Toon posts:

[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 28 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.924 views

• sc0ut84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-06 08:56
Even een snel vraagje over XVM customization. Ik heb overal gezocht, maar kan nergens vinden hoe ik mijn player panel aanpas, zodat daar de verschillende armor values bij elke tank worden weergegeven. Ik zie het in veel screenshots voorbij komen, en een paar Tweakers hadden het ook geloof ik.

Als iemand mij hiermee zou kunnen helpen; heel graag!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:06

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Dat is waarschijnlijk een andere mod dan XVM ;).

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 15:30
Ja, met XVM kun je geen armor values bij de tanks laten weergeven. Jij bedoelt volgens mij een contour icon mod.

Volgens mij deze van Pogs.
http://forum.worldoftanks...our-icon-mod-3x-oxmaster/

Stichting Hobbyserver

• sc0ut84
Nemean schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:20:
Dat is waarschijnlijk een andere mod dan XVM ;).
wsLy schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:26:
Ja, met XVM kun je geen armor values bij de tanks laten weergeven. Jij bedoelt volgens mij een contour icon mod.

Thanks guys! En ik maar denken dat het een XVM aanpassing was ergens 8)7

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-06 02:01
Ik gebruik XVM niet meer omdat ik vond dat het mijn gemoedstoestand teveel beinvloedde.. Als je b.v. ziet dat je weer eens in een team terecht gekomen bent met alleen maar dieprode spelers in de beste tanks dan heb je al bijna geen zin meer om te spelen.. Dus ik gebruik het niet meer zodat ik 'neutraal' elke battle in ga..

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Inflatable schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:38:
Ik gebruik XVM niet meer omdat ik vond dat het mijn gemoedstoestand teveel beinvloedde.. Als je b.v. ziet dat je weer eens in een team terecht gekomen bent met alleen maar dieprode spelers in de beste tanks dan heb je al bijna geen zin meer om te spelen.. Dus ik gebruik het niet meer zodat ik 'neutraal' elke battle in ga..
Jij hebt het over XVM-stats mod en niet over XVM zelf.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
wsLy schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:55:
Iemand die dit kan uitleggen? Waarom krijgt deze persoon 0xp? Dit was op Cliff in het zuiden. Arty stond de hele tijd in base en heeft geen suicide gedaan...

[afbeelding]
Heb ik ook wel eens gehad in een arty, weinig schoten, weinig meters afgelegd, waarschijnlijk opgepikt door het auto-afk/idle systeem.

[Voor 55% gewijzigd door Bundin op 20-01-2013 18:55]

• sc0ut84
wsLy schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:26:

Nog bedankt :) Nu dat ik deze mod geinstalleerd heb, ben ik weer op een nieuw probleem uitgekomen. De tekst van een andere mod (ik denk XVM) blijft weergegeven, zodat ik boven elke vehicle twee versies van sommige informatie blijf houden, zoals verhicle tier, x / x hp, en vehicle naam. Ik heb dat op geen één manier kunnen uitzetten. Is daar een bepaalde regel in XVM voor ofzo?

• wsLy
sc0ut84 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 19:15:
[...]

Nog bedankt :) Nu dat ik deze mod geinstalleerd heb, ben ik weer op een nieuw probleem uitgekomen. De tekst van een andere mod (ik denk XVM) blijft weergegeven, zodat ik boven elke vehicle twee versies van sommige informatie blijf houden, zoals verhicle tier, x / x hp, en vehicle naam. Ik heb dat op geen één manier kunnen uitzetten. Is daar een bepaalde regel in XVM voor ofzo?
Laat eens een screenshot zien.

Stichting Hobbyserver

• sc0ut84
wsLy schreef op zondag 20 januari 2013 @ 19:21:
[...]

Laat eens een screenshot zien.

sorry voor het sloppy Paint work, maar als je daarop dus inzoomt zie je dat er dubble tekst over elkaar heenstaat.

1. Vehicle name
2. Tier.
3 xxx / xxx HP

[Voor 32% gewijzigd door sc0ut84 op 20-01-2013 19:30]

• wsLy
Stuur me je XVM config eens door.
Moet je me even zeggen of je die icon weg wilt hebben of die behouden en de HP eronder.

Stichting Hobbyserver

• sc0ut84
http://www.mediafire.com/?1uybrmm7kf5h274

Ik wil dus de data behouden van die contour mod. De onderste vehicle name mag weg, de rechter van de tier indicator mag weg, en de xxx / xxx HP rechtsboven mag weg.

[Voor 67% gewijzigd door sc0ut84 op 20-01-2013 19:43]

• wsLy
Zal eens even kijken ernaar.

Contour icon laten staan en de HP eronder weergeven?

Stichting Hobbyserver

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 15:43
wsLy schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:55:
Iemand die dit kan uitleggen? Waarom krijgt deze persoon 0xp? Dit was op Cliff in het zuiden. Arty stond de hele tijd in base en heeft geen suicide gedaan...

[afbeelding]
Ik denk dat het te verdelen exp in het potje naar de rest is gegaan. Veel lui hebben best wat gedaan en degenen zonder damage hebben waarschijnlijk nog wel wat tanks gespot of spotting damage gedaan.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Matuna
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:33
Heb nu net een paar matchen achter de rug en moet zeggen het heeft wel iets :)

• sc0ut84
Damn, zojuist een ziek potje gehad >:)

• wsLy
sc0ut zo zou hij goed moeten zijn.

http://www.mediafire.com/?gosh3a5t2pafy09

Heb de contour icon mod boven de health bar gezet, dus dan zie je de tank info en eronder de HP.

Stichting Hobbyserver

• sc0ut84
wsLy schreef op zondag 20 januari 2013 @ 20:46:
sc0ut zo zou hij goed moeten zijn.

http://www.mediafire.com/?gosh3a5t2pafy09

Heb de contour icon mod boven de health bar gezet, dus dan zie je de tank info en eronder de HP.
Nice man, thanks! Ik ga hem nu even uitproberen.

edit: Hoe kan ik trouwens het health balkje een klein stukje naar rechts schuiven?

[Voor 11% gewijzigd door sc0ut84 op 20-01-2013 20:51]

• wsLy
Uhm dan moet je met positie gaan klooien.

Hier is een config editor waar je je config kan laden en hem aanpassen. Je moet wel even de editor onder de knie krijgen, maar daarnaar kun je met gemak alles aanpassen :)

xvm config editor

Voor de health bar moet je naar Markers -> Health bar gaan en daar met de X-position spelen, zowel voor Enemy als Ally. En je moet bij Text Fields dat van HP ook verschuiven.

[Voor 17% gewijzigd door wsLy op 20-01-2013 21:02]

Stichting Hobbyserver

• sc0ut84
wsLy schreef op zondag 20 januari 2013 @ 21:00:
Uhm dan moet je met positie gaan klooien.

Hier is een config editor waar je je config kan laden en hem aanpassen. Je moet wel even de editor onder de knie krijgen, maar daarnaar kun je met gemak alles aanpassen :)

xvm config editor

Voor de health bar moet je naar Markers -> Health bar gaan en daar met de X-position spelen, zowel voor Enemy als Ally. En je moet bij Text Fields dat van HP ook verschuiven.
Ja die config editor heb ik al mee lopen hannessen, maar kwam er echt niet uit hoe ik die ongewilde text wegkreeg.

Nu heb ik weer iets leuks :X

Ik zie in die config editor een optie voor de capture bar, maar zou niet weten wat ik aan moet passen om hem weer goed te krijgen.

• wsLy
Hmmm ik heb je capture bar nagekeken en vergeleken met mijn config, maar die is helemaal hetzelfde. Heb dit in het verleden ook eens gehad, maar toen deed hij het weer normaal ernaar.

edit// Had je iets verandert aan de capture bar met die editor?

[Voor 15% gewijzigd door wsLy op 20-01-2013 23:10]

Stichting Hobbyserver

• Anoniem: 420503
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Maus en E100 unlocked, wacht nog even op Fv215, ivm TD.

• wsLy
Vandaag een redelijk dagje gehad, 40 battles gespeeld, 26 gewonnen, 1 draw. Die draw dat kwam doordat de vijand nog een T95 en een SU-14 had... ik was nog als enige over en de arty van ons die liet zich opzettelijk doodgaan.. dus tegen de T95 kon ik niets omdat hij op een plek stond waar ik hem in principe niet kon flanken zonder dat ik door arty geraakt werd of dat hij me pakte... Maarja ik had al 5 kills gemaakt en al flink wat gedaan voor mijn team met het platoon. Dit was overigens in een Type 59.

Mijn eerste ESL battle met het team verloren helaas, beetje rare tactiek had de vijand, maarja bleek wel te werken helaas. Achteraf gezien hadden we misschien beter een andere beslissing kunnen nemen, maarja dat is achteraf gezien he.. achja volgende keer beter :).

Overigens weer 2 filmpjes geupload van gisteren.

[Voor 9% gewijzigd door wsLy op 20-01-2013 23:34]

Stichting Hobbyserver

• Marvin-
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-04 13:27
Das een lekkere pot! Vooral als noobs spaced armour niet snappen is de super pershing tof!

Anoniem: 218650

wow. Nice one.

ik zat te overwegen om hem aan te schaffen, maar nu weet ik het zeker ;)

Iemand ervaring met die Chinese tanks? Wordt voor niche vullen zij in? Van wat ik er tot op heden van heb gezien, ben ik niet van onder de indruk. Krijg sterk het idee dat het erg snel is gereleased door WG.

• User
  • Laatst online: 10:52
Anoniem: 218650 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 07:42:
[...]

wow. Nice one.

ik zat te overwegen om hem aan te schaffen, maar nu weet ik het zeker ;)
Ik vind het juist een enorme baggertank.

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-01 08:02

dynosu

Orly ?

En ik heb gisteren mijn T110E4 unlocked en gekocht \o/

Mooie tank is dat toch. Nu op naar volgende grind, zat eerst te denken om voor de FV215 te gaan, echter zit nu ook te denken om mischien eens een med te gaan halen (t62 of e50m)

• User
dynosu schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:53:

Mooie tank is dat toch. Nu op naar volgende grind, zat eerst te denken om voor de FV215 te gaan, echter zit nu ook te denken om mischien eens een med te gaan halen (t62 of e50m)
FV4202. :+

• dynosu

dynosu

Orly ?

nee, ik zei een medium, niet een tier X caernarvon :P

Maar ik heb niet het idee dat de britse mediums echt rap zijn, kan me daarin vergissen?

[Voor 46% gewijzigd door dynosu op 21-01-2013 10:03]

• User
dynosu schreef op maandag 21 januari 2013 @ 10:02:
nee, ik zei een medium, niet een tier X caernarvon :P

Maar ik heb niet het idee dat de britse mediums echt rap zijn, kan me daarin vergissen?
Tis geen tier 10 Caern, de FV heeft geen armour. :+

FV4202 rijdt 40, maar heeft wel een belachelijke hoeveelheid PKs per ton.

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-05 07:49
Gisteren de KV-3 gekocht (bog standaard) en hier even de eerste eervaringen na +/-25 battles.
-Traag....
-Vreet shells als ontbijt als hij eindelijk ter plekke komt.
-Langzame turret.
-Overall, echte blokkade tank voor zijn tier.

Dan nog wat vragen, ik hoor geruchten over nieuwe duitse tanklines, gaat duitsland eindelijk t6/7 scouts krijgen die volgen op de VK2801? En komen er mediums die de lijn van de VK3001DB gaan volgen?

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• User
Sneezzer schreef op maandag 21 januari 2013 @ 10:56:
Dan nog wat vragen, ik hoor geruchten over nieuwe duitse tanklines, gaat duitsland eindelijk t6/7 scouts krijgen die volgen op de VK2801? En komen er mediums die de lijn van de VK3001DB gaan volgen?
De Aufklärungspanther wordt volgens Storm een tier 6 light.

De VK3002DB krijgt een lijn die eindigt bij een prototype van de Leopard 1.

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-06 21:58
User schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:11:
[...]
De Aufklärungspanther wordt volgens Storm een tier 6 light.
Waar heb je dit vandaan? Het laatste wat ik gehoord heb is Tier 7.
De VK3002DB krijgt een lijn die eindigt bij een prototype van de Leopard 1.
Zei SerB niet 1 a 2 weken terug dat dit misschien nog kon veranderen?

Babs out!

• User
filipy23 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:18:
[...]

Waar heb je dit vandaan? Het laatste wat ik gehoord heb is Tier 7.
Tier 7 dan, ook goed.

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:50
dynosu schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:53:

nice! Lekker damage doen nu :)

Enne T62-a wil je echt niet. Ik zweer bij de E50M!

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm

• warlord01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-03-2020
Sneezzer schreef op maandag 21 januari 2013 @ 10:56:
Gisteren de KV-3 gekocht (bog standaard) en hier even de eerste eervaringen na +/-25 battles.
-Traag....
-Vreet shells als ontbijt als hij eindelijk ter plekke komt.
-Langzame turret.
-Overall, echte blokkade tank voor zijn tier.

Maar je kan er epische potjes mee hebben. Maar pas op met de hogere tiers die schieten er dwars door heen.

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-05 18:45

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Bean77 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:34:
[...]

nice! Lekker damage doen nu :)

Enne T62-a wil je echt niet. Ik zweer bij de E50M!
Ik juist weer bij de T-62a

Star Citizen referralcode

• dynosu

dynosu

Orly ?

En waarom zweren jullie bij de betreffende tank. Onderbouwing please? :)

• SimpelenLeuk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-05 22:46
T62 is echt een die hard medium en de E50M is een snelle heavy supporter.
Het is net, waar jou speelstijl ligt.

Ik zweer ook bij T62 ;). Meer mobiliteit en die GUN _/-\o_ :9~

• dynosu

dynosu

Orly ?

Mja ik weet dat op zich de E50M meer past bij mij omdat ik een echte heavy driver ben, maar vaak word er toch een beetje lacherig gedaan over de E50M als medium. En mischien is het weleens goed voor mij om ook op een echte medium te rijden. En wil deze dan ook gebruiken in CW/TC als medium en niet als heavy supporter.

Kweenie waarom die T62 me leuk lijkt, maar combinatie van goede traverse plus genoeg firepower lijkt mij gewoon een goede leerschool voor mij om medium te leren rijden

Denk dat ik ook wel voor die T62A ga, al is het alleen al om te leren medium rijden :)

• User
dynosu schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:21:
Mja ik weet dat op zich de E50M meer past bij mij omdat ik een echte heavy driver ben, maar vaak word er toch een beetje lacherig gedaan over de E50M als medium. En mischien is het weleens goed voor mij om ook op een echte medium te rijden. En wil deze dan ook gebruiken in CW/TC als medium en niet als heavy supporter.

Kweenie waarom die T62 me leuk lijkt, maar combinatie van goede traverse plus genoeg firepower lijkt mij gewoon een goede leerschool voor mij om medium te leren rijden

Denk dat ik ook wel voor die T62A ga, al is het alleen al om te leren medium rijden :)
Als je een medium wil leren spelen, waarom geen Patton?

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Ik heb op dit moment de BatChat25t, de Patton3, de E-50M en de T-62A.

De M48/Patton 3 was eerst mijn favoriet maar na de nerf (r.o.f.) heeft hij totaal geen plek meer in het rijtje der tier 10s. Ik vind het dan ook zonde dat ik daar zo'n stik goeie crew in heb zitten. Hij speelt wel leuk, maar het is gewoon een tier 10 heavy, die iets sneller is maar met minder armor (zowel op de turret als op de hull).. niets meer niets minder.

De E-50M is een soort heavy/medium, goeie armor en een lekkere gun die goed weg schiet. Het nadeel aan deze tank vind ik echter dat hij erg groot is en meer tegen een heavy aan leunt. Maar het is zeker een top tank en zeker geen ramp om er op te moeten spelen.

De T-62A is ook een zeer leuke tank, laag profiel en redelijk wendbaar echter merk je dat hij niet zo snel op z'n top speed is en hij is trager dan de T-54. Daarin tegen is het wel een zeer lekkere medium, met een zeer goede r.o.f.

De BatChat is absoluut mijn favoriet, lekker snel, redelijk wendbaar.. kan als een sniper gebruikt worden en af en toe kun je nog aardig wat bouncen :+. De M48 die eerst mijn favoriet was, heeft helaas van z'n troon moeten stappen.

• dynosu

dynosu

Orly ?

@user heb jij als levensmissie om mij te pesten? :P Telkens als ik bijna een besluit heb genomen, breng jij me weer aan het twijfelen. zo jammer is dat. :P

Zal die er wel bij zetten op het lijstje.

Batchat weet ik dat het een hele goede medium is, echter ik zie de grind ernaartoe totaal niet zitten. En ik ben met de amxjes die ik wel heb gegrind, nooit goede vrienden van de auto loader geweest. Vind het wel knap hoe sommige mensen rondcrossen op de batchat, maar ik zie mezelf dat niet doen. (En ik speel in zijn algeheel bijna nooit op een franse tank en heb er dan ook geen1 in mijn garage meer staan)

Nu nog:

M48 vs T62 :P

[Voor 48% gewijzigd door dynosu op 21-01-2013 13:28]

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-04 20:48

solique

Music Maniac

Ik ga gewoon voor de T10 van elke factie en dan beslis ik wel.
Merk zelf dat ik medium en TD leuker vind dan heavy.

Nog druk genoeg bezig om ze tiers hoger te krijgen, T-44 als hoogste momenteel waar het echt mee uitkijken is. Je kan aardig wat damage doen maar soms 1 schot en je hebt een ammorack te pakken.

WoT - Steam - Last.fm - PSN

• Droxz
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Heerlijk om hier even rond te hangen en te lezen hoe iedereen praat over zijn/haar tanks.
Van het weekend begonnen, vanavond toch maar eens Teamspeak aanslingeren, want dat alleen spelen is echt niet alles, echt alleen leuk voor de eerste paar potjes.
Nu weet ik dat ik een beginner ben, maar gisteren werd ik gelijk gekilled door een teammate :(

Als er een prijs gegeven zou worden voor luiheid, dan zou ik waarschijnlijk iemand anders sturen om hem op te halen

• User
Voor de mensen die zich plots massaal op de Gathering of Tanks forums registreren, daar kom je alleen op als je óf lid van Gathering of Tanks bent, óf lid van Gathering of Tanks geweest bent.

• dynosu

dynosu

Orly ?

Dat hoort er helaas bij, sommige idioten team kill nou eenmaal. Maar staar je niet blind op de 1e paar tiers, het word beter vanaf tier6/7

• solique

solique

Music Maniac

User schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:38:
Voor de mensen die zich plots massaal op de Gathering of Tanks forums registreren, daar kom je alleen op als je óf lid van Gathering of Tanks bent, óf lid van Gathering of Tanks geweest bent.
Dat is wel gelijk te merken zeker :X

• Droxz
  • Niet online
dynosu schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:42:
Dat hoort er helaas bij, sommige idioten team kill nou eenmaal. Maar staar je niet blind op de 1e paar tiers, het word beter vanaf tier6/7
Zal ik zeker niet doen, bedankt voor je uitleg! :)
Ik probeer me zo goed mogelijk in te lezen en in te kijken,
maar dit spel geeft wel weer een kick zeg, geweldig!

Wat ik als noob probeer is zo lang mogelijk in leven te blijven en
echt alleen te schieten als ik zeker weet dat ik hem/haar kan raken,
of alleen maar spotten. :)

Als er een prijs gegeven zou worden voor luiheid, dan zou ik waarschijnlijk iemand anders sturen om hem op te halen

Anoniem: 420887

Ik heb nog geen tier X medium, maar ik hou erg van de amerikaanse medium lijn. Ik heb de M48 op de test server gespeeld en kijk er erg naar uit: drive-by shootings op 200m :)

Ik heb trouwens het idee (volledig niet gestoeld op harde feiten) dat ik veel meer 0-damage hits heb sinds 8.3... Meer mensen last van?

• dynosu

dynosu

Orly ?

Wat belangrijk is als je begint aan het spel is leer je soort tank. En kies uit wat bij je past en ga ook veel lezen over tactics in dit spel.

- Anglen
- Cover zoeken
- Side scraping

http://wiki.worldoftanks.eu heeft al veel info :)

Maar vooral, ken je eigen tank want elke tank is anders.

• Droxz
  • Niet online
dynosu schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:10:
Wat belangrijk is als je begint aan het spel is leer je soort tank. En kies uit wat bij je past en ga ook veel lezen over tactics in dit spel.

- Anglen
- Cover zoeken
- Side scraping

http://wiki.worldoftanks.eu heeft al veel info :)

Maar vooral, ken je eigen tank want elke tank is anders.
Mijn dank is groot!
Die website staat inderdaad helemaal vol met info, ik ben voorlopig even lezen, thx! _/-\o_
Rij nu in een Vickers Medium Mk. II , maar die gaat wel erg snel stuk hahahahah

• psychoclown
  • Laatst online: 26-05 15:43
Nemean schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:25:

De M48/Patton 3 was eerst mijn favoriet maar na de nerf (r.o.f.) heeft hij totaal geen plek meer in het rijtje der tier 10s. Ik vind het dan ook zonde dat ik daar zo'n stik goeie crew in heb zitten. Hij speelt wel leuk, maar het is gewoon een tier 10 heavy, die iets sneller is maar met minder armor (zowel op de turret als op de hull).. niets meer niets minder.

De E-50M is een soort heavy/medium, goeie armor en een lekkere gun die goed weg schiet. Het nadeel aan deze tank vind ik echter dat hij erg groot is en meer tegen een heavy aan leunt. Maar het is zeker een top tank en zeker geen ramp om er op te moeten spelen.

De BatChat is absoluut mijn favoriet, lekker snel, redelijk wendbaar.. kan als een sniper gebruikt worden en af en toe kun je nog aardig wat bouncen :+. De M48 die eerst mijn favoriet was, heeft helaas van z'n troon moeten stappen.
Ik heb de E50M en M48 en de M48 heb ik ook mijn twee na beste crew (van alle crews) in zitten en speel er bijna niet mee. De E50M vind ik daarentegen wel echt super, de M48 is niet slecht hoor maar de meerwaarde is er niet echt. Dit komt voornamelijk omdat het een enorme medium is en de snelheid (te) laag in vergelijking met de andere mediums.

De Batchat ben ik nu (langzaam aan) voor aan het gaan en daarvan weet ik nu al dat ik het een monster ga vinden!
Anoniem: 420887 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:09:
Ik heb nog geen tier X medium, maar ik hou erg van de amerikaanse medium lijn. Ik heb de M48 op de test server gespeeld en kijk er erg naar uit: drive-by shootings op 200m :)

Ik heb trouwens het idee (volledig niet gestoeld op harde feiten) dat ik veel meer 0-damage hits heb sinds 8.3... Meer mensen last van?
Geen last van moet ik zeggen :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• sc0ut84
User schreef op maandag 21 januari 2013 @ 08:35:
[...]
Ik vind het juist een enorme baggertank.
'Tis maar net hoe je hem gebruikt. Z'n gun is inderdaad geen powerhouse, en hij is natuurlijk sloom als wat, maar je kan hem op bepaalde maps best goed inzetten als soort van makeshift "impenetrable scout, wat ik dus in dit geval op Malinovka heb gedaan.

Mijn team begon aan de bovenkant van de map, ik rushte toen voorzichtig langs de rivier aan de linkerkant van de map langs de oever, tot aan de kant van de vijand en stelde me daar in een scouting positie op, af en toe peeking en dan weer terugtrekken in het water. Dit werkt erg leuk als je eigen team je goed dekt.

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-06 08:45
Edit: besproken.

[Voor 121% gewijzigd door blueice85 op 21-01-2013 16:03]

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-06 12:53
Vind dat inderdaad niet kunnen en dat zal hij horen ook want dit tolereren wij zelf ook niet, maar om dat nu hier te gaan posten in de trant van "moet je eens zien" is ook wel weer wat hoor. normaal gesproken gaat het er heel wat normaler aan toe.

[Voor 35% gewijzigd door Ashrah op 21-01-2013 15:16]

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-05 07:49
Valt mij inderdaad op dat mensen vaak het random ploegje waar ze inzitten helemaal ruk vinden hier (echter zal dit ook voor de andere kant gelden) op het forum.
Tevens, mensen vinden zelf vaak wel dat ze erg goed spelen...

Volgens mij moet je bij randoms gewoon je verwachting bijstellen, verwacht een slecht team, dan kan het enkel mee vallen of vermijd randoms in zijn geheel ;-)

ps. bovenstaande is geen rand of klacht hoor, kan me de frustratie goed voorstellen!

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• dynosu

dynosu

Orly ?

Inderdaad, als je een klacht heb over een GOT/GOT2 lid heb, dit graag bij een council lid of field commander van GOT melden. Wij nemen deze klachten zeer serieus omdat wij absoluut geen slechte naam willen op dat gebied.

Ashrah/User/Dynosu(ik) zijn hier op dit forum voor beschikbaar, ingame kan je mij/robertjuh hiervoor messagen.

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Ik ben ook nog een noob. (Ben zaterdag begonnen). Wat ik vaak merk is dat elke tank eigenlijk een eigen "rol" zou moeten hebben op het slagveld. Helaas bleek vanmorgen in een gesprek dat ik die rollen helemaal niet goed snap/toepas.

Lichte tanks zouden moeten dienen als snelle scouts die vooral spotten.
Mijn ervaring: Als je voorop rijdt om te spotten word je zelf meestal toch eerst gespot en omdat je in een licht klein tankje rijdt ben je in 1 schot dood... Achter de grote tanks schuilen en campen leveren (voor mij én voor het team) veel meer op...

Medium tanks: Hier ben ik nog niet uit wat hun rol is. (Verdediging? Aanval? Campen? Scouten? Rushen?)

Heavy Tanks: Zelf nog niet mee gespeeld. Het lijkt me dat deze traag zijn en veel firepower hebben. Mobiele kastelen als het ware die volgens mij chokepoints moeten blokkeren?

Tank Destroyers: Bedoeld als "snipers" die ergens campen en zware damage uitdelen.
Mijn ervaring: Ze zijn snel en delen zware damage uit. Dat maakt dat het voor mij ideale hit & run wapens zijn. Ben dan ook meestal in de voorste linies te vinden hiermee. (Wat helemaal tegen het principe ervan ingaat?)

Arty: Spreekt voor zichzelf: Achterblijven en support uitdelen door vijandelijke tanks die in cover blijven te dwingen zich te verplaatsen...

• Bean77
Nemean schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:25:

De T-62A is ook een zeer leuke tank, laag profiel en redelijk wendbaar echter merk je dat hij niet zo snel op z'n top speed is en hij is trager dan de T-54. Daarin tegen is het wel een zeer lekkere medium, met een zeer goede r.o.f.

Ik heb ook al deze tanks. En het hangt idd van je speelstijl af welke tank je het meest past.
Ik ben meer een heavy driver dan een scout. Daarom ligt mij de batchat het minst. Geweldige tank, dat wel, maar je moet er echt mee om kunnen gaan. Bij mij is het te vaak all or nothing. Lekker snel, wendbaar, clip heeft voor en nadelen. Redelijke gun (bounced soms), maar echt dodelijk in de juiste handen.

T62a vind ik ook een scout, erg lekker wendbaar, betrouwbare gun. Je kan er ook mee snipen. Ideaal om in de flank aan te vallen. Maar daarentegen ook erg kwetsbaar (net als batchat).

M48a1 vind ik een betere armour hebben, leuke gun, beetje tussen de batchat/t62a en de E50M in zeg maar. Een leuke allrounder, maar blinkt nergens echt heel erg in uit. Daarentegen rij ik hem graag.

E50M. Voor mijn stijl een tank naar mijn hart. Hij is groot, niet echt wendbaar, maar heeft ondanks zijn grootte een goede snelheid, goede gun en man wat kan je er lekker mee rammen. Lekker vol in de zijkant van een is7, een schot erachteraan en hij komt het niet meer te boven. Armour is goed, bounced ook redelijk wat schoten. Toen ik de E50 aan het rijden was had ik nooit kunnen vermoeden dat ik de E50M zo fantastisch zou vinden. Moet wel eerlijk bekennen dat ik mijn hele goede crew van de Lowe omgetraind heb naar de E50M. Ik heb daar nu 3 crewskills op en dat maakt het nog beter _/-\o_

Maar misschien iets om in een volgende testversie de verschillende tanks eens uit te proberen? Dan weet je wat het meest bij je past.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm

• SimpelenLeuk
Mocht GOT het aantal nieuwe recruuts niet meer aankunnen, dan kunnen we er nog heel wat kwijt in Dutch Reloaded O-)

Mag eigenlijk niet he ;)

[Voor 25% gewijzigd door psychoclown op 21-01-2013 16:16]

• dynosu

dynosu

Orly ?

Oh gaat wel hoor :)

Speelt redlum nog trouwens? Had em tijdje terug bericht gestuurd, neits van gehoord verder :)

• Bean77
Ashrah schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:13:
Vind dat inderdaad niet kunnen en dat zal hij horen ook want dit tolereren wij zelf ook niet, maar om dat nu hier te gaan posten in de trant van "moet je eens zien" is ook wel weer wat hoor. normaal gesproken gaat het er heel wat normaler aan toe.
Eens. Ik zit niet in GOT, maar zit regelmatig in hun channel. Dergelijke uitspraken binnen GOT zijn zeer zeldzaam en meestal wordt dat gelijk gecorrigeerd.

• Ashrah
Helaas ben ik wegens de zeer grote aanwas van de afgelopen paar dagen genoopt dit te posten. Hoop dat de Tweakers crew hier geen problemen mee heeft, daar het niet bedoelt is om te recruiten.

Dit stuur ik atm als reactie naar applicanten.

Goeiemiddag heren,

Daar de maximale grootte van een clan 100 man is en GoT1 en 2 al zo goed als vol zitten hebben we helaas de eis moeten stellen dat men voor GoT2 minimaal een Tier5 tank heeft en voor GoT1 een Clan Wars waardige tank.

Het opstarten van een derde GoT clan staat voorlopig nog niet op stapel (dit kost namelijk echt geld).

Wat jullie kunnen doen is het ingame channel "Gathering of Tanks" joinen en eens een kijkje bij ons op Teamspeak nemen (adres is TS3.gatheringoftanks.nl - vraag wel even om rechten in het ingame kanaal anders kan je niet van channel wisselen of zien wie er op ts zitten), om te zien wat we doen en hoe we het doen. Tevens kan je hier al platoons vormen om samen te spelen wat naast gewoon gezelliger, meestal ook sneller is om xp te verdienen omdat je samen werkt.

Het is niet mijn bedoeling om iemand te schofferen, maar wargaming heeft limieten gesteld en daar kunnen wij als clan helaas ook niet omheen.

Mvgr.

Ashrah
Commander Gathering of Tanks clan.

En natuurlijk de rest van de council (Dynosu, User.tmp, Robertjuh, Niftec en Spiderwolf)

http://www.gatheringoftanks.nl

• Ashrah
SimpelenLeuk schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:26:
Mocht GOT het aantal nieuwe recruuts niet meer aankunnen, dan kunnen we er nog heel wat kwijt in Dutch Reloaded O-)
Hé! das schaamteloos recruiten ^^ ;)

[Voor 5% gewijzigd door psychoclown op 21-01-2013 16:17]

• dynosu

dynosu

Orly ?

Ashrah schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:44:
[...]

Hé! das schaamteloos recruiten ^^ ;)
dat doet ie ff simpel en leuk :P

(just kidding btw :))

• solique

solique

Music Maniac

Ashrah schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:34:
Mooi stukje tekst, met helaas voor sommigen mindere info.
Is de TS weer open (voor niet-got) dan?
In Beta periode was ik er genoeg te vinden maar na de live, en start van GoT er eigenlijk niet meer terug geweest.

• filipy23
psychoclown schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:39:

Ik heb de E50M en M48 en de M48 heb ik ook mijn twee na beste crew (van alle crews) in zitten en speel er bijna niet mee. De E50M vind ik daarentegen wel echt super, de M48 is niet slecht hoor maar de meerwaarde is er niet echt. Dit komt voornamelijk omdat het een enorme medium is en de snelheid (te) laag in vergelijking met de andere mediums.

Geen last van moet ik zeggen :)
Ik heb alle mediums op de 8.3 testserver gespeeld en ik verbaas me een beetje over je enthousiasme voor de E50M. In mijn ogen trade de E50M gun depression voor armor en ik vind het armor niet goed genoeg voor die trade. Liever de Patton voor mij.

Fijnste medium vond ik overigens de FV4202. Die heeft net nog iets meer gun depression (en iets minder topspeed in vergelijking met de patton).

Babs out!

• Droxz
  • Niet online
-knip-
Wat jullie kunnen doen is het ingame channel "Gathering of Tanks" joinen en eens een kijkje bij ons op Teamspeak nemen (adres is TS3.gatheringoftanks.nl - vraag wel even om rechten in het ingame kanaal anders kan je niet van channel wisselen of zien wie er op ts zitten), om te zien wat we doen en hoe we het doen. Tevens kan je hier al platoons vormen om samen te spelen wat naast gewoon gezelliger, meestal ook sneller is om xp te verdienen omdat je samen werkt.
-knip-
Thx!
Ookal beschik ik nog lang niet over een tier 5, ik kom vanavond wel even langs op TS om gedag te zeggen en om eindelijk eens samen met iemand te kunnen spelen :)

• Ashrah
solique schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:48:
[...]

Is de TS weer open (voor niet-got) dan?
In Beta periode was ik er genoeg te vinden maar na de live, en start van GoT er eigenlijk niet meer terug geweest.
Iedereen mag als "vrienden van GoT" op Ts komen als men interesse heeft in WoT en graag met like minded mensen wil praten/spelen.

• solique

solique

Music Maniac

Ashrah schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:56:
[...]

Iedereen mag als "vrienden van GoT" op Ts komen als men interesse heeft in WoT en graag met like minded mensen wil praten/spelen.
Dan zal ik weer eens langs komen. :)

• Ashrah
Nog maals wel als je in de lobby zit even ingame om rechten vragen anders kan en zie je niks/niemand.

• solique

solique

Music Maniac

Ashrah schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:58:
Nog maals wel als je in de lobby zit even ingame om rechten vragen anders kan en zie je niks/niemand.
Dat weet ik, tenzij ik er nog in kan :)

• SimpelenLeuk
dynosu schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:29:
Oh gaat wel hoor :)

Speelt redlum nog trouwens? Had em tijdje terug bericht gestuurd, neits van gehoord verder :)
Niet echt meer. Heeft WOT eigenlijk opgegeven voor school. Is nu random nog een keer op ts, qua wot activiteiten iig niet meer ;w . Toevallig was hij er gisteren wel even :+

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:25
thommich schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:21:
Lichte tanks zouden moeten dienen als snelle scouts die vooral spotten.
Mijn ervaring: Als je voorop rijdt om te spotten word je zelf meestal toch eerst gespot en omdat je in een licht klein tankje rijdt ben je in 1 schot dood... Achter de grote tanks schuilen en campen leveren (voor mij én voor het team) veel meer op...
Het ligt er aan om welke tank het precies gaat. Als je een beetje een snellere hebt kun je het beste rond rijden en spotten of een goede plek vinden en spotten (niet schieten tenzij je al gespot bent omdat schieten de cammo van jouw + omgeving verlaagd)
Medium tanks: Hier ben ik nog niet uit wat hun rol is. (Verdediging? Aanval? Campen? Scouten? Rushen?)
Flanken van andere tanks die in gevecht zijn met je teamgenoten of een eenzame vijandelijke tank vinden en die gaan klieren.
Heavy Tanks: Zelf nog niet mee gespeeld. Het lijkt me dat deze traag zijn en veel firepower hebben. Mobiele kastelen als het ware die volgens mij chokepoints moeten blokkeren?
Vaak de front tanks die de klappen wat kunnen vangen en hard kunnen schieten.
Tank Destroyers: Bedoeld als "snipers" die ergens campen en zware damage uitdelen.
Mijn ervaring: Ze zijn snel en delen zware damage uit. Dat maakt dat het voor mij ideale hit & run wapens zijn. Ben dan ook meestal in de voorste linies te vinden hiermee. (Wat helemaal tegen het principe ervan ingaat?)
Tja, ligt er een beetje aan welke precies. Je hebt hele snelle die je inderdaad als hit&run kunt gebruiken (stug b.v.). Over het algemeen zijn het echter tragere bakken met een sterke voorkant waardoor je ze vanaf de achtergrond wilt gebruiken zodat je niet geflanked kunt worden.
Arty: Spreekt voor zichzelf: Achterblijven en support uitdelen door vijandelijke tanks die in cover blijven te dwingen zich te verplaatsen...
Een van de grote problemen met de tanks van WoT is dat ook binnen de klasse je verschillende tanks hebt. Je hebt mediums die meer als heavy spelen of juist als light en dat geldt eigenlijk voor alle type tanks (arty kun je b.v. in sommige gevallen/maps ook goed als TD gebruiken)

[removed]

• wsLy
Bijna 53% global winratio.

Victories: 2.721 (52,99%)
Defeats: 2.344 (45,65%)
Draws: 70 (1,36%)

Vandaag 30 battles met IS-8 gespeeld, 18 gewonnen, 12 verloren, 66k damage gedaan wat neerkomt op 2200 gemiddeld per battle. Losses waren in ieder geval niet de schuld van ons platoon, we hebben de teams vaak genoeg gedragen. Vaak genoeg, te vaak.., hebben we het halve team of meer uitgeschakeld en bijna iedere battle stonden we bovenaan met meeste damage gedaan.

Sommige battles konden we gewoon niet winnen omdat de tegenstander echt te goed was, maar dat was misschien in 4 of 5 van de 12 losses.. Hebben flink wat arty shells met 1000 damage per hit op ons dak gekregen |:( en dan is je eigen arty niet aan het counteren of tanks aan het bestoken ;w Zie je aan het eind van de battle dat je eigen arty 400hp damage heeft gedaan en die van hun 2k of 3k :F

[Voor 17% gewijzigd door wsLy op 21-01-2013 16:39]

Stichting Hobbyserver

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik ben net begonnen, en na wat gewenning lukt het opzich wel maar toch wat vragen voornamelijk over het upgraden:

Is het nu de bedoeling dat ik iedere tank upgrade naar elite status(het hoeft niet maar je krijgt die research punten toch) en geld(zilver) is niet echt een probleem in het begin. Dit omdat je dan eventueel free xp verdient wat je later kan besteden (lijkt me dan wel nuttig). Of is het gewoon beter zsm voor de volgende tank die je wilt te gaan? (valt ook wat voor te zeggen)

Hoe lang is het zinnig in een elite tank te blijven rijden?(is het überhaupt wel zinnig?) Ik heb nu 2x een nieuwe tank gekocht uit de tree upgrade (duitse PKRTZTZWT en een russische T-26), zeg maar een printer en een scanner uit 1980 met evenveel offensieve kwaliteiten. Ik zie alleen niet echt het nut er van in. Zijn grotere/zwaardere tanks leuker? Ik neem aan van wel anders is er niet echt een reden om door te techen.

Zijn Auto-cannons nu echt zo brak vergeleken bij niet auto cannons of is dat slechts bij de begin tanks?

Wat is een beetje gangbare tactiek? Op die pubs waar je opzit is het een clusterf**k en de open maps komen neer op, meteen wachten in de bosjes en niet meer bewegen anders ben je de lul. Nu komt dit ook door het lage niveau maar het kampeer gehalte doet me niet heel veel deugd. Er zijn bij veel van die vlaktes wel flank mogelijkheden maar er staan er altijd een paar te wachtten op de mensen die gaan flanken dus je bent redelijk kansloos. Zij zien jou altijd voordat je hun ziet. Ik weet dat her realistisch is dat de defensieve kant bij tank battles een flink voordeel heeft maar het is wel saai. Ligt dit puur aan het niveau spelers of is het spel ook gewoon zo?

Arty moet ik voorlopig van wegblijven neem ik aan?

Zijn er nog tanks de moeite waard? Want zoals nu aangegeven heb ik op dit moment de keuze tussen een koektrommel en een printer uit 1980. Zonder dollen, die Loltraktor b.v. vindt ik beter dan die PZKRKWTW die je daarna krijgt. Ik neem aan dat niet alle tanks zonder meer een upgrade zijn maar de paar nieuwe die ik nu heb zijn gewoon nog beroerder.

Wat zijn belangrijke stats om naar te kijken? Speed en damage neem ik aan en hoe zie ik of een kanon autoloader is of niet?

En dan gewoon het hoe en wat over consumables is me wat onduidelijk. Ik snap het principe maar is het als free player ook haalbaar en/of de moeite?

Er is iets van een camo systeem ofzo maar ik snap het niet. Soms zie ik tanks in mijn beeld verdwijnen(totdat je erop schiet dan weer :9 ). Ik snap dat het ergens vandaan komt maar het hoe en wat is me niet duidelijk.

Ik heb alle tutorial filmpjes etc al gekeken en uiteraard de wiki ontdekt.

[Voor 8% gewijzigd door Postius op 21-01-2013 18:07]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• TRX
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-05-2015

• timskiej
  • Laatst online: 02-06 22:25
Ik speel het spel sinds vandaag :)
Best vermakelijk moet ik zeggen.
Ik heb nu een Tier 3 Russiche tank T-46.

Wat doen jullie zodra je dood bent? gaan jullie verder spelen met een andere tank? En zo ja, wat is het nuttigst om te spelen? Hetzelfde land of iets anders?

En zodra ik de Tier 4 kan kopen. Moet ik dan direct oversstappen of is het het beste om nog even in de Tier 3 te blijven?

[Voor 19% gewijzigd door timskiej op 21-01-2013 18:47]

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Postius schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:03:
Ik ben net begonnen, en na wat gewenning lukt het opzich wel maar toch wat vragen voornamelijk over het upgraden:

Is het nu de bedoeling dat ik iedere tank upgrade naar elite status(het hoeft niet maar je krijgt die research punten toch) en geld(zilver) is niet echt een probleem in het begin. Dit omdat je dan eventueel free xp verdient wat je later kan besteden (lijkt me dan wel nuttig). Of is het gewoon beter zsm voor de volgende tank die je wilt te gaan? (valt ook wat voor te zeggen)
Als je zorgt dat je in de lagere tiers je alles zoveel mogelijk researched (radio en guns) dan hoef je die vaak niet meer voor een volgende tier te doen.
De duitse lijn is er zo 1 die daar goed mee is, vanaf tier 5 heb je volgens mij de tier X radio al die op alle duitse voertuigen kan. (klik maar eens met je rechtemuisknop op een tier X radio en zie in welke voertuigen hij allemaal kan).
Vanaf tier 6 heb je de 88 die op mediums/td's en heavies kan etc.
Op lage tiers is alles lijkt alles researchen niet noodzakelijk maar je hebt er later veel profijt van.
Hoe lang is het zinnig in een elite tank te blijven rijden?(is het überhaupt wel zinnig?) Ik heb nu 2x een nieuwe tank gekocht uit de tree upgrade (duitse PKRTZTZWT en een russische T-26), zeg maar een printer en een scanner uit 1980 met evenveel offensieve kwaliteiten. Ik zie alleen niet echt het nut er van in. Zijn grotere/zwaardere tanks leuker? Ik neem aan van wel anders is er niet echt een reden om door te techen.

Zijn Auto-cannons nu echt zo brak vergeleken bij niet auto cannons of is dat slechts bij de begin tanks?
Wat wil je graag gaan doen?
Russiche tanks zijn redelijke powerhouses, goede damage goede armor en makkelijke leercurve.
Naarmate je de game leert spelen ga je je ontwikkelen en kom je erachter wat je leuk gaat vinden in de tanks.

Heavy= goede armor, veel damage beetje frontaal stompen zeg maar.
Mediums= redelijke armor sneller dan heavy's minder damage doen beetje sneaky vanaf de zijkant stompen zonder dat ze het aan zien komen.
Lights= klasse apart vaak gebruikt om te scouten...beetje campen in een bosje zodat jij de enemy spot en je team erop schiet...=goed voor xp.. _/-\o_
Franse tanks= helemaal vaag verhaal, autoloaders en weinig armor maar wel snelheid..

Autocannons vindt je tot tier 3 geloof ik en daarna pas weer bij tier 6 van de chinese, franse en tier 7 amerikanen.
Zijn er nog tanks de moeite waard? Want zoals nu aangegeven heb ik op dit moment de keuze tussen een koektrommel en een printer uit 1980. Zonder dollen, die Loltraktor b.v. vindt ik beter dan die PZKRKWTW die je daarna krijgt. Ik neem aan dat niet alle tanks zonder meer een upgrade zijn maar de paar nieuwe die ik nu heb zijn gewoon nog beroerder.
De Russiche lijn is het meest makkelijk om het spel mee te leren dus begin daar eens mee
En dan gewoon het hoe en wat over consumables is me wat onduidelijk. Ik snap het principe maar is het als free player ook haalbaar en/of de moeite?
Consumables pas aan beginnen als je een beetje leuk credits binnenhaalt of vanaf tier 5.
Standaard load is health pack op 4 (spot 1), repairkit op 5 (spot 2) en brandblusser op 6 (spot 3)
Waarom repair op knop 5???
Tracks moet je vaak snel repairen als je in de line of fire staat en dan is 2x op 5 drukken voldoende om weg te rijden.
Er is iets van een camo systeem ofzo maar ik snap het niet. Soms zie ik tanks in mijn beeld verdwijnen(totdat je erop schiet dan weer :9 ). Ik snap dat het ergens vandaan komt maar het hoe en wat is me niet duidelijk.

Ik heb alle tutorial filmpjes etc al gekeken en uiteraard de wiki ontdekt.
Niet goed op de wiki gelezen?
Een tank wordt gespot al naar gelang zijn positie (voor bosje, in bosje, achter bosje, open veld, welke tank heavy, medium, light, arty etc)

Het kan zijn dat een tank verdwijnt uit je zicht omdat jij maar tot 200m kan zien en hij pas zichtbaar is vanaf 100m als hij stilstaat.
stel hij staat op 150m en hij gaat hij rijden of schieten binnen jouw 200 meter zicht dan zie je hem, staat hij stil of schiet niet dan verdwijnt hij weer uit je beeld soort cammowerking.

Mijn T50-2 light welke ik wel eens in clanwars heb gereden als scout werdt pas zichtbaar op 30 meter.
Ik stond toen wel stil in een bosje met cammonet en crew op 100% cammo.
Met de biocs die ik bij me had zag ik de vijand wel al vanaf 300 meter aankomen rijden dus ik spot voor mijn team en zij knalden vanaf 300m alles af zonder dat zij en ik werden gespot.

[Voor 42% gewijzigd door ShockWave op 21-01-2013 19:15]

• wsLy
Zo, net toch nog ff 3 battles gedaan, 1 loss en 2 wins. Dat was het weer voor vandaag, nu moet ik weg voor repetitie..

Stichting Hobbyserver

• TRX
  • Laatst online: 07-05-2015
Helaas ben ik wegens de zeer grote aanwas van de afgelopen paar dagen genoopt dit te posten. Hoop dat de Tweakers crew hier geen problemen mee heeft, daar het niet bedoelt is om te recruiten.

Dit stuur ik atm als reactie naar applicanten.

Goeiemiddag heren,

Daar de maximale grootte van een clan 100 man is en GoT1 en 2 al zo goed als vol zitten hebben we helaas de eis moeten stellen dat men voor GoT2 minimaal een Tier5 tank heeft en voor GoT1 een Clan Wars waardige tank.

Het opstarten van een derde GoT clan staat voorlopig nog niet op stapel (dit kost namelijk echt geld).

Het is niet mijn bedoeling om iemand te schofferen, maar wargaming heeft limieten gesteld en daar kunnen wij als clan helaas ook niet omheen.

Mvgr.

Ashrah
Commander Gathering of Tanks clan.

En natuurlijk de rest van de council (Dynosu, User.tmp, Robertjuh, Niftec en Spiderwolf)

http://www.gatheringoftanks.nl
een derde clan kost geld :?
moet je daar gold voor neerleggen ofzo?

• User
TRX schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:56:
[...]

een derde clan kost geld :?
moet je daar gold voor neerleggen ofzo?
Elke clan kost geld.

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Om een clan te registreren kost gold ja, gelukkig wel...

• wsLy
Ik wist dat ook niet, tot vandaag, toen kreeg ik pas te horen dat er gold betaald moest worden voor clan en clan emblem... Dacht dat een premium account voldoende was.

Stichting Hobbyserver

• timskiej
  • Laatst online: 02-06 22:25
Ik kan een Tier4 tank kopen.
maar mijn crew van T3 zit op 64%.
Zou ik deze meenemen of gewoon weer bij 50% beginnen?
Wat is de beste strategie om dit te doen :)

• Anoniem: 420503
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Moet je aan ShockWae vragen. Die is pro :P

• BolleBeer
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 14:34
Heerlijk avondje weer, staat al 12-1 voor me.
Natuurlijk 12 verloren, ik word er soms best ziek van. :(

Edit: Nooit gedacht dat er zoveel idioten een t9 en/of t10 hadden...niet dat ik geweldig ben...maar vanavond is het echt triest.

[Voor 38% gewijzigd door BolleBeer op 22-01-2013 02:56]

WoT/WoWs name: Onarf

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:25
timskiej schreef op maandag 21 januari 2013 @ 23:04:
Ik neem ze altijd mee al was het maar voor de medailles (wel altijd omtrainen naar de goede tank). Vanaf tier 5 vind ik het ook handig om de crew te upgraden naar 75% voor die 20k credits. Je moet er dan nl. een tijdje mee doen zodat het zinvol is om met een wat betere crew te beginnen. Onder tier 5 is dat op zich ook handig maar vaak heb je dan de credits niet :P

[removed]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

redwing schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 02:00:
[...]

Ik neem ze altijd mee al was het maar voor de medailles (wel altijd omtrainen naar de goede tank). Vanaf tier 5 vind ik het ook handig om de crew te upgraden naar 75% voor die 20k credits. Je moet er dan nl. een tijdje mee doen zodat het zinvol is om met een wat betere crew te beginnen. Onder tier 5 is dat op zich ook handig maar vaak heb je dan de credits niet :P
Moet ff kijken wanneer ik het ga doen maar heb bij de russen een 100% getrainde bemanning van een elite tank (weet niet hoe ik er aan kom, geloof die M3 Light), ga die nog wel een keer overzetten naar een nieuwe tank door geld te investeren (zal wel naar een heavy worden dus dan verlies ik nog wat meer experience) maar weet nog niet wanneer ik dat ga doen, denk tegen de tijd dat ik een VI of VII heb ofzo.

Qua balance ken ik de discussie over artilery balance vraag me alleen af, zijn de verschillende Tier 10 Tanks wel goed gebalanceerd (snap dat er onderling natuurlijk verschillen zitten) gezien er bijvoorbeeld bij de Amerikanen en russen 2 wat verschillende Tier 10 Heavys zijn waarvoor je al vrij vroeg een richting moet kiezen.

Sowieso trouwens, ontwikkel nu bij de franse tech-tree artelerie, het had misschien handiger om wat meer op light/medium tanks te focussen of maakt 't uiteindelijk niet zo gek veel uit kwa balance in de trees? (wel hun eigen voor en nadelen per tank/tree maar wel knap gebalanceerd).

Het is inderdaad voor de beginner een goede tip om slim upgrades/onderzoek te doen naar onderdelen die lang mee kunnen (radio's bijvorobeeld, in Tier 3 al een radio upgraden die een aantal Tiers mee kan bijvoorbeeld).

Bij het gebruiken van een M3 Lee (met z'n niet in een koepel zittende loop) vond ik het toch wel lekker schieten moet ik bekennen, het viel mij mee, de in flexibiliteit, gewoon goed opletten dat je niet zo eenvoudig geflanked kan worden. Toch maar eens ook wat richting tankjagers ontwikkelen.

[Voor 63% gewijzigd door GoldenSample op 22-01-2013 03:40]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Wat een dikke TS, respect!

Zag bij systeemeisen in die TS staan, dat je met 3 Gb maar medium setting kan doen. Nou zag ik dat hier op W7 met 6 andere dingen open, ik dik 3 Gig gebruik met max op GTX 460, en medium AA. Lijkt mij dat je op een Xp met 3 GB ook kan maxen. Geinig dat Win2k nog kan, maar tegelijk denk ik dat dat ook de kracht is, met en Xp/zelfs 2k pc, en een DX9 kaart ben je klaar. Aan de andere kant, is er nog een patch te verwachten die DX11 mazzelaars gaat matsen? :P

Verder vind ik die tanks leuk, eens wat anders dan rondrennen met je geweer in een Fps. Dat je op gegeven moment moet lappen als je verslaafd raakt, tja zo werkt het nu eenmaal, jammer maar logisch, en het zelfs wel waard als je er uren per dag mee gek bent. Zover ben ik niet, nog lang niet, maar grappig is het.

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:20
En dik lappen :) . Geloof dat ik vanaf de closed Beta zeker 600 euro erin heb zitten. En volgens mij zit ik laag

• filipy23
timskiej schreef op maandag 21 januari 2013 @ 23:04:
Crews onder de 85% meenemen heeft nooit zin. Voor hetzelfde geld koop je namelijk een nieuwe (en betere) 75% crew.

Vanaf tier 4 a 5 raad ik je wel aan te beginnen met een 75% crew en als het kan (i.e. als de crew boven de 85% uitkomt) de crew meenemen.

Babs out!

• Droxz
  • Niet online
hopiconjo schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 08:33:
En dik lappen :) . Geloof dat ik vanaf de closed Beta zeker 600 euro erin heb zitten. En volgens mij zit ik laag
600 euro?! :X
filipy23 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 08:38:
[...]

Crews onder de 85% meenemen heeft nooit zin. Voor hetzelfde geld koop je namelijk een nieuwe (en betere) 75% crew.

Vanaf tier 4 a 5 raad ik je wel aan te beginnen met een 75% crew en als het kan (i.e. als de crew boven de 85% uitkomt) de crew meenemen.

Babs out!
Bedankt voor je uitleg! :*)
Ik had gisteren graag nog even langsgekomen op TS, maar het priveleven dacht daar anders over :X

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:17

wontcachme

You catch me? No you wont

Gaat snel met premium en af en toe xp omzetten hoor :P

In mijn clan zitten er twee Noren die maken het helemaal bond. Die kopen elke maand ongeveer 30k gold. Daar doen ze dan een maand premium van, en de rest voor xp conversie, credits, crew training en skill reset. En als ze door hun gold heen zijn voor die maand gewoon nieuwe kopen. Die hebben beide inmiddels 3000+ euro in de game zitten :X 8)7 |:( |:(

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• filipy23
wontcachme schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 09:39:
[...]

Gaat snel met premium en af en toe xp omzetten hoor :P

In mijn clan zitten er twee Noren die maken het helemaal bond. Die kopen elke maand ongeveer 30k gold. Daar doen ze dan een maand premium van, en de rest voor xp conversie, credits, crew training en skill reset. En als ze door hun gold heen zijn voor die maand gewoon nieuwe kopen. Die hebben beide inmiddels 3000+ euro in de game zitten :X 8)7 |:( |:(
Allejesus.

Ik zit na 15 maanden nu op 170 euro... En ik heb nog voor 9 maanden premium en genoeg gold voor nog eens 12 maanden premium.

Babs out!

• dynosu

dynosu

Orly ?

Maak me niet zo druk om de poen die ik erin steek. Als ik het maar naar mijn zin heb.

Maar heb gisteren besloten om voor de T62A te gaan grinden, nog een lange weg te gaan, zit pas op de T-34 ><

hop hop

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:22
Tot zover de "free to play" :P

Ik heb mezelf voorgenomen om er +/-15 euro per maand er aan uit te geven. Dus eens per kwartaal koop ik voor 50 euro goud en daar moet ik het gewoon mee doen. :P

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• solique

solique

Music Maniac

Sinds de release zit ik pas op 100 euro of zo.
Premium pas gekocht als ik wist dat ik een maandje veel kon spelen, en dat is niet al te vaak geweest.

Deze maand toch al aardig wat meer gespeeld dan zowat heel vorig jaar daarom maar even premium gepakt voor een maandje.

Nu vooral bezig met mijn premium tanks om geld binnen te slepen en de daily's halen bij de normale tanks. De tanks waar ik echt sneller mee door wil naar volgende tiers of welke gewoon lekker spelen pak ik dan nog wel wat extra potjes mee.

• User
600 euro is niks, ik heb geen idee hoeveel ik er in heb zitten maar het is best wat. Aan de andere kant, ik krijg er ook weer geld uit. :*) Haters gonna hate

Waar ik het aan besteed heb? Alle premium tanks. :9
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee