Als er een prijs gegeven zou worden voor luiheid, dan zou ik waarschijnlijk iemand anders sturen om hem op te halen

Je zal steeds meer spellen op die manier zien, het werkt en mensen geven graag hun geld eraan uit. EA probeert het ook al, is alleen niet zo succesvol erin.
Als echt goed ben en hoge survive rate heb kan je bijna gratis spelen t/m tier X. Voorbeeld is oberbefehl.
Moet zeggen nu je goldshells voor credits kan krijgen heb ik er in mijn normale tanks ook altijd een aantal, clanwartanks is vaak wel glodshells uit de aanbieding en dan even groot inslaan...
Wat verdoe ik hier mijn tijd eigenlijk...tijd om WoT te spelen....

[Voor 45% gewijzigd door ShockWave op 22-01-2013 10:23]
Wat opmerkingen om het allemaal te relativeren:Droxz schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:14:
[...]
Damn, ik begin steeds beter een beeld te krijgen bij "duurste gratis game"![]()
Hier eerst maar eens de eerste paar maanden doorkomen en kijken of het voor mij
leuk blijft, misschien daarna eens kijken voor premium.
Voorheen ook altijd geld betaald voor games en DC's, dus waarom hier niet?
Wat me dan weer opvalt, mensen betalen zo blijkbaar een stuk meer
1. Het spel kan prima gratis gespeeld worden. Ik heb mijn eerste Tier X ook geunlocked zonder een cent aan het spel te betalen. Als je niet betaald zul je wel wat extra games met Tier Vs moeten spelen om de credits binnen te halen.
2. Nadat ik mijn eerste Tier X unlocked had had ik er zo'n 300 uur ingestopt en ik vond het nog steeds een superleuk spel. Ik wilde de andere Tier X'en ook en voor slechts 6 euro per maand grind je gewoon een heel stuk sneller.
3. Het is inderdaad waar dat je vroeger slechts 40 euro voor een game betaalde, maar die je aan zo'n game besteedde valt gewoon simpelweg in het niet bij WOT. Ik heb nu 170 euro uitgegeven en ongeveer 1200 game-uren erinzitten. Dus wat ik per uur betaal is best wel weinig.
4. En sterker, doordat WOT zo leuk is heb ik eigenlijk geen ander spel meer aangeraakt. Dus ik heb slechts 170 euro aan computerspellen uitgegeven in het laatste jaar. Vroeger was dat meer...
Babs out!
[Voor 6% gewijzigd door filipy23 op 22-01-2013 10:26]

Shuttle st20g5
P2w zal het altijd blijven al zijn het credits, iemand die dan iets meer credits uitgeeft zoals nu voor goldshells/credits zal altijd een advantage hebben tegenover iemand die standaarshells bij zich heeft.Knowuse schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:51:
Ze hebben het free to play model best goed op orde, nu alleen nog gold consumables voor silver en er is geen p2w meer. Zelf koop is eigenlijk alleen gold voor premium en het dismounten van modules. Alleen gezondigd, toen de the Type 59 voor de laatste keer te koop was
Anoniem: 95989
[Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 95989 op 22-01-2013 11:02]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Top! Ik lees en zie inderdaad genoeg mensen die het meer voor de lol doen en geen cent uitgeven en natuurlijk alsnog een leuke tijd hebben. Als het zo doorgaat, zoals mijn eerste rondjes, blijf ik hier voorlopig nog wel een kick van krijgen. Dat je eigenlijk geen ander spel maar aanraakt komt me nu al bekend voor. Maar spelen jullie allemaal op teamspeak, of spelen jullie nog wel eens een potje los?filipy23 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:24:
[...]
Wat opmerkingen om het allemaal te relativeren:
1. Het spel kan prima gratis gespeeld worden. Ik heb mijn eerste Tier X ook geunlocked zonder een cent aan het spel te betalen. Als je niet betaald zul je wel wat extra games met Tier Vs moeten spelen om de credits binnen te halen.
2. Nadat ik mijn eerste Tier X unlocked had had ik er zo'n 300 uur ingestopt en ik vond het nog steeds een superleuk spel. Ik wilde de andere Tier X'en ook en voor slechts 6 euro per maand grind je gewoon een heel stuk sneller.
3. Het is inderdaad waar dat je vroeger slechts 40 euro voor een game betaalde, maar die je aan zo'n game besteedde valt gewoon simpelweg in het niet bij WOT. Ik heb nu 170 euro uitgegeven en ongeveer 1200 game-uren erinzitten. Dus wat ik per uur betaal is best wel weinig.
4. En sterker, doordat WOT zo leuk is heb ik eigenlijk geen ander spel meer aangeraakt. Dus ik heb slechts 170 euro aan computerspellen uitgegeven in het laatste jaar. Vroeger was dat meer...
Babs out!
Mijn laatste uitgaven aan games vielen me zwaar tegen, denk b.v aan levels in CoD. Je gekochte spullen zijn maar maximaal een jaar wat waard, want dan komt er weer een nieuw deel

Als er een prijs gegeven zou worden voor luiheid, dan zou ik waarschijnlijk iemand anders sturen om hem op te halen
Ik speel uitsluitend op teamspeak in een platoon (drie man) of een volledige tank company (volledig team). Ik geloof dat het voor de meeste geld die hier actief zijn dat ze in een clan zitten waarmee je samenspeelt. De teams zijn compleet random, dus met hoe meer goede spelers je samenspeelt hoe groter je kans dat je wint (en hoe meer xp en credits je per tijd binnenhaalt).Droxz schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:10:
[...]
Top! Ik lees en zie inderdaad genoeg mensen die het meer voor de lol doen en geen cent uitgeven en natuurlijk alsnog een leuke tijd hebben. Als het zo doorgaat, zoals mijn eerste rondjes, blijf ik hier voorlopig nog wel een kick van krijgen. Dat je eigenlijk geen ander spel maar aanraakt komt me nu al bekend voor. Maar spelen jullie allemaal op teamspeak, of spelen jullie nog wel eens een potje los?
[Voor 13% gewijzigd door filipy23 op 22-01-2013 11:37]
Dat verklaart waarom niemand met mij wil spelenfilipy23 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:18:
[...]
De teams zijn compleet random, dus met hoe meer goede spelers je samenspeelt hoe groter je kans dat je wint (en hoe meer xp en credits je per tijd binnenhaalt).
[...]

Ik heb ongeveer evenveel met als zonder premium gespeeld in die tijd. Het is keuze die je zelf maakt. Zonder werkt ook prima, tier7 werkt prima winst te maken. Maar als je CW wil spelen en wil gewoon verdergrinden én er niet teveel tijd in steken. Ben je beter af met premium.
Verder speel ik regelmatig in platoon, maar meestal solo. Je moet gewoon je verwachtingen van je teamleden aanpassen

Als je 20k credits uitgeeft gaat elke crew naar 75% waar ze ook vandaan komen (ook van b.v. heavy naar light). Als je de medailles + stats van je crew dus leuk vind kun je ze daarom meenemen en retrainen.filipy23 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 08:38:
[...]
Crews onder de 85% meenemen heeft nooit zin. Voor hetzelfde geld koop je namelijk een nieuwe (en betere) 75% crew.
[removed]
Hmm, nee. Het hertrainen van een crewlid (kan alleen binnen een natie) van het zelfde type tank is voor 90%, een ander type tank geeft een crewlid met 80%.ShockWave schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:01:
[...]
P2w zal het altijd blijven al zijn het credits, iemand die dan iets meer credits uitgeeft zoals nu voor goldshells/credits zal altijd een advantage hebben tegenover iemand die standaarshells bij zich heeft.
redwing schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:39:
[...]
Als je 20k credits uitgeeft gaat elke crew naar 75% waar ze ook vandaan komen (ook van b.v. heavy naar light). Als je de medailles + stats van je crew dus leuk vind kun je ze daarom meenemen en retrainen.
[Voor 14% gewijzigd door Knowuse op 22-01-2013 12:35]
Shuttle st20g5
http://wot-dossier.appspot.com/Joindry schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:34:. Geen idee hoeveel uur ik reeds heb gespeeld (weet iemand nog die site waar je dat kan zien)
Verder speel ik regelmatig in platoon, maar meestal solo. Je moet gewoon je verwachtingen van je teamleden aanpassen
Ikzelf heb er nu 6w 3d 7h 6m 12s in zitten en +/- €60,- (voornamelijk in het 1e jaar)
In het begin (toen het net uit open Beta was) voornamelijk gebruikt voor premium (ivm snel levelen naar hogere tiers voor CW). Daarna slim gemisbruik gemaakt van diverse akties die WG op touw had gezet. Waaronder free gold / free premium / free premium tanks (die gelijk verkocht werden enz. enz.)
In het begin was het ook een stuk makkelijker credit farmen (met o.a. SPG's) maar dit is door WG succesvol generfd.
Nu al een flinke tijd geen gold meer gekocht. 500 gold gekregen omdat ik meedeed in de closed beta van World of Warplanes. En die heb ik bij elke actie voor premium (3 dagen voor de prijs van 1) gebruikt om een extra buffer qua credits op te bouwen.
1 Premium tank in mijn bezit (T34). Maar ook alleen omdat deze 'gratis' te krijgen was.
Voor de rest je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Ook zonder premium is het spel goed te spelen (ook met de hogere tiers)
Voor wat betreft crew training, daar is een bekend trucje voor.
Indien je geen 'perk' selecteert (bij een crew van 100%) wordt je exp gebufferd. Als je zorgt dat deze minimaal 10% is (controleren met een mouse-over over het 'plusje') zal bij een credit retraining (van 20k credits) eerst deze 10% verbruikt worden voor de 'retrain penalty' waardoor je crew weer op 100% zit.
Indien je crew 200% is moet deze buffer 20% zijn, 300% crew 30% etc.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=y4CZjcZteO0]
[Voor 15% gewijzigd door o0SmOkE0o op 22-01-2013 12:16]
SPG's ben ik eigenlijk helemaal klaar mee, spel ik nog maar heel zelden, mijn GW Tiger is dan ook beetje stof aan het happen met zijn 210mm. Af en toe spel ik er nog wel mee, maar het trekt me niet meer zo echt.
Ik ben echter wel weer voor plezier aan het spelen met mijn IS, Hetzer en KV3.
De KV-3 en de KV gebruik ik eigenlijk alleen om ermee geld te verdienen, ga niet verder uitbouwen in deze tree. De IS vind ik heerlijk om mee te spelen, moet er soms even inkomen maar zeker de laatste tijd word ik er steeds beter mee. Het is een fijne tank die snel en wendbaar is, goed klappen kan hebben en vaak harde klappen kan uitdelen. Na een tijdje grinden heb ik nu dan ook eindelijk de tank Elite en met een 100% met allemaal Brother in Arms, en dat was ook wel een fijne toevoeging.
Nu aan half aan het sparen voor de IS-3, maar ook af en toe met de Chinese tanks aan het spelen in de hoop daarmee in de top 100 te komen. Spel dan ook met de 1e 3 lights.
De Hetzer is helemaal fun om mee te spelen, soms haal ik er niet alles uit maar hij heeft al wel alle upgrades, camo net, ventilatie, camo kleuren een 100% crew die nu traint op verder camouflage. Ik heb dan ook vaker leuke potjes gehad met de Hetzer, waarin de tegenstander niet blij waren met mij.
Straks wil ik dan ook de IS houden en de IS-3 met 100% crew kopen zodat ik deze beide actief kan blijven spelen.
Ik was bezig met de Duitse medium tree en deze spel ik nog af en toe, maar de IS/Hetzer is op dit moment mijn favoriete duo om mee te spelen.
En heel af en toe spring ik dan nog in mijn Elite Leichttraktor met 100% crew en alle upgrades, camo net en kleuren en ventilatie.
Maar kan het kloppen da de 1e vier Franse light tanks gewoon erug lastig zijn om mee te spelen. Heb nu de AMX 40 maar ik kan wel aardig wat klappen hebben, maar er geen een uitdelen… Erg frustrerend en maakt het erg moeilijk de volgende tank te halen, die ik graag wil.
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Speel nu een aantal dagen pas, maar denk niet dat ik geld ga uitgeven eigenlijk.
Dus ligt niet aan jou.
Waarbij je crew bij de credits optie een minimum van 75% experience krijgt.Knowuse schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:02:
Hmm, nee. Het hertrainen van een crewlid (kan alleen binnen een natie) van het zelfde type tank is voor 90%, een ander type tank geeft een crewlid met 80%.
[...]
Oftewel als je een crew van 50% uit je heavy tank in je light tank zet en dan 20k credits uitgeeft is ie vrolijk weer 75%.
[Voor 15% gewijzigd door redwing op 22-01-2013 12:54]
[removed]

Gaat lekker vandaag.
16 battles, 43.508 damage done, 2719 damage per battle
Wins / Battles 13 / 16 81.2%
Avg. / Total Exp. 1 191 / 20 423

http://forum.worldoftanks...s-tips-and-helpful-links/
[MSI B550 Tomahawk][Ryzen 5800X][Kraken X62][32GB G.Skill][7900 XTX][Samsung 970 EVO][NZXT H7 FLOW][LG 27GL850]

Haha dat is echt het beste momentwsLy schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:05:
IS-8 aan het grinden, moet nog 11802 xp
Gaat lekker vandaag.
16 battles, 43.508 damage done, 2719 damage per battle
Wins / Battles 13 / 16 81.2%
Avg. / Total Exp. 1 191 / 20 423

Echter heb ik ook onlangs de t-62A gekocht dus credits is een probleem, vanavond maar even credits grinden met IS-6 en type59
Anoniem: 498426
Ik ben vrijdag voor het eerst begonnen met dit spel, kan iemand die meer ervaring hier mee heeft zijn mening over de Franse tanks geven? Ik heb nu een B1, maar tot nu toe waren alle Franse tanks die ik had extreem traag en het geschut is ook steeds erg zwak waardoor mijn granaten telkens afketsen. Is het wel de moeite waard om nog tijd te steken in die Franse tanks of kan ik beter overstappen naar een ander land?
Alvast bedankt voor de moeite
Ik ben gisteravond begonnen, en een T2 nu in bezit. De reden waarom ik op US zit, is om Engels als standaard taal te hebben in chat, ipv Russisch, Pools, of een andere onleesbare taal. Ik kan best opnieuw beginnen op EU, maar wat is daar nu precies het voordeel van? Mijn ping was rond 120 met 80 fps en groen licht bij 'lag'...User schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:17:
Kijken de nieuwe spelers wel uit dat ze niet per ongeluk op de US server beginnen?
Je moet zelf weten welke server je pakt maar als je ooit van plan bent GoT(2) te joinen is het wel handig om op de server te zitten waar GoT(2) zit (EU dus). Als je niet van plan bent GoT(2) maakt het geen bal uit.KayD schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:36:
[...]
Ik ben gisteravond begonnen, en een T2 nu in bezit. De reden waarom ik op US zit, is om Engels als standaard taal te hebben in chat, ipv Russisch, Pools, of een andere onleesbare taal. Ik kan best opnieuw beginnen op EU, maar wat is daar nu precies het voordeel van? Mijn ping was rond 120 met 80 fps en groen licht bij 'lag'...
[removed]
Oh, maar ik wil best GoT joinen, maar als een complete-and-utter-noob denk ik niet dat de clan er veel aan heeft mij op sleeptouw te nemenredwing schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:38:
[...]
Je moet zelf weten welke server je pakt maar als je ooit van plan bent GoT(2) te joinen is het wel handig om op de server te zitten waar GoT(2) zit (EU dus). Als je niet van plan bent GoT(2) maakt het geen bal uit.

iig bedankt voor je reply
( edit ) en hoe join ik?

[Voor 3% gewijzigd door KayD op 22-01-2013 13:40]
Om te beginnen zijn Franse Tanks een hele kluif. Traag, slecht geschut en pas in Tier 5 wordt het een beetje leuk spelen.Anoniem: 498426 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:27:
Hoi,
Ik ben vrijdag voor het eerst begonnen met dit spel, kan iemand die meer ervaring hier mee heeft zijn mening over de Franse tanks geven? Ik heb nu een B1, maar tot nu toe waren alle Franse tanks die ik had extreem traag en het geschut is ook steeds erg zwak waardoor mijn granaten telkens afketsen. Is het wel de moeite waard om nog tijd te steken in die Franse tanks of kan ik beter overstappen naar een ander land?
Alvast bedankt voor de moeite
Uiteraard heeft elk land een paar tanks die een ramp zijn om te spelen. Zo is bijvoorbeeld de T28 van Rusland een ramp om mee te spelen, pas nadat je de tank flink voorzien hebt van upgrades kun je er leuk mee spelen. Zelfde geldt voor zijn opvolger, de KV-1. Ook die is een regelrechte ramp om mee te beginnen, maar na voldoende hard werken kun je er best leuke potjes mee hebben.
Zelf heb altijd plezier gehad met de Duitse en Russische tanks, zeker in het begin. Leuk om te spelen, relatief snel en sterk en laten je goed proeven wat later allemaal mogelijk is. Erna komt dan even een stukje doorbijten, maar dat is het zeker waard.
Tja...psychoclown schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:11:
Tegen de tijd dat ik met je kan platoonen heb jij de IS7 al

(hier ook een noob')KayD schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:39:
[...]
Oh, maar ik wil best GoT joinen, maar als een complete-and-utter-noob denk ik niet dat de clan er veel aan heeft mij op sleeptouw te nemen![]()
iig bedankt voor je reply
( edit ) en hoe join ik?
Ik kwam deze info tegen van de week:
Ashrah schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:34:
Helaas ben ik wegens de zeer grote aanwas van de afgelopen paar dagen genoopt dit te posten. Hoop dat de Tweakers crew hier geen problemen mee heeft, daar het niet bedoelt is om te recruiten.
Dit stuur ik atm als reactie naar applicanten.
Goeiemiddag heren,
Daar de maximale grootte van een clan 100 man is en GoT1 en 2 al zo goed als vol zitten hebben we helaas de eis moeten stellen dat men voor GoT2 minimaal een Tier5 tank heeft en voor GoT1 een Clan Wars waardige tank.
Het opstarten van een derde GoT clan staat voorlopig nog niet op stapel (dit kost namelijk echt geld).
Wat jullie kunnen doen is het ingame channel "Gathering of Tanks" joinen en eens een kijkje bij ons op Teamspeak nemen (adres is TS3.gatheringoftanks.nl - vraag wel even om rechten in het ingame kanaal anders kan je niet van channel wisselen of zien wie er op ts zitten), om te zien wat we doen en hoe we het doen. Tevens kan je hier al platoons vormen om samen te spelen wat naast gewoon gezelliger, meestal ook sneller is om xp te verdienen omdat je samen werkt.
Het is niet mijn bedoeling om iemand te schofferen, maar wargaming heeft limieten gesteld en daar kunnen wij als clan helaas ook niet omheen.
Mvgr.
Ashrah
Commander Gathering of Tanks clan.
En natuurlijk de rest van de council (Dynosu, User.tmp, Robertjuh, Niftec en Spiderwolf)
http://www.gatheringoftanks.nl
Speelt padel!
Neem ik de IS8 wel mee of de Lorraine want het gaat nog wel een flinke poos duren aangezien ik me dus voornamelijk aan het richten ben op de Chinezen op het momentwsLy schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:46:
[...]
Tja...Dan platoonen we over een tijd wel met IS-7
?

Voor de IS7 heb ik nog zo'n 150k exp nodig geloof ik dus daar gaan nog wel zo'n 150 potjes overheen.
En hoe actief is GoT2? Want ik ga weer actiever spelen en misschien dat ik dan af en toe weer eens mee wil klooien met Clan Wars en zo

En een camo net op een ELC is imo niet handi, ding is meer om mee rond te scheuren.
Ik zit nu op 314 battles en 849 xp gemiddeld. Average Damage 2.044,20psychoclown schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:03:
[...]
Neem ik de IS8 wel mee of de Lorraine want het gaat nog wel een flinke poos duren aangezien ik me dus voornamelijk aan het richten ben op de Chinezen op het moment
Voor de IS7 heb ik nog zo'n 150k exp nodig geloof ik dus daar gaan nog wel zo'n 150 potjes overheen.
Nog een battle of 6 denk ik.
Ooh jaUser schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:11:
GoT2 speelt geen clanwars.
En een camo net op een ELC is imo niet handi, ding is meer om mee rond te scheuren.

Hmm, dan maar lief zijn en hopen dat ik in GoT1 mag na een tijdje.
Maar met de ELC wat moet ik dan erop schroeven?
Inderdaad, Ventilation, GLD en Coated Optics zijn goed voor de ELCUser schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:11:
GoT2 speelt geen clanwars.

- support / all-rounder
- Beetje vlotte tank ( hoeft geen turbo te zijn, maar makkelijk te verplaatsen )
- Accuracy > vuurkracht
Ze Germans !KayD schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:38:
Aangezien ik toch opnieuw ga beginnen, wat is volgens jullie de beste tree om in te levellen? Uiteindelijk wil ik medium/heavy gaan.
- support / all-rounder
- Beetje vlotte tank ( hoeft geen turbo te zijn, maar makkelijk te verplaatsen )
- Accuracy > vuurkracht
World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !
support tanks is meer UK/France
[Voor 56% gewijzigd door dynosu op 22-01-2013 14:55]
UK top tier heeft een snelheid van 40km/h max dus ook niet rap. Dan zou ik voor de ruskies gaandynosu schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:54:
germans zijn nou niet bepaald snel, ik zou eerder zeggen france/uk
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
vermijd wel US TDs, vooral de t95 als je niet van trage tanks houdKayD schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:57:
Geweldig... Het maakt dus niet uit begrijp ik.. Gewoon proberen en terug naar Tier 1 om het over te doen als het niet bevalt

Nee joh, de USA heavies zijn dan de way to go

Speelt padel!
Een platoon van 3 T57's is ook erg nicewsLy schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:19:
Pff 2 T57's tegenover me, 3 seconden en ik was dood... van full HP naar 0 in 3 seconde....

als je tenminste een van die 3 bent

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm
Los van de échte over- en underperformers in de game (volgens mij vind iedereen de KV1S prima, en is níémand te spreken over de AMX40), is e.e.a. ook wel heel erg afhankelijk van je eigen speelstijl.KayD schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:57:
Geweldig... Het maakt dus niet uit begrijp ik.. Gewoon proberen en terug naar Tier 1 om het over te doen als het niet bevalt
Zo heb ik nog maar héél weinig mensen enthousiast gezien over de PzIII/IV, maar ik vind het een geweldige tank om mee te spelen. (niet dat ik er mijn beste potjes mee speel, maar gewoon leuk om mee achter de heavies aan te karren tot je een gaatje in de verdediging ziet. Als het je lukt om er doorheen te kruipen kun je een field day hebben achter de linies, maar vaak genoeg eindig je dan in een rokend hoopje schroot

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Helaas net verloren maar zit rond de 395
En is het een goed idee om een camo net over mijn T-28 te zetten?
Schiet best lekker weg (sniper) en is rap, je moet alleen niet onder vuur komen te liggen

[Voor 42% gewijzigd door timskiej op 22-01-2013 15:19]
Dat ligt aan zoveel factoren: hoeveelheid hits, kills, damage, spots, etc.timskiej schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:11:
Wat is ongeveer een gemiddeld aantal XP voor een medium tank (t4)?
Helaas net verloren maar zit rond de 395
En is het een goed idee om een camo net over mijn T-28 te zetten?
Schiet best lekker weg (sniper) en is rap, je moet alleen niet onder vuur komen te liggen
Als ik dit zo zie dan is het eerste wat in mij opkomt toch echt Duitse mediums.KayD schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:38:
Aangezien ik toch opnieuw ga beginnen, wat is volgens jullie de beste tree om in te levellen? Uiteindelijk wil ik medium/heavy gaan.
- support / all-rounder
- Accuracy > vuurkracht
Ze zijn redelijk allround, niet de snelste tanks maar toch wel redelijk wendbaar/snel en alle duitse guns zijn accuraat (behalve de derp guns).
Maar als je de Russische lijn pakt zit je altijd wel goed.
Ben tot de T1 Heavy gekomen en toen maar opgegeven, guns zijn nog erger dan de Russische in deze tierspsychoclown schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:01:

Heb sinds een paar weken de IS-7 maar ik heb er toch wel spijt van dat ik hem gekocht heb en mijn IS-4 niet heb gehouden

Word echt elke keer frontaal te grazen genomen en altijd gaat er wel een ammorack, loader of driver aan. Met de IS-4 en E-75 veel minder last van

Nu bezig met de Caernavorn en wat een bagger tank, zeker als stock. Zit eigenlijk te wachten wat er met de FV215b gaat gebeuren (waren geruchten dat ie naar de TD lijn zou verhuizen), als dat nog lang op zich laat wachten of niet doorgaat dan zal ik toch maar weer de Amerikaanse Heavies weer gaan proberen.

Gemiddeld 2430 damage gedaan per battle vandaag. Gemiddeld 1043 xp

Wins / Battles 22 / 30 73.3%
Avg. / Total Exp. 1 043 / 32 680
Researched: IS-7 researched. Undistributed experience spent: 189200. Free Experience spent: 0.
Purchased: 'IS-7' successfully purchased. - Credits: 6.100.000
Stats van mijn IS-8:
Battles: 323
Victories: 176 (54,49%)
Defeats: 144 (44,58%)
Draws: 3 (0,93%)
Survived: 121 (37,46%)
Experience 274.285
Maximum Experience 1.957
Average Experience 849,00
Enemy Kills 355
Damage Dealt 660.243
Capture Points 887
Defence Points 296
Enemy Spotted 368
Damage Taken 459.475
Damage Ratio 1,44
Average Damage 2.044,10
Al met al niet verkeerd

Je zou eens op de volgende website kunnen kijken:KayD schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:57:
http://wiki.worldoftanks.com/Main_Page
En dan even algemeen per land de omschrijving bekijken, deze is van Rusland/USSR:
http://wiki.worldoftanks.com/USSR
En aan de hand daarvan zou je dan mogelijk kunnen kijken welke tanks jou het meeste aanspreken. Uiteindelijk scheelt het tussen de de landen niet veel, maar zo krijg je wel een algemene indruk van wat je kunt verwachten.
Hehe, ben op het werk op het moment, en kan je vertellen dat er vandaag niet veel uit mijn handen is gekomen vanwege die wikiDarkasantion schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:30:
[...]
Je zou eens op de volgende website kunnen kijken:
http://wiki.worldoftanks.com/Main_Page
En dan even algemeen per land de omschrijving bekijken, deze is van Rusland/USSR:
http://wiki.worldoftanks.com/USSR
En aan de hand daarvan zou je dan mogelijk kunnen kijken welke tanks jou het meeste aanspreken. Uiteindelijk scheelt het tussen de de landen niet veel, maar zo krijg je wel een algemene indruk van wat je kunt verwachten.

Maar goed, we kijken vanavond even verder, voor zover allemaal bedankt voor de reacties, en ik zal het GoT chatkanaal vanavond bezoeken als ik de EU client heb draaien
Toen ik met wot startte, speelde ik de ru medium lijn en heb opgegeven bij de tier 4 A-20. Een moeilijk tank met slechte match making. Je kan beter beginnen met de KV-1 / KV-S1 lijn, dan kun je nog alle kanten op.
Shuttle st20g5
oke.... weer wat geleerd

even opgezocht.... 2500 gold

[Voor 9% gewijzigd door TRX op 22-01-2013 16:40]
Dat klopt maar persoonlijk vind ik beide tanks bagger. Waarbij wel de opmerking dat je met de KV-1S nog wel wat kan bereiken maar de amx40 altijd te laat en een gun om muggen mee af te schieten helemaal niets is.Seraphin schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:09:
[...]
Los van de échte over- en underperformers in de game (volgens mij vind iedereen de KV1S prima, en is níémand te spreken over de AMX40), is e.e.a. ook wel heel erg afhankelijk van je eigen speelstijl.
Beetje overdreven. Zonder de 122mm valt het OP zijn al tegen. Met 122mm > Als je bounced of een 0 damage hit hebt ben je de sjaak tegen elke andere tier 6 tank.dynosu schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:48:
de KV-1s is de meest overpowered tank op die tier. De gun vernietigd alles wat het raakt en de tank is nog redelijk rap voor een heavy.
Feit is alleen dat niet iedereen op de hoogte is van de reload van 13-15 sec en je gewoon laat reloaden om nog een keer aan te kunnen leggen. Zodra een KV-1S met de 122 een schot heeft afgevuurd is erg kwetsbaar en kan je met gemak 2-3 schoten erop af vuren met je tankje.
En de kv-1s is rap zat om met wegrijden tijd te rekken voor de reload. Dat is een kwestie van time and place kiezen om te vechten. En dan zijn eht ineens nog maar 1 of 2 schoten en dat kan de kv-1s makkelijk hebben.
Helaas zijn er te weinig mensen die hierover nadenken.Zertaxka schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:55:
[...]
Beetje overdreven. Zonder de 122mm valt het OP zijn al tegen. Met 122mm > Als je bounced of een 0 damage hit hebt ben je de sjaak tegen elke andere tier 6 tank.
Feit is alleen dat niet iedereen op de hoogte is van de reload van 13-15 sec en je gewoon laat reloaden om nog een keer aan te kunnen leggen. Zodra een KV-1S met de 122 een schot heeft afgevuurd is erg kwetsbaar en kan je met gemak 2-3 schoten erop af vuren met je tankje.
Voorbeeld; gister potje op ruinberg ik wordt vanuit het kleine dorpje onder vuur genomen door een Lorraine, op mijn linkerflank staan 3 friendlies te wachten totdat hij klaar was met schieten (ze hadden vrij zicht op hem).
Hij gaat in cover en ik kon er niet bij door een enemy t-54.
Lorraine komt uit cover en knalt mij af maar doen die 3 friendlies al wat??? nee natuurlijk niet.
Vervolgens rijdt de Lorraine weg en toen kwamen ze pas in beweging...zucht.
Verder veel nieuwe mensen online hier, leuk.
Zoals User al zegt let op op welke server je je registreert, www.worldoftanks.eu voor de europese server, je kan nu wel zeggen ik speel geen clanwars of in een clan etc maar het is zonde als je al heel ver bent en toch besluit om naar de eu server te willen voor cw in europa omdat je de dutch community toch heel leuk vindt.
Wat betreft welk land voor welke tank.
Ussr, vergevingsgezind, kan wat hebben, doet veel damage, niet zo heel accuraat dus dichtbij vechten.
Germans, accuraat dus veraf snipen, kan iets minder hebben minder damage dealen dan een rus, beetje op afstand blijven.
Usa, door velen de moeilijkste lijn genoemd, turrets heel dik maar hull is karton, redelijk accuraat en lekkere damage doen, beetje middellange afstand of dichtbij op een heuvel.
Frans, hmmmm....meer supporttanks in de hoge tiers, snelle heavies, autolader voor veel damage binnen 20sec.daarna wel 35sec reload, armor...heel weinig, damage per schot beetje gelijk aan de duitsers.
Mijn speelstijl voor de 50-120 is toch de Tiger way...supporten van afstand en zeker geen frontlijn tank.
Engels en Chinees nog te nieuw om daar een oordeel over te vellen.
Bovenstaand is min of meer voor de heavies daar ik een echte heavydriver ben.
Mijn meds...heb ze wel hoor voor CW
T-62....hmmm wendbaar, laag, leuke damage per schot beetje brawler zoals je wel vaker zal horen, ik zoek het graag dichtbij.
Batchat....tsja...beetje haat liefdeverhouding, speel hem niet graag alleen maar in een platoon van 3 bats...

Als we dan een eenzame tank zien of denken dat we het kunnen als er meerdere tanks ronddwalen dan leeft deze niet lang.
M48a1, heb hem elite maar staat nu stof te vergaren in mijn garage, wel leuke lijn om te volgen.
Arty, altijd handig om eens te spelen zodat je weet waar je veilig staat als je met een normale tank speelt.
[Voor 22% gewijzigd door ShockWave op 22-01-2013 17:21. Reden: Aanvulling en typo]

Verder ben ik ook een echte heavy driver (IS7, E100, T110E4 <-- is een td i know, maar speelt als een heavy)

Ben nu een beetje bezig met USSR en Duitse tanks. Vanmiddag een lekker potje gehad met de PzKpfw 35 (t) met 8 kills, eerste keer dat ik echt een beetje het idee had dat het niet puur geluk was geluk was dat ik wat kills maakte.
ik heb je op je spider account (wot) even een berichtje gestuurdpsychoclown schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:01:
[...]
Mijn hoogste tank is nu tier 3 geloof ik, ik heb alle t2 van de russen en een t3 van de russen. Voor de rest heb ik een t57 (amerikaanse arty). Heb me voorlopig maar geconcentreerd op de Russische tanks en aangezien techs uitwisselbaar zijn leek me heel veel slots voor 1 nation een stuk handiger.
Overigens snap ik niet veel van de damage van SPG. Soms is hij gigantisch en soms gewoon niks (erg vaak), ik weet dat er dingen als sloped armour inzitten en dat dit wordt meegenomen maar helemaal duidelijk is het me nog niet. Maar ik speel er best aardige potjes mee

En heeft het nut om crew te bewaren? Of zodra ik een lage level tank weg doe ook alle crew wegdoen? Heeft het nut goede crew van een lagere tank in een hogere te zetten? Behouden ze hun trainingslevel?
[Voor 16% gewijzigd door Postius op 22-01-2013 20:18]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Anoniem: 498426

Psychoclown = Kyozu in WoTTRX schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 18:49:
[...]
ik heb je op je spider account (wot) even een berichtje gestuurd
Spider = Spiderwolf = ander persoon
Victory!
Vehicle: T26E4 Super Pershing
Health remaining: 100%
Battle achievements: Steel Wall
erutangiS

Victory Map: !Westfield dinsdag 22 januari 2013 20:29:17
Vehicle:: ST-I
Exp: 3.144 (x2) + Credits: 49.932
Achievements: : Reaper, Master Gunner, Sharpshooter, Mastery Badge: "2nd Class"
http://www.gamekings.tv/videos/world-of-tanks/

😆 - Denk ook eens om ;)
ik dacht dat ie beide accounts beheerdeAshrah schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 20:21:
[...]
Psychoclown = Kyozu in WoT
Spider = Spiderwolf = ander persoon

SPG schiet vaak HE (High Explosive). HE shells hebben een redelijke lage penetration, maar met een SPG heb je een goede kans de bovenkant van een tank te raken (waar vrijwel geen armor zit). Als HE penetreert dan doet het full damage. Als HE niet penetreert doet het slechts half damage - de armor thickness in mm waarop hij afketst.[b][message=39634779,noline]
Overigens snap ik niet veel van de damage van SPG. Soms is hij gigantisch en soms gewoon niks (erg vaak), ik weet dat er dingen als sloped armour inzitten en dat dit wordt meegenomen maar helemaal duidelijk is het me nog niet. Maar ik speel er best aardige potjes meevindt het leuker dan verwacht de arty
Babs out!
En de mega zalige Jagdpanther uiteraard. Wel vreemd dat de M7P hierin staat, want dat vond ik echt zo'n irritante SPG

Daarstraks de Historical realism sound mod geïnstalleerd. Deze past de geluiden van inslagen etc. allemaal aan, best wel nice

Toen ik daarstraks met de ST-I speelde kwam ik erachter dat redelijk wat mensen, zelfs ST-I spelers, niet weten wat ze met die tank aanmoeten als hij tegenover hun staat. Eén ST-i die gaf het zelfs op en reed verder nadat hij 2-3 keer op mijn front gebounced had

En dat de boel dan ook nog niet (gelijk) gemod wordt. BBV is wel overal snel bij maar dit kan opeens een tijd blijven staan...
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ik heb daarnaast ook gelijk besloten de crew die 4 skills op 89% heeft uit mijn M48 (Patton 3) te halen en deze in mijn T69 te stoppen tot aan de T57 zodat ik daar een crew in heb zitten met uiteindelijk 5 skills.

Ben paar dagen terug ook begonnen. ZIt nou ook bijna bij tier 4.invoil schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 02:49:
Ik speel nu 3 dagen en gaat aardig de goeie kant op, heb nu 5 tanks en 1 artillerie voertuig! Mijn hoogste is tier 4, en ik ben eigenlijk op zoek naar een leuke clan! Gewoon om af en toe es een beetje een georganiseerd spelletje te spelen! De random games zijn vaak rush or camp en das ook niet zo leuk!
Een clan zou leuk wezen ja, in de topic start staat als je aan de eisen voldoet mag je joinen (GoT2 dan).. Maar ik kan ze nergens vinden

Zie daar, tier 5 tankAshrah schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:34:
Helaas ben ik wegens de zeer grote aanwas van de afgelopen paar dagen genoopt dit te posten. Hoop dat de Tweakers crew hier geen problemen mee heeft, daar het niet bedoelt is om te recruiten.
Dit stuur ik atm als reactie naar applicanten.
Goeiemiddag heren,
Daar de maximale grootte van een clan 100 man is en GoT1 en 2 al zo goed als vol zitten hebben we helaas de eis moeten stellen dat men voor GoT2 minimaal een Tier5 tank heeft en voor GoT1 een Clan Wars waardige tank.
Het opstarten van een derde GoT clan staat voorlopig nog niet op stapel (dit kost namelijk echt geld).
Wat jullie kunnen doen is het ingame channel "Gathering of Tanks" joinen en eens een kijkje bij ons op Teamspeak nemen (adres is TS3.gatheringoftanks.nl - vraag wel even om rechten in het ingame kanaal anders kan je niet van channel wisselen of zien wie er op ts zitten), om te zien wat we doen en hoe we het doen. Tevens kan je hier al platoons vormen om samen te spelen wat naast gewoon gezelliger, meestal ook sneller is om xp te verdienen omdat je samen werkt.
Het is niet mijn bedoeling om iemand te schofferen, maar wargaming heeft limieten gesteld en daar kunnen wij als clan helaas ook niet omheen.
Mvgr.
Ashrah
Commander Gathering of Tanks clan.
En natuurlijk de rest van de council (Dynosu, User.tmp, Robertjuh, Niftec en Spiderwolf)
http://www.gatheringoftanks.nl

Daarnaast heb ik besloten voor de duitse tanks te gaan. Gisteravond m'n eerste potjes gedaan en mn LT al goed kunnen upgraden. Ik zat er zelf aan te denken om de 2de tree af te gaan richting de PIV en de Tiger. Goede keus of raden jullie wat anders aan?
[MSI B550 Tomahawk][Ryzen 5800X][Kraken X62][32GB G.Skill][7900 XTX][Samsung 970 EVO][NZXT H7 FLOW][LG 27GL850]
Nee zo no-life ben ik ook weer niet

Heb wel een tweede accountje maar daar zitten maar 700 battles op en draagt niet de naam Spiderwolf

Lees ook even de quote boven je post.Jaapoes schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:01:
Ik heb me aangemeld voor de GoT2 clan en mijn GoT ingame naam is StyX83. Ik begreep van de frontpage dat ik dat hier even moest melden?
Daarnaast heb ik besloten voor de duitse tanks te gaan. Gisteravond m'n eerste potjes gedaan en mn LT al goed kunnen upgraden. Ik zat er zelf aan te denken om de 2de tree af te gaan richting de PIV en de Tiger. Goede keus of raden jullie wat anders aan?
PIV en Tiger etc zijn leuk dus opzich best een goede keus

Gebruik onderstaande link voor de juiste versie
Downloadlink

Net een tier X potje in mijn T71 waarbij veel lights waren betrokken.
1 arty tk zijn platoonmate en gaat vervolgens tegen een gebouw staan om zichzelf af te maken.
Vervolgens wordt onze resterende arty geraped en zou het mijn schuld zijn????
Moet zeggen dat ik inderdaad weinig zin had om wat te doen op dat moment hoor....
Replay

Dit topic is gesloten.