* BTU_Natas kijkt naar zijn Batchett, met gold ammo en gold consumables.. Nope, geen pay 2 win 

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.
Superior dutchie
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Ik moet toegeven dat ik ook regelmatig met Premium tanks in lage tier aan het trollen ben.quote:psychoclown schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:46:
@ Postius - Dan heb jij zeker spelers gezien die met de tanks om kunnen gaan. Zet eens een goede speler tegenover een goede speler in respectievelijk een premium en non-premium van dezelfde tier en type. De goede speler in de non-premium tank zal wel winnen.
Superior dutchie
Zucht.. sarcasme ken je de term?quote:psychoclown schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:08:
De goldammo zet je erop met credits en die gold consumables heb je toch niet nodig dus dat geldt ook niet
ShockWave wijzigde deze reactie 28-01-2013 19:09 (63%)
Had vandaag al een paar x3tjes gedaan, die mogen ze wel weer even terugzetten..quote:
Ik kon uit jouw eerdere opmerking ook geen sarcasme halen hoor. Volgens mij ligt het dus niet aan Kyozu, maar meer aan jou (en je interpretatie over sarcasme).quote:
resetten naar 5xquote:ShockWave schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:08:
[...]
Had vandaag al een paar x3tjes gedaan, die mogen ze wel weer even terugzetten..
TRX wijzigde deze reactie 28-01-2013 19:14 (7%)
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
ja, tweakers heeft een item geplaatst en nu zijn er opeens teveel beginnersquote:Whuzz schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:14:
omg, gisteren begonnen met WoT, wil ik lekker verder farmen voor mijn Tier-4 tank, server plat.
Roept WoW memories op...
Sorry dat ik jullie server stuk gemaakt hebquote:TRX schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:15:
[...]
ja, tweakers heeft een item geplaatst en nu zijn er opeens teveel beginners
quote:Hello Tank Commander,
Not so long ago, we introduced an automated tracking system that detects and adds up how much team damage a player does to his own team-mates and where he hits.
This sum goes from game to game and once a certain threshold is reached… Bam! The player is banned.
This means our department does not take care of these punishments manually anymore.
The best solution is to just ignore them, as they've got it coming. Unless they turn blue, then they are free game ^^
Also, beware of those players who might try to trick you into 'defending yourself' if you shoot back you will get the same treatment from the automatic tool, as it does not discern between aggression and self-defense.
Don't hesitate to contact us in the future if you have any further issues, we like to hear from you, and it helps us keep the game a fair and fun place.
Kind regards,
Javier Jones
Wargaming CS EU
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
"unless they are blue, then they are free game"quote:2crashandburn schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:17:
Leuk, WG doet dus ook niet meer met intentionele teamkillers:
[...]
ShockWave wijzigde deze reactie 28-01-2013 19:20 (96%)
Volgens mij niet, had net een lutser die 3x op mij schoot, expres. Hij werd blauw en ik schoot hem kapot om zelf niet kapot te gaan, en ik kreeg er mooi een team kill bij.quote:Postius schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:18:
Wait wat, blue's zijn gratis te killen?
Hatsjoe wijzigde deze reactie 28-01-2013 19:20 (7%)
Ja, maar dat heeft geen nut. Want a) je weet niet of hij met opzet of per ongeluk blauw is geworden (rijd geregeld een noob voor me langs als ik schiet) en b) je bent een teammate kwijt die als jouw persoonlijk schild kan dienenquote:Postius schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:18:
Wait wat, blue's zijn gratis te killen?
Tuurlijk krijg je een teamkill erbij en het kost je credtis maar je krijgt geen teamdamge penalty...soms is het nodig om te doen als er echt iemand je team loopt te mollen.quote:Hatsjoe schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:19:
[...]
Volgens mij niet, had net een lutser die 3x op mij schoot, expres. Hij werd blauw en ik schoot hem kapot om zelf niet kapot te gaan, en ik kreeg er mooi een team kill bij.
Edit: Mocht ook mooi betalen voor zijn repairs.
Dat kan vaak wel even durem omdat er 100K tegelijk willen joinen.quote:Hatsjoe schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:21:
Servers lijken weer up trouwens, zit nu in een queue om er in te komen.
Als je in de game wilt inloggen geeft hij aan dat de server onbereikbaar is ivm maintenance....quote:KiDoNL schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:22:
Ik heb nog geen last gehad van teamkillers gelukkig, ben dan ook maar sinds gister bezig maargoed. Leuk spelletje, begin het een beetje door te krijgen maar je ziet wel degelijk verschil per potje tegen wie je speelt, sommige mensen zijn echt stééngoed!
Waar zien jullie trouwens die berichten over de maintenance? Bij mij is zelfs de .eu website onbereikbaar..
ShockWave wijzigde deze reactie 28-01-2013 19:24 (44%)
Dan zou ik graag zien dat er totaal geen penalties zijn zodra iemand blauw wordt. Dus geen team kill er bij en geen "boete".quote:ShockWave schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:22:
[...]
Tuurlijk krijg je een teamkill erbij en het kost je credtis maar je krijgt geen teamdamge penalty...soms is het nodig om te doen als er echt iemand je team loopt te mollen.
Als je het spel probeerde op te starten. Maar nu lijkt alles algeheel down te zijn EU kant.quote:KiDoNL schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:22:
Ik heb nog geen last gehad van teamkillers gelukkig, ben dan ook maar sinds gister bezig maargoed. Leuk spelletje, begin het een beetje door te krijgen maar je ziet wel degelijk verschil per potje tegen wie je speelt, sommige mensen zijn echt stééngoed!
Waar zien jullie trouwens die berichten over de maintenance? Bij mij is zelfs de .eu website onbereikbaar..
ShockWave wijzigde deze reactie 28-01-2013 19:26 (40%)
Ohh, ik werd eruit geknikkerd en zag vanaf dat moment niets meer, dus denk dat ik daar al te laat voor was dan hahaquote:Postius schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:24:
[...]
Als je het spel probeerde op te starten. Maar nu lijkt alles algeheel down te zijn EU kant.
Had ik ook eerst, wou het hier melden zit ik er al weer inquote:
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
quote:
omg lame. Zowel het gedrag als het feit dat het servers kan crashenquote:Nemean schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:48:
Op Reddit lees ik dat chatspam een oorzaak is van het crashen lol;
http://imgur.com/a/SNPVm#14
Mja ik las dat de vorige keer dat de server crashte er ook een flinke chat spam aan de gang was. Aan de andere kant, hoe kan chatspam een server crashen..quote:Whuzz schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:13:
[...]
omg lame. Zowel het gedrag als het feit dat het servers kan crashen
Shuttle st20g5
Hoe dat kan vraag ik me ook af.... vorige keer was het ook met chat spam... en toen zei WG dat het 'maintenance' wasquote:Nemean schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:19:
[...]
Mja ik las dat de vorige keer dat de server crashte er ook een flinke chat spam aan de gang was. Aan de andere kant, hoe kan chatspam een server crashen..
http://ftr-wot.blogspot.cz/2013/01/2812013-special.htmlquote:
- There will be more events of the type the Chinese have now ("top 100 experience"), in the future there will be XP tables too
- no additional info on the historical battles, ATM the devs are working on CW's
- the closest new mode is the garage battle, needs a lot of re-balancing (Storm adds:
- this year, the Global Wargaming League tournament is coming, it will be a mass event, it will run in seasons and the prizes will be in gold
- 10 new maps planned for 2013, part of them will be "Asian-style", part will be "city-style" á la Himmelsdorf, Stalingrad is possible (Storm adds: 11, not 10)
- there might eventually be special maps for CWs only
- 30vs30 battles are really badly playable, especially in random battles
- a system is being prepared where everyone will be able to deselect 1 map (and that's still considered according to Storm)
- Komarin won't return in 0.8.4
- Serene Coast winrate for bases is unbalanced, one has 58 percent winrate, the other 42
- Westfield assault will be remade (perhaps even removed)
- T-50-2 will be replaced in 0.8.6 (not totally 100 percent), according to Evily, first comes British TDs, then German meds, then British arty, it is confirmed the devs don't to put out too many tanks at once
- the new German med branch will start with VK3002DB (SS: as planned previously)
- T57 nerf will be discussed after 0.8.4
- tier 10 arties will come until the end of summer
- one more medium branch for the US confirmed
- French medium and heavy 2nd line not planned for 2013
- Japanese tanks don't have priority atm, so that's until the end of the year
- Japanese hightier tanks are "rolling coastal defense fortresses", they had tanks planned with 150mm, 200mm, 280mm guns
- regarding the FV215b TD: confirmed ("a 180mm gun based on the FV215b vehicle"), but the HT FV215b stays, after the TD comes, the devs will see, they have a good replacement tank drawings. Devs are not happy with the FV215b performance.
- there will be hightier premium meds for all nations
- premium WZ-111 heavy tank will be on the EU server a bit later
- T23 will most likely become a tier 6-7 premium tank
- SU-100Y will cost as much as other tier 6 TDs
- the platoon-infested battles are not regarded as a problem
- WG will buy rights for some mods and implement them in game
- voice chat in random: no
- gold shells for credits will not be removed, the experiment was a success
- the possibility to "freeze" premium accounts won't be implemented as the premium isn't that expensive
- in order for a ban to be considered, the player has to collect 5 report tickets
- a special tank game is being developed for the pads
- national voiceovers are planned
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
En jij vindt het dus normaal dat een server over de zeik gaat van 10 spammers die om de zoveel seconde een berichtje versturen in de chat. Zit geen logica achter.quote:Jadiela schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 00:04:
@Nemean: je weet hoe servers, en "het internet" werken toch ? Ping ping ping.
Tot je de server zover hebt dattie niet meet PONG doet. De manier maakt niet uit. Elk packet is er 1 waarop de server zal reageren.
WoT name: Onarf
was geen maintenance. Ik had juist voor de crash een 263 gekocht en deze helemaal ingericht met crew, consumables etc. Minuut later was er die crash. Na de crash had ik geen 263 meer in mijn garage. Denk dat ze het hebben hersteld naar een eerder (minuutje ozo) moment.quote:wsLy schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:22:
[...]
Hoe dat kan vraag ik me ook af.... vorige keer was het ook met chat spam... en toen zei WG dat het 'maintenance' was. Sure WG, maintenance...
[afbeelding]
Sony A7R II | Zeiss Batis 18mm | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Loxia 50mm | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm
Lees het bericht nog eensquote:Bean77 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 07:51:
[...]
was geen maintenance. Ik had juist voor de crash een 263 gekocht en deze helemaal ingericht met crew, consumables etc. Minuut later was er die crash. Na de crash had ik geen 263 meer in mijn garage. Denk dat ze het hebben hersteld naar een eerder (minuutje ozo) moment.
Gisteren voor het eerst een rondje als FC gedaan in mijn clan. Met 40% winkans volgens XVM toch overweldigend gewonnen. Mijn focus was meer op de map dan op mijn eigen tank lol.
Blijft toch een vak apart en ik hou me maar bij mijn tank
GPU intensive inderdaad en Crossfire zit niet ingebouwd (gromt wat in zichzelf, ga je dan met 2x 7850OC in Xfire)quote:Jadiela schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 00:04:
Volle load bijna van WoT gaat over de GPU en zijn koeling, een extreem gedeelte van de algoritmes gaan in tegenstelling tot "normale" spellen, over de grafische kaart. De rest maakt niet zoveel uit.
Ashrah#2930 | WoWS referral link | Star Citizen Referral Link
bevestig juist jouw verhaal dat het geen maintenance was met een voorbeeldquote:wsLy schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 08:56:
[...]
Lees het bericht nog eensWG zei vorige keer dat het maintenance was (als ik me niet vergis), maar toen was het ook chat spam.. dat stond ook op reddit en hier.
Sony A7R II | Zeiss Batis 18mm | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Loxia 50mm | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm
Ik was nog niet goed wakker, laten we het daar op houden...quote:Bean77 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:20:
[...]
bevestig juist jouw verhaal dat het geen maintenance was met een voorbeeld
Shuttle st20g5
Het lijkt me niet dat een of meerdere servers in een cluster omvallen vanwege een (D)DOS op het chatsysteem. Een chatsysteem is precies iets wat goed verticaal schaalbaar is en de gameserver(s) zelf zouden hier geen last van moeten ondervinden.quote:Jadiela schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 01:20:
Compleet normaal idd, magoed, ik ben op meerdere scholen afgestudeerd, en heb bv voor mijn Masters in Portsmouth mijn scriptie exact daarover geschreven. Laaang gelee.
Ik wil het wel uitleggen, maar misschien moet je zelf eens iets opzoeken hoe servers werken.
"het kan". Jip en Janneke taal: In praktijk schrijf je dan een scriptje die non stop 1 poort bombardeert met packets. Als je dat met 10 computertjes en verbinding kan: knap.
C is for Cookie
Hoezo? Het automatische systeem zit er nog steeds gewoon in hoor en dat werkt primaquote:2crashandburn schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:17:
Leuk, WG doet dus ook niet meer met intentionele teamkillers:
[...]
Dan denkt geen hond meer na over de mogelijk consequenties. Zoals het nu is werkt het prima.quote:Hatsjoe schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:24:
[...]
Dan zou ik graag zien dat er totaal geen penalties zijn zodra iemand blauw wordt. Dus geen team kill er bij en geen "boete".
Als je die spam had gezien dan zou je wel versteld staan, iets zeggen en je zag het een bericht of duizend erboven terug.quote:Nemean schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:19:
[...]
Mja ik las dat de vorige keer dat de server crashte er ook een flinke chat spam aan de gang was. Aan de andere kant, hoe kan chatspam een server crashen..
garage battlesquote:
Tier 10 arty = tier 8 arty.quote:TRX schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:55:
[...]
garage battles![]()
map komarin heb ik al tijden niet meer gezien...
•Westfield assault will be remade (perhaps even removed)
goeie zaak... toch na vele randoms is ie wel te doen. meestal wordt het spel verkloot door de verkeerde campers of lemmings.
•tier 10 arties will come until the end of summer
leuk.... 6x6 tier 10 arty![]()
•national voiceovers are planned
ben benieuwd....
Sowieso ligt de max op 5x5quote:TRX schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:55:
[...]
•tier 10 arties will come until the end of summer
leuk.... 6x6 tier 10 arty
Soittakaa Paranoid!
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Het is inderdaad zwaar op de pz 38. echter de tanks erna zijn het echt waard. Probeer met de pz38 beetje te scouten en eventueel met de heavies/meds meerijden en flanken. Ga NIET voorop rijden. Ga NIET schoten vangen.quote:Jip99 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:34:
Sinds een week of 2 begonnen met WoT(door het artikel hier op tweakers).. ik ben altijd fan geweest van tank battles en ik vind het spel echt heel leuk!
Alleen is het echt frustrerend om met de PzKpfw 38 nA tier 4 tegen tier 5/6/7 te spelen.. ik maak geen schijn van kans als ik een tank tegen me krijg met maar een beetje armor.. god wat is deze tank slecht..
ik heb deze lijn gekozen omdat ik graag de panzer IV wil hebben.. en daarna richting de Tiger.. maar wat een lijdens weg..
de 50mm op de pzk 38 is niet veel waard.. wel accuraat maar als een tank redelijk armor heeft kom ik er niet doorheen.. en goed manouvreerbaar is de pzk 38 na ook niet.. dus ik weet niet zo goed welke rol ik moet nemen met dit ding.. ik heb amper armor dus spotten doe ik 3 sec en daarna ben ik kapot geschoten.. en snipen gaat beter maar ik sla nog geen deuk in een pakkie boter op tanks met goede armor.
dus ik grind en grind om de panzer IV te halen!
"Jadiela schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 00:04quote:Jadiela schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 00:04:
Volle load bijna van WoT gaat over de GPU en zijn koeling, een extreem gedeelte van de algoritmes gaan in tegenstelling tot "normale" spellen, over de grafische kaart. De rest maakt niet zoveel uit.
@Nemean: je weet hoe servers, en "het internet" werken toch ? Ping ping ping.
Tot je de server zover hebt dattie niet meet PONG doet. De manier maakt niet uit. Elk packet is er 1 waarop de server zal reageren.
Victory!
Battle: Sand River maandag 28 januari 2013 21:37:16
Vehicle: AMX AC Mle. 1948
Experience received: 3.447 (x3 for the first victory each day)
Credits received: 32.562
Battle Achievements: Steel Wall, Cool-Headed:
Bijzonder voor een dergelijke: 103 hits in.
@babs, hmmm, heb al mijn tier V scouts op 50k+,ben benieuwd waar die tier 8 duitse LT vandaan gaat ontspruiten.
En ben benieuwd of de FV215 de dubbel grap gaat krijgen. Ziet eruit van niet dus.
Tnx voor het filmpje.. maar hij rijdt met een BT-7 ofzo.. die zijn sneller en beter manouvreerbaar dan de pz 38 NA.. de traverse speed is vooral slecht van dat ding.. en op dat filmpje word die helemaal verrot geschoten! hahaha.. ik denk dat ik maar je advies ga proberen op te volgen en hoger tier tanks te volgen als een brave puppy en ze te helpen.. hij vangt de shells en ik rijd dan rond naar de kont en probeer daar doorheen te komen.. maar snipen en beetje goed verstoppen vind ik het leukste...quote:dynosu schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:37:
[...]
Het is inderdaad zwaar op de pz 38. echter de tanks erna zijn het echt waard. Probeer met de pz38 beetje te scouten en eventueel met de heavies/meds meerijden en flanken. Ga NIET voorop rijden. Ga NIET schoten vangen.
En scouten/spotten kan lastig zijn, is ook een kunst om dat goed te doen. Scouten is neit keihard naar voren rushen, maar de juiste momenten kiezen om een spot te halen en daarna weer weg te wezen. Neem geen onnodige risico's. En ga niet als een malle naar voren crossen, dat zijn suicide scouts en heb je niet veel aan.
Ook kan filmpjes op youtube kijken nut hebben, zoals: YouTube: World of Tanks Light Tank Series - Scout Tutorial part 1
PSN - ps4 : sir_kowlier
De 38 is een tank waar je even doorheen moet bijten (gewoon niet upgraden en credits/exp sparen voor de volgende tank).quote:Jip99 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:34:
Sinds een week of 2 begonnen met WoT(door het artikel hier op tweakers).. ik ben altijd fan geweest van tank battles en ik vind het spel echt heel leuk!
Alleen is het echt frustrerend om met de PzKpfw 38 nA tier 4 tegen tier 5/6/7 te spelen.. ik maak geen schijn van kans als ik een tank tegen me krijg met maar een beetje armor.. god wat is deze tank slecht..
ik heb deze lijn gekozen omdat ik graag de panzer IV wil hebben.. en daarna richting de Tiger.. maar wat een lijdens weg..
de 50mm op de pzk 38 is niet veel waard.. wel accuraat maar als een tank redelijk armor heeft kom ik er niet doorheen.. en goed manouvreerbaar is de pzk 38 na ook niet.. dus ik weet niet zo goed welke rol ik moet nemen met dit ding.. ik heb amper armor dus spotten doe ik 3 sec en daarna ben ik kapot geschoten.. en snipen gaat beter maar ik sla nog geen deuk in een pakkie boter op tanks met goede armor.
dus ik grind en grind om de panzer IV te halen!
quote:kowlier schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:00:
eens begonnen aan de chinese tree. moet zeggen, dat zijn verdorie geen slechte tanks. zit nu in de chi ha, aant het sparen voor de m5. in die tier is die tank echt enorm goed. goeie damage, redelijk mobile. maar goed, tier 3 is kinderspel uiteindelijk
moet wel zeggen dat de hogere tiers (mijn hoogste atm is een t29) mij niet zo smaken. het is me wat te traag
Shuttle st20g5
Lol, ik vind de chinese tree eihenlijk maar een zooitje, de eerste 5 levels.quote:kowlier schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:00:
eens begonnen aan de chinese tree. moet zeggen, dat zijn verdorie geen slechte tanks. zit nu in de chi ha, aant het sparen voor de m5. in die tier is die tank echt enorm goed. goeie damage, redelijk mobile. maar goed, tier 3 is kinderspel uiteindelijk
moet wel zeggen dat de hogere tiers (mijn hoogste atm is een t29) mij niet zo smaken. het is me wat te traag
Niet eens rauwe CPU-kracht, rauwe single core, single threadperformance.quote:Roadburn schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:39:
[...]
"Jadiela schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 00:04
Volle load bijna van WoT gaat over de GPU en zijn koeling, een extreem gedeelte van de algoritmes gaan in tegenstelling tot "normale" spellen, over de grafische kaart. De rest maakt niet zoveel uit."
Zeker weten? Volgens mij is rauwe CPU snelheid HET belangrijkste voor de performance van WoT.
Is het vanaf het begin geweest (1e uitnodiging van de closed beta meegemaakt).
Heb inmiddels 3 CPU's en 3 videokaarten gehad sinds ik ben begonnen.
Klopt, maar dat bepaalt wel of je alles op high of alles op low kunt draaien. Ik loop iig hard tegen m'n HD5770 aan met de nieuwe graphics. Ik kan kiezen tussen alles op high met oude graphics of alles op low/medium met de nieuwe. Een GPU upgrade zou mij iig helpen. Maar goed, eerst moet de motor een beurt krijgen, moet ik de reis naar m'n dochter voor haar verjaardag betalen en nog wat meer van die nare verantwoordelijkheden die je op gegeven moment krijgt en je andere prios geven dan alleen hardware kopenquote:De graphische kaart houdt zich in dit spel alleen bezig met graphics.
Goede reden om een flashkiller te gebruiken, aangezien een paar websites open hebben wel degelijk nuttig kan zijn. Of dat ook mijn brakke performance als Windows Media Player 12 aan staat verklaart weet ik niet, maar dat is dus ook eentje om te vermijden.quote:Pro tip: WoT gebruikt Flash.
Als je een website open hebt, met Flash, dan gaat de performance drastisch omlaag (zelfs al draait die webpagina in de achtergrond)
Toevoeging:quote:dynosu schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:37:
[...]
Het is inderdaad zwaar op de pz 38. echter de tanks erna zijn het echt waard. Probeer met de pz38 beetje te scouten en eventueel met de heavies/meds meerijden en flanken. Ga NIET voorop rijden. Ga NIET schoten vangen.
En scouten/spotten kan lastig zijn, is ook een kunst om dat goed te doen. Scouten is neit keihard naar voren rushen, maar de juiste momenten kiezen om een spot te halen en daarna weer weg te wezen. Neem geen onnodige risico's. En ga niet als een malle naar voren crossen, dat zijn suicide scouts en heb je niet veel aan.
Ook kan filmpjes op youtube kijken nut hebben, zoals: YouTube: World of Tanks Light Tank Series - Scout Tutorial part 1
Er zijn meer T7 tanks dan alleen de T29. Kijk eens in de FR tree naar de AMX 13 75 voor exacte tegenovergestelde van de T29. Of trouwens de UK mediums, de Comet is niet m'n favoriete tank, maar veel sneller en wendbaarder dan de T29. Eigenlijk vrij simpel: als je de T29 niet leuk vindt, moet je gewoon geen heavies spelen maar mediums of lightsquote:kowlier schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:00:
dion_b wijzigde deze reactie 29-01-2013 13:01 (35%)
Soittakaa Paranoid!
Doorbijten inderdaad. De Tier 4's lights zijn door hun matchmaking de allerstomste tanks in het spel om te spelen. ik ken niemand die daar plezier aan heeft. Zodra je Tier 5 bent wordt het weer leuk!quote:Sneezzer schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:09:
[...]
De 38 is een tank waar je even doorheen moet bijten (gewoon niet upgraden en credits/exp sparen voor de volgende tank).
Gelukkig maar! want ik voel me echt heel vaak een piep klein muisje tussen allemaal reuzen.. zodra een snelle tier 5/6 me ziet vliegen ze op me af omdat ze weten dat ik niks kan maken tegen hun armor.. en dan is het bots en boem dood.quote:filipy23 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:57:
[...]
Doorbijten inderdaad. De Tier 4's lights zijn door hun matchmaking de allerstomste tanks in het spel om te spelen. ik ken niemand die daar plezier aan heeft. Zodra je Tier 5 bent wordt het weer leuk!
Babs out!
Soittakaa Paranoid!
wat? een scout houd zijn bonus als die blijft rijden?.. (welke bonus precies?) en ik vind de pz38na niet echt een goede scout trouwens.. hij kan alleen soort van snel rechtdoor.. maar doorgewinterde gunners knallen me met 1 schot in puin.. omdat deze tank slechte side armor heeft..quote:dion_b schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:05:
Clou is natuurlijk om niet gezien te worden
Je houdt als light je camouflage bonus als je beweegt, dus je kunt tussen dekking doorwurmen. Ik vond destijds m'n Pz38na ook niks, maar het begint te jeuken om hem nog een keer te spelen nu ik wat meer ervaring heb, ook met andere scouts (heb o.a. Leopard, VK2602, ELC AMX, AMX 12t en T21 gedaan).
Sterker nog, achteraf denk ik dat de Luchs misschien nog de ultieme scout was
idd, maar de t29 was de eerste T7 die ik kon kopenquote:dion_b schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:55:
Er zijn meer T7 tanks dan alleen de T29. Kijk eens in de FR tree naar de AMX 13 75 voor exacte tegenovergestelde van de T29. Of trouwens de UK mediums, de Comet is niet m'n favoriete tank, maar veel sneller en wendbaarder dan de T29. Eigenlijk vrij simpel: als je de T29 niet leuk vindt, moet je gewoon geen heavies spelen maar mediums of lights
Dit inderaad, een upgrade van de gpu zal ook minder voor de algemene performance doen dan een upgrade van de cpu. Daarnaast wordt er geen gebruik gemaakt van meerdere cores.quote:Roadburn schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:39:
[...]
Zeker weten? Volgens mij is rauwe CPU snelheid HET belangrijkste voor de performance van WoT.
Is het vanaf het begin geweest (1e uitnodiging van de closed beta meegemaakt).
Heb inmiddels 3 CPU's en 3 videokaarten gehad sinds ik ben begonnen.
De graphische kaart houdt zich in dit spel alleen bezig met graphics.
Goede tip, ga ik eens bekijken want dat kan zeker handig zijnquote:Pro tip: WoT gebruikt Flash.
Als je een website open hebt, met Flash, dan gaat de performance drastisch omlaag (zelfs al draait die webpagina in de achtergrond)
De type T-34 vond ik maar erg zwak, komt ook deels door de grote aantallen goldderpers in tier 5 de laatste tijd.quote:Sneezzer schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:41:
[...]
Lol, ik vind de chinese tree eihenlijk maar een zooitje, de eerste 5 levels.
Chi Ha was bleh, de M5 is snel maar veel te hoog.... ben blij dat ik nu de T34 heb.
Als je ook maar iets met je armour doet ben je niet goed aan het scouten. In een high-tier battle moet je ervan uitgaan dat gezien=geraakt=gelijk dood.quote:Jip99 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:09:
[...]
wat? een scout houd zijn bonus als die blijft rijden?.. (welke bonus precies?) en ik vind de pz38na niet echt een goede scout trouwens.. hij kan alleen soort van snel rechtdoor.. maar doorgewinterde gunners knallen me met 1 schot in puin.. omdat deze tank slechte side armor heeft..
ik probeer altijd maar een beetje te jagen/snipen op tier 3/4 tanks als die er zijn.. en anders support voor de hogere tier tanks.
maar hoe ik nu scout met dit ding ben ik meer voer dan nuttig
Tja, als je niet wilt flanken (laat staan snipen) moet je toch richting heavies kijken. Allicht is de Russische lijn meer wat voor je, vanaf de KV-1S is het voor heavy begrippen goed wendbaar en toch lomp. Daar kun je vanaf de T-34 terechtkomen via T-35-85 en KV-13.quote:kowlier schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:12:
[...]
idd, maar de t29 was de eerste T7 die ik kon kopenben ook nog bezig met de US med line (zit daar in de m4) en de russian med line (T-34). het flanken vind ik wel leuk, maar daarvoor ben ik soms te impulsief (lees: niet wachten op het spotten en de eerste engagements, maar direct een gaatje zoeken
).
mss ook eens met de britse med line beginnen
Soittakaa Paranoid!
dus stilstaan en rijden heeft dezelfde camo.. goed om te wetenquote:Roadburn schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:49:
http://forum.worldoftanks...1-tank-camouflage-tables/
Mooi topic op de WoT forums over camouflage (met ratings van individuele tanks) 0.8.1 <---meest recente tabellen.
Pz 38NA heeft dezelfde camouflage ratings als een A-20/T-50/T-50-2/Valentine/Chaffee etc.
Pz 38NA is qua camo ratings de beste Duitse LT/Scout (volgens deze tabellen, uitvoerig getest in de "trainingroom")
Tip: voor de meeste LT's geldt: negeer de "loadscreen tip" die zegt dat LT's/scouts als belangrijkste taak het vernietigen van SPG's hebben.
Doe dit pas, zoals dion_b zegt, als je zeker bent dat er een gat oftewel een veilige route is.
"Rushen" =/= "Scouten"
oh oeps, zit daar ook nog verschil in?quote:hopiconjo schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:25:
niet in de bosjes net achter de bosjes
Dat heb ik inderdaad ook ervaren... In de achtergrond Chrome open, om zo af en toe even een check op een profiel te doen oid, waarna de performance van WoT langzaam terug loopt..quote:Roadburn schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:39:
Pro tip: WoT gebruikt Flash.
WoT/AW: panzerjur
Ja als je in het bosje staat en je schiet of beweegt, valt de camo rating die het bosje geeft weg. Als je er iets achter staat blijf je de camo rating van het bosje houden.quote:Jip99 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:31:
[...]
oh oeps, zit daar ook nog verschil in?ben ook maar net begonnen...
Camo net werkt wel alleen als je >3 sec stil staat. Met camo net is het mogelijk om met een tank met hoge camo rating (zoals de na) vanuit dekking te schieten en nog steeds niet gezien te worden. Maar als je tussen de T8 tanks komt heeft dat toch weinig zin, tenzij je exact op een zwakke plek op achterkant of bovenkant mikt kom je er toch niet doorheen, en risico dat je toch gezien wordt is te hoog.quote:Jip99 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:23:
[...]
dus stilstaan en rijden heeft dezelfde camo.. goed om te wetenen dan nog in de bosjes en met camo net ... dan zien mensen me pas een stuk later en word ik niet meteen verrot geschoten.. top
In de bosjes kun je er doorheen kijken, maar ook zelf makkelijker gezien worden. Achter de bosjes kun je zeker niet gezien worden, maar zie je zelf ook minder.quote:Jip99 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:31:
[...]
Soittakaa Paranoid!
psn: jrbunnik
Shuttle st20g5
ik flank graag, das geen probleem. niets gezelliger dan een heavy die gebunkerd staat vanachter aanvallen om de frontline de kans te geven op te rukken.quote:dion_b schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:20:
[...]
Tja, als je niet wilt flanken (laat staan snipen) moet je toch richting heavies kijken. Allicht is de Russische lijn meer wat voor je, vanaf de KV-1S is het voor heavy begrippen goed wendbaar en toch lomp. Daar kun je vanaf de T-34 terechtkomen via T-35-85 en KV-13.
Joindry wijzigde deze reactie 29-01-2013 15:19 (8%)
Ashrah#2930 | WoWS referral link | Star Citizen Referral Link
Mee eens. Is een stuk beter uitgewerkt en de besturing is een stuk prettiger.quote:Ashrah schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:35:
World of Planes is de moeite niet waard, kan je beter naar War Thunder gaan kijken.
C is for Cookie
Als je in het bosje zit of je gun steekt tot de rand van het bosje zal je 'muzzle flash' nog buiten het bosje vallen. Als je erachter staat komt de 'muzzle flash' in het bosje terecht en zal de camo van het bosje niet droppenquote:Jip99 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:31:
[...]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8
Volg @tweakers Like Tweakers Rss-feeds
Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018• Hosting door True