschil in interieur in VR is echt dag en nacht. Daarbij mis ik bijvoorbeeld ook lockup lights in alle GTE auto's aangezien ze bij de meeste auto's als shift lights gebruikt worden... Ik voel in de FFB niet dat m'n wiel lockt bijvoorbeeld en kom er meestal een bocht later pas achter vanwege een flat spot. Iemand anders hier problemen mee?
Als ik hier een wiel lock of een flat spot rij voel ik dat direct in het stuur. En met een lock of glijden etc voel ik dat ook zo dat ik er ook direct op kan corrigeren (lukt overigens niet altijd helemaal
Ja, is een lekker baantje. Een van de beste track mods. Gisteren ook nog met de vernieuwde GT3’s op Oulton Park gereden... ook niet verkeerd.Paulus07 schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:27:
Vandaag deze track ziten testen:
Bridgehampton
[Afbeelding]
Wat hebben die amerikanen toch met hobbel asfalt?![]()
Nee geen problemen, van alle sims die ik gereden heb (pc1,pc2, ams2, ac, acc) steekt voor mij rF2 er torenhoog bovenuit, qua car handling, physics, tiremodel en ffb. Daarnaast vind ik rF2, sinds er een aantal track en auto's de nieuwe grafische updates hebben ontvangen, er beter uitzien dan elke andere sim inclusief ACC.Pliskin schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:03:
[...]
Het is voor mij vooral een kwestie van kwaliteit en functionaliteit. Ik rijd ook ACC en iRacing en steeds als ik naar rF2 schakel heb ik het idee dat ik een of andere halfbakken mod terecht ben gekomen. Het verschil in interieur in VR is echt dag en nacht. Daarbij mis ik bijvoorbeeld ook lockup lights in alle GTE auto's aangezien ze bij de meeste auto's als shift lights gebruikt worden... Ik voel in de FFB niet dat m'n wiel lockt bijvoorbeeld en kom er meestal een bocht later pas achter vanwege een flat spot. Iemand anders hier problemen mee?
Ik heb de nieuwe GT3's eergisteren op Monaco getest. Dat viel niet mee kan ik je vertellen, zulke brede logge auto's op zo een smal kort track.PatrickC schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:47:
[...]
Ja, is een lekker baantje. Een van de beste track mods. Gisteren ook nog met de vernieuwde GT3’s op Oulton Park gereden... ook niet verkeerd.
Meer specifiek heb ik de BMW M6 GT3 getest. Toch uiteindelijk nog een 1:34.8 gereden, tijdens een race met AI die wel enige moeite heeft met deze track.
Ik heb ze ook even op Monaco getest... ging best aardig... ook de AI reed best wel netjes.dawg schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:41:
[...]
Ik heb de nieuwe GT3's eergisteren op Monaco getest. Dat viel niet mee kan ik je vertellen, zulke brede logge auto's op zo een smal kort track.
Meer specifiek heb ik de BMW M6 GT3 getest. Toch uiteindelijk nog een 1:34.8 gereden, tijdens een race met AI die wel enige moeite heeft met deze track.
Hierna even Bridgehampton... wat een feest met deze GT3’s!
Ik denk niet dat jij in VR rijdt dan, want je kunt veel zeggen over rF2, maar niet dat de interieurs van hogere kwaliteit zijn dan ACC of iRacing. Van buiten is het prima, maar interieur mag echt wel een heel stuk beter. Als je met singles of triples rijdt merk je dat misschien minder, maar in VR merk je dat de handen clippen en dat veel van de dash gewoonweg ontbreekt of niet werkt. Rijden in VR zonder HUD is daarom eigenlijk niet te doen helaas.dawg schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:36:
[...]
Nee geen problemen, van alle sims die ik gereden heb (pc1,pc2, ams2, ac, acc) steekt voor mij rF2 er torenhoog bovenuit, qua car handling, physics, tiremodel en ffb. Daarnaast vind ik rF2, sinds er een aantal track en auto's de nieuwe grafische updates hebben ontvangen, er beter uitzien dan elke andere sim inclusief ACC.
Exclusief in VR zelfs. Ik rij vooral op gevoel en niet op data. En dat beweer ik ook niet, alleen bij de recente content die de grafische updates heeft gehad.Pliskin schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:52:
[...]
Ik denk niet dat jij in VR rijdt dan, want je kunt veel zeggen over rF2, maar niet dat de interieurs van hogere kwaliteit zijn dan ACC of iRacing. Van buiten is het prima, maar interieur mag echt wel een heel stuk beter. Als je met singles of triples rijdt merk je dat misschien minder, maar in VR merk je dat de handen clippen en dat veel van de dash gewoonweg ontbreekt of niet werkt. Rijden in VR zonder HUD is daarom eigenlijk niet te doen helaas.
ACC in VR is niet te doen, en iRacing, tja, daar ga ik niet aan beginnen.
[ Voor 8% gewijzigd door dawg op 28-09-2020 17:33 ]
Ik dacht vanavond ff rondje op de ring, maar zover is het nog niet...
Had morgen ook wel verwacht, want Roadmap tijd. 
edit: https://www.studio-397.co...ap-update-september-2020/
edit: https://www.studio-397.co...ap-update-september-2020/
[ Voor 75% gewijzigd door dawg op 29-09-2020 17:10 ]
Het is wel een lekker road mapje 
Wel weer een leeg dashboard in die 488 GT3?
[ Voor 40% gewijzigd door Paulus07 op 29-09-2020 17:15 ]
Meer licenties van merken. Ben benieuwd. Al had ik liever nu al geweten welke dan, net als de tracks.
Het enige waar je naar moet kijken in een race auto is de apexPaulus07 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:11:
Het is wel een lekker road mapje
Ik hoop dat die nieuwe licenties inhouden dat we LMDh’s en Hypercars erbij krijgen in rF2. En dat we daar mee dan rondjes kunnen rijden op die nieuwe iconische Europese track...
Dat, of 90s DTM.PatrickC schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:21:
Ik hoop dat die nieuwe licenties inhouden dat we LMDh’s en Hypercars erbij krijgen in rF2. En dat we daar mee dan rondjes kunnen rijden op die nieuwe iconische Europese track...
Zou Spa dan eindelijk toch naar rF2 komen? De ISR versie ziet er niet uit en heeft slechte AI...Oh, before we go one final thing… you might remember we spoke a little while ago about an ‘iconic European track’ coming to rFactor 2? Well, development of said track is going very well indeed – so stay tuned to rFactor 2 on Social Media for the big reveal very soon (smile)
Inderdaad, daar verbaasde ik mij ook over. Ze waren net zo goed onderweg met de GTE's. VR met UI aan is ruk.Wel weer een leeg dashboard in die 488 GT3?
Ik zat net de video van Ermin Hamidovic over de nieuwe Ferrari 488 GT3 Evo te kijken, maar het dashboard werkt gewoon.
[ Voor 13% gewijzigd door dawg op 29-09-2020 23:58 ]
apart
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2243662357
Wel goede troll actie
In dat item ziet een txt file met de naam: "not-yet-sir.txt"

https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2243662357
Wel goede troll actie
In dat item ziet een txt file met de naam: "not-yet-sir.txt"
Maar de tijden in het display bleven leeg.dawg schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:56:
Ik zat net de video van Ermin Hamidovic over de nieuwe Ferrari 488 GT3 Evo te kijken, maar het dashboard werkt gewoon.
[ Voor 77% gewijzigd door Paulus07 op 30-09-2020 11:41 ]
Plus geen banden spanning waardoor je dus weer die widget aan moet hebben...
Het zijn zaken waarmee ik nog wel kan leven, maar het zou fijn zijn als ze dit eens aanpakken. rF2 is van alle sims (+PC2) nu gewoonweg de minste qua interieur afwerking en dat is iets dat ze mijns inziens prima kunnen oplossen, zeker aangezien de prijs van de auto’s. De URD Bayro EGT auto voor AC is bijvoorbeeld veel beter afgewerkt dan de M8 GTE voor rF2.
Het zijn zaken waarmee ik nog wel kan leven, maar het zou fijn zijn als ze dit eens aanpakken. rF2 is van alle sims (+PC2) nu gewoonweg de minste qua interieur afwerking en dat is iets dat ze mijns inziens prima kunnen oplossen, zeker aangezien de prijs van de auto’s. De URD Bayro EGT auto voor AC is bijvoorbeeld veel beter afgewerkt dan de M8 GTE voor rF2.
Dan zou ik die video nog maar eens goed kijken, heren. De tijden werken ook en de bandentemperarturen ook.
Bandenspanning niet maar dat heb ik sowieso nog nooit gezien, alleen de temperaturen.
Bandenspanning niet maar dat heb ik sowieso nog nooit gezien, alleen de temperaturen.
https://www.studio-397.co...ari-488-gt3-2020-release/
Tevens is er nog een kleine BOP update van de andere GT3 auto's gedaan vanmiddag.
@Paulus07 dat het item eerder op de dag per ongeluk in de workshop zichtbaar was, was een foutje van mij. Er stond een vlaggetje verkeerd. En ja, we uploaden altijd eerst een "leeg" item, maar daar moet tenminste 1 bestand in staan, vandaar de "not-yet-sir.txt". Dat doe ik altijd, maar dat zie je normaal dus niet.
Tevens is er nog een kleine BOP update van de andere GT3 auto's gedaan vanmiddag.
@Paulus07 dat het item eerder op de dag per ongeluk in de workshop zichtbaar was, was een foutje van mij. Er stond een vlaggetje verkeerd. En ja, we uploaden altijd eerst een "leeg" item, maar daar moet tenminste 1 bestand in staan, vandaar de "not-yet-sir.txt". Dat doe ik altijd, maar dat zie je normaal dus niet.
GT3 is binnen. Ook maar direct de reiza track pack gekocht met imola erin 
Dacht dat ik die al had maar was een custom imola.
FF wat S397 sponsoren
Dacht dat ik die al had maar was een custom imola.
FF wat S397 sponsoren
@Paulus07 Verdient S397 aan het track pack van Reiza dan?
geen idee. Zal toch wel iets aan verdient worden denk ik?
En zo niet. Dan koop ik die iconic European track wel van ze om het goed te maken.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Tenzij het Paul Ricard gaat zijn....
En zo niet. Dan koop ik die iconic European track wel van ze om het goed te maken.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Tenzij het Paul Ricard gaat zijn....
Ook bij deze ferrari een halve ruitenwisser? WHY??
/f/image/NT2z9cV8LfpI0vzkAyo3B6Qp.png?f=fotoalbum_large)
Wel enorm wennen deze GT3 vergeleken met de GTE versie.
Op een of andere manier pakte de GTE direct goed mbt gevoel etc.
De GT3 lijkt heel licht te zijn (ook met sturen) en net of die "gewicht" mist of contact met de weg.
1e ingevingen/ervaringen tot nu toe
/f/image/NT2z9cV8LfpI0vzkAyo3B6Qp.png?f=fotoalbum_large)
Wel enorm wennen deze GT3 vergeleken met de GTE versie.
Op een of andere manier pakte de GTE direct goed mbt gevoel etc.
De GT3 lijkt heel licht te zijn (ook met sturen) en net of die "gewicht" mist of contact met de weg.
1e ingevingen/ervaringen tot nu toe
[ Voor 25% gewijzigd door Paulus07 op 30-09-2020 20:46 ]
Ja. Het meeste gaat naar Reiza, maar ook Studio 397 verdient er iets mee. Dank je wel.Paulus07 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:42:geen idee. Zal toch wel iets aan verdient worden denk ik?
Ik heb al die Reiza content destijds gratis gekregen omdat ik ooit een membership op AMS had aangeschaft. Dus daar heeft S397 dan helaas niets aan verdiend in mijn geval.
@marrs Hebben jullie ooit overwogen om met season passes of memberships te gaan werken, waardoor je dan automatisch alle DLC ontvangt die wordt uitgebracht? Het zou een mooie optie kunnen zijn voor personen (net als ik), die altijd al alle betaalde DLC van jullie aanschaffen. En daar zou je misschien ook andere klanten over de streep kunnen trekken, die nu altijd wachten tot bepaalde DLC in een Steam Sale komt, om eerder voor content te betalen.
@marrs Hebben jullie ooit overwogen om met season passes of memberships te gaan werken, waardoor je dan automatisch alle DLC ontvangt die wordt uitgebracht? Het zou een mooie optie kunnen zijn voor personen (net als ik), die altijd al alle betaalde DLC van jullie aanschaffen. En daar zou je misschien ook andere klanten over de streep kunnen trekken, die nu altijd wachten tot bepaalde DLC in een Steam Sale komt, om eerder voor content te betalen.
Ik heb 'm ook gekocht. Vandaag maar eens mee gaan rijden.
Sowieso koop ik alle goede sim content. Soms rij ik niet eens mee maar om de boel te steunen.
Sowieso koop ik alle goede sim content. Soms rij ik niet eens mee maar om de boel te steunen.
Inmiddels gereden en de Ferrari rijdt echt heel goed. Vind 'm wel verdacht snel.
ASR Formula heeft een nieuwe auto uitgebracht:
- McLaren MP4/5B 1990 V1.0 (https://www.asrformula.co...2/mclaren-mp4-5b-1990-rf2 en https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2244272963)
Verder ook een update van de Ferrari 641/2 1990 naarV1.77:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1720810330
- McLaren MP4/5B 1990 V1.0 (https://www.asrformula.co...2/mclaren-mp4-5b-1990-rf2 en https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2244272963)
Verder ook een update van de Ferrari 641/2 1990 naarV1.77:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1720810330
Road America 2019:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2244029375
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2244029375
Ben tegenwoordig bezig met wat nieuwe tracks die ik eigenlijk voorheen nooit gespeeld heb maar steeds leuker begin te vinden:
Kyalami
Toch wel 1 van mijn favorieten geworden.
Workshop: https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2197016255
:fill(white):strip_exif()/f/image/dtHnW6yPHe48Vn87I27d10E5.png?f=user_large)
Road Atlanta
Heerlijke snelle baan met toffe bochten.
Workshop: https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1227712083
:fill(white):strip_exif()/f/image/35gaU23tSOaJJueWLnHh1ih3.png?f=user_large)
Watkins Glen International
In het begin wennen maar eenmaal de flow te pakken kan je hier toffe races op houden met GTE en GT3 etc.
Workshop: https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1508582012
Kyalami
Toch wel 1 van mijn favorieten geworden.
Workshop: https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2197016255
:fill(white):strip_exif()/f/image/dtHnW6yPHe48Vn87I27d10E5.png?f=user_large)
Road Atlanta
:fill(white):strip_exif()/f/image/35gaU23tSOaJJueWLnHh1ih3.png?f=user_large)
Watkins Glen International
In het begin wennen maar eenmaal de flow te pakken kan je hier toffe races op houden met GTE en GT3 etc.
Workshop: https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1508582012
:fill(white):strip_exif()/f/image/kwBQns0G9kML7JFG5SPI2LHX.png?f=user_large)
@Paulus07 Van Kyalami heb je ook nog deze:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2206725222
Ik weet zo even niet wat de beste versie is.
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2206725222
Ik weet zo even niet wat de beste versie is.
Persoonlijk vind ik de AI wat beter rijden op de 1e versie (niet die van de endurance mod). Plus de avonden/nachten zien er beter uit mbt belichting. Is nog wel meer wip dan die endurance versie.
Kyalami, Watkins Glen en Road America 2019 zijn ook echte aanraders in combinatie met de stock car 2018 mod. Leuke afwisseling van de GT autos
Plak de letters in de zwarte cirkels achter elkaardawg schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:54:
Ik mis iets volgens mij?
Ah ja. Ik had een hersenkronkel.Paulus07 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:56:
[...]
Plak de letters in de zwarte cirkels achter elkaar
Wisten of hopen? Er zijn wel meer iconische Europese tracks namelijk.Maar Spa is natuurlijk de allericonischte.dawg schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:45:
[...]
Ah ja. Ik had een hersenkronkel.Spa. Wisten we stiekem al maar GAAF!
Endurance, 6u in de WEC. Wisten, hopen, potato, potato.PatrickC schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:11:
[...]
Wisten of hopen? Er zijn wel meer iconische Europese tracks namelijk.Maar Spa is natuurlijk de allericonischte.
Nu gaan we hopen op Daytona.

Ja, zou mooi zijn om alle endurance tracks te hebben.dawg schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:38:
[...]
Endurance, 6u in de WEC. Wisten, hopen, potato, potato.
Nu gaan we hopen op Daytona.
Zojuist even de Ferrari gekocht en wat rondjes gereden op Toban en Road America... rijdt erg lekker en prachtige auto. Morgen maar eens wat langer aan de tand voelen.
Eens. Al bedoelde ik het ook enigszins gekscherend hoor. Wat dat betreft zijn er vele iconische tracks die niet zouden misstaan in rF2, mits ze door S397 ontwikkeld zijn. Tenminste, ik merk dat ik toch altijd weer terugga naar Sebring, Le Mans, Monaco & Nurburgring.PatrickC schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:39:
[...]
Ja, zou mooi zijn om alle endurance tracks te hebben.
Hopelijk dan ook de 2 pit straat varianten zodat je een lekkere grid kan maken voor WEC etc 
Met de "niet legale versie" is die straat/boxes nu heel klein. Dan start je met 2 wagens in 1 box en start je altijd achteraan. Zit je vast. En de andere helft van de wagens ook.
Met de "niet legale versie" is die straat/boxes nu heel klein. Dan start je met 2 wagens in 1 box en start je altijd achteraan. Zit je vast. En de andere helft van de wagens ook.
Iemand deze Spa al getest in afwachting van de S397 versie?
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2246093748
Nope, ik zie in de commentaren nog errors en CTD's, dus laat deze nog even voor wat het is. Kan beter wachten op 'the real deal'van Studio 397!Paulus07 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:28:
Precies. Kwam me ook over als een gehaast projectje. Dus ik skip die ook nog voor nu 
Dat "brake testen" van de AI begint wel irritant te worden
Op de meest onlogische plekken op de baan dat ze dan ineens gaan remmen.
Dat "brake testen" van de AI begint wel irritant te worden

[ Voor 45% gewijzigd door Paulus07 op 03-10-2020 14:29 ]
Nee. Geduld is een schone zaak.Paulus07 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:28:
Had hier volgens mij sinds de GTP mod voor NR2003 niet meer gereden, maar man wat een lekkere baan is het toch. Even verschillende GT3s uitgeprobeerd. Wel vervelend dat je steeds de AI opnieuw moet selecteren...Paulus07 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:49:
Ben tegenwoordig bezig met wat nieuwe tracks die ik eigenlijk voorheen nooit gespeeld heb maar steeds leuker begin te vinden:
Road Atlanta
[Afbeelding]
Begin ook steeds meer waardering te krijgen voor RF2, maar dat komt misschien omdat die GT3s niet al te moeilijk zijn. Eindelijke goede grafische instellingen gevonden die een constante 99FPS leveren. Snap alleen nog steeds de AA instellingen niet 2 en 5 leveren ongeveer dezelfde performance maar 5 ziet er naar mijn idee beter uit.
Hier wil de FPS nog wel eens flink verschillen. Ene moment zit die op 101 fps en op bepaalde stukken op een track is het dan weer 58.
Ook met dag/nacht etc kan het flink verschillen. En aantal AI natuurlijk.
Welke resolutie/settings zit je?
Offtopic:
Kan je in steam trouwens zien wat er is geupdate als je weer een workshop content download voorbij ziet komen? Net weer 72.8MB voorbij zien komen. Maar ben benieuwd voor wat
Ook met dag/nacht etc kan het flink verschillen. En aantal AI natuurlijk.
Welke resolutie/settings zit je?
Offtopic:
Kan je in steam trouwens zien wat er is geupdate als je weer een workshop content download voorbij ziet komen? Net weer 72.8MB voorbij zien komen. Maar ben benieuwd voor wat
[ Voor 28% gewijzigd door Paulus07 op 03-10-2020 19:51 ]
Je kunt in de Steam workshop op je geabonneerde items sorteren op laatste update datum. of je kijkt in de Installed folder van rF2 welke folders voor tracks en vehicles een nieuwe datum hebben (niet in Steam dus, maar kan ook).Paulus07 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:50:
[ Voor 20% gewijzigd door PatrickC op 03-10-2020 20:00 ]
Je weet dat je door GT3 te selecteren, je in 1 keer alle GT3’s kunt selecteren?paragon schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:43:
Wel vervelend dat je steeds de AI opnieuw moet selecteren...
@PatrickC klopt dat weet ik, maar ik wil ze dus niet allemaal
Ja, dan wordt het lastiger. Hopelijk wordt dit een functie binnen de nieuwe UI, zodat je gemaakte settings voor races kunt opslaan en later opnieuw gebruiken ala Content Manager voor Assetto Corsa. Maar... niets over de UI in de laatste roadmap volgens mij..paragon schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:07:
@PatrickC klopt dat weet ik, maar ik wil ze dus niet allemaal
[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 03-10-2020 20:43 ]
@PatrickC Ja had gehoopt dat het sneller kon en direct bij de downloads zelf.
Maar zag dat er een update was voor: Kyalami 2016 V0.85
Geen idee wat, staat er nog niet bij in de changelog 
Voor de simucube 2 (sport) gebruikers nog een tip:
Deze middag met wat nieuwe settings lopen spelen/testen aan de hand van: https://community.granite...2-and-simucube-2/2975/427
Die 2 files gebruikt.
- 1 voor de rf2 controller (enkel je buttons ff remappen)
- 1 file voor true drive (kan je importeren)
Nu Heerlijk en nog beter rijden/gevoel in de aston martin GT3 en andere (de 488 GT3 blijf ik licht vinden mbt sturen).
Begin is het even wennen, maar rijd nu echt fijn
@marrs nog een 2 tal feature request
- Optie om een flash light in de game te krijgen zodat er geen 3rd party software meer nodig is (die ik elke keer vergeet
) En dat die dan ook een trigger krijgt bij de AI als er een blue flag trigger komt en x meter van de voorganger is.
Leuk voor endurance races en waarschijnlijk voor de online racers ook.
- Optie om een grid/sessie op te kunnen slaan vanuit de UI. Hierdoor kan je snel een GT3 race instellen mbt grid, weer, ai, etc en opslaan als preset.
Lekker snel schakelen tussen sessies etc
Maar zag dat er een update was voor: Kyalami 2016 V0.85
Voor de simucube 2 (sport) gebruikers nog een tip:
Deze middag met wat nieuwe settings lopen spelen/testen aan de hand van: https://community.granite...2-and-simucube-2/2975/427
Die 2 files gebruikt.
- 1 voor de rf2 controller (enkel je buttons ff remappen)
- 1 file voor true drive (kan je importeren)
Nu Heerlijk en nog beter rijden/gevoel in de aston martin GT3 en andere (de 488 GT3 blijf ik licht vinden mbt sturen).
Begin is het even wennen, maar rijd nu echt fijn
@marrs nog een 2 tal feature request
- Optie om een flash light in de game te krijgen zodat er geen 3rd party software meer nodig is (die ik elke keer vergeet
Leuk voor endurance races en waarschijnlijk voor de online racers ook.
- Optie om een grid/sessie op te kunnen slaan vanuit de UI. Hierdoor kan je snel een GT3 race instellen mbt grid, weer, ai, etc en opslaan als preset.
Lekker snel schakelen tussen sessies etc
Het lijk er ook op dat de 488 een stuk minder brandstof verbruikt. Iig vergeleken met 911, R8, Vantage en M6, .
[ Voor 5% gewijzigd door paragon op 03-10-2020 20:41 ]
Ik hoop dat zodra het competitiesysteem klaar is en uitgerold, er inderdaad wat meer aandacht gaat naar playability, dus het verbeteren van de AI en flag rules, het opzetten van verschillende typen offline races, en een dark mode UI.PatrickC schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:10:
[...]
Ja, dan wordt het lastiger. Hopelijk wordt dit een functie binnen de nieuwe UI, zodat je gemaakte settings voor races kunt opslaan en later opnieuw gebruiken ala Content Manager voor Assetto Corsa. Maar... niets over de UI in de laatste roadmap volgens mij..
Gaan er hier ook mensen mee (proberen te) doen met het Challenge seizoen? Had zelf nog amper gereden op Silverstone en na zo'n 40 rondjes nog ruim 2,5 seconden langzamer dan de top. Sta nu nog ruim in de top-240 (8 splits van 30/split), maar verwacht morgenochtend nog wel de tijd te moeten verbeteren.
Ferrari update time!
— rFactor 2 (@rFactor2) 6 oktober 2020
We've spread some love to the GTE and new GT3 Ferrari cars in #rFactor2.
Find out what's changed here: GT3 https://t.co/cjuQDQBJ6Y / GTE https://t.co/5TaZWZ3jN1 pic.twitter.com/r2wOjh7xlz
Dus het klopte van dat brandstof verbruik...
Hier staat het tijdelijk ff op een lager pitje. Werd gek van de AI in races waardoor de fun er wel uit is voor nu
[ Voor 5% gewijzigd door Paulus07 op 07-10-2020 12:10 ]
Voor bij de koffie straks (aangezien ik dit om 4:00u post en het interview om 8:00u/9:00u online staat).