rFactor 2

Pagina: 1 ... 11 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:44
@Paulus07 Prachtige livery van Racing Team Nederland voor het nieuwe seizoen. Ik houd wel van geel-zwart, want de F1 bolide van Renault vind ik ook de mooiste. En aangezien ze dit jaar met de Oreca gaan rijden ipv de Dallara vorig seizoen, rijden ze nu dus ook in S397 released auto voor rF2. Dus hopelijk zien we deze livery de komende tijd terug als skin in rF2. Ik heb de oude skin van afgelopen seizoen (die met de verschillende kleuren) wel werkend gehad, maar al een tijdje niet meer gebruikt, dus ik weet niet of die nog werkt.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Is er overigens een optie/mod beschikbaar om vuil op de voorruit te krijgen (net zoals iRacing heeft dacht ik)?
Nu blijft het altijd zo clean en schoon. Wat zooi/rubber erop zou tof zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Paulus07 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:40:
Is er overigens een optie/mod beschikbaar om vuil op de voorruit te krijgen (net zoals iRacing heeft dacht ik)?
Nu blijft het altijd zo clean en schoon. Wat zooi/rubber erop zou tof zijn :)
Er is geen optie en of er mod is weet ik niet. Marcel heeft gezegd dat het er vroeger wel inzat maar dat het vuil zo minimaal was dat hij het eruit heeft laten halen. Je doet het goed of je doet het niet was de strekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Laatst online: 23-08 10:31
Ik ben nu een tijdje aan het stoeien en krijg een server opzetten niet voor elkaar. Als ik op het wereldbolletje klik dan krijg ik de melding: "Server requires at least one other mod besides all tracks and cars"
Klopt het dat ik een vmod (wat dat ook moge zijn) moet aanmaken met de Mas file utility?

Eerlijk gezegd haak ik nu al af omdat ik niet weet wat ik nu aan het doen ben. :?

Kan iemand mij op zijn Jip en Janneke's een eindje op weg helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Jimijames75 https://docs.studio-397.c...ing-up-a-dedicated-server

kan wellicht helpen? ik race nooit online dus weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Je moet inderdaad zelf een mod aanmaken en die inladen.

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 21:13
Ik overweeg later dit jaar met srvn.nl mee te gaan rijden, zijn er hier nog andere die dat overwegen en een team willen vormen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48
Ik heb mijn eigen team, mag best een keertje meerijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Schuey schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 08:59:
Ik heb mijn eigen team, mag best een keertje meerijden :)
Bedankt, is die touringcar mod trouwens ergens te downloaden of is dat alleen voor leden?
Ik zou hem weleens willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48
Je kunt pas mods echt gaan downloaden als betalend lid geloof ik idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Beetje aan het spelen met overlays in simhub :)

[Video: Fun play: rFactor 2 setup test]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Cool!
Hoe krijg je hem always on top, ik zet de pin erin maar raak hem toch kwijt als ik de focus op rf2 zet wat nodig is voor het besturen en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

R3m3d7 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 08:38:
Ik overweeg later dit jaar met srvn.nl mee te gaan rijden, zijn er hier nog andere die dat overwegen en een team willen vormen?
Mike en ik sowieso. Geen idee hoeveel er Max in een team passen?

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:22
phoentje schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 19:09:
[...]

Mike en ik sowieso. Geen idee hoeveel er Max in een team passen?
4 per team. Sommige teams zijn ook een stuk groter dan dat en dan maken ze gewoon een Team 1 en Team 2 aan, geen probleem :)

Mijn YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Nacht en de zonsopkomst blijven zo tof :)

[Video: This view 01]

[Video: This view 02]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
R3m3d7 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 16:48:
[...]

Cool!
Hoe krijg je hem always on top, ik zet de pin erin maar raak hem toch kwijt als ik de focus op rf2 zet wat nodig is voor het besturen en geluid.
Heb eigenlijk niks bijzonders ingesteld. Heb een aantal overlay elementen aangemaakt. Game gestart (windowed, fullscreen werkt niet) Dan een overlay gestart en de elementen die ik wil gebruiken geplaatst. Daarna die overlay opgeslagen zodat ik altijd dezelfde heb om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Paulus07 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 23:59:
[...]

Heb eigenlijk niks bijzonders ingesteld. Heb een aantal overlay elementen aangemaakt. Game gestart (windowed, fullscreen werkt niet) Dan een overlay gestart en de elementen die ik wil gebruiken geplaatst. Daarna die overlay opgeslagen zodat ik altijd dezelfde heb om te gebruiken.
Ah, windowed, dat is de truck.
Bedankt. Weet alleen niet op ik windowed wil gaan rijden. Jammer dat rFactor niet een apps systeem heeft zoals AC, dat werk wel erg lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
werkt inderdaad enkel windowed en of borderless. Maar het is windowed nog goed te spelen merk ik. Zal wel iets FPS verlies zijn etc maar speel toch meer voor de fun. en met 60 auto's op Le Mans met een 100fps is voor mij prima, (speel toch op een tv dus is al niet ideaal volgens sommige).

Maar vermaak me er prima mee :)

Welke buttons/opties hebben jullie trouwens mapped op je stuur welke je vaak gebruikt?
Heb tot nu toe enkel:

- Pit request
- Lampen aan
- Pit limiter
- ruitenwisser
- button voor switchn van schermpjes

Pit stop moet ik nog steeds uitzoeken hoe dat werkt of hoe je wat kan selecteren. Soms beukt de AI me na een pit stop van de baan dus moet ik enkel repair hebben en niet nog eens 50L bezine erin bijvoorbeeld.
Maar nog geen idee hoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
@Paulus07 Dat werkt via LCD increase en LCD decrease.
Je moet LCD mode gemapped hebben om op het pit scherm te kunnen komen, dan LCD up/down om door de opties heen te gaan en dan de increase/decrease om de waardes aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@R3m3d7 hmmm die dan eens opnieuw mappen denk. Want die deden helemaal niks in het pit menu :S

En ook nog keer kijken naar de lmp2 setups. Sommige rijden in de 3:22 minuten....... Dus er moet nog genoeg te tweaken zijn :P

Edit 3:

Beetje skins aan het verzamelen en indien mogelijk voorzien van wat categories/classes etc.
Hoop is om gewoon snel in de game te kunnen selecteren ipv de bak aan lijsten en onoverzichtelijke skins bij "Opponent filter". Heb er nu een aantal kunnen bundelen. Maar dan nog blijft de andere helft *$%&#(# of krijg je alsnog dubbel skins in je game met de race :(

Mis nu wel zoiets als bij AC content manager. Gewoon simpel en overzichtelijk je skins selecteren en opslaan als preset. Nu moet je vaak alles weer opnieuw instellen als je ook maar 1 andere wagen selecteert om te kijken of het wat is..... 8)7 |:(

[ Voor 98% gewijzigd door Paulus07 op 28-07-2019 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
rFactor 2 IMSA Mod v0.15 by RSS (Real Series Simulation)
https://www.facebook.com/...rmalink/1369331799891982/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:14
Waarom staat dat niet gewoon in de Steam workshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Geen idee. Zou het wel makkelijker maken met eventuele updates etc. heb de mod zelf overigens nog niet getest. Ben nog steeds bezig met Le Mans :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
FightingAce schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:06:
[...]

Waarom staat dat niet gewoon in de Steam workshop?
rF2 biedt nou eenmaal ook de mogelijkheid om mods buiten de Steam Workshop om toe te voegen. De Mod studio zelf bepaalt of ze wel of niet de Steam Workshop gebruiken. B.v. ASR heeft pas dit jaar zijn mods toegevoegd aan de Steam Workshop. Voorheen moest je de package file downloaden, in de Packages directory zetten en dan via de rF2 Launcher installeren.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Skins en de rcd bestanden bewerken/beheren om een mooie Le Mans lijst te maken....... is een Hell in RF2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Paulus07 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 21:52:
Skins en de rcd bestanden bewerken/beheren om een mooie Le Mans lijst te maken....... is een Hell in RF2 :P
Wel grappig, jij was met Assetto Corsa ook constant bezig om alles er mooi uit te laten zien.
Ik start de sim en zou nooit naar skins kijken verder, het valt me pas op als echt elke auto hetzelfde is.
Zo leuk dat er voor iedereen wat uit deze hobby te halen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@R3m3d7 ja het moet wel een beetje kloppen als ik ga racen. Niet dat ik 10x een Ford voorbij zie komen en 6 keer een andere skin :P

Irritante is dat sommige skins in packs zitten. Maar omdat ik andere/nieuwe skins had gevonden zitten die nu los van de packs. maar nadeel is dat ik nu dan wel de Ford GT 2019 skins heb, maar in die pack zitten ook al de 2018 versies. Dus dan heb ik nu alsnog 8 x ford rondrijden...... :(

Hier mis ik nu dus zoiets als content manager waarin je gemakkelijk je tegenstanders/skins kan selecteren.

Hopelijk dat dit in die nieuwe UI gaat komen. Maar krijg daar niet echt iets over gevonden of wat ze vanaf augustus gaan doen mbt roadmaps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Ik zou niet meteen verwachten dat die nieuwe interface aan content manager kan tippen qua functies, ik zou eigenlijk niet verwachten dat deze dit ooit zal kunnen als ik eerlijk ben.
Reken maar dat ze druk bezig zijn met die interface en het onderzoek naar de problemen bij de 24uurs race op Le Mans, daar is een soort taskforce voor samengesteld om dat tot op de bodem uit te zoeken, ik dacht iets van 10 man. Die mensen werken dan niet meer aan de andere projecten dus mogelijk dat het voor enige vertraging zorgt.
Mij maakt het persoonlijk niet zoveel uit en ik denk dat voor nu rF2 meer behoefde heeft aan een 100% stabiele online ervaring dan aan een nieuwe interface. Ik hoop dat ze de procedure om rijders te wisselen ook gaan aanpakken want daar zit nu ook een hoop frustratie bij endurance races. Al met al hebben ze nog wat werk voor de boeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Content Manager is een krachtige UI met heel veel opties, maar ik vind het nou niet echt een overzichtelijke UI (schermen zijn enorm druk) en ook laagdrempelig genoeg om ook een groter publiek naar je toe te trekken. De screenshots die ik tot nu toe heb gezien van de nieuwe rF2 UI, zien er wat mij betreft wat overzichtelijker/cleaner uit, maar ook een stuk eenvoudiger.
Zie b.v. https://www.studio-397.co...oadmap-update-march-2019/

In hoeverre de task force die zich gaat bezig houden met de problemen omtrent de 24u van Le Mans invloed heeft op de ontwikkeling van de UI vraag ik me af. UI ontwerp/bouw en online stabiliteit lijken mij verschillende takken van sport.

Aangezien juli bijna voorbij is, zal er één dezer dagen wel de nieuwe roadmap voorbij gaan komen, dus wellicht weten we dan meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
@PatrickC Ik ben het met je eens dat content manager erg druk is, ik zeg ook zeer zeker niet dat dit de het streven moet zijn voor een rF2 GUI, het is wel zo dat het qua features niet te overtreffen is. Die software kan zo ongeveer alles wat je maar kan wensen en meer. Ik vind nog steeds af en toe nieuwe dingen.

Ik ben benieuwd wanneer de boel uitkomt en wat de impact gaat zijn qua gebruikers, ik kan mij voorstellen dat er minimaal een spike zal zijn door mensen die het al hebben en even willen zien hoe of wat, ik hoop dan ook dat ze meteen iets goeds neerzetten. Zal vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
Hopelijk roepen ze nog iets in de roadmap update van deze maand. Ik verwacht meer een bericht over Nords hopelijk een release date of nog beter dat hij meteen online staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
nice. met beetje zelf aanpassen van overlays in simhub op basis van andere elementen nu dingen kunnen combineren. Nu dus een relative timing in beeld + class icoontjes :)

Zie ik tenminste wat er voor en achter me rijd :P

Nu nog verder klussen aan de teams/namen/skins om die goed te krijgen en dan weer beetje Le Mans racen :)

Al iets overzichtelijker:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48425428271_fc39cab943_o.png

Jammer dat die overlays niet op de screenshots terugkomen :(

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48425428371_dc33fc0928_o.png

En Jumbo ook werkend :)

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48425428451_5222c79b6e_o.png

[ Voor 42% gewijzigd door Paulus07 op 31-07-2019 22:07 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PatrickC
Daar is ie dan... de nieuwe July 2019 roadmap.
https://www.studio-397.com/2019/07/roadmap-update-july-2019/
Met een mooie verrassing... De McLaren Senna GTR! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Uit verveling ook maar even een nieuwe UI/background erin gezet :) (ook als test)

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48425969962_5c84ca5276_o.png

Werkt nog verrassend eenvoudig :)

[ Voor 3% gewijzigd door Paulus07 op 31-07-2019 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
Wat de roadmap update niet veel nieuws tenminste niet wat ik had gehoopt met minimaal een indicatie wanneer de Nordschleife zal verschijnen. Leuk is een nieuwe auto natuurlijk en ik vind het wel interessant wat andere mensen voor ronde tijden kunnen rijden met de Aston Martin op Sebring. Ongetwijfeld veel sneller als mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
Wow, ze hebben veel problemen gevonden en hierop code aangepast, reken maar dat ze door bergen logs zijn gegeaan. Hier hebben mensen heel hard aan gewerkt. Ik ben geen proffesionele programmeur maar heb genoeg geschreven en naar traces gekeken om te weten dat dit soort werk op deze schaal met deze druk erachter zorgt voor slapeloze nachten waarin je nog ligt te malen en puzzelen. Hulde dat ze zoveel verbeterpunten hebben gevonden en er al code getest word met aanpassingen. Reken maar dat dit soort periodes voelen als do or die voor zo’n task force.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
Paulus07 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 23:00:
Uit verveling ook maar even een nieuwe UI/background erin gezet :) (ook als test)

[Afbeelding]

Werkt nog verrassend eenvoudig :)
Mooie achtergrond. Heb je dat helemaal zelf gedaan of komt hij uit steam workshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:18
R3m3d7 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 08:38:
Hoe werkt dat SRVN en welk skill level wordt er verwacht?
Ik kloot sinds enkele weken wat aan in rFactor maar ben er nog behoorlijk bagger in. Races tegen anderen rijden lijkt mij wel mooi, maar ik ben ook bang dat ik anderen gewoon van de baan ga knotsen als ik daar aan mee zou doen :p...

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@PatrickC Dit vind ik toch één van de betere, vooral als je veel tegen AI racet:
Another, slightly unrelated, issue we looked into was loading times. The good news here is we’ve found some improvements and our upcoming release will roughly halve those loading times. We’ve seen numbers being reported by testers indicating a 40-50% improvement.
Enkel jammer dat Nord zo lang duurt. Heb liever Nord dan een nieuwe auto.

[ Voor 9% gewijzigd door Ivysaur op 01-08-2019 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
homernt schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:29:
[...]

Mooie achtergrond. Heb je dat helemaal zelf gedaan of komt hij uit steam workshop?
heb in dit geval de default UI gepakt deze via de mas tool van RF2 geopend om de werkelijke bestanden te bewerken. Hierin een andere background gezet. Dan weer zo gemaakt dat het een losse package/ rfcmp is. Deze geinstalleerd en dan in de game gebruikt.

Heb nu dus een package UIJumbo :)

Mochten er liefhebbers zijn kan ik hem vanavond thuis wel hier uploaden. Of mocht je een andere afbeelding willen (1920x1080) kan ook. kan ik dat wel snel fixen/maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 10:24
BSTNjitRam schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:04:
[...]

Ik kloot sinds enkele weken wat aan in rFactor maar ben er nog behoorlijk bagger in. Races tegen anderen rijden lijkt mij wel mooi, maar ik ben ook bang dat ik anderen gewoon van de baan ga knotsen als ik daar aan mee zou doen :p...
Ik zou zeggen neem gewoon eens een kijkje en meld je aan voor een gratis proefmaand, als je dat na de zomerstop doet kun je je ook als gastrijder aanmelden voor een race en kun je zelf ervaren wat het niveau is. Een beetje offline race ervaring opdoen kan geen kwaad, zeker niet als je al verwacht iedereen van de baan af te knotsen ;)

Verder is SRVN een leuke club met leuke mensen en vooraan wordt er met een goed stevig tempo gereden.

Je hebt er verschillende klasses ieder seizoen om mee te doen. Zelf rijd ik alleen nog maar het NK - GT3 kampioenschap wegens tijdgebrek. Ieder seizoen is de F2000 1 van de best gevulde kampioenschappen en daar kan iedereen aan mee doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
Paulus07 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:09:
[...]

heb in dit geval de default UI gepakt deze via de mas tool van RF2 geopend om de werkelijke bestanden te bewerken. Hierin een andere background gezet. Dan weer zo gemaakt dat het een losse package/ rfcmp is. Deze geinstalleerd en dan in de game gebruikt.

Heb nu dus een package UIJumbo :)

Mochten er liefhebbers zijn kan ik hem vanavond thuis wel hier uploaden. Of mocht je een andere afbeelding willen (1920x1080) kan ook. kan ik dat wel snel fixen/maken :)
Wat is de resolutie dan? Ik draai zelf 2560x1440. Ik wil dus wel graag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:18
MichaelJ schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:11:
[...]

Ik zou zeggen neem gewoon eens een kijkje en meld je aan voor een gratis proefmaand, als je dat na de zomerstop doet kun je je ook als gastrijder aanmelden voor een race en kun je zelf ervaren wat het niveau is. Een beetje offline race ervaring opdoen kan geen kwaad, zeker niet als je al verwacht iedereen van de baan af te knotsen ;)

Verder is SRVN een leuke club met leuke mensen en vooraan wordt er met een goed stevig tempo gereden.

Je hebt er verschillende klasses ieder seizoen om mee te doen. Zelf rijd ik alleen nog maar het NK - GT3 kampioenschap wegens tijdgebrek. Ieder seizoen is de F2000 1 van de best gevulde kampioenschappen en daar kan iedereen aan mee doen.
Thanks, ik kon zo snel niet eens vinden dat er een gratis proefmaand was. Had wel al gevonden dat nieuwe leden slechts een tientje betalen voor een jaar en dat je 2 seizoenen lang met een rookie shield op je livery moet rijden (warning: Knotsgevaar :P)

Hoe vaak zijn er races? (Al zal dat waarscijnlijk wel van de klasse afhangen gok ik). Deze zomer nog maar ff oefenen dan en na de zomerstop gaan kijken of we de stap durven te wagen :)

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
homernt schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:18:
[...]

Wat is de resolutie dan? Ik draai zelf 2560x1440. Ik wil dus wel graag hebben.
Ik draai de game zelf op 2560x1080 maar lijkt erop dat de background afbeeldingen (en UI zelf) enkel werken met formaat 1920x1080. En dat je dan in de settings de stretch moet aanzetten voor andere resoluties zoals een widescreen.

Zal vanavond eens kijken/testen met andere resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
BSTNjitRam schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:04:
[...]

Ik ken het niet goed, ik heb alleen wat zitten lezen op het forum en een paar video's van hun races gezien op youtube.
Ze zijn zeer strak georganiseerd en ze zitten er qua regels en gekloot op de baan behoorlijk strak op.
Je krijgt in het begin rookie status (wie je ook bent) en als je teveel fouten maakt hou je dat vast tot je hebt laten zien dat je de wagen onder controle hebt en dan pas mag je ook deelnemen in snellere wagens bij hun.
Dat spreekt mij wel aan maar je moet je zaken dus wel aardig op orde hebben, als je er om de 5 ronjes vanaf vliegt heb je daar volgens mij niet zoveel te zoeken.

Het spreek mij wel aan, ik moet alleen even zien of het met werk te combineren valt, dan overweeg ik ook om mee te gaan doen als er een team is dat mij wil hebben. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 10:24
BSTNjitRam schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:30:
[...]

Thanks, ik kon zo snel niet eens vinden dat er een gratis proefmaand was. Had wel al gevonden dat nieuwe leden slechts een tientje betalen voor een jaar en dat je 2 seizoenen lang met een rookie shield op je livery moet rijden (warning: Knotsgevaar :P)

Hoe vaak zijn er races? (Al zal dat waarscijnlijk wel van de klasse afhangen gok ik). Deze zomer nog maar ff oefenen dan en na de zomerstop gaan kijken of we de stap durven te wagen :)
Elk kampioenschap heeft zijn races om de week. Dat betekent dat je na de race zo'n 2 weken de tijd hebt om te wennen aan de nieuwe track en je afstelling op orde te krijgen.

Gedurende 1 seizoen heb je 4 kampioenschappen, voorbeeldje van 1ste helft 2019.
Kampioenschap 1: F2000 - Zondag avond week 1
Kampioenschap 2: DTCC - Donderdag avond week 1
Kampioenschap 3: NK-GT3 - Zondag avond week 2
Kampioenschap 4: LMP3 - Donderdag avond week 2

Op deze website vind je de livetiming van de 3 servers die nu aanstaan. Wat je zou kunnen proberen is in single player modus met dezelfde track/car combo rijden en je tijden vergelijken met wat je op de livetiming ziet, dan kun je voor je zelf een inschatting maken.

En het klopt inderdaad wat R3m3d7 zegt; dat de eerste 2 races je 'bestempeld' wordt als Rookie en onder verscherpt toezicht staat van de racecommissie. het Youtube kanaal van SRVN is ook altijd even leuk om te bekijken.

Qua teams zijn er altijd wel plekjes her en der te vinden, meld je aan op het forum en vermeld dat je opzoek bent naar een team om mee te rijden. Handig voor de setups etc. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ivysaur schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:08:
@PatrickC Dit vind ik toch één van de betere, vooral als je veel tegen AI racet:

[...]

Enkel jammer dat Nord zo lang duurt. Heb liever Nord dan een nieuwe auto.
denk dat de nürburgring volgende maand tijdens de simexpo gereleased wordt. :)

mooie bak trouwens die mclaren gtr. ben sinds rfactor 2 sowieso wel fan van mclaren geworden eigenlijk. vooral de 720s gt3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Ivysaur schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:08:
Mee eens, zeker met de langere tracks zoals Le Mans en zo dadelijk de Nordschleife. Dit was ook één van de vragen die ik gesteld heb voor het grote interview op RD en deze is ook beantwoord door Marcel. (y) Track loading times schijnen erg afhankelijk te zijn van de CPU en rF2 gebruikt maar één CPU core bij het laden van een track. Wellicht gebruiken ze nu meer cores, maar er wordt niet verteld wat ze precies gedaan hebben om 40-50% snellere loading times te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Moet zeggen dat de laatste keren Le Mans niet heel lang bezig was met laden + 60 cars erop.
Elke extra winst is natuurlijk welkom.

Oeh nice! https://www.asrformula.com/simulator/rfactor2/

[ Voor 18% gewijzigd door Paulus07 op 01-08-2019 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Die staan ook in de Steam Workshop. En ja... ASR heeft mooie mods. Ik heb ook hun ASR2 pay mod aangeschaft. Voor al die gratis mods, mogen ze ook best wat aan mij verdienen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Vanavond de F1 eens testen vanuit de steam workshop :)

Zijn er hier overigens mensen die de game spelen met een Oculus Rift S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Paulus07 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 08:46:
Vanavond de F1 eens testen vanuit de steam workshop :)

Zijn er hier overigens mensen die de game spelen met een Oculus Rift S?
nee, wel met de cv1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Zit te kijken of ik eventueel een rift s ga halen (puur voor simracing).
Maar heb geen idee of het iets gaat zijn, hoe rfactor draait (in combi met een 1080ti, le mans en 60 auto's) wat ik van het beeld kan verwachten mbt graphics. Heb enkel ooit een PSVR op gehad, maar die kwaliteit van graphics vond ik niet heel erg tof.

Maar er is volgens mij ook niet echt ergens een winkel (rondom eindhoven) waar je een rift s kan testen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:29
Paulus07 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:58:
Maar heb geen idee of het iets gaat zijn, hoe rfactor draait (in combi met een 1080ti, le mans en 60 auto's) wat ik van het beeld kan verwachten mbt graphics. Heb enkel ooit een PSVR op gehad, maar die kwaliteit van graphics vond ik niet heel erg tof.

Maar er is volgens mij ook niet echt ergens een winkel (rondom eindhoven) waar je een rift s kan testen etc.
Waarom niet gewoon bij bijvoorbeeld Coolblue bestellen en testen? Ik ben daar op tegen als je het alleen doet om het te een keer te proberen, maar als je de intentie hebt om hem te houden en het is toch niets dan stuur je hem binnen 14 dagen (onbeschadigd) terug. Betere test ga je niet vinden, want als je het al ergens kan testen zal het waarschijnlijk niet Rfactor 2 zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Beakzz op 02-08-2019 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
Paulus07 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:58:

Ik heb de rift s, en kan je zeggen dat het veel beter is dan psvr. En icm rfactor wel een aanrader, sowieso alle racegames die vr ondersteunen lenen zich daar prima voor. Het is echt een vette ervaring om in het donker over Le Mans te jakkeren.

Le Mans met 60 auto’s wordt wel een ander verhaal, ik denk dat je dan wel een beest van een cpu moet hebben. Met name de start zal wel zwaar op je systeem drukken. Wat voor systeem heb je?

Wil het wel even voor je testen, ik heb een i5 9600k op 4,2 ghz met een 2070 van Nvidia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Jimijames75 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:07:
[...]

Le Mans met 60 auto’s wordt wel een ander verhaal, ik denk dat je dan wel een beest van een cpu moet hebben. Met name de start zal wel zwaar op je systeem drukken. Wat voor systeem heb je?

Wil het wel even voor je testen, ik heb een i5 9600k op 4,2 ghz met een 2070 van Nvidia
Hoeveel auto's haal je wel? Ik ben namelijk vooral een offline racer en als ik de 2070s binnen heb een systeem wat vrij gelijk is aan die van jou. Zit nu namelijk ook te twijfelen om over te schakelen naar Ryzen om Crewchief, Simhub enz wat meer ruimte te geven. Bij AC met de normale Rift was 20-22 auto's wel een beetje de max (nu 1070).

[ Voor 5% gewijzigd door Beakzz op 02-08-2019 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
Beakzz schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:14:
[...]

Hoeveel auto's haal je wel? Ik ben namelijk vooral een offline racer en als ik de 2070s binnen heb een systeem wat vrij gelijk is aan die van jou. Zit nu namelijk ook te twijfelen om over te schakelen naar Ryzen om Crewchief, Simhub enz wat meer ruimte te geven. Bij AC met de normale Rift was 20-22 auto's wel een beetje de max (nu 1070).
Met alle grafische opties op Max, gaat alleen op Le Mans rijden steady op 80fps en heb ik volgens de oculus tray tool tussen 20 en 30% performance ruimte.

Met 10 tegenstanders bij de start, zakt de fps naar 60 en heb ik een performance tekort van rond de 10%

20 tegenstanders is nog minder en 60 is voor mijn systeem ( en ik denk ieder systeem) een no go.

De vraag is ook of je voor lange tijd wil gaan racen in vr. Een half uurtje is voor mij meer dan genoeg, een stint van 2 uur zou ik niet aanraden. Dat is veel te intensief.

Ik hou van hotlapping en dan is de rift s een prima ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Heb nu een I7 7700K en 1080ti met resolutie draaien op 2560x1080 (ultrawide)
Met de huidige setup op Le mans met 60 wagens heb ik in de pit/start idd minder frames. Echter na 1 of 2 rondes als het de wagens wat uit elkaar lopen zijn de frames verschillend.
In uppie 100 of iets erboven. En met drukte 60 a 80 misschien. (nog even goed testen en monitoren).

Heb nu elke keer races van 1,5 uur gedaan (los van de P en Q sessies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
Beakzz schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:00:
[...]

Waarom niet gewoon bij bijvoorbeeld Coolblue bestellen en testen? Ik ben daar op tegen als je het alleen doet om het te een keer te proberen, maar als je de intentie hebt om hem te houden en het is toch niets dan stuur je hem binnen 14 dagen (onbeschadigd) terug. Betere test ga je niet vinden, want als je het al ergens kan testen zal het waarschijnlijk niet Rfactor 2 zijn.
Prima advies, het kan ook zo maar zijn dat je er misselijk van wordt. Je kunt namelijk de rift s niet aanpassen naar jouw IPD, je moet het echt even ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Net even via software via de telefoon een steam VR zitten spelen (om een beeld te geven).
Ik zat 1 minuut kort in een lmp2 in de pitbox :P (langer was de trail niet).

Zag er nice uit (ook al zal dit qua beeld crappier zijn door de foon/pixels en plastic goedkope VR bril van kerstpakket ooit :P

Maar het smaakte naar meer. Navigatie in de game werkte ook gewoon goed en simpel. Was ook wel plus punt. Net dus even wezen shoppen....... en morgen iets uitpakken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
@Paulus07 ik denk dat je daar geen spijt van krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
@Paulus07 Nice, laat ons weten hoe het bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
whoahhh hoe groot is die oculus? Moest de doos van CB op de achterbank meenemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Paulus07 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 11:24:
whoahhh hoe groot is die oculus? Moest de doos van CB op de achterbank meenemen :P
Die gasten zijn dol op grote dozen.....uhm ja . Ik heb wel eens een koptelefoon in een doos gekregen waar ik in kon zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
MichaelJ schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:53:
[...]

Elk kampioenschap heeft zijn races om de week. Dat betekent dat je na de race zo'n 2 weken de tijd hebt om te wennen aan de nieuwe track en je afstelling op orde te krijgen.

Gedurende 1 seizoen heb je 4 kampioenschappen, voorbeeldje van 1ste helft 2019.
Kampioenschap 1: F2000 - Zondag avond week 1
Kampioenschap 2: DTCC - Donderdag avond week 1
Kampioenschap 3: NK-GT3 - Zondag avond week 2
Kampioenschap 4: LMP3 - Donderdag avond week 2

Op deze website vind je de livetiming van de 3 servers die nu aanstaan. Wat je zou kunnen proberen is in single player modus met dezelfde track/car combo rijden en je tijden vergelijken met wat je op de livetiming ziet, dan kun je voor je zelf een inschatting maken.

En het klopt inderdaad wat R3m3d7 zegt; dat de eerste 2 races je 'bestempeld' wordt als Rookie en onder verscherpt toezicht staat van de racecommissie. het Youtube kanaal van SRVN is ook altijd even leuk om te bekijken.

Qua teams zijn er altijd wel plekjes her en der te vinden, meld je aan op het forum en vermeld dat je opzoek bent naar een team om mee te rijden. Handig voor de setups etc. ;)
Deze servers kun je niet toevallig zo joinen om ook een tijd neer te zetten? Not sure how it works. In singleplayer kon ik iig wel een redelijke tijd zetten met de standaard setup.

Edit: Heb het al gezien, zal me eerst eens moeten aanmelden :)

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
whoahhhh "Was" net "op" Le Mans "in" een LMP2.

VR dan he :P
Wel erg nice! Moet wel opnieuw leren rijden zo.

Ook even F1 in Spa gedaan. Was ook erg nice :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimijames75
Paulus07 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 17:19:
whoahhhh "Was" net "op" Le Mans "in" een LMP2.

VR dan he :P
Wel erg nice! Moet wel opnieuw leren rijden zo.

Ook even F1 in Spa gedaan. Was ook erg nice :D
Volgens mij ben je verkocht :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
is het nu al zo laat? Wat heb ik heel de dag gedaan......... :o

[Video: Fun play: rFactor 2 vr test]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Sjonge jonge, waarom kom ik hier nu pas achter. Elke keer alles handmatig aan het doen...... :P

https://steamcommunity.co...filedetails/?id=553134744

https://steamcommunity.co...filedetails/?id=554544322

Hmmm sommige custom skins komen niet terug in het overzicht bij maken van event package. Eens uitzoeken waarom dat is....

[ Voor 38% gewijzigd door Paulus07 op 04-08-2019 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-08 23:26
Ik zit erg te twijfelen tussen rFactor2 met een formule 1 mod. Of formule 1 2019 van Codemaster .

Ik heb beide niet in bezit heb vroeger wel rFactor1 gehad met veel mods inclusief F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Evertt schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 16:36:
Ik zit erg te twijfelen tussen rFactor2 met een formule 1 mod. Of formule 1 2019 van Codemaster .

Ik heb beide niet in bezit heb vroeger wel rFactor1 gehad met veel mods inclusief F1.
Tja... F1 2019 is vooral mooi voor het complete plaatje en de looks (in die zin dat alles precies hetzelfde oogt als de echte tracks).

rFactor 2 is veel mooier (realistischer) rijden. F1 2018 of F1 2019 is echt een spel, en ik vind het vrij saai eerlijk gezegd. De auto's zijn ook vrij makkelijk te besturen, en er zit vrij weinig leven in. Het is echt een verademing om van F1 2018... na weken... weer rond te rijden met Project Cars 2 (vergelijkbaar met rFactor 2).

Kort gezegd, het ligt er echt aan waar je voldoening van krijgt.. of F1 2019 mooi genoeg is voor je qua racen zelf.

[ Voor 7% gewijzigd door Luxicon op 04-08-2019 18:46 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
zijn 2 verschillende "producten".

F1 2019 (codemasters). Dit is een kant en klaar product met alles kloppend aan huidige seizoen. Je start de game en je kan direct aan de slag zonder je zorgen te hoeven maken mbt tweaken. Incl natuurlijk career modes etc etc
Je start seizoen, kiest wagen en track en gaan. Grafisch zal het er ook beter uitzien.

rF2 is dit niet. Hier moet je extra werk erin stoppen voor je F1 kan gaan rijden met een 2018/2019 grid opstelling. Je moet wat mods/skins/tracks gaan verzamelen. Het is mogelijk maar het vergt wat tijd dus.
Je blijft dan natuurlijk wel de career modus etc missen. Echter hier krijg je dan weer andere dingen voor terug zodat je niet enkel gebonden bent aan F1.

Is dus maar net wat je wil spelen en hoeveel extra tijd eromheen wil instoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
@Luxicon Project Cars 2 vergelijkbaar met rFactor 2? :N rFactor 2 is echt een race sim en PC2 een race game.
@Evertt
F1 2019 geeft de hele ‘beleving’ van Formule 1, met bv een carreer mode die begint met Formule 2, maar blijft achter als het gaat om de physics (besturing). Of er voor rF2 ook een echt goede F1 2019 auto (mod) is weet ik zo niet. De beste F1 2019 auto is wat mij betreft de RSS Formula Hybrid 2019 in Assetto Corsa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Paulus07 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 22:29:
is het nu al zo laat? Wat heb ik heel de dag gedaan......... :o

[Twitch: Fun play: rFactor 2 vr test]
waar heb je die f1 bak & spa vandaan getoverd? :P
excuus als ik dat gemist heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
PatrickC schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 19:44:
@Luxicon Project Cars 2 vergelijkbaar met rFactor 2? :N rFactor 2 is echt een race sim en PC2 een race game.
@Evertt
F1 2019 geeft de hele ‘beleving’ van Formule 1, met bv een carreer mode die begint met Formule 2, maar blijft achter als het gaat om de physics (besturing). Of er voor rF2 ook een echt goede F1 2019 auto (mod) is weet ik zo niet. De beste F1 2019 auto is wat mij betreft de RSS Formula Hybrid 2019 in Assetto Corsa.
rFactor 2 en PC2 lijkt qua racen heel wat meer op elkaar dan de F1 games.. PC2 is ook een sim.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
rF2, iRacing, AMS, Raceroom en LFS zitten samen gezellig vijf op een rij.
PC2 is meer samen in het rijtje met AC en PC1.
Daarnaast je heb nog ACC die zich moet bewijzen.
Tot slot weer een treetje lager heb je Codemasters met F1 en Dirt 3 / 4.

Voor de rest heb je Richard Burns Rally met NGP-mod in zijn eentje aan de top in het modder.
Met daaronder Dirt Rally 1, Dirt Rally 2 en WRC 7.
Weer een stuk verder de ladder kom je bv de Nieuwe V-rally tegen, WRC 6, 5 van Kylotonn en 4, 3 ,2 ,1, Loeb Evo van Milestone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Luxicon schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 22:50:
[...]

rFactor 2 en PC2 lijkt qua racen heel wat meer op elkaar dan de F1 games.. PC2 is ook een sim.
PC2 pretendeert een sim te zijn, maar is dat naar mijn mening niet als je die vergelijkt met andere sims zoals rF2, AC, ACC, AMS,etc. De Formula A in PC2 vind ik zelfs nog een heel stuk minder dan de F1 auto’s uit F1 2018. In PC2 zitten wel een aantal auto’s die best goed zijn (zeker als je custom FFB gebruikt op een PC), maar er zitten ook niet zo’n beste auto’s tussen. Ook is de AI van PC2 niet zo best. Deze verschilt enorm per track/auto combinatie. Nee... PC2 met rF2 vergelijken gaat wat mij betreft te ver. Ze zijn totaal verschillend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• homernt
RaceRoom is volgens mij nog niet genoemd wat mij betreft mag je dat wel een sim noemen is gratis om mee te beginnen je betaald voor wat je extra wilt hebben. Je kunt wat hebben tegen het verdien model maar is niet anders dan IRacing in wezen en eigenlijk ook niet wat RF2 betreft om de zoveel tijd nieuwe dingen uitbrengen om geld te generen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
homernt schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:59:
RaceRoom is volgens mij nog niet genoemd wat mij betreft mag je dat wel een sim noemen is gratis om mee te beginnen je betaald voor wat je extra wilt hebben. Je kunt wat hebben tegen het verdien model maar is niet anders dan IRacing in wezen en eigenlijk ook niet wat RF2 betreft om de zoveel tijd nieuwe dingen uitbrengen om geld te generen.
Klopt, RaceRoom is een prima sim en daar zitten ook een aantal goede formule auto’s in. Tov rF2 en AC heb je wel de beperking dat er geen mods zijn, dus elke nieuw auto of track kost geld. iRacing vind ik anders, omdat je daar voor zowel content als voor een abonnement moet betalen. En zonder dit abonnent kun je niets met je betaalde content. Verder kent iRacing ook geen racen tegen AI. Ik heb iRacing een aantal jaar geleden wel eens een maandje geprobeerd maar vond het niets. Het is daarmee de enige recente race game/sim die ik niet speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
PatrickC schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:21:
[...]

PC2 pretendeert een sim te zijn, maar is dat naar mijn mening niet als je die vergelijkt met andere sims zoals rF2, AC, ACC, AMS,etc. De Formula A in PC2 vind ik zelfs nog een heel stuk minder dan de F1 auto’s uit F1 2018. In PC2 zitten wel een aantal auto’s die best goed zijn (zeker als je custom FFB gebruikt op een PC), maar er zitten ook niet zo’n beste auto’s tussen. Ook is de AI van PC2 niet zo best. Deze verschilt enorm per track/auto combinatie. Nee... PC2 met rF2 vergelijken gaat wat mij betreft te ver. Ze zijn totaal verschillend.
Dan zijn wij het niet eens zo te zien.. want ik heb alle genoemde sims (los van ACC) allemaal gereden.. Vooral Assetto Corsa en iRacing.. maar ook rFactor 2 met o.a. URD mods en Automobilista. Niet dat ik een expert ben, maar de F1 games van Codemaster voelen erg aan als een soort semi-sim, terwijl Project Cars 2 echt aanvoelt als sim. Het is een gigantisch verschil, de F1 wagens van Codemaster of die in Automobilista. Ik zou niet weten hoe het met alle auto's is, maar ik rij vooral de GT4 / GT3 / Formula Renault met Project Cars 2.. Los van het simgevoel, kun je bij Project Cars alles instellen qua race format. Dus de datum, tijdstip, weertypes / 24 uren cycle. etc.. Dat bedoel ik o.a. ook met vergelijkbaar (met rFactor 2).

PS. ik gebruik ' uiteraard' custom FFB. want anders lijkt het nergens op. Als je die setting op orde hebt is het lekker racen.

Het is verder geen welles / nietes spelletje, maar ik kan zelf niet begrijpen als iemand de F1 games qua simulatie gelijk vind aan Project Cars 2.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PatrickC schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 12:43:
[...]
iRacing vind ik anders, omdat je daar voor zowel content als voor een abonnement moet betalen. En zonder dit abonnent kun je niets met je betaalde content.
dit is de reden dat ik iracing ook niet zal proberen. kijk, dat je kwalitatief hoogstaande content wilt maken oki, daar veel geld voor vragen ook, maar het niet meer kunnen gebruiken zodra je geen abonnement meer hebt, daar ligt voor mij de grens.

in feite koop je dus enkel licenties in een al betaald abbo.

project cars heb ik alleen de eerste van gehad. en ik dacht dat dat een echte sim was, ook nog nadat ik mijn eerste stuurtje eenmaal gekocht had. en toen reed ik eens in assetto corsa. ik heb project cars nooit meer aangeraakt omdat dat ineens erg arcady aanvoelde. niks mis mee maar niet mijn voorkeur (meer).

datzelfde gevoel heb ik nu een beetje met assetto corsa sinds ik rfactor 2 gereden heb. die is echt onwaarschijnlijk goed in mijn optiek. :)

[ Voor 31% gewijzigd door dawg op 05-08-2019 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
Van het weekend geoefend ik kwam niet verder dan 2.05.8. De snelste is nu al 1.57.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Luxicon schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 12:55:
[...]

Dan zijn wij het niet eens zo te zien.. want ik heb alle genoemde sims (los van ACC) allemaal gereden.. Vooral Assetto Corsa en iRacing.. maar ook rFactor 2 met o.a. URD mods en Automobilista. Niet dat ik een expert ben, maar de F1 games van Codemaster voelen erg aan als een soort semi-sim, terwijl Project Cars 2 echt aanvoelt als sim. Het is een gigantisch verschil, de F1 wagens van Codemaster of die in Automobilista. Ik zou niet weten hoe het met alle auto's is, maar ik rij vooral de GT4 / GT3 / Formula Renault met Project Cars 2.. Los van het simgevoel, kun je bij Project Cars alles instellen qua race format. Dus de datum, tijdstip, weertypes / 24 uren cycle. etc.. Dat bedoel ik o.a. ook met vergelijkbaar (met rFactor 2).

PS. ik gebruik ' uiteraard' custom FFB. want anders lijkt het nergens op. Als je die setting op orde hebt is het lekker racen.

Het is verder geen welles / nietes spelletje, maar ik kan zelf niet begrijpen als iemand de F1 games qua simulatie gelijk vind aan Project Cars 2.
Dat de F1 games qua simulatie niet gelijk zijn aan PC2 ben ik met je eens. :) De simulatie van een aantal auto’s (bv gt3/4) in PC2 is veel beter, maar ik vind de formule auto’s in PC2 zeker niet beter dan die van de F1 games. Die Formule A in PC2 is niet zo best. De Formula Renault in PC2 is wel een heel stuk beter. Maar het ging mij met name om het feit dat je PC2 gelijk stelt aan rF2. Maar ok verder als jij dat wel zo ervaart. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R3m3d7
De discussie of een titel wel of geen sim heeft nog nooit iets zinnigs opgeleverd en gaat alleen mensen beledigen denk ik.
IMHO is elke titel die er naar streeft de realiteit na te bootsen een sim en elke sim heeft sterke en zwakke punten, er is er geen een koning op elk vlak.
Als het b.v. gaat om de grafische kwaliteiten (als iets 100% realisme nastreeft is hoe iets eruit ziet ook belangrijk) komt PC2 meer in de buurt dan rF2 naar mijn mening.
Het mooie is dat er zoveel is om uit te kiezen.
Toen ik begon met simracen was er GTR1 en volgens mij was dat het wel zo'n beetje, oh, je had ook nog die sim met die oude formule 1 wagens waar mensen nog mee rond reden. Nu is er keuze te over, alleen maar goed lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
R3m3d7 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:01:
Als het b.v. gaat om de grafische kwaliteiten (als iets 100% realisme nastreeft is hoe iets eruit ziet ook belangrijk) komt PC2 meer in de buurt dan rF2 naar mijn mening.
Inderdaad... die lensflares in cockpit view van PC2 zijn erg realistisch. Wie kijkt er nu door een lens als je auto rijdt? ;) PC2 ziet er het mooiste uit grafisch, maar of dat dan ook realistischer is? rF2 heeft flinke stappen gezet op dit gebied en als zo dadelijk al die nieuwe shaders geïmplementeerd zijn, wordt het alleen nog maar beter. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hoe dan ook. Net even 1,5 uur Le mans gedaan in VR :+
Nog steeds wennen maar wel erg nice :) (op die random fps inkakker na dan welke ik elke race wel random heb... Alleen kwam die nu slecht uit in de bocht :P )

Start op 15:38 minuten. met 59 auto's voor me (had geen zin in qualificatie :P )

Nu even de ogen weer rust geven voor de avond 8)7

Beeld van de video/stream is overigens stuk crappier dan tijdens de race zelf zie ik nu.

[ Voor 19% gewijzigd door Paulus07 op 05-08-2019 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdheide
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-06-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@fvdheide welke skins bedoel je precies? De huidige die erbij zitten of nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdheide
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-06-2021
Paulus07 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:00:
@fvdheide welke skins bedoel je precies? De huidige die erbij zitten of nieuwe?
ik bedoelde skins van RedBull, Torro Rosso, Mercedes, etc. Of zijn hier alleen de skins die erbij zitten beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@fvdheide Er zitten huidige 2018/2019 skins bij van de teams. Is alleen nog wel dat leclerc in een alfa zit ipv Ferrari.

Damn heb wel een nieuwe favoriet nu in Rf2. De F1 1991 wagens. Wat een brute bakken!

https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1733731906

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Valve just released an updated Steam Client that is causing problems in a lot of games that are using the workshop for content. The symptoms are that content keeps downloading every time you start the Steam Client (and gets erased again when you exit it). Several threads exist describing this problem on the public and developer forums of Steam. We are monitoring the situation, but it is not a bug we can fix on our side. We'll keep everybody posted here (updating this first post).
https://forum.studio-397....ems-re-downloading.63791/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-08 23:26
Is er een f1 2019 mod voor rFactor 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 10:05
Het kan de nieuwe Mclaren Senna zijn of GT4. Ik vind die reactie daaronder wil briljant:
Usually means lag and screen freezing as the server sucks up all the bandwidth distributing the virtual rides/skins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/532286956181389312/609415065199837209/image0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

het vermoeden bestaat dat het een aston martin vantage gte wordt.

ergens jammer dat studio 397 geen licenties voor de ferrari 488 gt3/gte heeft. wellicht komen die nog ooit eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Net even rFactor 2 geprobeerd met een controller geprobeerd, want heb wel de rest maar nog geen pedalen en een base. Dat ging niet goed. Toen maar AC met een Abarth op Nord. Ging wel netjes na een paar keer. Gaat top worden volgende maand <3 Back to where I belong.

[ Voor 4% gewijzigd door Ivysaur op 10-08-2019 18:54 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 42 Laatste