Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

rFactor 2

Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste
Acties:

• kevz
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 04:12
PatrickC schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:08:
Ze rijden met de Tatuus PM-18 op Indianapolis deze keer.
Verreweg de leukste auto in het Tatuus pack, word bij SRVN ook actief mee gereden :)

Mijn YouTube

• PatrickC
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 00:14
loekf2 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:14:
Geen Max zo te horen, zal ie dan toch gepushed zijn om morgen met het FIA feestje mee te doen ?
Nee, Max gaat echt geen F1 2019 rijden! Volgens mij doet hij morgen een andere race. Wel jammer dat hij vanavond nu niet mee doet, maar gelukkig genoeg andere Nederlanders en internationale sterren van zowel sim racing als real life racing.

• Meestervisser
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 02:41
PatrickC schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:50:
[...]

Nee, Max gaat echt geen F1 2019 rijden! Volgens mij doet hij morgen een andere race. Wel jammer dat hij vanavond nu niet mee doet, maar gelukkig genoeg andere Nederlanders en internationale sterren van zowel sim racing als real life racing.
Maandagavond. Het kampioenschap van team redline.

Niet de echte!

• Meestervisser
Heeft deze game geen visueel schade model?? Tijdens de ziggo race heb ik niks kapot zien gaan. In de hoofdrace zie je er eentje op de muur klappen om vervolgens een andere auto aan te tikken en ze rijden gewoon vrolijk verder......

Niet de echte!

• PatrickC
Dat viel mij ook op ja. Volgens mij hadden ze de schade (damage multiplier percentage) uitgeschakeld of heel laag staan. Als ik met de Tatuus PM-18 de muur raak, verliest deze gewoon z’n voorvleugel namelijk en bij een flinke crash breken ook gewoon de wielen en ophanging af.

[Voor 13% gewijzigd door PatrickC op 22-03-2020 10:27]

• breaker.evert
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 28-05 22:42
Meestervisser schreef op zondag 22 maart 2020 @ 08:55:
Heeft deze game geen visueel schade model?? Tijdens de ziggo race heb ik niks kapot zien gaan. In de hoofdrace zie je er eentje op de muur klappen om vervolgens een andere auto aan te tikken en ze rijden gewoon vrolijk verder......
Volgens mij hadden ook schade uit gezet.

Maar rFactor 2 heeft geen visueel schade model. Maar dat hoort ook niet echt bij de game gaat meer om racen dan schade of graphics effecten.
PatrickC schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:50:
[...]

Snap zijn keuze wel. Hij heeft geen ervaring met F1 2019.
Ik zelf ga liever ook naar rFactor 2 wegens de vele mods en andere uitbreidingen. Ik vindt F1 2019 meer arcade.

• PatrickC
breaker.evert schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:37:
Maar rFactor 2 heeft geen visueel schade model. Maar dat hoort ook niet echt bij de game gaat meer om racen dan schade of graphics effecten.
rFactor 2 heeft wel degelijk een visueel schade model.

• Meestervisser
breaker.evert schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:37:
[...]

Volgens mij hadden ook schade uit gezet.

[...]

Snap zijn keuze wel. Hij heeft geen ervaring met F1 2019.
Ik zelf ga liever ook naar rFactor 2 wegens de vele mods en andere uitbreidingen. Ik vindt F1 2019 meer arcade.
Het is een fixed setup en principe gewoon rondjes rijden en waarschijnlijk daar een leuk bedrag voor vangen.

Geen ervaring is echt een smoesje.

Niet de echte!

• F1RaceFreak66
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 20-05 20:04
Hallo Allemaal ik ben nieuw op tweakrs.
Ik wil graag gaan simracen met rfactor 2 hoe kan ik het besye beginnen is rfactor2 ergens te downloaden en hoe zit het met steam ?

• PatrickC
F1RaceFreak66 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:09:
Hallo Allemaal ik ben nieuw op tweakrs.
Ik wil graag gaan simracen met rfactor 2 hoe kan ik het besye beginnen is rfactor2 ergens te downloaden en hoe zit het met steam ?
Op Steam!
https://store.steampowered.com/app/365960/rFactor_2/

Verder kun je ook eerst de demo versie proberen, alhoewel ik niet weet hoe up to date die versie is.
https://store.steampowered.com/app/400330/rFactor_2_Demo/

[Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 23-03-2020 20:53]

• dawg
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
Veel exposure voor rF2, nu weer een live race op Ziggo Sport. :)

Ik ben wel benieuwd of er deze maand nog een roadmap en/of update komt. Kun je daar iets over zeggen @marrs?

Dank alvast. :)

• PatrickC
dawg schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 19:14:
Veel exposure voor rF2, nu weer een live race op Ziggo Sport. :)

Ik ben wel benieuwd of er deze maand nog een roadmap en/of update komt. Kun je daar iets over zeggen @marrs?

Dank alvast. :)
Ja, opnieuw mooie reclame voor rFactor 2. Ik vind het wel jammer dat schade uit lijkt te staan, want je ziet auto’s de muur in gaan en daarna doodleuk weer verder rijden zonder schade. Zo lijkt het een game ipv een sim.

Roadmap is meestal pas op de laatste dag van de maand, dus nog tijd genoeg! ;)

Ik ben vandaag bezig geweest om de kijken of ik het opstarten van de nieuwe beta UI kan versnellen. Je kunt een opstart parameter toevoegen die een trace file aanmaakt. Dat leverde een file vol met errors op van schijnbaar oude auto’s die niet netjes opgeruimd waren bij updates naar nieuwe versies. Opvallend dat daar ook best veel officiële S397 content tussen zat, zowel free content als payed DLC content. Ik heb nu de meeste errors opgelost, maar het opstarten duurt nog steeds tussen 2-3 minuten. De oude UI start gewoon binnen een minuut op. Ik hoop dat de nieuwe UI hier nog wat gaat verbeteren, want deze performance is wat mij betreft onacceptabel. rFactor 2 was al de traagste van alle huidige sims als het om opstarten en laadtijden ging en ik had juist mijn hoop gevestigd op de nieuwe UI in deze...

[Voor 40% gewijzigd door PatrickC op 28-03-2020 19:56]

• dawg
  • Niet online
@PatrickC welke parameter is dat? Ga ik ook eens kijken of ik het starten wat kan versnellen. :)

[Voor 34% gewijzigd door dawg op 29-03-2020 07:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PatrickC
@dawg
Door +trace=2 te gebruiken als opstart parameter.
Zie: https://docs.studio-397.c...sing-issues-using-logging

Ik heb ook +trace=3 voorbij zien komen op forums. Het nummer geeft het trace level aan volgens mij, maar ik zie geen verschil in de trace files tussen 2 en 3..

Na het oplossen van een groot aantal errors is de trace file bij mij van bijna 1MB naar zo’n 130K gegaan. Het opstarten is nu wel iets versneld, maar als ik de trace file bekijk, dan zie ik op een paar plekken ‘gaten’ van zo’n 30 seconden.

Ik heb nu bijna alle errors kunnen oplossen en ben eens in de verschillen gedoken tussen de oude en nieuwe UI. Deze zijn vergelijkbaar maar wijken af omdat er in de nieuwe UI ook een 'Inventory Refresh' plaatsvindt. Als ik de trace file bekijk, dan lijkt dat 2 x te gebeuren en beide keren duurt dit zo'n 25-30 seconden. Dit zorgt er dus voor dat de nieuwe UI er bijna een minuut meer over doet om op te starten. Bij de oude UI vond deze refresh in de launcher plaats, maar daar duurt deze maar zo'n 1-2 seconden.

Het lijkt er dus op dat deze inventory refresh en ook het installeren van nieuwe workshop items binnen de nieuwe UI, veel trager werkt (bij mij). Zie ook onderstaand extract van de trace file. Het probleem met die livery file heb ik nog niet kunnen oplossen, want ik kan niet vinden waar die gebruikt wordt. En die 'CsAuthService Exception' weet ik ook niet waar die ontstaat, maar die krijg ik bij de oude UI ook, dus dat is geen verschil.

Verder zie ik nog 40 seconden tussen de laatste 'tire_manager' regel en 'plrfile.cpp'. En daarboven voor elke auto die ik heb geinstalleerd een regel met...
tire_manager 1271: Add tire brand...

@marrs Enig idee waarom er 2 x een Inventory Refresh plaatsvind met de nieuwe UI en waarom deze zo veel langzamer is dan bij de oude UI? Ter info, ik heb 135 vehicles en 99 locations geinstalleerd.

trace.txt:
...
16.31s tire_manager 1374: done with tires
56.46s plrfile.cpp 2044: Attempting to save to C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\rFactor 2\UserData\player\player.TMP

...
62.07s JNILog.cpp 33: [Bootstrap] Framework active
73.26s setup.cpp 1746: Livery file WHITTINGTON_ROAD_12 excluded from list on account of being too long
73.26s setup.cpp 1746: Livery file WHITTINGTON_INDY_12 excluded from list on account of being too long
73.32s setup.cpp 1746: Livery file WHITTINGTON_INDY_20 excluded from list on account of being too long
100.51s JNIModMgr.cp 1442: Inventory refreshed
100.81s JNILog.cpp 33: [CS access token-pool-1-thread-1] CsAuthService Exception: RESTEASY004655: Unable to invoke request
110.46s setup.cpp 1746: Livery file WHITTINGTON_ROAD_12 excluded from list on account of being too long
110.46s setup.cpp 1746: Livery file WHITTINGTON_INDY_12 excluded from list on account of being too long
110.53s setup.cpp 1746: Livery file WHITTINGTON_INDY_20 excluded from list on account of being too long
135.48s JNIModMgr.cp 1442: Inventory refreshed

[Voor 71% gewijzigd door PatrickC op 29-03-2020 17:46]

Is er overigens een manier om in de Beta UI de audio in te schakelen van de buttons etc?
Ik mis die feedback mbt navigeren (zeker in VR)

Oh en is relative timing nog steeds enkel via simhub te doen of is daar nu met de nieuwe UI ook iets anders mee mogelijk?

[Voor 31% gewijzigd door Paulus07 op 30-03-2020 00:06]

http://www.aquablog.nl | Alles over aquascaping

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marrs
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 01:31
Even een korte reactie, want het zijn drukke dagen bij Studio 397, maar het probleem wat je aan de hand van het log hebt gevonden is bij ons bekend en we zijn bezig met een oplossing, @PatrickC , ik durf nog geen release datum te noemen.

En inderdaad, bij die events van The Race, staat de schade op 25% en dat is een compromis. Bedenk dat een hoop mensen die daar meedoen pas net begonnen zijn met simracen en de smaak te pakken beginnen te krijgen dus we moeten ze ook een beetje helpen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PatrickC
De nieuwe roadmap voor maart 2020 is er:
https://www.studio-397.co...oadmap-update-march-2020/

Acties:
  • +1Henk 'm!
Zandvoort 2020 track?

• Schuey
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:57
Op wat missende kerbs en runoff na idd :)

[Voor 13% gewijzigd door Schuey op 01-04-2020 20:56]

• Luxicon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 04:07
Zomaar eigenlijk, maar ik ben blij dat RF2 nu soepel draait. Dit filmpje is op Sebring @12 Hours layout en de frames per seconde blijven wel aardig stabiel zo. Ik ben niet de snelste (de A.I. hier ook niet), maar ik vond het een mooie race.

...

Acties:
  • +1Henk 'm!
Aantal nieuwe skins heeft ook weer een boost gekregen :)
https://www.racedepartmen.../categories/rf2-skins.18/

Flink wat toffe LMP2 en GTE skins :)

• Lil32b
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 09-04 20:05
Hallo, nieuw hier en al onmiddellijk met een rF2 vraagje, ik draai al jaren rF en ben door omstandigheden gestopt met simracen sinds 3 jaar. Vorige week start ik mijn pc terug op en na lange updates van Steam kon ik terug aan de slag met al de race sims, nu enkel bij rF2 werkt mijn Thrustmaster Tx en pedalen niet meer en is ook niet herkenbaar, ik heb alles ge-update stuurwiel pook en game dit zonder resultaat.
De vraag is of ik niet beter rF2 verwijder en herinstalleer ?
Of iemand een andere oplossing ??
Grtn, Filip

• PatrickC
Luxicon schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:27:
Zomaar eigenlijk, maar ik ben blij dat RF2 nu soepel draait. Dit filmpje is op Sebring @12 Hours layout en de frames per seconde blijven wel aardig stabiel zo. Ik ben niet de snelste (de A.I. hier ook niet), maar ik vond het een mooie race.

[YouTube: rFactor 2 - Porsche 911 GT3 @ Sebring International Raceway 12H (1070TI 8GB)]
Mooie race!

Ik begrijp de kritiek op rF2 eigenlijk nooit zo goed als het om graphics gaat. Dit ziet er wat mij betreft heel natuurlijk uit zonder overdreven ‘special effects’. Ik heb de afgelopen weken best veel AMS2 gespeeld (ben early backer, dus kon ook de beta’s spelen), welke er door het gebruik van de Madness engine uitziet als PC2 met al z’n ‘pracht en praal’. Toen ik gisteren weer even een sessie rF2 deed op Le Mans, met de Oreca LMP2 met de Jumbo skin, viel me meteen weer op hoe beter me deze graphics bevallen. En FFB, physics en AI zijn ook nog steeds een stuk beter in rF2 wat mij betreft. Nee, rF2 blijft nog steeds mijn favorite go to sim, maar ik stoor me wel steeds meer aan de lange opstarttijd van rF2 en track loading times. Bij ACC en AMS2 ben ik binnen 1 minuut aan het racen. Bij rF2 duurt dat tegenwoordig minimaal 5 minuten.

• PatrickC
Lil32b schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:38:
Hallo, nieuw hier en al onmiddellijk met een rF2 vraagje, ik draai al jaren rF en ben door omstandigheden gestopt met simracen sinds 3 jaar. Vorige week start ik mijn pc terug op en na lange updates van Steam kon ik terug aan de slag met al de race sims, nu enkel bij rF2 werkt mijn Thrustmaster Tx en pedalen niet meer en is ook niet herkenbaar, ik heb alles ge-update stuurwiel pook en game dit zonder resultaat.
De vraag is of ik niet beter rF2 verwijder en herinstalleer ?
Of iemand een andere oplossing ??
Grtn, Filip
Misschien heb je hier wat aan?:
https://steamcommunity.co...ns/0/1471967615850806907/
@PatrickC Dit zijn voor mij nu de grote "hekel" punten:
  • laadtijden (inderdaad als je switcht naar ACC is dat zo heerlijk om ff snel te racen)
  • Werking van de nieuwe UI. Ben voornamelijk offline racer dus wil niet elke keer die server lijst zien :P
  • Het selecteren van tegenstanders in offline races. Ik wil hier meer vrijheid in om specifieke wagens/skins te kunnen selecteren. Dat vond ik altijd zo fijn bij AC en de content manager dat je heel makkelijk je specifieke grid kon samenstellen.
  • mochten er updates zijn dan is dat packages update gebeuren wel erg traag soms
  • Ding wat ik echt niet snap en of een setting is: Al mijn replays spelen in slomo af...... why?
Graphics bevallen me verder prima. Heb alleen wel het idee dat ik in deze game wat zwartwaardes/contrast mis, soms lijken de kleuren wel heel erg flets en overbelicht. Weet niet precies wat het is maar als ik bijvoorbeeld een race in de middag doe is het een beetje allemaal wat flets.

I know, muggenziften, maar ben nog aan het zoeken of daar iets te tweaken is met nvidia settings etc.

• PatrickC
@Paulus07 Ik kan me helemaal vinden in de punten die je noemt.

Replays kijk ik eigenlijk nooit, maar alleen maar slomo lijkt mij niet te kloppen. ;)

In de nieuwe UI zou ik graag een optie zien waarbij je simpel kunt switchen tussen alleen officiële S3975/ISI content, mods of alles. In de Content Manager van AC kun je ook simpel filteren op KS content namelijk. En het opslaan van bepaalde race setups (track en opponents) zou ik ook wel fijn vinden.

Ik ben het met je eens dat het er grafisch nogal flets en overbelicht uit kan zien midden op de dag, maar dat vind ik voor alle racing sims wel gelden. Ik race dan ook meestal in de ochtenduren of later op de middag en begin van de avond. Racen in de schemering in rF2 heeft wel weer als nadeel dat bij mij dan de FPS flink kunnen zakken. Waar ik normaal makkelijk op 60 FPS zit, kunnen ze dan zelfs zakken onder de 50. In andere racing sims met dag/nacht ondersteuning, heb ik dat performance probleem niet.

[Voor 35% gewijzigd door PatrickC op 04-04-2020 16:29]

• dawg
  • Niet online
Tegenstanders selecteren kan wel wat beter inderdaad.
En nog steeds moet je teveel scrollen in de nieuwe UI, vooral onhandig omdat ik in VR een trackball gebruik zonder scrollwheel, en dus elke keer op dat smalle scrollbalkje moet klooien. :)

Laadtijden, ach. DCS (militaire vliegsim) is ook niet zo snel, dus ben wel gewend dat het niet zo snel gaat allemaal.
Is denk iets met licht punten/schaduwen.
Heb dat met VR helemaal, Normale race alles soepel. Maar als ik bijvoorbeeld een daytona road course probeerde of bahrein met al die lampen rondom de track kakt de FPS ineens flink in.

En lijkt ook of de zon met eventuele timemultiplier niet helemaal lekker werkt.
Al zet je die multiplier niet eens heel hoog dan zou je alsnog verwachten dat het langzaam donker of weer licht gaat worden. Maar dan alsnog is het vaak ineens zo van, plop van licht in eens pik donker.

Wat bij een ACC dan wel lekker werkt en er goed uitziet als een lekkere flow met een endurance race. Bij rf2 is dat altijd het idee van heel abrupt.

Viel me laatst overigens nog wat op en vraag me af of meer mensen dat hebben.
Ik draai de game in fullscreen, start de game op en krijg dan het start scherm in beeld, Maar het lijkt net of die niet fullscreen is.
Stel ik game in de avond dat staat de flux aan (ivm blauw licht). Maar als ik dus de game in fullscreen start is de game ook incl die filter (terwijl ik heb ingesteld dat dit niet moet zijn bij fullscreen programmas. Bij elke game werkt dat ook, maar rf2 niet).
Tevens is het zo dat als ik dan in het menu op ene button klik, het scherm kort zwart wordt en daarna weer terugkomt. Nu dus zonder flux invloed en krijg ik wel de volgende pagina te zien na klikken button.

Heel raar, maar lijkt dus of die 1e keer niet fullscreen is ofzo.
Is ook de enige game waarmee ik dit ervaar.

• _Tygernoot
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 30-05 08:31
Paulus07 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:03:
  • Ding wat ik echt niet snap en of een setting is: Al mijn replays spelen in slomo af...... why?
Yep, een bug waar we met onze league ook last van hebben. Gebeurt niet op elk circuit gek genoeg (of niet altijd even erg).

Of het ooit gefixt zal worden... ik betwijfel het. De prioriteiten lijken helaas elders te liggen. Ik begrijp wel dat ze zoveel mogelijk DLC moeten verkopen om inkomsten te genereren. Het zou alleen wel fijn zijn als ze sommige problemen gewoon zouden erkennen. Op de S397 forums krijg je helaas bijna nooit reacties.

Zo ook de freeze bug die mij en vele anderen overkomt heeft een thread van 24 pagina's, maar ze lijken er niet mee bezig te zijn die te fixen (https://forum.studio-397....blic-test.62687/page-24).

De plugin interface ligt ook al jaren stil, maar daar ook geen reactie (bijv. https://forum.studio-397....e-wear-in-plugin.65175/). Een simpele ja/nee/misschien zou volstaan.

Dat er bijv. een tekort is aan resources om het allemaal aan te kunnen kan ik begrijpen. Maar het gebrek aan open communicatie met de community vind ik dan weer spijtig, terwijl het de community is die het spel in stand houdt met alle mods, tracks, e.d.

• homernt
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 30-05 11:00
Die heb ik zondag uitgeprobeerd en die zijn inderdaad tof.

• Luxicon
Die heb ik gister gedownload.. ik vind de Cadillac DPi-V.R lekker rijden. De Mazda voelde lichter aan, iets losser. Het zijn in ieder geval auto's om vaker mee te gaan rijden.

Ik heb vandaag met de MP4/8 gereden, maar ik ben de snelheid van F1 niet echt gewend.
Het remmen naar de A.I. toe gaat nog weleens mis, en ze willen wel regelmatig recht op me inrijden bijvoorbeeld.. Dus soms wil ik later remmen dan de A.I. en de andere keer knallen ze een bocht door en hou ik ze niet bij.. Het zal vast te maken hebben met oefenen. :)

Als ik het toch over F1 heb: de F1's van ASR vind ik mooi, maar het geluid wat vreemd in de hoge toeren en het rijdt heel anders (ik heb maar kort getest met een 1991 auto). Het kan zijn dat de setup wel aardig veel aangepast moet worden. M'n eerste indruk is dus niet zo heel goed. Dat is puur op basis van slechts 1 rondje denk ik zo. (die ik ook al steeds met de MP4/8 heb gereden).

...

• PatrickC
Ziet er goed uit inderdaad. :) Ik vind het jammer dat RSS nog steeds geen rF2 mods heeft uitgebracht, terwijl ze dat wel eerder aangekondigd hebben. Die Formula Hybrid 2020 en de Hybrid X 2021 zien er interessant uit.
Net als al hun AC mods. >:)

• Hunterdue
  • Laatst online: 21-05 23:41
Ben vrij nieuw bij rfactor 2, misschien weten jullie raad:

Ik heb laatst de United racing design Ford gte gekocht. Super vette auto, alleen is ie kennelijk door een BOP updates voor de gte auto's uit de endurance pack, die ik ook heb, veel sneller dan de andere gte auto's.

Weet iemand misschien hoe ik de BOP weer redelijk gelijk kan krijgen? Heb hem al in de upgrades.ini file het gewicht van de porsche gegeven, maar het probleem lijkt het meer te zitten in het feit dat de ford 12 engine modes heeft en dus langs iedereen schiet in een rechte lijn. Later in de race komt de Ford dan in de problemen door brandstof als de ai hem bestuurt, waardoor ze weer ver na achter zakken. Iemand tips hierover?

• PatrickC
Hunterdue schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:20:
Ben vrij nieuw bij rfactor 2, misschien weten jullie raad:

Ik heb laatst de United racing design Ford gte gekocht. Super vette auto, alleen is ie kennelijk door een BOP updates voor de gte auto's uit de endurance pack, die ik ook heb, veel sneller dan de andere gte auto's.

Weet iemand misschien hoe ik de BOP weer redelijk gelijk kan krijgen? Heb hem al in de upgrades.ini file het gewicht van de porsche gegeven, maar het probleem lijkt het meer te zitten in het feit dat de ford 12 engine modes heeft en dus langs iedereen schiet in een rechte lijn. Later in de race komt de Ford dan in de problemen door brandstof als de ai hem bestuurt, waardoor ze weer ver na achter zakken. Iemand tips hierover?
Dit zou URD moeten oplossen. Zij brengen een paid mod uit, die in de GTE klasse van de officiële S397 GTE content moet meedoen. Op het moment dat S397 dan een BOP update uitvoert, dan zouden zij hun auto ook moeten patchen. Dit is geen gratis mod, maar een pay mod, dus dan zou er ook een stukje support van hun aan vast moeten zitten. Heb je URD nog niet benaderd hierover?
URD een mail sturen. Die reageren altijd erg snel en netjes :)
Goede ervaringen mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hunterdue
Kleine updates, heb Urd gemaild en kreeg inderdaad heel snel reactie. Echt klasse van ze!
Kreeg te horen dat ze bezig zijn met een update voor de Ford die ze hopelijk snel afhebben. Tot die tijd beperk ik de motor maar van de Ford.
Iemand nog zin om setup tips te geven voor een totale nieuwkomer voor het spel?
Hou deze tread in de gaten: https://www.racedepartmen...020-for-rfactor-2.180757/

Gaat een leuke WEC/LE Mans lijst worden :D

• Luxicon
Paulus07 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 11:38:
Hou deze tread in de gaten: https://www.racedepartmen...020-for-rfactor-2.180757/

Gaat een leuke WEC/LE Mans lijst worden :D
Klopt het dat de auto's reskins zijn van Studio397 content? Puur voor de beeldvorming hier.. Aangezien ik soms niet meer weet wat nou 'originele' content is of mods van anderen.

...

• Hunterdue
Lijkt erop alsof ze, op de Ferrari na die uit een ander mod zou komen, allemaal uit endurance pack komen. Ziet er erg vet uit! Wel een beetje een droevige herinnering als je het lijstje auto's ziet en het vergelijkt met de WEC van 2018-2019, maar ja.
@Luxicon Zijn skins die je kan gebruiken als je de "endurance" DLC pack hebt: https://store.steampowered.com/itemstore/365960/detail/1004/

Hierin zit dan oa de "Oreca 07 LMP2" waarvoor je deze skins kan gebruiken. Maar ook voor de Porsche etc.
:)

De ferrari skins zijn te gebruiken via de gratis mod: https://steamcommunity.co...=809355570&searchtext=gt3

Maar las dat er ook iemand bezig was met de 488 GTE versie (ipv de Gt3 variant). Maar voor nu gebruik ik ook altijd die GT3 versie om de grid mee op te vullen :)

Acties:
  • +2Henk 'm!
Beetje verder spelen met overlays etc. Net wat handigere info in het scherm (nog even kijken of ik alles erin hou) + was gewend aan de ACC UI. En die werkt wel prettig.

In combi met simhub is dat dus ook makkelijk zelf te doen :)
Ik heb hiervoor deze gebruikt: https://www.racedepartmen...y-acc-rfactor2-hud.30921/

In de game ziet het er dan zo uit:
https://clips.twitch.tv/E...iestSproutNerfBlueBlaster

Nu nog zelf beetje verder tweaken naar eigen smaak etc :)

hmmm can de race tijd niet in simhub vinden. Wel de time left etc. maar niet de huidige tijd.

[Voor 14% gewijzigd door Paulus07 op 12-04-2020 15:41]

• Crazy Harry
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 03:05

Crazy Harry

Altijd te laat

Is er een manier om het inwilligen van een 10 sec of stop en go te forceren? De ene keer gaat het wel goed en de andere keer begint mijn team aan nieuwe banden erop leggen waardoor de penalty niet ingewilligd wordt. Ook een volgende ronde met hagelnieuwe banden binnenrijden, zorgt er niet voor dat de penalty wordt ingewilligd maar voor opnieuw nieuwe banden...

• PatrickC
Crazy Harry schreef op maandag 13 april 2020 @ 00:15:
Is er een manier om het inwilligen van een 10 sec of stop en go te forceren? De ene keer gaat het wel goed en de andere keer begint mijn team aan nieuwe banden erop leggen waardoor de penalty niet ingewilligd wordt. Ook een volgende ronde met hagelnieuwe banden binnenrijden, zorgt er niet voor dat de penalty wordt ingewilligd maar voor opnieuw nieuwe banden...
Weet je zeker dat het een stop and go was en geen drivethrough penalty?

• Crazy Harry
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 03:05

Crazy Harry

Altijd te laat

PatrickC schreef op maandag 13 april 2020 @ 00:23:
[...]

Weet je zeker dat het een stop and go was en geen drivethrough penalty?
Zeker. Ik heb nogal de neiging te hard te rijden in de pitstraat (rijd met fw14, dus geen limiter) en de 10 sec die daarbij horen heb ik dus regelmatig ;)
Gisteren weer door AI frsutraties de game uitgezet. Zo ^*#&$ irritant als je met een 1,5 uur race bezig bent en de AI drukt je gewoon van de baan af op rechte stukken -_- of beukt je de bochten uit omdat ze ineens domme moves doen naar links of rechts. :(

• Schuey
Gewoon met echte mensen gaan rijden, ai is zo 1996 :p

• PatrickC
Schuey schreef op maandag 13 april 2020 @ 11:20:
Gewoon met echte mensen gaan rijden, ai is zo 1996 :p
Net of echte mensen geen domme dingen doen! ;)

@Paulus07 Ik begrijp je frustratie. Ik had gisteren iets vergelijkbaars, maar dan in AMS2. Laatste ronde van de race, me helemaal van achteren naar voren door het veld heen geworsteld en de nr.1 net gepasseerd en wordt van achteren van de baan af geramd… toch nog 6e geworden. ;w Maar... AI is niet perfect... dit gebeurt in elke recente racing sim. En het grootste deel van de race heb ik me gewoon prima vermaakt… dat is toch het belangrijkste. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 22:24
Gisteren de race van GT Pro challenge zitten kijken op Imola. Dat was nog rete spannend ook.
Maar wat mij opvalt nu ik veel live streams van kijken van sim races, bij gebrek aan echte races, is dat er bij rF2 veel "door to door" gevechten zijn waar je bij andere sims toch veel ghost contacts ziet.
Hier konden ze echt dicht op elkaar en een beetje tegen elkaar rijden zonder dat dit dramatische gevolgen had.
Wellicht zit de online code van rF2 toch beter in elkaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Schuey
Dan heb je de gemiddelde DTCC race bij SRVN nog niet bekeken zeker :X Er is veel mogelijk idd, het blijft echter een digitaal feestje. Ben dit seizoen nog een voorvleugel kwijt geraakt bij een heel klein tikje wat absoluut niet nodig was geweest, dus je kunt maar beter elk contact vermijden ;)

• PatrickC
De Formula E gaat ook races organiseren en met rFactor 2 natuurlijk:
https://www.fiaformulae.c...il/race-at-home-challenge
En ze pakken het best serieus aan zo te lezen.

• dawg
  • Niet online
Nice! Die zijn nog best lastig te besturen, die F-E bakken. Ik ga wel even kijken, ben wel benieuwd hoe de coureurs met die dingen rijden. :Y)

En: nog meer exposure!

[Voor 8% gewijzigd door dawg op 15-04-2020 17:50]

• PatrickC
Ik ben wel benieuwd op welke circuits ze gaan rijden, omdat ze 9 races gaan houden en er maar 3 officiele Formula E circuits zijn (Hong Kong, Monaco en Lester Special Edition). In de Steam Workshop staan echter wel wat Formula E track mods.

Edit: Ik zie net dat de circuits al bekend zijn:
http://fiaformulae.ecal.com/

[Voor 14% gewijzigd door PatrickC op 15-04-2020 18:49]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• homernt
Billy Strange legt uit hoe ai learning werkt in de laatste 25 minuten in onderstaande video:

Hij begon erover en toen vroeg ik naar en ging hij uitleggen na de race. De video staat niet meer op zijn kanaal maar ik had hem geliked dus ik weet niet hoelang het nog werkt.

• dawg
  • Niet online
PatrickC schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:46:
Ik ben wel benieuwd op welke circuits ze gaan rijden, omdat ze 9 races gaan houden en er maar 3 officiele Formula E circuits zijn (Hong Kong, Monaco en Lester Special Edition). In de Steam Workshop staan echter wel wat Formula E track mods.

Edit: Ik zie net dat de circuits al bekend zijn:
http://fiaformulae.ecal.com/
Zou wat zijn als Studio 397 ineens met een trackpack zou komen; nieuwe layout Zandvoort, Portland, en die F-E tracks die nog missen. 8-)
Holy crap wat een chaos!

https://www.twitch.tv/nyckdevries

Kunnen ze uberhaupt wel een wagen besturen? :P

Zo ging de start......

Amateurs :P

[Voor 34% gewijzigd door Paulus07 op 18-04-2020 17:49]

• PatrickC
@Paulus07 Net ook even gekeken, maar ik vind het jammer dat ze al deze e-sport races nu met zo’n lage damage setting racen. Dit heeft niets meer met sim racen te maken, maar is meer arcade racen. Dan kun je net zo goed NFS of Mario Kart gaan gebruiken hiervoor ipv een serieuze sim als rF2. Het format wat ze gebruikten door steeds de laatste af te laten valllen vond ik dan wel weer een leuke vondst.

• dawg
  • Niet online
PatrickC schreef op zondag 19 april 2020 @ 00:03:
@Paulus07 Net ook even gekeken, maar ik vind het jammer dat ze al deze e-sport races nu met zo’n lage damage setting racen. Dit heeft niets meer met sim racen te maken, maar is meer arcade racen. Dan kun je net zo goed NFS of Mario Kart gaan gebruiken hiervoor ipv een serieuze sim als rF2. Het format wat ze gebruikten door steeds de laatste af te laten valllen vond ik dan wel weer een leuke vondst.
Ik ben het met je eens maar ik denk wel dat de gemiddelde race met "influencers & youtubers" dan niet heel lang zouden duren. :+

Overigens ben ik benieuwd wanneer we weer een update kunnen verwachten.

[Voor 5% gewijzigd door dawg op 20-04-2020 17:53]

Acties:
  • +2Henk 'm!
ik denk dat ze nu extra voorzichtig zullen zijn met updates nu er meer aandacht is en online races zijn. Als er dan iets tegenzit in een update.... dat wil je niet.

• dawg
  • Niet online
Goed punt @Paulus07, had ik nog niet aan gedacht. Maar ik heb eigenlijk wel zin in nieuwe content, al was het maar de nieuwe Zandvoort, Silverstone en/of Portland. :+

Vooralsnog is rF2 de enige sim die gebruik, al zit ik wel te twijfelen over AMS2. Ik heb ACC wel gehad maar dat liep en loopt niet zo lekker, en is enkel GT3 (nu nog).
Hier ACC en rF2 in gebruik. AMS2 mss ooit keer in een sale kopen als het wat meer is. Vind het nog steeds gewoon een project cars 2.5.
En vermaak me met rF2 nog prima. Al hoop ik dat ze een keer een lucht/sky update doen puur visueel. :P
I know, echt zo'n wtf moment, maar die redelijk strak blauwe luchten gaan vervelen. :P

+ nog veel meer oefenen met de LMP2. Bak er nog niks van op lemans mbt ronde tijden. :P
Wel nu al mooi skins bij elkaar van een 2019 grid van 40 wagen in totaal (39 AI) :)

Nog nog sneller zien te rijden :P 3:40 minuten is niet echt heel goed als ik andere zie of de AI 8)7

• PatrickC
Ik heb AMS2 wel gekocht als Reiza backer. Reiza , Studio 397 en KS zijn bedrijven waar ik het volste vertrouwen in heb. AMS2 haalt het op dit moment nog niet tov rF2 en AMS1, maar ik heb er wel vertrouwen in dat dat nog verbetert. Maar ik ben sowieso niet iemand die uiteindelijk een keuze zou maken tussen racing sims... waarom kiezen als je van allemaal kunt genieten? En voor die paar euro’s hoef ik het niet te laten. >:) Ik koop bijna alle racing sims, behalve iRacing. Dat verdienmodel bevalt me totaal niet met dure content en ook nog eens een abonnement. En als ik die iRacing races nu op Twitch en Youtube zie, dan snap ik niet waarom men altijd zo klaagt over de graphics van rF2. Ik vind rF2 er op sommige vlakken zelfs beter uit zien dan AMS2, ACC en PC2. Die graphics vind ik vaak overdreven en niet natuurlijk. Studio 397 moet wel wat aan de AI gaan doen, want er zijn te veel ronde 1 mega crashes en safety cars. Als je een race van 10 ronden start en in ronde 1 krijg je een safety car, dan zit je de helft van de race achter de safety car aan te rijden, Dus zo’n race start ik dan meestal gewoon maar opnieuw, net zo lang totdat het de eerste ronde wel goed gaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dawg
  • Niet online
De populariteit van iRacing begrijp ik ook echt niet. Als je overal leest dat de physics, tiremodel en FFB niet je van het zijn, waarom zou je het dan gebruiken? En dan nog de kosten inderdaad, al begrijp ik dan weer wel als je zoveel erin geïnvesteerd hebt je er niet zomaar meer uitstapt, je kunt dan immers je aangekochte auto's en tracks niet meer gebruiken en ben je dus dat geld ook kwijt. Als simliefhebber wil ik juist de werkelijkheid zo dicht mogelijk benaderen. Daarnaast spendeer ik mijn geld liever aan een Nederlandse, relatief kleine studio, dan een multimiljardair. Maar goed, ieder zijn meug.

Ik doe dat ook als ik een SC heb, opnieuw beginnen. Vind dat niet zo erg. En graphics boeien me ook niet zoveel, ik doe alles in VR dus dan zijn die toch al wat minder goed te zien want immersie, en de echte wereld ziet er, zoals je zegt @PatrickC, ook niet flitsend uit met gesatureerde kleuren. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!
In de volgende update?
because we are located on Circuit Zandvoort with our simcentre and we are exclusive on a beta version from rFactor2. They Will release the new circuit asap.
Comment onder de zandvoort 2020 video: YouTube: First Lap Aston Martin on Virtual Circuit of Zandvoort

• dawg
  • Niet online
Dat zou mooi zijn!

• homernt
Ik denk dat het altijd het idee is geweest om het te releasen rond de GP oorspronkelijk op 12 mei. Dus het zal eerdaags wel verschijnen. @PatrickC met hoeveel AI auto's rij je dan? Zo vaak overkomt mij dat niet of doe je ook altijd multi class? Nu ik ontdekt heb dat er ook AI settings in de player file zitten ben ik aan het testen geslagen wat het beste werkt voor mij. Ik zal tzt mij bevindingen wel melden. Al zijn het maar kleine aanpassingen die het er voor mij al veel leuker op hebben gemaakt om tegen de AI te rijden.

Ik vind RF2 er ook mooier uitzien dan AMS2 en ACC. Al variëert de kwaliteit van de content wel flink vind ik. De DLC is prima maar de stock content niet. Er zijn betere mods Portimao is misschien wel de best uitziende track van rFactor 2.

• PatrickC
@homernt Laatste keer was met de Flat 6 mod (deze is de afgelopen week geupdate naar de nieuwe shaders) op Oulton Park tegen 19 AI en dan start ik altijd als 20e. Verder rijd ik meestal single class, met soms een multi class met GTE’s, LMP2’s en LMP3’s (meestal dan op Le Mans of Sebring).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• homernt
PatrickC schreef op maandag 20 april 2020 @ 22:45:
@homernt Laatste keer was met de Flat 6 mod (deze is de afgelopen week geupdate naar de nieuwe shaders) op Oulton Park tegen 19 AI en dan start ik altijd als 20e. Verder rijd ik meestal single class, met soms een multi class met GTE’s, LMP2’s en LMP3’s (meestal dan op Le Mans of Sebring).
Vanmorgen voor het werk 4 starts gedaan met de flat 6 op Oulton Park: één maal full course yellow en bij de andere drie starts crashes en off tracks. Hetzelfde gedaan met gt3's maar één keer ietwat problematische eerste ronde maar bij de andere starts geen crashes.

Dus de flat 6 op Oulton Park lijkt een prima kandidaat voor ai learning. Ik zal dat vanavond is uitproberen.
Deze F1 mod begint er wel erg nice uit te zien. Zeker met al die skins :)
https://www.facebook.com/...rmalink/1663382150486944/

+ ze geven aan dat het gratis gaat worden.

• homernt
@PatrickC Ik heb de ai learning 3 keer laten lopen maar dichterbij dan 3,96 meter kwam hij niet en het moet onder de 1 meter zijn als ik het goed begrijp. Hoe doen ook de eerste start leek hoopvol maar de tweede was een zooitje. Ik kan het allemaal nog opvoeren en ook de setting verhogen in de player file maar ik denk dat dit gewoon een lastig car/track combinatie is voor de ai.

• PatrickC
ASR Formula heeft weer een F1 classic uit 1991 toegevoegd. De Fondmetal FOMET1,

https://www.asrformula.co...ondmetal-fomet1-1991-rf2/

https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2069376958

[Voor 68% gewijzigd door Paulus07 op 23-04-2020 10:15]

• PatrickC
In de nieuwe UI zullen ze toch nog wat zaken moeten oplossen. Het voordeel dat we in de nieuwe UI één applicatie hebben die we opstarten ipv eerst de launcher en dan pas de echte game, vind ik in de huidige beta juist een nadeel. Het installeren van packages in de nieuwe UI is verschrikkelijk traag en hierna kun je ze niet eens gebruiken zonder rF2 opnieuw op te starten. Als je veel workshop items hebt geabonneerd (zoals ik), dan heb je bijna elke keer dat je rF2 start voor de eerste keer op die dag, deze vertraging. Ik had gisteren 7 packages die moesten worden geinstalleerd en dat duurde ongeveer 15 minuten. In de oude UI, werd deze installatie door de launcher uitgevoerd en die installeert packages gewoon supersnel. Dus... wat ik nu meestal doe (gisteren dus niet) is eerst de beta UI uitschakelen, de oude launcher opstarten zodat de packages worden geïnstalleerd en daarna weer afsluiten. En dan de beta UI weer activeren en deze opstarten. Ik wil namelijk wel de nieuwe UI gebruiken en ook testen. :P

Hopelijk lost Studio 397 dit probleem op in de eerste release versie van de nieuwe UI.
+ je kan packages enkel installeren. Refresh en uninstall doen niks hier.

• Luxicon
Het zou beter zijn als ze die packages enkel maar hebben voor echte mods, en die ook voor iedereen gelijk is. Je hebt nu veel te veel allerlei verschillende versies van dezelfde auto en tracks, allemaal weer in een eigen mod pakketje voor de server? Als ik in m'n content map kijk, zie ik bv. verschillende versies van dezelfde auto en track. Dat is allemaal van de workshop en het meeste is van Studio 397 / ISI / Reiza.

Het moet naar mijn idee zo zijn dat je kan filteren op 'owned / subscribed' content. En zodoende kan joinen zonder dat je iets hoeft te downloaden. Zolang dat niet kan blijft rFactor 2 altijd een geklooi.

...

• PatrickC
@Luxicon Ik heb die content (C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\rFactor 2\Installed\Vehicles) map laatst flink opgeschoond omdat er nog heel veel oude versies van auto's stonden. Per auto kunnen er wel meerdere directories zijn, maar dat heb je altijd een base package en een update package volgens mij. Maar er stonden ook een heleboel erg oude versies tussen. Om de een of andere reden zijn die dan niet automatisch opgeschoond. De meest veilige optie is om de auto even te unsubscriben, achtergebleven folders handmatig verwijderen en dan opnieuw te subscriben.

• PatrickC
Op dit moment weer een Formula E race op Hong Kong in rF2. Nyck de Vries en Robin Frijns doen ook weer mee. De hele normale Formula E grid trouwens.
YouTube: LIVE Round 1 Race! | ABB Formula E Race At Home Challenge In Support...
De eerste race, met sim drivers, was erg leuk om te kijken en spannend tot de laatse ronde. Ze hebben damage op 80% gezet deze keer met als resultaat meteen een heel wat cleanere race.

[Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 25-04-2020 17:30]

• PatrickC
De maand april zit er al weer bijna op. Een maand waar Sim Racen ineens een heel stuk populairder is geworden, helaas vanwege de foute redenen. Buiten de extra aandacht op TV (Ziggo) en YouTube/Twitch voor rF2, vond ik het verder een erg teleurstellende maand voor rF2. Ik heb de laatste roadmap er nog even op nagelezen, maar niets wat in die roadmap is verteld (RC van de nieuwe UI, new overlays, graphics development, screen space reflections, Portland, new layout Nürburgring, Silverstone renovation), is volgens mij uitgekomen? Het enige wat ik wel voorbij heb zien komen, wat waarschijnlijk met de Formula E e-sports events te maken heeft, zijn updates van deze Formula E content. En dat baart me toch wel enige zorgen, want de sentiment over rF2, ook op RaceDepartment, begint een beetje om te slaan naar het negatieve.

Ik ben dan ook erg benieuwd naar de nieuwe roadmap (en alles wat eerder al beloofd is). Ik heb een beetje het gevoel dat de focus meer en meer op e-sports en multi-player komt te liggen en dat is niet mijn ding. Ik ben een offline sim racer tegen de AI. rF2 is nog steed mijn #1 racing sim, maar de concurrentie ligt op de loer...
ik blijf de benamingen voor die roadmaps altijd irritant vinden.
Dan brengen ze roadmap maart uit, maar die gaat dan over april.

Later komt roadmap april, maar die gaat dan over wat er in mei komt...... :P

• Luxicon
Naar mijn idee mag de basis beter aangepakt worden. Een simpel, werkend menu om te kiezen tussen single en multiplayer, met bijbehorende instellingen en betere multiplayer / server browser. Eigenlijk is alles wat je tegenkomt, tot je in de auto zit, half gebakken.

- selecteren van auto's rommelig en kan erg uit de hand lopen door 'mods' (wat van alles kan inhouden, van skins tot compleet andere auto's)
- onlogische structuur van het menu (i.p.v. bovenin het hoofdmenu singleplayer / multiplayer te plaatsen, moet je nu eerst op race klikken)
- de multiplayer browser is traag en heeft weinig te bieden, het is net zo ver ontwikkeld als 1995.

Zo kan er nog wel meer aangehaald worden, maar bovenstaande houdt mij tegen om online te gaan racen. Het kan wel mooi door een competitie te joinen, maar public is amper te doen. Dat is juist voor de gemiddelde simracer een manier om goed kennis te kunnen maken met een sim.

Dus ik zie liever een roadmap waar de basis aangepakt wordt, de toegankelijkheid is een probleem. En zelfs als je die hobbel over bent, loop je tegen bovenstaande aan.

PS. zijn er wel servers van de ontwikkelaar zelf? Ik vind ze niet, maar een server met puur eigen content kan al een grote vooruitgang zijn.

[Voor 10% gewijzigd door Luxicon op 30-04-2020 11:48]

...

• dawg
  • Niet online
PatrickC schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:05:
De maand april zit er al weer bijna op. Een maand waar Sim Racen ineens een heel stuk populairder is geworden, helaas vanwege de foute redenen. Buiten de extra aandacht op TV (Ziggo) en YouTube/Twitch voor rF2, vond ik het verder een erg teleurstellende maand voor rF2. Ik heb de laatste roadmap er nog even op nagelezen, maar niets wat in die roadmap is verteld (RC van de nieuwe UI, new overlays, graphics development, screen space reflections, Portland, new layout Nürburgring, Silverstone renovation), is volgens mij uitgekomen? Het enige wat ik wel voorbij heb zien komen, wat waarschijnlijk met de Formula E e-sports events te maken heeft, zijn updates van deze Formula E content. En dat baart me toch wel enige zorgen, want de sentiment over rF2, ook op RaceDepartment, begint een beetje om te slaan naar het negatieve.

Ik ben dan ook erg benieuwd naar de nieuwe roadmap (en alles wat eerder al beloofd is). Ik heb een beetje het gevoel dat de focus meer en meer op e-sports en multi-player komt te liggen en dat is niet mijn ding. Ik ben een offline sim racer tegen de AI. rF2 is nog steed mijn #1 racing sim, maar de concurrentie ligt op de loer...
Ik vind ook dat rF2 development momenteel vooral gericht lijkt op e-Sports, en veel te weinig voor Single Player, en het polijsten van de basis. Zo vind ik bijvoorbeeld het systeem van spiegels en FFB per livery vervelend. Daarom kies ik elke keer maar dezelfde livery van een auto. Dit lijkt me toch wel dat dat anders kan?

Ik zou wat dat betreft graag wat meer concrete dingen willen lezen in die roadmaps.

Daarnaast de layout van de nieuwe UI. Ik heb daar al wat feedback op gegeven, m.b.t de ruimte en het vele scrollen, maar ook daar lijkt wat weinig progressie in te zitten.

V.w.b. Racedepartment, vind dat sowieso een beetje een zeikforum eerlijk gezegd. Echter op de forums van de vliegsimulator (DCS) die ik speel lees je ook veel gezeik. Ik lees dus steeds minder en zoek specifiek als ik iets moet weten, die meningen en dat gezeur kunnen me gestolen worden. :+

• PatrickC
@dawg Ben het wel met je eens mbt RD, maar de algemene opinie over rF2 ging van erg negatief (ISI tijd) naar erg positief (toen S397 het overnam en de engine upgrade naar DX11 en erg goede DLC uitbracht), naar nu weer iets negatiever (het duurt allemaal te lang..). De nieuwe UI is de afgelopen jaren daar een blok aan het been geweest volgens mij. Die liet nogal lang op zich wachten en na de eerste beta hebben we ook al weer enkele maanden zeer weinig progressie gezien. Verder schijnen er nog wat oude bugs te zijn (persoonlijk heb ik daar niet zo veel last van), die nog steeds niet zijn opgelost. Waar ik me bij sommige klagers verder wel eens aan erger is de kritiek op de DLC (niet perfect, want ‘een metertje op het dashboard werkt niet zoals in het echt’) en de prijzen van de DLC. Beide zijn voor mij geen probleem. Kwaliteit is erg goed en prijs is prima, zeker als je ook rekening houdt met de gratis DLC die S397 af en toe uitbrengt. De enige DLC die ik niet heb zijn beide Monaco tracks.. dat vind ik gewoon geen fijne circuits om op te rijden. Misschien dat ik ze wel een keertje koop als ze in de Steam Sale zitten (heb ik met Kartsim ook gedaan, maar die DLC was ook niet van S397).

Ik vind rF2 nog steeds de beste sim om in the rijden. Ik heb b.v. vandaag eens de Formula Vee gereden op Ibarra in rF2 en AMS2. AMS2 is dan nog wel in ontwikkeling, maar ik prefereer nog steeds de rF2 versie.

• dawg
  • Niet online
@PatrickC Ik stoor me vooral aan die ongenuanceerde rants die je dan veel leest. Er wordt meteen geroepen dat het niet realistisch is, of onspeelbaar zelfs, of de ontwikkelaar moet eens zus of zo doen, etc. Totaal niet constructief, niet gespeend van enige kennis, of wat dan ook. Niet dat ik die kennis wel heb maar ik hou mijn mond er dan ook over, snap je. Je zou maar ontwikkelaar zijn en telkens als je wat zegt, of uitbrengt, krijg je zo'n lading gezeur over je heen.

Tuurlijk, m.b.t. sommige bugs en trends is er wel legitimatie, maar je kunt mij niet wijsmaken dat een ontwikkelaar zelf niet in de gaten heeft wat er schort.

Niet enkel voorbehouden aan RD overigens, zoals ik al zei.

• PatrickC
dawg schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:50:
@PatrickC Ik stoor me vooral aan die ongenuanceerde rants die je dan veel leest. Er wordt meteen geroepen dat het niet realistisch is, of onspeelbaar zelfs, of de ontwikkelaar moet eens zus of zo doen, etc. Totaal niet constructief, niet gespeend van enige kennis, of wat dan ook.
Klopt. Het zijn ook iedere keer dezelfde gasten die elk topic aangrijpen om steeds weer dezelfde negativiteit te verspreiden. Maar die zijn dan ook op reacties uit (trolls) omdat ze waarschijnlijk niets zinnigers te doen hebben. Het is prima als je rF2 niets vindt, ieder zijn ding, maar zoek dan een ander topic van een sim die je dan wel leuk vindt. Ik ben meestal wel positief (geef wel likes/agrees maar geen dislikes/disagrees), maar soms ook wel kritisch, zelfs op rF2 (net als vandaag). Hopelijk wordt het als opbouwende kritiek gezien, want ik heb gewoon graag dat mijn favoriete racing sim verder verbetert en zich staande houdt tov de andere racing sims.

• dawg
  • Niet online
Daar sluit ik me volledig bij aan. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickC
Totaal andere roadmap als normaal, en wat mij betreft wel een beetje ‘mixed feelings’. Het lijkt er op dat het #%@* virus ook hier behoorlijk impact heeft op alle plannen en ook de toekomst onzeker maakt. Ook hier wordt ons geduld dus op de proef gesteld. Maar ik kan er wel begrip voor opbrengen. Dit zijn nu eenmaal onzekere tijden in bijna alle aspecten van ons huidige leven, dus ook een hobby als sim racing. Ik kan me dan ook helemaal vinden in de laatste woorden van @marrs... “I wish everybody a healthy future, stay safe and look out for each other!

[Voor 11% gewijzigd door PatrickC op 01-05-2020 00:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dawg
  • Niet online
@PatrickC eens. Het leest een beetje als blog. Gezien deze tijd heb ik daar geen probleem mee. :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• marrs
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 01:31
Als ik nu kijk naar wat we 4 weken geleden dachten te gaan doen, en ik zie wat er achter de schermen allemaal gebeurt, dan verwacht ik niet dat ik nu kan voorspellen waar we over 4 weken staan. Er gebeurt veel, maar het zijn vooral leuke dingen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Brandon Weber
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 30-05 08:42

Brandon Weber

Impossible is nothing

@marrs Ik zou niet meer werken met roadmaps met beschrijvingen van wat er allemaal gaat gebeuren qua development....Dan ga je allemaal dingen beloven die je niet allemaal waar kunt maken en dit zorgt voor teleurstellingen....ik zou komen met update verslag zoals Kunos ook doet....laat de rijders verassen met updates! en geef dan de beschrijvingen weer wat jullie zowel hebben gedaan afgelopen maand ipv beschrijvingen wat jullie van plan zijn te gaan doen. Dit maakt het krachtiger en geloofwaardiger. Geen woorden maar daden of beter gezegd eerst daden en dan woorden ;-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brandon Weber

Brandon Weber

Impossible is nothing

@marrs Mag ik nog een opmerking weergeven omtrent de UI ? Sommige zijn voorstanders voor mods en sommige moeten niks hebben van mods en houden van officiele contents (zoals ik). Zou mooi zijn om in de UI het verschil te kunnen zien tussen officiele autos/tracks en de mods autos/tracks. Nu zie ik bij mods een vraagteken, dan weet ik dat dit een mod is maar dit zou duidelijker in de lijst moeten staan, bijv linker kolom de officiele contents en rechter kolom de mods bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PatrickC
Brandon Weber schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:56:
@marrs Mag ik nog een opmerking weergeven omtrent de UI ? Sommige zijn voorstanders voor mods en sommige moeten niks hebben van mods en houden van officiele contents (zoals ik). Zou mooi zijn om in de UI het verschil te kunnen zien tussen officiele autos/tracks en de mods autos/tracks. Nu zie ik bij mods een vraagteken, dan weet ik dat dit een mod is maar dit zou duidelijker in de lijst moeten staan, bijv linker kolom de officiele contents en rechter kolom de mods bijvoorbeeld.
Dit is ook een wens van mij. Maar het klopt niet helemaal wat je zegt. Mods hebben nu niet altijd een vraagteken. Degene die de MOD heeft gemaakt, moet er zelf voor zorgen dat er ook plaatjes komen te staan in de nieuwe UI. Als je b.v. kijkt naar de ASR Formula mods, dan zie je daar netjes plaatjes staan. Maar bij semi-officiële content, zoals die van het Reiza pack, staan er weer allemaal vraagtekens. Reiza moet dat oplossen, maar dat zie ik niet zomaar meer gebeuren. Die hebben het druk met een ander 'projectje'.

Een optie in het de nieuwe UI, 'Show official content only', zou ik wel weten te waarderen. Of hiervoor de 'Series' optie gebruiken. Ik heb ooit zelf zo'n Series aangemaakt, met alleen de S397 content, maar die moet je dan steeds zelf bijwerken. S397 zou ook zelf zo'n Series kunnen uitbrengen, die ze dan zelf up-to-date houden bij elke update of nieuwe content.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brandon Weber

Brandon Weber

Impossible is nothing

oke als die mod maker wel een plaatje heeft gemaakt....dan is het kaf niet van koren meer te scheiden, daarom zou handig zijn om idd wat jij zegt bijv Show official content only of twee lijstjes tonen

Acties:
  • +1Henk 'm!
of een labeltje tonen bij de auto's/tracks.

En graag een optie om zelf een grid te kunnen samenstellen. Hoef ik niet overal classes te gaan bewerken :P

Voor nu wel gedaan dus kan nu wel snel een Le Mans 2019/20 grid aanklikken of een IMSA 2020 grid :)
Laatst even een uurtje daytona gedaan :)

Mocht iemand de skins als kant en klaar pakketje willen hebben laat maar weten.
Heb er 2 zipjes van gemaakt (ook als backup :P )

[Voor 18% gewijzigd door Paulus07 op 01-05-2020 11:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brandon Weber

Brandon Weber

Impossible is nothing

@marrs En er zit nog een foutje in de beta UI : bij een league waar ik rij hebben ze fixed setup maar alleen banden zijn vrij dus kun je kiezen welke banden je wilt. Met de beta UI blijft die staan op mediums en kun je softs niet selecteren, ga ik dan terug naar de oude UI (v1117) dan kan ik die wel kiezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickC
marrs schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 00:39:
Als ik nu kijk naar wat we 4 weken geleden dachten te gaan doen, en ik zie wat er achter de schermen allemaal gebeurt, dan verwacht ik niet dat ik nu kan voorspellen waar we over 4 weken staan. Er gebeurt veel, maar het zijn vooral leuke dingen.
Goed om te horen dat het vooral leuke dingen zijn. :) En die onvoorspelbaarheid is zeer herkenbaar. Ik ben zelf manager van een klein software development team (en bouw zelf ook nog lekker mee :
>:) ) en had nooit kunnen voorspellen dat ik al weer sinds 13 maart niet meer op kantoor ben geweest en heb nog geen idee hoe de komende weken of waarschijnlijk zelfs maanden gaan verlopen. Nu begrijp ik dat het voor jullie normaler is om vanaf thuis te werken, maar wel geconfronteerd worden met externe factoren die jullie planning danig in de war kan schoppen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• homernt
In de game heb je drie menu opties om het gedrag van de AI te beïnvloeden maar daarnaast heb in de player.json file nog meer opties.

In het menu heb je de agressie deze staat default op 25%. Ik heb die op 0 gezet en merk weinig verschil. De tweede optie is de sterkte van de AI dit heeft volgens mij meer invloed op de agressie zekere als je boven de 90% komt.

De derde is optie is "AI Limiter" in player.json file staat daarover:
"AI Limiter#":"Range: 0.0 (no limiting) - 1.0 (limiting used to make racing closer but also make more driver differences on flat-out tracks)"
De default is 5 waarbij de AI meer in een treintje rijd. Ik heb hem op 0 gezet waarbij er meer natuurlijke spreiding is naar mijn idee. Ze geven dan wel wat sneller op als je ze passeert dan kan je hem beter op 1 procent zetten al heb dan al weer snel twee treintjes van zeg 10 auto's. Twee procent is volgens mij al weer meer hetzelfde als 5 procent.

In de player.json file heb ik twee punten aangepast waarvan ik er één terug heb gezet.

Ten eerste:
"AI Logic Override":0,
"AI Logic Override#":"use bitfields to disable certain AI behaviors. 1= blocking line, 2 = flexible superspeedway driving line",
Ik had deze op 1 gezet omdat ik niet fijn vond dat de AI meerdere keer van lijn veranderde maar het is wel makkelijker inhalen dus heb ik het terug gezet op 0 de default.
Met blokken valt het wel mee het gebeurt het meest of het duidelijkst naar mijn mening op Sebring.

De tweede optie is:
"AI Mistakes":0.5,
"AI Mistakes#":"a range of (intentional) AI mistakes from 0.0 (none) to 1.0 (sometimes). Anything above 1.0 multiplies the frequency",
De default is 0.0. Ik had hem eerst op 1.0 gezet maar dan gebeurt bijna iedere ronde wel wat met 0.5 is dat af en toe. Wat het ook doet is dat de AI niet langer: als ze van de baan raken altijd 100% grip hebben,
of als gaan schuiven in de bocht en dat ze dan toch nog altijd sneller weg zijn uit de bocht en als je ze aantikte dat ze nooit achterstevoren gingen. Dat was altijd mijn grootste probleem dat de AI schijnbaar in alle gevallen stoïcijns doorging.

Deze paar aanpassingen hebben het plezier voor mij met het racen tegen de AI flink verhoogd.

Disclaimer mijn ervaringen zijn voornamelijk gebaseerd op 15 minuten races met GT3 auto's. Ik hoop dat ik zo wat ideeën heb gegeven aan welke knoppen je kunt draaien. In player.json file staan nog meer opties waar je nog naar kan kijken.
Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True